Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 465 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.993 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:47
@Stoplicht discussie

Ik probeer in te voegen op een plek waar ik zo min mogelijk voor moet aanpassen in snelheid. Oftewel gewoon vloeiend meerijden tot je je plekje vindt. Als je gaat remmen of snel gas moet geven ontstaan soms gekke situaties van.

@DinX sterkte!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Ook maar weer eens wat van me laten horen en met een goede reden. Mijn Thundercat rijd weer. Eind Juli vorig jaar onderuit gegaan en daarbij het blok beschadigd. Naar een officiële dealer gebracht en die kwamen met een offerte van rond de 1200 euro zonder garantie dat het dan ook weer zou werken en blijven werken. Al met al hebben ze er heel lang over gedaan om tot die conclusie te komen, het was inmiddels al eind oktober.
Ik heb daar de motor opgehaald en naar een goede kennis gebracht die best handig is met motoren en ook een garage tot zijn beschikking had. Wel met de mededeling dat het wel even kon gaan duren voordat hij er mee bezig kon gaan doordat hij het heel druk had.
Afgelopen weken is hij er mee bezig geweest. Uit het blok zelf was een kleine hap en dit is met kneedbaar aluminium en afgebroken stukken weer netjes opgevuld. Het vliegwiel is vervangen en de dynamo kap is vervangen. Nokkenas is gecontroleerd en deze was nog perfect. Door de nieuwe dynamo kap is ook het opgevulde deel een sterk geheel geworden.

Gisteren heb ik de Cat opgehaald en het blok loopt nog/weer als een zonnetje. Nu alleen nog even een nieuw knipperlicht erop en eens bedenken hoe ik het met de kappen ga doen. Je vind ze namelijk maar zelden op marktplaats ed.

Heb dus nog wel wat schade maar hij is weer rijdbaar. *O*

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 13:58
T-Rhidon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:49:
[...]

Ik zou voor optie B gaan, maar C klinkt ook wel leuk :X

Dinx, veel beterschap en sterkte!.
Optie B

Beterschap en hopelijk komt alles weer goed.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 14:29
Phydomir schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:33:
Ook maar weer eens wat van me laten horen en met een goede reden. Mijn Thundercat rijd weer. Eind Juli vorig jaar onderuit gegaan en daarbij het blok beschadigd. Naar een officiële dealer gebracht en die kwamen met een offerte van rond de 1200 euro zonder garantie dat het dan ook weer zou werken en blijven werken. Al met al hebben ze er heel lang over gedaan om tot die conclusie te komen, het was inmiddels al eind oktober.
Ik heb daar de motor opgehaald en naar een goede kennis gebracht die best handig is met motoren en ook een garage tot zijn beschikking had. Wel met de mededeling dat het wel even kon gaan duren voordat hij er mee bezig kon gaan doordat hij het heel druk had.
Afgelopen weken is hij er mee bezig geweest. Uit het blok zelf was een kleine hap en dit is met kneedbaar aluminium en afgebroken stukken weer netjes opgevuld. Het vliegwiel is vervangen en de dynamo kap is vervangen. Nokkenas is gecontroleerd en deze was nog perfect. Door de nieuwe dynamo kap is ook het opgevulde deel een sterk geheel geworden.

Gisteren heb ik de Cat opgehaald en het blok loopt nog/weer als een zonnetje. Nu alleen nog even een nieuw knipperlicht erop en eens bedenken hoe ik het met de kappen ga doen. Je vind ze namelijk maar zelden op marktplaats ed.

Heb dus nog wel wat schade maar hij is weer rijdbaar. *O*
Kappen wrappen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 07:51

4x2

lộn xộn quá

Daffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:34:
Ben ik halverwege, word het groen! Wat doen jullie dan, flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen? Of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen? Of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
Daar rijden waar ruimte is, soms is gas geven en vooraan eindigen het snelste/simpelste, soms dr tussen gaan.
Bij twijfel: gas dr op :+

leeg

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Uit de top kap is een hap en in de zijkap zit een scheur. Lijkt me dus geen optie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier al eens gekeken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

4x2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:57:
[...]

Daar rijden waar ruimte is, soms is gas geven en vooraan eindigen het snelste/simpelste, soms dr tussen gaan.
Bij twijfel: gas dr op :+
Bij twijfel: invoegen of staan blijven staan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]

De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.

Dat + het waardeloze kijkgedrag van de meeste automobilisten :N ... Hoe vaak je mensen gewoon maar ziet gaan zonder dat ze kijken... Het lijkt wel of men tegenwoordig de regel "knipperen, ogen dicht en rammen maar" hanteert... :/

In ieder geval beterschap en sterkte!
Wat ik elke dag zie en mij helemaal _kapot_ aan irriteer, is die debielen die uitgebreid gaan bellen/sms-en (niet-handsfree) achter het stuur. Dat + tunnelvisie zoals het leeuwendeel van de automobilisten blijken te hebben (gewoon _niet_ kijken waar ze naar toe gaan) betekent gewoon dat je als motorrijder verdomd goed op je tellen moet passen.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:33:
Ook maar weer eens wat van me laten horen en met een goede reden. Mijn Thundercat rijd weer. Eind Juli vorig jaar onderuit gegaan en daarbij het blok beschadigd.
Ah, een soorgelijke schade als ik 2 jaar geleden heb mogen ervaren.
Het gat in het blok is uiteindelijk gevuld door er nieuw schroefdraad in te laten tappen en er een koperen gas-dop in te draaien en met Loctite te vergrendelen. Kap vervangen, paar nieuwe bouwtjes, rubbers etc..
Totale prijs om te (zelf) te maken is nog geen €150 geweest, het merendeel voor de originele Yamaha-onderdelen :). De cosmetische schade stoor ik me niet aan, het is sowieso al geen show-motor :P

Binnenkort tijd voor een beurtje, met een koude start loopt het blok niet zo soepel als ik gewend was én wordt het tijd voor een nieuwe achterband :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

mphilipp

Romanes eunt domus

martinusz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:17:
[...]
Knipperlichten lijken sowieso overbodig tegenwoordig....rotondes afslaan zonder knipperlicht, voorsorteren zonder knipperlicht, invoegen zonder knipperlicht. waarom hebben we die dingen nog :+
Tsja...er zijn er zat in het verkeer die niet goed uitkijken. Helaas heb in de file een extra risico - en dat weet je - omdat je nu eenmaal minder alert bent als je (al een tijdje) in de file staat. Ik wordt ook nog wel eens verrast door een motor, maar nooit als ik van baan wissel. Je moet je realiseren dat je als automobilist niet elk moment om je heen kijkt. Bij het wisselen van baan hoor je uiteraard wél goed te kijken en tussendoor is het ook wel handig om te weten wat er om je heen gebeurt. Maar er zijn er zat die gewoon niet uitkijken. Of eerst stuur draaien en dan pas kijken.

Dat is de reden dat ik de motor ook helemaal niet voor woon/werk wil gebruiken. Ik ben beslist niet bang uitgevallen, maar ik rij gewoon niet relaxed door dat forensenverkeer met de motor. Het is gejaagd en tussen de auto's door is gewoon een accident waiting to happen. Als iedereen dat idiote 'je hoort een keer te vallen als motorrijder' als mantra aanhoudt, is het tussen de auto's door rijden helemaal de goden verzoeken. Ik doe het ook natuurlijk, en waarschijnlijk doe ik het wel eens een beetje te hard, maar er is maar één onoplettende figuur nodig om een einde ta maken aan je oefening. En dat heb ik er helemaal niet voor over. Niet uit lijfsbehoud, maar ook niet voor mijn bankstel. Ik mag blij zijn als ik €500 van de verzereking (wiens verzekering?) krijg als ik wordt aangereden. Voor mij 2 goede redenen om het niet (vaak) te doen.

Het blijft gewoon tricky. Op zich wel saillant dat het juist een Nederlander in België is die iemand aanrijdt. Die Belgen rijden helemaal suicidaal...wat een slechte chauffeurs zijn dat. Kun je daar je rbw ophalen bij de Delhaize ofzo? Voor 3 boekjes Bona zegels waarschijnlijk... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je laat het nou klinken alsof je elke spits doodgereden wordt tussen de auto's

Ik ga nog wel eens met de motor naar me werk en als er file komt houd ik de auto's goed in de gaten want vaak wisselen ze nog even snel van baan. Daarna ga ik richting de middenlijn rijden en als het helemaal stil staat kan je er gewoon tussendoor (a15). Op zich vind ik dat er nog best goed gekeken worden, vaak houdt iedereen in het midden veel ruimte en kan je er makkelijk langs. Tuurlijk heb je hier en daar een niet oplettende chauffeuse. Als je maar zorgt dat je niet met 70 door de file knelt. Meestal heb ik hem in de 2 en dan rol ik relaxt tussendoor.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:51
DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:05:
Zoals x jaar gereden. File van rond de 30-35 per uur, reed er tegen 50 doorheen (mag in België).
Aii.. enkel gebroken? Beterschap !

UNOX: The worst operating system

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:53

-tom-562

Oliesjeik

Zo, net terug van een ritje van iets over de 100 km. Groot gedeelte van de route van de GoT rit gereden, ik wist alleen niet meer goed hoe we vanuit Rhenen de dijk daar ergens voor Ochten op kwamen :'( Ik heb dus de halve Betuwe door gereden en op een gegeven moment kwam ik bij Ijzendoorn de dijk op. Ik moet echt maar eens een Tomtom Rider o.i.d. aanschaffen, ik zie net dat ik echt totaal zinloos heb gereden :P overigens wel mooie weggetjes zo tussen die dorpjes daar in de Betuwe, alleen jammer dat er overal drempels liggen :(

Vaak bu'j te bang!

• dion_b
  • Laatst online: 07:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanaf Rhenen naar Ochten is doodsimpel: gewoon rechtdoor rijden 8)7

Als je de A15 over bent slalom rechts/links en op gegeven moment ipv hoofdrijbaan naar rechts te nemen rechtdoor de smallere weg op :P

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ik was op een gegeven moment bij de A15 daar, en toen ben ik 1 van die dorpjes ingedoken, daar ging het mis :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Viper® schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:21:
Je laat het nou klinken alsof je elke spits doodgereden wordt tussen de auto's
Dan heb je me niet goed begrepen.

Ik ben niet bang. Ik zit er niet op te wachten tot ze me doodrijden. Dat doet mijn moeder voor me :+
Het is gewoon een extra risico omdat je nooit weet of iemand zonder te kijken van baan wisselt. Punt. Dat is toch een gegeven? Als je gewoon op je baan rijdt zonder file zien ze je al over het hoofd. Dinx heeft nota bene een fluor helm op. Die persoon keek gewoon niet. Niet een kwestie van niet gezien, maar niet gekeken.

Dus ja, het is gevaarlijk, een paar x gevaarlijker dan gewoon over de weg rijden. Op een dijk heb ik zelf de meeste risico's in de hand. Maar tussen de file door met 50-60 (geef maar toe, we rijden bijna nooit 30) dan is één sukkel die aan het bellen/whatsappen is voldoende. Klaar. Ik rij dus niet echt lekker relaxed als ik tussen de file door rijdt. Je moet je heel goed concentreren en proberen in te schatten aan iemands gedrag of ie op het punt staat om te wisselen.

Punt is dat voor mij de motor puur voor de lol is. Voor de ontspanning. Dus dat betekent dat ik zo min mogelijk snelweg wil doen en lekker wil kunnen relaxen op de leuke binnenweggetjes. Dat is mijn ding met de motor. Woon werk past daar niet in. Daar heb ik een uiterst luxueus leasevoertuig voor met leren verwarmde stoelen (handig in de zomer, zeker nu de airco stuk is) en een heel fijn audiosysteem. Dus ook in de file kan ik relaxed blijven rijden. Op de motor vind ik het gewoon niet fijn. Past niet in mijn persoonlijke motor-filosofie. Heeft niets met angst te maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

DinX

Motormuis

Serotonine schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:38:
Idd... gas erop wordt nooit gewaardeerd. Gewoon plekkie zoeken.

@Dinx, Echt super kut man! Been gebroken? Of alleen voor de zekerheid gespalkt?
Enneh.... wat hangt er nou tussen voorwiel en blok aan een touwtje?
Die knobbel die je zo aan je dikke teen hebt (ervoor eigenlijk, waar je teen aan je voet hangt), daar is een botschilfer afgebroken. Op de foto is het eigenlijk iets heel stoms, maar als ze het niet ingipsen is er de kans dat het gaat schuiven en dan is het iets waar je jaren of zelfs heel je leven plezier van hebt.

edit: daar dus
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xvG2v0YlBzi7QlyaY91c8i8B/medium.jpg

Daarom hebben ze voor de zekerheid gegipst. Voor de rest trouwens ook nog m'n onderarm gekneust, m'n scheen (waar nu de gips over zit :X),... Ik denk dat m'n scheenbeen daar tussen het koekblik en m'n valbeugel heeft gezeten, daar begon ik tijdens het wachten uiteindelijk het meeste schrik voor te krijgen, dat begon echt enorm op te zwellen. Schouder begint nu ook wat pijn te doen. Maar ik heb er al ervaring mee, morgenvroeg wordt het echt leuk :X

De meeste schade aan mezelf is dus niet zozeer van het vallen maar enkel door de klap van de auto. Aan m'n rechterkant heb ik niet echt iets (daar ben ik geschoven).

Dat ding aan het "touwtje" is 1 van m'n mistlichten

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 06-05-2013 21:47 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-01 18:59

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Wat ik elke dag zie en mij helemaal _kapot_ aan irriteer, is die debielen die uitgebreid gaan bellen/sms-en (niet-handsfree) achter het stuur. Dat + tunnelvisie zoals het leeuwendeel van de automobilisten blijken te hebben (gewoon _niet_ kijken waar ze naar toe gaan) betekent gewoon dat je als motorrijder verdomd goed op je tellen moet passen.
Precies!
Als ik agent zou zijn en geld wilde verdienen dan wist ik het wel.
Als ik onze hond uitlaat dan kom ik bij een redelijk druk punt met verkeerslichten, als ik deze auto's zie rijden dan heb ik gemerkt dat er ongeveer 6-10 mensen dingen op hun mobieltje doen. Het valt wel op dat het veel mensen in mijn leeftijdsklasse 20-35 zijn. Ik kom dit gewoon dagelijks tegen, dit is zowel bij het langzaamrijdende verkeer als bij de mensen die daar 50-60 rijden richting het drukke kruispunt rijden.
Als ze daar mensen zouden beboeten, dan gaat het veel geld opleveren voor de schatkist :)

Ik vraag me af hoeveel ongelukken gebeuren door deze "debielen". Het zou zomaar kunnen dat ze dit ook in files doen om door te geven "hoe druk het is in die file".

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SMS'en tijdens het rijden op scooters is ook helemaal hip. Een tijdje terug heb ik er nog 1 bijna plat gereden. Gewoon het gas open, rechtdoor rijden en naar beneden naar het scherm van de telefoon kijken.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo zag het koekblik eruit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hQ3UVeaMHpXJS6LSLkaiKkAm/medium.jpg

En de motor

Ongeval 06/05/13
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FiS3ucKpL1U7Q6ohKXj4Kaay/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23HX1NpXxArmkWYCdejNqqMu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x2mixVLAyzsob6Y1jjIbwOsf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ulH68VAQEabpBSUGHJBDtfJs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/irEcUYvH3kTRgHCVIWbjTy4t/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TrznIFSu5SUtOO7Ed5G6I6Ft/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2gXKO7OCEe02l3W7jnt1m82x/thumb.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door DinX op 06-05-2013 22:24 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou mooi zeg, sterkte. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

Tijdens inhalen kijk ik ook wel eens overdreven achterom als er weer eens eentje zit te bellen (zie je op een afstand al met 80% zekerheid aan het geslinger en zo). Die verschrokken gezichten "het zou toch geen wout zijn?!" _O-

Eenmaal van de snelweg af wordt het pas echt gevaarlijk, paar keer gehad dat zo'n popijopimobiknakker zo een rotonde op ragt en ik vol in de ankers moet :F

Ik ben nog steeds trots op m'n zelfbeheersing, je zou op zo'n moment toch graag zo'n telefoon rectaal bij ze inbrengen. (Jammer dat die dingen steeds kleiner worden... )

Ritje gedaan met een vriend, z'n accu was dood... En een RSV Mille aanduwen is onbegonnen werk! Damn, 't ding slipte alleen maar, en dat in z'n 2. Spannend momentje toen ie moest tanken op de terugweg, maar hij startte gelukkig wel weer :)

Morgen spierpijn ;w

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

Tegen wie zeg je het :+

Verwijderd

Filerijden, bah! Tijdens mijn vakantie vorig jaar reed ik ook tussen de auto's door in de file. Ineens zie ik enkele auto's voor mij de auto naar rechts uitwijken: niet om naar het rechter rijvak te gaan, maar gewoon omdat hij vond dat ik het recht niet had hem te passeren. Ik file, iedereen file!

Dan meer even naar het rijvak aan mijn rechterkant gemigreert en even daar verdere gereden tot ik hem voorbij kon. Tja ...

In ieder geval: veel sterkte!

offtopic:
Ik neem aan dat je ook ergens van rond de regia Aarschot - Diest bent dan? Heb jij nog leuke ritjes die ik eventueel op mijn gps kan plaatsen?

• DinX

DinX

Motormuis

offtopic:
Ben van Zolder. Heb hier niet echt ritjes :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Ritje gedaan met een vriend, z'n accu was dood... En een RSV Mille aanduwen is onbegonnen werk! Damn, 't ding slipte alleen maar, en dat in z'n 2. Spannend momentje toen ie moest tanken op de terugweg, maar hij startte gelukkig wel weer :)

Morgen spierpijn ;w
Heh, dat heb ik ook eens geprobeerd, in m'n eentje... Lukte niet :+ Wel goed voor je conditie :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:/ hopelijk komt er veel geld uit de verzekering...

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:47:
[...]

:/ hopelijk komt er veel geld uit de verzekering...
Hangt er vanaf of ze me in m'n recht verklaren of niet. Vorige keer was het 50/50, maa toen was er geen duidelijke wetgeving rond het filteren.

Als ik in m'n recht ben kom ik er vrij goed vanaf financieel gezien. Het zou een heel lijvig schadedossier worden (misschien zelfs total loss), maar om rijklaar te zijn valt het eigenlijk best mee (valbeugels eraf, radiator nakijken/vervangen en een nieuwe schakelpook). Voor de rest is het een hele hoop krasje hier, schroefgat stuk daar,...

Een geluk dat er valbeugels op zitten ... te denken dat ik voor situaties als deze deels voor zo'n fiets gekozen heb

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 06-05-2013 22:50 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:33:
[...]

Tegen wie zeg je het :+
Lol ja, altijd sous-chef, chef :+

Hopelijk valt het mee!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Mijn tip voor file-rijden: Heel rustig aandoen, totdat je niet meer alleen bent.
En ook met 2 motoren (of meer) geen gekke dingen doen natuurlijk, maar 2 worden eerder gezien dan 1.
En als het dan toch mis gaat, heb je iig een getuige bij je...

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Ligt het nou aan mij of is door de klap met de auto de valbeugel links ook helemaal verbogen?
In ieder geval beterschap, moet het gips er lang omheen zitten? :)

• DinX

DinX

Motormuis

empy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:09:
[...]

Ligt het nou aan mij of is door de klap met de auto de valbeugel links ook helemaal verbogen?
In ieder geval beterschap, moet het gips er lang omheen zitten? :)
Het is de bedoeling dat valbeugels verbuigen hè. Als ze nit verbuigen is het je frame/blok/bevestiging :)

Gips moet er sowieso rond tot volgende donderdag (dit is een tijdelijke). Dan gaat ie eraf en maken ze een nieuwe foto. Daarna kijken ze of en hoe lang er een "echte" rond moet.

Net voor het eerst mezelf een injectie gegeven :p

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 07-05-2013 07:57 ]

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kan je niet gewoon even met een slijpsteen langs je teen gaan? Dan is het botsplintertje ook weg en hoef je alleen even nieuwe huid te groeien :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja idd, dat moeilijke gedoe altijd :P

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Amputeren tot onder de nek :p

• Korvaag
Kan kan dat stukje toch gewoon vastnieten ?

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-01 16:29
steveman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
Tijdens inhalen kijk ik ook wel eens overdreven achterom als er weer eens eentje zit te bellen (zie je op een afstand al met 80% zekerheid aan het geslinger en zo). Die verschrokken gezichten "het zou toch geen wout zijn?!" _O-

Eenmaal van de snelweg af wordt het pas echt gevaarlijk, paar keer gehad dat zo'n popijopimobiknakker zo een rotonde op ragt en ik vol in de ankers moet :F

Ik ben nog steeds trots op m'n zelfbeheersing, je zou op zo'n moment toch graag zo'n telefoon rectaal bij ze inbrengen. (Jammer dat die dingen steeds kleiner worden... )
Ik dacht dat ik de enige was die de "mobiele" automobilisten graag een formaatje Nokia 3310 droog in zou willen brengen.

Vorige week op de A2 weer een. Een automobilist schuift zonder te kijken een baantje op naar links, waar ik precies reed. Gelukkig is er links een vluchtstrook, waardoor ik makkelijk kon uitwijken.
even naar binnen kijken en wat zag ik: meneer zat vrolijk naar beneden te kijken naar z'n telefoon. Na een flinke toeter zijn kant op vliegt zijn telefoon door de auto en krijg ik allerlei gebaren naar mijn hoofd :( .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Maikel64 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was die de "mobiele" automobilisten graag een formaatje Nokia 3310 droog in zou willen brengen.

Vorige week op de A2 weer een. Een automobilist schuift zonder te kijken een baantje op naar links, waar ik precies reed. Gelukkig is er links een vluchtstrook redresseerstrook, waardoor ik makkelijk kon uitwijken.
even naar binnen kijken en wat zag ik: meneer zat vrolijk naar beneden te kijken naar z'n telefoon. Na een flinke toeter zijn kant op vliegt zijn telefoon door de auto en krijg ik allerlei gebaren naar mijn hoofd :( .
There, I fixed it. Zo eeen strook is doorgaans ook veel smaller dan een vluchstrook.

Wat mij ook ergert op de snelweg zijn de mensen die al knipperen om je rijstrook op te komen terwijl jij nog door hun dode hoek moet komen. In de meeste gevallen krijg ik de indruk dat ze je nooit gezien hebben. Terwijl het met een fluoriserende jas, inschakelde verlichting, schone koplampen en defensieve rijstijl toch niet bijzonder moeilijk is om mij waar te nemen. :+

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 07-05-2013 10:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
_Apache_ schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:06:
[...]

There, I fixed it. Zo eeen strook is doorgaans ook veel smaller dan een vluchstrook.

Wat mij ook ergert op de snelweg zijn de mensen die al knipperen om je rijstrook op te komen terwijl jij nog door hun dode hoek moet komen. In de meeste gevallen krijg ik de indruk dat ze je nooit gezien hebben. Terwijl het met een fluoriserende jas, inschakelde verlichting, schone koplampen en defensieve rijstijl toch niet bijzonder moeilijk is om mij waar te nemen. :+
Ik weet niet waar hij op de A2 reed, maar tussen Utrecht - Amsterdam is de strook aan de linkerkant op sommige plekken breder dan de strook aan de rechterkant. Ik vind het duidelijk een volwaardige vluchtstrook :+

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
Bij autosnelwegen met vier of meer rijstroken per richting is het in Nederland gebruikelijk om aan beide zijden van de rijbaan een vluchtstrook te hebben, al wordt hier wel eens van afgeweken (bijvoorbeeld het stuk A4 tussen knooppunt Burgerveen en Schiphol).
bron:https://nl.wikipedia.org/wiki/Vluchtstrook

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

-O- Zou vandaag eigenlijk een slipcursus hebben met de motor, is de instructeur ziek :'( Best jammer, had er wel naar uitgekeken.

Vanmiddag dan maar een stukkie rijden zonder slippen :) Kan ik meteen mijn oordoppies uitproberen, afgelopen weekend met mijn vrouw een stuk gereden en zijn gaf aan ontzettend last te hebben van het geluid op de snelweg waardoor ze dat stuk als zeer onprettig heeft ervaren. Het was niet zozeer de snelheid en de wind, maar vooral het luide geluid waardoor ze zich schrap begon te zetten.

Mijn helm heeft zo'n flapje aan de onderkant die redelijk wat wind eruit lijkt te houden, maar ik vind het ook geen gaaf geluid al dat gesuis... Ben erg benieuwd naar de doppies (zijn Alpine Motosafe) :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:29:
-O- Zou vandaag eigenlijk een slipcursus hebben met de motor, is de instructeur ziek :'( Best jammer, had er wel naar uitgekeken.

Vanmiddag dan maar een stukkie rijden zonder slippen :) Kan ik meteen mijn oordoppies uitproberen, afgelopen weekend met mijn vrouw een stuk gereden en zijn gaf aan ontzettend last te hebben van het geluid op de snelweg waardoor ze dat stuk als zeer onprettig heeft ervaren. Het was niet zozeer de snelheid en de wind, maar vooral het luide geluid waardoor ze zich schrap begon te zetten.

Mijn helm heeft zo'n flapje aan de onderkant die redelijk wat wind eruit lijkt te houden, maar ik vind het ook geen gaaf geluid al dat gesuis... Ben erg benieuwd naar de doppies (zijn Alpine Motosafe) :)
Die Alpine Motosafe heb ik ooit eens voor mijn vader zijn vaderdag gekocht en hij is er best tevreden van. Een slipcursus met de moto moet ik binnenkort ook maar eens volgen, maar eerst komt de cursus off-road rijden :).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Ik snap het wel hoor. Toen wij voor het eerst gingen rijden na het lessen met huurmotor en daarna onze eigen motor werden we ook gek van de herrie. Over langere afstand raakte ik zelfs enigszins gedesorienteerd. Ik heb nu dus oordoppen op maat en rij altijd met oordoppen als ik harder dan 50km/u rijd.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rukapul schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:32:
[...]
Ik snap het wel hoor. Toen wij voor het eerst gingen rijden na het lessen met huurmotor en daarna onze eigen motor werden we ook gek van de herrie. Over langere afstand raakte ik zelfs enigszins gedesorienteerd. Ik heb nu dus oordoppen op maat en rij altijd met oordoppen als ik harder dan 50km/u rijd.
Kan mij er ook wel iets bij voorstellen. Waarschijnlijk is het de algehele ervaring waar zij aan moet wennen. Er zit natuurlijk ook een bak vermogen in die motor, dus als ik gas geef wordt ze wat naar achter geslingerd en als ik het gas loslaat remt de motor redelijk hard af. Daarnaast was het de laatste keren ook redelijk winderig (durfde zelf ook niet boven de 110 te komen). Ook kon ze de eerste keren niet echt lekker vasthouden, nu heb ik zo'n gordel met handvatten die ze kan vasthouden.

Gelukkig is ze niet echt bang, meer een beetje onwennig. Na een uurtje of 1,5 rijden merkt ze gewoon dat ze wat gespannen heeft gezeten. De spanning wordt wel minder, mogelijk dat een comfortabele rit ook een hoop scheelt :) Ze gaat gelukkig goed mee in de bochten en ik vind het rijden met een passagier minder eng dan dat ik gedacht had :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Vind ik juist wel leuk :) . Ik gebruik mijn motor echt als een auto-vervanger en met name voor woon-werk verkeer en als ik dan tussen de files door kan ipv er in te staan, ben ik weer helemaal in mijn sas. Dan heeft de 2-wieler extra toegevoegde waarde voor mij. Vanochtend iets minder dan 1 uur vertraging op de A6. Heerlijk om er dan tussendoor te tuffen. Alleen jammer van de motor achter me die 50 km niet hard zat vond (terwijl de auto's zowat stil stonden en ik het verschil tussen ons en hun al aardig groot vond :? ) en irri met zijn gashendel begon te spelen. Ben maar ff aan de kant geschoven toen ik een gaatje zag, zodat hij er voorbij kon.

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:05:
[...]

Vind ik juist wel leuk :) . Ik gebruik mijn motor echt als een auto-vervanger en met name voor woon-werk verkeer en als ik dan tussen de files door kan ipv er in te staan, ben ik weer helemaal in mijn sas. Dan heeft de 2-wieler extra toegevoegde waarde voor mij. Vanochtend iets minder dan 1 uur vertraging op de A6. Heerlijk om er dan tussendoor te tuffen. Alleen jammer van de motor achter me die 50 km niet hard zat vond (terwijl de auto's zowat stil stonden en ik het verschil tussen ons en hun al aardig groot vond :? ) en irri met zijn gashendel begon te spelen. Ben maar ff aan de kant geschoven toen ik een gaatje zag, zodat hij er voorbij kon.
Uiteraard, dat is het leuke aan filerijden, maar eigenlijk is het best gevaarlijk: de meeste autobestuurders kijken gewoon niet als ze besluiten een ander rijvak te kiezen.

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:30:
[...]

Die Alpine Motosafe heb ik ooit eens voor mijn vader zijn vaderdag gekocht en hij is er best tevreden van. Een slipcursus met de moto moet ik binnenkort ook maar eens volgen, maar eerst komt de cursus off-road rijden :).
Alpine oordopjes zijn uitstekend! Ik dacht laatst geluid van mijn motor valt best mee, maar ik had ze nog in :+ toen ik ze uittrok dacht ik...ohja maakt toch best een bak herrie!

Wat ik trouwens ook bloed irritant vind op de snelweg/file zijn mensen die knipperlichten gebruiken om alvast ruimte te claimen. Mij is geleerd dat je eerst ruimte zoekt en je knippers gebruikt als je ruimte hebt gevonden en die wilt gaan gebruiken. Niet om knippers aan te zetten zodat er wellicht ruimte voor je gemaakt wordt, of om gewoon van baan te wisselen ook al is er geen ruimte, maar je had immers wel je knippers aan!

Of langzame auto's die achter een vrachtwagen uitduiken met 80km/u terwijl ze zien dat je met 130 aan komt rijden :/

[einde zeikmodus] 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 07-05-2013 11:19 ]

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Alpine oordopjes zijn uitstekend! Ik dacht laatst geluid van mijn motor valt best mee, maar ik had ze nog in :+ toen ik ze uittrok dacht ik...ohja maakt toch best een bak herrie!

Wat ik trouwens ook bloed irritant vind op de snelweg/file zijn mensen die knipperlichten gebruiken om alvast ruimte te claimen. Mij is geleerd dat je eerst ruimte zoekt en je knippers gebruikt als je ruimte hebt gevonden en die wilt gaan gebruiken. Niet om knippers aan te zetten zodat er wellicht ruimte voor je gemaakt wordt, of om gewoon van baan te wisselen ook al is er geen ruimte, maar je had immers wel je knippers aan!
Ik heb de normale Alpine oordopjes, niet de Motosafe, maar ook van de standaard dopjes ben ik enorm tevreden. Ik gebruik ze ook om gitaar te spelen.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:12:
[...]
Uiteraard, dat is het leuke aan filerijden, maar eigenlijk is het best gevaarlijk: de meeste autobestuurders kijken gewoon niet als ze besluiten een ander rijvak te kiezen.
Eens. We kunnen niet meer doen dan snelheid temperen en zover mogelijk vooruit kijken. Ik ga er altijd vanuit dat ze me niet opzettelijk van mijn motor willen rijden >:) en dat ze mij niet gezien hebben. Ondanks het gele hesje, gele rugzak, koplamp aan etc 8)

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Of langzame auto's die achter een vrachtwagen uitduiken met 80km/u terwijl ze zien dat je met 130 aan komt rijden :/

[einde zeikmodus] 8)
Over die knippers, ik heb veel liever dat mensen van te voren die dingen aanzetten en dan pas gaan sturen, dan dat ze halverwege de baanwissel opeens nog gaan knipperen. Knippers aanzetten en dan de boel in een niet bestaand gat gooien is echter niet hoe het werkt natuurlijk.

@filerijden, ik vind het altijd juist wel lekker na de werkdag, houdt je helder. File-in-de-file zal echter altijd een discussiepunt blijven waarschijnlijk... Ik vind het juist vervelend als iemand niet even opzij gaat of uberhaupt in de spiegels kijkt als er een gat van 4 autolengtes is :P

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Chakotay schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Over die knippers, ik heb veel liever dat mensen van te voren die dingen aanzetten en dan pas gaan sturen, dan dat ze halverwege de baanwissel opeens nog gaan knipperen. Knippers aanzetten en dan de boel in een niet bestaand gat gooien is echter niet hoe het werkt natuurlijk.
Dat is nog veel irritanter. Mensen die knipperlichten aan doen en dan niet gaan. Heel irritant.

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Phydomir schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Dat is nog veel irritanter. Mensen die knipperlichten aan doen en dan niet gaan. Heel irritant.
Dat zie je ook vaak idd... Vanochtend nog eentje die een kilometer lang die dingen aan had staan, maar niets deed. Er hing natuurlijk een telefoon aan z'n oor. Ik neem tegenwoordig niet eens de moeite meer om daarnaar te signaleren, ze zien het toch nooit.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb de normale Alpine oordopjes, niet de Motosafe, maar ook van de standaard dopjes ben ik enorm tevreden. Ik gebruik ze ook om gitaar te spelen.
Deel je ze ook uit aan de toeschouwers? ;)

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:36:
[...]

Deel je ze ook uit aan de toeschouwers? ;)
Ik heb geen toeschouwers wanneer ik gitaar speel -O-
Ik kan me de laatste keer dat ik gitaar speelde niet meer inbeelden: ik doe het maar heeeeel af en toe ;)

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:34
[...]
... en dan met 85 voorbij die vrachtwagen sukkelen. Het is overigens hetzelfde soort mensen dat op de meest linkse baan gaat staan bij stoplichten, eerst eens nadenkt als ze het groen zien worden, en dan tergend langzaam optrekt.

Van dat soort mensen moeten ze het rijbewijs intrekken en voor hun neus verbranden.

Entropy isn't what it used to be

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[b][message=40204310,noline]

Morgen spierpijn ;w
Vanochtend kwam ik erachter dat de accu net iets te leeg was (12.1V) om te starten.. wat bleek, de optimate was wel aangesloten maar stopcontact was niet aan (zit in de UK een apparte schakelaar per stopcontact).
Dus ik moest de versys jumpstarten met de Volvo.. :/

p.s. Dinx sterkte! Een collega van me is laatst iets dergelijks met de fiets overkomen.. ze blijven link die automobilisten die niet kijken :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gelukkig was er een collega ter plekke met startkabels... maar die werkte niet. Gelukkig was er toen nog een mevrouwtje met startkabels voor het grijpen in de kofferbak (kwam naast ons staan, leekwel gepland!) en die werkten wel.

En ik heb inderdaad wat rare spierpijn :D

Hij staat dat bij jou DinX?

Verwijderd

Droeg je vrouw wel oordopjes? Echt, ik raad het gebruik van oordopjes sterk aan omdat zonder oordopjes je oren te veel te verduren krijgen. Ook de ene helm is veel lawaaieriger dan de andere, ook scheelt het of je achter een schermpje zit of niet.

Zelf heb ik een helm die heel slecht omgaat met geluid (HJC IS-16) dit in combinatie met mijn naked bike en open uitlaat zorgt voor een enorme puist herrie, daarom draag ik altijd E-A-R SOFT FX dopjes met een SNR van 39DB. Perfecte dopjes en spotgoedkoop: http://www.gehoorbescherm...ear-soft-fx-snr-39db.html

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oordoppen zijn wel een aanrader ja. Heb zelf al op maat gemaakte -15BD oordoppen voor het uitgaan maar deze zijn ook perfect geschikt voor het motorrijden.

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Ik heb sinds zaterdag een motor gekocht!
Meteen oordopjes aangeschaft van noizezz. Ik was eerst nogal sceptisch over het gebruik van oordopjes. Na 15 minuten op de snelweg was ik toch wel blij dat ik ze heb aangeschaft.

V-Strom 650

Verwijderd

Xoxol schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:38:
Meteen oordopjes aangeschaft van noizezz. Ik was eerst nogal sceptisch over het gebruik van oordopjes. Na 15 minuten op de snelweg was ik toch wel blij dat ik ze heb aangeschaft.
Pics or it didn't happen :+
En nee, niet van je oordopjes :D

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Droeg je vrouw wel oordopjes? Echt, ik raad het gebruik van oordopjes sterk aan omdat zonder oordopjes je oren te veel te verduren krijgen. Ook de ene helm is veel lawaaieriger dan de andere, ook scheelt het of je achter een schermpje zit of niet.

Zelf heb ik een helm die heel slecht omgaat met geluid (HJC IS-16) dit in combinatie met mijn naked bike en open uitlaat zorgt voor een enorme puist herrie, daarom draag ik altijd E-A-R SOFT FX dopjes met een SNR van 39DB. Perfecte dopjes en spotgoedkoop: http://www.gehoorbescherm...ear-soft-fx-snr-39db.html
Zelf heb ik ook de HJC IS-16 en ik ga met deze helm op ook niet zonder doppen over de snelweg heen. Als ik weet dat ik alleen maar 80-wegen ga rijden wil ik nog weleens zonder doppen rijden, maar alles boven de 100 km/u gaat eigenlijk qua windruis en gesuis te hard voor mijn oren. Nou komt dat voor een gedeelte ook wel door de ruit op mijn motor (als je rechtop zit zit je precies met je hoofd in de turbulentie), maar om nou plat op de motor te gaan liggen terwijl je gewoon met 120 over de snelweg gaat lijkt ook zo debiel :+
Xoxol schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:38:
Gefeliciteerd! *O* Wat voor een heb je gekocht als ik vragen mag? :)

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:41:
Gelukkig was er een collega ter plekke met startkabels... maar die werkte niet. Gelukkig was er toen nog een mevrouwtje met startkabels voor het grijpen in de kofferbak (kwam naast ons staan, leekwel gepland!) en die werkten wel.

En ik heb inderdaad wat rare spierpijn :D

Hij staat dat bij jou DinX?
Valt al bij al nog mee. Morgen is normaal de ergste dag. Ben nu wel op de dokter aan het wachten, ik denk dat ik met "frozen shoulder" zit. In bepaalde houdingen krijg ik m'n arm hoogstens horizontaal en niet hoger dan dat zonder hulp. M'n moeder heeft dezelfde symptomen gehad na een gewone val ... dat is x maanden fysio als het hetzelfde is ...

Verwijderd

Nu we het toch over oordoppen hebben: hoe is het gebruik van oordoppen in combinatie met een systeem zoals bike2bike of andere audio-apparatuur (voor bijvoorbeeld de GPS, radio, ...)

• MailMan
UTwizard schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:40:
[...]

Zelf heb ik ook de HJC IS-16 en ik ga met deze helm op ook niet zonder doppen over de snelweg heen. Als ik weet dat ik alleen maar 80-wegen ga rijden wil ik nog weleens zonder doppen rijden, maar alles boven de 100 km/u gaat eigenlijk qua windruis en gesuis te hard voor mijn oren. Nou komt dat voor een gedeelte ook wel door de ruit op mijn motor (als je rechtop zit zit je precies met je hoofd in de turbulentie), maar om nou plat op de motor te gaan liggen terwijl je gewoon met 120 over de snelweg gaat lijkt ook zo debiel :+

[...]
Ik herken dat maar al te goed hoewel ik echt achter een enorme ruit zit. Op mijn hoofd zit ook de IS-16 en als ik geen oordoppen in heb ben ik na een half uur snelweg gewoon gedesoriënteerd. Enige manier om echt uit de wind te zitten is door met kromme rug wat onderuit te zakken, maar dat ziet er niet uit en zit minstens zo onprettig.

Omdat ik met m'n vriendin achterop een intercom gebruik heb ik sowieso oordoppen in. Dat hebben we 1x niet gedaan en dat resulteerde bijna in een relatiebreuk... Crisis wat staat zo'n ding hard :+

Doet me trouwens denken aan de intercom tijdens de lessen. Dan heb je in 1 oor zo'n hard plastic apparaat en weet je aan het einde niet meer of de pijn nou komt door het geschreeuw van je instructeur of de pasvorm van het oordopje.

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 07-05-2013 13:49 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:42:
Nu we het toch over oordoppen hebben: hoe is het gebruik van oordoppen in combinatie met een systeem zoals bike2bike of andere audio-apparatuur (voor bijvoorbeeld de GPS, radio, ...)
Dat is juist perfect. De doppen filteren bepaalde frequenties meer dan anderen waardoor ruis, brom- en fluittonen gefilterd worden en spraak(/muziek) overblijft.

Ik gebruik de combi elke dag.
MailMan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:47:
Omdat ik met m'n vriendin achterop een intercom gebruik heb ik sowieso oordoppen in. Dat hebben we 1x niet gedaan en dat resulteerde bijna in een relatiebreuk... Crisis wat staat zo'n ding hard :+
Heeft die van jullie geen volume controle? :P
Doet me trouwens denken aan de intercom tijdens de lessen. Dan heb je in 1 oor zo'n hard plastic apparaat en weet je aan het einde niet meer of de pijn nou komt door het geschreeuw van je instructeur of de pasvorm van het oordopje.
zo treffend omschreven _/-\o_ M'n oren doen nog zeer als ik er aan terugdenk -O-

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 07-05-2013 13:52 ]

• Korvaag
Rukapul schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:50:
[...]

zo treffend omschreven _/-\o_ M'n oren doen nog zeer als ik er aan terugdenk -O-
Je *kan* je porto zachter doen he :+

• MailMan
Rukapul schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Dat is juist perfect. De doppen filteren bepaalde frequenties meer dan anderen waardoor ruis, brom- en fluittonen gefilterd worden en spraak(/muziek) overblijft.

Ik gebruik de combi elke dag.
Inderdaad, intercom gebruik je met oordoppen, dat werkt prima!
Heeft die van jullie geen volume controle? :P
Helaas niet. Het is een oude Baehr Basic intercom en dan ook de simpelste versie (wordt niet eens meer gemaakt). Hij is echt perfect als je gewoon met je duo wil communiceren. Staat altijd open, maar het filter dat erin zit voorkomt dat ik last heb van windgeruis. Volume met oordoppen is perfect en je kan elkaar met 160+ gewoon verstaan als je wat harder praat. Echt goede kwaliteit :)

Zie hier op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Ik had 'geluk' dat mijn versie nog ouder is en er wat gesoldeerd moest worden. Was daardoor 80 euro als ik het me goed herinner.

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 07-05-2013 14:05 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Toen niet, maar ze kwam er zondag zelf mee. Ze was wat aan het surfen (oa op de luiemotorfiets.nl) om te kijken hoe ze meer comfort kon behalen en kwam toen een stukje over oordopjes tegen.

Ik wist zelf ook dat het aanbevolen werd, maar nooit echt iets mee gedaan :+ Maar goed ik heb mijn motor pas een paar weken en vrouwlief reed afgelopen week voor het eerst mee. Gezien de gehoorschade die je kunt oplopen leek het ons verstandig om niet te lang te wachten.

Zojuist ploften ze op de deurmat, dus vanmiddag maar eens een stukkie gaan rijden om ze te testen :9

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb ook de Alpine Motosafe maar ik heb niet het idee dat ze echt heel goed werken. Volgens mij zitten de puntjes van de oordoppen tegen de binnenkant van m'n helm aan waardoor alsnog al het geluid doortrilt. Ik denk ook dat ze iets te groot zijn :/ Misschien toch maar eens kijken voor oordoppen op maat maar €150 is nogal :X

Verwijderd

Joolee schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:28:
Ik heb ook de Alpine Motosafe maar ik heb niet het idee dat ze echt heel goed werken. Volgens mij zitten de puntjes van de oordoppen tegen de binnenkant van m'n helm aan waardoor alsnog al het geluid doortrilt. Ik denk ook dat ze iets te groot zijn :/ Misschien toch maar eens kijken voor oordoppen op maat maar €150 is nogal :X
150 euro of doof worden. Mijn keuze is snel gemaakt. Denk er wel aan dat het niet stopt bij deze 150 euro. Om de 2? jaar zal je wel eens op controle moeten om te kijken of de oordopen nog wel goed zitten.

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:32:
[...]

150 euro of doof worden. Mijn keuze is snel gemaakt. Denk er wel aan dat het niet stopt bij deze 150 euro. Om de 2? jaar zal je wel eens op controle moeten om te kijken of de oordopen nog wel goed zitten.
Zolang ik nog gek wordt van het geluid van oude CRT TV's / monitoren wordt ik met alle liefde wat dover :P

• Martinusz
Welke filterkleur gebruik je?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hm, je kan via motoport doppen op maat laten maken voor onder de 100 euro, gebruik ze al meer dan 2 jaar naar alle tevredenheid.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik heb die doppen ook. Dempen redelijk wat. Maar ze zijn wel vrij groot inderdaad. Ik had eerst een filter voor tour/sport rijden zeg maar. Daar heb ik 2 dagen mee gereden, maar vond het nog te veel lawaai. Toen een wit filter in laten zetten. Dit was het zwaarste filter wat ze hadden 2 jaar geleden. En dat is een fijn filtertje.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik hier doppen van Alpine die op maat gemaakt zijn. Werken perfect in mijn Shoei helm. Ook als ik er 200 mee rij voldoen ze prima. Alleen in mijn oude HJC werken ze niet goed. Bij de Shoei zijn de oren vrij, bij de HJC drukt de helm op de oren waardoor de doppen scheef zitten en niet meer goed werken.

Verwijderd

Anders probeer je toch gewoon eens de bekende gele oorpluggen. Die dingen kosten geen drol en dempen gewoon erg goed (in de racerij worden ze daarom ook vaak gebruikt). Test gewoon eens verschillende typen goedkope dopjes uit, het zal je beslist niet tegenvallen ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je kunt het filter er gewoon uittrekken, en het buisje wat afknippen.
Schoonmaken kun je op dezelfde manier doen, met wat water en zeep.

Otoplastieken zijn altijd beter. Mocht je in de tussentijd een andere oplossing zoeken; schuimpjes zijn een goed alternatief. Die bestel ik bij http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.nl/index.html. Zelf vind ik de Peltor Next Solar wel fijn. (als ik mijn otoplastieken niet bij me heb of zo) Doordat die wat gladder zijn irriteren die imho wat minder dan die gele industrieschuimpjes als je ze lang in hebt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MailMan
Ik heb die alpine Motosafe dingen een paar keer gebruikt (ook de versie voor muziekoptredens) en vind het eigenlijk ondingen. Je moet ze op maat knippen en als je dat niet netjes doet sluit het pinnetje niet goed aan. Die wil er dan bij mij ook nog weleens uitvallen. Sowieso is zo'n doosje irritant om telkens open te doen en valt het spul er makkelijk uit waardoor je dingen kwijtraakt (wat dus al gebeurd is).
Daarnaast zitten ze niet altijd lekker in je oor. Zeker niet als je dat speciale plastic busje niet gebruikt. Dat is dus ook weer extra prutsen. Vervolgens voelde ik het palletje tegen de helm aandrukken en zich een beetje dubbelvouwen tegen m'n oorschelp (irritant). Tenslotte heb ik al 2x dat ding te ver m'n oor ingedrukt zodat iemand met een pincet het ding eruit moest halen :P Zo goed dempen ze namelijk niet.

Alternatief? Jazeker:

Afbeeldingslocatie: http://www.workplacesafety.net.nz/shop/images/product_images/3M1100dpr_main.jpg

Gebruik een setje 3-4x en daarna weer nieuwe. Dempen beter, zitten lekkerder en lang niet zo kostbaar om te verliezen.

• DinX

DinX

Motormuis

Net de huisarts op bezoek gehad.

Kans is groot dat ik frozen shoulder syndroom heb... M'n moeder heeft dit sinds een jaar geleden na een val , geen lachertje ...

http://www.fysiotherapierotterdam.nl/documenten/fss.pdf

• MailMan
Oef, dat is wel een lange herstelperiode zeg! Krijg je fysio vergoed?

Sterkte ermee!

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:31:
Oef, dat is wel een lange herstelperiode zeg! Krijg je fysio vergoed?

Sterkte ermee!
Ja, voor het grootste deel. En de overschot is voor de baas (was woon-werk dus alle medische kosten zijn voor de baas, die het op zijn beurt weer kan verhalen op de tegenpartij)

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 07-05-2013 16:35 ]

• MailMan
DinX schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Ja, voor het grootste deel. En de overschot is voor de baas (was woon-werk dus alle medische kosten zijn voor de baas, die het op zijn beurt weer kan verhalen op de tegenpartij)
Dat is mooi, voor zover je daarvan kan spreken in je situatie. Kosten kunnen hoog oplopen als je er jaren last van blijft houden.

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Auw, dat is naar... Succes ermee :/

• Joolee
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Welke filterkleur gebruik je?
Ik heb er nu geel in zitten omdat ik eens het verschil met groen wilde uitproberen. Enig idee waar ik voor een leuke prijs een setje witte filters kan bestellen? Ik kan geen webshop vinden.

Ik heb de pijpjes overigens al ingekort maar ik moet ook de lamellen kleiner maken willen ze goed in m'n oor zitten denk ik. Ik ben nu alleen maar heel hard aan het duwen en als ze eenmaal vanzelf blijven zitten heb ik niet echt het idee dat het heel goed werkt.

Misschien rijdt ik donderdag wel even naar de Oordoppendag. Daar kan ik als het goed is custom oordopjes aanschaffen voor €89

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34
Nog even mijn sterkte 'wensen' Dinx. Erg balen man! Hopelijk herstel je snel en je motor ook. Houd er rekening mee dat alles nu nog erg stijf is omdat het een flinke optater heeft gehad. Ik vraag me af of de dokter nu al kan beoordelen dat het dat syndroom is.

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:28:
Net de huisarts op bezoek gehad.

Kans is groot dat ik frozen shoulder syndroom heb... M'n moeder heeft dit sinds een jaar geleden na een val , geen lachertje ...

http://www.fysiotherapierotterdam.nl/documenten/fss.pdf
Pfff mooie kutzooi. :/ Ik wens je het beste; hopelijk herstel je volledig en snel. :)

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Dit is hem dan. Of gezien de kleurstelling, dit is haar dan. :P

Echte jaren 90 kleurstelling.

@Dinx: Wens je een snelle herstel!

[ Voor 12% gewijzigd door Xoxol op 07-05-2013 19:13 ]

V-Strom 650

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das geen best nieuws DinX, idd veel sterkte en succes de komende tijd. :)

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb net maar weer eens de originele uitlaat onder de RSV gehangen, met woonwerk ik die open pijp toch best aso :P Daarbij bleek dat er een paar pinnetjes van de EEPROM (heb een andere mapping voor bij die open pijp) ontbreken, binnenkort maar eens gaan verdiepen in die dingen en een backup maken :)
Xoxol schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:13:
Dit is hem dan. Of gezien de kleurstelling, dit is haar dan. :P

Echte jaren 90 kleurstelling.

@Dinx: Wens je een snelle herstel!
Dat is echt jaren 90 idd, veel plezier ermee! :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:26:
[...]

@filerijden, ik vind het altijd juist wel lekker na de werkdag, houdt je helder. File-in-de-file zal echter altijd een discussiepunt blijven waarschijnlijk... Ik vind het juist vervelend als iemand niet even opzij gaat of uberhaupt in de spiegels kijkt als er een gat van 4 autolengtes is :P
Wat ik persoonlijk nog veel erger/irritanter vind is dat motorrijders de alarmlichten aanzetten/laten staan tijdens het file rijden.... Als automobilist zie je maar één kant van de fiets in de spiegels dus wss wil "het motorrijdertje" terug invoegen in de baan waar ik als automobilist nú al rijd...

Ik zal eens ff plaatsmaken met m'n auto zodat 'ie rustig in kán voegen...... !@#$#@ BOEM!!!!!

Schuld is vaak ook gewoon bij jezelf te leggen met een béétje zelfreflectie .... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-05-2013 19:51 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Bijna 2 jaar met een setje Alpine Motosafe gedaan, ik begin te merken dat ze echt niet voldoende meer dempen. Verder altijd tevreden erover geweest, en aangezien ze aangeven dat zo'n set een seizoen meegaat niks te klagen :+

Net een nieuwe helm *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KnR4MRp.jpg

Misschien volgende maand maar eens otoplastieken aan laten meten :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-01 10:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heftig DinX.. Sterkte! Wel goed geregeld dat de kosten voor de werkgever zijn. In principe is het nog buiten werktijd natuurlijk, dus dat had ik niet verwacht eigenlijk.

Voor wat betreft de oordoppen: ik reed altijd met op maat gemaakte Exinores van Beter Horen. Toen ik mijn R6 kocht met een open Bos demper kreeg ik bij lage toeren opeens klapperende oren van die trompet demper en bij hoge snelheden gingen mijn oren tuiten van de rijwind. Oordoppen vervangen door nieuwe custom doppen, maar het ongemak bleef helaas. Nu heb ik van die herriestoppers en dat werkt voor mij toch echt het best. Lag iedere avond met een hardere piep in mijn oren in bed :X

En iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en de reacties voor de motor die ik op het oog had. Ik heb de knoop doorgehakt en heb 'r gekocht! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/byki0kx.jpg

CBR 600RR uit 2005 (maar feitelijk is het nog het model uit 2004, met meer vermogen).
Rijdt zó anders dan mijn vorige motor (R6 2003), niet normaal meer. Bochten die ik eerst door moest ploeteren lijken nu veel makkelijker te gaan..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ken. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:25:

...>>KNIP<<

En iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en de reacties voor de motor die ik op het oog had. Ik heb de knoop doorgehakt en heb 'r gekocht! :)

[afbeelding]

CBR 600RR uit 2005 (maar feitelijk is het nog het model uit 2004, met meer vermogen).
Rijdt zó anders dan mijn vorige motor (R6 2003), niet normaal meer. Bochten die ik eerst door moest ploeteren lijken nu veel makkelijker te gaan..
En die Honda gaat je juist daarom tegen vallen..... (waarschijnlijk) ;)

Wél gefeliciteerd, overigens :Y

[ Voor 101% gewijzigd door Will_M op 07-05-2013 20:54 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gefeliciteerd! Sjieke kleurstelling. :)

Ik heb trouwens ook een IS-16 helm, en ik herken mij ook wel in de opmerkingen hier haha. Ik rijd ook altijd met op maat gemaakte optoplasten, met rood filter (zwaarste), aangemeten op mijn werk en gebruik ik veel thuis. :+ Volgende wordt idd een degelijkere. :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:52:
Gefeliciteerd! Sjieke kleurstelling. :)

Ik heb trouwens ook een IS-16 helm, en ik herken mij ook wel in de opmerkingen hier haha. Ik rijd ook altijd met op maat gemaakte optoplasten, met rood filter (zwaarste), aangemeten op mijn werk en gebruik ik veel thuis. :+ Volgende wordt idd een degelijkere. :)
bij mij juist andersom. loop de hele dag met mijn motordoppen op het werk omdat oorkappen goedkoper zijn :') loop regelmatig de hele dag ex. de pauzes met mijn doppen in vanwege de herrie 8)7

oranje -30DB filters van noizess

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aUywkQEKPz25slp4AEeA8QPp/full.jpg
Mezelf ook weer nuttig gemaakt vandaag... :Y

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent de loopfiets opnieuw aan 't uitvinden?

• MailMan
N/m

[ Voor 100% gewijzigd door MailMan op 07-05-2013 21:32 ]

Pagina: 1 ... 465 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.