Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 457 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.076 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:00:
[...]

Once you go BMW K75RT, you never go back! *O* O+ :) :/ -O-

Bekt niet echt lekker. :P

Oh wacht wacht: Once you go BMW K75RT, you can jump start your car any day!

Dus. Ik ga maar weer aan het werk.
Lol :P

Jullie ook opgevallen dat het vanmiddag flink waait?

Oslik blyat! Oslik!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
Tja.... vrachtwagens waaien om.... Waarschuwing op Nu.nl en nog even en de ANWB komt met code oranje....

Straks gewoon vol goede moed de motor op, er rekening mee houden dat het waait en knietje uitsteken in de richting waar de wind vandaan komt.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Serotonine schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:34:
Tja.... vrachtwagens waaien om.... Waarschuwing op Nu.nl en nog even en de ANWB komt met code oranje....

Straks gewoon vol goede moed de motor op, er rekening mee houden dat het waait en knietje uitsteken in de richting waar de wind vandaan komt.
Ach vanochtend woei het ook behoorlijk, maar je waait heus niet zomaar om :P Wel oppassen voor sms-ende vrouwen die door de wind nog erger zwabberen dan gebruikelijk. Wat een sufkut zeg. Laat staan die mensen die op de A10 in proberen te voegen op een 'verdwijnende' rijstrook, en als dat dan niet lukt, ga je toch gewoon in de remmen? 8)7

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

Vreemd dat men niet weet dat je over een stukje door mag rijden over de vluchtstrook als je invoegstrook ophoudt.
Dit was zo in 2002 bij mijn 1e rijexamen en met mijn motor examen dit jaar en auto-examen van mijn vriendin was dit ook nog steeds zo. Kun je niet invoegen door het drukke verkeer dan mag je kort gebruik maken van de vluchtstrook zodat je netjes kunt invoegen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is een stuk veiliger dan op de rem stampen en vanaf stilstand proberen in te voegen inderdaad :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34
Marc Rademaker schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:33:
[...]

Je kunt ook kijken naar iets als een Revit Ignition, zit er een beetje tussenin.
Ik ga denk ik eerst kijken voor de Tarmac Air, deze vind ik er aardig goed uitzien!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

@Chakotay, uiteraard is het ook een kwestie van vooruit kijken, opzij kijken, nadenken en handelen. Blijkbaar had deze bestuurder dat niet helemaal door waardoor de rem werd gezocht :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Serotonine
martinusz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:50:
[...]

Ik ga denk ik eerst kijken voor de Tarmac Air, deze vind ik er aardig goed uitzien!
Heerlijke jas. Alleen wel wat koud vanmorgen, bij 8°C

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als je hem kwijt wil (voor een redelijk bedrag) geef me dan maar een seintje..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
M3rcury schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:36:
[...]

Probleem is alleen dat je na een half jaar zelf moet aantonen dat het een gebrek van de helm is en niet door jezelf komt. En dat is lastig in dit geval denk ik ;)
In de meeste winkels wordt zelfs die termijn van 6 maanden al niet gerespecteerd, en sturen ze het product op voor reperatie zelfs als je het na 2 dagen al terugbrengt ...

Waarschijnlijk is dit niet de enige helm van dit type dit dit probleem heeft. Als je nog wat bronnen kan vinden van andere mensen wie dit overkomen is sta je misschien sterker ...
Sowieso, als de helm geen valschade vertoont dan is het toch wel aannemelijk dat dat ding afgebroken is door het vele gebruik.

Dit is het verschil tussen goeie customer service en slechte: goeie winkels geven klanten het voordeel van de twijfel, en verdedigen de klant bij de leverancier.
Slechte winkels bekijken je argwanend en gaan er altijd vanuit dat het jouw schuld is.
Helaas meestal het laatste alhier ...

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:27:
[...]

Lol :P

Jullie ook opgevallen dat het vanmiddag flink waait?
Echt niet leuk meer idd. Vanochtend op de snelweg was niet leuk. :'(

Motor met volle kuip + harde wind = met samengeknepen billen rijden. :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 07:53:
Dat is de Sommeiller. De Parpaillon is normaal geen probleem voor tourmotoren denk ik. Al zijn er die gek genoeg zijn om op een tourmotor de Sommeiller te doen.
Zoals ik. Geen probleem toch? Er is toch geen diep zand ofzo? Alleen een beetje hobbels en wat gravel. Ik heb tenminste een youtube filmpje bekeken van een gast die naar boven is gereden en ik zie zo niets wat ik niet al gehad heb in Marokko. En het 'erge' stuk is toch 'maar' een km of 8?

Als een GS naar boven kan, moet een RT het ook kunnen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:02:
[...]
Dus om het dan meteen een offroad-GPS te noemen ? Nah. De software erbij gebruikt gewoon (zeer up-to-date) TeleAtlas kaarten. Dus dat zijn gewoon de wegen die je op eender welke GPS kan rijden.
Als je echt een Dakar-poser wil zijn moet je hun Tripy II - TRMC hebben, die kost je wel 50.000 euro ofzo :p
Wat dat betreft is een Gamin - zoals ik al zei - een beter alternatief. Garmins hebben de mogelijkheid om andere kaarten erop te kwakken. Dus stafkaarten zijn ook te krijgen. Dus dan heb je alle bospaadjes. Maar dat zag ik ook in het filmpje van de Tripy. Of is dat alleen in de PC software en krijg je de bolletje pijltje dan op je display, zonder de stafkaart? Want die zie je bij de GPS60 juist weer wél. Of een zelf in te vullen scherm met data als afstand tot volgende punt, een kompaskoers e.d. ideaal ding voor offroad als je het mij vraagt. Voor een veel fijnere prijs. Tweedehands al voor +/- €250 te hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:56:
[...]

Echt niet leuk meer idd. Vanochtend op de snelweg was niet leuk. :'(

Motor met volle kuip + harde wind = met samengeknepen billen rijden. :P
You're doing it wrong ;)

Met je dijen de tank klemmen, bovenlichaam ontspannen en knie richting wind. Bij het rijden nergens last van gehad, maar moest bij verkeerslichten stevig met twee voeten aan grond om hem overeind te houden...

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

En het voordeel is, dat met wind mee jou motor ook nog een stuk sneller is :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ontspannen blijven rijden is inderdaad altijd beter. Ooit een keer een Alpenpas overgestoken en ik had de hele tijd zijwind. Erg vervelend. Constant schuin rijden. Wat ik heb gemerkt is dat je beter een beetje snelheid kunt houden. Hoe harder je rijdt, hoe minder de wind grip op je heeft. Lijkt me ook logisch (science, it works bitches!) want als je voorwaartse kracht groter is dan de zijwaartse, de resultante vooruit (nou ja...schuin dan) gaat. Nou ben ik geen natuurkundige, maar dit is me bijgebleven.

Een jaartje geleden ben ik wel een keer in een situatie gekomen dat ik bijna afgestapt ben. Enorme windvlagen bliezen me steeds buiten mijn rijbaan. Dat was voor mij een punt dat ik dacht 'dit is niet fijn'. Later las ik ergens op een forum dat iemand (ook met een RT) zijn scherm helemaal omlaag heeft gedaan omdat ie in de bovenste stand als een vliegtuigvleugel kan gaan werken en je motor opzij stuurt. Het ruitje is ook niet recht, dus het zou best kunnen.

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:52:
[...]

You're doing it wrong ;)

Met je dijen de tank klemmen, bovenlichaam ontspannen en knie richting wind. Bij het rijden nergens last van gehad, maar moest bij verkeerslichten stevig met twee voeten aan grond om hem overeind te houden...
Maar hoe doe je dat dan met harde rukwinden die je *opeens* naar de zijkant duwen? Met wind van voren (of van de achterkant) valt het wel mee en werkt de truuk met de knie prima, maar als je de wind echt lateraal gepresenteerd krijgt kan je vrij weinig doen lijkt me? :? Of zijn daar ook technieken voor?
Ik weet nog dat ik vanochtend van baan wilde wisselen, richting aan gaf en mij netjes naar rechts wilde begeven, maar om dat moment kreeg ik dus van rechts de volle lading, waardoor de motor dus onder een hoek van 45 graden hing om naar rechts te gaan, waarbij er alleen niets gebeurde. Alsof ik tegen een soort van muur aan het duwen was. :P

Nu moet ik overigens wel zeggen dat ik nog aan het wennen ben aan de nieuwe motor... Zo'n K75RT rijdt echt ontzettend anders vergeleken met een GL500 (waar ook nog een breed stuur op zat vergeleken met het relatief korte stuurtje van de K75). Andere zithouding, ander vermogen, ander weggedrag. Het is puur genot, begrijp me niet verkeerd, maar ik moet elke ochtend nog steeds wennen aan het vermogen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 20:39 ]

• Thedr
  • Laatst online: 14-01 20:36
mphilipp schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:32: Wat ik heb gemerkt is dat je beter een beetje snelheid kunt houden. Hoe harder je rijdt, hoe minder de wind grip op je heeft. Lijkt me ook logisch (science, it works bitches!) want als je voorwaartse kracht groter is dan de zijwaartse, de resultante vooruit (nou ja...schuin dan) gaat. Nou ben ik geen natuurkundige, maar dit is me bijgebleven.
Het grootste verschil komt denk ik door het gyroscopisch effect van de wielen. Moraal van het verhaal is wel dat je het beste hard kunt rijden bij flinke zijwind >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik doe bij een sterke zijwind is met mijn lichaam wat richting de wind gaan. Een soort van hanging-off tegen de wind in.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zag ik daarnet ook bij een BMW1200 rijden voor mij, tegen de wind inhangen. Die reed strakker als ik met het koekblik. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:44:
Dat zag ik daarnet ook bij een BMW1200 rijden voor mij, tegen de wind inhangen. Die reed strakker als ik met het koekblik. :P
Precies, dat moet je dan wel doen. Soms wel lastig op de snelweg als je een vrachtwaggel inhaalt, maar je kunt er redelijk op anticiperen. Ik heb er doorgaans ook weinig moeite mee. Vandaar ook dat ik eigenlijk de voorkeur geef aan grote, zware motoren (lompe krengen mag ook). Ik manhandle ze wel door de storm ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met m'n gsx400x had ik vrij weinig last van de zijwind op de bergpassen van de zomer in de Alpen. Dat ding is vrij klein en heeft geen kuip. Met de GSX-R heb ik er merkbaar meer last van :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Ik ga naar het werk toe met een Neo's scooter. Daarmee had ik er vanmiddag toch flink last van. Geen idee wat er met de SV zou gebeuren. Ik rij er eigenlijk nooit met slecht weer mee.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:09:
[...]

Precies, dat moet je dan wel doen. Soms wel lastig op de snelweg als je een vrachtwaggel inhaalt, maar je kunt er redelijk op anticiperen. Ik heb er doorgaans ook weinig moeite mee. Vandaar ook dat ik eigenlijk de voorkeur geef aan grote, zware motoren (lompe krengen mag ook). Ik manhandle ze wel door de storm ;)
Alleen het wendbare met parkeren enzo is wat minder haha. :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:19:
[...]
Alleen het wendbare met parkeren enzo is wat minder haha. :P
Heb ik eigenlijk nooit last van. Gewoon kijken waar je wilt gaan staan en dan pas geen bewegen. Vooraf bedenken dat je ook nog eens weg moet, dus niet met de voorkant naar beneden parkeren enzo. Het scheelt veel als je er eerst over nadenkt, hoe zwaar je machine ook is. Het is geen fiets die je zo oppakt. Met een SS kun je weer je stuur niet draaien, dus het maakt uiteindelijk niets uit.

Op die Diversion na heb ik alleen maar kamerolifantjes gehad (K1100RS, R850RT en ook nog eventjes een oude Tenere van 200kg). Nooit echt in de problemen gekomen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Gewoon vooruit denken inderdaad. Al helemaal op reis als er nog eens 20-30kg bagage achterop ligt :+
Hiervoor een FJR1300A gehad van 280kg, Nu een XT1200Z die met alle zooi eraan ook zoiets weegt denk ik. Weinig problemen met het gewicht.

De zwaarste wind heb ik trouwens tijdens m'n trip naar Noordkaap gehad op de FJR. Bijna 100 km rechte weg door de vlakte met een snijdende zijwind. Ik heb de hele tijd gehangen alsof ik in een bocht zat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/42649e3d4f077733901d4c2e74d3f18b/medium.jpg

Hier + dan wind die erger was dan vandaag :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

-tom-562 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:11:
Met m'n gsx400x had ik vrij weinig last van de zijwind op de bergpassen van de zomer in de Alpen. Dat ding is vrij klein en heeft geen kuip. Met de GSX-R heb ik er merkbaar meer last van :P
Dat is goed om te weten, want ik wil morgen nog een rondje doen met het beestje. :D

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:41:
Gewoon vooruit denken inderdaad. Al helemaal op reis als er nog eens 20-30kg bagage achterop ligt :+
Hiervoor een FJR1300A gehad van 280kg, Nu een XT1200Z die met alle zooi eraan ook zoiets weegt denk ik. Weinig problemen met het gewicht.

De zwaarste wind heb ik trouwens tijdens m'n trip naar Noordkaap gehad op de FJR. Bijna 100 km rechte weg door de vlakte met een snijdende zijwind. Ik heb de hele tijd gehangen alsof ik in een bocht zat.

[afbeelding]

Hier + dan wind die erger was dan vandaag :P
Wat vond je eigenlijk van die versnellingsbak van die FJR A.
Vond het wel vermakelijk zo zonder koppeling hendel, alleen raar dat je in de 1 stil kan staan (en niet het gas blippen bij stilstand)

En zij wind is niet echt een probleem zolang het maar een constante druk is.
Vervelend word het pas als ie komt en gaat, (heb ik gehad op een bergpas in de pyreneen in ski gebied... niet heel ontspanne rijden)

Overigens ga ik diezelfde bergpas ook weer nemen over een paar weken
http://goo.gl/maps/EYw1Q (tips voor mooie wegen in regio bordeaux mogen met een DM toegestuurd worden)
dat word de route, iets meer snelweg als normaal gesproken.

Hoe zat het eigenlijk ook al weer met flitskasten in frankrijk, altijd van voren?
of tegenwoordig ook van achteren?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 23:51 ]

• Marc Rademaker
Ja het was gisteren genieten! Knietje uitsteken helpt wel echt als een tiet, dus bedankt voor de tip! Had alleen wel beetje 'kramp' in mijn dijbeen toen ik eenmaal thuis was :P En toen ik de A2 opdraaide vanaf de A10 was het ook wel even goed opletten met die wind. En nu vanochtend was het weer heerlijk rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 19-04-2013 09:01 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:42:
[...]

Wat vond je eigenlijk van die versnellingsbak van die FJR A.
Vond het wel vermakelijk zo zonder koppeling hendel, alleen raar dat je in de 1 stil kan staan (en niet het gas blippen bij stilstand)

En zij wind is niet echt een probleem zolang het maar een constante druk is.
Vervelend word het pas als ie komt en gaat, (heb ik gehad op een bergpas in de pyreneen in ski gebied... niet heel ontspanne rijden)

Overigens ga ik diezelfde bergpas ook weer nemen over een paar weken
http://goo.gl/maps/EYw1Q (tips voor mooie wegen in regio bordeaux mogen met een DM toegestuurd worden)
dat word de route, iets meer snelweg als normaal gesproken.

Hoe zat het eigenlijk ook al weer met flitskasten in frankrijk, altijd van voren?
of tegenwoordig ook van achteren?
Ik had een FJR1300A, geen FJR1300AE :)

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Heerlijk met mijn FJ1200A :) voorganger van bovenstaand naar mijn werk gejakkerd en idd, hoe krampachtiger je zit hoe meer je gaat rommelen, onderlichaam gewoon vast en relax bovenlichaam.
Als je stijf zit krijgt het beetje wind op je bovenlichaam gelijk uiting op de weggedrag.

Hoop zit ook in banden moet ik zeggen. Als je een beetje cupping heb op je banden merk je dat ook gelijk met dit weer.

Enfin, altijd leuk hahah

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Tylen
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Bam.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1366360618.jpg

Ben nog niet elemaal tevreden. Maar eerst even andere dingen doen en daarna de stickers iets aanpassen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Ik ben ook niet tevreden, ik hoop dat je hem goed vast hebt gelijmd aan de straat zo.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Tylen schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:38:
Bam.

[afbeelding]

Ben nog niet elemaal tevreden. Maar eerst even andere dingen doen en daarna de stickers iets aanpassen.
Wao, woon jij in australlie ofzo? :P :D
Morgen maar eens kijken wat het weer doet, en de motor voor een rondje amstel klaarmaken.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Serotonine
Keep the shiny side up!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bam.

[afbeelding]

Bam indeed... veel schade of viel het mee....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Noenie schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:41:
[...]

Wao, woon jij in australlie ofzo? :P :D
Morgen maar eens kijken wat het weer doet, en de motor voor een rondje amstel klaarmaken.
Export R6 voor Australië :P

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Bam.

[afbeelding]

Zou inderdaad de stickers aanpassen, slecht leesbaar zo. :P

Iemand hier met kennis/ervaring m.b.t. smeermiddeltjes? Ben op zoek naar vet voor de splines van een cardan (K100RT). Lees veel over Staburags (gebruikt door BMW dealers?) maar dat zie je ook aan het prijskaartje... Gaat er volgens mij om dat het MoS2 bevat en dik en plakkerig genoeg moet zijn om niet weggeslingerd te worden uit de spievertanding. Wat dat betreft leek me dit ook prima en een stuk goedkoper (http://www.viba.nl/nl/cat...s-400-mos2-universeel-vet)

Daarnaast ook een eeuwige discussie over het wel of niet gebruiken van kopervet. Droogt volgens sommigen uit en wordt dan korrelig, of gaat reageren met aluminium. Anderen zweren erbij en weer anderen geven als alternatief keramisch vet aan.

[ Voor 52% gewijzigd door MailMan op 19-04-2013 11:53 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, gisteren wat advies ingewonnen bij een motorzaak in de buurt.

Ik wilde dus bewust een 2 compound band erop leggen. Wel spijtig van de voorband (waar de haartjes nog gewoon op staan), maar ik ga geen merken of types met elkaar mengen.
Ik ben een noob op bandengebied, dus ik ben naar een motorzaak in de buurt gereden en daar naar binnen gestapt. De man gaf me uitgebreid advies. Hij promoot geen specifiek merk, dat bevalt me wel. Ook houdt hij voor zichzelf een vast tarief aan dat onafhankelijk is van de gekozen band. Hij is dus echt onafhankelijk.

De standaard banden op de Hornet (Bridgestone BT012) raadt hij met klem af. :P Op zich vind ik die banden niet eens zo heel verkeerd, alleen slijt de achterband nogal hard. Maar goed, ik weet dan ook niet beter. Mijn rijstijl is vooral rechtdoor. Dat klopt ook. Ik toer graag en houd ervan om bochtjes te pakken, maar mijn doel is niet om dat zo hard mogelijk te doen. Daarnaast wil ik in de zomer nog wel eens wat woon-werk verkeer doen; bijna alleen snelweg. (Om dan 's middags wat eerder naar huis te gaan en een stuk binnendoor te rijden)

De keus is uiteindelijk gevallen op een setje van Michelin, de Pilot Road 3. Schijnt ook goed te zijn in de regen, dus dat zal wel. Ik ben benieuwd. Over 3 weken liggen ze eronder. :) Vanwege andere verplichtingen kan ik zelf niet eerder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:50:

Ik wilde dus bewust een 2 compound band erop leggen. Wel spijtig van de voorband (waar de haartjes nog gewoon op staan), maar ik ga geen merken of types met elkaar mengen.
Ik ben een noob op bandengebied, dus ik ben naar een motorzaak in de buurt gereden en daar naar binnen gestapt. De man gaf me uitgebreid advies. Hij promoot geen specifiek merk, dat bevalt me wel. Ook houdt hij voor zichzelf een vast tarief aan dat onafhankelijk is van de gekozen band. Hij is dus echt onafhankelijk.

De standaard banden op de Hornet (Bridgestone BT012) raadt hij met klem af. :P Op zich vind ik die banden niet eens zo heel verkeerd, alleen slijt de achterband nogal hard. Maar goed, ik weet dan ook niet beter. Mijn rijstijl is vooral rechtdoor. Dat klopt ook. Ik toer graag en houd ervan om bochtjes te pakken, maar mijn doel is niet om dat zo hard mogelijk te doen. Daarnaast wil ik in de zomer nog wel eens wat woon-werk verkeer doen; bijna alleen snelweg. (Om dan 's middags wat eerder naar huis te gaan en een stuk binnendoor te rijden)

De keus is uiteindelijk gevallen op een setje van Michelin, de Pilot Road 3. Schijnt ook goed te zijn in de regen, dus dat zal wel. Ik ben benieuwd. Over 3 weken liggen ze eronder. :) Vanwege andere verplichtingen kan ik zelf niet eerder.
Op zich niks mis met mixen van type voor/achterband.
Er zijn maar weinig combi's die echt een probleem geven..

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Rij zelf al lang met de Pilot Power 2ct's en die zijn ook uitstekend (GSX-R750) prima band die niet te snel vierkant wordt...goeie keus!

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar een type band uit 2002 (of iets in die richting) met een modernere band mixen lijkt me niet zo'n heel goed idee. Ik geloof best dat de ontwikkelingen de laatste jaren enorme sprongen hebben gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van meerdere compounds. En in dat geval wordt de voorband de beperkende factor. Nu rij ik niet zo snel naar de grenzen van de banden. Maar dat gezegd hebbende: ik heb wel met een uitstappend achterwiel (die kwam me opeens voorbij, gevolgd door een highsider) mijn vorige motor gecrasht. Maar, dan heb ik toch liever een achterband die de grens aangeeft, dan een voorband.
Mike2k schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:58:
[...]

Rij zelf al lang met de Pilot Power 2ct's en die zijn ook uitstekend (GSX-R750) prima band die niet te snel vierkant wordt...goeie keus!
Ik heb het over een Pilot Road, niet over een Pilot Power. Toch wel een verschil lijkt me. Maar, als de Pilot Power al niet te snel vierkant wordt, dan zal het met een meer toergerichte band ook wel goed zitten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:04:
Maar een type band uit 2002 (of iets in die richting) met een modernere band mixen lijkt me niet zo'n heel goed idee. Ik geloof best dat de ontwikkelingen de laatste jaren enorme sprongen hebben gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van meerdere compounds.
Ik vraag het me af hoeveel dat marketing praat is en hoeveel het echt scheelt..
Het hangt natuurlijk ook af van je rijstijl en motortype, maar ik heb er allerlei rubber onder gehad en nooit een significant verschil in rijgedrag gemerkt (wat natuurlijk ook wat over mij kan zeggen ;) )

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:04:
Maar een type band uit 2002 (of iets in die richting) met een modernere band mixen lijkt me niet zo'n heel goed idee. Ik geloof best dat de ontwikkelingen de laatste jaren enorme sprongen hebben gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van meerdere compounds. En in dat geval wordt de voorband de beperkende factor. Nu rij ik niet zo snel naar de grenzen van de banden. Maar dat gezegd hebbende: ik heb wel met een uitstappend achterwiel (die kwam me opeens voorbij, gevolgd door een highsider) mijn vorige motor gecrasht. Maar, dan heb ik toch liever een achterband die de grens aangeeft, dan een voorband.

[...]

Ik heb het over een Pilot Road, niet over een Pilot Power. Toch wel een verschil lijkt me. Maar, als de Pilot Power al niet te snel vierkant wordt, dan zal het met een meer toergerichte band ook wel goed zitten. :)
Ik rijd nu zo'n 4000km met de Pilot Road 3, ik kan bevestigen dat hij niet snel vierkant wordt. Is nu nog steeds mooi rond :Y

Ik had hiervoor de BT-021, die zaten er net 500km op toen ik de motor kocht. Maar dat was niet echt lekker rijden, ook totaal geen grip bij een beetje nat wegdek. Dat is met de PR3 wel anders, bakken met grip :D

• Serotonine
Stukje van motor-forum.
Kan ik banden van 2 merken combineren?
Ja. Maar doe het nou maar niet. Natuurlijk kan dat technisch, en er is best een kans dat het prima rijdt. Er valt alleen geen enkele voorspelling meer te doen over hoe het gaat rijden en de kans dat het prima rijdt is niet meer dan dat: een kans. Op de ene motor werkt een combinatie, op een andere motor werkt dezelfde combinatie totaal niet. Op het moment zijn bijvoorbeeld Dunlop banden vrij populair, waar de afgelopen jaren Michelin banden dit waren, dus zie je veel mensen die vóór het ene merk, en achter de ander hebben. Laten dit nu net twee merken banden zijn die erg slecht combineren over het algemeen. Dunlops hebben een erg stijf karkas (directer, meer gevoel, minder comfort) en Michelins juist erg zacht (rijdt soepeler en comfortabeler, maar je voelt minder wat er gebeurt). Het resultaat is een onvoorspelbare dweilbak, en je krijgt er gewoon spijt van.
Ik zeg niet dat motor-forum heilig is, maar geeft wel stof tot nadenken.

Verwijderd

Persoonlijk geloof ik er niet in. Een band is een band, ik heb al vaker met gemixede banden gereden, door weer en wind, en ik merk er niks aan.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 16:12

Phreak

KTM SuperDuke

Ah toevallig, ik zit ook te kijken naar 2 nieuwe bandjes voor de Z.
Morgen ff bellen naar de motorzaak, waarschijnlijk hadden ze nog wel tijd om die te vervangen morgen.

Ik had ook wel positieve verhalen gelezen over de michelin pilot road.
Zal eens informeren of ze die nog hebben liggen.

Blyatifull

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ah die banden zijn echt geweldig, daar ga je geen spijt van krijgen. Als ze er waren in de maten die ik nodig had, had ik ze ook onder mn KTM liggen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Chakotay
  • Laatst online: 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:23:
Persoonlijk geloof ik er niet in. Een band is een band, ik heb al vaker met gemixede banden gereden, door weer en wind, en ik merk er niks aan.
Het ligt ook nogal aan hoe je rijdt lijkt me. Iemand die vooral rustig woonwerk over de snelweg doet zal er weinig van merken, terwijl iemand die met 150 over vochtige dijkweggetjes scheurt een stuk meer van de banden zal meekrijgen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Als je op de grenzen van (A-merk) banden rijd, dan hoor je niet meer op de openbare weg imho..
Ik ben geen moraal ridder, ik ga ook regelmatig met 140 lekker schuin over nat wegdek (en dan voornamelijk op lege kruispunten op de snelweg), maar tja, imho onzin om een band die nog niet op is weg te gooien vanwege mogelijke minimale effecten.

Verwijderd

Rij zelf op Michelin Pro Pilot Activ... Vind het 3x klote met nat wegdek, maar zit voornamelijk tussen de oren denk ik. Om de een of andere reden geven de banden mij gewoon niet hetzelfde vertrouwen als met de BT-45 set die ik op mijn vorige motor had.

In de zomer gaat er een setje Metzeler Lasertech op. Hoor er veel goede verhalen over. :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:44:
[...]

Zou inderdaad de stickers aanpassen, slecht leesbaar zo. :P

Iemand hier met kennis/ervaring m.b.t. smeermiddeltjes? Ben op zoek naar vet voor de splines van een cardan (K100RT). Lees veel over Staburags (gebruikt door BMW dealers?) maar dat zie je ook aan het prijskaartje... Gaat er volgens mij om dat het MoS2 bevat en dik en plakkerig genoeg moet zijn om niet weggeslingerd te worden uit de spievertanding. Wat dat betreft leek me dit ook prima en een stuk goedkoper (http://www.viba.nl/nl/cat...s-400-mos2-universeel-vet)

Daarnaast ook een eeuwige discussie over het wel of niet gebruiken van kopervet. Droogt volgens sommigen uit en wordt dan korrelig, of gaat reageren met aluminium. Anderen zweren erbij en weer anderen geven als alternatief keramisch vet aan.
Je wil een hogedrukvet, dus eentje op lithiumbasis. Als je van OKS de 410 neemt, ipv. de 400 dan kom je al een heel eind. Er zijn overigens meer alternatieven: molykote br2+ bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf wel kopervet, maar niet voor de spiebanen.

Wise enough to play the fool

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:47:
Als je op de grenzen van (A-merk) banden rijd, dan hoor je niet meer op de openbare weg imho..
Ik ben geen moraal ridder, ik ga ook regelmatig met 140 lekker schuin over nat wegdek (en dan voornamelijk op lege kruispunten op de snelweg), maar tja, imho onzin om een band die nog niet op is weg te gooien vanwege mogelijke minimale effecten.
je had mijn gs500e wel even mogen lenen :X ding ging alle kanten op behalve de goede. dacht ze nog even op te roken. maar zelfs dat kon niet aangezien mijn voorband gewoon 0 grip had. dat waren 500 beroerde kilometers daarna weer terug op bt45 en nergens meer last van :N

dus ja er zit veel verschil in. maar 2 verschillende merken raad ik echt af. wel hoor ik goede verhalen over pp pure voor en road achter. zodat je voor meer grip pakt en dan tegelijk kan vervangen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Over banden worden hele oorlogen uitgevochten en ik heb het sowieso nooit op generiek advies. Als je er geen idee van hebt en je er niet druk om wilt maken, moet je het natuurlijk nooit doen. En zeker niet naar de deskundologen op het internet luisteren. Wat op de ene machine, bij die bepaalde rijstijl goed werkt, werkt bij een ander niet. Als je gaat experimenteren met banden, moet je er wel over nadenken en de juiste combinatie uitzoeken. Je gaat natuurlijk geen noppenband met een Pilot Power combineren (hoewel dat misschien op zo'n supermotard weer wél de bedoeling is, geen idee).
Ik heb voor de trip naar Marokko bewust gezocht naar een allroadband. Niet voor het profiel, want de doorsnee allroadband is meer voor asfalt gemaakt dan voor het terrein. Maar een allroadband zou ook een sterker karkas hebben, waardoor ie minder makkelijk lek rijdt. Dat leek mij wel wat. Ik heb toen gekozen voor de Continental Trail Attack. Doet het perfect op het asfalt en ook in de regen. Met mijn rijstijl werkt het goed. Veel tests en ervaringen gelezen, zodat je op een gegeven moment de zin van de onzin kunt scheiden en hij werkt in de praktijk prima samen met de Michelin PR2 aan de voorkant. Geen enkel probleem gehad met grip of weggedrag. En ik heb dus niet alleen merken gemixed, maar ook types. Dat kan dus gewoon.

Het probleem met die stelregeltjes is dat 'iedereen' ze zomaar herhaalt, zonder te weten wat de achterliggende reden is voor die regel. En misschien is ie niet eens meer geldig.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben wel de eerste die zal toegeven dat ik niet in de buurt van de limieten van een band rij. Ik heb dan ook geen behoefte aan sportbanden die super op de weg plakken. Ik wil wél banden die onder alle omstandigheden die ik tegenkom het beste bieden.

Ik geloof ook wel dat er goede bandencombinaties van verschillende typen of zelfs merken zijn. Maar, ik geloof niet zo heel snel dat een sportieve band van een type dat al 10 jaar of meer oud is, goed mixt met een sport/toerband van een ander merk waar de technieken van de laatste jaren in verwerkt zijn.
Tuurlijk, een groot deel daarvan is marketing. Maar toch, het gevoel bij een band moet ook zijn. En, in deze situatie zal ik even op de ervaring van een pro vertrouwen. Als ik zelf nou veel ervaring had, was het misschien een ander verhaal geweest. Maar de enige ervaring die ik heb met een serieuze uitstap van een band (even los van een witte streep hier of daar) heeft me een motor gekost. Waarbij ik gerust durf te stellen dat de band niet de zwakste schakel was.

Ik zal uiteraard wel laten weten hoe de nieuwe banden bevallen. :)

• DinX

DinX

Motormuis

• MailMan
teacher schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:02:
[...]

Je wil een hogedrukvet, dus eentje op lithiumbasis. Als je van OKS de 410 neemt, ipv. de 400 dan kom je al een heel eind. Er zijn overigens meer alternatieven: molykote br2+ bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf wel kopervet, maar niet voor de spiebanen.
Ben uiteindelijk langs de Brezan gegaan om daar Kroon MoS2 EP2 te halen (400gr). Was maar 8,35 en had een redelijke viscositeit. Hoewel lange na niet dat van het dure, maar onder BMW rijders geprezen, Staburags.

Wist trouwens niet dat keramisch vet zo duur was :P Het echt mooie spul zag ik namelijk van Innotech of Interflon, maar dat is alleen voor bedrijven. Als je het al kan kopen dan ben je al snel 30 euro kwijt voor een busje.

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 19-04-2013 20:30 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:24:
[...]

Ben uiteindelijk langs de Brezan gegaan om daar Kroon MoS2 EP2 te halen (400gr). Was maar 8,35 en had een redelijke viscositeit. Hoewel lange na niet dat van het dure, maar onder BMW rijders geprezen, Staburags.

Wist trouwens niet dat keramisch vet zo duur was :P Het echt mooie spul zag ik namelijk van Innotech of Interflon, maar dat is alleen voor bedrijven. Als je het al kan kopen dan ben je al snel 30 euro kwijt voor een busje.
Shit, jammer dat ik jouw vraag nu pas lees.

Ik heb een slechts 1x gebruikte buis Molykote BR2 Plus liggen, had je zo van me kunnen krijgen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:47:
Rij zelf op Michelin Pro Pilot Activ... Vind het 3x klote met nat wegdek, maar zit voornamelijk tussen de oren denk ik. Om de een of andere reden geven de banden mij gewoon niet hetzelfde vertrouwen als met de BT-45 set die ik op mijn vorige motor had.

In de zomer gaat er een setje Metzeler Lasertech op. Hoor er veel goede verhalen over. :)
Wat je ook zou kunnen overwegen is Continental ContiGo banden. Zijn eigenlijk voor motorscooters bedoeld, maar voelden geweldig aan onder mijn K75RT, beter dan de BT-45jes die ik ervoor onder had laten zetten. Vooral op nat wegdek was het verschil te merken. Zelfs toen BT-45 nieuw waren hadden ze de neiging gruwelijk te glibberen over wegmarkering. De ContiGo's hadden die neiging veel minder (al rij je natuurlijk nooit voor de lol of betere grip over markering). Ik lees zelf juist erg gemengde reacties over de Metzelers, zowel over hun slijtgedrag als hun gedrag bij slechtere wegomstandigheden.

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 19-04-2013 20:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
dion_b schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:40:
[...]

Shit, jammer dat ik jouw vraag nu pas lees.

Ik heb een slechts 1x gebruikte buis Molykote BR2 Plus liggen, had je zo van me kunnen krijgen :P

[...]

Wat je ook zou kunnen overwegen is Continental ContiGo banden. Zijn eigenlijk voor motorscooters bedoeld, maar voelden geweldig aan onder mijn K75RT, beter dan de BT-45jes die ik ervoor onder had laten zetten. Vooral op nat wegdek was het verschil te merken. Zelfs toen BT-45 nieuw waren hadden ze de neiging gruwelijk te glibberen over wegmarkering. De ContiGo's hadden die neiging veel minder (al rij je natuurlijk nooit voor de lol of betere grip over markering). Ik lees zelf juist erg gemengde reacties over de Metzelers, zowel over hun slijtgedrag als hun gedrag bij slechtere wegomstandigheden.
Helaas :) Kunnen zo in ieder geval heel wat cardannetjes mee gesmeerd worden in de omgeving van Amsterdam :P

• teacher

teacher

Dysgaf!

@dion, als je die buis kwijt wil hoor ik het. Ben morgen in amsterdam (westpoort ) btw :Y

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:38:
@dion, als je die buis kwijt wil hoor ik het. Ben morgen in amsterdam (westpoort ) btw :Y
Kwijt is groot woord, maar als ik er iemand mee kan helpen... ;)

Dat gezegd, morgen beetje druk, moet 's middags twee mensen ophalen in Utrecht, droppen in Nijmegen, op bezoek bij mede-GoTter in Cuijk en dan weer verjaardagsfeest van ransaap in Nijmegen. Als je begin middag (zeg maar tussen 12u en 13u) bij mij thuis in A'dam Oost kunt komen kun je het meenemen, anders moet het wachten tot andere keer ben ik bang.

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
teacher schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:38:
Ik heb aan 400gr ook meer dan genoeg, dus als je zelf een potje meeneemt wil ik best wel overgooien. Tenzij je mijn spul niet goed vindt natuurlijk :P

Ben morgen aan het werk op de Veemarkt in Amsterdam-Oost om te helpen een afgebrande motorzaak weer leven in te blazen in een nieuw pand.

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 19-04-2013 23:34 ]

Verwijderd

Nou om maar weer eens wat mooi spul te bekijken

Deus heeft weer een project af, en wederom is het net niet je van het (geen idee maar ze slaan vaak de plank mis daar)

http://www.bikeexif.com/bmw-r100s-deus

Frame, normaal
Tank, mooi
Spatbordje, heel mooi
Koplamp, chique (alleen al dat beugeltje)
Maar dan.
Monozitje, meh had mooier afgewerkt kunnen worden
Voorvork, lijkt beter op zijn plaats in een R6
Uitlaat, gatverdammejakkiebahwtfmoetdatvoorstellen

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 06:16:
Nou om maar weer eens wat mooi spul te bekijken

Deus heeft weer een project af, en wederom is het net niet je van het (geen idee maar ze slaan vaak de plank mis daar)

http://www.bikeexif.com/bmw-r100s-deus

Frame, normaal
Tank, mooi
Spatbordje, heel mooi
Koplamp, chique (alleen al dat beugeltje)
Maar dan.
Monozitje, meh had mooier afgewerkt kunnen worden
Voorvork, lijkt beter op zijn plaats in een R6
Uitlaat, gatverdammejakkiebahwtfmoetdatvoorstellen
Inderdaad. Die uitlaat en de voorvork halen het hele ontwerp uit balans. Jammer. Het zitje kan nog nét imho. Veel café racers hebben zo'n soort minimalistisch zitje, maar de hele bike is niet echt mooi zo.

• teacher

teacher

Dysgaf!

dion_b schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:27:
[...]

Kwijt is groot woord, maar als ik er iemand mee kan helpen... ;)

Dat gezegd, morgen beetje druk, moet 's middags twee mensen ophalen in Utrecht, droppen in Nijmegen, op bezoek bij mede-GoTter in Cuijk en dan weer verjaardagsfeest van ransaap in Nijmegen. Als je begin middag (zeg maar tussen 12u en 13u) bij mij thuis in A'dam Oost kunt komen kun je het meenemen, anders moet het wachten tot andere keer ben ik bang.
Dan wordt het een volgende keer :Y
Rond die tijd hoop ik toch al flink op weg te zijn om het frame van het blok af te tillen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:30:
[...]

Heb ik eigenlijk nooit last van. Gewoon kijken waar je wilt gaan staan en dan pas geen bewegen. Vooraf bedenken dat je ook nog eens weg moet, dus niet met de voorkant naar beneden parkeren enzo. Het scheelt veel als je er eerst over nadenkt, hoe zwaar je machine ook is. Het is geen fiets die je zo oppakt. Met een SS kun je weer je stuur niet draaien, dus het maakt uiteindelijk niets uit.

Op die Diversion na heb ik alleen maar kamerolifantjes gehad (K1100RS, R850RT en ook nog eventjes een oude Tenere van 200kg). Nooit echt in de problemen gekomen.
Dat is wel een goeie inderdaad, wat meer voorruit denken. Dat met sturen van de SS heb ik vorig weekend wel gemerkt moet ik zeggen, even straatje keren... Ik moest hem toch aardig plat duwen wilde die draaien haha. :P
Maar dat, en toch wel de zitpositie en dat een SS onderin wel heel erg bokt (ja ik weet het ik moet meer gas geven :+) maar ik wil ook rustig aan kunnen doen en een stukje kunnen toeren, rotonde in zijn 2 rustig over kunnen en noem maar op. Die rotte oude crosser van ons daar lukte dat wel mee, en met de GSX-R had ik er ongelovelijk veel moeite mee.

Als je nu zegt wat ik echt mooi vind, dan ga ik voor een naked waarschijnlijk. Niet voor niets komend weekend een Yamaha FZ8 gehuurd. Maar ik weet nu al gewoon dat dat kudt gaat zijn op de snelweg. :P
Op de GSX-R zit je aardig uit de wind (op een verkeerde ruitje na dan waardoor mijn helm vol in de wind van dat ruitje zat). Maar qua rijden trekt een KTM sm mij meer, als dan het verstand om de hoek komt dan zou ik eerder voor een XT gaan. Kun je ook iets verder mee als een rondje om de kerk. Maar ook met die, je gaat niet snel de snelweg op. En veel te licht en ik waai er compleet vanaf.

Als ik dan ga kijken naar meer Al Road, zoals die V Strom die mij nu aangeboden is, is een goeie fiets, rijd goed, betrouwbaar, maar qua looks nu niet echt spannend en meer een toerbuffel. :P De Yamaha vind ik dan weer niet mooi en verder wat ik zo ken is of out of budget of weegt al de 250 kilo voorbij. :P

Keuzes... ik weet het niet meer. :+

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
VFR800 :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb altijd wel een zwak voor iets afwijkend voor wat betreft motors/auto's (vandaar de Vespa.. :P )
Maar in jouw geval zou ik eerst gewoon eens iets "goedkoops" aanschaffen.

Weet ik veel een wat oudere africa twin of een flinke pan european, ga gewoon eens een tijd rijden op iets.
Kijk hoe dat in "het dagelijkse leven" bevalt.
Zoals het nu op me over komt wil je van alles wel maar dan in 1 motor.. :P
Toch heb ik wel het gevoel dat je bij iets van een flinke toermotor terecht zult komen, een FJR 1300 of zo iets vind ik wel bij jou passen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Zojuist met mijn kapotte helm terug naar de winkel gegaan. Het palletje waarmee het zonnevizier omlaag getrokken kan worden was afgebroken. Zonder bon of verdere vragen herstelde men het kosteloos. Een helm werd uit de kast getrokken en het complete schuifsysteem werd overgezet. Het systeem is los te bestellen en voor de helm (van henzelf) die achterbleef zorgde ze zelf wel dat het in orde gemaakt werd.

Als commentaar van de winkel 'Absoluut een garantie geval, dit mag niet gebeuren.' Motorkleding Centrum Zoeterwoude Rijndijk, mijn complimenten. _/-\o_

In de tussentijd dat een medewerker zich over mijn helm boog, heb ik een nieuwe jas gekocht. De oude (uit 2007 xD) was wel aan vervanging toe. En was destijd (redelijk) waterdicht was, maar inmiddels zo lek als een mandje. Laatste tijd begonnen de rits en zakken van ellende uit elkaar te vallen, kortom, vervangen!

Het is een textielen jas geworden van Held, de Quatrotempi / Tortosa. Focus lag op degelijkheid, comfort, waterdichtheid en als het kon met extra reflecterende delen. Had niet echt een bedrag in gedachten, maar de jassen die er hingen konden me niet echt bekoren. Behalve deze. Voor het afstoten van het water zit er een Cordura en GoreTex lining in. Comfort is uitstekend en verder rijk belegd met extra vakjes, uitwaai-ritsen en flexibele mouwen.
Goed, het was weer een investering, maar hier hoop ik toch weer een jaar of 5 mee vooruit te kunnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/held_jacket-textile_tortosa_6226_black-yellow.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 20-04-2013 14:05 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Mooie jas hoor, lijkt op de mijne :) (soort van)

Afbeeldingslocatie: http://advangilsmotors.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/i/milano_fluor_2013.png

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook op die van mij .... Ik heb óók twee mouwen en een ritssluiting :o

Voor de rest zie ik persoonlijk eigenlijk weinig overeenkomsten buiten dat 't allebei textiel is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-04-2013 16:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:28:
[...]
Dat is wel een goeie inderdaad, wat meer voorruit denken. Dat met sturen van de SS heb ik vorig weekend wel gemerkt moet ik zeggen, even straatje keren... Ik moest hem toch aardig plat duwen wilde die draaien haha. :P
Als je de beperkingen van een bepaalde motor kent, is het eigenlijk al geen probleem meer. Je moet de moelijke situaties dan niet expres gaan mijden, maar juist oefenen en een 'truuk' verzinnen (anderen noemen het een techniekje, ook goed) om ermee om te gaan.
Het maakt je denk ik een stuk zekerder als je gewoon weet dat je elke situatie aan kan met je eigen motor.
Als je nu zegt wat ik echt mooi vind, dan ga ik voor een naked waarschijnlijk. Niet voor niets komend weekend een Yamaha FZ8 gehuurd. Maar ik weet nu al gewoon dat dat kudt gaat zijn op de snelweg. :P
Het is net wat je wilt: een motor voor de looks of om lekker op te rijden. Een mooie motor is natuurlijk erg leuk, maar je moet er wel op kunnen genieten. En dat kun je van een plaatje ook :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

FZ8 is overigens een Ge-Wel-Dig fijne fiets om mee te rijden én te sturen. Enige échte puntje van kritiek wat ik er op kan leveren is de voorvork met 0.0 instelmogelijkheden. Daar hadden ze wat mij betreft gewoon de voorvork van een R6 in moeten zetten.... Maar misschien dat er nog wel eens een FZ8-R uitkomt.

Al de rest wat er aan "mankeert" is standaard spul wat je meestal tóch al vervangt op een fiets als je 'm een beetje "eigen" wil maken ;)

Zelfde geldt wat mij betreft overigens ook voor de Honda CB1000R, ook dat is een geweldig fijne fiets maar daar moet eigenlijk een voorvork van een Fireblade in. Ik heb zo'n fiets tijdens de introductie als demo mee gehad bij de Honda dealer in Waalwijk (Pols) en daar had ik die fiets bijna in de reling van een brug/sluisje hangen doordat de voorvering nog aan't uitveren was van een bocht rechts-om terwijl ik 'm eigenlijk al weer vól naar beneden wilde hebben om links-om te gaan...... klikje voor de locatie :P EN 't lullige was dat er een mederwerker van de dealer achter me reed met exact zo'n zelfde fiets welke direct de zelfde actie uithaalde en 't zelfde probleem kreeg.....

Triumph maakt met de Street(R)/Speed triples wat dat aangaande eigenlijk meer volledige fietsen :o

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 20-04-2013 18:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
Met mijn SV kan ik nu eindelijk ook lekker gaan rijden nu er HyperPro vering onderzit. Eigenlijk belachelijk hoe enorm groot het verschil is met de standaard vering. Standaard is comfortabel maar de wegligging is bagger.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PilatuS schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:01:
Met mijn SV kan ik nu eindelijk ook lekker gaan rijden nu er HyperPro vering onderzit. Eigenlijk belachelijk hoe enorm groot het verschil is met de standaard vering. Standaard is comfortabel maar de wegligging is bagger.
De sv was aanvankelijk bedacht voor de vrouwelijke rijder en die houden wat meer van comfort en wat minder van hoe-plat-kan-ik-hem-leggen (iets met testosteron geloof ik ;)) dus de vering was daardoor ook net iets te slapjes eigenlijk.

On another note.

Mijn vriendin heeft vandaag een st1100 gekocht na een erg kort proefritje :) , ding is nog gewoon als nieuw met 40k km op de teller. Ze gaat hem woensdag ophalen, ik ben niet zo van dat hele sportieve :+ als die Pan, en ik kan as zaterdag mijn GL1500 uit 1995 halen.

@pilatus dan weet je het vast, mijn vorige motor was een sv650n dus wen er maar vast aan, jouw volgende wordt ook een Goldwing. :+

Geen prutsrondjes van net buiten de gemeentegrenzen meer van een uurtje of 2, maar ff een weekendje naar engeland of even lunchen in de eifel of een hotelletje in Berlijn. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zult er versteld van staan wat er met een GL (zelfs met een 1800) allemaal kán..... Ik heb er ooit om gelachen toen zo'n fiets met ons mee ging tijdens een Eifel weekendje (Oom van een maatje van me welke óók nog maar eens één been had).....

We hadden met een paar "SS" fietsen méér dan genoeg werk om dat hok bij te houden op de korte bochten daar :o

Jaartje later in 't Zwarte Woud was 't andersom, da's gewoon SS terrein O+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-04-2013 20:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
De sv was aanvankelijk bedacht voor de vrouwelijke rijder en die houden wat meer van comfort en wat minder van hoe-plat-kan-ik-hem-leggen (iets met testosteron geloof ik ;)) dus de vering was daardoor ook net iets te slapjes eigenlijk.
Bij de 650 kan ik mij dat nog wel voorstellen. Bij de 1000 niet echt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43

Bommes

Capo del formaggio

Nieuwe stickertjes op de Vespa:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0770_800x478.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0765_800x478.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0769_359x600.jpg
Custom made samen met een maatje die een sticker bedrijfje heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 20-04-2013 20:27 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij HyperPro hebben ze (waarschijnlijk terecht) op- en aanmerkingen op de standaard veren op alle motoren. Ik heb toen ik de RT net had alleen de veren (op de originele dempers dus) laten vervangen door paarse, en dat scheelde ook al een boel.

Inmiddels heb ik daar ook alweer zo'n 40k op afgelegd. Gezien de staat van de RT durf ik het wel aan om compleet nieuwe te kopen als deze aan vervanging toe zijn. Ik denk dat ik nog wel een paar jaartjes op die RT rond blijf rijden.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PilatuS schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:18:
[...]

Bij de 650 kan ik mij dat nog wel voorstellen. Bij de 1000 niet echt.
neuh ws niet. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:28:
[...]

Bij HyperPro hebben ze (waarschijnlijk terecht) op- en aanmerkingen op de standaard veren op alle motoren. Ik heb toen ik de RT net had alleen de veren (op de originele dempers dus) laten vervangen door paarse, en dat scheelde ook al een boel.

Inmiddels heb ik daar ook alweer zo'n 40k op afgelegd. Gezien de staat van de RT durf ik het wel aan om compleet nieuwe te kopen als deze aan vervanging toe zijn. Ik denk dat ik nog wel een paar jaartjes op die RT rond blijf rijden.
Bij mij zijn ook de veren en de olie vervangen, niet de complete vork of achterdemper.

Ik merkte met de oude vering gewoon dat de motor niet stabiel was. Helemaal bij platter gaan in de bochten voelde het bijna eng aan en wou ik gewoon niet verder gaan. Na het monteren had ik de bij het afrijden van de snelweg een bocht en had daar al bijna de knie aan de grond. De motor ligt nu in bochten enorm stabiel en geeft vertrouwen om platter te gaan, ipv dat het gevaarlijk aanvoelt.

Verwijderd

grootste probleem met vering is het type veer dat gebruikt word in de poot.
99% van alle vering is een standaard veer die gelijkmatige compressie geeft.

Dit maakt duiken van de vork voorspelbaar en makkelijker te rijden.
Echter een progresieve veer is comfortabeler.

De demping word sterker naarmate de veer verder indrukt.
Resultaat is, kleine oneffenheden worden lekker opgevangen, en als je echt moet doorremmen, duikt de motor niet zo veel.
Ik begrijp nog altijd niet waarom dat de standaard is.
Ik zou zeggen dat voorspelbaar veergedrag alleen maar echt fijn is in de racerij.

tl/dr: niet helemaal blij met je vering, zet er progressieve veren in
Flagg schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:01:
[...]
*knip*
en ik kan as zaterdag mijn GL1500 uit 1995 halen.
Persoonlijk heb ik het niet zo met die extreme luxe machines (GL en dat BMW ding)
Maar buurman in nederland had zo´n 1500 valkyrie, dat reed best lekker volgens hem (geloof ik ook wel 1500 cc, 6 cilinder boxer)
roffelde ook lekker dat ding. geloof alleen niet dat ze ooit officieel in nederland zijn uitgebracht

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 21:03 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:56:
grootste probleem met vering is het type veer dat gebruikt word in de poot.
99% van alle vering is een standaard veer die gelijkmatige compressie geeft.

Dit maakt duiken van de vork voorspelbaar en makkelijker te rijden.
Echter een progresieve veer is comfortabeler.

De demping word sterker naarmate de veer verder indrukt.
Resultaat is, kleine oneffenheden worden lekker opgevangen, en als je echt moet doorremmen, duikt de motor niet zo veel.
Ik begrijp nog altijd niet waarom dat de standaard is.
Ik zou zeggen dat voorspelbaar veergedrag alleen maar echt fijn is in de racerij.

tl/dr: niet helemaal blij met je vering, zet er progressieve veren in

[...]

Persoonlijk heb ik het niet zo met die extreme luxe machines (GL en dat BMW ding)
Maar buurman in nederland had zo´n 1500 valkyrie, dat reed best lekker volgens hem (geloof ik ook wel 1500 cc, 6 cilinder boxer)
roffelde ook lekker dat ding. geloof alleen niet dat ze ooit officieel in nederland zijn uitgebracht
Je moet Vering en Demping niet in één zin door elkaar gebruiken :P

Progressieve veren zijn vaak een verbetering ten opzichte van het standaard gedrag maar instelbare demping doet écht iets anders.

Setting Sag....., wel leuk om te bekijken als je weet dat dit 't orgineel is....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-04-2013 21:25 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-01 16:51
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:17:
[...]

Je moet Vering en Demping niet in één zin door elkaar gebruiken :P

Progressieve veren zijn vaak een verbetering ten opzichte van het standaard gedrag maar instelbare demping doet écht iets anders.

Setting Sag....., wel leuk om te bekijken als je weet dat dit 't orgineel is....
Op mijn Race motor (Ducati 996) had ik eerst normale voorveren er in zitten. (showa voorvork) Na een tijd daarmee gereden te hebben hadden we er hyper pro progressieve veren er in gezet. Wat een verschil. Gewoon 50m later in de remmen kunnen gaan op Assen. En veel stabieler. Op die dag mijn pr op assen van 1.55 naar 1.52 gezet. _/-\o_

Verwijderd

lekker goedkope performance upgrade!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een mooie motor indeed! :Y
Bommes schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:10:
Ik heb altijd wel een zwak voor iets afwijkend voor wat betreft motors/auto's (vandaar de Vespa.. :P )
Maar in jouw geval zou ik eerst gewoon eens iets "goedkoops" aanschaffen.

Weet ik veel een wat oudere africa twin of een flinke pan european, ga gewoon eens een tijd rijden op iets.
Kijk hoe dat in "het dagelijkse leven" bevalt.
Zoals het nu op me over komt wil je van alles wel maar dan in 1 motor.. :P
Toch heb ik wel het gevoel dat je bij iets van een flinke toermotor terecht zult komen, een FJR 1300 of zo iets vind ik wel bij jou passen.
Mja dat is ook wel, ik kan gelijk zeg 8,5k uitgeven aan een motor maar mijn budget wat ik mij op dit moment gesteld heb is eigenlijk 4k. :+ Maar dat is idd wel een beetje een probleem, maar echte toermotoren vind ik dan weer niks. Ziet er zo duf uit. :X Vaak met die grote koffers en toebehoren erop... Zo een FJR 1300 zonder toebehoren is dan wel weer een hele mooie fiets, sowieso ben ik niet zo thuis in de Honda's valt mij op...
mphilipp schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:59:
[...]

Als je de beperkingen van een bepaalde motor kent, is het eigenlijk al geen probleem meer. Je moet de moelijke situaties dan niet expres gaan mijden, maar juist oefenen en een 'truuk' verzinnen (anderen noemen het een techniekje, ook goed) om ermee om te gaan.
Het maakt je denk ik een stuk zekerder als je gewoon weet dat je elke situatie aan kan met je eigen motor.

[...]

Het is net wat je wilt: een motor voor de looks of om lekker op te rijden. Een mooie motor is natuurlijk erg leuk, maar je moet er wel op kunnen genieten. En dat kun je van een plaatje ook :P
Dat is ook wel, en dat zal ook wel een stuk ervaring zijn neem ik aan. Dat komt vanzelf wel. :)
En idd, een beetje een compromis moet het ook wel zijn. Wat rechter zitten en dat ik niet zo gekneld zit met mijn knieën is wel heel fijn, dat laatste is bij nakeds vaak toch nog een probleem...
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:15:
:^^

FZ8 is overigens een Ge-Wel-Dig fijne fiets om mee te rijden én te sturen. Enige échte puntje van kritiek wat ik er op kan leveren is de voorvork met 0.0 instelmogelijkheden. Daar hadden ze wat mij betreft gewoon de voorvork van een R6 in moeten zetten.... Maar misschien dat er nog wel eens een FZ8-R uitkomt.

Al de rest wat er aan "mankeert" is standaard spul wat je meestal tóch al vervangt op een fiets als je 'm een beetje "eigen" wil maken ;)

Zelfde geldt wat mij betreft overigens ook voor de Honda CB1000R, ook dat is een geweldig fijne fiets maar daar moet eigenlijk een voorvork van een Fireblade in. Ik heb zo'n fiets tijdens de introductie als demo mee gehad bij de Honda dealer in Waalwijk (Pols) en daar had ik die fiets bijna in de reling van een brug/sluisje hangen doordat de voorvering nog aan't uitveren was van een bocht rechts-om terwijl ik 'm eigenlijk al weer vól naar beneden wilde hebben om links-om te gaan...... klikje voor de locatie :P EN 't lullige was dat er een mederwerker van de dealer achter me reed met exact zo'n zelfde fiets welke direct de zelfde actie uithaalde en 't zelfde probleem kreeg.....

Triumph maakt met de Street(R)/Speed triples wat dat aangaande eigenlijk meer volledige fietsen :o
Kijk, een met ervaring met de motor haha. :P Maar dat van de vering hoor je bij heel veel motoren. Zelfde met de Kawa Z750, mooie motor maar ook die heeft zwakke vering. Dat zie je toch veel ja...

Wel een lompe actie dan hahaha. :D
Een SV is opzich ook wel een mooie motor, maar je hebt een aantal varianten lijkt het wel, en de gene met de juiste kuip lijk ik dan weer weinig tegen te komen...

Edit: net weer een beetje aan het zoeken gegaan naar sport/toer, en ik kwam op een GSX-F uit:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Zijn er hier mensen bekend mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 20-04-2013 23:43 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zo... Lekker aan de knutsel geweest vandaag. Had het blok er onder vandaan willen hebben, maar ik had geen zin om mij te haasten...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p7hDerY186yXzn36Syp1cRWY/full.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:35:
[...]
Een SV is opzich ook wel een mooie motor, maar je hebt een aantal varianten lijkt het wel, en de gene met de juiste kuip lijk ik dan weer weinig tegen te komen...
Alleen de SZ versie heeft standaard zijkappen. Verder heb je de N en de S. De SZ is een speciale editie waar er maar erg weinig van zijn. Er zijn wel los kappen voor te koop.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja dan ben ik dus aan het kijken naar die SZ uitvoering. :P

Maar als ik zo een beetje kijk naar een GSX 650 F, 2008 model, lage kilometerstand. Lijkt mij ook wel een leuke motor om heel eerlijk te zijn. :)

Verwijderd

Nieuw kosten ze 8000, mits je eerste eigenaar wil zijn

• MailMan
teacher schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:45:
Zo... Lekker aan de knutsel geweest vandaag. Had het blok er onder vandaan willen hebben, maar ik had geen zin om mij te haasten...

[afbeelding]
Alles in een dagje gedaan? Best netjes! En in wat voor ruimte is je werkplek?

Krijg binnenkort hopelijk voor niets een afgedankte CB1 als 2e klusproject. Volgens mij wel leuke speledingen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:19:
Nieuw kosten ze 8000, mits je eerste eigenaar wil zijn
Zijn nieuw niet de meest dure motor inderdaad, maar zie je dat ook terug in de afwerking of gebruik van ik noem maar wat, de vering? Wat ik zo zie is dat een 2008 model best wel in mijn gestelde budget valt, en je ook een motor met een lagere km stand daarvoor kan kopen. Wel ben ik benieuwd naar dat blok, is niet het teruggevoerde GSX-R blok maar het blok van de Bandit, maar qua rijeigenschappen kan ik er weinig over terug vinden. Sowieso zelf mee rijden, maar ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben hoe dat blok zich onder de 4000 toeren houdt, daar waar de GSX-R zich niet thuis voelde en af en toe bokte. :P

Verwijderd

Dat die GSXR bokte betekend alleen maar dat jij in een te hoge versnelling zat ;)

Kwa afwerking is Suz wel de slechtere vergeleken met de andere jappen, maar goed, dat prijskaartje moet ergens vandaan komen.

Het is ook niet een terug gevoerd GSX-R blok.
Ik meen dat de huidige GSX-F blokken watergekoelde upgrades zijn van de Bandit blokken. Die blokken zijn dan weer een upgrade van de vorige generatie GSXF. moet wel zeggen, ben geen expert op Suz gebied

• Marc Rademaker
Heb ooit een dag de GSX-F gehad, huurmotor terwijl de mijne een beurt kreeg. Prima motor, maar oh zo saai vergeleken met mijn Hornet. Gezapige besturing, zeer lineaire koppel-kromme, en het geluid was meer een 'zoef' dan wat dan ook.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:34:
[...]
Bij mij zijn ook de veren en de olie vervangen, niet de complete vork of achterdemper.

Ik merkte met de oude vering gewoon dat de motor niet stabiel was. Helemaal bij platter gaan in de bochten voelde het bijna eng aan en wou ik gewoon niet verder gaan. Na het monteren had ik de bij het afrijden van de snelweg een bocht en had daar al bijna de knie aan de grond. De motor ligt nu in bochten enorm stabiel en geeft vertrouwen om platter te gaan, ipv dat het gevaarlijk aanvoelt.
Bij HyperPro zeggen ze dat alleen de veren al vervangen zo'n 80% verbetering geeft tov een hele nieuwe shock. Mits de demper zelf nog in orde is natuurlijk. De rest is finetuning. Ik merkte het ook enorm goed. Ik had die RT nét en ik had een paar jaar gereden en dacht dat het aan de onwennigheid lag. Maar ik kon echt niet met vertrouwen een bocht in gaan. Het voelde gewoon niet lekker. Nou had de vorige eigenaar de vering ook heel slap gezet (en ook de banden zacht, de mafketel) zodat ie lekker over de verkeersdrempel kon... 8)7
Maar met nieuwe banden (op de juiste spanning) en die vering upgrade was het (naar mijn gevoel) net een superbike :+

Wat is de levensduur van een veer/demper eigenlijk?

• teacher

teacher

Dysgaf!

MailMan schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:59:
[...]

Alles in een dagje gedaan? Best netjes! En in wat voor ruimte is je werkplek?

Krijg binnenkort hopelijk voor niets een afgedankte CB1 als 2e klusproject. Volgens mij wel leuke speledingen :)
Sterker nog, in een paar uur 8)

Werkruimte is roc amsterdam, daar werkt een maat van mij; prima sleutelplek voor dit soort projecten :Y

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:34:
[...]

Bij HyperPro zeggen ze dat alleen de veren al vervangen zo'n 80% verbetering geeft tov een hele nieuwe shock. Mits de demper zelf nog in orde is natuurlijk. De rest is finetuning. Ik merkte het ook enorm goed. Ik had die RT nét en ik had een paar jaar gereden en dacht dat het aan de onwennigheid lag. Maar ik kon echt niet met vertrouwen een bocht in gaan. Het voelde gewoon niet lekker. Nou had de vorige eigenaar de vering ook heel slap gezet (en ook de banden zacht, de mafketel) zodat ie lekker over de verkeersdrempel kon... 8)7
Maar met nieuwe banden (op de juiste spanning) en die vering upgrade was het (naar mijn gevoel) net een superbike :+

Gisteren ook even langs HyperPro Alphen geweest om voorveren te halen voor m'n Diversion. Gisteren gemonteerd, maar nog niet mee gereden. Eerst alles weer even op moment zetten.

Beetje jammer alleen dat ik na de montage erachter kwam dat ik een ring vergeten was terug te plaatsen. Natuurlijk wist ik niet van welke veerpoot. Dus kon het zooitje weer uit elkaar.

Straks ff een stukje sturen :)

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:40
Joopieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:12:
Mm ja dan ben ik dus aan het kijken naar die SZ uitvoering. :P

Maar als ik zo een beetje kijk naar een GSX 650 F, 2008 model, lage kilometerstand. Lijkt mij ook wel een leuke motor om heel eerlijk te zijn. :)
Ik heb hem 33maanden in mijn bezit gehad, 24k erop gezet.

In mijn optiek

Pro's:
- Zuinig, 1:23 gehaald gemiddeld 1:19
- Qua bagage veel mogelijk
- Onderhoud is makkelijk zelf te doen
- Voor beginner voorspelbaar vermogen.

Con's
- Te (top)zwaar
- Remmen zijn ruk voor sportief rijden
- Zadel gaat na 1,5-2 uur rijden zeer doen, te zacht
- Frame kreeg roest plekken bij las naden, terwijl ik er nooit/amper mee in regen reed en vaak schoonmaakte.
- Vering veeel te slap, veel deinen op hogere snelheden.
- Elke 6 k onderhoud |:(

Rij je niet sportief en ben je meer een tour type dan is het een super fiets. Wil je er sneller mee rijden kom je snel de gebreken tegen.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:34:
[...]
Dit heb ik gevraagd toen ik bij HyperPro was. Er werd mij verteld dat de achterdemper bij 80.000 vervangen zou moeten worden. Geen idee of dit bij alle motoren zo is. Ook geen idee hoe het met de voorkant zit.
Pagina: 1 ... 457 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.