A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het ritje met het stel van hier (GoT) van een paar weken geleden is gewoon heel anders maar zeer zeker niet minder gezellig óf minder leuk. Zelfde geldt ook voor zo'n rit als die "Elf steden Rit" .... Je moet er aan beginnen met een geheel andere perceptie.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 15-05-2013 23:03 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vet ding zo'n KTM, wil er ooit ook nog eentje hebben voor erbij.Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:08:
Als me vriendin mee gaat ga ik lekker op me KTM 690 Enduro R, maar dit ziet er toch wel erg druk en benauwd uit:
[video]
Met al die zondagrijders, Wij starten ook tussen 7:45 en 8:15, grote voordeel is dat ik enkele straten van de start verwijdert woon.
Hier even een foto van me KTM
[afbeelding]
Gespot trouwens
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Even inhaken.... Behoorlijk off topic, maar je bent tweaker of nietwimmel_1 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:53:
Heb hier zo'n ding van HP om een iPaq mee op te laden. Ding levert maar max. 700mA ... En da's precies te weinig om een iPhone (5) mee op te laden.
Maar dan ook precies te weinig, hè(onder de 1A laadt een iPhone gewoon NIET).
De Blackberry Curve van m'n werk laadt er wél gewoon mee op ....
Standaard levert een pc-USB 5V met 500mA
Dit is zo beveiligd omdat je de D+ en D- aansluitingen ook gebruikt voor dataoverdracht.
Zou je het amperage omhoog gooien, heb je kans dat je data corrupt raakt. Vandaar die beveiliging.
Bij een USB lader voor in het stopcontact heb je geen D+ en D- polen. Hierdoor kan het amperage (flink) omhoog en laad de telefoon sneller op.
Ik vind het vreemd dat jouw telefoon niet oplaad als je hem aan de computer hangt.
Dat iPaq ding is een lader voor in de accessoire aansluiting in een auto waar weer een normale USB -> Micro USB kabel in past ... Maar óók een USB -> Lightning kabel van AppleSerotonine schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:03:
[...]
Even inhaken.... Behoorlijk off topic, maar je bent tweaker of niet![]()
Standaard levert een pc-USB 5V met 500mA
Dit is zo beveiligd omdat je de D+ en D- aansluitingen ook gebruikt voor dataoverdracht.
Zou je het amperage omhoog gooien, heb je kans dat je data corrupt raakt. Vandaar die beveiliging.
Bij een USB lader voor in het stopcontact heb je geen D+ en D- polen. Hierdoor kan het amperage (flink) omhoog en laad de telefoon sneller op.
Ik vind het vreemd dat jouw telefoon niet oplaad als je hem aan de computer hangt.
De BB Curve laadt er keurig mee op (USB -> Micro USB), de Apple (iPhone 5) denk bij zichzelf: Screw U met je "rommel"
En om 't nog sterker te maken: M'n iPad (2) laadt er óók gewoon mee op als ik die "propriorty" 30 pins kabel gebruik (net zoals m'n iPhone 4 deed), terwijl 'ie zelf denkt/meldt van niet
Misschien moet ik m'n laptop maar op gaan laden middels dat iPaq adaptertje in de auto en m'n iPhone (5) vervolgens aan de laptop knopen middels die Lightning kabel....
Op de motor wordt dat een beetje lastiger, maar.... uniformiteit qua aansluitingen hebben we (dankzij Nelie), hè
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 16-05-2013 00:25 ]
Ben ook aan het kijken voor een geschikte lader voor op de motor.
V-Strom 650
Gewoon ergens in Leeuwarden lijkt mij het handigste indien we vanuit Friesland gaan rijden? Wat betreft rijstijl, ik rij over het algemeen redelijk normaal tempo (lees: aan snelheid houdend)Exigence schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:55:
Mooi dat er behoorlijk interesse is in een mooie rit in het noorden des lands!Ik zal wel even de meetingmanager aanslingeren voor een datum ergens eind juni/juli/begin augustus. Zou zelf complete een Elfstedentocht niet aanraden voor zo'n meeting. Vind er zelf toch wat weinig afwisseling inzitten. Weet zelf wel genoeg leuke wegen in noordoost/oost/midden en zuidoost Friesland en het westen van Groningen. Zal tzt wel een leuke afwisselende route in elkaar draaien. Rij zelf met een Garmin.
Lijkt me handig om dan zo zuidelijk mogelijk af te spreken?
Lijkt te werken. Ik heb er verder geen ervaring mee, kan iedereen dan ook nog (andere) datums toevoegen (indien nodig natuurlijk)?Exigence schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:13:
Hierbij de meeting die ik aangemaakt heb. Hoop dat het zo werkt
[afbeelding]
http://www.meeting-manager.nl/1314
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Meeting manager ingevuld trouwens
En zoals eerder aangegeven; ik kan eventueel een groepje voorrijden. (ik rij niet rustig, maar ook niet lomp hard)
[ Voor 19% gewijzigd door Eddos op 16-05-2013 08:56 ]
Met een grote groep rijden altijd de langzamere achteraan, maar doordat je altijd je achterligger in de gaten houdt raak je elkaar niet kwijt. Door te wachten op afslagen e.d.
http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2914
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 16-05-2013 08:59 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Juistwimmel_1 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:59:
Het ritje met het stel van hier (GoT) van een paar weken geleden is gewoon heel anders maar zeer zeker niet minder gezellig óf minder leuk. Zelfde geldt ook voor zo'n rit als die "Elf steden Rit" .... Je moet er aan beginnen met een geheel andere perceptie.
Volgens mij niet, maar doe een voorstelPhyxion schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:12:
[...]
Lijkt te werken. Ik heb er verder geen ervaring mee, kan iedereen dan ook nog (andere) datums toevoegen (indien nodig natuurlijk)?
We moeten tzt maar even kijken hoe groot de groep is. Als het maar een klein gezelschap ik dan hoeft er niet opgesplitst te wordenEddos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:54:
Het startpunt mag van mij prima (zoals nu aangegeven) in het zuiden van Friesland liggen, dat is voor de westerlingen wel zo makkelijk (ik woon in Groningen, dus voor mij is alles wel te berijden).
Meeting manager ingevuld trouwens
En zoals eerder aangegeven; ik kan eventueel een groepje voorrijden. (ik rij niet rustig, maar ook niet lomp hard)
Had zelf een rondje het Lauwersmeer in gedachten (om het maar even helemaal naar het Noorden te trekkenGhostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:57:
Wat mij betreft rijden we die route die ik net heb gepost die start in gorredijk, eventueel kunnen we die ook ergens verder onderin starten. Ik woon zelf in Leeuwarden maar om de mensen uit het lagere gedeelte wat te gemoed te komen.
Met een grote groep rijden altijd de langzamere achteraan, maar doordat je altijd je achterligger in de gaten houdt raak je elkaar niet kwijt. Door te wachten op afslagen e.d.
Zoiets had ik in gedachten. Nog iets aangepast, misschien minder door Groningen en wat meer naar het zuiden trekken. Dan zit je op ongeveer 200 kilometer:
[ Voor 28% gewijzigd door Exigence op 16-05-2013 09:17 ]
Lauwersmeer is niet heel mooi rijden hoor, veel N wegen, teerstroken, slecht asfalt, fliters en vakantiegangersHad zelf een rondje het Lauwersmeer in gedachten (om het maar even helemaal naar het Noorden te trekken , maar misschien wordt dat wat te veel van het goeie), maar deze route is ook mooi
[ Voor 30% gewijzigd door Ghostrider op 16-05-2013 09:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Er zitten een paar pareltjes van wegen rondom het Lauwersmeer. Het echte rondje rondom het Lauwersmeer is niet interessant (de N361) is niet interessant. Maar bijvoorbeeld de N388, de Hesseweg van Kollum naar de N355, de Walddyk van Dokkum naar Kollum, Dokkumerwei van Dokkum naar Metslawier en de dijk van Ternaard naar Holwerd zijn wél erg leuk. En zo kan ik nog wel even doorgaanGhostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:05:
Bovenstaande route heb ik onlangs ook al eerder voor gereden met een groep a 13 man, toen startte we echter pas om half2 aan de route. Doordat we met een flink aantal beginnelingen en rokers reden waren we pas rond 7uur weer terug met een kort drankje tussendoor. Dus wat mij betreft starten we dan rond half11 a 11uur zodat er ook nog een rustig terrasbezoek mogelijk is.
[...]
Lauwersmeer is niet heel mooi rijden hoor, veel N wegen, teerstroken, slecht asfalt, fliters en vakantiegangers
* frankivo aangemeld heeftExigence schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:13:
Hierbij de meeting die ik aangemaakt heb. Hoop dat het zo werkt
[afbeelding]
http://www.meeting-manager.nl/1314
Vanaf Lauwersoog over de Strandweg naar Zoutkamp en vervolgens vanaf Zoutkamp binnendoor naar Aduard (via Niekerk en Roode Haan) is ook een erg leuk stukjeExigence schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:21:
[...]
Er zitten een paar pareltjes van wegen rondom het Lauwersmeer. Het echte rondje rondom het Lauwersmeer is niet interessant (de N361) is niet interessant. Maar bijvoorbeeld de N388, de Hesseweg van Kollum naar de N355, de Walddyk van Dokkum naar Kollum, Dokkumerwei van Dokkum naar Metslawier en de dijk van Ternaard naar Holwerd zijn wél erg leuk. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Google Maps doet alsof je over een deel van die Strandweg niet mag rijden, maar daar mag je overal gewoon overheen..
Als het echt mooi weer is, dan wil het daar nog wel eens wat drukker zijn. Maar over het algemeen is het goed te doen in mijn ogen.
[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 16-05-2013 09:43 ]
Het is toch niet logisch dat langzame achteraan rijden? Die ben je dan zo kwijt en zij moeten dan heel hard rijden om bij te benen. Aan de andere kant is het voor rijders met meer tempo ook niet leuk om steeds achter iemand te rijden die in hun ogen niet opschiet.Ghostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:57:
Wat mij betreft rijden we die route die ik net heb gepost die start in gorredijk, eventueel kunnen we die ook ergens verder onderin starten. Ik woon zelf in Leeuwarden maar om de mensen uit het lagere gedeelte wat te gemoed te komen.
Daarbij kunnen de langzamere rijders de lijnen en snelheid van de voorrijders enigsinds aannemen en zo hun rij kwaliteiten verbeteren.
Asus Zenbook i7 256gb
Motor komt uit het jaar 1986 en heeft 12.000 km gelopen (!?), waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wie weet wat van deze motor? Ik ben de vriendengroep bij langs gegaan maar er is niemand die er verstand van heeft en dus mee kan gaan om te kijken.
Mijn idee was om deze dan te kopen en volgend jaar zo weer voor 500 van de hand te doen of iets dergelijks.
Nu 2 weken wachten op m'n vakantiegeld en dan kan ik de motor weer rijklaar laten maken
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Waar je op moet letten?wildcardxl schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:32:
Kan aan een Honda cbx 750F v2 komen voor een heel redelijk bedrag, eigenlijk een bedrag waarvan ik zeg ik huur dit jaar geen motor en koop dat ding wel en dan volgend jaar kijk ik wel weer naar wat anders.
Motor komt uit het jaar 1986 en heeft 12.000 km gelopen (!?), waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wie weet wat van deze motor? Ik ben de vriendengroep bij langs gegaan maar er is niemand die er verstand van heeft en dus mee kan gaan om te kijken.
Mijn idee was om deze dan te kopen en volgend jaar zo weer voor 500 van de hand te doen of iets dergelijks.
Dat de tellerunit niet is vervangen, want 12.000 km klink erg onwaarschijnlijk.
Hu? Draai je nou zelf voor de kosten op?DinX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:39:
Zo, m'n poot is uit het gips(spalk)
Nu 2 weken wachten op m'n vakantiegeld en dan kan ik de motor weer rijklaar laten maken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Oja, klinkt zo wel logisch. DankjeGhostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:27:
Juist wel logisch, anders voelen de minder snelle rijders zich telkens opgedrukt. Op de rechte stukken wachten de voorrijders wel. Daarbij wacht je op je achterligger als je bij een "keuze moment" bent, op deze manier kan je elkaar in principe niet kwijtraken.
Daarbij kunnen de langzamere rijders de lijnen en snelheid van de voorrijders enigsinds aannemen en zo hun rij kwaliteiten verbeteren.
Bij een honda van dat bouwjaar zal het wel miles zijn, rond dat bouwjaar werd er mega veel geimporteerd. Daarbij is de bandenmaat nogal onhandig, je kan er niet echt sportieve banden onder leggen. Enkel matige tourbandjes die snel slijten en weinig grip leveren.newbreed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:46:
[...]
Waar je op moet letten?
Kijk ook eens naar een oudere GSX-R, bulletproof techniek en voor 750-1400 al een nette.
[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 16-05-2013 14:17 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik zou denken dat die teller al een keer rond geweest isnewbreed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:46:
[...]
Waar je op moet letten?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wanneer en of ik geld krijg is afwachten. Zeker omdat het een ongeluk is met een buitenlander.
All-risk is quasi onbestaande voor motoren hier in België (1 of 2 verzekeraars en dat kost je dan 1200 euro per jaar ofzo). Eer ik geld zie moet dus heel het verzekeringsverhaal achter de rug zijn.
Ze hebben vandaag de expertise van m'n motor pas ontvangen en hebben PVs en dergelijke moeten opvragen bij de politie omdat de aangifteformulieren moeilijk leesbaar waren.
Als ik dan in m'n recht ben kan het nog verschillende maanden duren eer ik m'n geld zie bij een buitenlandse tegenpartij.
Dus ik zal voorlopig herstelkosten uit eigen zak moeten betalen.
Ik heb sowieso een nieuwe motorbroek nodig, nieuwe laarzen,... Ik zal toch een goeie 1000 euro armer zijn eer ik aan het rijden ben.
Het kon sowieso maanden duren eer ik het geld hen (als ik in m'n recht wordt gesteld).
Dat tripje Portugal in de zomer zit er dus waarschijnlijk niet in ...
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 16-05-2013 14:58 ]
Of zoiets:Tropicc schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:10:
Ik zag laatst mensen praten over een usb aansluiting op de motor?
Zag net deze in Motor Magazine staan. 20 euro:
[afbeelding]
Heb ik zelf gemaakt, kan veel netter...maar in essentie is het een 5v 2A lader...
Zo gebouwd dat hij mijn iPad oplaad...
Zit nu een groot koelblok in maar als je hem strategisch op het frame monteert kan hij daar z'n warmte aan kwijt...
Anyway..12v erop en hij laad zo mijn iphone en ipad op...
Als je interesse hebt...dm me even...kan wel iets voor je fixen.
Totale materiaal kosten is echt iets van 3 euro ofzo...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Zit ik dan met m'n originele lader in tape gewikkeld in een holte in de koplampunit
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, heb 1 originele ipad lader en die had ik een keer op mijn werk laten liggen...soort van uit nood geboren...steveman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:15:
^^ nice
Zit ik dan met m'n originele lader in tape gewikkeld in een holte in de koplampunit
Had niet exact de juiste weerstanden dus moest ik meer componenten gebruiken...in het totaal kan het nog wel de helft kleiner...
Ik denk inderdaad dat ik hem maar ga inbouwen in de motor...
En daarom rijden wij altijd met een 'snelle' en 'langzame' groep, zodra het aantal deelnemers de 10 overstijgt.Ghostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:27:
Juist wel logisch, anders voelen de minder snelle rijders zich telkens opgedrukt. Op de rechte stukken wachten de voorrijders wel. Daarbij wacht je op je achterligger als je bij een "keuze moment" bent, op deze manier kan je elkaar in principe niet kwijtraken.
Als het daaronder blijft is opsplitsen inderdaad een beetje onzin, en dan rij je zoals jij omschrijft
Vanuit Lelystad richting Harderwijk, stukje Veluwe, Barneveld, Bilthoven, Loosdrechtse plassen en weer terug

Wat reed er verder mee: VFR, HD Switchback, CB1100, Crosstourer en net buiten beeld een Fazer 8
MEEHH!!!!
Rijdt lekker hè die S10Aragornwj schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:54:
Niet vandaag, maar gisteren. Met een stel collega's via Promotor een proefrit gedaan met een zeer divers aantal motorfietsen. Zelf met de Yamaha XT1200Z Supere Ténéré Explorer op pad geweest. Wat een bruut van een machine en een heerlijke zit! Helaas is het standaard (Explorer)-ruitje te laag voor mijn 2m05. Geen turbulentie maar wel vol in de wind.
Vanuit Lelystad richting Harderwijk, stukje Veluwe, Barneveld, Bilthoven, Loosdrechtse plassen en weer terug
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat reed er verder mee: VFR, HD Switchback, CB1100, Crosstourer en net buiten beeld een Fazer 8
Moet nu zonder nummerplaat op de motor naar de dealer toe... ben benieuwd of ik dat zonder boetes overleef
Jammer dat de houder geen schuifslot is ofzo, dan hoef ik hem maar aan 1 kant te zekeren.. hmmehh.. zitten momenteel zelfs geen gaatjes in... gedoe...
Bij Lauwersoog aan de kant van Groningen zitten anders wel erg mooie wegen hoor (o.a. bij Electra). Het stukje Friesland in is wel wat minder, maar als je daar afslaat kan je nog wel wat leuke weggetjes vinden hier en daar. Bij Stavoren (andere kant van Friesland) zitten ook wel leuke routes. Wat ook erg mooi rijdt is de omgeving van Diever, alleen zal je dan hier en daar wat over de snelweg moeten omdat er niet echt veel verschillende/directe wegen naar toe gaan vanuit het noorden van Friesland.Ghostrider schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:05:
Bovenstaande route (die ik postte)heb ik onlangs ook al eerder voor gereden met een groep a 13 man, toen startte we echter pas om half2 aan de route. Doordat we met een flink aantal beginnelingen en rokers reden waren we pas rond 7uur weer terug met een kort drankje tussendoor. Dus wat mij betreft starten we dan rond half11 a 11uur zodat er ook nog een rustig terrasbezoek mogelijk is.
[...]
Lauwersmeer is niet heel mooi rijden hoor, veel N wegen, teerstroken, slecht asfalt, fliters en vakantiegangers
Op die Fazer heb ik laatst ook gereden, broertje en ik hadden een BMW F800GS en die Fazer gehuurd. Altijd leuk, wat anders rijdenAragornwj schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:54:
Niet vandaag, maar gisteren. Met een stel collega's via Promotor een proefrit gedaan met een zeer divers aantal motorfietsen. Zelf met de Yamaha XT1200Z Supere Ténéré Explorer op pad geweest. Wat een bruut van een machine en een heerlijke zit! Helaas is het standaard (Explorer)-ruitje te laag voor mijn 2m05. Geen turbulentie maar wel vol in de wind.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb laatst ook een route in elkaar gedraaid,start in Noordhorn en dan richting Lauwersoog. Ben taxichauffeur geweest en reed vaak in die buurt, dus ken de mooie weggetjes daar wel denk ik. Kunnen we ook wel eens rijden, maar het rondje van Ghostrider lijkt me voor nu ook primaTankiej schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:39:
[...]
Vanaf Lauwersoog over de Strandweg naar Zoutkamp en vervolgens vanaf Zoutkamp binnendoor naar Aduard (via Niekerk en Roode Haan) is ook een erg leuk stukje
Google Maps doet alsof je over een deel van die Strandweg niet mag rijden, maar daar mag je overal gewoon overheen..
Als het echt mooi weer is, dan wil het daar nog wel eens wat drukker zijn. Maar over het algemeen is het goed te doen in mijn ogen.
[edit]
Deze had ook nog wel bij dat berichtje hier boven ingekund besef ik me nu..
[ Voor 4% gewijzigd door Eddos op 16-05-2013 21:59 ]
Er zijn daar veel leuke weggetjesEddos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:58:
[...]
Heb laatst ook een route in elkaar gedraaid,start in Noordhorn en dan richting Lauwersoog. Ben taxichauffeur geweest en reed vaak in die buurt, dus ken de mooie weggetjes daar wel denk ik. Kunnen we ook wel eens rijden, maar het rondje van Ghostrider lijkt me voor nu ook prima(ik laat het wel aan de organisatie over wat het wordt
)
Maar oke, ik woon nu al niet meer in die omgeving en over 1,5 week woon ik daar officieel ook niet meer. Ik verhuis naar een leuk plekje tussen de Veluwe en de Utrechtse heuvelrug, dat wordt ook wel leuk rijden gok ik zo
Nu een Metzeler Roadtec Z8 Interact erop laten leggen. Kijken of ie echt zo goed is als iedereen roept. Alsof ik dat zou merken...
Ging goed. De eerst bocht ga je dan bijna vierkant door, maar zo erg is het echt niet. Zolang je alles een beetje langzamer doet als normaal is er niets aan de hand. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze banden uitleveren die spiegelglad zijn. Maar ja...niet iedereen heeft dezelfde definitie van 'niet te hard' denk ik.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Vergis je er niet in, er zit vaak nog siliconen in nieuwe banden die er eerst uit moet zweten. Echt spekglad, zeker in combinatie met nattigheid!!mphilipp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:28:
Aangezien het regende ben ik maar een nieuwe band gaan halenOp een of andere manier regent het altijd als ik banden ga wisselen. Maar ja...voorband was er écht wel aan toe na 20k dus mocht ie naar het banden-walhalla.
Nu een Metzeler Roadtec Z8 Interact erop laten leggen. Kijken of ie echt zo goed is als iedereen roept. Alsof ik dat zou merken...Hooguit als ie écht bagger is, maar zo erg zal het niet zijn. Om mij echt een beetje extra zekerheid te geven zegt de bandenboer nog: pas extra op, want deze is heel erg glad...vooral met die regen. En bedankt, hè!
Ging goed. De eerst bocht ga je dan bijna vierkant door, maar zo erg is het echt niet. Zolang je alles een beetje langzamer doet als normaal is er niets aan de hand. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze banden uitleveren die spiegelglad zijn. Maar ja...niet iedereen heeft dezelfde definitie van 'niet te hard' denk ik.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze band. Zit er ook naar te kijken als opvolger voor mijn Pilot Road 2's.mphilipp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:28:
Nu een Metzeler Roadtec Z8 Interact erop laten leggen. Kijken of ie echt zo goed is als iedereen roept.
Vasttapen op je rugBlue-eagle schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:54:
Nummerplaathouder is custom, randen zijn zo scherp dat tape gewoon doorscheurt (Harley trilt nogal) - tried it, duckt tape werkt op zich wel vermoed ik, maar dan is het ding niet meer leesbaar. En als ik hem onverhoopt toch kwijtraak krijg ik een 1-tje op de plaat, dat wil ik sowieso voorkomen...
Jammer dat de houder geen schuifslot is ofzo, dan hoef ik hem maar aan 1 kant te zekeren.. hmmehh.. zitten momenteel zelfs geen gaatjes in... gedoe...
Nou...ik ben thuis, de weg was nat en ik leef nog. Ik weet wel dat er siliconen in zitten die eruit moeten, maar het is echt niet zo erg als men zegt. Het is erger tussen je oren. De band heeft best grip, maar minder dan normaal. Ik heb een stuk of 6 rotondes gehad tussen Sabra en mijn huis.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Vergis je er niet in, er zit vaak nog siliconen in nieuwe banden die er eerst uit moet zweten. Echt spekglad, zeker in combinatie met nattigheid!!
Zolang je geen knee-downs maakt is er niet heel veel aan de hand. De mensen die met nieuwe banden op hun bek gaan, gingen gewoon te hard, simpel zat.
Ik ben ook benieuwd. Maar ik ben niet zo wetenschappelijk als het op banden aan komt. Het zal nu wel erg fijn rijden, want mijn oude band was er slecht aan toe, dus dan rijdt zelfs een Yaki-Taki band nog lekker.BlackLabel01 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:36:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze band. Zit er ook naar te kijken als opvolger voor mijn Pilot Road 2's.
Ik ga 'm testen langs de Meije denk ik. Mooi stukje.
Gisteren lag hier om de hoek nog een motorrijder op z'n kant omdat hij moest remmen voor een fietser die hem plotseling afsneed. Gloednieuw bandje, te hard geremd, bam, auw...mphilipp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:42:
[...]
Nou...ik ben thuis, de weg was nat en ik leef nog. Ik weet wel dat er siliconen in zitten die eruit moeten, maar het is echt niet zo erg als men zegt. Het is erger tussen je oren. De band heeft best grip, maar minder dan normaal. Ik heb een stuk of 6 rotondes gehad tussen Sabra en mijn huis.
Zolang je geen knee-downs maakt is er niet heel veel aan de hand. De mensen die met nieuwe banden op hun bek gaan, gingen gewoon te hard, simpel zat.
Volgens mij remmen de meeste vallende motorrijders zichzelf onderuit. Het hoeft niet eens met die nieuwe band te maken hebben. Zoals ik al zei kwam ik gewoon de rotondes over op nat wegdek. In het begin ging ik natuurlijk op eieren, da's altijd een beetje met nieuwe sloffen. Maar 30km en wat snelweg verder, ging ik weer redelijk normaal (voor binnen de bebouwde kom) over de rotonde. Rotondes blijven altijd een beetje tricky omdat vrachtwaggels er wel eens een klotsje diesel willen neerleggen. En ik moet over wat rotondes in de buurt van bedrijventerreinen.Chakotay schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:06:
[...]
Gisteren lag hier om de hoek nog een motorrijder op z'n kant omdat hij moest remmen voor een fietser die hem plotseling afsneed. Gloednieuw bandje, te hard geremd, bam, auw...
Ik meende trouwens dat er een bandenfabrikant was die met dat gladde laagje had afgedaan. Geheel of gedeeltelijk. Weet iemand daar meer van? Ik meen het een tijdje terug ergens gehoord of gelezen te hebben.
Best logisch ook: een band waar je meteen optimaal gebruik van kunt maken zogauw je de deur uit rijdt
/profit
Ach, zolang iedereen het doet is er geen noodzaak. En eigenlijk is het tussen je oren erger dan het in werkelijkheid is. Ik rij zelf ook altijd de eerste 500m krampachtig. Maar als je normaal doet en er erg in hebt dat je alles wat langzamer doet, is er in wezen niets aan de hand. Als het zo erg zou zijn als iedereen zegt, zou het levensgevaarlijk zijn om op nieuwe banden te rijden. En voorlopig gaan alleen de mensen die zichzelf niet in de hand hebben op hun plaat. Tjsa...tegen braindisfunction is geen kruid gewassen. Zolang ze maar iets anders dan henzelf de schuld kunnen geven. Nieuwe banden, koude banden, zand op de weg, maar nooit hun hersenen die faaldenRukapul schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:08:
Eigenlijk suf dat in deze tijden bedrijven als extra service de stagiaire de band niet even wat laten opruwen.
Best logisch ook: een band waar je meteen optimaal gebruik van kunt maken zogauw je de deur uit rijdt
Het is niet simpelweg een kwestie van de oppervlakte oppoetsen, het losmiddel trekt ook in het rubber zelf wat er pas bij het rijden uitkomt. Elke band een kwartier op de rollenbank inrijden schiet ook weer niet opRukapul schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:08:
Eigenlijk suf dat in deze tijden bedrijven als extra service de stagiaire de band niet even wat laten opruwen.
/profit
Ik hoop dat het vanmiddag wel droog is... zal wel niet. Ik heb volgens mij nog maar 1x een nieuwe band gehaald met droog weer
Ik heb het overigens een keer zien gebeuren. Knakker werd 26x gewaarschuwd voorzichtig te moeten doen. Binnen 10 meter lag ie al, met z'n sjoppert...
ik spring op de hak van de tak want hey een vogel nog geen koffie gehad
[ Voor 44% gewijzigd door steveman op 17-05-2013 09:12 ]
Er zijn serieus mensen die zo denken...Chakotay schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:41:
[...]
Het is niet simpelweg een kwestie van de oppervlakte oppoetsen, het losmiddel trekt ook in het rubber zelf wat er pas bij het rijden uitkomt. Elke band een kwartier op de rollenbank inrijden schiet ook weer niet op
No signature required.
Verwijderd
Akra wordt volgende week verstuurd, nu nog beter weer.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Spannend
Vorige week zo'n Gipro geïnstalleerd om mijn CB600S... Ik zat al jaren te dubben en was bang dat het een onmogelijke installatie was, maar het was eigenlijk zo gepiept. En ik ben er echt blij mee, gewoon meteen weten in welke versnelling je zit (heb nogal een handje van opschakelen omdat ik graag de medemens spaar qua overlast). Dat het uiteindelijk een dag werk was, is mijn eigen schuld, zal de foto's nog wel even posten van t weekend.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:34:
Verder moeten er dit jaar nog Bobbins, RVS leidingen, Osco chainoiler en een Gipro op komen
De volgende dag toen het droog was +/- 150km gereden waar ze goed warm zijn geworden. Viel me heel erg mee nadat ik alle 'angstverhalen' had gehoord
Haha ook nooit op een brommertje ofzo?Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:22:
Morgen mijn eerste proefles![]()
![]()
SpannendBen ernstig benieuwd enzo
Nog nooit op iets wat twee wielen heeft en een motor gereden hiervoor enzo
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gister in de gierende regen, ik had natuurlijk veels te laat een afspraak gemaakt om mijn voorband te vervangen, was al lang voorbij de slijtagenokken. Verder zaten er ook haarscheuren in de band waardoor die zo'n 0.3 bar per dag leeg liep. Lekker hoor met 1.5 Bar door de regen zonder profiel en dan met een nieuwe band terug.Tankiej schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:48:
Ik heb één keer met nieuwe banden gereden (nog niet vaker hoeven wisselen), natuurlijk begon het toen net te regenen toen ik weer weg wilde rijden.. Maar het viel me heel erg mee, gewoon rustig aan doen in de bochten.
De volgende dag toen het droog was +/- 150km gereden waar ze goed warm zijn geworden. Viel me heel erg mee nadat ik alle 'angstverhalen' had gehoord
Verder wel alles goedgekomen overigens. Maar lekker rijden is anders.
PSN & XBL: Denkoyugo
Hah, dan wordt het toch best nat tussen de billetjes en niet van de regen kan ik me zo voorstellen...Denko schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:04:
[...]
Gister in de gierende regen, ik had natuurlijk veels te laat een afspraak gemaakt om mijn voorband te vervangen, was al lang voorbij de slijtagenokken. Verder zaten er ook haarscheuren in de band waardoor die zo'n 0.3 bar per dag leeg liep. Lekker hoor met 1.5 Bar door de regen zonder profiel en dan met een nieuwe band terug.
Verder wel alles goedgekomen overigens. Maar lekker rijden is anders.
Maarja, aan de andere kant..iets met eigen schuld
[ Voor 4% gewijzigd door Mike2k op 17-05-2013 12:06 ]
Verwijderd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gas erop, driften die handelVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:30:
Ik rij zo wie zo niet graag in de regen (een oma van 80 gaat sneller met haar auto door de regen dan ik op de motor)
Gister al die trage automobilisten op de weg.
Asus Zenbook i7 256gb
wat voor motor heb je gekocht?Blue-eagle schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:54:
Nummerplaathouder is custom, randen zijn zo scherp dat tape gewoon doorscheurt (Harley trilt nogal) - tried it, duckt tape werkt op zich wel vermoed ik, maar dan is het ding niet meer leesbaar. En als ik hem onverhoopt toch kwijtraak krijg ik een 1-tje op de plaat, dat wil ik sowieso voorkomen...
Er zijn maar weinig harleyrijders in dit topic
Hehe, idd.Mike2k schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:05:
[...]
Hah, dan wordt het toch best nat tussen de billetjes en niet van de regen kan ik me zo voorstellen...
Maarja, aan de andere kant..iets met eigen schuld
Helaas deze keer zo raar alles samengevallen, dan moet het maar. Overigens rij ik in de regen normaal best stevig door.
PSN & XBL: Denkoyugo
Dat 1tje is toch niet meer? Bij auto iig niet meer.Blue-eagle schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:54:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
NopeJoopieboy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:56:
[...]
Haha ook nooit op een brommertje ofzo?Mja heel veel succes en veel plezier.
Ik wilde altijd alleen maar auto's auto's auto's
Zou ik wel graag willen kunnen op mijn cbr 600 f2
Ik rij ook als een schijtert als het regent ondanks dat ik in de stromende regen ben afgereden, zal er wel iets mee te maken hebben gehad dat ik toen dacht "Ahh F* it toch niet mijn motor en hun verzekering dekt de schade wel" ...
Ik zit er trouwens aan te denken om een keer zo'n vervolg training te doen. Nu heb ik ooit is gehoord dat je bij bepaalde verzekeringen (ik heb Unive) korting kan krijgen op je verzekering als je bij een bepaalde instantie die training hebt gevolgd.
Weet iemand hier welke trainingen dat zijn en of je korting krijgt bij unive ?
Op de plaat komt bij verlies nog wel gewoon een "eentje" (of 2,3,4......). Enige dat niet meer nodig is is het volledig vervangen van de bijbehorende papierwinkel.Tylen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:47:
[...]
Dat 1tje is toch niet meer? Bij auto iig niet meer.
Dat zijn VRO trainingen van de KNMV. Maar als je het alleen om de korting doet dan heeft het weinig nut, want de korting is natuurlijk minder dan zo'n cursus kost:Beukerz schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Ik zit er trouwens aan te denken om een keer zo'n vervolg training te doen. Nu heb ik ooit is gehoord dat je bij bepaalde verzekeringen (ik heb Unive) korting kan krijgen op je verzekering als je bij een bepaalde instantie die training hebt gevolgd.
Weet iemand hier welke trainingen dat zijn en of je korting krijgt bij unive ?
http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/VRO/
Dat is alleen als je je kentekenbewijs kwijt raakt of als je je plaat weer in kan leverenTylen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:47:
[...]
Dat 1tje is toch niet meer? Bij auto iig niet meer.
No signature required.
Het kan nog goedkomen hoorPriyantha Bleeker schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Nopewilde ik nooit
Ik wilde altijd alleen maar auto's auto's auto's
PreciesPhyxion schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:09:
[...]
Het kan nog goedkomen hoorHad ik ook altijd, maar ik heb nu ook een motorrijbewijs [afbeelding]
Daarom dus morgen
Deze heb ik een hele tijd op de motor gebruikt voor de Tomtom:wimmel_1 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:53:
Heb hier zo'n ding van HP om een iPaq mee op te laden. Ding levert maar max. 700mA ... En da's precies te weinig om een iPhone (5) mee op te laden.
Maar dan ook precies te weinig, hè(onder de 1A laadt een iPhone gewoon NIET).
De Blackberry Curve van m'n werk laadt er wél gewoon mee op ....

De iPhone heb ik er nooit mee geprobeerd maar 1A levert die wel.
Ik ook niet. Wat wel hielp was een keer met een stel politie instructeurs een zogenaamde bergtraining volgen in de Eiffel. En dan met een beetje regen. Die gasten reden op een K1100LT en ik had net mijn K1100RS. Zij gingen nog gewoon praktisch met een knee-down door de haarspelden. Iedereen werd er een beetje bang van. Toch had ik dan zoiets van 'oke, het kán dus gewoon met die motor, het lèg an mijn'. Het hielp maar een beetje, maar ik ging wel iets sneller en platter door de bocht als eerst.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:30:
Ik rij zo wie zo niet graag in de regen (een oma van 80 gaat sneller met haar auto door de regen dan ik op de motor)
Eigenlijk moet je even door je angst heen en steeds ietsje harder, zolang je nog voelt dat je genoeg grip hebt. Stapje voor stapje en als je er doorheen bent, merk je dat je een stuk zekerder rijdt. Normaal rij ik ook niet voor mijn lol in de regen, maar op vakantie heb je het niet in de hand. Dus dan rij ik ook gewoon door, maar leuk is anders. Zeker met regen ben je je erg bewust van alle enge obstakels op de weg: reparatienaden, putdeksels en die strepen. De grap is dat je er in je hoofd banger van bent dan dat ze gevaarlijk zijn. Ze hebben minder grip, maar het is ook weer niet zo erg alsof ze met groene zeep zijn ingesmeerd. Als je dat weet, hoef je er ook niet panisch omheen te sturen als het even niet anders gaat.
Nog iemand interesse in een Monster 620ie?
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Ook geen fan van in de regen rijden alhier.mphilipp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:02:
[...]
Toch had ik dan zoiets van 'oke, het kán dus gewoon met die motor, het lèg an mijn'.
Ik ga volledig akkoord met wat je zegt: in de regen kan je bijna nog evenveel als op het droge voor het 'normale' bochtenwerk.
Wat mij echter het meeste verontrust is dat je je veiligheidsmarge kwijt bent in de regen.
Als je in de regen rijdt en die kerel die stond te wachten aan de zijstraat rijdt onverwacht toch door en je moet een noodstop doen, dan kan je gewoon veel minder dan op het droge. Op het droge kan je indien nodig heel hard remmen, en is de kans dat je je onderuit remt behoorlijk klein. In de regen wordt dat een bijna zekerheid (gesteld dat je geen ABS hebt natuurlijk).
Of als je bvb. vlotjes een bocht ingaat en er ligt onverwacht een obstakel. Op het droge kan je gerust in de remmen gaan terwijl je in de bocht ligt en iets raars gaan doen om het obstakel te ontwijken / te corrigeren / ...
In de regen zijn je marges veel kleiner, in de remmen gaan in een bocht lijkt een heel slecht idee...
Etc etc ...
Ik wéét dat je in de regen bijna evenveel kan als op het droge bij normaal rijgedrag. Maar het is niet het normale rijgedrag waarvoor ik me zorgen maak. Het zijn de uitzonderingen waar je in de regen IMHO gewoon fucked bent ... Grote veiligheidsmarge op droog, weinig marge op nat.
Veel plezierPriyantha Bleeker schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:55:
Oeh over een uurtje mijn eerste meters op een motor
Gisterenavond dacht ik nog 'even' de carbs te cleanen van een CB1 die een brandje+bluswater heeft meegemaakt. Viel dat even tegen...
Half 3 lag ik in m'n nest
Nog wel een vraag. Heeft iemand een idee hoe ik de inlaatkleppen (van in dit geval dus een CB1) kan ontroesten zonder het blok open te moeten maken? Las dat ze 'vroeger' wel eens remvloeistof gebruikten om de koolafzetting te verwijderen. Maar voor roest misschien handiger WD40 te gebruiken? Beetje lastig borstelen alleen.
Als je marge verkleind wordt door de omstandigheden, moet je zelf die marge dus weer vergroten. Dus meer afstand houden, eerder remmen, en als je kruisingen nadert, meer vaart minderen.DieterVDW schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 03:35:
[...]
Etc etc ...
Ik wéét dat je in de regen bijna evenveel kan als op het droge bij normaal rijgedrag. Maar het is niet het normale rijgedrag waarvoor ik me zorgen maak. Het zijn de uitzonderingen waar je in de regen IMHO gewoon fucked bent ... Grote veiligheidsmarge op droog, weinig marge op nat.
De meeste eenzijdige motorongevallen worden (in)direct door de berijder zelf veroorzaakt. Jezelf onderuit remmen is populair onder motorrijders. Je schrikt van iets en gaat meteen in de ankers. Op de VRO heb ik gezien en zelf kunnen ontdekken dat je heel veel obstakels gewoon kunt nemen als het even niet anders kan.
Ik denk dat dat de grootste verdienste van een VRO cursus is: leren dat een motor niet zomaar omvalt en dat je veel meer kan dan je denkt op dat ding. Feitelijk is het enige dat je eraan kunt doen is expres met de regen op pad gaan. Misschien op een parkeerplaats wat dingen oefenen met lage snelheid en dan steeds een tandje bij. Zo krijg je het vertrouwen en durf je net als een motoragent gewoon in volle vaart met regen over een kruispunt met tramrails te scheuren. Zo hebben die motoragenten het ook geleerd. Die zijn niet zo geboren. Het blijft een kwestie van oefenen.
Ik zeg dat nu, maar ik rij ook als een oma met nat weer, hoewel het gaande weg de rit altijd wel wat beter wordt. Maar helemaal happy voel ik me nooit met regen.
Inderdaad: geen rare bewegingen maken. Hoofdzaak is snelheid aanpassen en niet te plotselinge bewegingen maken. Een beetje zoals ik ook in de winter met de auto door de sneeuw rijdt. Ik doe niet aan winterbanden, dus dan weet je in ieder geval dat je op moet passen. Niet te hard remmen en ook niet ineens aan je stuur gaan draaien.Phyxion schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:17:
Ook al weet je dat het allemaal best wel mee kan vallen wanneer je niet al te rare manoeuvre maakt, hou je het altijd in je achterhoofd.
Lijkt wel supermotard
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Maar goed, het stuurt prima, ik heb volop vertrouwen in de voorkant, dus dan is het wat mij betreft ok. Ik moet alleen even experimenteren met de bandenspanning. De PR2 moest je (op mijn RT iig) flink hard oppompen. Ik heb er nu bij deze 2.6 in zitten en had de indruk dat dat nét ietsje teveel was. Vreemd hoe dat verschillende werkt. Morgen even verder voelen.
Ik heb wel interesse, maar geen geld. Nou ja 700 euro heb ik, maar daarvoor gaat ie nog niet weg verwacht ikaveenhuysen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:04:
Zo mijn ex heeft een nieuwe Duc met 800 km 2de hands gevonden. Even opgereden, maar rijdt wel lekker hoor en remmen dat ie doet..........................
Nog iemand interesse in een Monster 620ie?
[afbeelding]
Over 3-4 maanden heb ik wellicht echte interesse.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb ik in april ook gedaan; setje nieuwe Bridgestones eronder vlak voor die training, en ik ben volgens mij nog nooit zo schuin geweest, hoewel het (zeker de eerste dag) redelijk nat/koud was. Het helpt sowieso dan al dat je iemand anders zijn lijnen kan rijden, want 'wat hij kan kan ik ook' (net wat je zegt).mphilipp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:02:
[...]
Ik ook niet. Wat wel hielp was een keer met een stel politie instructeurs een zogenaamde bergtraining volgen in de Eiffel. En dan met een beetje regen. Die gasten reden op een K1100LT en ik had net mijn K1100RS. Zij gingen nog gewoon praktisch met een knee-down door de haarspelden. Iedereen werd er een beetje bang van. Toch had ik dan zoiets van 'oke, het kán dus gewoon met die motor, het lèg an mijn'. Het hielp maar een beetje, maar ik ging wel iets sneller en platter door de bocht als eerst.
Merk wel dat ik vandaag (hier in het Noorden is redelijk wat regen gevallen) dan een stuk minder panisch op de motor zit.
Ik rijd mn Z8 op 2.4-2.5 voor (en 2.7-2.8 achter) op mn Deauville.mphilipp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:46:
Maar goed, het stuurt prima, ik heb volop vertrouwen in de voorkant, dus dan is het wat mij betreft ok. Ik moet alleen even experimenteren met de bandenspanning. De PR2 moest je (op mijn RT iig) flink hard oppompen. Ik heb er nu bij deze 2.6 in zitten en had de indruk dat dat nét ietsje teveel was. Vreemd hoe dat verschillende werkt. Morgen even verder voelen.
Heb m in bochten nog niet over de emmer weten te krijgen, met remmen lukt het wel als je flink remt en dan een richel/sprongetje tegen komt, maar dan moet je al enigszins je best doen.
In de regen heb ik ze ook nog niet over de zeik gekregen, maar dan doe ik ook enigszins voorzichtig.
Nadeel aan die deauville is dat ik kuipen moet maken als ik m tegen de vlakte beuk, mn ex-NTV was dat niet zo, dus daar reed ik ook wat lomper mee in de regen (lekker laten kwispelen als ie van een rotonde af kwam enzo)
Tot nu toe bevallen ze iig prima, alleen de levensduur is even afwachten, als de achterband een 10000km haalt vind ik het wel best.
Vandaag ook de voorvorkkeerringen en balhoofdlagers vervangen, die eerste waren lek en de tweede had ik maar gewoon gekocht omdat ik geen zin had om ze uberhaupt te controleren.
De balhoofdlagers waren nog de originele variant met kogeltjes, alleen denk ik niet dat het de eerste nog waren gezien de kilometerstand van 12xxxx
leeg
Ehhh...is dat plaatselijk dialect? Ik begrijp niet veel van deze zin4x2 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:31:
[...]
Nadeel aan die deauville is dat ik kuipen moet maken als ik m tegen de vlakte beuk, mn ex-NTV was dat niet zo, dus daar reed ik ook wat lomper mee in de regen (lekker laten kwispelen als ie van een rotonde af kwam enzo)
Mijn vorige achterband haalde de 25k (Conti Trail Attack) maar die begon ook met 9mm profiel. Nu zit er nog een PR2 onder die nog maar 14k heeft gelopen. Het platte vlakje ga ik er straks in de Alpen afsplijpen.Tot nu toe bevallen ze iig prima, alleen de levensduur is even afwachten, als de achterband een 10000km haalt vind ik het wel best.
Kijken wat de teller aangeeft na mijn Alpentripje (BMW Motorrad Days in Garmisch) en dan kijk ik of ik 'm vervang voordat ik naar Spanje ga. Ik twijfel nog of ik er weer een Trail Attack onder gooi of ik een matching pair maak en ook achter een Z8 laat monteren.
Die TA mag dan wel een zogenaamde Allroad band zijn, maar hij doet het perfect op het asfalt. Door het mega profiel had ik ook prima grip in de regen en qua levensduur vond ik 'm ook wel ok. 25k is best veel voor een motorband.
Dat is gewoon nederlands, lees m nog een paar keer zou ik zeggenmphilipp schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:28:
[...]
Ehhh...is dat plaatselijk dialect? Ik begrijp niet veel van deze zin
leeg
Ik neem aan dat je zoiets in gedachten had?4x2 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:48:
[...]
Dat is gewoon nederlands, lees m nog een paar keer zou ik zeggen
Het nadeel aan de Deauville is dat ik de kuipen moet maken als ik de motor tegen de vlakte beuk. Bij mijn ex-NTV was dat niet zo waardoor ik er ook wat lomper mee reed in de regen (lekker laten kwispelen als de motor van een rotonde afkwam).
Alhoewel ik geen idee heb wat "kuipen moet maken" is. Ik neem aan dat je bedoelt dat je de kuip moet repareren?
Powerslide rangers GOOOO!!!!
And it goes BRAAAAAPP!
Altijd leuk: Mensen (zondagrijders?) in een auto vóór je die ineens VOL in de ankers gaan om vervolgens rechtsaf te slaan zonder richting aan te geven en dan uiteraard ook niet in d'r spiegel opmerken dat er áchter hen wat aan het gebeuren is/was en vervolgens dus gewoon door rijden.....
Tegemoet komende motorrijder keerde gelukkig wel zodat we de fiets gezamenlijk weer op twee wielen konden zetten (en even een peuk konden roken). 't Moet er beslist heel cartoonesk uitgezien hebben voor hem
Ketting aan de onderkant weer tegen 't kettingwiel aan gelegd en de fiets een halve meter voorruit gezet (én 'm dus nogmaals helemaal UIT z'n vering gehaald) ... en vervolgens weer verder door naar huis
Valdop heeft de ergste schade voorkomen maar uitlaat heeft nou een kras(je), 2 kuipdelen missen wat lak, knipperlicht is uit de spacers gerukt (spacers gebroken) .... én m'n voorvelg heeft een kras in de rand doordat die tegen een stoeprand tot stilstand kwam net zoals de kuipdelen (altijd leuk, die nieuwerwetse kruisingen/chicanes die ze tegenwoordig weten te maken. Stoepranden zijn om een stoep af te bakenen, niet om wegen van de berm te scheiden.).
Dinsdag even een nieuw setje spacers halen voor 't knipperlichtje zodat dat teruggezet kan worden.... De rest wordt komende winter wel weer een keer op orde gemaakt (spuitwerk).
Waar heb je dat gedaan? Klinkt goed!mphilipp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:02:
[...]
Ik ook niet. Wat wel hielp was een keer met een stel politie instructeurs een zogenaamde bergtraining volgen in de Eiffel. En dan met een beetje regen. Die gasten reden op een K1100LT en ik had net mijn K1100RS. Zij gingen nog gewoon praktisch met een knee-down door de haarspelden. Iedereen werd er een beetje bang van. Toch had ik dan zoiets van 'oke, het kán dus gewoon met die motor, het lèg an mijn'. Het hielp maar een beetje, maar ik ging wel iets sneller en platter door de bocht als eerst
Ga volgende week VRO1 doen, en volgend jaar wil ik 2 doen.
Misschien leuk voor erna.
ketting eraf als je hem uit zijn vering trekt hoort niet. zelfs met mijn motor gebeurd dat niet. en krijg regelmatig de vraag of ik mijn ketting niet eens moet spannen.wimmel_1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:26:
Note to self: TIjdens een (gedwongen) stoppie je achterrem óók gebruiken anders bestaat de kans je ketting er af gedraaid wordt terwijl je fiets helemaal uit z'n vering getrokken is. Doe je dat niet dan sta je daarna dus stil met je voeten nog op de steps terwijl je verwacht naar voren te gaan
Altijd leuk: Mensen (zondagrijders?) in een auto vóór je die ineens VOL in de ankers gaan om vervolgens rechtsaf te slaan zonder richting aan te geven en dan uiteraard ook niet in d'r spiegel opmerken dat er áchter hen wat aan het gebeuren is/was en vervolgens dus gewoon door rijden.....
Tegemoet komende motorrijder keerde gelukkig wel zodat we de fiets gezamenlijk weer op twee wielen konden zetten (en even een peuk konden roken). 't Moet er beslist heel cartoonesk uitgezien hebben voor hem
Ketting aan de onderkant weer tegen 't kettingwiel aan gelegd en de fiets een halve meter voorruit gezet (én 'm dus nogmaals helemaal UIT z'n vering gehaald) ... en vervolgens weer verder door naar huis
Valdop heeft de ergste schade voorkomen maar uitlaat heeft nou een kras(je), 2 kuipdelen missen wat lak, knipperlicht is uit de spacers gerukt (spacers gebroken) .... én m'n voorvelg heeft een kras in de rand doordat die tegen een stoeprand tot stilstand kwam net zoals de kuipdelen (altijd leuk, die nieuwerwetse kruisingen/chicanes die ze tegenwoordig weten te maken. Stoepranden zijn om een stoep af te bakenen, niet om wegen van de berm te scheiden.).
Dinsdag even een nieuw setje spacers halen voor 't knipperlichtje zodat dat teruggezet kan worden.... De rest wordt komende winter wel weer een keer op orde gemaakt (spuitwerk).
[afbeelding]
balen van de schade gelukkig heb je zelf niks ernstigs
Dit topic is gesloten.
![]()