Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 416 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.993 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Werkt niet bij dementie...als ik even wordt afgeleid, gaat het mis. :+
Die kabel kan ik niet vergeten, want die zit aan mijn slot vast, dus dan moet je wel héél dement zijn om dat te missen. Ik heb uit pure krenterigheid een waslijn genomen want ik zag dat ze €10 vroegen voor een stukje touw, en dat doet deze schraper niet ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

In geval dementie: Memento-style tattoages :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

GenjiBlade schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:29:
[...]

In Enkhuizen moet je zeker niet naar de nieuwe stadhuis gaan. Is gewoon een jaren 80 beton blok kantoor. Al moet ik ze wel toegeven dat hun interieur architecht er wel iets moois van heeft weten te maken.
Oude stadhuis is vele malen mooier: [afbeelding]
Eu , je opscherp effect heeft de hoeken niet meegenomen (zie takken)

*rent

And it goes BRAAAAAPP!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:53:
Niet mijn dag vandaag...

Vanmiddag op motor gestapt, gestart en een meter weggereden tot voorwiel niet meer wilde. Juist ja, vergeten ketting eraf te halen :X

Schade is wat erger dan vorige keer op de K75. Niet alleen is een van de loze stukken tupperware over de remmen stuk, maar de beugel die het op z'n plek hield is volledig kromgebogen - rechtstreeks de zijkant van m'n band in wat een diepe scheur trok over een derde van de omtrek van de band :o

Band is niet geklapt en heb nog stuk voorzichtig naar huis kunnen rijden, maar moge duidelijk zijn dat de band (die toch al aan vervanging toe was, gelukkig) eraf moet voordat ik significante afstanden of op hoge snelheid ga rijden. Bovendien voelde het nog steeds alsof iets aanliep, dus ik gok dat een van de remklauwen ook niet meer recht staat. Ook dat moet nagekeken worden.
Ik heb dat ook wel eens voor elkaar gekregen met de PC800. Motor stond zo geparkeerd dat ik bij het naar de motor toelopen alleen de achterkant zag, en door het enorme kuipwerk is de ketting dan uit zicht. Aangezien de ketting altijd in de kofferbak zit merk je het ook niet direct "dat er wat mist".

Ik had enkel een deukje in het spatbord, omdat ik zachtjes wegreed.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/55995_440175609376446_2024127960_o.jpg

Weltrusten motor O+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
die van mij heb ik net ontdaan van haar centrale zenuwstelsel :/

nu stekkertjes opzoeken. en dan van de winter een nieuw kabelboompje erin maken :9~

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Op de paddock stand? Ik zat er ook over na te denken maar neemt zoiets niet ontzettend veel extra ruimte in? Aangezien ik geen ervaring met die dingen heb: je hebt voor en achter paddock stands, kan je ook op de bok doen en dan alleen voor bijvoorbeeld? Of heb je altijd voor en achter nodig (en dan zonder bok neem ik aan :))?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:
[...]

Op de paddock stand? Ik zat er ook over na te denken maar neemt zoiets niet ontzettend veel extra ruimte in? Aangezien ik geen ervaring met die dingen heb: je hebt voor en achter paddock stands, kan je ook op de bok doen en dan alleen voor bijvoorbeeld? Of heb je altijd voor en achter nodig (en dan zonder bok neem ik aan :))?
het gaat erom dat de druk van de banden is zodat je banden niet kunnen vervormen in de winter. (plat vlak enz.) dus een middenbok is in principe al genoeg. met 1 krat bier achterop is hij in balans. maar zolang mijn voorwiel erin blijft blijft hij daar dus een beetje op steunen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Zojuist een Optimate 4 Dual gekocht om m'n accu op het juiste niveau te houden. Hij was laatst leeg, dit terwijl hij nooit langer dan 5 a 7 dagen stil staat en ik er minimaal 150km per dag mee rijd, als ie weg mag.

Anyway; Het ding is nu aangesloten via de cambus aansluiting. De handleiding is vrij vaag voor iemand die geen verstand heeft van accu's. Mijn vraag; kan ik hem gewoon altijd aan de accu laten hangen als ik de motor niet gebruik? Of moet je dit 1x per week/maand doen?
:? :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je kunt zo'n druppellader zoals de Optimate 4 Dual best aan de accu laten hangen, dat kan geen kwaad. Maar, in de praktijk hang ik de Optimate elke 6-8 weken een dagje eraan. Bij mijn motor is dat genoeg om de accu vol te houden. Dit betekent voor mij dus dat ik de Optimate er in de winter 3 keer aan hang. Rond kerst, rond carnaval en dan nog de dag voordat ik weer ga rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 18:02
mphilipp schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:27:
[...]

Stukje waslijn eraan vastknopen en die steeds om je stuur doen. Kost €1,50 en dan heb je 10m waslijn. Ik heb er nog een heel cool :X 'remove before flight' label aan hangen... 8)
Goede tip. Heb mijn slot nu aan de achterrem hangen. Past niet om de voorschijfrem :X
En was bang dat ik hem een keer zou vergeten.

• Verwijderd
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:09:
Je kunt zo'n druppellader zoals de Optimate 4 Dual best aan de accu laten hangen, dat kan geen kwaad. Maar, in de praktijk hang ik de Optimate elke 6-8 weken een dagje eraan. Bij mijn motor is dat genoeg om de accu vol te houden. Dit betekent voor mij dus dat ik de Optimate er in de winter 3 keer aan hang. Rond kerst, rond carnaval en dan nog de dag voordat ik weer ga rijden.
Volgens mij is de Optimate gemaakt om er continue aan te hangen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:23:
[...]

Volgens mij is de Optimate gemaakt om er continue aan te hangen.
Beide bedankt. weet ik tenmiste waar ik aan toe ben. Ik laat hem er nu gewoon aanhangen en herhaal het om de x aantal weken gewoon. :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 20:17

charrel

Cortisol4life..

Continu blijft gewoon niet goed voor je accu, gewoon af en toe even eraan. Een volle accu kan veel beter tegen de kou dan een half lege. Als je hem continu erop laadt kan ie net zo goed dood zijn als je weer wilt rijden dan dat je er niks mee doet.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
charrel schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:50:
Continu blijft gewoon niet goed voor je accu, gewoon af en toe even eraan. Een volle accu kan veel beter tegen de kou dan een half lege. Als je hem continu erop laadt kan ie net zo goed dood zijn als je weer wilt rijden dan dat je er niks mee doet.
Spreek je jezelf nu niet tegen? Als een volle accu beter tegen de kou kan dan een half lege, dan is het toch zaak om de accu vol te houden (en dus constant aan de lader te hangen)?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n Optimate 4 (Dual) lader heeft een laad/ont-laad cyclus dus je kunt je accu er gewoon aan laten hangen. Zelfde geldt ook voor de Optimate 3SP lader, overigens.

Ik heb hier zo'n ding (3SP) maar maak er eigenlijk nooit gebruik van. Fiets staat hier in de winterdag binnen in een (vloer)verwarmde inpandige berging op de paddock-stands. Kwestie van op 't startknopje drukken in het voorjaar.... :+

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2mcsy8n.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 10-11-2012 16:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
EgMaf schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:10:
[...]

Spreek je jezelf nu niet tegen? Als een volle accu beter tegen de kou kan dan een half lege, dan is het toch zaak om de accu vol te houden (en dus constant aan de lader te hangen)?
:N krijg je een luie accu van. mooi verwoorden is het me dag niet voor :N

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een Optimate 4 die ik maanden aan de accu heb hangen. Mijn winterstop duurt altijd best lang. De accu haal ik naar binnen en hang ik aan de Optimate zolang als ik niet rij. Heb dit tot nu toe altijd gedaan en nog nooit een nieuwe accu nodig gehad of enige problemen met de accu gehad.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 21:16
De meeste recente Optimates zijn zowel (snel)laders, dus voor lege accu's, als druppelladers. Sommigen inderdaad zelfs met een onderhoudsprogramma. Ze schakelen vanzelf uit als de accu vol is en laden weer bij als hij weer wat leeg is. Je kunt de accu gerust de hele winter eraan laten hangen, maar het hoeft niet perse... Zeker als de accu/motor op een plek staat met een beetje normale constante temperatuur loopt het meestal niet zo'n vaart :)

Het beste is om je motor 's winters regelmatig te starten en meteen even wat benzinedamp opsnuiven... kan je er zelf ook weer heel even tegenaan :+
edit: dit laatste advies is zuiver ter vermaak, het is inderdaad nog het allerbeste om je fiets (al rijdend) rustig even op temperatuur te laten komen en dan een eindje rondrijden. Overigens ook het beste voor je eigen gemoedsrust ;) Nog een ander bijkomend voordeel; even wat verse benzine door de leidingen ivm afzettingen en andere zooi. Nadeeltje is trouwens wel weer die $%#* pekel :(

[ Voor 38% gewijzigd door Thedr op 10-11-2012 20:19 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thedr schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:06:
Het beste is om je motor 's winters regelmatig te starten en meteen even wat benzinedamp opsnuiven... kan je er zelf ook weer heel even tegenaan :+
Is de motor starten en alleen maar stationair laten draaien niet juist erg slecht voor de motor? Volgens mij warmt de olie nooit voldoende op om goed te smeren en je laat 'm ook weer niet een kwartier lopen lijkt me.

Gewoon een stukje rijden is nog altijd het beste. Ik doe het noodgedwongen al jaren zo en af en toe een keer een uurtje rijden doet 'm pas echt goed. Er is altijd wel een keer een droge dag tijdens de winter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thedr schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:06:
De meeste recente Optimates zijn zowel (snel)laders, dus voor lege accu's, als druppelladers. Sommigen inderdaad zelfs met een onderhoudsprogramma. Ze schakelen vanzelf uit als de accu vol is en laden weer bij als hij weer wat leeg is. Je kunt de accu gerust de hele winter eraan laten hangen, maar het hoeft niet perse... Zeker als de accu/motor op een plek staat met een beetje normale constante temperatuur loopt het meestal niet zo'n vaart :)

Die optimates stoppen niet alleen met laden maar starten een ontlaad programma zodat de accu "in gebruik" blijft. Ze beginnen na een volledige laadcyclus dus stroom te vragen van de accu zodat de accu daadwerkelijk belast wordt.

Die tip van af en toe starten is hopenlijk een geintje?

Als je graag waterdamp in je olie en uitlaatsysteem krijgt dan moet je dat uiteraard gewoon zelf wél doen... Datzelfde adviseren aan anderen zou ik dan liever weer niet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 10-11-2012 18:30 ]

• Beerkeeper
Phyxion schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:
[...]

Achter staat hij inderdaad op de paddockstand, voor heb ik er geen (en tevens is de voorband intussen wel toe aan vervanging :P ).
Het neemt wel iets meer ruimte in beslag, maar ik moet sowieso een keer de schuur fatsoenlijk opruimen dus dat zien we dan wel weer :P

Misschien dat ik binnenkort ga kijken voor een VFR800, blijven mooie fietsen :9~

Zo'n model dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.f-fairing.nl/files/content/images/vfr800_05_winning_re3FC9DA.jpg

• DECOY88
(overleden)
Beerkeeper schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:19:
[...]

Achter staat hij inderdaad op de paddockstand, voor heb ik er geen (en tevens is de voorband intussen wel toe aan vervanging :P ).
Het neemt wel iets meer ruimte in beslag, maar ik moet sowieso een keer de schuur fatsoenlijk opruimen dus dat zien we dan wel weer :P

Misschien dat ik binnenkort ga kijken voor een VFR800, blijven mooie fietsen :9~

Zo'n model dan:
[afbeelding]
mooie fietsen d:)b . je hoort alleen niet of de motor al loopt }:|

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 19:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DECOY88 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:04:
[...]

mooie fietsen d:)b . je hoort alleen niet of de motor al loopt }:|
Dat laatste is niets dat een paar LeoVince SBK pijpen niet kan verhelpen >:)

Vriend van me heeft zo'n VFR, schitterend ding. Helemaal in 25th anniversary kleuren (pearl wit, rood, en metallic blauw) en top onderhouden.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Even een andere vraag.

Ik vraag mij namelijk af of ik de enige ben die, tijdens het motorrijden tegen zichzelf praat, of zingt, uit verveling?

8)7

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:30:
Even een andere vraag.

Ik vraag mij namelijk af of ik de enige ben die, tijdens het motorrijden tegen zichzelf praat, of zingt, uit verveling?

8)7
hele gesprekken :X en snoeihard meeschreeuwen :Y

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 11-11-2012 16:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraag :(

Loop net de schuur binnen en denk laat ik de olie van mijn brommer even bijvullen. Ik dacht dat het op was maar zie een fles staan en gooi er een halve liter in. Ik denk dat er nog ongeveer een halve liter in de brommer zelf zat.

Dus ik gooi dat ding helemaal vol, kom er achter dat ik de olie van mijn motor gepakt heb 8)7

Iemand enig idee of ik met mijn 2 takt Neo's kan gaan rijden met 4T - 10W40 olie ?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
10W40 was in het verleden geen probleem met mijn tweetakt Hondaatje, maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beter smering als helemaal geen dus ik zou mij niet druk maken idd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Dat klinkt in ieder geval beter dan dat alles straks kapot zou gaan. Is dan alleen een beetje dure olie geweest voor de brommer :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een andere vraag.
Ik vraag mij namelijk af of ik de enige ben die, tijdens het motorrijden tegen zichzelf praat, of zingt, uit verveling? 8)7
Met al die stemmen in mijn hoofd is het moeilijk om stil te blijven tijdens het rijden... :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:53

-tom-562

Oliesjeik

Een neo's is een scooter. Daar zit in principe geen motorolie in, maar 2 takt olie (mengsmerinf).
Eigenlijk is motorolie daar niet geschikt voor :P het zal nou niet zozeer vastlopen, maar wel behoorlijk roken en de boel roet sneller dicht

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
  • Laatst online: 07-01 21:59
Zo, gisteren de LED knippers ingebouwd en even naar de storing gekeken van het groot licht. Bleek dat het relais gewoon stuk was :S.

Wat pics van de nieuwe knippers:
Plaatjes zijn clickable!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1394.jpg
Bovenste is beetje verkracht omdat ik die rechtop heb genomen, hehehe
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1395.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1396.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1397.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1398.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26654882/rIMG_1400.jpg

Vind het persoonlijk wel cool dat je de achter knippers al kunt zien knipperen vanaf de zijkant.
En voor de liefhebbers ook een filmpje waar je ook beide lampen ziet branden. Moet je waarschijnlijk wel afspelen met Quicktime want stomme iPhone filmt op de kop 8)7

https://freight.associates

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 20:17

charrel

Cortisol4life..

EgMaf schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:10:
[...]

Accu loopt maar heel langzaam leeg in principe, dus continu aan de lader is opzich wel vol maar het is gewoon slecht voor een accu. Kou en een lege accu is nog slechter..

• Verwijderd
  • Niet online
charrel schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:14:
[...]

Accu loopt maar heel langzaam leeg in principe, dus continu aan de lader is opzich wel vol maar het is gewoon slecht voor een accu. Kou en een lege accu is nog slechter..
Gebeurt dat ook niet als je hem dagelijks gebruikt? Dat hij elke keer een beetje leegloopt en je hem met het rijden weer opvult. Dat gaat bij mij al jaren prima.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

Bommes

Capo del formaggio

charrel schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:14:
[...]

Een goede druppellader gaat gewoon over in een onderhoud laad programma als de accu vol is.
Ik werk bij een rolstoel leverancier en al elektrische demo rolstoelen staan gewoon continu aan de lader.
Gewoon lader er continu op, en zelfs zo een aldi c-tek ding gaat over in onderhoud stand. Wel ff (indien mogelijk) het vloeistof niveau in de gaten houden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Daffie schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:03:
Zo, gisteren de LED knippers ingebouwd en even naar de storing gekeken van het groot licht. Bleek dat het relais gewoon stuk was :S.

[...]
Kwispelt hij ook wel eens met dat staartje? :D

• Ricepuppet
mphilipp schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:11:
[...]

Met al die stemmen in mijn hoofd is het moeilijk om stil te blijven tijdens het rijden... :+
Werkelijk.

Ik voer gesprekken met mijzelf, doe verschillende stemmetjes met accenten en schreeuw keihard als ik op de snelweg rijd.

Ideaal tijdverdrijf :P

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Even een andere vraag.

8)7
Heb mezelf afgelopen week nog mooi voorschut gezet bij een stoplicht.
Heb normaal gesproken nooit geen oordopjes met muziek in tijdens het rijden.
Was lekker weer en dacht eens rustig te gaan rijden met muziek op, wellicht dat het me zou helpen eens de toegestane snelheid te rijden.

bij aankomst in m"n dorp bij het stoplicht kon ik heerlijk genieten van
Saxon - demon sweeney todd
Sabaton - midway dus daar stond ik al headbangend naast een cabriotje te drummen op mijn tank...
was ik een beetje compleet vergeten waarom ik eigenlijk bij dat stoplicht stond toen ie op groen ging...
had wel eventjes een "wtf" momentje :+
(overigens eventjes hyperlinkjes geplaatst in het geval sommige cultuur barbaren hier niet weten hoe goed sabaton en saxon zijn)
Overigens is mee zingen in je helm acceptabel net zoals onder de douche (zo lang anderen het maar niet horen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 03:35 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Even een andere vraag.

8)7
Als beginner is mijn concentratie nog te hoog op wat er rond mij gebeurd binnen de bebouwde kom, maar op autostrades begin ik ook af en toe wel eens te filosoferen :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Daffie
Ik schreeuw ook gewoon vrolijk wat in het rond hoor, heerlijk :)

Of soms ga ik een liedje zingen als ik er een in m'n hoofd heb, maar al gauw word dat melig gezwouwel en gaat het weer helemaal nergens over :+
winkelwagen schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:49:
[...]

Kwispelt hij ook wel eens met dat staartje? :D
Ja, als hij vrolijk is! Ziet er heel leuk uit :Y

[ Voor 35% gewijzigd door Daffie op 12-11-2012 09:57 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik mijn hoofd headbang op een deuntje in mijn kop, wil mijn vriendin die achterop zit mijn hoofd/helm nog wel eens vastpakken om hem stil te houden ;)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanmorgen reed ik achter een motorrijder met een Schuberth C3 als helm. De C3 heeft, net als de S2 die ik heb, een akoestische kraag eronder om windgeruis tegen te gaan. De achterkant hiervan heeft enkele reflecterende vakjes. Vanmorgen kon ik met eigen ogen zien hoe goed dit werkt. Ik kan me dan ook best iets voorstellen bij de franse regeling om wat reflecterende vlakken op een helm te verplichten. (Alleen aan de uitvoering schort het zoals zo vaak)

Ik ben me overigens wel een ding gaan afvragen. Hoe zouden hulpdiensten zo'n helm verwijderen? Zelf heb ik bij het op- en afzetten nog een beetje geweld nodig. Vooral die akoestische kraag klemt nogal. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat de hulpdiensten bij mogelijk nekletsel zo'n helm netjes af kunnen krijgen. Zou de brandweer zo'n helm open zagen of zo?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>KNIP<<

Vind het persoonlijk wel cool dat je de achter knippers al kunt zien knipperen vanaf de zijkant.
En voor de liefhebbers ook een filmpje waar je ook beide lampen ziet branden. Moet je waarschijnlijk wel afspelen met Quicktime want stomme iPhone filmt op de kop 8)7
Één filmpje zegt 'ie :o

Dammn.... Met DivX compressie werk je een zowat complete speelfilm weg in die 150 MB _O- Volgende keer toch maar even op JijBuis zetten.... Dit kost best een hoop mobiele data, zo })

Maar: Ziet er wel netjes uit, Daffie.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Vette bike 8) die uitlaat steekt alleen wel een beetje ver uit :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:19:
Vanmorgen reed ik achter een motorrijder met een Schuberth C3 als helm. De C3 heeft, net als de S2 die ik heb, een akoestische kraag eronder om windgeruis tegen te gaan. De achterkant hiervan heeft enkele reflecterende vakjes. Vanmorgen kon ik met eigen ogen zien hoe goed dit werkt. Ik kan me dan ook best iets voorstellen bij de franse regeling om wat reflecterende vlakken op een helm te verplichten. (Alleen aan de uitvoering schort het zoals zo vaak)

Ik ben me overigens wel een ding gaan afvragen. Hoe zouden hulpdiensten zo'n helm verwijderen? Zelf heb ik bij het op- en afzetten nog een beetje geweld nodig. Vooral die akoestische kraag klemt nogal. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat de hulpdiensten bij mogelijk nekletsel zo'n helm netjes af kunnen krijgen. Zou de brandweer zo'n helm open zagen of zo?
In de C2 is de akoestische kraag makkelijk te verwijderen, dus die trekken ze waarschijnlijk er zo uit.
Shuberth heeft in de C2 ook een mooi vakje met daarin eerste hulp instructies :)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3280.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3278.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Daffie
wimmel_1 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:59:
[...]

Één filmpje zegt 'ie :o

Dammn.... Met DivX compressie werk je een zowat complete speelfilm weg in die 150 MB _O- Volgende keer toch maar even op JijBuis zetten.... Dit kost best een hoop mobiele data, zo })

Maar: Ziet er wel netjes uit, Daffie.
Hehe, heb gewoon ruwweg de .MOV van de iPhone gejat en op dropbox gezet. Maar je hebt gelijk het is wel erg lomp. Daarom hier maar gewoon het YouTube filmpje:

http://youtu.be/D45QfNQWi40?hd=1

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ToolkiT schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:05:
[...]

In de C2 is de akoestische kraag makkelijk te verwijderen, dus die trekken ze waarschijnlijk er zo uit.
Shuberth heeft in de C2 ook een mooi vakje met daarin eerste hulp instructies :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Oh, dat is handig. :) Maar dan blijft de vraag alsnog staan voor de S2; dat is een integraalhelm. Dat lijkt me een stuk lastiger dan bij een systeemhelm. Then again; het enige verschil met andere integraalhelmen is die akoestische kraag. En als je weet hoe je die eruit haalt is dat inderdaad zo gebeurd. Het zal dus wel dezelfde procedure zijn als bij andere integraalhelmpen.

• Ricepuppet
Ik weet nog toen ik verongelukte een aantal jaar geleden, de helm met vier man (twee agenten, twee ambulance broeders) heel voorzichtig werd verwijderd en mijn hoofd compleet werd ingesloten met kussentjes op een stretcher.

Ze hebben niks kapot geknipt of de helm nog verder gesloopt destijds.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:05:
Zojuist een Optimate 4 Dual gekocht om m'n accu op het juiste niveau te houden. Hij was laatst leeg, dit terwijl hij nooit langer dan 5 a 7 dagen stil staat en ik er minimaal 150km per dag mee rijd, als ie weg mag.

Anyway; Het ding is nu aangesloten via de cambus aansluiting. De handleiding is vrij vaag voor iemand die geen verstand heeft van accu's. Mijn vraag; kan ik hem gewoon altijd aan de accu laten hangen als ik de motor niet gebruik? Of moet je dit 1x per week/maand doen?
:? :)
Ik stekker mijn VFR altijd in aan de optimate zodra ik deze in de garage parkeer.

Nog nooit geen problemen met de accu gehad.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nooit geen... Hij start dus nooit? ;)

• Beerkeeper
Gewoon aanduwen, morning workout!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ricepuppet schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:14:
Ik weet nog toen ik verongelukte een ongeluk kreeg een aantal jaar geleden,
There, i fixed it...

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wie weet is 'ie "The Living Death" :o

Ghostrider Movie .....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-11-2012 16:01 ]

• UTwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 03:22:
al headbangend naast een cabriotje te drummen op mijn tank...
was ik een beetje compleet vergeten waarom ik eigenlijk bij dat stoplicht stond toen ie op groen ging...
had wel eventjes een "wtf" momentje :+
Ik ben nog nooit "vergeten" weg te rijden, maar ik sta wel geregeld al headbangend op m'n tank te drummen. Ik rij echter zonder muziek, misschien is dat nog wel gekker dan :P

• Beerkeeper
UTwizard schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:36:
[...]

Ik ben nog nooit "vergeten" weg te rijden, maar ik sta wel geregeld al headbangend op m'n tank te drummen. Ik rij echter zonder muziek, misschien is dat nog wel gekker dan :P
Ik zit ook wel eens te beatboxen in mijn helm. Als je je verveelt, doe je dat soort dingen :P

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 22:20
Wat een weertje vandaag! Mooi stukje door de dorpen kunnen rijden tussen Hoorn en Enkhuizen, genieten!
Het valt me op dat ik totaal geen last heb van de kou, dat had ik wel anders verwacht :)

• DECOY88
(overleden)
stijnos1991 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:52:
Wat een weertje vandaag! Mooi stukje door de dorpen kunnen rijden tussen Hoorn en Enkhuizen, genieten!
Het valt me op dat ik totaal geen last heb van de kou, dat had ik wel anders verwacht :)
winterdag merk je wel verschil tussen 130 en 80-90 achter een vrachtwagen. maar door de dorpjes heb je minder last met 50-60 km/u en veel schakelen en sturen

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Even een andere vraag.

8)7
Eehh.. hangt ervanaf.. Als ik zin/tijd heb gehad om muziek te fixen voor ik ga rijden.. dan snoeihard mee schreeuwen met de herrie die ik heb opgezet.
Anders duurt het niet heel lang of ik heb alweer een deuntje in mn hoofd en alles wordt een improvisorische drumstel en mn helm een mooi geluidsmuur om de rest van de wereld te beschermen tegen mn stem :)
stijnos1991 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:52:
Eindelijk een weekje vrij... super mooi weer om een rondje te rijden... moet ik mn trap schilderen :(
Ahja.. wellicht morgen.

[ Voor 26% gewijzigd door GenjiBlade op 12-11-2012 19:33 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:01:
[...]
winterdag merk je wel verschil tussen 130 en 80-90 achter een vrachtwagen. maar door de dorpjes heb je minder last met 50-60 km/u en veel schakelen en sturen
Hangt ook sterk van je brommer af. Op een naked zit je eerder te rillen dan op een GoldWing oid. Achter het TupperWare zit je heerlijk warmpjes...

• Ricepuppet
Een vraag. Ik heb vandaag deze besteld, nieuwe knipperlichten voor mijn Fazer voor voor, en achter. Nu denk ik niet dat het installeren moeilijk zal zijn, maar zou graag een beetje richting willen hebben wat betreft de elektro aansluitingen. Is dit makkelijk? Het monteren zelf is natuurlijk makkelijk.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/KGrHqFlcE-ks0K0V9BP8fubnWw60_12.jpg

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:34
Ricepuppet schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:54:
Een vraag. Ik heb vandaag deze besteld, nieuwe knipperlichten voor mijn Fazer voor voor, en achter. Nu denk ik niet dat het installeren moeilijk zal zijn, maar zou graag een beetje richting willen hebben wat betreft de elektro aansluitingen. Is dit makkelijk? Het monteren zelf is natuurlijk makkelijk.

[afbeelding]
ziet er mooi uit. probleem waar ik na een tijdje tegen aan liep was dat knipperlicht relais probs kreeg.
knippert niet altijd direct meer.
Ligt nieuwe klaar bij de garage die op voltage knippert ipv ampere.
Dit omdat led minder vermogen heeft en dus lijkt dat er een lamp stuk is en sneller gaat knipperen.

• DECOY88
(overleden)
slommer schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:59:
[...]

ziet er mooi uit. probleem waar ik na een tijdje tegen aan liep was dat knipperlicht relais probs kreeg.
knippert niet altijd direct meer.
Ligt nieuwe klaar bij de garage die op voltage knippert ipv ampere.
Dit omdat led minder vermogen heeft en dus lijkt dat er een lamp stuk is en sneller gaat knipperen.
geen last van het africa twin kwaaltje? vuile richting aanwijzer contacten. duurde bij mij 10 seconden voor hij daadwerkelijk begon te knipperen :X even de contacten goed schoon gemaakt en hij doet het alweer 2 jaar probleemloos

• Daffie
Ricepuppet schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:54:

[afbeelding]
Zoals je misschien gezien hebt heb ik afgelopen weekend zelf andere knipperlichten voor en achter geplaatst. De fase en nul draad van de achterste heb ik gewoon gesoldeerd op de bedrading met een krimpkous erover, en de draadjes van de voorste knippers waren aangesloten op een bajonet-fitting, zodat 'ie gewoon in de originele aansluiting van de motor paste.

Waar je inderdaad wel op moet letten is dat een standaard relais niet overweg kan met LED knipperlichten, heeft zoals gezegd te maken met de belasting (LEDs hebben vele malen minder vermogen (Watt)). Om dit op te lossen kun je ofwel weerstanden plaatsen, of een belastingonafhankelijk relais kopen. Ik heb het tweede gedaan, werkt prima.

• Ricepuppet
Daffie schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:21:
[...]

Zoals je misschien gezien hebt heb ik afgelopen weekend zelf andere knipperlichten voor en achter geplaatst. De fase en nul draad van de achterste heb ik gewoon gesoldeerd op de bedrading met een krimpkous erover, en de draadjes van de voorste knippers waren aangesloten op een bajonet-fitting, zodat 'ie gewoon in de originele aansluiting van de motor paste.

Waar je inderdaad wel op moet letten is dat een standaard relais niet overweg kan met LED knipperlichten, heeft zoals gezegd te maken met de belasting (LEDs hebben vele malen minder vermogen (Watt)). Om dit op te lossen kun je ofwel weerstanden plaatsen, of een belastingonafhankelijk relais kopen. Ik heb het tweede gedaan, werkt prima.
Thanks voor de info man :)

Ze komen pas over twee weken o.i.d. binnen, is een leuk winterklusje voor in de garage :9

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004

bakvis

Tweakers.Nerd

Mede tweakers, we hebben een motor rijder extra! Gister na 28 lessen en 1 examen/AVB/Theorie examen het beruchte pasje opgehaald met daarop het A rijbewijs!

Nu willen we natuurlijk een motor gaan kopen. In eerste instantie was het idee om de spaar rekening nog een half jaartje te spekken en daarna een motor te gaan kopen in het voorjaar. Het oog is gevallen op een Suzuki SV 650 S als motor om op te beginnen. Financieel goed te betalen, en een niet te krachtige neutrale motor om goed op te leren rijden.

Heb ondertussen 5 jaar mijn rijbewijs, afrijden ging perfect zonder enige problemen dus ik vertrouw mezelf goed genoeg om een redelijk recente fiets te kopen om op te beginnen. Nu ben ik er één tegen gekomen die ik eigenlijk niet kan laten staan. Graag jullie mening hier over:

http://www.autoscout24.nl...459&cd=634865398910000000

Op dit moment 3700km gelopen, verkoper zegt per mail minimaal € 3900 te willen hebben. Prijs is scherp, ze gaan voor 500-1000 euro meer weg met 15-20k op de teller.

Wat is jullie mening? Is dit te vertrouwen of niet. Fiets heeft in de afgelopen 2 jaar 3100 km gelopen en een 1000 km en 1.5 jaar geleden zijn laatste beurt gehad.

Zaterdag gaan we kijken en een proefrit maken!

Mijn Specs

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Hij gaat dus direct een beurt krijgen zo te zien. Als je niet 100% zeker weet hoe oud de vloeistoffen zijn is direct vervangen de beste oplossing. Vooral de olie kan na 1,5j wel vervangen worden.

Mooie fiets, goede keus

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De advertentie komt op mij eerlijk over. Als inderdaad alles is te onderbouwen met facturen zou ik hem niet laten staan. Vraag wel de facturen erbij voor eventuele garantiegevalletjes. En zoals _Apache_ zegt; direct (nou ja, zodra je begint te rijden; dat kan ook na de winter zijn) een beurt geven.

Bij mij in de straat schijnt er ook een motorrijder bij te zijn gekomen. Ik wist wel dat die jongen aan het lessen was, maar gisteren plofte er opeens een onbekende allroad motor door de straat en die ging bij hem de garage in. Ik ga er dus maar vanuit dat hij zijn pasje heeft en nu een motor heeft gekocht. Eens kijken of hij zin heeft om volgend jaar een paar ritjes te maken.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.unitgarage.com/kit_r120_gs

cool

Afbeeldingslocatie: http://www.unitgarage.com/data/prod/img/3.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door ROFLASTC op 13-11-2012 11:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Beerkeeper
@ Bakvis
Zeker een scherpe aanbieding! Ik zou hem persoonlijk niet laten staan als hij in zo'n staat is :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:53

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:26:
[...]

Wat een buffel :P Maar holy crap, 4000 euro :X
Och 2e hands 1200 en voor 4K extra heb je een topfitte retroclassic awesome motor

And it goes BRAAAAAPP!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Een 1200gs voor 1200 euro 2dehands? Waardan?
deze gaan toch minimaal voor 5-6000 euro weg hoor..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Baggeraar schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:28:
Een 1200gs voor 1200 euro 2dehands? Waardan?
deze gaan toch minimaal voor 5-6000 euro weg hoor..
Nee ik zei een 2e hands 1200 (cc) kopen. Ik noemde geen bedrag :)

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Beerkeeper schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:21:
@ Bakvis
Zeker een scherpe aanbieding! Ik zou hem persoonlijk niet laten staan als hij in zo'n staat is :)
Inderdaad, erg scherpe prijs :o

Ik kreeg voor mijn 2001 SV650S nog een inruilbod van 2500 euro, en bij dealers/garages staan vergelijkbare (als die van mij) voor +/- 3500 euro :')

Dus als de SV van die advertentie helemaal eerlijk is, zou ik hem zeker niet laten staan voor die prijs!

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 13-11-2012 13:31 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/578983_4767816714540_1790424433_n.jpg

Kom'tie dan hea. >:)

Frame grijs, stuurdemper en zo nog wat. Uiteindelijk kom ik wel uit op een 2004 Gauloises kloon.

And it goes BRAAAAAPP!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

_Apache_ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:29:
Hij gaat dus direct een beurt krijgen zo te zien. Als je niet 100% zeker weet hoe oud de vloeistoffen zijn is direct vervangen de beste oplossing. Vooral de olie kan na 1,5j wel vervangen worden.

Mooie fiets, goede keus
Vloeistoffen zullen inderdaad wel vervangen worden, waarschijnlijk al voor de winter stalling. Moet nog wel even 120 km met de motor naar huis rijden als ik hem zou kopen, maar daar zie ik niet zo'n problemen mee.

Olie/koelvloeistof vervangen lijkt me voldoende of is de remvloeistof naar jullie mening verstandig (is 1.5 jaar geleden vervangen tijdens de beurt).
Tankiej schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, erg scherpe prijs :o

Ik kreeg voor mijn 2001 SV650S nog een inruilbod van 2500 euro, en bij dealers/garages staan vergelijkbare (als die van mij) voor +/- 3500 euro :')

Dus als de SV van die advertentie helemaal eerlijk is, zou ik hem zeker niet laten staan voor die prijs!
Daarom, de prijs is bijna te mooi om waar te zijn!

Mijn Specs

• Beerkeeper
bakvis schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
[...]

...

Olie/koelvloeistof vervangen lijkt me voldoende of is de remvloeistof naar jullie mening verstandig (is 1.5 jaar geleden vervangen tijdens de beurt).

...
Remvloeistof gewoon meepakken, better safe than sorry (en je bent weer van de straat :) )

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 11:20
Die SV650:
Als het frame recht is, inpakken en meenemen.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

newbreed schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:13:
Die SV650:
Als het frame recht is, inpakken en meenemen.
Klopt, ben daar niet zo bang voor. Als de motor niet naar links/rechts trekt tijdens het rijden dan zal dat een heel eind goed zijn gok ik.

Iemand nog tips waar ik het verder aan kan merken?

Mijn Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Idd een mooi ding. Heb ik zien staan bij de BMW Motorrad dagen. Maar wel duâh voor wat eyecandy. Wel gaaf dat ze de oer-GS look terug hebben weten te toveren op een nieuwe GS. Ook leuk om zelf in elkaar te knutselen als je erg handig bent.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

DinX

Motormuis

Oja, rij er al even mee rond maar toch nog even showen hier :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4koIFbszRbqLfLBFW1vyjOM9/full.jpg
Gedimd op 30% ofzo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j70jzKp0zZl34lFiLk3N2KVk/full.jpg
Groot licht (dus ook de leds op 100%, de volle 2 x 3600 lumen >:) )
Beetje moeilijk met een camera die de belichting automatisch regelt. Je ziet wel dat de rest van de foto nu een stuk donkerder is en het licht gewoon dat van de hoop TL-lampen in de garage overtreft op de grond :)

Het "normale" licht is trouwens 2 x 35W Xenon (om een idee te geven)

Heb de mistlichten (en m'n normaal licht) fel naar beneden gericht om niemand te verblinden. Heb dan ook op 2-3 weken tijid nog niemand gehad die seinde ofzo :)

Wat je wel ziet zijn allemaal blikken die kijken alsof het een scène is uit Close Encounters :D
Maarja, dat willen we ook. Ik heb toch de indruk dat het heel wat makkelijker gaat tussen de file elke dag :)

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 13-11-2012 23:13 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Verwijderd
  • Niet online
Pas wel op dat als je mensen verblind ze niet meer in kunnen schatten waar je bent of hoe hard je gaat.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

bakvis schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:58:
[...]

Klopt, ben daar niet zo bang voor. Als de motor niet naar links/rechts trekt tijdens het rijden dan zal dat een heel eind goed zijn gok ik.

Iemand nog tips waar ik het verder aan kan merken?
Het stuur kun je draaien tot tegen een aanslag. Dit zal waarschijnlijk een soort blokje zijn op het voorframe. Hier kun je aan voelen of het nog volledig vlak is, of dat het stuur er op is ingeslagen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
ROFLASTC schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:41:
[afbeelding]

Kom'tie dan hea. >:)

Frame grijs, stuurdemper en zo nog wat. Uiteindelijk kom ik wel uit op een 2004 Gauloises kloon.
Heel erg vett. Een duc toch? Maar als het een duc is..dan klopt het toch niet in de gauloises kleuren van yamaha?

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 14-11-2012 08:31 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dacuuu schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:26:
[...]
Heel erg vett. Een duc toch? Maar als het een duc is..dan klopt het toch niet in de gauloises kleuren van yamaha?
Misschien een KTM.

• Beerkeeper
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:11:
[...]

Het stuur kun je draaien tot tegen een aanslag. Dit zal waarschijnlijk een soort blokje zijn op het voorframe. Hier kun je aan voelen of het nog volledig vlak is, of dat het stuur er op is ingeslagen.
Dus door met je stuur tegen dat blokje aan te zitten, voel je of hij recht is of niet? :?

Overige zaken (ik ga a.s. zaterdag ook kijken voor een motor :) )
- Banden (Genoeg profiel, niet plat/vlak)
- Remmen (dikte remschijf, blokjes genoeg voering, remt hij goed)
- Onderhoudshistorie (Compleet? Wat is er recent gebeurd? Bekende euvels bij je type motor al opgelost?)
- Verlichting (knippers, voor- en achterlicht, grootlicht)
- Ketting/tandwielen (kromme tanden en speling van de ketting controleren)
- Verlichting
- Gevoel van rijden

Zo heb ik her en der gelezen dat de VFR800 vanaf '02 een ketting gebruikt, maar dat de spanners te snel slijten o.i.d. waardoor ze vroegtijdig vervangen moeten worden. Spanningsregelaar schijnt vanaf mijn model opgelost te zijn.
De aandachtspunten zijn al regelmatig voorbij gekomen.
Van '02 tot '06 is de stator en NAKS een zwak punt en de originele koelvloeistof kan problemen geven met de thermostaat, preventief vervangen voor G4 is het advies.
Stator en NAKS zijn vanaf '06 vervangen voor een betere versie maar sporadisch wil deze toch nog wel eens verbranden.
Dit geldt ook voor de SR die tot '02 als standaard VFR probleem bekend is maar bij de V-tec (het model 800 vanaf '02 tot heden) is deze in de rijwind geplaatst en is die bij uitzondering oorzaak van problemen.
Ook wil corrosie van de connector achter de linkerkuip wel eens een massaprobleem geven maar daar heb ik ondanks mijn gebruik in alle weersomstandigheden nooit last van gehad.

Van motor-forum.nl

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Beerkeeper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:49:
[...]

Dus door met je stuur tegen dat blokje aan te zitten, voel je of hij recht is of niet? :?
Nee door met je vingers te voelen aan dat blokje, kan je voelen of het stuur er een keer tegen aan is geslagen tijdens een crash ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
[...]

ktm 950 adventure
Afbeeldingslocatie: http://media.moterus.es/photos/1136997/266_Fabrizio_Meoni_Team_Gauloises_1.jpg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

KTM. :)

Het moet een kloon van de 2004 Rallye van Meoni worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Meoni%20Bike/Meoni%20Bike%20Naked.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:45:
[...]

KTM.

Het moet een kloon van de 2004 Rallye van Meoni worden.

[afbeelding]
wat word er allemaal aan verbeterd :9~

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:47:
[...]

wat word er allemaal aan verbeterd :9~
Op dit moment niet veel. sowieso was het ding fabriek af al dicht bij de rallye versie maar ik heb ook geen behoefte aan een enorme oliebak onder het zadel. Het blijft nu bij: frame in de goede kleur, stuurdemper erop, factory balhoofdlagers, kleine mod aan de achterrem zodattie werkt bij hoge snelheden, Excel velgen,tubeless bandjes, verbeterd ontwerp van mijn koplamp setje en over een maand of wat een goede oplossing voor mijn roadbook houder.

komend jaar: al het plastic onderhanden nemen en in de goede kleurstelling doen. tevens zadel 8) en wat er verder ter tafel komt...

Edit; 1290 Superduke :/ misschien als ik rijk ben :P

YouTube: KTM 1290 Super Duke R Prototype

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 14-11-2012 10:51 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Verwijderd
  • Niet online
Honda heeft in Amerika een paar leuke nieuwe modellen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/d69d/0e82/d69d0e82-90ba-410a-a82d-b7f3c6d2f558-500x353.jpg
CB1100

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/ef55/995c/ef55995c-44b7-4ac9-838f-4a00dd98a0be-500x353.jpg
CB500F

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/de55/1611/de551611-7053-4c93-97a7-004d88155a97-500x353.jpg
CB500X

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/1474/0587/14740587-5f37-49f1-805e-350f7da74c6e-500x353.jpg
CBR500R

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/e8f1/dbfe/e8f1dbfe-2f29-498c-8f97-e9895dbaf40a-500x353.jpg
Gold Wing F6B

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hondanews.com/photos/8a35/2dd8/8a352dd8-beec-48a0-bad7-bbbbc624ec62-500x353.jpg
CBR600RR

Zie het persbericht voor meer informatie en plaatjes.

De Gold Wing ziet er best leuk uit zonder achterkoffer en met korte ruit. Jammer dat je er nog steeds $20.000 voor neer moet leggen.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:54:

[afbeelding]
CB1100

[afbeelding]
CB500F

[afbeelding]
CB500X

[afbeelding]
CBR500R

[afbeelding]
Gold Wing F6B

[afbeelding]
CBR600RR

Zie het persbericht voor meer informatie en plaatjes.

De Gold Wing ziet er best leuk uit zonder achterkoffer en met korte ruit. Jammer dat je er nog steeds $20.000 voor neer moet leggen.
jammer dat de originaliteit eraf spat :')
600rr is net een oude R6
goldwing afgekeken vanaf de HD electraglide.
enz....

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:54:
Oldskool modelletjes blijven leuk.

And it goes BRAAAAAPP!

• Verwijderd
  • Niet online
De Gold Wing lijkt wel een beetje op een DN-01 op steroïde:

Afbeeldingslocatie: http://www.demotorsite.be/images/stories/0804/080415-dn0101_1000.jpg

• UTwizard
  • Nu online
Zo komt KTM volgend jaar met een Duke 390, daar had m'n vriendin wel oren naar. Maar ook die 500 cc modelletjes van Honda zijn bijvoorbeeld voor m'n vriendin erg interessant als ze eenmaal haar rijbewijs heeft.

M'n vriendin is nu 22 dus die komt midden in in de nieuwe regeling te zitten. We wachten gewoon tot ze 24 is en dan gaan we gelijk voor A-onbeperkt. Hoogstwaarschijnlijk komt er dan alsnog een Duke 390 of CB500F/X, ondanks dat ze een A-onbeperkt rijbewijs heeft. Ze zit helemaal niet te wachten op een 600+ machine vanwege het gewicht en het vermogen (maar als enige maatstaaf heeft ze mijn ZX6R met een droog gewicht van 185 kilo :+ )

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:34:
Zo komt KTM volgend jaar met een Duke 390, daar had m'n vriendin wel oren naar. Maar ook die 500 cc modelletjes van Honda zijn bijvoorbeeld voor m'n vriendin erg interessant als ze eenmaal haar rijbewijs heeft.

M'n vriendin is nu 22 dus die komt midden in in de nieuwe regeling te zitten. We wachten gewoon tot ze 24 is en dan gaan we gelijk voor A-onbeperkt. Hoogstwaarschijnlijk komt er dan alsnog een Duke 390 of CB500F/X, ondanks dat ze een A-onbeperkt rijbewijs heeft. Ze zit helemaal niet te wachten op een 600+ machine vanwege het gewicht en het vermogen (maar als enige maatstaaf heeft ze mijn ZX6R met een droog gewicht van 185 kilo :+ )
beetje 1000cc machine doet ook niet meer dan 185 kg :+

DL 650 van 171kg met volle tank _/-\o_ dus een kilo of 150 droog _O-
Afbeeldingslocatie: http://www.glitch-oz.com/pics/AAAA/WTF650/PW650_323.jpg

Buildlog

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 14-11-2012 11:40 ]

• UTwizard
  • Nu online
DECOY88 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:37:
[...]

beetje 1000cc machine doet ook niet meer dan 185 kg :+

DL 650 van 171kg met volle tank _/-\o_ dus een kilo of 150 droog _O-
[afbeelding]

Buildlog
Klopt, maar mijn ZX6R is van 1995, toen deden ze nog niet aan carbon en gewichtsbesparing :P

M'n vriendin heeft het ding een paar keer rechtop geprobeerd te zetten in de schuur maar dat lukte iedere keer maar net. Toen heeft ze besloten nooit een motor te willen die net zo zwaar is als die van mij :+

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:28:
De Gold Wing lijkt wel een beetje op een DN-01 op steroïde:

[afbeelding]
Dat viel mij ook al op ja.

Zouden ze met de CB500 serie nu ook gaan proberen dezelfde zuinigheid als bij de NC700 serie te gaan bereiken?

Pagina: 1 ... 416 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.