Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 464 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.009 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, Marquez probeerde nog te proosten naar Lorenzo toe op het podium, maar die wil er niets van weten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit beloofd wat voor de resterende 15 races :)

Ook grappig: www.motogp.com routeerd nú meteen naar..... http://www.motogp.com/en/...rom=http://www.motogp.com :) _O- Opgelost 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 15:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Lorenzo gaf wel een mooie reactie op de vraag, "gevecht voor de2 plaats in laatste bocht verloren, wat is je reactie"

Heel netjes gesproken, "nu te geemotioneerd om hierop te reageren, zou vertekend negatief zijn"

Ben wel benieuwd naar Rossi´s reactie op de race.
Hij deed namelijk ook niet leuk zwaaien naar de camera, mischien is ie ongesteld.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:08:
Dit beloofd wat voor de resterende 15 races :)

Ook grappig: www.motogp.com routeerd nú meteen naar..... http://www.motogp.com/en/...rom=http://www.motogp.com :) _O- Opgelost 8)
doen ze tijdens de race's zodat ze hun live video kunnen verkopen. was gister tijdens de kwalificaties ook zo :Y

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:56:
Voor de luitjes hier uit de buurt: Ze staan met een laser controle tussen Oirschot en Boxtel op de oude Grindweg (Mieke Vingerhoeds) .... Twee richtingen ... En is een heerlijke weg (60km/h :( )

En weg zijn ze weer ;)
Dat laseren begint echt irritant te worden bij ons in de buurt Wimmel :(

Zat vandaag tussen Moergestel en Boxtel met de Kawa diverse keren 40 a 50 km/h boven de max. snelheid :X en dan echt op plaatsen waar het ook kon.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je Sais, alleen is het daarna meestal meteen ná finisch "shut down". Beetje triest dat DORNA (Spaans) er op deze manier een slaatje uit probeert te blijven slaan over de gehele wereld.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Dat laseren begint echt irritant te worden bij ons in de buurt Wimmel :(

Zat vandaag tussen Moergestel en Boxtel met de Kawa diverse keren 40 a 50 km/h boven de max. snelheid :X en dan echt op plaatsen waar het ook kon.
Jij boefje... Dat je zomaar 100 durft te rijden in een 60 zône waar je in 't verleden gewoon 80km/h kon/mocht rijden (hebben we nog wel andere "smaken" hier in de regio?).

Dat stuk op de oude grind rijd ik meestal overigens niet omdat er leukere stukken zijn om van Boxtel naar Oirschot te rijden (Schutskuil erin, bijv.). Omdat op die wegen (wél 80!! en da's daar amper te halen) in het weekend veel fietsers te vinden zijn mijd ik ze expres zodat ik op wegen blijf met vrij liggende fietspaden...... En dan kom je dít dus weer tegen :(

Verwijderd

Hebben ze er ook geen drempels in geflikkerd?
Kan me daar iets vaag van herinneren (kom er niet meer zo vaak)

Want met de fietsers gescheiden, is het eindelijk een "veilige" 80 weg.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar zijn ze hier in de regio inderdaad óók goed in: Zand op een hoop vegen en dán pas asfalteren... Liefst éérst al het zand in bochten bij elkaar vegen :S

Maar: We zijn ook wel ooit nuttig bezig met de fiets :)

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/348n960.jpg

Althans.... Ik denk dat de overheid van mening is dat dit spul alleen (maar) bedoeld is om te poetsen :+

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 18:53 ]

Verwijderd

Nondeju, beter rijweer dan vandaag kan het toch niet worden :) Had ik vandeweek mijn kleding en helm compleet gereinigd van alle kadavers, kan ik straks weer opnieuw beginnen. Iemand misschien tips hoe dit het makkelijkst te doen met textielkleding?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Badkuip óf regenbui :P

Verwijderd

En als je een mooi weer rijder bent? :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even laten weken in een badkuip, óf in de tuin aan een kledinghanger ophangen en de tuinslang er op zetten. Daarna netjes af borstelen en alles is weer weg.

Voor je helm: Gooi er even een natte handdoek over heen en na een kwartiertje maak je 'm zó weer schoon met een microvezel doekje (geldt ook voor 't front van je motor).

Verwijderd

Die vezeldoekjes gebruik ik inderdaad voor mijn helm en de koplampunit van de Factory. Ik heb met het reinigen van mijn jas steeds last van overal pluisjes. Dank voor de tip. Ik zal eens een goed borsteltje kopen :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

''t Wordt tijd dat ze de dienstplicht weer eens terug in gaan voeren .... (Schoen) Borstels uit die tijd :)

En dan te bedenken dat ik m'n kisten in die tijd met een panty én een "zippo" + brandstof liet glimmen :+

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 18:17 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
Veel te lekker weer om de hele dag te sleutelen aan de motor, maar toch gedaan. In ieder geval flink verbrand :P

O.a. de K100 gesynchroniseerd met de Carbtune Pro. Voor de geinteresseerden (drie videotjes: YouTube: BMW K100 Synchronization using Carbtune Pro (Part 1))

Teacher, op het BMW K forum heb ik er in mijn thread wat uitleg bij gezet. Mocht je het de moeite waard vinden dat ik er een guide van maak dan vind ik dat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 05-05-2013 18:43 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 07:36

jurma

simply connecting...

Vandaag weer lekker gereden, rondje Tilburg - Udenhout - Berkel-Enschot - Moergestel - Oisterwijk - Moergestel - Berkel-Enschot - Tilburg.

Ook veel motorrijders gezien tijdens het rondje, maarja lekker met het zonnetje erbij, wat wil je dan :)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/601749_520527838009164_352313493_n.jpg ;)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
noooh. ik moet de race nog zien :-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt een gaaf seizoen... en voor de rest zeg ik NIKS (en de rest ook niet, hoop ik ;) ).

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Vandaag was het een super dag voor een rit. Prachtig weer, maar toch niet te warm.

Enige minpuntje, de snelheidsmeter (en ook dagteller/kmteller) hebben kuren gekregen. Zo zag ik regelmatig 0 km/u staan terwijl ik volgens mij toch echt wel in beweging was. 8)7 Dan weer was die wijzer zo aan het schommelen dat je er zeeziek van zou worden. Had wel het idee dat vanaf ongeveer 70 km/u alles normaal was. 't Is te zeggen, als die snelheden kloppen. :?

Het grootste probleem was wel aan de flitspalen, reed ik te snel of zat ik onder Vmax? :X

Ben benieuwd wat dit kan zijn. Heb enkele jaren geleden op de viffer een pro-oiler gemonteerd en die heeft het snelheidssignaal nodig om te weten wanneer er moet worden gesmeerd. Echter heb ik toen de isolatie van die draad verwijderd om het pro-oiler draadje vast te solderen, maar ik heb de originele niet doorgeknipt. Misschien ondertussen toch een slecht contact geworden?

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:05:
Wordt een gaaf seizoen... en voor de rest zeg ik NIKS (en de rest ook niet, hoop ik ;) ).
alleen dat het sinds 2006 weer mijn eerste race was die ik gevolgd heb. en het gaan er weer veel meer worden *O* *O*

Verwijderd

Je hebt het Stoner tijdperk gemist?
Mischien wel de mooiste stijl in het afgelopen decenium

Doet mij ook veel deugd dat Marquez wel iets weg heeft van Stoner (geen probleem met dwars gaan)

En hoewel het echt geen mooie actie was in de laatste bocht, ik hoop dat ie dat nog een paar keer bij Rossi gaat doen.

Maar dan moet die wel eens beter zijn best gaan doen, anders sterft die "Rossi legende; G.O.A.T" wel uit (had ie ook maar gewoon moeten stoppen na 2009)

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:09:
Je hebt het Stoner tijdperk gemist?
Mischien wel de mooiste stijl in het afgelopen decenium

Doet mij ook veel deugd dat Marquez wel iets weg heeft van Stoner (geen probleem met dwars gaan)

En hoewel het echt geen mooie actie was in de laatste bocht, ik hoop dat ie dat nog een paar keer bij Rossi gaat doen.

Maar dan moet die wel eens beter zijn best gaan doen, anders sterft die "Rossi legende; G.O.A.T" wel uit (had ie ook maar gewoon moeten stoppen na 2009)
stoner heb ik ook nog meegemaakt, zijn duc vol de traction control induwen _O- rossi op de yamaha.

geen idee hoelang het precies terug is maar het is al even geleden. :X

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kiswum schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:31:
Mooie motor Joopieboy en wat moedig dat je zo snel weer een ander motor hebt. Geniet ervan als je hem krijgt of heb je hem al thuis staan?
Aangezien je zojuist een bericht hebt geplaats, ga ik er vanuit dat je met dit mooie weer nog geen motor hebt of voetballiefhebber bent ;)
Ik ga hem zaterdag ophalen, voelde dit weekend een beetje onwennig maar ik heb er wel goed aan gedaan denk ik. :) En idd aan voetbal heb ik een broertje dood haha, lekker met de laptop in de tuin. :+
fredkroket schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Hoe is het nou eigenlijk afgelopen? Gaat het waarborgfonds je voorzien van centen, of krijg je het (misschien) van de wegbeheerder? Lijkt me sowieso erg onprettig als je niet zeker bent of je dat geld ooit nog gaat zien.
Rechtsbijstand gaat de wegbeheerder aansprakelijk stellen, en mocht dat niks worden wordt het sowieso waarborgfonds. Daarom gaat het ook even duren. :/ Ze konden niet beloven dat het zou lukken maar ze zagen het vol vertrouwen tegemoet.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Belangrijk is ook ( in ieder geval in mijn ogen ) dat je gewoon lekker door rijd.

Bij sommige mensen gaat het tussen de oren zitten.
Mooi om te zien dat je daar gelukkig geen last van hebt

Ik zeg altijd maar, je moet altijd met plezier opstappen, (dat, en niet te veel nadenken maar gewoon doen, ik rijd altijd sneller en makkelijker als ik stop met nadenken hoe te rijden, vreemd genoeg)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat vind ik ook het lekkere aan motor rijden, in de auto kan ik dat niet. :) Moet wel zeggen dat ik maandags in de auto toch even moeite had, maar 's middags nergens last meer van. Zal wel een beetje onwennig zijn zaterdag maar ben er niet bang voor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Bommes

Capo del formaggio

Zo net weer terug van een weekendje in de Eifel met een groep van het motorforum.
Echt helemaal top, bijna 800 km gereden sinds vrijdag tot thuiskomst net iets voor 6'en net.

Heb heel wat haarspeld bochtjes en lange doordraaiers gezien.
Op de heen weg me beschaafd gedragen gezien de 1 op 30 die ik heb gereden. :P
Dat plus het feit dat ik niet uit de zijspiegels van de sportfiets rijders te branden was op de bochtige stukken heeft me heel wat reacties op geleverd.
Lang leve de Vespa.. :)
Ze heeft geen slag verkeerd geslagen, ik heb heerlijk gezeten en het standaardje voor het eerst aan de grond gekregen.
De snelweg mag dan niet echt haar terrein zijn maar de binnen door weggetje in de Eifel lijken wel gemaakt voor die kleine 12 inch wieltjes.
De haartjes zijn in ieder geval van bandjes af, er blijft nog een klein randje onbereden over aan de zijkanten maar platter wilde ze echt niet door de bocht zonder eerst flink wat kappen af te schrapen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 05-05-2013 21:57 . Reden: typo, lang leve kilometers maken. ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende ritje voor GoT gaat richting het Schwarzwald? de B500 óf klikje })

Maar mooi dat je gewoon lekker hebt gereden :Y

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:49:
De haartjes zijn in ieder geval van bandjes af, er blijft nog een klein randje onbereden over aan de zijkanten maar platter wilde ze echt niet door de bocht zonder eerst flink wat kappen af te schrapen. :P
Scooters zijn gewoon cool 8)

Hier een prachtig filmpje van een heel snelle scooterrijder die het de meeste motorrijders knap lastig zal maken :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:21:
[...]

Scooters zijn gewoon cool 8)

Hier een prachtig filmpje van een heel snelle scooterrijder die het de meeste motorrijders knap lastig zal maken :)

[video]
YouTube: RNICKEYMOUSE

Staan er vást wel wat meer ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Maandag getankt, woensdag getankt, vrijdag getankt, en gister getankt..

Met dat mooie weer rij je nog eens wat. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
_Apache_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:50:
Maandag getankt, woensdag getankt, vrijdag getankt, en gister getankt..

Met dat mooie weer rij je nog eens wat. :+
Ik moest zaterdag én zondag tanken. Met dit mooie weer rijd je nog eens wat inderdaad :+

Verwijderd

Heerlijk gestuurd door de eiffel dit weekend! Erg tevreden met de nieuwe brommer (Buell XB12R), echt een verademing met alle bochtjes t.o.v. mijn 2003 R6. Lekker veel koppel om de bocht uit te rijden, heerlijk!
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/xstwevht7/DSC_0362.jpg
Mooie plaatjes gemaakt met de gopro hero 3 met de remote op het stuur. Handig om te zien wanneer de batterij bijna leeg was en om zo min mogelijk footage van de minder spannende stukjes te maken.
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/s6962jhrl/DSC_0372.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:02 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Gisteren voor het eerst een ritje geen woon-werk verkeer gereden, maar met twee broertjes - die hun rijbewijs net geen jaar hebben - en m'n pa 5 uurtjes lekker rondgetoerd door de stad en het strand.

Blijkbaar was ik zo enthousiast dat ik mijn rear hugger kapot heb gereden. Hoe? Ik wilde uit de parkeergarage bij mij thuis rijden, maar het schakelslot zat nog vast aan mijn achterband. Ik trok gelukkig zachtjes op, maar ik hoorde toen al een luide krak.

De rear hugger hing een beetje over mn achterband heen, dus ik heb hem moeten demonteren. Zoals het er nu uitziet is hij nog redelijk in orde, op een scheur in het plastic na. Die ga ik dus zelf plakken, schuren, primen en opnieuw spuiten.

Weer een project erbij, alsof ik het niet druk genoeg heb ik met drie andere projecten :(

Daarnaast reed ik gisteren - ook denk ik, enthousiasme - errug slordig :)

Iedere keer slecht schakelen, rommelig in de toeren zitten en als klap op de vuurpijl; een rotonde te hard nemen (60km/h) waardoor ik bijna in de berm belandde; ik reed uit nood maar (net) over wat klinkertegels die aangelegd waren.

Man, wat een zooitje. Maar wat heb ik gelachen gisteren ;)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:01:
Heerlijk gestuurd door de eiffel dit weekend! Erg tevreden met de nieuwe brommer (Buell XB12R), echt een verademing met alle bochtjes t.o.v. mijn 2003 R6. Lekker veel koppel om de bocht uit te rijden, heerlijk!
[afbeelding]
Mooie plaatjes gemaakt met de gopro hero 3 met de remote op het stuur. Handig om te zien wanneer de batterij bijna leeg was en om zo min mogelijk footage van de minder spannende stukjes te maken.
[afbeelding]
He, dat is best handig zo :) Toch ook eens geld vinden en zo'n ding kopen...

@Ricepupput: oeps :X Maar beter je hugger dan je remklauw...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:54:
[...]

Ik moest zaterdag én zondag tanken. Met dit mooie weer rijd je nog eens wat inderdaad :+
En komende week zal het alleen nog maar meer worden. 3 dagen woon werk, morgenavond even van Den Haag op en neer naar Deventer, en donderdag/vrijdag/zaterdag een weekendje Eifel/Luxemburg. <3 . Dus de afgelopen week 800km gereden en komende week iets van 1500.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02
Jaloers... Het is hoog tijd voor een weekendje Eifel of Ardennen of wat dan ook. Was het niet heel erg druk?

Die buell vind ik trouwens erg gaaf, zag er toevallig een staan in Utrecht en vind dat misschien wel iets om op zijn tijd mijn Hornet te vervangen :P

Verwijderd

Buell's zijn heel gaaf :) Hoewel ik sommige Harley's ook wel erg gaaf vind zoals de Dyna's en Softtails. Wat trouwens een prachtig alternatief voor een Buell is is een Yamaha MT-01. Een leuke test hier met een opvallende conclusie:

http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-yamaha-mt-01.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:39 ]

• Ricepuppet
Chakotay schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:15:
@Ricepupput: oeps :X Maar beter je hugger dan je remklauw...
Ach, het is maar plastic :)

En de schade valt mee. Het meeste van mijn TDM900 wilde ik toch al een spuitbeurt geven, dus deze rear hugger ga ik ook matzwart spuiten (alsmede de zijkappen binnenkort)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Tankiej
_Apache_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:16:
[...]

En komende week zal het alleen nog maar meer worden. 3 dagen woon werk, morgenavond even van Den Haag op en neer naar Deventer, en donderdag/vrijdag/zaterdag een weekendje Eifel/Luxemburg. <3 . Dus de afgelopen week 800km gereden en komende week iets van 1500.
Jaloers! Ik rijd woon-werk met de leasebak :X

Mijn motor staat nu nog 200km verderop, ik heb geen stalling waar ik nu woon en ik laat haar niet op straat staan in Utrecht. Dus dat is alleen in het weekend rijden.. Maar over een paar weken woon ik ergens anders (als het goed is), waar wél stalling is. Dan kan ik wat meer kilometers maken :D

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:42:
Veel te lekker weer om de hele dag te sleutelen aan de motor, maar toch gedaan. In ieder geval flink verbrand :P

O.a. de K100 gesynchroniseerd met de Carbtune Pro. Voor de geinteresseerden (drie videotjes: YouTube: BMW K100 Synchronization using Carbtune Pro (Part 1))

Teacher, op het BMW K forum heb ik er in mijn thread wat uitleg bij gezet. Mocht je het de moeite waard vinden dat ik er een guide van maak dan vind ik dat prima.
Lijkt mij een goed plan!

Heb je ook de vlinderkleppen gedaan?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:39:
Buell's zijn heel gaaf :) Hoewel ik sommige Harley's ook wel erg gaaf vind zoals de Dyna's en Softtails. Wat trouwens een prachtig alternatief voor een Buell is is een Yamaha MT-01. Een leuke test hier met een opvallende conclusie:

http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-yamaha-mt-01.html
Heb er erg veel plezier van gehad. Wel een blaar op mijn koppelingshand en kreeg de koppeling bijna niet meer dicht na 2 dagen flink sturen. Eens zien of een nieuw kabeltje helpt, maar zware koppeling is volgens mij de standaard helaas. Moet zeggen dat ik ook kantoorhandjes heb hoor :-)

En ik was voor ik weg ging wel benauwd door alle boutjes die los konden trillen. Had hiervoor al een keer gehad dat de bout van de schakelpook los kwam zetten en notabene een van de grote bouten van een motorsteun... Dus echt met het anwb-pasje in de hand vertrokken, maar gelukkig niets nodig gehad. Alles ook nog even nagetrokken en niets kunnen vinden dus lijkt een kwestie van slecht onderhoud van de vorige eigenaar te zijn.

MT-01 ziet er ook wel erg gaaf uit. Maar 1600cc...? :) Poeh!

En een dingetje dat ik tegenkwam: mijn teller wijkt maar liefst 15% af, de verkeerde kant op. :( Verwacht dus een regen aan boetes van de heenweg (trajectcontrole A2, flitser op de A27... ). We kwamen erachter doordat ik na 200km sturen bij het tanken jubelde, "bijna 1 op 20 gereden!" waarop mijn makkers zeiden van... welke route heb jij gereden, wij hebben 235 staan... :-S. Tankte 10,40 liter op mijn 200km, dus ongeveer 230km in het echt. Dat terwijl ik met mijn R6 zo rond de 1 op 11 a 14 haalde. Snelweg is ook lachen, bij 100km net 3000 toeren. En dan het gas even opentrekken in een tunnel :-D.

edit: kekke fiets die MT-01, maar 90 pk uit krap 1700CC? :o

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-01 10:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mijn vorige R6 2003 was een paar maanden geleden uit mijn garage gestolen. Inmiddels weer een leuke motor gevonden via Marktplaats, maar volgens mij klopt er iets niet..

Gaat er bij jullie een alarmbelletje rinkelen bij deze details?

- Toen ik vroeg waar ik de motor kon bekijken zei hij dat hij toch in de stad moest zijn die avond en dat ik daar de motor zou kunnen bekijken. Heb dus geen adres.
- De motor had al anderhalf jaar stil gestaan omdat deze van zijn vrouw was en hij moest 'm verkopen. Toen ik echter op RDW keek, was de laatste tenaamstelling 2 mei 2013? Hij gaf aan dat hij eerst op haar naam stond en dat het voor de verkoop handiger was om het op zijn naam te laten doen.
- Hij gebruikt twee namen op Marktplaats en een andere motor die hij verkoopt en zegt al langer te hebben staat ook pas krap een week op zijn naam.

Misschien zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn, maar bij dit soort dingen ben ik altijd vrij alert.
Hij heeft toegestemd om de fiets te laten keuren bij mijn garage, dus dat is al goed.

Als hij alle papieren heeft die kloppen met het chassisnummer en de sleutels, en de keuring verloopt zonder rare dingen dan kan er toch verder weinig aan de hand zijn? Of zie ik iets over het hoofd.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
Mijn vorige R6 2003 was een paar maanden geleden uit mijn garage gestolen. Inmiddels weer een leuke motor gevonden via Marktplaats, maar volgens mij klopt er iets niet..

- Toen ik vroeg waar ik de motor kon bekijken zei hij dat hij toch in de stad moest zijn die avond en dat ik daar de motor zou kunnen bekijken. Heb dus geen adres.
- De motor had al anderhalf jaar stil gestaan omdat deze van zijn vrouw was en hij moest 'm verkopen. Toen ik echter op RDW keek, was de laatste tenaamstelling 2 mei 2013? Hij gaf aan dat hij eerst op haar naam stond en dat het voor de verkoop handiger was om het op zijn naam te laten doen.
- Hij gebruikt twee namen op Marktplaats en een andere motor die hij verkoopt en zegt al langer te hebben staat ook pas krap een week op zijn naam.

Misschien zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn, maar bij dit soort dingen ben ik altijd vrij alert.
Hij heeft toegestemd om de fiets te laten keuren bij mijn garage, dus dat is al goed.

Als hij alle papieren heeft die kloppen met het chassisnummer en de sleutels, en de keuring verloopt zonder rare dingen dan kan er toch verder weinig aan de hand zijn? Of zie ik iets over het hoofd.
Moeilijk. Het kan iemand zijn die voor de hobby wat motoren importeert en verkoopt. Maar waarom je dan zou moeten liegen weet ik niet. 8)7

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Je kunt iig vragen dat je de motor bij hem thuis wil komen bekijken, zodat je hem echt koud kunt starten. Kijken hoe hij daar op reageert...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Bij twijfel niet inhalen. Eerste argwaan vooral niet wegrationaliseren.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb tot nu toe bij iedere motor die ik heb gekocht dit gevoel gehad, en het is gelukkig altijd goed gegaan. Neemt natuurlijk niet weg dat het ook een keer fout kan gaan..

Zal inderdaad eens vragen of ik 'm thuis koud kan starten. Dat is een hele goeie :)
De keuring staat voor morgenavond al ingepland, dus dat kan nog krap worden.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01 12:02

KroeT

[...]

Je kunt overwegen de keuring te verplaatsen zodat je wat meer zekerheid kunt krijgen. Nu is het bij iemand thuis komen niet direct een garantie (is het wel zijn huis, en zo ja: wat win je daar mee als er een geschil ontstaat?), maar ik sluit me aan bij Rukapul.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:11:
[...]
edit: kekke fiets die MT-01, maar 90 pk uit krap 1700CC? :o
Een koppelmonster en nog een leuke motor voor op het circuit ook :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

90 peekee maar hoeveel vallende appels?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb gister ook ff een lekker stukje gebrommerd.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/905343_593447520679515_1631424558_o.jpg

Ons rustig rijden op de dijk heeft ook geuit in een mooi brandstof gebruik, maar liefst 1:18.75 :*)

No signature required.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 09:13
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:

Heel veel alarmbellen. Klinkt als een gestolen op gekloonde fiets die wordt verkocht.
Bij McDonalds koop je een milkshake of een McChicken. Geen auto of motor ;)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
Aangezien ik vrijdag een lekker vrije dag heb ben ik van plan een dagje te gaan rijden.
Het lijkt me leuk om eens richting Duitsland te gaan, alleen ben ik ontzettend slecht in het vinden van leuke wegen.

Weet iemand hier welke kant ik het beste op kan vanuit Breda (Oosterhout om precies te zijn), om een leuke route tegen te komen tegen/over de grens?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maikel64 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:59:
...alleen ben ik ontzettend slecht in het vinden van leuke wegen...
Vind ik zelf ook altijd lastig... Laatst heb ik mijn TomTom Rider gewoon een aantal plaatsen rond Breda gewezen, waar hij dan zelf de kronkelwegen moest bepalen. Was erg geslaagd.

Vorig seizoen met een collega wel in de buurt van de eifel gereden, was erg leuk, maar waar ik me echt in vergist heb; hoe vermoeiend het was! Dus zelf zou ik zeggen: snelweg groot stuk heen, dan daar lekker touren en dan weer over de snelweg terug.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

t_captain schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Heel veel alarmbellen. Klinkt als een gestolen op gekloonde fiets die wordt verkocht.
McDonalds? Wie heeft het hier over McDonalds :P

Maar kun je daar meer over vertellen? Dan vervalsen ze de papieren ofzo?
Of pakken ze een ander frame en bouwen ze de fiets daar omheen?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 11:18
Ik denk dat hij meer bedoelt dat je niet bij McDonals/ander niet-huis adres af moet spreken voor auto/motor aanschaf. Ik moet ook zeggen dat ik dat niet fijn vindt.
Maar van de andere kant; mijn neef heeft een keer een auto verkocht, en die man heeft hem gevraagd om naar het station in (mijn neef zijn) woonplaats te rijden. Dan mis je dus al de koude start en het huisadres.Schijnbaar vinden genoeg mensen dat niet erg :)

[edit]
Gisteren niet gebrommerd trouwens, maar zaterdag wel.
Een dagje 2 motoren gehuurd bij de ANWB. Mooie F800GS en een Fazer 8, lekker gestuurd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Eddos op 06-05-2013 11:17 ]

• Ricepuppet
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:09:
[...]

McDonalds? Wie heeft het hier over McDonalds :P

Maar kun je daar meer over vertellen? Dan vervalsen ze de papieren ofzo?
Of pakken ze een ander frame en bouwen ze de fiets daar omheen?
Als dat ding daadwerkelijk op zijn naam staat, is dat in elk geval geen probleem. Ook hij heeft zich moeten legitimeren met een geldig document op het Postkantoor.

Echter, je moet zelf goed dat document controleren. Ik spreek uit ervaring dat sommige medewerkers van het Postkantoor het echt niet goed controleren en met een GBA uitreksel al genoegen nemen.

Ik heb een opleiding gehad in documentcontrole, dus ik weet gelukkig waar ik op moet letten, maar check de papieren in elk geval goed na.

Daarnaast inderdaad chassisnummer en lasnaden. Kijk of er gerommeld is. Als je geluk hebt, is het inderdaad gewoon iemand die motoren in/verkoopt.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga morgen gewoon naar de keuring en vraag daar gelijk of ze extra alert willen zijn op dit soort dingen. En uiteraard de papieren en het chassisnummer goed checken.

Hopelijk dan morgenavond een foto hier van mijn nieuwe fiets. 600RR overigens. Ik heb geen geluk met R6'en uit 2003 :X

[ Voor 6% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 11:21 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

t_captain schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Klinkt eerder als een fiets welke ergens in de handelsvoorraad van een dealer/handelaar staat welke nu "particulier" aangeboden wordt.

Gebeurd wel vaker op deze manier omdat sommige mensen het sneller vertrouwen als de latende partij een particulier is in plaats van een (louche) handelaar.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:21:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga morgen gewoon naar de keuring en vraag daar gelijk of ze extra alert willen zijn op dit soort dingen. En uiteraard de papieren en het chassisnummer goed checken.

Hopelijk dan morgenavond een foto hier van mijn nieuwe fiets. 600RR overigens. Ik heb geen geluk met R6'en uit 2003 :X
Heb je een kenteken? Dan kan je op www.rdw.nl in ieder geval bekijken of het import is of niet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Volgens RDW is het geen import.

"Datum eerste afgifte Nederland" is gelijk aan "Datum eerste toelating" in ieder geval.

[ Voor 59% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 11:45 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:43:
Volgens RDW is het geen import.

"Datum eerste afgifte Nederland" is gelijk aan "Datum eerste toelating" in ieder geval.
Dan is het inderdaad een origineel NL motor, bij import verschillen deze data.

Verwijderd

Of een fiets met verborgen problemen dus weer snel doorverkopen?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat spookt ook door mijn hoofd inderdaad, maar dan stem je neem ik aan niet toe met een aankoopkeuring bij een garage lijkt me. Ik blijf het gevoel nog steeds houden, maar ik heb ook nog hoop dat het wel goed kan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 13:14 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:40:
[...]

Een koppelmonster en nog een leuke motor voor op het circuit ook :)

[video]
Ik zie een motor maar hoor een Lancaster...

And it goes BRAAAAAPP!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

@Ken.

Hoe is de vraagprijs?
Is die gewoon marktconform of zit daar een groot verschil in?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vraagprijs is lastig te bepalen. Er staan twee andere vergelijkbare op MP en die vragen wel meer dan deze, maar niet zoveel meer dat het verdacht is. Deze vraagt 4500 en de andere twee vragen 4700 en 4999.

EDIT: Crap. Ik realiseer met net dat de eigenaar helemaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de overschrijving. Dus óf hij snapte het zelf niet en heeft hem onnodig over laten zetten voor de verkoop, óf er is stront aan de knikker.

[ Voor 36% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 14:29 ]

• Ricepuppet
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:11:EDIT: Crap. Ik realiseer met net dat de eigenaar helemaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de overschrijving. Dus óf hij snapte het zelf niet en heeft hem onnodig over laten zetten voor de verkoop, óf er is stront aan de knikker.
Hoezo? Zolang dat ding op zijn naam staat en hij een goed, geldig ID aanlevert is er geen probleem. Hij mag hem voor ieders part elke dag op een andere naam overzetten, zolang hij bij de verkoop het maar op zijn naam staat. Als dat niet zo is, dan zou ik regelrecht omdraaien.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is dus het ding. Hij zegt dat 'ie 'm op naam van zijn vriendin heeft gezet omdat hij zes dagen per week werkt en dit dus handiger is. Alleen gaat hij nu dus wel gewoon zelf mee.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

*mopper*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TDxuDzrBP4vbeHtXHlLnotyf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NQUKlvOBTp6epcKXsjakOL0x/medium.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:54:
Dat is dus het ding. Hij zegt dat 'ie 'm op naam van zijn vriendin heeft gezet omdat hij zes dagen per week werkt en dit dus handiger is. Alleen gaat hij nu dus wel gewoon zelf mee.
Tja...vind je het zelf niet allemaal een beetje apart verhaal worden?
Als het stinkt dan stinkt het...zeg ik altijd maar ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ohoh... schade aan de motor lijkt mee te vallen maar wat om je been zit is denk ik niet om je bier koud te houden vrees ik.... watskeburt?

• Rukapul

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Oxidda schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:05:
Leuk ding inderdaad, rij zelf op moment ook op een kawa! (Een er-6n uit 2006) rijd heerlijk!

En de eerste beurt, sinds ik de motor heb, komt morgen!
Was kleine beurt, wist niet wat dat inhield. Maar viel dus reuze mee, rond de 92 euro. Kan weer even voorruit :)

En inderdeed, wat was er gebeurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Oxidda op 06-05-2013 15:05 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Zoals x jaar gereden. File van rond de 30-35 per uur, reed er tegen 50 doorheen (mag in België).

NLer doet z'n aanwijzer aan en 1 seconde later zat ie tegen mij, vol in de flank.

Overal is er wel een beetje schade, dus het bestek gaat heel hoog zijn. Om hem echt rijklaar te maken is het de kofferbeugels rechtplooien, valbeugels eraf en een nieuwe schakelpook, en heel misschien radiator.

[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 06-05-2013 15:06 ]

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:05:
Zoals x jaar gereden. File van rond de 30-35 per uur, reed er tegen 50 doorheen (mag in België).

NLer doet z'n aanwijzer aan en 1 seconde later zat ie tegen mij, vol in de flank.
Auw...

Ja hier in Nederland zijn ze niet zo gewend meer om de spiegels te gebruiken. Zelfs ik met auto word vaak genoeg over het hoofd gezien. Maar kijken is ook zo veel moeite, die ene seconde extra 8)7 .

Beter opletten als er een gat valt in de file, om dit soort meuk te vermijden, dus helemaal bij die Nederlandse auto's ;) .

• DinX

DinX

Motormuis

Er was zelf geen gat :X :p

• Rukapul
DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:05:
In NL valt dat buiten het convenant.
De norm is tegenwoordig toch om eerst te sturen en vlak voor het afmaken van de bijzondere verrichting nog even te knipperen? :+

Ik haal serieus niet tussen auto's door in als er op de andere baan ruimte is. Precies hierom.

Beterschap trouwens :)
huh? Wilde hij een gat er tussen wringen? omg

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2013 15:13 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:12:
[...]

In NL valt dat buiten het convenant.

[...]

De norm is tegenwoordig toch om eerst te sturen en vlak voor het afmaken van de bijzondere verrichting nog even te knipperen? :+

Ik haal serieus niet tussen auto's door in als er op de andere baan ruimte is. Precies hierom.

Beterschap trouwens :)

[...]

Heel veel plaats was er niet, anders had ik daar gereden. Zodra er ruimte is verhuis ik naar daar tijdens het filteren.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Luxe dat hij nog knipperde idd... Succes met de voet & brommert, hopelijk stelt de verzekering jou in het gelijk.

Ik vind het altijd erg irritant als mensen grote gaten laten vallen in de file, dat zorgt ervoor dat anderen snel van baan gaan wisselen :( Als ik het kan gooi ik de motor er meestal in, zodat wat meer uitwijkruimte heb.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ben benieuwd of hij je wel gezien had als je zelf in het gat gereden had....
Niet kijken blijft toch niet kijken....

Sterkte iig, ook financieel.

• DinX

DinX

Motormuis

EgMaf schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:18:
Ik ben benieuwd of hij je wel gezien had als je zelf in het gat gereden had....
Niet kijken blijft toch niet kijken....

Sterkte iig, ook financieel.
Klopt. Dat was ook weer het standaardantwoord: "ik had je niet gezien". Het zou erg geweest zijn als hij zou zeggen dat hij me wel gezien had :p
Dan was het niet via de verzekering maar via de advocaat :p

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:20:
[...]

Klopt. Dat was ook weer het standaardantwoord: "ik had je niet gezien". Het zou erg geweest zijn als hij zou zeggen dat hij me wel gezien had :p
Dan was het niet via de verzekering maar via de advocaat :p
Poging tot doodslag :P

Succes met de schade en het herstel. Voornamelijk je herstel natuurlijk :)

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Zat ik daar in het ziekenhuis @ woonplaats te wachten op spoedgevallen, zat er een kerel naast mij.

- "Ongeval met de motor ?"
- "Ja"
- "Ik ook, op de E314 in Aarschot deze ochtend"
- "Ik 5 km daarvoor"

8)7

Verwijderd

Beterschap DinX!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ah crap! Beterschap!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:47:
Zat ik daar in het ziekenhuis @ woonplaats te wachten op spoedgevallen, zat er een kerel naast mij.

- "Ongeval met de motor ?"
- "Ja"
- "Ik ook, op de E314 in Aarschot deze ochtend"
- "Ik 5 km daarvoor"

8)7
De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.

Dat + het waardeloze kijkgedrag van de meeste automobilisten :N ... Hoe vaak je mensen gewoon maar ziet gaan zonder dat ze kijken... Het lijkt wel of men tegenwoordig de regel "knipperen, ogen dicht en rammen maar" hanteert... :/

In ieder geval beterschap en sterkte!

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]

De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.

Dat + het waardeloze kijkgedrag van de meeste automobilisten :N ... Hoe vaak je mensen gewoon maar ziet gaan zonder dat ze kijken... Het lijkt wel of men tegenwoordig de regel "knipperen, ogen dicht en rammen maar" hanteert... :/

In ieder geval beterschap en sterkte!
Knipperlichten lijken sowieso overbodig tegenwoordig....rotondes afslaan zonder knipperlicht, voorsorteren zonder knipperlicht, invoegen zonder knipperlicht. waarom hebben we die dingen nog :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:12:
[...]

[...]

Sta je daar serieus nog zo van te kijken? Hoe vaak ik het wel niet zie: er is eigenlijk geen ruimte, maar gewoon duwen want een ander remt toch wel af.

Lijkt steeds meer een regel te worden op de weg.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Wow... just wow.

Dan is het helemaal een kutzooi.

Ik zelf vaak genoeg gehad ook dat men je 'niet zag' . Mensen die met 120km p/u zomaar opschuiven (Dwz, gaan naar middelste baan zonder dat daar reden toe is). Om vervolgens verbaast te zijn dat ik naar hun signaleer dat ze eens moeten kijken.
Gelukkig had ik daar nog ruimte om uit te wijken, dat heb je meestal in files niet :(

• Rukapul
.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
Ach, omgekeerd komt ook voor, juist op dagen zoals gisteren!

Een grote groep motorrijders wilde blijkbaar inhalen en wisselden daarvoor en-bloc van de eerste naar de tweede rijstrook om daar vervolgens over grote afstand exact nul komma nul ruimte te laten voor verkeer dat van de derde rijstrook moest ritsen met de tweede rijstrook. En dat was niet omdat de weg knettervol zat.

Misschien hadden de auto's gewoon moeten duwen zodat ze tussen de 2 rijstroken konden rijden zoals Dinx ;)

• Tankiej
Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Ach, omgekeerd komt ook voor, juist op dagen zoals gisteren!

Een grote groep motorrijders wilde blijkbaar inhalen en wisselden daarvoor en-bloc van de eerste naar de tweede rijstrook om daar vervolgens over grote afstand exact nul komma nul ruimte te laten voor verkeer dat van de derde rijstrook moest ritsen met de tweede rijstrook. En dat was niet omdat de weg knettervol zat.

Misschien hadden de auto's gewoon moeten duwen zodat ze tussen de 2 rijstroken konden rijden zoals Dinx ;)
Dat valt mij ook regelmatig op, grote groepen motorrijders die dan doen alsof ze één groot voertuig zijn. Of dat ze denken dat ze een soort militaire colonne zijn die je niet mag kruisen :')

Ik snap het best dat je bij elkaar wil rijden als groep, maar dat kan je niet opeisen :N

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Wat superk*t DinX, succes met het herstel en ik hoop voor je dat snel duidelijk wordt wie er gaat betalen, en dat dat betalen dan ook maar snel mag gebeuren.

Ik verbaas me er soms over hoe een voorval binnen 1 seconde gebeurt kan zijn, maar hoe het lichamelijke, administratieve en financiele nasleep nog weken, maanden, of soms zelfs jaren kan duren... Zelfs al kom je er lichamelijk snel bovenop dan nog is het grandioos vervelend om heel lang te moeten wachten op de administratie en de €'s.

Enfin, sterke.

https://freight.associates

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
nieuwe reactie omdat het een totaal ander onderwerp is

Wat ik me eens af vroeg. Soms komt het voor dat ik bij stoplichten ga voorkruipen. Mag eigenlijk niet, weet ik, ik doe het ook niet structureel, maar af en toe wel. Soms komt het wel eens voor dat er een rij van ...zeg, 9-11 auto's staat te wachten waar ik dan tussen door rij. Ben ik halverwege, word het groen! Wat doen jullie dan, flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen? Of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen? Of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...

https://freight.associates

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:34:

Wat ik me eens af vroeg. Soms komt het voor dat ik bij stoplichten ga voorkruipen. Mag eigenlijk niet, weet ik, ik doe het ook niet structureel, maar af en toe wel. Soms komt het wel eens voor dat er een rij van ...zeg, 9-11 auto's staat te wachten waar ik dan tussen door rij. Ben ik halverwege, word het groen! Wat doen jullie dan, flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen? Of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen? Of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
Gewoon invoegen. Meeste auto's laten wel ruimte over voor je :)

No signature required.

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
Idd... gas erop wordt nooit gewaardeerd. Gewoon plekkie zoeken.

@Dinx, Echt super kut man! Been gebroken? Of alleen voor de zekerheid gespalkt?
Enneh.... wat hangt er nou tussen voorwiel en blok aan een touwtje?

[ Voor 55% gewijzigd door Serotonine op 06-05-2013 16:39 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

-tom-562

Oliesjeik

Klote man, beterschap!

En over een groen stoplicht, gewoon idd invoegen, een automobilist reageert nooit 'instant', dus er is altijd wel ruimte, dat is mijn ervaring

Vaak bu'j te bang!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Daffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:34:

Wat doen jullie dan:

A. flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen?
B. of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen?
C. of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
Ik zou voor optie B gaan, maar C klinkt ook wel leuk :X

Dinx, veel beterschap en sterkte!.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn, DinX. Ben je weer mooi klaar mee :o

Sterkte er mee, in ieder geval.

Pagina: 1 ... 464 ... 518 Laatste