Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 427 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:29:
[...]

Een 2takt wankel motor heeft nooit bestaan, en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is om ze zo te bouwen.
Helaas is het ook echt afgelopen met de Mazda wankel. Dat Renesis blok mag dan wel een pareltje zijn (een 1.3 die 280Pk genereert en slechts 120 kilo weegt is natuurlijk geweldig)
maar emisie normen en eficientie deden het blok de nek om.
Buiten dat om maakt Mazda geen RX meer als ik me niet vergis...
Geweldig blok maar R.I.P dankzij mileu gekkies (dit geld ook voor de RB26DETT (ben ex R32 GTR eigenaar)
Ik heb het niet over 2-takt wankelmotoren :P dat kan per definitie niet.
Ik bedoel meer gewoon een normaal 2-takt blok met directe injectie

Ohjah, met iedere lesmotor kan je gek doen. Daarom zijn het lesmotoren, en omdat je tijdens lessen wss maar 10% van je eigen capaciteit (en motor) gebruikt :P

Vaak bu'j te bang!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:52:
[...]

En met de busjes van de hendels, niet beter om nieuwe erin te zetten? De oude zullen toch ook wel iets geleden hebben niet?
Video's en uitleg in tekst hebben het erover om deze juist erin te laten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:52:
[...]

Dat had ik ook op de Yamaha naked lesmotor die ik had, kon je heel gek mee doen en dat ding reageerde nooit onverwachts of ging gekke dingen doen. Wel wat anders als met de crosser haha. _/-\o_
de Div gaf ook erg goed grenzen aan, alleen de grensen waren al snel gevonden. Ging je er iets overheen, dan ervaarde ik het niet als spannend, maar eerder als link.. Soms had de achterkant de neiging uit te breken.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:45
merauder schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:42:
[...]

de Div gaf ook erg goed grenzen aan, alleen de grensen waren al snel gevonden. Ging je er iets overheen, dan ervaarde ik het niet als spannend, maar eerder als link.. Soms had de achterkant de neiging uit te breken.
Dit heeft ook veel te maken met de banden die je erom hebt liggen. Ik heb een Fazer 600 en toen ik hem kocht zaten er oude Pilot Roads op. Hiermee had ik soms ook het gevoel geen grip te hebben.

Nu heb ik voor en achter nieuwe Pilot Road 2's, en kan ik zelfs met nat wegdek echt nog kneiterhard door de bocht (hetgeen ik natuurlijk niet altijd doe :+ )

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vandaag weer een stapje dichterbij het motorrijbewijs:

- AVB: check (04-12-12)
- Theorie: check (04-01-13)
- To do: AVD :-)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
Zondagskindje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:13:
Vandaag weer een stapje dichterbij het motorrijbewijs:

- AVB: check (04-12-12)
- Theorie: check (04-01-13)
- To do: AVD :-)
Congrats :)

Ik ben trouwens met een/twee vrienden op zoek naar een ruimte in de omgeving van Amsterdam, of tussen Amsterdam en Delft, om te sleutelen. Een paar vierkante meter met een dak en elektriciteit zou al prima zijn. Het plan ligt er om dan een 500cc jaren 70/80 motor uit elkaar te halen en zo wat meer van sleutelen en motortechniek te leren en uiteindelijk een goed berijdbare cafe-racer van te maken.

Kent iemand wellicht een plek waar dat mogelijk is of een goede manier om aan zo'n zoektocht te beginnen?

En nog een ander motortechnische vraag. Ik probeer 4 dichtgekoekte stationair sproeiers open te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Geprobeerd met compressor, ultrasoon reinigen, dun draadje (staaldraad te dik, koperdraad van snoer te slap). Heeft iemand nog een huis tuin en keukenmiddel?

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 05-01-2013 10:29 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
MailMan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:17:
[...]

En nog een ander motortechnische vraag. Ik probeer 4 dichtgekoekte stationair sproeiers open te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Geprobeerd met compressor, ultrasoon reinigen, dun draadje (staaldraad te dik, koperdraad van snoer te slap). Heeft iemand nog een huis tuin en keukenmiddel?
Een naald?

• MailMan
M'n gevoel zegt dat dat te dik is. Ik zat zojuist te denken aan een dunne snaar van een elektrische gitaar. Die is .010" wat neerkomt op ongeveer .0254mm.

Het gaat om de stationair sproeiers van een Honda VF750C magna, maar ik weet niet hoe je berekent wat de diameter is van de opening.

[ Voor 94% gewijzigd door MailMan op 05-01-2013 10:40 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
MailMan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:17:
[...]

Ook al een tijdje laten weken in een bakje benzine?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Azijn of dasty

[ Voor 47% gewijzigd door -tom-562 op 05-01-2013 12:12 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat zijn de kosten van een paar nieuwe sproeiers? :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:28:
8 euro per stuk voor mijn at :X

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jeuj als het goed is komen vandaag mn nieuwe banden binnen, setje Bridgestone S20. Van de week er op laten leggen, en eens kijken wat t doet in t voorjaar, ben erg benieuwd

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:54:
[...]

8 euro per stuk voor mijn at :X
Dat bedoel ik. Voor dat geld ga je toch niet aan 't kloten blijven als 't al een keer geen effect heeft gehad. Dadelijk heb je dat spul er een keer of 3 á 4 in/uit gehad en ben je nog steeds niets op geschoten.

Maar.... Misschien denk ik wel te gemakkelijk over dat soort dingen vanuit m'n achtergrond als HTS Autotechnieker :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:^ Wimmel ;)

Gewoon nieuwe halen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:55
-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:59:
Jeuj als het goed is komen vandaag mn nieuwe banden binnen, setje Bridgestone S20. Van de week er op laten leggen, en eens kijken wat t doet in t voorjaar, ben erg benieuwd
Doen het heel goed qua grip, maar doen ook heel erg kort :X
Op een 4 cylinder gaat het nog wel, maar op een 1,2,3 cylinder zijn ze zo op. Afhankelijk van je rijstijl kan je 6k halen met een 4 cylinder. Maar ken iemand met een Speed Triple die na 3500km al een nieuwe band nodig had.

Het is ook maar wat je gewend ben, mijn PR2 achterband ging bijna 14.000km mee op een Speed Triple _/-\o_ En nee ik rij niet als een bejaarde :+

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Halve bejaarde dan? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Net een rekje gehaald voor achter op de scooter:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ZhK1vZd1fJI/UOgqAH8-XEI/AAAAAAAAAh0/n_eKfOQLrB0/s512/IMAG0609.jpg
Die dingen kosten origineel en nieuw gewoon 195 euro, lang leve Vespa.. 8)7
Nu via marktplaats voor 75 eurotjes klaar, en het was gelukkig dichtbij dus niet nog een tank benzine op gereden om het ding te halen. :P

Na de montage meteen de scooter eens goed met alles reiniger gewassen kan ik hem morgen goed in de wax zetten.:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-JcuyDVwTEBw/UOhAk6vGwoI/AAAAAAAAAig/OV1wIAtaPcc/s640/IMAG0613-1.jpg
(Beetje onscherp sorry.. :/ )

Nieuwe bandjes zijn wel echt nodig, heb er even een blokje rond mee gereden, maar het is net een 3 wieler die je de bocht om wil duwen die ineens "omvalt".
Ga denk ik wel meteen de velgjes matzwart spuiten als ik de bandjes er af heb, staat volgens mij super bij deze kleur.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cNRNSmyRmaI/UOhAh8UfhII/AAAAAAAAAiY/qeebgAOupCw/s512/IMAG0612-1.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Bommes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:12:
Nieuwe bandjes zijn wel echt nodig, heb er even een blokje rond mee gereden, maar het is net een 3 wieler die je de bocht om wil duwen die ineens "omvalt".
Dan is het wel ernstig ja :P let in de toekomst goed op je bandenspanning, dat voorkomt vierkante en gecupte banden :) ik check het echt voor elk motorritje omdat mn KTM er gevoelig voor is, maar als je geen binnenbanden heb zou ik het zeker 1x per maand checken.

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 05-01-2013 16:16 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb de scooter pas "net" dat de bandjes zo op zijn is door de vorige eigenaar gedaan..
En had ik al gemerkt toen ik het ding kocht, achter lijkt wel een auto band zo plat is die gereden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'k Zou de velgjes persoonlijk hoogglans wit (laten!) spuiten ;)

Maar wel een mooi/grappig scootertje, overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 16:31 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kadett schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:17:
[...]

Op een 4 cylinder gaat het nog wel, maar op een 1,2,3 cylinder zijn ze zo op. Afhankelijk van je rijstijl kan je 6k halen met een 4 cylinder. Maar ken iemand met een Speed Triple die na 3500km al een nieuwe band nodig had.

Het is ook maar wat je gewend ben, mijn PR2 achterband ging bijna 14.000km mee op een Speed Triple _/-\o_ En nee ik rij niet als een bejaarde :+
Dat had ik ook al gelezen. Ik heb een GSX-R600, dus geen mega koppel beest ofzo :P 6000 km is wat mij betreft prima, dan kost het me per seizoen een band ofzo, daar lig ik niet wakker van

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:31:
[...]

Dat had ik ook al gelezen. Ik heb een GSX-R600, dus geen mega koppel beest ofzo :P 6000 km is wat mij betreft prima, dan kost het me per seizoen een band ofzo, daar lig ik niet wakker van
6000 :o

Ik haal dat meestal niet eens op m'n R6. Op m'n huidige 2012 fiets liggen nu nog de fabrieksbandjes (Dunlop Qualifier 2) en met amper 4K op de teller zijn ze eigenlijk aan vervanging toe. Op m'n tweede set wielen (hoogglans wit :+) liggen Pirelli Super Corsa SP banden en die gaan amper 3K mee (heb ze nog niet onder m'n huidige fiets gehad maar op m'n vorige R6 2008 gingen ze ook niet langer mee).

Een setje MPP 2CT'ers gaan wél ~ 5 á 6 K mee bij me, overigens ;)

Ben benieuwd wat "Tylen" met een setje banden haalt.... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 16:45 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:22:
Ik heb de scooter pas "net" dat de bandjes zo op zijn is door de vorige eigenaar gedaan..
En had ik al gemerkt toen ik het ding kocht, achter lijkt wel een auto band zo plat is die gereden.
Das wel jammer, met zo een ding moet je juist met je motorpak aan gaan rijden met kneesliders en al het chroom werk aan de grond! _O_

:+

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Dat zit er echt niet in, vanwege de bandjes, het weer en het ontbreken van een leren pak en chrome werk.. 7(8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie anders genoeg chroom. ;)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Afgezien van de drager achter op is dat plastic..
En die chrome spiegels, ja die krijg ik echt niet op de grond, althans niet zonder zelf ook uit eindelijk af te stappen :9

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Ik haal dat meestal niet eens op m'n R6. Op m'n huidige 2012 fiets liggen nu nog de fabrieksbandjes (Dunlop Qualifier 2) en met amper 4K op de teller zijn ze eigenlijk aan vervanging toe. Op m'n tweede set wielen (hoogglans wit :+) liggen Pirelli Super Corsa SP banden en die gaan amper 3K mee (heb ze nog niet onder m'n huidige fiets gehad maar op m'n vorige R6 2008 gingen ze ook niet langer mee).

Weet ik veel wat realistisch is :P wss zal ik de 6000 ook niet redden, ik wil er dit jaar wat circuitdagjes/cursussen mee doen.

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:37:
Afgezien van de drager achter op is dat plastic..
En die chrome spiegels, ja die krijg ik echt niet op de grond, althans niet zonder zelf ook uit eindelijk af te stappen :9
Ghehe doe maar niet dan. :+

Maar idd nieuwe bandjes zal echt veel schelen ja. :)

Trouwens, als het een beetje meezit heb ik binnenkort stalling hier vlakbij op loopafstand (kwartiertje lopen). Ideaal! *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2013 17:57 ]

Verwijderd

Kadett schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:17:
[...]

Ik sta ook wel te kijken hoe lief de speed triple met banden omgaat,
je zou zeggen dat al het koppel er voor zou zorgen dat rubber rijkelijk word verdeeld over het asfalt...
maar ik doe best lang met mijn banden.
en ook mijn rijstijl is niet bepaald "economisch" te noemen.

overigens hangt het ook helemaal van de compound af, en daar hebben ze best veel weten te ontwikkelen de laatste jaren (er zijn fabrikanten die al 5 zones in banden creeren ivm grip vs duurzaamheid)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Weet ik veel wat realistisch is :P wss zal ik de 6000 ook niet redden, ik wil er dit jaar wat circuitdagjes/cursussen mee doen.
Wat je met een "simpele" 600 normaal doet is niks anders dan met welke andere fiets dan ook: Zo laat mogelijk rustig de bocht in en zo snel mogelijk hard eruit, oftewel in de bocht vól 't gas er op zetten.... en daar is een zeker dempertje ooit handig bij, ooit. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 18:47 ]

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:28:
Ik werk in het weekend sinds een tijdje voor de lol bij een motorzaak en daar kwamen nu binnen een week tijd al 3 motoren binnen met volledig verstopte sproeiers. En dan ook op zo'n manier dat het er eigenlijk op geen andere mogelijk uit te halen is dan met een naaldje/draadje (meerdere jaren stilgestaan). Als je zo regelmatig motoren binnenkrijgt dan scheelt het (ook voor de klant) best wat als je niet elke keer nieuwe sproeiers moet bestellen :)

Daarbij, het trucje met de gitaarsnaar werkte :*)

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 05-01-2013 20:03 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Trouwens, als het een beetje meezit heb ik binnenkort stalling hier vlakbij op loopafstand (kwartiertje lopen). Ideaal! *O*
Dat is wel weer het voordeel van mijn scootert, daar kan ik gewoon mee achter door het gangetje en de draai de poort in maken.
Oftewel gewoon fijn aan huis in de schuur, klaar voor gebruik 8)

De draai is overigens wel krap, denk dat een grotere schakel brommer de draai niet kan maken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Heb je trouwens al een motor? Of heb ik dat compleet gemist

Vaak bu'j te bang!

• merauder
Kleine update. Vandaag wat motors wezen passen en kijken..... en een afspraak gemaakt voor een proefritje Fazer 600. Vond dit toch wel erg fijn zitten voor een lichte machine. Op veel andere motoren kan ik geen 200cm lang lijf kwijt, dus dit was wel een positieve verassing. Andere machines die goed passen zijn van BMW of de Off-Road modellen. OffRoad is niet mijn smaak, en voor BMW voel ik me toch zeker 20 jaar te jong :)

Verder heb ik nog een paar andere alternatieven die ik overweeg.

- Fazer 1000 -> Vond het qua model mooier dan een 600. Betekend echter dat ik het budget moet oprekken.
- Kawasaki Z750 -> Wel een naked, maar een prachtig model en goede zit. Betekend tevens oprekken van budget :)

[ Voor 25% gewijzigd door merauder op 05-01-2013 19:45 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MailMan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:25:
[...]

Ik werk in het weekend sinds een tijdje voor de lol bij een motorzaak en daar kwamen nu binnen een week tijd al 3 motoren binnen met volledig verstopte sproeiers. En dan ook op zo'n manier dat het er eigenlijk op geen andere mogelijk uit te halen is dan met een naaldje/draadje (meerdere jaren stilgestaan). Als je zo regelmatig motoren binnenkrijgt dan scheelt het (ook voor de klant) best wat als je niet elke keer nieuwe sproeiers moet bestellen :)

Daarbij, het trucje met de gitaarsnaar werkte :*)
Als je dan toch al voor een motorzaak werkt: Hoeveel tijd koste 't totaat?

Je was al bezig geweest met wat andere doorsteek mogelijkheden én een trilbad dus 't spul is er al vaker uit/in geweest volgens je post.

Ik vind 't geweldig dat je 't oplost met de huidige componenten maar..... Ik zou 't als klant van een motorzaak niet waarderen als ze me een rekening geven met daarop "x" uur werk terwijl die sproeiers qua waarde amper een tank brandstof vertegenwoordigen.

P.S. Begrijp me niet verkeerd, hè.... Hulde aangaande je werk en doorzetten/denken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 20:34 ]

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:25:
[...]

Als je dan toch al voor een motorzaak werkt: Hoeveel tijd koste 't totaat?

Je was al bezig geweest met wat andere doorsteek mogelijkheden én een trilbad dus 't spul is er al vaker uit/in geweest volgens je post.

Ik vind 't geweldig dat je 't oplost met de huidige componenten maar..... Ik zou 't als klant van een motorzaak niet waarderen als ze me een rekening geven met daarop "x" uur werk terwijl die sproeiers qua waarde amper een tank brandstof vertegenwoordigen.

P.S. Begrijp me niet verkeerd, hè.... Hulde aangaande je werk en doorzetten/denken ;)
Ik begrijp je punt en het is inderdaad niet de bedoeling dat een klant mijn (onbetaalde) uren gaat afrekenen.

Twee motoren zijn van de garage zelf en dus geen klant die erop wacht. De eigenaar van de motorzaak laat me daar mooi mee 'prutsen' omdat hij zelf andere dingen te doen heeft en die twee motoren lage prioriteit hebben. Voor de andere motor rekent hij niet de tijd die ik erin stop maar wat je normaal gesproken voor zo'n klus mag verwachten (voor zover ik weet), ik ben namelijk vrij sloom omdat ik het meeste nog moest leren :)

Het is gelukkig ook niet zo dat ik de hele dag bezig ben zo'n sproeier open zien te krijgen, genoeg andere dingen die ik kan/kon doen terwijl ik die sproeiers in een ultrasoon badje gooi dat toch al aanstaat voor een andere set carburateurs.

Toch denk ik ook dat de tijd die het kostte om een goeie oplossing te vinden (de gitaarsnaar) in de toekomst een boel tijd en geld scheelt als dat voorkomt dat je op jaarbasis een lading sproeiers moet gaan bestellen.

Tenslotte, sleutelen is super :) Het geeft echt een goed gevoel om een 3 jaar stilstaande motor (Honda NX650) te fixen. Na het cleanen van de carbs, bandjes wisselen en uitlaat fixen mocht ik hem testrijden en dat is dan echt wel even kicken om te merken dat het ding gewoon heerlijk loopt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 05-01-2013 21:40 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Ongelooflijk, hoeveel ambtenaren heb je nodig om een getalletje uit een tabel te lezen |:(

De teller staat op twee agenten en een officier van justitie :')

Op deze manier snap ik wel dat er €6 administratiekosten gerekend moeten worden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:34:
[...]

Heb je trouwens al een motor? Of heb ik dat compleet gemist
Een eigen motor nog niet echt, wel een oud aftands ding waar wij ons nog wel op vermaken. :P

Maar zit nu toch echt te kijken naar een fatsoenlijke eigen motor waar ik ook mee kan gaan toeren enzo, vandaar de stalling.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MailMan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Ik begrijp je punt en het is inderdaad niet de bedoeling dat een klant mijn (onbetaalde) uren gaat afrekenen.

Twee motoren zijn van de garage zelf en dus geen klant die erop wacht. De eigenaar van de motorzaak laat me daar mooi mee 'prutsen' omdat hij zelf andere dingen te doen heeft en die twee motoren lage prioriteit hebben. Voor de andere motor rekent hij niet de tijd die ik erin stop maar wat je normaal gesproken voor zo'n klus mag verwachten (voor zover ik weet), ik ben namelijk vrij sloom omdat ik het meeste nog moest leren :)

Het is gelukkig ook niet zo dat ik de hele dag bezig ben zo'n sproeier open zien te krijgen, genoeg andere dingen die ik kan/kon doen terwijl ik die sproeiers in een ultrasoon badje gooi dat toch al aanstaat voor een andere set carburateurs.

Toch denk ik ook dat de tijd die het kostte om een goeie oplossing te vinden (de gitaarsnaar) in de toekomst een boel tijd en geld scheelt als dat voorkomt dat je op jaarbasis een lading sproeiers moet gaan bestellen.

Tenslotte, sleutelen is super :) Het geeft echt een goed gevoel om een 3 jaar stilstaande motor (Honda NX650) te fixen. Na het cleanen van de carbs, bandjes wisselen en uitlaat fixen mocht ik hem testrijden en dat is dan echt wel even kicken om te merken dat het ding gewoon heerlijk loopt 8)
Dat in 't dik gedrukte deel: Nee..... Tenzij je met spullen werkt welke niet/amper meer te verkrijgen zijn in 't "OEM" circuit. :9

• Ricepuppet
Bommes schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:31:
[...]

Dat is wel weer het voordeel van mijn scootert, daar kan ik gewoon mee achter door het gangetje en de draai de poort in maken.
Oftewel gewoon fijn aan huis in de schuur, klaar voor gebruik 8)

De draai is overigens wel krap, denk dat een grotere schakel brommer de draai niet kan maken.
Dat is de reden dat ik maar een eigen, bewaakte garage onder mijn woning in huur heb genomen. Ik moest van de zomers elke dag mijn motorfets uit de (krappe) schuur halen bij mijn moeder en door de tuinpoort heen loodsen.

Aangezien ik soms zeer vroeg op werk moest zijn, moest ik dik 30 minuten van tevoren eerder van huis vertrekken om daar naartoe te lopen, de motor uit de schuur te waltzen en daarna door de poort en met een irritante bocht hem eruit draaien (en hopen dat ik geen beschadigingen maakte aan de uitlaat of body door het hout)

Dat hele truukje mocht ik elke dag bij het stallen weer herhalen. Ben blij dat dat gezeik voorbij is; nu rijd ik lekker de garage in, pleur ik hem neer op mijn eigen parkeerplek, samen met mijn auto :)
merauder schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:43:
Kleine update. Vandaag wat motors wezen passen en kijken..... en een afspraak gemaakt voor een proefritje Fazer 600. Vond dit toch wel erg fijn zitten voor een lichte machine. Op veel andere motoren kan ik geen 200cm lang lijf kwijt, dus dit was wel een positieve verassing. Andere machines die goed passen zijn van BMW of de Off-Road modellen. OffRoad is niet mijn smaak, en voor BMW voel ik me toch zeker 20 jaar te jong :)

Verder heb ik nog een paar andere alternatieven die ik overweeg.

- Fazer 1000 -> Vond het qua model mooier dan een 600. Betekend echter dat ik het budget moet oprekken.
- Kawasaki Z750 -> Wel een naked, maar een prachtig model en goede zit. Betekend tevens oprekken van budget :)
Ik ben 1.76m en ik pas NET goed genoeg op de Fazer 600. Hoe krijg jij het voor mekaar met 200cm? :|

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@rice:
Het gangetje hier achter onze huis is breed genoeg en de draaien daarin kan ik zo maken.
De poort in is iets lastiger, maar aangezien ik de scooter niet voor woon werk gebruik maakt me dat niet zo veel uit.
En als dat wel begint te irriteren (spiegels passen er niet zonder stuur draaien door heen) dan maak ik er een bredere poort in. Toch fijn een eigen huis.. :+

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:43:
[...]

Dat in 't dik gedrukte deel: Nee..... Tenzij je met spullen werkt welke niet/amper meer te verkrijgen zijn in 't "OEM" circuit. :9
Kan je me dan uitleggen waarom het goedkoper is om tientallen of wellicht zelfs honderden sproeiers te bestellen vs. een uurtje zoeken op het internet (a la 0 euro uurloon) naar een alternatief?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je niet de eerste was/bent.... En je bij een motordealer dat ooit ook niet was :+

't Klinkt lullig, maar 't vervangen van spullen op voorhand is (meestal) voordeliger dan 't zoeken naar oplossingen voor problemen welke veroorzaakt worden door defecte onderdelen.

't Lijkt wel wat op IT ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 06-01-2013 01:05 ]

• Ricepuppet
Bommes schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:19:
@rice:
Het gangetje hier achter onze huis is breed genoeg en de draaien daarin kan ik zo maken.
De poort in is iets lastiger, maar aangezien ik de scooter niet voor woon werk gebruik maakt me dat niet zo veel uit.
En als dat wel begint te irriteren (spiegels passen er niet zonder stuur draaien door heen) dan maak ik er een bredere poort in. Toch fijn een eigen huis.. :+
Mijn garage staat onder het complex waar ik woon. Twee trappen naar beneden en ik sta bij mijn motor. Voor mij nooit meer terug naar de vorige situatie :)

• MailMan
wimmel_1 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:51:
Misschien dat je niet de eerste was/bent.... En je bij een motordealer dat ooit ook niet was :+

't Klinkt lullig, maar 't vervangen van spullen op voorhand is (meestal) voordeliger dan 't zoeken naar oplossingen voor problemen welke veroorzaakt worden door defecte onderdelen.

't Lijkt wel wat op IT ;)
Ik begrijp waar je heen wilt maar ik denk dat er weinig defekt is aan een verstopte stationeersproeier. Het is niet meer dan een verstopt buisje dat bij normaal schoonmaken net zolang meegaat als een nieuwe sproeier. De truc is om de motor niet 3 jaar weg te zetten met bezine in de vlotterkamers, me dunkt.
Ik denk dat het eerder te vergelijken is met een verstopte afvoer in je huis. Die ga je ook met ontstopper tegemoet en je vervangt dan niet meteen de hele leiding.

Het is ook een garage die eerder reparaties zal uitvoeren door aanpassing dan vervanging. Een voorbeeld zijn de eletrische rembekrachtigers van een 1200GS waarbij een kapotte/versleten koolborstel gerepareerd moeten worden. Een koolborstel hoeft niet veel te kosten maar je kan het niet los bestellen omdat het een beschermt onderdeel is van BMW. Gevolg is dat je 1600euro neer moet leggen voor een hele nieuwe unit.
Het blijft natuurlijk ook een deel natuurlijke voorkeur, de ene garage zal iets sneller vervangen met originele (dure) onderdelen dan een andere.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 06-01-2013 08:59 ]

Verwijderd

BMW maakt wel eens vaker ontwerp fouten...
bij het nieuwe boxer blok hoop ik echt voor de nieuwe eigenaren dat hun dynamos nooit kapot zullen gaan...

• merauder
Ricepuppet schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:32:
[...]
Ik ben 1.76m en ik pas NET goed genoeg op de Fazer 600. Hoe krijg jij het voor mekaar met 200cm? :|
Het hebben van relatief korte benen. Alle modellen met een rechte zit gaan gewoon goed. Alleen enkele damesfietsen zoals de CB1 gaan gewoon niet werken.

Sportfietsen vallen overigens gewoon af. Ik kon op geen enkele lekker zitten. Hij sommige modellen hang ik over de voorkant. Ook een label sport/tour geeft geen garantie dat het past. Een Triumph sprint die ik probeerde was ook weer te klein. Plat op de tank lukt me eigenlijk met geen enkele fiets.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
merauder schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Het hebben van relatief korte benen. Alle modellen met een rechte zit gaan gewoon goed. Alleen enkele damesfietsen zoals de CB1 gaan gewoon niet werken.

Sportfietsen vallen overigens gewoon af. Ik kon op geen enkele lekker zitten. Hij sommige modellen hang ik over de voorkant. Ook een label sport/tour geeft geen garantie dat het past. Een Triumph sprint die ik probeerde was ook weer te klein. Plat op de tank lukt me eigenlijk met geen enkele fiets.
Heb je ook een SV650s geprobeerd? Ik heb het oudere model daarvan (2001) en kan mn benen en andere lengte goed kwijt op deze motor. Ik ben ~ 1,95 :)
De SV650n is de naked versie met een recht stuur ipv clipons, zit je iets rechterop.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 06-01-2013 11:38 ]

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op zondag 06 januari 2013 @ 07:40:
[...]

Ik begrijp waar je heen wilt maar ik denk dat er weinig defekt is aan een verstopte stationeersproeier. Het is niet meer dan een verstopt buisje dat bij normaal schoonmaken net zolang meegaat als een nieuwe sproeier. De truc is om de motor niet 3 jaar weg te zetten met bezine in de vlotterkamers, me dunkt.
Ik denk dat het eerder te vergelijken is met een verstopte afvoer in je huis. Die ga je ook met ontstopper tegemoet en je vervangt dan niet meteen de hele leiding.

Het is ook een garage die eerder reparaties zal uitvoeren door aanpassing dan vervanging. Een voorbeeld zijn de eletrische rembekrachtigers van een 1200GS waarbij een kapotte/versleten koolborstel gerepareerd moeten worden. Een koolborstel hoeft niet veel te kosten maar je kan het niet los bestellen omdat het een beschermt onderdeel is van BMW. Gevolg is dat je 1600euro neer moet leggen voor een hele nieuwe unit.
Het blijft natuurlijk ook een deel natuurlijke voorkeur, de ene garage zal iets sneller vervangen met originele (dure) onderdelen dan een andere.
per stuk is een hoofdsproeier 8 euro voor mij. stel dat je gewoon per 100 besteld en meteen alle gangbare maten. ga je naar 2 euro inkoop ergens. hoeveel minuten kan je aan de gang voordat het meer kost?

• merauder
Tankiej schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Heb je ook een SV650s geprobeerd? Ik heb het oudere model daarvan (2001) en kan mn benen en andere lengte goed kwijt op deze motor. Ik ben ~ 1,95 :)
De SV650n is de naked versie met een recht stuur ipv clipons, zit je iets rechterop.
Daar heb ik in het verleden even mee gereden. Ik kwam bij deze fiets een beetje in de problemen met mijn armen. Wel jammer, want ik ben wel verzot geraakt op het blok. Ik heb overigens gemerkt dat de keuze voor een fiets 100% persoonlijk is. Wat voor de ene persoon prinsheerlijk zit, is voor de andere gewoon een ramp.

Ik wacht gewoon even de proefrit af, en kijk of het allemaal bevalt. Als het model bevalt ga ik zoeken naar een goede deal. Als het model niet bevalt, ga ik een Kawa Z750 aan de tand voelen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die Kawa heeft vrij slechte vering, beste is om een facelift model te kopen en vaak zijn er veel voorzien van hyperpro vering. Maar wel mooie motoren ook, ik zat er goed op met mijn 1.97m.

Verwijderd

grootste probleem van de Z750?
de concurentie... wil niet zeggen dat ze lichtjaren verder zijn doorontwikkeld, maar goed.

chassis is verouderd en de machine is ZWAAR.
ter vergelijk, je denkt "hey een 750, extra pktjes mooi meegenomen" maar die 150 cc extra heeft ie nodig om uberhaupt bij te blijven

Z750
226.0 kg droog (4 meer met ABS)
104.20 HP (76.1 kW)) @ 10500 RPM
78.00 Nm (8.0 kgf-m or 57.5 ft.lbs) @ 8000 RPM

Streettriple
189.0 kg ik geloof nat
106.00 HP (77.4 kW)) @ 11700 RPM
68.00 Nm (6.9 kgf-m or 50.2 ft.lbs) @ 9200 RPM

Dus op papier denk je goed te doen aan de 750, maar zo zie je maar dat schijn kan bedriegen op (overgens zijn beide motoren naakt, dus ze zullen het beide niet worden, tenminste ik dacht dat je niet naakt wou rijden)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 17:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor mij? Nee sowieso niet, zit op dit moment naar een XT te kijken, KTM word hem niet vanwege onderhoud en alles. Als ik een KTM koop word dat een nieuwer model en die gaan al richting de 8-9k, dat word mij even te gorting. Wil voor max 4k een leuke motor om de eerste echte km's mee te kunnen gaan maken.

Maar ik wist niet dat die Kawa zo zwaar was hee. :X

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
merauder schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:12:
[...]

Daar heb ik in het verleden even mee gereden. Ik kwam bij deze fiets een beetje in de problemen met mijn armen. Wel jammer, want ik ben wel verzot geraakt op het blok. Ik heb overigens gemerkt dat de keuze voor een fiets 100% persoonlijk is. Wat voor de ene persoon prinsheerlijk zit, is voor de andere gewoon een ramp.

Ik wacht gewoon even de proefrit af, en kijk of het allemaal bevalt. Als het model bevalt ga ik zoeken naar een goede deal. Als het model niet bevalt, ga ik een Kawa Z750 aan de tand voelen.
Ik ben 1.98 en pas prima op de SV1000. Alleen mijn benen hebben het krap.

• Kadett
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:09:
grootste probleem van de Z750?
de concurentie... wil niet zeggen dat ze lichtjaren verder zijn doorontwikkeld, maar goed.

chassis is verouderd en de machine is ZWAAR.
ter vergelijk, je denkt "hey een 750, extra pktjes mooi meegenomen" maar die 150 cc extra heeft ie nodig om uberhaupt bij te blijven

Z750
226.0 kg droog (4 meer met ABS)
104.20 HP (76.1 kW)) @ 10500 RPM
78.00 Nm (8.0 kgf-m or 57.5 ft.lbs) @ 8000 RPM

Streettriple
189.0 kg ik geloof nat
106.00 HP (77.4 kW)) @ 11700 RPM
68.00 Nm (6.9 kgf-m or 50.2 ft.lbs) @ 9200 RPM

Dus op papier denk je goed te doen aan de 750, maar zo zie je maar dat schijn kan bedriegen op (overgens zijn beide motoren naakt, dus ze zullen het beide niet worden, tenminste ik dacht dat je niet naakt wou rijden)
Noem je ook wel gelijk de allerlichtste naked op ook he ;)
Maar inderdaad, Kawasaki heeft zitten slapen. De Z750 zal gerust wel lekker rijden maar vergeleken met de (Japanse) concurrente gewoon 20kg te zwaar.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar nu is er in die klasse van "streetfighters" (*) wel weer een "wedloop" gaande om meer CC's.
Yamaha had de FZ6, en ging naar de FZ8. Suzuki had de GSR600, en ging naar de GSR750. Ik weet niet wat Kawasaki had, maar die gingen dus ook via de Z750 naar de Z800.
Van de japanners doet alleen Honda voorlopig niet mee aan dat spelletje. De Hornet blijft voor komend jaar nog ongewijzigd op 600.

*: lees: prima, degelijke motoren, vaak nakeds met een goed rijwielgedeelte en aantrekkelijke prijs die zowel geschikt zijn voor beginners als gevorderde rijders om veel plezier mee te hebben.

Die toename in CC's, leidt dat ook daadwerkelijk tot merkbare verbeteringen? Behalve dan het standaard "nu nog dynamischer, nog levendiger, nog meer punch van onderin en lekker schakellui rijden"-verhaal?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kadett
DrivinUCrazy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:28:
Maar nu is er in die klasse van "streetfighters" (*) wel weer een "wedloop" gaande om meer CC's.
Yamaha had de FZ6, en ging naar de FZ8. Suzuki had de GSR600, en ging naar de GSR750. Ik weet niet wat Kawasaki had, maar die gingen dus ook via de Z750 naar de Z800.
Van de japanners doet alleen Honda voorlopig niet mee aan dat spelletje. De Hornet blijft voor komend jaar nog ongewijzigd op 600.

*: lees: prima, degelijke motoren, vaak nakeds met een goed rijwielgedeelte en aantrekkelijke prijs die zowel geschikt zijn voor beginners als gevorderde rijders om veel plezier mee te hebben.

Die toename in CC's, leidt dat ook daadwerkelijk tot merkbare verbeteringen? Behalve dan het standaard "nu nog dynamischer, nog levendiger, nog meer punch van onderin en lekker schakellui rijden"-verhaal?
Ik ben zelf nu al bijna 2 jaar 1050 cc gewend :9~
Kreeg voor de 1000km beurt een GSR600 mee, ding is niet vooruit te branden zonder hem boven de 8-9000 toeren te houden gewoon niet grappig. Zelfs mijn, bijna 30kg zwaardere, GSX650F die ik voor de Speed Triple had reed stukker beter bij normaal optrekken en lage toeren.

In feite hebben alle 600->750/800 cc een upgrade in cylinderinhoud en koppel gekregen maar blijven allemaal rond de 105-110pk zitten qua vermogen. De Street Triple loopt 'achter' wat betreft cylinder inhoud maar die heeft zo'n subliem rijgedeelte dat meer vermogen niet echt nodig is. Als het op sturen aankomt draait die rondjes om de competitie.

Je word geen betere bestuurder van meer vermogen, ook niet van minder :) Maar tenzij je het dus niet erg vind om continue in de toeren te jagen is schakel lui, op-koppel-rijden toch verdomde lekker.

Ik heb genoeg ritjes in groepen meegereden (sportief toeren, niet steppies aan de grond :+ ) met 600cc's waar ik eigenlijk het hele ritje niet hoefde te schakelen.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:28:

de hele 800cc club komt vanuit de motogp :Y als ze toch een goed 800cc blok bouwen moeten ze het ook op straat kunnen wegzetten :Y

• merauder
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:09:
Voorkeur gaat uit inderdaad naar een top-half, maar mocht ik een naked treffen die mij bevalt dan sta ik er zeker voor open om ook deze te proberen.

Mijn vorige fiets was een heus brik. Destijds voor een paar knaken gekocht. Recreatief een bocht nemen was gewoon geen probleem, maar het echt leren rijden, daar was deze motor eigenlijk niet geschikt voor. Ik ben van het soort wat nu een motor koopt op basis van wat voelt/zit goed. De specs komen later wel .

Wel valt me op dat er best veel Z750's te koop staan van een recent bouwjaar. Misschien wel een signaal dat eigenaren er zelf heel erg op uitgekeken zijn.

• Ricepuppet
Van de zomer wil ik qua kleding, veilig rijden. Ik heb nu een perfecte winterjas met bescherming, maar voor de zomer heb ik niks.

Vorig jaar heb ik met korte afstanden (binnen bebouwde kom) een t-shirt aangetrokken, en af en toe een jas. Met temperaturen van 20-27 graden was dat geen pretje.

Vandaar dat ik

1. Bescherming zoek in de zomer qua jas
2. Iets dat licht is, goed ventileert en koel genoeg is.

Ik kwam met eerste gedachten, hier op uit. Iemand ervaring met zulke body-armors?

1. Ventileert dit goed?
2. Stel, in een worst case scenario, dat ik val en glijd over de grond, is dat mesh spul goed voor je huid? Veroorzaakt het geen brandwonden of dat het blijft plakken aan je huid, etc.?

[ Voor 14% gewijzigd door Ricepuppet op 07-01-2013 00:03 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Een goede set thermo-ondergoed doet vaak ook wonderen. Dit verdeelt het vocht waardoor je beter afkoelt. Combineer dit met een doorwaai jack als je het warm hebt.

• Ricepuppet
Exigence schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:28:
Een goede set thermo-ondergoed doet vaak ook wonderen. Dit verdeelt het vocht waardoor je beter afkoelt. Combineer dit met een doorwaai jack als je het warm hebt.
Ricepuppet schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:00:

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:45
Ricepuppet schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:00:
Van de zomer wil ik qua kleding, veilig rijden. Ik heb nu een perfecte winterjas met bescherming, maar voor de zomer heb ik niks.

Vorig jaar heb ik met korte afstanden (binnen bebouwde kom) een t-shirt aangetrokken, en af en toe een jas. Met temperaturen van 20-27 graden was dat geen pretje.

Vandaar dat ik

2. Iets dat licht is, goed ventileert en koel genoeg is.

Ik kwam met eerste gedachten, hier op uit. Iemand ervaring met zulke body-armors?

1. Ventileert dit goed?
2. Stel, in een worst case scenario, dat ik val en glijd over de grond, is dat mesh spul goed voor je huid? Veroorzaakt het geen brandwonden of dat het blijft plakken aan je huid, etc.?
De Revit Air lijkt me hiervoor een prima jas.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb bij Hein Gericke een Airstream II combinatie gekocht. De bescherming is daarmee gewoon in orde. (Let wel op; er zitten standaard geen heupprotectoren in, maar is er wel op voorbereid) Heupprotectoren kosten geen fortuin, dus dat is verder geen probleem.

Dat pak ventileert hardstikke goed. Sterker nog, als het onder de 25 graden is heb ik het gevoel dat ik in mijn onderbroek op de motor zit, zonder pak. Ik heb afgelopen jaar op een dag met 25 graden een stuk door de Ardennen / Eifel gereden. Er zijn daar een paar lange stukken met alleen maar schaduw, en het is er sowieso al wat koeler. Ik ben bij een tussenstop bewust even in een serre gaan zitten om weer op te warmen, omdat ik gewoon zat te bibberen van de kou. Vocht- en temperatuurregulerende onderkleding is dus echt wel aan te raden. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

merauder schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:48:
[...]
Voorkeur gaat uit inderdaad naar een top-half, maar mocht ik een naked treffen die mij bevalt dan sta ik er zeker voor open om ook deze te proberen.
dan kan ik haast niet anders zeggen,
Neem een oudere Fazer 600 (vaak mee gereden) of een CB600S (heb ik vroeger ook als eerste motor gehad)
enige zwakke punt op beide machines is relatief zwakke voor vering, (bezoekje aan Hyperpro voor een setje progresieve vering, aanrader)
de Yahama heeft de betere remmen, de Honda het net wat beter lopend blok.
Maar hoe dan ook motoren met de potentie om echt op "te leren" rijden (grofweg 60Nm 100pk, prima frames en remmen).
Beter nog, deze 2 motoren zijn vroeger veel verkocht, dus veel aanbod en zijn met wat snuffel werk voor lage prijzen te vinden

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

[OPTIMATE6-SAE] OPTIMATE OPTIMATE 6 SAE OPTIMATE 6 MET SAE AANSLUITING: In ons verzendmagazijn verwacht op 7/01/2013

[L10003235] RAD PARKEERHULP L10003235: In ons verzendmagazijn verwacht op 7/01/2013

Uw volledige bestelling zal waarschijnlijk kunnen verstuurd worden op 8/01/2013.
Zo, een nieuwe Optimate en parkeerhulp besteld. Eens kijken of de XT dan wel in m'n garage past samen met m'n auto :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

DinX schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Zo, een nieuwe Optimate en parkeerhulp besteld. Eens kijken of de XT dan wel in m'n garage past samen met m'n auto :)
Parkeerhulp? is dat zo'n paddockstand met zwenkwielen eronder?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Mike2k schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:26:
[...]

Parkeerhulp? is dat zo'n paddockstand met zwenkwielen eronder?
http://www.rad.eu/nl/c/p/22534-rad-parkeerhulp-l10003235.htm

Voor motoren met middenbok :)

Zoiets dus

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 07-01-2013 10:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Met MPP 2CT ga ik het circuit niet op ;) Alleen maar smeren die bandjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Exigence

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Ik had er nog even bij moeten zetten dat je dat dan moet doen met een goede zomerjas. Mocht je het dan nog te heet hebben kun je dus de een doorwaai jack kiezen. Heb er zelf ook één, maar nooit aan, voel me er niet 100% veilig in. Rij altijd in 100% leer :)

• Widow
En als je met 80kmpu door een vrachtwagen van rechts word geschept heeft dat leren pak ook weinig zin meer :+ ik heb btw een Revit doorwaai broek, dat is ideaal. Maar onder de 25 graden is het koud idd.

• Exigence

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Nee inderdaad :+ Maar ik zouiedereen die normaal in textiel rijdt sterk aan willen raden eens leer te proberen, en dan minimaal een leren broek. Ik vond dat zo veel lekkerder en vertrouwder zitten dan textiel :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:31:
BMW maakt wel eens vaker ontwerp fouten...
bij het nieuwe boxer blok hoop ik echt voor de nieuwe eigenaren dat hun dynamos nooit kapot zullen gaan...
Zo hebben alle motoren wel wat. Een vriend van me werkt bij Hessing (nu Louwman geloof ik) aan Rolls Royces. Toen daar een BMW V12 in kwam, had ie daar ook geen goed woord voor over. Het is niet dezelfde 'kwaliteit' als de RR blokken, maar dat betekent niet dat het steeds kapot gaat. De mijne heeft er nu bijna 170k op zitten en de dynamo is nog niet kapot. Na zo'n stand en na zoveel jaar kom je er vanzelf een keer aan. En er zit op elke motor wel een onderdeel dat een bitch is om te vervangen. Je hebt nu eenmaal niet de volledige vrijheid om het ding in te bouwen waar je wilt en je kunt onmogelijk alles op een makkelijk bereikbare plaats zetten. Je moet compromissen sluiten.

Zo zit bij mij de accu op een kloteplaats, waardoor ik 'm er niet effe makkelijk uit kan halen. Het is concurreren met de plek van het luchtfilter onder het zadel, dus zit ie onder de tank. Ik moet nu dus de zijkap eraf halen. Nou hoef ik niet elke dag bij de accu, maar ik zou 'm graag in de winter eruit willen halen om binnen aan de lader te hangen (motor staat buiten). Maar ja, als je dan een keer in de winter wil gaan rijden, heb je daar geen zin meer in natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-01 23:36
mphilipp schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
[...]

Zo hebben alle motoren wel wat. Een vriend van me werkt bij Hessing (nu Louwman geloof ik) aan Rolls Royces. Toen daar een BMW V12 in kwam, had ie daar ook geen goed woord voor over. Het is niet dezelfde 'kwaliteit' als de RR blokken, maar dat betekent niet dat het steeds kapot gaat. De mijne heeft er nu bijna 170k op zitten en de dynamo is nog niet kapot. Na zo'n stand en na zoveel jaar kom je er vanzelf een keer aan. En er zit op elke motor wel een onderdeel dat een bitch is om te vervangen. Je hebt nu eenmaal niet de volledige vrijheid om het ding in te bouwen waar je wilt en je kunt onmogelijk alles op een makkelijk bereikbare plaats zetten. Je moet compromissen sluiten.

Zo zit bij mij de accu op een kloteplaats, waardoor ik 'm er niet effe makkelijk uit kan halen. Het is concurreren met de plek van het luchtfilter onder het zadel, dus zit ie onder de tank. Ik moet nu dus de zijkap eraf halen. Nou hoef ik niet elke dag bij de accu, maar ik zou 'm graag in de winter eruit willen halen om binnen aan de lader te hangen (motor staat buiten). Maar ja, als je dan een keer in de winter wil gaan rijden, heb je daar geen zin meer in natuurlijk.
Mijn accu zit ook op een kloteplek, ik moet mijn zijkappen en de hele benzinetank eraf halen wil ik erbij kunnen.

Gelukkig voor mij heeft de vorige eigenaar daar al iets op bedacht: Die heeft een kabel gekocht die je aan de accu vast kan maken, met aan de andere kant een aansluiting voor een acculader. Die heeft hij aangesloten, en onder de zitting door de stekker richting buddyseat gestoken. Nu hoef ik alleen maar mijn buddyseat eraf te halen om mijn accu aan de lader te hangen :)

Wellicht is dat een idee voor je? Hoef je het spul maar 1 keer eraf te halen, en kan je er voortaan simpel en snel bij :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Morax schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Mijn accu zit ook op een kloteplek, ik moet mijn zijkappen en de hele benzinetank eraf halen wil ik erbij kunnen.

Gelukkig voor mij heeft de vorige eigenaar daar al iets op bedacht: Die heeft een kabel gekocht die je aan de accu vast kan maken, met aan de andere kant een aansluiting voor een acculader. Die heeft hij aangesloten, en onder de zitting door de stekker richting buddyseat gestoken. Nu hoef ik alleen maar mijn buddyseat eraf te halen om mijn accu aan de lader te hangen :)

Wellicht is dat een idee voor je? Hoef je het spul maar 1 keer eraf te halen, en kan je er voortaan simpel en snel bij :)
Hij zegt dat de motor buiten staat, als dat dan ook nog op de openbare weg (stoep oid) is dan zou ik daar niet de hele winter een kabeltje heen willen hebben. Als hij nou in z'n eigen tuin kan staan is het nog te overwegen.
Ik moet bij mij ook de hele accu eruit halen, we hebben namelijk geen elektriciteit in de garage. Maar ik hoef alleen 2 bouten los te draaien en ik heb het zadel eraf en ik kan bij de accu, dat is zo gedaan :)

• Serotonine
  • Laatst online: 16-01 17:44
Nog eentje uit de catagorie "eindeloze discussies".
Mijn contactslot gaat sinds een aantal dagen stroef.
Van stuurslot afhalen en op 'on' zetten ging altijd prima, maar nu dus niet meer.
Na een beetje zoeken kom je op 2 groepen uit. Pro WD40 en anti WD40 (wel grafiet poeder).
WD40 maakt schoon maar trekt weer vocht en vuil aan en grafiet schijnt ook bende aan te trekken.
kruipolie gaat ook niet door naar de volgende ronde: Palletjes en pennetjes in het slot blijven door de olie aan elkaar kleven.

Wat zijn hier de ervaringen?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06

bakvis

Tweakers.Nerd

Serotonine schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:06:
Van stuurslot afhalen en op 'on' zetten ging altijd prima, maar nu dus niet meer.
Na een beetje zoeken kom je op 2 groepen uit. Pro WD40 en anti WD40 (wel grafiet poeder).
WD40 maakt schoon maar trekt weer vocht en vuil aan en grafiet schijnt ook bende aan te trekken.
kruipolie gaat ook niet door naar de volgende ronde: Palletjes en pennetjes in het slot blijven door de olie aan elkaar kleven.

Wat zijn hier de ervaringen?
Speciale ouderhoud spray van ABUS bijvoorbeeld? Normaliter bedoeld om de sleutelgaten van sloten te smeren, maar werkt mogelijk ook voor je contactslot?

[ Voor 4% gewijzigd door bakvis op 07-01-2013 14:39 ]

Mijn Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Serotonine schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:06:
Volgens mij doen ze het al eeuwen met een druppeltje kruipolie. Niets mis mee. Je kunt voor elke methode voor en tegenstanders vinden. WD40 is ook al zo'n splijtzwam. De ene zweert erbij en de ander wil er niets van weten. Voor al die shit er was, hadden we kruipolie en dat werkt goed. Dat er nu andere dingen zijn, wil niet persé zeggen dat kruipolie slecht was. De commercia wil je gewoon iets anders (vaak duurders) aansmeren.

Kijk maar naar soda en groene zeep. Feitelijk heb je geen andere schoonmaakmiddelen meer nodig. Maar ja, aan een zakje soda van een paar dubbeltjes verdient men niet genoeg, dus maken ze je wijs dat je een fles van €3 nodig hebt...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nix

[ Voor 99% gewijzigd door mphilipp op 07-01-2013 14:45 ]

• Serotonine
  • Laatst online: 16-01 17:44
Ik heb op het werk alleen teflon spray kunnen vinden. Met het idee de boel schoon te spuiten en tevens een smerend laagje teflon achter te laten. Dit schijnt (nog) niet te werken.
Thuis maar even met WD40 in de weer (mits ik hem van stuurslot af kan halen).

[ Voor 21% gewijzigd door Serotonine op 07-01-2013 14:56 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou siliconenspray misschien ook goed zijn? Die heb ik toevallig nog thuis staan en daar zit zo'n handig rietje bij. :P

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Exigence schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:28:
Inderdaad, ik heb afgelopen zomer 2 hele dagen met 40-48 graden in volledig leer (+leren handschoenen) rond gereden door Marokko en zelfs dat is goed te doen met termo ondergoed er onder:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/417586_382684445131150_915370144_n.jpgBij alles boven de 35 graden is het wel aan te raden het termoshirt om het anderhalf uur nat te maken, heerlijke airco krijg je dan. Maar ik kan me niet voorstellen dat textiel heel veel beter is met hoge temperaturen.
Sterker nog, met die 48 graden wou je het visier echt dicht houden en je nek winddicht bedekt houden omdat die rijwind je juist opwarmt ipv afkoelt.

• Ricepuppet
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:46:
Ik heb bij Hein Gericke een Airstream II combinatie gekocht.
Kleur: Zwart :-(
BlackLabel01 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:00:
[...]

De Revit Air lijkt me hiervoor een prima jas.
Leuke optie. Onthoud ik.
Exigence schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Ik had er nog even bij moeten zetten dat je dat dan moet doen met een goede zomerjas. Mocht je het dan nog te heet hebben kun je dus de een doorwaai jack kiezen. Heb er zelf ook één, maar nooit aan, voel me er niet 100% veilig in. Rij altijd in 100% leer :)
Blech. Ik heb in het begin van mijn motorrijd periode een leren broek aangehad; zat lekker, zeker met lange ritten.

Twee nadelen. Een; ik kreeg in de zomer m'n broek vrijwel niet meer uit. Ding zat zo vastgeplakt aan mn benen dat ik hulp moest inroepen. Twee, het gaat na een dag rijden enorm stinken naar zweet.

Textiel-lover in hart en nieren :P

Overigens, als goedkope optie kan toch wel zo'n body armor volstaan?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Motorcycle-Full-Body-Armor-Jacket-Spine-Chest-Protection-Gear-M-L-XL-2XL-3XL-/00/s/NDAwWDQwMA==/$(KGrHqF,!i8FCzKwo7qyBQ4JzvRmjg~~60_12.JPG

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:03:
Zou siliconenspray misschien ook goed zijn? Die heb ik toevallig nog thuis staan en daar zit zo'n handig rietje bij. :P
Die zooi trekt vuil aan én houdt 't vast :o

Als je contactslot al stroef gaat dan kun je 't beter even goed schoonmaken met "spoel-olie" (in dienst gebruikte we dat spul als wapen-olie om die dingen gangbaar te houden).

Na 't reinigen wat grafietpoeder aan de sleutel zodat 't slot weer gesmeerd wordt en klaar is......

Deze olie, dus.... om te reinigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 07-01-2013 15:30 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
[...]
zeker de 1100 of 850 RT?
lekker ergens rechts onder een berg kuipwerk...
Die dingen zijn dan ook echt een nachtmerrie om met start kabels te starten.
massa maar ergens op het frame, en dan met de klem op een lange schroevendraaier en dan mikken op de accu pool...
1 extra set handen nodig om dan nog het start knopje te vinden op het stuur....

Als je ooit de kans krijgt, optimate stekkertje er op maken...

• Widow
Ricepuppet schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:12:
Blech. Ik heb in het begin van mijn motorrijd periode een leren broek aangehad; zat lekker, zeker met lange ritten.
je weet dat je onderkleding draagt bij leren kleding om dat plakken en stinken te voorkomen :P ?

En over lastige accu's, daar kan mn KTM over meepraten :+ ik moet eerst een carter beschermplaat loshalen. Daarna een accuklepje losmaken. En dan zit de plus pool zo diep dat ik er niet met een gewone accuklem bij kan. Dus afgelopen week maar een kabeltje gemaakt waarmee ik de accu van buiten kan opladen. Op mn oude VFR ging het makkelijker, zadel los, rubber flapje omhoog, en ik was bij de accu.

• Ricepuppet
Widow schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:37:
[...]

je weet dat je onderkleding draagt bij leren kleding om dat plakken en stinken te voorkomen :P ?
Really? 8)7

Ik deed m'n broek altijd gewoon zo, hop, aan.

Verwijderd

[...]
Twee nadelen. Een; ik kreeg in de zomer m'n broek vrijwel niet meer uit. Ding zat zo vastgeplakt aan mn benen dat ik hulp moest inroepen. Twee, het gaat na een dag rijden enorm stinken naar zweet.
klinkt alsof je lage(re) kwaliteit kleding aan had.

Er gaat simpel weg niets boven leer, ieder die het tegendeel beweert heeft waarschijnlijk nog geen kwaliteit kloffie aangehad.

2 tips, kangeroe leer, en gevoerd (die voering stel niets meer voor dan een vocht absoberende stof die je kan uitwassen, en ervoor zorgt dat je inderdaad niet gaat vast kleven)

niets is zo goed ademend and val/scheur bestendig als leer.

Ivm met heet weer,
vanaf 25 graden rijd ik in een broek van E-Squad en een Dainese doorwaaijas (wat een enorm suf woord zeg)

onder de 25 graden bij droog weer speel ik de zwarte power ranger in een combinatie van Kushitani.
Geen idee wat die tegenwoordig kosten, heb ik destijds bij Motoport gekocht, meen iets van 1000€
Mischien voor sommige iets te hoog gegrepen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dainese/Berik, AlpineStars & Rev-IT blijven (IMHO) de betere merken als je lederen confectie spullen zoekt. Met custom made (Damen i.e.) kom je al weer in geheel andere prijsklassen terecht.

Maar inderdaad: AL-TIJD een laagje (thermo) onderkleding er onder dragen!!

Verwijderd

Damen vraagt alleen wel vanaf 1500 geloof ik HOLY FUCK betaalbare op maat gemaakte overals en combis tegenwoordig, jammer dat ik niet meer in Nederland woon! (serieus, op maat pak voor een prijs van een Dainese confectie pak, naar eigen smaak te maken met kleur etc)

Nog een reden om geen textiel te dragen is het feit dat je er niet mee op circuit mag rijden...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 16:02 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Overigens, als goedkope optie kan toch wel zo'n body armor volstaan?
Goedkoper is het niet en het is meer gedoe met aan en uittrekken. Al is het een heel goede oplossing om een pak op maat te hebben voor een wat lagere prijs dan een maatpak, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

And it goes BRAAAAAPP!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het je om hippe kleurtjes te doen is: tja, het komt inderdaad in één kleur en dat is zwart. Als het je om de warmte gaat: daar heb je geen enkele last van. Hein Gericke gooit er nog wat leuke marketingkreten tegenaan, maar feit is dat het spul gewoon goed ventileert, en er toch redelijk sportief (voor een textielen pak) uit ziet. En het is zeer betaalbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2013 16:11 ]

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:24
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:31:
[...]

zeker de 1100 of 850 RT?
massa maar ergens op het frame, en dan met de klem op een lange schroevendraaier en dan mikken op de accu pool...

De R850R heeft de accu ook onder de tank zitten. Ik ben blij dat ik een BMW-plug op de optimate heb zitten. Anders had ik die twee haren die ik nog op mijn hoofd heb er in frustratie uit getrokken. :(

Entropy isn't what it used to be

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over de contactsleutel / killswitch discussie van een paar dagen geleden; ik had eens een mailtje naar Honda gestuurd. Het antwoord verrast me niet echt, maar hier komt ie dan:
Het instructieboek bij de motorfiets zal aangeven dat, in de normale praktijk situatie, de motor met de contactsleutel / het contactslot uitgezet dient te worden. Er wordt genoemd dat deze schakelaar vooral bedoeld is als veiligheids- of noodschakelaar.

De schakeling van de noodstopschakelaar is vaak per motorfiets verschillend en daarom is een algemene stelling lastig. Ook is er een verschil in schakeling afhankelijk van het type ontsteking, welke op een bepaald type motorfiets is toegepast. Het doel van de noodstopschakelaar is, zoals de naam al zegt, om in een noodgeval de motor uit te zetten. Bij veel oudere motoren liep direct de primaire stroom/spanning van de ontsteking via de noodstopschakelaar. Veelvuldig gebruik van de noodstopschakelaar kan bij deze schakeling de levensduur van de noodstopschakelaar contacten verkorten.

Het advies is om onder normale omstandigheden de motor altijd met de contactsleutel uit te zetten.
Vooral het vetgedrukte gedeelte wijst dus op oudere motoren waarbij de ontsteking via de killswitch loopt, en dat de contacten van de killswitch hieronder kunnen lijden. Dit kan best kloppen.

Bij modernere motoren is deze spanning via een relais ontkoppeld, en kan het in principe geen kwaad. (zeg ik, na het schema van een CBR600 bekeken te hebben)

Het officiele advies blijft om de contactsleutel te gebruiken, dan zit je _altijd_ goed. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:31:
[...]
zeker de 1100 of 850 RT?

Check! Ik heb een speciale kabel aan de accu gemaakt waar ik de (mini) compressor op aan kan sluiten, maar dus ook een andere accu of wat dan ook. En je kunt een lader ook via de sigarenaansteker (dat kleine bmw stekkertje) aansluiten. Op zich hebben ze er wel aan gedacht, maar hij lijkt meer gemaakt voor mensen die 'm in een garage met stroom stallen.

Daarom ben ik 'verplicht' om in de winter af en toe te rijden. Geen straf ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:28:
[...]

Daarom ben ik 'verplicht' om in de winter af en toe te rijden. Geen straf ;)
Winterseizoen? Dat is toch dat wat donkere zomerseizoen? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Dan heb je wel zo'n middenpikkel nodig, en moet je hem er op kunnen zetten.
Ik ben zelf niet zo stevig gebouwd, misschien daarom dat ik hem er nooit op kreeg?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:46:
[...]

klinkt alsof je lage(re) kwaliteit kleding aan had.
Allebei (de jas en broek) waren van Revitt. De jas zat lekker, maar ik vond het niks in warm weer. Denk, persoonlijke mening.
ROFLASTC schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:09:
[...]Goedkoper is het niet en het is meer gedoe met aan en uittrekken. Al is het een heel goede oplossing om een pak op maat te hebben voor een wat lagere prijs dan een maatpak, als je begrijpt wat ik bedoel. :)
Deze hebben een rits in het midden; als in een normale jas.
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Als het je om hippe kleurtjes te doen is: tja, het komt inderdaad in één kleur en dat is zwart. Als het je om de warmte gaat: daar heb je geen enkele last van. Hein Gericke gooit er nog wat leuke marketingkreten tegenaan, maar feit is dat het spul gewoon goed ventileert, en er toch redelijk sportief (voor een textielen pak) uit ziet. En het is zeer betaalbaar!
Het ging mij meer om het feit dat zwart warmte aantrekt. Ik ga me er verder in verdiepen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met 't (BMW motoren only) CAN-Bus systeem moet je daar tegenwoordig ook mee uitkijken, mphilipp. Ge-Wel-Dig systeem, dat CAN-Bus (auto's hebben amper anders meer, tegenwoordig) maar je moet er met moderne motoren wél/ook rekening mee houden als je wat "simpels" wil aansluiten op je boordspanning.

Pagina: 1 ... 427 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.