Daffie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:45:
Aangezien mijn vriendin en een andere vriend binnenkort waarschijnlijk hun papiertje hebben en ook snel daarna een motor, wil ik eens gaan rondneuzen naar verschillende communicatie mogelijkheden. Dat heb ik een poosje geleden ook gedaan, heeft weer even stilgelegen.
Maar weet iemand of er winkels te vinden zijn waar je ook het e.e.a. kan bekijken of zelfs testen? Want op internet is genoeg te vinden maar het aanbod is zo huge dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
EDIT: Ik zal eens wat meer toelichten wat de situatie is.
Mijn vriendin zit redelijk vaak bij mij achterop, alsook andere mensen. Daarom leek het mij handig om een bluetooth intercom set te hebben, waardoor ik dus gewoon met mijn bijrijder kan babbelen. Misschien wil ik, in de toekomst, ook een navi of m'n telefoon gebruiken op de motor en dat kan met zo'n bluetooth intercom oplossing.
Echter, omdat ik ook verwacht dat we na de winter meer in groepen gaan rijden, wil ik eigenlijk ook een portofoon, want ten eerste gaat niet iedereen een bluetooth intercom set kopen, en zo wel, dan niet allemaal dezelfde, en als zelfs dát zo is, dan kunnen er vaak maar max. 4 apparaten aan elkaar gekoppeld worden.
Ook de maximale onderlinge afstand is een rede om voor een portofoon te gaan. Nu had ik een poos geleden al de
Midland BT-2 op het oog. Daarmee kan ik met mijn bijrijder praten, muziek luisteren, telefoneren (hoewel ik dat niet van plan was), etc.
En als portofoon had ik de
Midland 445 BT op het oog, omdat deze ook over bluetooth beschikt. Zo kan ik dus de porto via bluetooth aan de intercom koppelen.
Dan heb je dus als voordeel:
- Bereik van de portofoon
- Universaliteit van de portofoon (immers, bij portofoons maakt het niet uit of de een een Midland heeft en de ander een Kenwood, gaat toch op frequentie)
- Draadloze oplossing
- Vele mogelijkheden van de intercom
Het enige nadeel: de prijs. Als ik voor deze oplossing ga, en ik ga uit van twee personen, dan is dat 250+88+88= 426, dus € 213,- per persoon.
Aangezien ik dat een best flink bedrag vind leek het mij zo fijn om het eerst eens te kunnen testen.
Zo, einde van wall of tekst.