Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 419 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.953 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 21:16
wimmel_1 schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:56:
Die apparaten hebben toch per definitie een binair gas mechanisme?

Althans... Zo wordt er door een groot deel van de gebruikers mee omgesprongen :o
De meesten gebruiken inderdaad PWM (pulsbreedte modulatie voor de niet-technici) om hun snelheid te regelen. Mooooooop.......mooop...mooop....mooooooooop........mooop...mooop :+

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Whahaha _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Thedr schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:19:
[...]

De meesten gebruiken inderdaad PWM (pulsbreedte modulatie voor de niet-technici) om hun snelheid te regelen. Mooooooop.......mooop...mooop....mooooooooop........mooop...mooop :+
Tja zonder versnellingen moet je wat toch.. :P
Gas op die lollie :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-LE4zNkqcmXs/ULI5FgnTgFI/AAAAAAAAArk/7rIjSA3P5Hk/s800/IMG-20121125-WA0008.jpg

motor is binnen! *O*
hij is wel begrenst op 25kw maar het rijd nog steeds prima

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:18

-tom-562

Oliesjeik

Gaaf ding! Hij de glimmende kant boven :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nette fiets hoor. Mooiste kleur blauw ook :P

Hoelang zit je vast aan 25kw ?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:05:
[...]

Volgens mij wordt in Nederland alles onder de 600cc amper verkocht. Compensatiedrang gok ik.

Ook wel erg jammer, want in een binnenstad wil ik niet meer iets anders dan een motorscooter. Lekker dat lage gewicht en de smalle body overal slingerend doorheen wurmen, af en toe een bromfietspad pakken zonder dat iemand er last van heeft, fors accelereren tot 60-70 vanwege de vario. En natuurlijk een hoop meenemen zonder extra koffers. Dat alles met €30 aan verzekering per jaar en een verbruik van tegen de 1:40.

Een bromscooter kan dat grotendeels ook, maar dan op lagere snelheid en met het gezeik dat je constant tussen autoweg en fietspad moet switchen, waardoor je soms kilometers om moet rijden en je geen gebruik kunt maken van (70km/h) ringwegen.
Idd met dit, ik heb nu een scooter voor in de stad maar zou wel graag een 125cc vespa willen hoor :9 maar die dingen zijn zo duur :/

• PilatuS
  • Niet online
HammerT schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:13:
[...]

Idd met dit, ik heb nu een scooter voor in de stad maar zou wel graag een 125cc vespa willen hoor :9 maar die dingen zijn zo duur :/
Ik ga met de scooter naar mijn werk toe omdat dit veel sneller en goedkoper is dan met de motor of auto. Toen mijn vorige scooter op was heb ik nog gekeken naar een motor of motorscooter voor woon/werk. Er stond op MF een leuke Aerox met 150cc oid. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik best een stuk over het fietspad heen moet. De politie doet daar met de brommer meestal niet zo moeilijk over maar ik denk dat dit met de motorscooter wel anders is.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

joshje schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:31:
[afbeelding]

motor is binnen! *O*
hij is wel begrenst op 25kw maar het rijd nog steeds prima
Gefeliciteerd! :D Sjiek pak ook trouwens. 8)

• HammerT
Mijn nieuwe aanwinst btw, xt 350

Ja dat aantrappen moet ik nog een beetje onder de knie krijgen :D

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerste keer een manke poot zeker? :+

• joshje
PilatuS schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:59:
Nette fiets hoor. Mooiste kleur blauw ook :P

Hoelang zit je vast aan 25kw ?
2 jaar lang :P

Verwijderd

HammerT schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:58:
Mijn nieuwe aanwinst btw, xt 350

[video]

Ja dat aantrappen moet ik nog een beetje onder de knie krijgen :D
Laat je voeten eens lekker op de motor joh. ;) :P

Iemand trouwens de nieuwe BMW F800GT gezien?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.24.co.za/files/Cms/General/d/2182/3b543be7613245748183f3e5eb86b9cf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.24.co.za/files/Cms/General/d/2182/142fc1b0d7c34f2fbf73e406937dc1a5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.24.co.za/files/Cms/General/d/2182/544385b5b8b148f8b4f0b5532567dea9.jpg

:9~ :9~

Iets meer vermogen (66kW) dan zijn voorganger, de F800ST (62,5kw), betere ergonomie, meer windbescherming, etc. In feite heeft BMW wat meer de nadruk op touren gelegd met de ontwikkeling van de F800GT. Desalniettemin lijkt het mij geen straf om erop gezien te worden. Hij doet me overigens sterk denken aan de Yamaha XJ6 F Diversion, met die mooie lijnen die dan volledig teniet worden gedaan met die krankzinnig lelijke zijspiegels:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-motorcycles.org/wp-content/uploads/2010/03/Yamaha-FZ6-R.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 23:23 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:16:
[...]
Hij doet me overigens sterk denken aan de Yamaha XJ6 F Diversion, met die mooie lijnen die dan volledig teniet worden gedaan met die krankzinnig lelijke zijspiegels:
Dat krijg je met zo'n smalle kuip, dan moeten de spiegels op stokkies om om de bestuurde heen te kunnen kijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:48

steveman

Comfortabel ten onder

Bar ends !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Die dingen lijken mij niet echt veilig.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Ben blij dat ik de minst lelijke f800GS heb en niet die neuwe, de f800 GT heeft wel veel onderdelen die op nieuwe gs zitten zeg weinig orgineel dat stuk aan de zijkand van de tank.

Enige wat ik ervan op de gs zou willen is de riem.

Oh en het ziet er naar uit geen usd voorvork maar voorvork zoals de f650 gs :|

Olie filter wat onder te onder kap/ spoiler uit steekt is ook een gemiste kans, heb er niet voor niets een bashplate voor zitten 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door GBTW op 26-11-2012 00:19 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:08:
[...]

Die dingen lijken mij niet echt veilig.
Wat is er mis met bar-ends?
enige nadeel, je motor word er weer iets breder van en dat is klote in de file... (anders had ik ze ook op mijn Speedtriple gezet)

Overigens net een nieuwe helm aangeschaft.
Shoei Neotec, puike kwaliteit helm voor degene die nog opzoek zijn naar een systeem helm, aanradertje (mits je een "Shoei hoofd" hebt natuurlijk)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 12:03
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 03:57:
[...]

Wat is er mis met bar-ends?
enige nadeel, je motor word er weer iets breder van en dat is klote in de file... (anders had ik ze ook op mijn Speedtriple gezet)

Overigens net een nieuwe helm aangeschaft.
Shoei Neotec, puike kwaliteit helm voor degene die nog opzoek zijn naar een systeem helm, aanradertje (mits je een "Shoei hoofd" hebt natuurlijk)
:Y

Alleen nog even sparen :P Welke kleur is het geworden?

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
Vanochtend toch zoiets raars gehad op de GPz.

Reed 80 in zn 5, aantal honderd meter voor me springt de stoplicht op rood, van het gas af, nog niet bij remmen en ik laat het stuur los om even te rekken (Mn jas verveeld me al 20 min en ik besloot dat dat het perfecte moment was om het te fixen)
Begint mn stuur opeens onwijs te trillen en heen en weer te schudden. Pak em maar gauw vast en alles is weer normaal.
Heb zoiets nog nooit mee gemaakt met de GPz..
Voor of na geen enkel trilling gevoeld onder mn hand palmen, subsequent op een paar stukkies weer stuur los gelaten om te kijken of voelen waar het vandaan komt maar is me niet gelukt om het weer te krijgen.
Iemand enig idee?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
Misschien iets raars op het wegdek? Ik zou zeggen probeer het later nog eens op hetzelfde stukje weg.

https://freight.associates

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
GenjiBlade schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:11:

Reed 80 in zn 5, aantal honderd meter voor me springt de stoplicht op rood, van het gas af, nog niet bij remmen en ik laat het stuur los om even te rekken (Mn jas verveeld me al 20 min en ik besloot dat dat het perfecte moment was om het te fixen)
Begint mn stuur opeens onwijs te trillen en heen en weer te schudden. Pak em maar gauw vast en alles is weer normaal.
Heb zoiets nog nooit mee gemaakt met de GPz..
Voor of na geen enkel trilling gevoeld onder mn hand palmen, subsequent op een paar stukkies weer stuur los gelaten om te kijken of voelen waar het vandaan komt maar is me niet gelukt om het weer te krijgen.
Iemand enig idee?
Zoek eens op 'shimmy', is een instabiliteit die veroorzaakt kan worden door vanalles en nog wat, van topkoffers tot ongebalanceerd velgen etc...
Mijn XJ900 doet het ook, vooral met iemand achterop bij +-60km/u.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 02:18

DinX

Motormuis

Je hebt wel meer fietsen die bij bepaalde km/u beginnen trillen. Bij m'n oude XJ600S was dat rond de 80 km/u. Stond daar los van de banden/koffer/...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• UTwizard
  • Laatst online: 09-01 23:34
Klinkt een beetje als shimmy of (nog net niet) een tankslapper?

Vorige week hebben ze de ZX6R opgehaald voor de winterbeurt, wordt een duur grapje ben ik bang (nieuwe voorband, voorverken lek en dus het probleem dat ie op de snelweg uitvalt) :'( Maar ja, hobby mag geld kosten :+

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
Over winter en beurt gesproken,

Ik ben van plan om binnenkort de fiets ook in de winterslaap te doen, en wel bij Huybers. Ik zit eraan te denken om er dan ook meteen een beurt tegenaan te plakken. Is het dan het verstandigst om eerst de beurt te doen en hem dan daar gewoon te laten staan in de winterstalling, of eerst stallen en dan als ik hem weer wil gaan ophalen, dán een beurt?

https://freight.associates

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:44

_Apache_

For life.

Veel mensen geven aan dat als er verse motorolie inzit dit beter is voor motorblok, tov oude motorolie die dan kan inwerken op het blok.
Als ik zou stoppen in de winter( :+ ), dan heb ik liever de beurt al gedaan voor ik opstap, anders zou je het eerste mooie weekend meteen moeten missen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
GenjiBlade schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:11:

Heb ik ook op mn KTM, als ik boven de 100kmpu mn stuur los laat begint ie ook te slaan. Gewoon niet loslaten boven die snelheid :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MailMan
Op m'n K100 (en die van een vriend) gebeurt het ook. Rond de 60-70 handen los en het stuur gaat steeds harder uitslaan. Lijkt in mijn geval met de vibratie van het blok te maken te hebben. Zelfde snelheid in een andere versnelling en het gebeurt niet.

Algeheel advies dus: Afbeeldingslocatie: http://www.esportbike.com/forums/images/smilies/graemlins/809028-ridin.gif

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 26-11-2012 15:13 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Widow schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:56:
[...]

Heb ik ook op mn KTM, als ik boven de 100kmpu mn stuur los laat begint ie ook te slaan. Gewoon niet loslaten boven die snelheid :+
gewoon overtuigd zijn dat hij toch wel rechtuit gaat :Y

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
DECOY88 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:27:
[...]

gewoon overtuigd zijn dat hij toch wel rechtuit gaat :Y
Doet ie ook wel, maar ik ga liever niet uitproberen wat er gebeurt als ik het stuur niet vastpak als ie begint te trillen :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:05:
[...]

Doet ie ook wel, maar ik ga liever niet uitproberen wat er gebeurt als ik het stuur niet vastpak als ie begint te trillen :D
weleens gedaan maar die van mij bleef keurig in zijn lijn _O-

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:38:
Je hebt wel meer fietsen die bij bepaalde km/u beginnen trillen. Bij m'n oude XJ600S was dat rond de 80 km/u. Stond daar los van de banden/koffer/...
Heeft praktisch iedere motor wel in meer of mindere mate en altijd ergens rond de 80km/u.
Zolang ie dr mee stopt als je het stuur met 1 hand (of vinger) vasthoudt is het niks om je druk over te maken.

leeg

Verwijderd

I beg your pardon? excusez-moi?, was sagen sie?

Een motor moet gewoon stabiel blijven ongeacht snelheid.
Shimmying is een indicatie dat er iets mis is, ik zou het dan ook zeker goed in de gaten houden en proberen te achterhalen wat de oorzaak is

nadeel alleen, het kan echt vanalles zijn, banden spanning, veering instellingen, lagers, balans in banden etc etc etc.

Echter ik gok zo van Genji´s omschrijving dat het iets eenmaligs was.

Mijn vraag, durf je zo te zeggen welke toeren je blok liep? lagere snelheid kan het simpel we je blok zijn geweest dat laag in de toeren een beetje begon te bokken.

En had je je rem al geraakt voordat het begon? wellicht dat je de remklauwen eens moet reinigen omdat ze "plakken" In dit geval zou dan 1 van je schijven minimale vertraging hebben uitgevoerd, dat kan ook voor grote inbalans zorgen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:35:
[...]
Zoek eens op 'shimmy', is een instabiliteit die veroorzaakt kan worden door vanalles en nog wat, van topkoffers tot ongebalanceerd velgen etc...
Mijn XJ900 doet het ook, vooral met iemand achterop bij +-60km/u.
Mijn Div deed dat ook. Niet normaal, je schrikt je het apelazarus... Zo a-technisch als ik ben, zeg ik het tegen de dealer als ik 'm voor een beurt bracht en die kon dan zogenaamd niets vinden. Stelletje prutsers. Geen wonder dat ze inmiddels falliet zijn. Oplossing is natuurlijk simpel: je stuur niet loslaten, maar het zou idd gewoon moeten kunnen. Het kan de later gemonteerde topkoffer zijn geweest, maar ik kon dat niet uitproberen (geen zin om dat hele rek er weer af te halen.

Gelukkig hadden mijn andere motoren het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HammerT
Nouja blijkbaar hoort het zo bij sommige motoren, die komen fabriek af toch met een stuur demper.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt meestal veroorzaakt door de balhoofdshoek in combinatie met het type band en de belasting qua gewicht (verdeling voor/achter). Op een "SS" zul je zulk gedrag zélden tot nooit meemaken.

Die stuurdemper is voor hele andere doeleinden. Die's er om een "speedwobble" op te vangen tijdens het acceleren bij 't uitkomen van een snelle bocht.... Niet voor het kunnen rijden met losse handen bij "stilstand" (80Km/H).

P.S. De rede dat ik op m'n R6 een aftermarket (Öhlins) stuurdemper gemonteerd heb is vanwege de glooiende drempels die ze te pas en te onpas in bochten aanleggen tegenwoordig waardoor je er eigenlijk niet lekker uitkomt als je op 't gas gaat bij het verlaten van de bocht... Én uiteraard ook een beetje vanwege het "posergehalte" :P

De fiets heeft zo'n ding normaliter eigenlijk helemaal niet nodig als je de vering/demping goed ingesteld hebt én de wegen "vlak" zijn :+

[ Voor 71% gewijzigd door Will_M op 26-11-2012 23:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:58:
[...]

Mijn Div deed dat ook. Niet normaal, je schrikt je het apelazarus... Zo a-technisch als ik ben, zeg ik het tegen de dealer als ik 'm voor een beurt bracht en die kon dan zogenaamd niets vinden. Stelletje prutsers. Geen wonder dat ze inmiddels falliet zijn. Oplossing is natuurlijk simpel: je stuur niet loslaten, maar het zou idd gewoon moeten kunnen. Het kan de later gemonteerde topkoffer zijn geweest, maar ik kon dat niet uitproberen (geen zin om dat hele rek er weer af te halen.

Gelukkig hadden mijn andere motoren het niet.
Helaas heeft elk divje het inderdaad wel in meer of mindere mate. En het wordt zeker versterkt door een topkoffer. Oplossing is in ieder geval je banden goed laten balanceren, dat scheelde bij mij in ieder geval een boel.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wauw, op een Div zou je toch júist dat soort dingen niet verwachten :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op m'n Div '900 heb ik er nog nooit last van gehad. Zonder handen uitrollen voor stoplichten e.d. doe ik vrij regelmatig, met snelheden varierend van 40 tot 120+, maar dat ding gaat gewoon als een trein rechtdoor*.

*nadat de voorband en balhoofdlager vervangen waren, daarvoor viel die als baksteen naar links

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Jelte
  • Niet online
Dan heb je best mazzel :) Maar het varieert tot echt heftige shimmy (dan moet je echt naar de garage) en tot heel minieme trillingen (zoals inmiddels bij mij). En die minieme trillingen kunnen erger worden als je een flinke topkoffer tot de nok toe vult. Dat doe ik dus niet meer ;)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 20:08
De motor protesteerde gewoon omdat je geen gas gaf. Dan krijg je een intieme trilling door, dat je de gashendel weer moet strelen.

• Jelte
  • Niet online
Huh? Wat bedoel je?

Verwijderd

Bovenstaande verhalen doen me denken aan het Pan Weave verschijnsel. ;)

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:58:
:( daarmee is een motorambulance bestuurder hard eraf gevallen op de a12 bij Zoetermeer een tijd terug

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:58:
Dat klinkt wel serieus! Maar bij de Div is het niet zo erg. De trillingen zijn heel makkelijk tegen te houden door gewoon je stuur losjes vast te houden.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een trillend stuur is niet goed bij elke snelheid niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[MF Posermodus]
Ik heb geen last van een trillend stuur, ik rij altijd op m'n achterwiel11!1```!!1
[/MF Posermodus]

Oh wacht, ik had al bijna een schone onderbroek nodig toen m'n voorwiel voor het eerst een paar CM het luchtruim koos tijdens hard optrekken in de 1 :') :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:46:
[MF Posermodus]
Ik heb geen last van een trillend stuur, ik rij altijd op m'n achterwiel11!1```!!1
\[/MF Posermodus]

Oh wacht, ik had al bijna een schone onderbroek nodig toen m'n voorwiel voor het eerst een paar CM het luchtruim koos tijdens hard optrekken in de 1 :') :P
heb je hem eindelijk gebalanceerd op zijn achterwiel zit je midden in een woonwijk :')

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik heb problemen met mijn fiets :(

Ik heb een Suzuki GSX600F uit 1988 (GN72A model uit mijn hoofd).
Twee maanden geleden heb ik de motor geparkeerd in de tuin (draaiend en al) met toen twee weken oude bougies en in de zomer nog een beurtje gegeven wat betreft oliefilter vervangen en oliewissel.

Nu wil ik de motor weer eens gebruiken aangezien er een paar droge dagen aankwamen, echter heeft hij nu geen zin meer :(

De accu hangt intussen weer aan de druppellader. De startmotor draait vrolijk rond, maar ik hoor geen oempf (zeg maar een ontsteking). Ik heb de benzinetank verwijderd om te kijken of de bougies wel willen vonken en dat is het geval, plus dat je best wel wakker wordt van zo'n stroomstoot :P

Wat kan ik nog meer controleren om hem aan de praat te krijgen?
De kappen op de carburateurs krijg ik helaas niet verwijderd, dan draai ik de kop dol van de schroeven....
Dodemansknop is het ook niet, dan draait de hele startmotor niet :+

Het ruikt naar benzine na een startpoging, de bougies vonken dus, zijn niet vochtig en zijn een tikkeltje zwart.

Hieronder wat foto's van hoe het onder de tank eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.vhcomputers.nl/wp-content/uploads/2012/11/2012-11-27-19.15.31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vhcomputers.nl/wp-content/uploads/2012/11/2012-11-27-19.15.11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vhcomputers.nl/wp-content/uploads/2012/11/2012-11-27-19.15.21.jpg

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• MailMan
Hmm als hij wel vonkt en benzine krijgt zou ik toch denken dat hij misschien verzopen is. Ook omdat je zegt dat je de bezine echt ruikt. Maar als je zeker weet dat de bougies droog zijn dan vind ik het lastig om een andere oorzaak te bedenken.

• dion_b
  • Laatst online: 00:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, eindelijk nieuwe banden besteld voor m'n PC. Worden de Metzelers, ME-880 om precies te zijn. Bij de K75 hadden Metzelers geen goede naam, maar bij de PC heb je weinig keuze (dit of Dunlop K555 die schijnbaar niet houden van nat weer en veel te snel slijten). Dus dan maar deze. Experimenten met autoband achterop laat ik maar voor volgende keer ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 08:51
Wat kan ik nog meer controleren om hem aan de praat te krijgen?
De kappen op de carburateurs krijg ik helaas niet verwijderd, dan draai ik de kop dol van de schroeven....
Dodemansknop is het ook niet, dan draait de hele startmotor niet :+
Heb je de PRI stand wel gebruikt om de vlotterbakken weer te vullen ?

Edit: Even quote stukje van beerkeeper toegevoegd. Er stond alweer een andere reactie tussen :)

[ Voor 72% gewijzigd door Korvaag op 27-11-2012 22:01 ]

UNOX: The worst operating system

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies, na een tijd stilstand zijn de carbs leeg. Op pri zetten en doorstarten dus. Toevallig ook nog een vacuum-benzinepomp?

• Beerkeeper
Korvaag schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:00:
[...]

Heb je de PRI stand wel gebruikt om de vlotterbakken weer te vullen ?

Edit: Even quote stukje van beerkeeper toegevoegd. Er stond alweer een andere reactie tussen :)
MikeyMan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:05:
Precies, na een tijd stilstand zijn de carbs leeg. Op pri zetten en doorstarten dus. Toevallig ook nog een vacuum-benzinepomp?
Het is een vacuumtank idd. Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet :X Maar volgens motor-forum (http://www.motor-forum.nl...message/14205680#14205680) moet hij dus naar achteren wijzen.

Het is dat het asociaal is om rond dit tijdstip nog te gaan sleutelen en de fiets proberen te starten, maar anders zou ik direct verder gaan :D

• Korvaag
MikeyMan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:05:
Dat is niet nodig. Met starten trekt ie zich vol op vaccuum. Dat kan ff duren. Met de PRI stand omzeil je het vaccuum en lopen de vlotterbakken gewoon vol (en in sommige gevallen zelfs over).

Dus: 30 seconden PRI stand zonder starten. Dan de kraan gewoon naar ON zetten en starten. Paar keer rondgaan (moet nog ff wat brandstof je kleine leidingen in van je choke bv) en dan zou alles aan moeten slaan.

Verwijderd

Okay, hier is een raadsel.

Wanneer de motor (zeer, zeer) koud is, beweegt de koppelingshendel in slowmotion. Een betere manier om het te omschrijven weet ik niet. :P
Vergelijk de beweging met het bewegen van je handen door de lucht vs ondergedompeld in water. Je voelt _veel_ meer weerstand, etc. Wanneer ik de koppelingshendel loslaat nadat ik deze heb ingetrokken, gaat hij langzaam weer terug. Met als gevolg: opschakelen gaat voor geen ene meter.
Maar hier komt het: wanneer de motor voldoende is opgewarmd, verdwijnt het verschijnsel langzaam maar zeker, totdat het koppelen volledig is teruggekeerd naar "normaal". Is dit olie in de koppeling die moet opwarmen? Zit er andere olie in de koppeling dan in het motorblok? Of is dit iets anders?

Het is meer een annoyance dan dat het echt extreem vervelend is, zeker omdat de motor de eerste 5km nadat hij koud gestart is 's ochtends vroeg hoe dan ook rijdt als een natte dweil (Honda GL500 uit '82), maar als het ietwat simpel op te lossen is; graag. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Te dikke olie erin gegooid?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft dat ding geen koppelingskabel? If so: de binnenkabel eens uit de buitenkabel halen, checken of er geen breukjes/rafels aan zitten, schoonmaken en terugstoppen.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:56:
Heeft dat ding geen koppelingskabel? If so: de binnenkabel eens uit de buitenkabel halen, checken of er geen breukjes/rafels aan zitten, schoonmaken en terugstoppen.
Ga ik (al dan niet laten) doen. Daar dit probleem zichzelf oplost met een warmere motor lijkt het me sterk dat dit probleem te wijten is aan de koppelingskabel, maar je weet maar nooit. ;)
Laatst nog gedaan door motorzaak; kan me niet voorstellen dat ze dat verkeerd hebben gedaan. Daarbij had ik dit probleem al voordat ze die olie erin hebben gegooid.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In dat geval ga ik ook voor de kabel...

Maar wel gek dat ie het goed doet als ie warm is...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, die kabel zit waarschijnlijk via metalen onderdelen aan het blok vast. Uiteindelijk wordt de kabel dus ook warm (een paar graden maar) door de warmte van het blok. Het kán dus wel dat het gewoon de kabel is. Smeer de koppelingskabel eens, misschien helpt dat al.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 11:28
Beerkeeper schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:12:

Afgelopen zaterdag met een ex-docent motortechniek aan mijn Suzuki GS550E uit 1980 gesleuteld en het eerste (en niet het enige) dat ik leerde die dag is een trucje hier voor. Ik was er zelf ook verbaasd over dat het zo simpel kan zijn. Misschien lachen jullie mij nu keihard uit omdat jullie het allemaal al weten, maar dat mag! Dit was uberhaupt mijn eerste keer dat ik dat ik aan een motorblok sleutelde.

Neem een bitje die goed in de schroefkop past en klem deze in een engelse sleutel. Houdt het bitje in de schroefkop en oefen heel licht druk uit op de engelse sleutel, in de richting waarin je de schroef los zou willen draaien. Sla nu met een hamer rustig op de kop van het bitje totdat je de schroef los voelt komen. Eerst inspuiten met vet/WD40 of weet ik veel wat kan helpen. Door de trillingen van de hamerslag wringt de schroef zich langzaam los.

Ik ben blij dat ik de kans kreeg eerst eens te sleutelen onder begeleiding. Ik heb in 1 dag zoveel geleerd, waaronder de werking van de carburateurs. Aan het eind van de dag liep de motor in elk geval weer op 3 cylinders ipv 1. De 4e loopt waarschijnlijk nog niet goed door de bougie maar daar hadden we geen tijd meer voor. Probleem van 2 andere was een te zwakke zekering, die elke keer doorbrandde.

Wat mij wel irritant lijkt is het volgende: als we de motor gestart hadden en een x aantal minuten lieten lopen, varierend van stationair tot hoog in de toeren en daarna uit zetten, konden we hem niet opnieuw starten. Het lijkt te maken te hebben met de unit die de bobines aanstuurt die, omdat er geen rijwind is, te warm wordt. Na een poosje deed hij het wel weer namelijk. Is dat bij alle (oude) motoren zo? Tegenwoordig wordt dit vast met een fan gekoeld of niet?

• Korvaag
Ik kan je aanraden om op Youtube wat filmpjes te zoeken. Daar kan je ook een hoop van leren. Ik heb zo een heleboel verschillen tussen carburateurs bekeken. Als je eenmaal weet wat zo'n ding doet (en met name hoe de choke bij dat type werkt) kan je een stuk beter omgaan met de motor als hij koud is :)

Mijn carburateurs geven bv zowel een rijker mengsel als een hoger toerental. Laat je hem daar te lang op staan dan verzuipt de hap. Kan je beter vroeg dichtdoen en met een beetje gas het hoger toerental vasthouden dan de choke openhouden (en mijn GSX is nogal picky wat dat betreft).

• Beerkeeper
Korvaag schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:55:
Mijn carburateurs geven bv zowel een rijker mengsel als een hoger toerental. Laat je hem daar te lang op staan dan verzuipt de hap. Kan je beter vroeg dichtdoen en met een beetje gas het hoger toerental vasthouden dan de choke openhouden (en mijn GSX is nogal picky wat dat betreft).
Ik heb even teruggelezen, je hebt ook een GSX600F? :) Ik heb inderdaad de handmatige choke als trekding aan de zijkant ipv aan het stuur.

Alleen starten op choke, binnen 100 meter van choke af en het is prima. Stationair loopt hij niet al te geweldig (nu helemaal niet :+ ). Komt wel een keer als ik er weer tijd voor heb en intussen geen andere motor koop :)

• Serotonine
  • Laatst online: 16-12-2025
Beerkeeper schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:12:
Ik heb problemen met mijn fiets :(

Ik heb een Suzuki GSX600F uit 1988 (GN72A model uit mijn hoofd).
Twee maanden geleden heb ik de motor geparkeerd in de tuin (draaiend en al) met toen twee weken oude bougies en in de zomer nog een beurtje gegeven wat betreft oliefilter vervangen en oliewissel.

Nu wil ik de motor weer eens gebruiken aangezien er een paar droge dagen aankwamen, echter heeft hij nu geen zin meer :(
Ik denk dat de benzine op is. O-)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheZeroorez schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:56:
Of op ebay een nieuwe kopen (dat heb ik gedaan).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 20:08
Serotonine schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:56:
[...]

hehehe _/-\o_

• Bommes
  • Laatst online: 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Serotonine schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:56:
[...]

Dat dit nou bijna een hele pagina op zich liet wachten.. _O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:05:
[...]

Ga ik (al dan niet laten) doen. Daar dit probleem zichzelf oplost met een warmere motor lijkt het me sterk dat dit probleem te wijten is aan de koppelingskabel, maar je weet maar nooit. ;)
Nou mijn choke leek dus echt ineens vastgerot toen het begon te vriezen. Wilde pas een beetje terug bij een warme motor. Dat is toen opgelost met een nieuwe kabel. Misschien dat het allemaal net iets te stug is bij kou.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oh-oh! Bijna een hele pagina zonder motorplaatjes. Dat kan echt niet, mannen!

Hier de nieuwste creatie van Ural: de Yamal, vernoemd (en verschilderd) naar een Russische ijsbreker.
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatemotorcycling.com/files/2012-the-ural-yamal-equipped-with-an-oar%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatemotorcycling.com/files/2012-the-ural-yamal-equipped-with-an-oar%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatemotorcycling.com/files/2012-the-ural-yamal-equipped-with-an-oar%202.jpg

De motor komt met een peddel, om je te redden als je door het ijs zakt. Ik meen te hebben begrepen dat je dan de motor van het span kunt scheiden en dan in het bakkie al peddelend het vege lijf kunt redden. Klinkt als een gimmick, maar wél een hele leuke... Een conversationstarter is het zeker. Origineel ook!

Helaas wordt ie volgens mij alleen voor de VS gemaakt (50 stuks) en kost slechts $14.000 (and change). Ural is overigens weer helemaal terug en heeft een hele serie leuke spannen, waaronder ook een echt adventure zijspan. Ziet er stoer uit en ik denk de goedkoopste combi die je kunt kopen. En volgens mij ook redelijk bulletproof techniek. BMW uit de oorlog is het nog steeds zo'n beetje. Carburateurs en cardan. Elke smid kan er wat mee.

Ohja, en dit is de ijsbreker:
Afbeeldingslocatie: http://richardellis.info/assets/galleries/5/great_yamal.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 28-11-2012 20:16 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heeft er iemand €11k over ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rTL3X.png

Wel achterlijk duur die fllyscreen trouwens, €249 :')

Nah, eerst de km-stand van de Hornet nog maar eens verdubbelen :9

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hangt die koplamp nou los? Het ziet er zo raar uit.

Verwijderd

Ik rijd Triumph, en ik zeg GATVERDAMME WAT EEN GEDROCHT.
daar is echt niets "Triumph" meer aan.

eerder een half italiaans half japans mengelmoesje met een 13 in dozijn motor als gevolg...
(nou vooruit, die velgen zijn wel heel chique)
Geef mij maar een 675 brutale _/-\o_ voor 10.200€

Afbeeldingslocatie: http://www.mvagusta.nl//typo3temp/pics/0b350a8fd0.jpg
*FAP*FAP*FAP*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 21:06 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die koplamp hebben ze waarschijnlijk gekocht van Yamaha ... Restpartijtje van 't R6 2006/2007 model :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:16:

Hier de nieuwste creatie van Ural: de Yamal, vernoemd (en verschilderd) naar een Russische ijsbreker.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De motor komt met een peddel, om je te redden als je door het ijs zakt. Ik meen te hebben begrepen dat je dan de motor van het span kunt scheiden en dan in het bakkie al peddelend het vege lijf kunt redden. Klinkt als een gimmick, maar wél een hele leuke... Een conversationstarter is het zeker. Origineel ook!

Helaas wordt ie volgens mij alleen voor de VS gemaakt (50 stuks) en kost slechts $14.000 (and change). Ural is overigens weer helemaal terug en heeft een hele serie leuke spannen, waaronder ook een echt adventure zijspan. Ziet er stoer uit en ik denk de goedkoopste combi die je kunt kopen. En volgens mij ook redelijk bulletproof techniek. BMW uit de oorlog is het nog steeds zo'n beetje. Carburateurs en cardan. Elke smid kan er wat mee.

Ohja, en dit is de ijsbreker:
[afbeelding]
LOL, die peddel ook echt :D Wel veel geld voor een Ural, kan je er beter zelf eentje verbouwen

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
prutsger schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:47:
[...]

Afgelopen zaterdag met een ex-docent motortechniek aan mijn Suzuki GS550E uit 1980 gesleuteld en het eerste (en niet het enige) dat ik leerde die dag is een trucje hier voor. Ik was er zelf ook verbaasd over dat het zo simpel kan zijn. Misschien lachen jullie mij nu keihard uit omdat jullie het allemaal al weten, maar dat mag! Dit was uberhaupt mijn eerste keer dat ik dat ik aan een motorblok sleutelde.

Neem een bitje die goed in de schroefkop past en klem deze in een engelse sleutel. Houdt het bitje in de schroefkop en oefen heel licht druk uit op de engelse sleutel, in de richting waarin je de schroef los zou willen draaien. Sla nu met een hamer rustig op de kop van het bitje totdat je de schroef los voelt komen. Eerst inspuiten met vet/WD40 of weet ik veel wat kan helpen. Door de trillingen van de hamerslag wringt de schroef zich langzaam los.

Ik ben blij dat ik de kans kreeg eerst eens te sleutelen onder begeleiding. Ik heb in 1 dag zoveel geleerd, waaronder de werking van de carburateurs. Aan het eind van de dag liep de motor in elk geval weer op 3 cylinders ipv 1. De 4e loopt waarschijnlijk nog niet goed door de bougie maar daar hadden we geen tijd meer voor. Probleem van 2 andere was een te zwakke zekering, die elke keer doorbrandde.

Wat mij wel irritant lijkt is het volgende: als we de motor gestart hadden en een x aantal minuten lieten lopen, varierend van stationair tot hoog in de toeren en daarna uit zetten, konden we hem niet opnieuw starten. Het lijkt te maken te hebben met de unit die de bobines aanstuurt die, omdat er geen rijwind is, te warm wordt. Na een poosje deed hij het wel weer namelijk. Is dat bij alle (oude) motoren zo? Tegenwoordig wordt dit vast met een fan gekoeld of niet?
Werk nu 1 dag in de week bij een motorgarage klusjes op te knappen en te sleutelen en dat is ook echter uber leerzaam. Vooral omdat ik het zelf allemaal (mag) doe(n).

Wel een leuke tips trouwens. Het idee van het (los)tikken kende ik wel, maar niet in combinatie met een baco en wat spanning.

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:16:

Helaas wordt ie volgens mij alleen voor de VS gemaakt (50 stuks) en kost slechts $14.000 (and change). Ural is overigens weer helemaal terug en heeft een hele serie leuke spannen, waaronder ook een echt adventure zijspan.
Of Ural weer helemaal terug is weet ik niet.
Dacht dat ze sinds een jaar of 5 niet meer mochten rondrijden in europe wegens mileu eisen (stom gezeik ook altijd)
Wellicht dat America wat meer toestaat kwa emisie afspraken (behalve in California dan)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:12:
[...]
LOL, die peddel ook echt :D Wel veel geld voor een Ural, kan je er beter zelf eentje verbouwen
Veel geld? Voor dat geld koop je geen motor met zijspan. En zelf maken...tjsaaa...als je dat kan, is alles wat je kant en klaar kunt kopen te duur.

Ural is natuurlijk wel een beetje gemoderniseerd sinds de oude Dnepr. Die kan nu echt niet meer de weg op, al was het alleen al om de emissie eisen. En dat kost ook een beetje geld. Ik hoop overigens dat de kwaliteit wel op een hoger nivo staat dan vroeger. Ik kan me nog herinneren dat de Nederlandse importeur die machines eerst voorzag van een nieuwe kabelboom en de cylinders uithoonde en er passende zuigers in deed. :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oeh, zag van de week nog een PC800 met zijspan voor EUR 1500 in de verkoop. Totaal geen geld, zeker gezien het er redelijk goed uitziet allemaal. Krijg we wel jeuk van, maar verstand wint (deze keer) toch :z

Zo'n Ural lijkt me echt ultiem, maar idd, het op de weg houden is bijna voltijdbaan. Eigenlijk net een BMW R75, maar dan betaalbaar ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:41:
Oeh, zag van de week nog een PC800 met zijspan voor EUR 1500 in de verkoop. Totaal geen geld, zeker gezien het er redelijk goed uitziet allemaal. Krijg we wel jeuk van, maar verstand wint (deze keer) toch :z

Zo'n Ural lijkt me echt ultiem, maar idd, het op de weg houden is bijna voltijdbaan. Eigenlijk net een BMW R75, maar dan betaalbaar ;)
ik heb de desbetreffende motor+zijspan enkele jaren geleden op een klusdag gezien. Ik hou er niet van om mensen over het internet zwart te maken, maar in dit geval: laten staan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees niet bang. Eerst de huidge weer in goede toestand krijgen (=banden eronder, remklauw recht en kijken wat te doen met tupperwareschade bij voorwiel), dan winterklaar maken (=een of andere vorm van verwarming bij het stuur), dan rijden, pas veel later denken over iets anders :P

Oslik blyat! Oslik!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-01 11:59

Bergie

Lekker belangrijk...

prutsger schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:47:
[...]

Wat ik een keer gehoord heb van een collega die sinds kort een beetje aan oldtimers sleutelt is dat de benzine in de carbs door de warmte van het blok al begint te verdampen en daardoor minder goed in de cilinders wordt gezogen.
Geen idee of dat ook echt het geval kan zijnt; ik heb er zelf helaas te weinig praktijk ervaring mee maar de theorie klonk wel plausibel.

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik dat allemaal zo lees dan vind ik 't écht een beetje "rocketscience" worden, gezien dat ik vroeger meestal op tijd op school gekomen ben met een gecarbureerde fiets (110cc Honda MBX) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 28-11-2012 22:49 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:31:
[...]
Wat ik een keer gehoord heb van een collega die sinds kort een beetje aan oldtimers sleutelt is dat de benzine in de carbs door de warmte van het blok al begint te verdampen en daardoor minder goed in de cilinders wordt gezogen.
Geen idee of dat ook echt het geval kan zijnt; ik heb er zelf helaas te weinig praktijk ervaring mee maar de theorie klonk wel plausibel.
Ik heb dat fenomeen op mijn Diversion 600 mogen meemaken. Maar dat kwam door de plaatsing van de carbs tov de cylinders: er schuin boven (valstroomcarburateurs). Als je met een warm blok een poosje stil staat (stoplicht) krijg je idd dat de benzine verdampt. Als je dan optrekt, zakt ie eerst helemaal in omdat ie maar een beetje benzine krijgt. Er was een modificatie van Yamaha, maar die lost het probleem niet helemaal op. Ik had zelf het idee dat het op te lossen zou zijn door hitteschildjes onder de carbs te monteren.
Wel vreemd dat ik er nooit één woord over gelezen heb in de tests van de Div indertijd. Ik heb er met Yamaha over gebeld (gewoon naar de technische dienst gevraagd en ik kreeg een Nederlands sprekende Jap aan de lijn) en die kende het probleem en erkende dat het een ontwerpfout was. Vreemde zaak vond ik het maar. Het is toch niet voor het eerst dat Yamaha een blok ontwerpt?
Aardschok
Of Ural weer helemaal terug is weet ik niet.
Dacht dat ze sinds een jaar of 5 niet meer mochten rondrijden in europe wegens mileu eisen (stom gezeik ook altijd)
Wellicht dat America wat meer toestaat kwa emisie afspraken (behalve in California dan)
In de VS timmeren ze aardig aan de weg. Een kerel die ik zo af en toe volg die al 6 jaar op reis is in de VS met een GS met span heeft deze inmiddels ingeruild voor een Ural. Geen idee of het sponsorwerk is. Ik denk het wel, want veel geld heeft ie niet.

De hond in het bakkie is geweldig! 8)

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 28-11-2012 23:09 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:39:

eerder een half italiaans half japans mengelmoesje met een 13 in dozijn motor als gevolg...

[afbeelding]
*FAP*FAP*FAP*
Inderdaad, als ik dat geld had liggen... :9 :D

Verwijderd

omgwtf!
http://www.bikeexif.com/le-mans-mk-iii
mijn photoshop knutselwerk ziet er haast hetzelfde uit!

Is dat Duitsland een beetje ver weg is voor me, anders had ik mischien wel eens een offerte aangevraagt (zijn machine #3 is zo´n beetje mijn natte droom kwa cafe racer stijl, de gevoelens die dat bij mij losmaakt moet ongeveer zijn wat vrouwen hebben met handtasjes en schoenen)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Glij je nu dan ook van je stoel af, terwijl je een slakkenspoor achterlaat?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• joshje
geslaagd voor AVB :) snel door naar AVD

• Serotonine
  • Laatst online: 16-12-2025
congrats! Heb je AVD al vastgelegd?

• joshje
jep 11 december :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:39:

[afbeelding]
*FAP*FAP*FAP*
Ik moest eerst even wennen, maar zeker met de uitleg dat die nieuwe uitlaat een hoop gewicht bespaard, en het ook nog eens op een betere plek zit, ben ik toch behoorlijk opgewarmd.

Al heb ik na mn huidige vier-in-lijn straks misschien toch meer behoefte aan een dikke twin... Keuzes, keuzes...

Verwijderd

Tijd geleden dat ik op GOT ben geweest en onlangs pas zag ik dit topic. Drie weken geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en een week geleden mijn eerste motor gekocht: een Aprilia Pegaso Factory 8)

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven over het volgende. Al sinds de eerste rit op mijn motor ben ik aan het vogelen met de stand van de spiegels. Ik krijg het maar niet voor elkaar om ze zo af te stellen dat ik tevreden ben met het zicht. Met lessen heb ik nooit echt op de spiegelstand gelet en deed eigenlijk maar wat - zolang ik het verkeer achter me maar kon zien. De spiegels op mijn Factory zijn aanzienlijk kleiner dan de spiegels van de lesmotor en daardoor lijkt het moeilijker om ze goed af te stellen. Het is waarschijnlijk een beginnersvraag en wellicht klinkt het wat onnozel, maar ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.

Ik ben er zelf inmiddels achter dat het zicht het beste is te bepalen tijdens het rijden, doordat de zithouding dan anders is dan bij stilstand. Met de huidige stand van de spiegels moet ik echt mijn hoofd naar linksonder of rechtsonder buigen om goed het verkeer achter mij waar te nemen. Bij de zit rechtop kijk ik tegen mijn eigen armen aan en daardoor zie ik niet of er iemand dicht achter mij zit.

Tips zijn welkom :) Alvast dank!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verschilt per motor. Op mijn GSX-R zie ik of mijn schouders en een klein beetje van achteren, maar kan dan blijven zitten (enkel m'n hoofd draaien); of ik moet iets opzij met m'n bovenlichaam, en dan kan ik wel naar achter kijken :P
Kwestie van mee leren leven denk ik

Eauhjax
http://www.motorshopper.n...zuki-GSX400X-Impulse.html
Kopen kopen kopen!! :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Ik stel mijn spiegels zo in dat ik goed de linker en rechterbaan naast mij kan zien. Dit is inderdaad makkelijker tijdens rijden. Wel moet ik mijn arm intrekken om goed te kunnen zien. Ik kan wel moeilijk gaan doen om goed te zien zonder mijn arm in te trekken maar dat gaat toch niet lukken. Zolang is alles goed kan zien wanneer ik mijn arm verplaats is het voor mij goed.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ohjah, idd, elleboog iets intrekken werkt ook.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Dank voor de reacties mannen. Ik denk dat het ook een persoonlijk iets is. Wellicht is de vraag beter formuleerbaar als: wat 'wil' je zien, inplaats van wat 'kun' je zien?.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
Idem dito als hieronder met de GPz.
Veel arm en een tikje schouder met redelijk goed zicht op wat er rechts en links achter me gebeurt, armpie even weg en ik kan weer zien. :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15
Gisteravond is er al weer voor het eerst gestrooid. Tijd om de boel weer een beetje te beschermen (dit jaar laat ik het vuil gewoon zitten).

En toch maar eens de winterhandschoenen en binnenvoering gaan gebruiken. Het wil nu nog net op de korte stukjes :P

• Korvaag
PilatuS schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:51:
Ik stel mijn spiegels zo in dat ik goed de linker en rechterbaan naast mij kan zien. Dit is inderdaad makkelijker tijdens rijden. Wel moet ik mijn arm intrekken om goed te kunnen zien. Ik kan wel moeilijk gaan doen om goed te zien zonder mijn arm in te trekken maar dat gaat toch niet lukken. Zolang is alles goed kan zien wanneer ik mijn arm verplaats is het voor mij goed.
Heb ik ook. GSX-F
Ik moet ook m'n ellebogen intrekken om recht naar achteren te kunnen kijken. Ach.. valt mee te leven.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:48

Exigence

dnkroz

Afgelopen week was ik een paar dagen in Birmingham en daar staat The National Motorcycle Museum. Een prachtige collectie van enkele honderden klassieke Engelse motoren. Zelfs enkele uit de 19e eeuw. Allemaal in prachtige gerestaureerde staat. Ook staan er wat modernere Triumphs en Nortons.

Echt een supercollectie om te zien als motorliefhebbern, met enkele zeer zeldzame motoren _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img853/5129/mg5604.jpg

1936 New Imperial racer
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img341/6844/mg5602.jpg

1962 Norton racer
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img687/8681/mg5591c.jpg

1949 Vincent Black Shadow
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/4383/mg5585.jpg

Enkele zalen vol met al dit moois
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img841/8009/mg5584.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img502/1579/mg5581.jpg

Norton Nemesis (1500cc V8)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img571/3963/mg5573s.jpg