Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 469 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.899 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-01 16:08

DinX

Motormuis

wildcardxl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:43:

helaas wachten met een motor tot volgend jaar, aangezien ik eerst ga trouwen deze zomer :)
Dan mag je niet meer man ! :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

M3rcury schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]
Jep ik ook. Laatst ook rustig over dijkje heen gereden, alleen de bochten de snelheid wat opgeschroefd. Helaas krijg je nog steeds boze blikken van fietsers en voetgangers, zelfs met 60 in zijn 5 (waar je dus gewoon 60 mag).
Och, zuurpruimen heb je overal. Ik ben heel braaf (motorrijden is nog nieuw voor mij) maar nog krijg ik af en toe blikken van mensen. Kom je door een dorpje heen met kinderkopjes, dus rijd je al langzaam proberen ze je nog met een dodelijke blik van je fiets af te kijken... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-01 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mocht iemand het interessant vinden, livestream van de North West 200 trainingen. Stream schijnt ook buiten de UK te werken, maar dat kan ik niet bevestigen aangezien deze uplink via de UK gaat.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik kan bevestigen dat de stream hier werkt op het bedrijfsnetwerk (Groningen).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

In hier op de XenDesktop in Duitsland ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
M3rcury schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Jep ik ook. Laatst ook rustig over dijkje heen gereden, alleen de bochten de snelheid wat opgeschroefd. Helaas krijg je nog steeds boze blikken van fietsers en voetgangers, zelfs met 60 in zijn 5 (waar je dus gewoon 60 mag).
Ik woon aan een dijk, dus heb inmiddels brede rug en harde huid over het verkeersgedoe....
Die dingen zijn gemaakt om water te keren niet om gezamenlijk met voetgangers, fietsers, auto 's, motoren en de incidentele vrachtwagen te gebruiken als verkeersweg.

Score van de afgelopen weken: bejaarde fietsers die als scholieren met drieën naast elkaar fietsen en mijn vrouw met auto boos aankeken dat ze er langs wilde, hordes wielrenners die zich sowieso nergens wat van aantrekken, laten-we-een-ritje-op-zondagmiddag-maken automobilisten en die dan vooral naar de omgeving kijken en niet op de weg zodat ze langzaam maar zeker naar links afdrijven.

En ja, natuurlijk de nodige motorrit colonnes. Dat zijn ook net mensen, fijne gasten met keurige motoren met fatsoenlijke uitlaat, bijna allemaal, natuurlijk ;-) Hoogtepunt was een kudde choppers (ik noem geen merk....) die allemaal met zijn tweeën naast elkaar reden en vonden dat het overige verkeer daarvoor maar even langs de kant moest gaan stilstaan.

Maar wees welkom allemaal, als je je maar een beetje gedraagt! En na september is het hier weer heerlijk rustig!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Iedereen bedankt! Ja helaas de vrouw ging voor en dat was ook eerder bekend :P

Het kwam meer dat vrienden van mij in 1 keer theorie examens gingen doen en het me heel erg leuk leek om met die groep te gaan rijden dat ik dacht laat ik het ook maar een keer proberen, moest op dat moment toch in hoogeveen zijn op de datum dat er nog ruimte was. Toen haalde ik hem en maar verder gegaan, terwijl de vrouw toch liever het geld aan de bruiloft ging uitgeven, die slag heb ik gelukkig gewonnen ;)

Tot die tijd maar pochen met huurmotors ;)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wildcardxl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:22:

Tot die tijd maar pochen met huurmotors ;)
Ik vrees dat je die financiele slag niet met je verloofde gaat winnen vriend... kan je beter een goed onderhouden barrel kopen voor 500 euro en daar een tijd op rijden. Stuk goedkoper en je hebt maar max 500 euro leergeld... Eigen risico is namelijk vaak nogal zeer substatieel.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:55

Youk

Volvo For Life

Probleem met de snelheidsmeter van mijn viffer is ook weer opgelost. Zit in de snelheidssensor. Hier zit een plastic stukje aan, net een dop uit een doppendoos. Deze past over moer van het voortandwiel en draait zo mee. Echter was dit een stuk naar achter geschoven zodat het geen goed contact meer maakte, enkel nog af en toe wat mee draaide. Dit terug op zijn plaats kunnen zetten en nu is alles terug normaal. :*)

Volvo Classic Club Belgium

• wildcardxl
theHoff schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Ik vrees dat je die financiele slag niet met je verloofde gaat winnen vriend... kan je beter een goed onderhouden barrel kopen voor 500 euro en daar een tijd op rijden. Stuk goedkoper en je hebt maar max 500 euro leergeld... Eigen risico is namelijk vaak nogal zeer substatieel.
Heb tot nu toe wel een CBR600f uit 1989 met 50k voor €900 weten te vinden, maar meer en goedkoper eigenlijk niet.

Vrienden waar ik mee ga rijden hebben cbr 600r f4i (2x) CBR 600f (2001) en een Yamaha FZ6 uit (2003) zal wel een totaal uit de toon vallen maarja dat is niet anders.

Gelukkig vind de verloofde het stoer dat ik ga motor rijden en is er volledig voor om na de huwelijks (hele erge nadruk op na;) ) ga sparen voor een mooie motor.

Zelf zit ik te denken aan een Suzuki GSX-R rond het jaar 2003 aangezien ik vrij lang ben (1.90) en deze motoren daar wat meer geschikt voor zouden zijn dan een R6?

Persoonlijk ben ik verliefd geworden op de meeste recente Suzuki Intruders:

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSHY0n45kkpj_csIqfB5nqrlX63HI16syhKB5MUNYKQ9CVPAqcoeQ4tNqLCg

Helaas is dat prijstechnisch geen optie en dan vind ik de GSX voor mijn budget the next best thing.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een Intruder of een GSX-R is wel een compleet ander soort motor... Apart alternatief :)

• wildcardxl
Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:14:
Een Intruder of een GSX-R is wel een compleet ander soort motor... Apart alternatief :)
Klopt heb je gelijk in, wou ik er ook eigenlijk bij zetten.

Reden hierachter is dat ik eigenlijk alle motors wel mooi vind maar er voor mezelf achter kom dat de choppers die ik mooi vind pas vanaf €7000 beschikbaar zijn en dat de sportmotoren die ik mooi vind al vanaf €3000 beschikbaar zijn.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
steveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:32:
^^ Idd. Zo'n verloopding heb ik ook eens geprobeerd, maar irritant bevonden :/

Zodra je hem er op schroeft gaat de band leeglopen, wat je alleen kunt voorkomen door je pomp aan te sluiten, het hele ding weer te verwijderen, of het dopje er op te draaien.

Meh!
nee, dan draai je em nog een slag door en stopt het vanzelf :P

voor zit een haaks ventiel in, achter wou ik bij de bandenwissel laten doen, maar ja, 3x raden... :+

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15:
Ik rijd toch liever op mijn vrouw dan op de motort ;)
* der_joachim is gewoon getrouwd met een vrouw die ook motor rijdt.

@wildcardxl: IIG gefeliciteerd met het motorrijbewijs en het voorgenomen huwelijk! :)

[ Voor 4% gewijzigd door der_joachim op 14-05-2013 15:12 ]

Entropy isn't what it used to be

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-01 21:34

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Vanaf heden meld ik mij hier ook, vanmorgen mijn motorrijbewijs gehaald.
Gefeliciteerd! Ik heb vanmorgen pas mijn tweede lesblok (van 2 uren) gehad, dus ik moet nog ff...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Tylen

Tylen

der_joachim schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:09:
[...]

* der_joachim is gewoon getrouwd met een vrouw die ook motor rijdt.
Ik ook ;)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
wildcardxl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Heb tot nu toe wel een CBR600f uit 1989 met 50k voor €900 weten te vinden, maar meer en goedkoper eigenlijk niet.

Vrienden waar ik mee ga rijden hebben cbr 600r f4i (2x) CBR 600f (2001) en een Yamaha FZ6 uit (2003) zal wel een totaal uit de toon vallen maarja dat is niet anders.

Gelukkig vind de verloofde het stoer dat ik ga motor rijden en is er volledig voor om na de huwelijks (hele erge nadruk op na;) ) ga sparen voor een mooie motor.

Zelf zit ik te denken aan een Suzuki GSX-R rond het jaar 2003 aangezien ik vrij lang ben (1.90) en deze motoren daar wat meer geschikt voor zouden zijn dan een R6?

Persoonlijk ben ik verliefd geworden op de meeste recente Suzuki Intruders:

[afbeelding]

Helaas is dat prijstechnisch geen optie en dan vind ik de GSX voor mijn budget the next best thing.
GSX-R 2003 -> K1, K2, K3 zijn bijna allemaal hetzelfde :)
Zag laatst nog ergens een K1 voorbij komen voor maar 2400,- :o had 30K op de teller en zag er gewoon netjes uit.

Ik heb zelf een K1 8) bevalt mij super!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
€2400 voor een K1 met 30k erop? Damn, zo ga ik nooit van de mijne afkomen :X

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07-2025

Ondanks last van zeer zware spanning en een paar kleine foutjes toch gehaald.
Gefeliciteerd! Nice... ach ik reed 50 door 30km zone... Dacht dat ik gezakt was, maar kreeg mee: Je reed lekker door. :+ haha O-)

Nu zuinig zijn op dat pasje... ik ben van het weekend gerold of mijn portemonnee verloren dat is 90 euro voor een nieuw pasje |:(

• Martinusz
Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:52:
€2400 voor een K1 met 30k erop? Damn, zo ga ik nooit van de mijne afkomen :X
Ja was vaste prijs, diegene wilde er vlot vanaf en had geen zin in te veel gepingel over de prijs.
Ik zou hem bijna kopen om hem weer te verkopen :X

Het was wel de gele variant trouwens ;) die bevalt mij niet zo :+

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 08:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

.
Met jouw lengte kan een k3 best, ik rijdt een k3 1000 en 330km snelweg binnen 2 en een halfuur inclusief 2x tanken kan prima. De topkuip is veel hoger en verder van je af dan bij een r6 of oudere r1. En de motor is wat groter dan de modernere.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/472729_10200976321198598_2027615236_o.jpg
martinusz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:55:
[...]

Ja was vaste prijs, diegene wilde er vlot vanaf en had geen zin in te veel gepingel over de prijs.
Ik zou hem bijna kopen om hem weer te verkopen :X

Het was wel de gele variant trouwens ;) die bevalt mij niet zo :+
600-750jes zijn vaak goedkoper dan de 1000, andere voorvork, vering en vaak remmen.

Ik ga trouwens 3 Juni wederom circuit training doen op Lelystad. Aanmelden kan nog via o.a. motorport leeuwarden a 75euro 18-21uur. Mag met open demper :>

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 14-05-2013 16:48 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
[...]

ik ben zelf ook rond de 1.90 en heb gekozen voor een zx6r deze zat een stuk lekkerder dan een CBR600rr en R6

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:01

steveman

Comfortabel ten onder

Ghostrider schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:46:
[...]

Met jouw lengte kan een k3 best, ik rijdt een k3 1000 en 330km snelweg binnen 2 en een halfuur inclusief 2x tanken kan prima. De topkuip is veel hoger en verder van je af dan bij een r6 of oudere r1. En de motor is wat groter dan de modernere.

[afbeelding]

[...]

600-750jes zijn vaak goedkoper dan de 1000, andere voorvork, vering en vaak remmen.

Ik ga trouwens 3 Juni wederom circuit training doen op Lelystad. Aanmelden kan nog via o.a. motorport leeuwarden a 75euro 18-21uur. Mag met open demper :>
Mag met open demper? Hmm, juist een viertal? sessies geboekt, maar toch echt 89dB als max volgens de site.

Maar goed, je zit daar in the middle of nowhere... BRULLEN!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:05:
[...]

Mag met open demper? Hmm, juist een viertal? sessies geboekt, maar toch echt 89dB als max volgens de site.

Maar goed, je zit daar in the middle of nowhere... BRULLEN!
Maar wel op een politiebaan... Die lui hebben daar vast een mening over :P De laatste keer dat ik er was moest je gewoon een dBkiller / originele uitlaat hebben.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die foto is van mijn motor met weinig demper, was geen controle op.

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bij een dagje van tracktraining was er ook een marshall met een bloedgeile Brutale... en die blafde ook behoorlijk :D

De wapenkluisjes in het gebouw zijn ook een mooie reminder dat het een politieterrein is :+

Maarja, als er een grapjas met een dB-meter staat opeens, is het wel balen. Ik schroef er voor de zekerheid m'n originele pijp op. (En die zou straatlegaal moeten zijn...)

Ter verduidelijking: de Akra die er nu op zit zou al straatlegaal moeten zijn, papiertje erbij en zo...

[ Voor 41% gewijzigd door steveman op 14-05-2013 21:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen

Tylen

Van een open uitlaat ga je niet sneller rijden. Gewoon origineel of met killer rijden.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:55:
Van een open uitlaat ga je niet sneller rijden. Gewoon origineel of met killer rijden.
Is het niet zo dat je wat vermogen mist met db killer? Overigens heb ik hem er gewoon in zitten, gaat hard zat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-DG- schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:15:
[...]

Is het niet zo dat je wat vermogen mist met db killer? Overigens heb ik hem er gewoon in zitten, gaat hard zat.
Misschien heel ietjes, of helemaal niet. Standaard dempers of open scheelt zelfs maar erg weinig. Op de meeste motoren maar iets van 2pk. Dan gaat dat laatste dunnere stukje ook geen verschil maken.

• Tylen

Tylen

Kan zelf heel goed zijn dat de motor beter loopt origineel. En die 2pk ga je met een 2:20 op assen echt niet merken.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:52:
Kan zelf heel goed zijn dat de motor beter loopt origineel. En die 2pk ga je met een 2:20 op assen echt niet merken.
De meeste zullen 10% meer of minder vermogen al amper merken.. (ik ben er daar ook vast 1 van :) )

No signature required.

• Tylen

Tylen

Ik ben dit jaar van 182pk naar 120pk (aan achterwiel) gegaan. En rijd nu al bijna dezelfde tijden ;)

Wat ik bedoel te zeggen. Als het geen geluidsdag is. Ga dan niet toch met open dempers rijden. Je verpest het voor andere en je wordt er echt niet sneller van.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40

Exigence

dnkroz

Iemand interesse om in de zomer een ritje in het Noorden van het land te doen (Friesland)? Leuk rondje van ongeveer 250 km met een lunch ergens ofzo? :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:06:
Ik ben dit jaar van 182pk naar 120pk (aan achterwiel) gegaan. En rijd nu al bijna dezelfde tijden ;)

Wat ik bedoel te zeggen. Als het geen geluidsdag is. Ga dan niet toch met open dempers rijden. Je verpest het voor andere en je wordt er echt niet sneller van.
Damn das wel heel duidelijk dan ja haha. :P

Mja ik ga zelf voor een Akra (met killer :+) voor de looks en voor het brommetje. Standaard pijp is een gigantische chromen sigaar. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Zal me ook even snel voorstellen, lees al even mee en zit ook op het motor-forum.
Ik heb nu sinds september 2012 mijn motorrijbewijs (nog mooi voor de nieuwe regeling aan). Heb beide examens in 1x keer gehaald met 10 uur voor AVB en 6 voor AVD.

Nog voordat ik mijn rijbewijs had stond er al een Suzuki GS500e uit 1992 in onze garage, waar ik nu met veel plezier gebruik van maak totdat ik over een jaar vol vermogen mag gaan rijden. Dan wordt het waarschijnlijk een sportmotor (bv. een Thundercat) of een supersport.
Tot die tijd is de GS500 een erg leuke motor om op te oefenen, stuurt lekker licht en heeft nog best wat power.
Foto van mijn motor (de rechter met windschermpje, de linker is van een vriend):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQeitG2.jpg

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:16:
[...]

Damn das wel heel duidelijk dan ja haha. :P

Mja ik ga zelf voor een Akra (met killer :+) voor de looks en voor het brommetje. Standaard pijp is een gigantische chromen sigaar. :+
Hier ook een volledig akra systeem hoor ;) maar inclusief db killer.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Exigence schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:31:
Iemand interesse om in de zomer een ritje in het Noorden van het land te doen (Friesland)? Leuk rondje van ongeveer 250 km met een lunch ergens ofzo? :)
Als ik kan wil ik wel meerijden, of als daar belang bij is, ook wel een groepje voorrijden :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tropicc schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:30:
Zal me ook even snel voorstellen, lees al even mee en zit ook op het motor-forum.
Ik heb nu sinds september 2012 mijn motorrijbewijs (nog mooi voor de nieuwe regeling aan). Heb beide examens in 1x keer gehaald met 10 uur voor AVB en 6 voor AVD.

Nog voordat ik mijn rijbewijs had stond er al een Suzuki GS500e uit 1992 in onze garage, waar ik nu met veel plezier gebruik van maak totdat ik over een jaar vol vermogen mag gaan rijden. Dan wordt het waarschijnlijk een sportmotor (bv. een Thundercat) of een supersport.
Tot die tijd is de GS500 een erg leuke motor om op te oefenen, stuurt lekker licht en heeft nog best wat power.
Foto van mijn motor (de rechter met windschermpje, de linker is van een vriend):

[afbeelding]
hoi :w bekende foto :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:55:
Het gaat ook om de beleving, niet om de (überhaupt niet gemeten) rondetijden daar.

Liever daar herrie maken dan op dijkweggetjes...

M'n vorige motor was zo stil dat je (uiteraard met proppen in, en zelfs met een relatief stille Schuberth helm) de motor niet meer hoorde boven de 100, 110. Als je dan toch aan het scheuren bent op een "circuit" leek me dat wel een toffe toevoeging eigenlijk.

Beetje zoals een bierviltje oid in je spaken zoals vroegâh, maar dan niet hoeven trappen Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TFuztvs.gif

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tropicc schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:30:

[afbeelding]
Dat zijn leuke fietsen idd, ga je veel plezier aan beleven! :)
Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:41:
[...]

Hier ook een volledig akra systeem hoor ;) maar inclusief db killer.
Aah ook wel. Maar idd, zonder killer wordt het al zo snel aso vind ik. Die klappen die er dan uitkomen zijn niet gezond haha.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Eddos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Als ik kan wil ik wel meerijden, of als daar belang bij is, ook wel een groepje voorrijden :)
Ja ik woon ook in het noorden en ik weet/heb onlangs nog wat routes gereden van www.gpstracks.nl

Dus bij deze meldt ik me ook aan :)

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15:
Ik rijd toch liever op mijn vrouw dan op de motort ;)
Ik ook. :+
(sorry, ik kon het niet laten. Schot, open doel enzo)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Laatst online: 17:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eddos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Als ik kan ik ook. Heb sowieso uitvalsbasis in het Noorden als ik geen zin heb om vanuit A'dam te rijden :z

Ik zou zeggen slinger de meetingmanager aan om datum te prikken enzo. In de zomer zullen er altijd mensen op vakantie zijn, maar paar man moet altijd wel lukken :)

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:03:
[...]

Ik ook. :+
(sorry, ik kon het niet laten. Schot, open doel enzo)
Snap ik, heb je der wel eens gezien ;) hahaha.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:31
Net nu ik deze maand verhuis van het noorden naar midden NL.. :+

Gelukkig is NL niet zo groot, als er iets gepland wordt wil ik ook wel meerijden :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik wil ook wel meedoen met een elfstedentocht te motor :P

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:54:
* frankivo ook wel :)

iRacing Profiel

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:54:
Die is komende maandag :+
http://www.frieschemotorc...x.php?page=elfstedentocht

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Crap, dat vergeet ik elk jaar weer... Volgend jaar weer een poging om mee te doen :P

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Crap, dat vergeet ik elk jaar weer... Volgend jaar weer een poging om mee te doen :P
Ik wil ook nog wel een keer meedoen, maar ik kan dit jaar niet :o

Er zijn ook wel GPS routes beschikbaar op internet voor de Elfstedentocht over de weg, misschien kunnen we die dan deze zomer wel gaan rijden? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 15-05-2013 09:32 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Interessante kickstarter dit, een kentekenplaathouder met 2 strips rode leds die op een accelerometer werken. Ook remlicht als je hard vertraagd door terug te schakelen dus, erg nuttig op een dikke VTwin :)

Wat is jullie mening over zoiets? Ik vind het vooral jammer dat hij te klein is voor de NL motorkentekens.

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:14:
Interessante kickstarter dit, een kentekenplaathouder met 2 strips rode leds die op een accelerometer werken. Ook remlicht als je hard vertraagd door terug te schakelen dus, erg nuttig op een dikke VTwin :)

Wat is jullie mening over zoiets? Ik vind het vooral jammer dat hij te klein is voor de NL motorkentekens.
Wordt wel een redelijke kermis aan de achterkant, als je dit op je motor installeert en daarnaast de huidige remlichten behoudt. Als je dan dus afremt door de rem in te knijpen, knipperen de lichten van dit systeem en brandt je reguliere remlicht ook. Het lijkt mij ook redelijk verwarrend voor een achterligger, als je de ene keer alleen op de motor afremt en de andere keer ook je rem in knijpt: de ene keer knipperen de lampjes van dit systeem en de andere keer doet je normale remlicht ook mee. Dan ga je vast en zeker opmerkingen krijgen dat er iets mis is met je lampen :o

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 15-05-2013 11:23 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Wordt wel een redelijke kermis aan de achterkant, als je dit op je motor installeert en daarnaast de huidige remlichten behoudt. Als je dan dus afremt door de rem in te knijpen, knipperen de lichten van dit systeem en brandt je reguliere remlicht ook. Het lijkt mij ook redelijk verwarrend voor een achterligger, als je de ene keer alleen op de motor afremt en de andere keer ook je rem in knijpt: de ene keer knipperen de lampjes van dit systeem en de andere keer doet je normale remlicht ook mee. Dan ga je vast en zeker opmerkingen krijgen dat er iets mis is met je lampen :o
Mee eens, als het goed werkt en betrouwbaar is zou je eventueel je 'echte' remlicht kunnen afkoppelen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Volgens mij kun je met een relaitje en wat electronica kennis dit redelijk makkelijk zelf in elkaar knopen voor weinig en aan je standaard remlicht koppelen...

Edit:
Even nagekeken, met een accelerometer en een arduino'tje kom je een heel eind...

[ Voor 22% gewijzigd door Mike2k op 15-05-2013 11:33 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Tankiej
Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:26:
Volgens mij kun je met een relaitje en wat electronica kennis dit redelijk makkelijk zelf in elkaar knopen voor weinig en aan je standaard remlicht koppelen...
Dat ook nog ja. Dat zou in mijn ogen ook veel beter zijn, om het aan je al bestaande remlicht te koppelen, als je het uberhaupt wil :X

• Phydomir
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

Het lijkt mij nogal overbodig. Vraag me ook af of het überhaupt wel legaal is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tropicc
Ik zou het alsnog niet op een RSV4 zetten, maar dat terzijde :+

• Mike2k

Mike2k

Als ik dit zou doen zou ik het op knipperlichten willen hebben ipv het remlicht...

• Mike2k

Mike2k

Tylen schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 06:43:
[...]

Snap ik, heb je der wel eens gezien ;) hahaha.
Iets met pics or it didn't happen ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tankiej schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:32:
[...]

Ik wil ook nog wel een keer meedoen, maar ik kan dit jaar niet :o

Er zijn ook wel GPS routes beschikbaar op internet voor de Elfstedentocht over de weg, misschien kunnen we die dan deze zomer wel gaan rijden? :D
Dat lijkt me ook wel eens leuk (mrsT is van frieze afkomst), volgend jaar eens doen? moet ik het wel op tijd weten want ik moet er voor overkomen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:45:
Als ik dit zou doen zou ik het op knipperlichten willen hebben ipv het remlicht...
Dus iedere keer als je het gas los laat je knipperlichten laten knipperen? Tis een motorfiets, geen disco.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Mike2k

Mike2k

Phydomir schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Dus iedere keer als je het gas los laat je knipperlichten laten knipperen? Tis een motorfiets, geen disco.
Nee, alleen bij hard remmen...een pot metertje erbij zodat vertraging in kunt stellen...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:45:
net als bij sommige auto's waar de alarm lichten aangaan bij hard remmen?

Misschien een combo waar bij zacht afremmen de remlamp aan gaat en bij hard afremmen de alarm lichten ook aan gaan?

• Mike2k

Mike2k

ToolkiT schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:01:
[...]

net als bij sommige auto's waar de alarm lichten aangaan bij hard remmen?

Misschien een combo waar bij zacht afremmen de remlamp aan gaat en bij hard afremmen de alarm lichten ook aan gaan?
Inderdaad...dat dus...en dan zou je ook nog de knippersnelheid van de lichten afhankelijk kunnen maken van de hardheid van remmen...

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 22:59
In het geval dat ik hard moet remmen (wat 90% van de tijd op de snelweg is), duik ik bij voorkeur tussen twee auto's in om daar hun snelheid even aan te nemen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MailMan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:54:
In het geval dat ik hard moet remmen (wat 90% van de tijd op de snelweg is), duik ik bij voorkeur tussen twee auto's in om daar hun snelheid even aan te nemen.
Even advocaat van de duivel spelen. Als dat nodig is zit je gewoon te dicht op je voorganger.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 22:59
Phydomir schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:01:
[...]

Even advocaat van de duivel spelen. Als dat nodig is zit je gewoon te dicht op je voorganger.
Hoewel ik denk gemiddeld meer afstand te houden dan de meeste weggebruikers, is het waarschijnlijk nog steeds minder dan de twee seconden afstand die ze aanraden. Dat vind ik in de praktijk ook bijna niet te doen omdat er dan wel weer iemand voor je schiet en je zo effectief bijna achteruit rijdt :+

Waar ik op doelde is dat ik juist bang ben voor de achterligger. Mocht hij/zij me niet op tijd zien dan probeer ik een mogelijk botsing te voorkomen door te tripleren :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zit ook liever naast dan achter een auto... Bij drukte ga ik meestal naar de zijkant van de rijbaan, zodat ik als het nodig is met minimale verplaatsing een auto kan ontwijken.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phydomir schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:41:
Het lijkt mij nogal overbodig. Vraag me ook af of het überhaupt wel legaal is.
Dat is in Nederland sowieso niet legaal. Daarnaast is de helft van de functionaliteit compleet overbodig, het enige wat je wilt hebben is een remlicht dat gewoon constant brand. Het idee dat dit ook werkt wanneer je niet de rem gebruikt is niet verkeerd verder.
Wel interesse, een vriend (misschien twee) heeft/hebben ook wel interesse.

[ Voor 27% gewijzigd door Phyxion op 15-05-2013 14:36 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Phyxion schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:32:
[...]

Dat is in Nederland sowieso niet legaal. Daarnaast is de helft van de functionaliteit compleet overbodig, het enige wat je wilt hebben is een remlicht dat gewoon constant brand. Het idee dat dit ook werkt wanneer je niet de rem gebruikt is niet verkeerd verder.

[...]

Wel interesse, een vriend (misschien twee) heeft/hebben ook wel interesse.
Daar ging het mij vooral om inderdaad, de hele knipperbende hoeft niet perse :) Mijn RSV remt als ik gas loslaat in 2 of 1 echter harder af dan de gemiddelde automobilist normaal afremt bij een stoplicht in de stad, dan is een automatisch remlicht best handig.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Daar ging het mij vooral om inderdaad, de hele knipperbende hoeft niet perse :) Mijn RSV remt als ik gas loslaat in 2 of 1 echter harder af dan de gemiddelde automobilist normaal afremt bij een stoplicht in de stad, dan is een automatisch remlicht best handig.
Ditto, het lijkt me best een handige feature :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wie is er handig met arduino's en maakt even iets? :P

• Serotonine
  • Laatst online: 16-12-2025
Zoiets was toch ook verkrijgbaar in je helm?

• Martinusz
Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:04:
[...]

Inderdaad...dat dus...en dan zou je ook nog de knippersnelheid van de lichten afhankelijk kunnen maken van de hardheid van remmen...
Interessant dit :)

Ik snap eigenlijk niet waarom er geen remlichten zijn die simpel aangeven of je hard of zacht remt. Nu heb je van die koekenbakkers die raken voor elke scheet de rem aan waardoor een andere koekenbakker vol op de rem trapt omdat die een remlicht ziet branden.

Waarom bestaat een remlicht niet uit meerdere ledjes, remt je nauwelijks 1 of 2 ledjes branden, hoe harder je remt loopt het aantal ledjes op die gaan branden. Vol remmen is uiteraard alle ledjes aan.
Lijkt mij toch best redelijk simpel te verwezenlijken :?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
martinusz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:15:
[...]

Interessant dit :)

Ik snap eigenlijk niet waarom er geen remlichten zijn die simpel aangeven of je hard of zacht remt. Nu heb je van die koekenbakkers die raken voor elke scheet de rem aan waardoor een andere koekenbakker vol op de rem trapt omdat die een remlicht ziet branden.

Waarom bestaat een remlicht niet uit meerdere ledjes, remt je nauwelijks 1 of 2 ledjes branden, hoe harder je remt loopt het aantal ledjes op die gaan branden. Volg remmen is uiteraard alle ledjes aan.
Lijkt mij toch best redelijk simpel te verwezenlijken :?
Ik geloof dat Mercedes al iets vergelijkbaars heeft op sommige auto's.

• Martinusz
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Ik geloof dat Mercedes al iets vergelijkbaars heeft op sommige auto's.
Ben ik weer te laat voor beste idee van Nederland ;)

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:
Wie is er handig met arduino's en maakt even iets? :P
Ik heb nog wel een arduino'tje liggen ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Ik heb nog wel een arduino'tje liggen ;)
Zo'n ding vinden is ook de moeite niet, ik mis alleen zelf de kennis om er iets nuttigs mee te doen :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

"
  • Hein Gericke Performance Gel Battery YTX12-BS Item Number 31611220070 £54.99 GBP 1 54.99 GBP
  • Hein Gericke Performance Battery Charger Item Number 36121110094 £49.99 GBP 1 £49.99 GBP
  • Hein Gericke White chain spray Item Number 33101000010 £9.99 GBP 1 £9.99 GBP
Discount -50.00 GBP
Subtotal £64.97 GBP
"

Geen slechte deal dacht ik zo :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Was Hein Gericke UK niet failliet? Of is daarom die discount?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:
Was Hein Gericke UK niet failliet? Of is daarom die discount?
Ze hebben een herstart gemaakt :) alleen is mijn lokale winkel niet heropend...
Korting was een aanbieding (£40 korting op charger) en £10 omdat ik me aangemeld had voor hun nieuwe clubcard.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik krijg net dit als antwoord van die remlicht-lui:
Thanks for your interest!

This is a popular question so I added the response below to FAQ's just now.

"Vectolabs will be developing the product for the international market once we get some traction domestically.

Development might include a package design similar to what is shown with a larger plate size or a module that plugs inline to your existing brake lights. The module was the original path we were headed and we will return to it's development.

It is really going to take some marketing research to figure out where the device will sell and what form factor is better suited for each market.
Zo'n inline-module lijkt me best interessant :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:14:

Ik heb zoiets in mijn Kisan Signalminder zitten als extra functie. De Kisan is eigenlijk om automagisch je knippers uit te laten gaan, maar kan ook op je remlicht worden aangesloten voor 2 extra functies:
* raw blijft aan als je voor een verkeerslicht wacht en op de rem staat
* raw gaat knipperen als je remt
Het doel is om de aandacht te vestigen op jouw voertuig als je remt. Iemand die niet goed oplet, wordt door het knipperen (zou zomaar ook 5x p/s kunnen zijn) weer even 'wakker' gemaakt. Ook al heeft ie niet meteen door dat je remt, ze zien iig dat er iets aan de hand is en zijn alert. Iemand die pas wakker wordt als je 2m voor 'm stil staat is te laat.

Ik heb het bij mij uitgezet omdat een aantal mensen het erg storend vonden als we op bochtige weggetjes reden. Steeds die knippers, ze werden er zenuwachtig van. Einde experiment.
btw: de Kisan Signalminder is gewoon een vervangend knipperlichtrelais. Installatie in 5min.

Hoe de situatie in de VS is weet ik niet, maar ik heb niet de indruk dat 'read-enden' hier een heel groot probleem is. Het zal best voorkomen, maar afslaand tegemoetkomend verkeer is een grotere killer, en daar hebben ze geen apparaatjes voor.

Ik wil ook met een arduino aan de slag. Misschien een leuk projectje. Je zou eens moeten meten wat de deceleratie is bij flink op de motor afremmen en het ding zodanig tunen dat ie ook je remlicht laat branden als je behoorlijk afremt. Je hoort mensen nog al eens klagen over tweepitters die erg hard op de motor afremmen. In een groep zit je al gauw te dicht erop (ook niet handig natuurlijk).
En bij een noodstop ook automatisch de alarmlichten aan. Arduino's zijn makkelijk zat, maar het klinkt allemaal simpeler dan het is denk ik. Je moet echt wel testen om te weten welke waardes je moet instellen. Het is niet een kwestie van een potmetertje.

Die Elfstedentocht lijkt me op zich ook wel leuk alleen zou ik 'm nooit willen rijden op die dag van dat evenement. Want dat is geen motorrijden meer. Het is gewoon één grote motorfile van 3000 motoren ofzo. Gezellig hoor... :X
Maar ja, ik hou al niet van dat meuterijden. Groepje van 5 man, hooguit 8 en daar moet het bij blijven. En dan nog mensen die een beetje dezelfde rijstijl hebben, anders moet je steeds wachten of het licht uit je ogen rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:13:
Ik krijg net dit als antwoord van die remlicht-lui:

[...]

Zo'n inline-module lijkt me best interessant :)
Ik kreeg net een vergelijkbaar bericht. Die inline lijkt me wel handig ja.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
mphilipp schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:17:
[...]
Die Elfstedentocht lijkt me op zich ook wel leuk alleen zou ik 'm nooit willen rijden op die dag van dat evenement. Want dat is geen motorrijden meer. Het is gewoon één grote motorfile van 3000 motoren ofzo. Gezellig hoor... :X
Maar ja, ik hou al niet van dat meuterijden. Groepje van 5 man, hooguit 8 en daar moet het bij blijven. En dan nog mensen die een beetje dezelfde rijstijl hebben, anders moet je steeds wachten of het licht uit je ogen rijden.
Eens. Dus, wanneer gaan we? :9

• Tylen

Tylen

Mike2k schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Iets met pics or it didn't happen ;)
;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Eddos schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:54:
[...]

Eens. Dus, wanneer gaan we? :9
Geef maar een datum, ik heb wel een garmin en wil me wel redelijk aanpassen aan het tempo van de rest.

Onlangs nog een mega rit gedaan met 13+ man, dan merk je wel veel verschil in niveau.

Ik heb trouwens net een kaartje besteld voor de motor elfstedentocht. Maar even kijken welke motor ik meeneem; met al die verwachtte snelheidscontroles en filerijden.... ;(

edit: Dit is trouwens een mooie rit door het noorden, ben je wel een middag zoet mee.

http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2914

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 15-05-2013 21:03 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Tropicc
Ik zag laatst mensen praten over een usb aansluiting op de motor?
Zag net deze in Motor Magazine staan. 20 euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.mdi-online.nl/handlers/image.ashx?photoid=7da19b2e-52e5-44f8-a83a-6bbf877d2e0d&size=l

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mocht het voor je telefoon zijn, kijk dan even hoeveel (ampere) spanning dat ding levert.

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Psst dat is stroom. :+

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:48:
[...]

Geef maar een datum, ik heb wel een garmin en wil me wel redelijk aanpassen aan het tempo van de rest.

Onlangs nog een mega rit gedaan met 13+ man, dan merk je wel veel verschil in niveau.

Ik heb trouwens net een kaartje besteld voor de motor elfstedentocht. Maar even kijken welke motor ik meeneem; met al die verwachtte snelheidscontroles en filerijden.... ;(

edit: Dit is trouwens een mooie rit door het noorden, ben je wel een middag zoet mee.

snelheidscontroles zijn van 7-9 aanwezig daarna is het tempo dusdanig traag dat als je 8 uur vertrekt je met totaal een uur tanken en pauze rond 18 uur weer in Leeuwarden komt :X

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, echter in dit geval is het voltage bijna altijd 12 volt, echter als dat ding teweinig ampere levert laadt je telefoon dus niet op.

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier zo'n ding van HP om een iPaq mee op te laden. Ding levert maar max. 700mA ... En da's precies te weinig om een iPhone (5) mee op te laden.

Maar dan ook precies te weinig, hè :P (onder de 1A laadt een iPhone gewoon NIET).

De Blackberry Curve van m'n werk laadt er wél gewoon mee op ....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mooi dat er behoorlijk interesse is in een mooie rit in het noorden des lands! _/-\o_ Ik zal wel even de meetingmanager aanslingeren voor een datum ergens eind juni/juli/begin augustus. Zou zelf complete een Elfstedentocht niet aanraden voor zo'n meeting. Vind er zelf toch wat weinig afwisseling inzitten. Weet zelf wel genoeg leuke wegen in noordoost/oost/midden en zuidoost Friesland en het westen van Groningen. Zal tzt wel een leuke afwisselende route in elkaar draaien. Rij zelf met een Garmin.

Lijkt me handig om dan zo zuidelijk mogelijk af te spreken?
Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:48:
[...]

Leuk! Wat voor motor heb je naast je GSXR? Zelf rijd ik de Elfstedentocht óf op een rode Bandit 600 uit '95 of een groene ZX6R uit 1998 (met radioantenne en MF-sticker ;))

Maar reken op een semi-filerit. Zeker als je laat (08:00-08:30) ofzo vertrekt. Reken maar dat je pas eind van de middag weer terug bent in Leeuwarden en dat je misschien ook een aantal stempelposten tegenkomt die al dicht zijn :+

Wij vertrekken vroeg (uurtje of 7) uit Leeuwarden zodat we halverwege de rit nog even tijd hebben om zelf aan de kant te zitten, wat te eten en wat motoren te kijken. Gewoon lekker rustig rijden, geniet van de omgeving, publiek en de rest van de rijders en motoren :)

Dom om een (dikke) snelheidsovertreding of een andere overtreding (wheelies etc.) te maken tijdens de Elfstedentocht, je weet dat je op een groot evenement bent wat de nodige aandacht van de politie heeft :)

Racen kan de volgende dag wel weer op de meeste wegen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 15-05-2013 22:00 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vorig jaar een rondje "Drenthe/Friesland/Groningen" op een ochtend/middag gedaan met een gezelschap. Érg leuk rijden daar in die regio, veel beter dan dat ik als "Brabo" ooit had verwacht :Y

Ik had die dag 10 van de 12 Provinciën aan gedaan én bijna 800Km op de klok erbij.... Zeeland en Limburg ontbraken in de totale rit :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 15-05-2013 22:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:43:
[...]

Ja, echter in dit geval is het voltage bijna altijd 12 volt, echter als dat ding teweinig ampere levert laadt je telefoon dus niet op.
Dat snap ik idd, maar amperage is stroom, voltage is spanning en logisch dat die 12V (of net iets meer, 13,7V bij auto's is), dat is je boordspanning. Kan er als elektricien niet tegen als die termen verkeerd gebruikt worden. :+

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als me vriendin mee gaat ga ik lekker op me KTM 690 Enduro R, maar dit ziet er toch wel erg druk en benauwd uit:

Met al die zondagrijders :F , Wij starten ook tussen 7:45 en 8:15, grote voordeel is dat ik enkele straten van de start verwijdert woon.

Hier even een foto van me KTM
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/raaibt.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 15-05-2013 22:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ghostrider schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:08:
Als me vriendin mee gaat ga ik lekker op me KTM 690 Enduro R, maar dit ziet er toch wel erg druk en benauwd uit:
[video]
Met al die zondagrijders :F

Hier even een foto van me KTM
[afbeelding]
Uitkijken voor capriolen met die KTM :P

Maar die drukte is lachen joh. Onderweg valt het best wel mee, maar bij stempelposten kan er wel file ontstaan, onderdeel van de charme ;) Zorg dat je de drukte voor bent (ze zijn niet zo strikt met de starttijden ;)) en ga je dan een uur of twee vermaken aan de kant :)
wimmel_1 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:02:
Vorig jaar een rondje "Drenthe/Friesland/Groningen" op een ochtend/middag gedaan met een gezelschap. Érg leuk rijden daar in die regio, veel beter dan dat ik als "Brabo" ooit had verwacht :Y

Ik had die dag 10 van de 12 Provinciën aan gedaan én bijna 800Km op de klok erbij.... Zeeland en Limburg ontbraken in de totale rit :o
Alhoewel ik zo nu en dan jaloers ben op jullie dijken is het hier ook lekker rijden inderdaad. Bovendien gooien ze niet overal drempels neer ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 15-05-2013 22:15 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Hierbij de meeting die ik aangemaakt heb. Hoop dat het zo werkt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1314/days.png

http://www.meeting-manager.nl/1314

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 15-05-2013 22:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik moet er niet aan denken om zo'n rit te rijden met zoveel mensen. Als ik in de file wil staan pak ik de auto wel en rij ik in de spits naar utrecht.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2013 22:29 ]

Pagina: 1 ... 469 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.