Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 414 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.047 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Vreemd dat sommigen niet tussen de file doorrijden, maar wel voorkruipen bij het stoplicht.
In de file heb je vaak meer ruimte omdat de rijbanen breder zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Serotonine schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:02:
Vreemd dat sommigen niet tussen de file doorrijden, maar wel voorkruipen bij het stoplicht.
Snap het opzich wel, stilstaande auto's schuiven vaak geen banen op ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach, hoeveel mensen zijn er niet die voor het verkeerslicht staan te wachten, op een richtingaanwijzer kijken en zien dat ze verkeerd staan? Die mensen hoeken hem net zo goed naar het andere voorsorteervak zonder in hun spiegels te kijken. Ik zie dus geen enkel verschil.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Tussen de file door: afhankelijk van het verkeersbeeld: als het op alle banen ongeveer even langzaam gaat, ga ik er wel tussendoor, maar als er veel wordt opgetrokken/geremd of tussen rijstrook 1 en 2 een significant snelheidsverschil zit, blijf ik meestal op strook 1.

Vooraan bij verkeerslicht: als ik aan kom rijden en het wordt net rood én er is ruimte (en geen flitspaal) wil ik er wel voor gaan staan, maar als het al langer rood is blijf ik er meestal achter, tenzij ik de afstelling van de lichten een beetje door heb en ongeveer weet wanneer het groen wordt.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik heb toevallig vandaag voor het eerst geprobeerd om gewoon bij het stoplicht vooraan te kruipen. Het is inderdaad wel zo dat het belangrijk is dat je goed inschat of je heel het stuk genoeg ruimte hebt. Als er bijvoorbeeld 9 autos staan te wachten, en je bent de eerste 3 voorbij, maar dan staan er 2 autos te dicht bij elkaar om er tussen te kunnen dat is nogal vervelend.

Maar bij mij ging het wel goed. Ik zag in beide gevallen het verkeerslicht net rood worden, dus gewoon lekker rustig naar voren kachelen. En inderdaad, je sprint ze er zo uit dus niemand die er last van heeft.

https://freight.associates

• Thedr
  • Laatst online: 14-01 20:36
Ik rijd zelden file met de motor, maar die keren dat het voorkwam ben ik er rustig (ongeveer max 10km/h verschil) doorheen getuft. Is ook een beetje afhankelijk van de situatie. Als er wat minder ruimte is ben ik eerder geneigd me weer tussen de auto's te voegen. Tussen twee inhalende vrachtwaggels door zou ik dus echt never nooit doen. Beetje van die Ghostrider praktijken heheh. Naja, misschien als ik het met beide chauffeurs vooraf heb afgesproken en er een een riante vergoeding tegenoverstaat ik er nog eens over na kan denken :+ Maar iig zeker niet 'zomaar' op een random snelweg.
Bij verkeerslichten ligt het aan de situatie (al lang op rood of pas net, drukte) en of ik de situatie goed ken/in kan schatten of ik naar voren rijd. Op een aantal punten kan 'voorkruipen' een aardige tijdswinst opleveren --> vaak veel meer dan met hard rijden bereikt wordt! Bovendien heeft daar als het goed is ook niemand last van, hooguit psychologisch :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ze zijn er weer, de slechtweerrijders. *O*

Lekker droog in een zeiknat pak over de weg tuffen terwijl het er met bakken tegelijk uit komt.

Het motorrijden wordt vanwege de regen ook weer stukken prettiger. Wanneer het regent geven de automobilisten meer ruimte om de motorrijder er tussen te laten. Dat is met mooi weer wel anders.

De spanning die je hebt in de bochten die vol liggen met blaadjes gevallen uit treurige bomen. Met geknepen billetjes accelereren na bebladerde bochten en hopen dat de 1100CC tweecylinder het achterwiel niet laat glijden.

Jaja, het is weer guur en minder zuur. Laat de storm maar komen. :D

Krankzinnige muziek vind je hier.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
bazs2000 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:44:

Lekker droog in een zeiknat pak over de weg tuffen terwijl het er met bakken tegelijk uit komt.

Het motorrijden wordt vanwege de regen ook weer stukken prettiger. Wanneer het regent geven de automobilisten meer ruimte om de motorrijder er tussen te laten. Dat is met mooi weer wel anders.

De spanning die je hebt in de bochten die vol liggen met blaadjes gevallen uit treurige bomen. Met geknepen billetjes accelereren na bebladerde bochten en hopen dat de 1100CC tweecylinder het achterwiel niet laat glijden.

Eerst de linker uitlaat van de GPz fixen. :-(
Dan weer gaan rijden oOo

• Serotonine

Het was van de week weer heerlijk remmen toen ik bovenaan rottepolderplein wilde stoppen voor het stoplicht. Zowel voor als achter voelde ik hem wegglibberen. En vlak bij werk, waar veel vrachtverkeer komt, is het helemaal puzzelen een schoon stukje asfalt te pakken.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Serotonine schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:02:
Ja, maar bij het stoplicht staan ze echt stil. Vooral als je haaks op het kruispunt nog verkeer ziet heb je tijd zat om helemaal naar voren te komen.

Gister voor het eerst de route naar werk met de auto gedaan, deed er gevoelsmatig echt heel veel langer over.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29

-tom-562

Oliesjeik

Mij niet gezien :P lekker in de Ovlov, stoelverwarming en kachel vol aan over de weg zweven :+

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik cruise lekker in mn leasemobiel van A naar B. Gisteren nog gereden op de motor, maar met die stuurmoffen kan je een stuk minder makkelijk alle controls van de motor bedienen, met name de voorrem ging lastig. Nou gebruik ik die nauwelijks op mn motor, maar toch voelde het niet echt prettig aan als je tussen de file door rijd.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Alexji
  • Laatst online: 04-01 15:31
Zodirect lekker terug door de regen met een hagelnieuwe voorband, lekkere combinatie.

Hier in Zwolle kruip ik trouwens altijd voor bij de verkeerslichten, en er staan hier bijna overal roodlicht- en snelheidcamera's. Gelukkig reageren die niet op voorkruipen.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 21:43
Ik heb nog 200E tegoed bij de Motozoom en ben op zoek naar een nieuwe waterdichte motorjas. Zat zelf te denken aan de Rev'it Legacy GTX (400E) of de Defender GTX (580E). Heeft iemand ervaring met die jassen?

Andere gore-tex jas die aan te raden valt rond die prijscategorie zou ik ook graag horen. Vind het daar vooral wel nuttig van om te horen of hij in de zomer een beetje goed ventileert.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Alexji schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:49:
Zodirect lekker terug door de regen met een hagelnieuwe voorband, lekkere combinatie.

Hier in Zwolle kruip ik trouwens altijd voor bij de verkeerslichten, en er staan hier bijna overal roodlicht- en snelheidcamera's. Gelukkig reageren die niet op voorkruipen.
Afgelopen motorvakantie heb ik halverwege de trip ook nieuwe banden onder mijn GSX400 laten zetten (in Basel). De hele vakantie hebben we het droog gehouden, behalve exact die middag :P dat was best spannend

Vaak bu'j te bang!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

Mooi verwoord! Jammer alleen dat die extreme voorzichtigheid van de koekblikkers zich vooral uit in langere files op het stukje A2 waar ik dagelijks over rij.

Entropy isn't what it used to be

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:51
Hey mede-GoT'ers,

Ik lees al een tijdje mee en heb sinds vrijdag mijn A'tje in mijn broekzak zitten (na 5 jaar autorijden nu eindelijk gedaan! :-) ). Nu ben ik natuurlijk naarstig op zoek naar een motor, ik zoek iets goedkoops (weet nog niet hoeveel ik ga rijden) en iets waar ik rechtop kan zitten en mijn vriendin ook achterop kan. Ga vooral in het weekend wat rijden en soms naar m'n werk (30-60 km snelweg).

Nu kwam ik deze Yamaha DXj600S diversion tegen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/607577386
Zou dit een leuke fiets kunnen zijn? Ik heb contact gehad en kon dit weekend wel komen kijken maar geen idee waar op te letten bij aanschaf van een eerste motor.

Iemand tips? Of als iemand tijd heeft om mee te gaan naar de bezichtiging dan is mijn dank groot ;-) Ik kan je wel ergens oppikken met de auto (vanuit friesland naar flevoland in dit geval)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:25:
Nu kwam ik deze Yamaha DXj600S diversion tegen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/607577386
Zou dit een leuke fiets kunnen zijn? Ik heb contact gehad en kon dit weekend wel komen kijken maar geen idee waar op te letten bij aanschaf van een eerste motor.

Iemand tips? Of als iemand tijd heeft om mee te gaan naar de bezichtiging dan is mijn dank groot ;-) Ik kan je wel ergens oppikken met de auto (vanuit friesland naar flevoland in dit geval)
Wel een erg lage km-stand voor een motor uit '92. Voor de rest schijnen die Diversions redelijk bulletproof te zijn. Al heb ik al eens het blok moeten vervangen bij de Div van een vriend van me..alles kan kapot. 8)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Hey mede-GoT'ers,

Ik lees al een tijdje mee en heb sinds vrijdag mijn A'tje in mijn broekzak zitten (na 5 jaar autorijden nu eindelijk gedaan! :-) ). Nu ben ik natuurlijk naarstig op zoek naar een motor, ik zoek iets goedkoops (weet nog niet hoeveel ik ga rijden) en iets waar ik rechtop kan zitten en mijn vriendin ook achterop kan. Ga vooral in het weekend wat rijden en soms naar m'n werk (30-60 km snelweg).

aardige fiets om het op te leren :Y

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon op de normale dingen letten waar je altijd op moet letten bij een 2de hands motor:
* roken
* bijgeluiden
* kabels
* koppeling

Voel even aan het blok voordat je 'm start of ie niet stiekem warmgedraaid is. Let op hoe (snel) hij start en of ie lekker loopt. Ga bij een proefritje op een recht stuk iets van 70 in z'n 5 rijden (als dat lukt, anders ietsje harder) en geef dan volgas en houdt de toerenteller en kmteller in de gaten. Als de toerenteller veel sneller oploopt dan de snelheid, slipt de koppeling. Dit zou je ook moeten kunnen horen.

Maar voor die prijs kun je je geen buil vallen volgens mij. Hij ziet er keurig uit, en dat komt wel overeen met de kmstand. Alleen vraag ik me af waarom ie zo'n kofferset heeft als ie nooit rijdt. Het kan ook zijn dat ie heel lang heeft stil gestaan natuurlijk. Sommige mensen krijgen ineens iets (ongeval oid) en kunnen daardoor niet meer rijden.

Geen dealbreaker, maar die kofferset is volgens mij niet de originele. En dat is goed, want die Krauser set die er af fabriek op zit is lelijk en staat erg ver van de motor af. Ik heb dezelfde Div gehad, ook met een Givi kofferset en die heb ik specifiek genomen vanwege de strakke aanbouw. En de giga 50L Maxia koffer natuurlijk! Alleen die set is al de aanschaf waard...

Als ie net zo goed rijdt als ie eruit ziet moet je het gewoon doen. Voor dat geld kun je er nog een hoop lol aan beleven denk ik. Hopelijk heeft ie er een onderhoudshistorie bij zodat je kunt inschatten wanneer ie dure dingen gaat krijgen. Maar dat kan hooguit de koppeling zijn. Ketting/tandwielen zijn ook duur, maar gaan lang mee als je ze goed onderhoud. Simpele motor, en erg leuk om op te rijden als je net begint. Ik heb er met veel plezier heel Europa mee doorgecrossed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Fr33z
bedankt voor alle tips! Even over mogelijke dure reparaties, is dit een fiets waar je met wat geduld en aanwijzing zelf wat aan kunt doen of niet? Heb wel eens aan auto's gesleuteld en m'n vader restaureert oude volvo's dus gereedschap heb ik wel.

Grote dingen die dus stuk kunnen gaan zijn:

koppeling
tandwielen/ketting

anders nog iets?
mphilipp schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:09:
[...]

Gewoon op de normale dingen letten waar je altijd op moet letten bij een 2de hands motor:
* roken
* bijgeluiden
* kabels
* koppeling

Voel even aan het blok voordat je 'm start of ie niet stiekem warmgedraaid is. Let op hoe (snel) hij start en of ie lekker loopt. Ga bij een proefritje op een recht stuk iets van 70 in z'n 5 rijden (als dat lukt, anders ietsje harder) en geef dan volgas en houdt de toerenteller en kmteller in de gaten. Als de toerenteller veel sneller oploopt dan de snelheid, slipt de koppeling. Dit zou je ook moeten kunnen horen.

Maar voor die prijs kun je je geen buil vallen volgens mij. Hij ziet er keurig uit, en dat komt wel overeen met de kmstand. Alleen vraag ik me af waarom ie zo'n kofferset heeft als ie nooit rijdt. Het kan ook zijn dat ie heel lang heeft stil gestaan natuurlijk. Sommige mensen krijgen ineens iets (ongeval oid) en kunnen daardoor niet meer rijden.

Geen dealbreaker, maar die kofferset is volgens mij niet de originele. En dat is goed, want die Krauser set die er af fabriek op zit is lelijk en staat erg ver van de motor af. Ik heb dezelfde Div gehad, ook met een Givi kofferset en die heb ik specifiek genomen vanwege de strakke aanbouw. En de giga 50L Maxia koffer natuurlijk! Alleen die set is al de aanschaf waard...

Als ie net zo goed rijdt als ie eruit ziet moet je het gewoon doen. Voor dat geld kun je er nog een hoop lol aan beleven denk ik. Hopelijk heeft ie er een onderhoudshistorie bij zodat je kunt inschatten wanneer ie dure dingen gaat krijgen. Maar dat kan hooguit de koppeling zijn. Ketting/tandwielen zijn ook duur, maar gaan lang mee als je ze goed onderhoud. Simpele motor, en erg leuk om op te rijden als je net begint. Ik heb er met veel plezier heel Europa mee doorgecrossed.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op de banden letten kan ook geen kwaad. Als de motor wat ouder is en er is weinig mee gereden kunnen er best wat scheurtjes in de banden zitten. Dan zou ik wel wat met de prijs willen als er een nieuwe set op moet.

• Fr33z
PilatuS schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:08:
Op de banden letten kan ook geen kwaad. Als de motor wat ouder is en er is weinig mee gereden kunnen er best wat scheurtjes in de banden zitten. Dan zou ik wel wat met de prijs willen als er een nieuwe set op moet.
Prima dankjewel! daar zal ik op letten. Extra info, invullen van kenteken MP-67-PT op een site als https://ovi.rdw.nl/default.aspx laat zien dat de motor ongeveer 7 maanden geleden van eigenaar gewisseld is. Raar?

[ Voor 39% gewijzigd door Fr33z op 01-11-2012 23:06 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Net mijn eerste motor gekocht... *O*
Morgen ophalen ff trailertje geleend.

Tis een donker rode vespa gts 250 uit 2006 geworden met net iets meer dan 7k op de klok.
Ding in Belgie gekocht dus moet nog ingevoerd worden, maar dat komt wel na het behalen van mijn A en ergens in februari. Scheelt weer BPM en MRB.
Setje nieuwe banden er op en dat was het wel weer voorzover ik nu heb gezien..

Pic
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-RVLMDoGlllg/UJL1_lkMM8I/AAAAAAAAAfY/anYQBDliANw/s1024/IMAG0561.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 01-11-2012 23:24 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
[...]
Prima dankjewel! daar zal ik op letten. Extra info, invullen van kenteken MP-67-PT op een site als https://ovi.rdw.nl/default.aspx laat zien dat de motor ongeveer 7 maanden geleden van eigenaar gewisseld is. Raar?
Handelaar? Inruil?
Of er is iets mis met die Div. Een ongeluk lijkt me stug, want hij ziet er netjes uit, dus een krom frame zal het wel niet zijn (je gaat 'm niet helemaal opknappen om 'm voor €1000 te verkopen). Dan zou je denken dat er iets met het blok is. Iets duurs? Zoveel verstand heb ik er niet van, maar het is een redelijk basic blok. Geen waterkoeling of kardan, dus wat mij betreft (qua dure dingen) kan er verder niet zoveel kapot zijn. Vooral niet met die stand. Is die wel aannemelijk? 1300km per jaar is niet veel. Veel vragen. Vreemd. Kan niets mee aan de hand zijn, of alles...

In principe is de verkoper aansprakelijk voor verborgen gebreken. Mits je aannemelijk kunt maken dat hij ervan op de hoogte was. Dat is natuurlijk altijd moeilijk te bewijzen.

Gewoon gaan kijken, de vragen stellen en kijken hoe de reactie is. Verder een stukje rijden, doen of je weet waar je het over hebt en als ie goed loopt lijkt me niet dat er wat ernstigs mee is. Zolang ie niet rammelt, rookt of herrie maakt, zou is in orde moeten zijn. En anders heb je een mooie kofferset die je makkelijk kwijt kunt. En andere vintage Diversion onderdelen. Er zit genoeg handel op dat ding. Als je er een goed gevoel bij hebt, gewoon doen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Wat je vooral ook moet doen is gewoon meerdere malen in het gesprek met de verkoper vragen: "is er wat aan"
Werkt echt beter dan je denkt, Vooral omdat je het meerdere malen vraagt :)

Een tip kan ook zijn om iemand met je mee te nemen die al met de motor rijdt, zodat die met een objectieve kijk de motor kan bekijken. Bij een eerste motor bestaat de kans namelijk dat je er meteen op verliefd wordt en je kleinere gebreken als het ware niet meer ziet..

Verwijderd

26000km.... in 20 jaar.... dat is slechts 1300 km in een jaar,
lijkt me eerder dat ie de klok eens is rondgeweest (dus 126000) mischien dat je dat ergens nog aan af kan lezen kwa slijtage sporen.
verder is het een wat karakterloze motor, maar vanwege zijn dociele karakter mischien weer fijn als beginners motor.
kwa sleutel is ie zeker te doen voor een amateur monteur.
Nieuwe reserve onderdelen kun je mischien nog wel krijgen bij een dealer, en anders bij de sloop (was behoorlijk verkoop succes)

@bommes, zoiets noem je scooter, geen motor ;)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:38:
@bommes, zoiets noem je scooter, geen motor ;)
Komt dat ff mooi uit was precies wat ik wilde hebben...een scooter. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
(overleden)
ken er meerdere die dat nieteens halen :X

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik denk dat ik dat dit jaar ook niet eens gehaald heb :(

Yamaha MT-09

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DECOY88 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:57:
[...]

ken er meerdere die dat nieteens halen :X
Ik ook, maar waarom zou je er dan een kofferset op doen? Owh wacht ff, mijn motor heeft ook een kofferset.....
Bergie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:59:
Ik denk dat ik dat dit jaar ook niet eens gehaald heb :(
Bij mij hangt het er om, dit jaar misschien 1600? In het verleden (met vorige motor) wel 17k km per jaar gereden, afgelopen twee jaar te weinig tijd/zin gehad.

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
Pazzi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:28:Wat ik al een tijdje wilde polsen: hoe kijkt men hier tegen het "voorkruipen" bij verkeerslichten aan? Do of don't? Ik doe het zelf niet, maar dat is deels omdat ik niet weet of het mag. Tussen de file doorrijden mag, onder bepaalde omstandigheden. Maar hoe dit zit bij verkeerslichten?
Ondanks dat ik een Fazer heb, wat, toch een sportief uiterlijk heeft, doe ik dit niet. Hiervoor had ik een chopper, met uit-stekende spiegels. Nu heeft de Fazer wat meer ingetrokken spiegels, maar het risico dat automobilisten - vanuit stilstand - toch nog even van baan wisselen, doet mij wel nadenken.

Aangezien het mij al eerder is overkomen.
Aanwezig :)

Al sinds Mei rijd ik, dagelijks. Leuk hoor, al die bladeren dagelijks ontwijken. Ook lekkere zware windstoten vanochtend.

Overigens, Tweakers, ook zo dagelijks last van in de ochtenduren van racende aannemers en managersbakken?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
(overleden)
gwystyl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:03:
[...]

Ik ook, maar waarom zou je er dan een kofferset op doen? Owh wacht ff, mijn motor heeft ook een kofferset.....

[...]

Bij mij hangt het er om, dit jaar misschien 1600? In het verleden (met vorige motor) wel 17k km per jaar gereden, afgelopen twee jaar te weinig tijd/zin gehad.
komt misschien nog weleens van pas _O-

• GenjiBlade
Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:04:
[...]
Overigens, Tweakers, ook zo dagelijks last van in de ochtenduren van racende aannemers en managersbakken?
Mnou. Was bijna blij dat ik vanochtend met koekblik was.
Ten eerste op de N302 voorbij Hoorn bij de laatste stoplichten voor de A7 (http://goo.gl/maps/eVJU0). Ik sta links en moet naar rechts ritsen. Uit het niets een rode BMW (6 of 7 serie) die me ten eerste bijna van achter schampt terwijl ik aan het ritsen ben om vervolgens op het aller laatste minuut te beslissen dat hij er toch niet tussen gaat passen op een normale manier en maar dus mij gaat afsnijden waardoor mevr. de Citroen achter wel opeens HEEL snel moest remmen.
Gelukkig ging dat goed. Nog even getobt of ik meneer de BMW zou gaan pesten door groot licht een tijd te gaan voeren maar toch maar van af gezien, dan was ik net zo slecht als hij.

Kort daarna op de N241 net voor Opmeer (http://goo.gl/maps/6BXlh - helaas is de situatie hier dusdanig veranderd dat Maps het nog niet heeft)
Inmiddels buigt de weg hier af de berm in (lijkt erop dat het een stukje 2 baands wordt). Kozijnenman busje voor me die maar blijft verdwijnen (Reed volgens mij iets van 100) En vervolgens vol op de rem gaat staan, tegenliggende baan op komt om vervolgens overal heen te slingeren om weer met 30 verder te tuffen. Ik ga er maar vanuit dat hij de tientallen borden, waarschuwingen, belijning, lampen en afzet muur maar heeft gemist omdat hij wel belangrijker dingen te doen had...

Afijn. Zondag m'n uitlaat repareren. Dan kan ik weer rijden.

• Serotonine
Wietman!!! schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
[...]

Uhmmm....
Volgens diezelfde site van de rdw staat dat de betreffende motor niet verzekerd is.
Dit kan erg lastig worden in geval van een proefrit.

• GenjiBlade
Serotonine schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:17:
[...]

Uhmmm....
Volgens diezelfde site van de rdw staat dat de betreffende motor niet verzekerd is.
Dit kan erg lastig worden in geval van een proefrit.
Zeg maar gerust de waarheid.
Een profrit maken op de openbare weg is illegaal met dat ding, natuurlijk kan je je afvragen of je uberhaupt politie tegen zou komen op dat ene proefrit maar aan de andere kant, als je wel politie tegenkomt, ben je meteen motor + rijbewijs kwijt.
Om nog niet eens te beginnen over wat er gebeurt mocht je een ongeluk krijgen tijdens de proefrit.

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 02-11-2012 11:00 ]

• Widow
Over die Fazer, check of de originele remschijven er nog opzitten. Die gaan wel 26.000km mee, maar geen 126.000km ;)

• Ricepuppet
Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
Over die Fazer, check of de originele remschijven er nog opzitten. Die gaan wel 26.000km mee, maar geen 126.000km ;)
Ik weet niet waar dit precies over gaat. Maar mijn Fazer maakt sinds kort een slepend, schrapend geluid, dat van voren komt (bij de wielbasis) of vanuit het middenstuk.

Ik heb er bijna 50.000km op staan, beestje komt uit 1999. Hij is altijd dealer onderhouden geweest door de vorige eigenaar, maar als ik hoorde hoe die dealer alles controleerde ('jaaa, hijs weer goed hoor, gewoon wat olie verversen) begin ik nu te twijfelen of het ook de remschijven kunnen zijn.

Remblokken zijn nieuw, voor en achter overigens.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:11:
[...]

Ik weet niet waar dit precies over gaat. Maar mijn Fazer maakt sinds kort een slepend, schrapend geluid, dat van voren komt (bij de wielbasis) of vanuit het middenstuk.

Ik heb er bijna 50.000km op staan, beestje komt uit 1999. Hij is altijd dealer onderhouden geweest door de vorige eigenaar, maar als ik hoorde hoe die dealer alles controleerde ('jaaa, hijs weer goed hoor, gewoon wat olie verversen) begin ik nu te twijfelen of het ook de remschijven kunnen zijn.

Ik denk dat Widow de Div bedoelt uit de MP advertentie.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:11:
[...]

Open uitlaat monteren, dan ben je meteen van dat probleem af.
En even checken of er geen diepe groeven in je remschijf zitten. Even stukje lopen met de voorrem heel lichtjes slepend. En natturlijk even controleren of je uberhaupt wat slack op je voorrem hebt. Je moet namelijk wel een klein beetje vrije slag hebben.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

[...]
Yup, je over het hoofd zien, je van de linkerbaan afdrukken, afsnijden, geen knipperlicht, totaal niet om zich heen kijken. Ik kan er boeken mee volschrijven. Wat ik vooral irritant vind is dat als je al Vmax + 10 op de linkerbaan rijdt, hij op 10meter afstand gaat rijden. Dan zoek ik een plek uit om naar een andere baan weg te voegen, geef ik hem een handsignaal van 'kom er maar voorbij als je graag wilt' en vervolgens sukkelen ze voorbij als er niets aan de hand is. :')

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 02-11-2012 13:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

26k is wat ik normaal in een jaar op het asfalt gooi. :X
De laatste maanden wat minder aangezien ik jammer genoeg zonder werk zit en daar is de fiets toch vooral voor bedoeld. Het gemiddelde gaat iig flink omlaag dit jaar en dus heb ik minder last val slijtage. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Ricepuppet
newbreed schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:30:
[...]

Open uitlaat monteren, dan ben je meteen van dat probleem af.
En even checken of er geen diepe groeven in je remschijf zitten. Even stukje lopen met de voorrem heel lichtjes slepend. En natturlijk even controleren of je uberhaupt wat slack op je voorrem hebt. Je moet namelijk wel een klein beetje vrije slag hebben.
Uitlaatje is nog prima, plus, ik houd niet van herrie. Lekker zacht brommen. Ik heb de remmen twee maanden geleden voor en achter vervangen, dus daar zit nog genoeg op.

Maar ik zal vanmiddag even jouw truukje proberen :)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:02:
[...]

Uitlaatje is nog prima, plus, ik houd niet van herrie. Lekker zacht brommen. Ik heb de remmen twee maanden geleden voor en achter vervangen, dus daar zit nog genoeg op.

Maar ik zal vanmiddag even jouw truukje proberen :)
Als je remschijven krom zijn, dan zou je het slepende geluid moeten horen aanzwellen en afnemen. Als het contant is, dan loopt je rem waarschijnlijk gewoon aan (te veel). In dat geval kan het zijn dat door corrosie je zuiger is gaan vastzitten. In dat geval kan het misschien noodzakelijk zijn om de remklauw te reviseren.

Je remmen horen heel lichtjes aan te lopen, dat is normaal.

• Fr33z
oke, andere motor want ik hoor niks meer van die Diversion.... vreemde zaak, leek me erg mooi en handig met die koffers.

Een suzuki 500GS http://link.marktplaats.nl/603778458 ik weet het, echt zo'n standaard lesmotor. Ik vind deze er mooi uit zien, iemand enig idee of deze motoren een beetje betrouwbaar zijn/zwakheden hebben die vaak opspelen na 40.000 km ofzo?

Ook zou ik graag een koffer erop zetten, zijn zij en/of top-koffers duur?

• DECOY88
(overleden)
Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:53:
oke, andere motor want ik hoor niks meer van die Diversion.... vreemde zaak, leek me erg mooi en handig met die koffers.

Een suzuki 500GS http://link.marktplaats.nl/603778458 ik weet het, echt zo'n standaard lesmotor. Ik vind deze er mooi uit zien, iemand enig idee of deze motoren een beetje betrouwbaar zijn/zwakheden hebben die vaak opspelen na 40.000 km ofzo?

Ook zou ik graag een koffer erop zetten, zijn zij en/of top-koffers duur?
zijn goede en goedkope fietsjes :Y zolang je ze regelmatig olie geeft blijven ze wel rijden.

heb mijn 25 kw periode met een 2003 gs500 gedaan.

alle gs500 wijsheid op het motor-forum

edit:
Zijn wel erg lomp hoge stuur clipons 8)7

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
[...]

Ondanks dat ik een Fazer heb, wat, toch een sportief uiterlijk heeft, doe ik dit niet. Hiervoor had ik een chopper, met uit-stekende spiegels. Nu heeft de Fazer wat meer ingetrokken spiegels, maar het risico dat automobilisten - vanuit stilstand - toch nog even van baan wisselen, doet mij wel nadenken.

Aangezien het mij al eerder is overkomen.

[...]

Aanwezig :)

Al sinds Mei rijd ik, dagelijks. Leuk hoor, al die bladeren dagelijks ontwijken. Ook lekkere zware windstoten vanochtend.

Ja :| Ik haat ze.
Rij je lekker rustig met 110 door een af/oprit waar de adviessnelheid 70 is. Gaan ze toch nog bumperkleven. Net alsof ik _altijd_ wil racen! Leave me alone!

Of van die reetkevers welke op het laatste moment met hun opa-bak op de linker baan gaan staan terwijl er 1 auto op de rechterbaan voor het stoplicht staat (en ik al de hele tijd links rij, richting stoplicht). Niks tegen trage autos. Rij zelf een Aygo als het nodig is :+, maar sommige mensen hebben echt geen idee en bedenken niet dat ze 1. die andere auto niet snel gaan inhalen (dus waarom de moeite doen?) en 2. dat een motor 100x sneller is.

Over het voordringen bij stoplichten;
Jazeker wel! Soms kom je wel in de knel als hij te vroeg op groen springt. In plaats van lastig tussen de autos te blijven, trek ik hem vol open om nog als eerste te zijn. Ik voel me dan wel redelijk schuldig en voel me de "slechte motorrijder". Maar het is beter/veiliger dan moeilijk tussen het blik te blijven hangen.

Vraag:
Wie kan mij adviseren over een goed regenpak voor over mn normale kleren?
Wil doorrijden deze winter, tenzij men gaat strooien. Moet zeggen dat 3 graden met zomerhandschoenen nog steeds goed te doen is met de handvatverwarming op standje lava 8)7 :).

BTW, rijden er nog meer tweakers tussen Den Bosch en Utrecht Utrecht Hilversum op Ma tm Do?
Kom altijd 1 meneer op een grote BMW-bankstel tegen, een fazer en een BMW met uitstekende cilinder. Wie ooooh wie is dit. Steek uw handje maar even op. :w

• DECOY88
(overleden)
ixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:49:
[...]

Ja :| Ik haat ze.
Rij je lekker rustig met 110 door een af/oprit waar de adviessnelheid 70 is. Gaan ze toch nog bumperkleven. Net alsof ik _altijd_ wil racen! Leave me alone!

Of van die reetkevers welke op het laatste moment met hun opa-bak op de linker baan gaan staan terwijl er 1 auto op de rechterbaan voor het stoplicht staat (en ik al de hele tijd links rij, richting stoplicht). Niks tegen trage autos. Rij zelf een Aygo als het nodig is :+, maar sommige mensen hebben echt geen idee en bedenken niet dat ze 1. die andere auto niet snel gaan inhalen (dus waarom de moeite doen?) en 2. dat een motor 100x sneller is.

Over het voordringen bij stoplichten;
Jazeker wel! Soms kom je wel in de knel als hij te vroeg op groen springt. In plaats van lastig tussen de autos te blijven, trek ik hem vol open om nog als eerste te zijn. Ik voel me dan wel redelijk schuldig en voel me de "slechte motorrijder". Maar het is beter/veiliger dan moeilijk tussen het blik te blijven hangen.

Vraag:
Wie kan mij adviseren over een goed regenpak voor over mn normale kleren?
Wil doorrijden deze winter, tenzij men gaat strooien. Moet zeggen dat 3 graden met zomerhandschoenen nog steeds goed te doen is met de handvatverwarming op standje lava 8)7 :).

BTW, rijden er nog meer tweakers tussen Den Bosch en Utrecht Utrecht Hilversum op Ma tm Do?
Kom altijd 1 meneer op een grote BMW-bankstel tegen, een fazer en een BMW met uitstekende cilinder. Wie ooooh wie is dit. Steek uw handje maar even op. :w
rij gewoon met mijn hema regenpak :+ werkt perfect.

en mensen mogen ook weleens rekening houden met trage auto's :+ 170gps km met een deawoo matiz. duurde 5 km om op gang te komen maar daarna zit er gang in. 800cc en 35kw ofzo _O-

en traagste bestelbus was een citroen berlingo 1.9 diesel. bij de 30 sec gestopt met tellen dan zat ik op de 80 :X

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 02-11-2012 17:54 ]

• Ricepuppet
newbreed schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
[...]

Als je remschijven krom zijn, dan zou je het slepende geluid moeten horen aanzwellen en afnemen. Als het contant is, dan loopt je rem waarschijnlijk gewoon aan (te veel). In dat geval kan het zijn dat door corrosie je zuiger is gaan vastzitten. In dat geval kan het misschien noodzakelijk zijn om de remklauw te reviseren.

Je remmen horen heel lichtjes aan te lopen, dat is normaal.
Vanmiddag even een kenner (mijn pa die al 30 jaar motorrijinstructeur is) naar laten kijken, en hij kwam tot de conclusie dat de rem inderdaad te veel aanloopt. Zonet even een fles 'Brake and Clutch Cleaner' gekocht, flink wat vuil weggespoten tussen de schijven en blokken, en het klinkt al iets beter.

Nog niet helemaal geluidsloos zoals het hoort. Hij vertelde me ook dat het gehele gebeuren zelfstellend is, en dat de bus spray niet eens nodig zou moeten zijn?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou gewoon de hele remmerij eens een revisie geven.... Kost je een middagje maar bespaart je een hoop blokken en schijven :)

Zuigers netjes uit de klauwen halen en goed schoonmaken met remmenreiniger... En een paar nieuwe remcups er in omdat 't tóch uit elkaar ligt dan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

Klinkt inderdaad alsof de remzuigers niet meer genoeg teruggaan. Inderdaad een middagje pielen en je hebt ze gereviseerd. Revisiesetje (keerringen en stofringen) kun je bij de dealer halen, zit meestal ook een toefje remmenvet bij. Zuigers kun je polijsten als ze gecorrodeerd zijn. Zorg in ieder geval dat uitstekende delen (braampjes etc.) eraf zijn, deze beschadigen de nieuwe keerringen en stofringen meteen weer, waardoor er weer troep naar binnen kan.

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:36:
Ik zou gewoon de hele remmerij eens een revisie geven.... Kost je een middagje maar bespaart je een hoop blokken en schijven :)

Zuigers netjes uit de klauwen halen en goed schoonmaken met remmenreiniger... En een paar nieuwe remcups er in omdat 't tóch uit elkaar ligt dan.
Exigence schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:56:
Klinkt inderdaad alsof de remzuigers niet meer genoeg teruggaan. Inderdaad een middagje pielen en je hebt ze gereviseerd. Revisiesetje (keerringen en stofringen) kun je bij de dealer halen, zit meestal ook een toefje remmenvet bij. Zuigers kun je polijsten als ze gecorrodeerd zijn. Zorg in ieder geval dat uitstekende delen (braampjes etc.) eraf zijn, deze beschadigen de nieuwe keerringen en stofringen meteen weer, waardoor er weer troep naar binnen kan.
Bedankt voor de info heren, ik ga met deze info naar iemand die het voor mij kan doen :P

Ik ben technisch vaardig, maar de Fazer is mijn ijzeren kindje, als er wat fout gaat heb ik moeite om naar werk te komen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:53:
En je kunt die verkoper ook niet meer bereiken? Of mailen?

• Widow
Ricepuppet schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:40:
[...]

Vanmiddag even een kenner (mijn pa die al 30 jaar motorrijinstructeur is) naar laten kijken, en hij kwam tot de conclusie dat de rem inderdaad te veel aanloopt. Zonet even een fles 'Brake and Clutch Cleaner' gekocht, flink wat vuil weggespoten tussen de schijven en blokken, en het klinkt al iets beter.

Nog niet helemaal geluidsloos zoals het hoort. Hij vertelde me ook dat het gehele gebeuren zelfstellend is, en dat de bus spray niet eens nodig zou moeten zijn?
Zolang je remklauwen heen en weer kunnen bewegen, en de zuigers heen en weer kunnen is het zelfstellend ja. Dat is het mooie van zwevende remklauwen :) maar remklauwen reviseren is echt een eitje, als je weet welke kant van een soldeerbout je vast moet pakken, kan je ook remklauwen reviseren. Vaak heb je revisiesetjes waar gewoon alles in zit dat je nodig hebt, dus de seals, de rubbertjes, het vet om alles mee in te smeren en noem het maar op. Misschien is er een zuiger beschadigd, kan je die ook meteen vervangen. Ik heb het begin dit jaar voor mn KTM gewoon zelf gedaan en ik was voor 100eu klaar, vier nieuwe zuigers + alle rubbers en nog wat losse meuk zoals koperen ringetjes, remvloeistof en remmenreiniger om alles mee schoon te boeken. Echt, het stelt geen moer voor, kan je makkelijk zelf doen.

• Fr33z
mphilipp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:38:
[...]

En je kunt die verkoper ook niet meer bereiken? Of mailen?
hij neemt niet op/reageert niet... vreemd. Op zoek naar een andere beginners motor voor ~1000 euro dan maar. Als iemand iets heeft dan hoor ik t graag ;-)

• Ricepuppet
Widow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:07:
[...]

Zolang je remklauwen heen en weer kunnen bewegen, en de zuigers heen en weer kunnen is het zelfstellend ja. Dat is het mooie van zwevende remklauwen :) maar remklauwen reviseren is echt een eitje, als je weet welke kant van een soldeerbout je vast moet pakken, kan je ook remklauwen reviseren. Vaak heb je revisiesetjes waar gewoon alles in zit dat je nodig hebt, dus de seals, de rubbertjes, het vet om alles mee in te smeren en noem het maar op. Misschien is er een zuiger beschadigd, kan je die ook meteen vervangen. Ik heb het begin dit jaar voor mn KTM gewoon zelf gedaan en ik was voor 100eu klaar, vier nieuwe zuigers + alle rubbers en nog wat losse meuk zoals koperen ringetjes, remvloeistof en remmenreiniger om alles mee schoon te boeken. Echt, het stelt geen moer voor, kan je makkelijk zelf doen.
Show me a manual! O+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:33:
[...]
hij neemt niet op/reageert niet... vreemd. Op zoek naar een andere beginners motor voor ~1000 euro dan maar. Als iemand iets heeft dan hoor ik t graag ;-)
Je hebt mensen die het presteren om ijskoud op vakantie te gaan terwijl ze bezig zijn om iets te verkopen. En sommige mensen zijn gewoon raar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wietman!!! schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:33:
[...]

Begin eens met jezelf een beetje te beschrijven.

De Diversion 600 en GS500 zijn bijvoorbeeld behoorlijk kleine motoren. Als je zelf <1m80 bent met korte benen niks mis mee, maar als je wat groter bent zit je dubbelgevouwen wat zeker op de langere ritten niet bevorderlijk is voor het comfort.

Hoe groot ben je? Waar heb je op gelest en hoe beviel dat?

Dat je gelijk na halen van je papiertje niet een >1000cc tweecylinder monster wilt is (meestal) duidelijk, maar je zou kunnen kijken naar een motor met hogere zit als je groter bent, een Honda Transalp bijv hoeft niet meer te kosten dan deze Diversion en is gelijk een stuk ergonomischer >1m85. Of kijk naar een Diversion 900, of doe als ik deed en neem een lompe zware BMW K75. Allemaal haalbaar binnen dit budget.

Maar goed, misschien ben je wel 1m70 en wil je juist een kleine motor. Dan zijn een Diversion 600 of GS500 geen slechte keuzes. Kortom, geef meer info over wie je bent en wat je wilt, dan kunnen wij relevante suggesties terug doen.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:47:
[...]
Begin eens met jezelf een beetje te beschrijven.

De Diversion 600 en GS500 zijn bijvoorbeeld behoorlijk kleine motoren. Als je zelf <1m80 bent met korte benen niks mis mee, maar als je wat groter bent zit je dubbelgevouwen wat zeker op de langere ritten niet bevorderlijk is voor het comfort.
Ik ben 1.83 en heb geen korte pootjes en heb prima gezeten op de Div.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:40:
[...]

Ik ben 1.83 en heb geen korte pootjes en heb prima gezeten op de Div.
zat prima op me gs (1,95) en kon nog langere rijders. 2,05 was die _O-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, misschien ben ik stijve hark. Heb paar keer over een Div 600 gestaan - letterlijk zonder zadel aan te raken 8)7 - en dan ben ik geen reus, 1m86, wel met relatief lange benen. Iig nog nachtmerries van lessen op CBF-500 waar ik na uur volledig geradbraakt was met kapotte rug en pijnlijke knieen...

Oslik blyat! Oslik!

• Fr33z
dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:18:
OK, misschien ben ik stijve hark. Heb paar keer over een Div 600 gestaan - letterlijk zonder zadel aan te raken 8)7 - en dan ben ik geen reus, 1m86, wel met relatief lange benen. Iig nog nachtmerries van lessen op CBF-500 waar ik na uur volledig geradbraakt was met kapotte rug en pijnlijke knieen...
haha, bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben vrij lang (1.97) en heb gelest op een Honda CB(R?)500 en later op een Yamaha fazer 600. Ik kreeg hierbij best wel kramp in mijn lies/heup na een tijdje rijden. Dit was op de Fazer al beter dan op de honda.

Ik heb laatst bij een dealer ook even op een transalp gezeten,ik kan staan zonder het zadel aan te raken. Die transalp zat wel erg lekker. Ik wil verder graag een motor waarmee ik ook meerdere uren kan rijden (liever toer dan supersport) en waar mijn vriendin nog achterop past (die is gelukkig wat kleiner ;-)

Zijn dan die BMW K75's of Honda transalps binnen mijn budget (laten we zeggen E1250) de meest logische keuzes?

-edit: ik heb ook even op een honda pan european gezeten en dat paste niet met mijn knieen: ik zat daar tegen de kappen aan waar je benen achter moeten passen. Misschien is iets met een ruitje maar zonder kappen daarom beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Fr33z op 03-11-2012 14:57 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, als ik ga met de GSX400X ga rijden, en ik ga b.v. ff staan bij het stoplicht, zit er minimaal 10cm ruimte tussen mijn bips en het zadel :D

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb voor seizoen 2013 een 2008 R6. En ben 1,95. Das vet hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:05:
[...]

Haha, als ik ga met de GSX400X ga rijden, en ik ga b.v. ff staan bij het stoplicht, zit er minimaal 10cm ruimte tussen mijn bips en het zadel :D
ging een tijdje terug de gs500 voor Stijn proefrijden. stond erover. dacht te gaan zitten maar toen moest ik nog 20 cm. en met me stepjes zoeken was ik ook weer even zoet _O-

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:15:
Ik heb voor seizoen 2013 een 2008 R6. En ben 1,95. Das vet hahaha.
Hoe plaats jij je voet op de stepjes om je knie uit te steken ? Bij mijn SV is het zo dat ik met mijn lengte onmogelijk mijn tenen op de stepjes kan krijgen. Hoe ver ik mijn voeten ook naar achter wil doen, helemaal naar achteren lukt nooit. Dit zorgt er ook voor dat het moeilijk is mijn knie ver uit te steken. Hoe krijg jij dit met jouw lengte voor elkaar ?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:35:
[...]

Hoe plaats jij je voet op de stepjes om je knie uit te steken ? Bij mijn SV is het zo dat ik met mijn lengte onmogelijk mijn tenen op de stepjes kan krijgen. Hoe ver ik mijn voeten ook naar achter wil doen, helemaal naar achteren lukt nooit. Dit zorgt er ook voor dat het moeilijk is mijn knie ver uit te steken. Hoe krijg jij dit met jouw lengte voor elkaar ?
Hoe lang ben jij dan? Ik heb er op mijn SV (oude model, 2001) geen enkel probleem mee. Ik ben +/- 1.92..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:26:
[...]

ging een tijdje terug de gs500 voor Stijn proefrijden. stond erover. dacht te gaan zitten maar toen moest ik nog 20 cm. en met me stepjes zoeken was ik ook weer even zoet _O-
Als ik van de GSXR600 overstap op de GSX400X, voelt het echt aan als een brommertje :P Nu is een K4 GSXR600 ook relatief groot, ook als het het vergelijkt met nieuwere supersports

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:04:
[...]

Als ik van de GSXR600 overstap op de GSX400X, voelt het echt aan als een brommertje :P Nu is een K4 GSXR600 ook relatief groot, ook als het het vergelijkt met nieuwere supersports
AT is redelijk groot _O- met de proefrit begon ik 30cm boven de stepjes te zoeken _O-

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb hier ook een Div 600 staan, en ben zelf net geen 2m.
Als je de rem en schakelpedaal iets lager zet is er niets aan de hand :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wietman!!! schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:54:
[...]

haha, bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben vrij lang (1.97) en heb gelest op een Honda CB(R?)500 en later op een Yamaha fazer 600. Ik kreeg hierbij best wel kramp in mijn lies/heup na een tijdje rijden.
Exact ;)
Dit was op de Fazer al beter dan op de honda.

Ik heb laatst bij een dealer ook even op een transalp gezeten,ik kan staan zonder het zadel aan te raken. Die transalp zat wel erg lekker. Ik wil verder graag een motor waarmee ik ook meerdere uren kan rijden (liever toer dan supersport) en waar mijn vriendin nog achterop past (die is gelukkig wat kleiner ;-)
Transalp / Africa Twin (bijna identiek, alleen motorvolume is anders) zijn erg mooi hoog, maar hebben een notoir smalle harde zadel. Heb er niet echt veel km mee gereden, ik denk dat ik liever hard en smal heb dan laag en breed, maar hou daar wel rekening mee. Als je echt meerdere uren wilt rijden wil je een toermotor.
Zijn dan die BMW K75's of Honda transalps binnen mijn budget (laten we zeggen E1250) de meest logische keuzes?
De vraag is hoeveel logica vs hoeveel hartstocht je er tegenaan wilt gooien, en wat je verdere eisen zijn ;)

Voordeel van de K75 is dat er een idioot groot aanbod is, dus de prijzen zijn laag voor wat je koopt, plus altijd reserveonderdelen. Nadeel is dat ze echt lomp zijn, veel gewicht die ook nog eens best hoog gedragen wordt. Niet dat dat onoverkomelijk hoeft te zijn, maar er zijn lekkerdere motoren voor in de file. Pas als je op de open weg rijdt en kilometers gaat vreten tonen ze hun meerwaarde. Iets als een Transalp zou ik eerder aanraden voor minder km, maar meer file/stadrijden. Gewicht is daar ook hoog, maar die dingen wegen bijna niets dus je hebt er veel minder last van. En de spiegels zijn mooi hoog boven autospiegelhoogte.
-edit: ik heb ook even op een honda pan european gezeten en dat paste niet met mijn knieen: ik zat daar tegen de kappen aan waar je benen achter moeten passen. Misschien is iets met een ruitje maar zonder kappen daarom beter.
Ik rij nu een Honda Pacific Coast. Heerlijk apparaat met gewicht ongelofelijk laag waardoor je niet merkt dat het bijna 300kg weegt, maar het is te merken dat de ideale berijder ergens tussen Japanner en Amerikaan in zit, dus kort en dik. Ik steek er erg ver bovenuit, ook boven de bescherming van het ruitje, en op lange stukken mis ik m'n K75 wel. Mijn knieen zitten daarbij ook tegen de kuip aan, dat zal net zo zijn op de Pan European.

Overigens had ik daar op m'n K75RT (bankstel met volle kuip) ook last van. Wat je zegt over ruitje maar zonder kuip zou ook bij een BMW nuttig kunnen zijn, dan kun je voor een K75C (of trouwens K100). Dat is de 'naked' met ruit. Ook een stuk makkelijker met onderhoud (luchtfilter bij RT :X ). Nadeel is dat je minder warm zit in de winter, minder beschut in de regen en omdat het scherm op het stuur zit ipv aan de motor vast kan het bij harde wind je stuurgedrag beinvloeden.

Alternatieven voor langere afstanden die vaak genoemd worden zijn idd de Diversion 900. Daarbuiten wordt het binnen budget lastig, of je moet voor een oldtimer gaan zoals een Honda CX650/Silverwing ofzo. In beide gevallen merk je dat ze voor kleinere bestuurders gemaakt zijn, enig merk dat structureel rekent op grotere mensen dan BMW is allicht KTM, maar no way ga je daar iets van vinden dat nog rijd voor jouw budget.

Als je een BMW K overweegt is dit allicht een goede tent om te gaan kijken:
http://boxerlijn.nl/?pageid=24&serie=2

Uit de hand gelopen hobby heeft van een leraar op middelbare school een handelaar gemaakt. Heb daar m'n K75 ingeruild, maar muv koffers banden en vering ga je dat geval niet meer tegenkomen (hoop ik...). Hij heeft meerdere K75-jes voor <EUR 1000. Het zijn niet de mooiste (daar moet je wat meer voor neertellen), maar rijden doen ze wel.

Op Marktplaats.nl en bmwk.nl vind je trouwens genoeg andere voor vergelijkbare prijs (Boxerlijn zit in prov. Groningen dus kan eindje uit de richting zijn).

Edit:
Interessant - ziet ernaar uit dat KLPD een paar 'oude' R1200RT-tjes op Domeinen aan het dumpen is :o

Oslik blyat! Oslik!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:21:
[...]

Edit:
Interessant - ziet ernaar uit dat KLPD een paar 'oude' R1200RT-tjes op Domeinen aan het dumpen is :o
Staat er eentje met maar 35k op de teller...

Maar ik gok dat die niet voor heel weinig weggaan ;)

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:43:
[...]

Hoe lang ben jij dan? Ik heb er op mijn SV (oude model, 2001) geen enkel probleem mee. Ik ben +/- 1.92..
Ik ben 1.98. De motor is een 2003 SV1000S. De afstand van zadel tot stepjes is ook behoorlijk kort waardoor mijn benen nogal opgevouwen zitten. Ik kan onmogelijk mijn tenen op de stepjes krijgen.

Edit: Zoals op de onderstaande foto ook te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/umerGEhbTvdf6sQVISj9L1RJ/thumb.jpg

Mijn voeten kunnen bijna niet verder naar achteren dan hoe ze nu al zitten. Mijn knie uitsteken is ook bijna niet te doen.

Ben daarom benieuwd hoe Tylen die wel voor elkaar kan krijgen op de R6.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 03-11-2012 18:06 ]

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat had ik ook altijd met die lesmotor, dat ziet er zo stom uit haha. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:42:
[...]

Ik ben 1.98. De motor is een 2003 SV1000S. De afstand van zadel tot stepjes is ook behoorlijk kort waardoor mijn benen nogal opgevouwen zitten. Ik kan onmogelijk mijn tenen op de stepjes krijgen.

[afbeelding]

Mijn voeten kunnen bijna niet verder naar achteren dan hoe ze nu al zitten. Mijn knie uitsteken is ook bijna niet te doen.

Volgens mij zitten bij de N versie's (dus zonder kuip) de stepjes lager. Misschien een idee om dat te monteren (als je er tenminste last van hebt natuurlijk)

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
De stepjes van de naked zitten inderdaad lager. Ik weet alleen niet wat dit precies met de grondspeling doet. Opzich heb ik er nu niet echt last van. Het is alleen moeilijk om de knie goed uit te kunnen steken en een kneedown te maken. Ook is het natuurlijk niet handig dat mijn tenen een stuk uitsteken als ik daarmee de grond ga tegenkomen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste heb ik heel erg met die 400 van mij, ik moet echt met m'n tenen op de stepjes als ik stevig door rij, want ik zit anders continu met m'n laars tegen de grond.

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Viel me met de ER6N ook heel erg op, binnen no time had ik aan de neus een rand die aardig bijgewerkt was door het asfalt. Best lastig van die grote poten. :P

• Tankiej
PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:42:
[...]

[afbeelding]

Ah oke, net iets langer dus. Maar dat model SV die jij hebt schijnt ook een 'kleinere' en sportievere zitpositie te hebben dan het model ervoor, die ik dus heb. Ik heb niet op het nieuwe model gezeten, dus ik weet niet hoeveel het daadwerkelijk scheelt. Maar ik weet wel dat de SV die ik heb, niet kleiner had moeten zijn. Ik pas er precies op :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joopieboy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:08:
Viel me met de ER6N ook heel erg op, binnen no time had ik aan de neus een rand die aardig bijgewerkt was door het asfalt. Best lastig van die grote poten. :P
Staat tegenover dat dat ding erg lekker zit, ook als je groter bent. Wel zeer naked, eerste keer op snelweg denk je dat je wegwaait ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ik heb even gezeten op een '01 GS500, en besloot meteen dat het 'm niet ging worden. Mijn benen lagen bijna op de welving van de tank, en dat is niet fijn. Gelukkig zit ik op m'n GSF650 minder opgevouwen. Ik ben overigens 1,87 meter met vrij lange benen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog een CB600F Hornet gehad. Reed opzich prima maar het zag er niet uit :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:32:
[...]

Staat tegenover dat dat ding erg lekker zit, ook als je groter bent. Wel zeer naked, eerste keer op snelweg denk je dat je wegwaait ;)
Ja dat is echt een regelrechte ramp. :X Wel goed spierpijn gehad na een heel stuk snelweg...

Wel humor, zit je dan vol in het leer met kneesliders en alles op zo een lesfiets. _O-

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Gisteren voor de 1e keer op mijn moto een tripje gaan doen. Na een 170km, bijna aan mijn eindbestemming, sta ik te wachten op een kruispunt om links af te slaan, toen mijn motor plots vooruit schoot. Volgende dat ik weet is dat ik op de grond lag. Motor langs rechts serieus beschadigd en de wagen die mij had aangereden had wat schade aan de linker voorkant. Hopelijk kunnen ze hem snel maken...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Big Womly schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:44:
Gisteren voor de 1e keer op mijn moto een tripje gaan doen. Na een 170km, bijna aan mijn eindbestemming, sta ik te wachten op een kruispunt om links af te slaan, toen mijn motor plots vooruit schoot. Volgende dat ik weet is dat ik op de grond lag. Motor langs rechts serieus beschadigd en de wagen die mij had aangereden had wat schade aan de linker voorkant. Hopelijk kunnen ze hem snel maken...
Oef dat is even balen! Gaat alles wel goed met jou?

Hopelijk kunnen ze inderdaad snel de schade herstellen zodat je weer rap de weg op kunt.

• Tylen
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:35:
[...]

Gaat goed hoor. Hier een foto uit 2009. Toen had ik er ook 1 ;) (Let niet op de houding, die is niet zo mooi ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2012/04/Gallery/supercup-600-6-juni-2009/img_2607.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 04-11-2012 13:10 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Big Womly

Big Womly

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:03:
[...]

Oef dat is even balen! Gaat alles wel goed met jou?

Hopelijk kunnen ze inderdaad snel de schade herstellen zodat je weer rap de weg op kunt.
Mijn scheenbenen zijn wat stijf, maar dat komt volgens mij van de motor die laatste 200m-300m hem vooruit te duwen met een slepend wiel. Verder heb ik wonderbaarlijk niets :)
Thanks for asking

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Tankiej
dion_b schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:32:
[...]

Ik vond de ER6 juist helemaal niet lekker zitten. Afstand tot de stepjes was veel te klein, mijn knieën zaten echt in een onmogelijke hoek :o

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Big Womly schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:44:
Gelukkig heb jij niet veel, maar hoe kan zo een droeftoeter dan niks hebben gezien, of te laat? :X Daar word je soms moedeloos van... En hopelijk komt alles goed met je motor...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:31:
[...]
Gelukkig heb jij niet veel, maar hoe kan zo een droeftoeter dan niks hebben gezien, of te laat? :X Daar word je soms moedeloos van... En hopelijk komt alles goed met je motor...
Een collega van me had, samen met een vriend een nieuwe Harley gekocht. Samen rijden, en zijn maat rijdt (terwijl ie naar zijn nieuwe knoppies kijkt) gewoon tegen mijn collega aan die stil stond voor het stoplicht... Er zijn ook droeftoeters onder de motorrijders blijkbaar 8) Je staat toch gek te kijken als iemand ineens de motor onder je kont vandaan rijdt.

• PilatuS
  • Niet online
Doet mij denken aan dit filmpje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0zY99HOziTE]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

The Legend

*Plop*

M'n pa heeft een droommotor: BMW R1200GS. Hij heeft nu geen motor, maar heeft in z'n jeugd erg veel gereden. Nu is 'ie al jaren aan het sparen, maar dat wil nog niet vlotten (ligt niet zo zeer aan de financien, hij kan gewoon niet sparen :P). Nu wil m'n ma hem verrassen en hem een motor cadeau doen met z'n verjaardag. Budget is ongeveer 5k max. Een 1200GS is dan gewoon niet haalbaar als je er een wil in fatsoenlijke staat.

Afgelopen jaar hebben we een paar keer een motor gehuurd, een Suzuki V-Strom (650). Een mooie V-Strom is echt wel te krijgen voor 5k. Eventueel zou een oude BMW R1150GS van 10 jaar oud ook binnen budget passen, maar volgens mij is het zo dat die oude BMW's een heel pak zwaarder zijn dan een jonge V-Strom. In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik :?

Ik zeg: beter een jonge V-Strom met weinig kilometers die makkelijk rijdt, dan een oude BMW die log en zwaar is, maar wat dan wel een BMW is..

Wat jullie?

Ik ben toch malle pietje niet!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:54:
In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik :?
In principe merk je dat gewicht alleen maar bij manoeuvreren op lage snelheid. Als je op gang bent dan is het niet moeilijker om een BMW de bocht om te krijgen dan een lichtere motor. Ik heb zelf een RT van 280 en ik heb er geen moeite mee. Misschien ook persoonlijk. Ik ben zelf niet klein en niet licht, en mijn vorige motor was ook een zware. Ik vind het zelfs wel fijn. Zo'n licht ding vind ik net een brommer ;)

Voor 5k moet je er wel een kunnen vinden, maar je moet ook wel weer oppassen dat er geen dure reparaties op het programma staan. Ik heb nog geen problemen gehad (170k 1996) maar er zijn er met kapotte kardans, versnellingsbakken van voor 1997 kunnen wel eens slecht zijn (is een modificatie voor geweest) dus vooral als je het voor iemand anders koopt, kan het wel eens een gokje zijn. Zorg dat je een betrouwbaar adres pakt zou ik zeggen.

• DECOY88
(overleden)
The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:54:
M'n pa heeft een droommotor: BMW R1200GS. Hij heeft nu geen motor, maar heeft in z'n jeugd erg veel gereden. Nu is 'ie al jaren aan het sparen, maar dat wil nog niet vlotten (ligt niet zo zeer aan de financien, hij kan gewoon niet sparen :P). Nu wil m'n ma hem verrassen en hem een motor cadeau doen met z'n verjaardag. Budget is ongeveer 5k max. Een 1200GS is dan gewoon niet haalbaar als je er een wil in fatsoenlijke staat.

Afgelopen jaar hebben we een paar keer een motor gehuurd, een Suzuki V-Strom (650). Een mooie V-Strom is echt wel te krijgen voor 5k. Eventueel zou een oude BMW R1150GS van 10 jaar oud ook binnen budget passen, maar volgens mij is het zo dat die oude BMW's een heel pak zwaarder zijn dan een jonge V-Strom. In welke mate speelt extra gewicht een rol in rijplezier voor iemand die niet klein en licht is, maar inmiddels weer opnieuw moet beginnen met motorrijden. Een V-Strom weegt rond de 200kg geloof ik, en een oude 1150GS rond de 280kg dacht ik :?

Ik zeg: beter een jonge V-Strom met weinig kilometers die makkelijk rijdt, dan een oude BMW die log en zwaar is, maar wat dan wel een BMW is..

Wat jullie?
begin er eens over wat hij zou willen huren volgend jaar en waarom?

• The Legend

The Legend

*Plop*

DECOY88 schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:03:
[...]

begin er eens over wat hij zou willen huren volgend jaar en waarom?
Reeds gedaan: een BWM R1200GS. Waarom? Omdat! Hij heeft er nog nooit mee gereden. De V-Strom wel, dat vond 'ie heerlijk rijden :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel ik het echt een topidee vind; gaat ie niet heel erg teleurgesteld zijn als het geen 1200 wordt?

• The Legend

The Legend

*Plop*

mphilipp schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:03:
[...]

Voor 5k moet je er wel een kunnen vinden, maar je moet ook wel weer oppassen dat er geen dure reparaties op het programma staan. Ik heb nog geen problemen gehad (170k 1996) maar er zijn er met kapotte kardans, versnellingsbakken van voor 1997 kunnen wel eens slecht zijn (is een modificatie voor geweest) dus vooral als je het voor iemand anders koopt, kan het wel eens een gokje zijn. Zorg dat je een betrouwbaar adres pakt zou ik zeggen.
Ik heb geen verstand van techniek, en heb zelf pas net m'n rijbewijs dus een motor bij een particulier kopen zal altijd een gok zijn. Daarom gaat de voorkeur uit naar een betrouwbaar bedrijf. Maar dan zijn er geen R1200GS'en te vinden voor >5k voor zover ik zie.

• The Legend

The Legend

*Plop*

MikeyMan schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:06:
Hoewel ik het echt een topidee vind; gaat ie niet heel erg teleurgesteld zijn als het geen 1200 wordt?
Nou ja, hij weet zelf dat een R1200GS budgetair erg lastig is. Dat is ook de reden dat 'ie er nog geen heeft :+ Mochten we een motor kopen via Motorport hier, dan hebben we wel de garantie dat 'ie hem mag terugbrengen voor het aankoopbedrag op voorwaarde dat er een andere motor wordt aangeschaft. Dan zou 'ie zelf wat kunnen bijleggen voor alsnog een 1200 bijvoorbeeld.

• Big Womly

Big Womly

Joopieboy schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:31:
[...]

Hij was zijn GPS aan't instellen. Desondanks dat hij een bijrijder had. :X
Thanks.
PilatuS schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:03:
Doet mij denken aan dit filmpje.

[video]
Dit komt inderdaad heel bekend voor :) Alleen stond er bij mij gelukkig geen auto voor

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Legend schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:10:
[...]
Nou ja, hij weet zelf dat een R1200GS budgetair erg lastig is.
Pols 'm dan wel even over een 1100 of 1150; ze zien er iets anders uit en als hij dat oudere model lelijk vindt, houdt alles op natuurlijk.

Hoewel het een topidee is, is het misschien toch verstandig om de verrassing te 'verpesten' en jullie voornemen even tegen 'm aan te houden. Het is erg lullig als ie straks iets krijgt wat ie eigenlijk niet wil maar niets durft te zeggen.

Maar anders een GS van karton en geef 'm die als symbool en maak er een cheque van.

Pagina: 1 ... 414 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.