Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 431 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.059 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jelte schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:42:
[...]
Hmm dan hoop ik dat de mijn (van november 2011) het langer uithoudt. De Saito hiervoor (echt cheap) hield het nog geen jaar vol.

Tot nu toe heeft hij ruim voldoende spanning :)
Nee, ik vond dit best wel belachelijk, heb in die 2 jaar zo'n 40K gereden, dus amper stilgestaan (nooit langer dan een maand, en dan is het nog aan een acculader)

Heb voor Motobatt gekozen omdat ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen kon vinden, en in het formaat wat ik nodig heb levert hij 1.1A meer.
Tevens ook 2 jaar garantie en 40% goedkoper dan Yuasa. Inkoppertje zeg ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Denko op 14-01-2013 15:59 . Reden: Spelling ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Jelte schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:42:
[...]
Hmm dan hoop ik dat de mijn (van november 2011) het langer uithoudt. De Saito hiervoor (echt cheap) hield het nog geen jaar vol.
Heeft dat niet te maken met de vrieskou?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

DieterVDW schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:14:
[...]
Een beetje accu moet daar tegen kunnen. Mijn motor staat altijd buiten en vorig jaar (of was het 2011?) is mijn oude accu stuk gegaan. Voor zover ik heb kunnen nagaan in de papieren van de vorige eigenaar heeft ie het 5 jaar uitgehouden. Nu een nieuwe Odyssee erin en die doet het nog steeds goed. Laat zo'n Odyssee maar duur zijn, maar elk jaar een nieuwe goedkope accu is ook duur... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Nog belangrijker, hoe was het vloeistofniveau van de accu?

Vaak bu'j te bang!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:53:
Nog belangrijker, hoe was het vloeistofniveau van de accu?
Hier kan ik niks over zeggen, dit is een onderhoudsvrije zwarte accu. Kan dus niks zien

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Een vriend van me heeft een nieuw speeltje:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/735018_10152000414935110_1541640821_n.jpg
Helaas woont hij in Zuid Afrika dus lastig om een keer een proefritje op te maken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Harrie

NederVlaming

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:14:
In België is de nieuwe wetgeving trouwens uitgesteld tot 1 mei. bron
Ah das goed nieuws! Heb ik nog een paar maandjes de tijd :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ToolkiT schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:48:
Een vriend van me heeft een nieuw speeltje:
[afbeelding]
Helaas woont hij in Zuid Afrika dus lastig om een keer een proefritje op te maken..
niet in Nigeria :+

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:19:
Op het BMW RT-forum is er iemand die zelf een accu gebouwd heeft uit Lithium Polymeercellen die eigenlijk voor de modelbouw zijn. Een interessant project met veelbelovende resultaten. Ik kopieer even schaamteloos de berichten van hem, want ik weet niet of mensen zonder account die forumposts kunnen zien:
[...]
En ben je niet handig koop je zo´n ding gewoon

http://www.mdi-online.nl/...ep_keuze_groep.aspx&tab=1

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat kan ook. De Li-Fe-Po (lithium iron phosphate) is blijkbaar een soort Li-Ion accu (ik heb er totaal geen verstand van) dus die zal dan wel dezelfde eigenschappen hebben.
Ik zie wel over een paar jaar als de Odyssee de geest geeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Is er hier toevallig iemand die een plek weet voor een vaste sleutelplaats? Het liefst in (de omgeving van) Amsterdam, of tussen Amsterdam en Delft. Heb al aardig wat afgespeurd, maar dat wat ik vind zijn vooral garageboxen of ruimtes van 170+ euro p/m.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hehehe, nope in Paarl ZA..

Verwijderd

Harrie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat de rijscholen wel stilaan aan het vollopen zijn. Ik zou dus niet te lang meer wachten.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik saluut vandaag de Enduro die ik tegenkwam op de weg (ja, in de sneeuw). De bikkel!

Mijn Specs

• MailMan
bakvis schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:32:
Ik saluut vandaag de Enduro die ik tegenkwam op de weg (ja, in de sneeuw). De bikkel!
Respect, ik blijf vandaag thuis. Hoewel ik nog van plan was in de middag een andere middestand te halen met de motor. Maar dat zien we dan wel weer.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Een vraag:

Zou het goed zijn om met dit weer af en toe (bijv 1x per week) je motorfiets even een paar minuten stationair te laten lopen zodat hij op temperatuur komt, de olie warm wordt en door het blok heen gaat of kun je hem beter stil laten staan totdat je weer gaat rijden?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32
Mike2k schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:15:
Een vraag:

Zou het goed zijn om met dit weer af en toe (bijv 1x per week) je motorfiets even een paar minuten stationair te laten lopen zodat hij op temperatuur komt, de olie warm wordt en door het blok heen gaat of kun je hem beter stil laten staan totdat je weer gaat rijden?
Je kunt 'm beter stil laten staan. In een paar minuten wordt je accu niet opgeladen en dus juist ontladen.

Daarbij komt er condens in je uitlaat, wat na een tijdje kan zorgen voor roest in je uitlaat.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Mike2k

Mike2k

Maikel64 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Je kunt 'm beter stil laten staan. In een paar minuten wordt je accu niet opgeladen en dus juist ontladen.

Daarbij komt er condens in je uitlaat, wat na een tijdje kan zorgen voor roest in je uitlaat.
Met je laatste punt ben ik het eens...maar wat betreft het eerste punt: daar heb je de welbekende optimate voor toch ? 'Ze' zeggen altijd dat het goed is als je accu moet werken...

[ Voor 6% gewijzigd door Mike2k op 15-01-2013 09:19 ]

• MailMan
Ik denk dat het ook wel even duurt voordat je motor op temperatuur is als je dat stationair wil gaan doen. Ik schat dat dat al snel meer dan 10-15 minuten is. Bedenk ook dat, bij een motor met temperatuurmeter, dit meestal de temperatuur is van het koelwater en dat het niet betekent dat je blok al helemaal warm is. Als je dan toch bezig bent zou het ook goed zijn om de olie van je versnellingsbak/cardan warm te krijgen en daarvoor zul je echt moeten rijden. Dat laatste is ook de 'fout' die veel sjonnies maken als ze na 5 minuten rijden met een auto denken dat alles opgewarmd is en het niet meer zo hard slijt. Andere delen die ook gesmeerd worden, duren langer om op temperatuur te komen dan het metertje van je koelwater erover doet om op z'n vaste stand te komen. Zo sloop je alsnog je versnellingsbak.

Lang verhaal kort, als je hem toch aanzet kan je beter gaan rijden, is nog leuk ook :) Anders gewoon lekker stil laten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 15-01-2013 09:54 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 12:40

DinX

Motormuis

Optimate eraan en lekker laten staan of anders gewoon een ritje maken.

* DinX wil ergens naartoe in 2014 :p http://www.asiabiketours.com/india-himalaya.html

[ Voor 41% gewijzigd door DinX op 15-01-2013 10:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Motor wordt onder stationair draaien minder snel warm dan onder belasting (dus al rijdend). Zelfde reden dat ruiten krabben van je auto met stationair lopende motor ook weinig nut heeft (en je staat lekker in de CO en VOS van de uitlaatdampen te werken, omdat de katalysator nog koud is).

Dus inderdaad een ritje maken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Coffeemonster op 15-01-2013 10:33 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DieterVDW schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:14:
[...]

Tuurlijk, maar ik rijd wel zoveel mogelijk naar mijn werk. Alleen als het echt glad is en/of er sneeuw ligt pak ik iets anders. De Saito was na 2 weken niet rijden in de kou kapot, zonder waarschuwing. De oude accu die ik nog had liggen en een jaar lang ongebruikt in de schuur had liggen gaf nog net genoeg spanning om te starten.

En allemaal onderhoudsvrije accu's dus zonder vloeistofniveau te meten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 15-01-2013 10:51 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Harrie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Nu al theorie afleggen en voor 1 mei je voorlopig rijbewijs gaan halen. Dan val je nog onder het oude systeem voor het examen. Enkel je manoeuvres moet je in het nieuwe systeem doen, maar als je daar op geslaagd bent, mag je direct de baan op.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
DinX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:39:
Optimate eraan en lekker laten staan of anders gewoon een ritje maken.

* DinX wil ergens naartoe in 2014 :p http://www.asiabiketours.com/india-himalaya.html
ik wil naar de BMW GS Trophy.
http://www.motorfreaks.nl...g-bmw-gs-trophy-2012.html

Zag trouwens een Harley rijder vanmorgen, voetjes aan de grond en continu uitbrekend achterwiel.
Ik weet niet of ik hem een held of een idioot moet vinden.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Serotonine schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:28:
[...]
Zag trouwens een Harley rijder vanmorgen, voetjes aan de grond en continu uitbrekend achterwiel.
Ik weet niet of ik hem een held of een idioot moet vinden.
zo em bijna idioot vinden maar er waren er toch 2 die ik vanmorgen tegenkwam en bij beiden weet ik bijna 100% zeker dat motor de enige optie is voor ze om op t werk/school/whatever te komen.
Beiden wonen ze in een OV deadzone en beiden kom ik ze weer/wind/sneeuw/ijs tegen op de motor dus ik ga er eigenlijk al vanuit dat ze geen auto hebben.

Aan het OV kunnen ze niks veranderen en om nou je vrije dagen te gebruiken omdat het af en toe sneeuwt is ook weer zo wat.. die twee classificeer ik dan ook als helden.
(alhoewel ik me heel soms af vraag hoeveel moeite het zou zijn voor ze om even een B op het roze kaartje te halen en een klein onding als een Suzuki Alto als backup te houden)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
GenjiBlade schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:38:
[...](alhoewel ik me heel soms af vraag hoeveel moeite het zou zijn voor ze om even een B op het roze kaartje te halen en een klein onding als een Suzuki Alto als backup te houden)
Ik heb ook een 'suffe' Toyota Yaris die ik af en toe rijd per jaar (beetje de accu weer volrijden) maar als het weer het toelaat, stap ik (elke) dag op de motorfiets.

Ik wil echt niet terug. Ook al is een motorfiets soms zo oncomfortabel - met slecht weer - en heb je geen muziek; het blijft een pracht apparaat wat elke keer voor uitdaging zorgt :9

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Jelte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51:
[...]
Tuurlijk, maar ik rijd wel zoveel mogelijk naar mijn werk. Alleen als het echt glad is en/of er sneeuw ligt pak ik iets anders. De Saito was na 2 weken niet rijden in de kou kapot, zonder waarschuwing. De oude accu die ik nog had liggen en een jaar lang ongebruikt in de schuur had liggen gaf nog net genoeg spanning om te starten.

En allemaal onderhoudsvrije accu's dus zonder vloeistofniveau te meten.
Ik heb ook al 2 winters 2 batterijen om zeep geholpen.
Dus bij mij is het gewoon: batterijen kunnen niet tegen vrieskou.
Maar dit zou dus niet zo mogen zijn?

• GenjiBlade
Ricepuppet schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:14:
Ik heb ook een 'suffe' Toyota Yaris die ik af en toe rijd per jaar (beetje de accu weer volrijden) maar als het weer het toelaat, stap ik (elke) dag op de motorfiets.

Ik wil echt niet terug. Ook al is een motorfiets soms zo oncomfortabel - met slecht weer - en heb je geen muziek; het blijft een pracht apparaat wat elke keer voor uitdaging zorgt :9
Dit bedoel ik nou. :)
Toch die backup houden voor als het echt niet meer kan, maar voor de rest altijd op de motor.
Held.

GPz heeft TLC nodig. :-( Uitlaat moet (nogsteeds) gelast worden.
//sigh
Tot ik em kan lassen ben ik genoodzaakt per auto te reizen. :-(

• Jelte
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04:
[...]

Ik heb ook al 2 winters 2 batterijen om zeep geholpen.
Dus bij mij is het gewoon: batterijen kunnen niet tegen vrieskou.
Maar dit zou dus niet zo mogen zijn?
Kou is niet bevordelijk, maar een fatsoenlijke accu moet echt wel wat kunnen hebben. Niet elke auto/vrachtwagen/motor/tractor eigenaar koopt toch elk jaar een nieuwe accu?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Coffeemonster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:33:
Motor wordt onder stationair draaien minder snel warm dan onder belasting (dus al rijdend). Zelfde reden dat ruiten krabben van je auto met stationair lopende motor ook weinig nut heeft (en je staat lekker in de CO en VOS van de uitlaatdampen te werken, omdat de katalysator nog koud is).
Mwoah, het helpt wel degelijk voor de ruitverwarming en stoelverwarming :P

Verwijderd

Toen ik gisteren naar het werk reed (werk van 8 tot 8 nachtdienst deze week)

Reed ik voorbij een Valkerie, kan me niet herinneren dat ik die ooit eerder in het wild heb gezien.
(ook echt spuug lelijk in mijn ogen).

De enige reden waarom ie me eigenlijk echt opviel was omdat het een klomp chroom op wielen is en nogal reflecteerde... klonk wel lekker met een Königstigertank loop als uitlaat

(ps rijd in Barcelona, hier geen last van sneeuw etc)

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik zou vandaag examen hebben om negen uur, dit is afgelast door sneeuw. Nu ben ik 22 en val ik dus in de nieuwe regeling wat bijzonder nadelig is. Maar omdat het door het weer komt, maakt het dat geen onmacht? Dan lijkt het me dat ik uitstel van de regeling kan krijgen maar de rijschool zegt van niet. Ik kan nergens vinden of dat terecht is of niet. Heeft iemand hier een idee?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of het onmacht is kunnen wij niet bepalen. Overmacht is het woord dat je zoekt.

Ik denk dat je pech hebt. Het gaat niet om de datum van je examen, maar om de datum van aanvragen. Hoewel het een wel het gevolg is van het ander, staan ze in principe los van elkaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
Voor mijn nieuwe baan wil ik een motor aanschaffen. In de winter pak ik lekker de auto maar met mooi weer moet de motor in beeld komen. Aan deze motor zit ik te denken

http://motorhuisbrabant.n...%7D&action_ref_map=%5B%5D

De afstand is 50km heen dus 100km totaal. Qua kleding kan ik gewoon een rugzak mee nemen en op mijn werk me omkleden. Qua routes zijn er nooit files dus ik kan lekker door rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een super sport voor het woon werk verkeer?

• Gideonnn
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:39:
Of het onmacht is kunnen wij niet bepalen. Overmacht is het woord dat je zoekt.

Ik denk dat je pech hebt. Het gaat niet om de datum van je examen, maar om de datum van aanvragen. Hoewel het een wel het gevolg is van het ander, staan ze in principe los van elkaar.
Haha ja, beetje vroeg denk ik. Ik denk dat ik het cbr maar eens moet bellen om te vragen over hoe het zit. Want zoals jij het zegt zou ik nu een examen kunnen aanvragen voor bijvoorbeeld in februari en dan zou het nog kunnen, maar ik denk niet dat dat zo is.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Versteegrob schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:41:
Voor mijn nieuwe baan wil ik een motor aanschaffen. In de winter pak ik lekker de auto maar met mooi weer moet de motor in beeld komen. Aan deze motor zit ik te denken

De afstand is 50km heen dus 100km totaal. Qua kleding kan ik gewoon een rugzak mee nemen en op mijn werk me omkleden. Qua routes zijn er nooit files dus ik kan lekker door rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een super sport voor het woon werk verkeer?
Het is wel te doen, maar niet ideaal, zolang je gewoon doorrijd is het ok. Probleem is als je langere files hebt, dan merk ik dat ik last krijg van mijn polsen, en door de korte stuuruitslag is het geen ideale file/binnen de stad fiets.

Let er wel op dat als je dermate veel km's gaat rijden (20K+ per jaar) raak je zo een supersport aan de straatstenen niet meer kwijt. Mensen zien de km stand, "oh, die is op" Reken aan een wat hogere afschrijving. Mensen hebben meestal tot 25K ofzo geen probleem, daarna is het zaniken.

• Wackmack
Goed punt om te onthouden maar die afstand kan wel door de helft. In de herfst en de winter pak ik de auto. Dat de motor minder waard wordt neem ik voor lief. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.

Qua files heb ik echt geluk. Altijd rijdt ik de goede kant op dus files zullen zeer zelden zijn en als ze er zijn zou je er langs tussen kunnen rijden. Eerst maar is wacht op het voorjaar voordat het echt concreet wordt.

• Gideonnn
Net gebeld naar het CBR, ik hoop dat die doos gelijk had want zelfs mijn rijschool wist van niks.

Blijkbaar kan de gemeente na (vanaf?) 19 januari geen A rijbewijzen meer printen als je onder de 24 bent. Maar omdat ik nu een uitstel examen krijg is het nog wel een AVD examen en geen A1, A2 of A examen. Dan sta ik dus geregistreerd als volledig rijbewijs omdat ik 22 ben en ik nog in de oude regeling val, maar omdat de gemeente geen volledig A rijbewijs voor me kan printen zit ik tot ik 24 ben vast aan een A1 rijbewijs, maar ik hoef geen examen te doen zodra ik 24 ben.

Wat ik me af vraag, als ze alleen op leeftijd kunnen printen dan zouden ze voor mij aangezien ik 22 ben een a2 rijbewijs kunnen printen, daar kan ik wel mee leven.

• Mike2k

Mike2k

Denko schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:40:
[...]

Het is wel te doen, maar niet ideaal, zolang je gewoon doorrijd is het ok. Probleem is als je langere files hebt, dan merk ik dat ik last krijg van mijn polsen, en door de korte stuuruitslag is het geen ideale file/binnen de stad fiets.

Let er wel op dat als je dermate veel km's gaat rijden (20K+ per jaar) raak je zo een supersport aan de straatstenen niet meer kwijt. Mensen zien de km stand, "oh, die is op" Reken aan een wat hogere afschrijving. Mensen hebben meestal tot 25K ofzo geen probleem, daarna is het zaniken.
Met ^^

Bij langzaam rijden ( 50km/u) krijg ik redelijk snel last van mijn polsen...en wat betreft de KM stand...tsja..dat is natuurlijk per motor verschillend...mijne is uit 1996, bijna 50K op de teller en kan qua vermogen echt nog wel mee met de hedendaagse 600cc machines...het klinkt alleen wat rauwer... ;)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gideonnn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:46:
[...]

Haha ja, beetje vroeg denk ik. Ik denk dat ik het cbr maar eens moet bellen om te vragen over hoe het zit. Want zoals jij het zegt zou ik nu een examen kunnen aanvragen voor bijvoorbeeld in februari en dan zou het nog kunnen, maar ik denk niet dat dat zo is.
Nee, ik bedoelde juist het tegendeel.
Met aanvragen doelde ik op het aanvragen van het pasje. Dat is het criterium waarnaar wordt gekeken onder welke regeling je valt.
Dat je je pasje pas kunt aanvragen nadat je je examen succesvol hebt afgerond, staat daar verder los van.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
die uitlaat bochten zijn ook niet meer wat het was :/ voor de rest vette fiets! _/-\o_

• Bommes
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

Zo vanochten (half 8 ) ritje naar de RDW voor invoer.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VoMj6hLhq5o/UPZ9r3mlYfI/AAAAAAAAAi8/v1qd1xdcwAA/s1024/IMAG0621.jpg
Ja klokje staat fout
De kou was wel te hebben, de gladheid was echt ruk. Zeker op het industrieterrein waar de RDW zit... Lang leve de vast gereden sneeuwkoek die daar lag.
Wat wel lastig was de bevroren aanslag in mijn helm, stads snelheid is net te weinig om dat schoon te blazen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• UTwizard
  • Laatst online: 14:02
Versteegrob schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:41:

Tegenwoordig is woon-werk maar 15 kilometer voor mij, maar ik heb in het verleden ook weleens Enschede-Varsseveld (45 kilometer) gereden met de ZX6R en dat ging op zich prima, zolang je maar kunt doorrijden :) Ik had dan ook een rugtas achterop met wat kleren zodat ik me op het werk kon omkleden. Ik had wel het geluk dat er eigenlijk nooit file was want het was een provinciale weg (N18) dus als er ergens verkeer stilstond was het hooguit een paar honderd meter die je langzaam langs het verkeer moest rijden. Wel weet ik van mezelf dat ik eigenlijk niet langer dan 10-15 minuten onder de 50 moet rijden want dan beginnen mijn polsen en onderrug vreselijk te protesteren.

Ik heb nu anderhalf jaar mijn A en de ZX6R, en ik ben pas 4 of 5 keer de snelweg op geweest, als ik iets vervelend vind rijden dan is het wel snelweg. Ik pak wel ergens een slingerend weggetje binnendoor, rijdt niet alleen leuker, dan duurt de rit ook weer langer = langer plezier :P

• Wackmack
joshje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:48:
[...]

die uitlaat bochten zijn ook niet meer wat het was :/ voor de rest vette fiets! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://motorhuisbrabant.new.inlinking.motoroccasion.nl/foto/800x600/suzuki-gsx-r-600-1041208_4.jpg

Wat is dit bruine links? Toch geen roest?

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Mijn vriendin is op zoek naar een mooie motor en ze is van plan rond de € 5.500 uit te geven. Na een aantal proefritten is ze tot de conclusie gekomen dat ze een 4 cilinder het prettigst vindt rijden, en ze heeft bij voorkeur een naked. Nu hebben we de volgende motoren proefgereden:

- Yamaha XJ6 (naked)
- Suzuki Gladius (2-cyl, vond ze niet zo prettig)
- Ducati Monster (same as above)

Probleem is echter dat ze nogal klein is (1.55) en wel liefst met beide voetjes bij de grond kan. Om die reden valt de Kawa ER6-N af. Nu vroegen wij ons af of jullie nog mooie alternatieven weten. Machines die ik zelf verzonnen had (maar waarvan ik geen weet heb hoe hoog ze zijn):

- Honda Hornet
- Triumph Speed Triple

Iemand nog andere suggesties?

• UTwizard
Throduss schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:28:
Mijn vriendin is op zoek naar een mooie motor en ze is van plan rond de € 5.500 uit te geven. Na een aantal proefritten is ze tot de conclusie gekomen dat ze een 4 cilinder het prettigst vindt rijden, en ze heeft bij voorkeur een naked. Nu hebben we de volgende motoren proefgereden:

- Yamaha XJ6 (naked)

Probleem is echter dat ze nogal klein is (1.55) en wel liefst met beide voetjes bij de grond kan. Om die reden valt de Kawa ER6-N af. Nu vroegen wij ons af of jullie nog mooie alternatieven weten. Machines die ik zelf verzonnen had (maar waarvan ik geen weet heb hoe hoog ze zijn):

- Honda Hornet
- Triumph Speed Triple

Honda CB1? Een 4-cilinder met een zithoogte van 775 mm, dat moet denk ik wel te doen zijn met haar lengte? Nadeel is wel dat ze wat ouder zijn en dus ook relatief veel kilometers hebben gereden ondertussen, maar ik weet dat best veel "kleine" vrouwen op een Honda CB1 rijden.

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Hornet is volgens mij vrij laag, en verder is misschien de Suzuki GSR wel leuk.
Andere lage motoren zijn choppers, maar dat zijn vaak V-tins en je moet van het type houden. Een viercilinder is dan de Honda Magna (VF750C?).
Mijn vrouw heeft net een Suzuki SV gekocht, en die is voor haar heel makkelijk te handlen, vooral omdat de balhoofdshoek vrij stijl is en het zadel vooraan erg smal is. Dit is echter ook een V-twin, dus redelijk bokkerig als je het gas dicht draait.

Op deze site kan je een idee krijgen van hoe goed je met je voeten bij de grond kan: http://cycle-ergo.com/

[ Voor 62% gewijzigd door gwystyl op 16-01-2013 11:38 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53

- Yamaha XJ6 (naked)

- Honda Hornet
- Triumph Speed Triple

De ER6-N viel af omdat ze met beide voeten bij de grond wil? Van dat rijtje fietsen vond ik die juist het kleinste, heb er vorige motorbeurs opgezeten :o

• Serotonine
gwystyl schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:35:
[...]

De Hornet is volgens mij vrij laag, en verder is misschien de Suzuki GSR wel leuk.
Andere lage motoren zijn choppers, maar dat zijn vaak V-tins en je moet van het type houden. Een viercilinder is dan de Honda Magna (VF750C?).
Mijn vrouw heeft net een Suzuki SV gekocht, en die is voor haar heel makkelijk te handlen, vooral omdat de balhoofdshoek vrij stijl is en het zadel vooraan erg smal is. Dit is echter ook een V-twin, dus redelijk bokkerig als je het gas dicht draait.

Op deze site kan je een idee krijgen van hoe goed je met je voeten bij de grond kan: http://cycle-ergo.com/
^^ Die GSR600 is volgens mij juist als vrouwenmotor neergezet.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo laag is de Hornet nou ook weer niet. De officiele zithoogte van de actuele Hornet is 800mm. Dit voelt wel lager doordat de "taille" van de motor vrij smal is. (De naam moet toch ook ergens vandaan komen :P) Het zou dus wel een goede optie kunnen zijn. De ER-6N vond ik ook kleiner aanvoelen dan de Hornet.

Wil ze nieuw of tweedehands? Misschien is de nieuwe CB500F een optie? Kost wel 6300 euro, en ik weet niet of deze al bij de dealers staat. Bij "mijn" Honda dealer nog niet in ieder geval. Volgens Honda heeft deze een zithoogte van 790 mm.

http://motoplus.nl/Fronte...age_id=20000314&left=true is misschien nog een goede graadmeter. Let wel, deze lijst is niet meer actueel, als ik zo naar het gewicht van de Hornet kijk.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Je kan ook Cycle Ergo daarvoor gebruiken, die heeft ook zithoogte verwerkt in hun data. Dus kan je wat makkelijk een shortlist maken van motoren die het waard zouden zijn om naar te kijken.

http://cycle-ergo.com/

Nvmd.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 16-01-2013 12:56 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• joshje
Versteegrob schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:28:
[...]

[afbeelding]

Wat is dit bruine links? Toch geen roest?
volgens mij wel

Verwijderd

Dit is zo knap met een 600cc racer 8)

/me is onder de indruk :)

[YouTube: http://youtu.be/4B9L5XkPr0A]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet om het te begetaliseren, maar het komt uiteindelijk neer op een kwestie van oefenen. Dat is met alles. Als je elke dag een paar uur oefent, kan je dit op een gegeven moment ook. Als je het ervoor over hebt om elke dag te oefenen, kun je het leren.
Als je al ziet wat je bij zo'n cursus als VRO enzo kunt leren in 1 dag, gewoon door de juiste aanwijzingen te krijgen en het een aantal keren te doen, merk je dat het beter gaat. De eerste keer met je steppie over de grond of een achterwiel dat een stapje opzij zet is eng, maar als je het eenmaal gevoeld hebt, weet je wat er gebeurt.

Maar het blijft ontzagwekkend natuurlijk! Ik wil er niets aan af doen, deze knakker heeft hier heel veel voor opgeofferd denk ik. Chapeau!

• Throduss
Tankiej schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:37:
[...]

De ER6-N viel af omdat ze met beide voeten bij de grond wil? Van dat rijtje fietsen vond ik die juist het kleinste, heb er vorige motorbeurs opgezeten :o
Ze had zelf het idee dat die veel te groot was, ze heeft er ook op gezeten, maar zal anders nog wel zeggen dat ze daar misschien eens een keer een proefritje op moet maken ipv er allen op te zitten!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:41:
Dit is zo knap met een 600cc racer 8)

/me is onder de indruk :)

[video]
Er zit wel een ander stuur op. Dat scheelt nogal een hoop. Wat dat betreft is het ook geen racer meer.

Blijft natuurlijk enorm knap en ik doe het hem zeker ook niet na.

• Maikel64

- Yamaha XJ6 (naked)

- Honda Hornet
- Triumph Speed Triple

Is verlagen geen optie? En dan wel op de "goede" manier, dus zowel voor als achter en niet alleen de achterkan naar beneden trekken.

Op deze manier heeft mijn vriendin (1.63m) toch de ZX-6R kunnen kopen die ze graag wou.

• Throduss
Maikel64 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Is verlagen geen optie? En dan wel op de "goede" manier, dus zowel voor als achter en niet alleen de achterkan naar beneden trekken.

Op deze manier heeft mijn vriendin (1.63m) toch de ZX-6R kunnen kopen die ze graag wou.
Verlagen moet eigenlijk bij iedere motor, maar zelfs dan is het vaak nog krap aan. Ze neigt nu naar de XJ-6 omdat die nu net te hoog is maar 4cm verlaagd kan worden, waardoor hij wel prima zou zijn.

• Serotonine
Throduss schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:18:
[...]

Verlagen moet eigenlijk bij iedere motor, maar zelfs dan is het vaak nog krap aan. Ze neigt nu naar de XJ-6 omdat die nu net te hoog is maar 4cm verlaagd kan worden, waardoor hij wel prima zou zijn.
En even een gekke gedachte..... iets van een chopper o.i.d.?

• UTwizard
Serotonine schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:33:
[...]

En even een gekke gedachte..... iets van een chopper o.i.d.?
Dat is inderdaad wel gek ja :+

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Even tussendoor.... Aangezien Gideonnn wellicht aan een 11kW/125cc rijbewijs vast zit, ging ik voor de grap eens kijken naar 125cc 'motoren', zoals de Honda CBR 125. Man, wat een langzaam pokkeding!

Filmpje van acceleratie van de CBR 125: YouTube: Honda CBR-125 R Acceleration 0-100 km/h
0-100 in 11,12 seconden!?

Filmpje van de topsnelheid: YouTube: Honda CBR 125 Top Speed
Op 2:35. 118 KM/u. Vind ik zelf bijna gevaarlijk voor op de snelweg.

't Zijn gewoon brommers!

Je kunt nog beter een gewone scooter kopen, en als je wilt opvoeren. Heb je niet het 'gezeik' van schakelen, ding is goedkoper in aanschaf, belasting en verzekering.

Maar, every downside has it's upside: Het maakt me wel realiseren hoe blij ik ben dat ik gewoon m'n A onbeperkt heb :)

EDIT: Oke, na nog eens het acceleratie filmpje bekeken te hebben valt me op dat hij hem niet helemaal door trekt tot de toerenbegrenzer, dat zal wel wat invloed hebben op de acceleratie, maar dan nog zit je rond, wat, 10 sec?

[ Voor 14% gewijzigd door Daffie op 16-01-2013 16:42 ]

https://freight.associates

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zou alleen z'n ding rijden voor het benzine verbruik. Wat zal dat zijn.... ? 1 op 30 ofzo?

• PilatuS
  • Niet online
Daffie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:38:
Even tussendoor.... Aangezien Gideonnn wellicht aan een 11kW/125cc rijbewijs vast zit, ging ik voor de grap eens kijken naar 125cc 'motoren', zoals de Honda CBR 125. Man, wat een langzaam pokkeding!

Filmpje van acceleratie van de CBR 125: YouTube: Honda CBR-125 R Acceleration 0-100 km/h
Een Prius doet het sneller :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

- Yamaha XJ6 (naked)

- Honda Hornet
- Triumph Speed Triple

triumph street triple?
Die heeft volgens mij een kleiner frame dan de Speed.. en is voor een beginner wat beter geschikt qua vermogen..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Filmpje van de topsnelheid: YouTube: Honda CBR 125 Top Speed
Op 2:35. 118 KM/u. Vind ik zelf bijna gevaarlijk voor op de snelweg.

't Zijn gewoon brommers!
Ik heb een Honda Vardero 125 gehad, in stadsverkeer/B wegen zijn ze prima rap, maar op snelweg is het idd erg behelpen.
Met een L rijbewijs mag je er hier ook niet de snelweg mee op, maar sommige wegen zijn officieel geen snelweg maar in de praktijk wel, zoals hier:

https://maps.google.co.uk...ndon,+United+Kingdom&z=15
streetview:
https://maps.google.co.uk...GP_9XGjVFQ&cbp=12,90,,0,0

Daar heb ik een poos dagelijks gereden, het gaat wel, maar niet geweldig..

Verwijderd

Streets zijn niet zo heel klein...

Maar mischien moet je vriendin echt even 2 cilinder her overwegen.
4 cilinders zijn bredere blokken, de zit hoogte is mischien lager.
Echter de benen staan veel verder uitelkaar (als V gespreid)
omdat 2 cilinders smaller zijn kunnen je voeten relatief dichter bijelkaar staan...

ps, een ER6 is al een kleintje... als ze daar niet handig oppast, dan zijn verlagings sets je enige alternatief.

en als je 1 been goed aan de grond krijgt is het meer dan genoeg, ik sta denk ik nooit stil met 2 benen aan de grond

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
Gideonnn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:24:
Net gebeld naar het CBR, ik hoop dat die doos gelijk had want zelfs mijn rijschool wist van niks.

Blijkbaar kan de gemeente na (vanaf?) 19 januari geen A rijbewijzen meer printen als je onder de 24 bent. Maar omdat ik nu een uitstel examen krijg is het nog wel een AVD examen en geen A1, A2 of A examen. Dan sta ik dus geregistreerd als volledig rijbewijs omdat ik 22 ben en ik nog in de oude regeling val, maar omdat de gemeente geen volledig A rijbewijs voor me kan printen zit ik tot ik 24 ben vast aan een A1 rijbewijs, maar ik hoef geen examen te doen zodra ik 24 ben.

Wat ik me af vraag, als ze alleen op leeftijd kunnen printen dan zouden ze voor mij aangezien ik 22 ben een a2 rijbewijs kunnen printen, daar kan ik wel mee leven.
Nou, wat ik in de regelgeving kan vinden is dat je volgens mij 'gezegend' gaat worden met een A1 rijbewijs.

Dit is wat ik afleid uit de regels:

A kan sowieso niet, daarvoor moet je minimaal 24 jaar zijn om het in 1 keer te halen na de 19e (dat had je zelf ook al gezien natuurlijk).

Enige manier waarop je direct A2 bevhoegdheid kan krijgen (automatisch) is als je voor de 19e bent geslaagd.. dan ga je over naar A1 + A2 bevoegdheid per 19 januari. Wat er op je rijbewijs staat kan nog A-licht zijn als het voor de 19e ook is aangevraagd.. en zal A2 zijn als het na de 19e is aangevraagd. Dit doet echter niets af aan de A2 bevoegdheid per 19 januari.

Blijft over omdat je na de 19e pas gaat slagen: A1

En voor zover ik kan zien dien je gewoon te betalen voor je A vervolgens. Het niet hoeven betalen voor A kom ik alleen maar tegen in de combinatie met het voor de 19e halen en aanvragen van het RBW. Dus ondanks dat je in het verhaaltje hierboven per de 19e automatisch bevoegdheid voor A2 krijgt, zal je A alleen kostenloos automatisch krijgen als je je RBW *voor* de 19e hebt aangevraagd.

Kan zijn dat ik er naast zit natuurlijk, maar dit is wat ik begrijp.

[ Voor 40% gewijzigd door Korvaag op 16-01-2013 20:26 ]

UNOX: The worst operating system

• Ricepuppet
Vandaag weer een nieuwe doelstelling; heb nieuwe grips, bar-ends en frame bobbins binnengekregen. Verveling; keuze uit slapen op de bank, of even de semi monteur uithangen.

Ja ach, slapen kan altijd nog :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/1_zpsa981c591.jpg

Alle spullen; de nieuwe grips, bar-ends en de frame bobbins/sliders

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/2_zps1c815be4.jpg

Originele grips

Als eerste maar de grips vervangen. Op internet kreeg ik te zien dat je deze met luchtdruk kon verwijderen. Aangezien ik geen luchtdruk machine zo uit m'n binnenzak kon toveren, gekozen om ze er met een stanleymes vanaf te snijden. En dat ging makkelijk. Uiteraard eerst de originele bar-ends eraf gehaald met een imbus sleutel - die er, eerlijk gezegd, verdomd strak op zaten :) -

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/3_zps84955159.jpg

Hendels zonder grips

Even de houders flink schoongemaakt met thinner. Heel veel werk hoefde ik niet te doen, aangezien er niet heel veel residue was achtergebleven van de vorige rubberen grips. Dat scheelde in elk geval veel werk.

Hierna de hendels ingespoten met haarspray; de een heeft het over speciale grip lijm, ander zweert bij haarspray. Ik heb voor haarspray gekozen. Ze zitten stevig vast. Wellicht dat ze over een half jaar ineens er slap bijhangen, maar dat zien we dan wel weer (en hopelijk heb ik dan ergens een luchtdruk machine vandaan getoverd)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/4_zps02e3ff9f.jpg

Nieuwe grips en bar-ends gemonteerd

De nieuwe grips gingen er in het begin met wat draaibewegingen aardig op. Daarna met een hamer + wat rubber de rest vastgeramd. Daarachteraan de bar ends met een imbus vastgeschroefd.

Done. Nu de Frame Sliders.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/5_zps42269cff.jpg

O boy.

Ik dacht dat dit juist het makkelijkste zou worden. No way. Ahum. Ten eerste had ik niet het goede formaat moersleutel bij de hand, 13mm (op de foto wel de juiste) maar gelukkig ben ik iemand die altijd een hoop gereedschap spaart, ook al lijken ze niet nuttig. Kwam dit even mooi uit :)

Bouten zaten wel onwijs strak vast na 14 jaar nooit los geweest te zijn, dus heb wat lichtjes moeten aantrappen met m'n voet, waardoor bijna de motor op z'n zij viel 8)7

Even wat rustiger aan gedaan dus.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/6_zpsda42d255.jpg

Eerste bout los, Bobbin erop

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/7_zps5cbb9d9d.jpg

Eerste Bobbin gemonteerd

Helaas, beschik ik OOK NIET over een brug, anders was dit een stuk makkelijker geweest. Toch even vaker in m'n binnenzak kijken.

Ik moest dus op m'n rug onder de motor kruipen om de eindschroef vast te maken voor de Bobbin; dit moest tussen vier stalen pijpen gebeuren, die besmeurd zijn met olie en roest. Needless to say, mijn gezicht zat ermee onder. Dit was de makkelijke Bobbin..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/8_zpsdbf6a631.jpg

VUILE .. VIEZE ...

En toen kwam het. Waar de ene Bobbin zo makkelijk losging, wilde deze niet los. In het begin wist ik niet waarom, maar door flink onder de motor te kruipen, wrikken en wat dingen uitproberen kwam ik erachter; er zit een soort hydraulisch mechanisme in die de schroef tegenhoud, samen met een ring. Niet belangrijk, maar het zat in de weg. Beetje trekken, draaien, agressief worden en hij kwam los. Pleuresding.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/10_zps753df95f.jpg

Vindingrijk

Nog een probleem. Waar de Bobbin aan de rechterkant goed uitstak - verder dan het motorblok, wat hoort, i.v.m. een crash of omvallen - stak de Bobbin aan deze kant niet helemaal goed uit. Met een beetje gok en nadenkwerk kwam ik op het volgende. Ik vond ergens in mijn gereedschapskist een soort van, brede ijzeren ring (ik spaar vrijwel alle soort rommel die ik ooit zou kunnen gebruiken in mijn kist..) die eerst VOOR de Bobbin kwam, zodat hij meer zou uitsteken. En voila, het werkte. Great.

Nu nog wat meer aandraaien.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/9_zpsfe6bfcc7.jpg

Aandraaien met dit, omdat ik er anders niet meer bijkwam

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/11_zps829dd94d.jpg

Laatste gedeelte heel professioneel aandraaien met een schroevedraaier..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/12_zps28f876a1.jpg

Front-view

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/13_zpscaaaba3f.jpg

Zij-view

Finished. Voor nu. Morgen verder met de motor omvormen naar zilver-blauw-rood patroon door middel van nieuwe stickers. Ik was het even zat met -8 graden in de garage :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Daffie
Netjes gedaan! Ziet er best strak uit, die nieuwe handvaten ;).
Ik ben zelf niet zo van die crashpads maar je zult ze maar een keer nodig hebben, dan ben je blij dat je ze hebt.

Zo zie je maar dat veul shit sparen ook z'n voordelen kan hebben :+

• joshje
heb jij al crashpads erop zitten daffie? ik zit er namelijklijk wel over te denken

• PilatuS
  • Niet online
Daffie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:35:
Netjes gedaan! Ziet er best strak uit, die nieuwe handvaten ;).
Ik ben zelf niet zo van die crashpads maar je zult ze maar een keer nodig hebben, dan ben je blij dat je ze hebt.

Zo zie je maar dat veul shit sparen ook z'n voordelen kan hebben :+
Het probleem met veel van die crashpads is alleen dat als je eens hard onderuit gaat er zoveel krachten op die dingen komen te staan dat het je hele frame sloopt. Als je niet al te hard onderuit gaat beschermt het de boel, ga je wel hard onderuit kan je de hele motor weg doen omdat je frame krom is.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, maar als je hard onderuit gaat is er toch al veel gesloopt.

Maar om die reden heb ik er dus crashpads van Top Block erop zitten; deze zitten op 3 punten vast in plaats van aan één bout. Kosten trouwens ook wel wat meer dan die simpele crashpads.
Tot nu toe hebben ze bij mij trouwens hun werk gedaan: de motor is tot nu toe nog niet gevallen. :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Een RS125 dan maar, die willen nog wel een beetje. Ook 25 kW dus ook brommer ;)

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:04:
Dat hoeft niet perse.

Als je met 80 een lowsider maakt en je komt verder niets tegen heb je alleen glijschade. Met een beetje pech is met zo'n ding je frame krom en is het einde motor.

• Bommes
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

t_captain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Mijn brommertje met 16kw reed anders wel vandaag met -6.. >:)

Overigens ging het invoeren zonder problemen, 103 euro voor RDW (kenteken, invoer en tenaamstelling) en 91 voor de belastingdienst aan rest BPM.
Denk dat er meer kosten gemoeid zijn met die 91 euro en alle papieren (bpm aangifte 5 vel + rekenhulp 4 vel + 1 bijlage) administratief te verwerken dan dat het ze oplevert.. :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
PilatuS schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:46:
[...]

Het probleem met veel van die crashpads is alleen dat als je eens hard onderuit gaat er zoveel krachten op die dingen komen te staan dat het je hele frame sloopt. Als je niet al te hard onderuit gaat beschermt het de boel, ga je wel hard onderuit kan je de hele motor weg doen omdat je frame krom is.
Genoeg foto's gezien van deze Bobbins - dit zijn geen goedkope Chinese knock offs - die buigen tijdens een crash. Ook deze buigen.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:04:

Maar om die reden heb ik er dus crashpads van Top Block erop zitten; deze zitten op 3 punten vast in plaats van aan één bout. Kosten trouwens ook wel wat meer dan die simpele crashpads.
Tot nu toe hebben ze bij mij trouwens hun werk gedaan: de motor is tot nu toe nog niet gevallen. :+
Had ook de keuze tussen valbeugels of dit. Dit was goedkoper.

• Gideonnn
t_captain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Mag niet, maar max 11kW :+

en @Korvaag, ik hoor als het goed is volgende week meer, hopen op het meest gunstige dan maar.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
Gideonnn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:18:
[...]

Mag niet, maar max 11kW :+

en @Korvaag, ik hoor als het goed is volgende week meer, hopen op het meest gunstige dan maar.
Hmja.. dat zeker :) Ik hoop dat ze gewoon op z'n minst A2 voor je afdrukken :)

UNOX: The worst operating system

• Gideonnn
Het ergste is dat het niet eens een motor is, A2 is 35kW en dat is gewoon nog een normale motor, maar begrensd, dan kan ie er mooi af nadat ik het volgende rijbewijs heb. Nu is het echt een stomme brommer die ik dan eerst moet verkopen bla bla. Als het geen A2 wordt voor me ga ik waarschijnlijk niet eens op en wacht ik wel ongeveer twee jaar voor een A rijbewijs, anders gaat het vier jaar duren en twee examens, dan liever twee jaar en drie examens.

• DECOY88
(overleden)
begin met een leuk doppensetje te kopen. zonder loop je gewoon te kloten 8)7 en je hebt geluk dat het 2 aparte bouten voor zijn. bij mijn gs 500 was de nieuwe bout 33cm en de oude 7cm toen hij eruit kwam :X iets met staal pekel en aluminium |:(

• UTwizard
Gistermiddag bij MotoPort toch maar eens de knoop doorgehakt en besloten dat er "echte" motorlaarzen moeten komen in plaats van legerkisten. Qua pasvorm ben ik een Sidi-man, dat was me al eerder opgevallen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Sidi Cobra:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingoutlet.nl/images/Cobra_BlackBlack-copy.jpg

Misschien had ik qua prijs beter kunnen wachten tot de Motorbeurs volgende maand, maar nu had ik rustig de tijd om goede passende laarzen uit te zoeken, met een medewerker erbij die verder ook alle tijd had om me te helpen.

Het is nog even wachten op het mooie weer, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er spijt van ga krijgen :)

• Daffie
joshje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:40:
heb jij al crashpads erop zitten daffie? ik zit er namelijklijk wel over te denken
Nop, heb ik er niet op zitten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is dat gloeiende ding voor op je blok eigenlijk?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ UTWizard: Sidi Cobra is een goede keus (als ze goed passen), heb ik zelf ook al 2 jaar naar alle tevredenheid. :)
MikeyMan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:54:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Het lijkt op zo'n hippe waarschuwingsled die je tegenwoordig overal ziet (ik heb ze al bij de bouwmaterialengroothandel gespot), die je ter vervanging van een gevarendriehoek kunt gebruiken. Maar daarvoor vind ik het dan wel weer een vreemde plaats om te monteren. :?

• Mike2k

Mike2k

Ricepuppet schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:28:
Heel verhaal...

Nu nog wat meer aandraaien.

Aandraaien met dit, omdat ik er anders niet meer bijkwam

Laatste gedeelte heel professioneel aandraaien met een schroevedraaier..
Dus je volgende aankoop wordt een mooi setje pijpsleutels ?

• Ricepuppet
DECOY88 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 06:05:
[...]

begin met een leuk doppensetje te kopen. zonder loop je gewoon te kloten 8)7 en je hebt geluk dat het 2 aparte bouten voor zijn. bij mijn gs 500 was de nieuwe bout 33cm en de oude 7cm toen hij eruit kwam :X iets met staal pekel en aluminium |:(
Mike2k schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Dus je volgende aankoop wordt een mooi setje pijpsleutels ?
Zal m'n vriendin blij mee zijn. Nog meer gereedschap in de kast. Het is al lekker vol met gereedschap :)
MikeyMan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:54:
[...]

DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:25:
@ UTWizard: Sidi Cobra is een goede keus (als ze goed passen), heb ik zelf ook al 2 jaar naar alle tevredenheid. :)

[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Het lijkt op zo'n hippe waarschuwingsled die je tegenwoordig overal ziet (ik heb ze al bij de bouwmaterialengroothandel gespot), die je ter vervanging van een gevarendriehoek kunt gebruiken. Maar daarvoor vind ik het dan wel weer een vreemde plaats om te monteren. :?

Speciaal voor als je pech hebt. Vervanger voor gevarendriehoek die in auto's zitten. Dat ding geeft overigens zoveel licht af, dat ik hem altijd gebruik als lichtbron/zaklamp.

Hij is dus niet gemonteerd op m'n motorfiets :)

Ik heb ook een Fenix zaklamp in mijn motorbuddy zit liggen, maar dat is lastig vasthouden als je aan het werk bent. Dit ding flikker ik gewoon ergens neer, en met het rubberen materiaal blijft hij overal tussen zitten.

Overigens kan ik hem aanraden; ding is ijzersterk, waterdicht en heeft verschillende standen met zijn LED licht. Ik kon hem toen met korting kopen en heb er iets van 15 euro inc. verzendkosten voor betaald.

[ Voor 45% gewijzigd door Ricepuppet op 17-01-2013 10:16 ]

• Tankiej
Ricepuppet schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:08:
[...]

[...]

Zal m'n vriendin blij mee zijn. Nog meer gereedschap in de kast. Het is al lekker vol met gereedschap :)

[...]

[...]

[video]

Speciaal voor als je pech hebt. Vervanger voor gevarendriehoek die in auto's zitten. Dat ding geeft overigens zoveel licht af, dat ik hem altijd gebruik als lichtbron/zaklamp.

Ik heb ook een Fenix zaklamp in mijn motorbuddy zit liggen, maar dat is lastig vasthouden als je aan het werk bent. Dit ding flikker ik gewoon ergens neer, en met het rubberen materiaal blijft hij overal tussen zitten.

Overigens kan ik hem aanraden; ding is ijzersterk, waterdicht en heeft verschillende standen met zijn LED licht. Ik kon hem toen met korting kopen en heb er iets van 15 euro inc. verzendkosten voor betaald.
Van die dingen lagen laatst bij de Makro in de 5 euro bak, had er aan zitten denken om er 1 mee te nemen maar uiteindelijk niet gedaan :o
Misschien de volgende keer wel doen, als ze er nog liggen :+

• Ricepuppet
Ik weet niet wat de kwaliteit is voor 5 euro (deze zijn normaal 45 tot 50 euro) maar als hij genoeg licht geeft, is dat prima. Denk ik.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[b]Ricepuppet schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:08:

Gaaf ding, toch maar even kijken of er 1 onder mijn buddy past.

• Maikel64
UTwizard schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:43:
Gistermiddag bij MotoPort toch maar eens de knoop doorgehakt en besloten dat er "echte" motorlaarzen moeten komen in plaats van legerkisten. Qua pasvorm ben ik een Sidi-man, dat was me al eerder opgevallen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Sidi Cobra:

[afbeelding]

Misschien had ik qua prijs beter kunnen wachten tot de Motorbeurs volgende maand, maar nu had ik rustig de tijd om goede passende laarzen uit te zoeken, met een medewerker erbij die verder ook alle tijd had om me te helpen.

Het is nog even wachten op het mooie weer, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er spijt van ga krijgen :)
Goede laarzen, alleen gingen ze bij mij na zo'n 1,5 jaar wel iets te ruim zitten. Wellicht toch een maatje te groot gekocht dus.

Ze zijn ondertussen vervangen door Alpinestars Supertech R laarzen (wel in de aanbieding natuurlijk). Wat een dingen zijn dat _/-\o_ . Net pantoffels.
Zwaar overkill voor op de weg en met mijn rijstijl, maar dat maakt niet uit.

• GenjiBlade
Over de motorbeurs gesproken..

Wie gaat er?
Wie gaat er per motor?

Ik ga met een groep van 6 (waarvan 2 geen Atje hebben) maar ik zie de noodzaak niet om per motor te gaan.. leuk als het kan maar is niet perse nodig, 100km snelweg is nou niet echt boeiend ofzo en om nou binnendoor te gaan is me nou net té...
Vorig jaar ook keurig gered met de auto (alhoewel de omstandigheden toen anders waren)
Wellicht als het super mooi weer is en de andere 3 met motor willen, dan prima, dan kan gewoon het groepsgevoel met mooi weer eind feb leuk worden maar anders gewoon met 2 auto's. :)

[ Voor 6% gewijzigd door GenjiBlade op 17-01-2013 13:49 ]

• Tankiej
GenjiBlade schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:48:

Wie gaat er?
Wie gaat er per motor?

Ik ga met een groep van 6 (waarvan 2 geen Atje hebben) maar ik zie de noodzaak niet om per motor te gaan.. leuk als het kan maar is niet perse nodig, 100km snelweg is nou niet echt boeiend ofzo en om nou binnendoor te gaan is me nou net té...
Vorig jaar ook keurig gered met de auto (alhoewel de omstandigheden toen anders waren)
Wellicht als het super mooi weer is en de andere 3 met motor willen, dan prima, dan kan gewoon het groepsgevoel met mooi weer eind feb leuk worden maar anders gewoon met 2 auto's. :)
Ik ga er heen :)
Woon dan ongeveer naast de jaarbeurs, dus ik ga niet op de motor (die dan ook nog in Groningen staat waarschijnlijk) :+

• joshje
ik ga ook :)
welke dag(en) gaan jullie?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom niet met de trein? Kun je achteraf ook nog even ergens een biertje pakken. :)

• Mike2k

Mike2k

Ik heb opzich wel zin om te gaan maar alleen als er een massive tweakers motor meet komt... ;)

• UTwizard
Ik ga ook naar de motorbeurs, samen met een kameraad en mijn vriendin. Gewoon met de auto, niet alleen moeten we 110 kilometer snelweg rijden (koud, saai), daarnaast ben je met de motor ook nog eens erg beperkt als je iets wil kopen (tenminste, wel met een ZX6R en Daytona 675 :+)

Gewoon lekker makkelijk met de auto dus :)

Dit jaar gaan we voor het eerst op vrijdag, de voorgaande jaren zijn we altijd op de zaterdag geweest.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Mss dat ik ook ga, vorig jaar een HJC R-PHA 10 voor 100 euro minder kunnen kopen dan de gangbare prijs. Mogelijk dat ik dit jaar voor een stel motorjeans ga. Uiteraard met de trein om na de beurs ff wat biertjes te pakken in Utrecht

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
GenjiBlade schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:48:

Wie gaat er?
Wie gaat er per motor?

Ik ga met een groep van 6 (waarvan 2 geen Atje hebben) maar ik zie de noodzaak niet om per motor te gaan.. leuk als het kan maar is niet perse nodig, 100km snelweg is nou niet echt boeiend [...]
Die hele beurs is niet boeiend meer, wat ze bij de stands verkopen is net zo duur als in de winkels. En dan heb ik het nog niet over de drukte, het dure eten, de rijen mensen die niet doorlopen en gedoe met parkeren of OV. Nee, ik blijf lekker thuis :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Die hele beurs is niet boeiend meer, wat ze bij de stands verkopen is net zo duur als in de winkels. En dan heb ik het nog niet over de drukte, het dure eten, de rijen mensen die niet doorlopen en gedoe met parkeren of OV. Nee, ik blijf lekker thuis :P
paar jaar terug voor zomer handschoenen gekeken die niet in mijn maat was. en bij revit wel te passen was maar niet te koop. dus een week later bij de motortoko gehaald voor hetzelfde geld :Y dus als ik wat nodig heb rij ik wel bij ze langs. :Y

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Aankomend weekend ga ik naar de Noordelijke Motorbeurs in Groningen. Woon er al jaren, maar altijd naar de 'grote' geweest. Heb nu zoiets van, ben ook weleens benieuwd naar deze.
Pagina: 1 ... 431 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.