Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 467 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.929 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:10

-tom-562

Oliesjeik

Dat zeg ik toch.
Je weet alleen nooit of die dopes er in zitten, ze kunnen ook in de Action olie zitten. Zoek maar eens op motor-forum op action olie, volgens mij zijn er inmiddels 3 topics van tegen de 100 pagina's.
Met een motor met natte platen koppeling zou ik 't niet zo snel proberen, met een Ducati of zo'n eerder genoemde BMW wel. Als je pecht hebt en je natten platen koppeling begint te slippen dan moet je je koppelingsplaten vervangen, omdat de olie daar in is getrokken

Vaak bu'j te bang!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:04
Vraagje: is er nog iemand in Frankrijk geweest sinds 1 januari 2013? Moet je nou wel of geen reflecterend vest of harnas dragen wat minimaal 150cm2 reflectie heeft?

Ga as zondag naar Portbou en dan net over de grens naar Collieure (Frankrijk), maar las ook deze pagina

http://www.franceinfo.fr/...hissant-848923-2013-01-01

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

aveenhuysen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:26:
Vraagje: is er nog iemand in Frankrijk geweest sinds 1 januari 2013? Moet je nou wel of geen reflecterend vest of harnas dragen wat minimaal 150cm2 reflectie heeft?

Ga as zondag naar Portbou en dan net over de grens naar Collieure (Frankrijk), maar las ook deze pagina

Het lijkt mij sowieso niet slecht om als motobestuurder een fluovestje aan te doen ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
aveenhuysen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:26:

gewoon schijt aan hebben dat hebben de fransen ook :')

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Het lijkt mij sowieso niet slecht om als motobestuurder een fluovestje aan te doen ;)
en jij maar denken dat je wegvalt in het bos :')

tijdje terug gereden met achterop iemand met zwarte sv650 met volledig zwart textiel en helm. en iemand met een blauw/witte sv. en knal geel hesje en witte helm.

de 2e was ik regelmatig kwijt en de zwarte zag ik altijd _O-

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:26:
[...]

Zag hem net staan idd. Ik denk dat ik die vanmiddag ga bestellen.
En besteld... Om 11:55 net :P Ik zat zwaar te twijfelen, want eigenlijk is het weer echt puur een gadget, en ik vraag me af hoeveel ik het echt ga gebruiken. Maar aan de andere kant, in september ga ik voor 3 á 4 weken naar Indonesië, en dan lijkt me zo'n camera ook wel mooi.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Ten eerste zien die dingen er niet uit, net als al die rare kanariegele pakken die sommige motorrijders dragen. En ten tweede kunnen die vestjes zelfs een gevaar vormen:

http://pinksterclub.com/media/editor/reflectievest.pdf

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Ten eerste zien die dingen er niet uit, net als al die rare kanariegele pakken die sommige motorrijders dragen. En ten tweede kunnen die vestjes zelfs een gevaar vormen:

Dat hangt voornamelijk van je ingesteldheid af of zoiets gevaarlijker is of niet.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

[...]

Ik denk dat ik veiligheid nog wel de voorkeur geef in plaats van er "goed" uit te zien. Daarnaast vind ik de fluo helmen die bijvoorbeeld de politie draagt lang niet zo lelijk. Bij sommige moto's staat het eigenlijk zelfs goed.

Wat in dat artikel staat is ook gewoon onzin he:
Motorrijders wanen zich veiliger omdat ze veronderstellen zichtbaar te zijn. Automobilisten denken op hun beurt dat ze motorrijders door de maatregel altijd wel zullen zien. Effect? Hetzelfde aantal, of zelfs meer slachtoffers.
Je zal natuurlijk nog altijd even voorzichtig moeten blijven rijden als voordien.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat ik veiligheid nog wel de voorkeur geef in plaats van er "goed" uit te zien. Daarnaast vind ik de fluo helmen die bijvoorbeeld de politie draagt lang niet zo lelijk. Bij sommige moto's staat het eigenlijk zelfs goed.
Feit blijft dat er nog nooit goed onderzoek naar is gedaan. Fluorescerende helmen vallen mij overigens erg op, maar ik (wij) zijn denk ik ook een stuk actiever bezig met het besturen van ons voertuig dan menig automobilist.
Wat in dat artikel staat is ook gewoon onzin he:

[...]

Je zal natuurlijk nog altijd even voorzichtig moeten blijven rijden als voordien.
Dat zal je moeten ja, maar bepaalde veiligheidsmaatregelen maakt juist dat mensen nonchalanter worden. Of dat zo is bij motorrijders durf ik niet met 100 procent zekerheid te zeggen, maar bij andere veiligheidsmaatregelen is het al wel degelijk aangetoond en inmiddels common sense.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Komt nog wel een tijd dat je tijdens bijvoorbeeld mist ook niet meer met een zilvergrijze auto mag rijden, of met een witte auto ook de weg niet meer op mag als het sneeuwt :)

Ik zit tijdens dat soort weersomstandigheden overigens nooit met de motor op de weg, vandaar de auto maar als voorbeeld genomen... en die's in mijn geval, nét zoals de motor: WIT ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:23:
[...]

Vanochtend kwam ik erachter dat de accu net iets te leeg was (12.1V) om te starten.. wat bleek, de optimate was wel aangesloten maar stopcontact was niet aan (zit in de UK een apparte schakelaar per stopcontact).
Dus ik moest de versys jumpstarten met de Volvo.. :/
Grr vanacht had ik de sleutel in slot laten zitten (in garage, alarm wel aan) en wel aan optimate.
12.8V vanochtend maar toch niet willen starten...jumpstarten met auto was in 1x aanslaan..

Zou mijn accu het aan het begeven zijn??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meet eens hoeveel volt je over houd tijdens het starten. Onder de 12V uitkomen is nie-goe-nie :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:14:
Meet eens hoeveel volt je over houd tijdens het starten. Onder de 12V uitkomen is nie-goe-nie :P
Ik vrees dat dat het geval is.. is het dan de accu die het niet trekt of trekt de startmotor te veel stroom en is er iets ernstigers aan de hand?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Ik vrees dat dat het geval is.. is het dan de accu die het niet trekt of trekt de startmotor te veel stroom en is er iets ernstigers aan de hand?
Dan is je accu gewoon stuk. Laad die verder wel bij?

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat ik veiligheid nog wel de voorkeur geef in plaats van er "goed" uit te zien. Daarnaast vind ik de fluo helmen die bijvoorbeeld de politie draagt lang niet zo lelijk.
Mja :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FiS3ucKpL1U7Q6ohKXj4Kaay/thumb.jpg

... :X

Verwijderd

Maar je had geen fluo vestje aan ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je die helm al mist. :X Maar goed helaas zijn de meeste automobilisten van die passieve rijders dus je moet altijd wel heel erg op je hoede zijn... Ik heb er ook wel eens eens een veeg van mijn schoen op de deur gezet, die schrikken der eigen dan helemaal de tering en kijken verbaasd naar mij van waar kom jij nu weer vandaan. _O- Echt sommige mensen... Is hier op zondag ook altijd leuk als je door de dorpjes in de grensstreek gaat rijden.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Dan is je accu gewoon stuk. Laad die verder wel bij?
Yup hij laad wel op en na woon werk verkeer van 40 mijl is hij 13.xV
Alleen merkte ik laats dat toen hij s'ochtends 12.8 was en ik contact aan deed (en dus side lights aan) hij meteen indipte naar 12.1-12.4V

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:47:
[...]

Yup hij laad wel op en na woon werk verkeer van 40 mijl is hij 13.xV
Alleen merkte ik laats dat toen hij s'ochtends 12.8 was en ik contact aan deed (en dus side lights aan) hij meteen indipte naar 12.1-12.4V
Het gaat ook om je belaste spanning. Die zegt veel meer over de staat van de accu dan de klemspanning onbelast.

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

Vandaar al m'n vraag om eens te meten tijdens het starten. Iets/wat onder de 12V (tot ~11,5V) gaat vaak nog wel een tijdje goed met warm weer (zoals nú) maar in de winter met vorst moet je eigenlijk al niet meer onder de 12,5V (belast) willen komen tijdens 't starten.

6 Cellen à 2,3V in serie .... Zó horen ze (nieuw) te zijn :P

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-05-2013 18:02 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zojuist terug van een ritje op m'n GSX400X, heb me een paar keer flink verkeken met het remmen :P Het is geen GSX-R uit 2004 :P (en dat geldt ook voor de wegligging hihi), mocht ik 'm aankomende 3 weken niet verkocht krijgen dan komen er een setje stalen remleidingen op en nieuwe remvloeistof (aan de schroefjes te zien is dat nog nooit vervangen) :X En mss dan een setje Wilbers veren van Ebay duitsland trekken (tientjeswerk, met nieuwe olie, kan ook geen kwaad denk ik :+)

Vaak bu'j te bang!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Zo net even een stukje noord-brabant noord verkend met de motor :) Beetje over de dijkjes rijden met de vrouw achterop. Was eigenlijk best fris zonder het zonnetje... :-( De extra lagen had ik al uit mijn pak gehaald en had onder mijn pak een korte broek en polo aan...

De alpine dopjes zijn oke bevonden :) Ik heb meteen het gele filter erin gepropt en kon zelfs 90 rijden met open vizier zonder last te hebben van de wind. Mijn vrouw had de groene filters en hoorde nog wel wat wind geruis, maar niet meer een extreem gefluit. Ze had ook het idee minder gespannen te zijn omdat ze geen last had van het harde geluid. De dopjes zijn dus een goede aanschaf geweest.
Wel kreeg ze het even benauwd toen ze bij een drempel een stukje opzij werd geslingerd en bijna zijwaards van de motor afdonderde... Geen idee hoe het exact gebeurde, maar ik voelde haar ineens aan een kant wat wegzakken...

Heb meteen maar eens wat fototjes geschoten en een paar in het show je motor topic gemikt.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
En ten tweede kunnen die vestjes zelfs een gevaar vormen
Ik vind dat soort uitspraken altijd heel erg gevaarlijk. Want het vestje an sich is niet gevaarlijk. Als je het hele verhaal leest, dan komt op het einde pas de opmerking dat mensen met zo'n vestje zich veiliger voelen en dan minder goed opletten. Dat is een conclusie die al tijden terug door een Belgische veiligheidsdeskundige is genoemd. Maar hij zei er ook nog bij dat men het vestje vaak niet eens goed ziet. Afhankelijk van het soort motor is je bovenlichaam van voren niet volledig zichtbaar door bv windscherm of kuip. Van de zijkant ben je wel zichtbaar, maar dan zou je reflecterende armen moeten hebben.

Ik denk zelf dat wat (passieve) zichtbaarheid betreft, je het beste een fluorhelm zou kunnen dragen. Meestal steek je als motorrijder nog boven het dak van de auto's uit, dus ook als je nog half achter een auto verscholen bent, zien mensen die helm. Als ze kijken, want dát is de crux van het verhaal. Veel mensen kijken niet, te laat of slecht (uit gewoonte draaien ze het hoofd, maar nemen niets waar).
Ik heb al vaker gezegd dat je in zo'n geval net zo goed brandend op een motor kan gaan zitten, maar als iemand niet kijkt, is het zinloos.

Uiteindelijk kun je zelf heel veel doen. Opletten voor anderen bijvoorbeeld. Weten dat heel veel automobilisten niet echt ingesteld zijn op motoren en ze daarom niet goed waarnemen. En weet dat de grootste killer voor motorrijders het afslaand tegemoetkomend verkeer is. Als je dat weet, kun je je daarop instellen. Veiligheid is een verantwoording van ons allemaal en je hebt er geen reet aan dat de persoon die jou doodrijdt fout zat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:49:
[...]

Ik vind dat soort uitspraken altijd heel erg gevaarlijk. Want het vestje an sich is niet gevaarlijk. Als je het hele verhaal leest, dan komt op het einde pas de opmerking dat mensen met zo'n vestje zich veiliger voelen en dan minder goed opletten. Dat is een conclusie die al tijden terug door een Belgische veiligheidsdeskundige is genoemd. Maar hij zei er ook nog bij dat men het vestje vaak niet eens goed ziet. Afhankelijk van het soort motor is je bovenlichaam van voren niet volledig zichtbaar door bv windscherm of kuip. Van de zijkant ben je wel zichtbaar, maar dan zou je reflecterende armen moeten hebben.

Ik denk zelf dat wat (passieve) zichtbaarheid betreft, je het beste een fluorhelm zou kunnen dragen. Meestal steek je als motorrijder nog boven het dak van de auto's uit, dus ook als je nog half achter een auto verscholen bent, zien mensen die helm. Als ze kijken, want dát is de crux van het verhaal. Veel mensen kijken niet, te laat of slecht (uit gewoonte draaien ze het hoofd, maar nemen niets waar).
Ik heb al vaker gezegd dat je in zo'n geval net zo goed brandend op een motor kan gaan zitten, maar als iemand niet kijkt, is het zinloos.

Uiteindelijk kun je zelf heel veel doen. Opletten voor anderen bijvoorbeeld. Weten dat heel veel automobilisten niet echt ingesteld zijn op motoren en ze daarom niet goed waarnemen. En weet dat de grootste killer voor motorrijders het afslaand tegemoetkomend verkeer is. Als je dat weet, kun je je daarop instellen. Veiligheid is een verantwoording van ons allemaal en je hebt er geen reet aan dat de persoon die jou doodrijdt fout zat.

Beetje gelijk aan het fenomeen Winterbanden op een auto (én ABS/ABD/ESP..... ). Mensen passen het rijgedrag aan op het aantal "afkortingen" bij een auto.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:54:
[...]
tijdje terug gereden met achterop iemand met zwarte sv650 met volledig zwart textiel en helm. en iemand met een blauw/witte sv. en knal geel hesje en witte helm.

de 2e was ik regelmatig kwijt en de zwarte zag ik altijd _O-
Heeft dat ook niet te maken met de positie van die ene op de weg. Ik kan nl met de beste wil van de wereld niet om iemand met zo'n fluorvestje heen kijken, waar (afhankelijk van de drukte) een zwart/grijs ding minder opvalt tegen het grijze wegdek.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even iets anders (alhoewel?): Een paar honderd (hemelsbreed) meter van m'n huis ligt een lekkere bocht om te nemen met de motor (A2 afrit 26 West). Daar zijn sinds '92 (tot dan de laatste stoplichten in de A2 tót Maastricht) welgeteld nooit ("0") ongevallen gemeld aangaande motoren... totdat er "motorvriendelijke" vangrails (geleiderail) geplaatst werd een jaar of twee geleden :+

De oprit 27 A2/West (Best West) én afrit aldaar 27 A2/Oost. + Afrit 25 A2/Oost bij Esch... completeren het "circuit" :P

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 09-05-2013 19:16 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vaak worden die ook preventief geplaatst he. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:28:
Technisch gezien is 't veiliger geworden, praktisch gezien.... :N

Ik ben overigens géén deelnemer aan de "races" aldaar.... Ik hoor 't geluid vanuit m'n tuin wel met plezier aan (niet de "crashes").

• aveenhuysen
Joopieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:28:
Hier in Spanje zie je ze ook steeds meer gelukkig. Het is hier al bochtig en ja beter voorkomen dan genezen. Maar ook nog genoeg bochten met "oude" vangrails, blokken of niks........................... ;(

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:00:
Even iets anders (alhoewel?): Een paar honderd (hemelsbreed) meter van m'n huis ligt een lekkere bocht om te nemen met de motor (A2 afrit 26 West). Daar zijn sinds '92 (tot dan de laatste stoplichten in de A2 tót Maastricht) welgeteld nooit ("0") ongevallen gemeld aangaande motoren... totdat er "motorvriendelijke" vangrails (geleiderail) geplaatst werd een jaar of twee geleden :+

De oprit 27 A2/West (Best West) én afrit aldaar 27 A2/Oost. + Afrit 25 A2/Oost bij Esch... completeren het "circuit" :P
Zoiets heb je hier bij Ede ook
http://goo.gl/maps/DbtUs
En dan vooral waar 't streetview poppetje staat, dat stukje, daar kan je echt belachelijk hard doorheen. Hele mooie hoge snelheid kronkel

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aveenhuysen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:33:
[...]

Hier in Spanje zie je ze ook steeds meer gelukkig. Het is hier al bochtig en ja beter voorkomen dan genezen. Maar ook nog genoeg bochten met "oude" vangrails, blokken of niks........................... ;(
Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat 't er onveiliger door wordt, echter betrap ik mezelf er óók op dat ik meer risico dúrf te nemen als ik weet dat dat soort geleiderail geplaatst is.

Beetje vergelijkbaar met motorkleding. Als ik met m'n spijkerbroekje en sneakers naar het tankstation een kilometer verderop rijd zit ik écht anders op m'n fiets dan dat ik doe tijdens zo'n zelfde ritje in "full-gear".

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:32:
[...]

Technisch gezien is 't veiliger geworden, praktisch gezien.... :N

Ik ben overigens géén deelnemer aan de "races" aldaar.... Ik hoor 't geluid vanuit m'n tuin wel met plezier aan (niet de "crashes").
Mja dat is ook wel zo. Als bij mij in de bocht zo een rails geplaatst had, dan had mijn motor er toch wel anders uit gezien... :( Maar goed, ook het risico dat je zelf langs de rail glijd ipv dat je eronder klapt...

Maar dan woon je ansich wel mooi daar net buiten Maastricht. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 09-05-2013 19:41 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:40:
[...]

Mja dat is ook wel zo. Als bij mij in de bocht zo een rails geplaatst had, dan had mijn motor er toch wel anders uit gezien... :( Maar goed, ook het risico dat je zelf langs de rail glijd ipv dat je eronder klapt...

Maar dan woon je ansich wel mooi daar net buiten Maastricht. :)
In jouw geval was 't gewoon écht domme pech en niet te wijten aan snelheid, met een fiets die onder je uitschuift in een bocht (feitelijk een low-sider) klap je als rijder 99/100 keer op de fiets in plaats van onder de vangrail (gelukkig).....

Vangrail als "potato-slider" wíl je niet meemaken (was voor mij de rede om in '93 te besluiten nóóit meer op een motorfiets te stappen toen een kameraad van me zo aan z'n einde kwam, een "paar" meter voor m'n neus!!).

En ik werk in Maastricht..... dus die 110KM dagelijks (enkele reis) .... Tsja ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-05-2013 19:52 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn dat is wel heftig zeg. :X Dat vergeet je ook niet snel meer idd. :/

En ok, das een hele toer. Ik doe het andersom, kom uit Sittard en ga dagelijks naar Brabant (Someren). :P Das is wat jij enkel doet bij mij een retourtje. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Joopieboy op 09-05-2013 19:57 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:52:
Damn dat is wel heftig zeg. :X Dat vergeet je ook niet snel meer idd. :/

En ok, das een hele toer. Ik doe het andersom, kom uit Sittard en ga dagelijks naar Brabant (Someren). :P Das is wat jij enkel doet bij mij een retourtje. :+
Verstand komt met de jaren ... Koste me (bijna) 15 jaar én een relatiebreuk om wéér op te (durven) stappen :)

• aveenhuysen
wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:38:
[...]

Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat 't er onveiliger door wordt, echter betrap ik mezelf er óók op dat ik meer risico dúrf te nemen als ik weet dat dat soort geleiderail geplaatst is.

Beetje vergelijkbaar met motorkleding. Als ik met m'n spijkerbroekje en sneakers naar het tankstation een kilometer verderop rijd zit ik écht anders op m'n fiets dan dat ik doe tijdens zo'n zelfde ritje in "full-gear".
Helemaal mee eens met de kleding die je draagt is ook beinvloedbaar. In je gewone kloffie (wel met motorjas, handschoenen en motorschoenen) naar je werk 10 km verderop is wat anders dan met je motorpak, laarzen, handschoenen gaan toeren. In je full gear voel je je gewoon anders.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@wimmel_1: Lol _O- Mja dat is even idd. Gekke vraag maar zit je nog relaxt op je motor eigenlijk dan?

En idd, ik rijd het liefst ook in vol leer omdat ik mij er een heel stuk veiliger bij voel. :)

• aveenhuysen
Het is hetzelfde als gaan toeren in een groep. Je gaat in je eigen tempo waar je je goed bijvoelt en je hoort bij elke rotonde " waar blijf je nou? ". Of je gaat je grenzen verleggen met alle gevolgen vandien en ja, toen ben ik ook wel eens rechtuit zonder gevolgen gegaan.
Rij je eigen tempo waar je je lekker bijvoelt en je geniet dan ook veel meer en laat ze lekker wachten.
Beter laat dan nooit zeg ik altijd maar (of in de kreukels).

[ Voor 3% gewijzigd door aveenhuysen op 09-05-2013 20:10 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:06:
@wimmel_1: Lol _O- Mja dat is even idd. Gekke vraag maar zit je nog relaxt op je motor eigenlijk dan?

En idd, ik rijd het liefst ook in vol leer omdat ik mij er een heel stuk veiliger bij voel. :)
Is geen "gekke vraag", hoor ;)

Ik had in '93 na dat ongeval (Vianden .LUX) besloten om écht nooit meer op een tweewieler (gemotoriseerd) te stappen. Kameraad van me én ondergetekende hadden destijds een gloedjenieuwe CBR900-RR

Ik heb er daarna eigenlijk ook niet meer aan gedacht totdat ik in 2004 weer "vrijgezeliig" werd en 't me (eigenlijk) allemaal niks meer kon schelen..... De "tweede" échte motor voor me kwam er toen pas in 2007 ;)

En ik rijdt er nú wel rustig mee... , ook al is 't weer de derde R6 sindsdien :o

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aveenhuysen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:09:
Het is hetzelfde als gaan toeren in een groep. Je gaat in je eigen tempo waar je je goed bijvoelt en je hoort bij elke rotonde " waar blijf je nou? ". Of je gaat je grenzen verleggen met alle gevolgen vandien en ja, toen ben ik ook wel eens rechtuit zonder gevolgen gegaan.
Rij je eigen tempo waar je je lekker bijvoelt en je geniet dan ook veel meer en laat ze lekker wachten.
Beter laat dan nooit zeg ik altijd maar (of in de kreukels).
Dat heb ik vaak ook, ik heb zoiets van rijdt maar, ik zie jullie wel een stuk verderop...
Ik voel me ook niet prettig bij het jagen en snel rijden, ik ben meer van het soepel en rustig aan doen. Ook tussen een file bij het stoplicht doorrijden heb ik een broertje dood, ik sluit wel gewoon aan...
wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:17:
[...]

Ik had in '93 na dat ongeval (Vianden .LUX) besloten om écht nooit meer op een tweewieler (gemotoriseerd) te stappen. Kameraad van me én ondergetekende hadden destijds een gloedjenieuwe CBR900-RR

Ik heb er daarna eigenlijk ook niet meer aan gedacht totdat ik in 2004 weer "vrijgezeliig" werd en 't me (eigenlijk) allemaal niks meer kon schelen..... De "tweede" échte motor voor me kwam er toen pas in 2007 ;)

En ik rijdt er nú wel rustig mee... , ook al is 't weer de derde R6 sindsdien :o
Mja dat snap ik idd. Maar door veranderingen toch weer opgestapt, toch wel knap. :) Lessen gehad en alles neem ik aan, zo een her opstap cursus? Maar daar heeft een goeie tijd tussen gezeten. :P

Rustig aan doen is voor mij ook de keuze geweest om dan voor een F en niet een R te gaan...

Ben na 3 jaar crossen en illegaal rondrijden en nu wel behoorlijk veranderd, dat rijbewijs en ook dat ik ervan afhankelijk ben voor mijn werk is toch een reden geweest dat ik rustiger ben geworden. :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Totdat je je motor goed leert kennen, met een F kan je óók vreselijk te hard gaan ;)
Afgelopen maandagavond zat ik op een gegeven moment achter een Ducati op de dijk, en dan komt het haantjesgedrag/wie-heeft-de-langste toch wel een beetje bovendrijven.... Dat kan heel slecht voor je rijbewijs zijn (en potentieel voor je gezondheid... :X)...
Vanmiddag weer, toen liep er een BMW GS achtig voortuig achter mij te kleven, dan gaat het gas ook een stukkie verder open. Nu moet ik zeggen dat ik op m'n GSX400X reed, dus absurde snelheden als een supersport haal je er niet mee, plus de snelheidsbeleving is veel hoger, want naked. Maar het ging eigenlijk toch wel continu minimaal 50 km/h te hard :X

Vaak bu'j te bang!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Overigens, over de 'motorvriendelijke' vangrail, ik meen dat er vorig jaar (of 2 jaar geleden nu bijna) iemand is overleden omdat 'ie min of meer head first ertegenaan was gegleden, maar dat is echt net de pech die je hebt. Als die persoon er met z'n zij of voeten eerst tegenaan was gekomen was er wss niks aan de hand geweest (ofja, iig niet overleden)

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Volgende week vrijdag een nieuw rubbertje achter

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mqk6e2kl.jpg

Gezien het verschil in bolling zal het sturen ook weer wat makkelijker gaan dan (na inrijden dan hè ;) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij zit bij de club de vierkante achterband? :P
-tom-562 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:45:
Totdat je je motor goed leert kennen, met een F kan je óók vreselijk te hard gaan ;)
Afgelopen maandagavond zat ik op een gegeven moment achter een Ducati op de dijk, en dan komt het haantjesgedrag/wie-heeft-de-langste toch wel een beetje bovendrijven.... Dat kan heel slecht voor je rijbewijs zijn (en potentieel voor je gezondheid... :X)...
Vanmiddag weer, toen liep er een BMW GS achtig voortuig achter mij te kleven, dan gaat het gas ook een stukkie verder open. Nu moet ik zeggen dat ik op m'n GSX400X reed, dus absurde snelheden als een supersport haal je er niet mee, plus de snelheidsbeleving is veel hoger, want naked. Maar het ging eigenlijk toch wel continu minimaal 50 km/h te hard :X
Mm ja daar ben ik dus ook wel bang voor. Ik weet het met de auto. Ik kwam van een Suzuki Swift af en ik heb geloof ik 2 weken rustig aan gedaan omdat ik hem zo snel vond en met de turbo duw op de snelweg mij af en toe nog vergiste met inhalen (eerst opzij dan gas geven bij wijze van spreken), maar na de 2e week ging het gas er soms toch wel aardig op. :X En nu vind ik hem langzaam. _O-

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

1mm links en rechts over ongeveer... maarja moet nogal ver rechtuit voordat er wat leuke bochtjes te rijden zijn vanuit Den Haag, helaes.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat is wel beter om te vervangen dan ja, zeker met regen. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat vind ik raar. Als je je realiseert dat je al dood kunt vallen van een keukentrapje, is elk motorongeval ongewenst. Ik ga niet harder rijden als er een vangrail met kussentjes is geplaatst. Ik ga wél langzamer rijden als er een afgrond van naast me is. Maar dat is iets anders.

Met een auto is dat weer heel anders. Daar heb je de kooi om je heen, airbags (ik ben te tel kwijt inmiddels) en een gordel. Op de motor heb je niet zoveel bescherming, en de meeste bescherming is meer om een echt bloedbad te voorkomen. Een dwarsleasie krijg je ook met de duurste helm en het beste pak (rugprotector of niet, helpt niet tegen dl), of er nou een vangrail ligt of niet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nouja ik heb dat ook wel hoor (wat Wimmel omschrijft).

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:18:
[...]

Dat vind ik raar. Als je je realiseert dat je al dood kunt vallen van een keukentrapje, is elk motorongeval ongewenst. Ik ga niet harder rijden als er een vangrail met kussentjes is geplaatst. Ik ga wél langzamer rijden als er een afgrond van naast me is. Maar dat is iets anders.

Met een auto is dat weer heel anders. Daar heb je de kooi om je heen, airbags (ik ben te tel kwijt inmiddels) en een gordel. Op de motor heb je niet zoveel bescherming, en de meeste bescherming is meer om een echt bloedbad te voorkomen. Een dwarsleasie krijg je ook met de duurste helm en het beste pak (rugprotector of niet, helpt niet tegen dl), of er nou een vangrail ligt of niet.
Waarom moet jij ALTIJD een gedeelte van een post óf discussie gebruiken om iets aan te halen zodat je (misschien) gelijk kunt krijgen? Lees alle posts eens een keer voordat je reageert, AUB!!

Óf gebruik alle posts in je "quotes"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:D

Rustig maar, denk aan je hart. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh... Triest figuur als 'ie op deze manier meent te moeten kunnen communiceren. Is niet de eerste keer dat 'ie een gedeelte van een post quote om iets duidelijk te maken (probeert te maken).

Jammer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-05-2013 22:50 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghehe achja, maar post jij nog eens een pic van jouw motor. :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weinig toegevoegde waarde.... R6 = R6 ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja mijn GSX650F is ook 'maar' een GSX650F. :+

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
wimmel_1 hecht waarde aan z'n anonimiteit :P
Weet dat hij in omgeving Boxtel of Liempde woont maar veel meer dan dat heb ik in al die tijd nooit gezien of gelezen. Geheimzinnig figuur! Wie weet wat hij te verbergen heeft....hmmm....

https://freight.associates

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daffie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:34:
Weet dat hij in omgeving Boxtel of Liempde woont maar veel meer dan dat heb ik in al die tijd nooit gezien of gelezen. Geheimzinnig figuur! Wie weet wat hij te verbergen heeft....hmmm....
_O-

Maar als je een keer tijd/zin hebt om een rondje hier door de buurt te maken..... B My Guest ;)

En er zijn er hier op GoT genoeg die me wél persoonlijk kennen, hoor.... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-05-2013 00:53 ]

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:53:
[...]

Heeft dat ook niet te maken met de positie van die ene op de weg. Ik kan nl met de beste wil van de wereld niet om iemand met zo'n fluorvestje heen kijken, waar (afhankelijk van de drukte) een zwart/grijs ding minder opvalt tegen het grijze wegdek.
waren beide VOLLEDIG in zicht. alleen viel iemand volledig in de natuur weg :')

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:29:
Weinig toegevoegde waarde.... R6 = R6 ;)
R6 = Porno ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

steveman schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:09:
Volgende week vrijdag een nieuw rubbertje achter

[afbeelding]

Gezien het verschil in bolling zal het sturen ook weer wat makkelijker gaan dan (na inrijden dan hè ;) )
Als je je voorbandje niet vervangt en die is ook vierkant, zal het sturen nog steeds ruk gaan ;)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:17:
[...]

Bekend gevoel.

In 2008 verongelukt, in het ziekenhuis beland, twee gescheurde kniebanden, kleding totaal vernietigd. En dit was nog wel op mijn gloednieuwe scooter. Die ook total loss was. De auto van de tegenpartijd was ook total loss door de knal in zijn zijdeur.

Dat was niet mijn schuld (heb ook alles vergoed gekregen + smartengeld) maar heb twee jaar fysio gehad om te moeten herstellen.

Zulke ongelukken maken diepe impact en ik ben ook het eerste half jaar bang geweest om op een tweewieler te stappen; zelfs een auto vond ik eng omdat ik van alle kant geraakt zou kunnen worden.

Het heeft echt een jaar geduurd, maar toen dacht ik 'what the hell', ik ga gewoon motor rijden. Als ik val, dan val ik maar nog een keer.

Nooit spijt van gehad :)

Ben daarna nog twee keer gevallen van mijn allereerste motorfiets, maar nu interesseert het me niet meer :Y)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tylen

Tylen

Whahahah wat een gek. Wel cool hahahah

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol whaha _O-

Een keer een brabant meet houden dan!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dafuq 8)7 in Frankrijk zie je die contraptie's ook veel rijden, nu moet ik wel zeggen dat ik er ook wel eens aan heb zitten denken om ze zo in te halen tijdens m'n motorvakantie :P

Vaak bu'j te bang!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Lol whaha _O-

Een keer een brabant meet houden dan!
Klinkt als een leuk idee. Volgens mij zijn daar een hoop leuke weggetjes en vanaf Leidschendam is dat goed aan te rijden O-)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:27:
[...]
Waarom moet jij ALTIJD een gedeelte van een post óf discussie gebruiken om iets aan te halen zodat je (misschien) gelijk kunt krijgen? Lees alle posts eens een keer voordat je reageert, AUB!!

Óf gebruik alle posts in je "quotes"
Nounou...met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik ga er verder maar niet op in. Als jij denkt dat dit om gelijk krijgen gaat, zit dat in jouw hoofd. Ik lees iets en stel daar een vraag bij. Als jij je daardoor op je pik getrapt voelt, is dat jouw zaak, en niet mijn bedoeling.

Enneh...ik heb altijd gelijk. Zo niet, dan toch. Dus... :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://www.shirtaday.com/pastShirts/20090213_rulesBig.jpg
:+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38

Exigence

dnkroz

[...]

Kan me er wel in vinden. Bochten met vrije uitloop in de buitenbocht rij ik ook harder dan bochten met vangrail/bomen/lantaarnpalen/stoepranden etc.

Hetzelfde geval met kleding inderdaad, ik rij totaal niet lekker in textiel bijvoorbeeld, rij daarom ook 99% van de tijd in volledig leer. Zit tussen de oren, maar je krijgt het echt niet weg :)

En ik vind het eerlijk gezegd wel prettig dat ik zo'n ingebouwd afweersysteem voor gevaarlijke situaties heb, houdt me tot nu toe nog altijd bij de dokter en het ziekenhuis vandaan.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 18:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik kom zelf uit Eindhoven, ik weet wat zijn favoriete route is, ik zal hem misschien wel een keer "onbewust" tegenkomen :)

edit: of via een meeting vanuit het zuiden van het land, er is in ieder geval 1 Limburger in ons midden.

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 10-05-2013 11:30 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog een limburger? :P Ojee!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:59:

Vandaar al m'n vraag om eens te meten tijdens het starten. Iets/wat onder de 12V (tot ~11,5V) gaat vaak nog wel een tijdje goed met warm weer (zoals nú) maar in de winter met vorst moet je eigenlijk al niet meer onder de 12,5V (belast) willen komen tijdens 't starten.

6 Cellen à 2,3V in serie .... Zó horen ze (nieuw) te zijn :P
Gisteravond wou hij alweer niet starten en met startkabels van een collega hem aan de praat gekregen.
Ik heb ook alle accecoires losgekoppeld (ik vrees dat daar het probleem licht).
Vanochtend was hij 12.8 en dipte veel minder toen ik contact aanzette en hij startte meteen...

Voor de zekerheid heb ik maar startkabels in mijn top-box gedaan...
HG heeft gel accu's in de aanbieding, misschien preventief er maar 1 kopen..

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Klinkt als een goed plan, gedoe met een niet-startende motor kan goed je dag verzieken (en je een hele week spierpijn geven!)
Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 07:53:
[...]

Als je je voorbandje niet vervangt en die is ook vierkant, zal het sturen nog steeds ruk gaan ;)
Die verdomde voorband gaat straks al met z'n derde achterband op een brommer 8)7

Voor gaat sowieso langer mee, en een $%&spijker oid heeft z'n 1e buddy om zeep geholpen ;(

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 10-05-2013 15:22 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kiswum schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Ik kom zelf uit Eindhoven, ik weet wat zijn favoriete route is, ik zal hem misschien wel een keer "onbewust" tegenkomen :)

edit: of via een meeting vanuit het zuiden van het land, er is in ieder geval 1 Limburger in ons midden.
Present!

Net een vers achterbandje erop laten leggen, de Pilot Road 3. Ik heb er maar 5 km mee gereden, dus ik kan nog geen verschil merken. Wel is duidelijk te merken dat nu de bandenwisselweken zijn; ik had een compleet setje besteld maar de voorband was nog niet leverbaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Een klein feestje! *O*

Afbeeldingslocatie: http://i1334.photobucket.com/albums/w656/Pazzi1981/081_zpsc7c9b57c.jpg

Gekocht op 18 januari 2011. Toen bijna 4 jaar oud, maar slechts 1458 km op de teller. Tot vanmiddag bij thuiskomst:

Afbeeldingslocatie: http://i1334.photobucket.com/albums/w656/Pazzi1981/089_zpsaa9f8eb7.jpg

En tot nu toe, op één klein issue na (ze liep op 3 cilinders door een vuile bougie) zonder problemen. _/-\o_ (Bijna) Iedere dag gaat ze mee naar het werk, en iedere dag stap ik weer met plezier op. Het blijft genieten.

Afbeeldingslocatie: http://i1334.photobucket.com/albums/w656/Pazzi1981/054_zps8be61a17.jpg
<3 d:)b

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Toffe brommert!
Ik zou stiekem best wel eens een rondje willen rijden op een naakte Bandit 1200, lijkt me ook leuk speelgoed

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je al lekker wat kilometers mee gemaakt!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:51:
[...]

_O-

Maar als je een keer tijd/zin hebt om een rondje hier door de buurt te maken..... B My Guest ;)

Nog een import Boxtelaar hier, wil ook wel met jullie meedoen :) Trouwens de boerderij van mijn vriendin is een prachtig motorstartpunt en eindpunt voor koffie en thee :)

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 13:00
Ik zal me even voorstellen; 26 jaar oud, rijdt sinds 3 maanden actief motor (maar heb mijn rijbewijs al 3 jaar). Ik ben in bezit van een mat zwarte Ducati monster s2r uit 2006.

Afbeeldingslocatie: http://i250.photobucket.com/albums/gg266/blauwbil/motor.jpg

Ik rijdt grotendeels voor de lol en een of twee dagen per week ook woon-werk verkeer.

Nu rijd ik al 3 maanden met de motor die ik ooit heb aangeschaft toen ik leste 3 jaar geleden. Deze wil ik graag vervangen voor een fatsoenlijke helm met wat meer comfort en veiligheid.

Nu heb ik wat modellen op het oog, op nummer 1 staat de shoei xr-1100. Heeft iemand enig idee waar ik die helm in de buurt van Eindhoven kan passen en evt kopen?

Oh en laatste toevoeging; lijkt me wel leuk om eens keer met wat mensen te toeren, dus als iemand interesse heeft let me know (woon in eindhoven).

[ Voor 50% gewijzigd door Pandemic op 10-05-2013 21:03 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nu heb ik wat modellen op het oog, op nummer 1 staat de shoei xr-1100. Heeft iemand enig idee waar ik die helm in de buurt van Eindhoven kan passen en evt kopen?
Geen idee waar je deze het beste kan passen in jouw omgeving, wel is deze helm zeker een aanrader. Ik heb deze nu een jaar of 3 en hij bevalt erg goed. Ding is enorm licht en zit goed. Voordeel is ook dat deze bij de wangen strak zit ipv op het voorhoofd. Als je dan bijvoorbeeld snelweg rijd loopt dat ding niet constant op je hoofd te duwen. Niet goedkoop maar het geld zeker waard :)

• Thedr
  • Laatst online: 08-01 21:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:01:
[...]

Nog een import Boxtelaar hier, wil ook wel met jullie meedoen :) Trouwens de boerderij van mijn vriendin is een prachtig motorstartpunt en eindpunt voor koffie en thee :)
Import-Veghelaar in de aanbieding hier, ligt er een beetje aan wanneer ivm drukte (iig tot juli) rond mijn afstuderen maar lijkt me leuk om eens met wat lieden van dit topic rond te boenderen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:01:
[...]

Dat klinkt als iets met potentie! _O_
Pandemic schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:51:
Ik zal me even voorstellen; 26 jaar oud, rijdt sinds 3 maanden actief motor (maar heb mijn rijbewijs al 3 jaar). Ik ben in bezit van een mat zwarte Ducati monster s2r uit 2006.

[afbeelding]

Ik rijdt grotendeels voor de lol en een of twee dagen per week ook woon-werk verkeer.

Nu rijd ik al 3 maanden met de motor die ik ooit heb aangeschaft toen ik leste 3 jaar geleden. Deze wil ik graag vervangen voor een fatsoenlijke helm met wat meer comfort en veiligheid.

Oh en laatste toevoeging; lijkt me wel leuk om eens keer met wat mensen te toeren, dus als iemand interesse heeft let me know (woon in eindhoven).
Prachtige duc zeg! :)

Nog even een paar uurtjes spannend, dan de 'nieuwe' motor ophalen! :Y

• DinX

DinX

Motormuis

Bij nader inzien toch niet zó tevreden van m'n pak nu. Geweldig reispak (en voor woon-werk), maar qua vallen ben ik toch beter gewend. Textiel hoort te smelten, niet te scheuren imho

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PZ5mdkgmeOMuQc1XXEmtfbwr/medium.jpg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Daar schrok ik ook een keer van vorig jaar... Ik had perongeluk heel kort een kneedown gemaakt in textiel, één heel klein tikje tegen het asfalt met ongeveer 80 kph. Dat leverde meteen een gat van 3x5 cm in de buitenste lagen van het pak op :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk dat m'n volgende woon-werkpak een Aerostitch Roadcrafter wordt

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:15:
Ik denk dat m'n volgende woon-werkpak een Aerostitch Roadcrafter wordt
Waar koop je dat hier in Europa? Die lui hebben toch geen winkels, ook niet in de VS?
Het schijnen wel hele toffe pakken te zijn. Tenminste, op het forum van de Amerikaanse BMW club zijn ze er helemaal wild van. Ik zou ze alleen een keer zelf willen passen. Maat zegt niet altijd alles.

• DinX

DinX

Motormuis

Nergens.

Kan enkel online besteld worden buiten de VS. Ze hebben wel een erg uitgebreide sizing tool online waar je zo goed als al je moeten, gewicht, soort motor,... moet ingeven en dan bekijken zij wat je nodig hebt.

En ik lees ook niks dan lof over die pakken. Het is wel iets totaal anders dan je gemiddelde textielpak, zo'n "onesie".

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/01/Aerostich-Roadcrafter-Light.jpg

Hoofd 90° draaien :p

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 11-05-2013 06:23 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:51:
[...]

_O-

En het is me een figuur.....

De islam kan uw vrijheid schaden

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Gistermiddag een rondje gereden op een Ducati Multistrada 1200S, dat rijdt wel heel erg lekker! Jammer genoeg heb ik daar voorlopig nog geen geld voor ;(

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
DinX schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 06:19:
Nergens.

Kan enkel online besteld worden buiten de VS. Ze hebben wel een erg uitgebreide sizing tool online waar je zo goed als al je moeten, gewicht, soort motor,... moet ingeven en dan bekijken zij wat je nodig hebt.

En ik lees ook niks dan lof over die pakken. Het is wel iets totaal anders dan je gemiddelde textielpak, zo'n "onesie".

[afbeelding]

[video]
Hoofd 90° draaien :p
Wat is er precies zo geweldig aan? En wat was er mis met je vorige pak? Hij heeft je toch beschermd? Ik zie duidelijk een kneepad onder het textiel, dus volgens mij is alles precies volgens plan gegaan, van het pak dan :p

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 06:19:
Nergens.

Het was eigenlijk ook een stomme vraag, want ook in de vs zijn er geen winkels. Hooguit een enkele keer een tijdelijke winkel bij een of ander evenement. Blijkbaar werkt het goed, anders waren ze niet zo populair denk ik dan.
Dat pak heb je ook in 3 tellen uit, en voor de verandering zitten de fluor stukken op de juiste plaats. Ik heb al een keer op die site gekeken, en je kunt idd van alles aanpassen, extra large dijstukken enzo voor die fat-ass Yankees :+
Ik vond dit filmpje wel indrukwekkend:
[YouTube: http://youtu.be/4nknhqMLXgc]
Helaas heb ik een heel fijn leren pak, dus ik kan het niet aan mezelf verkopen om zo'n ding te bestellen.

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Ik vond dit filmpje wel indrukwekkend:
[video]
Helaas heb ik een heel fijn leren pak, dus ik kan het niet aan mezelf verkopen om zo'n ding te bestellen.
@ Marc: ^^ dat dus :p

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alleen zie ik behalve op de rug geen ventilatiedingen zitten. Heb ik nu ook niet op mijn leren pak, dus het enige dat ik kan doen om te ventileren is de mouwen openritsen (bij de pols) en dan de hand in de wind steken. Werkt op zich goed; ik heb er zelfs mee in 40g gereden. Uiteraard zweet je wel, maar dat doe je ook in tshirt en short.
Sizing kan even tricky zijn en je moet er rekening mee houden dat je in de winter dikkere kleding onder hebt en in de zomer zit je er misschien met een shirt/short onder. Dan zal ie een beetje floppy worden.

• Phydomir
  • Laatst online: 15:18

Phydomir

Dennis

Pandemic schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:51:
http://www.motorkledingstore.nl/ zit in Eindhoven en er zit ook nog een Motoport in Veldhoven. Belangrijkste advies voor een helm is passen. Die Shoei kan aan alle eisen voldoen maar als bv een XL te groot is en een L te klein heb je er niets aan
Dus trek eens een ochtend uit om wat helmen te passen en dan vind je er vast een die goed past en aan je eisen voldoet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Jeessaaass! Luchtpompje in de aanbieding bij motozoom, dus bestel ik er eentje mee bij de andere meuk die ik bestelde.

Probeer ik hem net, geeft ie gewoon ongeveer een hele bar te laag aan :/

Da's:
A. achterlijk, wtf zegt dat TüV-keurmerkje?!
2 onhandig, moet je alsnog een andere meter gebruiken
III: mogelijk gevaarlijk (je zou maar je band per ongeluk oppompen tot 3,7 bar, komt ie niet lekker op temperatuur nie :N)

Ik ga m'n geld terugvragen en voorstellen het ding te vernietigen :F

• DinX

DinX

Motormuis

Zeker met die goedkope pompjes klopt de meter voor geen meter :+

Die van mij (AirMan) klopt met m'n geijkte meter.

En over de ventilatie van de RoadCrafter, je hebt nog alternatieven ook bij de andere merken

[ Voor 39% gewijzigd door DinX op 11-05-2013 12:35 ]

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

M'n vorige pomp (zelfde model), slang helaes lek, gaf precies hetzelfde aan als m'n metertje die ik bij m'n eerste motor kreeg.

Maar het mooie is dat het TÜV-stickertje impliceert dat het ding klopt. Niet dus.

In positief nieuws: bij de Appie hebben ze nu waterpompen te koop, 3 liter water er in, oppompen en spuiten maar :)

Handig voor als je net als ik geen tuinslang hebt :) (Hou wel in de gaten dat je niet je elektronica onder de douche zet)

[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 11-05-2013 13:18 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb hem! En nu wel thuisgekomen. :D
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/920201_376708775771311_607975389_o.jpg
Eerste rit (15km) was wat onwennig en in bochten toch wel even rustig aan gedaan. :X

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Nice, weer helemaal opgelapt!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee een ander. -O- De vorige was gekraakt onder de vangrail. :/

Pagina: 1 ... 467 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.