Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 412 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
ROFLASTC schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:31:
Hoeft ook niet. Feit blijft dat je keuzes maakt. Oa met jezelf risico nemen. Dat kan je niet op iemand anders afschuiven die jou maar moet zien. Hesje= iemand anders verantwoordelijk proberen te maken. Als je/jullie willen reageren maar het lukt niet dan ga je maar erover peinzen
Het feit dat je vind dat "Hesje= iemand anders verantwoordelijk proberen te maken.", is ook een keuze. Een rare in mijn ogen, maargoed.

https://freight.associates

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Jongens jongens, er was laatst weer een test geweest. Een hesje werkt alleen maar schijnveiligheid in de hand doordat je er meer vanuit gaat dat je gezien wordt. Feit blijft dat je een erg klein oppervlak hebt, als iemand je niet ziet dan zien ze je gewoon niet!! Dat gebeurt zelfs met een knalgele ambulance met toeters en bellen. Dus draag gewoon lekker waar je je veilig in voelt en let goed op :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb geen hesje, ik heb een herriepijp. Loud pipes saves lives

Vaak bu'j te bang!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
prutsger schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:05:
Mijn gratis voor nop gekregen Suzuki GS550E uit 1980 staat dan al gerepareerd op mij te wachten. Trek ik er daarmee een Porsche uit? :P
Ik zou het proberen met een Cayenne diesel, daar is het mij met m'n CX500 mee gelukt :)

Binnenkort de tank maar volgooien, bandjes op druk en de boel wegzetten voor de winter. Seizoen is voor mij weer voorbij :).

• Daffie
Hmm.. Zou dat dan betekenen dat, als ik heeeelemaal in het asfalt-grijs ben (dus ook de motor en de banden en allezz!!) dat dat dan SUPER veilig is?

Dan ga ik dat zeker doen!

Even serieus mode weer aan:
Ik heb gisteravond op ebay LED knippers gekauft.
deze voor voorin in de kuip
deze voor achter
plaatje van achter knippers als ze aan staan
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Daffie op 25-10-2012 09:11 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Daffie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:03:
[...]

Het feit dat je vind dat "Hesje= iemand anders verantwoordelijk proberen te maken.", is ook een keuze. Een rare in mijn ogen, maargoed.
zo was er een tijdje terug eentje op mf voor zijn flikker gereden. koekblikker: ja maar je draagt geen fluo hesje :')

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:29
steveman schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:46:
Gelukkig zijn er (imho mooie) opties voor lederen overals: [afbeelding]
Die is inderdaad mooi! Zal wel wat kosten.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Kan je op het forum ook iemand +1 geven? _/-\o_

Verder draag ik een zwart pak met een zwarte helm op een blauwe motor.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb afgelopen zomer HID lampen met angle eyes geinstalleerd. Mag wel niet maarja, ik val wel op als ik door de file rij met dat blauwe licht.... en had ik al gezegt dat het stoer is? :P 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8187/8121474198_d944af4eb2.jpg

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een beetje fout, maar wel vet. Lijkt me wel mooi in mijn gixxer, die heeft ook zo'n projectorlens. Eerst maar eens xenon inbouwen, dat is echt niet grappig bij een zo'n supersport :')
In de handleiding van mijn GSX staat ook alleen maar hoe je het grootlicht moet vervangen, daar kom je makkelijk bij. Dimlicht vervangen staat er niet in, volgens mij moet dan je halve topkuip er af :')

Vaak bu'j te bang!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het was een behoorlijke ingreep ja. Als ik het van te voren had geweten had ik het ook niet gedaan maarja.

Ik kan de angle/devil eyes aan en uit zetten dus ik rij niet altijd met die blauwe/rode lampen aan.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8471/8121497382_46def92833_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8328/8121482513_b11e01d906_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8475/8121482645_70e17cd568_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ocdaan op 25-10-2012 10:22 ]

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04-2025
ocdaan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:02:
Ik heb afgelopen zomer HID lampen met angle eyes geinstalleerd. Mag wel niet maarja, ik val wel op als ik door de file rij met dat blauwe licht.... en had ik al gezegt dat het stoer is? :P 8)

[afbeelding]
Staat wel tof :+
Heb zelf voor filerijden ''alarmlichten'' zodat alle 4 de knippers tegelijk branden maarja, sommige mensen willen je gewoon niet zien |:(

Edit; Nieuw hier :)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik draag een hesje voornamelijk zodat auto's me bij stoplichten en file beter opmerken.
Heb het zelf een keer gezien; Een busje die tijdens het normaal remmen voor een rood stoplicht gewoon de motor aan reed die netjes op de opstelstreep stil stond. Was niet echt... tof.. om te zien. Gelukkig had meneer de busje het rode stoplicht wel gezien anders was de uitkomst wel anders geweest maarja, ik schrok er wel van.

Zelf ook een keer gehad in de file dat ik piepende banden achter me hoorde... diezelfde dag nog via NIWA gereden om een hesje te scoren.

Van voren ben ik van mening dat mijn hesje weinig uitmaakt. De GPz is zwart, heb maar 1 lamp voor, kuipje, knal rode tanktas voor me dus dat zal niet zo heel erg opvallen.
Voor de rest - zwarte pak, witte helm. Ik denk dat ik heus wat beter zou kunnen opvallen.

Misschien tijdens de winter als ik toch bezig ben met de GPz (Onderhoud, nieuwe filters en airbox en Stage 3 jets) dat ik dan lampen vervang voor LEDjes en wellicht wat extra verlichting erop bouw. Moet nog zien hoe of wat en of zoiets enigzins mogelijk is voor de GPz...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welkom. :)

Hoe lang rij je al, en wat rij je?

\/\/ Dat is wel een raar antwoord op mijn post. :P

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-10-2012 11:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Xenon inbouwen

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
Toen ik mijn dual headlight mod ging installeren moesten ook alle kappen eraf. In ieder geval de bodemkap, onderkap, middenkap, topkap, kuipruit, KM-teller, koplamp unit. Dat was wel een karweitje, maar het was zaterdags, lekker weer. Heb een groot houten blad met schragen onder de carport gezet en de hele middag zitten knutselen. Was leuk!
En binnenkort weer LED knippers erop.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een tijdje terug een guide gezien op YouTube voor het monteren van angeleyes bij een 2008 R1. De lijm moest onder andere los gemaakt worden en later moest het hele ding in de oven om de lijm weer vast te krijgen. Volgens mij was het een klusje van minimaal een halve dag.

Ik vind het er erg mooi uitzien zolang het maar uit te zetten is.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een imitatie headlight assembly gekocht uit China voor het geval het mis ging. De originele vind ik wat te duur om er de zaag in te zetten. Ik kan'em dus ook altijd weer terug bouwen naar origineel.

@ Eddos hieronder - via deze google zoek string krijg je een goed beeld hoe het er uit ziet ;)

[ Voor 53% gewijzigd door ocdaan op 25-10-2012 13:35 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
@ocdaan; en hoe ziet dat er uit? Wellicht wel leuk om te doen bij mijn TDM 3VD.

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:12:
Ik draag een hesje voornamelijk zodat auto's me bij stoplichten en file beter opmerken.
Heb het zelf een keer gezien; Een busje die tijdens het normaal remmen voor een rood stoplicht gewoon de motor aan reed die netjes op de opstelstreep stil stond. Was niet echt... tof.. om te zien. Gelukkig had meneer de busje het rode stoplicht wel gezien anders was de uitkomst wel anders geweest maarja, ik schrok er wel van.

Zelf ook een keer gehad in de file dat ik piepende banden achter me hoorde... diezelfde dag nog via NIWA gereden om een hesje te scoren.

Van voren ben ik van mening dat mijn hesje weinig uitmaakt. De GPz is zwart, heb maar 1 lamp voor, kuipje, knal rode tanktas voor me dus dat zal niet zo heel erg opvallen.
Voor de rest - zwarte pak, witte helm. Ik denk dat ik heus wat beter zou kunnen opvallen.

Misschien tijdens de winter als ik toch bezig ben met de GPz (Onderhoud, nieuwe filters en airbox en Stage 3 jets) dat ik dan lampen vervang voor LEDjes en wellicht wat extra verlichting erop bouw. Moet nog zien hoe of wat en of zoiets enigzins mogelijk is voor de GPz...
slingertje maken voor je stopt :Y en als er al auto's staan naar voren rijden.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:59:
Als er iets gevaarlijk is is het een auto die van achteren komt en je over het hoofd ziet.
Wat denk je van een tegenligger die afslaat... Dát is de grootste killer. Ze presteren het om je gewoon niet te zien. En dan heb je 'm frontaal te pakken. Dus je zichtbaarheid van voren is wel degelijk erg belangrijk. Van de achterkant ben ik iig goed zichtbaar. Maar nogmaals: als ze niet (goed) kijken, zien ze niets.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik lees hierboven wat dingen over gele vlakken op je jas, knalrode motoren.

Gele vestjes werken heel anders. Ja, felle kleuren vallen inderdaad op, maar de gele vestjes maken gebruik van fluoriserend materiaal met retroreflectoren. Dit werkt een stuk beter voor de zichtbaarheid, vooral in het donker.

Let dus op bij het kopen van een jas dat een gele streep heel wat anders is dan een fluoriserende strip. Sommige fabrikanten willen de boel hier nog wel eens mee foppen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

In mijn Berik 2-delige overall zitten van die donkere reflectiestrepen verwerkt

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je lamp (glas) daarvoor geschikt is. Bij mijn oude RT is het glas totaal niet geschikt voor Xenon. Het licht wordt dan alle kanten uit gestraald en dat is gruwelijk irritant voor tegenliggers en voorliggers in de spiegels. Je ziet het bij Sjonnies die hun 30 jaar oude Golf (natuurlijk GTI) uitrusten met El Cheapo Xenon: a)het ziet er niet uit (veel te blauw) en b)verblindt het alleen maar anderen. Dus grote fail. Sowieso zijn die blauwe Xenon minder dan de witte (je moet tegen het geel aanzitten, zonder dat ie echt geel wordt). Hoe blauwer, hoe minder lichtopbrengst. Maar ja...je ziet van verre dat iemand Xenon heeft, en dáár lijkt het vaker om te gaan bij sommigen... :X
Als je al een projectorlamp hebt, kan het. Heb je zo'n glas als ik in mijn RT heb zoals dit (van een suzuki):
Afbeeldingslocatie: http://www.startright.co.uk/images/suzuki%20gsxr400%20headlight.JPG
Gaat Xenon alleen maar irritant worden. Projectorlampen hebben zeg maar vensterglas daar waar de lampen doorheen schijnen. Helder glas, zonder ribbels dus.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Weet je in ieder geval zeker dat je zichtbaar bent, irritant of niet :P

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:35:
en wat heb je er aan als mensen verblind worden en recht op je af komen :X

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:53:
[...]

Wat denk je van een tegenligger die afslaat... Dát is de grootste killer. Ze presteren het om je gewoon niet te zien. En dan heb je 'm frontaal te pakken. Dus je zichtbaarheid van voren is wel degelijk erg belangrijk. Van de achterkant ben ik iig goed zichtbaar. Maar nogmaals: als ze niet (goed) kijken, zien ze niets.
Ben het helemaal met je eens dat de afslaande tegenligger levensgevaarlijk is en misschien zelfs wel het hoogste aantal doden onder de motorrijders als gevolg heeft.
Maar waar het mij in dat stuk om ging was dat je aan verkeer dat van achter je komt het minste zelf kan doen. Motorrijden doe je actief door zoveel mogelijk te anticiperen op andere weggebruikers en er dus vanuit te gaan dat mensen je niet zien. Verkeer van voren of van opzij kan je nog enigzins op anticiperen.
Bij verkeer van achteren ben je veel meer (misschien zelfs volledig) afhankelijk van je eigen zichtbaarheid.

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Ben het helemaal met je eens dat de afslaande tegenligger levensgevaarlijk is en misschien zelfs wel het hoogste aantal doden onder de motorrijders als gevolg heeft.
Maar waar het mij in dat stuk om ging was dat je aan verkeer dat van achter je komt het minste zelf kan doen. Motorrijden doe je actief door zoveel mogelijk te anticiperen op andere weggebruikers en er dus vanuit te gaan dat mensen je niet zien. Verkeer van voren of van opzij kan je nog enigzins op anticiperen.
Bij verkeer van achteren ben je veel meer (misschien zelfs volledig) afhankelijk van je eigen zichtbaarheid.
maar daar kan je ook veel zelf aan doen. als jij precies ter hoogte van een van de auto achterlichten blijft rijden. ziet de achterligger 2 rode lampen en is het goed. ga jij slingeren ziet hij er 3 en merkt dat er wat tussen zit.

• Daffie
1 kudo voor de motorijder die ik om 19.00 sharp op de A2 bij Den Bosch zag (t.h.v. het provinciehuis). Had inderdaad ook zo'n driehoeksverlichting, heel clean wit licht, fluo hesje, fluo helm, was goed zichtbaar!
Weet niet welke maar het was een redelijk recente BMW met een topkoffer achterop en led knippers, iig achter.

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-01 12:08
hi, ik ben nieuw in dit topic!

Ik heb deze maandag mijn motorrijbewijs gehaald, en ik ben rustig aan het rond kijken naar een beginners fiets.

Ik heb ook enige technische kennis, mede omdat ik als bijbaantje bij AFS motorparts in Purmerend heb gewerkt.

Jullie zullen mij vast vaker in dit topic vinden. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:35:
Sorry, maar dat is een domme opmerking. Als er iemand achter me rijdt met irritant/groot licht, draai ik mijn spiegel weg en negeer ik 'm. Dus dat betekent dat ik niet meer op die persoon let, en 'm zomaar pardoes aan kan rijden.

Het is dezelfde bullshit als loud pipes bladibla. In 99% van de gevallen ben je gewoon irritant voor je medeweggebruikers en doe je niets voor de veiligheid van motorrijders in het algemeen (in tegendeel zelfs, je zet ons weer een paar jaar terug in de oertijd) en die van jezelf in het bijzonder.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

Sorry, maar dat is een domme opmerking. Als er iemand achter me rijdt met irritant/groot licht, draai ik mijn spiegel weg en negeer ik 'm. Dus dat betekent dat ik niet meer op die persoon let, en 'm zomaar pardoes aan kan rijden.

Het is dezelfde bullshit als loud pipes bladibla. In 99% van de gevallen ben je gewoon irritant voor je medeweggebruikers en doe je niets voor de veiligheid van motorrijders in het algemeen (in tegendeel zelfs, je zet ons weer een paar jaar terug in de oertijd) en die van jezelf in het bijzonder.
grootlicht rijders kunnen van mij een enkeltje berm verwachten :X gelukkig kan ik me goed beheersen

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ja fijn, zo'n tegenligger met verblindend licht. Kan je gelijk niet of nauwelijks meer zijn snelheid en/of afstand inschatten. Idem met knipperende lampen (denk aan fietsers). :N

[ Voor 4% gewijzigd door Coffeemonster op 25-10-2012 22:49 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Coffeemonster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:48:
Idem met knipperende lampen (denk aan fietsers). :N
Die knipperende LEDjes van fietsers heb ik dan nog liever dan dat ze geen licht voeren. Zo zie je tenminste nog dat er iets van een fietser rijdt. Even flashen met groot licht en dan moeten ze wel zichtbaar zijn. Maar ideaal is het niet.

Vanavond nog een paar voetgangers met een deathwhish gezien die op een provinciale weg (in het donker) in de berm rondstruinden. Tussen de bomen door. Ik ben meteen de hele weg bang geweest dat er nog een paar van die gekken in het donker rondscharrelden in de berm/fietsstrook. Zonder iets van een lampje of fluorhesje (heb je 'm weer) is dat gekkenwerk.

• GewoonDennis
DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Welkom. :)

Hoe lang rij je al, en wat rij je?

\/\/ Dat is wel een raar antwoord op mijn post. :P
Ik rij nu 5 jaar :) (96.000 straatkm inmiddels)
Rij op straat een CBR600F3 uit '98 en op het circuit een CBR600F2 uit '94 8)

Beide ''oude'' fietsen maar beleef er nog de grootste lol mee, je kan er alles mee en ook op circuit is het altijd leuk om met je ''budget'' oude fiets, de dure jongens voorbij te komen zetten :P

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

Ik heb er geen brulpijp onder voor de veiligheid. (wel handig in de stad... dat wel)

Tis gewoon stoer en cool!

Oe oe oe oe boeeeeehaaaaa _o-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GewoonDennis schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Ik rij nu 5 jaar :) (96.000 straatkm inmiddels)
Rij op straat een CBR600F3 uit '98 en op het circuit een CBR600F2 uit '94 8)

Beide ''oude'' fietsen maar beleef er nog de grootste lol mee, je kan er alles mee en ook op circuit is het altijd leuk om met je ''budget'' oude fiets, de dure jongens voorbij te komen zetten :P
Als ik sommige 'racers' bezig zie in de buurt van bochten denk ik dat ze met een bestelbus nog in te halen zijn.

IIg deze

Leuke hardware is 1, maar je moet weten wat ermee te doen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• GewoonDennis
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:58:
[...]

Als ik sommige 'racers' bezig zie in de buurt van bochten denk ik dat ze met een bestelbus nog in te halen zijn.

IIg deze

Precies, dát dus :+
Ben zelf ook geen coureur hoor, puur voor de hobby zo'n dag of wat per jaar :Y
En zolang ik nog maar elke keer sneller ben als mezelf, en niet de godganse dag 't snot voor m'n ogen gereden wordt vind ik het goed :P

[ Voor 12% gewijzigd door GewoonDennis op 26-10-2012 00:07 ]

• Daffie
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:58:
[...]
En wat moet je volgens jou met die 'leuke hardware' doen dan? Want heb je het dan over iedereen die een sportbike heeft of alleen zij die ermee op het circuit gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Daffie op 26-10-2012 00:26 ]

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:22:
Ik lees hierboven wat dingen over gele vlakken op je jas, knalrode motoren.

Gele vestjes werken heel anders. Ja, felle kleuren vallen inderdaad op, maar de gele vestjes maken gebruik van fluoriserend materiaal met retroreflectoren. Dit werkt een stuk beter voor de zichtbaarheid, vooral in het donker.

Let dus op bij het kopen van een jas dat een gele streep heel wat anders is dan een fluoriserende strip. Sommige fabrikanten willen de boel hier nog wel eens mee foppen.
Ik heb sinds een dag of vier de Buse Milano in bezit;

Afbeeldingslocatie: http://motostyle.ua/image/cache/data/1/A2/B3/Buse_Milano_114348-500x500.jpg

En ik merk direct verschil. Hiervoor droeg ik een leren vest, zonder de oplichtende, gele vlakken van dit jack. Automobilisten nemen meer afstand, kijken mij direct aan. Jas heeft aan de achterkant ook deze gele vlakken; dus voor, zij en achter zichtbaar. Zelfs met een rugtas om ben ik nog 90% zichtbaar van achter.
remondoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:13:

Ik heb deze maandag mijn motorrijbewijs gehaald, en ik ben rustig aan het rond kijken naar een beginners fiets.

Ik heb ook enige technische kennis, mede omdat ik als bijbaantje bij AFS motorparts in Purmerend heb gewerkt.

Ik ben begonnen met een simpele bike, een Yamaha Virago om inzicht te krijgen. Aangezien de Virago's best oude krengen zijn - ik was niet tevreden over het remsysteem, een trommelrem - ben ik een jaar later overgestapt op een FZS600.

Afbeeldingslocatie: http://members.aon.at/fazer/images/fzs600_silver_klein.jpg

Wereld van verschil (remsysteem van de Thundercat met dubbele schijven) en word ook aangeraden als beginnersbike. Persoonlijk vind ik het een prima allround bike voor iedereen, en is zeer vergeeflijk. Een krappe bocht nemen in zijn 3 kan prima :P

Overigens ook een prima bike die je flink (cosmetisch) kan aanpassen met van alles :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 26-10-2012 04:44 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

remondoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:13:

Ook jij gefeliciteerd, en natuurlijk welkom. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ricepuppet schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:38:
[...]

Ik heb sinds een dag of vier de Buse Milano in bezit;

[afbeelding]

En ik merk direct verschil. Hiervoor droeg ik een leren vest, zonder de oplichtende, gele vlakken van dit jack. Automobilisten nemen meer afstand, kijken mij direct aan. Jas heeft aan de achterkant ook deze gele vlakken; dus voor, zij en achter zichtbaar. Zelfs met een rugtas om ben ik nog 90% zichtbaar van achter.
Je valt ook meer op omdat mensen de associatie met politie maken met die gele vlakkken. Zeker als je op een witte motor rijdt. Zo'n hesje (van Ikea) werkt volgens mij ook al ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tylen
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo beetje de nieuwe racer aan het mooi maken ;)

Eerst een nieuw sokje op het potje:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1351231386.jpg

En nieuwe hendels monteren:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1351231458.jpg

Zondag eindelijk het dashboard en logger ophalen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

en kwa kleurstelling? al iets moois verzonnen?

• Tylen

Tylen

Nee nog niet. Eerst de sponsor lief aankijken. Maar daar heb ik nog alle tijd voor hahaha.

• GewoonDennis
Daffie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:26:
[...]

En wat moet je volgens jou met die 'leuke hardware' doen dan? Want heb je het dan over iedereen die een sportbike heeft of alleen zij die ermee op het circuit gaan?
Nee over de mensen die perse een ''snelle fiets'' willen voor op circuit, terwijl dat niet perse nodig is :P
Tylen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

Tyl :w
Leuke hendeltjes 8)

• Tylen

Tylen

Dennis :) :) Jij ook hier ;)

Ja hendeltjes zijn lief. Normaal altijd met lange gereden, maar nu eens de korte proberen. Ben erop gaan letten en ik rem altijd met twee vingers, dus de remhendel kan gewoon kort zijn ;) O en hij is altijd in geval van nood nog met de volledige hand te bedienen.

Nu alleen nog een brake guard erop, maar die dingen vind ik nog een beetje prijzig :(

• GewoonDennis
Tylen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:04:
Dennis :) :) Jij ook hier ;)

Ja hendeltjes zijn lief. Normaal altijd met lange gereden, maar nu eens de korte proberen. Ben erop gaan letten en ik rem altijd met twee vingers, dus de remhendel kan gewoon kort zijn ;) O en hij is altijd in geval van nood nog met de volledige hand te bedienen.

Nu alleen nog een brake guard erop, maar die dingen vind ik nog een beetje prijzig :(
Ja sinds kort 8)

Ja ik heb zelf ook de lange variant, vond met kort rijden wel fijn (merk ook dat ik vaak maar met 1 of 2 rem) maar overall leken lange me toch fijner :P
Is/wordt brake-guard verplicht dan of wil je het uit eigen veiligheid?

• Tylen

Tylen

In ONK zijn ze verplicht. Maar onze klasse niet. Ik vind het zelf wel een fijn gevoel. Heb menig keer mensen geraakt en gaat tot nu toe altijd goed. Maar je weet maar nooit.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat is een brake-guard? Als ik google kom ik allemaal dingen tegen voor campers :P

Vaak bu'j te bang!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij zo'n beugel wat er voor zorgt dat je voorrem niet per ongeluk ingedrukt wordt als je iemand anders aan de kant probeert te drukken :+

Yamaha MT-09

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

check deze video maar eens wat er kan gebeuren zonder:

http://www.break.com/index/motogp.html

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

-tom-562 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:07:
Wat is een brake-guard? Als ik google kom ik allemaal dingen tegen voor campers :P
Als je met je rechterclipon iemand raakt dan lig je niet meteen op je snufferd met een brake guard :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/339973_10151188986995769_1565472340_o.jpg

edit: hm, moet eerder op f5 drukken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 26-10-2012 11:49 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daffie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:26:
[...]

Ik heb het primair over de mensen met zo'n fiets die ik gewoon op de weg tegenkom, die zodra ze een recht stuk kurkdroog asfalt tegenkomen asociaal iedereen en alles voorbijscheuren, maar vervolgens voor een bocht (al is het schoon en overzichtelijk) afremmen tot stapvoets waardoor ze je nog een keer hinderen.

Ik stel me zo voor dat diezelfde 'helden' op het circuit degenen zijn waar GewoonDennis met z'n relatief oude brik vrolijk voorbijtuft :z

Oslik blyat! Oslik!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Op de openbare weg met die leuke eiersnijders als vangrail wil je liever niet plat door de bocht toch?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

OJAAA theorie A in de pocket..!!! *O* oOo
(3 foutjes)
AVB had ik al, meteen praktijk aanvragen vanmiddag. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 26-10-2012 13:16 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bergie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:19:
Volgens mij zo'n beugel wat er voor zorgt dat je voorrem niet per ongeluk ingedrukt wordt als je iemand anders aan de kant probeert te drukken :+
Op Cross/adventure/supermoto motoren worden dit soort systemen ook wel gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-heaven.com/store/images/P/HGSTR8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dirtbikebitz.com/images//products/hand_guards/bark_busters_BHG19_handguards_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6QvsxYwvr4W1WuzbqbYzpbw8mQI2S5I0xMr2qLiN3cJU06kYH
(off road ook makkelijk als je een tak meeneemt)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 26-10-2012 13:07 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Ik maar denken dat barend mirrors verplicht gesteld waren in de motogp, haha, blijken het dus breakguards te zijn.

• Tylen

Tylen

Idd dat zijn ze. Rizoma verkoopt ze voor ongeveer 90 euro.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1351251570.jpg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ocdaan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:14:
Op de openbare weg met die leuke eiersnijders als vangrail wil je liever niet plat door de bocht toch?
Nee, maar zo langzaam door de bocht dat je choppers en bankstellen hindert is het andere extreem... ik rij als een bejaarde en heb vaak zat dat ik weggedrukt word door een inhalende buikschuiver die vervolgens letterlijk <5km/u door de bocht gaat...

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
Marzman schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:53:
[...]
Je valt ook meer op omdat mensen de associatie met politie maken met die gele vlakkken. Zeker als je op een witte motor rijdt. Zo'n hesje (van Ikea) werkt volgens mij ook al ;)
Ik heb zo'n standaard bouwvakkers-geel oplichtend vest. Dat werkt prima van voren, maar van achteren, als ik een rugtas draag, valt een groot gedeelte weg.

Daarnaast is het een extra iets dat je om je originele motorjas moet doen. Deze jas heeft vlakken over de gehele jas, vandaar dat deze mijn voorkeur had (plus, je hoef geen vestje meer aan te trekken)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Daffie
Ik lees hier regelmatig dat mensen opvallende delen op de jas hebben zitten of gewoon een hesje ter bevordering van het gezien worden, maar dat dat aan de achterkant werkt niet werkt als je een tas op hebt. Maar er bestaan toch vast wel van die 'hoezen' die je over je tas kan doen die ook reflecteren/fluoriscerend zijn? Zo iets als dit? Is dat geen optie dan?

• Daffie
[aangezien deze post niks te maken heeft met bovenstaande, maak ik een nieuwe ipv. die hierboven te editten]

Ik ben voor mijn motor op zoek naar een schijfremslot. Moet uiteraard minimaal ART-4 zijn vanuit de verzekering. Weet iemand of er onderzoeken gedaan zijn naar welke schijfremsloten enigzins goed zijn en welke na 2 keer erop spugen al open zijn? En/of een adres/website waar die dingen betaalbaar zijn?
Ik las dat er ook schijfremsloten zijn met een ingebouwd alarm, dat ziet er interessant uit. Heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 26-10-2012 16:21 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De goedkoopste nemen :P de meeste krijgen ze allemaal open, en anders tillen ze hem wel in een busje

Vaak bu'j te bang!

• winkelwagen
Daffie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:20:
Ik las dat er ook schijfremsloten zijn met een ingebouwd alarm, dat ziet er interessant uit. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb een oxford met alarm. Dat alarm ging te pas en te onpas af. Dus ik gebruik hem steeds zonder alarm.

• GewoonDennis
ocdaan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:14:
Moet je ook niet doen waar vangrails zitten :+
Bommes schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:40:
OJAAA theorie A in de pocket..!!! *O* oOo
(3 foutjes)
AVB had ik al, meteen praktijk aanvragen vanmiddag. 8)
Gefeliciteerd *O*

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Winkelwagen: Dat dus, én met een busje PUR schuim krijg je ze ook stil :+

@ Daffie: Als je zo'n ART-4 Schijfremslot gaat halen dan kun je overigens het beste wel even op voorhand kijken of het slot überhaupt wel bij/door je remschijf past. Het slot wat ik bij m'n 2004 R6 had paste niet door de remschijf van m'n latere 2008 R6 dus heb ik 't ding maar aan Francis gegeven.

Als je nog naar Huybers gaat: Die heeft er ook genoeg op voorraad liggen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:50:
alarm is geen uitdaging. gewoon de goedkoopste nemen als ze hem willen heb jij je centen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GewoonDennis schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Moet je ook niet doen waar vangrails zitten :+

[...]

Gefeliciteerd *O*
Dank..
Meteen geregeld zaterdag 17 november mag ik s'ochtens om 10 uur op AVD.. :Y
Morgen middag nog een lesje en dan even kijken hoe en wat er nog moet gebeuren voor dat examen.
Na terug komst van mijn eerste les op de weg na mijn AVB gaf mijn instructeur al aan om AVD meteen aan te vragen.
Beetje jammer dus dat ik mijn theorie nog niet had, verkeerde volgorde faal.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AVD kan nooit al te moeilijk zijn, lijkt mij. Controle over de motor heb je als het goed is opgedaan tijdens je AVB lessen en tijdens een examen is het hoofdzakelijk zaak te laten zien dat je controle hebt én je plaats op de weg kent (en de voordelen van een motor).

De regeltjes die op de weg gelden heb je geleerd tijdens je theorie.... 1+1 = :o

Maar eigenlijk mag ik nergens over zeuren. Heb m'n rijbewijs in '90 écht gekrégen zonder enig examen/test doordat ik tijdens m'n militaire dienstplicht geächt werd om proefritten uit te voeren met de Moto Guzzi V50 apparaten die ze destijds hadden...... Enige vraag die ik kreeg: Heb je ooit op een schakelbrommer gereden, en die kon ik positief beäntwoorden doordat ik een Honda MB-X 110 bij me had :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ricepuppet
Daffie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:11:
Ik lees hier regelmatig dat mensen opvallende delen op de jas hebben zitten of gewoon een hesje ter bevordering van het gezien worden, maar dat dat aan de achterkant werkt niet werkt als je een tas op hebt. Maar er bestaan toch vast wel van die 'hoezen' die je over je tas kan doen die ook reflecteren/fluoriscerend zijn? Zo iets als dit? Is dat geen optie dan?
Als je goed had gelezen, een pagina terug; ik heb een ander motorjack gehaald waar de vlakken goed verspreid over de jas zitten. Ik heb elke dag een rugzak op, maar de vlakken aan de achterkant zijn nog steeds duidelijk zichtbaar.

*gaat zoeken*

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledinglijn.nl/images/milano_wit02.JPG

Dit is dan niet de reflecterende/gele variant, maar het gehele witte stuk, boven de rode 3-hoekjes, is reflecterend geel, alsmede de witte triceps stukken op deze foto, lange zijstrepen en als laatste de zilveren reflectoren.

Dat is ook de reden dat ik specifiek voor deze jas heb gekozen. Je hoeft dus geen extra elementen (vest, hoes etc.) aan of op je jas toe te voegen om zichtbaar te zijn.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

winkelwagen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Ik heb een oxford met alarm. Dat alarm ging te pas en te onpas af. Dus ik gebruik hem steeds zonder alarm.
Ik heb er ook 1 maar die licht stof te happen, batterij ging vrij kort mee en schijfslot vind ik niet echt prettig.

Ik heb nu gewoon een flinke ketting.. kan je hem ook ergens aan vast maken.
(heb ook alarm op de motor, maar dat is meer voor de verzekering)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Wegens een jobhop heb ik wat vrij binnenkort, ik zit er over te denken om ergens tussen 9 en 30 november íets met motorrijden te gaan doen...

Vooralsnog geïnformeerd naar de mogelijkheid om via redtread een week offroad te rijden in de buurt van Malaga.

Verdere briljante ideeën zijn zeker welkom!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Steek even over en ga in Marokko rijden... (heb in Malaga gewoond en zo bijzonder is het daar niet om te rijden... vind ik tenminste)

• winkelwagen
Eeeen er ligt weer zout in Nijmegen. Gelukkig is de tectyl van vorig jaar er nog niet af gewassen :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met sneeuw in verschillende delen van NL is pekel redelijk begrijpelijk. Maar idd, tijd om met tectyl aan de slag te gaan ;)

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Owjah, tectyl.... Dat komt wel. Het ding gaat vandaag tot op de laatste bout uitmekaar, wat ik je brom.

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:50:

@ Daffie: Als je zo'n ART-4 Schijfremslot gaat halen dan kun je overigens het beste wel even op voorhand kijken of het slot überhaupt wel bij/door je remschijf past. Het slot wat ik bij m'n 2004 R6 had paste niet door de remschijf van m'n latere 2008 R6 dus heb ik 't ding maar aan Francis gegeven.

Als je nog naar Huybers gaat: Die heeft er ook genoeg op voorraad liggen :P
Het ART 4 schijfremslot wat ik bij mijn GSX-R kreeg past ook niet door de voorschijven heen :P die zit bij mij dus achter.

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:19:
Owjah, tectyl.... Dat komt wel. Het ding gaat vandaag tot op de laatste bout uitmekaar, wat ik je brom.
Motor uit elkaar? Ik klim er nog even op! Lekker brommen, wat ik je brom! :+

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:16:
Wegens een jobhop heb ik wat vrij binnenkort, ik zit er over te denken om ergens tussen 9 en 30 november íets met motorrijden te gaan doen...

Vooralsnog geïnformeerd naar de mogelijkheid om via redtread een week offroad te rijden in de buurt van Malaga.

Verdere briljante ideeën zijn zeker welkom!
zuid spanje is een goed idee :9~ vorig jaar januari gedaan. _/-\o_

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
ROFLASTC schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:19:
pics :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Binnenkort. Wssl als het frame een kleurtje heeft.

And it goes BRAAAAAPP!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/boN5xZrARJHfF1gfI3B2bd3v/medium.jpg

Lekker gereden vandaag, wel koud aan de handjes ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sv3n op 27-10-2012 17:17 ]

Last.fm
Films!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Sv3n schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:17:
[afbeelding]

Lekker gereden vandaag, wel koud aan de handjes ;)
Net terug van 1,5 uur lessen, inderdaad koude vinger topjes.
Kreeg nog een flinke hagel bui met wind stoten op onze hoofden toen we klaar stonden om de snelweg op te gaan.
Was weer een leuke rit. Voor de lokaal bekende hier,:
Vanuit Eindhoven door het centrum naar de Oirschotsedijk , N2 bij het vliegveld op richting Tilburg. Bij Best er af (Philips medical systems). Best dwars door heen, stukje van de kempen route naar st Oedenrode, daar weer terug via de A50 naar Eindhoven.
Lekker rit,... goed gereden, niveau goed op naar mijn examen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 27-10-2012 17:34 ]

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klinkt goed! 8)

Ik heb ook weer iets waardoor ik keihard twijfel, zit te kijken naar een XT 660 X, komt een collega er mee aan dat hij eraan zit te denken om zijn 749 weg te doen voor een heel erg aantrekkelijk prijs.
Het is een 749 die getuned is door Biggelaar met een race ecu en volledig Termignoni uitlaatsysteem en alles. Wat een machine. Als het binnenkort goed weer is toch maar eens proefrijden of ik een beetje 'pas'. :+

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/259460_214988365207677_7544004_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 27-10-2012 17:59 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:57:
Dat klinkt goed! 8)

Ik heb ook weer iets waardoor ik keihard twijfel, zit te kijken naar een XT 660 X, komt een collega er mee aan dat hij eraan zit te denken om zijn 749 weg te doen voor een heel erg aantrekkelijk prijs.
Het is een 749 die getuned is door Biggelaar met een race ecu en volledig Termignoni uitlaatsysteem en alles. Wat een machine. Als het binnenkort goed weer is toch maar eens proefrijden of ik een beetje 'pas'. :+

[afbeelding]

[video]
duc voor de woonkamer xt660x voor op de straat :Y

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nog geen lotto gewonnen of een geldboom die het wel doet, dus nee, helaas. :+

Ach misschien komt er toch nog wel eens een echte SM voor erbij, al dan niet een XT of toch een KTM. Blijft toch heel erg mooi zoiets, en met wat legalere snelheden kun je dikke lol hebben.

• GewoonDennis
Dat klinkt goed! 8)

[afbeelding]

[video]
Geweldige fiets (zelf op de 999 een paar keer gereden) maar KLEIN :') haha :P

• Tylen

Tylen

Klein is fijn. Je moet porno met je fiets hebben. Er helemaal omheen kruipen en in duiken. Das het makkelijkst als de fiets klein is ;).

Ik zou voor de 749 gaan ;)

• GewoonDennis
Tylen schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:49:
Klein is fijn. Je moet porno met je fiets hebben. Er helemaal omheen kruipen en in duiken. Das het makkelijkst als de fiets klein is ;).

Ik zou voor de 749 gaan ;)
Oh als ik het budget had en hij zou voor circuit zijn, zou ik 'm toen ook van hem gekocht hebben :9
Heb op straat liever wat ''zitruimte'' over :+

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Dat klinkt goed! 8)

[afbeelding]

[video]
Ik zou zeggen gewoon lekker doen!
Heb zelf een 999 en het is echt een fantastisch apparaat. Ben zelf ~2 meter en pas er perfect op. Is een van de weinige fietsen waar standaard bij alles is in te stellen; tank en zitje kan je naar voor of achter doen, en de stepjes hebben een stuk of 6 instelbare posities.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Daffie
Aangezien mijn vriendin en een andere vriend binnenkort waarschijnlijk hun papiertje hebben en ook snel daarna een motor, wil ik eens gaan rondneuzen naar verschillende communicatie mogelijkheden. Dat heb ik een poosje geleden ook gedaan, heeft weer even stilgelegen.

Maar weet iemand of er winkels te vinden zijn waar je ook het e.e.a. kan bekijken of zelfs testen? Want op internet is genoeg te vinden maar het aanbod is zo huge dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

EDIT: Ik zal eens wat meer toelichten wat de situatie is.
Mijn vriendin zit redelijk vaak bij mij achterop, alsook andere mensen. Daarom leek het mij handig om een bluetooth intercom set te hebben, waardoor ik dus gewoon met mijn bijrijder kan babbelen. Misschien wil ik, in de toekomst, ook een navi of m'n telefoon gebruiken op de motor en dat kan met zo'n bluetooth intercom oplossing.

Echter, omdat ik ook verwacht dat we na de winter meer in groepen gaan rijden, wil ik eigenlijk ook een portofoon, want ten eerste gaat niet iedereen een bluetooth intercom set kopen, en zo wel, dan niet allemaal dezelfde, en als zelfs dát zo is, dan kunnen er vaak maar max. 4 apparaten aan elkaar gekoppeld worden.
Ook de maximale onderlinge afstand is een rede om voor een portofoon te gaan. Nu had ik een poos geleden al de Midland BT-2 op het oog. Daarmee kan ik met mijn bijrijder praten, muziek luisteren, telefoneren (hoewel ik dat niet van plan was), etc.

En als portofoon had ik de Midland 445 BT op het oog, omdat deze ook over bluetooth beschikt. Zo kan ik dus de porto via bluetooth aan de intercom koppelen.

Dan heb je dus als voordeel:
- Bereik van de portofoon
- Universaliteit van de portofoon (immers, bij portofoons maakt het niet uit of de een een Midland heeft en de ander een Kenwood, gaat toch op frequentie)
- Draadloze oplossing
- Vele mogelijkheden van de intercom

Het enige nadeel: de prijs. Als ik voor deze oplossing ga, en ik ga uit van twee personen, dan is dat 250+88+88= 426, dus € 213,- per persoon.

Aangezien ik dat een best flink bedrag vind leek het mij zo fijn om het eerst eens te kunnen testen.

Zo, einde van wall of tekst.

[ Voor 67% gewijzigd door Daffie op 28-10-2012 17:58 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Dat klinkt goed! 8)

[afbeelding]

[video]
Een supersport of een sm, nogal een verschil :+ ik zou zeggen, rij op beide, en kijk wat je leuk vind. Als het nou puur op uiterlijk ging was het makkelijker, wat een porno die 749. Dat is echt zo'n motor die je in je huiskamer zet om uren naar te kijken, onder het genot van muziek, een kaasje en een fles wijn. En van die warme pantoffels, met dit weer :D

Heb jij trouwens je rijbewijs nou Joopie, of heb ik wat gemist?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Daffie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:45:
Aangezien mijn vriendin en een andere vriend binnenkort waarschijnlijk hun papiertje hebben en ook snel daarna een motor, wil ik eens gaan rondneuzen naar verschillende communicatie mogelijkheden. Dat heb ik een poosje geleden ook gedaan, heeft weer even stilgelegen.

Maar weet iemand of er winkels te vinden zijn waar je ook het e.e.a. kan bekijken of zelfs testen? Want op internet is genoeg te vinden maar het aanbod is zo huge dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

EDIT: Ik zal eens wat meer toelichten wat de situatie is.
Mijn vriendin zit redelijk vaak bij mij achterop, alsook andere mensen. Daarom leek het mij handig om een bluetooth intercom set te hebben, waardoor ik dus gewoon met mijn bijrijder kan babbelen. Misschien wil ik, in de toekomst, ook een navi of m'n telefoon gebruiken op de motor en dat kan met zo'n bluetooth intercom oplossing.

Echter, omdat ik ook verwacht dat we na de winter meer in groepen gaan rijden, wil ik eigenlijk ook een portofoon, want ten eerste gaat niet iedereen een bluetooth intercom set kopen, en zo wel, dan niet allemaal dezelfde, en als zelfs dát zo is, dan kunnen er vaak maar max. 4 apparaten aan elkaar gekoppeld worden.
Ook de maximale onderlinge afstand is een rede om voor een portofoon te gaan. Nu had ik een poos geleden al de Midland BT-2 op het oog. Daarmee kan ik met mijn bijrijder praten, muziek luisteren, telefoneren (hoewel ik dat niet van plan was), etc.

En als portofoon had ik de Midland 445 BT op het oog, omdat deze ook over bluetooth beschikt. Zo kan ik dus de porto via bluetooth aan de intercom koppelen.

Dan heb je dus als voordeel:
- Bereik van de portofoon
- Universaliteit van de portofoon (immers, bij portofoons maakt het niet uit of de een een Midland heeft en de ander een Kenwood, gaat toch op frequentie)
- Draadloze oplossing
- Vele mogelijkheden van de intercom

Het enige nadeel: de prijs. Als ik voor deze oplossing ga, en ik ga uit van twee personen, dan is dat 250+88+88= 426, dus € 213,- per persoon.

Aangezien ik dat een best flink bedrag vind leek het mij zo fijn om het eerst eens te kunnen testen.

Zo, einde van wall of tekst.
Interessant onderwerp, was laatst zelf ook al wat aan het rondkijken voor de mogelijkheden. Volgens mij ben je redelijk wat kwijt wil je een beetje degelijk apparaat.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Widow schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Een supersport of een sm, nogal een verschil :+ ik zou zeggen, rij op beide, en kijk wat je leuk vind. Als het nou puur op uiterlijk ging was het makkelijker, wat een porno die 749. Dat is echt zo'n motor die je in je huiskamer zet om uren naar te kijken, onder het genot van muziek, een kaasje en een fles wijn. En van die warme pantoffels, met dit weer :D

Of je doet net als ik, neemt ze gewoon allebei :+
Afbeeldingslocatie: http://alkemad0.home.xs4all.nl/DSC00425_1024.jpg

Verwijderd

Net de schrik van m'n leven gehad; een van de remklauwen aan de voorkant die spontaan van de remschijf af schiet. Godzijdank was ik letterlijk om de hoek van m'n huis, anders was het mooi lopen geweest. :(

Eenmaal thuis aangekomen geconstateerd dat de remklauw gewoon niet met schroeven vast was gemaakt; tenzij de schroeven spontaan zijn verdampt. Toch maar even aangeven bij de bandenboer dat hij de volgende keer de remklauw weer vastschroeft nadat hij de band heeft vervangen.. Pff :o

/me even rustig zitten gaat :P

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Dan heb je wel even schoon ondergoed nodig zeg! Gelukkig was het vlak bij huis.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GewoonDennis schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Geweldige fiets (zelf op de 999 een paar keer gereden) maar KLEIN :') haha :P
Klein? Wielbasis is langer als een GSX-R waar ik laatst op heb gereden dus dat zou wel goed moeten komen. :)
TheNameless schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Ik zou zeggen gewoon lekker doen!
Heb zelf een 999 en het is echt een fantastisch apparaat. Ben zelf ~2 meter en pas er perfect op. Is een van de weinige fietsen waar standaard bij alles is in te stellen; tank en zitje kan je naar voor of achter doen, en de stepjes hebben een stuk of 6 instelbare posities.
Dat is bij de 749 alleen bij de S uitvoering, maar dat zijn idd leuke features ja. Een 999 is ook een pracht fiets ja! Heb je toevallig pics?
Widow schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Rijbewijs heb ik sinds begin dit jaar al, maar waar ik steeds meer achter kom is een SM leuk voor hier in het heuvelland, maar voor de tourtochten die ik wil gaan maken en de afstanden naar mijn werk en familie en vrienden enzo is dat echt niet geschikt. Dus vandaar de keuze om toch te kijken voor een SS. Alleen qua zitpositie zit ik bij veel echt dermate slecht dat ik last van de polsen krijg.
TheNameless schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Of je doet net als ik, neemt ze gewoon allebei :+
[afbeelding]
Doe je goed, prachtige duc!

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 28-10-2012 19:35 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

E een dikke naked? Street triple of Z750 ofzo, zit je wat ruimer

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Street Triple en Z750 heb ik beiden al op gezeten, zit ik echt goed op, rijden ook erg fijn, alleen die wind met snelweg verkeer. Ik ben toch al wat langer en ik zit dan met mijn nek vol in de wind, das niet prettig. :X

Pagina: 1 ... 412 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.