Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 434 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.517.081 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

-DG- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Ik bedoel meer dat je gewoon vanaf het moment dat de motor lekker loopt (vanaf 3500 toeren) er lol mee kunt hebben vanwege het brute koppel. Ik rijd er in ieder geval niet merkbaar harder mee dan met m'n ZXR400 hiervoor die pas na 9000 toeren leuk begon te worden.
Dat eerste klopt zeker, het blok van de RSV is heerlijk en hij stuurt super strak, maar dat was dus niet wat ik bedoelde. :P Met mijn ZX-6R had ik op een of andere manier gewoon een stuk meer lol als het minder hard ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56

mphilipp

Romanes eunt domus

-DG- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:53:
Niet om voor de 2e keer Aprilia aan te raden, maar voor €2500,- moet je echt wel een mooie RSV mille vinden met 25-30k op de teller die nog lang mee kan.
Veel leuker dan een VTR en minder gevaarlijk dan een TL!
Kweenie, die man vertelt dat wel leuk, maar ik zou dus nooit zo'n soort motor tweedehands willen kopen. Kilometerstand an sich zegt niet zoveel, mits er maar een beetje goed gezorgd is voor zo'n motor. Je kunt aan de buitenkant van de motor niet zien hoe de lager er aan toe zijn en hoe de zuigers/veren versleten zijn. Hij kan wel steeds mooi gepoetst zijn en altijd bij mooi weer hebben gereden, maar als ie elke ochtend op zijn achterwiel de straat uit rijdt, is ie na 50k wel een keer aan een revisie toe. En tenzij hij rookt als een gek ga je dat nog niet zo snel zien, maar als je elke 1000km een liter olie bij mag gooien, gaat er wel een lampje branden.
Snelle motoren vind ik altijd een behoorlijk risico, vooral bij de hogere km standen. Uiteraard geldt in principe voor elke motor dat ie netjes moet zijn bereden en dat je dat nooit kunt zien, maar snelle motoren komen denk ik eerder in aanmerking.

Voor ik op dat bankstel stuitte, was ik eigenlijk op zoek naar een leuke Yamaha TDM850. Dat schijnen dus ook redelijk bulletproof machines te zijn. Ooit een langeduurtest gelezen waar ze zo'n blok uit elkaar haalden na 50k en die zag er nog als nieuw uit. En ze zijn nog voor leuke prijzen te koop. Leuke brommers, sportief en ook goede toereigenschappen. Dat 5 kleps blok wil best hard van zijn plek komen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Kweenie, die man vertelt dat wel leuk, maar ik zou dus nooit zo'n soort motor tweedehands willen kopen. Kilometerstand an sich zegt niet zoveel, mits er maar een beetje goed gezorgd is voor zo'n motor. Je kunt aan de buitenkant van de motor niet zien hoe de lager er aan toe zijn en hoe de zuigers/veren versleten zijn. Hij kan wel steeds mooi gepoetst zijn en altijd bij mooi weer hebben gereden, maar als ie elke ochtend op zijn achterwiel de straat uit rijdt, is ie na 50k wel een keer aan een revisie toe. En tenzij hij rookt als een gek ga je dat nog niet zo snel zien, maar als je elke 1000km een liter olie bij mag gooien, gaat er wel een lampje branden.
Snelle motoren vind ik altijd een behoorlijk risico, vooral bij de hogere km standen. Uiteraard geldt in principe voor elke motor dat ie netjes moet zijn bereden en dat je dat nooit kunt zien, maar snelle motoren komen denk ik eerder in aanmerking.

Voor ik op dat bankstel stuitte, was ik eigenlijk op zoek naar een leuke Yamaha TDM850. Dat schijnen dus ook redelijk bulletproof machines te zijn. Ooit een langeduurtest gelezen waar ze zo'n blok uit elkaar haalden na 50k en die zag er nog als nieuw uit. En ze zijn nog voor leuke prijzen te koop. Leuke brommers, sportief en ook goede toereigenschappen. Dat 5 kleps blok wil best hard van zijn plek komen.
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met sportmotoren.

Het gaat gewoon om de persoon die er opgezeten heeft. Iemand met een CB500 kan met koude motor ook wegrijden met 8k toeren. Mijn sportmotor rij ik altijd netjes warm voordat het gas erop gaat. Wheelies doe ik er niet mee. Je kan er denk ik niet vanuit gaat dat een snelle motor slechter behandeld is dan een wat langzamere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

KappeNou schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Daar zou ik niet op gezien willen worden. Wannabe ducati :X
Cagiva was indertijd eigenaar van Ducati...
het "wannabe" is dus een beetje misplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 30-01-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Je hebt het over olieverbruik, en aan het einde over Yamaha TDM, die blokken (zitten ook onder de TRX) staan er redelijk om bekend dat ze op leeftijd vaak flink olie kunnen verbruiken :+

@bnbaz, heb niet al je posts gelezen, maar hoeveel rij-ervaring heb je? Ik zou als eerste motor niet meteen een TL1000 of een VTR SP1/2 aanraden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

-tom-562 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:27:
Zo'n Bandit 1200 is echt een beul ja. Gast hier uit de buurt waar ik een aantal keren me heb gereden heeft ook zo'n ding. Die hou ik niet bij met m'n GSX-R600 (zowel rechtdoor als in de bochten, maar hij ook een stukje beter sturen als mij :+), alleen pas vanaf hoogst illegale snelheden :P
Er is in Nederland een hele speciale Bandit 1200 Yoshimura uitgebracht (75 stuks). Echt een waanzinnig bruut ding. Leuk artikel met een test van deze Bandit 8)

http://www.motorfreaks.nl...andit-1200-yoshimura.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm er stond vanavond een GPZ stil ter hoogte A9/A5 Haarlem richting Hoofddorp. iemand van hier?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Je hebt het over olieverbruik, en aan het einde over Yamaha TDM, die blokken (zitten ook onder de TRX) staan er redelijk om bekend dat ze op leeftijd vaak flink olie kunnen verbruiken :+
Elke Yamaha uit die tijd :p
@bnbaz, heb niet al je posts gelezen, maar hoeveel rij-ervaring heb je? Ik zou als eerste motor niet meteen een TL1000 of een VTR SP1/2 aanraden
2 jaar GSX600F, 1 jaar YZF750R. Beide 12k km ongeveer. Ik denk dat ik onderhand wel bedreven (en voorzichtig ;)) genoeg ben om op een grote 2cylinder te stappen.

Maar voorlopig is dit alleen maar oriëntatie hoor, als ik al een ander koop is dat sowieso pas in het najaar weer.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 31-01-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je haalt hem door de war met iemand anders.

Hij heeft al ervaring en zoekt iets anders.
is geen opstapper ;)

overigens.

Echter na even snuffelen, een VTR SP1 ga je waarschijnlijk niet vinden voor 2500
(wanneer ik extra ruimte in de garage heb ga ik 100% zeker een VTR SP2 in wit met Castrol Honda decals kopen, mijn jongens droom motor en zo fucking geil ding)

Echter eerste generatie Mille moet zeker wel te doen zijn
http://www.motoroccasion....10/aprilia-rsv-mille.html

En een TL1000R
http://www.motoroccasion....568/suzuki-tl-1000-r.html
(hoogwaardige onderdelen in het blok vergeleken met de "normale" TL1000 en de stoerste bijnaam ooit voor een motor, de Widowmaker, hoewel nog steeds niet zo angst aanjagend als de ZX10R `04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:13:
[...]
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met sportmotoren.
En dat zeg ik niet?

Ik zeg ook dat het aan de berijder ligt. Maar zeg nou eerlijk, als je 2 mensen hebt, één met een bankstel als ik (BMW RT) en een R1 dan denk ik dat de R1 eerder wordt afgeragd dan die RT. Het is een vooroordeel, maar ik denk wel dat ik gelijk heb. Een Ferrari koop je ook niet om als een ouwe sukkel mee te gaan rijden.

@tom : ik heb geen idee over het olieverbruik van de TDM of TRX. Ik praat alleen na wat ik ooit ergens heb gelezen: dat ze erg solide blokken hebben. Ik heb niet specifiek gesproken over het olieverbruik van de TDM. Wel een beetje context vasthouden, niet cherry picken/nitpicken :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:54:
[...]

En dat zeg ik niet?

Ik zeg ook dat het aan de berijder ligt. Maar zeg nou eerlijk, als je 2 mensen hebt, één met een bankstel als ik (BMW RT) en een R1 dan denk ik dat de R1 eerder wordt afgeragd dan die RT. Het is een vooroordeel, maar ik denk wel dat ik gelijk heb. Een Ferrari koop je ook niet om als een ouwe sukkel mee te gaan rijden.

@tom : ik heb geen idee over het olieverbruik van de TDM of TRX. Ik praat alleen na wat ik ooit ergens heb gelezen: dat ze erg solide blokken hebben. Ik heb niet specifiek gesproken over het olieverbruik van de TDM. Wel een beetje context vasthouden, niet cherry picken/nitpicken :+
TDM blokken zijn degelijk, als ze uberhaupt al olie verbruiken bij een beurt nieuwe zuiger veren er op en klaar is kees.
Overigens was er volgens mij wel iets van een aanpassing gedaan aan een keering ergens, maar dat zou gewoon bij onderhoud hebben moeten plaats vinden en niets om je zorgen over te maken.

Wel opletten voor roest en standaard gebruikssporen.
ps. 900 is behoorlijke stap beter als de 850, dus als je TDM gaat snuffelen ga voor de latere 900 modellen.
ook prima machines als je zelf aan de lange kant bent.

en dan om maar bij olie verbruik te blijven, niets zuipt zo veel olie als BMW´s boxer blok.
de olie alcoholist onder de 2 wielers...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 31-01-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

Over het algemeen zou ik eerder bang zijn voor een woon-werk motor dan voor een hobbymotor. Met een woon-werk motor ga ik (en ik denk dat ik daar niet de enige in ben) over het algemeen veel minder subtiel mee om dan een hobby/mooi-weer geval. Iets met soms haast hebben enzo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:42:
[...]
en dan om maar bij olie verbruik te blijven, niets zuipt zo veel olie als BMW´s boxer blok.
de olie alcoholist onder de 2 wielers...
En om die bubbel door te prikken: ik heb die van mij in 2008 gekocht en heb nog steeds het 1L kannetje olie staan dat ik toen gekocht heb. Het is nog steeds niet leeg. Ik moet 'm force-feeden als een gans om er 250ml in te krijgen op de 10.000km. Ik denk dat het een goedkope Chinese kloon is... ;)

(het is btw nog een ex-politie brommerd ook. Met inmiddels 168k op de klok)

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 31-01-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 14:08

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb een vraagje...

In mijn schuur staat een mooie luchtgekoelde Montesa H6
Afbeeldingslocatie: http://imgs.segundamano.es/images/489/48992656800.jpg

Ontzettend mooi apparaat met 1 probleempje...geen vonk...
Nu weet ik dat de ontsteking kapot is en om daar bij te kunnen moet het vliegwiel eraf...

Heeft hier iemand een vliegwiel pully voor dit ding? ze zijn wel te koop maar kosten dan een euro of 30 wat ik toch weer zonde vind aangezien ik het ding maar 1 of 2 keer gebruik...

Dit ding moet er dus vanaf:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/97503852/2012-10-02%2021.26.48.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 31-01-2013 08:22 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:13:
[...]

En om die bubbel door te prikken: ik heb die van mij in 2008 gekocht en heb nog steeds het 1L kannetje olie staan dat ik toen gekocht heb. Het is nog steeds niet leeg. Ik moet 'm force-feeden als een gans om er 250ml in te krijgen op de 10.000km. Ik denk dat het een goedkope Chinese kloon is... ;)

(het is btw nog een ex-politie brommerd ook. Met inmiddels 168k op de klok)
Je rijdt al 5 jaar met dezelfde olie rond? En ook nogal veel kms per jaar blijkbaar :? Dan weet ik in ieder geval welke motor ik niet moet kopen ;)

Ik vind dit een grappige uitspraak trouwens:
mphilipp schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:54:
Het is een vooroordeel, maar ik denk wel dat ik gelijk heb.

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 31-01-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 387913 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:05:
[...]

Je haalt hem door de war met iemand anders.

Hij heeft al ervaring en zoekt iets anders.
is geen opstapper ;)

overigens.

Echter na even snuffelen, een VTR SP1 ga je waarschijnlijk niet vinden voor 2500
(wanneer ik extra ruimte in de garage heb ga ik 100% zeker een VTR SP2 in wit met Castrol Honda decals kopen, mijn jongens droom motor en zo fucking geil ding)

Echter eerste generatie Mille moet zeker wel te doen zijn
http://www.motoroccasion....10/aprilia-rsv-mille.html

En een TL1000R
http://www.motoroccasion....568/suzuki-tl-1000-r.html
(hoogwaardige onderdelen in het blok vergeleken met de "normale" TL1000 en de stoerste bijnaam ooit voor een motor, de Widowmaker, hoewel nog steeds niet zo angst aanjagend als de ZX10R `04)
Correctie, de 1e types TL1000S hadden de bijnaam widowmaker :P kwam door die rare rotatiedemper en het ontbreken van een stuurdemper :P er is toen een recall geweest om een stuurdemper te installeren (volgens mij werden de modellen vanaf '98 standaard geleverd met stuurdemper)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mike2k schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:16:
Ik heb een vraagje...

In mijn schuur staat een mooie luchtgekoelde Montesa H6
[afbeelding]

Ontzettend mooi apparaat met 1 probleempje...geen vonk...
Nu weet ik dat de ontsteking kapot is en om daar bij te kunnen moet het vliegwiel eraf...

Heeft hier iemand een vliegwiel pully voor dit ding? ze zijn wel te koop maar kosten dan een euro of 30 wat ik toch weer zonde vind aangezien ik het ding maar 1 of 2 keer gebruik...

Dit ding moet er dus vanaf:
[afbeelding]
Ik niet, maar ik zou deze vraag proberen op allroadmaniacs ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:19:
[...]
Correctie, de 1e types TL1000S hadden de bijnaam widowmaker :P kwam door die rare rotatiedemper en het ontbreken van een stuurdemper :P er is toen een recall geweest om een stuurdemper te installeren (volgens mij werden de modellen vanaf '98 standaard geleverd met stuurdemper)
I know, maar dan werd men post zo lang.
weet ook niet of suzuki een terug roep had om dempers te plaatsen.
Denk dat de rijders daar ook niet op wilden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Volgens mij heeft elke willekeurige brommerzaak dat ook.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheZeroorez schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:17:
[...]
Je rijdt al 5 jaar met dezelfde olie rond? En ook nogal veel kms per jaar blijkbaar :? Dan weet ik in ieder geval welke motor ik niet moet kopen ;)
Natuurlijk niet ;) Er wordt zo om de 10k ververst, maar ik hoeft tussentijds niet bij te vullen. Anderen roepen dat ze een liter op de 4000km normaal vinden, maar ik krijg het er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
-tom-562 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:19:
[...]

Die bijnaam kwam ook door injectie die _erg_ direct was, waardoor soms een beetje gas geven, een heleboel gas geven werd.

En toch wil ik ooit nog een zx10r '04 O+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

Beetje onscherp maar:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Sx6apF1inaY/UQqk57YVIPI/AAAAAAAAAjg/tmsn0ZlxWS0/s512/IMAG0628-1.jpg

Achterwieltje er uit en bandje er af:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-KoFPdKHk9w8/UQqk3C1ZiCI/AAAAAAAAAjY/TJNBLi0md2w/s640/IMAG0629-1.jpg

Is ook wel nodig, op de foto niet goed te zien maar het is een behoorlijke gecupte frikandel :N .
Nieuwe bandjes staan al klaar *O* :

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Q_wx8byzz-E/UQqk1N8icWI/AAAAAAAAAjQ/DxIGM1mN-Mg/s512/IMAG0630-1.jpg

Wiel er af/uit half uur werk (uitlaatje en rechter achterbrug deel zit er voor), bandje van de velg 5 minuten. :Y wat nou banden apparaat.
Ben bang dat ik wel anders piep als die nieuwe stugge jongen er weer terug op moet. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 22:08
Motor Vrienden!

2 jaar geleden mijn rbw gehaald en afgelopen jaar lekken kunnen toeren op een geleende XJ6 2011 model met ABS e.d.

Nu begint het weer te kriebelen en wil ik dit jaar voor een eigen motor gaan maar kom er helaas nog niet uit wat bij mij past.

Natuurlijk weet ik dat het een kwestie van rijden is, op de Xj6 heb ik mij in ieder geval goed kunnen vermaken!

Mijn specs:

1.83
60KG (omwaai model :P)

Rij gedrag:

Plezier ritten en zo nu en dan woon-werk verkeerd (11 km :()
Ik houd van accelereren en bochten zijn interessant maar nog wat eng, ben niet van plan om tot knie hoogte te gaan want dat vind ik mijn leven niet waar haha!

Eisen aan de motor:

< 2000,- euro
Modern model (niet van die vierkante blokkendozen)
Het vermogen van de XJ6 over hoger
Gewicht zo laag mogelijk (ivm winterstalling onder de flat)
Goedkoop in lasten
Sport/tour (racer, tour, sport tour)

Wat kunnen jullie mij aanraden? Diversion lijkt mij een goede kandidaat maar aangezien er zo verschrikkelijk veel modellen zijn weet ik niet eens waar ik moet gaan beginnen qua merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er is geen onvertogen woord gevallen, beetje afwasmiddel en het rubbertje floepte er zo overheen.. *O*
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-SbwulsV6YkE/UQrEuFBEosI/AAAAAAAAAj0/Z2ak2FC8bfU/s1024/IMAG0632-1.jpg
Achterbandje klaar, next..... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Bommes op 31-01-2013 20:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
zeg dat maar niet tegen de vrouw, beetje afwasmiddel en het rubbertje floepte er zo overheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ze vroeg me net al of die band er nou niet tijdens het rijden af zou vliegen.. 8)7

Ik zeg ja maar dan stoppen we gewoon en duwen hem er weer terug op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Frontysco schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:09:
Rij gedrag:

Plezier ritten en zo nu en dan woon-werk verkeerd (11 km :()
Ik houd van accelereren en bochten zijn interessant maar nog wat eng, ben niet van plan om tot knie hoogte te gaan want dat vind ik mijn leven niet waar haha!
Ik zou eens beginnen met een goede stuurfiets, om ook te leren sturen. Daarmee bedoel ik het inschatten van bochten, de juiste (veilige) lijn kiezen, en zo steeds soepeler en vloeiender door de bochten te gaan.
Bochten op de openbare weg nemen heeft niets met kneedowns te maken! En bedenk ook: hard rechtdoor rijden kan iedereen. ;)

Zo kom je al snel bij het standaard rijtje uit:
- Suzuki GSR600 (of GSR750, maar die is nog te recent en dus boven je budget)
- Yamaha Diversion, of misschien beter een FZ6/Fazer. Dit omdat de Fazer wat meer vermogen heeft, en je de motor dus niet zo snel ontgroeid. De XJ6/Diversion is ook een prima motor, maar heeft gewoon wat minder vermogen.
- Honda CB600F "Hornet" of CBR600F
- Kawasaki ER6N of ER6F

Dit lijstje is natuurlijk niet heilig, en er komen vast nog wel een hoop suggesties van anderen.

De kawasaki is een 2 cilinder, de rest zijn 4 cilinders. Ik heb bewust zowel nakeds als hun aangeklede broertjes genoemd. Ze zullen allemaal zo rond de 100 pk zitten, en bij allemaal is het rijwielgedeelte prima.

Enne, modern voor onder de 2000 euro spreekt elkaar een klein beetje tegen. Allemaal zijn het wel goedverkopende motoren geweest, dus het mag geen probleem zijn om ze te vinden. Houd er alleen wel rekening mee dat onderhoud en reparaties ook geld kosten. En het CJIB. ;)

Verder nog een tip:
Ga proefzitten. Gewoon een motorzaak binnenlopen en passen. Als je er niet op past, ga je er geen plezier aan beleven. Als je een keus hebt gemaakt: proefritten maken. Have fun!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Kijk daar heb ik wat aan :) Natuurlijk is bochten maken 1 van de dingen wat motorrijden leuk maakt, maar ik bedoelde te zeggen is dat ik niet van plan ben om een klaverblad racer te worden met versleten kniepads.

Wat merk je nou precies tussen een 2 en een 4 cilinder? Ik kan bedenken dat een 4 cilinder wat rustiger is en meer vermogen heeft?

Modern onder de 2000 euro, wat ik daarmee bedoel is dat je soms hokken (sorry!) zoals een FJ600 bijv.
Boetes rijden lukt me niet zo goed, ik heb leuke auto's gehad waar ik zacht gezegd niet netjes mee gereden heb, maar toch altijd de dans ontsprongen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat merk je nou precies tussen een 2 en een 4 cilinder? Ik kan bedenken dat een 4 cilinder wat rustiger is en meer vermogen heeft?
Vermogen heeft te maken met het type motor niet met de hoeveelheid cilinders. Je kan uit een 1000cc 2 cilinder net zoveel vermogen halen als uit een 1000cc 4 cilinder.

Een 4 cilinder heeft meer vermogen bovenin de toeren en een 2 cilinder meer onderin. Het prettige van een 2 cilinder is dat je met lage toeren dus makkelijker kan optrekken dan met een 4 cilinder. Je hoeft op de snelweg bijvoorbeeld niet terug te schakelen als je laag in de toeren zit om iets in te halen.

Peroonlijk vind ik een 2 cilinder leuker dan een 4 cilinder. Zeker bij mijn SV is het allemaal wat lomper en heftiger dan een perfect vloeiende 4 cilinder. Een 2 cilinder heeft meer karakter. Moet wel zeggen dat dit bij een 1000cc meer merkbaar is dan bij een 600cc of lager. Sowieso is het koppel van een 2 cilinder hoger als bij een 4 cilinder, veel koppel rijd gewoon lekker. Verder bepaald de motor om de cilinders heen natuurlijk veel meer dan het blok zelf en dat is gewoon persoonlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 31-01-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gaat alleen een beetje mis bij koppel.
de hoeveelheid koppel word eigenlijk gedefineerd door het aantal CC´s

echter bij een 2 cilinder piekt het koppel eerder dan wanneer vergeleken met een 4 cilinder.
het "voelt" alleen alsof je meer koppel hebt bij een 2 cilinder omdat het eerder aan te spreken is.

overigens voor 2000 kun je met wat snuffelen ongetwijfeld wel een CB600/FZ600/GSF600 vinden (Hornet/Fazer/Bandit)
En de Honda en Yamaha zijn zeer aan elkaar gewaagd, komt tussen die 2 voornamelijk op de looks aan.
Chassis zijn goed en lenen zich goed voor het betere stuurwerk met comfortable zit houding.
60nm en 100pk bied ook potentie waarin je zelf kan groeien (ik zelf rijd pas mijn Hornet ´03 op zijn limiet na 2 jaar en 30.000km ervaring, dus je bent wel even zoet)
Mocht je overgaan op of de Fazer of Hornet, setje progresieve veren in de voorvork en het zijn fantastische machines.

ik zou haast zeggen neem dit in de topic start op want we herhalen dit ongeveer om de 5 paginas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Frontysco schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:06:
Behalve het koppelverhaal loopt een 4 cilinder (over het algemeen) een stuk netter en rustiger. Bij een 2 cilinder trilt het allemaal wat meer. Dus ook je spiegels, als ik 130 rij (ik heb een 2 cil motor) zijn mn spiegels een soort van hint of er iemand achter me zit of niet, maar ik had hiervoor een 4 cilinder waar je gewoon in je spiegels kon kijken zoals bij een auto, het trilde niet.

En je hebt trouwens ook 3 cilinders, zoals Triumph. Ik heb er zelf nooit op gereden maar het idee is best goed, het koppel van een 2 cilinder en de rustige loop van een 4 cilinder. Ik zou alleen geen Triumph model weten wat te koop is voor onder de 2k, ik ken dat merk sowieso niet zo goed :X

[ Voor 14% gewijzigd door Widow op 01-02-2013 08:11 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44
Bommes schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:31:
Er is geen onvertogen woord gevallen, beetje afwasmiddel en het rubbertje floepte er zo overheen.. *O*
[afbeelding]
Achterbandje klaar, next..... ;)
wat voor een gereedschap heb je hiervoor gebruikt? de volgende set wil ik ook zelf gaan vervangen maar twijfel nog of een "bead breaker" nodig is en of ik met alleen lepels prima uit de voeten kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 15:55
Frontysco schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:06:
Modern onder de 2000 euro, wat ik daarmee bedoel is dat je soms hokken (sorry!) zoals een FJ600 bijv.
Boetes rijden lukt me niet zo goed, ik heb leuke auto's gehad waar ik zacht gezegd niet netjes mee gereden heb, maar toch altijd de dans ontsprongen (A)
Als je motorgedrag wat lijkt op je autogedrag lijkt een 125CC-tje me beter Hans ;-)
Zelf rij ik een TDM850, en hoewel die voor jou misschien wat groot is (en misschien ook niet je stijl) zou ik gewoon wat proberen, en inderdaad ook de 'gevestigde orde' (Bandit,Fazer) proefrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
hahahhaha! Ed, ga nou niet de goudvis afzeiken he haha! Of heb je het al over de skoda, dan kun je wel gelijk hebben O-)

*edit* lang leve de inteperatie: Je wilt me behoeden voor t ziekenhuis, lekker jong :+

[ Voor 27% gewijzigd door Frontysco op 01-02-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:22
Aangezien het geneuzel over camera's de afgelopen tijd wellicht een leuke aanbieding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/8179_ud_hi_1359642265.jpg

http://www.ibood.com/nl/n..._uitgebreide_accessoires/

Diverse vragen over het gebruik op de motor:
http://nl-nl.forum.ibood...._uitgebreide_accessoires/

Of het iets is weet ik niet.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:10:
[...]
Behalve het koppelverhaal loopt een 4 cilinder (over het algemeen) een stuk netter en rustiger. Bij een 2 cilinder trilt het allemaal wat meer.
Ook dat verschilt van motor tot motor. Ik heb eventjes (precies met mijn 1ste examen) op een Honda NTV V-twin gereden. Dat blok bokte bij lage toerentallen als een idioot. Mijn broer had toen een Yamaha Virago 750 (ook een V-twin) en die liep als een naaimachine zo soepel (vergeleken met die Honda). De RT die ik nu heb loopt ook best soepeltjes voor een twin. Maar bij die boxers is de afstelling heel kritisch. Als het niet helemaal goed staat, trillen ze een stuk meer en lopen ook onregelmatiger. Door de opstelling bij een boxer (tegenover elkaar) heffen ze elkaar praktisch op, qua trillingen.
Ook ooit een paar dagen op en HD gereden, maar ik was toen wat blij dat ik weer terug kon naar mijn eigen motor (K1100RS). Wat een vibrators zijn dat zeg...en als je het gas open trekt, hoor je het blok gillen 'neeeeeeee....'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Freelance schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:55:
Aangezien het geneuzel over camera's de afgelopen tijd wellicht een leuke aanbieding:
[afbeelding]

http://www.ibood.com/nl/n..._uitgebreide_accessoires/

Diverse vragen over het gebruik op de motor:
http://nl-nl.forum.ibood...._uitgebreide_accessoires/

Of het iets is weet ik niet.
Ziet er op zich erg goed uit. Ik denk dat ie vanwege de prijs niet te verslaan is. De GoPro is gewoon erg duur, vooral als je de GoPro 3 Black Edition pakt, en dan heb je niet eens een schermpje. Alleen zie ik wat verschillen in de filmpjes die ik op Youtube aantref. Ik heb gezocht naar vergelijkingen en bij de ene is het verschil niet groot, en bij de andere weer wel, zoals bij deze:

Hier zie je dat bij snelle actie de fijnere details op de Muvi een beetje gaan vegen (de bosjes). De GoPro blijft strak en scherp.
Maar dit filmpje is weer een stuk beter:

Hoewel je ook wel beetje vegen ziet bij de boompjes die voorbij suizen. De auto's en de weg blijven echter strak.

Een ding wat ik ergens in de commentaren van een Youtube filmpje las is dat de afstandsbediening van de Muvi alleen spatwaterdicht is. Voor duiken moet je dus de camera aan zetten voordat je het water in gaat. Of de ab in een ziplock doen.

Maar ja...voor het geld is dit een 'steal' natuurlijk. De GoPro Hero3 Black heeft een paar features die deze niet heeft zoals 1080p op 60fps en 720p op 120fps wat erg mooi is om slow motion filmpjes te maken. Maar ja...kost je wel €400. En daar koop je dus 2 Muvi's voor en dan heb je nog steeds geen schermpje op je Hero. Ik denk dat de Hero3 BE uiteindelijk wint wat beeldkwaliteit en mogelijkheden onder extreme omstandigheden, maar het monetaire offer is wat groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 19:28
PilatuS schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:21:
[...]
Het prettige van een 2 cilinder is dat je met lage toeren dus makkelijker kan optrekken dan met een 4 cilinder. Je hoeft op de snelweg bijvoorbeeld niet terug te schakelen als je laag in de toeren zit om iets in te halen.
Hoe kom je daar nu bij? Het is juist andersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
mphilipp schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:59:
[...]
Ik denk dat de Hero3 BE uiteindelijk wint wat beeldkwaliteit en mogelijkheden onder extreme omstandigheden, maar het monetaire offer is wat groter ;)
Precies; was geïnteresseerd, maar als ik zo kijk naar hoe het monteren moet.. m'n hersenen willen niet meer kraken hierover :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat verschilt echt per motor. Een willekeurige 2-cilinder vergelijken met een willekeurige 4-cilinder is echt totaal onzinnig :P
Zet een CB500 tegen een GSX1400, en de GSX wint het op alle fronten kwa soepelheid en vermogen onderin :P totaal onzinnig dus

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Positie van de cilinders maakt ook een hele hoop uit. Boxer 2-cilinder v.s. V-twin is al een wereld van verschil qua trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ding is wel te stellen hoe meer cilinders hoe mooier het motorblok loopt. Meer cilinders zorgen voor een gelijkmatiger loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark_vs schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:05:
[...]
Volgens mij verschilt dat ook weer per motor. Een meer race-geöriënteerd blok zal wat meer toeren nodig hebben. Maar die K1100RS die ik een paar jaar gereden heb, had juist 3/4 van zijn vermogen bij een laag toerental beschikbaar. Je kon gewoon 70 in zijn 5 rijden en als je de kraan open deed, ging ie er nog gewoon vandoor. De boxer doet dat ook. Maar dat is iets dat BMW op de toermodellen ook bewust zo maakt. Zal wel met overbrenging te maken hebben. De S1000 zal wel wat anders rijden wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

j0rDy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:28:
[...]

wat voor een gereedschap heb je hiervoor gebruikt? de volgende set wil ik ook zelf gaan vervangen maar twijfel nog of een "bead breaker" nodig is en of ik met alleen lepels prima uit de voeten kan...
Denk dat voornamelijk doelt op het gereedschap om de band van en op de velg te krijgen?
Bankschroef maatje groot (bek breedte 140mm) om de band van de randen in de velg te drukken.
Beetje vet uit een spuitbusje om het geheel wat gladder te maken.
Vervolgens banden lepels om de band over de velg rand te krijgen.
Ging erg makkelijk, ik heb 2 gedore bandenlepels (lengte 30cm of zo).

Velgje netjes schoon gemaakt, in mijn geval "slechts 12inch" dus in de gootsteen met wat dasty en een oude afwasborstel.

Nieuwe band + velg insmeren met zeepsop.
Stugge schoenen aan en het ding er op "butsen".
Ook dat ging er snel.
Eigenlijk heb ik het zelfde gedaan als in dat filmpje dat een tijd terug hier stond (banden wissel voor bikkels of zo iets). Maar dan zonder schep en decoupeerzaag. 8)

Dus speciaal was de bankschroef en de bandenlepels, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mark_vs schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:05:
[...]

Een 2 cilinder heeft meer koppel bij lage toeren dan een 4 cilinder. Meer koppel is meer acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:35
PilatuS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:01:
[...]

Een 2 cilinder heeft meer koppel bij lage toeren dan een 4 cilinder. Meer koppel is meer acceleratie.
Nee hoor, acceleratie komt van vermogen. Vermogen komt voort uit draaimoment (=koppel) en draaisnelheid.
Acceleratie is energie toevoegen; meer toegevoegde energie per tijdseenheid is dus meer accelereren. Zoals de meesten wel zullen weten is energie per tijdseeneid (Joule/seconde) gelijk aan vermogen...

Omdat een tweecilinder t.o.v. een viercilinder met gelijke inhoud per slag van één van de zuigers meer arbeid kan leveren hebben tweecilinders bij lagere toeren meestal meer koppel beschikbaar. Omdat uiteindelijk zuigersnelheid/acceleratie bepalend is voor het maximale toerental kan een viercilinder meer toeren draaien omdat door de (meestal) kortere slag de zuigersnelheid lager wordt bij gelijk toerental.
Er is echter nog een variabele in dit geheel; de overbrenging. Al heb je een extreem hoogtoerige viercilinder (met meestal heel laag koppel) maar wel (extreem)veel vermogen bij die hoge toerentallen, een passende gearing die bij alle snelheden zorgt dat de motor zijn hoge toeren kan draaien (dus soort super-CVT) en dus vermogen kan leveren, dan zal je altijd sneller accelereren dan een tweecilinder met eenzelfde inhoud die een (in verhouding extreem) hoog koppel heeft maar veel minder vermogen.

In de praktijk komt het er dus op neer dat je een goede combinatie moet zoeken tussen motorkarakteristiek en overbrenging, en je voor een vergelijking van acceleratievermogen eigenlijk moet kijken naar de relatie van snelheid met vermogen aan het achterwiel (wat op zijn beurt een functie is van motorvermogen en overbrenging).

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 01-02-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44
Bommes schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:00:
[...]

Denk dat voornamelijk doelt op het gereedschap om de band van en op de velg te krijgen?
Bankschroef maatje groot (bek breedte 140mm) om de band van de randen in de velg te drukken.
Beetje vet uit een spuitbusje om het geheel wat gladder te maken.
Vervolgens banden lepels om de band over de velg rand te krijgen.
Ging erg makkelijk, ik heb 2 gedore bandenlepels (lengte 30cm of zo).

Velgje netjes schoon gemaakt, in mijn geval "slechts 12inch" dus in de gootsteen met wat dasty en een oude afwasborstel.

Nieuwe band + velg insmeren met zeepsop.
Stugge schoenen aan en het ding er op "butsen".
Ook dat ging er snel.
Eigenlijk heb ik het zelfde gedaan als in dat filmpje dat een tijd terug hier stond (banden wissel voor bikkels of zo iets). Maar dan zonder schep en decoupeerzaag. 8)

Dus speciaal was de bankschroef en de bandenlepels, meer niet.
ah, ipv een bead breaker een bankschroef, duidelijk (en slim 8) ). aangezien het hier aan de bankschroef ontbreekt maar eens nadenken of ik beter in een bankschroef of een banden demonteer apparaatje kan investeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Laatst online: 16-06 16:53
je vergeet dat accelereren (meestal) begint bij stationair toerental, en niet bij 14.000 tpm.
Een heel gek voorbeeld:
Motor A = 2 cilinder
Motor B = 4 cilinder
Beiden hebben 10 Nm nodig om vanuit stilstand vooruit te komen.
Beiden beginnen vanaf stationair evenredig het tpm op te voeren.
Dan zal motor A eerder van zn plek vertrekken dan motor B. Puur omdat motor A de 10 Nm bij een lager tpm beschikbaar heeft.

Bij dit voorbeeld cc's, graden van de hoek van de cilinders en alle onzin buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 07:15
Serotonine schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:50:
je vergeet dat accelereren (meestal) begint bij stationair toerental, en niet bij 14.000 tpm.
Een heel gek voorbeeld:
Motor A = 2 cilinder
Motor B = 4 cilinder
Dan zal motor A eerder van zn plek vertrekken dan motor B. Puur omdat motor A de 10 Nm bij een lager tpm beschikbaar heeft.

Bij dit voorbeeld cc's, graden van de hoek van de cilinders en alle onzin buiten beschouwing gelaten.
Meestal niet eigenlijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Serotonine schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:50:
Een heel gek voorbeeld:
Motor A = 2 cilinder
Motor B = 4 cilinder

Daarom mag je dus de factor overbrenging niet vergeten. Zonder die informatie kan je niks met dit voorbeeld, tenzij je uitgaat van een gelijke overbrenging. Maar dat is dus vrijwel nooit het geval. Bovendien kan je van de viercilinder het stationair toerental verhogen zodat hij wel al die 10Nm meteen beschikbaar heeft. Dat verhogen kan overigens ook 'kunstmatig' door er een flinke reductie achter te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Thedr schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Bovendien kan je van de viercilinder het stationair toerental verhogen zodat hij wel al die 10Nm meteen beschikbaar heeft. Dat verhogen kan overigens ook 'kunstmatig' door er een flinke reductie achter te zetten.
Of gewoon te gassen en te koppelen terwijl je toerental op de koppelpiek houdt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kap eens met dat overanalyserende tweakers gedrag :P
Je KAN niet zomaar willekeurige 2 en 4-cilidners met elkaar vergelijken.
Dat is echt letterlijk appels met peren vergelijken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Wat een rookgordijnen zeg.

Hoe ik het ervaar:
Een 2-cilinder kenmerkt zich door beschikbaarheid van maximaal koppel bij lage toeren. Dit ervaar je als een redelijk konstante acceleratie.
Een 4-cilinder heeft meer een katapult effect. Je hebt een beetje het gevoel alsof je aan een elastiek hangt. Het vermogen voel je dus opbouwen.

Waar je voorkeur naar uitgaat is persoonlijk. Maar ook dit is slechts een element van het rijplezier. Hoe de fiets de bocht inkantelt, het gewicht van de fiets zelf, de rijpositie dragen naar mijn mening net zo veel bij als de acceleratie-ervaring.

Eindconclusie (die iedere keer hetzelfde is) ga gewoon eens proefrijden en kijk wat je bevalt. Zoveel meningen, zoveel fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:06:
Kap eens met dat overanalyserende tweakers gedrag :P
Je KAN niet zomaar willekeurige 2 en 4-cilidners met elkaar vergelijken.
Dat is echt letterlijk appels met peren vergelijken.
Helemaal gelijk dat dat niet zomaar kan. Er zijn te veel factoren in het spel om dat makkelijk te kunnen doen. Mijn verhaal probeert dat eigenlijk te verwoorden.
Gewoon gaan rijden en kijken wat je lekker vind
_/-\o_ Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan hebben we het niet eens gehad over het feit dat 4 cilinders vaak breder zijn en 2 cilinders smaller (en zelfs dat gaat niet altijd op) :P

Maar goed, ander onderwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:04:
En dan hebben we het niet eens gehad over het feit dat 4 cilinders vaak breder zijn en 2 cilinders smaller (en zelfs dat gaat niet altijd op) :P

TETTEN!

[YouTube: http://youtu.be/vjwdHIxfvkU]

[ Voor 17% gewijzigd door newbreed op 01-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 19:48
Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:04:

En het feit dat het donkere gebrul van een 2 cilinder mooier klinkt dan het gejank van een 4 cilinder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Tankiej schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:00:
[...]

En het feit dat het donkere gebrul van een 2 cilinder mooier klinkt dan het gejank van een 4 cilinder :+
Mwa, ik heb een 900 4 pitter, als dat ding in zijn sweetspot komt zeg maar dan is dat gejank/gegil toch wel kippenvel werk hoor... Twin klinkt leuker met optrekken ed. dus in lagere regioenen...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als ik al dat 2 en 4 cilinder geneuzel samenvat dan heb ik het meeste koppel van jullie allemaal met mijn 1 cilinder Vespa.. *O*

Vanmiddag ff het voorbandje er op butsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
geef mij ook maar het gejank van een 4 cilinder :9~

begin bij 45 seconden

[ Voor 9% gewijzigd door joshje op 02-02-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 19:48
joshje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:58:

begin bij 45 seconden
[video]
Doe mij deze maar :9

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2wNv695W_sY]

Ja, er zijn vast betere filmpjes. Dit was de eerste die ik tegenkwam :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 02-02-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:03

steveman

Comfortabel ten onder

Doe mij maar een vertrekkend MotoGP-veld :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

joshje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:58:

begin bij 45 seconden
[video]
_O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
vandaag het eerste legale ritje van het jaar gemaakt.

plaatje voor in de OP
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1050442_zps293cdcbe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Show je banden apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-b_2necO-fGM/UQ0DA3DkEvI/AAAAAAAAAkI/A-s0FnwHVfg/s1024/IMAG0637.jpg

En de "lepeltjes" in actie:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ngbq3fyhxc0/UQ0DCGRWB3I/AAAAAAAAAkQ/7Da0_djGPdM/s1024/IMAG0638.jpg

Nog een trap na:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2OZtRI-yWZE/UQ0iWRltLTI/AAAAAAAAAkk/_z4lGMPxwro/s1024/IMAG0639.jpg

Meteen een rondje wezen rijden en de pekel er maar af gespoelt in de wasbox.
Lekker weertje hoor, zonneviziertje kon naar beneden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij was m'n GSX-R duidelijk aan een nieuw luchtfilter toe :X
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/s480x480/554318_10151497418048968_1734891721_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:32:
Show je banden apparaat:
[afbeelding]

En de "lepeltjes" in actie:
[afbeelding]

Nog een trap na:
[afbeelding]

Meteen een rondje wezen rijden en de pekel er maar af gespoelt in de wasbox.
Lekker weertje hoor, zonneviziertje kon naar beneden 8)
voordeel van kleine bandjes. ik moet op een schep springen om ze uit de rand te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:03:
Volgens mij was m'n GSX-R duidelijk aan een nieuw luchtfilter toe :X
[afbeelding]
Kun je zo op de foto niet beöordelen maar ik denk dat 't bést nog wel eens mee kan vallen. Als je de lamellen een beetje uit elkaar drukt dan is 't filter waarschijnlijk nog redelijk schoon.

Die vervuiling die je nu op de foto ziet heb je met je nieuwe filter over een paar honderd kilometer ook al weer te pakken. Waar je tegenaan kijkt is de "inlaat" (airbox) kant ... en daar komt altijd wat brandstofnevel terecht vanwege miliuerestricties (terugvoer) waardoor vuil vast gehouden wordt (en ook dat soort filters kun je overigens "wassen" als je het écht el-cheapo wil houden).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-02-2013 16:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het zit wel redelijk dicht echt :P
Het zijn alletwee originele Suzuki filters. Heb alles voor een beurt maar gewoon bij de Suzuki dealer hier gehaald, zal mss wel iets meer kosten, maar dan is het wel goed. Ik was nu in totaal 135 euro kwijt, luchtfilter, oliefilter, 4x bougie's en 4 liter olie (Motul 5100). De olie was het duurst

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Valt qua prijs eigenlijk nog wel 100% mee, dan :Y

Luchtfiltertjes kosten ~ €50,-
Olie doet een tientje of anderhalf de liter (gemiddeld) en 't filter ook een tientje.
Bougies.... Gewoon standaard dingen ongeveer een tientje pér stuk.

Qua olie: Ik ben meer een BelRay EXP fanaat.....Maar da's meer vanwege het gedrag van m'n bak/koppeling op andere oliesoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 15:03
Valt wel mee...? Ik vind het erg duur voor wat filtertjes, olie en bougies. Bij bijv. Louis ben je denk ik de helft kwijt. Of in ieder geval minder dan 100 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:08:
Valt wel mee...? Ik vind het erg duur voor wat filtertjes, olie en bougies. Bij bijv. Louis ben je denk ik de helft kwijt. Of in ieder geval minder dan 100 euro..
Mag ik dan ook zo vrij zijn om te vragen wát je rijd?

Als je een 2012 SS fiets rijdt dan moet je ook niet bezuinigen op dat soort zaken.... Maar wss doe je dat niet?

Ik wil in m'n fiets ook wel goedkope spullen terug zetten (2 á 3 jaar, ouder rijd ik ze niet).... Maar ik vrees dat de volgende eigenaar er dan weer hele topics aan kan gaan wijden nadat 'ie 't ding als 100% zijnde occasion koopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 02-02-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Als je een 2012 SS fiets rijdt dan moet je ook niet bezuinigen op dat soort zaken.... Maar wss doe je dat niet?
Dat klinkt hetzelfde als: wanneer je een dure tv + home cinema set hebt bezuinig je toch niet op kabels? Dan koop je toch een hdmi kabel van 150 euro..? Terwijl de kabel van 2.50 bij de Action hetzelfde doet.

Je reageert met 'dat valt wel mee qua prijs', ik geef alleen maar aan dat het veel goedkoper kan. En dan heb je ook a-kwaliteit spul.

Dat gezegd hebbende, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie op en in z'n motor gooit :) .

En nee, ik rij geen dure motor. Een Fazer uit 1999. Dat maakt mijn opmerking dat het goedkoper kán, niet hoeft, niet minder valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als we 't over HDMi kabels gaan hebben: Door elfen gesmeedt ....... Maar daar merk je wél verschil in kabels van de action en bijv. ICIDU (terwijl ICIDU niet eens zó duur is).

Maar je kunt jezelf ook "Monster"(lijk) dure kabels aan laten smeren, natuurlijk :P

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 02-02-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:X :X :X

Net eerste rit van het jaar gemaakt. Stond stil sinds eind december omdat hij niet wilde starten. Bleek nagenoeg lege accu en verstopte luchttoevoer te zijn. Dus geladen, gefixed en weer rijden.

Waarom :X dan?

Nou, omdat ik m'n helm al die tijd in m'n koffbak had laten liggen. Al die tijd met regen, sneeuw, vorst en dooi. En blijkbaar een lek aan de linkerkant van het kofferbak, exact waar m'n helm lag.

Resultaat:
- werkelijk alle stoffen oppervlakken volkomen beschimmeld
- de piepschuim aan alle kanten losgekomen van de schaal

Oftewel alleen goed voor enkeltje prullenbak. Nu was het al een jaar of twee en een half oud met vrij intensief gebruik, maar toch, komt me niet uit om nu te moeten vervangen. Te meer omdat ik blijkbaar een raar hoofd heb en van alles wat ik de laatste maanden gepast heb alleede Shoei Neotec echt lekker zit. En die kost meer dan ik voor m'n motor betaald heb :(

Oftewel maandag richting Leertent en nog eens passen, met als verwachte resultaat een forse gat in m'n bankrekening...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Ik wil in m'n fiets ook wel goedkope spullen terug zetten (2 á 3 jaar, ouder rijd ik ze niet).... Maar ik vrees dat de volgende eigenaar er dan weer hele topics aan kan gaan wijden nadat 'ie 't ding als 100% zijnde occasion koopt.
Precies. Mijn GSX-R komt dan uit 2004, maar een blokrevisie o.i.d. bij zo'n ding is nog steeds een prijzige aangelegenheid :P
Luchtfilter was 30, oliefilter 15 o.i.d., bougie 8 euro/stuk. De olie was 55 euro. Hij had alleen maar Motul, maar dat ging in alle motoren daar die hij in onderhoud had (Jan Dokter motoren), ook in de motoren van z'n racers. Dus zal vast zal wel goed spul zijn denk ik :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

Dat is het ook (al is de 7100, of 300v bij aso gebruik, iets meer voor de supersports)
Rijd dr zelf ook al jaren mee (dan wel de 5100 omdat ik alleen maar oude troep heb ;))

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:08:
Als het nix mag kosten, moet je niet gaan motorrijden. Nou denk ik niet dat ie meteen in tweeën zal breken als je er goedkope olie in gooit, maar een luchtfilter mag toch wel van een fatsoenlijke kwaliteit zijn. En die paar tientjes op jaarbasis merk je nauwelijks als je de km prijs uitrekent.

Maar goed, jouw motor, jouw geldbuidel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 16:32

iMars

Full time prutser

Tankiej schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Doe mij deze maar :9

[video]

Ja, er zijn vast betere filmpjes. Dit was de eerste die ik tegenkwam :+
:Y Love the sound of a supersport twin O+ Ducati, maar ook de SV1000 :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MklVibzkkvY]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind twins laagtoerig altijd gaaf klinken, hoog in toeren niet zo.
Heb eens een keertje samen met een TL1000R met open Yoshimura dempers (mooi pleonasme, open Yoshimura dempers :P) gereden, man wat een geluid :9~
Toen ik achter hem reed in een tunnel, trok hij het gas open, ik voel zowat van de brommert van schrik :D dat was echt LUID

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
mphilipp schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:03:
[...]

Als het nix mag kosten, moet je niet gaan motorrijden. Nou denk ik niet dat ie meteen in tweeën zal breken als je er goedkope olie in gooit, maar een luchtfilter mag toch wel van een fatsoenlijke kwaliteit zijn. En die paar tientjes op jaarbasis merk je nauwelijks als je de km prijs uitrekent.

Maar goed, jouw motor, jouw geldbuidel.
Ik zeg ook niet dat het niks mag kosten. Rij zelf met Castrol olie, toen in de aanbieding 29.95 bij Louis (nu weer 39.95) en een K&N luchtfilter, paar tientjes op eBay. Ik gebruik mijn motor ook voor woonwerk verkeer, zo'n 25k km per jaar, als ik dan elke keer naar de Motoport ga voor mijn onderdelen scheelt het meer dan een paar tientjes op jaarbasis vrees ik.

Wat me opvalt is dat vooral olie en banden bij motorzaken erg duur zijn. En dat snap ik wel, hierop zit veel marge, net als de dure kabels bij electronicazaken :).

[ Voor 11% gewijzigd door BlackLabel01 op 02-02-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 17-06 14:10

Exigence

dnkroz

Over 4 cilinder gejank:

En nog een ZX10R met een héééérlijke gil erin:

Maar een 2 cilinder klinkt veel bruter, zeker als je in het echt ook nog de doffe klappen op je borstkas voelt.

Het mooiste blijft natuurlijk een 6 cilinder, een RC166 of een CBX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoewel ik het geluid van mijn SV1000S met Yoshimura uitlaten heerlijk vind moet ik toegeven dat ik het gejankt van een 4 cilinder toch mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4 Cylinders FTW Klikje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Compromis: 3 cylinders :P

* dion_b mist z'n K75 stiekem best wel ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Even een heel ander onderwerp.

Ik rijd nu al een paar jaar motor - en om te beginnen, mijn vraagstelling is niet om motorrijders te beledigen, maar om een mooie discussie te voeren - en merk dat er onderling een soort van 'eenheid' is met motoruitvoeringen.

Daarmee bedoel ik; chopper rijders vormen een kliek, sportmotoren vormen een kliek. Ik merkte, dat toen ik een chopper had, vrijwel geen enkele sport motorrijder mij wilde groeten, terwijl ik dat wel altijd deed.

Natuurlijk; motorrijders moeten goed op de weg letten en als er een keer niet word terug gegroet, kan ik er niet rouwig om zijn. Maar te vaak werd er - expres - gewoon niet gegroet.

Nou ben ik koppig en blijf ALTIJD groeten, maakt niet uit wat voor soort motor ik tegenkom (zelfs de driewielers groet ik :P) en nu ik een sportmotor rijd, merk ik dat chopper rijders mij wel groeten en de sportmotor rijders, bijna niet.

Niet om te generaliseren, maar ik krijg bijna het idee op deze manier dat sport motor rijders te arrogant zijn om te groeten (en nu trek ik wel een overdreven conclusie voor het gemak)

En om er wel een mooi eindverhaal van te maken; twee jaar geleden, in de zomer, stonden ik en tientallen verschillende motoren stil voor een openstaande Brienenoord brug. Toen hebben we even 15 minuten gezellig met elkaar staan praten over onze motoren.

Wat zijn jullie bevindingen hierin? Maken jullie hetzelfde mee?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb slechts heel weinig ervaring als motard, maar toen ik met mijn peter meereed groette bijna iedere motard de andere. Op een bepaald moment zijn er veel jonge gastjes ook met de motor beginnen rijden en zij hebben voornamelijk van die sportmotoren. Staat wel cooler dan zo'n chopper. Sindsdien heb ik de indruk dat, wanneer ik 2 motards zie passeren, er niet echt meer gewuift wordt...

Nu ik zelf aan het rijden ben, ben ik op dit moment nog teveel geconcentreerd op mijn baan dat ik een motard uit de andere richting waarschijnlijk niet eens zie wuiven. Niet dat ik de andere met opzet negeer, maar het is nu eenmaal zo. Misschien zijn die jonge gastjes ook nog te geconcetreerd?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/troll:
Sportmotorrijders kunnen niet groeten want als ze een halve seconde stuur loslaten met een hand verliezen ze controle enzo O-)

Ik heb veel meer de indruk dat waar en wanneer gereden wordt wat uitmaakt. Iedere motorrijder die ik rond deze tijd zie groet. Niet geheel toevallig is 90% toer of allroad, maar als er toevallig een 'busa of Harley voorbij komt wordt er ook gegroet. Het gaat erom dat iedereen die rond het vriespunt rijdt nog respect voor elkaar heeft.

Als in april de mooiweerrijders komen merk ik vaak een tweedeling, zij vinden doorrijders er maar vies en onverzorgd uitzien, doorrijders vinden mooiweerrijders vaak geen echte motorrijders, en dan heb je nog verschil cruisers <> sportmotoren.

Ach, boeit me weinig, ik groet in principe iedereen, maar ben soms meer bezig met rijden dan kijken of er een tegenliggende motor aan komt rijden. Dus bij voorbaat excuses als ik je niet groet, ligt echt niet aan je motor.
En dan hebben we het nog niet eens over mijn rijdende pleepot

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ricepuppet schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:45:
Even een heel ander onderwerp.

Ik rijd nu al een paar jaar motor - en om te beginnen, mijn vraagstelling is niet om motorrijders te beledigen, maar om een mooie discussie te voeren - en merk dat er onderling een soort van 'eenheid' is met motoruitvoeringen.

Daarmee bedoel ik; chopper rijders vormen een kliek, sportmotoren vormen een kliek. Ik merkte, dat toen ik een chopper had, vrijwel geen enkele sport motorrijder mij wilde groeten, terwijl ik dat wel altijd deed.

Natuurlijk; motorrijders moeten goed op de weg letten en als er een keer niet word terug gegroet, kan ik er niet rouwig om zijn. Maar te vaak werd er - expres - gewoon niet gegroet.

Nou ben ik koppig en blijf ALTIJD groeten, maakt niet uit wat voor soort motor ik tegenkom (zelfs de driewielers groet ik :P) en nu ik een sportmotor rijd, merk ik dat chopper rijders mij wel groeten en de sportmotor rijders, bijna niet.

Niet om te generaliseren, maar ik krijg bijna het idee op deze manier dat sport motor rijders te arrogant zijn om te groeten (en nu trek ik wel een overdreven conclusie voor het gemak)

En om er wel een mooi eindverhaal van te maken; twee jaar geleden, in de zomer, stonden ik en tientallen verschillende motoren stil voor een openstaande Brienenoord brug. Toen hebben we even 15 minuten gezellig met elkaar staan praten over onze motoren.

Wat zijn jullie bevindingen hierin? Maken jullie hetzelfde mee?
Ik groet elke motorrijder, mits ik kan. Ik rij zelf op een naked SV1000, maar het maakt mij niet uit of je op een Harley, BMW, Motor Scooter rijdt of wat dan ook. Motorrijder is motorrijder. Ja je heb misschien meer een "klik" met je "eigen soort", maar ik groet alle motorrijders :P

Het enige wat ik soms niet doe, zijn de motorscooters. Die lijken soms op brommers, die groet ik niet :+ En dan denk ik, ah dat is een scooter... en warempel, diegene groet mij, en nog voordat ik door heb dat het een motor is, is ie al gepasseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik als sportmotorrijder groet iedereen eigenlijk altijd. Het valt mij alleen op dat Harley/chopper rijders mij vaak niet groeten. Verder groet vrijwel iedereen mij altijd wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 21:40

Baggeraar

Wat een gebagger..

Heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan dat het in feite slechts 1 "groep" is die niet of weinig groet.
Maar als ik er eens over nadenk is dat inderdaad wel correct. Waarom doen ze het niet? geen idee, misschien inderdaad omdat het een ietwat jongere generatie is (hoewel ik dat zeker ook ben) of omdat het veelal mensen zijn met een ietwat "stoerder" karakter (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

Ikzelf als bmw rijder maak iig geen onderscheid tussen al dan niet groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Zie trouwens net een filmpje van Isle of Man voorbij komen....
Dat gejank van die motoren van 0:05 tot 0:35, hemels!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ph0SjLC_lqk]
Kan niet zeggen wat ik nou eigenlijk mooier vind, het heeft beide zo zijn charmes O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 21:09
Voor al dit gezeur over groeten afgelopen weken wel 100en brommers en scooters gezien maar een enkele motor die buiten was met ~ -8c. Toch een paar brommer rijders gegroet omdat het eruit zag dat ze ook serieus wat kilometers aan het maken waren in de kou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat groeten gesproken, ik zwaai ook altijd naar motoragenten (het zijn tenslotte ook motorrijders) en bijna altijd zwaaien ze terug (wel grappig om 2 van die zwaaiende agenten te zien).

Weet inmiddels wel dat er een hele groep motorrijders is die nooit naar motoragenten zwaaien, wat ik niet helemaal begrijp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op zondag 03 februari 2013 @ 00:00:
/troll:
Sportmotorrijders kunnen niet groeten want als ze een halve seconde stuur loslaten met een hand verliezen ze controle enzo O-)

Ik heb veel meer de indruk dat waar en wanneer gereden wordt wat uitmaakt. Iedere motorrijder die ik rond deze tijd zie groet. Niet geheel toevallig is 90% toer of allroad, maar als er toevallig een 'busa of Harley voorbij komt wordt er ook gegroet. Het gaat erom dat iedereen die rond het vriespunt rijdt nog respect voor elkaar heeft.

Als in april de mooiweerrijders komen merk ik vaak een tweedeling, zij vinden doorrijders er maar vies en onverzorgd uitzien, doorrijders vinden mooiweerrijders vaak geen echte motorrijders, en dan heb je nog verschil cruisers <> sportmotoren.

Ach, boeit me weinig, ik groet in principe iedereen, maar ben soms meer bezig met rijden dan kijken of er een tegenliggende motor aan komt rijden. Dus bij voorbaat excuses als ik je niet groet, ligt echt niet aan je motor.
En dan hebben we het nog niet eens over mijn rijdende pleepot
Dit dus..... En alles is gelijk. Maar wat me opvalt is dat de sportievere rijders hier al eens wat geörganiseerd hebben.

We mogen/gaan een GoT rit verwachten vanuit een andere groep rijders ?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-02-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...gaan we weer zeiken over het groeten... 8)7

Volgens mij staat er niets in de wegenverkeerswet over het verplicht groeten. Als iemand dat niet wil, doet ie het niet. Jammer dan. Heeft het zin om er steeds weer (op MF komt het ook steeds weer terug) over te gaan miepen? Nee, ik denk het niet.

En het gaat ook steeds hetzelfde: BMW rijders groeten alleen elkaar, HD rijders groeten alleen elkaar, sportrijders groeten alleen elkaar. Het is zo'n ongelooflijke bak onzin, het slaat gewoon nergens op want het is ook helemaal niet waar. Ik wordt ook af en toe niet gegroet, maar ik kan er geen lijn in ontdekken, maar ik hou het ook helemaal niet bij. Is dat soms de essentie van het motorrijden, die vermeende broederschap? Is dat niet één grote onzin? Een soort opgedrongen gedachte.

Ik ben gaan motorrijden omdat ik dat leuk vind, niet omdat ik zo nodig met andere bikers moet omgaan. Ik ken er een paar, en daar rij ik af en toe mee, maar ik voel met niet geroepen om steeds andere motorrijders op te zoeken. Ik vind juist motorrijden iets wat je bij uitstek in je eentje kunt doen. Heerlijk!
Misschien ben ik een uitzondering, want ik hou ook helemaal niet van die groepsvorming. Niet dat ik een Lone Ranger ben, maar ik hoef niet persé bij een groep te horen. Ik doe wel mee aan die groet onzin, maar het feit dat ik motor rij, wil niet zeggen dat ik automatisch een vriend van elke andere motorrijder ben. Juist die groepsvorming bevordert het 'hunnie en zunnie' gevoel en dan krijg je dat de ene groep de ander niet wil groeten en van alles te zeggen heeft over de andere groep. Totdat ze niet weten dat je bij 'die andere' groep hoort en ze merken dat je gewoon een mens bent.

Laat iedereen lekker zelf beslissen of en naar wie hij zwaait. Dan hebben we een hoop minder gemiep in de wereld... ;) Ik háát dat hunnie en zunnie gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Kijk, discussie :)

Ik wist niet eens dat het vraagstuk 'groeten' hier al voorbij was geweest. Ik ben ook lid van het MF forum, maar zit daar echt nooit. Had ook niet geweten dat daar ook 'gezeken' word over groeten.

Overigens vind ik het niet echt 'zeiken'. Ik vind het mooi om te weten wat de (volwassen) meningen zijn hierover.

Wellicht dat de een er veel meer op let en er wel aandacht aan besteed? Ik moet ook zeggen dat ik op tijdstippen rijd dat ik mij goed moet concentreren op de weg voor mij - zoals straks, als m'n nachtdienst voorbij is - en dat ik tegenliggende motorrijders niet eens opmerk.

Daarbij rijd ik ook liever solo; ik heb 1x een motortour meegemaakt, en hoewel de stops leuk genoeg waren (eten!) vond ik het rijden maar irritant; iedere keer op elkaar letten, juiste afstand bewaren met 20 man, testosteron in de bochten met mooi weer .. pfff.. niet aan mij besteed.

Daarom haalde ik ook bovenstaand kort verhaal aan over het feit dat ik met de groep motorrijders voor de brug babbelde. Zo ver gaan mijn sociale contacten met andere motorrijders :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ricepuppet op 03-02-2013 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zondag 03 februari 2013 @ 03:26:
Overigens vind ik het niet echt 'zeiken'. Ik vind het mooi om te weten wat de (volwassen) meningen zijn hierover.
Het is nooit echt een discussie. Het gaat vrijwel altijd over 'die anderen' die nooit groeten. Vrij zinloos allemaal. Een discussie heeft pas nut als er iets uit komt. Dit soort 'discussies' komt nergens op uit. Het is een opsomming van klachten van de ene groep over de andere.

Zoals ik klaag over de groep die steeds klaagt over het groeten zeg maar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Naja.

Ik klaag niet. Er valt me iets op. Ook is mijn insteek niet negatief bedoeld, waar bij daadwerkelijke klachten, dit wel is.

Discussie is vrij luchtig en open bedoeld. En hou eens op met dat geklaag over ons :)

Pagina: 1 ... 434 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.