A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je de foto's en opstelling van 3 jaar geleden bekeek heb je wss 't zelfde beeld als dát wat er komen gaat. Je moet er eigenlijk alleen heen gaan om een paar uur van huis te zijn.
Kom er écht al ja-ren niet meer. De "Intermot" in Köln ga ik nog wel iedere twee jaar even bekijken maar da's een beurs waar je niks (motorgerelateerds) kunt kopen tenzij je er als importeur/dealer komt
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-01-2013 19:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je er naartoe gaat kan je dit alleen het beste op vrijdag doen of anders vroeg gaan in het weekend. Zondag rond een uur of 2 wil je daar echt niet rondlopen.
Daar ga ik ook heen zaterdag! Ben er vorig jaar voor het eerst geweest. Het is wel leuk voor een paar uurtjes en als 'opwarmertje' voor de beurs in Utrecht. Ik zou er niet ver voor gaan reizen, maar als je in de buurt woont; waarom nietEddos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:48:
Aankomend weekend ga ik naar de Noordelijke Motorbeurs in Groningen. Woon er al jaren, maar altijd naar de 'grote' geweest. Heb nu zoiets van, ben ook weleens benieuwd naar deze.
Dat is ook de reden waarom ik er heen ga, lekker motoren kijken en een dagje uit. Vorig jaar op zaterdag geweest en ga dit jaar waarschijnlijk weer op de zaterdag. Viel mij heel erg mee met de drukte toen, ik had het erger verwacht.PilatuS schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:41:
Ik vind de beurs best leuk om eens rond te kijken. Sowieso leuk om alle verschillende motoren bij elkaar te hebben en erop te gaan zitten.
Als je er naartoe gaat kan je dit alleen het beste op vrijdag doen of anders vroeg gaan in het weekend. Zondag rond een uur of 2 wil je daar echt niet rondlopen.
Zelf een flesje (of 2) drinken meenemen en eventueel wat te eten en je hebt een niet al te duur dagje uit!
Zeker dit jaar lekker goedkoop, heb namelijk twee toegangskaartjes voor de beurs in Utrecht gewonnen
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 17-01-2013 19:54 ]
Beetje hetzelfde traject als met de HCC dagen...in den beginne was dat echt ontzettend leuk, cool en vooral geeky maar dat is ook helemaal afgetakeld...
De motorbeurs is ook zoiets...het echte coole spul, zelfbouwers, demo's ed. worden naar achteren geschoven ten faveure van de commercie...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Gek hè? Zou er iemand geld willen verdienen?Mike2k schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:42:
De motorbeurs is ook zoiets...het echte coole spul, zelfbouwers, demo's ed. worden naar achteren geschoven ten faveure van de commercie...
Wat denk je nou? Dat die beurs is georganiseerd om ons een plezier te doen? In het begin moesten ze gewoon nog wat publiek trekken, dus zag je meer 'leuke' dingen die daar voor een prikkie konden staan. Nu is de beurs meer gevestigd en moet er geld verdiend worden. Met 'leuke' dingen verdien je gewoon geen geld en kun je de huur van die Jaarbeurs niet betalen. Helaas, maar zo is het nu eenmaal.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben ik wel met je eens maar ben je niet van mening dat de balans, net zoals bij de HCC dagen, gewoon zoek is ?mphilipp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:24:
[...]
Gek hè? Zou er iemand geld willen verdienen?
Wat denk je nou? Dat die beurs is georganiseerd om ons een plezier te doen? In het begin moesten ze gewoon nog wat publiek trekken, dus zag je meer 'leuke' dingen die daar voor een prikkie konden staan. Nu is de beurs meer gevestigd en moet er geld verdiend worden. Met 'leuke' dingen verdien je gewoon geen geld en kun je de huur van die Jaarbeurs niet betalen. Helaas, maar zo is het nu eenmaal.
Ik, en ik denk meer mensen met mij, zouden liever een iets hogere toegansprijs betalen als dat zou betekenen dat er meer te zien is en minder te koop....
Ik ben één keer bij de HCC dagen geweest, ik weet niet hoe het eerder was maar dat was helemaal niks. 70-80% bestond uit standjes die allemaal van die chinese troep verkochten. Was de prijs van het toegangskaartje totaal niet waardMike2k schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ben ik wel met je eens maar ben je niet van mening dat de balans, net zoals bij de HCC dagen, gewoon zoek is ?
Je bedoelt dat je liever iets ziet als de AutoRAI maar dan voor motoren?Ik, en ik denk meer mensen met mij, zouden liever een iets hogere toegansprijs betalen als dat zou betekenen dat er meer te zien is en minder te koop....
Ik vind de motorbeurs in deze opzet niet eens heel erg. Er mogen wel wat minder stands staan die, net als bij de HCC dagen, van die chinese troep verkopen en wat meer goed spul. Al zijn hier (nog) niet zoveel van als bij de HCC dagen.
Maar ik vind het wel goed dat er heel veel (tweedehands) motoren staan. Dat maakt het voor iemand die een motor wil kopen heel makkelijk om te vergelijken op uiterlijk, zit comfort en eventueel prijzen.
Al zou ik nooit een motor kopen op de motorbeurs. puur en alleen omdat ik wil proefrijden
Tsja...ik weet het niet. De schoorsteen moet ook roken. Zo'n tent afhuren kost veel geld, dus heb je liever lui die betalen voor een stand dan die ruimte gratis weggeven. De insteek is commercie, dus dan is alle hoop op iets interessants al bij voorbaat verloren. Zo gaat het met vrijwel alle evenementen. Sommigen beginnen als iets leuks, zoals de Zwarte Cross. Maar op een gegeven moment wordt het ontdekt als iets waar ze geld mee kunnen verdienen en dan wordt het langzaam overgenomen door de mensen die als enige doel geld verdienen hebben. Andere evenementen worden vanaf moment 1 bedacht om geld te verdienen. Ik denk dat die Motorbeurs wel bedoeld is om geld te verdienen. En in het begin keek men de kat uit de boom, dus werd het opgevuld met 'leuke' dingen. Maar nu het lekker druk is, maken de standhouders er een rommelmarkt van.Mike2k schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ben ik wel met je eens maar ben je niet van mening dat de balans, net zoals bij de HCC dagen, gewoon zoek is ?
Ik, en ik denk meer mensen met mij, zouden liever een iets hogere toegansprijs betalen als dat zou betekenen dat er meer te zien is en minder te koop....
En zolang dat geld oplevert, blijven ze dat doen. Ik kan ze geen ongelijk geven. Alleen het massaal wegblijven van publiek of het terugtrekken van de standhouders kan iets veranderen.
Ik denk dat je voor de leuke dingen je de kleinschalige evenementen moet opzoeken. Die zijn vaak nog leuker ook. Zo was het 5 jarig bestaan van een zijspanbedrijf dat ik ken (LBS) erg leuk. Heel veel zelfbouw, een paar diesels en wat ratbikes. Erg leuk! En er was in 2011 ook nog de landelijke zijspandag op een vliegbasis. Heel veel leuke dingen en geen commerciele activiteiten. Dat is gewoon door de liefhebbers en ik geloof de KNMV georganiseerd.
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 18-01-2013 14:27 ]
* Mike2k heeft een big-bad-ass schuur voorzien van een supersport en crossmotorMailMan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:20:
Iemand in Amsterdam (of omgeving) die mogelijk een sleutelplaats wil delen met 3 of 4 man (1 of 2 vrienden van me doen mogelijk ook mee)? Ik heb waarschijnlijk een locatie vanaf April en wil die wel delen om de kosten te drukken en voor de gezelligheid en kennis. Weet nog niet precies wat het moet gaan kosten, maar waarschijnlijk 200 euro per maand. Dat is is dan wel een werkplaats met voorzieningen. Het is namelijk onderdeel van een metaalbewerkingsbedrijf, dus het nodige zal er komen te staan (misschien zelfs een motorlift/heftafel). Het fijne weet ik er nog niet van, want het is nog in aanbouw, maar ik heb in Februari een nieuwe afspraak met de eigenaren.
Heeft er iemand hier ervaringen met het wrappen van een motor ? Ik heb zelf een Suzuki GSX-R 750 '96 met zo'n bolle kont...ik vraag me echt af of je zoiets fatsoenlijk kan wrappen...zal toch wel een limiet zitten dat spul ?
op mf was er iemand die het gedaan hadMike2k schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:32:
[...]
* Mike2k heeft een big-bad-ass schuur voorzien van een supersport en crossmotor
Heeft er iemand hier ervaringen met het wrappen van een motor ? Ik heb zelf een Suzuki GSX-R 750 '96 met zo'n bolle kont...ik vraag me echt af of je zoiets fatsoenlijk kan wrappen...zal toch wel een limiet zitten dat spul ?
Vaak bu'j te bang!
Staat niet veel in de mail over de RDW maar ik denk dat het kenteken dan weer automatisch volgt na betaling aan de belastingdienst..??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Wat wil je weten? De beste is de GoPro Hero, maar die is duâh...Ricepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:48:
Wie heeft er ervaring met videocamera's die op je helm gemonteerd kunnen worden?
Ik heb hier nog een Contour HD liggen. Ook een leuk ding.
gopro als je kwaliteit wilt. en wil je het goedkoop proberen moet je voor 30 euro ex sd kaartje zoeken. de hd808 en volgens mij is de #16 nu de beste maar er kan een nieuwe versie zijn maar hoger hoeft niet beter te betekenen. de #11 was de goede voorloper. daartussen allemaal net niet modellen. te vinden op ebay en worden vanuit hongkong verstuurd.Ricepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:48:
Wie heeft er ervaring met videocamera's die op je helm gemonteerd kunnen worden?
Als ik denk aan montage, kan ik dan twee kleine gaten boren aan de zijkant van een motorhelm bij de kin, zodat een houder daar op kan? Is dat verstandig?
Bedoel je dit ding?DECOY88 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:01:
[...]
gopro als je kwaliteit wilt. en wil je het goedkoop proberen moet je voor 30 euro ex sd kaartje zoeken. de hd808 en volgens mij is de #16 nu de beste maar er kan een nieuwe versie zijn maar hoger hoeft niet beter te betekenen. de #11 was de goede voorloper. daartussen allemaal net niet modellen. te vinden op ebay en worden vanuit hongkong verstuurd.
En waarom b.v. niet dit ding?
[ Voor 54% gewijzigd door Ricepuppet op 19-01-2013 10:35 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Gaten boren is nog een slechter idee.
Maar het is mijn hoofd niet.
zo eentje als de eerste. er komt zeer redelijk beeld uit voor een cameraatje van 30 euro. allen is #3 behoorlijk achterhaald. de #16 neemt op in 720P en kan in loop gezet worden dus schrijft hij automatisch het oudste over.Ricepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:30:
Ik wil met de camera puur mijn dagelijkse rit opnemen. Soms gebeuren er (minder)leuke dingen die ik graag op de camera wil hebben staan. Als de dag voorbij is, wis ik de niet interessante beelden met nieuw beeld.
Als ik denk aan montage, kan ik dan twee kleine gaten boren aan de zijkant van een motorhelm bij de kin, zodat een houder daar op kan? Is dat verstandig?
[...]
Bedoel je dit ding?
En waarom b.v. niet dit ding?
Verwijderd
Zijn er geen bedrijven in Nederland waar je gewoon een ruimte kan huren per uur?MailMan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:20:
Iemand in Amsterdam (of omgeving) die mogelijk een sleutelplaats wil delen met 3 of 4 man (1 of 2 vrienden van me doen mogelijk ook mee)? Ik heb waarschijnlijk een locatie vanaf April en wil die wel delen om de kosten te drukken en voor de gezelligheid en kennis. Weet nog niet precies wat het moet gaan kosten, maar waarschijnlijk 200 euro per maand. Dat is is dan wel een werkplaats met voorzieningen. Het is namelijk onderdeel van een metaalbewerkingsbedrijf, dus het nodige zal er komen te staan (misschien zelfs een motorlift/heftafel). Het fijne weet ik er nog niet van, want het is nog in aanbouw, maar ik heb in Februari een nieuwe afspraak met de eigenaren.
Hier in Barcelona zit een bedrijf met pak em beet 6 liften, en volledige gereedschaps boxen.
kost 15 euro per uur dat je de brug bezet... als het rustig is komt de beheerder ook mee helpen.
staan altijd wel 2 machines op een brug, loopt best netjes (ik wandel daar binnen tijdens men pauze)
zit hier bv. in Noord-Scharwoude. madracing is alleen niet in Amsterdam.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:27:
[...]
Zijn er geen bedrijven in Nederland waar je gewoon een ruimte kan huren per uur?
Hier in Barcelona zit een bedrijf met pak em beet 6 liften, en volledige gereedschaps boxen.
kost 15 euro per uur dat je de brug bezet... als het rustig is komt de beheerder ook mee helpen.
staan altijd wel 2 machines op een brug, loopt best netjes (ik wandel daar binnen tijdens men pauze)
Daarom is het ook een vraag. Ik zoek naar een oplossing voor het monteren ervan. Kan sterk dubbelzijdig plakband? Waait dat er niet vanaf met hoge snelheid b.v.?Mafketel schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:48:
De helm veranderen is gestoord.
Gaten boren is nog een slechter idee.
Maar het is mijn hoofd niet.
En ik weet dat het niet het meest verstandige is om te doen, maar ik zou graag ook een argument of onderbouwing willen horen i.p.v. een statement.
Maar waarom niet de tweede die ik postte? Die is b.v. waterdicht.DECOY88 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:50:
[...]
zo eentje als de eerste. er komt zeer redelijk beeld uit voor een cameraatje van 30 euro. allen is #3 behoorlijk achterhaald. de #16 neemt op in 720P en kan in loop gezet worden dus schrijft hij automatisch het oudste over.
Verwijderd
maar er bestaat gewoon zeer sterke dubbelzijdige plakband...
waait er heus niet af.
als je het eenvoudig demontabel wil houden, er is ook een oplossing met klitteband,.. alleen niet zeker hoe sterk dat is ivm lucht weerstand
kan ook moet je even op youtube struinen. er zit namelijk behoorlijke verschillen tussenRicepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:43:
[...]
Daarom is het ook een vraag. Ik zoek naar een oplossing voor het monteren ervan. Kan sterk dubbelzijdig plakband? Waait dat er niet vanaf met hoge snelheid b.v.?
En ik weet dat het niet het meest verstandige is om te doen, maar ik zou graag ook een argument of onderbouwing willen horen i.p.v. een statement.
[...]
Maar waarom niet de tweede die ik postte? Die is b.v. waterdicht.
Btw, als je dagelijks situaties meemaakt waardoor je je genoodzaakt voelt het vast te leggen (ik neem aan dat het dan gaat om bijna-aanrijdingen enzo) dan kun je misschien beter je rijstijl aanpassen. Niet dat je fout rijdt, maar als het zo vaak voorkomt, moet je je maar aanpassen aan de leipo's. Tenminste, ik vind zelf dat ik niet veel heb aan voorrang als ik in een rolstoel moet zitten de rest van mijn leven. Als je steeds staat op je voorrang en je overal tussendoor wringt bij wijze van spreken, moet je niet vreemd opkijken als je er een keer onder ligt. Ook al heb je verkeerstechnisch gezien gelijk, is het niet veel waard.
Dus, nogmaals, niet als kritiek bedoeld, maar als tip/idee.
Gaten boren is bij-zon-der onverstandig. De kin beugel haalt zn stevigheid uit de verbinding met de pot over je hoofd. Als daar gaten in zitten gaan alle krachten bij een val daar doorheen (de gaten worden door barsten in het kunststof toch nooit rond genoeg) en breekt de boel af.
Op GoPro website staan allerlei vastmaak kits voor allerlei plekken, zelfde als met RAM-mount etc.
[ Voor 51% gewijzigd door ROFLASTC op 19-01-2013 13:26 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dit is niet de reden van aanschaf overigens. Ik ben een hele nette, secure rijder en de zoon van een motor-rijinstructeur die al 30 jaar zijn vak beoefent. Racen doe ik niet; daarnaast werk ik ook bij de 'blauwe brigade'mphilipp schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:32:
Btw, als je dagelijks situaties meemaakt waardoor je je genoodzaakt voelt het vast te leggen (ik neem aan dat het dan gaat om bijna-aanrijdingen enzo) dan kun je misschien beter je rijstijl aanpassen. Niet dat je fout rijdt, maar als het zo vaak voorkomt, moet je je maar aanpassen aan de leipo's.
Ik vind het interessant om mijn rijstijl vast te leggen, maar ook de omgeving.
Duidelijk, bedankt voor de info. Ik had al het idee hoe dat zou verlopen met het boren, maar ik kan het altijd vragenROFLASTC schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:16:
Goedkope cameraas gaan snel stuk, de sensor kan trillingen niet aan en in het beste geval passen ze alleen op je hoofd/helm omdat op andere plekken alles kapot trilt... Wil je tevreden zijn over het beeldresultaat en geluid etc etc : GoPro .
[...]
Gaten boren is bij-zon-der onverstandig. De kin beugel haalt zn stevigheid uit de verbinding met de pot over je hoofd. Als daar gaten in zitten gaan alle krachten bij een val daar doorheen (de gaten worden door barsten in het kunststof toch nooit rond genoeg) en breekt de boel af.
Op GoPro website staan allerlei vastmaak kits voor allerlei plekken, zelfde als met RAM-mount etc.
Ik wilde juist een beetje dezelfde POV view creeren als Iamramekin ik heb alleen geen idee wat voor camera hij gebruikt (zit op werk, kan het ook niet nakijken)GBTW schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:24:
Er zit bij mij nu een stuk dubbelzijdige tape op met een gopro mount. Sinds 28 april en het zit er nogsteeds strak op. Kan de helm erbij op pakken en het is geen probleem. Echter ben ik zelf over gestapt op een Ram mount op het stuur. De gopro vangt veel wind en het is irritant boven de 110 km/h. Ook je beeld materiaal wordt er niet beter door, mensen worden zeeziek van het bewegen van je hoofd. De Drift camera's zijn denk ik beter als helm camera's.
Volgens mij een drift. Zit met klittenband boven op zijn helm. Klittenband zit vast met zo'n 3m plakspul net als de gopro. Daarop dan de curve/helmet drift mount. Drift is wat langer en aerodynamischer dus waarschijnlijk vangt hij wat minder wind.Ricepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:33:
[...]
Ik wilde juist een beetje dezelfde POV view creeren als Iamramekin ik heb alleen geen idee wat voor camera hij gebruikt (zit op werk, kan het ook niet nakijken)
Voorbeeldje:

[ Voor 24% gewijzigd door GBTW op 19-01-2013 14:06 ]
Hoe en het feit dat je het vraagt geeft mij te denken dat je niet teveel kaas hebt gegeten van de materie die nodig is om een helm veilig aan te passen.Ricepuppet schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:43:
Daarom is het ook een vraag. Ik zoek naar een oplossing voor het monteren ervan. Kan sterk dubbelzijdig plakband? Waait dat er niet vanaf met hoge snelheid b.v.?
[...]
Vandaar dat de stelling volstaat.
Had je een specifieke plek op een specifieke helm met wat achtergrond info gegeven had je een ander antwoord gekregen.
Op dx.com vind je genoeg car dvr's die prima doen wat jij zoekt.
Als je zon ding een beetje beschut op de motor monteert dan kom je een heel eind lijkt me.
Monteren op je helm kan met goed dubbelzijdig tape, of een goede serieuze klittenband, zoals dual lock van 3m.
Wise enough to play the fool
Ik ga geen flame war starten, daar ben ik veel te oud voor. Je behandelt mij alsof ik achterlijk ben en je antwoord is ook vrij beledigend omdat je dat insunieert.Mafketel schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:22:
[...]
Hoe en het feit dat je het vraagt geeft mij te denken dat je niet teveel kaas hebt gegeten van de materie die nodig is om een helm veilig aan te passen.
Vandaar dat de stelling volstaat.
Had je een specifieke plek op een specifieke helm met wat achtergrond info gegeven had je een ander antwoord gekregen.
Als je mijn posts in dit topic ooit heb gelezen, zie je dat ik aardig wat dingen zelf kan. Ook waren het open vragen, waarop ik volwassen argumenten graag terug had gezien (en die zijn al netjes gegeven door ROFLASTC)
Verwijderd
Hoe dan ook wel lief zijn he? kusje en handje schudden hoor
mijn advies is overigens wel om gewoon een goede camera te nemen met resolutie 720 of hoger en groothoek.
heb een miskoop gedaan met een 4:3 op resolution van 562 of zoiets, geeft geen duidelijk verkeers beeld en ook niet lekker scherp dat je kentekens kan aflezen.
de basis GoPro is ruim voldoende en ik denk er aan om die zelf ook aan te schappen...
monteren, zet bij mij boven het spatbord... een helm is zeer irritant (je moet tenslote de hele tijd spiegelen of rondkijken, is zenuwachtig om naar te kijken)
Is de 'blauwe brigade' tegenwoordig de belastingdienst?Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:01:
Komt het omdat Ricepuppet heeft aangegeven dat hij bij de belasting dienst werkt, of is het gewoon Mafketel die op dat moment zijn naam ook eer aan deed...
Hoe dan ook wel lief zijn he? kusje en handje schudden hoor
mijn advies is overigens wel om gewoon een goede camera te nemen met resolutie 720 of hoger en groothoek.
heb een miskoop gedaan met een 4:3 op resolution van 562 of zoiets, geeft geen duidelijk verkeers beeld en ook niet lekker scherp dat je kentekens kan aflezen.
de basis GoPro is ruim voldoende en ik denk er aan om die zelf ook aan te schappen...
monteren, zet bij mij boven het spatbord... een helm is zeer irritant (je moet tenslote de hele tijd spiegelen of rondkijken, is zenuwachtig om naar te kijken)
Ik bedoelde de andere 'brigade' (five-0)
Anyway, bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor een 720p in ieder geval ga, en ga experimenteren met montages (plakband, dubbelzijdig tape of klitteband) en hoogtes.
Ik denk - even vooruitlopend - dat ik een camera koop in de vorm van een zaklamp (een van de modellen die ik hierboven postte) deze met klittenband op mijn motorhelm zet, de camera omringd door tape (netjes weggewerkt) en een driehoek-achtig, iets aan de voorkant van mijn helm ga zetten als ondersteuning voor de camera - omdat een motorhelm natuurlijk naar beneden afloopt aan de voorkant -
Even m'n truukendoos openen
[ Voor 15% gewijzigd door Ricepuppet op 20-01-2013 07:55 ]
Verwijderd
vond het ook verwarrend worden toen er plots een wit bloesje gedragen werd door de politie...
vond het wel makkelijk. blauwe envelop, blauwe bloesjes, allemaal 1 pot nat.
1 andere tip nog, niet heel handig gezien ik in spanje zit. maar ongetwijfeld NL ongeveer hetzelfde.
Zoek marktplaats goed af, hier kopen veel mensen een GoPro voor een vakantie... en doen er daarna niets meer mee. (alleen begrijpen ze in spanje niet dat je dan moet verkopen voor MINDER dan de nieuw prijs....) wellicht dat je een slag kan slaan op marktplaats en zo wat euros kan besparen.
De Go Pro is eigenlijk te groot voor mij doen. Ik ga een camera op m'n helm plaatsen; ik zal vanmiddag even een schets maken en kijken of ik hem hier kan plaatsen na afloop met wat de uiteindelijke bedoeling is.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:32:
zit er verschil tussen die 2 afdelingen dan? is allebij toch de collecte dienst voor de overheid...
vond het ook verwarrend worden toen er plots een wit bloesje gedragen werd door de politie...
vond het wel makkelijk. blauwe envelop, blauwe bloesjes, allemaal 1 pot nat.
1 andere tip nog, niet heel handig gezien ik in spanje zit. maar ongetwijfeld NL ongeveer hetzelfde.
Zoek marktplaats goed af, hier kopen veel mensen een GoPro voor een vakantie... en doen er daarna niets meer mee. (alleen begrijpen ze in spanje niet dat je dan moet verkopen voor MINDER dan de nieuw prijs....) wellicht dat je een slag kan slaan op marktplaats en zo wat euros kan besparen.
Overigens; het ligt eraan wat je doet bij een dienst. Ik zit niet aan hun mensen hun bankrekening
Hij is idd wat groot, maar op zich prima op een helm te plaatsen:Ricepuppet schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:42:
[...]
De Go Pro is eigenlijk te groot voor mij doen. Ik ga een camera op m'n helm plaatsen; ik zal vanmiddag even een schets maken en kijken of ik hem hier kan plaatsen na afloop met wat de uiteindelijke bedoeling is.

Die Contour die ik nu heb, is kleiner:

Bediening is best makkelijk: er zit gewoon één grote schuifknop op. Wat ik alleen lastig vind is dat ie na 20minuten ofzo afslaat als je niet filmt. En als je rijdt, heb je dat niet zo snel in de gaten want die piepjes hoor je niet altijd (op de snelweg zeker niet). Een beetje een fail in het ontwerp. Vandaar dat ik aan die GoPro zit te denken en die Contour marktplaats op gaat.
YouTube: Pedestrians compilation - My favourite clips of 2012
Verwijderd
Wat is dat? een Husky of zo? ik ken veel machines maar dit dashbord kan ik me echt niet voor de geest halenRikH schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:09:
Ik zit de laatste tijd veel filmpjes te kijken van royaljordanian, die heeft een Contour+ op zijn helm gemonteerd en zoals je kunt zien zijn het beeld en geluid super.
YouTube: Pedestrians compilation - My favourite clips of 2012
-edit-Een Husky dus, nuda 900R
http://www.husqvarna-moto...ibutes=Type&values=Street
(ben slechts een beetje geobsedeerd door motoren)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 16:16 ]
Ik heb voor 19 januari 2013 bij de gemeente rijbewijs A met beperking tot A-licht aangevraagd. Welk rijbewijs krijg ik nu?
In dit geval krijgt u rijbewijs A met beperking tot A-licht. Dit rijbewijs A met beperking tot A-licht geeft met ingang van 19 januari 2013 ook de bevoegdheid tot het besturen van motoren van de categorie A1 en A2. Na twee jaar vervalt automatisch de beperking en heeft u het volwaardige rijbewijs A.
Heb zelf allang A, maar misschien nog wel een interessant weetje voor de mensen die nog een motor willen aanschaffen en in het bezit zijn van A-licht. Scheelt toch weer 10 kW.
[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 20-01-2013 19:30 ]
_@/'
Ik denk dat je bedoelt dat mensen die A hebben gehaald vanaf de 19e 35 kW kunnen rijden ipv 25 kW. Dit wist ik al, probleem is dat voor veel motoren geen kit beschikbaar is om de motor 35 kW te maken, mijn motor met 650 cc zit nu ook op 25 kW (heb trouwens niet het idee dat ie erg sloom is dus ik vermaak me er wel meeSteephh schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:29:
http://www.rdw.nl/SiteCol...%20rijbewijsrichtlijn.pdf
Ik heb voor 19 januari 2013 bij de gemeente rijbewijs A met beperking tot A-licht aangevraagd. Welk rijbewijs krijg ik nu?
In dit geval krijgt u rijbewijs A met beperking tot A-licht. Dit rijbewijs A met beperking tot A-licht geeft met ingang van 19 januari 2013 ook de bevoegdheid tot het besturen van motoren van de categorie A1 en A2. Na twee jaar vervalt automatisch de beperking en heeft u het volwaardige rijbewijs A.
Heb zelf allang A, maar misschien nog wel een interessant weetje voor de mensen die nog een motor willen aanschaffen en in het bezit zijn van A-licht. Scheelt toch weer 10 kW.
gs500RikH schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:22:
[...]
Ik denk dat je bedoelt dat mensen die A hebben gehaald vanaf de 19e 35 kW kunnen rijden ipv 25 kW. Dit wist ik al, probleem is dat voor veel motoren geen kit beschikbaar is om de motor 35 kW te maken, mijn motor met 650 cc zit nu ook op 25 kW (heb trouwens niet het idee dat ie erg sloom is dus ik vermaak me er wel mee)
- Er een glas gluhwein overheen is gegaan
- Ik al een paar keer echt kneiter hard gevallen ben met dat ding tijdens snowboarden
- Het ding aan het safetycord bungelde tijdens het motorrijden, ongeveer 10cm van het achterwiel (hing aan de swingarm, heeft wellicht ook een tikkie van het achterwiel gekregen)
- En ik hem regelmatig sneeuw heb laten eten...alleen witte, niet die gele

Ziet er toch veel cooler uit dan die vierkante GoPro
Hier idd de Contour roam, voor het geld een super dingetje, en geen gekkigheid nodig om waterdicht te zijn.mphilipp schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:38:
De Contour ziet er idd wél een stuk steviger uit. Uit één brok metaal.
PSN & XBL: Denkoyugo
vind zo een gopro er ook wel leuk uitzien, ben erg tevreden over mijn hero 2 maar contour zijn inderdaad ook erg goeie cameraatjesMike2k schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:28:
Ziet er toch veel cooler uit dan die vierkante GoPro
Alleen dat automatische afslaan vind ik reuze irri. Ik ging 'm dan maar steeds uitzetten, zodat ik zeker wist dat ie aan of uit stond. Maar het bleef een gok, want die piepjes hoor je nauwelijks.
En bij de GoPro krijg je meteen een heleboel bevestigingsspullen erbij. Je bent dus flexibeler. Maar het is uiteindelijk een keuze wat je precies wil enzo.
App heet storyteller
Ik zal er nog eens een keer in kijken, maar voor zover ik me kan herinneren (je kunt vrijwel niets met die app) had je maar een paar opties.nick_haak schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:19:
psst, die contour kan je instellen om niet vanzelf uit te gaandeed ie hier ook eerst , maar via de pc applicatie (ontzettend slecht programma trouwens
) kan je hem verzoeken om dat niet meer te doen.
App heet storyteller
Maar goed, I've made up my mind...ik wil die GoPro3. Het mooie daarvan is ook dat je met hele hoge framerate kan filmen en daardoor mooie superslomo stukjes in je film kan maken.
Wie interesse heeft in een 720p ContourHD... dm me maar.
Wat is een Contour HD tegenwoordig waard?mphilipp schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 01:55:
[...]
Wie interesse heeft in een 720p ContourHD... dm me maar.
Maar ik neem aan dat GoPro ook wel zoiets heeft?
[ Voor 63% gewijzigd door Dacuuu op 22-01-2013 09:55 ]
Wat duurt dat toch lang
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Verwijderd
er zijn er eigenlijk maar 3 te verkrijgen
GoPro3
Contour2
SONY action cam...
iemand hier ervaring met die laatste? is namelijk iets goedkoper als de Contour2 en GoPro3 black is eigenlijk wel erg duur...
You tell me...Ricepuppet schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 02:51:
[...]
Wat is een Contour HD tegenwoordig waard?
[ Voor 100% gewijzigd door _Apache_ op 22-01-2013 11:42 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
De sony werkt prima (heb de as10), het geluid zonder de waterdichte behuizing is goed, met hoor je wat meer gekraak (maar dat doen al die dingen)Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:18:
zit weer een beetje te zoeken naar action cameras.
GoPro3
Contour2
SONY action cam...
iemand hier ervaring met die laatste? is namelijk iets goedkoper als de Contour2 en GoPro3 black is eigenlijk wel erg duur...
Ik vind het alleen jammer dat er geen statiefdraad op de camera zelf zit, alleen op de waterdichte behuizing.
Beeldkwaliteit is ook prima, al heeft ie ooit wat rare keuzes qua witbalans bij een grijze lucht.
Zal als ik thuis ben wel wat voorbeeldfilmpjes posten.
leeg
Ik ben natuurlijk die pro-boarder in die witte jas...
[ Voor 24% gewijzigd door Mike2k op 22-01-2013 16:33 ]
Voorbeeldje overdag:
Voorbeeldje 's avonds:
Voorbeeldje in de sneeuw (zie je ook dat ie soms wat te blauw is):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bougzk5L7n0]
leeg
Verwijderd
leeg
Het zijn niet de meeste populaire CB750's, maar deze zag er nog erg goed uit. 14 jaar stilgestaan op zolder bij iemand die meerdere motoren herstelde. Wordt rubbers vervangen, tank en carbs cleanen, nieuwu accu, banden, vloeistoffen, bougies, filter en kabels. Elektra deed het nog, hoewel de CDI wel teer had gelekt, wat een bekend probleem is bij die modellen.
Kan niet wachten tot het wat beter weer wordt en ik kan beginnen
[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 24-01-2013 12:07 ]
Gaaf apparaat! dat chroom ziet er nog erg goed uit voor z'n leeftijd...MailMan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:06:
Nieuwe motor aangeschaft!Althans, een oudje om op te knappen. Ben erachter gekomen dat ik erg veel plezier beleef aan het sleutelen, dus samen met een vriend een niet lopende Honda CB750K(Z) gekocht uit 1980. Staat nog bij de eigenaar, maar halen hem aankomende week op.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn niet de meeste populaire CB750's, maar deze zag er nog erg goed uit. 14 jaar stilgestaan op zolder bij iemand die meerdere motoren herstelde. Wordt rubbers vervangen, tank en carbs cleanen, nieuwu accu, banden, vloeistoffen, bougies, filter en kabels. Elektra deed het nog, hoewel de CDI wel teer had gelekt, wat een bekend probleem is bij die modellen.
Kan niet wachten tot het wat beter weer wordt en ik kan beginnen
Ga je hem alleen opknappen of her en der ook nog een beetje 'opleuken'
Thx! Er zit inderdaad weinig roest op. De voorvorken zijn nog helemaal netjes dus dat scheelt een boel. Ook roest in de tank viel wel mee, hoewel daar misschien nog wel iets aan gedaan moet worden.Mike2k schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:23:
[...]
Gaaf apparaat! dat chroom ziet er nog erg goed uit voor z'n leeftijd...
Ga je hem alleen opknappen of her en der ook nog een beetje 'opleuken'?
De motor is niet meer helemaal origineel. Volgens mij is het een aftermarket uitlaat (vind de originele 4 pijps mooier), zit een ander spatbord voor, ander zadel, en het stuur is denk ik ook niet origineel.
Ik hou wel van café racers, en zoiets als dit vind ik best ok:

Al zou ik hem een kontje geven en ander zadel.
Vaak bu'j te bang!
Das zeker een gaaf ding...maar dan zou ik wel de uitlaat wrappen...altijd een cool gezicht...MailMan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:49:
[...]
Thx! Er zit inderdaad weinig roest op. De voorvorken zijn nog helemaal netjes dus dat scheelt een boel. Ook roest in de tank viel wel mee, hoewel daar misschien nog wel iets aan gedaan moet worden.
De motor is niet meer helemaal origineel. Volgens mij is het een aftermarket uitlaat (vind de originele 4 pijps mooier), zit een ander spatbord voor, ander zadel, en het stuur is denk ik ook niet origineel.
Ik hou wel van café racers, en zoiets als dit vind ik best ok:
[afbeelding]
Al zou ik hem een kontje geven en ander zadel.
Waar ik wel benieuwd naar ben...wat heb je er nu voor betaald en wat denk je er aan uit te geven ?
[ Voor 5% gewijzigd door Mike2k op 24-01-2013 13:15 ]
http://www.ebay.com/itm/330653454282
Mooie kit met 4 knipperlichtjes, meteen alles compleet! Helaas kom ik nu op svrider.com de volgende forum post tegen:
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=118924
In deze forumpost wordt het volgende vermeld:
Heeft iemand van jullie ervaring met deze verkoper of kentekenplaathouders van e-bay?Hey Ya'll,
I got my fender eliminator in today and got it on my bike... I got it from Flea-Bay from "creese1" who runs an online store called "customizedbikeparts". I only paid $35 for the unit (plus $10 for shipping... but it took 2 weeks to show up ), and it was exactly what was pictured... so far so good... well, here's where the good part of the story ends...
It was advertised to accept the factory license plate light... IT DOES NOT (!!!)... It also was not a good fit. I had to force it into place to get it to mount to the bike as intended... it was about 4-5 mm off on the forward mounting holes. I ended up over sizing the holes with a 1/2 in drill bit. Then I had to over size the hole for the license plate light and elongate it with my die grinder... and then drill mounting holes for it. The turn signal mounting holes were WAY too big for the factory turn signal hardware... So I made some custom brackets (drilled out some 1/2" angle brackets from wal-mart... hi tech huh ... lol) to fill the gap and it was convenient because it gave me a place to tie wrap the wiring.
I would recommend staying away from these units... They come with NO paperwork (instructions or otherwise), the paint scratches off if you look at it funny, and the big "selling point" is the fact that it has the letters SV cut into it... but the plate light covers it up, so it's pretty useless... I'm stuck with it now, but if I had to get another one I'd look for a better unit.
Wellicht heb je daar met de NL plaat geen last van...
Verwijderd
Mijn vader heeft net een Sony Action Cam gekocht. Hij is er nog niet mee gaan rijden maar heeft al een paar filmpjes gemaakt binnenhuis. Hij zoekt nog naar een systeem om de camera te bevestigen aan zijn moto / helm.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:18:
zit weer een beetje te zoeken naar action cameras.
GoPro3
Contour2
SONY action cam...
Wat dus feitelijk de US versie van de café racer is...-tom-562 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:02:
Dat is geen caferacer, maar meer een street-tracker
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik wordt er altijd zo simpel van als men 10.000 subsoorten in het leven roept om zijn of haar creatie 'uniek' en zogenaamd zelf bedacht te maken. In de muziek heb je dat ook. Er zijn 10.000.000 soorten metal. Voor mij maar één. Klaar. Niet te moeilijk doen
Hij meld ook dat de kit niet zonder boorwerk op de motor past. De motagegaten komen niet overeen met de schroefgaten op de motor.Mike2k schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:33:
Nou, die eerste kerel in het forum zegt dat zijn license plate niet pastte...maar dat is een amerikaanse plaat...
Wellicht heb je daar met de NL plaat geen last van...
And it goes BRAAAAAPP!
Dat krijg je er makkelijk voor, zet em voor 60 euro op motor forumROFLASTC schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:21:
Ik wil mijn scottoiler verkopen maar vangen die dingen nog wel wat? Het is allemaal compleet dus een koper hoeft 'm alleen maar in te bouwen. Nieuw is het allemaal iets van 80 a 90 euro dus ik mik op de helft maar er staan niet zoveel voorbeelden online...
Mwa, IMO is een street-tracker wel degelijk anders als een cafe-racermphilipp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:42:
[...]
Wat dus feitelijk de US versie van de café racer is...
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik wordt er altijd zo simpel van als men 10.000 subsoorten in het leven roept om zijn of haar creatie 'uniek' en zogenaamd zelf bedacht te maken. In de muziek heb je dat ook. Er zijn 10.000.000 soorten metal. Voor mij maar één. Klaar. Niet te moeilijk doen
Een street-tracker is meer een kruising tussen een cafe-racer en een dirt-tracker, en dan vaak niet 'mooi' opgebouwd (m.a.w. hij mag er goed gebruikt uitzien).
Mooie voorbeelden zijn de fietsen van http://blitz-motorcycles.com/ (sowieso hebben die gasten onwijs veel stijl
Vaak bu'j te bang!
street tracker, cafe racer, dirt tracker -> cafe racer (en wat er achter die link zit is een splitsing tussen cafe racer en ratbike)-tom-562 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Mwa, IMO is een street-tracker wel degelijk anders als een cafe-racer
Een street-tracker is meer een kruising tussen een cafe-racer en een dirt-tracker, en dan vaak niet 'mooi' opgebouwd (m.a.w. hij mag er goed gebruikt uitzien).
Mooie voorbeelden zijn de fietsen van http://blitz-motorcycles.com/ (sowieso hebben die gasten onwijs veel stijl)
Kijk, weer een 2 catagorien overbodig gemaakt
Keep going!Denko schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:12:
[...]
Kijk, weer een 2 catagorien overbodig gemaakt
Toch is een street-tracker anders
Zodra ik mijn oude frikandel heb verkocht (wie heeft er nog interesse in een gsx400x met nieuwe bandjes en technisch in goede staat, 1 euro per ceecee!) ga ik ook iets bouwen in de vorm van een street-tracker
[ Voor 66% gewijzigd door -tom-562 op 24-01-2013 17:00 ]
Vaak bu'j te bang!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wel de gegevens van de dealer waar die door de vorige eigenaar nieuw is gekocht, maar toch, is dat nu een heel groot probleem? Ik ben er zelf niet zo een fan van zonder boekjes. Zelfde bij een auto.
Prijs is niet gek, 4500 voor een die een 25 dkm heeft gereden.
Uitlaat is er wel af maar verder zoals op de foto:

Supermoto verhaal is ook nog steeds niet uit mijn kop, maar toch met afstanden... KTM word of een nieuwe 690 (duur) of een Yamaha XT660X wat eigenlijk meer mijn keuze is. Maar is dat wat op de snelweg? Ben er bang voor omdat ik toch vrij veel afstanden rijd.
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Uiteindelijke kleur;

Vastmaken is iets lastiger; de twee gaten op de foto (rechts van de hugger) slaan werkelijk NERGENS op en lijken totaal niet gemaakt voor een Fazer uit 1999.
Uiteindelijk, heb ik er weer iets op verzonnen qua montage, maar dat ga ik morgen even doen.
Vorig jaar een paar keer op een 690 SMC R gereden en daarmee vond ik het op de snelweg niet fijn rijden. Verder is het een super leuk apparaat (ben er ook naar aan het kijken), maar als je het voor meer dan fun ritjes wil gebruiken zou ik er geen een kopen.Joopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:
Supermoto verhaal is ook nog steeds niet uit mijn kop, maar toch met afstanden... KTM word of een nieuwe 690 (duur) of een Yamaha XT660X wat eigenlijk meer mijn keuze is. Maar is dat wat op de snelweg? Ben er bang voor omdat ik toch vrij veel afstanden rijd.
KopenJoopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:
Misschien een rare vraag, maar via een forum een beetje aan het praten geraakt over een GSX-R 600 K4, net ding, geen schades, ketting is niet lang geleden vervangen omdat ie al opgerekt was. Vrij dure reparatie, verder goed onderhouden, rekeningen aanwezig, alleen.... geen boekjes.
Wel de gegevens van de dealer waar die door de vorige eigenaar nieuw is gekocht, maar toch, is dat nu een heel groot probleem? Ik ben er zelf niet zo een fan van zonder boekjes. Zelfde bij een auto.
Prijs is niet gek, 4500 voor een die een 25 dkm heeft gereden.
Uitlaat is er wel af maar verder zoals op de foto:
[afbeelding]
Om eerlijk te zijn, bij mij zat er ook geen onderhoudsboekje bij, maar wel een paar rekeningen van wat beurten. Sowieso, het complete 'plaatje' rondom mijn motor klopte wel wat mij betreft, d.w.z. de uiterlijke staat, verkoper (als persoon en hoe hij leefde/woonde), technische staat van de motor zelf (ondanks ontbreken van een 100% complete onderhoudsgeschiedenis). Nergens schade o.i.d., en het zag er allemaal als nieuw uit. Hij had verder 28.000 km gereden en reed verder perfect (doet 'ie nog steeds hoor
Technisch mankeert er vaak vrij weinig aan zo'n K4/K5, afgezien van de normale slijtage (banden, remmen et cetera). Het enige mankement wat ze hebben is dat het stappenmotortje van de secundaire gaskleppen stuk gaat (dit gebeurt bijna bij allemaal rond de 30.000 km). Als je dat via de officiële weg wilt vervangen, kost het je +1000 euro, aangezien Suzuki alleen het hele gaskleppenhuis incl. stappenmotor compleet levert, niet alleen het motortje. Maar, als je een beetje kunt solderen kost het je hooguit een uurtje (draadbreuk op het printje). Er is een hele duidelijke tutorial hier van. Ik heb het zelf ook gehad, de laatste rit voordat 'ie naar binnen ging, ging mijn stappenmotortje stuk.
Al met al, is het een nette prijs denk ik, mits het goed zit met alle slijtage onderdelen. Mss dat je er nog wat vanaf kan lullen. Voor die van mij heb ik ongeveer hetzelfde betaald, incl. wat accessoires (Yoshimura demper, kleine knippers voor + achter, andere heelplates, optimate).
Vaak bu'j te bang!
Ik had de F800GS en 690 enduro R en XT660Z op mijn lijstje staan, Helaas de 690 niet mogen rijden maar de XT660z was echt belabberd. Denk dat het ook aan die motor lag maar hij had geen pit. Alles boven de 100 km/h was kruipen. Dat terwijl de F800GS dat super aan kon.
Maar is de Husqvarna TR650 niet wat voor jou? Oerdegelijk BMW blok dat wat gekieteld is door Husqvarna in naked fiets. Volgesmij haalt die de 160 km/h nog makkelijk met 2 vingers in de neus.
En tom bedankt voor je uitgebreide reactie. Prijzen zitten dus idd een beetje rond dit bedrag en uiteraard zal ik er nog we wat vanaf halen, ik heb zelf een 4200 in mijn hoofd zitten als max voor deze (vanwege stock uitlaat en banden die vervangen moeten worden). Alleen ja, hij heeft er veel geld inzitten dus lijkt me wel moeilijk voor hem, wat ik ook al merk qua reactie.
Stappenmotor is een apart iets, zal ik eens opzoeken, gelukkig kan ik best behoorlijk solderen en heb ik de apparatuur hier thuis er wel voor dus dat zit wel snor.
Deze heeft wel wat opties:
-Kellermann kentekenplaathouder
-Hodbodies kuipknipperlichten
-LED achterlicht met knipperlichtfunctie
-Donkere kuipruit
-Rizoma crashprotectors
-Rizoma bobin-kit
-Alu paddock stands
-Xenon setje
En ook afgesteld bij Hoegee, dus onderin loopt die kei mooi en trekt ook heel soepel door.
YouTube: Suzuki GSXR-600 K4 Rolling road @ Hoegee Suzuki Pr
113.4PK @ 12776 tpm 67.2Nm @ 10759 tpm
Ik weet alleen zo niet wat ze origineel doen.
Dus wat dat betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2013 20:35 ]
STVA (zo heet die stappenmotor
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/285910//
Vaak bu'j te bang!
En dank voor de tips en adviezen, ik zal mij er eens in verdiepen en binnenkort maar eens langsgaan dan en rijden, moet het weer alleen even beter worden haha.
Verwijderd
Dat zwaar valt best mee, tenminste ik heb er totaal geen last van. De achtervering kan stugger maar niet zo best is ook weer heel erg overdreven.Joopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:34:
Kawa Z750 is zwaar en vering is niet zo best
Een bekend motorblad schreef eens "met een Z750 hoop je dat elk stoplicht op rood staat"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GxhVTB2eCWU]
Ik heb zelf toevallig alle motoren bereden die je daar noemt. Ben zelf 1.86m en zal je mijn meningen geven iigJoopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:34:
Daar heb ik helemaal niks mee om eerlijk te zijn.Vandaag in een tijdschrift zitten lezen over de Suzuki GSR en dat schijnt een goeie fiets te zijn. Kawa Z750 is zwaar en vering is niet zo best, Triumph is nog behoorlijk duur, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Deze GSX-R is een van de weinige waar ik nog wat ruimte op heb met mijn lengte.
GSR zit leuk, handled leuk (kom zelf van clipons af), vermogen is er amper, geen idee wat ze met het blok hebben gedaan, maar het zit er gewoon niet in, heb op de 600 en de nieuwere 750 gereden, zelfs na die 2e stapte ik op mijn 13 jaar oudere cbr600 en dacht, mijn god wat heb ik een snelle fiets.
Kawa 750 heb ik wel op gereden, alleen was die al langs hyperpro geweest om de vering te doen voor en achter. Reed voortreffelijk, aanzienlijk lekkerder dan de gsr 750 vind ik. Het verschil voel in gewicht voelde ik niet echt. Voelde ook leniger.
Triumph triple 675 is toch wel de leukste om te rijden vind ik, heeft op zich niet eens te maken met topvermogen ofzo, maar het is ruimer beschikbaar, dat in combinatie met de redelijk kort aanvoelende motor heb je gewoon zo veel lol, niet normaal. Hopelijk komt de 1050 ooit hier voor de deur.
GSXR is weer een ander verhaal, en kan je niet echt met de voorgaande vergelijken
In die flat woon ik (wel op de bovenste verdieping), en m'n motor staat binnen (zonder wielen, op paddockstands)
Maar van wat ik hoor is het allemaal onder controle en bij ons niks aan de hand.
Vaak bu'j te bang!
Anders heb je wel een leuk verhaal voor de verzekering...-tom-562 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:02:
http://www.nu.nl/binnenla...nd-in-flatgebouw-ede.html
In die flat woon ik (wel op de bovenste verdieping), en m'n motor staat binnen (zonder wielen, op paddockstands)kut!
Maar van wat ik hoor is het allemaal onder controle en bij ons niks aan de hand.
Maar ik kreeg net een belletje van een huisgenoot, die was terug naar huis gegaan van 't werk om polshoogte te nemen. 't Viel uiteindelijk mee, de gevel is wat zwart van de roet, en het stonk wat binnen, maar voor de rest geen schade (bij ons dan).
Een collega van me die kwam er mee, het eerste wat ik zei was 'kut, m'n motor'
Vaak bu'j te bang!
Doen! Leuke betrouwbare motor, en snelweg is waar dit ding op zn best is. Op een circuit na danJoopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:
Misschien een rare vraag, maar via een forum een beetje aan het praten geraakt over een GSX-R 600 K4, net ding, geen schades, ketting is niet lang geleden vervangen omdat ie al opgerekt was. Vrij dure reparatie, verder goed onderhouden, rekeningen aanwezig, alleen.... geen boekjes.
Owja, voel voor de zekerheid even bij het balhoofd aan de stuurnokjes. Als ie ooit een klapper heeft gemaakt, moet je het daar voelen. En dat zit aan je frame, dus dat repareer je niet zo even.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Verwijderd
Ik vind het ook mooi om de nieuwste en mooiste motoren voor een weekje te huren voor een bedrag á 300 euro.
Voor dit jaar staat de GSX-R 600 en een Aprilia Shiver op de lijst.
Dit topic is gesloten.
![]()