Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 413 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
En een allroad? Goeie zitpositie + je kan er lange stukken mee rijden :) ik heb sinds kort een verhoogd schermpje, voor tour-doeleinden, maar daarmee gaat de wind mooi over mn helm heen.

Ik wist trouwens niet dat je al je RBW had, dacht dat je nog aan het lessen was :X

[ Voor 58% gewijzigd door Widow op 28-10-2012 20:31 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha nou bij deze dan. :P Maar nee met allroads heb ik niks eigenlijk... Zit er goed op, maar vaak het gewicht en alles, nee dankjewel.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:49:
Net de schrik van m'n leven gehad; een van de remklauwen aan de voorkant die spontaan van de remschijf af schiet. Godzijdank was ik letterlijk om de hoek van m'n huis, anders was het mooi lopen geweest. :(

Eenmaal thuis aangekomen geconstateerd dat de remklauw gewoon niet met schroeven vast was gemaakt; tenzij de schroeven spontaan zijn verdampt. Toch maar even aangeven bij de bandenboer dat hij de volgende keer de remklauw weer vastschroeft nadat hij de band heeft vervangen.. Pff :o
Gelukkig was ik er nét iets eerder bij toen dat bij mij dreigde te gebeuren. Ik hoorde steeds rammelen bij het aanremmen en kwam er op een gegeven moment achter dat 1 bout al weg was en de andere los was.

Toch niet dezelfde bandenboer?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Joopieboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:46:
Haha nou bij deze dan. :P Maar nee met allroads heb ik niks eigenlijk... Zit er goed op, maar vaak het gewicht en alles, nee dankjewel.
Een KTM 990SMT dan? Sneller en sportiever dan echte allroads, betere zithouding en windbescherming dan een SS of SM, en nog steeds erg veel fun en met z'n 1000cc v-twin vast erg leuk om te rijden!
Lijkt mij de ideale combi tussen fun/sportief/praktisch.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/221841/images/01ktm-smt.jpg

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joopieboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:25:
Street Triple en Z750 heb ik beiden al op gezeten, zit ik echt goed op, rijden ook erg fijn, alleen die wind met snelweg verkeer. Ik ben toch al wat langer en ik zit dan met mijn nek vol in de wind, das niet prettig. :X
weekje wennen en jij rijd weer 160 waar je 50 mag :X heb voor niks mijn kuip verweiderd om rustiger te rijden. gelukkig geen turbulentie meer. *O*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daffie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:45:
[...]

Maar weet iemand of er winkels te vinden zijn waar je ook het e.e.a. kan bekijken of zelfs testen? Want op internet is genoeg te vinden maar het aanbod is zo huge dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Geen ervaring met de apparaatjes an sich, maar wel winkels gezien waar ze eea in testopstellingen hebben liggen: de grotere Louis.de winkels ("Gigastores"), iig in de Gigastore in Dortmund waar ik paar maanden terug was.

Bijkomend voordeel: Louis is doorgaans niet duur.
Bijkomend voordeel2: prima excuus om stukje Autobahn mee te pakken O-)

Oslik blyat! Oslik!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ben toe aan nieuwe laarzen en nu zit ik te twijfelen of ik voor nieuwe off-road laarzen zal gaan.
Ik rijd nu vooral op mn DR-Z en ben van plan vaker off-road ritjes/curssusen te gaan rijden.
Nu was mijn plan om mijn oude laarzen te houden (zijn nog niet helemaal af) en die gaan gebruiken voor de plezier ritjes op mijn Duc en voor het woon-werk verkeer en rijtes op de DR-Z de off-road laarzen.

Is het woon-werk verkeer een beetje te doen op off-road laarzen of gaat dat erg onhandig worden?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

weekje wennen en jij rijd weer 160 waar je 50 mag :X heb voor niks mijn kuip verweiderd om rustiger te rijden. gelukkig geen turbulentie meer. *O*
Idd. Een SS is wat dat betreft minder comortabel op de snelweg hoor :P ja, je bovenlichaam zit uit de wind, maar je nek en hoofd zit vaak vol in de turbulentie, helemaal als je wat langer bent. Als ik een lang stuk moet rijden, ga ik vaak achter het kuipje liggen. Ziet er debiel uit met ~140/150 km/h, maar het rijdt wel comfortabel.
Je nek went gauw genoeg aan het rijden op een naked. De 1e 2 dagen had ik er last van toen ik op vakantie ging met mijn oude GSX (ook naked), maar daarna merk je er niks van.

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daffie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:45:
Aangezien mijn vriendin en een andere vriend binnenkort waarschijnlijk hun papiertje hebben en ook snel daarna een motor, wil ik eens gaan rondneuzen naar verschillende communicatie mogelijkheden. Dat heb ik een poosje geleden ook gedaan, heeft weer even stilgelegen.

Maar weet iemand of er winkels te vinden zijn waar je ook het e.e.a. kan bekijken of zelfs testen? Want op internet is genoeg te vinden maar het aanbod is zo huge dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

EDIT: Ik zal eens wat meer toelichten wat de situatie is.
Mijn vriendin zit redelijk vaak bij mij achterop, alsook andere mensen. Daarom leek het mij handig om een bluetooth intercom set te hebben, waardoor ik dus gewoon met mijn bijrijder kan babbelen. Misschien wil ik, in de toekomst, ook een navi of m'n telefoon gebruiken op de motor en dat kan met zo'n bluetooth intercom oplossing.

Echter, omdat ik ook verwacht dat we na de winter meer in groepen gaan rijden, wil ik eigenlijk ook een portofoon, want ten eerste gaat niet iedereen een bluetooth intercom set kopen, en zo wel, dan niet allemaal dezelfde, en als zelfs dát zo is, dan kunnen er vaak maar max. 4 apparaten aan elkaar gekoppeld worden.
Ook de maximale onderlinge afstand is een rede om voor een portofoon te gaan. Nu had ik een poos geleden al de Midland BT-2 op het oog. Daarmee kan ik met mijn bijrijder praten, muziek luisteren, telefoneren (hoewel ik dat niet van plan was), etc.

En als portofoon had ik de Midland 445 BT op het oog, omdat deze ook over bluetooth beschikt. Zo kan ik dus de porto via bluetooth aan de intercom koppelen.

Dan heb je dus als voordeel:
- Bereik van de portofoon
- Universaliteit van de portofoon (immers, bij portofoons maakt het niet uit of de een een Midland heeft en de ander een Kenwood, gaat toch op frequentie)
- Draadloze oplossing
- Vele mogelijkheden van de intercom

Het enige nadeel: de prijs. Als ik voor deze oplossing ga, en ik ga uit van twee personen, dan is dat 250+88+88= 426, dus € 213,- per persoon.

Aangezien ik dat een best flink bedrag vind leek het mij zo fijn om het eerst eens te kunnen testen.

Zo, einde van wall of tekst.
Heb onlangs zelf een Albrecht AE600s gekocht. Een bedraadde intercom set met veel uitdbreidingsmogelijkheden. Heb deze netjes ingebouwd.
Heb er nog een Midland G9 porto naast aangeschaft, en kan daar als het goed is binnenkort mee uit de voeten, als enkele vrienden hier ook mee aan de gang gaan.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Heb onlangs zelf een Albrecht AE600s gekocht. Een bedraadde intercom set met veel uitdbreidingsmogelijkheden. Heb deze netjes ingebouwd.
Heb er nog een Midland G9 porto naast aangeschaft, en kan daar als het goed is binnenkort mee uit de voeten, als enkele vrienden hier ook mee aan de gang gaan.
Ziet er inderdaad ook goed uit. Is eigenlijk hetzelfde als wat ik op het oog had maar dan inderdaad bedraad i.p.v. via bluetooth.
Bij welke zaak heb je die set gekocht en wát kreeg je dan voor hoeveel euro's? Dus alleen 1 intercom voor X euro, of een duo intercom set voor Y euro, etc etc.

https://freight.associates

• Daffie
dion_b schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:13:
[...]
...

Bijkomend voordeel: Louis is doorgaans niet duur.
Bijkomend voordeel2: prima excuus om stukje Autobahn mee te pakken O-)
Bijkomend voordeel3: Kreeg gisteravond een mailtje van Louis met een 15% korting voucher. Nog ietsje goedkoper :P

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:35:

Is het woon-werk verkeer een beetje te doen op off-road laarzen of gaat dat erg onhandig worden?
Ik weet niet beter... Klos met gemak mijn werkplek binnen met die laarzen.

And it goes BRAAAAAPP!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daffie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Ziet er inderdaad ook goed uit. Is eigenlijk hetzelfde als wat ik op het oog had maar dan inderdaad bedraad i.p.v. via bluetooth.
Bij welke zaak heb je die set gekocht en wát kreeg je dan voor hoeveel euro's? Dus alleen 1 intercom voor X euro, of een duo intercom set voor Y euro, etc etc.
Ae600s kost 100e bij louis.de, en dan ben je voor berijder en duo klaar.

Porto is nog rond de 80 euro extra...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-DG- schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Een KTM 990SMT dan? Sneller en sportiever dan echte allroads, betere zithouding en windbescherming dan een SS of SM, en nog steeds erg veel fun en met z'n 1000cc v-twin vast erg leuk om te rijden!
Lijkt mij de ideale combi tussen fun/sportief/praktisch.
[afbeelding]
Prachtige dingen maar qua budget helaas niet haalbaar. :(
DECOY88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

-tom-562 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Idd. Een SS is wat dat betreft minder comortabel op de snelweg hoor :P ja, je bovenlichaam zit uit de wind, maar je nek en hoofd zit vaak vol in de turbulentie, helemaal als je wat langer bent. Als ik een lang stuk moet rijden, ga ik vaak achter het kuipje liggen. Ziet er debiel uit met ~140/150 km/h, maar het rijdt wel comfortabel.
Je nek went gauw genoeg aan het rijden op een naked. De 1e 2 dagen had ik er last van toen ik op vakantie ging met mijn oude GSX (ook naked), maar daarna merk je er niks van.
Kijk dat is weer de ervaring van mensen die wat langer rijden, ik ben niet langer als een dag met een motor weggeweest dus dan heb je vooral het idee dat je kapot gaat op zo een ding. :+
Ben toe aan nieuwe laarzen en nu zit ik te twijfelen of ik voor nieuwe off-road laarzen zal gaan.
Ik rijd nu vooral op mn DR-Z en ben van plan vaker off-road ritjes/curssusen te gaan rijden.
Nu was mijn plan om mijn oude laarzen te houden (zijn nog niet helemaal af) en die gaan gebruiken voor de plezier ritjes op mijn Duc en voor het woon-werk verkeer en rijtes op de DR-Z de off-road laarzen.

Ik heb zelf Alpine SMX Tour laarzen die waterdicht zijn, erg fijn mee te rijden en niet zo stug als de echt off road laarzen die je vaker ziet. Misschien een idee?

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Joopieboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:
[...]

Ik heb zelf Alpine SMX Tour laarzen die waterdicht zijn, erg fijn mee te rijden en niet zo stug als de echt off road laarzen die je vaker ziet. Misschien een idee?
Dat is misschien ook wel een goed idee ja.
Moet ik alleen wel de afweging maken wat ik dan belangrijker vind; conformt tijdens het niet offroaden of toch wat meer bescherming tijdens het wel offroaden.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Daffie: Als je wat info wil aangaande communicatiesystemen voor op de motor dan moet je eens binnenlopen bij Way-Point voor wat vrijblijvende informatie. Die zaak neemt écht de tijd voor je qua uitleg en (goed) advies. Beter niet op Zaterdag gaan.... dan is't er stervens druk en kun je de koffieautomaat leeg drinken voor je aan de beurt bent (meestal).

Hoef je overigens niet helemaal voor naar Notter te rijden... Hier in de buurt zitten ze ook in Vessem (ongeveer 25Km rijden vanaf je woonplaats :+ ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -DG-
Joopieboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:
[...]
Prachtige dingen maar qua budget helaas niet haalbaar. :(
[...]
Dat ken ik, anders had ik er ook al 1 :P . En de 950 SM dan? Die is een stuk goedkoper.
Redelijk vergelijkbaar verder, maar iets meer hardcore, hoewel daardoor nog meer tussen een SS en SM in.
Ook qua comfort (zeker met evt. een klein windscherm) nog steeds goed te doen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-DG- schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:05:
[...]

Dat ken ik, anders had ik er ook al 1 :P . En de 950 SM dan? Die is een stuk goedkoper.
Redelijk vergelijkbaar verder, maar iets meer hardcore, hoewel daardoor nog meer tussen een SS en SM in.
Ook qua comfort (zeker met evt. een klein windscherm) nog steeds goed te doen.
Mm ook weer zoiets ja, anders proberen om daar ook nog eens mee te gaan rijden dan.

• -DG-
Joopieboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Mm ook weer zoiets ja, anders proberen om daar ook nog eens mee te gaan rijden dan.
Anders is dit natuurlijk ook een optie bij een gewone naked :P :
Afbeeldingslocatie: http://triumph-online.co.uk/ekmps/shops/squaredealsmot/images/675-screen.jpg

Maar zoals gezegd, je went ook redelijk snel aan die wind, hoewel het bij lange stukken 140+ vast wel fijner is met iets meer bescherming.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vrees dat je van dat scherm meer last gaat krijgen dan dat je er voordeel van hebt. Turbulentie op hogere snelheden rond je helm wordt er vaak erger van (al zal dit scherm wél de werveling rond je nek weg nemen qua hoogte en da's vaak de grootste herrie maker).

Ik heb een tijdje een double bubble ruitje op m'n R6 gehad en dat was leuk op 't circuit omdat je er achter kon kruipen, op de openbare weg was 't effect 0,0 ... óf minder.

Dat wat Decoy88 eigenlijk ook al zei: Je went héél snel aan 't naked rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 29-10-2012 19:29 ]

• Widow

Als je niet van die goedkope hardplastic offroad boots koopt komt het wel goed. Ik heb die helaas wel en daar kan ik prima mee rijden maar lopen is een ramp. Een vriend van me heeft a* offroad boots, en die dingen zijn veeeeel soepeler dan die hardplastic dingen die ik heb. Kostte ook wel iets van 450eu, maar dan heb je ook wat :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:23:
Ik vrees dat je van dat scherm meer last gaat krijgen dan dat je er voordeel van hebt. Turbulentie op hogere snelheden rond je helm wordt er vaak erger van (al zal dit scherm wél de werveling rond je nek weg nemen qua hoogte en da's vaak de grootste herrie maker).
Ik zit liever ook met mijn kop vol in de wind. Dat is stabieler dan in de turbulentie van een ruitje. Nu heb ik wel een aerodynamisch stabiele helm; de Schuberth S2. Mijn vorige helm, een HJC IS-16 was veel turbulenter en luidruchtiger. De S2 is ook uitgerust met een "akoestische kraag" zoals Schuberth het noemt. Het is met op- en afzetten wat lastiger, maar als de helm eenmaal zit sluit het ook onder je hoofd beter af. Dat maakt het aerodynamisch veel rustiger, en het geluidsniveau een stuk lager. (Je kunt die kraag er ook uit halen; heb ik laatst eenst gedaan maar dat zit nu erg onwennig...)

Nu zeg ik niet dat je een Schuberth moet halen om de turbulentie te verminderen, maar onderschat niet hoeveel invloed een helm heeft op de turbulentiebeleving.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat wist ik ook al wel een beetje toen ik mijn huidige hjc helm kocht, maar ook omdat ik nog niet helemaal wist wat ik ging rijden heb ik een redelijk neutrale helm gekocht.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het doet niets af aan de kwaliteit van HJC helmen hoor, maar als ik die 2 ga vergelijken is Schuberth op sommige onderdelen toch een klasse apart. Maar goed, dat is de prijs ook. :X
Toch heb ik mijn IS-16 aan mijn moeder gedoneerd, en zelf rij ik alleen nog maar met de S2 rond.

Blijft een raar gezicht, mijn moeder op een pruttelende Puch Maxi met een HJC IS-16 inclusief iridium vizier. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whaha dat is wel vet ja! :D

Mja mijn helm was een 200 euro, zat een zonnebril functie in (ging fijn met de bril) en zat erg goed vond ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/hjc-is-16-zwart.jpg
Achteraf had ik hem liever in het mat zwart gehad mja. :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies die helm maar dan met een blauw iridium vizier heeft mijn ma nu dus. :P
En de zonnebrilfunctie is inderdaad briljant, vooral de knop om hem weer in te klappen als je bijvoorbeeld een tunnel in rijdt. En ook moet ik je gelijk geven wat de bril betreft; dat vindt mijn ma ook fijn. Zelf heb ik geen bril dus ik heb het nooit getest.

[edit]Het standaard transparante vizier zit er ook nog bij hoor, maar vooral op zomerdagen vind ik een getint vizier erg fijn. De zon schittert nog wel eens op het stuur of op het dashboard; het getinte vizier houdt dat tegen. Daarbij wil ik alsnog ook nog de zonnebrilfunctie gebruiken op echt felle dagen. Daarom heb ik nu dus ook weer een getint vizier gekocht. Niet voor de looks, maar puur tegen de schitteringen van de zon.

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-10-2012 20:49 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja en daarom had ik ook deze gekozen, constant een getint vizier is toch minder hoorde ik al, en veel duurdere zaten wel beter en blijven ook beter maar om nu een 6/7/800 euro aan een helm uit te gaan geven... Dat komt nog wel een keer. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qua helmen: X-Lite X802 & X702 (waarbij ik die laatste alleen maar heb vanwege het achteraf ingebouwde N-COM systeem wat niet in de 802 past).

Prijzen... Tsja ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 29-10-2012 20:56 ]

• Daffie
wimmel_1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:02:
@ Daffie: Als je wat info wil aangaande communicatiesystemen voor op de motor dan moet je eens binnenlopen bij Way-Point voor wat vrijblijvende informatie. Die zaak neemt écht de tijd voor je qua uitleg en (goed) advies. Beter niet op Zaterdag gaan.... dan is't er stervens druk en kun je de koffieautomaat leeg drinken voor je aan de beurt bent (meestal).

Hoef je overigens niet helemaal voor naar Notter te rijden... Hier in de buurt zitten ze ook in Vessem (ongeveer 25Km rijden vanaf je woonplaats :+ ).
Thanks! Zal ik op het lijstje zetten ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:23:
Ik vrees dat je van dat scherm meer last gaat krijgen dan dat je er voordeel van hebt.
Inderdaad. Er is maar één ding erger dan géén scherm, en dat is een slecht scherm. Om goede windbescherming te bieden moet het eigenlijk in de windtunnel ontworpen zijn. Dan heb je hele fijne windbescherming, die ook nog eens de regen (deels) en de kou weg houdt. Maar als je een schermpje hebt dat alleen maar een stuk plastic is dat in de weg zit, krijg je turbulentie. En dat is heel erg vermoeiend en oncomfortabel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met mijn motor is de herrie ook minder als ik zodanig ga zitten dat ik met met helm boven de turbulentie uitkom. De meeste ruitjes doen meer kwaad dan goed.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:05:
Achteraf had ik hem liever in het mat zwart gehad mja. :P
Op mat zwart zie je alles. Als je hem bijvoorbeeld op een kast zet en je schaaft per ongeluk tegen de muur, is je helm direct een puinhoop. Op glanzend zwart zie je dat niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:38:
Met mijn motor is de herrie ook minder als ik zodanig ga zitten dat ik met met helm boven de turbulentie uitkom. De meeste ruitjes doen meer kwaad dan goed.
Klopt. Het kleine pisruitje op mijn oude K1100RS had dan ook een heel slim spoilertje die je met een muntstuk kon verstellen zodat de wind precies over je helm heen ging. Net als die 'lipjes' die je tegenwoordig veel op bv de GSen ziet. Die hebben dezelfde functie.
Voor sommigen (meestal lange mensen) is de ruithoogte van de RT niet hoog genoeg, maar voor mij is ie prima. Ik kan met mijn hand voelen dat de wind precies over de bovenkant van mijn helm scheert. En dat is goed, want daar zitten de lucht happers die mijn hoofd koel houden. In de zomer zet ik de ruit bewust een stuk lager, anders krijg ik te weinig koeling op mijn arme hoofd.

Je went natuurlijk aan de wind als je op een naked rijdt, maar het is en blijft een aanslag op je lijf als je enkele uren moet rijden. Op de snelweg dan. Op binnenwegen/dijkjes zal je er niet heel veel van merken omdat de snelheid lager is. Maar snelweg etappes ben je na een uur of 5 in het zadel wel een stuk vermoeider dan wanneer je met een volle kuip zou rijden. Een goed ontworpen kuip dan. Dat rare tophalfje op mijn oude Diversion 600 sloeg echt nergens op. En die gekke onderkuip die je er voor veel geld bij kon krijgen was alleen een optisch ding. Geen enkele bescherming voor benen/voeten.

Vergelijk het met naar Parijs rijden in een Lada of in een Mercedes. Wie stapt frisser uit?

Verwijderd

als je last hebt van wind, ga lekker cabrio rijden achter een voorruit en een windstopper achter je nek.

Van die verhogende ruitjes of toevoegingen op de bestaande ruiten heb ik er een stel verkocht.
maar het helpt toch niet....

er komt een snelheid dat die turbulentie je raakt terwijl je op de snelweg zit.
maar met zon ruitje komt die turbulentie alleen maar 10kmh later.

het enige waar ik echt van sta te kijken dat echt werkt zijn die opblaaskussens voor als je zadelpijn hebt.
Voor de rest is het meeste gewoon rommel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:45:
als je last hebt van wind, ga lekker cabrio rijden achter een voorruit en een windstopper achter je nek.

Van die verhogende ruitjes of toevoegingen op de bestaande ruiten heb ik er een stel verkocht.
maar het helpt toch niet....

er komt een snelheid dat die turbulentie je raakt terwijl je op de snelweg zit.
maar met zon ruitje komt die turbulentie alleen maar 10kmh later.
Dus werkt het wel. Je moet niet steeds harder gaan rijden natuurlijk. Een beetje vreemde uitspraak. Het werkt prima.

Maar goed, ieder het zijne natuurlijk. De een rijdt graag comfortabel, de ander wil met de neus in de wind. Prima. De lol wordt er niet minder om.

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 30-10-2012 07:54 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In een cabrio werkt het ruitje dat alleen wat groter is maar verder hetzelfde idee is ook niet als je 230 rijdt. Vreemde vergelijking wordt er gemaakt die zichzelf tegen spreekt. Je moet gewoon niet harder gaan rijden als je een ruitje zoekt voor meer comfort.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Op mat zwart zie je alles. Als je hem bijvoorbeeld op een kast zet en je schaaft per ongeluk tegen de muur, is je helm direct een puinhoop. Op glanzend zwart zie je dat niet.
Of ik ben gewoon extreem zuinig op mijn spullen, of die krasgevoeligheid van een matte helm valt wel mee. Maar ik denk ook dat dat vooral wordt bepaald door het materiaal van de buitenschaal. In ieder geval zag ik op de glanzende IS-16 meer krassen dan op de matte S2 (die heeft helemaal geen krasjes tot nu toe).

Verwijderd

Ook ik mag me melden als bezitter van het A rijbewijs. Gisteren af mogen rijden in de gietende regen zonder enige ervaring in de regen. Het was best een leuke rit welke we hebben gereden, ik zal deze zo nog even in maps aanmaken.
Om nog even terug te komen op de rit zelf - het voelde alsof ik de slechtste rit in mijn hele leven heb gereden, zenuwen, nieuwe weersomstandigheden en die constante druk van de examenauto achter je doen niet veel goeds met je. Het stukje dat de examenauto me kwijt was (stoplichten, ong 5min) reed ik mijns inzien nog het beste. Anyway, het maakt allemaal niet uit, het pasje is volgende klaar en dan kan ik lekker op de motor stappen wanneer ik maar wil.

Nu nog even uitzoeken welke...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:32:

Om nog even terug te komen op de rit zelf - het voelde alsof ik de slechtste rit in mijn hele leven heb gereden, zenuwen, nieuwe weersomstandigheden en die constante druk van de examenauto achter je doen niet veel goeds met je. Het stukje dat de examenauto me kwijt was (stoplichten, ong 5min) reed ik mijns inzien nog het beste.
Precies. Gas geven en los rijden die volgauto :)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Zwarte stift doet wonderen!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:32:
Ook ik mag me melden als bezitter van het A rijbewijs. Gisteren af mogen rijden in de gietende regen zonder enige ervaring in de regen. Het was best een leuke rit welke we hebben gereden, ik zal deze zo nog even in maps aanmaken.
Om nog even terug te komen op de rit zelf - het voelde alsof ik de slechtste rit in mijn hele leven heb gereden, zenuwen, nieuwe weersomstandigheden en die constante druk van de examenauto achter je doen niet veel goeds met je. Het stukje dat de examenauto me kwijt was (stoplichten, ong 5min) reed ik mijns inzien nog het beste. Anyway, het maakt allemaal niet uit, het pasje is volgende klaar en dan kan ik lekker op de motor stappen wanneer ik maar wil.

Nu nog even uitzoeken welke...
Gefeliciteerd!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:45:
het enige waar ik echt van sta te kijken dat echt werkt zijn die opblaaskussens voor als je zadelpijn hebt.
Hoebedoelu?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Postman81 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Zwarte stift doet wonderen!
Op een matzwarte helm? Dat ziet er nog niet uit...

Heb zelf een matzwarte C3, en dat is inderdaad goed oppassen...

• Widow
Ja idd, wat is dat voor iets, klinkt goed :P

• Postman81
  • Niet online

Postman81

MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Op een matzwarte helm? Dat ziet er nog niet uit...

Heb zelf een matzwarte C3, en dat is inderdaad goed oppassen...
Op een zwarte helm valt een zwarte streep minder op als een witte...
Widow schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Ja idd, wat is dat voor iets, klinkt goed :P
Waarschijlijk een Airhawk. Een vriend van me is er ook erg over te spreken.

[ Voor 28% gewijzigd door Postman81 op 30-10-2012 17:15 ]

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 21:33
Net flinke file op de A2, A'dam > Utrecht. Reed er vrij makkelijk 'doorheen', maar op gegeven moment dacht ik, waarom zou ik eigenlijk, als ik ook gewoon over de 'vluchtstrook' aan de linkerkant kan rijden, en dan wel een beetje rechts houden en vaak spiegelen, en met 50-60kmh, dus niet asociaal hard. Een andere motorrijder volgde al snel.

Verklaart iemand mij voor gek? Verboden, gegarandeerd een bekeuring?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Postman81 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Op een zwarte helm valt een zwarte streep minder op als een witte...
Mijn mat witte zomer helmpje is na 1 seizoen al een en al veeg en kras.
Okay ik ben er misschien wat minder voorzichtig mee maar dan nog is het ook niet meer fatsoenlijk te krijgen. Zeker van die zwarte vegen er in krijg je niet meer weg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Verwijderd
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:23:
Net flinke file op de A2, A'dam > Utrecht. Reed er vrij makkelijk 'doorheen', maar op gegeven moment dacht ik, waarom zou ik eigenlijk, als ik ook gewoon over de 'vluchtstrook' aan de linkerkant kan rijden, en dan wel een beetje rechts houden en vaak spiegelen, en met 50-60kmh, dus niet asociaal hard. Een andere motorrijder volgde al snel.

Niet slim, auto's verwachten je daar niet. Zul je net zien dat een auto naar links schuift om een motorrijder er door te laten en jou daar mee schept.

De Nederlandse wegen zijn breed genoeg om zelfs met een Goldwing of GS1200 + koffers er doorheen te kunnen, dan heeft het weinig nut om er links langs te gaan.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Marc Rademaker: lijkt mij ook niet slim, en inderdaad verboden. Het huidige gedoogbeleid staat toe dat je tussen de twee meest linker banen door mag rijden. Ik ga daar zelf ook altijd van uit, en als ik met de auto ben rijd ik op de meest linker baan dus zoveel mogelijk links (soms zelfs een beetje op die 'vluchtstrook'), en op de baan rechts ervan probeer ik zoveel mogelijk rechts te houden. Ik verwacht dus dat daar rijden je wat onprettige verrassingen kan opleveren en als je iets niet wil is dat het wel (zeker in de spits).

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:38:
@Marc Rademaker: lijkt mij ook niet slim, en inderdaad verboden. Het huidige gedoogbeleid staat toe dat je tussen de twee meest linker banen door mag rijden. Ik ga daar zelf ook altijd van uit, en als ik met de auto ben rijd ik op de meest linker baan dus zoveel mogelijk links (soms zelfs een beetje op die 'vluchtstrook'), en op de baan rechts ervan probeer ik zoveel mogelijk rechts te houden. Ik verwacht dus dat daar rijden je wat onprettige verrassingen kan opleveren en als je iets niet wil is dat het wel (zeker in de spits).
niks geen gedoog beleid, er is geen wet die filteren verbied dus 100% legaal.
Er zijn alleen wel gedragregels om problemen te voorkomen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• teacher
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Over de redresseerstrook rijden is (imho) dezelfde overtreding als rijden op de vluchtstrook.
340 eutjes.

Wise enough to play the fool

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Idd, wieltjes mooi langs dat lijntje, dan kan elk bankstel er nog makkelijk tussendoor... (als die persoon rechts/in het midden ook z'n koffie op heeft tenminste)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

ik bedoel deze dingen
http://www.airhawk.nl/

ziet er mischien niet uit, maar werken echt heel goed.

en kwa wind weerstand, 253kmh is nog steeds prima te doen op een naakte motor (getest met een K1200R)
Gewoon je stuur niet los laten, ik begrijp die onzin niet echt van "voelt alsof je kop van je romp word gerukt" hebben motorrijders soms geen nekspieren meer?... stelletje watjes tegenwoordig :p

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:50:
ik bedoel deze dingen
http://www.airhawk.nl/

ziet er mischien niet uit, maar werken echt heel goed.
Dat vind ik dan weer onzin. Maar ja...ik heb een bankstel, dus ik zit altijd goed :+

En rij nu eens met die K1200 naar Zuid Frankrijk met 254... ;) Op een motor waar je veel/lange stukken mee reist is een (goed) ruitje/scherm/kuip een hele fijne luxe die je pas gaat waarderen als je 'm niet meer hebt. Ik ben op een Tenere naar Dakar gereden en hoewel dat dan met gangetje 100-110 gaat, is het wel erg fijn als je uit de wind kunt zitten (zeker met een crosshelm). Ook als het regent scheelt het een heel stuk van je natte pak. Je went eraan en ik heb wat dat betreft niet afgezien, maar op de RT had het eerste stuk naar Zuid Spanje een fluitje geweest. Dat heb ik in 2009 gedaan met 2 vingers in de neus. No sweat.

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
Marc Rademaker schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:23:

Niet alleen is dit niet slim vanwege het feit dat automobilisten je daar niet verwachten (en de ruimte een stuk krapper is) het is ook nog eens slecht voor je motorfiets.

Al het puin na een ongeluk/aanrijding word links van de snelweg, en op de vluchstrook weggeveegd. De kans dat je een lekke band d.m.v. een spijker/puin/glas krijgt is erg groot.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:26:
een hele fijne luxe die je pas gaat waarderen als je 'm niet meer hebt
Dé redden om het dus maar niet te proberen: Zolang je het niet ervaren hebt, ben je blij zonder :-)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ricepuppet schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:22:
[...]

Niet alleen is dit niet slim vanwege het feit dat automobilisten je daar niet verwachten (en de ruimte een stuk krapper is) het is ook nog eens slecht voor je motorfiets.

Al het puin na een ongeluk/aanrijding word links van de snelweg, en op de vluchstrook weggeveegd. De kans dat je een lekke band d.m.v. een spijker/puin/glas krijgt is erg groot.
Met ^^

Daarnaast, als er automobilisten moeten uitwijken vanwege plotseling remmen oid. welke richting kiezen ze dan ? juist..links...waar jij rijd...maar dan niet meer...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 13:25
ToolkiT schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

niks geen gedoog beleid, er is geen wet die filteren verbied dus 100% legaal.
Er zijn alleen wel gedragregels om problemen te voorkomen..
Er is dan misschien officieel geen wet die het verbied, maar als we teveel 'zomaar wat doen' dan zie ik de overheid er wel voor aan dat ze het alsnog gaan verbieden. Laten we ons dus vooral netjes aan de gedragsregels houden en blij zijn dat het nu (nog) mag...

Maar ik heb makkelijk praten want ik ben überhaupt nog niet op de snelweg geweest. Volgende week met les pas :) Tot nu toe sluit ik zelfs netjes rechtsachter aan bij een dubbele rijstrook voor rechtdoor etc. De BMW waar ik op les heeft een beetje een 'aparte' koppeling vind ik. Het begin is soepel, en rond het aangrijpingspunt verandert de weerstand waardoor ik nog wel eens moeite heb met snel optrekken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat klinkt bekend. Daarom was ik op de lesmotor ook soms wat (te!) voorzichtig. Op mijn eigen motor was dat "te" al snel weggevallen, puur omdat ik de motor beter kende en er meer op durfde vertrouwen.

• Daffie
Ik heb alleen nu op mijn eigen motor dat ik soms iets verkeerd doe met schakelen. Wat precies weet ik niet, misschien niet de goede gas-geven/koppelen verhouding, maar soms KLAK't hij echt de versnellingen door. Beetje zo'n geluid wat je hebt als je van N naar 1 gaat, dan wil hij soms ook wel eens een flink KLAK geluid maken. Maar dat heb ik dus soms ook nog met schakelen van 2 naar 3 of verder. Ik merk wel dat het vaak goed gaat als ik een beetje gas blijf geven tijdens het schakelen maar soms schiet ik daarin wat uit dus dan hoor je een beetje hard vroem als ik schakel. En dan kijken de mensen eng. En dan ben ik bang. En dan stap ik af en ga ik op de vluchtstrook huilen. Heel hard. Tot er iemand komt kijken. En dan zeg ik: "Wat doe je. Ga eens weg.". En dan voel ik me ineens heel goed. En dan spring ik op de motor. En rij ik lekker verder.
:D.
Woensdag ook-gek-doen-dag.

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
prutsger schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Er is dan misschien officieel geen wet die het verbied, maar als we teveel 'zomaar wat doen' dan zie ik de overheid er wel voor aan dat ze het alsnog gaan verbieden. Laten we ons dus vooral netjes aan de gedragsregels houden en blij zijn dat het nu (nog) mag...
Er is een wet voor wat betreft tussen de auto's door rijden. Puur ter bevordering van de veiligheid van de motorrijder. Deze komt inclusief verboden en geboden.
1. tussen de 2 meest linker banen.
2. snelheidsverschil van max 10 km/h t.o.v. de auto's tot een maximum van 45 km/h.
3. bij het verplaatsen naar de rijbaan (omdat einde file of harder dan 45 km/h) knippertje gebruiken.
4. alarmlichten zijn verboden! (evenals het naar binnen vouwen van zijspiegel)

Houd je je hier niet aan, kan je bekeurd worden. Simple as that.

Het feit dat ik bovenstaande regels oprek tot ze voldoen aan mijn wensen, laat ik buiten beschouwing.
Ik rij ook geen 50 binnen bbk, 80 buiten bbk en 120 op de snelweg.
En als het donker is en het regent doe ik gewoon mijn alarmlichten aan.
Ook zie ik stoplichten vaak aan voor potentiele files.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
Daffie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:32:
Ik heb alleen nu op mijn eigen motor dat ik soms iets verkeerd doe met schakelen. Wat precies weet ik niet, misschien niet de goede gas-geven/koppelen verhouding, maar soms KLAK't hij echt de versnellingen door. Beetje zo'n geluid wat je hebt als je van N naar 1 gaat, dan wil hij soms ook wel eens een flink KLAK geluid maken. Maar dat heb ik dus soms ook nog met schakelen van 2 naar 3 of verder.
Voor Kawasaki's is het in ieder geval niet heel vreemd, mijn ZX6R heeft het ook en ik weet dat heel wat andere modellen hetzelfde hebben. Maar ik heb ook weleens BMW's en Suzuki's gehoord die hetzelfde doen.

Zelfde als een "false neutral" tussen de 2 en 3 en een stationair geluid waarbij alle 4 cilinders niet helemaal lekker rond lijken te lopen. Niks van aan trekken, zijn allemaal van die standaard Kawasaki dingetjes. Gewoon lekker doorrijden :P

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
UTwizard schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Voor Kawasaki's is het in ieder geval niet heel vreemd, mijn ZX6R heeft het ook en ik weet dat heel wat andere modellen hetzelfde hebben. Maar ik heb ook weleens BMW's en Suzuki's gehoord die hetzelfde doen.

Zelfde als een "false neutral" tussen de 2 en 3 en een stationair geluid waarbij alle 4 cilinders niet helemaal lekker rond lijken te lopen. Niks van aan trekken, zijn allemaal van die standaard Kawasaki dingetjes. Gewoon lekker doorrijden :P
Mijn GPz heeft precies hetzelfde.. is een Kawa dingetje :P

• Ricepuppet
Daffie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:32:
Ik merk wel dat het vaak goed gaat als ik een beetje gas blijf geven tijdens het schakelen maar soms schiet ik daarin wat uit dus dan hoor je een beetje hard vroem als ik schakel. En dan kijken de mensen eng. En dan ben ik bang. En dan stap ik af en ga ik op de vluchtstrook huilen. Heel hard. Tot er iemand komt kijken. En dan zeg ik: "Wat doe je. Ga eens weg.". En dan voel ik me ineens heel goed. En dan spring ik op de motor. En rij ik lekker verder.
:D.
Woensdag ook-gek-doen-dag.
Ik moest hier om lachen. Dacht, waar gaat dit nou naartoe :P
prutsger schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:09:
[...]
Je maakt er ook geen vrienden mee en verpest het voor de rest van de motorrijders. Ik schaam me soms kapot als ik motor rijd en ik het rijgedrag zie van sommige motorrijders. Echte facepalm momenten.

Verder denk ik dat als je zulke capriolen uithaalt, je een art.5 wVw kan verwachten (of in elk geval, een flinke waarschuwing en toespraak waar je je voor zal schamen)
Serotonine schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:50:
[...]
4. alarmlichten zijn verboden! (evenals het naar binnen vouwen van zijspiegel)
Ik heb dan op mijn Fazer geen alarmlichten zitten, maar ik zou dit graag willen. Het verhinderd mij vaak genoeg dat ik tijdens files niet eens tussen auto's ga rijden. Heb al een keer of drie meegemaakt dat automobilisten van baan wisselen zonder te kijken en geen richting aangeven. Gelukkig lette ik wel goed op en kon ik telkens op tijd remmen. Ook tussen twee vrachtwagens rijden - ja, vrachtwagen bezitten af en toe ook de linker en middenbaan op snelwegen/industriegebied - doe ik NOOIT meer :-(

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Monteur belde net, meevaller voor de grote beurt, alle slijtage onderdelen kunnen nog lang mee. Vloeistoffen vervangen, smeerpunten weer lekker in het vet gezet en hij kan er weer 10k km tegen aan. *O*

De trilling die ik had in het voorwiel hoorde de monteur wel vaker met MPR2 banden. Hij gaf aan het lager gecontroleerd te hebben, balhoofd staat goed, veren staan keurig in de olie. Gelukkig niets aan de hand dus. :)
Ik heb dan op mijn Fazer geen alarmlichten zitten, maar ik zou dit graag willen.
Dan heb je een jonge Fazer? Want ik meen dat alle FZS600's dit wel aan boord hadden. Ideaal imho,

[ Voor 55% gewijzigd door _Apache_ op 31-10-2012 11:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Ricepuppet schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:00:
Ik heb dan op mijn Fazer geen alarmlichten zitten, maar ik zou dit graag willen. Het verhinderd mij vaak genoeg dat ik tijdens files niet eens tussen auto's ga rijden. Heb al een keer of drie meegemaakt dat automobilisten van baan wisselen zonder te kijken en geen richting aangeven. Gelukkig lette ik wel goed op en kon ik telkens op tijd remmen. Ook tussen twee vrachtwagens rijden - ja, vrachtwagen bezitten af en toe ook de linker en middenbaan op snelwegen/industriegebied - doe ik NOOIT meer :-(
Op mijn Varadero zaten ze ook niet. Ik vond het wel belangrijk, daarom bij Mototronix een alarmlichtmodule gekocht. Werkt als een tierelier. (Ja je kan het ook zelf in elkaar knutselen, maar daar had ik geen tijd/zin in)

• Marc Rademaker
Hrm, ok, ik ben overtuigd, knal voortaan wel weer tussen de 2 linker rijbanen door. Vond het gewoon nogal aantrekkelijk. Geen last van auto's die denken dat de andere rijbaan harder gaat of auto's die soms bijna express de ruimte zo klein mogelijk maken. Er lag inderdaad wel troep op die redresseerstrook, daar heb ik wel op gelet.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Probleem met die strook is dat er ook vaak troep ligt, waar je best goed op kan lekrijden (en zie dan maar een 200kg zware motor naar de vluchtstrook te krijgen ;-) ).

* _Apache_ moet beter lezen

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 31-10-2012 11:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Daffie
Marc Rademaker schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:24:
Er lag inderdaad wel troep op die redresseerstrook, daar heb ik wel op gelet.
_Apache_ schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:26:
Probleem met die strook is dat er ook vaak troep ligt, waar je best goed op kan lekrijden (en zie dan maar een 200kg zware motor naar de vluchtstrook te krijgen ;-) ).
Beetje mosterd na de maaltijd hé!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heren scott oiler gebruikers:

Ik heb nu een scott oiler maar merk dat hij eigenlijk alleen maar 1 kant van de ketting smeert. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie de dual injector geïnstalleerd?

Nu kan ik alsnog met de spuitbus aan de gang :X

• Ricepuppet
_Apache_ schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:10:
Dan heb je een jonge Fazer? Want ik meen dat alle FZS600's dit wel aan boord hadden. Ideaal imho,
Fazer uit 1999. Toen ik hem had gekocht, vroeg ik er pas naar. Kreeg nee als antwoord. Was wel een domper, mijn Virago hiervoor had ook geen alarmlichten.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Erikje_ schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:29:
Heren scott oiler gebruikers:

Ik heb nu een scott oiler maar merk dat hij eigenlijk alleen maar 1 kant van de ketting smeert. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie de dual injector geïnstalleerd?

Nu kan ik alsnog met de spuitbus aan de gang :X
Ik heb inderdaad de dual injector geïnstalleerd. Werkt prima. :)

• dion_b
  • Laatst online: 07:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, vanochtend een halve bus tectyl leeggespoten op de onderkant van 'n pleepot, dat zou het de komende maanden enigszins pekelvast moeten maken. Bij aankomst op werk rook het iig naar warme hars (geheid druppeltjes op uitlaatbochten terechtgekomen).

Maar tussendoor een leuke: m'n eerste aanrijding met auto gehad :X

Gelukkig even zacht als dat het debiel was, ik voelde het niet eens, hoorde het alleen maar.

Situatie:
Wibautstraat in A'dam stond weer eens vast richting centrum. Ik moest vanaf zijstraat linksaf A'dam uit, dus de vaste verkeersstroom kruisen. ZIj hadden rood en blokkeerden kruispunt volledig op moment dat ik groen had. Maar op een motor kun je er tussendoor. Auto met aanhanger die grootste blokkeerder was zag dat hij in de weg zat en reed metertje vooruit naar de bumper van z'n voorligger. Meter is zat ruimte voor een motor. Ik keek in ogen van dame in koekblik erachter, zij keek terug. Ik reed door gat, zij reed tegelijkertijd gat doodleuk dicht. Ze schampte net met d'r bumper mijn kofferbak.

Gelukkig was het zo zacht dat ik alleen 'pok' hoorde en niets voelde, ik kon niet eens een kras zien bij mij, en bij haar zou nog een kras totaal niet opgevallen zijn.

Vloeken en schelden en tieren en toeteren dat ze deed |:( - maar goed na tot bedaren gekomen tot conclusie gekomen dat we elkaar niet lief vonden maar dat er verder niets af te handelen viel. Bijna jammer gezien haar vrolijke houding, maar ik had idd ook betere dingen te doen dan wachten tot politie voor niets door die file heengewurmd was. Lekker begin van je dag...

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b, ook al lijk je geen schade te hebben, als het jouw fout niet is, altijd een schadeformulier invullen. Mocht je er bij thuiskomst achter komen dat er een kabel bekneld zit onder je kuip, dat er een beugeltje kapot is gegaan of een plastic oog is uitgescheurd sta je een heel stuk sterker en kun je een schade-expertise uit laten voeren.

Daarnaast kost het haar ook nog eens een hoop tijd en geld, dubbel mooi.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
Wat een onwetendheid toch. Ze ziet toch dat zij niet verder kan rijden en dat jij er langs wil?

Ik heb zojuist even een korte Twente toer gereden :P Grappig was dat ik ergens tussen Weerselo en Almelo zat en dat ik ineens een motorrijder z'n land zag bewerken met z'n motor :+ Helemaal onder de modder, maar wel leuk om te zien :D

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Deze laarzen zijn het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.roostracing.co.uk/images/Alpinestars/tech6_new_silver.jpg

Alpinestars Tech 6 in zilver.
Deze worden (volgens mij) niet meer gemaakt, maar ik vond ze bij Termaat in de aanbieding :D
Nu maar hopen dat ze goed passen...

• Blue-eagle
  • Niet online
Mening gevraagd: op de snelweg, 2 rijstroken, een vrachtwagen haalt een ander in. Er zitten verder geen auto's achter maar ik kom er wel aanrijden met ~140 km/u. De inhalende vrachtwagen ziet mij aankomen, knippert met zijn lichten, en gaat verder naar links rijden. De rechter vrachtwagen lijkt ook minimaal naar rechts te gaan. Alles wijst erop dat ze mij de ruimte gunnen om er tussendoor te rijden.

Ikzelf heb weinig moeite met dit soort situaties en rij gerust met een aangepaste snelheid tussen 2 vrachtwagens door. Wettelijk gezien mag het waarschijnlijk/natuurlijk niet * maar daar gaat de vraag ook niet over ;)

Q1: Doen jullie dit weleens? Zo niet, zou je het doen?

* Was inhalen tussen de de meest linker rijstroken niet toegestaan, wettelijk gezien, bij alle verkeer dat langzamer rijdt dan de maximum toegestane snelheid? As in: de definitie van "file" staat nogal open ter interpretatie, en als motorrijder mag je inhalen bij filevorming. In alle theorieboeken staat het, is mij verteld, verkeerd aangegeven. In de wet staat niks over "tot 50 km/u." of iets dergelijks.

Q2: Klopt dit?

• Ricepuppet
Blue-eagle schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:55:
Mening gevraagd: op de snelweg, 2 rijstroken, een vrachtwagen haalt een ander in. Er zitten verder geen auto's achter maar ik kom er wel aanrijden met ~140 km/u. De inhalende vrachtwagen ziet mij aankomen, knippert met zijn lichten, en gaat verder naar links rijden. De rechter vrachtwagen lijkt ook minimaal naar rechts te gaan. Alles wijst erop dat ze mij de ruimte gunnen om er tussendoor te rijden.

Ikzelf heb weinig moeite met dit soort situaties en rij gerust met een aangepaste snelheid tussen 2 vrachtwagens door. Wettelijk gezien mag het waarschijnlijk/natuurlijk niet * maar daar gaat de vraag ook niet over ;)

Is dit een serieuze vraag?

Waarom doe je dit? Dat is pas een serieuze vraag. Ik ben dan blijkbaar niet zo een durfal als jij, maar dit, dit zou ik echt NOOIT doen.

Stel, je hebt het verkeerd begrepen van een van de vrachtwagens. Dan ben jij de lul. Gesquished tussen twee vrachtwagens. Ik neem dat soort risico's, 0%.

Dan maar wat gas terug en geduld hebben. Scheelt je wellicht een enkeltje ziekenhuis/dood.

• Blue-eagle
  • Niet online
Vrachtwagens rijden over het algemeen niet tegen elkaar aan bij inhaalmanoeuvres ;) Mijn reden: zij rijden 80 km/u. Ik kan inhalen met 90 of 100 en daarna mijn weg vervolgen. Als de ruimte beperkt is doe ik het ook niet, want dood gaan enzo, maar over het algemeen is er genoeg ruimte voor een auto om er tussendoor te rijden. Als smalle motor is het helemaal peanuts.

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32

Mocht je visueel contact hebben met beide chauffeurs, en beide gebaren dat je er langs mag, zou ik het heel misschien overwegen.

Voor hetzelfde geld pakt die ene chauffeur iets uit het handschoenenvakje, merkt dat ie iets afwijkt van de rechte lijn en corrigeert wanneer jij tussen de twee wagens in rijdt.....
....

Beter is even wachten.. Als iedereen 120 rijdt en 2 vrachtwagens rijden 80 en 82 km/h moet je gewoon even wachten.
Wanneer je er langs kan, 2 versnellingen terug en tot diep tegen de begrenzer tijd inhalen wat je moest 'wachten' :)

• Widow
In NL niet, ik denk dat die vrachtwagens eerder zo ver van elkaar gaan rijden om plotselinge zijwind op te vangen ofzo. In Italie merk je echter op provinciale wegen dat auto's voor je aan de kant gaan, maar daar zijn de rijstroken ook anderhalf keer zo breed als hier. Dus als de auto die voor je rijd aan de kant gaat, en het toekomende verkeer doet dat ook een beetje, kan jij er met je motor makkelijk tussendoor. En dat heb ik daar ook best veel gedaan, ze lijken daar meer rekening te houden met motoren en motorscooters :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

* Was inhalen tussen de de meest linker rijstroken niet toegestaan, wettelijk gezien, bij alle verkeer dat langzamer rijdt dan de maximum toegestane snelheid? As in: de definitie van "file" staat nogal open ter interpretatie, en als motorrijder mag je inhalen bij filevorming. In alle theorieboeken staat het, is mij verteld, verkeerd aangegeven. In de wet staat niks over "tot 50 km/u." of iets dergelijks.

Wet schmet. Ik doe dat wat op het moment het meest oppertuun is. Mocht dat een passeer actie als die van jou zijn dan doe ik dat. Onder een vrachtwagen door rijden zou ik ook nog over wegen als het zou passen. Zo'n special convooi voor een brugspant, daar pas ik wel onderdoor.

And it goes BRAAAAAPP!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:15:
dion_b, ook al lijk je geen schade te hebben, als het jouw fout niet is, altijd een schadeformulier invullen. Mocht je er bij thuiskomst achter komen dat er een kabel bekneld zit onder je kuip, dat er een beugeltje kapot is gegaan of een plastic oog is uitgescheurd sta je een heel stuk sterker en kun je een schade-expertise uit laten voeren.

Daarnaast kost het haar ook nog eens een hoop tijd en geld, dubbel mooi.
Ik weet niet hoe het geregeld is in NL, maar in BE mag je pas het kruispunt op wanneer je ook zeker bent dat je het kunt verlaten. Madam koekblik heeft dit niet gedaan, waarvoor ze een boete zou kunnen krijgen.

dion_b kon met zijn motor het kruispunt wel verlaten, hoewel zijn rijstrook niet vrij was.

Dit heeft echter geen enkele invloed op de aanrijding. Madam koekblik is niet door het rood gereden en kwam van rechts, waardoor zij dus in haar recht zou zijn. Hoewel ze wel verder het kruispunt opreed toen het reeds rood was.

Een beetje een twijfelgeval, als je het mij vraagt. Afhankelijk van hoe ver madam koekblik al op het kruispunt stond...

[ Voor 10% gewijzigd door Big Womly op 31-10-2012 16:32 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Big Womly schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Ik weet niet hoe het geregeld is in NL, maar in BE mag je pas het kruispunt op wanneer je ook zeker bent dat je het kunt verlaten. Madam koekblik heeft dit niet gedaan, waarvoor ze een boete zou kunnen krijgen.

dion_b kon met zijn motor het kruispunt wel verlaten, hoewel zijn rijstrook niet vrij was.

Dit heeft echter geen enkele invloed op de aanrijding. Madam koekblik is niet door het rood gereden en kwam van rechts, waardoor zij dus in haar recht zou zijn. Hoewel ze wel verder het kruispunt opreed toen het reeds rood was.

Een beetje een twijfelgeval, als je het mij vraagt. Afhankelijk van hoe ver madam koekblik al op het kruispunt stond...
achterkant geraakt vrouw blind. verhaal afgesloten

en over risicovol inhalen. was het bij mij een verlengde en verhoogde sprinter op een dijkje inhalen. oven de resterende 30 cem asfalt. oftewel met een gekantelde motor erlangs >:)

en vlot filerijden in istanbul met 115cm breede bagage zooi achterop. met voor een stuurtje van 75cm _O-

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 31-10-2012 17:08 ]

• Verwijderd
  • Niet online
Volgens mij mag je volgens de wet links inhalen op dezelfde rijstrook. Ik doe dit in de file wel eens als ik niet tussen de twee linker rijstroken door kan, omdat degene op de linkerbaan compleet rechts staat.

Je kunt alleen wel een artikel 5 aan je broek krijgen als je dat op hoge snelheid doet.

• Widow
Mwooaaap, lekker op de motor naar het werk vandaag 8) was aardig weer dus kon zomaar wel eens het laatste ritje zijn. Ahh wat is het heerlijk om gewoon langs die rijen stilstaand blik te kunnen. Kost me wel een lading benzine omdat ik een auto van de zaak heb, maar het was het waard vandaag :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GenjiBlade schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:
[...]
Mijn GPz heeft precies hetzelfde.. is een Kawa dingetje :P
Nietus! Het is een BMW dingetje... :+

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Beste Mede tweakers,

binnenkort ben ik van plan een motor te gaan kopen. alleen heb ik zelf niet super veel verstand van motors en heb op het moment zelf nog geen rijbewijs. mijn vraag was of hier mischien iemand is die verstand heeft van motors en eventueel mee wil gaan tijdens het bezichtigen? alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door joshje op 31-10-2012 22:00 ]

• Marc Rademaker

Ik heb het wel eens gedaan, in opgefokte modus. Ik merk dat ik al een stuk geduldiger ben geworden sinds het afgelopen jaar, en heb uiteindelijk besloten om vrachtwaggels niet meer op die manier in te halen. Te riskant, vergeleken met wat je er mee wint.

Een auto rechts inhalen, die met 0,1km/h verschil auto's inhaalt op de meest linker-strook, terwijl de meest rechter-strook vrij is, doe ik dan weer wel zonder blikken of blozen. Of gewoon ertussendoor. En dan niet met 10km/h verschil, nee, zo snel mogelijk, kunnen ze ook niet plots naar rechts komen. Ik gok dat ik dit op den duur ook wel afleer, ik kan me al regelmatig inhouden, dus wie weet :P

Ik ben helemaal niet zo opgefokt namelijk, ongeduldig misschien wel. En ik erger me misschien snel, maar nee, opgefokt ben ik niet. Stomme auto's die gewoon links blijven hangen terwijl ze naar rechts kunnen, maak het zo vaak mee. Soms denk ik, oh misschien vind ie mijn koplamp in zijn binnenspiegel net iets te opdringerig, dus ik laat ook altijd gas even los en neem gewoon afstand, wel zo veilig ook voor mijzelf.

Sommigen zijn gewoon blind (en doof). Andere interesseert het niets. Sommige mensen vinden van rijbaan verwisselen eng, en dat is geen grapje. Dus als dat betekent dat ze 2 minuten links moeten blijven rijden, doen ze dat gerust. Ik ben geen rossi, maar sommige mensen in het verkeer zijn zo bang, zo onzeker, zo angsthaserig (mooi woord he).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Auto's rechts inhalen op die manier zou ik ook even mee uit gaan kijken als ik jou was. Kennis van me is daardoor als ZZP'er een aantal dagen z'n rijbewijs kwijt geweest doordat een motoragent van mening was dat de automobilist welke hij inhaalde er van "schrok".......

Automobilist reedt overigens stoïceins door op de middelste rijbaan ná de inhaalactie......

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 31-10-2012 22:48 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:05:
[...]
Een auto rechts inhalen, die met 0,1km/h verschil auto's inhaalt op de meest linker-strook, terwijl de meest rechter-strook vrij is, doe ik dan weer wel zonder blikken of blozen. Of gewoon ertussendoor. En dan niet met 10km/h verschil, nee, zo snel mogelijk, kunnen ze ook niet plots naar rechts komen. Ik gok dat ik dit op den duur ook wel afleer, ik kan me al regelmatig inhouden, dus wie weet :P
Uiteindelijk zul je zien dat er voor alles een eerste keer is. Er tussendoor razen lijkt een goed idee. Je doet het snel. Maar vergeet niet dat het slechts één stuurbeweging vergt om jou in de weg te zitten. En jij kunt onmogelijk weten wanneer ze dat gaan doen. Al is het maar genoeg om jou te laten schrikken.
Enfin...persoonlijke keuze.

Volgens mij is dit wel eens eerder langsgekomen. Vooral in Frankrijk zie je nog wel eens aardige mensen die op een weg opzij gaan in hun strook om de motorrijder er langs te laten. Ik doe dat in de regel nooit. De uitzondering was 1x toen het een zwaar transport betrof dat écht heeeel langzaam ging en ik makkelijk zonder gevaar kon inhalen. Ook was het armgebaar van de chauffeur heel duidelijk. Maar het alleen van positie veranderen is voor mij niet voldoende. Truckers (en ik wil absoluut niet generaliseren) zijn nog wel eens bezig met andere (...) activiteiten in de wagen. Misschien iets opwarmen in de magnetron of een bakkie koffie zetten, shaggie draaien of de dames in de Tuck bekijken. Als ze dan ineens wakker schrikken en weer binnen de lijnen gaan rijden als ik er net naast zit, ben ik dood. En ik ben nogal gehecht aan mijn leven.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik had hier wat andere antwoorden verwacht, maar: @ Blue-Eagle: Vrachtwagens die op die manier ruimte maken doen dat alleen om er voor te zorgen dat er geen zuigende werking (turbulentie) tussen de trailers ontstaat.... Niet om ruimte te maken voor jou als motorrijder.

* Will_M heeft met "groot" speelgoed internationaal gereden...

Er tussen door rijden: Deathwish?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 01-11-2012 00:26 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 11:19

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik doe dat soort acties echt nooit.

Het is af en toe moeilijk om je in te houden, maar het risico is me echt veel en veel te groot. Het mogelijke verlies als het fout gaat, staat imo totaal niet in verhouding met de winst. Dit zijn typisch van die dingen die 100 keer goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het gelijk goed fout.

Sterker nog: ik rij ook nooit tussen file's door. Gelukkig kom ik ze ook vrijwel nooit tegen (ik doe wel woon-werk met de motor, maar rij altijd buiten de spits). Als ik een keer in de file sta is dat in het weekend. Voor mijn gevoel is het risico dan nog groter: de "zondagsrijders" die niet gewend zijn aan filerijden. Dat zijn, denk ik, ook de mensen die niet stilstaan bij motorrijders die tussen de file door tuffen.

Wat ik al een tijdje wilde polsen: hoe kijkt men hier tegen het "voorkruipen" bij verkeerslichten aan? Do of don't? Ik doe het zelf niet, maar dat is deels omdat ik niet weet of het mag. Tussen de file doorrijden mag, onder bepaalde omstandigheden. Maar hoe dit zit bij verkeerslichten?

Verder overigens is dit ieder voor zich :) Ik snap alleen wel waarom veel automobilisten zich ergeren aan motorrijders. Zeker in de zomer zie ik sommigen echt asociale stunten uithalen :N

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pazzi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:28:
Sterker nog: ik rij ook nooit tussen file's door. Gelukkig kom ik ze ook vrijwel nooit tegen (ik doe wel woon-werk met de motor, maar rij altijd buiten de spits). Als ik een keer in de file sta is dat in het weekend. Voor mijn gevoel is het risico dan nog groter: de "zondagsrijders" die niet gewend zijn aan filerijden. Dat zijn, denk ik, ook de mensen die niet stilstaan bij motorrijders die tussen de file door tuffen.
Die keren dat ik in een file kom, rij ik er wel tussendoor. Uiteraard met gepaste snelheid, maar ik denk dat 't toch nog sneller gaat dan de 'toegestane' snelheid. Maar ik doe liever geen woon-werk op de motor. Teveel gedoe.
Wat ik al een tijdje wilde polsen: hoe kijkt men hier tegen het "voorkruipen" bij verkeerslichten aan? Do of don't? Ik doe het zelf niet, maar dat is deels omdat ik niet weet of het mag. Tussen de file doorrijden mag, onder bepaalde omstandigheden. Maar hoe dit zit bij verkeerslichten?
Als ik kan, doe ik het. Er moet plek zijn. Een heel enkel keertje wordt ik verrast als het licht op groen gaat en ik ben er nog niet. Dat is niet echt fijn, want dan maak je het de automobilisten weer moeilijk. Maar 'voorkruipen' heb ik geen moeite mee. Niemand heeft er last van, behalve tussen zijn oren. Ik ben toch sneller weg dan zij hun voet kunnen optillen van de koppeling. No harm done. Maar dus alleen als er ruimte genoeg is.

Hier in Gorinchem is er zelfs een stuk waar er wel eens file wil staan op zaterdagmiddag, op weg naar het centrum (waar ik woon). Dan rij ik gewoon over het fietspad de file voorbij. Jammer dan, maar ik ga niet een kwartier wachten, terwijl ik er gewoon langs kan rijden zonder iemand in gevaar te brengen of in de weg te rijden. En als er fietsers rijden, blijf ik er gewoon achter. Ik ga ze niet opjagen. En als er politie komt, zie ik dat dan wel weer. Zolang ik me niet aso gedraag, lul ik me er wel uit (as usual :+ )

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
Ik kruip altijd voor als het kan.

Ik rij dagelijks de N302 en N241 op en af tussen Enkhuizen en Heerhugowaard, zeker tijdens de spits staan er altijd fantastische rijen bij de stoplichten, als motor zijnde kan ik hier keurig voorbij zonder dat het gevaarlijk wordt of dat ik anderen benadeel, scheelt me gemiddeld 15 minuten per rit als ik het met de auto vergelijk!
Zoals mphilipp hieronder aangeeft, een enkel keer wordt je verrast doordat het licht op groen springt terwijl je het juist niet verwachtte maar dat is maar zelden. Stoplichten zijn vrij simpel te anticiperen mits je je ogen goed gebruikt.

• Widow
joshje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:40:
Beste Mede tweakers,

binnenkort ben ik van plan een motor te gaan kopen. alleen heb ik zelf niet super veel verstand van motors en heb op het moment zelf nog geen rijbewijs. mijn vraag was of hier mischien iemand is die verstand heeft van motors en eventueel mee wil gaan tijdens het bezichtigen? alvast bedankt!
Als het in de buurt van Amsterdam is wil ik wel ff meegaan :) heb je al een idee watvoor motor je wil gaan kopen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@joshje: waarom wil je al een motor halen als je nog geen rijbewijs hebt? Je kan dan niet zelf rijden om te kijken of de motor bevalt. Je kan wel kijken of het er mooi uit ziet en er even op gaan zitten, maar dat zegt niets over of hij voor jou geschikt is....

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij verkeerslichten ga ik er meestal ook langs. Uitzonderingen: Ik weet een aantal zogenaamde "doseerlichten" te staan, waarbij er maar één rijbaan is, die aan beide zijden wordt begrensd door een verhoogde stoeprand. Door dat doseren is het daar veel optrekken en afremmen. Veel automobilisten geven dus volgas, en gaan dan weer vol op de rem. Daarbij zijn ze zich er niet van bewust dat een motor nog wel eens langs zou kunnen komen.

Daar doe ik het niet, omdat ik wel eens richting die stoeprand word gedwongen. Veel automobilisten zien je daar immers niet aankomen. En volgens veel ander automobilisten is file voor iedereen. ;)

En ik weet nog een andere uitzondering; ik weet een kruispunt waarbij de rood-licht flitser nogal triggerhappy is. Als je daar toevallig voor de stopstreep moet gaan staan zou die je wel eens op de gevoelige plaat kunnen vastleggen. Daar ga ik er dus wel tussendoor, maar niet tot helemaal vooraan.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik doe dat soort acties echt nooit.

Het is af en toe moeilijk om je in te houden, maar het risico is me echt veel en veel te groot. Het mogelijke verlies als het fout gaat, staat imo totaal niet in verhouding met de winst. Dit zijn typisch van die dingen die 100 keer goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het gelijk goed fout.

Verder overigens is dit ieder voor zich :) Ik snap alleen wel waarom veel automobilisten zich ergeren aan motorrijders. Zeker in de zomer zie ik sommigen echt asociale stunten uithalen :N
Ik ben het echt compleet met je eens.
Vind het tussen file door rijden echt een van de gevaarlijkste dingen die je kunt doen als motorrijder, maar begrijp wel dat de meeste van ons dit doen. Ik heb zelf ook nooit last van files dus ik ben misschien een beetje verwend wat dat betrefd :)
Voorkruipen bij verkeerslichten doe ik ook zelde, alleen als ik anders achteraan sta en ik me niet veilig voel, doe ik het.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Tussen file's door rijden doe ik wel (heb het eigenlijk pas 3x meegemaakt ofzo), 'voorkruipen' bij stoplicht doe ik eigenlijk altijd, of ik moet verwachten dat het stoplicht ieder moment op groen kan springen, dan doe ik het niet.
Zo tussen 2 vrachtwagens door zou ik nooit doen, lijkt me levensgevaarlijk

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 413 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.