Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 415 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

The Legend

*Plop*

mphilipp schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:03:
[...]

Pols 'm dan wel even over een 1100 of 1150; ze zien er iets anders uit en als hij dat oudere model lelijk vindt, houdt alles op natuurlijk.

Hoewel het een topidee is, is het misschien toch verstandig om de verrassing te 'verpesten' en jullie voornemen even tegen 'm aan te houden. Het is erg lullig als ie straks iets krijgt wat ie eigenlijk niet wil maar niets durft te zeggen.

Maar anders een GS van karton en geef 'm die als symbool en maak er een cheque van.
Dat is waar. Maar daarom hebben we iig bij Motoport de deal dat hij kostenloos de motor kan omruilen voor wat anders. Bedankt iig voor de tips hier. Ga nog in overleg :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Tranen lopen over mijn wangen :D :'( :D

http://static.themetapict...e-accident-motorcycle.gif

Ik weet niet wat voor probleem hij met Mike heeft :'( :D

• MailMan
  • Laatst online: 14-01 21:43
Oguz286 schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:12:
Tranen lopen over mijn wangen :D :'( :D

http://static.themetapict...e-accident-motorcycle.gif

Ik weet niet wat voor probleem hij met Mike heeft :'( :D
Je zal er maar staan:

"Haha look at that shit overthere. Hehe, it just keeps going. .... 'Wait... ... OH SHIT OH SHIT OH SHIT!"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Big Womly schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:43:
[...]

Mijn scheenbenen zijn wat stijf, maar dat komt volgens mij van de motor die laatste 200m-300m hem vooruit te duwen met een slepend wiel. Verder heb ik wonderbaarlijk niets :)
Thanks for asking
Heb je nu nog steeds niks? Ik ben een keer op een brommer aangereden, gewoon naar huis gelopen. Maar de volgende dag kon ik mijn bed niet meer uitkomen en ik heb 2 maanden mijn enkel niet kunnen gebruiken. De adrenaline van zo'n ongeluk is een goede verdoving.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Wat zijn de goede merken voor handvat verwarming? Zit het er overwegen, al is het alleen al omdat men handschoenen na een paar regendagen niet lekker droog worden. Daarnaast is comfort ook wel wat waard.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Marzman schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:57:
[...]

Heb je nu nog steeds niks? Ik ben een keer op een brommer aangereden, gewoon naar huis gelopen. Maar de volgende dag kon ik mijn bed niet meer uitkomen en ik heb 2 maanden mijn enkel niet kunnen gebruiken. De adrenaline van zo'n ongeluk is een goede verdoving.
Nope. Nog steeds de stijfheid in mijn scheenbenen, maar verder niets. Geen pijn, geen blauwe plekken, niets. Ik moet goed gevallen zijn.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Marzman schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:57:
[...]

Ik ben al drie keer onderuit gegaan, 1 keer niet mijn schuld, 2 keer wel mijn schuld :)

Eerste keer door een auto die tevoorschijn kwam vanachter een andere auto (even in het kort) en ik met volle snelheid in zijn zij terecht kwam. Schade; alles total loss, uitrusting die ik aanhad en bij mij had compleet vernietigd door de klap.

Maand thuis gezeten met twee gescheurde kniebanden, 2 jaar fysio en herstel. Gelukkig is dat lang en breed voorbij en heb ik er een hoop smartengeld voor gekregen omdat de automobilist had moeten stoppen en kijken.

Vorig jaar nog onderuit gegaan met mijn motor op een rotonde tijdens een motortour. Hevige regenval, nam de rotonde - volgens mij - te zachtjes en gleed onderuit. Pijn aan mn reet, gelukkig rolde ik vanzelf naar de zijkant van de rotonde, zodat niemand achter mij me over kon rijden :)

Geen schade aan mijn motor, behalve een pijnlijke reet (zonder blauw plekken)

En de laatste keer was afgelopen Juni. Langzaam rijdende file, binnendoor. Busje voor mij, links van mij op de andere baan was een ongeluk gaande dat werd afgehandeld door de politie. We sjokken rustig verder aan mijn kant van de baan, telkens stilstaan, optrekken. Busje voor mij trekt hard op, ik trek met dezelfde snelheid op. Op dat moment kijk ik - echt - een milliseconde naar links, maar dat busje voor mij, remt keihard.

Omdat ik niet wilde knallen, deed ik uit schrikreactie, alleen VOL de voorrem. Foute boel; mijn motor glijd onder mijn kont vandaan, ik val op de grond en mijn motorfiets klapt met zijn volle gewicht op mijn linkerbeen.

Ik zat dus vast onder mijn motorfiets. Gelukkig reden we niet hard en kon de auto achter mij, mij ook niet aanrijden. Politie van de andere kant van de weg snel ter plaatse, Ambulance erbij, die kon niks vinden. Ik rijd naar huis (verdoofd van de adrenaline) en bij thuiskomst zag ik de (lichamelijke) schade pas; compleet dikke en zwarte enkel. Weer 3 maanden fysio en aangepast werk.

Intussen heb ik een andere motor gekocht, ik denk dat mijn vorige motor gewoon niet bij mij paste :z

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:54:
M'n pa heeft een droommotor: BMW R1200GS. Hij heeft nu geen motor, maar heeft in z'n jeugd erg veel gereden. Nu is 'ie al jaren aan het sparen, maar dat wil nog niet vlotten (ligt niet zo zeer aan de financien, hij kan gewoon niet sparen :P). Nu wil m'n ma hem verrassen en hem een motor cadeau doen met z'n verjaardag. Budget is ongeveer 5k max. Een 1200GS is dan gewoon niet haalbaar als je er een wil in fatsoenlijke staat.

Afgelopen jaar hebben we een paar keer een motor gehuurd, een Suzuki V-Strom (650). Een mooie V-Strom is echt wel te krijgen voor 5k. Eventueel zou een oude BMW R1150GS van 10 jaar oud ook binnen budget passen, maar volgens mij is het zo dat die oude BMW's een heel pak zwaarder zijn dan een jonge V-Strom. In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik :?

Ik zeg: beter een jonge V-Strom met weinig kilometers die makkelijk rijdt, dan een oude BMW die log en zwaar is, maar wat dan wel een BMW is..

Wat jullie?
5K gaat lastig worden.
Als ik hier bekijk, beginnen die dingen pas bij £5K
http://www.autotrader.co....5000/page/1/sort/priceasc

Een GS rijd niet moeilijker dan een V-Strom lijkt me.. beide zijn geen lichtgewichten en staan hoog op de poten. Maar zoals al gezegd merk je daar weinig van als je eenmaal rijd. Alleen bij stoppen, stilstaan en langzaam rijde moet je ff opletten.

Als je een adventurebike stijl zoekt op budget kan ik je de Kawasaki Versys aanraden.

Btw Vstrom heb je in 650cc en 1000cc varianten, ik hoor vaak verhalen dat de 650 lekkerder rijd.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
www.mobile.de heeft er ook een paar voor 5000-6000 euro staan, echter krijg je dan nog wat import kosten bij

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Nu het weer kouder en kouder wordt en ik een niet-in-koud-en-nat-weer rijder ben, ben ik aan het rondkijken naar opties om mijn motor te stallen. Ik heb een paar opties:

> Thuis, in de garage. Gaat erg lastig worden want deze staat ramvol
> In de garage van schoonvader. Hij heeft meer ruimte maar hij wist nog niet zeker of hij die ruimte ergens anders voor nodig had
> Bij een winterstaller, die er dan dus wel €€€ voor vraagt.

Los van waar ik hem stal, lijkt het me wel handig om een winterstallingsbeurt te (laten?) doen. Nu zat ik even vlug wat te Googlen en toen kwam ik motorcare-brabant tegen. Op deze pagina zie ik dat ze een en ander doen voor 100 euries. Daarnaast zou ik hem daar kunnen stallen, dat kost daar een tientje per maand.

Is dat wat? Ik heb zelf namelijk (nog) niet veel kennis van motoren dus als het niet te veel kost besteed ik dat liever uit. Is dan € 100,- redelijk? Ik weet dat een poosje geleden die Motoport actie was maar toen had ik mijn A nog niet :P
Hoe doen andere niet-doorrijders dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Daffie op 05-11-2012 12:58 ]

https://freight.associates

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Ik zet hem gewoon hier in de garage, voor en achter op paddockstand. Accu eruit en die aan de druppellader :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Daffie schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:56:
Nu het weer kouder en kouder wordt en ik een niet-in-koud-en-nat-weer rijder ben, ben ik aan het rondkijken naar opties om mijn motor te stallen. Ik heb een paar opties:

> In de garage van schoonvader. Hij heeft meer ruimte maar hij wist nog niet zeker of hij die ruimte ergens anders voor nodig had

Los van waar ik hem stal, lijkt het me wel handig om een winterstallingsbeurt te (laten?) doen. Nu zat ik even vlug wat te Googlen en toen kwam ik motorcare-brabant tegen. Op deze pagina zie ik dat ze een en ander doen voor 100 euries. Daarnaast zou ik hem daar kunnen stallen, dat kost daar een tientje per maand.

Is dat wat? Ik heb zelf namelijk (nog) niet veel kennis van motoren dus als het niet te veel kost besteed ik dat liever uit. Is dan € 100,- redelijk? Ik weet dat een poosje geleden die Motoport actie was maar toen had ik mijn A nog niet :P
Zelf heb ik gelukkig een groot tuinhuis achter in de tuin staan, waar een aantal fietsen, mijn motor en mijn quad staan gestald. Niet verwarmd, maar wel uit weer en wind. Ik heb hem vorig jaar bij m'n broer in de garage gestald maar daar viel het op dat de machine toch aardig naar benzine stonk. De garage zat namelijk aan huis vast en vaak was een dag of 2-3 later de motor nog goed te ruiken op de benedenverdieping. Houd daar rekening mee als je vraagt de machine bij iemand anders te stallen. Niet iedereen zit op die lucht te wachten :P

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

_Apache_ schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:43:
Wat zijn de goede merken voor handvat verwarming? Zit het er overwegen, al is het alleen al omdat men handschoenen na een paar regendagen niet lekker droog worden. Daarnaast is comfort ook wel wat waard.
Op de lesmotoren zat handvatverwarming van Oxford. Wordt heel erg warm op de hoogste stand: lekker voor in de winter dus. Op mijn eigen motor zat bij aanschaf al verwarming van Saito op. Daar heb je in de praktijk eigenlijk niets aan, duurt lang voor ze warm zijn en de max. temperatuur is te laag om bij lage buitentemperaturen goed je handen warm te houden.

Aangezien een kant defect is, wil ik de Oxford hotgrips gaan kopen. Die zijn iets duurder dan die van Saito, maar dus veel beter...

[ Voor 9% gewijzigd door Postman81 op 05-11-2012 13:19 ]

• Ricepuppet

In het begin van mijn motorrijd historie deed ik mijn motor in de schuur van mijn moeder. Waardeloos, telkens dat ding door smalle ruimtes en uit de schuur manouvreren. Nee, dat ging hem niet worden.

Tijdje buiten laten staan voor mijn deur, maar de kou deed mijn chopper destijds ook niet veel goed. Veel last van een stotterende, opstartende motorfiets.

Ik heb nu het 'geluk' dat ik voor iets meer dan 50 euro per maand een ondergrondse (bewaakt met CCTV's) parkeergarage heb, eigen parkeerplaats, direct onder mijn appartement. Daar stal ik mijn motorfiets en auto (op 1 parkeerplek) en zet de motor onder zijn slaapdekentje deze winter. Ik wil niet anders meer :)

En als ik echt goedkoop wil doen deze winter; ik zie collega's van mij hun motorfiets wegstallen in de ondergrondse parkeergarage op werk. Alleen, als ik dat zou doen, zou ik er niet direct bij kunnen als ik op een mooie lentedag in de winter wil rijden.

Ik vind 100 euro, of die paar tientjes per maand voor een verwamde stalling harstikke meevallen. Als ze hem ook nog eens een beetje poetsen o.i.d. is dat helemaal mooi meegenomen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

tijd om te klussen oOo

middenbok en bandjes hard oppompen. 3 bar ofzo. dan gebeurd er niks mee. als hij onverwarmd staat accu binnenzetten en eens in de paar weken de druppellader erop. 24/7 is ook niet optimaal.

nieuwe koplampen erop. (heb nu nog de koplamp uit mijn kuip die er al een half jaar niet opzit.)
carbs reviseren
choke fixen
tank afdek kapjes maken
nieuwe kabelboom
alles wat ik onderweg tegenkom.

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 05-11-2012 17:31 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Postman81 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:17:
[...]

Op de lesmotoren zat handvatverwarming van Oxford. Wordt heel erg warm op de hoogste stand: lekker voor in de winter dus. Op mijn eigen motor zat bij aanschaf al verwarming van Saito op. Daar heb je in de praktijk eigenlijk niets aan, duurt lang voor ze warm zijn en de max. temperatuur is te laag om bij lage buitentemperaturen goed je handen warm te houden.

Aangezien een kant defect is, wil ik de Oxford hotgrips gaan kopen. Die zijn iets duurder dan die van Saito, maar dus veel beter...
Oxford handvat verwarming heb ik ook goede ervaringen mee :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
Gister reed er een bmw op de A2, met een xenon-koplamp. Wat kwam daar een bak licht uit. Maar dan moet ie dat ding wel even goed inbouwen, zodat ie niet continu bij auto's naar binnen schijnt of mijn spiegels gewoon overbodig maakt.

En die Oxford-gevallen, dat past volgens mij ook wel op een Hornet? Ik zit momenteel net op het randje van koude handen. Zelfs met revit fusion-handschoenen. Had ik maar handkappen :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Marc Rademaker schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:56:
Gister reed er een bmw op de A2, met een xenon-koplamp. Wat kwam daar een bak licht uit. Maar dan moet ie dat ding wel even goed inbouwen, zodat ie niet continu bij auto's naar binnen schijnt of mijn spiegels gewoon overbodig maakt.

En die Oxford-gevallen, dat past volgens mij ook wel op een Hornet? Ik zit momenteel net op het randje van koude handen. Zelfs met revit fusion-handschoenen. Had ik maar handkappen :P
Is gewoon allemaal universeel. Als je maar zorgt dat je 22mm variant neemt (en niet de ATV uitvoering)

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar daytona handvatverwarming.

No signature required.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
M3rcury schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:58:
[...]
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar daytona handvatverwarming.
Eensch ^

Heb zelf de Daytona grips op de Suzuki GS450L van mn vriendin gemonteerd. Goeie dingen!

Duurde wel even voor ik door had dat two-part epoxy tussen rubber en plastic voor gas grip niet werkde, daar waar het tussen rubber en staal links net cement was. :F
Uiteindelijk na een korte belletje met de lokale suzuki dealer erachter gekomen dat huis tuin en keuken seconde lijm de meest geniale oplossing ooit is.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Wat is trouwens een goede/makkelijke manier om bestaande (maar defecte) handvatverwarming te verwijderen? Kapotsnijden?

• GenjiBlade
Ten eerste hangt het ervanaf wat er precies kapot is bij je verwarming. Verwarmde grips zijn voor zover ik ze heb gezien altijd 1 unit, je kan dus niet de grip eruit halen, verwarmings element eruit en grip terug plaatsen.

De oude (orginele) Suzuki grips heb ik met wrikken en wrijven uiteindelijk los gekregen zonder dat er uberhaupt een gereedschap of hulpmiddel bij kwam kijken. Moet wel zeggen, de fiets is inmiddels al > 30 jaar oud dus oude lijm zal ook een hande hebben "geholpen".
Op een wat jongere shadow in het verleden met wat ijzerdraad tussen grip en handvat zelfs de grips los weten te krijgen zonder mes.
Beide waren dus grips zonder verwarming, beide ook grips die we toch niet meer gingen gebruiken. Het hangt er helemaal af hoe de bedrading loopt in jouw grips en of je ze wil hergebruiken. Hergebruik = niet snijden. Als het zoals bij de Daytona's is met een draad die buitenom stuur en alles loopt dan is het een stuk makkelijker dan bij een volledig gesloten systeem zoals bij sommige BMWs, dan kan het namelijk zijn dat de bedrading is samegevoegd met andere wat meer belangrijker draadjes...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

GenjiBlade schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:57:
[...]

Eensch ^

Heb zelf de Daytona grips op de Suzuki GS450L van mn vriendin gemonteerd. Goeie dingen!

Duurde wel even voor ik door had dat two-part epoxy tussen rubber en plastic voor gas grip niet werkde, daar waar het tussen rubber en staal links net cement was. :F
Uiteindelijk na een korte belletje met de lokale suzuki dealer erachter gekomen dat huis tuin en keuken seconde lijm de meest geniale oplossing ooit is.
Haarlak :Y

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:56:

handkappen gaat niet helpen :X bij mij zit er turbulentie achter dus koelt het harder af. stuurmoffen werken dat het beste :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Daffie: Voordat je "helemaal" naar Gemert gaat rijden; Bij Huybers doen ze ook aan winterstalling en die hele riedel die je poste :P

Ik heb mijn fiets hier overigens in m'n inpandige berging/schuur staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 06-11-2012 20:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Daffie
@wimmel_1: Ja, had het laatst op de website gezien inderdaad. Als ik hem daadwerkelijk niet via familie of vriendenkring kan stallen doe ik het denk ik bij hun, en dan meteen een beurt erbij, is dat ook gebeurt.

Wat ik alleen opmerkelijk vind is dat op de website van Huybers staat dat het € 60,- per 6 maanden kost, wat dus waarschijnlijk betekend dat je hem minimaal 6 maanden moet stallen (althans, voor die periode moet betalen :P). Maar dat is voor mij veel te lang. Ik ben geen mooiweerrijder, maar ook geen doorrijder, een beetje daartussen. Zolang het boven de 6-7 graden is en niet gigantisch hard regent gebruik ik hem, en dan vind ik 6 maanden stallen een beetje veel. En nou kan ik hem denk ik wel gewoon 3 maanden daar stallen (vanaf eind februari/begin maart word het weer vaak wel weer beter toch?), maar ik wil dan niet alsnog voor 6 maandjes betalen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Daffie op 07-11-2012 19:25 ]

Verwijderd

6 maanden stallen is toch ook wat lang? ik stal hem meestal eind november (heb winterstop via de verzekering, mag in december toch niet meer rijden) en haal ik m ergens begin maart meestal weer op.

dat zijn maar een kleine 4 maanden. Misschien dat ze er daar vanuit gaan dat je m begin november al weg zet en pas in april, mei komt ophalen?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Gister voor het eerst met wintervoering in m'n pak gereden: lekker warm. Morgen nog even de draden van de handschoenverwarming erin en ik kan weer minstens een maand verder...

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Nu al handschoenverwarming? Ik rij nog met zomerhandschoenen.

• Daffie
Ja, vandaag is/wordt nog op zich een best goeie dag, als ik de weather forecast van m'n tel mag geloven

Even wat mixed kleinigheidjes. Poosje geleden had ik al mijn LED knipper relais binnen, gisteren waren de LED achterknippers afgegooid bij de buren, dus die ook even opgehaald, en op de mat lag een afhaalbriefje voor iets wat getekend moet worden, zullen dan wel de LED voorknippers zijn *O* , dus die ga ik vanavond oppikken bij het postkantoor.
Zaterdag weer even lekker knutselen.

Wat minder nieuws is dat ik er gister achter kwam dat als ik grootlicht wil gebruiken beide lampen uit gaan! Zal dus of ergens sluiting maken of het circuit is los...
En wat ik ook begin te merken (en dat is iets zorgelijker, met mijn beperkte kennis :P) is dat ik een zoem/fluit/ratel hoor die meeklimt met de snelheid en toeren....Weet niet goed waar het vandaan komt en dat is ook best lastig te checken tijdens het rijden :P

Verwijderd

Nieuwe motor :9

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/a5b9kn.jpg

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een Monster zo te zien? Heb je meer pics? Ziet er leuk uit, en is vast heel leuk speelgoed met een mooi geluidje :)

• GenjiBlade
The GPz lives!
En oh oh oh wat was het fijn om weer motorrijdend naar mn werk te mogen.
:o
Nice!
Postman81 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:44:
Gister voor het eerst met wintervoering in m'n pak gereden: lekker warm. Morgen nog even de draden van de handschoenverwarming erin en ik kan weer minstens een maand verder...
...Wat?
Ik rij nog volledig met Zomer gear, zonder enig actief verwarming...

[ Voor 38% gewijzigd door GenjiBlade op 08-11-2012 09:41 ]

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:38:
[...]

Een Monster zo te zien? Heb je meer pics? Ziet er leuk uit, en is vast heel leuk speelgoed met een mooi geluidje :)
Het is inderdaad een Monster 1100 EVO. Zal vanmiddag wat meer foto's uploaden.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:41:
[...]

Als ik dat ding zou hebben dan neem ik het allicht mee in bed 's nachts. Lekkerrrrr O+ .

• Marc Rademaker
GenjiBlade schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:39:
The GPz lives!
En oh oh oh wat was het fijn om weer motorrijdend naar mn werk te mogen.

[...]

:o
Nice!

[...]

...Wat?
Ik rij nog volledig met Zomer gear, zonder enig actief verwarming...
Hoe de fuck doe je dat? Ik rijd inmiddels met alle voeringen erin geritst, echte winterhandschoenen etc. En nog heb ik soms koude handjes, 's ochtends dan :p Met een thermo-shirt heb ik het verder overigens niet koud.

En meer foto's aub :p Ziet er iig veelbelovend uit :)

• Unbreukable
  • Laatst online: 14-01 14:03
Zoals en aantal posts hierboven al beschreven komt de winter(stop) er aan. Ik heb mijn GSX-R 750 nu buiten staan met een hoes erover. Ik twijfel wat ik moet doen.

Optie A: Bij iemand in een schuur op de paddockstands met de accu er uit.

Optie B: Buiten laten staan en af en toe als het droog is gewoon rijden in de winter (heb toch geen winterstop op mijn verzekering). Hoe lang kan een motor stil staan zonder dat dit problemen geeft met de accu? Ik heb nu bijvoorbeeld ook al 3 weken niet kunnen rijden...
Of is het probleem voor de accu de tempratuur onder 0 en niet zo zeer het wel of niet geladen worden tijdens rijden?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor optie A gaan. Maarja, ik ben dan ook een echte mooi weer rijder :P

Vaak bu'j te bang!

• Jelte
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:00:
[...]

Hoe de fuck doe je dat? Ik rijd inmiddels met alle voeringen erin geritst, echte winterhandschoenen etc. En nog heb ik soms koude handjes, 's ochtends dan :p Met een thermo-shirt heb ik het verder overigens niet koud.
Ligt er natuurlijk helemaal hoe lang en waar je rijdt. Ik woon op iets minder dan een half uur van mijn werk en doe dat een klein stukje over de snelweg, waar het vaak ook nog druk is. Heb het wel fris gehad (vooral de handen) maar nog niet de noodzaak gezien om de voering erin te doen.

Ben wel benieuwd naar vanavond want dan ga ik een heel stuk rijden op een stuk rustigere snelweg.

• GenjiBlade
Marc Rademaker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:00:
[...]

Nja... ik ben al niet zo'n koukleum van mezelf maar eigenlijk de enige dingen die nu wel anders zijn: col + trui, warm genoeg, sterker nog, vanochtend naar mn werk even stil gestaan pak 'm beet halverwege voor een rood stoplicht te gruwelijk te lang op rood bleef en ik merkte dat ik het gewoon té warm kreeg.
Neemt niet weg dat het met 130 op de snelweg wel een beetje frisjes is.

Wat betreft de winterstalling;
Vriendin heeft de hoop al opgegeven om dit jaar nog te gaan rijden, Suzuki staat nu in de achtertuin (buiten) maar die ga ik wellicht komend weekend in de schuur zetten. IK zal nog niet overgaan op tank vullen, accu verwijderen e.d.
Mijn GPz...... dunno... zoals het er nu aan toe gaat wordt ik misschien wel een doorrijder...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Niet alleen hoelang en waar, maar ook hoelaat je de weg op gaat. Wie om 07:15/07:30 de weg op gaat heeft het zeker koeler dan iemand die al een half uurtje later gaat.

Zelf rij ik 35km snelweg, meestal hele stuk 120km/h, zo rond 07:30 rij ik weg van huis. Inmiddels met een kol en winterhandschoenen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05
Jelte schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:55:
Ligt er natuurlijk helemaal hoe lang en waar je rijdt.
True. Ik rijd 'sochtends 70km lang tussen de 100 en 130 km/uur heen, en 's avonds datzelfde stuk terug. Dan krijg je het vanzelf koud :P

Ik heb ondertussen de wintervoering weer in mijn pak en de moffen op mijn stuur, en dan nog zet ik de handvatverwarming aan :P Volgende stap is thermo onderkleding, maar dat komt pas rond het vriespunt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04-2025

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DieterVDW
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:41:
:)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Le oeps :$

Wel extra vet natuurlijk zo'n EVO editie :)

[ Voor 70% gewijzigd door steveman op 08-11-2012 13:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

iemand hier de MV agusta brutale 800 italia al gezien?
fap fap fap!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

KroeT

[...]

Over kleding: ik rijd nu ook met wintervoeringen en overweeg het opsnorren van mijn col. Ben 'm alleen kwijt nu...

Ik vertrek overigens om 7:00 en rijd 45,77 kilometer waarvan 40 over de snelweg. Veel file op A7/A8 maar verder doorrijden. In de file heb ik het iets te warm, dat wel.

Maar mijn vraag is de volgende: ik heb op de beurs erg mooie en warme winterhandschoenen van Rev'it gekocht. Als het koud genoeg is voor de handvatverwarming dan kan ik beter de zomerhandschoenen aantrekken omdat de warmte van de HVV mijn vingers dan beter bereikt. Met de winterhandschoenen heb ik dan gewoon serieus koudere vingers... Bekend probleem?

Peace is not simply the absence of war.

• GenjiBlade
KroeT schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:37:
Met de winterhandschoenen heb ik dan gewoon serieus koudere vingers... Bekend probleem?
Hoor ik meerdere mensen ook over, is ook logisch, thermische kleding houdt temperatuur buiten en temperatuur binnen. Ergo, je verliest geen temp, maar kan ook niet verwarmd/verkoeld worden van buitenaf.

Wat betreft de dagelijkse reis:
Enkeltje 38,3km waarvan 2,6km A7. Vertrek om 06:15. :Y)

Ok... 07:00 als ik de dag ervoor langer heb doorgewerkt. :$

35,7km N-wegen met kleine stukjes bebouwde kom. Drukte valt op zich wel mee.

• Marc Rademaker
KroeT schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:37:
Over kleding: ik rijd nu ook met wintervoeringen en overweeg het opsnorren van mijn col. Ben 'm alleen kwijt nu...

Ik vertrek overigens om 7:00 en rijd 45,77 kilometer waarvan 40 over de snelweg. Veel file op A7/A8 maar verder doorrijden. In de file heb ik het iets te warm, dat wel.

Maar mijn vraag is de volgende: ik heb op de beurs erg mooie en warme winterhandschoenen van Rev'it gekocht. Als het koud genoeg is voor de handvatverwarming dan kan ik beter de zomerhandschoenen aantrekken omdat de warmte van de HVV mijn vingers dan beter bereikt. Met de winterhandschoenen heb ik dan gewoon serieus koudere vingers... Bekend probleem?
Ik heb 'speciale' handschoenen van rev-it waar de warmte juist wel doorheen zou moeten komen. Gaat om de Fusion volgens mij. Maar heb nog geen handvatverwarming haha, dus kan niet zeggen of het werkt :p

Ik zij zelf van utrecht > amsterdam-noord, dus praktisch alleen snelweg. Op het eind heb ik licht koude vingertopjes. Maar prima mee te rijden vooralsnog.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc Rademaker op 08-11-2012 13:58 ]

• GenjiBlade
Voor de woon/werk rijders - hoe zit het met collega's / pak / bepakking e.d. op het werk?

Zelf werk ik in een kantoor omgeving van 120+ medewerkers waar een distributie centrum aan vast zit. Mijn dag taken eisen dat ik er representabel uit zie, maar niet té (zo af en toe onder een bureau duiken voor cable management of een rack open trekken voor server/domain beheer doe ik liever niet in al te nette kleding)
Mijn volledig textiel pak is wat dat betreft zeer handig, pak uit trekken en op de kapstok hangen in mn kantoortje en gaan.
Verder; tank tas die groot genoeg is voor mn laptop, cursus boek, telefoons en troep. Werkt perfect.

Van de collega's om me heen ontvang ik eigenlijk alleen leuke reacties, eentje heeft zelfs een kort maandje geleden zijn AVD examen behaald, die was gaan lessen omdat ik er steeds over had hoe gaaf het was. Afgelopen weekend met hem mee geweest naar duiven waar hij een CBR 600F heeft gekocht :)
Leukste motor/werk ervaring; amerikaans bezoek van hoger op gehad, tijdens het voorstel rondje met leadership team is de opmerking gevallen dat ik de beruchte 'Motor-muis' ben, discussie ontketend waaruit bleek dat alhoewel de Kawa niet geheel de smaak is van meneer, hij wel stik jaloers is op me en maar al te graag op zijn HD op kantoor zou kunnen verschijnen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Op werk hoef ik niet perse representabel zijn. Iedereen loopt hier in sweater of overhemd met nette jeans.

De motor staat in de keldergarage met mijn helm, handschoenen en regenkleding in de koffer. Regenkleding is vooral voor de terugweg. Als het al regende op de heenweg liggen mijn spullen los op de motor om te drogen en neem ik de handschoenen mee de warmte in.

Binnen hebben we een kapstok waar mijn motorjas aan hangt, eronder staan mijn laarzen met mijn broek opgevouwen erboven op. Ik spring in mijn gewone schoenen, loop naar de koffieautomaat etc etc..

• Paul
  • Laatst online: 12:05
Ik heb ongeveer hetzelfde, nette (spijker)broek en overhemd onder textielpak, heb @work schoenen staan en eventuele andere meuk die mee moet gaat in de koffers of desnoods met spanbanden achterop (je wilt niet weten hoeveel er achterop past :P ).

Pak hang ik @work aan de kapstok, we hebben op onze verdieping een kapstok helemaal voor ons 3en en de andere 2 hebben (zo goed als) nooit een jas aan :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:37:
iemand hier de MV agusta brutale 800 italia al gezien?
fap fap fap!
Brutale is sowieso wel een hele mooie motor :Y
Wil zeker wel even een proefritje maken als ik opzoek ga naar een andere..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik doe het ook gewoon zo. En zelfs als ik extern een afspraak heb doe ik het wel zo al zorg ik dan vaak dat ik broek en laarzen in de koffer achterlaat en het pand met alleen motorjas instap. Daar bespeur je dan snel genoeg of je een volgende keer net zo goed met gehele bepakking naar binnen kunt stappen.

M'n vrouw gaat ook wel eens naar een externe klant op de motor en die staat bij een aantal daar zodanig om bekend dat er specifiek gevraagd wordt of ze (vul in keyword relaterend aan motor) de volgende keer er ook weer is. Soort van self-marketing :P

Beide hebben we nog nooit een negatieve ervaring gehad. Er zijn op het werk een flink aantal motorrijders waaronder minimaal een hoge manager (al komt die nooit op de motor naar het werk).

Enige knullige is wanneer je je normale schoenen in je tas vergeet te proppen voor je vertrekt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2012 14:46 ]

• GenjiBlade
Ah, forgot to say.
2 paar schoenen op het werk, Ik mag niet in motor laarzen rondlopen, alhoewel dat wellicht binnenkort gaat veranderen. :P
Nieuwe MD komt bij Alpinestars vandaan \o/

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

_Apache_ schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:39:
Op werk hoef ik niet perse representabel zijn. Iedereen loopt hier in sweater of overhemd met nette jeans.

De motor staat in de keldergarage met mijn helm, handschoenen en regenkleding in de koffer. Regenkleding is vooral voor de terugweg. Als het al regende op de heenweg liggen mijn spullen los op de motor om te drogen en neem ik de handschoenen mee de warmte in.

Binnen hebben we een kapstok waar mijn motorjas aan hangt, eronder staan mijn laarzen met mijn broek opgevouwen erboven op. Ik spring in mijn gewone schoenen, loop naar de koffieautomaat etc etc..
IDem hiero. Gewoon cuasual/sportief is toegestaan, dus spijkerbroek/t-shirt/blouse/sweater. Ik kom altijd aan in volledig leer, en kleed me dan om op het toilet. Ik heb 1x gehad dat ik m'n spijkerbroek vergeten was (en m'n schoenen niet :P), toen heb ik de hele dag in m'n motorbroek (incl. kneesliders :P) op het kantoor gelopen :D

Vaak bu'j te bang!

• Cupstuntid
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-05-2024
Bij mij op het werk loopt iedereen in nette broek / overhemd.. Verder wil ik geen koffers of iets op mijn motor dus kies ik er zelf voor 1x per week met de auto naar het werk te gaan om kleding te brengen.

Rij volledig in het leer en kleed mij om in het printer / rommelhok. Tegenwoordig benoemt als mijn prive inloopkast volgens collega's. Ik kijk meestal een dag van te voren hoe het weer is en beslis dan of ik mijn regenpak aantrek.

Enkele reis is 60km waarvan 50km snelweg. Vertrek rond 7.30. Kou valt opzich nog mee al merk ik wel dat het steeds kouder wordt. Kou valt ook mee omdat veel tussen de file door rij (A27 Almere - Houten).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik werk bij een bedrijf waar er vier motorrijders zijn, waarvan er 3 bij mij op kantoor zitten :+ en voor het omkleden zijn er serverruimtes, als ik ooit in leer zou komen :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hier op kantoor is een keukentje met alleen een klink aan de binnenkant, komt mooi uit :)

Op m'n nieuwe werk moet ik nog even rondspeuren voor een geschikte ruimte denk ik...

• GBTW
  • Registratie: April 2007
Ik ben benieuwd ik ga vanaf 1 januari bij nieuwe baas beginnen, hoop dat ik daar ook makkelijk kan omkleden :). Zin om woon werk verkeer te gaan doen.

• Jelte
  • Niet online
Als je eigenlijk altijd op de motor naar werk komt, sta je al snel bekend als de motorrijder. Gelukkig heb ik een privé parkeer plaats (tussen het fietsenhok en het transformatorhok ingeklend ;)) en een paar haakjes aan een kast bij mijn bureau. Simpelweg elke dag motor neerpleuren en bij mijn bureau mijn textielpak uit en de schoenen die altijd op werk zijn aan doen. In de zomer met leer inderdaad even omkleden in het (ruime) toilet.

Er zijn zat andere motorrijders hier, maar die komen allemaal slechts enkele malen per jaar met de motor (als ze dat al doen). Gelukkig zijn ze wel in voor een weekendje eens in de zoveel tijd ;).

• DECOY88
(overleden)
voorheen nog weleens met de motor de bouw op. om daarna door te gaan naar school.

reed met hoge werkschoenen.
liep vaak in motorbroek.
en als het meezat had ik mijn werkjas nog in mijn koffer.

gereedsschapskoffer achterop en gaan

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:44
Loop op het werk rond in spijkerbroek met overhemd.

Op de motor textielpak, achter mijn werkplek omkleden, 1 paar schoenen altijd op het werk staan, geen enkel probleem. :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
new_guy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:40:
Loop op het werk rond in spijkerbroek met overhemd.

Op de motor textielpak, achter mijn werkplek omkleden, 1 paar schoenen altijd op het werk staan, geen enkel probleem. :)
Idd. Al zijn collega's nog steeds verbaast als je droog uit je textiel-pak stapt :')

iRacing Profiel

• dion_b
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij ons verschilt het per afdeling. Bedrijf is iha motorvriendelijk, saleslui, directie en afdeling voor zakelijke markt hebben pak-cultuur, maar er loopt een halve papegaai van een punker rond bij finance en als de mensen op technische afdelingen maar een lange broek dragen en iets op hun bovenlichaam is het goed :z

Er staan op mooie dagen wel 10 motoren voor het pand, zelfs nu zeker 5. Collega van zakelijke sales komt iedere dag op z'n NX700, loopt naar kantoor en trekt pak aan. Ik zit in Engineering en draag in de regel verstevigde jeans (Vanucci) als ik op de motor ben. Die draag ik gewoon de hele dag. Respons is positief, vooral van vrouwelijke collega's >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Ik zou willen dat ik op de motor naar mijn werk kon.
* Bommes is service monteur Benelux en heeft een bus vol gereedschap.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
Altijd eerder naar werk (lekker rustig omkleden) kleed mij om op werk naar een uniform, hebben een eigen kleedruimte. Soms moet het uniform mee, ook in de ruimte van het zit gedeelte van mijn Fazer.

Soms dus een gekreukt uniform, maar daar heb ik maling aan :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kán op de motor naar m'n werk maar doe 't eigenlijk nooit. Van de ~220 Km. die ik dagelijks rijd zijn er 210 over de A2 waarbij ik eigenlijk amper file heb.

1100 Km/week (woon/werk) is ~4500 Km per maand... is een set banden aan gort + in de auto kan ik muziek luisteren én koffie drinken én telefoneren met klanten én vergaderen met collega's, én, én..........

Net even gekeken toevallig ... huidige (2012) fiets heeft er nu nét 4300 Km op zitten :o

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:13:
wees creatief :+

wat service je?

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 08-11-2012 19:56 ]

• Guiding
Ik heb op mijn werk mijn eigen kleedruimte en kledingopslag, dat maakt het wel makkelijk. Mijn textielpak is niet van nature waterdicht. In de zomer zit de regenlaag onder mijn zadel, bij regen haal ik die eruit en trek het als een onderjas aan. Als de temperaturen onder de 20 komen, rits ik de laag standaard in mijn jas.

Ik ben alleen tijdens ijzel niet van plan te gaan rijden, een beetje regen heb ik geen problemen mee. Ik heb vanwege mijn werktijden geen last van de standaard files, maar omdat ik 4 snelwegen over moet zie ik wel vaak ongeluk files of wegwerkzaamheden files. Ik moet tevens de A20 over waar een brug staat die wel eens open gaat. Met de auto sta je dan algauw in een flinke rij, terwijl je met de motor lekker door naar voren kan rijden. De kilometers lopen wel snel op door woon/werk, maar ik heb er eigenlijk toch elke keer spijt van als ik met de auto ben. Ik mis dan het leuke van motorrijden of sta ergens in de file, dat ik baal van mijn keuze.

• Bommes
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

DECOY88 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:54:
[...]

wees creatief :+

wat service je?
Orthopedische werkplaatsen, merendeel van zooi in mijn bus is reserve materiaal tbv machines, gereedschap is 1 koffertje + wat elektrisch gereedschap. Dat krijg ik nog wel mee.
Die reserve materialen niet.. :-(
Maar het maakt me niet uit hoor, hoort bij mijn werk dus kan me er wel bij neer leggen. Die kilometers ga ik wel inhalen in het zuiden van Europa tijdens de vakanties. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 08-11-2012 20:04 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Bommes: Kom jij ooit in Grave? Zo ja.... Doe Antoinne een keer de groeten van me :P

• Cupstuntid
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-05-2024
[b][message=39251451,noline] De kilometers lopen wel snel op door woon/werk, maar ik heb er eigenlijk toch elke keer spijt van als ik met de auto ben. Ik mis dan het leuke van motorrijden of sta ergens in de file, dat ik baal van mijn keuze.
Dat komt heel bekend voor. Toevallig maandag met de auto gegaan en meteen spijt ipv. de gebruikelijke 40/50 minuten met de motor meteen 2 uur erover gedaan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Herkenbaar inderdaad. De eerste seconde dat ik met de auto een file tegenkom schiet gelijk door mijn hoofd dat ik baal niet op de motor te zijn gegaan.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 18:02
er was iemand op zoek naar daytona grips..
Zag ze toevallig in de nieuwsbrief staan van motozoom
http://www.motozoom.nl/in...-mail&utm_campaign=201245

Welke zijn beter, deze of de oxfords?
Zit zelf ook te twijfelen of ik verwarmde handvaten wel.
Rij in principe niet in de winter. Maar als het droog is en een beetje lekker, wil ik nog wel gaan rijden.
Zit nu te kijken naar een paar revit bastion handschoenen. maar misschien zijn goedkoper handschoenen met handvat verwarming wel beter..

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
DarkChylde schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:41:
er was iemand op zoek naar daytona grips..
Zag ze toevallig in de nieuwsbrief staan van motozoom
Ik heb die Daytona units deze zomer gekocht bij Hein Gericke, 39.95, geen verzendkosten. Wat me eraan tegenvalt is dat ze op 2 standen kunnen, de Start-stand; deze verbrandt na een tijdje je handpalmen, en de On-stand; deze is weer vrij koeltjes. Hierdoor loop ik steeds te switchen, na een tijdje weer even op de Start-stand om hem op te warmen, dan weer op de On-stand.

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Een paar weken geleden ben ik begonnen met mijn queeste om alle gemeentehuizen van Nederland eens te bezoeken met de motor. Ik heb er nu 23 van de 415 (de ABC-eilanden doe ik niet ;)), en heb besloten de foto's niet alleen op Facebook te zetten, maar om er een blog omheen te maken: Exploring the Homeland.

Mocht iemand al iets soortgelijks gedaan hebben dan lees ik graag je ervaringen, of als je weet van voormalige gemeentehuizen ofzo, die bezoek ik ook graag.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vergeet niet het oer-gemeentehuis, paleis op de Dam. Bijna 200 jaar geleden gejat door een pas gekroonde koning, maar nog altijd veel meer symbool voor A'dam dan wat erna kwam.

Oslik blyat! Oslik!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

En mocht je Rijswijk (ZH) aandoen, pak dan dit ex-stadhuis mee:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7096/7197241750_28b7e96576.jpg
Oude stadhuis Rijswijk by Rinaldo Tromp, on Flickr
(eigen foto komt zowaar eens van pas :))

Want het nieuwe stadhuis is niet veel soeps:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3390/3275454891_4877c3e1de.jpg
:N

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In de jaren '70/'80 & '90 zijn er veel gedrochten gebouwd maar gelukkig staan de orginele panden er vaak nog wel.

Maastricht.... :P

oud... (en mooi)

v.s.

't huidige gebouw... 500 meter er vandaan.

:(

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 09-11-2012 00:20 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:30:
Ik kán op de motor naar m'n werk maar doe 't eigenlijk nooit. Van de ~220 Km. die ik dagelijks rijd zijn er 210 over de A2 waarbij ik eigenlijk amper file heb.

1100 Km/week (woon/werk) is ~4500 Km per maand... is een set banden aan gort + in de auto kan ik muziek luisteren én koffie drinken én telefoneren met klanten én vergaderen met collega's, én, én..........

Net even gekeken toevallig ... huidige (2012) fiets heeft er nu nét 4300 Km op zitten :o
Dit, alleen rij ik hetzelfde stuk andersom. (Maastricht-Eindhoven) Al telefoneer ik vrijwel niet in de auto, en al helemaal niet zakelijk.

We hebben wel een motorstalling op het werk, en op vrijdagen met goed weer ga ik nog wel eens met de motor. Vooral om dan een paar uurtjes eerder weg te gaan, om vervolgens wat mooie weggetjes te pakken op weg naar huis.
De eerste keer dat ik met de motor was gaan werken verzamelden zich 's middags zoveel monteurs om de motorstalling heen (om te kijken) dat ik er niet eens meer zelf door kon. En dan blijken er plotseling heel veel mensen ook motor te rijden of een langgekoesterde wens te hebben. :P

Mijn baas blijkt bijvoorbeeld een hele mooie Triumph te rijden, iets wat ik helemaal niet van hem had verwacht.

Voor woon-werk verkeer zou ik trouwens een Honda NC700 kopen. Ik weet nog niet in welke uitvoering, maar dan gewoon wat koffers erop, slijtvaste straatbanden eronder, en lekker zuinig rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
PilatuS schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:14:
Herkenbaar inderdaad. De eerste seconde dat ik met de auto een file tegenkom schiet gelijk door mijn hoofd dat ik baal niet op de motor te zijn gegaan.
Ja en nee. Als je dan auto's voorbij ziet tuffen, lekker warm, radio aan, dan baal ik er soms ook wel van dat ik op de motor zit. Maar dat heb ik eigenlijk alleen bij dikke 5-serie's of a5's of beter :P En die kan ik toch niet betalen haha.

• GenjiBlade
winkelwagen schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:46:
Een paar weken geleden ben ik begonnen met mijn queeste om alle gemeentehuizen van Nederland eens te bezoeken met de motor. Ik heb er nu 23 van de 415 (de ABC-eilanden doe ik niet ;)), en heb besloten de foto's niet alleen op Facebook te zetten, maar om er een blog omheen te maken: Exploring the Homeland.

Mocht iemand al iets soortgelijks gedaan hebben dan lees ik graag je ervaringen, of als je weet van voormalige gemeentehuizen ofzo, die bezoek ik ook graag.
In Enkhuizen moet je zeker niet naar de nieuwe stadhuis gaan. Is gewoon een jaren 80 beton blok kantoor. Al moet ik ze wel toegeven dat hun interieur architecht er wel iets moois van heeft weten te maken.
Oude stadhuis is vele malen mooier: Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2157/2303530565_45061c59be_z.jpg

Stede Broec is niet boeiend (Postkantoor dan weer wél), Wervershoof is gaaf, Andijk is... nja.. Andijk. Drechterland nooit geweest.... weet je.. dat zou best een tof NHN rondje zijn op de motor... Afhangend van waar je vandaan komt zou je heel West Friesland + omgeving kunnen doen in een dag.
DM maar als je tijd/zin hebt...

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:29:
[...]

In Enkhuizen moet je zeker niet naar de nieuwe stadhuis gaan. Is gewoon een jaren 80 beton blok kantoor. Al moet ik ze wel toegeven dat hun interieur architecht er wel iets moois van heeft weten te maken.
Oude stadhuis is vele malen mooier: [afbeelding]

Stede Broec is niet boeiend (Postkantoor dan weer wél), Wervershoof is gaaf, Andijk is... nja.. Andijk. Drechterland nooit geweest.... weet je.. dat zou best een tof NHN rondje zijn op de motor... Afhangend van waar je vandaan komt zou je heel West Friesland + omgeving kunnen doen in een dag.
DM maar als je tijd/zin hebt...
DM maar als je tijd/zin/
DM mij dan ook maar :Y

opmeer, gemeente medemblik, wognum oud is intussen gem. medemblik, hoorn
allemaal redelijk nieuw. en medemblik is het oude hoofdkantoor van dsb

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
BlackLabel01 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:41:
[...]

Ik heb die Daytona units deze zomer gekocht bij Hein Gericke, 39.95, geen verzendkosten. Wat me eraan tegenvalt is dat ze op 2 standen kunnen, de Start-stand; deze verbrandt na een tijdje je handpalmen, en de On-stand; deze is weer vrij koeltjes. Hierdoor loop ik steeds te switchen, na een tijdje weer even op de Start-stand om hem op te warmen, dan weer op de On-stand.
Ik heb dezelfde ervaring met die Daytona dingen. Wat mijn beeld is is dat je de 'Start' functie moet gebruiken om de grips op een bepaalde temperatuur te krijgen, en de 'On' stand om dat in stand te houden. Op zich is dat niet zo erg, alleen heeft die 'On' stand dus moeite om de warmte vast te houden. Achteraf was ik liever voor HVV gegaan met treden/standen.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025

Nice... Mocht je Drenthe en Groningen gaan aandoen, hou ik mee aanbevolen :)

iRacing Profiel

• winkelwagen
Bedankt voor de leuke reacties :)
Komende weekeinden ga ik me eerst bezig houden met wat gemeentes die gaan fuseren in januari: Harenkarspel, Schagen en Zijpe. Goede manier om alvast een beetje te proeven voor alle lange-afstand gemeentes die ik nog moet doen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

je link werkt niet.
wimmel_1 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:14:
In de jaren '70/'80 & '90 zijn er veel gedrochten gebouwd maar gelukkig staan de orginele panden er vaak nog wel.

Maastricht.... :P

oud... (en mooi)

v.s.

't huidige gebouw... 500 meter er vandaan.

:(
In mijn geboortestad hebben ze gewoon een nieuwe vleugel aan he oude pand geplakt:

http://resolver.kb.nl/res...95&role=image&size=medium
http://farm3.static.flick...3731192177_a9ab73044f.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 09-11-2012 09:59 ]

• winkelwagen
Ja, soms moet je even refreshen. Krijg je met belgische webhosting O-)

Op Adventure Rider is een koppel dat door Zuid Amerika reist, en van een hele stapel oude foto's uit een oud reisboek, de hedendaagse versie te maken vanuit dezelfde locatie en perspectief. Net als de ansichtkaart en de foto van het gemeentehuis. Lijkt me ook een leuke manier van door het land reizen

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:29
Bommes schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:13:
Ik woon 900 meter van m'n werk vandaan, dus met de motor is voor mij ook niet te doen.

Toen ik nog thuis woonde was de rit 5,5KM, die ik dan wel altijd met een grote omweg nam. Hierdoor lukte het me om op 14KM uit te komen :+ .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je echt klaar bent om een braakje te leggen bij een gemeentehuys:

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=147796

Detail: die gele platen zijn opeens slecht leverbaar :')

• MailMan
  • Laatst online: 14-01 21:43
Het (oude) gemeentehuis in m'n geboorteplaats Markelo. Inmiddels niet meer de officiële functie als gemeentehuis en er is wat bij aangebouwd geloof ik. Kom er niet meer zo vaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.hofvantwente.nl/fileadmin/files/images/algemeen/Trouwloket/Groot/Trouwlocatie_Beaufort_Markelo.jpg

Na het openen van deze tab duurde het weer even voordat ik doorhad dat we in het Motor topic zaten :P

• DieterVDW
(jarig!)
Even WTF momentje. Dacht even dat ik in een architectuur thread was terecht gekomen of zo ...

Edit: @MailMan: je bent niet de enige :) .

[ Voor 19% gewijzigd door DieterVDW op 09-11-2012 13:12 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Zo juist m'n motor (F800ST) terug gekregen van Simako BDM Elst. Wat een top service leveren die gasten.
Motor is maar 1 dag weg geweest, kreeg zonder moeilijk te doen een F700GS (2013 model) met 700km op de teller als leen motor :).
Alles is nagekeken en vervangen onder de garantie (probleem met de achter as, wat leidingen vervangen, accu opgeladen en gecheckt). Voorheen zat er een kleine oneffenheid in m'n voorrem waardoor mn stuur trilde, dit is eveneens perfect gerepareerd. Ze doen niet moeilijk over je garantie en fixen alles snel en goed.

Dus mochten mensen hier ooit iets willen kopen; een dikke positieve ervaring hier!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet mijn dag vandaag...

Vanmiddag op motor gestapt, gestart en een meter weggereden tot voorwiel niet meer wilde. Juist ja, vergeten ketting eraf te halen :X

Schade is wat erger dan vorige keer op de K75. Niet alleen is een van de loze stukken tupperware over de remmen stuk, maar de beugel die het op z'n plek hield is volledig kromgebogen - rechtstreeks de zijkant van m'n band in wat een diepe scheur trok over een derde van de omtrek van de band :o

Band is niet geklapt en heb nog stuk voorzichtig naar huis kunnen rijden, maar moge duidelijk zijn dat de band (die toch al aan vervanging toe was, gelukkig) eraf moet voordat ik significante afstanden of op hoge snelheid ga rijden. Bovendien voelde het nog steeds alsof iets aanliep, dus ik gok dat een van de remklauwen ook niet meer recht staat. Ook dat moet nagekeken worden.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 09-11-2012 17:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:53:
Juist ja, vergeten ketting eraf te halen :X
Stukje waslijn eraan vastknopen en die steeds om je stuur doen. Kost €1,50 en dan heb je 10m waslijn. Ik heb er nog een heel cool :X 'remove before flight' label aan hangen... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Guiding
Een schijfremslot met bewegingsdetectie doet ook wonderen. Niet dat ik dat nou als beste oplossing wil aandragen, daar is het iets te duur voor. Echter voor mijzelf is het wel een uitkomst, hij heeft me al een paar keer gered door te gaan piepen voordat ik weg wilde rijden.

Natuurlijk is een schijfremslot met herinneringskabel een stuk goedkoper, maar mijzelf kennende zou ik vaak te lui zijn die vast te maken aan mijn stuur, denkende dat ik het toch wel onthou.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Routine routine routine!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Routine gaat perfect tot ik zo'n ding 2 of meer dagen ergens heb staan. Dan is routine blijkbaar weg :X

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus iedere maandagmorgen gaat er wel iets fout? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 415 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.