Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 474 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.658 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12
Ik kan wel schuin Bommes, maar tijdens woon-werk is daar niet echt gelegenheid voor ;) Ik heb nog geen halve centimeter van mijn schaamrand over en als ik vaker schuin genoeg zou gaan, was die ook weg. Maar dan moet ik de bocht wel kennen, het weer goed zijn etc. Ik voel me helaas niet meer onoverwinnelijk, zoals 5 jaar geleden :p

Verwijderd

Motoren kunnen tenminste plat door de bocht (voetsteuntje aan de grond = plat)
Bij scooters rijd je bij het minste of gerichtste die plastic onderkant van die treeplank aan de grond, of je zijstandaard (mijn ervaring Honda introductie van de SH300I voor dealers)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:16:
Nou en? Ze hoeft toch niet mee? En dat scheelt in bagageruimte! Verkoop het gewoon als een paar weekjes tijd voor haarzelf, met vriendinnen, geen gezeur. En je zult zien dat zij jou dwingt om op vakantie te gaan! :P
Ik denk dat ze zelf ook wel door heeft dat het ooit wel gaat gebeuren ;)... maar verlopig ligt de prio nog ergens anders (net nieuw huis gekocht, kids zijn nog klein etc)..
Grappig genoeg gaf ze me voor mijn 40e verjaardag wel vlieglessen, dus het risico van zo'n reis kan het niet geweest zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Flagg schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:20:
Een echte motorrijder is er een die alles op 2 wielen mooi vind en die ook echt altijd doorrijd, niet die patsers die een paar zomermaanden hun opel kadett op 2 wielen (R1/R6) voor een uurtje uitlaten en vervolgens 2 uur poetsen en het powerranger pakje weer in het vet zetten.
Allemaal onzin. Wat een echte motorrijder is boeit toch geen hond? Mensen die zich daar druk om maken, zijn mensen die het vooral erg eilitair willen houden. Er mag vooral geen 'vreemdeling' zich met 'hun' hobby bezig gaan houden. Laat iedereen gewoon lekker rijden waarop ze willen, wanneer ze dat willen en hoe ze dat willen. Probeer vooral niet te definiëren wat een 'echte' motorrijder is, want doorgaans wordt dit door degene bepaald die het zegt en die zorgt ervoor dat hijzelf er vooral in past. Als ik hou niet in die definitie pas, mag ik dan niet rijden? Nou dan...niets definiëren, gewoon rijden en niet lullen. Ik dacht eigenlijk dat motorrijden iets met vrijheid te maken had ;) Dus waarom dan gaan inperken?

Ja, ik weet dat men het niet heel erg serieus bedoelt. Zégt men. Maar ondertussen toch weer wél. Want het onderwerp duikt steeds weer op, en men raakt er niet over uitgepraat.

Uiteraard heb ik ook een mening over sommige mensen die ik op de weg zie, daar ontkom je niet aan. Maar uiteindelijk doe ik er niets mee. Ik ga vooral niet door laten bepalen wie ik aanspreek, groet of help.

Leven en laten leven :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:20

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, als iemand nog goedkope olie nodig heeft, gisteren heb ik voor €34 een 4Liter fles Motul 15w50 besteld, bij budgetoil.nl, welke nu net al binnen kwam. Had ik niet verwacht voor die prijs... :)

edit: Crap, ze hebben 10w40 opgestuurd |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2013 19:55 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:36:
Van de echte zaterdag route was ik met mijn Vespa 1 van de 5 motoren die de 300 km route bijna helemaal had uit gereden. Samen met een tans-alp, een Duke 660, een fazer en een of andere Suzuki supersport.
ho eens, ons groepje van 4 had de hele route gereden :P

min die 500 meter offroad dan :+

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 28-05-2013 21:33 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Snelle reactie gehad van budgetoil, hij bood aan om een nieuwe op te sturen, en als ik de 10w40 terugstuurde kreeg ik de verzendkosten daarvan terug. Als alternatief daarop heb ik aangeboden om de 10w40 te houden en nog een keer €34 te betalen voor alsnog een fles 15w50 (zonder 2e keer verzendkosten), dat was ook goed.

Als ik nu wel de 15w50 krijg alsnog goed opgelost, de de 10w40 kan wel in de Suzuki :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:32:
min die 500 meter offroad dan :+
Tja die heeft jullie genekt in de statistieken... :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even wat anders: ik hoor de laatste tijd steeds meer over dat Plasti-dip. Geen idee wat het was, maar dat is toch erg leuk spul! Ik ga er toch eens wat testjes mee doen en als dat goed gaat, spritz ik die hele sofa in een kek kleurschema over.
Het mooie van dat spul is dat als je er genoeg van hebt, of het pakt niet uit zoals je wilt, je het er gewoon weer vanaf kan pulken. En je hoeft niet eindeloos te schuren en gronden enzo. Scheelt een heleboel werk. Ik heb onderhand een paar leuke ideeën opgedaan, dus wie weet straks mooie foto's van een sofa.

En je kunt er ook nog je helm mee doen. Het vreet zich niet vast in het materiaal, maar 'plakt' er aan vast. Maar niet op een agressieve manier zoals stickers.

Geinig!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat kost dat?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

André

Analytics dude

Via paar zoekopdrachten kwam ik op deze video:
YouTube: PlastiDip a WHOLE CAR - How-to by DipYourCar.com

Die beschrijft het hele proces eigenlijk, en in de laatste minuut zie je hoe hij dat spul op bepaalde plekken er zo af kan peuteren.

Best mooi spul eigenlijk. Ook niet zo definitief als normale verf.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Op MF is een heel topic over Plastidip, met ervaringen etc. Het is wel goed spul geloof ik, maar ik zou eerder neigen naar vinyl wrap als ik een ander kleurtje wil. Wellicht iets meer werk, maar ik vind dat er toch wat mooier uitzien (mits goed gedaan) eigenlijk. Vinyl wrap haal je er ook zo weer af als je het niet meer wil :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 29-05-2013 08:53 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat hadden de meesten hier denk ik ook wel gevonden, de volgende vraag is hoeveel van die spraycans je nodig hebt voor een gemiddeld bankstel. Als je kijkt naar het aantal lagen dat die kerel in de video die hier onder staat op zijn Audi spuit zijn dat er wel een paar...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Dat hadden de meesten hier denk ik ook wel gevonden, de volgende vraag is hoeveel van die spraycans je nodig hebt voor een gemiddeld bankstel. Als je kijkt naar het aantal lagen dat die kerel in de video die hier onder staat op zijn Audi spuit zijn dat er wel een paar...
Hoe groot is de oppervlakte die ik kan spuiten?

Bij een laagdikte van 0,127 mm kan er met de Plasti Dip Spray een oppervlakte van circa 0,56 m2 worden gedekt. Een Plasti Dip Gallon van 3,78 L kan bij een laagdikte van 0,381 mm een oppervlakte dekken van circa 2,79 m2.

Hoeveel gallons heb ik nodig om mijn auto te spuiten?

Klein formaat auto - 1 tot 2 gallons
Middel formaat auto - 2 tot 3 gallons
Groot formaat auto - 3 tot 4 gallons
Staat erbij hoor :P

• Tankiej
Dat is dus 24 tot 35 spuitbussen (á 325ml) als je die wil gebruiken, bij een middelformaat auto.. _O-

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Dat is dus 24 tot 35 spuitbussen (á 325ml) als je die wil gebruiken, bij een middelformaat auto.. _O-
Ze verkopen ook gallon-bussen he :P Een complete auto spuiten zonder toegang tot iets van een compressor die verf lust zou ik sowieso niet zo snel aan beginnen.

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:42:
[...]

Ze verkopen ook gallon-bussen he :P Een complete auto spuiten zonder toegang tot iets van een compressor die verf lust zou ik sowieso niet zo snel aan beginnen.
Ja, ik zag het. Daarom zei ik ook; als je die wil gebruiken :+
Hoewel het handiger kan zijn om iets van een verfspuit icm compressor te regelen bij zulke oppervlakken inderdaad :')

• Martijn02
  • Registratie: September 2000

Martijn02

/* No Comment */

Afbeeldingslocatie: http://martijn.vanzal.com/files/achterband.jpg

Gisteravond bij het smeren van mijn ketting kwam ik deze tegen in mijn achterband...

Wat raden jullie aan hiermee te doen? Band lijkt niet zachter te worden, kan ik hier (voorzichtig) mee naar de motorwinkel rijden? En dan? Nieuwe band? of kunnen ze dit fixen?

Ik ben bang dat als ik hem er uit haal dat hij leeg loopt, en dat ik 'm dan moet laten ophalen oid.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
Doorrijden naar de garage. Niet eruit halen, dan gaat hij juist leeg. Schroef is nu een opvulling voor het gat, tijdelijk. Gewoon laten proppen.

edit: Hoewel sommigen over het laten proppen het niet met mij eens zullen zijn, maar ik heb er gelukkig tot nu toe goede ervaringen mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Ricepuppet op 29-05-2013 10:51 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Martijn02 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:47:
[afbeelding]

Gisteravond bij het smeren van mijn ketting kwam ik deze tegen in mijn achterband...

Wat raden jullie aan hiermee te doen? Band lijkt niet zachter te worden, kan ik hier (voorzichtig) mee naar de motorwinkel rijden? En dan? Nieuwe band? of kunnen ze dit fixen?

Ik ben bang dat als ik hem er uit haal dat hij leeg loopt, en dat ik 'm dan moet laten ophalen oid.
Inderdaad gewoon naar een motorzaak en een parapluutje laten zetten, wel eerst checken of ze dat willen doen voor je erheen rijdt. Niet elke zaak wil dat doen tegenwoordig.

PSN & XBL: Denkoyugo

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Is dat een nieuwe manier om gedetecteerd te worden bij stoplichten?

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Zonde zeg... Zit nog aardig wat profiel op.
Proppen werd bij mijn garage afgeraden. Onder het mom van: "Hij zal er maar uitschieten bij 120km/h."

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Serotonine schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:10:
Proppen werd bij mijn garage afgeraden. Onder het mom van: "Hij zal er maar uitschieten bij 120km/h."
Nieuwe band zou inderdaad zonde zijn... Ben mijn schaamranden nog niet eens kwijt... :|

Verwijderd

Ik ken diverse mensen die een band gewoon opgereden hebben op een prop, zonder problemen. Je moet het natuurlijk niet doen op een fiets waar je agressief mee rijd (of>140km/h enzo).

Binnenband erin is nog het beste, maar dat is niet bij elke velg mogelijk.

• dion_b
  • Laatst online: 20:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interessant spul - niet zozeer voor hele motor, maar wel voor m'n helm. Moest noodgedwongen een matzwarte kopen, maar wilde eigenlijk fluogeel ivm opvallen enzo. Hiermee zou ik makkelijk & goedkoop (een deel ervan) alsnog fluo kunnen maken :)

Oslik blyat! Oslik!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
iemand ervaring hier mee?
http://www.race-shop.nl/i...-brake-hose-reservoir-kit

mijn achter remvloeistof reservoir is kapot geslagen door afval op de weg ;(
dus ik zoek een nieuw potje. nu werd dit aangeraden door een vriend.

• Tankiej
joshje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:27:
iemand ervaring hier mee?

mijn achter remvloeistof reservoir is kapot geslagen door afval op de weg ;(
dus ik zoek een nieuw potje. nu werd dit aangeraden door een vriend.
Geen ervaring mee..

Maar ik ben wel benieuwd hoe jouw remvloeistof reservoir achter kapot geslagen kan zijn door afval op de weg? Waar zit dat ding bij jou?

Bij mij zit die achter een stuk kuip en volgens mij zit er ook nog een deel van het subframe voor. Er moet toch wel flink wat kapot gaan wil er iets bij dat reservoir komen :o

• joshje
vraag mij ook niet hoe :|
hij zat daar links onder het passagiers stepje (die er toen niet opzat waardoor ie vrij bloot zat.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cUbCPBSjT84/UY-4kYVSV7I/AAAAAAAABGE/t27xsCh3eqw/s800/IMG_5377.JPG

ik reed met vrienden over de dijk bij Huissen ik hoorde iets van boem kadeng knal en keek in me spiegel en leek net als of er een blikje uit elkaar was gespat. volgens me vrienden die achter me reden werd iets grijs omhoog geslingerd en daarna knalde me rempot uit elkaar :')
wist niet dat het mogelijk was |:(

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-kvNCt3uvfs8/UaXLM9lZxPI/AAAAAAAABNE/-hTQ_6zVNWk/s800/IMAG0439.jpg

• Ricepuppet
dion_b schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Interessant spul - niet zozeer voor hele motor, maar wel voor m'n helm. Moest noodgedwongen een matzwarte kopen, maar wilde eigenlijk fluogeel ivm opvallen enzo. Hiermee zou ik makkelijk & goedkoop (een deel ervan) alsnog fluo kunnen maken :)
Ik was ook al heel lang op zoek naar een fluo gele helm. Of de prijzen zijn ontzettend hoog, alles is uitverkocht, of de opties die de fluo helmen hadden waren te min. Uiteindelijk heb ik het zo opgelost;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/HELMET_zps78049a78.jpg

Als er maar enig licht op schijnt, krijg je dit effect. Ik heb de stickers zelf uitgeknipt en rondom de helm geplakt en ook dezelfde safety stripes, aan de achterkant van mijn motor gezet. Werkt ideaal, ik had een collega die met zijn autolicht erop scheen en haast verblind werd :D

P.s.: een rol van dit reflecterend spul kost nog geen 3-4 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 29-05-2013 11:42 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Tankiej
joshje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:36:
hij zat daar links onder het passagiers stepje (die er toen niet opzat waardoor ie vrij bloot zat.
[afbeelding]

ik reed met vrienden over de dijk bij Huissen ik hoorde iets van boem kadeng knal en keek in me spiegel en leek net als of er een blikje uit elkaar was gespat. volgens me vrienden die achter me reden werd iets grijs omhoog geslingerd en daarna knalde me rempot uit elkaar :')

[afbeelding]
Oh, hij zit daar wel redelijk open en bloot ja.. Bij mij zit hij onder/naast het duo-zitje en achter het stuk kuip daar. Kan er ook alleen bij als ik de duoseat cover eraf haal :o

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12-2025

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

joshje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:36:
[afbeelding]

[afbeelding]
remvloeistof overal overheen?

And it goes BRAAAAAPP!

• joshje
ROFLASTC schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:48:
[...]

remvloeistof overal overheen?
jep daarna meteen schoongemaakt ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

joshje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:49:
[...]

jep daarna meteen schoongemaakt ;)
Maar? Het aloude: "wegbeheerder aansprakelijk stellen" kunstje? remmen kwijtraken door meuk op de weg lijkt mij wel wat gevaarlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

• joshje
het slangetje is besteld erg vriendelijke klantenservice werd snel geholpen :)
vroeg om voorbeeld foto en binnen 10 min had hij mij er 1 toegestuurd.
top winkel! alleen de verzendkosten vind ik aan de hoge kant (€8,50)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11-2025
Dus je hebt nu 30 euro betaald voor een kort plastic slangetje :p? Dat mag wel heel bijzonder plastic zijn.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43

_Apache_

For life.

winkelwagen schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:08:
[...]

Is dat een nieuwe manier om gedetecteerd te worden bij stoplichten?
_/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• joshje
-DG- schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:47:
Dus je hebt nu 30 euro betaald voor een kort plastic slangetje :p? Dat mag wel heel bijzonder plastic zijn.
krijg je 5pk meer van he ;)
maar de rempotjes waren niet op voorraad en kon nog even duren en op andere site's vond ik ze te duur :P

• Beukerz
  • Laatst online: 31-12-2025
dion_b schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Gister toevallig nog gebruikt :)
Achter logo van mijn auto (peug 106) is vergaan dus wou het zwart spuiten.
Ging opzich goed maar wel flinke druiper gemaakt die met het drogen een stuk minder is geworden hoe meer lagen eroverheen kwamen :)
Alleen verkeerd afgeplakt dus daarna hapjes uit de plastidip genomen, moet weer is overnieuw.

Ook nog de accuklep van mijn desire z gespoten in 2 lagen(zonder afplakken gewoon op een krant) dit is wel goed gegaan alleen begint dit nu al weer lost te laten na een paar keer in en uit me broekzak.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als het zo snel al los gaat, wat gebeurt er dan na steenslag en daarna rijwind? Of met je knieën tegen de tank zitten e.d.?

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:55:
Als het zo snel al los gaat, wat gebeurt er dan na steenslag en daarna rijwind? Of met je knieën tegen de tank zitten e.d.?
Plastidip kan niet heel goed tegen slijtage als ik de ervaringen lees, ook al staat op hun site dat het wel goed is tegen slijtage. Dus ik denk dat het met je knieën tegen de tank zitten niet echt goed zal zijn voor het spul.

Steenslag lijkt me dan weer wat minder een probleem, het is geen harde laag zoals lak dat is, het blijft enigszins flexibel volgens mij. Anders zou je het ook niet als een soort 'velletje' eraf kunnen halen (zoals op plastidip.nl staat), maar zou het wel kapot gaan bij het los trekken en heb je meerdere stukken. Dus als de laag dik genoeg is dan lijkt me dit geen probleem eigenlijk :o

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 29-05-2013 14:10 ]

• Tylen
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm dit is wel een mooie oplossing voor mijn kapje bij mijn benzine tank. Er staan geen filmpjes op hun site over hoe het aangebracht moet worden :(

Edit: Cool, heb even tjoep tjoep bekeken. :) Ik ga ff flesje wit bestellen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tylen op 29-05-2013 14:25 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Martijn02 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:15:
[...]

Nieuwe band zou inderdaad zonde zijn... Ben mijn schaamranden nog niet eens kwijt... :|
Autobanden prop ik gewoon (recent bij de zomerbandenwissel nog een schroef opgemerkt) maar ik weet niet of ik me op de motor lekker zou voelen als er een prop in zit. Van de andere kant, hij zit redelijk in het midden van het loopvlak, dus misschien zou ik het er nog wel op wagen als je hem oprijdt op de snelweg..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb 1x zelf een prop aangelegd uit zo'n noodsetje, zo'n taaie rubberen veter die eerst naar binnen propt en dan door het gat heen samen met de lijm weer naar buiten trekt en afsnijdt. Deze heeft het zo'n 1000km overleefd (dat was niet echt de bedoeling... :X ), en toen de band er eenmaal af lag kon ik er aan de binnenkant nog best hard aan trekken voordat het losliet.

Toen had ik echter geen auto en was het een kwestie van doorrijden tot ik een nieuwe band had, nu zou ik gewoon het achterwiel eruit trekken, in de kofferbak mikken en daar laten liggen tot er een nieuwe band omheen gelegd is.

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:25:
Ik heb 1x zelf een prop aangelegd uit zo'n noodsetje, zo'n taaie rubberen veter die eerst naar binnen propt en dan door het gat heen samen met de lijm weer naar buiten trekt en afsnijdt. Deze heeft het zo'n 1000km overleefd (dat was niet echt de bedoeling... :X ), en toen de band er eenmaal af lag kon ik er aan de binnenkant nog best hard aan trekken voordat het losliet.

Toen had ik echter geen auto en was het een kwestie van doorrijden tot ik een nieuwe band had, nu zou ik gewoon het achterwiel eruit trekken, in de kofferbak mikken en daar laten liggen tot er een nieuwe band omheen gelegd is.
Kan je lang wachten denk ik, tenzij je kabouters met een montage apparaat en een nieuwe band in je kofferbak hebt _O-

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Kan je lang wachten denk ik, tenzij je kabouters met een montage apparaat en een nieuwe band in je kofferbak hebt _O-
Jij niet dan :?

• Tankiej
Nee, zat niet bij de leaseprijs in ;(

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand toevallig een nuttig adres voor een betaalbaar kettingmontage-setje? Autogereedschap.com heeft ze pas vanaf €60, dat vind ik toch wat overdreven voor iets dat misschien 1-2x per jaar gebruikt word.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
Heb je daar echt speciale tools voor nodig dan? Ik rijd zelf met cardan, maar dacht dat je bij een nieuwe ketting gewoon zo'n clip op een losse schakel zet, of desnoods met een kettingbreker de nieuwe pallen van een schakel vastzetten?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
MailMan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:09:
Heb je daar echt speciale tools voor nodig dan? Ik rijd zelf met cardan, maar dacht dat je bij een nieuwe ketting gewoon zo'n clip op een losse schakel zet, of desnoods met een kettingbreker de nieuwe pallen van een schakel vastzetten?
Een losse clip lijkt me niet handig om langduring 130pk op los te laten :) Zo'n kettingmontagesetje is ook niet veel meer dan een kettingbreker met wat inzetstukjes om de boel vast te kunnen persen.

• MailMan

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ah, die is al iets goedkoper, dank :)

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Ik was ook al heel lang op zoek naar een fluo gele helm. Of de prijzen zijn ontzettend hoog, alles is uitverkocht, of de opties die de fluo helmen hadden waren te min. Uiteindelijk heb ik het zo opgelost;

[afbeelding]

Als er maar enig licht op schijnt, krijg je dit effect. Ik heb de stickers zelf uitgeknipt en rondom de helm geplakt en ook dezelfde safety stripes, aan de achterkant van mijn motor gezet. Werkt ideaal, ik had een collega die met zijn autolicht erop scheen en haast verblind werd :D

P.s.: een rol van dit reflecterend spul kost nog geen 3-4 euro.
Is dat een Gundam?

• Ricepuppet
Robotech :Y)

Meh is biggest fan, yes :)

• UTwizard
  • Laatst online: 18:36
Ricepuppet schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:44:
[...]

Robotech :Y)

Meh is biggest fan, yes :)
SDF-1 als ik het goed zie? :P

Eind volgende week zou volgens de weerberichten het echte mooie weer moeten beginnen, laten we het hopen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Chackotay: Even rekening mee houden dat je die D.I.D. breek/klink apparaatjes niet voor andere merken sluitschakels kunt gebruiken (en andere merken dus ook niet voor D.I.D. sluitschakels).

Zou zonde zijn als je dadelijk een Tsubaki, Regina .... willekeurig ander merk ketting aanschaft en 't nóg niet past/werkt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Marc Rademaker
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:28:
Ah, die is al iets goedkoper, dank :)
Ik heb wel een kettingpons. Overigens, om je ketting eraf te halen heb je alleen een haakse slijper nodig hoor :P

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Bommes schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Mooi weer rijder:

[afbeelding]

BAM..nu jij weer ... :P
Het was best mooi weer deze winter, bijna elke dag wel droog tijdens de spits.

Ik heb dit jaar de -7,5C aangetikt :)

• Ricepuppet
UTwizard schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:52:
[...]

SDF-1 als ik het goed zie? :P
Yes :9

Afbeeldingslocatie: http://anymoon.com/blog/wp-content/uploads/2006/12/Yamato-SDF-1-9.jpg

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

wimmel_1 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:01:
@ Chackotay: Even rekening mee houden dat je die D.I.D. breek/klink apparaatjes niet voor andere merken sluitschakels kunt gebruiken (en andere merken dus ook niet voor D.I.D. sluitschakels).

Zou zonde zijn als je dadelijk een Tsubaki, Regina .... willekeurig ander merk ketting aanschaft en 't nóg niet past/werkt.
Je kan er meestal een aparte pin voor kopen, zo'n pin zeg maar. zie hier bijvoorbeeld.

Die pin uit het tooltje is verwijderbaar.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:58

Youk

Volvo For Life

Om nog even op het proppen terug te komen.
Serotonine schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:10:
Je moet wel een prop langs de binnenkant van de band laten zetten. Deze is dan groter dan het gat in je band en kan er nooit uitschieten. Heb zonder problemen meerdere gepropte banden opgereden, ook met hoge snelheden. Enkel met die veters die je er van buitenaf in moet doen zou ik het minder vertrouwen. Herstelling langs binnenuit is evengoed als een nieuwe band.

Volvo Classic Club Belgium

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet iedere band kun je van binnenuit (goed) herstellen middels een "pluutje". Een Michelin is zo'n band waarbij dat niet goed gaat doordat die banden aan de binnenkant ook een ribbelprofiel hebben (pluutje hecht dan niet voldoende en kan losraken tijdens het wringen van de band in een bocht).

Dunlop, Continental, Pirelli .... géén probleem.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Heb het 4 keer op een Michelin laten doen (telkens een andere band, dat wel). Was geen enkel probleem. Met één van die banden dan nog zeker 17k km mee gereden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah... Misschien dat 't aan het type band ligt. Bij een MPP-2CT 'er werkt 't iig niet (goed). :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Bij mij was het telkens PR (voor de eerste) en dan PR2. Mijn laatste herstelling (nummer 5 dus) was een veter, maar ook enkel omdat ik enkele dagen later een afspraak had staan voor een nieuw setje banden. Dan zijn er de PR3's onder gekomen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:02:
[...]

Ik heb wel een kettingpons. Overigens, om je ketting eraf te halen heb je alleen een haakse slijper nodig hoor :P
Juh, eraf is het probleem niet, gewoon wat gericht geweld gebruiken. Ik wil de pons juist voor het fatsoenlijk monteren van een nieuwe :P

@wimmel: goed punt, ik heb tot nu toe (toevallig) altijd DID kettingen gehad. Ik dacht echter dat er vaak uitwisselbare inzetstukjes bij het gereedschap zitten voor de verschillende smaken ketting?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheZeroorez schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:05:
[...]
Je moet ook niet gaan kloten met spuitbussen. Vooral niet voor een auto of als je je hele motor wilt doen. Ik heb via Marktplaats zo'n electrische spuittoestand op de kop getikt en daar gaat het een stuk beter mee. Je kunt gallons kopen voor net geen €90 en dan kun je tenminste een goede dekking aanbrengen.

Ik ben de afgelopen tijd flink aan het lezen geslagen op het dipyourcar forum en daar komen de meest waanzinnige dingen voorbij. Je kunt blijkbaar ook pigmenten kopen en die in de plasti dip verwerken. Zo krijg je de meest funky kleurtjes en effecten. Zelfs kameleonverf is zo mogelijk (maar wel érg funky).
Dat is (voor mij dan) een extra reden om met een spuit aan de gang te gaan.

Ik ben benieuwd hoe het wordt. Uiteraard zal ik tzt wel wat foto's posten.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:09:
[...]
Plastidip kan niet heel goed tegen slijtage als ik de ervaringen lees, ook al staat op hun site dat het wel goed is tegen slijtage. Dus ik denk dat het met je knieën tegen de tank zitten niet echt goed zal zijn voor het spul.
Volgens mij is het een kwestie van wat extra lagen blanke lak over de gevoelige plekken.

Ze adviseren 4-6 lagen over elkaar heen (binnen een kwartier van elkaar). Dat vormt dan één dikkere laag. Als je dat daarna afwerkt met blanke pd of glossy pd, en daar ook weer een paar lagen van doet, kan het wat hebben voordat de echte kleur aangetast wordt. En misschien (weet ik niet zeker) kun je het ook plaatselijk bijwerken.

Uiteraard heeft het systeem zwakke punten. Maar imho wegen die niet op tegen de grote voordelen:
*je sloopt je motor er niet mee
*niet schuren/plamuren/gronden
*als je er genoeg van hebt, haal je het eraf
*je kunt makkelijker wisselen

Dus dan neem ik die slijtage bij de knieën voor lief. Ik mik er gewoon 2 lagen extra op die plekken op. Voordat het echt door is en lelijk wordt... En het kan nooit lelijker dan die vergeelde witte lak die er nu op zit.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben serieus benieuwd naar je bevindingen. Mij lijkt 't persoonlijk zo dat 't spul niet echt (lees: niet) op de ondergrond hecht en dus kwetsbaar blijft, ongeacht 't aantal lagen wat je aanbrengt incl. blanke lak.

Ik denk dat je 't meer moet zien als een soort van krimpfolie welke na vloeibaar aanbrengen/stollen zich hecht door zich op randen/naden vast te zetten als één geheel.

Beetje net als gestold kaarsvet ... Dat pak je zó van een 100% vlak oppervlak terwijl je het met meer moeite van een gebogen, van hoeken voorzien oppervlak pakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 29-05-2013 19:32 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:29:
Ik ben serieus benieuwd naar je bevindingen. Mij lijkt 't persoonlijk zo dat 't spul niet echt (lees: niet) op de ondergrond hecht en dus kwetsbaar blijft, ongeacht 't aantal lagen wat je aanbrengt incl. blanke lak.
Je hoeft niet echt op mijn bevindingen te wachten. Als je een beetje zoekt, zul je zien dat er al heel veel mensen met dit spul rond rijden. In de States is het al wat langer bekend. Het is niet alsof ik de eerste ben die het spul wil proberen.
En het is natuurlijk niet zo stevig als verf, het hecht immers niet aan je motor. Maar ik zie niet goed hoe het er uit zichzelf af moet komen. Mijn motor zou anders nu ook onder de krassen moeten zitten als ik zo onvoorzichtig was.

En als het er niet meer uit ziet, pulk ik het eraf en komt er een andere kleur op. Vive la varièté (of zoiets) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 29-05-2013 21:45 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:45:
[...]

Je hoeft niet echt op mijn bevindingen te wachten. Als je een beetje zoekt, zul je zien dat er al heel veel mensen met dit spul rond rijden. In de States is het al wat langer bekend. Het is niet alsof ik de eerste ben die het spul wil proberen.
En het is natuurlijk niet zo stevig als verf, het hecht immers niet aan je motor. Maar ik zie niet goed hoe het er uit zichzelf af moet komen. Mijn motor zou anders nu ook onder de krassen moeten zitten als ik zo onvoorzichtig was.

En als het er niet meer uit ziet, pulk ik het eraf en komt er een andere kleur op. Vive la varièté (of zoiets) ;)
F.Y.I.

Ik heb een aantal jaar als internationaal touringcarchauffeur/reisleider gewerkt met een eigen wagen/bus (EOS 233) en reed daarmee voor diverse reisorganisaties. Het overzetten van een "wrap" was een kostbare aangelegenheid welke ik zoveel mogelijk probeerde te voorkomen door goed in te schrijven bij diverse reisorganisaties zodat er minder gewrapped hoefde te worden. Ik vraag me nú dus af of dat soort praktijken voordeliger kunnen middels dat PlastiDip spul, ook al heb ik er persoonlijk niks meer aan in de praktijk :)

• Marc Rademaker
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:56:
[...]

Juh, eraf is het probleem niet, gewoon wat gericht geweld gebruiken. Ik wil de pons juist voor het fatsoenlijk monteren van een nieuwe :P

@wimmel: goed punt, ik heb tot nu toe (toevallig) altijd DID kettingen gehad. Ik dacht echter dat er vaak uitwisselbare inzetstukjes bij het gereedschap zitten voor de verschillende smaken ketting?
Weet niet wanneer je hem nodig hebt, maar ik woon in Utrecht. Mag hem best even lenen. Heb er zelf ook een DID-ketting mee opgelegd.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:05:
[...]

Weet niet wanneer je hem nodig hebt, maar ik woon in Utrecht. Mag hem best even lenen. Heb er zelf ook een DID-ketting mee opgelegd.
Binnenkort, de ketting moet nog binnenkomen. Dank voor het aanbod, Utrecht is in de buurt :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

André schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:39:
Via paar zoekopdrachten kwam ik op deze video:
YouTube: PlastiDip a WHOLE CAR - How-to by DipYourCar.com

Die beschrijft het hele proces eigenlijk, en in de laatste minuut zie je hoe hij dat spul op bepaalde plekken er zo af kan peuteren.

Best mooi spul eigenlijk. Ook niet zo definitief als normale verf.
Als ik dit zo zie heb ik er wel heel erg mijn twijfels bij. Die persoon in het filmpje wrijft een beetje heen en weer en het valt er al af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

:9~ :Y
* Bommes gaat zijn Vespa prepareren

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43

_Apache_

For life.

Daar kan ik toch zo ontzettend jaloers op worden. Wat gaaf!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hij heeft er duidelijk plezier in :P

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Zo iets lijkt mij ook zo ontzettend gaaf..
Ik zou er nu de tijd voor hebben (ff zonder vaste baan) maar het geld... :X

Vraag me af wat het zou kosten ff los van de gear. Flink wat benzine en eten + drinken.
Hoeft van mij niet zo nodig aan of naar de andere kant van de wereld.
Gewoon zooi op de motor binden en aanrijden, kust Europa volgen, of naar zuid Italië zonder snelwegen. Ik zeg maar wat.. gewoon gaan en maar zien. :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

YES! Mijn amendement aangenomen. APK motoren in de ijskast! EU Commissie moet over 3 jaar met onderzoeksrapport komen. @magnederland
Aldus Peter van Dalen EU-comissie vervoer etc.

elke beetje winst :D

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
  • Laatst online: 30-11-2025
Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:53:
Zo iets lijkt mij ook zo ontzettend gaaf..
Ik zou er nu de tijd voor hebben (ff zonder vaste baan) maar het geld... :X

Vraag me af wat het zou kosten ff los van de gear. Flink wat benzine en eten + drinken.
Hoeft van mij niet zo nodig aan of naar de andere kant van de wereld.
Gewoon zooi op de motor binden en aanrijden, kust Europa volgen, of naar zuid Italië zonder snelwegen. Ik zeg maar wat.. gewoon gaan en maar zien. :+
Uiteraard een beetje afhankelijk van je motor, hoeveel je rijdt en hoe je de rest regelt, maar rond de 60-80 euro per dag is denk ik een redelijke richtlijn voor alle samen. Een maandje rijden dus rond de 2000 euro.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:30:
[...]

Aldus Peter van Dalen EU-comissie vervoer etc.

elke beetje winst :D
Oeh :D Toch niet voor niets naar Brussel geweest en met stickertjes aan het rondrijden :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Oeh :D Toch niet voor niets naar Brussel geweest en met stickertjes aan het rondrijden :P
psies tegen wim vd kamp en 6000 stickers begint men niks.

Ze zullen nu vast afgeleerd hebben hun zin door te drijven omdat ze nu eenmaal hun zin doordrijven.

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
Wat een bizar vette reis... Dat MOET ik gewoon een keer gedaan hebben in m'n leven. Anders was het een grote flop :P

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

-DG- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Uiteraard een beetje afhankelijk van je motor, hoeveel je rijdt en hoe je de rest regelt, maar rond de 60-80 euro per dag is denk ik een redelijke richtlijn voor alle samen. Een maandje rijden dus rond de 2000 euro.
1 op 30 met normaal rijden is mogelijk, dus tussen de 10 en 20 voor brandstof.
Camping tussen 15 en 20 euro.
Eten max een 20 bij zelf koken.
Tussen 45 en de 60 euro zou moeten kunnen bij kamperen, wil je hotels of zo dan een factor 2.
Ergens tussen de 1400 en de 2000 voor een maand is wel realistisch inderdaad dus.

Nu mijn vrouw nog zo ver krijgen... :P

Verwijderd

Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Tussen 45 en de 60 euro zou moeten kunnen bij kamperen, wil je hotels of zo dan een factor 2.
Ergens tussen de 1400 en de 2000 voor een maand is wel realistisch inderdaad dus.

Dus jij neemt mee op je scooter; je vrouw, tent, kleding voor 2, kookgerei en uiteraard jezelf.
denk niet dat het heel realisitisch is...
Je kan het simpel weg niet kwijt op 1 voertuig, scooter of motor, wellicht als je toerbuffel met 3 grote koffers hebt een kans hebt.
Vrouw lekker thuis laten is wel een optie 8)

• dion_b
  • Laatst online: 20:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:52:
[...]

psies tegen wim vd kamp en 6000 stickers begint men niks.

Ze zullen nu vast afgeleerd hebben hun zin door te drijven omdat ze nu eenmaal hun zin doordrijven.
Niks doordrijven. Die Europarlementariers willen gewoon zo min mogelijk gezeik aan hun kop. 9 van de 10 keer horen ze alleen de (irritante) professionele lobbyers van de grotere bedrijven moge duidelijk zijn dat de motorbranche financieel baat zouden hebben gehad bij APK, zowel de garages als de fabrikanten, dus dan doen ze ook wat die lui roepen. Als ze daarentegen een stevige lobby vanuit luidruchtige burgers krijgen zullen ze met plezier de bedrijfslobby vertellen dat ze de boel op mogen rollen en in hun reet mogen steken. Of iig over 3 jaar met objectief onderbouwd rapport mogen komen - toch ongeveer hetzelfde aangezien we al weten dat het aantal ongelukken waarbij technische toestand van motoren een rol speelt verwaarloosbaar is - en zelfs dan is niet aangetoond dat die rol doorslaggevend was :z

Oslik blyat! Oslik!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:22:
[...]

hij gaat van Alaska naar het zuidelijkste puntje van Argentinie.
Denk dat je in sommige gebieden liever een hotel hebt. Is het niet om het weer, is het wel om sommige mensen die je reis negatief willen beinvloeden.

• Ricepuppet
Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:05:
[video]
:9~ :Y
* Bommes gaat zijn Vespa prepareren
Dit geeft mij alleen maar meer inspiratie. Ik was al van plan om volgend jaar stukken Australie te gaan doen met de motorfiets *is al hard aan het sparen, heeft de helft bij mekaar!

Maar dit maakt mij alleen maar nog onrustiger <3

Verwijderd

Voor de avonturiers, als je alvast wat ervaring wilt opdoen. DinX is er ook heen geweest, ik ga dit jaar.
Je hebt niet persee een (dikke) allroad nodig, misschien alleen om de top te bereiken, maar het basecamp op 2000m en de reis is ook al vet ;)

13 & 14 Juli in Bardonecchia.

http://www.stella-alpina.fsnet.co.uk/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 15:17 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:51:
[...]

Dus jij neemt mee op je scooter; je vrouw, tent, kleding voor 2, kookgerei en uiteraard jezelf.
denk niet dat het heel realisitisch is...
Je kan het simpel weg niet kwijt op 1 voertuig, scooter of motor, wellicht als je toerbuffel met 3 grote koffers hebt een kans hebt.
Vrouw lekker thuis laten is wel een optie 8)
Dat laatste is geen optie maar een feit dat ze thuis blijft.
Ook een feit is het dat als ik zo iets in Europa zou doen dat met de Vespa zou gaan gebeuren. 8)
Slaapzak en matje voorop, rest achterop en een kratje bier tussen de voetjes.. :9

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:38
Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Dat laatste is geen optie maar een feit dat ze thuis blijft.
Ook een feit is het dat als ik zo iets in Europa zou doen dat met de Vespa zou gaan gebeuren. 8)
Slaapzak en matje voorop, rest achterop en een kratje bier tussen de voetjes.. :9
Heidenau's onder je Vespa en er is geen weg onbegaanbaar meer! ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jeuj, m'n nieuwe levering van olie is binnen, nu wel 15w50 :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phyxion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:37:
[...]
Als ik dit zo zie heb ik er wel heel erg mijn twijfels bij. Die persoon in het filmpje wrijft een beetje heen en weer en het valt er al af.
Als je een heel dun laagje doet, zal het er makkelijker vanaf gaan. Je moet natuurlijk wel je verwachtingen op het juiste nivo zetten: het is geen verf! Het is een soort spray wrap. Als je je auto gaat doen met 11 spuitbusjes, is een flinke hagelbui al genoeg. En als je aan het randje gaat wrijven, is het er zo vanaf. Ja, het is een wrap. Maar als je het goed doet, is het niet zo dramatisch.

Je kunt natuurlijk ook proberen om de voordelen van het spul te zien. Zwakke punten zitten overal in, ook in lak:
*stervensduur (als je het goed wilt doen)
*lang werk (schuren e.d)
*je kunt niet effe experimenteren met een kleurtje
*je gaat ook niet na 2 jaar zeggen: laten we nu eens rood proberen...

Nou zou ik er geen zin in hebben om die RT na 2 jaar weer te doen, want ik moet best wel wat plèstik verwijderen, maar een sportbak heeft één grote kuip, een tank en een handvol panelen, dus dat is wat minder werk. Of als je een stuurkuipje hebt ofzo. Lekker makkelijk.

Maar goed, het is misschien ook niet voor iedereen. Maar het is ook weer geen rommel die er zo vanaf valt. Ik denk niet dat het dan zo'n hype geworden zou zijn.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

BlackLabel01 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:44:
[...]

Heidenau's onder je Vespa en er is geen weg onbegaanbaar meer! ;)
Ik hoef niet zo nodig off-road hoor.. ;)
Weet ik veel via een paar leuke alpen passen naar de kust van Italië en dan bij de grens van Frankrijk aan de kust komen.
Van daaruit de kust helemaal volgen naar het meest zuidelijkste puntje van Italië. Dan dwars door het binnen land weer terug omhoog richting de Brennerpas of zo. Van daaruit weer over diverse passen terug naar huis.
Ff snel in maps zou dat iets van 5,5 duizend kilometer zijn, max 6 duizend.
trek ik er 4 weken voor uit dan is dat iets van 200km per dag dat is wel te doen, 2 daagjes 400 per dag weg tikken en ik kan bijvoorbeeld een dag of 2 in Rome blijven hangen, of waar dan ook.

Ik begin het idee steeds leuker te vinden, okay het is geen Siberië of zuid Amerika, maar als werkeloze heeft mijn spaarpotje zo zijn grenzen. Wat geen "grens" heeft is ff een maandje er tussen uit.
De kans om die tijd te nemen is denk ik verdwenen als ik straks weer werk vind althans een maandje zonder eind grens om het maar zo te zeggen.
Tentje en meuk heb ik wel, voor wat betreft gear kan ik enkel zo ff een doorwaai jasje bedenken.

* Bommes gaat eens echt plannen maken en kijken wat reëel is.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

... Discussie gaat hier over pluutjes en spijkers, en spontaan sta ik langs de A1 met een platte achterband :(
Gelukkig binnen een half uur weer op weg dankzij de ANWB en een plakveter. Maar toch jammer van mijn achterband waar nog geen 3k mee gereden is. ;w

Nou ja, hebben we dat ook een keer meegemaakt :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JanPedaal schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:12:
... Discussie gaat hier over pluutjes en spijkers, en spontaan sta ik langs de A1 met een platte achterband :(
Gelukkig binnen een half uur weer op weg dankzij de ANWB en een plakveter. Maar toch jammer van mijn achterband waar nog geen 3k mee gereden is. ;w

Nou ja, hebben we dat ook een keer meegemaakt :)
Da's mooi köt!
Ik heb een tijd terug zo'n tool gekocht waarmee ik die plakveters in mijn band kan rossen. En sinds kort heb ik een (nette) aansluiting gemaakt op de motor voor mijn kleine compressor. Dus ik kan mezelf en anderen helpen als het nodig is. Hmmmm....moet ik misschien de motor maar geel gaan plasti-dippen... :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

euhw, Depres naar Yamaha voor de 2014 Dakar...

http://www.motorcyclenews...r1313-despres-leaves-ktm/

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maakt 't wat uit? Als we maar een leuke Dakar te zien krijgen. Boeie welk stikkertje op de tank staat. Ohwacht... :+

Hij zal wel wat meer centjes krijgen denk ik ;)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Bommes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:02:
[...]
* Bommes gaat eens echt plannen maken en kijken wat reëel is.
Zo ben ik inmiddels ook een tijd bezig :)
Paar weken terug te horen gekregen dat onze kantoor naar Londen verhuist en dat wij met zn allen niet mee mogen, dus dan maar mn vakantie omgebouwd.
Maandag 26 Augustus ga ik richting Monaco. Ik plan een hotel in Brussel en ik plan een camping in de buurt van Parijs, daarna is er geen plan meer. Gewoon 3/4 weken rijden, wellicht eindig ik ergens in Italië en moet ik dan in te krappe tijd naar NL maar fuck it, gewoon gaan en onderweg mooie foto's maken. :P
mphilipp schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:23:
[...]
Hmmmm....moet ik misschien de motor maar geel gaan plasti-dippen... :+
"ANWB / VM - Koninklijke Nederlandse Toeristenbond / Vrijwillige Motor"

Of moeten we nu voor het vrijwillige motor gedeelte ook al afkortingen verzinnen die nergens op slaan? DU bijvoorbeeld? :X

[ Voor 6% gewijzigd door GenjiBlade op 31-05-2013 08:02 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

GenjiBlade schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:01:
[...]

Zo ben ik inmiddels ook een tijd bezig :)
Paar weken terug te horen gekregen dat onze kantoor naar Londen verhuist en dat wij met zn allen niet mee mogen, dus dan maar mn vakantie omgebouwd.
Maandag 26 Augustus ga ik richting Monaco. Ik plan een hotel in Brussel en ik plan een camping in de buurt van Parijs, daarna is er geen plan meer. Gewoon 3/4 weken rijden, wellicht eindig ik ergens in Italië en moet ik dan in te krappe tijd naar NL maar fuck it, gewoon gaan en onderweg mooie foto's maken. :P
Klinkt al als genoeg plan.. ;)
Wat werk betreft heb ik wel de ruimte nu maar wat andere plannen niet.
Mijn vrouw en ik gaan binnenkort 3 weken op vakantie, en in september nog eens 2 weken.
Die laatste is voor haar 40ste verjaardag en dan gaan we naar Italië en hebben een aantal vrienden uitgenodigd waarvoor wij het verblijf betalen.
Dus geld gaat er al hard uit en in totaal heb ik dus al 5 weken vakantie gepland staan in de komende 4 maanden.

Voor mij gaat het deze zomer dus niet gebeuren ben ik bang voor.. :|

Pagina: 1 ... 474 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.