Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 461 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.046 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik ben dus bij Centraal Beheer verzekerd en ik ben rechtstreeks naar de afdeling Rechtsbijstand doorgeschakeld door het menu, dit omdat mij dit het verstandigste leek. Even gesproken met die man en die zag het wel positief in. Was op een tweetal manieren op te lossen maar ze moesten dan even kijken wat er in dit geval nu het handigste was zeg maar.

Wel weet ik inmiddels dat er 's ochtends ook een ongeluk gebeurd is daar, dus het is wel duidelijk dat dat stuk echt linke soep was en dat moest dus bekend zijn als er idd 's ochtends ook al iemand is verongelukt.

Maar ik zal mij eens verdiepen in het waarborgfonds idd wat ik daarvoor allemaal moet doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit valt overigens onder het kopje "afgevallen lading" ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duidelijk, moet wel binnen 14 dagen, dus maandag de rechtsbijstand bellen en vragen hoe en wat, en of het zin heeft of ik zelf een claim ga indienen bij het waarborgfonds of dat hun gaan doen. En zo ja op welke termijn. Maar waarom moet dat zo jezus lang duren dan?

En ik lees over aangifte doen veel, dat kan ook online, maar wat moet ik dan aangeven als ik zo stom mag vragen? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 27-04-2013 19:42 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat de "dader" onbekend is en dit uit een gezamenlijke pot van alle NL verzekeraars moet komen... Welke de verzekeringnemers gezamenlijk vullen :P

Maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/2013-04-23-18.52.57-Small.jpg

Zó wordt ze weer..... ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik mag het hopen, ik zie dat niet meer zo voor mij. -O-

Aangifte doen dus, is al wel gemeld dat ik een ongeluk heb gehad, dus dat kunnen ze ook zien en dan navragen of de rechtsbijstand het waarborgfonds gaat regelen of dat ik dat ga doen. :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:46:
Ik mag het hopen, ik zie dat niet meer zo voor mij. -O-

Aangifte doen dus, is al wel gemeld dat ik een ongeluk heb gehad, dus dat kunnen ze ook zien en dan navragen of de rechtsbijstand het waarborgfonds gaat regelen of dat ik dat ga doen. :X
Aangifte doen moet je sowieso.. Je hebt feitelijk gezien géén persoonlijke tegenpartij..... ('t Waarborgfonds is je partij én die eisen een aangifte én een paar getuigen).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb je even een PB gestuurd, dank voor je hulp en advies. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor alle overige lezers: Dit is een "verborgen" wettelijk geregeld item bij de verzekeraars waar gewoon iedereen als verkeringnemer recht op heeft, niks illegaals ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 27-04-2013 20:19 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat klopt, mijn vader raakte al in paniek toen ik zei dat ik hem WA+ verzekerd had en niet all risk, ja nu moet je het zelf betalen. :X Niet dat ik all risk nu alsnog niet ga doen als die dadelijk weer heel is maar goed.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Joopieboy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Diesel op het wegdek -O-

Vrijdagavond motor wezen halen...

*knip*

Zwaar klote dit, jaar gereden, koop je eens wat voor je eigen ga je heel sullig lelijk onderuit. :(
-O-

Wil je dat voortaan nooit meer doen? Damn probeer me voor te stellen hoe ik me zou voelen als mij dat vandaag overkomen was en ik word bijna echt boos. }:|

Succes met de afhandeling iig, en gelukkig dat je zelf niks hebt.
oh damn zie het nu pas, ik heb mijn ondertitel maar half aangepast.

[ Voor 42% gewijzigd door Flagg op 27-04-2013 21:20 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
iemand van hier naar de sbk geweest vandaag?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik was gister ook niet echt bepaald heel vrolijk enzo. :X Pap en mam hadden mij vandaag min of meer verplicht meegenomen, dagje uit. Mede ook omdat ze door hadden dat ik mij niet zo happy voelde.
Wel erg, ik rijd dik 35dkm per jaar met de auto en ik was toch schrikachtig in de auto naast pap vandaag. Schrik zit er goed in. :X

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Dacuuu schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:19:
iemand van hier naar de sbk geweest vandaag?
ik ga morgen :D

@joopie

heel veel sterkte! vreselijk gewoon :(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En wie gaat er hier naar de TT ?? :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Joopieboy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:20:
Ja ik was gister ook niet echt bepaald heel vrolijk enzo. :X Pap en mam hadden mij vandaag min of meer verplicht meegenomen, dagje uit. Mede ook omdat ze door hadden dat ik mij niet zo happy voelde.
Wel erg, ik rijd dik 35dkm per jaar met de auto en ik was toch schrikachtig in de auto naast pap vandaag. Schrik zit er goed in. :X
Ik ben in Apeldoorn een keertje onderuit gegaan op een dieselspoor, dus dat was met amper 50 kmu, maar ik snap precies wat je bedoelt. Ik had het "geluk" dat ik geen ander vervoer had en dus meteen moest doorrijden (niks echt stuk alleen krassen) maar ik weet nog hoe de eerste paar bochten voelde... alsof ik mijn eerte rijles had. :X

Daarna nog een paar weekjes licht panisch over vlekken op de weg (benzine ziet er net zo uit maar is absoluut niet glad), maar nu let ik er amper meer op. Het slijt vanzelf.

Mijn advies, zorg dat je zo snel mogelijk weer rijd, hoe langer je het uitstelt hoe lastiger het wordt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:24:
En wie gaat er hier naar de TT ?? :)
Ik, wss.
Niet zozeer voor de race, maar ook meer voor de boel er omheen (ik ga op de camping staan). Vorig jaar heb ik de halve race lopen slapen :P

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thnx joshje. :)
Flagg schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:26:
[...]

Ik ben in Apeldoorn een keertje onderuit gegaan op een dieselspoor, dus dat was met amper 50 kmu, maar ik snap precies wat je bedoelt. Ik had het "geluk" dat ik geen ander vervoer had en dus meteen moest doorrijden (niks echt stuk alleen krassen) maar ik weet nog hoe de eerste paar bochten voelde... alsof ik mijn eerte rijles had. :X

Daarna nog een paar weekjes licht panisch over vlekken op de weg (benzine ziet er net zo uit maar is absoluut niet glad), maar nu let ik er amper meer op. Het slijt vanzelf.

Mijn advies, zorg dat je zo snel mogelijk weer rijd, hoe langer je het uitstelt hoe lastiger het wordt.
Dat is ook niet fijn dan zeg maar. :X Goeiedag... Maar dat is idd wel zo wat jij daar zegt, snel maar weer gaan rijden en het vertrouwen terug zien te winnen en dan hopelijk wel genieten. Nu wel....

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Joopieboy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:56:
Thnx joshje. :)

[...]

Dat is ook niet fijn dan zeg maar. :X Goeiedag... Maar dat is idd wel zo wat jij daar zegt, snel maar weer gaan rijden en het vertrouwen terug zien te winnen en dan hopelijk wel genieten. Nu wel....
Wat ook helpt is nooit meer op een dieselspoor op je muil peren. you dumb fuck. :D

kan het niet laten sorrie :X :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 27-04-2013 22:03 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whahaha _O- Gaat lastig als de weg vol ligt. :+ Volgens mij had ik de motor aan het begin van de bocht al wat gecorrigeerd, maar dat staat mij al niet meer goed bij. Halverwege de bocht was het iig einde oefening. :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:31:
[...]

Ik, wss.
Niet zozeer voor de race, maar ook meer voor de boel er omheen (ik ga op de camping staan). Vorig jaar heb ik de halve race lopen slapen :P
Al jaren hoofdtribune en paddock.... ;)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Joopieboy schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:03:
Whahaha _O- Gaat lastig als de weg vol ligt. :+ Volgens mij had ik de motor aan het begin van de bocht al wat gecorrigeerd, maar dat staat mij al niet meer goed bij. Halverwege de bocht was het iig einde oefening. :/
Hmm lastig dan ja, ik was zo slim om precies over de streep diesel te rijden. rest van de weg was schoon. :+ Ik herinner me nog dat ik dacht, "hey ik ruik diesel" 0.0002 sec later *CRASH* :F

Ach je moet maar denken dat je er over 2 weken om kan lachen, en familie en vrienden nu al. >:)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 00:41

Chop2000

Vroem

Vandaag eens een ritje op de motor van mn pa gemaakt, Honda pan european ST1300. Moet zeggen dat dat bankstel echt voortreffelijk rijd :o Als je de motor van de standaard afpakt merk je wel dat ie goed zwaar is, maar zodra je een beetje rolt heb je nergens last meer van.. Wat stuurt dat ding gemakkelijk zeg :) ook windscherm voorop is echt relaxt, kunt gewoon met 120 met vizier open rijden en geen wind in je bakkes _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://beentje3.home.xs4all.nl/gsxr600/IMG_0415.JPG

niks

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leuk om eens op zo'n ding te kunnen rijden. Ik heb echt geen idee hoe zoiets zou rijden.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
Mooi kut joopie, gelukkig geen fysieke schade en financieel komt het hopelijk ook goed! Ben zelf altijd erg voorzichtig als ik vlekken zie, maar zoals je ziet kan het snel gaan. Hopelijk maak ik dat niet mee. Sterkte ermee!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:06:
[...]

Al jaren hoofdtribune en paddock.... ;)
Vorig jaar voor t eerst geweest, samen met een maat van me. Ik op de oude frikandel gsx400x, hij op z'n frikandel xj550. Tentje achterop geknoopt en daar op 1 van die grote campings gestaan langs dat bekende weggetje. 1 van de beste weekenden van 2012 voor mij, geweldig :o :D op zaterdag avond met een stel Limburgers die we daar hebben leren kennen Assen in geweest en toen we 's nachts terug kwamen hun speciale TT-Assen FZR600 in de poeier laten lopen, uiteindelijk is die in de fik gegaan 8) heerlijk onbenullig lomp gedaan dat weekend

Vaak bu'j te bang!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53
@Joopieboy: wat een botte pech. Sterkte.

Entropy isn't what it used to be

• Chakotay
  • Laatst online: 13:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Chop2000 schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:00:
Vandaag eens een ritje op de motor van mn pa gemaakt, Honda pan european ST1300. Moet zeggen dat dat bankstel echt voortreffelijk rijd :o Als je de motor van de standaard afpakt merk je wel dat ie goed zwaar is, maar zodra je een beetje rolt heb je nergens last meer van.. Wat stuurt dat ding gemakkelijk zeg :) ook windscherm voorop is echt relaxt, kunt gewoon met 120 met vizier open rijden en geen wind in je bakkes _/-\o_

[afbeelding]
Heh, apart is dat he? Ik heb een keer exact hetzelfde gedaan, op de GSX-R naar mijn ouders en dan een rondje op hun Pan rijden. Mooi hoe soepel zo'n bankstel nog rijdt.

Als de accu plat is en je het ding moet aanduwen is het opeens een ander verhaal... Dat lukte niet, ook niet met zijn 2en :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Flagg schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:09:
[...]

Hmm lastig dan ja, ik was zo slim om precies over de streep diesel te rijden. rest van de weg was schoon. :+ Ik herinner me nog dat ik dacht, "hey ik ruik diesel" 0.0002 sec later *CRASH* :F

Ach je moet maar denken dat je er over 2 weken om kan lachen, en familie en vrienden nu al. >:)
Ik hoop dat het zo snel geregeld zal zijn... mooiste is als ik met mijn verjaardag 17 juni die motor weer hier heb staan in nieuwstaat. :)

Maar goed achteraf kun je er wss wel mee lachen idd, en ben je blij dat het allemaal meeviel. Ook dat je dan gelijk een Akra eronder kunt stoppen is ook wel mooi dan.

Dus ach, komt wel goed alleen zo voelde dat vrijdag en zaterdag even niet. :X
Marc Rademaker schreef op zondag 28 april 2013 @ 01:18:
Mooi kut joopie, gelukkig geen fysieke schade en financieel komt het hopelijk ook goed! Ben zelf altijd erg voorzichtig als ik vlekken zie, maar zoals je ziet kan het snel gaan. Hopelijk maak ik dat niet mee. Sterkte ermee!
Het ergste is, dat hele stuk glom, maar ik heb de specifieke dieselglans niet gezien, maar ik heb vanaf dat ik de oprit opdraaide al bewust heel rustig aan gedaan omdat ik dit zag. Foto van de binnenkant uit van de bocht laat ook zien dat de weg idioot veel glom, maar ook daarop zie je op de punten waar ik nog andere foto's had genomen niet dat daar de diesel lag. :X
der_joachim schreef op zondag 28 april 2013 @ 08:10:
@Joopieboy: wat een botte pech. Sterkte.
Thnx :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:35:
Ik heb schade doordat een ander voertuig lading/olie/onderdelen heeft verloren. Betaalt het Waarborgfonds mijn schade?

Er is een kans dat het Waarborgfonds uw schade vergoedt. U moet echter wel voldoen aan een aantal voorwaarden:

• De schade moet aantoonbaar door lading/olie/onderdelen van een ander motorrijtuig zijn ontstaan én dit motorrijtuig moet onbekend gebleven zijn;
• Er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan;
• U moet bewijs voor de toedracht kunnen leveren;
• Uw eigen verkeersgedrag mag niet aan het ontstaan van uw schade hebben bijgedragen.
Bron
heb je dat eigenlijk inmiddels al gedaan?
Zou namelijk niet te lang wachten.
Jij zal de factuur zeer waarschijnlijk zelf moeten voorschieten, dus hoe sneller je het fonds in gang zet, des te eerder jij je geld terug hebt

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Chakotay schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:14:
[...]

Heh, apart is dat he? Ik heb een keer exact hetzelfde gedaan, op de GSX-R naar mijn ouders en dan een rondje op hun Pan rijden. Mooi hoe soepel zo'n bankstel nog rijdt.

Als de accu plat is en je het ding moet aanduwen is het opeens een ander verhaal... Dat lukte niet, ook niet met zijn 2en :P
Dat lukt wel alleen hoor, weet ik uit ervaring. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik op mijn GL1100 alle kuipwerk eraf gesloopt heb dus dat scheelt toch wel een kilo of 50.
Het is een ander verhaal als je met 30 graden buiten in vol pak het gaat proberen en na een kwartier er pas achter komt dat je kill-switch in de 'uit' stand staat. Dan is de zin in rijden wel even voorbij...
(Weet ik echt niet uit ervaring hoor! O-) )

[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 28-04-2013 12:41 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:09:
[...]

heb je dat eigenlijk inmiddels al gedaan?
Zou namelijk niet te lang wachten.
Jij zal de factuur zeer waarschijnlijk zelf moeten voorschieten, dus hoe sneller je het fonds in gang zet, des te eerder jij je geld terug hebt
Bewijs door middel van foto's heb ik, politie aangifte is inmiddels ook gedaan en er is die avond een melding gemaakt, bewijs voor de toedracht dat weet ik niet en mijn eigen verkeersgedrag, tsja ik ben langzaam onderuit gegaan omdat ik mijn rijstijl al aan het weer had aangepast, dit staat ook in de aangifte naar de politie. Dat is ook wel te merken dat ik niks heb dat ik rustig aan heb gedaan. Dus die laatste 2 dingen, wat kan ik daar het beste nog mee doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 28-04-2013 15:44 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Saffie_time schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:31:
[...]

Dat lukt wel alleen hoor, weet ik uit ervaring. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik op mijn GL1100 alle kuipwerk eraf gesloopt heb dus dat scheelt toch wel een kilo of 50.
Het is een ander verhaal als je met 30 graden buiten in vol pak het gaat proberen en na een kwartier er pas achter komt dat je kill-switch in de 'uit' stand staat. Dan is de zin in rijden wel even voorbij...
(Weet ik echt niet uit ervaring hoor! O-) )
Hm, ik kreeg het op de ST1300 met koffers & plastic niet voor erlkaar :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmm...aanduwen kun je sowieso beter bij een motor niet proberen. Misschien dat er een paar modellen zijn waarbij het wél lukt, en dan zijn de 4 of 6 pitters in het voordeel. Maar gewicht is niet het grootste probleem. Tegenwoordig is het allemaal injectie, dus dan is aanslepen misschien een beter idee.

Tip van de dag: een XT600 aanduwen is ook onbegonnen werk :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:35:
[...]

Bewijs door middel van foto's heb ik, politie aangifte is inmiddels ook gedaan en er is die avond een melding gemaakt, bewijs voor de toedracht dat weet ik niet en mijn eigen verkeersgedrag, tsja ik ben langzaam onderuit gegaan omdat ik mijn rijstijl al aan het weer had aangepast, dit staat ook in de aangifte naar de politie. Dat is ook wel te merken dat ik niks heb dat ik rustig aan heb gedaan. Dus die laatste 2 dingen, wat kan ik daar het beste nog mee doen?
Bewijs voor de toedracht heb je ook.
Die foto van de diesel vlek

Diesel + bocht + regenachtige dag? = "boem is ho"

Klinkt alsof je netjes aan alle eisen voldoet.
nu alleen die claim nog even indienen op hun website en klaar is kees.

Overigens geen spierpijn?

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:17:
Hmm...aanduwen kun je sowieso beter bij een motor niet proberen. Misschien dat er een paar modellen zijn waarbij het wél lukt, en dan zijn de 4 of 6 pitters in het voordeel. Maar gewicht is niet het grootste probleem. Tegenwoordig is het allemaal injectie, dus dan is aanslepen misschien een beter idee.

Tip van de dag: een XT600 aanduwen is ook onbegonnen werk :+
heeft een XT600 geen kick dan? kleppen lichten en stampen maar :)

Alle motoren zijn aan te duwen, behalve hoge compressie 2 cilinders van grote boring
(een 1100 boxer van BMW is mij in ieder geval niet gelukt) een Duc 748 wel.
Laatste zelfs een motor "aangewandeld" maar dat was dan ook een Mito, telt mischien niet echt.

trukje van aan duwen is, relatief hoge versnelling 3de bijvoorbeeld.
Koppeling in en rennen tot je niet meer sneller kan, in het zadel springen en zodra je kont op het zadel land ontkoppelen...

hoewel het met zware motoren (in kilos) dan mischien iets wat lastig is om op een beetje snelheid te komen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 16:50 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:44:
[...]
heeft een XT600 geen kick dan? kleppen lichten en stampen maar :)
Niet allemaal. Ik had er een met een kick, maar heb 'm ingeruild voor een met een knupke.

Veel succes om een eenpitter aan te duwen. Gaat je gewoon niet lukken. We hebben het geprobeerd met 2-3 man, maar de compressie is gewoon te hoog. En ze hebben al lang geen kleplichtertje meer, dus dat is echt erg lastig. En inderdaad is zo'n BMW boxer ook een probleem. Dat zijn gewoon 2 XT's, dus tel maar na.

Aandouwen is gewoon onbegonnen werk. Je kunt beter een kabeltje leggen. Ik heb een extra kabel aan de accu hangen voor de compressor. Maar die kan dus ook dienen om aan een lader te hangen of een andere accu. Scheelt een hoop zweet en gevloek.

De truuk om een motor met injectie aan te duwen mag je me een keer leren :+

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 28-04-2013 17:06 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:39:
[...]

Bewijs voor de toedracht heb je ook.
Die foto van de diesel vlek

Diesel + bocht + regenachtige dag? = "boem is ho"

Klinkt alsof je netjes aan alle eisen voldoet.
nu alleen die claim nog even indienen op hun website en klaar is kees.

Overigens geen spierpijn?
Mooizo, en nee helemaal niks, wel buikpijn, en dat is serieus. :X Ben echt aan de dunne van de schrik...
Mijn ouders vonden dat ik gisterenochtend ook zwaar depressief rondliep, die hebben mij dus ook meegenomen hout halen en die dingen, moet wel zeggen dat na 2 dagen rustig doen ik mij toch wel weer een stuk beter voel, ook omdat ik nu wel het vertrouwen heb dat dit goed komt. :)

En ik heb net een HID xenon set besteld voor de motor, en ik kan met korting een leuke Akrapovic bestellen die ik eigenlijk al wou. Dus nog even geduld maar dat komt wel goed. :)

Maar jij zegt dus lekker waarborgfonds, rechtsbijstand niet mee verder gaan. Ongeluk met de vrachtwagen 's ochtends op dat punt is wel iets waardoor ik ging twijfelen, misschien een idee om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen dan. Maar dat duurt zo lang. :X

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Joopieboy: Verschrikkelijk! Ik dacht eens even in het topic te gaan kijken hoe je GSX-F beviel, maar dit is even een onverwachtse wending...

Ik hoop dat je eruit gaat komen met het waarborgfonds (of de rechtsbijstand)... Mocht dat niets worden, hoe was je motor eigenlijk verzekerd? WA, WA+ of WA Casco?

Vandaag zelf weer eens op de motor gestapt voor een lekker ritje... Had mijn TomTom wat plaatsen opgegeven, waartussen hij zelf de kronkelwegen moest zoeken. Was allemaal rond Breda en was erg geslaagd. Ik had tevens mijn 808 camera meegenomen, maar ik vrees dat de accu leeg was :X. Het resultaat was 2x een filmpje van 5 seconden, waar ik hoopte op wat leuk stuurwerk op beeld van een minuut of 20 (de normale limiet van die camera).

[ Voor 41% gewijzigd door fredkroket op 28-04-2013 17:22 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas WA+, maar aan olie of in dit geval diesel op de weg kun je niks doen. Daar kun je of de wegbeheerder voor aansprakelijk stellen of het waarborgfonds voor aanspreken. Dat gaan we dus ook doen.
Maar na dit gebeuren gaat zeker zo een jonge motor direct WA Casco verzekerd worden. :X

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:20:
Helaas WA+, maar aan olie of in dit geval diesel op de weg kun je niks doen. Daar kun je of de wegbeheerder voor aansprakelijk stellen of het waarborgfonds voor aanspreken. Dat gaan we dus ook doen.
Maar na dit gebeuren gaat zeker zo een jonge motor direct WA Casco verzekerd worden. :X
Hoop dat je motor wel volledig hersteld kan worden, zou er zelf toch mee in mijn achterhoofd blijven zitten. Voor jezelf weet je toch dat het min of meer een schademotor is nu. Hoe is je pak \ schoenen \ handschoenen \ helm er vanaf gekomen?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Paar lichte schaafjes gek genoeg, weinig spannends. :X Met wat schoensmeer goed gekregen en daarna met een leerprotector 'gecoat' en daarna met leervet het hele pak en de schoenen weer ingevet. Op een elleboog is het nu wat gladder en de rechterlaars is wel te zien. Ik ben, omdat mijn broertje het in de spiegel had gezien bij mam in de auto, gerold dus vandaar dat de glij schade meevalt bij mij. Motor daar in tegen. :(

En idd dat is wel het zure ja, was in nieuwstaat en lage km's, bewust gekozen en gezocht voor zoiets die gewoon klaar en netjes was, en dan dit. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 28-04-2013 17:29 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:05:
[...]
De truuk om een motor met injectie aan te duwen mag je me een keer leren :+
Zo lang de batterij niet kapot is, of dermate leeg dat het dashbord niet eens meer reageerd dan gaat het wel lukken.

Vaak is het zo dat de accu te weinig kracht heeft voor de startmotor, maar dan is er nog meer dan genoeg voor de ECU om zijn werk te doen. Die ECU merkt wel dat de cilinders op en neer gaan en zal je dan als het goed is ook gewoon van vonk en brandstof voorzien.

Ik heb mijn Speedtriple bijvoorbeeld ook gewoon aangeduwd (was wel met beetje hulp van zwaarte kracht, bergje af)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Voordeel van mijn GL is dat ie uit 82 komt dus een simpele boxer met 4 cilinders zonder al te veel toevoegingen.
Als ik die wil aanrennen dan is het net iets sneller dan loopsnelheid en in de 2 of 3 de koppeling laten komen op het moment dat je erop springt. Meestal (als je dus de kill-switch niet vergeet) loopt ie dan wel.

Soms is hebben van een old-timer ook een voordeel, naast het feit dat je van sleutelen moet houden en dat ook af en toe onderweg moet willen doen.
Laatst in Nijmegen (vanuit Den Bosch) was de bout die versnellingspook vast klemt los getrild... Dan ben je blij als je wat reserve dingetjes en gereedschap bij je hebt. Klusje van niks natuurlijk maar dat is ook de charme van een oud brik.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• PilatuS
  • Niet online
YouTube: Motorcycle Crashes into Bicycles 4/27/2013

Flink lullig voor die wielrenners dat die gast op de motor niet met zijn machine om kan gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 28-04-2013 17:58 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wtf, die gaat rechtop de bocht door ofzo. :X

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:59:
Wtf, die gaat rechtop de bocht door ofzo. :X
Hij raakt ergens met iets de grond, schrikt daarvan en gaat naar buiten in de bocht. Vervolgens ziet ie de wielrenners en wil die niet raken. Door naar de wielrenners te kijken gaat ie er juist naartoe.

Verwijderd

beginners foutje, beetje jammer van de verstrekkende gevolgen...
Enige wat me echt verbaasd, in plaats van dat ie gewoon beetje naar links uitwijkt (rijd tenslotte vrij sloom) remt ie, recht de motor zich op en komt ie pal achter die wielrenner...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 18:05 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:57:

Flink lullig voor die wielrenners dat die gast op de motor niet met zijn machine om kan gaan.
Target fixation, check :P

Vandaag heerlijk gereden, het was lekker rustig op de weg. Heb de nieuwe S20 bandjes nu lekker aan de tand kunnen voelen (met zo'n grote groep tijdens de GoT rit was dat wat lastiger). Rechts is m'n schaamrand helemaal weg, links nog maar een paar mm, iets wat me met m'n oude BT016 nooit echt gelukt is (al zat dat wss tussen de oren, en die banden waren redelijk vierkant, al toen ik de motor kocht). Ik heb nu vooral op wat lagere snelheden een stuk meer vertrouwen, ik durf hem dan platter te gooien.
Verder lekker op illegale snelheden lopen klapperen hier op de dijken, bijna geen fietsers, heerlijk 8)

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij had ik die bandjes ook op mijn GSX650F zitten, deden het best goed ook in de regen, alleen diesel vonden ze wat minder een succes. :$

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 11:35

Kiswum

Gadget reviewer

Damn sterkte Joopieboy, de grootste schrik is er al vanaf neem ik aan, maar het is echt klote voor je vooral doordat je hem net pas hebt.
Een kennis van me heeft ook zoiets meegemaakt met zijn exclusieve Duc, uiteindelijk had hij een tijdje later een nog exclusievere Ducati Monster gehaald, er is dus licht aan het einde van de tunnel.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

bestaan er exclusieve Monsters? :p
(Paul Smart SE is beetje exclusief mischien)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 19:09 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:57:

Ik weet niet wat dat is met die gekke Amerikanen. Die kunnen toch gewoon absoluut niet rijden. Niet zo gek zonder echte rijopleiding natuurlijk. Maar dit is dommer dan dom. Koopt een 'sportieve' motor en kan er gewoon niet op rijden. Target fixation, my ass. Hij beheerst gewoon de basic operation van zijn bike niet. Die fietsers had ie al kunnen zien toen ie aan de bocht begon. Het is gewoon een prutser.

Hij kijkt niet vooruit, plant zijn bocht niet, en weet niet hoe schuin ie kan. Fout op fout op fout. Rijbewijs in de schredder wat mij betreft.

Die achterste fietser viel wel heel er vervelend met zijn achterhoofd op de weg. Kan zomaar een heel naar letsel uit komen. Je overstrekt je nek dan en dat is erg gevaarlijk. Goed dat ie naar het ziekenhuis is gebracht. Hopelijk is het niets.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:08:
Ja, Ducati's die het doen :+

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/35289916.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:08:
Lazareth ?

Edit: Ik las monsters als motors :P

@mphilipp.

Er zijn er inderdaad een boel die niet kunnen rijden. Aan de andere kant zijn er genoeg filmpjes van die bocht met mensen die wel goed kunnen rijden.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 28-04-2013 19:26 ]

Verwijderd

Dat is een custom, maar een exclusieve monster van Duc zelf?
(zoals de R en SP versies voor de 916,996, 998 etc etc)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 19:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:D _O_

Sorry moest er toch wel om lachen. :+
Kiswum schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:48:
Damn sterkte Joopieboy, de grootste schrik is er al vanaf neem ik aan, maar het is echt klote voor je vooral doordat je hem net pas hebt.
Een kennis van me heeft ook zoiets meegemaakt met zijn exclusieve Duc, uiteindelijk had hij een tijdje later een nog exclusievere Ducati Monster gehaald, er is dus licht aan het einde van de tunnel.
Idd dat dan wel, maar blijft een wrang gevoel, zeker met het mooie weer en de tourrit die ik vandaag gehad zou hebben. Toch zuur. :/

En ook zonde van zo een Duc hoor, maar is en blijft altijd zonde. :X

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nu nog even de zeecontainer op 2 wielen in volle "glorie".

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8119/8689100453_82a02d3555_z.jpg
Goldwing GL1500 aspencade by Flaggr, on Flickr

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8116/8690220114_6d080a5b97_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8399/8689099569_21fff4ddeb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7048/8689098803_96f707f194_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7046/8689099541_461e54563c_z.jpg

Zo ff genoeg gespammed. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Flagg op 28-04-2013 21:04 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:03:
Vandaag heerlijk gereden, het was lekker rustig op de weg. Heb de nieuwe S20 bandjes nu lekker aan de tand kunnen voelen (met zo'n grote groep tijdens de GoT rit was dat wat lastiger). Rechts is m'n schaamrand helemaal weg, links nog maar een paar mm, iets wat me met m'n oude BT016 nooit echt gelukt is (al zat dat wss tussen de oren, en die banden waren redelijk vierkant, al toen ik de motor kocht). Ik heb nu vooral op wat lagere snelheden een stuk meer vertrouwen, ik durf hem dan platter te gooien.
Verder lekker op illegale snelheden lopen klapperen hier op de dijken, bijna geen fietsers, heerlijk 8)
Ik heb er de kantjes niet van af gereden vandaag, mijn vrouw zat achterop, denk dat ik niet boven de 90 ben geweest.. :P
Wel flink wat dijkjes gezien, Langs de Linge van uit Leerdam naar Tiel gereden, daar een boterhammetje gegeten. Terug langs de Waal om weer bij Leerdam uit te komen.
Toch een top combo camper met de motor achter op.
Gisteren uurtje of 3 s middags die kant op gereden, lekker in het zonnetje gezeten en vanochtend motortje gestart en een lekker rond gereden. Nadien ding weer achter op en weer terug naar huis.
Mini vakantie van 1 nachtje.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-x7ozHbDDxpU/UX1y65OkF9I/AAAAAAAAAqU/jupVlAbhl_A/s800/IMAG0771.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sEbPxJT.jpg

K kkkkkk kk k kkkk k knopjessss!!! \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:47
Vandaag weer een oefenritje van +- 70KM gemaakt, ging lekker :D

Examen gepland voor eind juni, hopelijk kan ik nog genoeg oefenen voor die tijd, maar ja... student zijnde, met aankomende examens... we zien wel.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

steveman schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]

LOL :D

Dat ronde alu knopje links onder op die foto is volledig onbekend voor mij, geen idee wat het doet (is potmetertje met 6 draden eraan achter het rode klepje), het is geen volume van de radio. het doet tot nog toe niets merkbaars.

Ik zag wel een telefoonnummer van de vorige eigenaar in het boekje staan dus mocht het echt irritant worden dan bel ik wel even. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]

:D

Haha idd _O_

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Welk knopje is voor de airco? :P

@Joopieboy: Dat "De glimmende kant boven houden" moet je even vergeten als je banden glimmen van de diesel. ;) Maar erg naar om zo snel met je nieuwe motor onderuit te gaan.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 23:43

jurma

simply connecting...

Vandaag ook weer lekker gereden, was lekker weer en goed te doen zo in de zon :)

Afbeeldingslocatie: https://dnyekg.dm1.livefilestore.com/y1pWW0QuVk7r3Pr68QiGGGaCgQ-D3lg1BN8q3jTgfLbCdsyy59YkgYD3ijAqrcfP6Iz76-GONphSJU/WP_000016.jpg?psid=1

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Coffeemonster schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:30:
Welk knopje is voor de airco? :P

@Joopieboy: Dat "De glimmende kant boven houden" moet je even vergeten als je banden glimmen van de diesel. ;) Maar erg naar om zo snel met je nieuwe motor onderuit te gaan.
Ik kan bij de luchtroosters wel kiezen voor koude of warme lucht, telt dat ook? :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Niks mis met meer foto's
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-LwbWSIh_ua4/UX1_mb_nF6I/AAAAAAAAAqk/EIdgmA_eY3g/s800/IMAG0772.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou vooruit nog eentje dan.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7049/8690246752_750faf263c_z.jpg
Goldwing by Flaggr, on Flickr

Die rechtse is van mijn vriendin (sinds afgelopen woensdag( de motor sinds afgelopen woensdag, niet mijn vriendin)) ik heb niets met dat lichte sportieve spul maar ja moet ze zelf weten. :P (st1100 uit 2001)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes: Ik begin die eigenlijk steeds gaver te vinden. :P
Als ik dichter bij mijn werk zou wonen zou ik zo iets ook wel overwegen hoor. :D En dan met mijn leren combi pak en sliders erop gaan zitten. :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

hehe stoer. :) Rood, topkoffer, windscherm ook een goldwing zeker? :)

Ben ik nou de enige die in de achtergrond een aanstormend leger kleine vreemde mannetjes ziet?

[edit] ben nu iig niet de enige meer ws. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 28-04-2013 22:10 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wel van brommers in een motor topic.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Als ik er met een rijnaak in mag, mag hij er ook in. }:| :Y

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes klimt vandaag niet meer op een kast.. :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Of kom je eruit ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er uit of er op, ik doe niets meer vandaag behalve naar boven lopen en in bed gaan liggen.. :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag ook eindelijk twee rondjes gereden op de aanwezige motoren hier thuis. Eerst op mijn eigen VFR; voelt altijd vertrouwd en rijdt vanaf het begin lekker. Het kan snel, maar hij nodigt er niet echt toe uit en je kan er ook prima mee cruisen. Een paar stukjes wel te hard gereden, maar dat was puur als er veruit zicht was en de weg leeg.

Vervolgens de SV van mijn vrouw meegenomen. Dat was voor haar (de motor) ook het eerste ritje van het jaar, dus ze bokte in het begin nogal. 2e versnelling bebouwde kom, en ze bleeft maar hoesten en rammelen.
Eenmaal buiten de bebouwde kom en iets meer op snelheid klonk het al een stuk beter, maar nu kwam de hooligan los. Zodra ik er aan dacht om aan het gas te draaien voelde ik haar schreeuwen GÁÁN, GÁÁN,GÁÁN. De Posbank op en neer was echt geweldig. Veel bochtjes, op en neer, slalommen tussen fietsers en auto's, dus constant remmen en optrekken. Het maakte niet veel uit in welke versnelling of hoe scherp de bocht was, ze is erg wendbaar en happig om te gaan. FUN!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flagg schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:06:
Nou vooruit nog eentje dan.

[afbeelding]
Goldwing by Flaggr, on Flickr

Die rechtse is van mijn vriendin (sinds afgelopen woensdag( de motor sinds afgelopen woensdag, niet mijn vriendin)) ik heb niets met dat lichte sportieve spul maar ja moet ze zelf weten. :P (st1100 uit 2001)
Mooi spul. Jaloers dat ik er de plek niet voor heb (en de rustige wegen waar een Goldwing tot z'n recht kan komen evenmin).

Moet zeggen dat ik juist de GL1200 Aspencade de ultieme Goldwing vind, kwam er paar jaar terug eentje tegen in de passen door de Outeniqua-bergen in Zuidafrika en later nog gesproken met de eigenaar bij de Kango Caves. Daar een GL1200 kunnen rijden= :9~ :9~

Oslik blyat! Oslik!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dion_b schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:42:
[...]

Mooi spul. Jaloers dat ik er de plek niet voor heb (en de rustige wegen waar een Goldwing tot z'n recht kan komen evenmin).

Moet zeggen dat ik juist de GL1200 Aspencade de ultieme Goldwing vind, kwam er paar jaar terug eentje tegen in de passen door de Outeniqua-bergen in Zuidafrika en later nog gesproken met de eigenaar bij de Kango Caves. Daar een GL1200 kunnen rijden= :9~ :9~
Dat de 1200 de ultieme is hoor je wel vaker, maar dat is meer vanuit emotie en historisch besef. :) De meeste die zich laten verleiden op een 1500 te rijden houden nog steeds hun 1200, maar kopen een 1500 om daadwerkelijk mee te gaan rijden. 1800 schijnt weer niet fantastisch te zijn, schijnen warm te lopen wanneer je niet over highways knalt, maar dat kan weer de perceptie zijn van verknochte 1500 rijders, motorrijders zijn toch heel erg conservatief over het algemeen, er moet eerst een 2000/2200/2400 komen opdat de 1800 met goed fatsoen omarmt kan worden. ;)

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Ik werd gisteren gebeld door mijn stiefvader of ik zin had om een rondje te toeren. Hij met mijn dinnetje op zijn Harley en ik op zijn pc800 er achteraan, lekker kilometers maken.
Dus vanochtend alle spullen gepakt en in de auto naar mijn ouders, daar aangekomen deed mijn moeder open en vertelde dat hij al een uur weg was om de Harley uit de box op te halen (de Honda staat voor de deur als boodschappenmotor). :)
Iets later komt hij met de auto terug, de box is opengebroken en ze hebben geprobeerd de motor te starten, met de nodige schade. Genoeg om niet meer mee weg te rijden (schakelaar geforceerd en was dol). De motor van de andere huurder van de box was er slechter aan toe, daar hadden ze de bedrading als spaghetti er uit getrokken en in geknipt.
Saillant detail, beide motoren stonden nog op schijfremslot en ketting en hadden allebei een startonderbreker.
Groot deel van de dag bezig geweest om de deur van de box te repareren en voor de sier nog een klein rondje op de PC gereden, maar ik heb er niet echt van genoten.
Ik heb betere dagen gehad dit jaar :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

empy schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:14:
Ik werd gisteren gebeld door mijn stiefvader of ik zin had om een rondje te toeren. Hij met mijn dinnetje op zijn Harley en ik op zijn pc800 er achteraan, lekker kilometers maken.
Dus vanochtend alle spullen gepakt en in de auto naar mijn ouders, daar aangekomen deed mijn moeder open en vertelde dat hij al een uur weg was om de Harley uit de box op te halen (de Honda staat voor de deur als boodschappenmotor). :)
Iets later komt hij met de auto terug, de box is opengebroken en ze hebben geprobeerd de motor te starten, met de nodige schade. Genoeg om niet meer mee weg te rijden (schakelaar geforceerd en was dol). De motor van de andere huurder van de box was er slechter aan toe, daar hadden ze de bedrading als spaghetti er uit getrokken en in geknipt.
Saillant detail, beide motoren stonden nog op schijfremslot en ketting en hadden allebei een startonderbreker.
Groot deel van de dag bezig geweest om de deur van de box te repareren en voor de sier nog een klein rondje op de PC gereden, maar ik heb er niet echt van genoten.
Ik heb betere dagen gehad dit jaar :+
Met het hoofd in de bankschroef ztten en kijken of je hun tong als spaghetti eruit kan trekken....

.. enige nuance zelf toevoegen gaarne. :)

• empy
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Als ik mijn stiefvader moest geloven had hij ook iets dergelijks in gedachten. Begrepen later ook van iemand anders dat ze een parkeerdek hoger van meerdere auto's de ramen hadden ingetikt om te kijken of er waardevolle spullen in lagen.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

empy schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:27:
Als ik mijn stiefvader moest geloven had hij ook iets dergelijks in gedachten. Begrepen later ook van iemand anders dat ze een parkeerdek hoger van meerdere auto's de ramen hadden ingetikt om te kijken of er waardevolle spullen in lagen.
Verzekerde boxen? Anders is het helemaal zuur.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 11:35

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:26:
Dat is een custom, maar een exclusieve monster van Duc zelf?
(zoals de R en SP versies voor de 916,996, 998 etc etc)
Haha grapjassen ;) Monsters die het doen... Ik ken er 2 en ze doen het allemaal :D

Maar ik zal navragen om welk model het gaat, ik dacht een S4R met nog een extra nummer 998 ofzo. Er waren wat dingen extra/dubbel, ik weet niet precies wat.
Het wordt nu wel heel erg cryptisch ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• UTwizard
  • Nu online
@ Joopieboy: Verdomme wat ongelooflijk zuur zeg :( In ieder geval goed dat je er zelf zonder letsel vanaf bent gekomen. Je moeder zal het hart ook wel in de keel hebben gehad :/

Is het nog te vroeg om te zeggen dat je die ene "verplichte" valpartij als motorrijder nu in ieder geval al hebt gehad?

Zijn hier mensen die hun motor op slot hebben staan met een grondanker? Op mijn schuur zit geen slot maar de tuin is natuurlijk wel gewoon afgesloten met een poort. Toch wil ik graag mijn motor ook in de schuur ook aan een ketting kunnen hangen, maar de enige oplossing daar zou een grondanker zijn. Ik vraag me af of die dingen een beetje solide zijn (moest haast wel als ze ART 4 zijn): http://www.quad4funwebwin...el/img/p/152-98-large.jpg
Ik heb wel 2 ART 4 kettingen dus ik zou de motor en de quad allebei aan het grondanker kunnen maken, later kan ik dan ook de motor van de vriendin er aan hangen met een ketting zodra de quad weg is. Ik denk dan alleen bij mezelf "als ik het in de grond kan maken, kan iemand anders met het juiste gereedschap het ook weer weghalen", of ben ik nu te paranoïde? :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:04:
Ik heb wel 2 ART 4 kettingen dus ik zou de motor en de quad allebei aan het grondanker kunnen maken, later kan ik dan ook de motor van de vriendin er aan hangen met een ketting zodra de quad weg is. Ik denk dan alleen bij mezelf "als ik het in de grond kan maken, kan iemand anders met het juiste gereedschap het ook weer weghalen", of ben ik nu te paranoïde? :P
In een schuur is het juist makkelijker om de boel open te breken. Je zit lekker afgeschermd, dus je kunt in alle rust sloten openpeuteren en betonscharen meenemen. Art4 zegt helemaal niets, met een flinke schaar zijn ze allemaal binnen een minuut, hooguit 2 open.
Ooit een keer een test gelezen van schijfremsloten en die waren allemaal Art4, en er zaten er tussen dus binnen de minuut al open lagen. Wat Art4 dan betekent ontgaat me dan eigenlijk. Het slot dat ik toen gekocht heb was een Abus en die hield het 4 minuten uit. Ik heb daar later nog een Youtube video van gevonden. Ze hebben er speciale tooltjes voor, maar 4 minuten is erg lang om aan een motor te prutsen, zeker als ie op straat in het zicht staat. Maar in een schuurtje is het geen punt.

En dit filmpje spreekt voor zich:

Je ziet dat het vaak het meeste tijd kost om de tang (in je eentje) goed op de ketting te krijgen. Je kunt je voorstellen dat dit geen probleem is om in je schuurtje aan de gang te gaan. Het hangt er dus een beetje vanaf tegen wat je je motor wilt beschermen: tegen dieven of tegen de verzekering.

Is het geen betere optie om de schuurdeur te verstevigen? Anti inbraakstrips, veiligheidsslot en desnoods een stevigere deur erin. Misschien goedkoper en imho veel veiliger dan zo'n ketting die binnen 1 minuut door is.

[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 29-04-2013 09:26 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
UTwizard schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:04:
Ik denk dan alleen bij mezelf "als ik het in de grond kan maken, kan iemand anders met het juiste gereedschap het ook weer weghalen", of ben ik nu te paranoïde? :P
Met het juiste gereedschap maakt het niet uit wat je doet, als ie mee moet, dan gaat ie mee. Je kan het ze alleen lastiger maken, hoe lastiger, hoe eerder ze het op zullen geven.

Ik heb uiteindelijk bij mn vorig huis een grond anker zelf gemaakt - 2 gaten geboord door de grind tegels heen, stuk staal onder ieder tegel, een (holle) stalen buis (5mm dik - diameter van 5cm) netjes gebogen en die door de tegel, door de stalen plaat onder de tegel met een sluit moer verzekerd.
Alles vervolgens weer aan mekaar gemetseld en hatsa, grond anker.

Enige manier om de motor / fietsen / brommert te jatten zonder knip / slot werk was de tegels omhoog tillen (Waarvoor eerst de metsel stuk moest) zodat die stang omgekieperd kon worden om daarna de voertuig met ketting en al om buis/tegel te manouvreren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kleine correctie: er schijnen sloten en kettingen te zijn die pas na écht grof geweld open kunnen. Dus dat betekent dat ze herrie moeten gaan maken. De Allmax Series 3 ketting (16mm) schijnt er zo een te zijn. Met een schaar is het erg lastig en ik vond zelfs een video waar ze 'm te lijf gingen met Thermite en hij bleef heel. Hang er een Albloy PL362 aan en hij is niet meer zomaar mee te nemen:

Dit zijn onhandige sloten/kettingen om mee te nemen, maar voor in je schuur zeker een optie. In ieder geval niet binnen een minuutje doorgeknipt. Kost ook een lieve duit... ;)
Maar ik zou ook zeker wat aan je schuurdeur doen.

• Bergie
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

@Joopieboy: Tel ook ff de kosten voor een nieuwe helm bij de schadepost op. Ook al is er geen krasje op te zien; grote kans dat hij gewoon vergoed wordt. Daar wil je gewoon geen risico mee lopen.

Zo heb ik nu ook een op het oog prima helm in de kast liggen maar ik kan niet uitsluiten dat hij het asfalt geraakt heeft toen ik 2 jaar geleden van achteren aangereden werd. Daar heeft de verzekering geen seconde moeilijk over gedaan destijds.

Yamaha MT-09

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Phyxion schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:58:
[...]

Verzekerde boxen? Anders is het helemaal zuur.
De schade aan de motor gaat op je motorverzekering. En ik neem aan dat een garagebox gewoon onder je inboedel valt?

Wel allemaal erg zuur natuurlijk. :-(

No signature required.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 23:25
Bergie schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:53:
@Joopieboy: Tel ook ff de kosten voor een nieuwe helm bij de schadepost op. Ook al is er geen krasje op te zien; grote kans dat hij gewoon vergoed wordt. Daar wil je gewoon geen risico mee lopen.

Zo heb ik nu ook een op het oog prima helm in de kast liggen maar ik kan niet uitsluiten dat hij het asfalt geraakt heeft toen ik 2 jaar geleden van achteren aangereden werd. Daar heeft de verzekering geen seconde moeilijk over gedaan destijds.
Maar je bewaart hem wel in je kast? Als aandenken? :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Bergie
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

martinusz schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:48:
[...]

Maar je bewaart hem wel in je kast? Als aandenken? :p
Mja, hij ziet er nog als nieuw uit en ik weet ook nagenoeg 100% zeker dat hij het asfalt niet geraakt heeft. Er is geen krasje op te zien oid. Dus ik heb er een beetje moeite mee om hem weg te gooien. :P

Yamaha MT-09

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, ik wist dat er bij de TT (& WSBK) nogal eens motoren gejat worden, maar dit is wel heel lomp... Remklauwen gejat :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chakotay schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:11:
Hm, ik wist dat er bij de TT (& WSBK) nogal eens motoren gejat worden, maar dit is wel heel lomp... Remklauwen gejat :X
Ja, das inderdaad kansloos...

Maar ik zou toch de achterrem gebruiken in plaats van de bosjes :|

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:15:
[...]

Ja, das inderdaad kansloos...

Maar ik zou toch de achterrem gebruiken in plaats van de bosjes :|
Mja, zeker bij de gemiddelde snelheid waarop die parking meestal verlaten word. Maar ik kan me goed voorstellen dat je in paniek raakt als je wil remmen en er opeens helemaal niets gebeurt...

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 23:25
Zijn er mensen die gebruik maken van een winterstalling? (bij een dealer bijvoorbeeld?)
Wat ben je er ongeveer aan kwijt? Wat zijn de ervaringen?

Mijn motor staat normaal in de schuur in de winter, maar met gezinsuitbreiding gaat die schuur gevuld worden met meer andere zaken, waardoor ik eraan zit te denken om de motor in de winter naar zo'n stalling te brengen. Nu tot aan de winter staat ie in de achtertuin buiten, eigenlijk ook beetje in de weg, maarja...er is geen andere plek ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Chakotay schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:21:
[...]

Mja, zeker bij de gemiddelde snelheid waarop die parking meestal verlaten word. Maar ik kan me goed voorstellen dat je in paniek raakt als je wil remmen en er opeens helemaal niets gebeurt...
daarom controleer je je remmen voor je van de parkeerplaats af posert :O

• UTwizard
  • Nu online
Maegrim schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:57:
[...]

daarom controleer je je remmen voor je van de parkeerplaats af posert :O
Maar als je zonder problemen bent aangekomen ga je er niet vanuit (ik niet tenminste) dat je opeens zonder remschijven zit. Daarbij, als je remlicht gaat branden als je de hendel in trekt mag je er van uit gaan dat de remmen werken. Hoeveel mensen zullen ook gaan kijken of er daadwerkelijk nog remschijven tussen hun klauwen zitten?

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
als je je remhendel helemaal in kan drukken moet er toch wel een lichtje gaan branden? :+

meer dan één, haha

[ Voor 15% gewijzigd door Maegrim op 29-04-2013 12:19 ]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:22

Rick-Jan

always connected

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:07:
Theorie was toch maar één jaar geldig? Tenminste, dat dacht ik altijd.

Veel plezier maandag. Enne, we horen het maandagavond wel als je echt verslaafd bent he. :P
Nou zojuist les gehad, wel regen maar het plezier werd er niet minder om! Het vermogen viel mij reuze mee, motor was snel van zijn plek. eerst een praatje over de motor; Hij had het niet echt op de kwaliteit van het ding (kilometerteller vrijwel meteen stuk gegaan ) maar hij heeft er zelf bijna niet op gereden, er zijn bijna geen 11kw rijders bij hem had hij het over. Toen achterop bij de instructeur :+ en vervolgens op een grote parkeerplaats geoefend. stoppen en wegrijden ging prima. daarna precisie stop en noodstop geoefend, het verbaasde mij hoe hard je kunt remmen op het wegdek. daarna wegrijden uit het parkeervak. Ontzettend veel plezier gehad en kijk uit naar vrijdag voor de volgende les :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zie je wel! :P

Have fun!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 461 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.