Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 420 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.016 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30
Wat tof :D
Daar wil ik ook nog wel eens heen!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09

Exigence

dnkroz

De grootste collectie Engelse motoren ter wereld, volgens Wikipedia zijn het er zo'n 850. Echt een aanrader als je in de buurt bent! :)

• GroteBozeWolvin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:41:

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven over het volgende. Al sinds de eerste rit op mijn motor ben ik aan het vogelen met de stand van de spiegels. Ik krijg het maar niet voor elkaar om ze zo af te stellen dat ik tevreden ben met het zicht. Met lessen heb ik nooit echt op de spiegelstand gelet en deed eigenlijk maar wat - zolang ik het verkeer achter me maar kon zien. De spiegels op mijn Factory zijn aanzienlijk kleiner dan de spiegels van de lesmotor en daardoor lijkt het moeilijker om ze goed af te stellen. Het is waarschijnlijk een beginnersvraag en wellicht klinkt het wat onnozel, maar ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.
Gedurende mijn 21 jarig bestaan als motorrijder heb ik met hetzelfde probleem geworsteld. Tot ik enkele maanden geleden mirror extenders heb gekocht voor mijn Bandit 1200s. De spiegels staan nu enkele centimeters verder uit elkaar en ik heb eindelijk quasi perfect zicht naar achteren. Nadeel: filefilteren moet iets voorzichtiger aangepakt worden (maar lukt nog steeds).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat heb ik op mijn Hornet ook. Een wereld van verschil!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:49:
De grootste collectie Engelse motoren ter wereld, volgens Wikipedia zijn het er zo'n 850. Echt een aanrader als je in de buurt bent! :)
Een andere aanrader is Beaulieu, voornamelijk auto's maar ook motoren en zelfs een mooi landhuis.

http://www.beaulieu.co.uk/attractions/national-motor-museum
Ze hebben er ook leuke semi-tijdelijke tentoonstellingen:
http://www.beaulieu.co.uk/attractions/world-of-top-gear
http://www.beaulieu.co.uk/attractions/bond-in-motion

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 30-11-2012 14:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:15:
[...]

Een andere aanrader is Beaulieu, voornamelijk auto's maar ook motoren en zelfs een mooi landhuis.

http://www.beaulieu.co.uk/attractions/national-motor-museum
Ze hebben er ook leuke semi-tijdelijke tentoonstellingen:
http://www.beaulieu.co.uk/attractions/world-of-top-gear
http://www.beaulieu.co.uk/attractions/bond-in-motion
Ben ik ooit geweest. Erg lang geleden, maar het was wel indrukwekkend!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Het Sammy Miller museum schijnt ook erg mooi te zijn: http://www.sammymiller.co.uk

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Paar jaar geleden geweest. Nog een praatje gemaakt met de oude baas zelf, dik 70 plus, die daarna weg reed op zijn trials ariel, en een wheelie van een meter of 20 maakte!

Leuk museum ook. Sws leuke omgeving om te kamperen, maar bewaar niets in je tent wat paardjes graag eten... :+

Wise enough to play the fool

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Een andere aanrader is het Musée du Chateau de Savigny in Savigny-les-Beaune (iets ten noorden van Beaune). Dat bestaat uit vier delen: een deel oude motorfietsen, een zolder gewijd aan de heer Abarth, een museumpje voor wijntractoren en de rest van het landgoed staat vol met oude straaljagers.

http://reception-aviation.chateau-savigny.com/

Entropy isn't what it used to be

Verwijderd

Groot.Boos.Wolf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:02:
[...]

Gedurende mijn 21 jarig bestaan als motorrijder heb ik met hetzelfde probleem geworsteld. Tot ik enkele maanden geleden mirror extenders heb gekocht voor mijn Bandit 1200s. De spiegels staan nu enkele centimeters verder uit elkaar en ik heb eindelijk quasi perfect zicht naar achteren. Nadeel: filefilteren moet iets voorzichtiger aangepakt worden (maar lukt nog steeds).
Daar ga ik eens naar kijken. Dank!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

nFo

:X

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
rijd niet vaak met panniers denkik, daarnaast vind ik de motor erg veel raars doen met voor vering, lijkt wel leeg ofzo...

• Exigence

Exigence

dnkroz

Leg dat eens uit aan de verzekering :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GBTW schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:19:
[...]

rijd niet vaak met panniers denkik, daarnaast vind ik de motor erg veel raars doen met voor vering, lijkt wel leeg ofzo...
Denk vooral dat het een totaal verkeerde schrikreactie is. Hij gooit'm daadwerkelijk naar rechts, ipv te blijven kijken haar hij heen wil (dus niet in zee...)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:31:
[...]

Denk vooral dat het een totaal verkeerde schrikreactie is. Hij gooit'm daadwerkelijk naar rechts, ipv te blijven kijken haar hij heen wil (dus niet in zee...)
"niet de zee in" is hem wel gelukt.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
dion_b schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:31:
[...]

Denk dat m niet veel meer kon doen hoor...
Door de botsing wordt hij naar rechts geduwd, waardoor hij ook naar rechts stuurt om weer rechtop te komen. Alleen jammer dat daar geen plaats was :). Kon 'm best op zijn kant leggen eigenlijk, maar dan moet je wel al supervlug denken. Ik zou daar ook liggen vrees ik in die situatie..

Dat paaltje staat ook in het midden van het wetje zie ik bij 2de kijkbeurt.
Echt geen ruimte tot corrigeren meer dus :s .. }:O

[ Voor 9% gewijzigd door DieterVDW op 02-12-2012 13:50 . Reden: Damn autocorrect... ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Niet beneden eindigen is meer geluk dan wijsheid, als je op zo een plek zo een zwieper met je motor maakt ligt denk ik 99% beneden te koekeloeren.
Zeker omdat er juist zo weinig ruimte + tijd is om op welke andere manier dan ook te reageren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zo stap ik altijd op een boot :7

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:49:
Niet beneden eindigen is meer geluk dan wijsheid, als je op zo een plek zo een zwieper met je motor maakt ligt denk ik 99% beneden te koekeloeren.
Zeker omdat er juist zo weinig ruimte + tijd is om op welke andere manier dan ook te reageren.
hij reed te hard :Y heb mijn legerkisten meermaals de beugels krom gereden. 3mm dikke tuinhek scharnieren :Y

hoek uit een deur. prullebak 5cm naar achter en een paaltje die niet meegaf :X

nee daar zat geen losbreek beveiliging op :N

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 02-12-2012 13:53 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat hij te hard reed voor die locatie staat als een paal boven water.. :Y) maar ff los daar van.
Maak je zo een tik dan heb je ruimte nodig om te te corrigeren.
Die ruimte had hij hier niet. :N

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar waarom werd dat eigenlijk gefilmd? Was het eigenlijk de opname van een promo-filmpje dat fout ging, stom toeval, of wat anders?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:02:
Maar waarom werd dat eigenlijk gefilmd? Was het eigenlijk de opname van een promo-filmpje dat fout ging, stom toeval, of wat anders?
Dat vraag ik me ook al af. Soms zijn er heel spectaculaire (viral) filmpjes die, als je goed kijkt, haast in scene gezet moeten zijn. Maar dat lijkt me bij deze uitgesloten. De man valt behoorlijk ongelukkig en je kunt haast niet uitdenken waar je precies valt. Als ie een stukje verder had gevallen, had ie half in die kuip terecht gekomen en had ie zijn nek of rug gebroken.
Maar inderdaad: wat is die persoon aan het filmen, zo toevallig op dat moment?

[edit]
ohwacht...het is van Motojournal... ik dacht dat het zomaar een spontaan gefilmd moment was. Dan twijfel ik nóg sterker... Hij heeft trouwens ook geen echt motorpak aan, maar een jas met heel veel 'iets' eronder. Dikke pens of stuntgear? Ik weet het niet. Ik vertrouw steeds minder leuke internet filmpjes...

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 02-12-2012 14:16 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Lijkt mij ook niet echt een plaats die bedoelt is om met de motor te komen. Denk eerder dat het normaal enkel voor voetgangers en misschien fietsers is voorzien.

Volvo Classic Club Belgium

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vermoed dat ze gewoon wat sfeerplaatjes aan het maken waren voor de review van die nieuwe motor... Wanneer plots...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dat krijg je nou van onnodige accessoires aan je fiets.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Schimanski81 schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:08:
[...]
Of beter gezegd: als je niet oplet/niet kunt rijden. Ik rij al jaaaaaaren met de koffers continue op de motor. Geen zin om ze steeds weer al die trappen op te sjouwen. Dus ik heb ze er altijd op. Misschien in al die jaren 3 keer ergens tegen geschaafd. En dat was met parkeren. Paaltjes/muurtjes. Als je een beetje idee van je motor hebt, is er niets aan de hand. Je rijdt met je auto toch ook niet steeds tegen paaltjes?

Misschien is de meneer niet gewend om met koffers te rijden. Maar dan nog is het lomp.

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Ah ja, ik had hetzelfde:
winkelwagen schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:10:
Bij het omgaan van de bocht bij de fietskelder een hekje geraakt met mijn koffer. Ophangingdingetje van de koffer afgebroken, en nu is de koffer dus kapot. Lekker begin van de dag...

Normaal rijd ik alleen met topkoffer, zul je net zien.
Gelukkig viel ik niet :)

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:31:
[...]

Of beter gezegd: als je niet oplet/niet kunt rijden. Ik rij al jaaaaaaren met de koffers continue op de motor. Geen zin om ze steeds weer al die trappen op te sjouwen. Dus ik heb ze er altijd op. Misschien in al die jaren 3 keer ergens tegen geschaafd. En dat was met parkeren. Paaltjes/muurtjes. Als je een beetje idee van je motor hebt, is er niets aan de hand. Je rijdt met je auto toch ook niet steeds tegen paaltjes?

Misschien is de meneer niet gewend om met koffers te rijden. Maar dan nog is het lomp.
had het inderdaad altijd tijdens manouveren daarbuiten nooit wat gehad. zelfs met een bagagepakket van 110cm> met een stuurtje van 75cm tussen files doorjagen :X

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Onnodige accessoires? We rijden niet allemaal alleen maar plezierritjes. Soms moet er ook de nodige kilo's aan materiaal mee.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Het is een ijzeren paard en sommige paarden zijn werkpaarden. Laat die Lippizaner lekker huppelen, ik trek desnoods een huifkar :P

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
[...]

ik zie geen fiets :+ die heeft een grotere kans om raar te doen O-)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

steveman schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:29:
Ik vermoed dat ze gewoon wat sfeerplaatjes aan het maken waren voor de review van die nieuwe motor... Wanneer plots...
Dat lijkt me ook het meest logische, al weet je het nooit met internetfilmpjes. Hij valt hier wel erg ongelukkig (nou ja, kan erger met rechtkomen in zo'n bootje en nog een motor in je nek krijgen, maar een stuk minder erg was waarschijnlijker als je zo zacht een pijltje raakt)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

Dat is natuurlijk zo'n reviewer die op een jaar tijd 5000 verschillende motoren test :)

"Hé Jan, we hebben hier <motor> binnen om te testen, rij jij?".

Iemand die dagdagelijks op z'n motor met koffers rijdt (zoals ik :+) die kent tot op de cm de breedte van z'n fiets. Ik rij soms met 10cm links en rechts vrij tussen de file door.

Als die kerel in het filmpje de 10 fietsen ervoor op crossers, nakeds,... gereden heeft kan ik er wat bij voorstellen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Juist dan zou je verwachten dat ie weet waar ie mee bezig is. Maar die lui van Motojournal zijn altijd aan het geinen. Echt heel erg serieus is het allemaal niet. Dus het zou me niets verbazen als ook dit een stunt is. Hoewel ik nog steeds erg twijfel. Je zou heel erg verkeerd terecht kunnen komen. Maar zijn kleding (dikke jas en harnas eronder?) laat me twijfelen.

Maar het blijft een leuk fillempie!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb je wel een punt ja. De Motojournal filmpjes zijn er altijd wat over :p

Voor hetzelfde geld hadden ze nog een airbag pak liggen van een oude test :)

[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 03-12-2012 10:02 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Met dit weer rij ik ook vol ingepakt en lijk dan net een michelin-mannetje.
En het lijkt me niet dat ze van Yamaha een FJR krijgen om deze truc mee uit te halen.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Gisteren m'n motor gewassen in een wasbox. Man, wat kwam daar bruin water vanaf zeg!
Nu issie wel weer mooi :)
Zal alleen niet lang duren denk ik, met dit weer... Ik zeg elke week tegen mezelf "en nu ga ik hem winterstallen", maar dan toch wacht ik een weekje. Maar na de sneeuwbui van vandaag ga ik mezelf er denk ik toch maar toe zetten :+

https://freight.associates

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:26
Naar het werk gegaan op de motor, weet nog niet of ik ook terug gaat op de motor, blijft wat langer en meer sneeuwen dan ik had verwacht. :')

• Schimanski81
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:37:
[...]

Onnodige accessoires? We rijden niet allemaal alleen maar plezierritjes. Soms moet er ook de nodige kilo's aan materiaal mee.
Misschien had ik een smiley moeten toevoegen ;)

Ik rij zelf idd alleen maar voor het plezier (overigens veel te weinig dit jaar).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Schimanski81 schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:42:
[...]
Ik rij zelf idd alleen maar voor het plezier (overigens veel te weinig dit jaar).
Same here, het aantal lekkere motorrijdagen was op 2 handen te tellen helaas :(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

die kerel ging met zn FJR mooi de boot in. uhuhuhuhuhuhuuu :Y)
Widow schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
[...]

Ey, jij zou de mijne eens moeten uitproberen met de stuurdemper erop. ben benieuwd of jij ok bochten verschil merkt.

[ Voor 71% gewijzigd door ROFLASTC op 03-12-2012 13:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
ROFLASTC schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:25:
die kerel ging met zn FJR mooi de boot in. uhuhuhuhuhuhuuu :Y)
:P

@weer: Ik vind het juist wel leuk om te rijden met dit weer. Het is wat uitdagender en minder comfortabel (valt ook nog wel mee, gewoon goed inpakken), maar daardoor ook wel avontuurlijk :) Daarnaast krijg je door het samenspel van de sneeuw en een winterse zon soms hele mooie natuurplaatjes. Zeker geen straf om dan rond te rijden!

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 03-12-2012 13:30 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

[...]
Meh, 4 weekendjes weggeweest dit jaar, geen druppel regen. _/-\o_ De andere 10k km die ik heb gereden waren niet he-le-maal droog, dat dan weer wel :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Schimanski81
  • Niet online
Mijn 'probleem' is dat ik een beetje ben uitgekeken op mijn huidige motor (FZR 600) en de zithouding ervan. Daarnaast ken je elk weggetje in de buurt wel natuurlijk.

Ik wil nu een Tuono .. :9~ maar eerst bij elkaar sparen.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
De motor staat al 2 maanden onder het dekentje, maar dat heeft niks met de gevoelstemperatuur te maken. Nadat de eerste pekel is gestrooid, mag hij niet meer de weg op van mij.

• DinX

DinX

Motormuis

S100 Corrosiebescherming erop en hij ziet er na de winter nog altijd als nieuw uit :)
Of iets duurder: ACF-50 :)

Verwijderd

Ik ben benieuwt of jullie mij kunnen helpen:
Hoe kan ik de motor (gpz500s) het beste 'winterklaar' maken, met het oog ook op bescherming tegen pekel en andere zooi.
Het is de eerste motor, en aangezien we in z'n studentenhuis wonen zonder enige stalling, staat de motor aan de straat.
Hoes is geen optie, aangezien we in een vandalen buurt wonen met aanstekers.
Hier in de straat is al eens auto uitgebrand, (+/-50m afstand), en worden er geregeld fietsen (fietstassen) (voor de deur) aangestoken. Om het niet heel makkelijk te maken doe ik er dan ook geen brandbare zak over de motor.

Het is de bedoeling als het weer het toelaat (geen sneeuw/ijs) om de motor te pakken voor stukjes van +/-50km enkel.
Elke keer na het rijden afspoelen gaat hem ook niet worden, aangezien we geen tuinslang/oprit oid hebben. Hooguit een emmer water.
Het liefste dus een product wat er goed/lang op blijft zitten, zodat ik niet elke week als 'dorpsgek' de complete motor moet poetsen op straat.

Nu heb ik zelf al gekeken naar middeltjes maar er is er niet echt een bij die 'alles' beschermt.
Zo schijnt de 'beste' beschermer tectyl te zijn (wit/amber/wax) maar dit werkt niet op warme delen (motor en uitlaat) schijnt. Tevens tast het de rubber aan.
ACF-50 kan dan weer wel op uitlaat/motor gebruikt worden, maar schijnt weer slechter te beschermen (behalndeling moet herhaald worden?) En alle het vuil wordt aangetrokken, en plakt er dan aanvast.
S100 is beetje de 'slechte' combi van beide, kan niet op warm en beschermt slechter dan tectyl.
Vaseline beschermt goed maar blijft maar een korte tijd zitten, en het plakt.

Heb zelf geen ervaring met enig product, maar heb de ervaring gelezen.

Alvast bedankt,

• winkelwagen
FWIW: Je wilt juist dat er rotzooi op het beschermmiddel blijft plakken. Krijg je een goed beschermend dekentje van ;)

Ik heb mijn motor het hele jaar rond in de tectyl zitten. Let wel op met je schijfremslot. Bij mij bungelt die een beetje, en raakt ook de velg. Op sommige plekken is het tectyllaagje dan ook wat beschadigd. Bij mij is het wel makkelijk te zien, omdat waar het glimt op de velg, de tectyllaag beschadigd is :)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Praat me niet over avontuurlijk rijden: heb vandaag mijn AVB gehaald, nadat er een motor van m'n mede cursiste plofte zodat ik ineens plots alleen naar Z'meer moest rijden.
Het was me een dagje wel, en maar 1 onvoldoende. Ik ben erg blij :D

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

winkelwagen schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:
FWIW: Je wilt juist dat er rotzooi op het beschermmiddel blijft plakken. Krijg je een goed beschermend dekentje van ;)

Ik heb mijn motor het hele jaar rond in de tectyl zitten. Let wel op met je schijfremslot. Bij mij bungelt die een beetje, en raakt ook de velg. Op sommige plekken is het tectyllaagje dan ook wat beschadigd. Bij mij is het wel makkelijk te zien, omdat waar het glimt op de velg, de tectyllaag beschadigd is :)
Hoe doe je dat dan met de uitlaat/motorblok? Dat schijnt juist een zwakte punt te zijn op mn motor.

Verwijderd

Schimanski81 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:13:
Mijn 'probleem' is dat ik een beetje ben uitgekeken op mijn huidige motor (FZR 600) en de zithouding ervan. Daarnaast ken je elk weggetje in de buurt wel natuurlijk.

Ik wil nu een Tuono .. :9~ maar eerst bij elkaar sparen.
Geen geld voor een Tuono, zoek een Falco (SL1000)
de Tuono, Mille en de Falco hebben alle 3 het 990 Rotax blok er in hangen.
(andere fuel mapings dat wel) De Falco is nooit een succes geweest omdat de Mille de racer was, de Tuono de naakte, en de Falco de tophalf er tussen inzat maar nooit echt er uit sprong.

1 advies, en ik meen dit, vraag het na!
De blokken hebben 1 hele dure kwaal die voorkomen kan worden.

de start koppeling is een zwak punt.
Bij zwakke accu bestaat er het risico dat je die startmotor koppeling verbrand.
Probeer er achter te komen of de machine altijd met een volle accu is gestart, of dat de startermotor koppling al eens vervangen is.

Super tip nummer 2, vervang de accu meteen voor een L-ION.
Deze behouden hun laden vele malen beter en zeer waarschijnlijk ook met een hogere cold crank (geen flauw idee hoe ik dat in het nederlands moet zeggen.

(en dit geweldige advies is helemaal gratis, ik lijk wel gek 8) )

-edit-
zo´n ding dus
http://www.ukracesupport.co.uk/Mota-Lab.htm

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:58:
Ik ben benieuwt of jullie mij kunnen helpen:
Hoe kan ik de motor (gpz500s) het beste 'winterklaar' maken, met het oog ook op bescherming tegen pekel en andere zooi.
Het is de eerste motor, en aangezien we in z'n studentenhuis wonen zonder enige stalling, staat de motor aan de straat.
Hoes is geen optie, aangezien we in een vandalen buurt wonen met aanstekers.
Hier in de straat is al eens auto uitgebrand, (+/-50m afstand), en worden er geregeld fietsen (fietstassen) (voor de deur) aangestoken. Om het niet heel makkelijk te maken doe ik er dan ook geen brandbare zak over de motor.
Bekende situatie, niet zozeer mbt brandstichters, wel met bouwvakkers die zonder pardon de motor opschuiven tegen een andere aan om onaangekondigd op de stoep een container voor sloopwerkzaamheden in uitgebrand pand te dumpen :(
Het is de bedoeling als het weer het toelaat (geen sneeuw/ijs) om de motor te pakken voor stukjes van +/-50km enkel.
Sneeuw hoeft geen probleem te zijn, je moet rustiger bochten nemen en optrekken, maar verder is het geen drama.
Elke keer na het rijden afspoelen gaat hem ook niet worden, aangezien we geen tuinslang/oprit oid hebben. Hooguit een emmer water.
Het liefste dus een product wat er goed/lang op blijft zitten, zodat ik niet elke week als 'dorpsgek' de complete motor moet poetsen op straat.

Nu heb ik zelf al gekeken naar middeltjes maar er is er niet echt een bij die 'alles' beschermt.
Zo schijnt de 'beste' beschermer tectyl te zijn (wit/amber/wax) maar dit werkt niet op warme delen (motor en uitlaat) schijnt. Tevens tast het de rubber aan.
ACF-50 kan dan weer wel op uitlaat/motor gebruikt worden, maar schijnt weer slechter te beschermen (behalndeling moet herhaald worden?) En alle het vuil wordt aangetrokken, en plakt er dan aanvast.
S100 is beetje de 'slechte' combi van beide, kan niet op warm en beschermt slechter dan tectyl.
Vaseline beschermt goed maar blijft maar een korte tijd zitten, en het plakt.

Heb zelf geen ervaring met enig product, maar heb de ervaring gelezen.

Alvast bedankt,
Tectyl wax. Wit is niet plakkerig genoeg IMHO. Vuil aantrekken is part of the deal, pekelrijden en de boel puntgaaf houden is geen optie. Ofwel je neemt vuil voor lief danwel roest. Kies maar :z

Oslik blyat! Oslik!

• Schimanski81
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:17:
[...]

(andere fuel mapings dat wel) De Falco is nooit een succes geweest omdat de Mille de racer was, de Tuono de naakte, en de Falco de tophalf er tussen inzat maar nooit echt er uit sprong.
Ik weet t :-) maar ik wil echt lekker rechtop kunnen zitten, Falco heeft volgens mij zelfs clipons. Maar ze zijn niet duur voor wat je krijgt, Milles zijn er ook al vanaf 2500. Ach, het komt vanzelf wel :-)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Deze behouden hun laden vele malen beter en zeer waarschijnlijk ook met een hogere cold crank (geen flauw idee hoe ik dat in het nederlands moet zeggen.
Koude start?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Twee handen? Ik heb zelf anders een paar honderd lekkere motorrijdagen gehad. Je hebt het toch wel over Nederland?

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sommigen rijden alleen met plus 30. :+ Nee ik vind het persoonlijk dan al te warm worden, hele voor en najaar kun je zo op de motor springen zonder je kapot te zweten. Soms een beetje koud aan de nek of handen. Maar goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Sinds april net geen 6000 km gedaan waarvan misschien 100 km in de regen was 8)7

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Schimanski81 schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:19:
[...]

Ik weet t :-) maar ik wil echt lekker rechtop kunnen zitten, Falco heeft volgens mij zelfs clipons. Maar ze zijn niet duur voor wat je krijgt, Milles zijn er ook al vanaf 2500. Ach, het komt vanzelf wel :-)
De clipons van de Falco zitten wel hoger en het comfort van de Falco is daardoor echt duidelijk beter dan de Mille. Toch ben ik voor de Mille gegaan, maar dat was voornamelijk omdat ik een mooie en goedkopere R versie vond (met Ohlins e.d.).
Als je de mogelijkheid hebt, probeer echt zo'n Falco, zit en rijdt heerlijk, hoewel de Tuono dat vast ook doet.
Hoe dan ook, het blok wat onder alle 3 zit is echt heerlijk en zeker aan te raden. Lekkere v-twin beleving, brute power zonder dat het oncontroleerbaar is, schakelt fijn en je voelt precies wat die doet. Daarnaast schijnt ze erg betrouwbaar te zijn.
Enige minpuntje is dat je met doorrijden 1:12,5 (8l/100km) verbruikt, maar als je daarna weer eens op een 4 in lijn 600cc rijdt besef je dat je graag wat extra bij de pomp betaalt voor zo'n v-twin. ;)

• Schimanski81
  • Niet online
Falco is best een mooie fiets maar lijkt het toch net niet te zijn. Ik weet niet. Ik moet er wel mee kunnen gooien en smijten :-)

Ach verbruik, fijn als het laag is maar is toch wel het minst belangrijke bij een andere motor. Met de fizzer haal ik zonder problemen ruim 1:20 maar een stampende twin die wat meer verbruikt sta ik wel voor open

Verwijderd

Kan je mischien het beste navragen aan -DG- maar hedden die Ohlins niet er niet last van regelmatig lekkende keringen?

Hoe dan ook, heerlijke soundtrack in die machines, iemand in onze club heeft er dus ook 1.
Zijn machine geneest mensen van nierstenen in een omtrek van 200 meter... echt heerlijk

• Widow
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:10:
[...]

Twee handen? Ik heb zelf anders een paar honderd lekkere motorrijdagen gehad. Je hebt het toch wel over Nederland?
Ik kan tot 1024 tellen op twee handen :+ maar om nou te zeggen dat het een lekkere zomer was, nee. Ik heb iets van 6000km gereden, veels te weinig. De twee jaar ervoor deed iets van 12000 per jaar.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Entertainment:

And it goes BRAAAAAPP!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:51:
[...]

Ik kan tot 1023 tellen op twee handen :+ maar om nou te zeggen dat het een lekkere zomer was, nee. Ik heb iets van 6000km gereden, veels te weinig. De twee jaar ervoor deed iets van 12000 per jaar.
Fixed that for you ;)

Vandaag weer gewoon met de motor gegaan, auto's hebben gelukkig nog steeds door dat ik eraan kom ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:10:
[...]

Inderdaad, waren best veel goede dagen dit jaar!
Ik heb +/- 14000km gereden sinds half maart :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Prima dagen, gewoon veel te weinig gelegenheid gehad om rond te touren. Ach ja, komende weken + volgend jaar beter.

Oslik blyat! Oslik!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04-2025
[...]

1 advies, en ik meen dit, vraag het na!
De blokken hebben 1 hele dure kwaal die voorkomen kan worden.

de start koppeling is een zwak punt.
Bij zwakke accu bestaat er het risico dat je die startmotor koppeling verbrand.
Probeer er achter te komen of de machine altijd met een volle accu is gestart, of dat de startermotor koppling al eens vervangen is.

(en dit geweldige advies is helemaal gratis, ik lijk wel gek 8) )

-edit-
zo´n ding dus
http://www.ukracesupport.co.uk/Mota-Lab.htm
En met een aanpassing aan de mapping, leverd de Falco (nagenoeg) hetzelfde vermogen als z'n populaire broertje :P

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:07:
Kan je mischien het beste navragen aan -DG- maar hedden die Ohlins niet er niet last van regelmatig lekkende keringen?

Hoe dan ook, heerlijke soundtrack in die machines, iemand in onze club heeft er dus ook 1.
Zijn machine geneest mensen van nierstenen in een omtrek van 200 meter... echt heerlijk
Die Ohlins vering heeft in ieder geval een een wat kleiner service interval ja. Ik geloof iets van 15000km, en de keerringen schijnen dat inderdaad ook aan te geven. Maar ach, daar krijg je wel mooi spul voor terug. :P
Schimanski81 schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:13:
Falco is best een mooie fiets maar lijkt het toch net niet te zijn. Ik weet niet. Ik moet er wel mee kunnen gooien en smijten :-)

Ach verbruik, fijn als het laag is maar is toch wel het minst belangrijke bij een andere motor. Met de fizzer haal ik zonder problemen ruim 1:20 maar een stampende twin die wat meer verbruikt sta ik wel voor open
Ik vond de Falco in het echt in ieder geval wat mooier dan zo op de foto's lijkt, en qua gooien, smijten en sturen zit het echt wel goed kan ik vertellen! Als ze even duur waren zou ik ook voor een Tuono gaan, maar het verschil is zo groot (Falco vanaf €2000,-, Tuono vanaf €3500,- toen ik zocht een paar maanden terug) dat ik toch even er over zou denken.

• DinX

DinX

Motormuis

Tankiej schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:30:
[...]

Inderdaad, waren best veel goede dagen dit jaar!
Ik heb +/- 14000km gereden sinds half maart :D
31.000 op een jaar hier :Y)

Vandaag langst de dealer geweest voor een onderhoud + nieuwe achterband (Heindenau K60 Scout). 280 euro, viel nog mee :)

• Thedr
  • Laatst online: 08-01 21:16
Widow schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:51:
[...]

Ik kan tot 1023 tellen op twee handen :+ maar om nou te zeggen dat het een lekkere zomer was, nee. Ik heb iets van 6000km gereden, veels te weinig. De twee jaar ervoor deed iets van 12000 per jaar.
_/-\o_ _O-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

"Tot" is correct... "Tot en met 1023" is iets anders ;)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is altijd een grotere mierenneuker _/-\o_ _O-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als we dan toch gaan verbeteren ;)

• Widow
MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:38:
[...]

"Tot" is correct... "Tot en met 1023" is iets anders ;)
Als we dan toch bezig zijn, 0 tel ik ook mee, want dat is ook een getal. En als 0=1, 1=2, 2=3 etc. dan is 1023=1024 waardoor ik toch tot 1024 kan tellen :P

Verwijderd

we chaan tog niet moeiluk doen hier mo spelling?
Onderdruk je innerlijke taal Nazi (of wannabe graaf Tel) :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Beerkeeper schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:35:
[...]

Ik heb even teruggelezen, je hebt ook een GSX600F? :) Ik heb inderdaad de handmatige choke als trekding aan de zijkant ipv aan het stuur.

Alleen starten op choke, binnen 100 meter van choke af en het is prima. Stationair loopt hij niet al te geweldig (nu helemaal niet :+ ). Komt wel een keer als ik er weer tijd voor heb en intussen geen andere motor koop :)
Jeps.. GSX600F hier. Ik heb de stuurvariant van de choke (ding doet exact hetzelfde verder). Die van mij loopt niet lekker stationair als ie koud is. Binnen 100 meter van de choke af is gegarandeerd afslaan bij stilstand. Het duurt echt wel een 1 km oid voordat hij echt op de 1400 toeren stationair blijft draaien.

Daartussen houdt ie zich nog net op 1000 toeren draaiend soms.. maar als hij echt nog koud is heb ik het gas nodig om hem aan te houden.

Verder niet zo'n punt. Als hij warm is loopt hij prima !.. en ik heb hem al een keer laten afstellen @ dealer maar daar is het niet echt veel beter van geworden.

Verbruik is ongeveer 1:18 a 1:20

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 04-12-2012 18:23 ]

UNOX: The worst operating system

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Iemand dit al gezien? Scorpion integreert verlichting in een helm, inclusief een remlicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpionhelmets.nl/gfx/Exoledlight/beeld02.jpg

Op de site van Scorpion staat een uitgebreider persbericht hierover.

Mijn mening? Zichtbaarheid is goed. Maar op een gegeven moment slaat het door. Ik denk dat dit andere bestuurders alleen maar gaat afleiden. En daarnaast, ik zit er niet op te wachten om iedere keer mijn helm te moeten opladen. De knipperfunctie in geval van nood vind ik dan wél weer een goed idee. :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ja eh, kiezen of delen hè ;)

Ik moet m'n helm sowieso al opladen, bluetoet!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:34:
Iemand dit al gezien? Scorpion integreert verlichting in een helm, inclusief een remlicht.

[afbeelding]

Op de site van Scorpion staat een uitgebreider persbericht hierover.

Mijn mening? Zichtbaarheid is goed. Maar op een gegeven moment slaat het door. Ik denk dat dit andere bestuurders alleen maar gaat afleiden. En daarnaast, ik zit er niet op te wachten om iedere keer mijn helm te moeten opladen. De knipperfunctie in geval van nood vind ik dan wél weer een goed idee. :)
brand erin. het is dat het december is. maar daarbuiten moet het veboden zijn.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, de intercom moet je ook al opladen. Maar die noodfunctie alleen zou het waarschijnlijk ook prima doen op een paar normale batterijtjes.
Dat laat me eraan denken, ik moet de batterijen van het schijfremslot vervangen.

Verwijderd

Korvaag schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:21:
[...]
Jeps.. GSX600F hier. Ik heb de stuurvariant van de choke (ding doet exact hetzelfde verder). Die van mij loopt niet lekker stationair als ie koud is. Binnen 100 meter van de choke af is gegarandeerd afslaan bij stilstand. Het duurt echt wel een 1 km oid voordat hij echt op de 1400 toeren stationair blijft draaien.

Daartussen houdt ie zich nog net op 1000 toeren draaiend soms.. maar als hij echt nog koud is heb ik het gas nodig om hem aan te houden.

Verder niet zo'n punt. Als hij warm is loopt hij prima !.. en ik heb hem al een keer laten afstellen @ dealer maar daar is het niet echt veel beter van geworden.

Verbruik is ongeveer 1:18 a 1:20
1400 toeren stationair?
Is dat normaal? voor een Suz?

mijn Triple loop stationair op 1000 (of 900, zit net iets onder het 1000 streepje) toeren.
met de "choke" (is een injectie systeem) is het iets van 1200.
(en die tractor van mij kan daarmee zelfs gewoon wegrijden, o wat is koppel toch fijn)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:06:
Inderdaad, de intercom moet je ook al opladen. Maar die noodfunctie alleen zou het waarschijnlijk ook prima doen op een paar normale batterijtjes.
Exact daarom heb ik gekozen voor een intercom die in de motor zit en op de accu is aangesloten. Ik haat dingen die je moet opladen. Op vakantie zul je altijd zien dat je, nét op het moment dat je het nodig hebt, niet kunt opladen. Uiteraard zijn er altijd mensen die alleen maar dagtochtjes maken of alleen in hotels overnachten. Die kunnen gegarandeerd elke dag opladen. Daarbij betwijfel ik de toegevoegde waarde van zoiets. Als je zorgt voor voldoende reflecterende shit en fatsoenlijke verlichting, eventueel aangevuld met running lights of andere extra pitjes doe je meer dan genoeg. Een lamp op je helm is overdone en geeft denk ik zelfs een vals gevoel van veiligheid.
De gekke Yanks hebben zelfs een jack met LED verlichting. Knotsgek!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:39:
[...]

De gekke Yanks hebben zelfs een jack met LED verlichting. Knotsgek!
motoport ook van dane :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xtraprofs.nl/200/crm-images/MotoPort_NB_25nov_v2a_02.jpg

zijn we motorrijders of gaan we teveel op in de kerstsfeer.

[ Voor 39% gewijzigd door DECOY88 op 04-12-2012 20:58 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:32:
[...]

1400 toeren stationair?
Is dat normaal? voor een Suz?

mijn Triple loop stationair op 1000 (of 900, zit net iets onder het 1000 streepje) toeren.
met de "choke" (is een injectie systeem) is het iets van 1200.
(en die tractor van mij kan daarmee zelfs gewoon wegrijden, o wat is koppel toch fijn)
Volgens de handleiding is dat normaal.. je moet hem daarop afstellen (of 1350 oid.. iig zoiets). Met de choke vol aan doet ie 3000 toernen oid.

UNOX: The worst operating system

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand een SMT kwijt?

Heb'm gevonden: Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.46/1523800001-1523850000/1523823301-1523823400/1523823376_6_i733_1.jpeg

http://gilera-runner180.hyves.nl/

Stond ook nog een 640 tussen en nog wat motoren...

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 04-12-2012 21:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik word helemaal tureluur van de achtergrond.

Enne, dafuq?
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.116/1515050001-1515100000/1515097501-1515097600/1515097515_6_xgA-.jpeg

[ Voor 57% gewijzigd door Beerkeeper op 04-12-2012 22:05 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

alleen maar mocrootjes uit Heerlen met zelfs 1 foto van een GS1100 met duits kenteken op 1ofander bospaadje.. huhhuh die's vast van een oom enzo

And it goes BRAAAAAPP!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Allemaal Duits, kentekenloos

Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/completestore/12/11/14/BsygT5c6NE6yS7GMeDZqbQ2.jpg

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://gilera-runner180.h...actions_1=2&__state__=360

En dan het profiel van de aanbieder. Ik geloof het gewoon niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zit voor m'n werk dagelijks in 't uiterste zuiden van 't land en verbaas me er al niet eens meer over als er weer eens een motorfiets/scooter zónder kentekenplaten rijdt.

Volk wat er op rond crossed heeft meestal ook niet 't verstand om te weten dat een helm misschien wel eens handig kan zijn.... En in dat geval is er achteraf toch niks aan verloren.

Die fiets.... Tsja, helaas is daar de verzekering weer goed voor.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik krijg altijd de kriebels, als motorbezitter (en law abiding citizen), als ik dit soort beelden en foto's zie. Als je het mij vraagt mogen ze hier op gaan jagen, politie die dit soort kereltjes even in het been schiet. Meteen de bak in voor paar maanden en de ouders naar een cursus opvoeden sturen (en bij weigering de uitkering intrekken).

Jeeeeeeeej, ik lijkt opeens heel rechts te zijn. (Ben ik meestal niet hoor.)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Widow
Ik zag dat vorige week voor het eerst in het echt, ik ging dood van het lachen. Echt, het ziet er niet uit. Tenzij dit je motor is, dan is het wel awesome:

Afbeeldingslocatie: http://www.goldwings.org.uk/wp-content/gallery/2007-static-light-display/blp07-nm240.jpg

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-01 16:00

bakvis

Tweakers.Nerd

Heren motor rijders, goed nieuws. Jullie hebben er weer een motor rijder bij! Afgelopen zaterdag wezen kijken en proef rijden. Meteen maar op naam gezet en een aanbetaling gedaan.

Afgelopen zondag opgehaald (was particulier) het restant betaald en 110 km naar huis gereden over de snelweg (warm was anders)!

Het is een Suzuki SV 650 S uit 2008 met op het moment van kopen 3800 op de teller (nu alweer over de 4k) waar ik in mijn ogen een schappelijke 3900 euro heb betaald inclusief druppel lader en motor hoes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LeVNxOkSU0pCDOxuViAlDdbr/full.jpg?nohitcount=1

Nu nog een beurtje geven (en even naar het balhoofd laten kijken, deze "knoept" soms bij het oprijden van een steile drempel) en dan de winter stalling in!

Mijn Specs

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
bakvis schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:14:
Heren motor rijders, goed nieuws. Jullie hebben er weer een motor rijder bij! Afgelopen zaterdag wezen kijken en proef rijden. Meteen maar op naam gezet en een aanbetaling gedaan.

Afgelopen zondag opgehaald (was particulier) het restant betaald en 110 km naar huis gereden over de snelweg (warm was anders)!

Het is een Suzuki SV 650 S uit 2008 met op het moment van kopen 3800 op de teller (nu alweer over de 4k) waar ik in mijn ogen een schappelijke 3900 euro heb betaald inclusief druppel lader en motor hoes.

[afbeelding]

Nu nog een beurtje geven (en even naar het balhoofd laten kijken, deze "knoept" soms bij het oprijden van een steile drempel) en dan de winter stalling in!
Nice!
En dat balhoofd ? :X
Klinkt als speling, wat raar is na 4 jaar en 3800 km.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

newbreed schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:44:
[...]

Nice!
En dat balhoofd ? :X
Klinkt als speling, wat raar is na 4 jaar en 3800 km.
Ja inderdaad, speling lijkt mij ook. Ik ken het nog wel van mijn vakantie baantje bij de fietsenmaker. Maar om nu zelf het balhoofd van mijn motor af te gaan stellen, nee dan pas ik toch.

Ik hoop maar dat de lagerschalen niet ingesleten zijn van het staan op het zeistandaard. Schijnbaar vinden motoren dat niet zo leuk, en de vorige eigenaar had geen paddock stand (die moet nog komen!)

Van de andere kant, het kan goed dat het balhoofd niet is bijgesteld bij de 1000km beurt, dan is een beetje speling niet zo raar. We gaan in ieder geval even uit van het ergste en dat is dat er een nieuw balhoofd in moet, dan kan het altijd meevallen! 8)7

Mijn Specs

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
Prachtige motor voor die prijs!
Doe eens meer en betere pics!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Serotonine schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:57:
Prachtige motor voor die prijs!
Doe eens meer en betere pics!
Onderweg, moet hem eerst even poetsen. Zondag middag nog even 100 km wezen toeren en we kwamen wat modder tegen, heel de fiets bruin :(!

Mijn Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:06:
alleen maar mocrootjes uit Heerlen met zelfs 1 foto van een GS1100 met duits kenteken op 1ofander bospaadje.. huhhuh die's vast van een oom enzo
Wel een beetje vermoeiend, niet?

Zullen we dit soort opmerkingen ergens anders laten?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij is het ook die Dane die ze in de VS verkopen.

Valt zo'n verlichte jas of helm wel onder toegestane verlichting? Want in principe zijn heel veel extra lampjes (die ook ik heb) helemaal niet toegestaan. Running lights voor zover ik weet ook niet. Geen idee hoe het zit.

• winkelwagen
bakvis schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:09:
[...]

Onderweg, moet hem eerst even poetsen. Zondag middag nog even 100 km wezen toeren en we kwamen wat modder tegen, heel de fiets bruin :(!
Smerig, zo zie ik ze het liefst. :9~

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:02:
[...]

Wel een beetje vermoeiend, niet?

Zullen we dit soort opmerkingen ergens anders laten?
Je wordt oud als je nu al moe bent

Neu staat hier ook wel goed

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 420 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.