Inderdaad een brugman past niet achter op.BertV schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
[...]
Kijk over over de burgelijkheid heen, ik vond mijn leen Burgman 400 heerlijk rijden.
Het is dat mijn fietsenschuurtje te klein is anders wist ik het wel.
Zoiets past helaas niet achter een camper.
Zoek je iets met pit en compactheid zou je kunnen kijken naar een Honda SH300.
Scooterrijden is heerlijk. Vooral als het echt bochtig wordt is het wendbaar smijten, zelfs of juist met een 125 of 150cc. Een mooi-weerrijder, of in mijn geval babyboom-vader met dikke BMW kun je gewoon hebben in de belgische ardennen. Voor snelweg zou ik inderdaad kijken naar 300cc+
Huidige bromscooter past perfect en weegt 100kg rijklaar, en dat is geen klein model (puch typhoon).
de vespa gts 250 weegt 150 kg.
Aangezien de camper nu toch al overbeladen is (weegt 3450kg vakantie klaar + personen, mag 3200kg wegen) maakt die 50 kg me ook niets meer uit. (kenteken aan laten passen via rdw is een ander project)
Nu met de bromscooter rijd ik op de bergweggetje al elke auto zoek, en de meeste motor rijders houd ik goed bij. Tot dat het berg op gaat..
Maar aan de andere kant van de berg pas naar beneden is het alle remmen los en laat het maar rollen, sturen doet het perfect en inderdaad hoe korter de bochtjes hoe meer je inloopt op de gemiddelde mooi-weer rijder.
Rechterbaan is zoals ik al melde met de camper al bekend terrein..BertV schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
Dit zegt meer over jezelf. Het is niet ideaal, maar als het moet is het rustig op de rechterbaan rijden en goed inschatten of je kunt inhalen.
Wat dat betreft is het gewoon een twee wielige 2CV, bange motorrijder.
Camper loopt wel 130 maar 100 tot 110 is de normale cruise control snelheid.
Ff inschatten wanneer je de vrachtwagens voorbij kunt en het is echt geen probleem, zelfs rust gevend..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.