Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 418 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.910 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:45:
[...]

groot+log+zwaar=lomp :)

Maaaaar,
http://www.roughcrafts.com/bikes.html

check die bomb runner... omgwtf _/-\o_ mooiste custome HD OOIT (geen discussie mogelijk, ik heb altijd gelijk)
Disagree, die banden zien er niet uit :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01 11:54
Voor motorrijders uit Gelderland / Overrijssel, Motor Centrum Eibergen heeft weer een winteractie: http://www.motorcentrumei...er_winteractie_2012_1.jpg

Dan had m'n vriendin de motor afgelopen weekend ook niet hoeven poetsen :+

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47

4x2

lộn xộn quá

Iemand nog een goedkope NTV650 kopen om in de winter mee rond te ploegen ?
Heb zaterdag eindelijk de Deauville die al 3 maanden hier thuis stond overgeschreven en verzekerd (schorsing verliep deze week, dus het moest van de oude eigenaar :+)
En aangezien ie me nu dus actief geld kost heb ik m toch maar even gemaakt, dus de NTV kan nu weg :+

NTV heeft vooral niet een keer over de snelweg geschoven of op een bergingstruck gelegen terwijl de eigenaar op een zacht bedje lag, dus daar heeft ie ook echt geen gebruikssporen aan overgehouden en de foto's zijn ook niet van voor die tijd :P
Gebruiksmotor dus, verdere info PM maar, hij doet het prima en kost sowieso minder dan 1 euro per cc.

leeg

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:02

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kwam wél in een keer boven btw ;-)

Morgen een dagje rust, dan nog twee dagen :-D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:57:
[...]
De Britten zijn echt wel de grondleggers in het verbouwen van motoren (denk omdat post ww2 er maar maar een zeer beperkt aanbod motoren was en je "iets" moest doen om ze zelf mooier/uniek te maken.

Volgens mij zijn choppers een beetje Amerikaanse kopie van de britse Bobbers alleen dan met grotere lompere harleys (een Bobber is trouwens een standaard motor waar je vervolgens alle niet essentiele dingen afsloopt, geloof dat het enige verschil met een chopper een aanpassing aan het frame is of iets in die trant)

Maar de mix van stijlen zoals je bij sommige builders ziet zoals Wrenchmonkees, die een soort van cafe racer+bobber hybrides maken _/-\o_
Ik mag dat wel, die lui die dat soort dingen maken. Ook al vind ik sommige customs gedrochten waar niet fatsoenlijk op te rijden valt, ze zien we wel Affengeil uit! Vooral die Amerikanen zijn meester in het maken van machines die alleen maar een paar km (kleine tank) rechtuit (veeeeeel te dikke banden en 2m hoog stuur) kunnen rijden. Leuk op Mulholland Drive... :X

Ik ken iemand die zijspannen bouwt (de naamgever van ons LBS Dakar team) en dat vind ik ook erg knap. Elk span is weer een custom job, dus moet dat weer bedacht worden. Hij had er vorig jaar een staan van een GS met een span met buizenframe. Heel mooi. Nog een speciale kardanklok uit Duitsland erop waardoor het zijspanwiel ook aangedreven was en ook nog een achteruitversnelling had. Echt een heel stoer ding, met van die blikken kisten erop en een reservewiel, alsof ie zo uit het leger kwam. Ik zou daar wel de wereld mee rond willen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-01 10:39

iMars

Full time prutser

Misschien niet de mooiste, maar zeker niet de lompste:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_qpWtg6IvDLk/S7TaC7cKaTI/AAAAAAAAXds/6CNjCg6ZZKA/s1600/by+adrenalinmoto+Harley+Davidson+XR1200+RR+1.jpg

Ik ben altijd al een sucker geweest voor naked bikes and cafe racers, maar ook deze HD's vind ik erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-taT02ySqFa0/TVtCbZa12vI/AAAAAAAAABg/oxjCgEwoQcw/s1600/harly%2Bdavidson.jpg
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_GmlJ2al7e_k/SwvBe7ncgYI/AAAAAAAAHps/56y-esOrhek/s640/Harley-Davidson+Night+Rod+Special+1.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:42:
[...]

Ik ken iemand die zijspannen bouwt (de naamgever van ons LBS Dakar team) en dat vind ik ook erg knap. Elk span is weer een custom job, dus moet dat weer bedacht worden. Hij had er vorig jaar een staan van een GS met een span met buizenframe. Heel mooi. Nog een speciale kardanklok uit Duitsland erop waardoor het zijspanwiel ook aangedreven was en ook nog een achteruitversnelling had. Echt een heel stoer ding, met van die blikken kisten erop en een reservewiel, alsof ie zo uit het leger kwam. Ik zou daar wel de wereld mee rond willen...
klinkt goed :9~

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klik maar op het plaatje voor een gallery met foto's van dat span.
Afbeeldingslocatie: http://www.lbszijspantechniek.nl/uploads/album_26/web_rafoi.JPG

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 08:51
Dat ding is echt geweldig ! :)

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

iMars schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 01:33:
[...]

Misschien niet de mooiste, maar zeker niet de lompste:
[afbeelding]

Ik ben altijd al een sucker geweest voor naked bikes and cafe racers, maar ook deze HD's vind ik erg mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je hier laat zien zijn
1.) de enige niet lompe HD (zoals ik al zei, die XR serie is ok)
2.) een lomperd met een (zo op het oog geschatte) 280 achterband die ook gewoon kan parkeren zonder zijstandaard.
3.) de HD met de door Porsche mede ontwikkelde blok (waarvoor hulde) en daardoor bij echte HD fantiekelingen word genegeerd...

(overigens werd van die roughcrafts HD gezegt dat ie "te dikke banden" had, maar bij die 2de is het dan wel weer mooi? ik begrijp dat niet helemaal)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik vind dit ook twee mooie café racers:

Afbeeldingslocatie: http://itsdiamondology.files.wordpress.com/2010/05/roland_sands_xr1200.jpg?w=720

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2012/08/roland-sands-design-1.jpg

Verwijderd

roland sands is in mijn ogen echt een gevalletje hit and miss.
hier ook echt een perfect voorbeeld
die XR... JAMMIE, heerlijke bobber van gemaakt (zou zelf wel iets anders boven het voorwiel hebben gemaakt, zo´n super kort spatbordje dat alleen maar tussen de voorvork zit of zo)

en dan dat soort van racertje met een 999 ripoff kuip die niet eens heel netjes aansluit...

hij heeft trouwens recenteltijk wel een T-max omgebouw naar iets dat ik ook wel in mijn garage zou willen hebben. zal een googlen voor diegene die het nog niet gezien hebben.
http://www.rolandsands.com/wp/2012/11/13/yamaha-tmax
Ik zeg, 1 van de stoerste scooters ooit (en zoals gebruikelijk heb ik altijd gelijk ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 11:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:00:
[...]

Wat je hier laat zien zijn
1.) de enige niet lompe HD (zoals ik al zei, die XR serie is ok)
2.) een lomperd met een (zo op het oog geschatte) 280 achterband die ook gewoon kan parkeren zonder zijstandaard.
3.) de HD met de door Porsche mede ontwikkelde blok (waarvoor hulde) en daardoor bij echte HD fantiekelingen word genegeerd...

(overigens werd van die roughcrafts HD gezegt dat ie "te dikke banden" had, maar bij die 2de is het dan wel weer mooi? ik begrijp dat niet helemaal)
De VRod is gewoon ontworpen door Porsche, en ik zie best nog wel eens een Vrod rijden. Ook weer niet zo vaak, maar de VRod is gewoon duur. Dan snap ik wel dat een echte fanatiekeling zoals je zegt kiest voor iets wat ietsje goedkoper is en dat lekker aan je wensen aanpassen.

Ik vind die dikke banden echt niet mooi, en die rode kermis attractie zou ik echt niet in mijn garage hebben staan. Het is net gelijk een Intruder, wel aangepast, maar nog steeds niet mooi.

• MailMan
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:00:
roland sands is in mijn ogen echt een gevalletje hit and miss.
hier ook echt een perfect voorbeeld
die XR... JAMMIE, heerlijke bobber van gemaakt (zou zelf wel iets anders boven het voorwiel hebben gemaakt, zo´n super kort spatbordje dat alleen maar tussen de voorvork zit of zo)

en dan dat soort van racertje met een 999 ripoff kuip die niet eens heel netjes aansluit...
Ik zie je punt, zo'n kuip die niet netjes overgaat is jammer. De kleurstelling vind ik van beide in ieder geval wel erg geslaagd.

Een heel ander punt:

M'n vriendin heeft een 2e hands auto op de kop getikt waar in het laatste jaar niet zoveel mee is gereden. Ik wil er wat injector reiniger ingooien of eventueel een reiniger voor het hele systeem. Nou deed ik in mijn motor altijd Wynns, maar na wat googlen lees ik daar eigenlijk niet zulke enthousiaste dingen over. Wel over Forté, STP (bij de Praxis, maar als ik bel zeggen ze het niet te hebben) of Tunap (http://www.tunap.com/nl/b...motive/toepassing.html#k3)

Iemand nog een tip waar ik zoiets kan kopen en of jullie verschil merken?

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 20-11-2012 11:37 ]

Verwijderd

Forte kun je bij ieder motor zaak wel op de kop tikken.
(zijn 2 versies, gewoon even vragen welke van de 2 je moeten hebben om je injectie te reinigen)

echter is dat wel voor de motor, en vaak is het "1flesje per tank" nu weet k niet precies of dat betekend dat je 2 (of meer) flesjes in je volle auto tank moet knikkeren maar dat kun je vast ook gewoon navragen.

maar ik neem aan dat auto garages ook wel vergelijkbaar spul verkopen...

(overigens maken ze bij forte wel prima spul, hun ketting vet is zeer goed in mijn ogen, maar ze maken ook heel erg veel onnodige zooi)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
MailMan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:06:
Ik vind dit ook twee mooie café racers:
[afbeelding]
Allroad banden onder een cafe racer?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• UTwizard
  • Laatst online: 07-01 11:54
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:44:
Forte kun je bij ieder motor zaak wel op de kop tikken.
(zijn 2 versies, gewoon even vragen welke van de 2 je moeten hebben om je injectie te reinigen)
De ene uitvoering is voor als je het voertuig lang weg gaat zetten, de andere voor als ie niet goed loopt of lang heeft stilgestaan.
echter is dat wel voor de motor, en vaak is het "1flesje per tank" nu weet k niet precies of dat betekend dat je 2 (of meer) flesjes in je volle auto tank moet knikkeren maar dat kun je vast ook gewoon navragen.
1 flesje Forte op 15-20 liter benzine. Dus voor een auto van het formaat Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 20x kun je 2 flesjes op een volle tank aanhouden.

Forte heb ik zelf ook al geregeld gebruikt voor de quad en motor, je merkt het echt wel als het spul er in zit :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Widow schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:18:
[...]

Allroad banden onder een cafe racer?
Het geel komt terug op de band. Ik gok gewoon voor de mooi :P

iRacing Profiel

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
frankivo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:
[...]

Het geel komt terug op de band. Ik gok gewoon voor de mooi :P
Ik typex'de de letters van de banden op mijn puch maxi vroeger ook.
Tegenwoordig zou ik gewoon wheel striping aanbrengen op de velg.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-01 09:54
MailMan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:36:
[...]

Ik zie je punt, zo'n kuip die niet netjes overgaat is jammer. De kleurstelling vind ik van beide in ieder geval wel erg geslaagd.

Een heel ander punt:

M'n vriendin heeft een 2e hands auto op de kop getikt waar in het laatste jaar niet zoveel mee is gereden. Ik wil er wat injector reiniger ingooien of eventueel een reiniger voor het hele systeem. Nou deed ik in mijn motor altijd Wynns, maar na wat googlen lees ik daar eigenlijk niet zulke enthousiaste dingen over. Wel over Forté, STP (bij de Praxis, maar als ik bel zeggen ze het niet te hebben) of Tunap (http://www.tunap.com/nl/b...motive/toepassing.html#k3)

Iemand nog een tip waar ik zoiets kan kopen en of jullie verschil merken?
NOS energy drink schijnt het goed te doen volgens dit topic. ;)

Verwijderd

Klassiekertje onder motorrijders (las dat een jaar of 2 geleden, wist niet dat het topic nog steeds gaande was :) )
(overigens verwacht ik op het tweakers forum ook niet dat er iemand energy drank in zijn tank gaat gieten)

en voor degene die van customs houden WOW

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 16:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
[...]
De ene uitvoering is voor als je het voertuig lang weg gaat zetten, de andere voor als ie niet goed loopt of lang heeft stilgestaan.
Dan is die ene meer een fuel treatment dan injector cleaner. Injector cleaner moet je in je tank gooien (ik pak altijd die van Wynns), een stuk rijden, nachtje laten staan en weer gaan rijden. Niet lange tijd laten staan met dat spul in je leidingen, want het kan gaan reageren.

Waarom de ene injector cleaner beter zou zijn dan de ander ontgaat mij. Het is volgens mij grotendeels kerosine, zonder fancy meuk erin. In Amerika zijn ze gek op brandstoftoevoegingen. Blijkbaar is de peut aan de pomp erg slecht, want ze zweren erbij. Bij dat soort preparaten kan ik me nog wel wat verschillen voorstellen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 08:51
Ja.. ik doe dat ook af en toe. Eens in de paar tanken een flesje Forte erdoorheen (ook ongeveer alleen maar Kerosine). Even laten inweken in je carbs en sproeiers en dan lekker doorrijden :)

Om het ook door m'n mainjet heen te duwen geef ik ook nog een paar keer volgas naar de toerenbegrenzer. Geen idee of het zin heeft, maar het voelt wel fijn ;)

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Als je heel lief wil zijn gooi je het in je machine net voor ie weg gaat voor onderhoud (of wanneer je dat zelf gaat doen)
het kleppen stellen en dergelijke gaat iets sneller wanneer er geen laag koolstof in je blok zit.

Echter je kan ook prima zonder, in Nederland komt er nergens meer RON 89 or 93 uit de pomp geloof ik, of lood toevoeging...

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:56:
[...]

Dan is die ene meer een fuel treatment dan injector cleaner. Injector cleaner moet je in je tank gooien (ik pak altijd die van Wynns), een stuk rijden, nachtje laten staan en weer gaan rijden. Niet lange tijd laten staan met dat spul in je leidingen, want het kan gaan reageren.

Waarom de ene injector cleaner beter zou zijn dan de ander ontgaat mij. Het is volgens mij grotendeels kerosine, zonder fancy meuk erin. In Amerika zijn ze gek op brandstoftoevoegingen. Blijkbaar is de peut aan de pomp erg slecht, want ze zweren erbij. Bij dat soort preparaten kan ik me nog wel wat verschillen voorstellen.
zat america niet ergens op ron 85 ofzo? in elkgeval een stuk beroerder dan onze 95/98

Verwijderd

Nee, het slechtste wat je ergens nog krijgt is denk ik 91, mischien 93
Mischien dat je lager zit in verweggistan of op exotische eilandjes waar de olietankers niet zo vaak passeren. (rijd je motor overigens ook gewoon op hoor, alle machines staan op 95 afgesteld (behalve BMW, die zijn optimaal voor 98)

Heb het heel druk op mijn werk....

Wikipedia: Octane rating

dus Indonesie "wint" de prijs voor slechste benzine,... maar ja voor 30 cent per liter zou ik dat niet zo erg vinden (alhoewel leven van 2 euro per dag natuurlijk wel weer zuigt)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 19:30 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:00:
Mischien dat je lager zit in verweggistan of op exotische eilandjes waar de olietankers niet zo vaak passeren. (rijd je motor overigens ook gewoon op hoor, alle machines staan op 95 afgesteld (behalve BMW, die zijn optimaal voor 98)
klopt. ben zonder problemen in turkije beland. en zelfs op albanische benzine reed hij gewoon door.

maar de oudere jappen zijn op ron85 of ron88 afgesteld

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 20-11-2012 19:12 ]

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:52:
Als je heel lief wil zijn gooi je het in je machine net voor ie weg gaat voor onderhoud (of wanneer je dat zelf gaat doen)
het kleppen stellen en dergelijke gaat iets sneller wanneer er geen laag koolstof in je blok zit.

Echter je kan ook prima zonder, in Nederland komt er nergens meer RON 89 or 93 uit de pomp geloof ik, of lood toevoeging...
Voor zover ik weet zegt het octaangetal toch niks over hoe schoon benzine brandt? Het geeft alleen aan hoe klopvast het mengsel is..

Correct me if I'm wrong!

Verwijderd

goh weet ik eigenlijk niet.

ik weet eigenlijk alleen maar dat hoe hoger de waarde hoe beter het bestand is tegen compressie.
Dat verminderd weer het risico op pingen (geen idee wat het normaal nederlands daarvoor is).
en dan bedoel ik dat de onsteking te vroeg plaats vind.

maar ik dacht eigenlijk ook dat hogere octaan waardes ook schoner ontbranden... maar inderdaad... geen idee eigenlijk...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:54:
Dat verminderd weer het risico op pingen (geen idee wat het normaal nederlands daarvoor is).
Wat dacht je van vroegtijdige ontsteking :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:41

-tom-562

Oliesjeik

Pingelen bedoelt 'ie :P pingen doe je maar lekker op je PC!!

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De nieuwere Beemers kun je laten instellen voor een lagere graad. Die van mij ('96/97) liep in Marokko prima op die troep die met kamelenzeik is aangelengd. Een keer voorgekomen dat ie wat meer ging roken en zelfs een beetje pingelde, maar dat was ook nog eens op hoogte, dus dat kan ook een rol spelen. Die ouwe bakken lopen bijna overal op. De nieuwere hebben wat moeite, maar ze geven sowieso het advies om octaanverbeteraar mee te nemen als je naar vage landen gaat.

Wat betreft die injectorcleaner: ik doe dat idd ook altijd voordat ie zijn beurt krijgt. Ik zag ook altijd dat de garage (toen ik nog bij dealers kwam voor onderhoud) het er doorheen had gekiept.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
Laat ik weer eens even de topictitel een eer aan doen... Ik moet een nieuwe voorband hebben voor mijn fiets want hij is echt op. Nu ben ik zo goed als gestopt voor de rest van dit jaar (ja, tenzij het binnenkort ineens een dagje 20 graden word maar dat zie ik niet gebeuren), dus veel haast heeft het niet, maar ik zou niet weten waar ik voor die dingen goed en goedkoop terecht kan. Ik weet wel dat enkele tigs paginas geleden dit ook al aan bod kwam, maar kan het zo 123 niet vinden. Ik heb eigenlijk 3 vragen;

- Is het verstandig om meteen beide banden te doen? Dat heb ik namelijk iemand horen zeggen. Maar naar mijn inziens is de achterband nog wel OK. Ik heb hier een plaatje van de voorband waar je misschien een beeld kunt krijgen van de staat van de band. Hier een van de achterband.

- Zitten er grote prijsverschillen tussen de verschillende bandenboeren/garages of valt het mee (tientjeswerk)?

- Wie heeft goede ervaring met een bepaalde zaak (zowel service als prijs)?

Het gaat om een Kawasaki Ninja ZX-6R 2005.
Verder heb ik gehoord van dual compound en tripple compound en sport banden en street banden en offroad banden...Nu weet ik wel globaal de verschillen tussen deze soorten, maar niet tot in detail. Maar het lijkt mij het handigste als er gewoon op gaat wat er nu op ligt (?) en dat zijn Bridgestones, weet alleen niet zo welk type.

https://freight.associates

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:38

Freelance

(..)

Daffie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:26:
- Zitten er grote prijsverschillen tussen de verschillende bandenboeren/garages of valt het mee (tientjeswerk)?

Het gaat om een Kawasaki Ninja ZX-6R 2005.
Verder heb ik gehoord van dual compound en tripple compound en sport banden en street banden en offroad banden...Nu weet ik wel globaal de verschillen tussen deze soorten, maar niet tot in detail. Maar het lijkt mij het handigste als er gewoon op gaat wat er nu op ligt (?) en dat zijn Bridgestones, weet alleen niet zo welk type.
Bij de motorzaken waar ik ben geweest scheelde het inderdaad niet meer dan een paar tientjes. Vaak is montage gratis als ze wat winstmarge op de band hebben. Ze zijn over het algemeen niet blij als je zelf met je eigen internet bandjes aankomt. Volgens hen trouwens allemaal uitgedroogde leftovers uit duitsland :+

In welke omgeving zit je? Rondom utrecht heb ik goede ervaringen met Snelmotoren in Zeist en RB motoren in de Bilt

Het type band hangt onder andere af wat voor soort rijder ben je, sportief, tour, hard rechtdoor of hard door de bocht.

Verder is het van belang of je veel snelwegkilometers maakt of enkel voor je plezier aan het sturen bent. Ik ben zelf een mooi weer rijder en ben zeer tevreden met m'n Michelen Pilot Power Pro op m'n SV650. Voor en achter vervangen voor iets meer dan300 euro bij Snelmotoren

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Serotonine
Ik had voor een Dunlop roadsmart 2 en achter een Bridgestone BT-23.
Toen ik mijn achterband lek reed, wilde ik graag Michelin achter.
Na veel lezen toch maar besloten om achter ook een Roadsmart 2 om te leggen.

Zoals hier te lezen is, heeft de voorband van de Dunlop meer profiel om water weg te werken. De achterband heeft daarom minder profiel nodig, en dus meer grip. (even in een notendop).
http://www.motorfreaks.nl...k-dunlop-roadsmart-2.html

Wat ik probeer te zeggen is dat verschillende merken niet altijd samen gaan.
Voor hetzelfde geld heeft een Michelin PR3 voor weinig profiel, en zit ik met mijn achterband (dunlop) ook weinig profiel te glijden op de weg.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
@Freelance en Serotonine: Bedankt voor de antwoorden. Ik woon in Boxtel, dat ligt tussen Den Bosch en Eindhoven. Ik hoor van veel mensen dat Huybers motoren in Schijndel een goeie is, maar ik wist/weet nog niet of 'ie ook kwa banden 'goed' is (en nogmaals dan bedoel ik niet alleen hoe lief hij ze erop legt en hoeveel koffie ik krijg maar ook kwa prijs :P).

Kwa rijstijl, tsja, ik ben niet per definitie een 'mooi' weer rijder, maar ook geen doorrijder. Meer daar tussen in. Zolang het niet heel regenachtig weer is en niet kouder is dan 8 graden dan wil ik best eens de motor pakken. En dan pak ik hem voor plezier ritjes maar ook voor woon-werk (da's voor mij nu nog hetzelfde :P). En dan wissel ik braaf met het verkeer mee tuffen af met af en toe een stukje scheuren, maar da's vooral op de rechte stukken (ivm tekort aan ervaring met snel door de bocht gaan :+)
Bedankt voor de link naar die roadsmart 2 review, zal hem eens lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daffie op 21-11-2012 14:49 ]

https://freight.associates

• Tankiej
  • Laatst online: 07-01 16:31
Daffie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:26:
[..]

[..]
Tussen bijvoorbeeld Motoport en de kleine zaak op de hoek kan een heel groot verschil zitten. Ik heb afgelopen zomer nieuwe banden eronder laten zetten, MPR3, bij Motoport zou dat 450 euro kosten incl. montage. Bij de eenmanszaak in de buurt 300 incl. montage :)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Valt mij sowieso al op dat Motorport erg duur is overal, qua onderhoud en dingen, maar ook occasions zijn een heel pak duurder als waar dan ook. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• MailMan
Een vraag aan iedereen hier:

Voor mijn promotie doe ik onderzoek naar de schoonheid van producten. Op dit moment gebruik ik daar ook afbeeldingen van motoren voor. Ik heb zelf al een hele rits goede foto's gevonden, maar wil een zo breed mogelijke selectie hebben op het gebied van vormgeving. Het gaat mij dan specifiek om twee aspecten van de vormgeving:

1. Zit er veel of weinig eenheid (zeg maar samenhang/of het er als een geheel uitziet) in het uiterlijk
2. Zit er veel of weinig verscheidenheid (diversiteit/bestaat uit veel verschillende elementen) in het uiterlijk

Wat ik dus probeer is afbeeldingen van motoren verzamelen die juist veel van beide hebben, of weinig van beide. Of juist veel van het een en weinig van het andere.

Om enkele voorbeelden te geven (dit is voor een deel persoonlijk, maar er is zeker wel een consensus over te bereiken):

De K1200R van Wunderlich
Afbeeldingslocatie: http://www.look.yeah1.com/albums/userpics/109187/Wunderlich_bmw_5.jpg
Erg veel verscheidenheid door de vele verschillende vormen, en ondanks het vele zwart toch niet zoveel eenheid

KTM 990 rc8
Afbeeldingslocatie: http://www.logiciel-freeware.net/wallpapers/transport/ktm/ktm_990_rc8_img_01.jpg
Veel meer eenheid door het herhaaldelijk gebruik van dezelfde hoeken en vlakken en toch ook nog wat variatie in kleur en doorbroken lijnen.

Ik ben heel erg benieuwd of jullie motoren kennen waarbij er vooral weinig eenheid te zien is. Rommelige modellen zeg maar. Het liefst wel redelijk recent en een foto met neutrale achtergrond.

Alvast bedankt :)

• Tankiej
Joopieboy schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:51:
Valt mij sowieso al op dat Motorport erg duur is overal, qua onderhoud en dingen, maar ook occasions zijn een heel pak duurder als waar dan ook. :X
Klopt, Motoport is niet de goedkoopste.. Als ze dan wel kwaliteit en service zouden leveren, heb ik er nog niet eens zo'n probleem mee. Maar als ik de berichten op baatsen.com van bijv. Motoport Leek lees, dan zou ik daar geen motor willen kopen.

Wel boden ze mij een inruilprijs aan voor mijn motor, die hoger lag dan wat ik er zelf voor betaald heb..

• Exigence
  • Laatst online: 23:52

Exigence

dnkroz

De meeste Motoports waar ik geweest ben blinken nou niet uit in klantvriendelijkheid en service :/ Zelf ga ik meestal naar een zaak waar er ook gewoon echt tijd in je gestoken wordt. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze gaan er achteraan. Laatst had ik een rubber dop nodig voor over de oliedruksensor, hij was gescheurd. Nu bleek dat bij Kawasaki een onderdeel van de complete kabelboom te zijn, en ook alleen als zodanig te bestellen. Dus die man duikt het magazijn in en komt na een paar minuten rommelen het magazijn uit met een bijna identieke dop van een Triumph :P Kosten? Niks :P Bij de meeste zaken word je meteen de deur uit gekeken :)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:53
Heeft iemand ervaring met Van Meel Motoren in Made? Ik was van plan om daar te kijken voor een motor, echter lees ik gemengde reacties op internet... :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Serotonine
Geen ervaring. Maar mensen die tevreden zijn, doen (haast) nooit hun verhaal op internet.
Alleen wanneer je je benadeeld voelt, ga je op zoek naar 'lotgenoten'.
Zie o.a. Tros radar.

Als het niet te ver van je huis is, stap je gewoon eens binnen. Beetje babbelen, koffie drinken en laten doorschemeren dat je interesse hebt in een fiets.

Verwijderd

Beerkeeper schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:16:
Heeft iemand ervaring met Van Meel Motoren in Made? Ik was van plan om daar te kijken voor een motor, echter lees ik gemengde reacties op internet... :/
Dealerinfo!
http://baatsen.com/reageerdealer.php?id=47

Is een initiatiefje van iemand die op motorforum zit, vul hem zelf ook wel eens in. Zo te zien zijn mensen best tevreden. De enige ontevreden reactie vond het alleen duur, tja, dat is soms subjectief.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12-2025

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/603950_4805450495361_431734450_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/205425_4805430014849_1234130934_n.jpg

:9 Morge ophale 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
achterbokje voor weinig _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1050378.jpg
zit boven een sleuf waar het montageplaatje van mijn kettingbeschermer onder aan vast zat. zit als een huis

en zo staat ze er nu bij
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1050379.jpg

van het weekend maar de voorbereidingen treffen om een nieuwe undertail te knutselen. spulletjes voor de kabelboom zijn dan ook binnen dus dan kan het echte werk beginnen

[ Voor 107% gewijzigd door DECOY88 op 21-11-2012 17:39 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZAClU.jpg
Pruttel pruttel daar stonden we dan tot de heupen in het water... Verraderlijk diepe plas bovenop een heuvel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MailMan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:13:
Een vraag aan iedereen hier:

Voor mijn promotie doe ik onderzoek naar de schoonheid van producten. Op dit moment gebruik ik daar ook afbeeldingen van motoren voor. Ik heb zelf al een hele rits goede foto's gevonden, maar wil een zo breed mogelijke selectie hebben op het gebied van vormgeving. Het gaat mij dan specifiek om twee aspecten van de vormgeving:

1. Zit er veel of weinig eenheid (zeg maar samenhang/of het er als een geheel uitziet) in het uiterlijk
2. Zit er veel of weinig verscheidenheid (diversiteit/bestaat uit veel verschillende elementen) in het uiterlijk

Wat ik dus probeer is afbeeldingen van motoren verzamelen die juist veel van beide hebben, of weinig van beide. Of juist veel van het een en weinig van het andere.

Om enkele voorbeelden te geven (dit is voor een deel persoonlijk, maar er is zeker wel een consensus over te bereiken):

De K1200R van Wunderlich
[afbeelding]
Erg veel verscheidenheid door de vele verschillende vormen, en ondanks het vele zwart toch niet zoveel eenheid

KTM 990 rc8
[afbeelding]
Veel meer eenheid door het herhaaldelijk gebruik van dezelfde hoeken en vlakken en toch ook nog wat variatie in kleur en doorbroken lijnen.

Ik ben heel erg benieuwd of jullie motoren kennen waarbij er vooral weinig eenheid te zien is. Rommelige modellen zeg maar. Het liefst wel redelijk recent en een foto met neutrale achtergrond.

Alvast bedankt :)
1e die in mij opkwam was de Benelli TNT
Afbeeldingslocatie: http://thetekekmeong.files.wordpress.com/2008/08/benelli-tnt-redwhite1.jpg

Rommelig maar mooi

Vaak bu'j te bang!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Ja, ik mag me hier ook melden *O* *O* *O*

Althans, motor is gekocht, morgen mijn L-rijbewijs aanvragen en dan motor registreren! Mag ik eigenlijk gelijk beginnen met rijden, maar denk dat het wel verstandig is om eerst een paar keer te lessen :+

Motor is trouwens een Yamaha XJ 600 S Diversion. Schijnt een goede beginners motor, en kon het voor een redelijke prijs kopen hier in Zwitserland.
Hopelijk kan ik komende zomer in de Alpen toeren :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Tankiej
azt33 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:55:

Althans, motor is gekocht, morgen mijn L-rijbewijs aanvragen en dan motor registreren! Mag ik eigenlijk gelijk beginnen met rijden, maar denk dat het wel verstandig is om eerst een paar keer te lessen :+

Motor is trouwens een Yamaha XJ 600 S Diversion. Schijnt een goede beginners motor, en kon het voor een redelijke prijs kopen hier in Zwitserland.
In Zwitserland, nice ! :o
Dat rijdt wel mooi in die omgeving volgens mij.

Gefeliciteerd met je nieuwe 'obsessie' ;)

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

steveman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:47:
[afbeelding]
Pruttel pruttel daar stonden we dan tot de heupen in het water... Verraderlijk diepe plas bovenop een heuvel.
Vet hoor! :D
Ben je een cursus of iets dergelijks aan het doen?
Wil zelf volgend jaar een 5 daagse enduro cursus in zuid Spanje gaan doen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

azt33 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:55:

Ah, die heb ik ook! Pruttelt best hoor!

Vrees alleen dat ik het voorlopig even houd bij Alphen ;)

• azt33
  • Laatst online: 13-10-2025
Dank jullie wel allemaal! Ik zal waarschijnlijk snel met allerlei vragen komen :)

En over de Alpen, misschien valt er wel een trip te regelen volgend jaar, aangezien we toch een Tweaker hebben in Zwitserland ;)

MikeyMan, heb je nog advies voor de Yamaha? Dingen die ik in de gaten moet houden, wel moet doen of niet moet doen? En ik heb begrepen dat het geen ramp is als de motor buiten blijft staan tijdens de winter, moet ik nog voorzorgsmaatregelen nemen? Ik heb er uiteraard een cover overheen, maar iets in de tank gooien of iets dergelijks?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

azt33 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:31:
Dank jullie wel allemaal! Ik zal waarschijnlijk snel met allerlei vragen komen :)

En over de Alpen, misschien valt er wel een trip te regelen volgend jaar, aangezien we toch een Tweaker hebben in Zwitserland ;)

MikeyMan, heb je nog advies voor de Yamaha? Dingen die ik in de gaten moet houden, wel moet doen of niet moet doen? En ik heb begrepen dat het geen ramp is als de motor buiten blijft staan tijdens de winter, moet ik nog voorzorgsmaatregelen nemen? Ik heb er uiteraard een cover overheen, maar iets in de tank gooien of iets dergelijks?
Euh, ja, zijn wel dingetjes waar je aan moet denken:
- Tank wil roesten van binnen
- Voorvorkkeerringen willen nog weleens lek gaan
- Achtervering is wat slap, kun je eventueel vervangen door de achterveer van een Dragstar 650
- Middenbok wil weleens doorrotten
- Uitlaatsysteem is grotendeels van RVS, maar de splitters zijn van staal. Deze rotten ook nog weleens.
- Raad wel aan de kleppen eens te stellen, en de NAKS schoon te maken. Hij zal wel blijven tikken, maar dat is een Diversion kwaaltje. Evenals de trilling rond de 4000 toeren ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:47:
[afbeelding]
Geen instructeur die wist ermee om te gaan? Wel mooi blubber ritje zo.

And it goes BRAAAAAPP!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:52
Een paar tips voor motorbanden die ik nog niet langs heb zien komen:

In Waalwijk zit sinds een klein jaar de motorbandendiscounter. Die zijn goedkoop, maar zonder dat het ten koste gaat van klantvriendelijkheid. Maakt deel uit van een (inderdaad nieuwe) motorgarage, en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over hun service.

Verder heb je in Geldermalsen Sabra zitten, die volledig is gespecialiseerd in motorbanden.

Een setje Pilot Road 3 komt bij beide tenten op ongeveer 320 euro inclusief montage.

Entropy isn't what it used to be

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heb het heel druk op mijn werk....

Wikipedia: Octane rating

dus Indonesie "wint" de prijs voor slechste benzine,... maar ja voor 30 cent per liter zou ik dat niet zo erg vinden (alhoewel leven van 2 euro per dag natuurlijk wel weer zuigt)
Met octaan gehalte moet je opletten welke eenheid je het over hebt, in Europa gebruiken we RON, maar in de US AKI (gemiddelde tussen MON en RON) wat een lagere waarde is voor zelfde brandstof..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Serotonine
Joehoe.... Die gene op de oude Beemer met dito helm op de N200 richting Amsterdam vanmorgen....
Als je iets sneller door rijdt in de file, is je motor makkelijker te manouvreren. En als je denkt dat er te weinig ruimte is, kan je dan even aan de kant gaan zodat ik er wel langs kan?
alvast bedankt!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
Mijn banden haal ik bij motorbandenmarkt.nl, en dan hier in de buurt laten monteren. Scheelt zo maar 100 euro met de motorbedrijven:)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sow, thuis. Brommert scheurt weer als een dolle. Kleppen stellen is een belangrijk iets :P Waarschijnlijk wel voor de 3e keer hagelnieuwe achterremschoenen verglaasd... Ook stond de scottoiler nog op prime dus band en eigenlijk alles is nat :o

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TheNameless schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:23:
[...]

Vet hoor! :D
Ben je een cursus of iets dergelijks aan het doen?
Wil zelf volgend jaar een 5 daagse enduro cursus in zuid Spanje gaan doen.
Via Redtread ben ik hier, gids voorop, en nog iemand achteraan bij grotere groepen. En los gaan! De laatste 3 dagen waren we met een kleiner groepje, dat is wel relaxter. Tevens omdat niemand en later had... De grootste zuipschuit ging de eerste dag zo hard achterover dat ie niet eens meer op de plee kon zitten. Echt een prestatie, want zulke moeilijke dingen deden we nog niet.
ROFLASTC schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:36:
[...]

Geen instructeur die wist ermee om te gaan? Wel mooi blubber ritje zo.
Die ging juist eerst, of ie nou gebaarde "rustig aan" of "wacht effe tot ik aan de overkant ben" is mee eigenlijk niet duidelijk :-D . Beide motoren kapten er mee terwijl de luchtfilters nog gewoon droog waren. Met de hondaatjes was ie wel eens door dieper water gegaan, zonder problemen...

[ Voor 54% gewijzigd door steveman op 22-11-2012 18:46 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:22:
Mijn banden haal ik bij motorbandenmarkt.nl, en dan hier in de buurt laten monteren. Scheelt zo maar 100 euro met de motorbedrijven:)
Ik doe precies hetzelfde. Ik laat dan alleen iemand langskomen die aan huis voor een nette prijs monteerd. Hoef ik alleen de motor op de optrit te zetten :P

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:40:
[...]

Ik doe precies hetzelfde. Ik laat dan alleen iemand langskomen die aan huis voor een nette prijs monteerd. Hoef ik alleen de motor op de optrit te zetten :P
haal ze uit duitsland en trap ze zelf om :+

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Het loont best wel de moeite om het banden wisselen zelf te leren! De tools heb je er 1 keer al bijna uit qua kosten, en in 45 minuten heb je een band en ventiel gewisseld, gebalanceerd en het wiel weer gemonteerd.
Banden bij een zaak als www.zeelandbanden.nl kopen en je hebt voor 200-250 euro een nieuw setje er onder liggen! :)
Of gebruikte circuitbanden kopen als het nog een stuk goedkoper moet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-DG- schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:34:
Het loont best wel de moeite om het banden wisselen zelf te leren! De tools heb je er 1 keer al bijna uit qua kosten, en in 45 minuten heb je een band en ventiel gewisseld, gebalanceerd en het wiel weer gemonteerd.
Banden bij een zaak als www.zeelandbanden.nl kopen en je hebt voor 200-250 euro een nieuw setje er onder liggen! :)
Of gebruikte circuitbanden kopen als het nog een stuk goedkoper moet.
Banden zelf balanceren zonder duur apparaat? Lijkt me een lastige onderneming...

• -DG-
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:11:
[...]
Banden zelf balanceren zonder duur apparaat? Lijkt me een lastige onderneming...
Gaat prima met zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/supersport/hpbimg/Statisch%20balanceer%20apparaat.gif
Loodjes plakken aan de lichtste kant. En ja, ik weet dat dit alleen statisch is en niet dynamisch, maar genoeg motorzaken en raceteams die het ook zo doen ;) :
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c330/michaelwoodcock/Motorcycles/IMG_0265Copying.jpg Ik heb in ieder geval geen last van trillingen, ook niet bij hogere snelheden.

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 22-11-2012 21:37 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar daarmee kun je toch geen links/rechts afwijking eruit halen?

• -DG-
MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:42:
Maar daarmee kun je toch geen links/rechts afwijking eruit halen?
Klopt, maar daar heb je bij een motor eigenlijk geen last van omdat het voorwiel zo smal is en van het achterwiel voel je het niet. Als het goed genoeg is voor de motoGP coureurs, is het voor mij ook wel prima.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-DG- schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:34:
En als ik dat nou maar eens in de 20.000km hoeft te doen, ga ik niet lopen prutsen hoor. Leuk als je een motor hebt waar je af en toe banden wilt veranderen (offroad/wegbanden) of je ze in 6000km oprookt maar anders is het imho niet echt heel erg zinvol. Punt is ook dat je er zo nooit echt handigheid in krijgt, want je doet het minder dan 1x per jaar.

Tenminste...als je zo lang met je banden doet als ik dan. Voor mij zou het alleen maar extra moeite zijn om een paar tientjes per 1.5 jaar te besparen. Het klinkt leuk, maar de besparing is minimaal tov de moeite.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-DG- schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:17:
[...]

Klopt, maar daar heb je bij een motor eigenlijk geen last van omdat het voorwiel zo smal is en van het achterwiel voel je het niet. Als het goed genoeg is voor de motoGP coureurs, is het voor mij ook wel prima.
Ja idd, maatje van me werkte bij een motorzaak die ook een raceteam hadden. Hun deden de banden alleen statisch balanceren.

Vaak bu'j te bang!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-01 16:08

DinX

Motormuis

Of je giet er Dynabeads in :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Opgezocht, maar lijkt wel een tell-sell product :P
Lijkt me niet lekker werken op een circuit motor o.i.d., stel dat je keihard remt (dat gebeurt nog wel eens op een circuit :P), dan schieten al die balletjes alle kanten op.

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
-tom-562 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:54:
[...]

1e die in mij opkwam was de Benelli TNT
[afbeelding]

Rommelig maar mooi
Thanks, dat is inderdaad iets wat ik mee zou kunnen nemen! :)

• -DG-
mphilipp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:12:
[...]

En als ik dat nou maar eens in de 20.000km hoeft te doen, ga ik niet lopen prutsen hoor. Leuk als je een motor hebt waar je af en toe banden wilt veranderen (offroad/wegbanden) of je ze in 6000km oprookt maar anders is het imho niet echt heel erg zinvol. Punt is ook dat je er zo nooit echt handigheid in krijgt, want je doet het minder dan 1x per jaar.

Tenminste...als je zo lang met je banden doet als ik dan. Voor mij zou het alleen maar extra moeite zijn om een paar tientjes per 1.5 jaar te besparen. Het klinkt leuk, maar de besparing is minimaal tov de moeite.
Sportbanden gaan inderdaad minder lang mee en die 'handigheid' verleer je echt niet hoor, het is niet bepaald rocket science (hoewel dat voor de meeste motor onderhoud dingen geldt). Ik heb in diezelfde afgelopen 1.5 jaar 3x m'n banden verwisseld, maar het schiet ook wel op als je een setje MPP's op 1 vakantie naar Marokko volledig afschrijft.
Bandjes bij de dealer kopen is sowieso te duur, aankomen met eigen banden is meestal ongewenst (en bijzonder lastig als je alleen een motor als vervoersmiddel hebt) + het kost minder tijd en het is leuker om het zelf te doen.

Misschien komt het omdat ik wel opgevoed ben met de kunst van het bandenplakken, ipv altijd naar de fietsenmaker te gaan ;). Ik verbaas me er ook altijd over als mensen van 18+ nog geen fietsbanden kunnen plakken.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:47
-DG- schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:19:
[...]

Gaat prima met zo'n ding:
[afbeelding]
Loodjes plakken aan de lichtste kant. En ja, ik weet dat dit alleen statisch is en niet dynamisch, maar genoeg motorzaken en raceteams die het ook zo doen ;) :
[afbeelding] Ik heb in ieder geval geen last van trillingen, ook niet bij hogere snelheden.
zo doe ik het ook, hebben hier zelf 1tje gemaakt. werkt perfect ;)

• DECOY88
(overleden)
Dacuuu schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:42:
[...]

zo doe ik het ook, hebben hier zelf 1tje gemaakt. werkt perfect ;)
hoe heb je hem gemaakt?

zit te denken om het ofwel gewoon in mijn achterbrug te doen( even de ketting eraf en een slinger geven. en anders 2 blokjes met ieder 2 lagers bovenop mijn achterbrug te kunnen plaatsen.

(ja ik ga vrij ver met zelfvoorzienendheid op de motor :X )

[ Voor 37% gewijzigd door DECOY88 op 23-11-2012 20:02 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-DG- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:37:
[...]
Misschien komt het omdat ik wel opgevoed ben met de kunst van het bandenplakken, ipv altijd naar de fietsenmaker te gaan ;). Ik verbaas me er ook altijd over als mensen van 18+ nog geen fietsbanden kunnen plakken.
Banden plakken van mijn fiets kan ik wel. En ik heb ook wel een aantal keren geholpen met een bandenwissel (die krijg je als je door de woestijn trekt), maar zoals gezegd doe ik best lang met mijn banden. En ik heb geen werkplaats, dus ik moet alles op straat doen. Een klusje is niet erg, maar een band gaan staan wisselen op straat zie ik niet zitten. Die 3 tientjes die ik daaraan kwijt ben om de 20k vind ik dan niet zo erg.

En ja, ik ben een lazy bastard 8)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah... Hoef je geen "lazy bastard" voor te zijn hoor. Ik schrijf iedere 6K een achterband af en ga ook gewoon met m'n wielen naar de dealer (heb hier genoeg ruimte en middelen om m'n wielen binnen te demonteren).

Is voor mij meer een kwestie van gunnen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence

Exigence

dnkroz

En het scheelt veel gevloek en getier als je een paar stijve banden hebt :P

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Iemand enig idee welke europese/nederlandse webshop die onderdelen van scorpion helmen verkoopt?
Heb een baseplate nodig ( vizier mechanisme aan helm vast te maken) voor een exo 1000. Huidige is in 2e gebroken en trilt daardoor nu, moeilijk irritant.

Amerikaanse shops hebben hem wel maar verzenden hem niet of vragen 40 dollar verzendkosten voor een onderdeel van 15 dollar wat in een envelop past |:( ....

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mailtje sturen of langsgaan bij één van de vele dealers? Die kunnen het waarschijnlijk zo voor je bestellen.

http://www.scorpionhelmets.nl/dealers.html

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:02:
En het scheelt veel gevloek en getier als je een paar stijve banden hebt :P
Dat is volgens mij meer een kwestie van techniek. Onderweg naar Dakar hadden we een aantal Michelin Desert banden voor onze XT's en dat zijn hele stijve motherfuckers. Ze hebben 21 koordlagen en zo los van de velg zijn ze nog moeilijk in te drukken... Ik hoorde (op fora) dat het vreselijk moeilijke banden zijn om erop of eraf te krijgen. Onze techneuten deden het gewoon langs de weg met een stel (extra lange) bandenlichters. Geen speciaal gereedschap of wat dan ook. En we hebben een hoop lekke banden gehad. Wel steeds dezelfde mannen, dus het lag meer aan hen dan aan de band of de weg. Daarom hadden we juist die Desert banden, ze zouden minder makkelijk lek rijden. Het zijn de banden die ze in de Dakar gebruiken.
Sterker nog: onze banden hádden in de Dakar gereden. Slechts één etappe, of alleen een proefrondje, want ze zagen er nog heel goed uit. Gekocht van een rally-service meneer die heel slim de banden heeft meegenomen die de topteams elke dag weg kiepen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Exigence schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:29:
Mailtje sturen of langsgaan bij één van de vele dealers? Die kunnen het waarschijnlijk zo voor je bestellen.

http://www.scorpionhelmets.nl/dealers.html
:X had ik nog niet gekeken, hans van wijk is op loop afstand hier zo zal wel even hun morgen gaan vervelen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

The Legend

*Plop*

Met het risico de verkoper hier tegen te komen :P Is deze motor de vraagprijs waard volgens jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 24-11-2012 11:59 . Reden: Link gefixed. ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mogelijk.html :?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

The Legend

*Plop*

Link gefixed :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
The Legend schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:58:
Met het risico de verkoper hier tegen te komen :P Is deze motor de vraagprijs waard volgens jullie?
Lijkt me wel een eerlijke prijs?
Die motor heeft nauwelijks 10.000km en lijkt nog in topstaat, + veel opties...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"De 2012 V-Strom 650 staat bij de Suzuki dealer voor de adviesprijs van € 9.699,- inclusief ABS"

Even heel simpel gerekend: ja :)

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
The Legend schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:58:
http://vernieuwd.marktpla...6db858f31&previousPage=lr

Scheelt paar jaar en wat extra KM's, maar 35.000 is nog niet veel. Ik zou het wel weten (koffers, later stoere alu bakkies erbij kopen). Zo'n DL650 is maar saai ding vind ik. Heb 'em zelf paar maandjes gereden, maar toen snel weer verkocht. Iets teveel allemansvriend voor mijn doen. Maar als je dat juist zoekt istie wel goed in de prijs (maar moet hoe dan ook minimaal 500 af als je 'em gaat kopen natuurlijk ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door Loona35 op 24-11-2012 17:22 ]

• MailMan
Gisteren voor de derde zaterdag achter elkaar als hulpje mogen sleutelen bij de lokale garage. Echt geweldig hoe leerzaam dat is. Plus natuurlijk fijn dat je gebruik kan maken van al het gereedschap daar :) Je sleutelt op plekken aan een motor waar ik in mn 1tje nooit aan zou beginnen, om er achteraf achter te komen dat het ook nog wel weer meeviel en niet alles kapot gaat als je er alleen al naar kijkt.

Een slecht lopende Honda CBR 600F weer aan de praat gekregen na wat gedoe. Hij liep stationair wat slecht omdat de stationairsproeiers verstopt zaten. Vervolgens schoon gemaakt en daarna sloeg hij meteen af na starten. Daarbij leek hij ook nog eens te verzuipen. Toen mochten de bougies eruit en man wat is dat een gedoe zeg bij een CBR 8)7 Dan knijp ik me in m'n handjes wanneer dat m'n K100 moet gebeuren. Dan is het 15 minuten werk. Maar goed, daar is de koppelingsplaat wisselen een rotklus.
Uiteindelijk bleek dat 1 van de vlotters bleef haken en niet goed omhoog wilde. Daardoor bleef de benzine stromen en verzoop een cilinder. Relatief makkelijk te fixen en even later liep het weer.

Sleutelen = 8)

Bijna jammer dat ik de andere 5 dagen gewoon een kantoorbaan heb :P

• Bommes
  • Laatst online: 07:19

Bommes

Capo del formaggio

Heb gisteren ook een hobby middagje gehad aan de vespa.
In het dashboard kastje een sigarettenaanstekerplug gemaakt.
Altijd leuk om een stappenboor in een of andere kap te zetten. Gaatje rond 30mm verberg je niet zomaar als het op de verkeerde plek zit.
Plug rechtstreeks op de accu aangesloten (met zekering natuurlijk).
En meteen de accu druppellader die ik nog had voorziet van een meter of 2kabel met een male sigarettenplug.
Vespa staat nu dus fijn aan de lader, die komt de winter wel door zo.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Go9HHbf1q80/ULH4A1LSqAI/AAAAAAAAAg0/CHNDn_CdN0Q/s1024/IMAG0581-1.jpg
Binnenkort maar eens wat zooi verzamelen voor een beurtje.

Sleutel hokje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5CW6uF7eKEA/ULH32OtZJTI/AAAAAAAAAgs/-by77yzjZgY/s1024/IMAG0582-1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 25-11-2012 11:53 . Reden: plaatje bij het praatje, sorry voor formaat ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dit is het Motor topic, niet het brommer/scooter/klein-herrie-makend-ding topic :+

[ Voor 23% gewijzigd door Phyxion op 25-11-2012 12:33 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie je smiley wel, maar ik hap toch: de motorscooter is met een flinke opmars bezig. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:09:
Ik zie je smiley wel, maar ik hap toch: de motorscooter is met een flinke opmars bezig. ;)
Beetje maar ;) :

Is van juni 2012 London Vespa world days, opkomst ongeveer 3000 Vespa's uit heel Europa

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 25-11-2012 13:19 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:09:
Voor Nederlandse begrippen misschien, maar het is hier nog lang niet zo populair als in andere landen. Maar daar waren de lichte motorfietsen ook al popi. In Nederland valt het volgens de dealers nog bar tegen, hoewel ze dat niet tegen hun (potentiele) klanten zullen zeggen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Of de opmars nou wel of niet tegen valt en wat de dealers hun klanten wijs maken zal mij eerlijk een worst wezen. :P
Wij wilde iets wat mee achter op de camper kan, soms mee de snelweg op kan en niet een of ander tuperware gebakje zou zijn.
Ja ik had ook een DR of een of andere lichte semi off de road kunnen kiezen, maar dan vind ik een Vespa echt wel veel gaver.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:27:
[...]

Voor Nederlandse begrippen misschien, maar het is hier nog lang niet zo populair als in andere landen. Maar daar waren de lichte motorfietsen ook al popi. In Nederland valt het volgens de dealers nog bar tegen, hoewel ze dat niet tegen hun (potentiele) klanten zullen zeggen.
Volgens mij wordt in Nederland alles onder de 600cc amper verkocht. Compensatiedrang gok ik.

Ook wel erg jammer, want in een binnenstad wil ik niet meer iets anders dan een motorscooter. Lekker dat lage gewicht en de smalle body overal slingerend doorheen wurmen, af en toe een bromfietspad pakken zonder dat iemand er last van heeft, fors accelereren tot 60-70 vanwege de vario. En natuurlijk een hoop meenemen zonder extra koffers. Dat alles met €30 aan verzekering per jaar en een verbruik van tegen de 1:40.

Een bromscooter kan dat grotendeels ook, maar dan op lagere snelheid en met het gezeik dat je constant tussen autoweg en fietspad moet switchen, waardoor je soms kilometers om moet rijden en je geen gebruik kunt maken van (70km/h) ringwegen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mij de omgeving rijd er ook iemand rond op zo'n ding. Hij kent alleen maar 1 stand van het gas en dat is vol open. Tijdje terug kwam ie langs en ging er een politieauto in burger achteraan.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die apparaten hebben toch per definitie een binair gas mechanisme?

Althans... Zo wordt er door een groot deel van de gebruikers mee omgesprongen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 418 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.