"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is inderdaad een fijne winkel, deze zit vlak bij het Catharina zkh, bij mij om de hoek dus eigenlijk. De prijzen zijn zeer laag en volgens mij gebruiken ze iets van "motorkleding outlet" in de winkel.Phydomir schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:25:
[...]
http://www.motorkledingstore.nl/ zit in Eindhoven en er zit ook nog een Motoport in Veldhoven. Belangrijkste advies voor een helm is passen. Die Shoei kan aan alle eisen voldoen maar als bv een XL te groot is en een L te klein heb je er niets aan
Dus trek eens een ochtend uit om wat helmen te passen en dan vind je er vast een die goed past en aan je eisen voldoet.
@Joopieboy, mooie motor en de standaard prijs was al netjes en ik zag dat jij er nog minder voor hoefde neer te leggen. Prima oplossing voor jou en Motoport. Veel plezier de komende weken op je nieuwe motor.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ook weer een Amerikaans merk. Volgens mij hebben ze dat hier in Europa ook nergens liggen. Mocht ik ooit een nieuw pak willen, denk ik toch dat ik richting Rukka ga. Ik moet het gewoon echt een keer kunnen passen. Het is mij iets te veel geld om zomaar uit te geven. Als het toch niet helemaal lekker zit, kun je het weer terugsturen. Mij teveel gedoe.DinX schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:30:
En over de ventilatie van de RoadCrafter, je hebt nog alternatieven ook bij de andere merken
Als je dan toch dergelijke bedragen uit gaat geven, kun je net zo goed iets als Rukka pakken. Ik hoor ook een aantal mensen heel enthousiast zijn over Dane. Punt is met pakken dat er nooit een ideaal pak is. Het is hooguit 3.5 seizoenen. Of je moet er een doorwaai pak bij nemen voor in de zomer. Wordt allemaal bij elkaar een kostbare grap.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In de winter rij ik niet, maar zou ook prima mogelijk zijn met het Büse pak. Ik heb de wintervoering er eigenlijk nog nooit in gehad. Maar het gaat al snel om flinke bedragen inderdaad. Het Büse pak gaat al snel richting 550-600 euro. Het doorwaaipak was wel flink goedkoper met 180 euro. Maar ja, dat was dan ook een restantje die ik in januari heb gekocht. Zegt die verkoper ook nog dat dat pak dus niet waterdicht is, en of ik dat wist.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja idd, sommige motoren zijn bij hun al wel wat duurder maar deze eigenlijk totaal niet. Ik heb Kenny vandaag ook een goeie fles wijn kado gedaan, vond het toch wel heel netjes van hem.Kiswum schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:40:
@Joopieboy, mooie motor en de standaard prijs was al netjes en ik zag dat jij er nog minder voor hoefde neer te leggen. Prima oplossing voor jou en Motoport. Veel plezier de komende weken op je nieuwe motor.
En welke dealer kan nou helemaal zeggen dat 'ie gewoon twee keer een "nieuwe" motor aan één de zelfde klant tot volle tevredenheid van die klant heeft kunnen verkopen bínnen een week tijd
@ Wokschotel: Tsss.....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Voor:

Na:

Uiteindelijk moet het matzwart worden, met een caferacertje eromheen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Een aardige klus zo te zien. Ik wou dat ik zo handig was! Hopelijk blijf je ons op de hoogte houden, want dit soort projecten vind ik altijd leuk om te volgen. Vooral als het een caféracer wordt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat was ik van plan, hier een stukje blog. Maar ik ben zo ongelovelijk slecht in dat soort dingen blijven updatenmphilipp schreef op zondag 12 mei 2013 @ 00:12:
Nou, het begin is er, zullen we maar zeggen!
Een aardige klus zo te zien. Ik wou dat ik zo handig was! Hopelijk blijf je ons op de hoogte houden, want dit soort projecten vind ik altijd leuk om te volgen. Vooral als het een caféracer wordt.

De X is ondertussen uitgerust met koffers, genoeg voor twee personen hopelijk. Dan maar wat minder onzin mee.

Wel wat mooi materiaal gevonden wat een kleine omvang heeft:
Coleman Biker 2 Season. De zak zelf is waterdicht, kan met de tent buiten de koffers blijven.

Thermarest NeoAir Camper Slaapmat. Mix tussen smal en comfortabel. Gezien de prijs hoop ik beide

En een tent van 2.7 kilo. De verpakking kon nog wel een paar cm korter en smaller, maar dan werd de tent ook 100 euro duurder. Dit is prima voor Sziget en om eens te kijken of we nog wat vaker eens een weekendje eruit willen met een tent ipv hotelletjes. Ergens blijft toch altijd dat idee van wildkamperen hangen, toch te vaak Into The Wild gekeken
Mooi motor! Zonder koffers vind ik het een heel ander gezicht hebben en eigenlijk ook minder mooi. Wat mij betreft dus een geslaagde upgradeElect schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:17:
Gisteren het nachtmateriaal besteld voor de tocht in Augustus met als einddoel
[afbeelding]
De X is ondertussen uitgerust met koffers, genoeg voor twee personen hopelijk. Dan maar wat minder onzin mee.
[afbeelding]
Iemand ervaring met deze helm? Ik wil nog een keer proefrijden voor ik hem aanschaf.
[ Voor 7% gewijzigd door Pandemic op 12-05-2013 12:41 ]
Vriendinnetje gaat achteropMarc Rademaker schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:00:
Met zijn 2-en? Ik neem aan dat die ander zelf een motor heeft? Kan die dus niks meenemen?
Is het mogelijk om ook - net als in de auto - een telefoonlader constructie te maken (aanstekerplug?) om b.v. je navigatie of telefoon op aan te sluiten en zo op te laden?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Zolang je een aansluiting met de juiste waarden weet af te tappen ergens in het electrisch systeem zou dat geen probleem moeten zijn. Denk er wel aan dat de oplossing waterdicht moet zijn. Er zijn zover ik weet adapters en kabels voor te vinden. (Luxere (tour)motoren hebben het er standaard in zitten)Ricepuppet schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:27:
Hele andere vraag.
Is het mogelijk om ook - net als in de auto - een telefoonlader constructie te maken (aanstekerplug?) om b.v. je navigatie of telefoon op aan te sluiten en zo op te laden?
//Edit:
Zoiets dus
[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 12-05-2013 14:36 ]
Ja, ik heb op de motor een auto stekker aansluiting. Vervolgens gewoon een auto stekker lader kopen (die moet ik ook nog even halen overigens voor mijn mobiel) en je bent klaarRicepuppet schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:27:
Hele andere vraag.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Vaak bu'j te bang!
Ik zou een USB poort nemen ipv een 12v sigarettenaansteker. Tenzij je natuurlijk apparaten hebt die niet met USB kunnen worden opgeladen.Ricepuppet schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:27:
Hele andere vraag.
Als je een optimate oid hebt met de kabel standaard op je accu, dan heb je daar ook USB kabeltjes voor. Super makkelijk en clean te installeren.
Ik had het idee dat de instructeur verbaasd was hoe snel ik het oppakte, ook aangezien ik zelfs nog nooit een (versnellings)brommer heb gehad. Ben wel benieuwd hoeveel rijlessen jullie hebben gehad, voordat jullie examen AVB en AVD hebben gedaan. M'n rijbewijs voor de auto heb ik in één keer gehaald met 20 lessen, maar ik heb geen idee of voor de motor normaal gesproken meer of minder lessen nodig zijn.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Hoi Anton, van zonne-energie naar energie voor in de motorantonboonstra schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:31:
Ik zal mijzelf als nieuweling hier even voorstellen. Mijn naam komt overeen met mijn GoT naam en ik ben woonachtig in de buurt van Groningen. Inmiddels 32 jaar en nu pas de stap genomen om met motorrijlessen te beginnen samen met een vriendin. Op 22 april een proefles genomen. Zowel het motorrijden als de motorrijschool bevielen goed, dus afgelopen donderdag mijn eerste twee uurtjes echte rijles gehad. Stukje rijden op de ring van Groningen en remproeven en slalom gedaan. Ging verrassend goed en was erg leuk!
Ik had het idee dat de instructeur verbaasd was hoe snel ik het oppakte, ook aangezien ik zelfs nog nooit een (versnellings)brommer heb gehad. Ben wel benieuwd hoeveel rijlessen jullie hebben gehad, voordat jullie examen AVB en AVD hebben gedaan. M'n rijbewijs voor de auto heb ik in één keer gehaald met 20 lessen, maar ik heb geen idee of voor de motor normaal gesproken meer of minder lessen nodig zijn.
Het gemiddelde van het aantal autorijlessen in de afgelopen 20 jaar heel erg veranderd. Ik ben in 2002 geslaags met zo'n 30 lesuren, volgens mij zit dit gemiddeld rond de 35-40 uren. Mijn motorrijbewijs heb ik dit jaar (mede door de annuleringen in de winter) in ongeveer 18 lesuren gehaald. Het gemiddelde zit denk ik rond de 15 uur. De "bijzondere verrichtingen" heb ik eigenlijk pas na zo'n 10 uur gehaald. Dit zal ook wel onder de 10 lessen zitten gemiddeld gezien. Ik heb alles overigens wel in 1 keer gehaald.
Veel plezier met je komende lessen!
Haha inderdaad. Misschien maar een extra zonnepaneel op het dak om de toekomstige elektrische motorfiets op te kunnen laden?Kiswum schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:39:
[...]
Hoi Anton, van zonne-energie naar energie voor in de motor
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Is het een hele stomme vraag als ik vraag: hoe dan? In de splagaat, gezien de koffers?
Mocht je meer info over deze fietsen willen hebben, dan kun je het evt. bij de buren vindenantonboonstra schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:55:
[...]
Haha inderdaad. Misschien maar een extra zonnepaneel op het dak om de toekomstige elektrische motorfiets op te kunnen laden?
http://www.motor-forum.nl...Motorfietsen-Topic-1.html
met d'r voeten op de duosteps?Marc Rademaker schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:04:
[...]
Is het een hele stomme vraag als ik vraag: hoe dan? In de splagaat, gezien de koffers?
Ik zou ook wel eens een foto willen zien met volledige bepakking én duo.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb ook zo'n ding op mijn dashboard zitten, maar op die manier mijn telefoon opladen is natuurlijk super onhandig. Dan moet je eerst zo'n klomp erin duwen (oke, er zijn kleintjes) en dan een draad over je dash heen naar wherever je telefoon verstopt zit.Phyxion schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:44:
[...]
Ja, ik heb op de motor een auto stekker aansluiting. Vervolgens gewoon een auto stekker lader kopen (die moet ik ook nog even halen overigens voor mijn mobiel) en je bent klaar
Ik ben dan in de luxe positie dat ik nog een soort handschoenenvakje heb, anders denk ik aan een draad die op mijn accu zit (zoals in het plaatje getoond wordt) en opgerold onder het zadel opgeborgen is. Ik kan dan indien nodig het oplaaddeel van de draad in de tanktas leggen.
En inderdaad: zo'n oplaadplug standaard aan je accu maken, en je kunt dan makkelijk een ander draad maken met oplaadstekkers eraan.
Vaak bu'j te bang!
Proefritje is bij motomoda ook geen probleem.Pandemic schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:39:
Ik ben gisteren helmen gaan passen hier in eindhoven bij Motomoda, groot aanbod en vriendelijk personeel wat veel informatie geeft. Ik kwam voor de shoei xr-1100 maar na het proberen van vanalles is mijn oog op de shoei GT-air gevallen. Heb hier ook veelal positieve reviews over gelezen.
Iemand ervaring met deze helm? Ik wil nog een keer proefrijden voor ik hem aanschaf.
Ik heb gelest bij de eigenaar Ron (geeft les bij v/d Wildenberg) en kreeg via hem een fijne krotingsbon voor mijn eerste outfit.
Heb het in delen gekocht, maar als eerste een nieuwe helm terwijl ik nog aan het lessen was.
proefrit was de eerste les na aanschaf, vallen is betalen, maar als ik de helm toch niet als fijn had ervaren had ik hem gewoon terug mogen brengen.
Voor dat soort service heb ik graag een tientje of wat meer over ten opzichte van zo een outlet zaak waar het kopen en weg wezen is.
@stroom discussie:

Lang leve het dashboard kastje, een gewone sigaretten plug.
Heb van uit dat kastje een usb kabeltje binnendoor (achter de kappen)naar de navihouder op het stuur lopen.
Heb zo een sigaretten/usb verloop ding in het zelfde kastje liggen, en van een oude navi de sigarettenp;lug oplaad kabel.
Aan de druppellader zit ook een contra stekker, kan er zo in geprikt worden, geheel zit via een zweefzekering rechtstreeks op de accu aangesloten.
@jopie:
ritje naar de Eifel mee volgend jaar:
http://youtu.be/8rB5pyQ_w5U
Filmpje van vorige week, weekendje weg met een stel gasten van het motorforum helemaal geweldig.
Echt iets voor jou ook..
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 12-05-2013 19:35 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat ziet er gaaf uit!Bommes schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:27:
@jopie:
ritje naar de Eifel mee volgend jaar:
http://youtu.be/8rB5pyQ_w5U
Filmpje van vorige week, weekendje weg met een stel gasten van het motorforum helemaal geweldig.
Echt iets voor jou ook..
Goed idee voor volgend jaar ja.
15 uur gemiddeld voor AVB + AVD? Dat is wel erg optimistisch.. Ik was op twee verschillende fora redelijk actief in een 'motorrijles-topic', ik geloof dat het gemiddelde daar eerder op 20-25 uur lag. Ik heb zelf +/- 20 uur les gehad en was voor alles in één keer geslaagdKiswum schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:39:
[...]
Hoi Anton, van zonne-energie naar energie voor in de motor
Het gemiddelde van het aantal autorijlessen in de afgelopen 20 jaar heel erg veranderd. Ik ben in 2002 geslaags met zo'n 30 lesuren, volgens mij zit dit gemiddeld rond de 35-40 uren. Mijn motorrijbewijs heb ik dit jaar (mede door de annuleringen in de winter) in ongeveer 18 lesuren gehaald. Het gemiddelde zit denk ik rond de 15 uur. De "bijzondere verrichtingen" heb ik eigenlijk pas na zo'n 10 uur gehaald. Dit zal ook wel onder de 10 lessen zitten gemiddeld gezien. Ik heb alles overigens wel in 1 keer gehaald.
Veel plezier met je komende lessen!
Dat heb ik ook, ideaal! Givi hoesje op m'n stuur gemonteerd waar de mobiel in past, kan ik die ook nog gebruiken voor navigatie-tom-562 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:11:
Op mijn oude GSX heb ik gewoon een 'outdoor' autostekker (met rubberen dop) ergens om m'n kroonplaat vastgezet met 2 trekbandjeswas ideaal op vakantie, telefoons opladen, batterijen opladen en natuurlijk m'n luchtbed pomp kunnen gebruiken
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 13-05-2013 08:44 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dat is juist de reden geweest om zo licht en klein mogelijk materiaal te kopen. Tent en slaapzakjes kunnen dmv een spin bovenop de topkoffer. Als het past zou ik het liefst de tent tussen een zijkoffer en de motor monteren, maar dat moet de praktijk ff uitwijzen of dat comfy zit. Zijkoffers zijn voor kleding (ieder 1 koffer, lees: ik een halve.)DrivinUCrazy schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:54:
En waar laat je de tent, slaapzak en ligmatje dan en het andere spul dat buiten de koffers moet blijven? Ik zou dat juist in plaats van de duo verwachten, niet bij/op/onder de duo.
Ik zou ook wel eens een foto willen zien met volledige bepakking én duo.
De NC700 heeft op de plaats van de normale tank ook nog opslagruimte voor wat klein spul.
We willen ook weer niet teveel meenemen. Als je na een week wat kleding kunt wassen is het prima.
Die eerste ziet er niet heel erg waterbestendig uitRicepuppet schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:44:
Thanks voor alle reacties, ik denk dat het zoiets of zoiets word.
Denk dat het ook een aantal uur scheelt als je je (bijvoorbeeld) B-rijbewijs al hebt... Een bepaald stukje inzicht heb je dan al en hoef je niet meer aan te leren.Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:42:
15 uur gemiddeld voor AVB + AVD? Dat is wel erg optimistisch.. Ik was op twee verschillende fora redelijk actief in een 'motorrijles-topic', ik geloof dat het gemiddelde daar eerder op 20-25 uur lag. Ik heb zelf +/- 20 uur les gehad en was voor alles in één keer geslaagd
Verwijderd
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald in 8 uur les (6 uur verplicht). Nu ben ik wel nog van plan om wat extra lessen te nemen om off-road te leren rijdenTankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:42:
[...]
15 uur gemiddeld voor AVB + AVD? Dat is wel erg optimistisch.. Ik was op twee verschillende fora redelijk actief in een 'motorrijles-topic', ik geloof dat het gemiddelde daar eerder op 20-25 uur lag. Ik heb zelf +/- 20 uur les gehad en was voor alles in één keer geslaagd
Dat scheelt sowieso voor AVD qua verkeersinzicht, volgens mij gaan de meeste uren ook in AVB zitten.fredkroket schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:45:
[...]
Denk dat het ook een aantal uur scheelt als je je (bijvoorbeeld) B-rijbewijs al hebt... Een bepaald stukje inzicht heb je dan al en hoef je niet meer aan te leren.
Maar daarnaast hoor je ook bij veel lessers dat ze de opmerking krijgen (bij AVD) dat ze (veel) te weinig afstand houden tot de voorganger, of dat ze niet 'gebruik maken van de voordelen van een motor'. Dus als er een gaatje is, dat ze niet snel optrekken en er tussen gaan, maar blijven wachten. Dan moeten ze meer lessen hebben om dat goed te krijgen en te beseffen dat ze echt afstand moeten houden, of realiseren dat een motor veel sneller optrekt en ze er dus nog makkelijk tussen kunnen!
Ik had een paar uur (2 lesjes, 1 les = 1,5 uur) meer voor AVB omdat ik wilde wachten tot ik 21 was, zodat ik gelijk op kon voor A (onbeperkt)
Dat is in België denk ik dan? In NL is er namelijk geen minimaal aantal uur verplichtVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:48:
[...]
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald in 8 uur les (6 uur verplicht). Nu ben ik wel nog van plan om wat extra lessen te nemen om off-road te leren rijden
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 13-05-2013 10:59 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad in België. Sinds 1 mei is er wel een nieuwe wetgeving (die volgens mij ook in NL van toepassing is?)Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Dat scheelt sowieso voor AVD qua verkeersinzicht, volgens mij gaan de meeste uren ook in AVB zitten.
Maar daarnaast hoor je ook bij veel lessers dat ze de opmerking krijgen (bij AVD) dat ze (veel) te weinig afstand houden tot de voorganger, of dat ze niet 'gebruik maken van de voordelen van een motor'. Dus als er een gaatje is, dat ze niet snel optrekken en er tussen gaan, maar blijven wachten. Dan moeten ze meer lessen hebben om dat goed te krijgen en te beseffen dat ze echt afstand moeten houden, of realiseren dat een motor veel sneller optrekt en ze er dus nog makkelijk tussen kunnen!
Ik had een paar uur (2 lesjes, 1 les = 1,5 uur) meer voor AVB omdat ik wilde wachten tot ik 21 was, zodat ik gelijk op kon voor A (onbeperkt)
[...]
Dat is in België denk ik dan? In NL is er namelijk geen minimaal aantal uur verplicht
Klopt, ik was de 1e keer ook gezakt op 'te voorzichtig rijden'Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:58:
[...]
[...]
Klopt, maar er zijn wel enkele verschillen. De nieuwe regelgeving gaat ook met name om het rijbewijs zelf, welke categoriën. Ik weet niet of de regels mbt rijlessen ook zijn aangepast, volgens mij nietVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:01:
[...]
Dat is inderdaad in België. Sinds 1 mei is er wel een nieuwe wetgeving (die volgens mij ook in NL van toepassing is?)
Dat bedoel ikChakotay schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:02:
[...]
Klopt, ik was de 1e keer ook gezakt op 'te voorzichtig rijden'
Iemand met wie ik toen samen aan het lessen was, was de eerste keer AVD gezakt op 'het niet gebruiken van de achterrem'. Hij gebruikte alleen zijn voorrem, dat vond de examinator niet voldoende
En ik moet zeggen dat ik persoonlijk wel vond dat een B-rijbewijs hebben niet louter voordelen heeft. Zoals hierboven al aangegeven, je moet wel echt wennen aan het feit dat een motor anders rijd en dat je je anders moet gedragen dan wanneer je auto rijdt.
https://freight.associates
Verwijderd
Inderdaad. In België is het aantal uren rijles en dergelijke toch ook aangepast hoor. Je moet nu veel meer rijlessen volgen tegen dat je met de zware motoren (>35KW) kan rijden.Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Klopt, maar er zijn wel enkele verschillen. De nieuwe regelgeving gaat ook met name om het rijbewijs zelf, welke categoriën. Ik weet niet of de regels mbt rijlessen ook zijn aangepast, volgens mij niet
Hm oke. In NL is dus geen minimum aantal lesuren dat je moet hebben, de instructeur bepaalt in samenspraak met jou of je klaar bent voor een examen. Dat kan al na 1 á 2 uur of pas na 50 uurVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:14:
[...]
Inderdaad. In België is het aantal uren rijles en dergelijke toch ook aangepast hoor. Je moet nu veel meer rijlessen volgen tegen dat je met de zware motoren (>35KW) kan rijden.
Nu nog even een droge ochtend zoeken om m'n band bij de garage te droppen, ben totaal vergeten dat ik die beter meteen daar kon laten bezorgen
En dan ook gelijk een haaks ventiel laten plaatsen, hoewel achter nog wel redelijk gaat met zo'n relatief kleine remschijn...
En dan mag het wel weer mooi weer worden !!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat had ik ook willen laten doen toen m'n banden gewisseld werden, maar dat ben ik helemaal vergetensteveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:25:
Ah mooi, motozoom is het met me eens dat het beter is om die pomp met onjuiste meter weg te gooien. Echt een van de fijnste webshops ooit
Nu nog even een droge ochtend zoeken om m'n band bij de garage te droppen, ben totaal vergeten dat ik die beter meteen daar kon laten bezorgen
En dan ook gelijk een haaks ventiel laten plaatsen, hoewel achter nog wel redelijk gaat met zo'n relatief kleine remschijn...
En dan mag het wel weer mooi weer worden !!
Kan dat ook zonder dat de banden van de velg af moeten, en de wielen dus onder de motor vandaan moeten? Ik heb namelijk geen enkel idee hoe dat bij een tubeless band zit
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Samenspraak? Bij mij ging het ongeveer zo:Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Hm oke. In NL is dus geen minimum aantal lesuren dat je moet hebben, de instructeur bepaalt in samenspraak met jou of je klaar bent voor een examen. Dat kan al na 1 á 2 uur of pas na 50 uur
Instructeur: "Je bent klaar voor je examen, ik heb je niks meer te leren"
Ik:
In totaal ben ik 19 lesuren van 50 minuten bezig geweest, ook overal gelijk de eerste keer voor geslaagd.
Zijn er afgelopen weekend nog mensen naar de races op de Varsselring geweest? M'n vriendin en ik zijn alleen gistermiddag geweest en het was wel weer erg gaaf. Wel erg jammer dat de laatste race (ONK Supersports) zo verregende
Hm oke, dat hoopte ik al. Zal ik daar eens naar op zoek gaan_Apache_ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:32:
Volgens mij is het niets meer dan een verloopstukje dat op je oude ventiel gezet word. Lijkt me dus prima te kunnen zonder de band van de velg te halen of compleet leeg te laten lopen.
Haha, oke 'samenspraak'UTwizard schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Samenspraak? Bij mij ging het ongeveer zo:
Instructeur: "Je bent klaar voor je examen, ik heb je niks meer te leren"
Ik:-->
![]()
![]()
In totaal ben ik 19 lesuren van 50 minuten bezig geweest, ook overal gelijk de eerste keer voor geslaagd.
Zijn er afgelopen weekend nog mensen naar de races op de Varsselring geweest? M'n vriendin en ik zijn alleen gistermiddag geweest en het was wel weer erg gaaf. Wel erg jammer dat de laatste race (ONK Supersports) zo verregende
Bij mij vroeg de instructeur of ik ook vond dat ik klaar was voor het examen, om een beetje een idee te krijgen of ik er zelf wel vertrouwen in had denk ik.
19 lesuren van 50 minuten? Is het dan niet 19 lessen van 50 minuten?
Ik had overigens bij AVB lessen van 1,5 uur en bij AVD lessen van 2 uur. Alles bij elkaar kwam het ongeveer op 20 uur
http://www.jossmit.nl/contents/nl/d3160.htmlTankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:37:
[...]
Hm oke, dat hoopte ik al. Zal ik daar eens naar op zoek gaan
[...]
http://www.motoport.nl/ep...eginnen+met+zoeken=Zoeken
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Nope, het zijn echt de ventielen zelf die haaks zijn, en die worden aan de binnenkant van de velg vastgezet. Band moet eraf dus..._Apache_ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:32:
Volgens mij is het niets meer dan een verloopstukje dat op je oude ventiel gezet word. Lijkt me dus prima te kunnen zonder de band van de velg te halen of compleet leeg te laten lopen.
Er bestaan ook wel loss verloopstukjes die je op je normale ventiel kan zetten, maar die zijn nogal lomp en niet bedoeld om permanent te laten zitten.
Haaks ventiel:

Verloopje:
Zodra je hem er op schroeft gaat de band leeglopen, wat je alleen kunt voorkomen door je pomp aan te sluiten, het hele ding weer te verwijderen, of het dopje er op te draaien.
Meh!
Deze gaan er in komen:
http://www.motozoom.nl/we...5&SToken=7D7763FFA5A114D8
Let wel even op de diameter mochtje bloedgeyle velgen hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 13-05-2013 12:34 ]
Al kan dat nog wel even duren; MPR3 die er net 6k onder zit
Maar wat voor achterband was dat, op wat voor motor?steveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:05:
Mijn achterband heeft ook maar iets van 6k gedraaid
Ik heb nu nog redelijk wat profiel over, als ik moet gokken dan zit ik pas net op de helft..
Mijn vorige band heeft ~ 10k gedaan, dat was een BT-021.
Ach, roadsmart 1 op mijn CBR600 ging 16K mee, Pilot power op de RSV Mille 6K, reken maar uitTankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:07:
[...]
![]()
[...]
Maar wat voor achterband was dat, op wat voor motor?
Ik heb nu nog redelijk wat profiel over, als ik moet gokken dan zit ik pas net op de helft..
Mijn vorige band heeft ~ 10k gedaan, dat was een BT-021.
PSN & XBL: Denkoyugo
BT021 op een MT-03 heeft het erg lang bij me uitgehouden, ik denk nog wel meer dan 15K achter.
Zo'n Mille lust ook wel een achterband lijkt me, 100Nm en 130PK of zo?
Klopt om en nabijsteveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:21:
Die 6k is met een S20 op een Hornet 600.
BT021 op een MT-03 heeft het erg lang bij me uitgehouden, ik denk nog wel meer dan 15K achter.
PSN & XBL: Denkoyugo
Dat is ook niet heel raar op een MilleDenko schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:17:
[...]
Ach, roadsmart 1 op mijn CBR600 ging 16K mee, Pilot power op de RSV Mille 6K, reken maar uit
Bij mij is het beide op een SV650S!
Ah, S20 is ook een redelijk zachte band geloof ik?steveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:21:
Die 6k is met een S20 op een Hornet 600.
Die BT021 zat eronder toen ik de motor kocht, ik had redelijk veel rechtuit gereden dus in het midden was ie al op en aan de zijkanten eigenlijk nog lang niet. De MPR3 is wel redelijk rond nog
De universele discodoppen die ik nu in heb is toch niet echt geweldig tijdens het rijden.
Ben benieuwd, meer mensen hier met motosafe doppen?
Ik weet niet wat voor filter er in geplaatst gaat worden, maar ik verwacht dat die doppen beter afsluiten dan die universele dingen.
Heb het idee dat veel lawaai langs de oordop gaat.
Blyatifull
Soms merk ik dat ie niet meer goed afsluit. Even natmaken tussen de lippen bij het inbrengen voor het beste resultaat.
S20 is een sportband inderdaad, maar gelukkig wel dual compand. Dus in het midden wel harder dan op de wangetjes.
Maar het beste recept voor ronde banden: Booochtteeeen!
[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 13-05-2013 13:51 ]
That's what she said.steveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:49:
Ik heb ook motosafes, gebruik de gele filters.
Soms merk ik dat ie niet meer goed afsluit. Even natmaken tussen de lippen bij het inbrengen voor het beste resultaat.
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Korting: http://www.alpine.nl/dagPhreak schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:49:
Net een afspraak gemaakt bij Alpine om eind van de week MotoSafe Custom aan te laten meten.
De universele discodoppen die ik nu in heb is toch niet echt geweldig tijdens het rijden.
Ben benieuwd, meer mensen hier met motosafe doppen?
Ik weet niet wat voor filter er in geplaatst gaat worden, maar ik verwacht dat die doppen beter afsluiten dan die universele dingen.
Heb het idee dat veel lawaai langs de oordop gaat.
Kwestie van een paar dagen wachten.
Ik heb een paar weken geleden een proefritje gemaakt op een K1100LT. Dit beviel me wel (op de knipperlichtbediening na
Is dit een probleem? Ik rijdt al sinds het behalen van m'n rijbewijs op een te klein choppertje dus ik heb er niet echt een idee van.
Ik denk dat je beter kan vragen of jij het zelf een probleem vindtJoolee schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:54:
[...]
Korting: http://www.alpine.nl/dag
Ik heb een paar weken geleden een proefritje gemaakt op een K1100LT. Dit beviel me wel (op de knipperlichtbediening na) echter kon ik, alleen met beide hielen op de grond als ik een 'sta' houding aanneem. Zodra ik enigszins op m'n kont leun zweven m'n hielen op (op gevoel) 1cm boven de grond en kan ik met de rest van m'n voeten wel bij de grond.
Is dit een probleem? Ik rijdt al sinds het behalen van m'n rijbewijs op een te klein choppertje dus ik heb er niet echt een idee van.
In ~95% van de gevallen heb ik alleen m'n rechtervoet op de grond. Als jij met beide voeten tegelijk net niet op de grond komt, dan kom je dat met één voet wel lijkt mij. Zolang jij zelf maar het gevoel hebt dat je stabiel stil kan staan, is er volgens mij geen probleem.
Ik had niet het idee dat ik heel onstabiel op het ding zat verderTankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat je beter kan vragen of jij het zelf een probleem vindt
In ~95% van de gevallen heb ik alleen m'n rechtervoet op de grond. Als jij met beide voeten tegelijk niet op de grond komt, dan kom je dat met één voet wel lijkt mij. Zolang jij zelf maar het gevoel hebt dat je stabiel stil kan staan, is er volgens mij geen probleem.
GrrrmblJoolee schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:54:
[...]
Waarom heb ik dat nou weer niet gezien..
Anywayz... net een mail gestuurd of ik de afspraak kan afzeggen, ik schrijf me dan wel in voor maandag.
Scheelt me weer een vrije middag opnemen + knaken.
Thnx m8
Blyatifull
Nee idd maar die 2e ziet er goed uit naar mijn mening.Chakotay schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:02:
[...]
Die eerste ziet er niet heel erg waterbestendig uit
Verwijderd
Die verloopstukjes vind ik wel ideaal, de truuk is je band iets harder dan normaal op te pompen en dan dat verloopje los draaien. Werkt probleemloos op die maniersteveman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:32:
^^ Idd. Zo'n verloopding heb ik ook eens geprobeerd, maar irritant bevonden
Zodra je hem er op schroeft gaat de band leeglopen, wat je alleen kunt voorkomen door je pomp aan te sluiten, het hele ding weer te verwijderen, of het dopje er op te draaien.
Ik heb hier zelf thuis een compressor en kan dóór de remschijf aan de normale (korte) ventielen komen en zet m'n banden dan ook altijd "koud" op spanning.....
Bij een tankstation je banden op gaan pompen is vaak vragen om ellende:
- Aansluiting past niet want: onbereikbaar.
- Pomp doet 't niet.
- Pomp is niet (goed) afgesteld.
- Band is al op temperatuur dus druk is......
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
voorste remschijven wel though, mooi litteken op mijn hand
De Nederbelg !
Het tankstation waar ik ze oppomp is 500 meter verder weg en gratiesch en met dat ventielding wat ze hebben kom ik er net bij
Vaak bu'j te bang!
Ik kreeg ze zonder te vragen bij vervangen bij de bandjes-tom-562 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:36:
Ik wil ook haakse ventielen, maar heb er niet aan gedacht toen ik er nieuwe bandjes op liet zetten
Het tankstation waar ik ze oppomp is 500 meter verder weg en gratiesch en met dat ventielding wat ze hebben kom ik er net bij
Float like a butterfly, sting like a bee.
Edit: Haakse ventielen zijn niet nodig. Met de slang van de pomp kan ik er prima bij.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 13-05-2013 20:49 ]
Nou ja...erg belangrijk...
ik heb er zelf maar 40.000 van gedaan
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 13-05-2013 21:01 ]
Ik herken dat wel, en ik vind het ook niet storend.Joolee schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:54:
[...]
Ik heb een paar weken geleden een proefritje gemaakt op een K1100LT. Dit beviel me wel (op de knipperlichtbediening na) echter kon ik, alleen met beide hielen op de grond als ik een 'sta' houding aanneem. Zodra ik enigszins op m'n kont leun zweven m'n hielen op (op gevoel) 1cm boven de grond en kan ik met de rest van m'n voeten wel bij de grond.
Overigens kan je altijd nog een ander zadel monteren, of een stukje uit je zadel laten halen..
Wise enough to play the fool
Zelf heb ik nog niet zo schokkend veel gedaan, het knipperlicht relais vervangen en de achterknippers vervangen voor led versies. Tjah, wat is nog meer een leuke upgrade? Kleinere rem / koppelingshendel? Gevlochten remleidingen (is dat nog zinvol op een motor van +/- 20 jaar oud?)?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Begin eens met een werkplaathandboek en blader daar eens doorheen. Dan zie je denk ik meteen wel of het moeilijk is.scorpie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:34:
Goed, ik heb nu dus al een jaar of 2 een Kawasaki ZXR 750, maar wil er nu eigenlijk ook wat aan gaan knutselen (tjah, je bent engineer of niet he..). De vraag is alleen.. wat is een leuk beginnersklusje? Ik vind dat hij lastig start, dus ik zou meteen de carburateurs willen reinigen of iets, maar in de manual staat dat dat een mooi klusje is voor de vakman
Zelf heb ik nog niet zo schokkend veel gedaan, het knipperlicht relais vervangen en de achterknippers vervangen voor led versies. Tjah, wat is nog meer een leuke upgrade? Kleinere rem / koppelingshendel? Gevlochten remleidingen (is dat nog zinvol op een motor van +/- 20 jaar oud?)?
Ik heb op mijn bankstel ook stalen remleidingen laten zetten en dat is zeker de moeite waard. Zeker als je remleidingen ook 20 jaar oud zijn. Dan heb je ineens nieuwe remmen. Bij mij was het een aardige klus, in de eerste plaats omdat er van alles af moet: kappen, tank. Bij mij zit de brandstofpomp onder de tank, dus dat is altijd een beetje lastig met terugzetten enzo. Bovendien heb ik ABS en dat schijnt voor de heren techneuten een extra uitdaging te zijn vwb het opnieuw vullen en ontluchten van het remsysteem. Waarom weet ik ook niet precies. Mijn eigen monteur wil er niet aan beginnen omdat ie het nog nooit heeft gedaan zegt ie. Waar ik het heb laten doen was het geen probleem, maar ze zeiden wel dat het een precies klusje is.
Ik ben niet Roomser dan de paus, ook ik rij graag op dijkjes en rij eigenlijk ook continu te hard en tik regelmatig 3x te hard aan (je mag er vaak maar 60), maar zoals die gast rijdt gaat het wel erg hard
Vaak bu'j te bang!
Het is niet gevaarlijk voor anderen omdat hij het geluk heeft dat er weinig verkeer is.-tom-562 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:46:
Ja, het gaat vreselijk (te) hard, maar echt extreem gevaarlijk vind ik 'm niet rijden.
Maar dat bochtje bij 1:18 mis hij maar net de berm. Zo zijn er nog meer stukken waar hij meer bezig is met zn wheely dan met de bochten en/of wegdek.
En dat kruispunt bij 2:18 met 200km/h nemen. Je kan nooit corrigeren als er bij dat onoverzichtelijke stuk een tractor ineens de weg op komt.
Zo nu en dan kom ik wel eens irritante figuren tegen op de dijk, blijven ze steevast baksteen rijden met zo'n 120, terwijl er een vrouwtje in een scootmobiel aan komt. De linker van de twee rijdt dat vrouwtje zowat uit d'r kar
Zelf kom ik er voor de bochten... en dat wil ik graag nog jaren blijven doen...
Jep ik ook. Laatst ook rustig over dijkje heen gereden, alleen de bochten de snelheid wat opgeschroefd. Helaas krijg je nog steeds boze blikken van fietsers en voetgangers, zelfs met 60 in zijn 5 (waar je dus gewoon 60 mag).steveman schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:52:
Hij ragt toch ook ergens langs een fietser?
Zo nu en dan kom ik wel eens irritante figuren tegen op de dijk, blijven ze steevast baksteen rijden met zo'n 120, terwijl er een vrouwtje in een scootmobiel aan komt. De linker van de twee rijdt dat vrouwtje zowat uit d'r kar
Zelf kom ik er voor de bochten... en dat wil ik graag nog jaren blijven doen...
No signature required.
Ondanks last van zeer zware spanning en een paar kleine foutjes toch gehaald.
helaas wachten met een motor tot volgend jaar, aangezien ik eerst ga trouwen deze zomer
Pff...ik wilde je feliciteren met het halen van je A maar gezien het feit dat je een vrouw boven de motor verkiest...wildcardxl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:43:
Vanaf heden meld ik mij hier ook, vanmorgen mijn motorrijbewijs gehaald.
Ondanks last van zeer zware spanning en een paar kleine foutjes toch gehaald.
helaas wachten met een motor tot volgend jaar, aangezien ik eerst ga trouwen deze zomer
Zo jammer weer...
Gefeliciteerd
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Aan de andere kant snap ik het ook wel...je moet ergens op rijden dus of het nou een motor of een vrouw is...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Dit topic is gesloten.
![]()