Vreemd dat sommigen niet tussen de file doorrijden, maar wel voorkruipen bij het stoplicht.
In de file heb je vaak meer ruimte omdat de rijbanen breder zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Snap het opzich wel, stilstaande auto's schuiven vaak geen banen opSerotonine schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:02:
Vreemd dat sommigen niet tussen de file doorrijden, maar wel voorkruipen bij het stoplicht.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
https://freight.associates
Eerst de linker uitlaat van de GPz fixen.bazs2000 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:44:
Ze zijn er weer, de slechtweerrijders.![]()
Lekker droog in een zeiknat pak over de weg tuffen terwijl het er met bakken tegelijk uit komt.
Het motorrijden wordt vanwege de regen ook weer stukken prettiger. Wanneer het regent geven de automobilisten meer ruimte om de motorrijder er tussen te laten. Dat is met mooi weer wel anders.
De spanning die je hebt in de bochten die vol liggen met blaadjes gevallen uit treurige bomen. Met geknepen billetjes accelereren na bebladerde bochten en hopen dat de 1100CC tweecylinder het achterwiel niet laat glijden.
Jaja, het is weer guur en minder zuur. Laat de storm maar komen.
Het was van de week weer heerlijk remmen toen ik bovenaan rottepolderplein wilde stoppen voor het stoplicht. Zowel voor als achter voelde ik hem wegglibberen. En vlak bij werk, waar veel vrachtverkeer komt, is het helemaal puzzelen een schoon stukje asfalt te pakken.bazs2000 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:44:
De spanning die je hebt in de bochten die vol liggen met blaadjes gevallen uit treurige bomen. Met geknepen billetjes accelereren na bebladerde bochten en hopen dat de 1100CC tweecylinder het achterwiel niet laat glijden.
Ja, maar bij het stoplicht staan ze echt stil. Vooral als je haaks op het kruispunt nog verkeer ziet heb je tijd zat om helemaal naar voren te komen.Serotonine schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:02:
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Mij niet gezienbazs2000 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:44:
Lekker droog in een zeiknat pak over de weg tuffen terwijl het er met bakken tegelijk uit komt.
Het motorrijden wordt vanwege de regen ook weer stukken prettiger. Wanneer het regent geven de automobilisten meer ruimte om de motorrijder er tussen te laten. Dat is met mooi weer wel anders.
Vaak bu'j te bang!
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Afgelopen motorvakantie heb ik halverwege de trip ook nieuwe banden onder mijn GSX400 laten zetten (in Basel). De hele vakantie hebben we het droog gehouden, behalve exact die middagAlexji schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:49:
Zodirect lekker terug door de regen met een hagelnieuwe voorband, lekkere combinatie.
Hier in Zwolle kruip ik trouwens altijd voor bij de verkeerslichten, en er staan hier bijna overal roodlicht- en snelheidcamera's. Gelukkig reageren die niet op voorkruipen.
Vaak bu'j te bang!
Mooi verwoord! Jammer alleen dat die extreme voorzichtigheid van de koekblikkers zich vooral uit in langere files op het stukje A2 waar ik dagelijks over rij.bazs2000 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:44:
Entropy isn't what it used to be
Wel een erg lage km-stand voor een motor uit '92. Voor de rest schijnen die Diversions redelijk bulletproof te zijn. Al heb ik al eens het blok moeten vervangen bij de Div van een vriend van me..alles kan kapot.Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:25:
Nu kwam ik deze Yamaha DXj600S diversion tegen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/607577386
Zou dit een leuke fiets kunnen zijn? Ik heb contact gehad en kon dit weekend wel komen kijken maar geen idee waar op te letten bij aanschaf van een eerste motor.
Iemand tips? Of als iemand tijd heeft om mee te gaan naar de bezichtiging dan is mijn dank groot ;-) Ik kan je wel ergens oppikken met de auto (vanuit friesland naar flevoland in dit geval)
aardige fiets om het op te lerenWietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:25:
Hey mede-GoT'ers,
Ik lees al een tijdje mee en heb sinds vrijdag mijn A'tje in mijn broekzak zitten (na 5 jaar autorijden nu eindelijk gedaan! :-) ). Nu ben ik natuurlijk naarstig op zoek naar een motor, ik zoek iets goedkoops (weet nog niet hoeveel ik ga rijden) en iets waar ik rechtop kan zitten en mijn vriendin ook achterop kan. Ga vooral in het weekend wat rijden en soms naar m'n werk (30-60 km snelweg).
Nu kwam ik deze Yamaha DXj600S diversion tegen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/607577386
Zou dit een leuke fiets kunnen zijn? Ik heb contact gehad en kon dit weekend wel komen kijken maar geen idee waar op te letten bij aanschaf van een eerste motor.
Iemand tips? Of als iemand tijd heeft om mee te gaan naar de bezichtiging dan is mijn dank groot ;-) Ik kan je wel ergens oppikken met de auto (vanuit friesland naar flevoland in dit geval)
Gewoon op de normale dingen letten waar je altijd op moet letten bij een 2de hands motor:Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:25:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
mphilipp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:09:
[...]
Gewoon op de normale dingen letten waar je altijd op moet letten bij een 2de hands motor:
* roken
* bijgeluiden
* kabels
* koppeling
Voel even aan het blok voordat je 'm start of ie niet stiekem warmgedraaid is. Let op hoe (snel) hij start en of ie lekker loopt. Ga bij een proefritje op een recht stuk iets van 70 in z'n 5 rijden (als dat lukt, anders ietsje harder) en geef dan volgas en houdt de toerenteller en kmteller in de gaten. Als de toerenteller veel sneller oploopt dan de snelheid, slipt de koppeling. Dit zou je ook moeten kunnen horen.
Maar voor die prijs kun je je geen buil vallen volgens mij. Hij ziet er keurig uit, en dat komt wel overeen met de kmstand. Alleen vraag ik me af waarom ie zo'n kofferset heeft als ie nooit rijdt. Het kan ook zijn dat ie heel lang heeft stil gestaan natuurlijk. Sommige mensen krijgen ineens iets (ongeval oid) en kunnen daardoor niet meer rijden.
Geen dealbreaker, maar die kofferset is volgens mij niet de originele. En dat is goed, want die Krauser set die er af fabriek op zit is lelijk en staat erg ver van de motor af. Ik heb dezelfde Div gehad, ook met een Givi kofferset en die heb ik specifiek genomen vanwege de strakke aanbouw. En de giga 50L Maxia koffer natuurlijk! Alleen die set is al de aanschaf waard...
Als ie net zo goed rijdt als ie eruit ziet moet je het gewoon doen. Voor dat geld kun je er nog een hoop lol aan beleven denk ik. Hopelijk heeft ie er een onderhoudshistorie bij zodat je kunt inschatten wanneer ie dure dingen gaat krijgen. Maar dat kan hooguit de koppeling zijn. Ketting/tandwielen zijn ook duur, maar gaan lang mee als je ze goed onderhoud. Simpele motor, en erg leuk om op te rijden als je net begint. Ik heb er met veel plezier heel Europa mee doorgecrossed.
Prima dankjewel! daar zal ik op letten. Extra info, invullen van kenteken MP-67-PT op een site als https://ovi.rdw.nl/default.aspx laat zien dat de motor ongeveer 7 maanden geleden van eigenaar gewisseld is. Raar?PilatuS schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:08:
Op de banden letten kan ook geen kwaad. Als de motor wat ouder is en er is weinig mee gereden kunnen er best wat scheurtjes in de banden zitten. Dan zou ik wel wat met de prijs willen als er een nieuwe set op moet.
[ Voor 39% gewijzigd door Fr33z op 01-11-2012 23:06 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 01-11-2012 23:24 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Handelaar? Inruil?Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
[...]
Prima dankjewel! daar zal ik op letten. Extra info, invullen van kenteken MP-67-PT op een site als https://ovi.rdw.nl/default.aspx laat zien dat de motor ongeveer 7 maanden geleden van eigenaar gewisseld is. Raar?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Komt dat ff mooi uit was precies wat ik wilde hebben...een scooter.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
ken er meerdere die dat nieteens halenVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:38:
26000km.... in 20 jaar.... dat is slechts 1300 km in een jaar,
Yamaha MT-09
Ik ook, maar waarom zou je er dan een kofferset op doen? Owh wacht ff, mijn motor heeft ook een kofferset.....
Bij mij hangt het er om, dit jaar misschien 1600? In het verleden (met vorige motor) wel 17k km per jaar gereden, afgelopen twee jaar te weinig tijd/zin gehad.Bergie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:59:
Ik denk dat ik dat dit jaar ook niet eens gehaald heb
Ondanks dat ik een Fazer heb, wat, toch een sportief uiterlijk heeft, doe ik dit niet. Hiervoor had ik een chopper, met uit-stekende spiegels. Nu heeft de Fazer wat meer ingetrokken spiegels, maar het risico dat automobilisten - vanuit stilstand - toch nog even van baan wisselen, doet mij wel nadenken.Pazzi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:28:Wat ik al een tijdje wilde polsen: hoe kijkt men hier tegen het "voorkruipen" bij verkeerslichten aan? Do of don't? Ik doe het zelf niet, maar dat is deels omdat ik niet weet of het mag. Tussen de file doorrijden mag, onder bepaalde omstandigheden. Maar hoe dit zit bij verkeerslichten?
Aanwezig
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
komt misschien nog weleens van pasgwystyl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:03:
[...]
Ik ook, maar waarom zou je er dan een kofferset op doen? Owh wacht ff, mijn motor heeft ook een kofferset.....
[...]
Bij mij hangt het er om, dit jaar misschien 1600? In het verleden (met vorige motor) wel 17k km per jaar gereden, afgelopen twee jaar te weinig tijd/zin gehad.
Mnou. Was bijna blij dat ik vanochtend met koekblik was.Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:04:
[...]
Overigens, Tweakers, ook zo dagelijks last van in de ochtenduren van racende aannemers en managersbakken?
Uhmmm....Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
[...]
Prima dankjewel! daar zal ik op letten. Extra info, invullen van kenteken MP-67-PT op een site als https://ovi.rdw.nl/default.aspx laat zien dat de motor ongeveer 7 maanden geleden van eigenaar gewisseld is. Raar?
Zeg maar gerust de waarheid.Serotonine schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:17:
[...]
Uhmmm....
Volgens diezelfde site van de rdw staat dat de betreffende motor niet verzekerd is.
Dit kan erg lastig worden in geval van een proefrit.
[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 02-11-2012 11:00 ]
Ik weet niet waar dit precies over gaat. Maar mijn Fazer maakt sinds kort een slepend, schrapend geluid, dat van voren komt (bij de wielbasis) of vanuit het middenstuk.Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
Over die Fazer, check of de originele remschijven er nog opzitten. Die gaan wel 26.000km mee, maar geen 126.000km
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
Over die Fazer, check of de originele remschijven er nog opzitten. Die gaan wel 26.000km mee, maar geen 126.000km
Ik denk dat Widow de Div bedoelt uit de MP advertentie.Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:11:
[...]
Ik weet niet waar dit precies over gaat. Maar mijn Fazer maakt sinds kort een slepend, schrapend geluid, dat van voren komt (bij de wielbasis) of vanuit het middenstuk.
Ik heb er bijna 50.000km op staan, beestje komt uit 1999. Hij is altijd dealer onderhouden geweest door de vorige eigenaar, maar als ik hoorde hoe die dealer alles controleerde ('jaaa, hijs weer goed hoor, gewoon wat olie verversen) begin ik nu te twijfelen of het ook de remschijven kunnen zijn.
Remblokken zijn nieuw, voor en achter overigens.
Open uitlaat monteren, dan ben je meteen van dat probleem af.Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:11:
[...]
Ik weet niet waar dit precies over gaat. Maar mijn Fazer maakt sinds kort een slepend, schrapend geluid, dat van voren komt (bij de wielbasis) of vanuit het middenstuk.
Ik heb er bijna 50.000km op staan, beestje komt uit 1999. Hij is altijd dealer onderhouden geweest door de vorige eigenaar, maar als ik hoorde hoe die dealer alles controleerde ('jaaa, hijs weer goed hoor, gewoon wat olie verversen) begin ik nu te twijfelen of het ook de remschijven kunnen zijn.
Remblokken zijn nieuw, voor en achter overigens.
Yup, je over het hoofd zien, je van de linkerbaan afdrukken, afsnijden, geen knipperlicht, totaal niet om zich heen kijken. Ik kan er boeken mee volschrijven. Wat ik vooral irritant vind is dat als je al Vmax + 10 op de linkerbaan rijdt, hij op 10meter afstand gaat rijden. Dan zoek ik een plek uit om naar een andere baan weg te voegen, geef ik hem een handsignaal van 'kom er maar voorbij als je graag wilt' en vervolgens sukkelen ze voorbij als er niets aan de hand is.Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:04:
[...]
Overigens, Tweakers, ook zo dagelijks last van in de ochtenduren van racende aannemers en managersbakken?
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 02-11-2012 13:19 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
26k is wat ik normaal in een jaar op het asfalt gooi.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:38:
26000km.... in 20 jaar.... dat is slechts 1300 km in een jaar,
Uitlaatje is nog prima, plus, ik houd niet van herrie. Lekker zacht brommen. Ik heb de remmen twee maanden geleden voor en achter vervangen, dus daar zit nog genoeg op.newbreed schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:30:
[...]
Open uitlaat monteren, dan ben je meteen van dat probleem af.
En even checken of er geen diepe groeven in je remschijf zitten. Even stukje lopen met de voorrem heel lichtjes slepend. En natturlijk even controleren of je uberhaupt wat slack op je voorrem hebt. Je moet namelijk wel een klein beetje vrije slag hebben.
Als je remschijven krom zijn, dan zou je het slepende geluid moeten horen aanzwellen en afnemen. Als het contant is, dan loopt je rem waarschijnlijk gewoon aan (te veel). In dat geval kan het zijn dat door corrosie je zuiger is gaan vastzitten. In dat geval kan het misschien noodzakelijk zijn om de remklauw te reviseren.Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:02:
[...]
Uitlaatje is nog prima, plus, ik houd niet van herrie. Lekker zacht brommen. Ik heb de remmen twee maanden geleden voor en achter vervangen, dus daar zit nog genoeg op.
Maar ik zal vanmiddag even jouw truukje proberen
zijn goede en goedkope fietsjesWietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:53:
oke, andere motor want ik hoor niks meer van die Diversion.... vreemde zaak, leek me erg mooi en handig met die koffers.
Een suzuki 500GS http://link.marktplaats.nl/603778458 ik weet het, echt zo'n standaard lesmotor. Ik vind deze er mooi uit zien, iemand enig idee of deze motoren een beetje betrouwbaar zijn/zwakheden hebben die vaak opspelen na 40.000 km ofzo?
Ook zou ik graag een koffer erop zetten, zijn zij en/of top-koffers duur?
JaRicepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:04:
[...]
Ondanks dat ik een Fazer heb, wat, toch een sportief uiterlijk heeft, doe ik dit niet. Hiervoor had ik een chopper, met uit-stekende spiegels. Nu heeft de Fazer wat meer ingetrokken spiegels, maar het risico dat automobilisten - vanuit stilstand - toch nog even van baan wisselen, doet mij wel nadenken.
Aangezien het mij al eerder is overkomen.
[...]
Aanwezig
Al sinds Mei rijd ik, dagelijks. Leuk hoor, al die bladeren dagelijks ontwijken. Ook lekkere zware windstoten vanochtend.
rij gewoon met mijn hema regenpakixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:49:
[...]
JaIk haat ze.
Rij je lekker rustig met 110 door een af/oprit waar de adviessnelheid 70 is. Gaan ze toch nog bumperkleven. Net alsof ik _altijd_ wil racen! Leave me alone!
Of van die reetkevers welke op het laatste moment met hun opa-bak op de linker baan gaan staan terwijl er 1 auto op de rechterbaan voor het stoplicht staat (en ik al de hele tijd links rij, richting stoplicht). Niks tegen trage autos. Rij zelf een Aygo als het nodig is, maar sommige mensen hebben echt geen idee en bedenken niet dat ze 1. die andere auto niet snel gaan inhalen (dus waarom de moeite doen?) en 2. dat een motor 100x sneller is.
Over het voordringen bij stoplichten;
Jazeker wel! Soms kom je wel in de knel als hij te vroeg op groen springt. In plaats van lastig tussen de autos te blijven, trek ik hem vol open om nog als eerste te zijn. Ik voel me dan wel redelijk schuldig en voel me de "slechte motorrijder". Maar het is beter/veiliger dan moeilijk tussen het blik te blijven hangen.
Vraag:
Wie kan mij adviseren over een goed regenpak voor over mn normale kleren?
Wil doorrijden deze winter, tenzij men gaat strooien. Moet zeggen dat 3 graden met zomerhandschoenen nog steeds goed te doen is met de handvatverwarming op standje lava![]()
.
BTW, rijden er nog meer tweakers tussen Den Bosch en Utrecht Utrecht Hilversum op Ma tm Do?
Kom altijd 1 meneer op een grote BMW-bankstel tegen, een fazer en een BMW met uitstekende cilinder. Wie ooooh wie is dit. Steek uw handje maar even op.
[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 02-11-2012 17:54 ]
Vanmiddag even een kenner (mijn pa die al 30 jaar motorrijinstructeur is) naar laten kijken, en hij kwam tot de conclusie dat de rem inderdaad te veel aanloopt. Zonet even een fles 'Brake and Clutch Cleaner' gekocht, flink wat vuil weggespoten tussen de schijven en blokken, en het klinkt al iets beter.newbreed schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
[...]
Als je remschijven krom zijn, dan zou je het slepende geluid moeten horen aanzwellen en afnemen. Als het contant is, dan loopt je rem waarschijnlijk gewoon aan (te veel). In dat geval kan het zijn dat door corrosie je zuiger is gaan vastzitten. In dat geval kan het misschien noodzakelijk zijn om de remklauw te reviseren.
Je remmen horen heel lichtjes aan te lopen, dat is normaal.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wimmel_1 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:36:
Ik zou gewoon de hele remmerij eens een revisie geven.... Kost je een middagje maar bespaart je een hoop blokken en schijven
Zuigers netjes uit de klauwen halen en goed schoonmaken met remmenreiniger... En een paar nieuwe remcups er in omdat 't tóch uit elkaar ligt dan.
Bedankt voor de info heren, ik ga met deze info naar iemand die het voor mij kan doenExigence schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:56:
Klinkt inderdaad alsof de remzuigers niet meer genoeg teruggaan. Inderdaad een middagje pielen en je hebt ze gereviseerd. Revisiesetje (keerringen en stofringen) kun je bij de dealer halen, zit meestal ook een toefje remmenvet bij. Zuigers kun je polijsten als ze gecorrodeerd zijn. Zorg in ieder geval dat uitstekende delen (braampjes etc.) eraf zijn, deze beschadigen de nieuwe keerringen en stofringen meteen weer, waardoor er weer troep naar binnen kan.
En je kunt die verkoper ook niet meer bereiken? Of mailen?Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:53:
oke, andere motor want ik hoor niks meer van die Diversion.... vreemde zaak, leek me erg mooi en handig met die koffers.
Zolang je remklauwen heen en weer kunnen bewegen, en de zuigers heen en weer kunnen is het zelfstellend ja. Dat is het mooie van zwevende remklauwenRicepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:40:
[...]
Vanmiddag even een kenner (mijn pa die al 30 jaar motorrijinstructeur is) naar laten kijken, en hij kwam tot de conclusie dat de rem inderdaad te veel aanloopt. Zonet even een fles 'Brake and Clutch Cleaner' gekocht, flink wat vuil weggespoten tussen de schijven en blokken, en het klinkt al iets beter.
Nog niet helemaal geluidsloos zoals het hoort. Hij vertelde me ook dat het gehele gebeuren zelfstellend is, en dat de bus spray niet eens nodig zou moeten zijn?
hij neemt niet op/reageert niet... vreemd. Op zoek naar een andere beginners motor voor ~1000 euro dan maar. Als iemand iets heeft dan hoor ik t graag ;-)mphilipp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:38:
[...]
En je kunt die verkoper ook niet meer bereiken? Of mailen?
Show me a manual!Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:07:
[...]
Zolang je remklauwen heen en weer kunnen bewegen, en de zuigers heen en weer kunnen is het zelfstellend ja. Dat is het mooie van zwevende remklauwenmaar remklauwen reviseren is echt een eitje, als je weet welke kant van een soldeerbout je vast moet pakken, kan je ook remklauwen reviseren. Vaak heb je revisiesetjes waar gewoon alles in zit dat je nodig hebt, dus de seals, de rubbertjes, het vet om alles mee in te smeren en noem het maar op. Misschien is er een zuiger beschadigd, kan je die ook meteen vervangen. Ik heb het begin dit jaar voor mn KTM gewoon zelf gedaan en ik was voor 100eu klaar, vier nieuwe zuigers + alle rubbers en nog wat losse meuk zoals koperen ringetjes, remvloeistof en remmenreiniger om alles mee schoon te boeken. Echt, het stelt geen moer voor, kan je makkelijk zelf doen.
Je hebt mensen die het presteren om ijskoud op vakantie te gaan terwijl ze bezig zijn om iets te verkopen. En sommige mensen zijn gewoon raar.Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:33:
[...]
hij neemt niet op/reageert niet... vreemd. Op zoek naar een andere beginners motor voor ~1000 euro dan maar. Als iemand iets heeft dan hoor ik t graag ;-)
Begin eens met jezelf een beetje te beschrijven.Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:33:
[...]
hij neemt niet op/reageert niet... vreemd. Op zoek naar een andere beginners motor voor ~1000 euro dan maar. Als iemand iets heeft dan hoor ik t graag ;-)
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben 1.83 en heb geen korte pootjes en heb prima gezeten op de Div.dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:47:
[...]
Begin eens met jezelf een beetje te beschrijven.
De Diversion 600 en GS500 zijn bijvoorbeeld behoorlijk kleine motoren. Als je zelf <1m80 bent met korte benen niks mis mee, maar als je wat groter bent zit je dubbelgevouwen wat zeker op de langere ritten niet bevorderlijk is voor het comfort.
zat prima op me gs (1,95) en kon nog langere rijders. 2,05 was diemphilipp schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:40:
[...]
Ik ben 1.83 en heb geen korte pootjes en heb prima gezeten op de Div.
Oslik blyat! Oslik!
haha, bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben vrij lang (1.97) en heb gelest op een Honda CB(R?)500 en later op een Yamaha fazer 600. Ik kreeg hierbij best wel kramp in mijn lies/heup na een tijdje rijden. Dit was op de Fazer al beter dan op de honda.dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:18:
OK, misschien ben ik stijve hark. Heb paar keer over een Div 600 gestaan - letterlijk zonder zadel aan te raken- en dan ben ik geen reus, 1m86, wel met relatief lange benen. Iig nog nachtmerries van lessen op CBF-500 waar ik na uur volledig geradbraakt was met kapotte rug en pijnlijke knieen...
[ Voor 9% gewijzigd door Fr33z op 03-11-2012 14:57 ]
Haha, als ik ga met de GSX400X ga rijden, en ik ga b.v. ff staan bij het stoplicht, zit er minimaal 10cm ruimte tussen mijn bips en het zadeldion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:18:
OK, misschien ben ik stijve hark. Heb paar keer over een Div 600 gestaan - letterlijk zonder zadel aan te raken- en dan ben ik geen reus, 1m86, wel met relatief lange benen. Iig nog nachtmerries van lessen op CBF-500 waar ik na uur volledig geradbraakt was met kapotte rug en pijnlijke knieen...
Vaak bu'j te bang!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ging een tijdje terug de gs500 voor Stijn proefrijden. stond erover. dacht te gaan zitten maar toen moest ik nog 20 cm. en met me stepjes zoeken was ik ook weer even zoet-tom-562 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:05:
[...]
Haha, als ik ga met de GSX400X ga rijden, en ik ga b.v. ff staan bij het stoplicht, zit er minimaal 10cm ruimte tussen mijn bips en het zadel
Hoe plaats jij je voet op de stepjes om je knie uit te steken ? Bij mijn SV is het zo dat ik met mijn lengte onmogelijk mijn tenen op de stepjes kan krijgen. Hoe ver ik mijn voeten ook naar achter wil doen, helemaal naar achteren lukt nooit. Dit zorgt er ook voor dat het moeilijk is mijn knie ver uit te steken. Hoe krijg jij dit met jouw lengte voor elkaar ?Tylen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:15:
Ik heb voor seizoen 2013 een 2008 R6. En ben 1,95. Das vet hahaha.
Hoe lang ben jij dan? Ik heb er op mijn SV (oude model, 2001) geen enkel probleem mee. Ik ben +/- 1.92..PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:35:
[...]
Hoe plaats jij je voet op de stepjes om je knie uit te steken ? Bij mijn SV is het zo dat ik met mijn lengte onmogelijk mijn tenen op de stepjes kan krijgen. Hoe ver ik mijn voeten ook naar achter wil doen, helemaal naar achteren lukt nooit. Dit zorgt er ook voor dat het moeilijk is mijn knie ver uit te steken. Hoe krijg jij dit met jouw lengte voor elkaar ?
Als ik van de GSXR600 overstap op de GSX400X, voelt het echt aan als een brommertjeDECOY88 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:26:
[...]
ging een tijdje terug de gs500 voor Stijn proefrijden. stond erover. dacht te gaan zitten maar toen moest ik nog 20 cm. en met me stepjes zoeken was ik ook weer even zoet
Vaak bu'j te bang!
AT is redelijk groot-tom-562 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:04:
[...]
Als ik van de GSXR600 overstap op de GSX400X, voelt het echt aan als een brommertjeNu is een K4 GSXR600 ook relatief groot, ook als het het vergelijkt met nieuwere supersports
Heb hier ook een Div 600 staan, en ben zelf net geen 2m.dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:18:
ExactWietman!!! schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:54:
[...]
haha, bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben vrij lang (1.97) en heb gelest op een Honda CB(R?)500 en later op een Yamaha fazer 600. Ik kreeg hierbij best wel kramp in mijn lies/heup na een tijdje rijden.
Transalp / Africa Twin (bijna identiek, alleen motorvolume is anders) zijn erg mooi hoog, maar hebben een notoir smalle harde zadel. Heb er niet echt veel km mee gereden, ik denk dat ik liever hard en smal heb dan laag en breed, maar hou daar wel rekening mee. Als je echt meerdere uren wilt rijden wil je een toermotor.Dit was op de Fazer al beter dan op de honda.
Ik heb laatst bij een dealer ook even op een transalp gezeten,ik kan staan zonder het zadel aan te raken. Die transalp zat wel erg lekker. Ik wil verder graag een motor waarmee ik ook meerdere uren kan rijden (liever toer dan supersport) en waar mijn vriendin nog achterop past (die is gelukkig wat kleiner ;-)
De vraag is hoeveel logica vs hoeveel hartstocht je er tegenaan wilt gooien, en wat je verdere eisen zijnZijn dan die BMW K75's of Honda transalps binnen mijn budget (laten we zeggen E1250) de meest logische keuzes?
Ik rij nu een Honda Pacific Coast. Heerlijk apparaat met gewicht ongelofelijk laag waardoor je niet merkt dat het bijna 300kg weegt, maar het is te merken dat de ideale berijder ergens tussen Japanner en Amerikaan in zit, dus kort en dik. Ik steek er erg ver bovenuit, ook boven de bescherming van het ruitje, en op lange stukken mis ik m'n K75 wel. Mijn knieen zitten daarbij ook tegen de kuip aan, dat zal net zo zijn op de Pan European.-edit: ik heb ook even op een honda pan european gezeten en dat paste niet met mijn knieen: ik zat daar tegen de kappen aan waar je benen achter moeten passen. Misschien is iets met een ruitje maar zonder kappen daarom beter.
Oslik blyat! Oslik!
Staat er eentje met maar 35k op de teller...dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:21:
[...]
Edit:
Interessant - ziet ernaar uit dat KLPD een paar 'oude' R1200RT-tjes op Domeinen aan het dumpen is
Ik ben 1.98. De motor is een 2003 SV1000S. De afstand van zadel tot stepjes is ook behoorlijk kort waardoor mijn benen nogal opgevouwen zitten. Ik kan onmogelijk mijn tenen op de stepjes krijgen.Tankiej schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:43:
[...]
Hoe lang ben jij dan? Ik heb er op mijn SV (oude model, 2001) geen enkel probleem mee. Ik ben +/- 1.92..
[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2012 18:06 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Volgens mij zitten bij de N versie's (dus zonder kuip) de stepjes lager. Misschien een idee om dat te monteren (als je er tenminste last van hebt natuurlijk)PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:42:
[...]
Ik ben 1.98. De motor is een 2003 SV1000S. De afstand van zadel tot stepjes is ook behoorlijk kort waardoor mijn benen nogal opgevouwen zitten. Ik kan onmogelijk mijn tenen op de stepjes krijgen.
Edit: Zoals op de onderstaande foto ook te zien is.
[afbeelding]
Mijn voeten kunnen bijna niet verder naar achteren dan hoe ze nu al zitten. Mijn knie uitsteken is ook bijna niet te doen.
Ben daarom benieuwd hoe Tylen die wel voor elkaar kan krijgen op de R6.
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Ah oke, net iets langer dus. Maar dat model SV die jij hebt schijnt ook een 'kleinere' en sportievere zitpositie te hebben dan het model ervoor, die ik dus heb. Ik heb niet op het nieuwe model gezeten, dus ik weet niet hoeveel het daadwerkelijk scheelt. Maar ik weet wel dat de SV die ik heb, niet kleiner had moeten zijn. Ik pas er precies opPilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:42:
[...]
Ik ben 1.98. De motor is een 2003 SV1000S. De afstand van zadel tot stepjes is ook behoorlijk kort waardoor mijn benen nogal opgevouwen zitten. Ik kan onmogelijk mijn tenen op de stepjes krijgen.
Edit: Zoals op de onderstaande foto ook te zien is.
[afbeelding]
Mijn voeten kunnen bijna niet verder naar achteren dan hoe ze nu al zitten. Mijn knie uitsteken is ook bijna niet te doen.
Ben daarom benieuwd hoe Tylen die wel voor elkaar kan krijgen op de R6.
Staat tegenover dat dat ding erg lekker zit, ook als je groter bent. Wel zeer naked, eerste keer op snelweg denk je dat je wegwaaitJoopieboy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:08:
Viel me met de ER6N ook heel erg op, binnen no time had ik aan de neus een rand die aardig bijgewerkt was door het asfalt. Best lastig van die grote poten.
Oslik blyat! Oslik!
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Ja dat is echt een regelrechte ramp.dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:32:
[...]
Staat tegenover dat dat ding erg lekker zit, ook als je groter bent. Wel zeer naked, eerste keer op snelweg denk je dat je wegwaait
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Verwijderd
Oef dat is even balen! Gaat alles wel goed met jou?Big Womly schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:44:
Gisteren voor de 1e keer op mijn moto een tripje gaan doen. Na een 170km, bijna aan mijn eindbestemming, sta ik te wachten op een kruispunt om links af te slaan, toen mijn motor plots vooruit schoot. Volgende dat ik weet is dat ik op de grond lag. Motor langs rechts serieus beschadigd en de wagen die mij had aangereden had wat schade aan de linker voorkant. Hopelijk kunnen ze hem snel maken...
Gaat goed hoor. Hier een foto uit 2009. Toen had ik er ook 1PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:35:
[...]
Hoe plaats jij je voet op de stepjes om je knie uit te steken ? Bij mijn SV is het zo dat ik met mijn lengte onmogelijk mijn tenen op de stepjes kan krijgen. Hoe ver ik mijn voeten ook naar achter wil doen, helemaal naar achteren lukt nooit. Dit zorgt er ook voor dat het moeilijk is mijn knie ver uit te steken. Hoe krijg jij dit met jouw lengte voor elkaar ?
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 04-11-2012 13:10 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mijn scheenbenen zijn wat stijf, maar dat komt volgens mij van de motor die laatste 200m-300m hem vooruit te duwen met een slepend wiel. Verder heb ik wonderbaarlijk nietsVerwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:03:
[...]
Oef dat is even balen! Gaat alles wel goed met jou?
Hopelijk kunnen ze inderdaad snel de schade herstellen zodat je weer rap de weg op kunt.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Ik vond de ER6 juist helemaal niet lekker zitten. Afstand tot de stepjes was veel te klein, mijn knieën zaten echt in een onmogelijke hoekdion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:32:
[...]
Staat tegenover dat dat ding erg lekker zit, ook als je groter bent. Wel zeer naked, eerste keer op snelweg denk je dat je wegwaait
Gelukkig heb jij niet veel, maar hoe kan zo een droeftoeter dan niks hebben gezien, of te laat?Big Womly schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:44:
Gisteren voor de 1e keer op mijn moto een tripje gaan doen. Na een 170km, bijna aan mijn eindbestemming, sta ik te wachten op een kruispunt om links af te slaan, toen mijn motor plots vooruit schoot. Volgende dat ik weet is dat ik op de grond lag. Motor langs rechts serieus beschadigd en de wagen die mij had aangereden had wat schade aan de linker voorkant. Hopelijk kunnen ze hem snel maken...
Een collega van me had, samen met een vriend een nieuwe Harley gekocht. Samen rijden, en zijn maat rijdt (terwijl ie naar zijn nieuwe knoppies kijkt) gewoon tegen mijn collega aan die stil stond voor het stoplicht... Er zijn ook droeftoeters onder de motorrijders blijkbaarJoopieboy schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:31:
[...]
Gelukkig heb jij niet veel, maar hoe kan zo een droeftoeter dan niks hebben gezien, of te laat?Daar word je soms moedeloos van... En hopelijk komt alles goed met je motor...
Ik ben toch malle pietje niet!
In principe merk je dat gewicht alleen maar bij manoeuvreren op lage snelheid. Als je op gang bent dan is het niet moeilijker om een BMW de bocht om te krijgen dan een lichtere motor. Ik heb zelf een RT van 280 en ik heb er geen moeite mee. Misschien ook persoonlijk. Ik ben zelf niet klein en niet licht, en mijn vorige motor was ook een zware. Ik vind het zelfs wel fijn. Zo'n licht ding vind ik net een brommerThe Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:54:
In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik
begin er eens over wat hij zou willen huren volgend jaar en waarom?The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:54:
M'n pa heeft een droommotor: BMW R1200GS. Hij heeft nu geen motor, maar heeft in z'n jeugd erg veel gereden. Nu is 'ie al jaren aan het sparen, maar dat wil nog niet vlotten (ligt niet zo zeer aan de financien, hij kan gewoon niet sparen). Nu wil m'n ma hem verrassen en hem een motor cadeau doen met z'n verjaardag. Budget is ongeveer 5k max. Een 1200GS is dan gewoon niet haalbaar als je er een wil in fatsoenlijke staat.
Afgelopen jaar hebben we een paar keer een motor gehuurd, een Suzuki V-Strom (650). Een mooie V-Strom is echt wel te krijgen voor 5k. Eventueel zou een oude BMW R1150GS van 10 jaar oud ook binnen budget passen, maar volgens mij is het zo dat die oude BMW's een heel pak zwaarder zijn dan een jonge V-Strom. In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik
Ik zeg: beter een jonge V-Strom met weinig kilometers die makkelijk rijdt, dan een oude BMW die log en zwaar is, maar wat dan wel een BMW is..
Wat jullie?
Reeds gedaan: een BWM R1200GS. Waarom? Omdat! Hij heeft er nog nooit mee gereden. De V-Strom wel, dat vond 'ie heerlijk rijdenDECOY88 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:03:
[...]
begin er eens over wat hij zou willen huren volgend jaar en waarom?
Ik heb geen verstand van techniek, en heb zelf pas net m'n rijbewijs dus een motor bij een particulier kopen zal altijd een gok zijn. Daarom gaat de voorkeur uit naar een betrouwbaar bedrijf. Maar dan zijn er geen R1200GS'en te vinden voor >5k voor zover ik zie.mphilipp schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:03:
[...]
Voor 5k moet je er wel een kunnen vinden, maar je moet ook wel weer oppassen dat er geen dure reparaties op het programma staan. Ik heb nog geen problemen gehad (170k 1996) maar er zijn er met kapotte kardans, versnellingsbakken van voor 1997 kunnen wel eens slecht zijn (is een modificatie voor geweest) dus vooral als je het voor iemand anders koopt, kan het wel eens een gokje zijn. Zorg dat je een betrouwbaar adres pakt zou ik zeggen.
Nou ja, hij weet zelf dat een R1200GS budgetair erg lastig is. Dat is ook de reden dat 'ie er nog geen heeftMikeyMan schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:06:
Hoewel ik het echt een topidee vind; gaat ie niet heel erg teleurgesteld zijn als het geen 1200 wordt?
Hij was zijn GPS aan't instellen. Desondanks dat hij een bijrijder had.Joopieboy schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:31:
[...]
Gelukkig heb jij niet veel, maar hoe kan zo een droeftoeter dan niks hebben gezien, of te laat?Daar word je soms moedeloos van... En hopelijk komt alles goed met je motor...
Dit komt inderdaad heel bekend voor
Pols 'm dan wel even over een 1100 of 1150; ze zien er iets anders uit en als hij dat oudere model lelijk vindt, houdt alles op natuurlijk.The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:10:
[...]
Nou ja, hij weet zelf dat een R1200GS budgetair erg lastig is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq