Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 433 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.001 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:40:
Zijn er hier ook andere mensen die wel eens een motor huren? Ik heb zelf gewoon een auto en ik ben gek op motor rijden, alleen rij ik maar een paar weken per jaar motor dus heb ik besloten om af en toe een motor te huren ipv kopen, minder gezeur met onderhoud enzo..
Ik vind het ook mooi om de nieuwste en mooiste motoren voor een weekje te huren voor een bedrag á 300 euro.
Voor dit jaar staat de GSX-R 600 en een Aprilia Shiver op de lijst.
Ja, relatief duur per KM afhankelijk van de rijstijl en verbruik. Schade rijden is niet te fixen door eigen geknutsel en je betaalt toch echt de hoofdprijs voor alles.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Ja, relatief duur per KM afhankelijk van de rijstijl en verbruik. Schade rijden is niet te fixen door eigen geknutsel en je betaalt toch echt de hoofdprijs voor alles.
Heb je het nu over huren of bezit van de motor? Het enige wat me trouwens tegenzit aan het huren is dat als je op je plaat gaat je een aardig bedrag eigen risico betaalt..

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Let je wel op het eigen risico ? Dat is meestal zo bizar hoog dat de meeste mensen die ik ken geen motor willen huren.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Korvaag schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:44:
Let je wel op het eigen risico ? Dat is meestal zo bizar hoog dat de meeste mensen die ik ken geen motor willen huren.
Jazeker, met de meeste motoren valt het trouwens wel mee en ik kan een gedeelte afkopen voor een klein bedrag extra waardoor het eigen risico een stuk beter uitvalt.
Maar ja, het aantal pk\s is niet de enige reden waarom ik geen ZX-10R huur. |:(

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27

_Apache_

For life.

Korvaag schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:44:
Niet alleen dat, maar mocht er iets zijn dan betaal je full-retail prijs voor je eigen risico. Geloof me, dan ga je rap door die paar honderd euro eigen risico.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Mensen die aan het zuiden van amsterdam/vlakbij schiphol wonen, en al motor hebben gereden deze week heb ik alweer gezien... gekkenwerk dit, motoren met de sneeuw..

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als de weg al weer schoon is valt dat toch wel mee? Ik vind het alleen zonde van de motor, maar met een pekelfietsje kan ik me het wel voorstellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:30
Ik heb er inderdaad ook al weer wat zien rijden, maar dat waren stuk voor stuk allemaal tour motoren, sportievere motoren ben ik al een tijdje niet meer tegengekomen :+

Maar volgende week zou het weer richting de 10 graden moeten gaan, hopelijk regent de pekel dan allemaal weg en dan kunnen we over 2 weken allemaal weer het zeiltje van onze motoren afpakken :)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Deze week niet op de motor gegaan, maar vanaf maandag zit de kans er wel weer in dat ik op mijn FZR naar mijn werk ga.

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:22:
Deze week niet op de motor gegaan, maar vanaf maandag zit de kans er wel weer in dat ik op mijn FZR naar mijn werk ga.
Weet je dat zeker?

http://www.telegraaf.nl/b...ijk_glad_door_dooi__.html

Laat mn CBR(1988) nog lekker binnenstaan tot alles weer weg is, en ik der zeker van ben dat er geen pekel meer ligt.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:57:
Als de weg al weer schoon is valt dat toch wel mee? Ik vind het alleen zonde van de motor, maar met een pekelfietsje kan ik me het wel voorstellen.
Hier idem, ik vind het ook heel erg zonde van mijn motor, woon/werkverkeer geen probleem maar pekel :X

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:29
Noenie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:24:
[...]

Weet je dat zeker?

http://www.telegraaf.nl/b...ijk_glad_door_dooi__.html

Laat mn CBR(1988) nog lekker binnenstaan tot alles weer weg is, en ik der zeker van ben dat er geen pekel meer ligt.
Niet helemaal :) het is nu meer dat de motor in de tuin staat en aardig ingesneeuwd staat, inclusief ijspegels van een halve meter.
Als de sneeuw uit de tuin en straatje voor de deur is, dan kan ik in principe zonder problemen naar mijn werk komen. Ik houd het weerbericht wel in de gaten :)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik rijd nog iedere dag woonwerk. Alleen de dagen direct nadat het gesneeuwd heeft neem ik de auto. Vanaf begin januari toch alweer bijna 1500km gereden.

Hier op het werk, met een aantal professionele motorrijders verklaren ze me ook voor gek maar ik heb nergens last van. Gewoon rustigaan en niets overschatten.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:40:
Ik vind het ook mooi om de nieuwste en mooiste motoren voor een weekje te huren voor een bedrag á 300 euro.
Voor dit jaar staat de GSX-R 600 en een Aprilia Shiver op de lijst.
Een week voor €300? Apart, ik ben wel eens een weekend weggeweest met anderen die een motor hadden gehuurd en die waren voor dat lange weekend eerder €500 kwijt. Ik vind het best duur. Het is maar net wat je wilt. Ik rij ook niet echt superveel, maar die motor kost me ook niet heel veel. Beurten zitten onder de €200 en hooguit als er een keer wat groots is, is het meer. Zoals mijn eerste grote beurt, maar daar zat wat spul bij dat ik voorlopig niet meer hoeft te vervangen. En het is geen hoofdvervoermiddel, dus als iets kapot gaat wat ik niet kan/wil betalen, kan ik wachten.

Buiten de beurten zijn de kosten voor eigen motor gelijk aan die van een huurding. Ik zou liever een oud, maar betrouwbaar kreng hebben waar ik op kan rijden wanneer ik wil. Maar goed, het is net wat je wilt. Als je graag steeds op een andere motor rijdt, is het misschien leuk. Maar ik vind het erg duur.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Kijk maar op motorverhuur.nl, je huurt bijvoorbeeld een Gladius voor €220,- en een ZX6-R voor €299,-
Maar goed, deze mensen zitten in Soesterberg en ik woon in Amersfoort, als je veel verder woont kan je beter verder kijken.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:27:
Kijk maar op motorverhuur.nl, je huurt bijvoorbeeld een Gladius voor €220,- en een ZX6-R voor €299,-
Maar goed, deze mensen zitten in Soesterberg en ik woon in Amersfoort, als je veel verder woont kan je beter verder kijken.
en dan je naaien met het deukje in de uitlaat van de vorige gebruiker. :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het was wel wat jaartjes geleden dat dat speelde. De omgeving zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Gelukkig heb ik een eigen brommer, die veeeeeeeeeeeeeel beter is dan wat je kunt huren :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:22:
Mm daar zit deze nu bijna tegenaan op de wielen, maar vooral dat ie beter oppakt is wel een ding. :)
En dank voor de tips en adviezen, ik zal mij er eens in verdiepen en binnenkort maar eens langsgaan dan en rijden, moet het weer alleen even beter worden haha.
Als ik jouw was zou ik mooi een GSX-R nemen als je veel snelweg rijdt, een KTM 690 is daar imho niet bepaald voor gemaakt. Mijn met GSX-R rijdt ik zo in 1 ruk 330km snelweg zonder problemen met baggage. Maar met de 690 vind ik een halfuur snelweg wel weer genoeg.

Grootste verschil is het blok, de 690 kan wel snelweg tot 170+ maar dat is niet erg rustig, de houding van de 690 is erg rechtop waardoor je nogal veel wind vangt en lange armen krijgt. Daarbij is die behoorlijk naked. Een GSX-R kan je rustig uren mee cruisen op de snelweg.

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Zo net 2 bandjes besteld voor de Vespa.
Pirelli GTS 23 voor en een 24 achter 112 euro's totaal thuis bezorgd...
Dat zijn nog eens prijzen. :9
Mag ook wel achterbandjes gaan maar een 5000km mee heb ik begrepen.

Worden van de week op mijn werk bezorgd, kan het weekend eens proberen om ze er om te prakken. :Y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
koop gewoon een leuk hok van 1000 euro ofzo :)

@Bommes: is het al mei? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Maegrim op 27-01-2013 00:35 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Ook leuk: als je een motor huurt en dat ding is door schade een tijd niet verhuurbaar, dan kun jij voor de misgelopen huurinkomsten opdraaien. Zie bijvoorbeeld http://www.silverline.nl/motorverhuur_voorwaarden artikel 8 lid 9.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Zit ook al te wachten, en niet alleen omdat het dan voorjaar is (grijs klote weer nu) ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Als ik het zo lees wordt het vanaf dinsdag weer aardig begaanbaar op de weg. Morgen nog ff niet i.v.m. gladde wegen doordat het vannacht nog even gaat vriezen, maar voor de rest van de week lijkt het allemaal erg zacht te worden qua temperatuur. :)

/me uit kijkt naar het maken van lange tochten met een graad of 24 :P

Het is trouwens bizar hoe snel de sneeuw verdwenen is hier @ kustgebied. Gisteren nog in de sneeuw naar de supermarkt moeten ploeteren, vandaag zijn de wegen gewoon _schoon_. Hopen op flink veel regen morgen zodat alle pekel en troep wegspoelt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 21:45 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:42:
Als ik het zo lees wordt het vanaf dinsdag weer aardig begaanbaar op de weg. Morgen nog ff niet i.v.m. gladde wegen doordat het vannacht nog even gaat vriezen, maar voor de rest van de week lijkt het allemaal erg zacht te worden qua temperatuur. :)

/me uit kijkt naar het maken van lange tochten met een graad of 24 :P

Het is trouwens bizar hoe snel de sneeuw verdwenen is hier @ kustgebied. Gisteren nog in de sneeuw naar de supermarkt moeten ploeteren, vandaag zijn de wegen gewoon _schoon_. Hopen op flink veel regen morgen zodat alle pekel en troep wegspoelt. :)
Morgen gaat het bijna niet regenen, de bakken met regen zijn verschoven naar dinsdag :+
Maar zelfs dan is de pekel nog niet weg, dat duurt nog wel een week, minstens..

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Pff, 24 graden. Ideaal temperaatuurtje is 17 graden hoor. Alles boven de 20 graden (in Nederland) is lastig uit te houden op de motor voor mij.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:54:
Pff, 24 graden. Ideaal temperaatuurtje is 17 graden hoor. Alles boven de 20 graden (in Nederland) is lastig uit te houden op de motor voor mij.
Heb je een bontjas dan?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ricepuppet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:54:
Je moet ook niet stilstaan met een draaiende motor vol in je leren pak ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Het ligt natuurlijk ook aan je motor denk ik. Iets met volle kuip vs naked en de wind vol in je bakkes. 8)

• Ricepuppet
Ik kan zowiezo slecht tegen enige warmte :)

Enige voordeel van de winter is de kou, al dat sneeuw mag wel wegblijven. Daarom schaf ik binnenkort toch zo'n body armor aan voor de zomer.

I don't care about the looks; beschermd maar zo min mogelijk aan.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

We hebben je niet voor niets laatst al een doorwaaipak aangeraden. Toch volledige bescherming, en lekker koel. :) Als je niet uitkijkt zelfs té koel. 8)7

Trouwens, respect voor de motorrijder die vanmorgen op een oude bmw (denk ik) voorbij kwam in de file. De snelweg was goed begaanbaar, maar de secundaire wegen was toch nog steeds flink glijden hier en daar. Zelf zou ik het nog niet aangedurfd hebben vandaag. Hell, ik had al moeite om bij ons thuis naar de auto te lopen. En op het werk van hetzelfde laken een pak. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:56:
Het ligt natuurlijk ook aan je motor denk ik. Iets met volle kuip vs naked en de wind vol in je bakkes. 8)
Of zo'n gloeiend brok lava tussen je benen, beter bekend als het KTM LC8 blok :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Maegrim schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:34:
[...]

koop gewoon een leuk hok van 1000 euro ofzo :)
Zit ik ook wel aan te denken, echter blijf ik een auto dagelijks nodig hebbben (in de winter iig).
En ik heb niet veel zin om maandelijks meer kosten te maken voor een motor waar ik niet zo heel veel op rijd.

• Ricepuppet
Widow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Of zo'n gloeiend brok lava tussen je benen, beter bekend als het KTM LC8 blok :P
Yamaha Virago blok kon er ook wat van hoor, vriend van me heeft zo z'n kuiten verbrand, kon er wel om lachen :P

Verwijderd

Widow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Met de longtitutal V-twin van mijn GL500 is ook geen pretje in de zomer als het écht warm is. In de winter heb je dan wel weer een soort van privé verwarming op de motor bij je benen zitten. :o :+

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:17:
[...]

Zit ik ook wel aan te denken, echter blijf ik een auto dagelijks nodig hebbben (in de winter iig).
En ik heb niet veel zin om maandelijks meer kosten te maken voor een motor waar ik niet zo heel veel op rijd.
Pas mijn rijbewijs gehaald en meteen een motor gekocht (begin december). Suzuki SV 650 S uit 2008. Aanschaf was fors maar het ding kost me relatief gezien 250 euro per jaar aan verzekering en belasting, das nog geen 21 euro in de maand.

Ga je daar onderhoud bij optellen (gemiddeld gezien 300 euro) dan zit ik op 550 euro per jaar (ex brandstof maar die ben je bij huren ook kwijt).

Daar kun je inderdaad een leuke motor van huren voor een week, maar als ik wil gaan toeren dan trek ik hem uit de schuur en ik vertrek!

En inderdaad, ik rij ook nog auto daarlangs, maar dat is meer vanwegen de afstanden en de financiele voordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door bakvis op 28-01-2013 11:37 ]

Mijn Specs

• 4x2
  • Laatst online: 12-01 07:51

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Deauville650/Veerlagervervangen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Deauville650/Veerlagervervangen2.jpg

Eventjes het onderste lager van de achterveer vervangen omdat dr nogal wat speling op zat.
In theorie hoefde alleen maar het achterwiel dr uit en dan kon ik de veer tussen de achterbrug door trekken..
In de praktijk moest de hele achterbrug dr uit met de veer dr aan vast omdat er 1 bout niet los wilde.
En de achterbrug van een motor met cardan terug zetten is niet 1 van mn favoriete werkjes :X

Scheelde dat het lager ook echt kapot was (joh :+) en het vervangen redelijk simpel ging.

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:17:
[...]
Maandelijks veel kosten? Ja, die BMW eet me de oren van het hoofd. Even kijken...€35/jaar verzekering, een paar tientjes wegenbelasting en je onderhoud. Dat laatste kun je goedkoop maken door ofwel zelf doen of een 'mannetje' te zoeken die het een beetje voordelig voor je doet. En je kunt veel vaker rijden dan met die huurfietsen, want dat wordt alleen maar duurder voor elke week extra.

Misschien krijg je de smaak nog eens te pakken.

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:14:
[afbeelding]
[afbeelding]

Eventjes het onderste lager van de achterveer vervangen omdat dr nogal wat speling op zat.
In theorie hoefde alleen maar het achterwiel dr uit en dan kon ik de veer tussen de achterbrug door trekken..
In de praktijk moest de hele achterbrug dr uit met de veer dr aan vast omdat er 1 bout niet los wilde.
En de achterbrug van een motor met cardan terug zetten is niet 1 van mn favoriete werkjes :X

Scheelde dat het lager ook echt kapot was (joh :+) en het vervangen redelijk simpel ging.
noem je dat al kapot :+ had dat lager bij mijn gs500 gesloopt. daar zat geen naald meer tussen :X

Verwijderd

Nou, het was even spannend, maar mijn ouwe trouwe hok heeft gewoon weer gestart. Carburateur zat vastgevroren of iets dergelijks, want bij begon pas na een paar minuten uit zichzelf te lopen zonder dat ik gas bij hoefde te geven.

Enfin, net even een lekker stukje gestuurd. O wat fijn om weer lekker te kunnen rijden na twee weken narigheid. 8)

Verwijderd

Ik heb me daarstraks helemaal suf gelachen bij de supermarkt,

boodschappen gedaan, zooi netjes in mijn rugzak gepropt. loop naar men motor...
en daar staat een kerel half in tranen bij zijn Mito, aan het start motortje te horen zat er niet veel prik meer in de accu.

vraag hem of ie hulp nodig heeft, hij vraagt of ik start kabel heb.
Hem toen verwondelijk aangekeken en gevraagt waarom hij hem niet gewoon aanduwd.

de lege blik in zijn ogen en mijn gebrek in spaanse taal hielpen niet echt, dus maar even zijn motor in de hand genomen.
in de 3de versnelling gezet en ik denk dat met 4 grote passen de motor aansloeg...

hij keek alsof ie water zag branden, schouder klopje gegeven en maar op mijn motor gestapt.

heb me helemaal suf gelachen dankzij die blik op zijn gezicht "omgwtfkunjemotoraanduwen"

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik moest het ff 2keer lezen, een Mito... Dacht dat je een Alfa Mito bedoelde. 8)

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:22:
Ik moest het ff 2keer lezen, een Mito... Dacht dat je een Alfa Mito bedoelde. 8)
dacht het eerst ook maar toen bedacht ik me dat cagiva ook een mito heeft :Y

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:34

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:22:
Haha dat had ik ook

Vaak bu'j te bang!

• Steephh
  • Laatst online: 02:06
Om een motoraccu bij te laden, heb je daar perse een speciale motoroplader voor nodig of voldoet een gewone acculader ook?

_@/'

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Steephh schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:59:
Om een motoraccu bij te laden, heb je daar perse een speciale motoroplader voor nodig of voldoet een gewone acculader ook?
Als je hem alleen bij wilt laden is een normale acculader voldoende, ga je hem een lange tijd aan de acculader laten staan dan is het wel verstandig om een druppellader te nemen.

Verder zie ik (just my 50 ct) geen direct verschil buiten de aansluitmogelijkheden van veel motor accu laders (kabeltje onder 't zadel etc).

Mijn Specs

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

een (auto) accu lader geeft toch veel te veel stroom (Amperes). Zo'n kleine motor accu vind dat volgens mij niet prettig hoor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 03:20:
hij keek alsof ie water zag branden, schouder klopje gegeven en maar op mijn motor gestapt.

heb me helemaal suf gelachen dankzij die blik op zijn gezicht "omgwtfkunjemotoraanduwen"
Ik denk dat er ook zat het hele idee van een kickstarter niet kennen ;)

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/FAZER_zps9fc513f5.jpg

Rear hugger geinstalleerd. Motor net aangedaan, accu heeft een aantal weken aan de druppellader gehangen. Startte als een zonnetje :)

Zometeen een rondje buiten rijden richting werk. Enige wat ik nog wil hebben is een belly pan, maar die dingen zijn;

1. Verschrikkelijk duur nieuw
2. Moeilijk 2e hands te verkrijgen.

.. :-(

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

ocdaan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:44:
een (auto) accu lader geeft toch veel te veel stroom (Amperes). Zo'n kleine motor accu vind dat volgens mij niet prettig hoor.
Het mooie van een accu is dat de interne weerstand bepaald hoeveel stroom er gaat lopen, en niet de lader. (okay nooit meer dan het max van de lader)

Net post van de RDW, kenteken van de Vespa is binnen.. *O*
Met BPM bedrag er op, minder dan ik in de aangifte heb ingevuld en dus heb betaalt, ben benieuwd of ik het verschil nog terug ga ontvangen.
Nu nog ff op zoek naar een zaak waar ze platen kunnen maken. :?

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:05:
[...]

Het mooie van een accu is dat de interne weerstand bepaald hoeveel stroom er gaat lopen, en niet de lader. (okay nooit meer dan het max van de lader)

Met BPM bedrag er op, minder dan ik in de aangifte heb ingevuld en dus heb betaalt, ben benieuwd of ik het verschil nog terug ga ontvangen.
heb mijne ooit bij brezan laten vervangen. maar alles word centraal gedaan dus een willekeurige rdw motordealer moet het ook kunnen aanvragen volgens mij?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zoiets dacht ik idd ook. De verbruiker bepaalt de afname. Een lader is geen pomp.
Maar waarom zijn er dan toch laders met een schakelaar voor motor/auto? Is dat een beveiliging ofzo?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:15
bakvis schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Pas mijn rijbewijs gehaald en meteen een motor gekocht (begin december). Suzuki SV 650 S uit 2008. Aanschaf was fors maar het ding kost me relatief gezien 250 euro per jaar aan verzekering en belasting, das nog geen 21 euro in de maand.

Ga je daar onderhoud bij optellen (gemiddeld gezien 300 euro) dan zit ik op 550 euro per jaar (ex brandstof maar die ben je bij huren ook kwijt).

Daar kun je inderdaad een leuke motor van huren voor een week, maar als ik wil gaan toeren dan trek ik hem uit de schuur en ik vertrek!

En inderdaad, ik rij ook nog auto daarlangs, maar dat is meer vanwegen de afstanden en de financiele voordelen.
Je vergeet de aanschafprijs, afshrijving en restwaarde mee te rekenen.
(Aanschaf (4000?) - restwaarde (1500?)) / 5 (over 5 jaar?)
(4000 - 1500) / 5 = 500
+ 550 (verzekering, wegenbelasting, onderhoud)

totaal = € 1050 per jaar aan vaste lasten.

Je berekening is dus niet erg compleet. Reken er toch maar op, dat het bezit van een motor; in jouw geval ongeveer € 100 per maand kost. Dat zijn vaste kosten. Als je er mee gaat rijden, dan zijn je onderhoudskosten namelijk ook iets aan de lage kant. Wel ben ik van mening dat je argument stand houdt; een motor bezitten is vele malen fijner dan huren. Je zou een gelijkwaardige fiets voor krap een week of 5 kunnen huren. En dan heb ik hem liever zelf in mijn garage staan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
newbreed schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:51:
[...]

(4000 - 1500) / 5 = 500

Je berekening is dus niet erg compleet. Reken er toch maar op, dat het bezit van een motor; in jouw geval ongeveer € 100 per maand kost. Dat zijn vaste kosten. Als je er mee gaat rijden, dan zijn je onderhoudskosten namelijk ook iets aan de lage kant. Wel ben ik van mening dat je argument stand houdt; een motor bezitten is vele malen fijner dan huren. Je zou een gelijkwaardige fiets voor krap een week of 5 kunnen huren. En dan heb ik hem liever zelf in mijn garage staan.
Die restwaarde is hier behoorlijk negatief. Mijn vorige motor heb ik 3 jaar gehad en voor 200 euro minder verkocht als wat ik ervoor betaald heb. Het ging om een motor van ~3500 euro.

Edit: Is natuurlijk afhankelijk van het aantal km's omdat bij 80k een motor bijna niets meer waard is (Op een aantal type's na). Toch heb ik met mijn motor toen 20k gereden. Ben van 12k naar 32k gegaan met dus maar 200 euro verlies. Daar heb ik verder geen geld aan upgrades ingestopt die de waarde verhoogt.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 29-01-2013 17:03 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:50:
[...]

Zoiets dacht ik idd ook. De verbruiker bepaalt de afname. Een lader is geen pomp.
Maar waarom zijn er dan toch laders met een schakelaar voor motor/auto? Is dat een beveiliging ofzo?
Ik ben nog redelijk nieuw in het motor wereldje maar is een gel accu niet iets redelijk gebruikelijks in een motor..??
Zo ja dan s daar die schakelaar voor, een gel accu dien je met een ander voltage op te laden dan een lood/zuur accu.
Ik heb zelf een lader die ik voor een vorige camper gekocht heb als druppellader op mijn vespa aangesloten zitten nu.(een LBC400 lader, max 10 amp instelbaar voor gel, zuur en calcium accu's)
DECOY88 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
[...]

heb mijne ooit bij brezan laten vervangen. maar alles word centraal gedaan dus een willekeurige rdw motordealer moet het ook kunnen aanvragen volgens mij?
Hier in de stad zijn er een aantal waar je gewoon meteen je platen mee kunt nemen (klaar terwijl u wacht idee). Maar het regende me net te hard en ik had geen zin om de spits in te rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 29-01-2013 17:01 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Gefeliciteerd! :)

http://www.kentekenplaatmaken.nl/

• Widow
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar wat denk je dat de interne weerstand van een accu is :) mijn auto accu (12V, 63A) kan een startstroom leveren van 350A. Weerstand, 0,03 ohm.

Oftewel, als mijn accu leeg is, en ik zet er een lader op die 350A levert, gaat er ook 350A lopen. Wat gebeurt er na een paar minuten, accu word heet, accu gaat koken, accu zegt boem. Daarom mag de maximale laadstroom voor een gewone accu nooit meer dan 25% zijn van zijn capaciteit. Dus in het geval van mijn 63A accu, mag je die met maximaal 15A laden.

Verwijderd

Dit is het motor topìc, wie denkt er dan aan een Alfa?
(was mij niet te binnen geschoten)

maar inderdaad een Cagiva Mito 125 (in geel, leuk kleurtje) ofwel die mini 916 replica...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:21:
[...]
Dit is het motor topìc, wie denkt er dan aan een Alfa?
Als je geen idee hebt van Cagiva en hoe hun modellen heten misschien? Ik ben geen catalogus :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet idd dat er een Cagiva Mito is, maar als ik het woord Mito hoor denk ik eerder aan een auto dan aan een opgevoerde brommer :+

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Ketters! Hejdenen!, Barbareren!, Zondaars!

scheer je van dit forum :)

Maar even serieus, vooral nu de generatie stumpers met extra zware kw beperking er aan komen.
Dit is toch een schitterende 125 (als je dan toch niet hard kan, dan maar in stijl niet dan?)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstown.com/images/cagiva-mito-125-04.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 23:33 ]

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

newbreed schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:51:
[...]

(4000 - 1500) / 5 = 500

De afschrijving op een Suzuki SV 650 S is "gering". De fiets is uit 2008 met nu 4100 km op de teller, stel ik zet d'r 16.000 km bij in 4 jaar tijd dan is de fiets nog steeds zo'n 3500 euro waard waar ik nu 3900 betaald heb. Let wel, dan vergelijk ik de prijzen even zoals ze nu op Marktplaats etc staan (2004 model met 20.000 km op de teller).

Mijn Specs

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:32:

Maar even serieus, vooral nu de generatie stumpers met extra zware kw beperking er aan komen.
Dit is toch een schitterende 125 (als je dan toch niet hard kan, dan maar in stijl niet dan?)

[afbeelding]
Whehe, kijk dat uitlaatje + die pijp :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik geef de voorkeur aan infidel! ;)

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

[afbeelding]
Een motor in die stijl, die klein is, is gewoon *gek*. Het is "alsof iemand te weinig klei had" en maar een miniatuur versie heeft gemaakt.

Wel erg benieuwd naar hoe zoiets eigenlijk rijdt op een lekker slingerweggetje. Zit de lol er nog wel in of heb je daarvoor toch echt minimaal 25kw nodig?

Verwijderd

zo klein zijn ze niet hoor.
niet kleiner als de R125 (yamaha) of de RS125 (aprilia)
echter die Mito ziet er nog steeds uit als een 916 (wellicht een van de mooiste motoren ooit)

en ik denk dat als je "niets" gewend bent of geen motorrijbewijs hebt, zo´n 125 best leuk kan zijn.
Alleen maakt mijn motor wel meer pk en koppel wanneer ie stationair loopt, als menig 125 blok op piek vermogen.

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Dag,

Al enige tijd volg ik dit topic met veel interesse. Ik mag binnenkort afrijden en dan hopelijk heb ik mijn rijbewijs.

Heb me al ingelezen wat nou beter is voor een beginnersmotor 2 cilinder of 4 cilinder etc. En dat term beginnersmotor niet eens bestaat. ;)
Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben voor een motor rond 1000 euro?
Zelf heb ik gsx 600 f op het oog, het schijnt dat dit prima modellen zijn en betrouwbaar (indien de vorige eigenaar natuurlijk zuinig mee omgegaan was).

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten van je eerste motor en welke ik zeker NIET moet kopen voor zo'n laag bedrag.

V-Strom 650

Verwijderd

1 ding dat je vaak terug ziet bij Suz (vergeleken met de andere jappen), is problemen met afwerking.
De motoren zijn technisch degelijk maar velgen en voorvorken die schilferen, scheurtjes in kuipdelen, choke kabeltjes die "spontaan" springen zijn niet ongewoon...

wat is de KM stand van de machine en bouwjaar?
Ziet ie er netjes uit kun je hem zeer zeker overwegen.
Onderdelen zijn ook makkelijk te krijgen gezien hij veel deelt met de GSF (Bandit) en dat is wellicht het grootste verkoop succes geweest van Suz in der tijd.

Verwijderd

Iemand nog vanochtend het stormachtige weer getrotseerd? Blijft leuk, die harde rukwinden waardoor je een soort van onbedoelde uitwijkmanoeuvre maakt. :X :P
Xoxol schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 02:22:
Dag,

Al enige tijd volg ik dit topic met veel interesse. Ik mag binnenkort afrijden en dan hopelijk heb ik mijn rijbewijs.

Heb me al ingelezen wat nou beter is voor een beginnersmotor 2 cilinder of 4 cilinder etc. En dat term beginnersmotor niet eens bestaat. ;)
Zelf heb ik gsx 600 f op het oog, het schijnt dat dit prima modellen zijn en betrouwbaar (indien de vorige eigenaar natuurlijk zuinig mee omgegaan was).

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten van je eerste motor en welke ik zeker NIET moet kopen voor zo'n laag bedrag.
Welkom :)

Geen idee of een 2-cilinder "beter" is als eerste fiets dan een 4-cilinder. De vermogensopbouw tussen de twee varianten is anders (2-cilinder meer koppel met lage toeren, 4-cilinder juist precies andersom) en uiteraard speelt het vermogen ook een rol. Op een 1000CC zou ik iig niet beginnen, maar juist op een (relatief) lichte 600-700CC. :)

Oh, en voor wat betreft je vraag (:P). Yamaha Diversion misschien leuk?

Afbeeldingslocatie: http://zumann.com/data_images/posts/yamaha-diversion-600/yamaha-diversion-600-01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 08:11 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

Vandaag na 2 weken binnenstaan de motor terug buiten gehaald. Hele verademing weer. Van anderhalf uur met de auto naar 40 minuten op de motor :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet in de auto dat rechter pedaal ook gebruiken en niet dat linker of middelste (automaat/manual) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 30-01-2013 09:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
Dag,

Collega van me heeft ook een gsx-f gekocht als eerste motor, alleen een 750 in plaats van een 600. Hij rijd er al anderhalf jaar naar tevredenheid op. Lijkt me ook een prima motor om mee te beginnen: ze zijn niet duur, er zijn genoeg onderdelen voor, en een 600/750cc 4-cilinder is prima om mee te beginnen. En de oude gsx-fjes vind je zeker voor rond de 1000eu.

Zelf ben ik begonnen op een Honda VFR, 4-cil 800cc sport/tour, was prima te doen als eerste motor.

• newbreed
bakvis schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:19:
[...]

De afschrijving op een Suzuki SV 650 S is "gering". De fiets is uit 2008 met nu 4100 km op de teller, stel ik zet d'r 16.000 km bij in 4 jaar tijd dan is de fiets nog steeds zo'n 3500 euro waard waar ik nu 3900 betaald heb. Let wel, dan vergelijk ik de prijzen even zoals ze nu op Marktplaats etc staan (2004 model met 20.000 km op de teller).
Feit blijft dat je überhaupt geen afschrijving meeneemt in je kosten. Of de cijfers die ik gebruikt heb realistisch zijn, is iets waar je heel lang over kunt gaan discussieren. Dat jij toevallig "geluk"hebt gehad bij de koop betekent niet dat jouw cijfers representatief zijn voor iedereen. Je berekening was immers een reactie op iemand zijn vraag "Kan ik beter huren dan kopen?" En als dat wel het geval zou zijn, dan heb je je te rijk gerekend in je restwaarde. Doe de berekening nog maar eens over 5 jaar met de feitelijke cijfers. Ik ben benieuwd hoe correct je dan bent geweest in je kostenraming.

• Xoxol
  • Laatst online: 12-01 20:42
Dank voor de reacties! Nu heb ik ook wat meer "inspiratie" om naar motoren te kijken.

V-Strom 650

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

newbreed schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:27:
[...]
Feit blijft dat je überhaupt geen afschrijving meeneemt in je kosten. Of de cijfers die ik gebruikt heb realistisch zijn, is iets waar je heel lang over kunt gaan discussieren. Dat jij toevallig "geluk"hebt gehad bij de koop betekent niet dat jouw cijfers representatief zijn voor iedereen. Je berekening was immers een reactie op iemand zijn vraag "Kan ik beter huren dan kopen?" En als dat wel het geval zou zijn, dan heb je je te rijk gerekend in je restwaarde. Doe de berekening nog maar eens over 5 jaar met de feitelijke cijfers. Ik ben benieuwd hoe correct je dan bent geweest in je kostenraming.
Maar er is ook gesproken over een oud hok. Dan praat je niet meer over restwaarde. Afschrijven doe ik ook niet op mijn motor. Gekocht voor €2400. Ik rij erop tot ie ontploft, en voorlopig doet ie het nog prima, en hij is uit '97. Moet ik dan afschrijven? Lijkt me een beetje raar. Als ie pas over 5 jaar in tweeën breekt, heb ik over 10 jaar €240/jaar afgeschreven. Maar als ie langer mee gaat, wordt dat weer lager.

Als je het hebt over een motor kopen ipv af en toe eentje huren, praat je doorgaans over een goedkope motor, anders is het prijsverschil wel erg dramatisch. Sowieso het onderhoud al, wat je bij een nieuwe motor eigenlijk bij de dealer moet laten doen, verzekering enzo.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan heb je eventuele schades nog niet eens meegerekend. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Daarom schrijf ik vooraf bij een kostenberekening van een voertuig altijd 100% af, en baseer ik daar mijn keuze op. Iedere cent aan restwaarde is dan mooi meegenomen. :)

Verwijderd

Dag,

2 of 4 cilinder is een kwestie van persoonlijke vookeur. Zo ben ik niet dol op lichte 2 cilinders maar een lichte 4 cilinder zoals een Honda CB-1 vind ik helemaal te gek.

Staar je verder niet blind op het aantal cc's er zijn een flink aantal motoren vanaf 700 cc die ik prima motoren vind voor de beginnende motorrijder. Zwaardere motoren (qua cilinderinhoud) zijn over het algemeen geen ontembare beesten ofzo.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:49:
Staar je verder niet blind op het aantal cc's er zijn een flink aantal motoren vanaf 700 cc die ik prima motoren vind voor de beginnende motorrijder.
700cc is al heel leuk denk ik voor de meeste mensen ...

Verwijderd

DieterVDW schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:53:
[...]

700cc is al heel leuk denk ik voor de meeste mensen ...
Hangt er helemaal vanaf. Ik heb als heropstapper zeer bewust voor een motor boven de 700cc gekozen omdat ik onder de 700c echt het een en ander mis en dan heb ik het beslist niet over het aantal pk's, aangezien de meeste sportieve 600cc motoren net zoveel pk's hebben als mijn 750cc.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

[afbeelding]
Daar zou ik niet op gezien willen worden. Wannabe ducati :X

>PC specs<

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:00:
[...]
Hangt er helemaal vanaf. Ik heb als heropstapper zeer bewust voor een motor boven de 700cc gekozen omdat ik onder de 700c echt het een en ander mis en dan heb ik het beslist niet over het aantal pk's, aangezien de meeste sportieve 600cc motoren net zoveel pk's hebben als mijn 750cc.
Ik moet wel toegeven dat ik ook op een 800c rijd, alhoewel deze maar 75pk heeft en er waarschijnlijk wel al een hoop is kwijtgespeeld met de jaren ...
Maar ik beschouw mijn motortype (cruiser-achtig) eerder als de uitzondering...
Maar de meeste 800cc motoren hebben toch wel ruim pk's voor de meeste mensen denk ik.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik had gehoopt dit weekend terug wat met de motor te gaan rijden, maar als het waait zoals nu...
In de wagen voel ik me soms weggeduwd worden door de wind, heb je op de motor daar ook zoveel last van?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Ricepuppet
Big Womly schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:54:
Ik had gehoopt dit weekend terug wat met de motor te gaan rijden, maar als het waait zoals nu...
In de wagen voel ik me soms weggeduwd worden door de wind, heb je op de motor daar ook zoveel last van?
Gisteren nog met deze windstoten gereden. Enige momenten waar ik last van had, was toen ik over de Brienenoord brug (Randstad) ging, en als ik stil stond bij een stoplicht.

Valt op zich wel mee, je moet gewoon oplettend zijn en zelf bij corrigeren. Regen is veel erger, met weinig zicht en dergelijke.

• newbreed
Ricepuppet schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Gisteren nog met deze windstoten gereden. Enige momenten waar ik last van had, was toen ik over de Brienenoord brug (Randstad) ging, en als ik stil stond bij een stoplicht.

Valt op zich wel mee, je moet gewoon oplettend zijn en zelf bij corrigeren. Regen is veel erger, met weinig zicht en dergelijke.
Als je wind van de zijkant hebt, steek je je knie iets uit naar de richting waar de wind vandaan komt. Rukwinden zijn helaas iets minder aan te doen, behalve ontspannen blijven zitten.

Verwijderd

Ik heb onlangs dit interessante PDF'je gevonden in verband met het nieuwe rijbewijs in België.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

oef, net op tijd dus :)

Ik heb m'n volledig rijbewijs zo'n 2 maanden terug gehaald op mijn 21e

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:49:
[...]
Staar je verder niet blind op het aantal cc's er zijn een flink aantal motoren vanaf 700 cc die ik prima motoren vind voor de beginnende motorrijder. Zwaardere motoren (qua cilinderinhoud) zijn over het algemeen geen ontembare beesten ofzo.
Het gaat meer om het type motor, het karakter zeg maar. Cylinderinhoud zegt niets. Harleys hebben niet zoveel vermogen, maar zijn toch heel erg groot qua inhoud. In vergelijking met auto's is een betrekkelijk lichte en tamme motor (Yamaha Diversion bv) al heel wat sneller. Daarom zeggen veel mensen ook dat je als beginnende motorrijder niet meteen zo'n zware moet nemen. Dat is natuurlijk erg persoonlijk, maar het punt is dat je gewoon heel makkelijk veel te hard van stapel loopt en nét iets te hard gaat rijden.

Uiteindelijk moet je gewoon een motor pakken waar je jezelf lekker op voelt. Het gaat al heel gauw erg hard op een motor, dus je moet je wel enigszins kunnen beheersen. Scheelt weer in smoesjes bedenken zoals 'mijn banden waren nog niet warm genoeg' :+

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Het gaat meer om het type motor, het karakter zeg maar. Cylinderinhoud zegt niets.
Helemaal mee eens :)

Overigens over cilinderinhoud gesproken, wat is de Bandit 1200 toch een koppelmonster. Dat zou nog wel eens een potentiele opvolger kunnen zijn van mijn huidige motor.

*O* powerwheelies *O*

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:07:
[...]

Overigens over cilinderinhoud gesproken, wat is de Bandit 1200 toch een koppelmonster. Dat zou nog wel eens een potentiele opvolger kunnen zijn van mijn huidige motor.

*O* powerwheelies *O*

[video]
Probeer eens een Aprilia Tuono. Zo'n v-twin is veel leuker als je koppel wilt, bovendien heeft die Tuono veel betere vering, remmen, frame e.d., is een stuk lichter en kost die ongeveer even veel.
Weliswaar is de styling een persoonlijke voorkeur, maar mijn voorkeur zou naar de laatste gaan ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/suzuki/2004/21221_0_1_2_bandit%201200%20n_Image%20credits%20-%20Suzuki.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstown.com/images/aprilia-tuono-1000-03.jpg

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm. Waar moet ik nou naar kijken? Wil misschien wel wat anders.

Ik rijd nu een YZF750R (1997), maar wil wel wat meer koppel (onderin), en wat meer plastic. Een hogere fun factor en een lagere 'keihard' factor dus. Dat mag €2500 kosten of misschien iets meer als het dan heel veel mooier wordt. Een 1000cc V-Twin (Suzuki, Honda, Aprilia) is vaak net met wat teveel kilometers er op voor die prijs. TRX'en vind ik heel vet, maar die zijn lastig te vinden en hebben een beetje hetzelfde verhaal. Triumph heeft de 955i en T595, maar die zitten weer onder het plastic. De naked versies daarvan zijn dan weer een slag duurder lijkt het.

Naar wel model zou jij op marktplaats zoeken als je even niks te doen hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 30-01-2013 15:20 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

TheZeroorez schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:20:
Hmm. Waar moet ik nou naar kijken? Wil misschien wel wat anders.

Ik rijd nu een YZF750R (1997), maar wil wel wat meer koppel (onderin), en wat meer plastic. Een hogere fun factor en een lagere 'keihard' factor dus. Dat mag €2500 kosten of misschien iets meer als het dan heel veel mooier wordt. Een 1000cc V-Twin (Suzuki, Honda, Aprilia) is vaak net met wat teveel kilometers er op voor die prijs. TRX'en vind ik heel vet, maar die zijn lastig te vinden en hebben een beetje hetzelfde verhaal. Triumph heeft de 955i en T595, maar die zitten weer onder het plastic. De naked versies daarvan zijn dan weer een slag duurder lijkt het.

Naar wel model zou jij op marktplaats zoeken als je even niks te doen hebt?
Als je voor die prijs iets zoekt ontkom je volgens mij niet aan kilometerstanden rond de 50.000. Zou wat mij betreft ook geen probleem zijn mits het onderhoud goed is uitgevoerd. Een motor voor die prijs met een lage kilometerstand zou bij mij eerder alarmbellen doen afgaan.

Zou zelf denk ik kijken naar een VTR Firestorm of een TL1000S.

• -DG-
Niet om voor de 2e keer Aprilia aan te raden, maar voor €2500,- moet je echt wel een mooie RSV mille vinden met 25-30k op de teller die nog lang mee kan.
Veel leuker dan een VTR en minder gevaarlijk dan een TL!

Iets als deze bijvoorbeeld, bordenvol met leuke accessoires.

• TheZeroorez
  • Niet online
RF900 vind ik iets teveel 'tour' denk ik. Ik kom van een GSX600F naar een YZF750R. Dan is de RF900 in verhouding toch weer een 'tamme viercylinder'.

Het klopt inderdaad dat het budget strak is, op zich kan er dus ook wel iets afgeweken worden... Ik ga er toch maanden over doen om een goede deal te vinden (heb na 2 jaar mijn F ook boven de aankoopprijs weer verkocht).

De Aprilia's zien er inderdaad heel vet uit, misschien moet ik daar maar eens op gaan focussen. Enige ding is dat die apparaten blijkbaar heel gemakkelijk een kilometer-reset hebben, en als je dan een scherpe prijs zoekt moet je ineens wel heel erg op gaan passen. Het model trekt me in ieder geval wel. Vet filmpje!

• -DG-
TheZeroorez schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:59:
[...]
De Aprilia's zien er inderdaad heel vet uit, misschien moet ik daar maar eens op gaan focussen. Enige ding is dat die apparaten blijkbaar heel gemakkelijk een kilometer-reset hebben, en als je dan een scherpe prijs zoekt moet je ineens wel heel erg op gaan passen. Het model trekt me in ieder geval wel. Vet filmpje!
De kilometerstand is inderdaad iets minder zeker dan bij andere tellers, maar van de andere kant kan daar net zo goed mee worden geklooid. Probeer er gewoon eens eentje met een testrit. Ze hebben in ieder geval een erg lekker motorblok, je voelt precies wat die doet, schakelt fijn, is betrouwbaar (het blok is gelukkig niet Italiaans), en de wegligging en remmen zijn gewoon erg goed.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-01 08:34
Dag,

Kijk ook eens naar een Kawasaki GPZ 500s. Dat is een sportieve 2-cylinder. Ik ben er zelf destijds ook op begonnen (nu rijd ik op een R6).
Er staat er nu bv eentje op marktplaats voor 750 euro.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• TheZeroorez
  • Niet online
-DG- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:06:
[...]

De kilometerstand is inderdaad iets minder zeker dan bij andere tellers, maar van de andere kant kan daar net zo goed mee worden geklooid. Probeer er gewoon eens eentje met een testrit. Ze hebben in ieder geval een erg lekker motorblok, je voelt precies wat die doet, schakelt fijn, is betrouwbaar (het blok is gelukkig niet Italiaans), en de wegligging en remmen zijn gewoon erg goed.
Haha, nee ik zie al dat er een Rotax in zit. Ik begin nu toch wel een beetje naar die Aprilia's te neigen. Eerst eens een proefrit fixen ergens, want ik wil wel weten waar ik aan ga beginnen. Bij de vorige wissel heb ik een kwartaal twee motors gehad, maar dat wil ik nu wat tactischer aanpakken (in de zomer verkopen, voor het volgende seizoen een nieuwe hebben). Zou toch zonde zijn als je dan je motor verkocht hebt en de RSV valt tegen :+

• -DG-
TheZeroorez schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Haha, nee ik zie al dat er een Rotax in zit. Ik begin nu toch wel een beetje naar die Aprilia's te neigen. Eerst eens een proefrit fixen ergens, want ik wil wel weten waar ik aan ga beginnen. Bij de vorige wissel heb ik een kwartaal twee motors gehad, maar dat wil ik nu wat tactischer aanpakken (in de zomer verkopen, voor het volgende seizoen een nieuwe hebben). Zou toch zonde zijn als je dan je motor verkocht hebt en de RSV valt tegen :+
Laat ik het zo zeggen: een vriend die mijn RSV mille probeerde nadat hij 2 maanden een nieuwe FMX650 had, heeft vrijwel meteen z'n FMX in de verkoop gedaan en toch maar een Tuono gehaald (die 90% hetzelfde is als de mille, alleen wat beter zit en makkelijker stuurt door het bredere superbike stuur). ;)
Van de andere kant kan ik begrijpen dat er mensen zijn die liever een compleet trillingsvrije en zuinigere 4 cylinder rijden, maar als je van wat meer beleving houdt en op (semi-) legale snelheden plezier wilt hebben is zo'n Aprilia echt wel leuk speelgoed.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

-DG- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:27:
[...]Van de andere kant kan ik begrijpen dat er mensen zijn die liever een compleet trillingsvrije en zuinigere 4 cylinder rijden, maar als je van wat meer beleving houdt en op (semi-) legale snelheden plezier wilt hebben is zo'n Aprilia echt wel leuk speelgoed.
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Het was een heerlijke motor, maar had er weinig lol mee als het niet hard ging. :X

Edit:
Het probleem met de tellers die resetten speelt voor zo ver ik weet alleen bij de eerste series (modeljaar 2004) van het nieuwe model.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjaps op 30-01-2013 19:23 ]

• -DG-
Tjaps schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:22:
[...]
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Het was een heerlijke motor, maar had er weinig lol mee als het niet hard ging. :X

Edit:
Het probleem met de tellers die resetten speelt voor zo ver ik weet alleen bij de eerste series (modeljaar 2004) van het nieuwe model.
Ik bedoel meer dat je gewoon vanaf het moment dat de motor lekker loopt (vanaf 3500 toeren) er lol mee kunt hebben vanwege het brute koppel. Ik rijd er in ieder geval niet merkbaar harder mee dan met m'n ZXR400 hiervoor die pas na 9000 toeren leuk begon te worden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:07:
[...]

*O* powerwheelies *O*

[video]
Zo'n Bandit 1200 is echt een beul ja. Gast hier uit de buurt waar ik een aantal keren me heb gereden heeft ook zo'n ding. Die hou ik niet bij met m'n GSX-R600 (zowel rechtdoor als in de bochten, maar hij ook een stukje beter sturen als mij :+), alleen pas vanaf hoogst illegale snelheden :P

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 433 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.