No signature required.
Maar daar zit geen standaard bij lijkt me
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het ging er eigenlijk om dat de tik uit de bovenkant van het blok kwam. Maargoed, eerst moet Johan maar even kijken waar die tik vandaan komt, voordat je goed kan voorspellen waar het in zit.
No signature required.
Verwijderd
Boxtel -> Esch -> Haaren -> Oisterwijk -> Moergestel -> Spoordonk -> Oirschot -> Liempde -> Boxtel
Wel was het heel erg oppassen tussen Moergestel en Spoordonk door de hoeveelheid modder op de weg veroorzaakt door boeren
Ik hoop dat die jongen het kan achterhalen, want daar maak ik mij wel zorgen over.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit dus.Tylen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:16:
Lekker links laten liggen en naar een andere zoeken.
Een gixxer is geen zeldzame motor, lekker een niet tikkende zoeken.
PSN & XBL: Denkoyugo
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Als je je al zorgen maakt over een motor die je nog niet eens gekocht hebt.... verder zoeken.Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:49:
Ja daarom, kwam echt duidelijk uit de voorkant in de richting van de kroonplaat, daar leek niks los te zitten of te rammelen dus mijn vermoeden, en zeker ook na de tip van M3rcury, ging daar wel heen.
Ik hoop dat die jongen het kan achterhalen, want daar maak ik mij wel zorgen over.
Dit lijkt mij dan toch echt een vacuum probleem. Zonder tankdop starten dus. Blijkt dat het probleem dan zit je natuurlijk alsnog met een uitdaging om dat te fixen.prutsger schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:27:
Na mijn problemen met gestolen tankdop (een poos terug in dit topic te lezen) heb ik nog de volgende vraag.
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door theHoff op 16-04-2013 16:27 ]
Helaas, net getest. Tankdop erop/eraf maakt geen verschil. Nog eens voor de zekerheid gas geven getest met voeding via trechter: geen probleem! Toch maar even langs de sloop voor een nieuwe benzinekraan, en maar even tank om daar direct te testen of dat het inderdaad is. Balen, kan er ivm werk en openingstijden pas donderdag langs. Als dat het niet is wordt het krap hem voor zaterdag te fixen en dan mag ik op de CBR1000F van mijn zwager touren. Wel leuk dat ie lekker snel is maar ik zit daar helemaal opgevouwen op ik zit liever ontspannen op m'n gemotoriseerde sofa.theHoff schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:54:
Dit lijkt mij dan toch echt een vacuum probleem. Zonder tankdop starten dus. Blijkt dat het probleem dan zit je natuurlijk alsnog met een uitdaging om dat te fixen.
Lekke uitlaatpakking bij het blok? Heel raar, maar dat klinkt ook als tikken en lijkt ook bij de kroonplaat vandaan te komen. Maar dat is voor zover ik het heb gehad wel altijd een regelmatige tik geweest, en niet zo nu en dan.Joopieboy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:49:
Ja daarom, kwam echt duidelijk uit de voorkant in de richting van de kroonplaat, daar leek niks los te zitten of te rammelen dus mijn vermoeden, en zeker ook na de tip van M3rcury, ging daar wel heen.
Vaak bu'j te bang!
Nachtje aan de lader heeft wonderen gedaan
Morgen 21oC zegt u? MOOI!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is zeer zekers een leuk rondje om te maken (en al helemaal als je er de weg kent en niet de geëigende wegen paktVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:49:
Gisteravond heerlijk met de Z een lekker Brabants rondje gereden
Boxtel -> Esch -> Haaren -> Oisterwijk -> Moergestel -> Spoordonk -> Oirschot -> Liempde -> Boxtel
Wel was het heel erg oppassen tussen Moergestel en Spoordonk door de hoeveelheid modder op de weg veroorzaakt door boeren
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar mee niet gezegd dat je niet door kunt rijden maar met dergelijke zaken dien je altijd rekening te houden..
/moraalridder
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Een BMW K1? Details en een indicatie van 'voor weinig' hoor ik graag!Chakotay schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:45:
Ik heb nog een goed ingereden K1 te koop staan voor weinig
Sinds december in het bezit van een A en nog druk op zoek naar een gemotoriseerde tweewieler.
Verwijderd
(K staat voor decenium, getal voor het jaar)
Lijkt me een heerlijke route waarbij ik vanaf Eindhoven richting de kazerne ->oirschot de route zou kunnen oppakken. Maar goed, moet helaas nog steeds sparen voor mijn tweewieler..Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:49:
Gisteravond heerlijk met de Z een lekker Brabants rondje gereden
[ Voor 66% gewijzigd door Kiswum op 16-04-2013 22:54 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
zowiezo beetje raar lijstje:
KTM 690 SM? wat is daar mis mee?
B-king? ok die uitlaten, maar verder?
Een R6 in Rossi kleuren wtf is er mis met een R6?
en de PC800 op 10? die hoort met stip op 1
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
hoewel een kleur een model kan maken of kraken zijn er sommige dingen echt niet recht te zetten met andere lak (eerste generatie Multistrade is een mooi voorbeeld)
sterker nog, eerste generatie fireblade had een roze+wit+paarse uitvoering, ziet echt helemaal niet onaardig uit...
Wat moet je überhaupt met zo'n lijst? De GS op 1...de meest succesvolle motor aller tijden geloof ik. Dus erg veel mensen met een slechte smaak? Of een grappenmaker die zo'n lijst maakt? Ik denk het laatste. En oliepeil neemt zichzelf al niet serieus, dus zo'n lijstje is gewoon een grap.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:59:
plek 6 slechts?
zowiezo beetje raar lijstje:
KTM 690 SM? wat is daar mis mee?
B-king? ok die uitlaten, maar verder?
Een R6 in Rossi kleuren wtf is er mis met een R6?
en de PC800 op 10? die hoort met stip op 1
Die K1 vind ik ook wel super. Ik heb een K1100RS gehad, die heeft het blok van de K1. Gaat wel als de brandweer, voor zo'n zwaar ding. Heerlijk blok. En de styling is wel helemaal van toen. De Katana vinden we denk ik nu ook een raar ding, maar toen was het hip.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Het is absoluut mijn favoriete avond rondje en anders deze langere versie die ik ook regelmatig rij:Kiswum schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:51:
Lijkt me een heerlijke route waarbij ik vanaf Eindhoven richting de kazerne ->oirschot de route zou kunnen oppakken.
Boxtel -> Esch -> Haaren -> Oisterwijk -> Udenhout -> Loon op zand -> De Moer -> Tilburg -> Gilze -> Riel -> Goirle -> Tilburg -> Moergestel -> Spoordonk -> Oirschot -> Liempde -> Boxtel
Er zit wel een nadeel aan die rondjes en dat is het benzineverbruik van mijn Ztje of wellicht mijn rijstijl (iets boven de 200 kilometer actieradius met een bijna volle tank)
Over smaak valt niet te twisten, maar dat weerhoudt hordes mensen er niet van om het toch volop te doen. Ik zou iig een andere lijst voor ogen hebben, al durf ik niet uit te sluiten dat ik de K1 er ook op zou zetten
Verder toch geklaag over onervaren (mooiweer?)rijders vandaag in de file. Zat inderdaad in de file in de file, eerst achter een mooie slanke Fazer met zo te zien mooie slanke dame erop. Helaas dacht ze blijkbaar dat zowel zij als motor formaat Dikike Bertha hadden, waardoor ze nergens tussendoor durfde - maar ook niet opzij ging. Achter mij zat ook een Goldwing achter haar vast
Op gegeven moment toch voorbij kunnen steken (cue geklaag over asociaal doorduwende doorrijders
Toch geduld beloond: bij de afrit naast nog een mooie dame op een mooie Triumph gestaan en bij groen licht zij aan zij de zonsondergang tegemoet gereden (nouja, iig paar honderd meter tot we aan het eind van de Gooiseweg andere kanten op gingen)
Oslik blyat! Oslik!
Weet iemand hier meer van? Ik zou het zonde vinden om nu een R125 te kopen(ervan uitgaande dat ik momenteel alleen A1 zou kunnen halen) , en later als ik rijbewijs A2 heb gehaald, een R6 (die 'R-Styling' zoals yamaha het noemt
Is er trouwens iemand die een R125 heeft/ heeft gehad?
Ik ga er vanuit dat dit soort vragen hier toegestaan zijn?
Ai, het B-woord. Helaas heb je vanaf nu geen toegang meer tot dit topic.xPhantom schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:21:
Momenteel heb ik een wannabee motor (Gilera DNA, 50cc versie een brommer dus), en zou graag voor een A-rijbewijs gaan (ik ben 19 momenteel).
Volgens mij geeft dit wel antwoord op je vraag: http://www.bovag.nl/nieuw...t_nieuw_A2-motorrijbewijs
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik zou nog bestwel eens zo'n begin jaren '90 supersport willen hebben in dito zuurstok kleurtjes (oliekoeler gsx-r of een fzr ofzo) met bijpassend pak en helm. Gewoon okdat 't kanVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:12:
je moet bij lelijke motoren eigenlijk een beetje voorbij de kleur stelling kijken. (plus roze en paars was "in" in die tijd)
hoewel een kleur een model kan maken of kraken zijn er sommige dingen echt niet recht te zetten met andere lak (eerste generatie Multistrade is een mooi voorbeeld)
sterker nog, eerste generatie fireblade had een roze+wit+paarse uitvoering, ziet echt helemaal niet onaardig uit...
Vaak bu'j te bang!
Ik weet niet wanneer je jarig bent, maar als je in het begin van volgend jaar 20 jaar bent, is het misschien interessanter om te wachten zodat je rechtstreeks in A2 kunt instromen? Scheelt je geld, tijd en examens.xPhantom schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:21:
Momenteel heb ik een wannabee motor (Gilera DNA, 50cc versie een brommer dus), en zou graag voor een A-rijbewijs gaan (ik ben 19 momenteel). Ik weet dat er nu 3 A 'versies' zijn en wat de restricties daarvan zijn, echter heb ik vernomen dat er wellicht een versoepeling van die regel komt, het zou in 2014 mogelijk moeten zijn om rechtstreeks A2 te halen (net zoals je nu al rechtstreeks A kan halen op je 24e) als je 20 bent.
Weet iemand hier meer van? Ik zou het zonde vinden om nu een R125 te kopen(ervan uitgaande dat ik momenteel alleen A1 zou kunnen halen) , en later als ik rijbewijs A2 heb gehaald, een R6 (die 'R-Styling' zoals yamaha het noemt) te kopen. Of zou het qua regels ook legaal zijn een R6 wat te 'begrenzen' (als dat überhaupt mogelijk is aangezien de wet het heeft over 125CC en max 11 kW)?
Is er trouwens iemand die een R125 heeft/ heeft gehad?
Begrenzen mag niet (meer) bij motoren die meer dan het dubbele aan KW hebben. Ik ga even uit van 80+ KW voor een R6, die mag dus sowieso niet worden begrensd naar A1, maar ook al niet meer naar A2 (35 KW).
Helaas, het is een Suzuki GSX-R 600empy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:19:
[...]
Een BMW K1? Details en een indicatie van 'voor weinig' hoor ik graag!![]()
Sinds december in het bezit van een A en nog druk op zoek naar een gemotoriseerde tweewieler.
Ik sluip stiekem nog even binnenWokschotel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 06:02:
[...]
Ai, het B-woord. Helaas heb je vanaf nu geen toegang meer tot dit topic.
Volgens mij geeft dit wel antwoord op je vraag: http://www.bovag.nl/nieuw...t_nieuw_A2-motorrijbewijs
Kijk, daar heb ik wat aan inderdaad
Ah oeps, daar had ik nog niet eens opgelet bij de R6, wel een punt inderdaad (heeft overigens verschillende 'versies' en per bouwjaar, scheelt ongeveer 4kW bij de R6 met direct air induction) met 88,2kW van het 2001/2002 model.UTwizard schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:04:
[...]
Ik weet niet wanneer je jarig bent, maar als je in het begin van volgend jaar 20 jaar bent, is het misschien interessanter om te wachten zodat je rechtstreeks in A2 kunt instromen? Scheelt je geld, tijd en examens.
Begrenzen mag niet (meer) bij motoren die meer dan het dubbele aan KW hebben. Ik ga even uit van 80+ KW voor een R6, die mag dus sowieso niet worden begrensd naar A1, maar ook al niet meer naar A2 (35 KW).
Jammer dat de R15 in nederland niet echt te vinden is, met zijn 12,5kW.
Overigens ben ik dit jaar nog jarig, over een kleine 2 maanden al. Ik zal dus inderdaad maar netjes wachten tot volgend jaar en dan gelijk met A2 beginnen. Tegen die tijd kijk ik nog wel verder, een CBR250R o.i.d. wellicht.
mag weg voor 350 euro!
Er zijn afgelopen jaar redelijk wat 125cc modellen op de markt gebracht van diverse fabrikanten, deze zullen over niet al te lange tijd ook wel 2ehands te krijgen zijnxPhantom schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:24:
[...]
Ah oeps, daar had ik nog niet eens opgelet bij de R6, wel een punt inderdaad (heeft overigens verschillende 'versies' en per bouwjaar, scheelt ongeveer 4kW bij de R6 met direct air induction) met 88,2kW van het 2001/2002 model.
Jammer dat de R15 in nederland niet echt te vinden is, met zijn 12,5kW.
Overigens ben ik dit jaar nog jarig, over een kleine 2 maanden al. Ik zal dus inderdaad maar netjes wachten tot volgend jaar en dan gelijk met A2 beginnen. Tegen die tijd kijk ik nog wel verder, een CBR250R o.i.d. wellicht.
De YZF R125 had ik al gezien idd, anders wellicht een Honda CBR, Aprilia RS of een Kawasaki Ninja 300 (A2).Chakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:42:
[...]
Er zijn afgelopen jaar redelijk wat 125cc modellen op de markt gebracht van diverse fabrikanten, deze zullen over niet al te lange tijd ook wel 2ehands te krijgen zijnDenk hierbij o.a. aan een KTM Duke 125 of een Yamaha YZF-R125.
Daarnaast zijn er ook hele interessante A2 modellen uitgekomen, bijvoorbeeld de KTM Duke 200 en KTM Duke 390 (over een klein maandje geloof ik?), daarnaast komt Honda met 500cc varianten in hun Naked-, Allroad- en Sport-segmenten. De Kawasaki Ninja 300 is er al of komt er aan. Als je bedenkt dat A2 er pas een paar maanden is is er al best veel keus.Chakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:42:
[...]
Er zijn afgelopen jaar redelijk wat 125cc modellen op de markt gebracht van diverse fabrikanten, deze zullen over niet al te lange tijd ook wel 2ehands te krijgen zijnDenk hierbij o.a. aan een KTM Duke 125 of een Yamaha YZF-R125.
Vanochtend met de motor naar het werk toe gegaan maar ik ben verder geen enkele andere motorrijder tegengekomen. Ik vond het prima rijden ondanks de natte weg
filters, vloeistoffen, Michelin Pilot Activ rubbers, koppelingkabel en wat kleine meuk.
De GS450 staat dan ook niet stil, bijna 300 euro later:
Ketting, tandwielen, remblokken, filters, vloeistoffen en klein meuk.
Dan moeten ze beiden weer fris zijn....
Eisen:
* neerklapbaar zonnevizier
* (mogelijkheid tot) pinlock
* grote bedieningsknoppen voor zonnevizier en ventilatie
* stil
* glasvezel
* liefst DD-sluiting
De Schuberth beviel altijd erg goed vanwege zijn stevige lomp bedieningsknoppen en erg goede geluidsdemping. Als ik geen mooi alternatief kan vinden komt er dus simpelweg een overjarige S1 van eBay
Vaak bu'j te bang!
Jij was degene met de Spies-helm zondag toch? Was dat dat model?-tom-562 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:55:
De HJC R-PHA die ik heb is er ook als versie met ingebouwd zonnevizier als ik het goed heb. Die heeft iig standaard pinlock, glasvezel en DD-sluiting. Ventilatie is ook makkelijk te bedienen door draaiwieltjes. Hij is vrij stil (ik draag sowieso altijd oordoppen, ik zit wel altijd vol in de wind door dat double bubble ruitje op m'n GSX-R, maar op m'n naked gsx400 is 'ie aardig stil).
Zie PMChakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Ik heb onverwacht €300 beschikbaar voor een nieuwe helm, aangezien mijn huidige Schuberth S1 uit 2008 nogal aan vervanging toe is. Heeft iemand nog aanraders? Een huidige variant van Schuberth is helaas nogal boven budget als ik niet tevallig ergens een aanbieding vind.
Eisen:
* stil
* glasvezel
* liefst DD-sluiting
De Schuberth beviel altijd erg goed vanwege zijn stevige lomp bedieningsknoppen en erg goede geluidsdemping. Als ik geen mooi alternatief kan vinden komt er dus simpelweg een overjarige S1 van eBay
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
X-Lite X702 misschien iets voor je?Chakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Ik heb onverwacht €300 beschikbaar voor een nieuwe helm, aangezien mijn huidige Schuberth S1 uit 2008 nogal aan vervanging toe is. Heeft iemand nog aanraders? Een huidige variant van Schuberth is helaas nogal boven budget als ik niet tevallig ergens een aanbieding vind.
Eisen:
* stil
* glasvezel
* liefst DD-sluiting
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jup. Dezelfde helm heb je volgens mij ook met zonnevizier wat ik me zo kon herinnerenChakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:57:
[...]
Jij was degene met de Spies-helm zondag toch? Was dat dat model?
Vaak bu'j te bang!
Bij (ik dacht) HJC werkt dat met een druk knop bovenop en een veer.
Ben bang dat na 1000x die veer lam raakt.
Ik heb een HJC met zonnevizier (FS-11), werkt inderdaad met een schuifknop achterop en een 'release' knop waarna het vizier terugschiet. Ik heb de helm nu +/- 2 jaar in gebruik en ik kan niet zeggen dat hij nu minder goed werkt dan toen ik de helm kocht. Gaat nog steeds goed terugSerotonine schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:08:
Van X-lite en Nolan vind ik de bediening van de zonneklep er prettig. Gewoon een lompe hendel.
Bij (ik dacht) HJC werkt dat met een druk knop bovenop en een veer.
Ben bang dat na 1000x die veer lam raakt.
Verwijderd
2 jaar plezierritjes, of 2 jaar dagelijks woonwerk door zon, regen, wind en pekel? Dat maakt nogal een verschil, bij mij moet hij tegen het laatste komen namelijkTankiej schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:15:
[...]
Ik heb een HJC met zonnevizier (FS-11), werkt inderdaad met een schuifknop achterop en een 'release' knop waarna het vizier terugschiet. Ik heb de helm nu +/- 2 jaar in gebruik en ik kan niet zeggen dat hij nu minder goed werkt dan toen ik de helm kocht. Gaat nog steeds goed terug
Ik heb vorig jaar zo'n 14k km gereden, vanaf half maart tot begin december. Geen pekel tegengekomen, wel zon, regen en windChakotay schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:31:
[...]
2 jaar plezierritjes, of 2 jaar dagelijks woonwerk door zon, regen, wind en pekel? Dat maakt nogal een verschil, bij mij moet hij tegen het laatste komen namelijkMijn ex heeft een HJC, die vond ik altijd wat shabby aanvoelen. (de HJC, niet m'n ex.)
Het jaar ervoor heb ik hem gebruikt tijdens rijlessen, daarna niet bijster veel meer gereden. Dus ik denk dat je wel kan zeggen dat ik hem één jaar gebruikt heb
Ook al is die 14k km wel meer dan de gemiddelde plezierrijder geloof ik!
Ik reed er niet dagelijks op, maar in de periode maart - september wel regelmatig gebruikt voor woon-werk, naast veel plezierritjes!
[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 17-04-2013 13:39 ]
Ah, misschien ook eens eentje passen danTankiej schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:38:
[...]
Ik heb vorig jaar zo'n 14k km gereden, vanaf half maart tot begin december. Geen pekel tegengekomen, wel zon, regen en wind
Het jaar ervoor heb ik hem gebruikt tijdens rijlessen, daarna niet bijster veel meer gereden. Dus ik denk dat je wel kan zeggen dat ik hem één jaar gebruikt heb
Ook al is die 14k km wel meer dan de gemiddelde plezierrijder geloof ik!
Ik reed er niet dagelijks op, maar in de periode maart - september wel regelmatig gebruikt voor woon-werk, naast veel plezierritjes!
Wel viel mij afgelopen weekend op dat er langs de complete onderrand barsten in het vizier zitten, zo'n 2-3 cm vanaf de onderkant. Ik weet alleen niet of dat komt omdat ik hem niet goed behandeld heb of dat er iets anders is
Barsten zitten niet in het zichtveld, dus zoveel waarde hecht ik er niet aan.
Bij mijn helm zijn er op de voorkant ook enige plekjes waar de matte laag vanaf is. Dat is wel erg jammer, want het valt heel erg op als er opeens een glazend stukje zwart tussen het mat zwarte zitSerotonine schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:55:
Heb ik ook met mn Nolan N85. + dat de zwarte verf er af bladdert aan de voorkant.
Barsten zitten niet in het zichtveld, dus zoveel waarde hecht ik er niet aan.
Nee.MailMan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:59:
Zijn er mensen die recentelijk nog wat gekocht hebben op Ebay uit de US? Zat te kijken voor een startmotor van m'n CB750 en zag die voor 28 dollar staan. Maar shipping is ineens stukken duurder (55dollar!) omdat USPS de prijzen in januari met 56% heeft verhoogd. Bizar... Zijn er geen andere (goedkopere) manieren van posten?
Serieus, intercontinentaal shippen is gewoon duur van zodra het over iets meer dan een brief gaat...
De prijzen zijn exponentieel tov. gewicht/volume ...
Maar je moet toch écht wel dichter bij huis zo'n startmotor op de kop kunnen tikken ...
Die motoren zijn alomtegenwoordig... Even wat rondbellen naar sloopbedrijven?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dat international shipping vrij duur was (zeker met zwaardere pakketten) is me niet vreemd, maar 55USD? Het is vooral die verhoging die zo enorm is.
De motor is in NL ook wel te vinden, maar stukken prijziger. Ben bezig hem zelf te fixen nu, maar was alvast op zoek naar 1 in het geval dat ik faal
Vaak bu'j te bang!
Exigence schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:51:
[...]
Lekke uitlaatpakking bij het blok? Heel raar, maar dat klinkt ook als tikken en lijkt ook bij de kroonplaat vandaan te komen. Maar dat is voor zover ik het heb gehad wel altijd een regelmatige tik geweest, en niet zo nu en dan.
Dat is een goeie tip ja, ik heb het hem doorgeven, ben benieuwd.-tom-562 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:54:
Klopt, maatje van me had dat bij z'n XJ550, 1 van de moertjes bij de uitlaatflens was eraf getriltdat klonk als een heel erg tikkende klep o.i.d., echt een mechanisch tik geluid, maar dat was uiteindelijk gewoon een lekke flens
Anders laat ik hem inderdaad staan ja haha.
Ik vind alleen dat ie redelijk snel beslaat met regen of als je even stilstaat, verder wel een fijne helm als brildrager.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:26:
Ik heb een HJC IS16 (matzwart) met zonnevizier schuifknop en releaseknop. Prima helm qua prijs/kwaliteits verhouding
Uit China heb ik ook bijna nooit douanekosten, uit de USA een stuk vaker.-tom-562 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:32:
Ik heb laatst een paar schokbrekers over laten komen via FedEx, uit China, dat was 30 dollar o.i.d.. De Chinezen hadden wel als waarde 20 dollar op het pakket gezet, terwjil het iets van 80 dollar was. Ik heb geen inklaringskosten hoeven te betalen
Verwijderd
Als je een HJC BreathguardJoopieboy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:59:
Ik vind alleen dat ie redelijk snel beslaat met regen of als je even stilstaat, verder wel een fijne helm als brildrager.
Hmmm...een vriend van me zoekt een leuk brommertje om ook een beetje aan te sleutelen. Op zo'n Div zit geen electronica shit, dus lekker onderhoudsvriendelijk. Is ie in een beetje redelijke conditie (ook gezien zijn leeftijd)?securitymayo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:24:
Iemand nog belang bij een rode yamaha xj600 uit 1993?
mag weg voor 350 euro!
DM me effe wat details, dan speel ik die door.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die gebruik ik altijd in de winter. Zonder is echt niet te doen dan.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:41:
[...]
Als je een HJC Breathguardin deze helm stopt en die krijg je er als het goed is bij. Heb je waarschijnlijk minder of geen last van beslaan.
[afbeelding]
Mijn helm is nu een 2 jaar oud maar die heb ik niet erbij gekregen, ik heb wel wat boekjes in een zip lock zakje maar niet dit ding. Is die los te verkrijgen?Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:41:
[...]
Als je een HJC Breathguardin deze helm stopt en die krijg je er als het goed is bij. Heb je waarschijnlijk minder of geen last van beslaan.
[afbeelding]
Edit: of wacht dat ding wat er standaard inzit, die rubberen flap bij je neus? Die gebruik ik ook idd maar dan nog wilt ie wel iets beslaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 17-04-2013 21:49 ]
Het gaat er waarschijnlijk op uitdraaien dat ik gewoon weer de RdgA ga rijden zoals vorig jaar. Ik denk niet dat je dat beu kan worden
Dit jaar dan geen uitstap naar de Col de Sommeiller maar in de plaats wel de Parpaillon proberen doen. Die is de vorige keer ontsnapt.
Alles hangt wel van m'n budget af ... heb nog een hoop uitgaven te doen.
Daarbij zou ik ook nog een nieuwe GPS willen kopen die belachelijk duur is (650 euro voor een Tripy 2). Wel een super ding.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CQ2BkWRBsxY]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IhLbgp0N2SY]
Daar kan geen enkele Garmin of TomTom tegenop voor motorgebruik imho.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ah! Daar ga ik dit jaar heen met een groepje vrienden. We willen helemaal binnendoor erheen rijden en als we de berg hebben 'beklommen' gaat een deel weer terug naar NL en ga ik en een vriend door naar Spanje. Ook leuk.DinX schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:09:
Dit jaar dan geen uitstap naar de Col de Sommeiller maar in de plaats wel de Parpaillon proberen doen.
Ben je er al eerder geweest?
Kweenie. Ik heb al eens eerder naar die Tripy gekeken. Op zich een leuk ding, maar inderdaad erg duur en eigenlijk alleen echt zinvol als je veel offroad rijdt en dan ook die roadbooks wilt gebruiken. Bepaalde functies die zij aangeven zijn ook beschikbaar op Garmins. Zo is een een bestand met mooie motorroutes die hij kan gebruiken bij het bepalen van de route. Voor het offroad rijden is een Garmin GPS60 ook prima te doen. Onverwoestbaar ding en je kunt er (zoals op elke Garmin) ook (oa) stafkaarten op zetten. En het ding kun je al hebben voor 1/3 van de prijs van een Tripy.Daar kan geen enkele Garmin of TomTom tegenop voor motorgebruik imho.
Maar ja, als je de specifieke functionaliteit van zo'n ding nodig hebt of graag wil gebruiken is er weinig keuze. Het is en blijft een uniek apparaat. Ze zetten er overigens de route voor de Dakar mee uit en de pers/volgauto's zijn verplicht een Tripy bij te hebben. Zij krijgen de route aangeboden voor een Tripy. Geen verdwaalde journalisten meer...
I beg to differ.DieterVDW schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:25:
[...]
Nee.
Serieus, intercontinentaal shippen is gewoon duur van zodra het over iets meer dan een brief gaat...
De prijzen zijn exponentieel tov. gewicht/volume ..
Sommigen willen alleen maar shippen met FedEx of andere (dure) bedrijven. Dan heb je weinig keuze. Waarschijnlijk hebben ze een deal met die lui en krijg je voor een USB stick van een tientje $50 transportkosten (bij wijze van spreken). Tuurlijk zijn er andere opties (USPS is vaak goedkoper dan FedEx of UPS), maar als de verkoper die niet aanbiedt, ben je de sjaak.
Als ik de centen had dan ging de Zumo bij 't vuil. Het ding is wel meer voor de "kijk mij nou Dakar style" figuren, zoals ik.DinX schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:09:
Daar kan geen enkele Garmin of TomTom tegenop voor motorgebruik imho.
And it goes BRAAAAAPP!
Gaaf! Ideaal terrein voor mijn RT-Adventure!
Erg jammer dat het beide keren een mede-motorrijder was... Daar verwacht ik toch beter van. *mompelt iets over mooiweerrijders
Verwijderd
Leren pak ging nog net aan, moet niet vragen hoe
Tijd om eens te gaan kijken voor textiel, hopelijk hebben ze daar ook wat sportieve jassen in?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Kijk eens naar de Rev'it Jupiter, Tarmac en Apollo. Dat zijn hele mooie textiele jassen voor op de sportmotor.martinusz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:01:
Tijd om eens te gaan kijken voor textiel, hopelijk hebben ze daar ook wat sportieve jassen in?
/me is ook niet zo'n leren pakken liefhebber
Die Revit had ik inderdaad ook al gezien! Zijn nog best mooie dingen te krijgen in textielVerwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:16:
[...]
Kijk eens naar de Rev'it Jupiter, Tarmac en Apollo. Dat zijn hele mooie textiele jassen voor op de sportmotor.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je kunt ook kijken naar iets als een Revit Ignition, zit er een beetje tussenin.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:16:
[...]
Kijk eens naar de Rev'it Jupiter, Tarmac en Apollo. Dat zijn hele mooie textiele jassen voor op de sportmotor.
Dit jaar wil ik dus de Parpaillon doenVerwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:22:
@ Sommelier: ik wil oooooook dit jaar (Stella Alpina)Helaas waarschijnlijk geen centen vanwege verhuizing
[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 18-04-2013 09:34 ]
PoserROFLASTC schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:16:
[...]
Als ik de centen had dan ging de Zumo bij 't vuil. Het ding is wel meer voor de "kijk mij nou Dakar style" figuren, zoals ik.
Vaak bu'j te bang!
Het gaat om een Shark Speed-R
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Sowieso 2 jaar garantie._Apache_ schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:49:
Meh, wilde ik mijn zonnevizier omlaag trekken breekt het palletje compleet af. Helm is nog geen jaar oud,, van het weekend even met de bon naar de winkel, kijken wat zij er van vinden.
Het gaat om een Shark Speed-R
"Als u een product koopt in de EU, hebt u twee jaar lang recht op reparatie of vervanging als het gebreken vertoont of verschilt van de reclame. Als reparatie of vervanging niet binnen een redelijke termijn gebeurt of veel ongemak veroorzaakt, krijgt u geheel of gedeeltelijk uw geld terug."
Ken uw rechten.
Valt nog mee imho. Het is gewoon een ideaal ding om routes mee te rijden. Tijdens m'n trip vorig jaar liep ik toch tegen een hoop dingen aan wat beter kon (al heb ik geen motorGPS nu).ROFLASTC schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:16:
[...]
Als ik de centen had dan ging de Zumo bij 't vuil. Het ding is wel meer voor de "kijk mij nou Dakar style" figuren, zoals ik.
De meeste GPSen gaan uit van A naar B met x aantal waypoints ertussen. Dat is dan je route.
Wat doet zo'n ding dan als je even een andere weg op wil tijdens je trip ? Beginnen herberekenen. Dat wil ik dus niet (kan persoonlijke voorkeur zijn). Ik ben per ongeluk van m'n route afgeweken vorige zomer en heb daardoor een erg vet stuk weg gereden (bochten, uitzicht,...) terwijl m'n GPS aan het krijsen was dat ik moest omdraaien, dat ik rechtsaf moest,...
Hetzelfde voor de manier van aangeven van de route. Ik heb liever bolpijl dan een kaart. Wederom is bij de meeste GPSen de kaart de hoofdzaak, terwijl je daar eigenlijk niet mee bezig zou moeten zijn, zeker niet op de motor. Je wil gewoon weten wanneer je links, rechts of rechtdoor moet ... punt. Dat is bij de Tripy de standaardweergave. Bij de meeste GPSen is dat maar optie (en bij sommige zelfs helemaal niet, hoogstens in het klein onderaan/in de hoek).
15 uur autonomie zonder batterij. Ook handig. Niet ineens na een uur de melding dat je batterij bijna op is om dan vast te stellen dat je kabel wat los getrild is uit de power socket. Een trip van een dag (of 2), zelfs geen kabel meenemen.
En tegen die leesbaarheid kan helemaal niks op. Ik moet de eerste gewone (motor)GPS nog tegenkomen die perfect leesbaar is terwijl je in de volle zon rijdt. De kaart is dan al moeilijk zichtbaar, laat staan het veel te kleine pijltje. De Tripy heeft gewoon een display zoals je (mijn alleszins) dashboard dat heeft. Grijze achtergrond met zwart. Simpeler kan niet.
vs 
Dus om het dan meteen een offroad-GPS te noemen ? Nah. De software erbij gebruikt gewoon (zeer up-to-date) TeleAtlas kaarten. Dus dat zijn gewoon de wegen die je op eender welke GPS kan rijden.
Als je echt een Dakar-poser wil zijn moet je hun Tripy II - TRMC hebben, die kost je wel 50.000 euro ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 18-04-2013 10:06 ]
Vannacht liet m'n vriendin weer eens de lichten aan staan op de auto. Twee jaar terug gewoon K75RT ernaast geparkeerd, startkabels erbij, 7k toeren gemaakt en starten die vierwieler. Vanochtend met de PC800 hetzelfde geprobeerd, maar dat ging'm niet worden. Nog los van twijfels over de spanningsregelaar lukte het niet om de klemmen op de accu te krijgen op een manier dat er geen vonken vlogen
Oslik blyat! Oslik!
Geld is trouwens binnen
Vaak bu'j te bang!
Dat kan toch uit? Ik heb dat op mijn zumo iig wel uitgezet nadat ik rondjes begon te rijden omdat ik niet oplette.DinX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:02:
[...]
Valt nog mee imho. Het is gewoon een ideaal ding om routes mee te rijden. Tijdens m'n trip vorig jaar liep ik toch tegen een hoop dingen aan wat beter kon (al heb ik geen motorGPS nu).
De meeste GPSen gaan uit van A naar B met x aantal waypoints ertussen. Dat is dan je route.
Wat doet zo'n ding dan als je even een andere weg op wil tijdens je trip ? Beginnen herberekenen. Dat wil ik dus niet (kan persoonlijke voorkeur zijn). Ik ben per ongeluk van m'n route afgeweken vorige zomer en heb daardoor een erg vet stuk weg gereden (bochten, uitzicht,...) terwijl m'n GPS aan het krijsen was dat ik moest omdraaien, dat ik rechtsaf moest,...
Ik ben dan benieuwd of je,je kan vergissen in: "1st volgende rechts" Als er veel straten zijn en de kijkhoek wat onhandig. Zumo geeft soms iets aan wat in 1e instantie lijkt op "nu afslaan" maar uiteindelijk betekent dat je over 600 meter pas naar rechts moet.Hetzelfde voor de manier van aangeven van de route. Ik heb liever bolpijl dan een kaart. Wederom is bij de meeste GPSen de kaart de hoofdzaak, terwijl je daar eigenlijk niet mee bezig zou moeten zijn, zeker niet op de motor. Je wil gewoon weten wanneer je links, rechts of rechtdoor moet ... punt. Dat is bij de Tripy de standaardweergave. Bij de meeste GPSen is dat maar optie (en bij sommige zelfs helemaal niet, hoogstens in het klein onderaan/in de hoek).
Het wordt wssl wel een FIM standaard om een Tripy te hebben (als dat niet al zo is)? dwz ook alle kleine clubs en races moeten ermee en dan kan je met dit ding gelijk allerlei race routes inladen. geen gekut met papierDus om het dan meteen een offroad-GPS te noemen ? Nah. De software erbij gebruikt gewoon (zeer up-to-date) TeleAtlas kaarten. Dus dat zijn gewoon de wegen die je op eender welke GPS kan rijden.
Als je echt een Dakar-poser wil zijn moet je hun Tripy II - TRMC hebben, die kost je wel 50.000 euro ofzo
And it goes BRAAAAAPP!
En je kan nog altijd de kaartweergave rechts laten zien. Of even wisselen,...
Mooi zo. Ik let idd liever op de weg dan een kaart die verspringt.DinX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:04:
HEt staat alleszins in koeien van letters boven de bolpijl hoe ver het nog is
En je kan nog altijd de kaartweergave rechts laten zien. Of even wisselen,...
http://www.digitalroadboo...prijslijst_maart_2010.pdf
Prijslijst. Zodra ik het geld heb is de Zumo pleite
[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 18-04-2013 11:08 ]
And it goes BRAAAAAPP!
-tom-562 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:52:
Je zou zeggen dat er genoeg ruimte is voor een accu in dat ding van jou
Geld is trouwens binnen
Misschien moet ik eentje kopen en de aggregaat aan de wielen koppelen, zou harder en zuiniger gaanChakotay schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:55:
Accu? Er past een flink dieselaggregaat in die kofferbak
Oslik blyat! Oslik!
Je kunt kiezen wat hij doet, standaard herberekenen, nooit herberekenen of vragen. Bij mij staat hij nu op vragen, dan krijg je een popupje met ja/nee knoppen als je van de route afwijkt welke weer verdwijnt zodra je terug bij de route komt.ROFLASTC schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:02:
[...]
Dat kan toch uit? Ik heb dat op mijn zumo iig wel uitgezet nadat ik rondjes begon te rijden omdat ik niet oplette.
Zo'n aggregaat zit al ergens tussen je tank en je uitlaat als het goed is, kijk maar eens achter het plastic.dion_b schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:12:
[...]
[...]
Misschien moet ik eentje kopen en de aggregaat aan de wielen koppelen, zou harder en zuiniger gaan
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 18-04-2013 11:14 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Chakotay op 18-04-2013 11:15 ]
Dat heb ik destijds ook meteen aangezet. Nu vraagt ie elke keer wat het ding moet doen.Chakotay schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:13:
[...]
Je kunt kiezen wat hij doet, standaard herberekenen, nooit herberekenen of vragen. Bij mij staat hij nu op vragen, dan krijg je een popupje met ja/nee knoppen als je van de route afwijkt welke weer verdwijnt zodra je terug bij de route komt.
And it goes BRAAAAAPP!
Welke zumo heb je?ROFLASTC schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:07:
[...]
Mooi zo. Ik let idd liever op de weg dan een kaart die verspringt.
http://www.digitalroadboo...prijslijst_maart_2010.pdf
Prijslijst. Zodra ik het geld heb is de Zumo pleite
De mijne is kapot (ontvangt geen sattelieten meer) en af en toe (zeker in de stad mis ik hem wel.
Ik heb de mijne achter het windscherm gemonteerd en dat geeft zelfs in volle zon goed beeld
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik ga morgen bij een motor kijken (en als het meezit gaat hij meteen mee). Heb hem nu maar inderdaad voor 995,- te koop gezet.
Once you go BMW K75RT, you never go back!dion_b schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:40:
Hmm, nog een reden om m'n BMW K te missen...
Vannacht liet m'n vriendin weer eens de lichten aan staan op de auto. Twee jaar terug gewoon K75RT ernaast geparkeerd, startkabels erbij, 7k toeren gemaakt en starten die vierwieler. Vanochtend met de PC800 hetzelfde geprobeerd, maar dat ging'm niet worden. Nog los van twijfels over de spanningsregelaar lukte het niet om de klemmen op de accu te krijgen op een manier dat er geen vonken vlogen
Bekt niet echt lekker.
Oh wacht wacht: Once you go BMW K75RT, you can jump start your car any day!
Dus. Ik ga maar weer aan het werk.
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 18-04-2013 13:21 ]
550ToolkiT schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:20:
[...]
Welke zumo heb je?
De mijne is kapot (ontvangt geen sattelieten meer) en af en toe (zeker in de stad mis ik hem wel.
Ik heb de mijne achter het windscherm gemonteerd en dat geeft zelfs in volle zon goed beeld
And it goes BRAAAAAPP!
Probleem is alleen dat je na een half jaar zelf moet aantonen dat het een gebrek van de helm is en niet door jezelf komt. En dat is lastig in dit geval denk ikDieterVDW schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:55:
[...]
Sowieso 2 jaar garantie.
"Als u een product koopt in de EU, hebt u twee jaar lang recht op reparatie of vervanging als het gebreken vertoont of verschilt van de reclame. Als reparatie of vervanging niet binnen een redelijke termijn gebeurt of veel ongemak veroorzaakt, krijgt u geheel of gedeeltelijk uw geld terug."
Ken uw rechten.
No signature required.
Dit topic is gesloten.
![]()