Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 435 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.977 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.sjaaklucassen.nl/images/2013%2001%2020%20R1huis%20gr.jpg

:D _/-\o_ 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Over groeten,

Je bent natuurlijk niet verplicht.
Ik steek mijn hand uit voor alles waar "motor" op de kenteken papieren staat.

Om dan even terug te komen op de cruisers, H-D rijders hadden vroeger een soort van "wij zijn de enige met echte motoren" air.
Dan werd je niet terug gegroet... maar dat is de laatste jaren ook niet meer zo.

Maar je zal altijd van die kneusjes vinden die niet terug groeten, en dat heeft niets met het type motor te maken. Puur de kwal die er boven op zit...

En ik heb geen zin om hem op te zoeken, maar de reden waarom we groeten kun je vast wel vinden op google. Iets met strijdbijlen en zo.

Grappige redenen waarom cruisers niet groeten trouwens ook.

Overigens groeten in een bocht gaat ook prima,
Afbeeldingslocatie: http://i65.servimg.com/u/f65/14/75/48/30/96784x10.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 09:34 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en veel sportrijders doen een knikje :Y ipv een handje :w

• DECOY88
(overleden)
R1Sjaak zijn nieuwe avontuur naar de noordpool _/-\o_

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Of een voetje ;), ieder geval dat doe ik ook soms. Als ik bijvoorbeeld optrek of afrem bij een stoplicht of een bocht doorga.

[ Voor 6% gewijzigd door T-Rhidon op 03-02-2013 13:20 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Verwijderd

Na een paar lessen ben ik helemaal verkocht, heb 2 lessen 250cc, nu een paar lessen 500cc (omdat de 125cc'tjes nog niet binnen zijn :|) dus volgens mij gaat het wel tegenvallen dat ik in ieder geval tot 27 september (dan wordt ik 20) op 125cc te moeten rijden. Ben nu een beetje aan het rondkijken naar leuke motoren waar ik dan op kan rijden, maar wordt er niet echt wijs uit. De RS125 en consorten vallen af, en eigenlijk is de Sky Team Ace 125 de enige die én aan de criteria voldoet én die mij een beetje aanspreekt.

Ik heb nu een tussenjaar (klaar met middelbare school en kon geen studie kiezen dus ben maar een paar maanden met borden en glazen aan het rondrennen in een restaurant :P ), en ben van plan een rondje Europe te gaan rijden in 2 of 3 maanden, het liefst zou ik dit natuurlijk op een motortje doen ipv in een suffe trein oid, probleem is alleen dat ik niet echt weet wat voor motortje dat moet zijn. Ik heb een voorlkeur voor een beetje een retro-look, maar form over function is niet echt de bedoeling, dus ik heb liever een lelijke motor waarmee ik redelijk smooth rond kan rijden dan een mooi fietsje dat er bij Antwerpen mee op houdt. Wat raden jullie me aan? En aan wat voor budget moet ik denken? Ik heb het idee dat je voor 1000-1500 wel iets beschaafds kan kopen? En wat moet ik ongeveer uittrekken voor een goede helm + jas + handschoenen, 500 totaal heb ik de indruk?

Schroom vooral niet deze gedesillusioneerde puber uit de droom te helpen als ik grote inschattingsfouten maak. :+

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:52:
Na een paar lessen ben ik helemaal verkocht, heb 2 lessen 250cc, nu een paar lessen 500cc (omdat de 125cc'tjes nog niet binnen zijn :|) dus volgens mij gaat het wel tegenvallen dat ik in ieder geval tot 27 september (dan wordt ik 20) op 125cc te moeten rijden. Ben nu een beetje aan het rondkijken naar leuke motoren waar ik dan op kan rijden, maar wordt er niet echt wijs uit. De RS125 en consorten vallen af, en eigenlijk is de Sky Team Ace 125 de enige die én aan de criteria voldoet én die mij een beetje aanspreekt.

Ik heb nu een tussenjaar (klaar met middelbare school en kon geen studie kiezen dus ben maar een paar maanden met borden en glazen aan het rondrennen in een restaurant :P ), en ben van plan een rondje Europe te gaan rijden in 2 of 3 maanden, het liefst zou ik dit natuurlijk op een motortje doen ipv in een suffe trein oid, probleem is alleen dat ik niet echt weet wat voor motortje dat moet zijn. Ik heb een voorlkeur voor een beetje een retro-look, maar form over function is niet echt de bedoeling, dus ik heb liever een lelijke motor waarmee ik redelijk smooth rond kan rijden dan een mooi fietsje dat er bij Antwerpen mee op houdt. Wat raden jullie me aan? En aan wat voor budget moet ik denken? Ik heb het idee dat je voor 1000-1500 wel iets beschaafds kan kopen? En wat moet ik ongeveer uittrekken voor een goede helm + jas + handschoenen, 500 totaal heb ik de indruk?

Schroom vooral niet deze gedesillusioneerde puber uit de droom te helpen als ik grote inschattingsfouten maak. :+
skyteam zou ik laten staan als je meer van rijden dan van sleutelen houd. maatje van me had een pbr 50cc maar daar zit weinig skyteam meer aan en alles vervangen met honda of andere betere onderdelen. dingen roesten en vallen onder je reet uit elkaar. dus goedkoop in aankoop maar voor je hem eenmaal betrouwbaar hebt ben je het dubbele kwijt. kijk maar eens op marktplaats. skyteam is de enigste die duurder 2e hands is dan nieuw _O-

zou voor een honda 125 en dan een cb naked of een varadero allroad.

maar ik heb geen idee wat er tegenwoordig allemaal te koop is.

maar 125cc hoeft je voor een eurotrip niet tegen te houden. heb met een 25kw gs500 een tripje istanbul gedaan maar de keren dat ik de 25kw echt nodig had was alleen in duitsland op de eerste dag.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:52:

Ik vrees dat je je budget iets te krap hebt staan, een pak (broek en jas dus), handschoenen en een helm KAN wel voor 500, maar dan ben je echt aan het graaien in grabbelbakken etc.
Voor 1000 a 1500 KAN je wel een motor krijgen, alleen het probleem is in die catogorie; je moet reserves hebben, er kunnen dingen aan kapot gaan.

Hetzelfde geld eigenlijk voor het vermogen/cc verhaal, het KAN wel, alleen je houdt erg weinig reserves over, geen idee wat je weegt, maar als je bagage en alles erop geladen hebt, met 11KW een berg(heuvel) op is geen leuke gedachte. Nogmaals, het kan wel, alleen ik zou het niet aanraden.

PSN & XBL: Denkoyugo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:13:
[...]

Dit dus..... En alles is gelijk. Maar wat me opvalt is dat de sportievere rijders hier al eens wat geörganiseerd hebben.

We mogen/gaan een GoT rit verwachten vanuit een andere groep rijders ?
Hoezo 'groep'? Waarom zouden we een GoT cruiser-club willen of GoT-buikschuivers of wat dan ook?

Gewoon met GoT-lui gaan rijden ongeacht welke vorm die twee wielen hebben :P

Overigens heb ik al een leuk ritje klaarliggen, had ik vorig jaar al genoemd, maar zelf geen tijd er wat mee te doen. Allicht leuk voor het voorjaar. En wat dan ook je mijn PC800 noemt, het is geen "sportieve motor" - tevreden? ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Denko schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:36:
[...]

Ik vrees dat je je budget iets te krap hebt staan, een pak (broek en jas dus), handschoenen en een helm KAN wel voor 500, maar dan ben je echt aan het graaien in grabbelbakken etc.
Voor 1000 a 1500 KAN je wel een motor krijgen, alleen het probleem is in die catogorie; je moet reserves hebben, er kunnen dingen aan kapot gaan.

Hetzelfde geld eigenlijk voor het vermogen/cc verhaal, het KAN wel, alleen je houdt erg weinig reserves over, geen idee wat je weegt, maar als je bagage en alles erop geladen hebt, met 11KW een berg(heuvel) op is geen leuke gedachte. Nogmaals, het kan wel, alleen ik zou het niet aanraden.
Hmm, gebrek aan vermogen lijkt me niet zo'n punt want ik heb geen haast en denk eigenlijk vooral N-wegen te gaan rijden, veel harder dan 80 hoeft het dus niet te gaan. Een begroting heb ik nog niet echt gemaakt, er zit dus nog rek in het budget.

Wat betreft pak, ik koop liever één keer echt goede spullen, dus dan zou ik 300 voor een goede leren (?) jas, 200 voor een helm en 100 voor handschoenen uit moeten trekken. Broek had ik eigenlijk niet zo bij stilgestaan omdat ik gewoon in een spijkerbroek les, maar daar moet ik dus ook nog ±150 voor reserveren?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je met een normale spijkerbroek onderuit zou gaan met 80 wil je niet weten hoe je benen er dan uitzien. Een goede broek kopen moet gewoon.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En ik zou meer geld uittrekken voor een pak. Goedkoop is duurkoop. Wil je een beetje leuk/goed spul tik je al gauw de 1000 eutjes aan.

Wise enough to play the fool

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Koop je het 2e hands, mn 2-delige leren evolution pak was 125 euro en daar was niks op aan te merken.
Paar keer door de regen crossen en hij past prima :p

Alleen een helm zou ik nieuw kopen.

leeg

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:27:
[...]

Hmm, gebrek aan vermogen lijkt me niet zo'n punt want ik heb geen haast en denk eigenlijk vooral N-wegen te gaan rijden, veel harder dan 80 hoeft het dus niet te gaan. Een begroting heb ik nog niet echt gemaakt, er zit dus nog rek in het budget.

Wat betreft pak, ik koop liever één keer echt goede spullen, dus dan zou ik 300 voor een goede leren (?) jas, 200 voor een helm en 100 voor handschoenen uit moeten trekken. Broek had ik eigenlijk niet zo bij stilgestaan omdat ik gewoon in een spijkerbroek les, maar daar moet ik dus ook nog ±150 voor reserveren?
als je een euro trip wil gaan maken zou ik voor textiel gaan. leer is nou niet echt waterdicht. bij mij komen er na 100 druppels de eerste erdoorheen }:| voor 300 euro heb je een leuk startpak. en daarna lopen ze op tot meer dan 1500 euro :X bmw klim rukka dat soort merken. maar berik macna revit enz. hebben simpele modellen voor 300 en hoe gekker je het maakt hoe duurder het word. goretex zit je gauw aan 900-1000 euro.

ik zou voor 2 paar handschoenen gaan een redelijk koele versie voor zomerdag en en wat dikkere voor de koude dagen. dan kan je na een regenbui wisselen met droge handschoenen _/-\o_

en kijk ook nog even naar een knap setje laarzen. niks zo beroerd als een jaar stilzitten met een gesloopte enkel.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:30:
Om dan even terug te komen op de cruisers, H-D rijders hadden vroeger een soort van "wij zijn de enige met echte motoren" air.
Dan werd je niet terug gegroet... maar dat is de laatste jaren ook niet meer zo.

Maar je zal altijd van die kneusjes vinden die niet terug groeten, en dat heeft niets met het type motor te maken. Puur de kwal die er boven op zit...

En ik heb geen zin om hem op te zoeken, maar de reden waarom we groeten kun je vast wel vinden op google. Iets met strijdbijlen en zo.

Je post zit vol tegenstrijdigheden en heel veel hunnie/zunnie gedoe. Precies de reden waarom ik een hekel heb aan groepjes/clubjes enzo.

Soms dwalen mijn gedachten gewoon af en/of zie ik iemand gewoon eventjes te laat. Dan zwaai ik dus een keer niet. Ik rij op een BMW, dus dan zal er vast wel weer een verhaal van gemaakt worden dat die akelige BMW rijders anderen niet terug groeten. Omdat iedereen zo gefixeerd is op elkaar en anderen zo graag in vakjes indeelt, krijg je die verhalen van die groet niet, en die doet zus en de andere doet zo. Ondertussen zijn ze zelf precies hetzelfde aan het doen.

Als iedereen elkaar nou gewoon in zijn waarde liet en niet een oordeel klaar heeft over de motor waar ze op rijden of het feit dat ze wel of niet groeten. Who the fuck cares? Ik ben ook helemaal niet geïnteresseerd in de reden dat er gegroet wordt. Het is vast een heel aandoenlijk verhaal dat anno 2013 geen enkele relevantie meer heeft.

Als iemand wel of niet groet, kunnen daar 1000 redenen voor zijn. Ga nou aub niet voor iemand anders nadenken en bepalen dat het iets te maken heeft met minachting of wat ie over jou denkt. Dwing iemand nou niet om aan iets mee te doen dat niet verplicht is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20
Iemand ervaring met glycerine/glycerol om rubbers weer een beetje soepel te maken? Verwacht geen wonderen aangezien een uitgedroogd rubber nou eenmaal niet meer te herstellen is, maar ik zou graag b.v. de pakking van m'n carbs nog even bruikbaar houden voordat ik ze definitief ga vernieuwen.

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:48:
[...]

Je post zit vol tegenstrijdigheden en heel veel hunnie/zunnie gedoe. Precies de reden waarom ik een hekel heb aan groepjes/clubjes enzo.

Soms dwalen mijn gedachten gewoon af en/of zie ik iemand gewoon eventjes te laat. Dan zwaai ik dus een keer niet. Ik rij op een BMW, dus dan zal er vast wel weer een verhaal van gemaakt worden dat die akelige BMW rijders anderen niet terug groeten. Omdat iedereen zo gefixeerd is op elkaar en anderen zo graag in vakjes indeelt, krijg je die verhalen van die groet niet, en die doet zus en de andere doet zo. Ondertussen zijn ze zelf precies hetzelfde aan het doen.

Als iedereen elkaar nou gewoon in zijn waarde liet en niet een oordeel klaar heeft over de motor waar ze op rijden of het feit dat ze wel of niet groeten. Who the fuck cares? Ik ben ook helemaal niet geïnteresseerd in de reden dat er gegroet wordt. Het is vast een heel aandoenlijk verhaal dat anno 2013 geen enkele relevantie meer heeft.

Als iemand wel of niet groet, kunnen daar 1000 redenen voor zijn. Ga nou aub niet voor iemand anders nadenken en bepalen dat het iets te maken heeft met minachting of wat ie over jou denkt. Dwing iemand nou niet om aan iets mee te doen dat niet verplicht is.
Jezus wat voel jij je aangesproken, heb ik het over jouw? heb ik het over BMW?
Ik reageer gewoon op een vraag en jij rukt het volledig buiten alle proporties alsof het een aanval naar jouw persoonlijk is.
Neem effe diep adem, trek een pilsje open en relax.

p.s. wijs me even op de tegenstijdigheden, ik heb ze niet kunnen vinden
MailMan schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:52:
Iemand ervaring met glycerine/glycerol om rubbers weer een beetje soepel te maken? Verwacht geen wonderen aangezien een uitgedroogd rubber nou eenmaal niet meer te herstellen is, maar ik zou graag b.v. de pakking van m'n carbs nog even bruikbaar houden voordat ik ze definitief ga vernieuwen.
ik zou pakkingen niet snel "recyclen" tevens zijn ze vaak ook niet zo duur.
Enige tip die ik weet, maar nooit zelf heb getest is het proberen met stuurbekrachtiging olie/vloeistof.
Eens gekletst met iemand die niets anders deed als oude autos opknappen, en die gaf dat ooit eens als tip
wie weet dat je daar op google iets over kan terug vinden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 17:38 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4x2 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:04:
Koop je het 2e hands, mn 2-delige leren evolution pak was 125 euro en daar was niks op aan te merken.
Paar keer door de regen crossen en hij past prima :p

Alleen een helm zou ik nieuw kopen.
+1

Ik kon nieuw maar geen leren jas vinden die ik mooi vond en paste. Toen 2e hands gekeken en voor welgeteld EUR 35 eentje op de kop getikt. Moest er wel nog zelf een rugprotector van EUR 15 in stoppen, maar buiten dat niets aan hoeven doen. Beetje leervet af en toe en rijden :D

Enig artikel wat echt niet 2e hands moet is je helm. Nu kun je EUR 800 aan een helm uitgeven (Schuberth...), maar dat is -zeker als budget krap is- nergens voor nodig. Wat wel nodig is, is een passend helm. Ik heb een rare kop en heb tot nu toe slechts twee kunnen vinden die me passen (de goedkope Nitro Uno en de dure Shoei Neotec). Zorg dus dat je helmen gaat zoeken in een winkel met ruim assortiment, en bereid je voor op meerdere winkels aflopen voordat je de ideale vindt.

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:29:
ik zou pakkingen niet snel "recyclen" tevens zijn ze vaak ook niet zo duur.
Enige tip die ik weet, maar nooit zelf heb getest is het proberen met stuurbekrachtiging olie/vloeistof.
Eens gekletst met iemand die niets anders deed als oude autos opknappen, en die gaf dat ooit eens als tip
wie weet dat je daar op google iets over kan terug vinden
Ben ook niet voor het recyclen, maar wil eerst even kijken of ik de motor waaraan ik werk uberhaubt aan de praat kan krijgen voordat ik (onnodig) geld ga uitgeven aan een carb rebuild kit. :) Daarom wel even de carbs open gemaakt om te kijken of er iets verstopt zit etc. maar vaak krijg je dan lekkende vlotterbakke als de rubbers oud zijn.
Zal je tip even verder bekijken!

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 03-02-2013 18:43 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 02:18

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:48:
[...]

Ik groet tegenwoordig nog zelden of nooit. Zou eigenlijk niet meer weten waarom. Zoveel speciaals is er niet meer aan tegenwoordig om met iets rond te rijden waar "motor" op het papiertje staat.
Ik ga ook niet zitten zwaaien naar alle Peugeot 207's als ik in m'n koekblik zit.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:29:
[...]
Jezus wat voel jij je aangesproken, heb ik het over jouw? heb ik het over BMW?
Ik reageer gewoon op een vraag en jij rukt het volledig buiten alle proporties alsof het een aanval naar jouw persoonlijk is.
Neem effe diep adem, trek een pilsje open en relax.

p.s. wijs me even op de tegenstijdigheden, ik heb ze niet kunnen vinden
Ik voel me niet aangesproken. Het gaat niet over BMW, ik had net zo goed HD of iets anders kunnen noemen.
Misschien zeg je het gewoon ongelukkig, maar dit staat er toch echt:
Je bent natuurlijk niet verplicht.
Ik steek mijn hand uit voor alles waar "motor" op de kenteken papieren staat.

Je weet blijkbaar wat er in het hoofd van HD rijders omgaat of omging, want nu groeten ze wel. Behalve dan de mensen op cruisers, of de kneuzen.

Dus je geeft er niets om, maar mensen die niet zwaaien zijn wel kneuzen of cruiserrijders :X

Ik zou niet weten waarom ik mezelf erdoor aangesproken zou moeten voelen, maar als jij de tegenstrijdigheden er niet in ziet, snap ik het ook niet meer. Dit is exact de richting waar al die zinloze zwaai discussies heen gaan: altijd is het een of andere groep (altijd een ander natuurlijk, nooit de eigen groep). En altijd denkt iemand te weten waarom de andere groep niet zwaait of iets anders niet of wel doet wat ie wel of niet zou moeten doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Verkeerd uit bed gekomen of zo?

GRAPPIGE REDEN WAAROM CRUISERS NIET GROETEN,
En dan ook maar de andere gepakt, voordat je weer denkt dat ik het speciefiek op jouw heb gemunt...

Top Ten Reasons Why Harley Riders Don’t Wave
10. Afraid it will invalidate warranty.
9. Leather and studs make it too heavy to raise arm.
8. Refuse to wave to anyone whose bike is already paid for.
7. Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6. Rushing wind would blow scabs off the new tattoos.
5. Angry because just took out second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4. Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is partially owned by Honda.
3. Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears like everyone else.
2. Remembers the last time a Harley rider waved back, he impaled his hand on spiked helmet.
1. They're too tired from spending hours polishing all that chrome to lift their arms.

Top Ten Reasons Why Gold Wing Riders Don’t Wave
10. Wasn't sure whether other rider was waving or making an obscene gesture.
9. Afraid might get frostbite if hand is removed from heated grip.
8. Has arthritis and the past 400 miles have made it difficult to raise arm.
7. Reflection from etched windshield momentarily blinded him.
6. The espresso machine just finished.
5. Was actually asleep when other rider waved.
4. Was in a three-way conference call with stockbroker and accessories dealer.
3. Was distracted by odd shaped blip on radar screen.
2. Was simultaneously adjusting the air suspension, seat height, programmable CD player, seat temperature, and satellite navigation system.
1. Couldn't find the "auto wave back" button on dashboard.

Top Ten Reasons Why Sport Bike Riders Don’t Wave
10. They have not been riding long enough to know they're supposed to.
9. They're going too fast to have time enough to register the movement and respond.
8. You weren't wearing bright enough gear.
7. If they stick their arm out going that fast they'll rip it out of the socket.
6. They're too occupied with trying to get rid of their chicken strips.
5. They look way too cool with both hands on the bars or they don't want to unbalance themselves while standing on the tank.
4. Their skin tight-Kevlar- ballistic- nylon-kangaroo- leather suits prevent any position other than fetal.
3. Raising an arm allows bugs into the armholes of their tank tops.
2. It's too hard to do one-handed stoppies.
1. They were too busy slipping their flip- flop back on.

Top Ten Reasons Why BMW Riders Don’t Wave
10. New Aerostich suit too stiff to raise arm.
9. Removing a hand from the bars is considered "bad form."
8. Your bike isn't weird enough looking to justify acknowledgement.
7. Too sore from an 800-mile day on a stock "comfort" seat.
6. Too busy programming the GPS, monitoring radar, listening to ipod, XM, and talking on the cell phone.
5. He's an Iron Butt rider and you're not!
4. Wires from Gerbings are too short.
3. You're not riding the "right kind" of BMW.
2. You haven't been properly introduced.
1. Afraid it will be misinterpreted as a friendly gesture.

Zo is dat ook weer gezegt, als ik een groep heb overgeslagen, zeg het me even. ik wil niet dat iemand zich benadeeld voelt

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:08

M14

iMars schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:54:
[...]

:Y Love the sound of a supersport twin O+ Ducati, maar ook de SV1000 :P
[video]
[video]
SV1000 met open uitlaten 8)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2i8iHnVLyuo]

Lang geleden een keer gemaakt. Dat is een leuk stukje weg, maar die bocht ligt precies tussen 2 spoor-overgangen in, die ook nog precies in een bocht liggen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:27:
[...]

Dat je instructeur je zo laat rijden, bij mijn instructeur kwam je er destijds zonder volledige bescherming niet op :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Kostelijk!

En je weet wat 'ze' zeggen:

Maar....uit principe groet ik die driewielige Piaggio monsters niet...
Piaggio is prima...maar 3 wielen? levensgevaarlijk zonder a'tje als je het mij vraagt...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. If it looks like a duck and walks like a duck and quacks like a duck...

Rare is dat iemand met genoeg geld voor zo'n ding toch ook genoeg voor een A zou moeten hebben. IMHO tijd voor een wetswijziging om iig gemotoriseerde balansvoertuigen gelijk te behandelen ongeacht aantal wielen. Als het "te" gevaarlijk is om iemand op een motorscooter te laten rijden met een B, dan zou hetzelfde moeten gelden voor een motorscooter met twee voorwieltjes die nog steeds in bochten helt e.d.

Wat me vooral opvalt aan die dingen is niet dat ze niet (terug) groeten, maar dat ze te weinig spiegelen/achterom kijken. En dat ze trouwens in de file denken dat ze breder zijn dan een Goldwing :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:13:
[...]

Dit dus..... En alles is gelijk. Maar wat me opvalt is dat de sportievere rijders hier al eens wat geörganiseerd hebben.

We mogen/gaan een GoT rit verwachten vanuit een andere groep rijders ?
/me ziet dit wel zitten.

Zelf ben ik niet zo'n doorrijder en probeer ik van de omgeving te genieten dus meegaan met de "sportieven" onder ons lijkt me niet echt een optie.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
dion_b schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:19:
Eens. If it looks like a duck and walks like a duck and quacks like a duck...

Rare is dat iemand met genoeg geld voor zo'n ding toch ook genoeg voor een A zou moeten hebben. IMHO tijd voor een wetswijziging om iig gemotoriseerde balansvoertuigen gelijk te behandelen ongeacht aantal wielen. Als het "te" gevaarlijk is om iemand op een motorscooter te laten rijden met een B, dan zou hetzelfde moeten gelden voor een motorscooter met twee voorwieltjes die nog steeds in bochten helt e.d.

Wat me vooral opvalt aan die dingen is niet dat ze niet (terug) groeten, maar dat ze te weinig spiegelen/achterom kijken. En dat ze trouwens in de file denken dat ze breder zijn dan een Goldwing :z
Volgens mij is dat nu al zover met die nieuwe rijbewijsregels.. :)
Wat betreft drie-wielers in ieder geval, er wordt niet gesproken over balansvoertuigen,

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 03-02-2013 23:25 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Als laatste wil ik zeggen over de 'groet' discussie;

Laten we ermee kappen, iedereen heeft zijn zegje gedaan, het was nooit de bedoeling om enige frictie tussen elkaar voor mekaar te krijgen :)

Live and let live, we zijn allemaal elite als motorrijders :P

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:23:
[...]

/me ziet dit wel zitten.

Zelf ben ik niet zo'n doorrijder en probeer ik van de omgeving te genieten dus meegaan met de "sportieven" onder ons lijkt me niet echt een optie.
Zou zomaar mee kunnen vallen. Ik was mee met de laatste GoT rit, waar 75% van fietsen min of meer buikschuiverig was. Op rechte stukken kwam er af en toe eentje voorbijvliegen, maar bij het bochtenwerk (vooral als het wegdek minder ideaal was) kwamen om een of andere reden steeds die andere 25% vooraan te rijden. Op gegeven moment reden mijn bankstel en een cruiser voorop :P

Sowieso, een tourrit is een tourrit, niet een dragrace. Tenzij iemand op komt dagen op een Royal Enfield Diesel die max 70km/u kan zou echt iedereen prima mee moeten kunnen komen.

Mijn idee voor route is trouwesn:
- beginnen bij AC Veenendaal (nog redelijk centraal)
- over Lekdijk en Waaldijk naar het oosten tot aan Kleve (DE)
- via Emmerich (DE) kort stukje over de autobahn :P
- tenslotte over Veluwe terug naar Veenendaal

Bij elkaar zo'n 200km, grootste deel over 80-km/u wegen met mooi uitzicht en/of lekkere bochtjes, Vooral stuk tussen Nijmegen en Millingen is :9~

Misschien al idee om alvast datum te prikken in het voorjaar zodat ook de motoren die nu in winterslaap liggen mee kunnen doen...

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:10:
[...]

Zou zomaar mee kunnen vallen. Ik was mee met de laatste GoT rit, waar 75% van fietsen min of meer buikschuiverig was. Op rechte stukken kwam er af en toe eentje voorbijvliegen, maar bij het bochtenwerk (vooral als het wegdek minder ideaal was) kwamen om een of andere reden steeds die andere 25% vooraan te rijden. Op gegeven moment reden mijn bankstel en een cruiser voorop :P

Sowieso, een tourrit is een tourrit, niet een dragrace. Tenzij iemand op komt dagen op een Royal Enfield Diesel die max 70km/u kan zou echt iedereen prima mee moeten kunnen komen.

Bij elkaar zo'n 200km, grootste deel over 80-km/u wegen met mooi uitzicht en/of lekkere bochtjes, Vooral stuk tussen Nijmegen en Millingen is :9~

Misschien al idee om alvast datum te prikken in het voorjaar zodat ook de motoren die nu in winterslaap liggen mee kunnen doen...
klinkt goed _/-\o_ maak maar een topic met een paar datums. dan probeer ik er weer bij te zijn

• Mike2k

Mike2k

DECOY88 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 06:14:
[...]

klinkt goed _/-\o_ maak maar een topic met een paar datums. dan probeer ik er weer bij te zijn
Yuuuuup!

Prik een datum(s) en ik ga mee!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:14

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik doe mee! Ik wil me beschikbaar stellen als voorrijder/begeleider. Die regio is gewoon mijn achtertuin zo'n beetje 8) (ik heb 16 jaar in Millingen gewoond, en daarna in Nijmegen, nu heb ik een appartementje in Ede maar ben wekelijks nog in Nijmegen). Ik kan zo ongeveer iedere bocht dromen tussen Arnhem, Nijmegen, Millingen en Kleve. Plus de hele Ooijpolder

Vaak bu'j te bang!

• Mike2k

Mike2k

-tom-562 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Ik doe mee! Ik wil me beschikbaar stellen als voorrijder/begeleider. Die regio is gewoon mijn achtertuin zo'n beetje 8) (ik heb 16 jaar in Millingen gewoond, en daarna in Nijmegen, nu heb ik een appartementje in Ede maar ben wekelijks nog in Nijmegen). Ik kan zo ongeveer iedere bocht dromen tussen Arnhem, Nijmegen, Millingen en Kleve. Plus de hele Ooijpolder
Oeh, en dan in Kleve zo'n ouderwetsche duitsche lunch...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet in Kranenburg een goede veredelde snackbar te zitten, waar ze gigantische schnitzels serveren en dito curryworsten (mit pommes!)

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 12:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

O das wel leuk om mee te gaan. Moet ik alleen eerst de monster ergens opgraven en aan de praat krijgen :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Heb 10 jaar in Nijmegen gewoon, daar m'n B gehaald en vooral in de Ooijpolder geoefend ;)

Wat ik niet zo goed ken is het stuk tussen zeg maar Ede en Nijmegen over de Lek/Waaldijken. Als ik het zo hoor jij wel :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik doe zeker ook mee, moet alleen weer mijn DB killer weer eens in mijn uitlaat stoppen. Want hij klinkt nu een beetje zo :P

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Waarom een DB killer erin stoppen? Ga je Zandvoort op? :P

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:38:
Waarom een DB killer erin stoppen? Ga je Zandvoort op? :P
Kan me zo voorstellen dat het voor de rest van de groep vreselijk irritant is met zo'n brullende Kawa mee te rijden :P

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
[...]

Leuk idee! Alleen Autobahn hoeft van mij niet zo, ik heb een tijdje terug tijdens offroaden een kleine deuk in mn velg gereden en nu slingert mn motor bij +160 :') moet maar eens een nieuwe velg bestellen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Denk dat je beter voor een tweedehands velg kunt gaan kijken. Nieuwe zijn qua prijs niet echt interessant :o

Nieuw voorvelgje moet je op ~€900,- inschalen. Tweedehands zitten ze rond de €250,- Kijk bijvoorbeeld maar eens op moptorparts-online voor een gebruikt velgje..... remschijven kun je beter overzetten dus die heb je al niet nodig.

En eventueel kun je motorvelgen ook goed laten richten.... Heb ik hier met een R6 velg ook ooit laten doen bij Verbroekken in Nuenen en die velg is weer als nieuw.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 04-02-2013 11:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Kan me zo voorstellen dat het voor de rest van de groep vreselijk irritant is met zo'n brullende Kawa mee te rijden :P
Wat voor uitlaat heb je? Zolang het geen racefit is (gewoon pijp zonder demping) dan is het niet echt hard..
Ik had op mijn Z750 een akra carbon slipon zonder DB killer. Viel reuze mee. Nu heb ik een Z1000 met 2 Leo's zonder DB killers. Ook gewoon goed te doen.

>PC specs<

Verwijderd

Van mij mag dat Autobahn stuk ook worden geskipt want op mijn naked bike is boven de 130 km/h op de snelweg rijden niet echt een pretje. Nadeel van een naked bike :P

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38

Phreak

KTM SuperDuke

Ik wil ook ;w

Eerst nog ff wachten totdat het wat beter wordt in de weekenden.
Wil graag beginnen met proefritten om te bepalen wat voor motor het moet gaan worden.
Zoals afgelopen zaterdag met lichte sneeuwval lijkt me dat niet zo'n fijn plan.

Kleding heb ik inmiddels allemaal binnen incl helm.
Als er een motor in de garage staat zal ik zeker kijken of ik een keertje mee kan.

Blyatifull

• Widow
wimmel_1 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:48:
Denk dat je beter voor een tweedehands velg kunt gaan kijken. Nieuwe zijn qua prijs niet echt interessant :o

Nieuw voorvelgje moet je op ~€900,- inschalen. Tweedehands zitten ze rond de €250,- Kijk bijvoorbeeld maar eens op moptorparts-online voor een gebruikt velgje..... remschijven kun je beter overzetten dus die heb je al niet nodig.

En eventueel kun je motorvelgen ook goed laten richten.... Heb ik hier met een R6 velg ook ooit laten doen en die is weer als nieuw.
Ik heb mn velg al een keer laten fixen bij Bakker Framebouw, de deuk is grotendeels weg, in de zin dat ik gewoon normaal kan rijden, maar ze vertelden me daar dat het nooit helemaal 100% meer is te maken. Dat ik dus beter een nieuwe velg kan kopen. Prijzen vallen gelukkig mee, ik heb spaakwielen, dus ik hoef echt alleen een velg te kopen :) voor 235eu heb ik een nieuwe 21" Excel voorvelg.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aaah.... Wieltje van een SM/Crosser ... Die zijn inderdaad een stukje goedkoper :)

Hier in Schijndel zit Haan Wheels en die hebben/maken/leveren genoeg van dat soort spullen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 04-02-2013 11:59 ]

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:50:
[...]

Wat voor uitlaat heb je? Zolang het geen racefit is (gewoon pijp zonder demping) dan is het niet echt hard..
Ik had op mijn Z750 een akra carbon slipon zonder DB killer. Viel reuze mee. Nu heb ik een Z1000 met 2 Leo's zonder DB killers. Ook gewoon goed te doen.
Het is een RVS uitlaat van Carbon Can Co (klein engels bedrijfje). Op youtube staan diverse video's van deze uitlaten. Ik ben nog nooit een andere motorrijder met een Carbon Can Co tegen gekomen je ziet deze uitlaten nauwelijks.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:24

bakvis

Tweakers.Nerd

[...]

I'm in, als kers verse motor rijder die zijn eerste seizoen in gaat!

Mijn Specs

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 06:51
Count me in :)
Ik zit zelf nog op 25kw :$, dus snelweg hoeft ook niet per se. De top van me Honda cbr ligt op ± 150. En die laatste 20 duren echt lang...

• Pazzi
  • Laatst online: 11:19

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Als de datum me uitkomt, doe ik ook mee :)

Ik rij al 2 jaar het hele jaar door, maar nog nooit meegedaan aan een tourtocht. Eens moet de eerste keer zijn ;)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Heb 10 jaar in Nijmegen gewoon, daar m'n B gehaald en vooral in de Ooijpolder geoefend ;)

Wat ik niet zo goed ken is het stuk tussen zeg maar Ede en Nijmegen over de Lek/Waaldijken. Als ik het zo hoor jij wel :)
Vanuit Veenendaal naar Wageningen, daar het pontje pakken en zo de dijk naar Arnhem rijden (richting Driel). Of eerst naar Rheden en daar de brug over, om zo naar Arnhem te rijden. Dan een beetje binnendoor naar Nijmegen (of richting Zetten gaan, en daar de dijk opduiken richting Nijmegen) en bij het gemaal in Nijmegen de dijk op de Ooijpolder in. Alleen in de buurt van Oortjeshekken/Ooij is het vaak oppassen voor fietsers :( In Millingen kan je ook mooi op het terras zitten, motoren parkeren voor het gemeentehuis, en dan heb je de keuze uit 2 friettenten en een terras.
Enfin, genoeg opties dus.
Een stukje autobahn lijkt me trouwens wel leuk, gewoon 1 of 2 afslagen, en daarna weer op elkaar wachten

Vaak bu'j te bang!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:44:
[...]

Leuk idee! Alleen Autobahn hoeft van mij niet zo, ik heb een tijdje terug tijdens offroaden een kleine deuk in mn velg gereden en nu slingert mn motor bij +160 :') moet maar eens een nieuwe velg bestellen.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:51:
Van mij mag dat Autobahn stuk ook worden geskipt want op mijn naked bike is boven de 130 km/h op de snelweg rijden niet echt een pretje. Nadeel van een naked bike :P
matsen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:52:
Count me in :)
Ik zit zelf nog op 25kw :$, dus snelweg hoeft ook niet per se. De top van me Honda cbr ligt op ± 150. En die laatste 20 duren echt lang...
Ik rij zelf op een bak met Vmax van 179 op papier, maar vanaf de 125 is het al niet leuk meer - genoeg tupperware, gewoon een te korte overbrenging icm V-twin die niet graag hoog in de toeren rijdt. Dus ik heb zelf ook weinig zin in urenlang Autobahn te rijden. Ik zie normaliter al genoeg snelweg.
-tom-562 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:57:
[...]

Vanuit Veenendaal naar Wageningen, daar het pontje pakken en zo de dijk naar Arnhem rijden (richting Driel). Of eerst naar Rheden en daar de brug over, om zo naar Arnhem te rijden. Dan een beetje binnendoor naar Nijmegen (of richting Zetten gaan, en daar de dijk opduiken richting Nijmegen) en bij het gemaal in Nijmegen de dijk op de Ooijpolder in. Alleen in de buurt van Oortjeshekken/Ooij is het vaak oppassen voor fietsers :( In Millingen kan je ook mooi op het terras zitten, motoren parkeren voor het gemeentehuis, en dan heb je de keuze uit 2 friettenten en een terras.
Enfin, genoeg opties dus.
Een stukje autobahn lijkt me trouwens wel leuk, gewoon 1 of 2 afslagen, en daarna weer op elkaar wachten
Precies. Van oprit Emmerich tot de grens is welgeteld 6.9km, genoeg dat iedereen die daar zin in heeft z'n beest diep op z'n staart kan trappen, kort genoeg dat zelfs de traagste het in 5 minuten gehaald heeft. En direct na de grens is er bij de eerste afrit (Beek) een tankstation waar we op elkaar kunnen wachten ;)

* dion_b vindt rijden >125km/u op z'n pleepot niet comfortabel, maar wil stiekem toch zien wat er gebeurt als hij het volledig opentrekt >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen

Tylen

Kunnen we wel een wedstrijdje doen. Mijn 600 monstertje doet 180 maar wel bergaf plat op de tank windmee en stront aan de bandjes :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Ik heb mn velg al een keer laten fixen bij Bakker Framebouw, de deuk is grotendeels weg, in de zin dat ik gewoon normaal kan rijden, maar ze vertelden me daar dat het nooit helemaal 100% meer is te maken. Dat ik dus beter een nieuwe velg kan kopen. Prijzen vallen gelukkig mee, ik heb spaakwielen, dus ik hoef echt alleen een velg te kopen :) voor 235eu heb ik een nieuwe 21" Excel voorvelg.
Daar had ik het laatst met Verpalen nog over. Hij doet het terwijl je wacht!

Binnenkort overigens (over een maand) verwacht ik de 1e 1290 Adventure demoos.

Edit: Ritje!? Ik doe mee als het kan Expectatiosn: YouTube: THE ROAD WARRIORS♛ ♣Irish✜Road Racing ✔ . and_'Southern 100' Isle of Man TT. 325kmh =202mph

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 04-02-2013 13:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:21:
Kunnen we wel een wedstrijdje doen. Mijn 600 monstertje doet 180 maar wel bergaf plat op de tank windmee en stront aan de bandjes :)
Je vergeet dat de kroeg in zicht moet zijn..... :+

• Tylen

Tylen

Met kroeg in zicht loopt hij 299+ :) Dat is oneerlijke concurrentie ;)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

Youk

Volvo For Life

Heb ook wel zin in een ritje. Gaan weer heel wat kilometertjes worden als ik het zo lees. Een stukje autobahn lijkt mij wel eens leuk, maar inderdaad voor niet te lang. Ik zou wel graag eens de top willen weten van mijn Viffer. Heb al verschillende malen 250 op de teller gehad. Maar dat was nog niet de top, kan er wel niet ver meer af zitten. Ben verder toch meer een toerrijder dan een sportrijder.

Wordt wel tijd dat ik de Viffer nog eens van stal haal, deze staat nu toch al enkele maanden stil.

Volvo Classic Club Belgium

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

dion_b schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:15:
* dion_b vindt rijden >125km/u op z'n pleepot niet comfortabel, maar wil stiekem toch zien wat er gebeurt als hij het volledig opentrekt >:)
* _Apache_ moet dan eerst de koffers ergens achterlaten. Anders krijg ik me toch een speed wobble bij de 150-160kmpu. Maar zonder koffers zou de 230-240 haalbaar moeten zijn.

Hoogste snelheid ooit gereden, staat nog in de Garmin, 183kmpu, maar daarna vond ik het wel weer genoeg.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX

DinX

Motormuis

Vaag. Met woon-werk zit ik grote stukken van de route tegen de 160 aan. Geen last van instabiliteit ofzo. En dan heb ik het over lompe, niet-aerodynamische, bakken aan m'n fiets :p

• Widow
ROFLASTC schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:26:
[...]
Daar had ik het laatst met Verpalen nog over. Hij doet het terwijl je wacht!

Binnenkort overigens (over een maand) verwacht ik de 1e 1290 Adventure demoos.
Rij jij met een Excel velg, of nog met die standaard Behr velg? Doet Verpalen ook banden demonteren/monteren/uitbalanceren? Tot nu toe doen de meeste leveranciers alleen het vervangen van de velg, maar niet het monteren van de band 8)7 of andersom. Enige die het allebei doet is Bakker, maar die zit in the middle of nowhere in west Friesland.

Trouwens, check het LC8 topic op MF, er komt weer een KTM voorjaarsrit aan in mei, begint bij Andre Motors :)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

DinX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:00:
Vaag. Met woon-werk zit ik grote stukken van de route tegen de 160 aan. Geen last van instabiliteit ofzo. En dan heb ik het over lompe, niet-aerodynamische, bakken aan m'n fiets :p
Ben zelf bijna 2 meter lang (zal ook niet meehelpen denk ik zo :+ ) en een 53L topkoffer achterop een FZS600.
Maakt me ook weinig uit verder, cruisen met 130-140 doet ie uitstekend.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo'n bakbeest heb ik dan weer niet achterop :p

• KappeNou
Widow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:01:
[...]

Trouwens, check het LC8 topic op MF, er komt weer een KTM voorjaarsrit aan in mei, begint bij Andre Motors :)
Nu je toch over KTM begint.
Wanneer komt die Superduke 1290R nou eens :P Dat is misschien wel een waardige opvolger voor de Zed

>PC specs<

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Wanneer komt die Superduke 1290R nou eens :P Dat is misschien wel een waardige opvolger voor de Zed
2014 en de straat versie wordt een meer uitgeklede versie dan in de demo te zien is. voorvork van 10K krijgen ze niet in de markt kwijt :P

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 04-02-2013 14:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:01:
[...]

Rij jij met een Excel velg, of nog met die standaard Behr velg? Doet Verpalen ook banden demonteren/monteren/uitbalanceren? Tot nu toe doen de meeste leveranciers alleen het vervangen van de velg, maar niet het monteren van de band 8)7 of andersom. Enige die het allebei doet is Bakker, maar die zit in the middle of nowhere in west Friesland.

nog geen nieuwe nee maar verpalen doet wel alles voor ook balans en banden.

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

• KappeNou
ROFLASTC schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
[...]

2014 en de straat versie wordt een meer uitgeklede versie dan in de demo te zien is. voorvork van 10K krijgen ze niet in de markt kwijt :P
Hoeft ook niet :P Setje andere veren doet ook al wonderen.
Hoop dat dit blok me wel trekt. De huidige Superduke R werd ik niet heel warm van.

>PC specs<

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:58:
[...]

* _Apache_ moet dan eerst de koffers ergens achterlaten. Anders krijg ik me toch een speed wobble bij de 150-160kmpu. Maar zonder koffers zou de 230-240 haalbaar moeten zijn.

Hoogste snelheid ooit gereden, staat nog in de Garmin, 183kmpu, maar daarna vond ik het wel weer genoeg.
Hou je toevallig het stuur op die snelheden stevig vast? Probeer de motor eens zijn eigen weg te laten vinden. Ik had ook altijd een wobble, met of zonder bagage maakte niet uit. Als de motor dan begon te wiebelen hield ik het stuur steviger vast, waardoor de motor dus nog erger begon te wiebelen. :P
Nu ik het stuur heel losjes vast heb gaat 230 prima, zelfs met zij-tassen, topkoffer en regenkleding aan en 1 handje aan het stuur

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Gisae schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:05:
[...]

Hou je toevallig het stuur op die snelheden stevig vast? Probeer de motor eens zijn eigen weg te laten vinden. Ik had ook altijd een wobble, met of zonder bagage maakte niet uit. Als de motor dan begon te wiebelen hield ik het stuur steviger vast, waardoor de motor dus nog erger begon te wiebelen. :P
Nu ik het stuur heel losjes vast heb gaat 230 prima, zelfs met zij-tassen, topkoffer en regenkleding aan en 1 handje aan het stuur
Ja die hield ik wel stevig vast ja, vooral omdat ik nooit zo hard rijd. En het stuur op die snelheden losser vasthouden is toch wat tegennatuurlijk. Kan het van de zomer eens proberen.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:07:
[...]

Ja die hield ik wel stevig vast ja, vooral omdat ik nooit zo hard rijd. En het stuur op die snelheden losser vasthouden is toch wat tegennatuurlijk. Kan het van de zomer eens proberen.
Kijk 'a twist of the wrist' eens, dan weet je waardoor het komt. Het heeft mij veel geholpen met mijn rij-techniek.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisae schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Kijk 'a twist of the wrist' eens, dan weet je waardoor het komt. Het heeft mij veel geholpen met mijn rij-techniek.
Ga er overigens niet vanuit dat het alles weg haalt, maar wel veel. Mijn GSXF (met niet heel stevige achterbrug) vond het ook niet leuk toen ik de topsnelheid op zocht terwijl ik een grote textielen jas aan had en een stoffen vakantietas achterop gebonden had met een spin. In leer en zonder die tas reed 'ie lekkerder hard.

Maar dat zijn van die snelheden die je 1x doet als je je motor nieuw hebt, en 1x als je in Duitsland bent. Verder vind ik er geen reet aan.

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Waardige opvolger?
Is een compleet ander niveau ;)

Ik hoop echt dat die uitlaten hetzelfde blijven als op het prototype.
Funfactor druipt van die motor af!

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:44:
[...]

autobahn hoeft van mij ook niet. aangezien ik er dan waarschijnlijk een setje tkc 80 nopjes onder heb liggen. en volgens mij verbranden die als je de 160 aantik :X

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan moet je geen 160 gaan rijden :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:39:
Dan moet je geen 160 gaan rijden :P
rij wel via de berm :+

Verwijderd

Goh, laat ik nou ook net mijn eerste motor hebben aangeschaft. Ik zie een ritje ook wel zitten!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:01:
Goh, laat ik nou ook net mijn eerste motor hebben aangeschaft. Ik zie een ritje ook wel zitten!

[video]
Dan moet een flink eind rijden om bij een meeting te komen :+

Heb zelf ook wel weer zin een een leuke rit. Laatste is alweer 3 jaar terug toch ?

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:02:
[...]

Duly noted. Heb nog geen eigen filmpje. Komt dan wel met de meet.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Lijkt me ook wel leuk een GoT rit. Mits de datum uitkomt, moet namelijk op tijd vrij regelen bij m'n werk :)

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:02:
[...]

Heb zelf ook wel weer zin een een leuke rit. Laatste is alweer 3 jaar terug toch ?
30 november 2011 :Y

dus ~1,5 jaar terug

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 04-02-2013 20:10 ]

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:10:
[...]

30 november 2011 :Y

dus ~1,5 jaar terug
Dan was ik bij de rit daarvoor aanwezig en bij deze niet. Had al een foto gevonden. Die is gemaakt op 12-6-2010, dus alweer bijna 3 jaar terug.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28

Bommes

Capo del formaggio

Hee leuk een motor meet, als de datum schikt ben ik van de partij met mijn Vespa.
Top van 125 dus ga ik die maximale tijd wel halen voor dat stukje snelweg.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:16:
[...]

Dan was ik bij de rit daarvoor aanwezig en bij deze niet. Had al een foto gevonden. Die is gemaakt op 12-6-2010, dus alweer bijna 3 jaar terug.
die _/-\o_ was ik ook nog bij met mijn broodtrommelfiets _O-

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Jep.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R5eyzUKWSumZwAPXitsK3IBR/full.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:21:
[...]

2008 was je er ook al bij, jôh... Toen nog zonder broodtrommels op je GS'je.

Afbeeldingslocatie: http://oi38.tinypic.com/ftzfwx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi33.tinypic.com/28slpp2.jpg

>:)

En 't jaar daarvoor ook al.... Toen zat mijn spullenboel onder de oliespatters van jouw GS, alleen kan ik daar even geen foto's meer van vinden....... _O-

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 04-02-2013 20:37 ]

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:29:
[...]

2008 was je er ook al bij, jôh... Toen nog zonder broodtrommels op je GS'je.

[afbeelding]

[afbeelding]

>:)

En 't jaar daarvoor ook al.... Toen zat mijn spullenboel onder de oliespatters van jouw GS, alleen kan ik daar even geen foto's meer van vinden....... _O-
toen was het nog een olieboot :X

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, heb weer een helm:

Afbeeldingslocatie: http://www.pricemoto.com/mbFiles/images/equipements-route/casques/modulable/thumbs/800x600/casque-moto-modulable-nolan-n104c-noir-5.jpg

Nolan N104 'Special N-Com' (oftewel basismodel N104 :z )

Helaas in het zwart niet fluogeel, want ze hadden niets anders op voorraad en ik had haast (moet morgenavond naar Gent en heb overdag geen tijd om te shoppen). Prijs was met EUR 347 OK (niet zo laag als bij Louis/Motozoom in de aanbieding) en per ongeluk een pinlock erbij onderhandeld - met baby motorboodschappen is effectief, blijkbaar wil men graag iets toestoppen om de risico op kwijl of kots in de winkel te beperken 8)7

Morgen eindelijk weer eens goed op pad :)

Oslik blyat! Oslik!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mooi dingetje. Als de pinlock zonder siliconen randje is, zoals bij de N90, moet je er wel rekening mee houden dat het verschrikkelijk gaat krassen op je vizier. Maar aangezien je er voor moest onderhandelen zal het wel een normale zijn?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, eentje met siliconen :)

Ben benieuwd, morgenochtend ermee naar het werk, 's avonds na het eten 220km naar Gent. Gezien het weer gelijk ook gelegenheid m'n snoeilelijke maar allicht o zo practische stuurmoffen uit te proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:17:
[...]

+1

Ik kon nieuw maar geen leren jas vinden die ik mooi vond en paste. Toen 2e hands gekeken en voor welgeteld EUR 35 eentje op de kop getikt. Moest er wel nog zelf een rugprotector van EUR 15 in stoppen, maar buiten dat niets aan hoeven doen. Beetje leervet af en toe en rijden :D

Enig artikel wat echt niet 2e hands moet is je helm. Nu kun je EUR 800 aan een helm uitgeven (Schuberth...), maar dat is -zeker als budget krap is- nergens voor nodig. Wat wel nodig is, is een passend helm. Ik heb een rare kop en heb tot nu toe slechts twee kunnen vinden die me passen (de goedkope Nitro Uno en de dure Shoei Neotec). Zorg dus dat je helmen gaat zoeken in een winkel met ruim assortiment, en bereid je voor op meerdere winkels aflopen voordat je de ideale vindt.
Alle helmen die ik tot nu toe op heb gehad pasten net niet lekker, dus het ziet er inderdaad naar uit dat ik fijn helmen kan gaan shoppen. Ga het sowieso wel lastig krijgen met ±60 kilo op 1.80 (Don't judge me, ik eet genoeg en zit niet bepaald stil als ober. :? ), als ik geluk heb misschien nog wel een mooi pak in een uitverkoopje of iets dergelijks maar tweedehands zit er niet in.

• Mike2k

Mike2k

dion_b schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:36:
Zo, heb weer een helm:

[afbeelding]

Nolan N104 'Special N-Com' (oftewel basismodel N104 :z )

Helaas in het zwart niet fluogeel, want ze hadden niets anders op voorraad en ik had haast (moet morgenavond naar Gent en heb overdag geen tijd om te shoppen). Prijs was met EUR 347 OK (niet zo laag als bij Louis/Motozoom in de aanbieding) en per ongeluk een pinlock erbij onderhandeld - met baby motorboodschappen is effectief, blijkbaar wil men graag iets toestoppen om de risico op kwijl of kots in de winkel te beperken 8)7

Morgen eindelijk weer eens goed op pad :)
Maatje van mij heeft deze ook...goed dingetje...zit prima...
Het mechanisme om hem open te klappen werkt ook erg goed...vaak heb je bij de goedkopere helmen (€100 - €200) zowat 2 handen nodig om hem open te krijgen...

• Mike2k

Mike2k

Moest even goed zoeken maar helemaal rechts boven zie je mijn matzwart GSX-R staan...toen nog met brakke Laser pijp.... those were some good times 8)

RIJDENRIJDENRIJDENRIJDEN

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LLAD18vLZ1Thi4FzhlKNhJq7/full.jpg

Meh :O

iRacing Profiel

Verwijderd

Damn misschien moet ik toch eens geld opzij leggen voor een Ixil Hyperlow. Qua sound en design echt een pracht uitlaat _/-\o_

• Widow
Mike2k schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:26:
[...]

Moest even goed zoeken maar helemaal rechts boven zie je mijn matzwart GSX-R staan...toen nog met brakke Laser pijp.... those were some good times 8)

RIJDENRIJDENRIJDENRIJDEN
Ik zie mn oude VFR ook staan :D mooie avonturen beleeft met dat ding. En de oude ER5 van een vriend van me die niet al te actief is op GoT, wat een hok was dat. Drie weken achter dat ding aan gereden in Italie (hij had de navigatie), echt _alles_ stonk na die drie weken naar zijn uitlaatlucht. Gelukkig heb ik zelf navigatie + hij een motor die niet meer stinkt :+

[ Voor 28% gewijzigd door Widow op 05-02-2013 11:20 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:18:
[...]

Ik zie mn oude VFR ook staan :D mooie avonturen beleeft met dat ding. En de oude ER5 van een vriend van me die niet al te actief is op GoT, wat een hok was dat. Drie weken achter dat ding aan gereden in Italie (hij had de navigatie), echt _alles_ stonk na die drie weken naar zijn uitlaatlucht. Gelukkig heb ik zelf navigatie + hij een motor die niet meer stinkt :+
Ja, van je vrienden moet je 't hebben. Ik heb er ook zo eentje, vieze oude XJ550 die flink wat olie lust :P daar heb ik ook 3 weken achter gereden, hij was onze navigator :P

Vaak bu'j te bang!

• Widow
Tegenwoordig ben ik de vervuiler, als ik een tijdje rustig rij en daarna volgas ga met mn KTM schijn ik ook rookwolken op te hangen. Ik was laatst op een pondje met wat fietsers om me heen. Bijna bij de overkant, dus ik start mn motor. Maar de uitlaatpijp hangt vrij hoog en is omhoog gericht, dus ik stond lekker een fietser te vergassen met de rookwolken die uit mn KTM komen bij het starten :X

Volgens mij moet ik een keer mn klepseals nakijken, ik heb het idee dat het daar een beetje lekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Widow op 05-02-2013 11:37 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan moet je hem ook niet stil laten staan :P

* dion_b reed vanochtend door die prut naar het werk.

Gelijk conclusie dat teveel fleecetruien over elkaar wel warm is, maar de nek helemaal afknellen :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 435 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.