Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ook grappig: www.motogp.com routeerd nú meteen naar..... http://www.motogp.com/en/...rom=http://www.motogp.com
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 15:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Heel netjes gesproken, "nu te geemotioneerd om hierop te reageren, zou vertekend negatief zijn"
Ben wel benieuwd naar Rossi´s reactie op de race.
Hij deed namelijk ook niet leuk zwaaien naar de camera, mischien is ie ongesteld.
doen ze tijdens de race's zodat ze hun live video kunnen verkopen. was gister tijdens de kwalificaties ook zowimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:08:
Dit beloofd wat voor de resterende 15 races
Ook grappig: www.motogp.com routeerd nú meteen naar..... http://www.motogp.com/en/...rom=http://www.motogp.com![]()
Opgelost
Verwijderd
Dat laseren begint echt irritant te worden bij ons in de buurt Wimmelwimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:56:
Voor de luitjes hier uit de buurt: Ze staan met een laser controle tussen Oirschot en Boxtel op de oude Grindweg (Mieke Vingerhoeds) .... Twee richtingen ... En is een heerlijke weg (60km/h)
En weg zijn ze weer
Zat vandaag tussen Moergestel en Boxtel met de Kawa diverse keren 40 a 50 km/h boven de max. snelheid
Jij boefje... Dat je zomaar 100 durft te rijden in een 60 zône waar je in 't verleden gewoon 80km/h kon/mocht rijden (hebben we nog wel andere "smaken" hier in de regio?).Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:18:
[...]
Dat laseren begint echt irritant te worden bij ons in de buurt Wimmel![]()
Zat vandaag tussen Moergestel en Boxtel met de Kawa diverse keren 40 a 50 km/h boven de max. snelheiden dan echt op plaatsen waar het ook kon.
Dat stuk op de oude grind rijd ik meestal overigens niet omdat er leukere stukken zijn om van Boxtel naar Oirschot te rijden (Schutskuil erin, bijv.). Omdat op die wegen (wél 80!! en da's daar amper te halen) in het weekend veel fietsers te vinden zijn mijd ik ze expres zodat ik op wegen blijf met vrij liggende fietspaden...... En dan kom je dít dus weer tegen
Verwijderd
Kan me daar iets vaag van herinneren (kom er niet meer zo vaak)
Want met de fietsers gescheiden, is het eindelijk een "veilige" 80 weg.
Maar: We zijn ook wel ooit nuttig bezig met de fiets

Althans.... Ik denk dat de overheid van mening is dat dit spul alleen (maar) bedoeld is om te poetsen
[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 18:53 ]
Verwijderd
Voor je helm: Gooi er even een natte handdoek over heen en na een kwartiertje maak je 'm zó weer schoon met een microvezel doekje (geldt ook voor 't front van je motor).
Verwijderd
En dan te bedenken dat ik m'n kisten in die tijd met een panty én een "zippo" + brandstof liet glimmen
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 05-05-2013 18:17 ]
O.a. de K100 gesynchroniseerd met de Carbtune Pro. Voor de geinteresseerden (drie videotjes: YouTube: BMW K100 Synchronization using Carbtune Pro (Part 1))
Teacher, op het BMW K forum heb ik er in mijn thread wat uitleg bij gezet. Mocht je het de moeite waard vinden dat ik er een guide van maak dan vind ik dat prima.
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 05-05-2013 18:43 ]
Ook veel motorrijders gezien tijdens het rondje, maarja lekker met het zonnetje erbij, wat wil je dan
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Enige minpuntje, de snelheidsmeter (en ook dagteller/kmteller) hebben kuren gekregen. Zo zag ik regelmatig 0 km/u staan terwijl ik volgens mij toch echt wel in beweging was.
Het grootste probleem was wel aan de flitspalen, reed ik te snel of zat ik onder Vmax?
Ben benieuwd wat dit kan zijn. Heb enkele jaren geleden op de viffer een pro-oiler gemonteerd en die heeft het snelheidssignaal nodig om te weten wanneer er moet worden gesmeerd. Echter heb ik toen de isolatie van die draad verwijderd om het pro-oiler draadje vast te solderen, maar ik heb de originele niet doorgeknipt. Misschien ondertussen toch een slecht contact geworden?
alleen dat het sinds 2006 weer mijn eerste race was die ik gevolgd heb. en het gaan er weer veel meer wordenwimmel_1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:05:
Wordt een gaaf seizoen... en voor de rest zeg ik NIKS (en de rest ook niet, hoop ik).
Verwijderd
Mischien wel de mooiste stijl in het afgelopen decenium
Doet mij ook veel deugd dat Marquez wel iets weg heeft van Stoner (geen probleem met dwars gaan)
En hoewel het echt geen mooie actie was in de laatste bocht, ik hoop dat ie dat nog een paar keer bij Rossi gaat doen.
Maar dan moet die wel eens beter zijn best gaan doen, anders sterft die "Rossi legende; G.O.A.T" wel uit (had ie ook maar gewoon moeten stoppen na 2009)
stoner heb ik ook nog meegemaakt, zijn duc vol de traction control induwenVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:09:
Je hebt het Stoner tijdperk gemist?
Mischien wel de mooiste stijl in het afgelopen decenium
Doet mij ook veel deugd dat Marquez wel iets weg heeft van Stoner (geen probleem met dwars gaan)
En hoewel het echt geen mooie actie was in de laatste bocht, ik hoop dat ie dat nog een paar keer bij Rossi gaat doen.
Maar dan moet die wel eens beter zijn best gaan doen, anders sterft die "Rossi legende; G.O.A.T" wel uit (had ie ook maar gewoon moeten stoppen na 2009)
geen idee hoelang het precies terug is maar het is al even geleden.
Ik ga hem zaterdag ophalen, voelde dit weekend een beetje onwennig maar ik heb er wel goed aan gedaan denk ik.Kiswum schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:31:
Mooie motor Joopieboy en wat moedig dat je zo snel weer een ander motor hebt. Geniet ervan als je hem krijgt of heb je hem al thuis staan?
Aangezien je zojuist een bericht hebt geplaats, ga ik er vanuit dat je met dit mooie weer nog geen motor hebt of voetballiefhebber bent
Rechtsbijstand gaat de wegbeheerder aansprakelijk stellen, en mocht dat niks worden wordt het sowieso waarborgfonds. Daarom gaat het ook even duren.fredkroket schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:55:
[...]
Hoe is het nou eigenlijk afgelopen? Gaat het waarborgfonds je voorzien van centen, of krijg je het (misschien) van de wegbeheerder? Lijkt me sowieso erg onprettig als je niet zeker bent of je dat geld ooit nog gaat zien.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Bij sommige mensen gaat het tussen de oren zitten.
Mooi om te zien dat je daar gelukkig geen last van hebt
Ik zeg altijd maar, je moet altijd met plezier opstappen, (dat, en niet te veel nadenken maar gewoon doen, ik rijd altijd sneller en makkelijker als ik stop met nadenken hoe te rijden, vreemd genoeg)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Echt helemaal top, bijna 800 km gereden sinds vrijdag tot thuiskomst net iets voor 6'en net.
Heb heel wat haarspeld bochtjes en lange doordraaiers gezien.
Op de heen weg me beschaafd gedragen gezien de 1 op 30 die ik heb gereden.
Dat plus het feit dat ik niet uit de zijspiegels van de sportfiets rijders te branden was op de bochtige stukken heeft me heel wat reacties op geleverd.
Lang leve de Vespa..
Ze heeft geen slag verkeerd geslagen, ik heb heerlijk gezeten en het standaardje voor het eerst aan de grond gekregen.
De snelweg mag dan niet echt haar terrein zijn maar de binnen door weggetje in de Eifel lijken wel gemaakt voor die kleine 12 inch wieltjes.
De haartjes zijn in ieder geval van bandjes af, er blijft nog een klein randje onbereden over aan de zijkanten maar platter wilde ze echt niet door de bocht zonder eerst flink wat kappen af te schrapen.
[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 05-05-2013 21:57 . Reden: typo, lang leve kilometers maken. ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar mooi dat je gewoon lekker hebt gereden
Verwijderd
Scooters zijn gewoon coolBommes schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:49:
De haartjes zijn in ieder geval van bandjes af, er blijft nog een klein randje onbereden over aan de zijkanten maar platter wilde ze echt niet door de bocht zonder eerst flink wat kappen af te schrapen.
Hier een prachtig filmpje van een heel snelle scooterrijder die het de meeste motorrijders knap lastig zal maken
YouTube: RNICKEYMOUSEVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:21:
[...]
Scooters zijn gewoon cool
Hier een prachtig filmpje van een heel snelle scooterrijder die het de meeste motorrijders knap lastig zal maken
[video]
Staan er vást wel wat meer
Met dat mooie weer rij je nog eens wat.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik moest zaterdag én zondag tanken. Met dit mooie weer rijd je nog eens wat inderdaad_Apache_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:50:
Maandag getankt, woensdag getankt, vrijdag getankt, en gister getankt..
Met dat mooie weer rij je nog eens wat.
Verwijderd

Mooie plaatjes gemaakt met de gopro hero 3 met de remote op het stuur. Handig om te zien wanneer de batterij bijna leeg was en om zo min mogelijk footage van de minder spannende stukjes te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:02 ]
Blijkbaar was ik zo enthousiast dat ik mijn rear hugger kapot heb gereden. Hoe? Ik wilde uit de parkeergarage bij mij thuis rijden, maar het schakelslot zat nog vast aan mijn achterband. Ik trok gelukkig zachtjes op, maar ik hoorde toen al een luide krak.
De rear hugger hing een beetje over mn achterband heen, dus ik heb hem moeten demonteren. Zoals het er nu uitziet is hij nog redelijk in orde, op een scheur in het plastic na. Die ga ik dus zelf plakken, schuren, primen en opnieuw spuiten.
Weer een project erbij, alsof ik het niet druk genoeg heb ik met drie andere projecten
Daarnaast reed ik gisteren - ook denk ik, enthousiasme - errug slordig
Iedere keer slecht schakelen, rommelig in de toeren zitten en als klap op de vuurpijl; een rotonde te hard nemen (60km/h) waardoor ik bijna in de berm belandde; ik reed uit nood maar (net) over wat klinkertegels die aangelegd waren.
Man, wat een zooitje. Maar wat heb ik gelachen gisteren
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
He, dat is best handig zoVerwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:01:
Heerlijk gestuurd door de eiffel dit weekend! Erg tevreden met de nieuwe brommer (Buell XB12R), echt een verademing met alle bochtjes t.o.v. mijn 2003 R6. Lekker veel koppel om de bocht uit te rijden, heerlijk!
[afbeelding]
Mooie plaatjes gemaakt met de gopro hero 3 met de remote op het stuur. Handig om te zien wanneer de batterij bijna leeg was en om zo min mogelijk footage van de minder spannende stukjes te maken.
[afbeelding]
@Ricepupput: oeps
En komende week zal het alleen nog maar meer worden. 3 dagen woon werk, morgenavond even van Den Haag op en neer naar Deventer, en donderdag/vrijdag/zaterdag een weekendje Eifel/Luxemburg.Tankiej schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:54:
[...]
Ik moest zaterdag én zondag tanken. Met dit mooie weer rijd je nog eens wat inderdaad
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Die buell vind ik trouwens erg gaaf, zag er toevallig een staan in Utrecht en vind dat misschien wel iets om op zijn tijd mijn Hornet te vervangen
Verwijderd
http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-yamaha-mt-01.html
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:39 ]
Ach, het is maar plasticChakotay schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:15:
@Ricepupput: oepsMaar beter je hugger dan je remklauw...
En de schade valt mee. Het meeste van mijn TDM900 wilde ik toch al een spuitbeurt geven, dus deze rear hugger ga ik ook matzwart spuiten (alsmede de zijkappen binnenkort)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Jaloers! Ik rijd woon-werk met de leasebak_Apache_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:16:
[...]
En komende week zal het alleen nog maar meer worden. 3 dagen woon werk, morgenavond even van Den Haag op en neer naar Deventer, en donderdag/vrijdag/zaterdag een weekendje Eifel/Luxemburg.. Dus de afgelopen week 800km gereden en komende week iets van 1500.
Mijn motor staat nu nog 200km verderop, ik heb geen stalling waar ik nu woon en ik laat haar niet op straat staan in Utrecht. Dus dat is alleen in het weekend rijden.. Maar over een paar weken woon ik ergens anders (als het goed is), waar wél stalling is. Dan kan ik wat meer kilometers maken
Lijkt mij een goed plan!MailMan schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:42:
Veel te lekker weer om de hele dag te sleutelen aan de motor, maar toch gedaan. In ieder geval flink verbrand
O.a. de K100 gesynchroniseerd met de Carbtune Pro. Voor de geinteresseerden (drie videotjes: YouTube: BMW K100 Synchronization using Carbtune Pro (Part 1))
Teacher, op het BMW K forum heb ik er in mijn thread wat uitleg bij gezet. Mocht je het de moeite waard vinden dat ik er een guide van maak dan vind ik dat prima.
Heb je ook de vlinderkleppen gedaan?
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Heb er erg veel plezier van gehad. Wel een blaar op mijn koppelingshand en kreeg de koppeling bijna niet meer dicht na 2 dagen flink sturen. Eens zien of een nieuw kabeltje helpt, maar zware koppeling is volgens mij de standaard helaas. Moet zeggen dat ik ook kantoorhandjes heb hoor :-)Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:39:
Buell's zijn heel gaafHoewel ik sommige Harley's ook wel erg gaaf vind zoals de Dyna's en Softtails. Wat trouwens een prachtig alternatief voor een Buell is is een Yamaha MT-01. Een leuke test hier met een opvallende conclusie:
http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-yamaha-mt-01.html
En ik was voor ik weg ging wel benauwd door alle boutjes die los konden trillen. Had hiervoor al een keer gehad dat de bout van de schakelpook los kwam zetten en notabene een van de grote bouten van een motorsteun... Dus echt met het anwb-pasje in de hand vertrokken, maar gelukkig niets nodig gehad. Alles ook nog even nagetrokken en niets kunnen vinden dus lijkt een kwestie van slecht onderhoud van de vorige eigenaar te zijn.
MT-01 ziet er ook wel erg gaaf uit. Maar 1600cc...?
En een dingetje dat ik tegenkwam: mijn teller wijkt maar liefst 15% af, de verkeerde kant op.
edit: kekke fiets die MT-01, maar 90 pk uit krap 1700CC?
Gaat er bij jullie een alarmbelletje rinkelen bij deze details?
- Toen ik vroeg waar ik de motor kon bekijken zei hij dat hij toch in de stad moest zijn die avond en dat ik daar de motor zou kunnen bekijken. Heb dus geen adres.
- De motor had al anderhalf jaar stil gestaan omdat deze van zijn vrouw was en hij moest 'm verkopen. Toen ik echter op RDW keek, was de laatste tenaamstelling 2 mei 2013? Hij gaf aan dat hij eerst op haar naam stond en dat het voor de verkoop handiger was om het op zijn naam te laten doen.
- Hij gebruikt twee namen op Marktplaats en een andere motor die hij verkoopt en zegt al langer te hebben staat ook pas krap een week op zijn naam.
Misschien zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn, maar bij dit soort dingen ben ik altijd vrij alert.
Hij heeft toegestemd om de fiets te laten keuren bij mijn garage, dus dat is al goed.
Als hij alle papieren heeft die kloppen met het chassisnummer en de sleutels, en de keuring verloopt zonder rare dingen dan kan er toch verder weinig aan de hand zijn? Of zie ik iets over het hoofd.
Moeilijk. Het kan iemand zijn die voor de hobby wat motoren importeert en verkoopt. Maar waarom je dan zou moeten liegen weet ik niet.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
Mijn vorige R6 2003 was een paar maanden geleden uit mijn garage gestolen. Inmiddels weer een leuke motor gevonden via Marktplaats, maar volgens mij klopt er iets niet..
- Toen ik vroeg waar ik de motor kon bekijken zei hij dat hij toch in de stad moest zijn die avond en dat ik daar de motor zou kunnen bekijken. Heb dus geen adres.
- De motor had al anderhalf jaar stil gestaan omdat deze van zijn vrouw was en hij moest 'm verkopen. Toen ik echter op RDW keek, was de laatste tenaamstelling 2 mei 2013? Hij gaf aan dat hij eerst op haar naam stond en dat het voor de verkoop handiger was om het op zijn naam te laten doen.
- Hij gebruikt twee namen op Marktplaats en een andere motor die hij verkoopt en zegt al langer te hebben staat ook pas krap een week op zijn naam.
Misschien zie ik wel dingen die er helemaal niet zijn, maar bij dit soort dingen ben ik altijd vrij alert.
Hij heeft toegestemd om de fiets te laten keuren bij mijn garage, dus dat is al goed.
Als hij alle papieren heeft die kloppen met het chassisnummer en de sleutels, en de keuring verloopt zonder rare dingen dan kan er toch verder weinig aan de hand zijn? Of zie ik iets over het hoofd.
Zal inderdaad eens vragen of ik 'm thuis koud kan starten. Dat is een hele goeie
De keuring staat voor morgenavond al ingepland, dus dat kan nog krap worden.
Peace is not simply the absence of war.
Verwijderd
Een koppelmonster en nog een leuke motor voor op het circuit ookVerwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:11:
[...]
edit: kekke fiets die MT-01, maar 90 pk uit krap 1700CC?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ons rustig rijden op de dijk heeft ook geuit in een mooi brandstof gebruik, maar liefst 1:18.75
No signature required.
Heel veel alarmbellen. Klinkt als een gestolen op gekloonde fiets die wordt verkocht.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
Bij McDonalds koop je een milkshake of een McChicken. Geen auto of motor
Het lijkt me leuk om eens richting Duitsland te gaan, alleen ben ik ontzettend slecht in het vinden van leuke wegen.
Weet iemand hier welke kant ik het beste op kan vanuit Breda (Oosterhout om precies te zijn), om een leuke route tegen te komen tegen/over de grens?
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Vind ik zelf ook altijd lastig... Laatst heb ik mijn TomTom Rider gewoon een aantal plaatsen rond Breda gewezen, waar hij dan zelf de kronkelwegen moest bepalen. Was erg geslaagd.Maikel64 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:59:
...alleen ben ik ontzettend slecht in het vinden van leuke wegen...
Vorig seizoen met een collega wel in de buurt van de eifel gereden, was erg leuk, maar waar ik me echt in vergist heb; hoe vermoeiend het was! Dus zelf zou ik zeggen: snelweg groot stuk heen, dan daar lekker touren en dan weer over de snelweg terug.
McDonalds? Wie heeft het hier over McDonaldst_captain schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:57:
[...]
Heel veel alarmbellen. Klinkt als een gestolen op gekloonde fiets die wordt verkocht.
Maar kun je daar meer over vertellen? Dan vervalsen ze de papieren ofzo?
Of pakken ze een ander frame en bouwen ze de fiets daar omheen?
Maar van de andere kant; mijn neef heeft een keer een auto verkocht, en die man heeft hem gevraagd om naar het station in (mijn neef zijn) woonplaats te rijden. Dan mis je dus al de koude start en het huisadres.Schijnbaar vinden genoeg mensen dat niet erg
[edit]
Gisteren niet gebrommerd trouwens, maar zaterdag wel.
Een dagje 2 motoren gehuurd bij de ANWB. Mooie F800GS en een Fazer 8, lekker gestuurd
[ Voor 15% gewijzigd door Eddos op 06-05-2013 11:17 ]
Als dat ding daadwerkelijk op zijn naam staat, is dat in elk geval geen probleem. Ook hij heeft zich moeten legitimeren met een geldig document op het Postkantoor.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:09:
[...]
McDonalds? Wie heeft het hier over McDonalds
Maar kun je daar meer over vertellen? Dan vervalsen ze de papieren ofzo?
Of pakken ze een ander frame en bouwen ze de fiets daar omheen?
Echter, je moet zelf goed dat document controleren. Ik spreek uit ervaring dat sommige medewerkers van het Postkantoor het echt niet goed controleren en met een GBA uitreksel al genoegen nemen.
Ik heb een opleiding gehad in documentcontrole, dus ik weet gelukkig waar ik op moet letten, maar check de papieren in elk geval goed na.
Daarnaast inderdaad chassisnummer en lasnaden. Kijk of er gerommeld is. Als je geluk hebt, is het inderdaad gewoon iemand die motoren in/verkoopt.
Hopelijk dan morgenavond een foto hier van mijn nieuwe fiets. 600RR overigens. Ik heb geen geluk met R6'en uit 2003
[ Voor 6% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 11:21 ]
Klinkt eerder als een fiets welke ergens in de handelsvoorraad van een dealer/handelaar staat welke nu "particulier" aangeboden wordt.t_captain schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:57:
[...]
Heel veel alarmbellen. Klinkt als een gestolen op gekloonde fiets die wordt verkocht.
Gebeurd wel vaker op deze manier omdat sommige mensen het sneller vertrouwen als de latende partij een particulier is in plaats van een (louche) handelaar.
Heb je een kenteken? Dan kan je op www.rdw.nl in ieder geval bekijken of het import is of niet.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:21:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga morgen gewoon naar de keuring en vraag daar gelijk of ze extra alert willen zijn op dit soort dingen. En uiteraard de papieren en het chassisnummer goed checken.
Hopelijk dan morgenavond een foto hier van mijn nieuwe fiets. 600RR overigens. Ik heb geen geluk met R6'en uit 2003
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
"Datum eerste afgifte Nederland" is gelijk aan "Datum eerste toelating" in ieder geval.
[ Voor 59% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 11:45 ]
Dan is het inderdaad een origineel NL motor, bij import verschillen deze data.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:43:
Volgens RDW is het geen import.
"Datum eerste afgifte Nederland" is gelijk aan "Datum eerste toelating" in ieder geval.
[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 13:14 ]
Ik zie een motor maar hoor een Lancaster...Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:40:
[...]
Een koppelmonster en nog een leuke motor voor op het circuit ook
[video]
And it goes BRAAAAAPP!
Hoe is de vraagprijs?
Is die gewoon marktconform of zit daar een groot verschil in?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
EDIT: Crap. Ik realiseer met net dat de eigenaar helemaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de overschrijving. Dus óf hij snapte het zelf niet en heeft hem onnodig over laten zetten voor de verkoop, óf er is stront aan de knikker.
[ Voor 36% gewijzigd door Ken. op 06-05-2013 14:29 ]
Hoezo? Zolang dat ding op zijn naam staat en hij een goed, geldig ID aanlevert is er geen probleem. Hij mag hem voor ieders part elke dag op een andere naam overzetten, zolang hij bij de verkoop het maar op zijn naam staat. Als dat niet zo is, dan zou ik regelrecht omdraaien.Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:11:EDIT: Crap. Ik realiseer met net dat de eigenaar helemaal niet aanwezig hoeft te zijn bij de overschrijving. Dus óf hij snapte het zelf niet en heeft hem onnodig over laten zetten voor de verkoop, óf er is stront aan de knikker.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Tja...vind je het zelf niet allemaal een beetje apart verhaal worden?Ken. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:54:
Dat is dus het ding. Hij zegt dat 'ie 'm op naam van zijn vriendin heeft gezet omdat hij zes dagen per week werkt en dit dus handiger is. Alleen gaat hij nu dus wel gewoon zelf mee.
Als het stinkt dan stinkt het...zeg ik altijd maar
Float like a butterfly, sting like a bee.
ohoh... schade aan de motor lijkt mee te vallen maar wat om je been zit is denk ik niet om je bier koud te houden vrees ik.... watskeburt?
theHoff schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:58:
watskeburt?
Was kleine beurt, wist niet wat dat inhield. Maar viel dus reuze mee, rond de 92 euro. Kan weer even voorruitOxidda schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:05:
Leuk ding inderdaad, rij zelf op moment ook op een kawa! (Een er-6n uit 2006) rijd heerlijk!
En de eerste beurt, sinds ik de motor heb, komt morgen!
En inderdeed, wat was er gebeurt?
[ Voor 4% gewijzigd door Oxidda op 06-05-2013 15:05 ]
NLer doet z'n aanwijzer aan en 1 seconde later zat ie tegen mij, vol in de flank.
Overal is er wel een beetje schade, dus het bestek gaat heel hoog zijn. Om hem echt rijklaar te maken is het de kofferbeugels rechtplooien, valbeugels eraf en een nieuwe schakelpook, en heel misschien radiator.
[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 06-05-2013 15:06 ]
Auw...DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:05:
Zoals x jaar gereden. File van rond de 30-35 per uur, reed er tegen 50 doorheen (mag in België).
NLer doet z'n aanwijzer aan en 1 seconde later zat ie tegen mij, vol in de flank.
Ja hier in Nederland zijn ze niet zo gewend meer om de spiegels te gebruiken. Zelfs ik met auto word vaak genoeg over het hoofd gezien. Maar kijken is ook zo veel moeite, die ene seconde extra
Beter opletten als er een gat valt in de file, om dit soort meuk te vermijden, dus helemaal bij die Nederlandse auto's
In NL valt dat buiten het convenant.DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:05:
Zoals x jaar gereden. File van rond de 30-35 per uur, reed er tegen 50 doorheen (mag in België).
De norm is tegenwoordig toch om eerst te sturen en vlak voor het afmaken van de bijzondere verrichting nog even te knipperen?NLer doet z'n aanwijzer aan en 1 seconde later zat ie tegen mij, vol in de flank.
Ik haal serieus niet tussen auto's door in als er op de andere baan ruimte is. Precies hierom.
Beterschap trouwens
huh? Wilde hij een gat er tussen wringen? omg
[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 06-05-2013 15:13 ]
Heel veel plaats was er niet, anders had ik daar gereden. Zodra er ruimte is verhuis ik naar daar tijdens het filteren.Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:12:
[...]
In NL valt dat buiten het convenant.
[...]
De norm is tegenwoordig toch om eerst te sturen en vlak voor het afmaken van de bijzondere verrichting nog even te knipperen?
Ik haal serieus niet tussen auto's door in als er op de andere baan ruimte is. Precies hierom.
Beterschap trouwens
[...]
Ik vind het altijd erg irritant als mensen grote gaten laten vallen in de file, dat zorgt ervoor dat anderen snel van baan gaan wisselen
Niet kijken blijft toch niet kijken....
Sterkte iig, ook financieel.
Klopt. Dat was ook weer het standaardantwoord: "ik had je niet gezien". Het zou erg geweest zijn als hij zou zeggen dat hij me wel gezien hadEgMaf schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:18:
Ik ben benieuwd of hij je wel gezien had als je zelf in het gat gereden had....
Niet kijken blijft toch niet kijken....
Sterkte iig, ook financieel.
Dan was het niet via de verzekering maar via de advocaat
Poging tot doodslagDinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:20:
[...]
Klopt. Dat was ook weer het standaardantwoord: "ik had je niet gezien". Het zou erg geweest zijn als hij zou zeggen dat hij me wel gezien had
Dan was het niet via de verzekering maar via de advocaat
Succes met de schade en het herstel. Voornamelijk je herstel natuurlijk
No signature required.
- "Ongeval met de motor ?"
- "Ja"
- "Ik ook, op de E314 in Aarschot deze ochtend"
- "Ik 5 km daarvoor"
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.DinX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:47:
Zat ik daar in het ziekenhuis @ woonplaats te wachten op spoedgevallen, zat er een kerel naast mij.
- "Ongeval met de motor ?"
- "Ja"
- "Ik ook, op de E314 in Aarschot deze ochtend"
- "Ik 5 km daarvoor"
Dat + het waardeloze kijkgedrag van de meeste automobilisten
In ieder geval beterschap en sterkte!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Knipperlichten lijken sowieso overbodig tegenwoordig....rotondes afslaan zonder knipperlicht, voorsorteren zonder knipperlicht, invoegen zonder knipperlicht. waarom hebben we die dingen nog.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]
De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.
Dat + het waardeloze kijkgedrag van de meeste automobilisten... Hoe vaak je mensen gewoon maar ziet gaan zonder dat ze kijken... Het lijkt wel of men tegenwoordig de regel "knipperen, ogen dicht en rammen maar" hanteert...
![]()
In ieder geval beterschap en sterkte!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Sta je daar serieus nog zo van te kijken? Hoe vaak ik het wel niet zie: er is eigenlijk geen ruimte, maar gewoon duwen want een ander remt toch wel af.Rukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:12:
[...]
[...]
Lijkt steeds meer een regel te worden op de weg.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Wow... just wow.
Dan is het helemaal een kutzooi.
Ik zelf vaak genoeg gehad ook dat men je 'niet zag' . Mensen die met 120km p/u zomaar opschuiven (Dwz, gaan naar middelste baan zonder dat daar reden toe is). Om vervolgens verbaast te zijn dat ik naar hun signaleer dat ze eens moeten kijken.
Gelukkig had ik daar nog ruimte om uit te wijken, dat heb je meestal in files niet
Ach, omgekeerd komt ook voor, juist op dagen zoals gisteren!.Gertjan. schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
De vierwielers moeten schijnbaar weer wennen aan voertuigen met minder wielen... Gisteren ook een keer of 3 bijna van de dijk afgeduwd door mensen die 0,0 rekening houden met een motor. Die denken dat je gewoon maar de berm in kan.
Een grote groep motorrijders wilde blijkbaar inhalen en wisselden daarvoor en-bloc van de eerste naar de tweede rijstrook om daar vervolgens over grote afstand exact nul komma nul ruimte te laten voor verkeer dat van de derde rijstrook moest ritsen met de tweede rijstrook. En dat was niet omdat de weg knettervol zat.
Misschien hadden de auto's gewoon moeten duwen zodat ze tussen de 2 rijstroken konden rijden zoals Dinx
Dat valt mij ook regelmatig op, grote groepen motorrijders die dan doen alsof ze één groot voertuig zijn. Of dat ze denken dat ze een soort militaire colonne zijn die je niet mag kruisenRukapul schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:24:
[...]
Ach, omgekeerd komt ook voor, juist op dagen zoals gisteren!
Een grote groep motorrijders wilde blijkbaar inhalen en wisselden daarvoor en-bloc van de eerste naar de tweede rijstrook om daar vervolgens over grote afstand exact nul komma nul ruimte te laten voor verkeer dat van de derde rijstrook moest ritsen met de tweede rijstrook. En dat was niet omdat de weg knettervol zat.
Misschien hadden de auto's gewoon moeten duwen zodat ze tussen de 2 rijstroken konden rijden zoals Dinx
Ik snap het best dat je bij elkaar wil rijden als groep, maar dat kan je niet opeisen
Ik verbaas me er soms over hoe een voorval binnen 1 seconde gebeurt kan zijn, maar hoe het lichamelijke, administratieve en financiele nasleep nog weken, maanden, of soms zelfs jaren kan duren... Zelfs al kom je er lichamelijk snel bovenop dan nog is het grandioos vervelend om heel lang te moeten wachten op de administratie en de €'s.
Enfin, sterke.
https://freight.associates
Wat ik me eens af vroeg. Soms komt het voor dat ik bij stoplichten ga voorkruipen. Mag eigenlijk niet, weet ik, ik doe het ook niet structureel, maar af en toe wel. Soms komt het wel eens voor dat er een rij van ...zeg, 9-11 auto's staat te wachten waar ik dan tussen door rij. Ben ik halverwege, word het groen! Wat doen jullie dan, flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen? Of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen? Of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
https://freight.associates
Gewoon invoegen. Meeste auto's laten wel ruimte over voor jeDaffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:34:
nieuwe reactie omdat het een totaal ander onderwerp is
Wat ik me eens af vroeg. Soms komt het voor dat ik bij stoplichten ga voorkruipen. Mag eigenlijk niet, weet ik, ik doe het ook niet structureel, maar af en toe wel. Soms komt het wel eens voor dat er een rij van ...zeg, 9-11 auto's staat te wachten waar ik dan tussen door rij. Ben ik halverwege, word het groen! Wat doen jullie dan, flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen? Of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen? Of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
No signature required.
@Dinx, Echt super kut man! Been gebroken? Of alleen voor de zekerheid gespalkt?
Enneh.... wat hangt er nou tussen voorwiel en blok aan een touwtje?
[ Voor 55% gewijzigd door Serotonine op 06-05-2013 16:39 ]
En over een groen stoplicht, gewoon idd invoegen, een automobilist reageert nooit 'instant', dus er is altijd wel ruimte, dat is mijn ervaring
Vaak bu'j te bang!
Ik zou voor optie B gaan, maar C klinkt ook wel leukDaffie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:34:
nieuwe reactie omdat het een totaal ander onderwerp is
Wat doen jullie dan:
A. flink gas geven om (alsnog) vooraan te eindigen?
B. of alvast schuin voor een auto gaan staan op de linker dan wel rechter rijstrook om vervolgens netjes in te voegen?
C. of gewoon stoppen, motor neerzetten, sigaretje roken en een vrede dansje doen? Kan toch...
Dinx, veel beterschap en sterkte!.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Sterkte er mee, in ieder geval.
Dit topic is gesloten.
![]()