Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 410 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.981 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48

Bommes

Capo del formaggio

BertV schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Kijk over over de burgelijkheid heen, ik vond mijn leen Burgman 400 heerlijk rijden.
Het is dat mijn fietsenschuurtje te klein is anders wist ik het wel.
Zoiets past helaas niet achter een camper.
Zoek je iets met pit en compactheid zou je kunnen kijken naar een Honda SH300.

Scooterrijden is heerlijk. Vooral als het echt bochtig wordt is het wendbaar smijten, zelfs of juist met een 125 of 150cc. Een mooi-weerrijder, of in mijn geval babyboom-vader met dikke BMW kun je gewoon hebben in de belgische ardennen. Voor snelweg zou ik inderdaad kijken naar 300cc+
Inderdaad een brugman past niet achter op.
Huidige bromscooter past perfect en weegt 100kg rijklaar, en dat is geen klein model (puch typhoon).
de vespa gts 250 weegt 150 kg.
Aangezien de camper nu toch al overbeladen is (weegt 3450kg vakantie klaar + personen, mag 3200kg wegen) maakt die 50 kg me ook niets meer uit. (kenteken aan laten passen via rdw is een ander project)

Nu met de bromscooter rijd ik op de bergweggetje al elke auto zoek, en de meeste motor rijders houd ik goed bij. Tot dat het berg op gaat.. :P Het gemis aan vermogen komt dan om de hoek en terug naar de 30 in het uur is niet uitzonderlijk als het het echt stijl wordt.
Maar aan de andere kant van de berg pas naar beneden is het alle remmen los en laat het maar rollen, sturen doet het perfect en inderdaad hoe korter de bochtjes hoe meer je inloopt op de gemiddelde mooi-weer rijder.
BertV schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
Dit zegt meer over jezelf. Het is niet ideaal, maar als het moet is het rustig op de rechterbaan rijden en goed inschatten of je kunt inhalen.
Wat dat betreft is het gewoon een twee wielige 2CV, bange motorrijder.
Rechterbaan is zoals ik al melde met de camper al bekend terrein.. ;)
Camper loopt wel 130 maar 100 tot 110 is de normale cruise control snelheid.
Ff inschatten wanneer je de vrachtwagens voorbij kunt en het is echt geen probleem, zelfs rust gevend.. :z

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thedr schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:37:
Iemand hier toevallig ervaring met het repareren van kuipdelen? M'n broertje kwam zojuist langs met een 'ingegleden' motor (GSX-R 750) met wat kuipschade die hij misschien wil kopen. Daarbij zit er een scheur van +/- 5cm linksvoor in het bovenste stuk van de kuip, ongeveer bij de luchtinlaat. Is dat een beetje fatsoenlijk te fixen met zo'n reparatiekit? Met name met het oog op stevigheid, estetisch is veruit ondergeschikt (andere dingen worden iig ook niet opgelapt). En eigenlijk ook; hoe groot is de kans op verder inscheuren als je niks doet?
Ik heb geen ervaring met het repareren van kuipdelen. Wél met het laten schuiven van een motor. }:O

En daarbij kan ik maar één tip geven: kijk echt goed na of de schade puur cosmetisch is. Voel bijvoorbeeld eens aan de nokjes op het voorframe die als aanslag voor het stuur dienen. Hieraan kun je wel redelijk aflezen of de krachten toch wat groter zijn geweest dan gedacht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Thedr schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:37:
Iemand hier toevallig ervaring met het repareren van kuipdelen? M'n broertje kwam zojuist langs met een 'ingegleden' motor (GSX-R 750) met wat kuipschade die hij misschien wil kopen. Daarbij zit er een scheur van +/- 5cm linksvoor in het bovenste stuk van de kuip, ongeveer bij de luchtinlaat. Is dat een beetje fatsoenlijk te fixen met zo'n reparatiekit? Met name met het oog op stevigheid, estetisch is veruit ondergeschikt (andere dingen worden iig ook niet opgelapt). En eigenlijk ook; hoe groot is de kans op verder inscheuren als je niks doet?
Als het ABS kunststof is, dan kun je het gewoon met een soldeerbout aan elkaar lassen. Wel even van beide kanten doen en bij voorkeur nog wat nieuw ABS toevoegen zodat het wat steviger is. Als je het mooi wilt hebben, dan kun je het daarna nog gaan schuren en weer overspuiten, maar dat kost veel meer tijd. Het lassen zelf gaat best vlot als je het eenmaal door hebt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zelfde geldt ook voor (E)PP kuipwerk. Spul is te lassen met een soldeerbout én toevoegmateriaal gelijk aan het te lassen materiaal. Lego wordt van ABS gemaakt en werkt bij ABS kuipdelen perfect als vloeimiddel :o

Kloten met "galsvezelmatjes" werkt eigenlijk alleen bij polyesther (race)kuipensets omdat die dingen niet (goed) hechten aan ABS en/of (E)PP.

Klikje.... Misschien wel handig om te weten/hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er hier meer mensen met een communicatiesetje op de motor?

Heb vorige week voor mijn verjaardag een Albrecht AE600s gekregen, maar ik zit een beetje met de montage van het geheel. Vooral de PTT knop is een lastige.
Zit klitteband bij, maar ik vind dat echt niks.

Zou eigenlijk iets van een bracket moeten hebben, maar kan niks fatsoenlijks vinden. Iemand een idee hoe dit fatsoenlijk op te lossen is?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klikje is misschien wel leuk om even te lezen voor je :)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 21:16
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:24:
Zelfde geldt ook voor (E)PP kuipwerk. Spul is te lassen met een soldeerbout én toevoegmateriaal gelijk aan het te lassen materiaal. Lego wordt van ABS gemaakt en werkt bij ABS kuipdelen perfect als vloeimiddel :o

Kloten met "galsvezelmatjes" werkt eigenlijk alleen bij polyesther (race)kuipensets omdat die dingen niet (goed) hechten aan ABS en/of (E)PP.

Klikje.... Misschien wel handig om te weten/hebben.
Thnx heren voor de tips! Denk dat het em gaat worden. Alleen even kijken of ie nog een stukje extra beugel aan kan komen; er mist een stukje waardoor het bovenste stuk van de kuip (en dus ook de spiegels) behoorlijk gaat zwabberen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een GSX-R is 't (bouwjaar)? Zo te horen een "oudje" (SRAD) welke nog een topkuipframe heeft?

Hier kun je eens kijken of er misschien nog wat tweedehands te verkrijgen is.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Widow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:53:
AFS Motorparts, bij Purmerend ergens. Vrij goedkoop, aardige mensen en je kan er op wachten na afspraak.
Dan ga ik daar eens even mee praten. Ik denk erover om er gewoon rondom dan maar BT45's om te leggen. Die Pilot Active lees ik teveel wisselende berichten over. Maargoed, ik ga ze gewoon bellen en om advies vragen. Wie weet adviseren ze wel voor en achter een overmaat oid. We merken het wel :)

UNOX: The worst operating system

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:29:
Klikje is misschien wel leuk om even te lezen voor je :)
Die had ik inderdaad al eens gelezen... Maar das wel weer heel erg veel knutselen naar mijn idee, terwijl het enige wat ik nodig heb een soort van bracket is.

Ben helaas niet zelf in de gelegenheid om iets te fabriceren. Tenminste; recht zagen met een hand/decoupeerzaag is een hel, dus het wordt nooit iets moois...

Overigens is dit ook een held:
http://www.blackbirdowner...viewtopic.php?f=71&t=8442

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 17-10-2012 08:54 ]

• Thedr
  • Laatst online: 08-01 21:16
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:15:
Wat voor een GSX-R is 't (bouwjaar)? Zo te horen een "oudje" (SRAD) welke nog een topkuipframe heeft?

Hier kun je eens kijken of er misschien nog wat tweedehands te verkrijgen is.
Is een SRAD idd, uit '98. Het benodigde kuipdeel staat er inderdaad op, à €135,-. En eigenlijk moet er dan ook een luchtbuis bij aan de linkerkant. Geloof niet dat hij er dat aan wil spenderen; dan gaan we zelf lekker aan het hobbyen :) Esthetiek is voor hem van ondergeschikt belang; het is z'n eerste fiets en hij wil gewoon lekker kunnen rijden. Een krasje meer of minder maakt em niet zo uit, zolang het constructietechnisch maar in orde is.

edit/update:

En gekocht :)

• FitTiv
  • Laatst online: 16:20
Tankiej schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Dat valt nou ook wel weer mee..
Qua aanschaf misschien ja, maar als je het laat monteren is het niet meer de voordeligste :)
Bij de garage hier in de buurt waar ik mijn motor in onderhoud heb en ook banden laat monteren en koop, was ik 305 euro kwijt incl. montage voor een setje banden (MPR3).

Voorbeeld als ik de MPR3 bij AFS zou kopen voor mijn SV:
Voorband 126 euro (120/60/17) + achterband 162 euro (160/60/17)

Dan zit je op 288 euro voor alleen de aanschaf, dat is wel erg voordelig inderdaad. Maar de meesten laten het ook monteren, dus dat moet je ook wel in de prijs meenemen lijkt mij :)

Bij montage op de website, staat dit:

[...]

Dus dan komt er 30 euro bij, maakt 318.

Lever je niet de losse velgen aan, maar de complete motor, dan wordt het dit:

[...]

Dan zit je op 332 euro.

Maar dan houdt het nog niet op: denk je de oude banden zelf niet kwijt te kunnen, dan rekenen ze 3 euro per band verwijderingsbijdrage.
Totaal, bij het niet aanleveren van losse velgen en de oude banden achterlaten: 338 euro.

Hoewel het nog steeds niet duur is, zou ik ze niet de voordeligste van NL willen noemen :)
En ja, ik weet dat service ook wel iets waard is ;)
Optitune! Sub 300 (275 zo uit mn hoofd) incl montage, setje MPR3.

Pilot activ niet doen, budget ding.

Verwijderd

Ik had mijn R6 met 77dkm te koop staan (2003), kreeg ik een bod van een motorzaak dat wel heel aantrekkelijk was en vlakbij de vraagprijs lag. Weggebracht, keurig overschrijvingsbewijs etc gekregen. Motor werd heel kort geinspecteerd en met vrijwaringsbewijs weer weg....

Toch nieuwsgierig en de site in de gaten gehouden.... staat de motor nu voor 1500 meer te koop.... met 47dkm minder op de teller....

(overigens: motor was verder in prima staat, maar de km-stand klopt in ieder geval niet).

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:59:
Ik had mijn R6 met 77dkm te koop staan (2003), kreeg ik een bod van een motorzaak dat wel heel aantrekkelijk was en vlakbij de vraagprijs lag. Weggebracht, keurig overschrijvingsbewijs etc gekregen. Motor werd heel kort geinspecteerd en met vrijwaringsbewijs weer weg....

Toch nieuwsgierig en de site in de gaten gehouden.... staat de motor nu voor 1500 meer te koop.... met 47dkm minder op de teller....

(overigens: motor was verder in prima staat, maar de km-stand klopt in ieder geval niet).
Wil je ook nog delen welke zaak dat is?
Weten we in ieder geval dat we daar niet heen hoeven voor een nieuwe (tweedehands) motor :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou die motor kopen zeg. Denk je een leuke motor te kopen met maar 30k op de teller, is het eerder 80k.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
Zou inderdaad ook wel willen weten welke dealer dat is geweest.

KM's terugdraaien, mag dat eigenlijk wel? Lijkt me niet toch? Want zo niet dan zou je nog wel eens lekker dwars kunnen gaan liggen.

https://freight.associates

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:59:

Bovag even op de hoogte stellen. Ook al is het geen Bovag lid, misschien kunnen zij iets doen. Loop voor de gein eens langs om te zien of de teller daadwerkelijk terug is gedraaid. Het zou zomaar een typfout kunnen zijn natuurlijk. Ik bedoel, voordat je met iets begint zonder jezelf ervan te ovetuigen dat het echt opzet is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een Sena SMH10-11 of SMH10 of SMH5 te kopen binnen Nederland. Via Marktplaats in de omgeving Amsterdam reageert niemand op e-mail, de enige winkel die hem heeft (ergens in Nieuw-Vennep) is ongeveer 100 Euro te duur, en via Revzilla bestellen kost ook weer een fortuin aan verzendkosten...

Heeft iemand nog een tip voor me? Ergens nabij Amsterdam, of tussen Amsterdam en Deventer? Een motorzaak die ik nog niet ken? Ik heb zo'n ding echt zo hard nodig :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:02

steveman

Comfortabel ten onder

Oh raar zeg. Via marktplaats bij iets dat klinkt als een fietsenzaak heb ik hem vandaan. Had ook snelle reactie, misschien even op vakantie of zo?

Een zaak in Amstelveen dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 18-10-2012 07:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Bovag even op de hoogte stellen. Ook al is het geen Bovag lid, misschien kunnen zij iets doen. Loop voor de gein eens langs om te zien of de teller daadwerkelijk terug is gedraaid. Het zou zomaar een typfout kunnen zijn natuurlijk. Ik bedoel, voordat je met iets begint zonder jezelf ervan te ovetuigen dat het echt opzet is.
Eensch dat km standen terug draaien gewoon fout is. Nog erger als je ziet dat het op een voertuig gebeurt waar je ooit zelf eigenaar van bent geweest.

Als je weet dat de 4 onder de 7 valt op je numpad... tja.. typfouten kunnen altijd. Eerst zeker weten, vervolgens pas info verspreiden. Geruchten gebaseerd op niks moeten voorkomen worden. Goede info leveren aan de juiste partijen (BOVAG/Stichting NAP alhoewel ik niet zeker weet hoe dat nou met motoren zit/RDW) met bewijzen is maar al te welkom. Wellicht dat die twee ook meteen andere adressen of middelen hebben om een officieel onderzoek in te stellen. :)

Verder: Dat de garage er 1500 meer voor vraagt.... tja.. als zij dat er uit denken te halen..

• PilatuS
  • Niet online
Daffie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:43:
Zou inderdaad ook wel willen weten welke dealer dat is geweest.

KM's terugdraaien, mag dat eigenlijk wel? Lijkt me niet toch? Want zo niet dan zou je nog wel eens lekker dwars kunnen gaan liggen.
Het is helaas niet illegaal om dit te doen.

• Tankiej
PilatuS schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Niet? Ik vind het eigenlijk wel oplichting/frauderen als je een motor verkoopt waarvan je weet dat die meer kilometers gelopen heeft, dan waarmee je de motor aanbiedt.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]

Dat zal dan zeker zijn omdat je de mogelijkheid moet hebben een ander blok te monteren wat minder gelopen heeft. Maar zijn daar geen duidelijke regels voor dan?

Yamaha MT-09

• Tankiej
Bergie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Dat zal dan zeker zijn omdat je de mogelijkheid moet hebben een ander blok te monteren wat minder gelopen heeft. Maar zijn daar geen duidelijke regels voor dan?
Maar dan kan je het wel melden.. Als je weet dat een motor 77k km's gelopen heeft en jij biedt die motor aan met 47k km, dan is het wat mij betreft gewoon oplichten?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]

Het lijkt me wel degelijk illegaal om expliciet met gegevens te adverteren, waarvan je weet dat ze onjuist (en te positief) zijn. Da's gewoon misleiding.

Maar als de gegevens juist zijn, bijvoorbeeld omdat er een nieuwer blok in zit, mag het dus wel.
En als jij de bon hebt waarop staat met welke kilometerstand jij hem aan hun geleverd hebt, wordt het moeilijk voor ze om te beweren dat ze het niet wisten... Maar dan moet de koper jou wel weten te vinden...

Kortom: Heb je het al eens bij de BOVAG nagevraagd? (En weet je zeker dat het geen (al dan niet opzettelijke) tikfout geweest is?

• Daffie
Lijkt me eigenlijk ook niet dat dat mag. Misschien is het terugdraaien van de KM-stand op zich niet strafbaar (zoals hierboven aangegeven als je er een nieuw blok onder hebt), maar, even er vanuit gaande dat ze het moedwillig gedaan hebben en er géén jonger blok onder hebben gelegd, dan zijn ze dus gewoon (doel)bewust de boel aan't verdraaien. Immers een motor waar 30k mee is gereden is meer waard dan eentje die 77k op de teller heeft.

Als je nog facturen hebt van reparaties waar de KM-stand op staat (iig meer dan 30k :P), dan zou je voor de grap eens zelf langs moeten gaan of een kennis/vriend langssturen. En dan je eerst van de domme houden om zo tussen de regels door bevestigd te krijgen dat ze er niks aan hebben gedaan (behalve dan KM-stand terug gezet, maar dat zeggen ze waarschijnlijk niet :P), en dan zeggen "Oh, dan mag je me eens uitleggen hoe het komt dat een motor waar jullie niks aan hebben gedaan ineens 47 dkm jonger is geworden. Want ik ken degene van wie jullie hem gekocht hebben en hij was 77 dkm.". Denk dat ze dan wel even zweten.

Tenzij ze natuurlijk wel een ander blok eronder hebben gedaan :+

• PilatuS
  • Niet online
Het terugdraaien zelf is niet illegaal. Het verkopen terwijl je weet dat het niet klopt is een ander verhaal. Er zijn bedrijven waar je langs kan gaan om de teller te laten terug draaien. Je moet dan alleen bewijzen dat het voertuig van jou is met de kentekenpapieren.

Enorm fout en slecht dat dit kan maar helaas is het zo.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
FitTiv schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Optitune! Sub 300 (275 zo uit mn hoofd) incl montage, setje MPR3.

Pilot activ niet doen, budget ding.
Die passen niet onder mijn fiets.. maar ik zie dat Optitune wel meer keuze heeft aan banden voor 140/80/17

Ik zie daar de Dunlop GT501 staan. Iemand daar ervaringen mee ?

UNOX: The worst operating system

• GenjiBlade
Om even een heel ander onderwerp aan te snijden.
Staat vast ergens in dit topic maar ik mag de nieuwe zoek functie nog niet zo heel erg (Of dat straks een [BUG] topic wordt of niet moet ik even gaan besluiten)
Tijdschriften.

Zijn er hier vast genoeg die motor tijdschriften lezen, eensch, misschien een abbonement erop of zelfs import uit de UK o.i.d.
Wat betreft motor bladen ben ik zelf compleet nieuw, sterker nog, ik heb ze in de schappen zien staan en even leuk gekeken maar nooit de moeite gedaan er ECHT een paar mee te nemen en te lezen.
Via werk mn handen weten te leggen op een tijdschriften bon en ik zie een paar motorbladen er tussen.

Welk NL motorblad is nou écht eentje waarvan je zegt; "Ja, die."
Ook niet geheel onbelangrijk gezien ik EN prefereer boven NL; Als we het NL gedeelte vergeten, welk motor blad is dan top?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tsja...tijdschriften... Vroegâh las ik me helemaal een slag in de rondte. Nu heb ik alles in de ban gedaan. Wel heb ik een motorblad uit de USA omdat ik lid ben van de BMW club daar. Ik heb een motor, dus ik ben niet zo erg geïnteresseerd om steeds maar weer verhalen te lezen van nieuwe motoren (kan aan mij liggen). En vakanties en toertochten zijn zo makkelijk van internet te halen dat ik het de moeite niet waard vindt om me te abboneren. Toen de KNMV nog een blad (welke was het ook weer?) erbij deed af en toe, bladerde ik dat 1x door en dat was het. Ik ergerde me bovendien aan de schrijfstijl van een paar figuren bij dat blad. Maar ook dat lèg aan mijn ;)

Daarbij komt dat ik recenties uit die bladen niet vertrouw. Ze schrijven van elkaar over en worden gesponsord door de industrie. Nooit zul je een heel slecht verhaal lezen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:02

steveman

Comfortabel ten onder

Er staan soms inderdaad echt achterlijke fouten in. Stukken tekst die op een pagina ophouden halverwege een zin... en nergens verder gaan. Genummerde plaatjes waarvan de tekst er totaal niet bij past. Etc... etc...

Moet wel zeggen, bij een lange treinrit wel altijd leuk gevonden om door te lezen :Y

Voornamelijk motor-magazine btw. (Dat was ook het KNMV-blaadje)

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 18-10-2012 22:35 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
KNMV brengt nu nog een blaadje uit, paar keer per jaar. GRIP heet het volgens mij.. Wel leuk om doorheen te bladeren, maar ik zou er geen geld aan uitgeven als het in de winkel zou liggen.

Ook wel een paar motorbladen gekocht af en toe, Moto73 en MOTOR. Maar ik heb er nog geen gevonden waarbij ik het waard vind om een abonement erop te nemen :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een abbo op de Motoplus. Ik denk er wel over om dit op te zeggen, maar dat komt doordat ik ook al een abbo heb op de ingenieur. Die laatste vind ik dan nog wat interessanter, en die bewaar ik ook als naslagwerk. (Is me regelmatig al van pas gekomen, beroepshalve) En in totaal is het wel erg veel leeswerk iedere 2 weken.
Bij motoren inderdaad; ik heb al een motor. Dan is het wel leuk om eens te kijken naar de foto's van de nieuwe motoren, maar dat was het dan ook wel.

Ik vind de Motoplus (Zuster of dochter van Motorrad; allemaal incest dus :+) wel beter dan de Moto73 en de Motor. Er staat minder over de motorsport in imho, en meer over praktische tests. "Welke helm is goed", "welk allweather pak kun je het beste kopen?" dat soort dingen. Aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op een reisverslag van 6 pagina's.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-10-2012 08:25 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:56:
KNMV brengt nu nog een blaadje uit, paar keer per jaar. GRIP heet het volgens mij.. Wel leuk om doorheen te bladeren, maar ik zou er geen geld aan uitgeven als het in de winkel zou liggen.

Ook wel een paar motorbladen gekocht af en toe, Moto73 en MOTOR. Maar ik heb er nog geen gevonden waarbij ik het waard vind om een abonement erop te nemen :)
Sta nu ook in dubio over mijn KNMV lidmaatschap.

Ja, je krijgt 10% korting op je verzekering, en pechhulp (heb ik al), en dat prutblaadje...

Maar of ik dat 54 euro waard vind... :S

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:31
Ik had laast een belgisch blad, las erg fijn weg. Het niveau lag wat hoger als van "blad motor" Ben alleen de titel vergeten. 8)7

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
motoren-tourisme toevallig ? was er wel van gecharmeerd.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Capo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:43:
motoren-tourisme toevallig ? was er wel van gecharmeerd.
Motorwereld toevallig? Ook wel goed magazine.

• Daffie
Het zou vandaag 23 graden worden, dus ik was van plan om met de motor naar m'n werk te gaan. Ik haal 'm uit de schuur, wil hem op de jiffy zetten om helm op te doen enzo, blijkt dat het pootje niet goed uitgeklapt was waardoor hij terugschoot en de motor omviel. Met als gevolg dat m'n spiegel brak. :(
Ik baal er echt van.... Noem me maar een goedweerrijder, maar vandaag was bij uitstek geschikt om lekker rond te knorren, morgen koelt het weer 5-6 graden af en de hele dag bewolkt, zondag zelfs regen zoals het er nu uit ziet. Al met al gewoon K*T!!

Maar goed nu ben ik dus enigzins met spoed op zoek naar een vervangende linkerspiegel. Weet iemand een adres waar die dingen goedkoop te vinden zijn? Mag tweedehands zijn zolang het maar geen krasfestijn is. Het gaat om een Kawa ZX-6R 2005.

• Serotonine
  • Laatst online: 10:32
Alleen het Belgische blad Motorrijder (http://www.motorrijder.be/) kan me nog bekoren.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Daffie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:07:
Het zou vandaag 23 graden worden, dus ik was van plan om met de motor naar m'n werk te gaan. Ik haal 'm uit de schuur, wil hem op de jiffy zetten om helm op te doen enzo, blijkt dat het pootje niet goed uitgeklapt was waardoor hij terugschoot en de motor omviel. Met als gevolg dat m'n spiegel brak. :(
Ik baal er echt van.... Noem me maar een goedweerrijder, maar vandaag was bij uitstek geschikt om lekker rond te knorren, morgen koelt het weer 5-6 graden af en de hele dag bewolkt, zondag zelfs regen zoals het er nu uit ziet. Al met al gewoon K*T!!

Maar goed nu ben ik dus enigzins met spoed op zoek naar een vervangende linkerspiegel. Weet iemand een adres waar die dingen goedkoop te vinden zijn? Mag tweedehands zijn zolang het maar geen krasfestijn is. Het gaat om een Kawa ZX-6R 2005.
Join the club, is mij ook een keer gebeurd. Standaard schoot een stukje terug, ik zet de motor neer, stap af en 3 seconden later lag de motor op zn zijkant.

Maar probeer Boonstra Parts eens, die hebben echt veel liggen. http://boonstraparts.nl/

En over motorblaadjes, ik heb dat nooit zo begrepen. Je kapt een boom om, maakt er papier van, drukt daar letters en plaatjes op, zodat je je kan verplaatsen in de gedachten en ervaringen van iemand anders. Nee dat boeit mij niet, om de een of andere reden. Tenzij het op vakantie is en ik een lange regenachtige dag moet uitzitten in een jeugdherberg in Oostenrijk ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Widow op 19-10-2012 10:00 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09

Rick-Jan

always connected

Daffie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:07:

even voor je gezocht :)

http://boonstraparts.nl/o...Links/2006/&ID=B10000CW0T

@widow :*)

tja er zijn nog wel meer websites:

http://www.allemotoronder...-kawasaki-zx6r-zx10r.html

http://www.goparts.nl/ond...3=ZX%206%20R&D=SPAREPARTS

maar daar niet echt ervaring mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Rick-Jan op 19-10-2012 10:07 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Widow
Hehe GMTA, boonstra is de juiste tent voor zoiets. En als je er voor 46 euro van af kan komen valt het nog mee :) je kan alleen niet deeplinken naar die site.

Maar let wel: Vicma imitatie. Passend op het '06 model. EK-207-I

• Daffie
Bedankt voor de linkjes. Ik heb nu een paar winkels gevonden, het gaat er mij om dat ik het zo snel mogelijk heb. Als het hier in de buurt is (omgeving Den Bosch, ong. 50 KM max hier vandaan), kan ik misschien even mijn vriendin langssturen, die heeft toch herfstvakantie :+.

- Boonstra, 46 euro, maar zit in Groningen --> VEEL te ver
- Ten Kate Shop, 28,50, Nieuwleusen (net boven Zwolle) --> te ver
- MotoWebShop.com, 32 euro, geen afhaal adres, dus niet echt een optie
- Louis.de, 10 EURO!, Aachen --> ook wel ver.. aan de andere kant 10 euro is niet veel.

Ik ben eigenlijk nog best in staat om naar louis.de te gaan, kost me dan wel een vermogen aan brandstof (150km enkele reis), maar dan ben ik alsnog ongeveer evenveel kwijt als elders. Plus dan heb ik 'm wel meteen.

Tenzij een van jullie dus een adres kent dichterbij huis? :)

• Daffie
Wat ik een beetje vreemd vind, die spiegel bij Louis.de is volgens de artikelpagina RECHTS, maar een linkerspiegel kan ik nergens vinden.

Aangezien de spiegel eigenlijk uit twee delen bestaat (een is de spiegel met dat stokje, de ander is het deel wat je in je motor schroeft), vraag ik me af of dat ding universeel is? Weet iemand dat?

EDIT: Stomme vraag, die spiegel kun je moeilijk op z'n kop hangen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 19-10-2012 10:31 ]

• Widow
Daffie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:20:
Tenzij een van jullie dus een adres kent dichterbij huis? :)
De lokale Kawa dealer, waar woon je ergens? Als je brandstofkosten gaat meerekenen (of beter, de prijs per kilometer van je auto) kan je denk ik beter hier ergens een spiegel van 80eu kopen dan er eentje van ver halen die misschien maar 10eu is.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Let er op dat je online de voorraad ziet van het centraal magazijn. NIET van de lokale shops. Grote kans dus dat ze deze op dit moment niet in Aachen hebben liggen. Wat je zou kunnen doen, is even bellen. Het nummer van het magazijn in Aachen is +49 241 91 08 091. Vorige week ben ik tenminste door dit nummer gebeld omdat ik in de winkel wat artikelen had besteld en die onderdelen binnen waren gekomen.
Aangezien het hier om een restpost gaat, is de kans ook groot dat de linkerspiegels sowieso al uitverkocht zijn. (naar welke kant vallen de meeste motoren immers om? ;))

Als je dus 300 km snelweg moet gaan rijden om een spiegeltje te kopen, zou ik gewoon naar de lokale dealer gaan.

Trouwens, het zou in het hele land het weekend droog blijven. Weliswaar bewolkt, maar droog. Ideaal motorweer dus komend weekend. En met een vriendin die weekenddienst heeft, mag ik al mijn aandacht aan de Hornet besteden. \o/

• Daffie
Widow schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

De lokale Kawa dealer, waar woon je ergens? Als je brandstofkosten gaat meerekenen (of beter, de prijs per kilometer van je auto) kan je denk ik beter hier ergens een spiegel van 80eu kopen dan er eentje van ver halen die misschien maar 10eu is.
Ik werk in Den Bosch. D'r zit hier in Den Bosch een Motoport, ik geloof ook een Kawa dealer, maar het probleem is dat het waarschijnlijk best duur zal zijn, maar dat niet alleen, bijna alles wat je via hun wilt aanschaffen moeten zij ook nog bestellen bij de leverancier, dus dat kan best lang duren.

En @DrivinUCrazy: Heb al gebeld, de linker is inderdaad uitverkocht.

Ik zal eens gewoon naar motoport den bosch bellen, kijken hoe duur het is.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan heb je wel snel gebeld. Of heb je het centraal magazijn gebeld?

• Daffie
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:50:
Dan heb je wel snel gebeld. Of heb je het centraal magazijn gebeld?
Had al gebeld voordat je het telefoonnummer postte ;)
Ik had via de filiaal overzicht pagina het nummer gevonden van Aachen, en inderdaad daar is hij weg.

Net ook even gebeld naar Motoport Den Bosch, een origineel kost daar ong. 60 euro, een replica 27. Enige puntje is echter dat ik niet zeker weet of de spiegels die er nu op zitten OEM zijn of ook replica. Mochten ze (of nouja, 'ze', nu nog eentje :S) OEM zijn en ik zet er een replica naast die er totaal anders uit ziet, is natuurlijk ook niet zo mooi :P.
Maar hij zei dat ik dan even een foto moest maken van de spiegel(S) en dan kon hij kijken of het dezelfde waren. Als hij het vandaag bestelde was het morgen binnen. Denk da'k dat maar doe dan!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Morgen gewoon met de motor ophalen, en dan een uitgebreide testrit eraan vast plakken. :P

• Daffie
Ik kan natuurlijk ook van de gelegenheid gebruik maken om over te stappen op LED knippers. En dan deze knipper-in-spiegel dingen met twee van deze voor achter. Duurt alleen wel 3 weken voordat het binnen is :P

• Tankiej
MikeyMan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:37:
[...]

Sta nu ook in dubio over mijn KNMV lidmaatschap.

Ja, je krijgt 10% korting op je verzekering, en pechhulp (heb ik al), en dat prutblaadje...

Maar of ik dat 54 euro waard vind... :S
Ik heb mn KNMV lidmaatschap opgezegd. Neem volgend jaar wel pechhulp van de ANWB.. De voorwaarden daarvan zijn beter sinds de verandering bij KNMV per 1 jan. dit jaar.
Daarnaast kan ik nog de jongerenkorting krijgen bij de ANWB, dus het scheelt ook nog eens wat geld :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Ik heb mn KNMV lidmaatschap opgezegd. Neem volgend jaar wel pechhulp van de ANWB.. De voorwaarden daarvan zijn beter sinds de verandering bij KNMV per 1 jan. dit jaar.
Daarnaast kan ik nog de jongerenkorting krijgen bij de ANWB, dus het scheelt ook nog eens wat geld :)
Enige is wel dat ik via de KNMV m'n kleding tot 2500 euro kan verzekeren. Dat kan elders niet...

• Tankiej
MikeyMan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Enige is wel dat ik via de KNMV m'n kleding tot 2500 euro kan verzekeren. Dat kan elders niet...
Maar ik heb toch geen verzekering bij KNMV, zelfs met die lidmaatschapskorting zijn ze nog (veel) duurder dan elders voor mij. Dus daarvoor zou ik niet hoeven te blijven :)

• Daffie
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:08:
Precies. Morgen gewoon met de motor ophalen, en dan een uitgebreide testrit eraan vast plakken. :P
Met de motor ophalen doe ik liever niet want ik heb geen spiegel :P Vind ik toch net wat te lomp. klik.

• Tankiej
Daffie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Met de motor ophalen doe ik liever niet want ik heb geen spiegel :P Vind ik toch net wat te lomp. klik.
Als het nou je rechterspiegel was die kapot zou zijn, dan kan het nog. Maar zonder linkerspiegel zou ik ook niet willen rijden :o

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik geef je groot gelijk hoor, ik zou het zelf ook niet doen. Daarom snap ik die knakker ook niet die me laatst voorbij kwam rijden. Hij reed een soort caféracer, zonder spiegels. In het donker op de snelweg, in woon-werk verkeer dus het was nog druk ook nog.

Imho onverantwoord; het verkeer is te vaak te onvoorspelbaar om zonder spiegels te rijden. En ik voel me al ongemakkelijk op de fiets omdat ik dan telkens in de spiegels wil kijken die ik op de motor gewend ben. :P

• EgMaf
Er bestaan ook spiegels voor op de fiets :)

• GenjiBlade
Ik hou van mijn linker spiegel!

Wel jammer Daffie, geen idee hoe het weer bij jou is maar hier in Heerhugowaard is het dusdanig mooi dat de rit vanmorgen door mist/regen/beslagen vizier wel erg de moeite waard lijkt te zijn geweest!

• Daffie
GenjiBlade schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:46:

Wel jammer Daffie, geen idee hoe het weer bij jou is maar hier in Heerhugowaard is het dusdanig mooi dat de rit vanmorgen door mist/regen/beslagen vizier wel erg de moeite waard lijkt te zijn geweest!
Het weer is hier godverdomme veel te goed. Ik ben me lekker een potje depressief aan't voelen.

:(

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Daffie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Het weer is hier godverdomme veel te goed. Ik ben me lekker een potje depressief aan't voelen.

:(
Ja, klote is dat he. Zul je zien dat er straks allemaal mensen op die modderpaden lopen :(

Makerij Hofman

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GenjiBlade schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:46:

om 10 uur was het weer droog en zonnig op het fietsje naar obdam. dan maar een kwartiertje langer doorwerken.

• Serotonine
  • Laatst online: 10:32
Pffff.... vanmorgen in de regen naar werk... om half 2 al had ik het gevoel: Ik moet hier weg! Ik moet rijden! Bochtjes pakken!
En nu is het half 5. Weer bewolkt, kans op regen en de temperatuur flink gezakt.....

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Serotonine schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:40:
Pffff.... vanmorgen in de regen naar werk... om half 2 al had ik het gevoel: Ik moet hier weg! Ik moet rijden! Bochtjes pakken!
En nu is het half 5. Weer bewolkt, kans op regen en de temperatuur flink gezakt.....
Zul je altijd zien :( Heb hier hetzelfde.

PSN & XBL: Denkoyugo

• -DG-
Serotonine schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:40:
Hier in het oosten was het net de laatste uurtjes voor zonsondergang 22 graden en prachtig weer. Ik ben iets eerder naar huis gegaan en heb er weer van genoten. :) Deze route gereden (tegen de klok in), onze oosterburen hebben toch wel leuke bochtjes af en toe!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Donderdag avond voor de eerste Vespa scooter wezen kijken.
In ad stond een paar krasjes en via de telefoon kreeg ik op herhaaldelijk vragen ongeveer het zelfde te horen.
Het was een gebruikte maar geen af ge trapte bak.
Na een uur rijden daar gekomen bleek het gewoon een uit gewoond hok te zijn.
Wat een pannekoek zeg.
Ik had een maat mee genomen om eventueel te kunnen rijden (ben nog aan het lessen zelf) en de was gewoon netjes maar kritisch.
Werkelijk op elk plaat deel zaten krassen, al het chrome verweerd, en de achter band was gewoon door het kanvas heen versleten. voor was nog de originele van 2007.. |:(
Dus dat soort zaken gewoon kenbaar gemaakt terwijl we staan te kijken, en die vent die wordt toch een partij kwaad.. :F
En het was een net ding, en die kilometers, hoe meer hoe beter volgens hem, enz enz.
We zijn maar gegaan zonder ritje, daar had 1000 euro aan opknappen nog niks van gemaakt.

Vandaag voor de 2de wezen kijken bij een scooter dealer.
Echt een nieuwe gewoon, uit 2007 met net geen 5K op de klok, ik heb na lang zoeken 1 klein krasje kunnen vinden. Echt in top staat.
Maar dodelijk saai grijs/zilver.. en op de rand van ons budget.
Nouja er over heen maar we hadden het al iets bij gesteld.

Nu staat er nog eentje op MP die weer 200 euro boven dat bij gestelde budget zit.. 8)7 maar die wel via de telefon perfect klinkt en op de fotos als nieuw er uit ziet. Man gaf aan van welk onderdeel ik ook een foto wilde hij er eentje zou sturen. Hij had het ding nieuw gekocht alle opties er bij gekocht maar vond het na 1 zomer toch veel te koud om op het ding naar zijn werk te rijden, sinds dien staat het ding maar een beetje te staan. Bouwjaar weer net wat nieuwer (2008) en ergens iets van 9K gelopen.
Prijs is vast, hij was al gezakt en wilde voorlopig niet verder zakken.. maar dit is net weer 200 over mijn reeds bij gestelde budget.. |:( |:(
Wat te doen.. :/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Eenmalig bod doen op de laatste en als hij dat niet wilt houdt het op toch?

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zou ik ook proberen ja. :P En anders nog even wachten en geduld hebben. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oja kom op zeg, wachten en geduld...
daar doen wij hier niet aan

Ondertussen is trouwens de directie wel al om, 200 euro meer vind zij een zwarte vol met opties ten opzichte van een iets wat saaie grijze wel waard.
Nu ik zelf nog.. :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je kunt natuurlijk ook gewoon afwachten. Je doet daar niet aan, maar het is wel handiger. Je bent nog aan het lessen, dus haast kun je nooit hebben.
Je hoeft er ook geen half jaar over te doen, maar hoe meer je het aanbod met elkaar vergelijkt, hoe beter je kunt bepalen welke prijs goed is. En als de mooie scooters over je budget heen gaan, moet je je budget misschien aanpassen ;) Of je eisen bijstellen.

• dion_b
  • Laatst online: 16:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Gaat het tenslotte om een manier om van A naar B te komen of om een pronkstuk om tegenaan te kijken?

Als je budget onbeperkt is kun je makkelijk beide doen, maar als je budget wel beperkt is moet je je afvragen op welk van de twee vlakken je concessies moet doen. Ik zou in de regel bij vervoersmiddelen afraden om die op het vlak van "van A naar B komen" te doen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh het is niet zo zwart wit hoor. ;)
Zoals ik al melde mijn vrouw is wel al bereid om iets meer te betalen voor iets wat echt helemaal af is.
Ik moet nog ff over die grens, zoals ik al eerder schreef heb ik mijn budget al een paar keer bij gesteld en nu kom ik op het punt dat ik of weer moet doen of inderdaad concessies moet doen op het vlak van accessoires of staat/uiterlijk.

Maar dat het in dit geval voor een groot deel om het uiterlijk gaat moge duidelijk zijn. Anders ging ik niet voor een vespa scooter, maar kocht ik een aprillia leonardo of een Piaggio beverly of zo iets.
Dat rijd een stuk beter, maar dan koop ik net zo lief geen scooter.
Dus vandaar dat ik gewoon net zo lang zoek tot ik iets vind wat hoog scoort op het vlak uiterlijk en accessoires.
Voor "van A naar B" heb ik een auto en werkbus, dus daar is dit niet voor, dit is voor de fun.. O+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist 'voor de fun' zou ik datgene kiezen wat het beste rijdt :o

Maar goed, jouw keus, jij moet het budget balanceren ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

En als ik 't goed lees is 't pasje nog niet in de "pocket" dus zou ik (persoonlijk) sowieso wachten totdat dat wél 't geval is en daarna pas eens gaan denken aan een mogelijke aanschaf van een motor/scooter.

Dealers verkopen die dingen maar ál te graag en laten je er als serieus overkomende consument ook op proefrijden. Als je een écht goede indruk wil krijgen van een type wat je wel wat lijkt dan kun je overwegen zo'n ding te huren voor een dag/weekend/week.......

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Want in een proefrit van een halfuur kun je hooguit achterhalen of dat ding enigszins functioneert, niet hoe prettig jij het vindt onder verschillende omstandigheden enzo. Na 3 uur voelt iedere motor anders aan, en als je rug kapot is... au

Oslik blyat! Oslik!

• EgMaf
Eigenlijk zou ik wachten op de A papiertje, en elke maand dat je dat wachten volhoudt, mag je budget met een vast bedrag groeien...
En elke maand uitstel betekend ook dat je (gemiddeld) voor hetzelfde geld een nieuwere machine kunt kopen. Du's das dan dubbel winst.

• DECOY88
(overleden)
EgMaf schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:44:
Eigenlijk zou ik wachten op de A papiertje, en elke maand dat je dat wachten volhoudt, mag je budget met een vast bedrag groeien...
En elke maand uitstel betekend ook dat je (gemiddeld) voor hetzelfde geld een nieuwere machine kunt kopen. Du's das dan dubbel winst.
verzekering en wegen belasting beginnen ook te tikken op de dag van aankoop. zit je zomaar op 50 euro in de maand voor iets waar je niks mee kan.

en als je echt iets specefieks zoekt en het sluit helemaal aan bij je wensen kan je erover denken. maar anders zou ik gewoon lekker doorspeuren tot je je pasje heb.

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:58:
[...]

verzekering en wegen belasting beginnen ook te tikken op de dag van aankoop. zit je zomaar op 50 euro in de maand voor iets waar je niks mee kan.

en als je echt iets specefieks zoekt en het sluit helemaal aan bij je wensen kan je erover denken. maar anders zou ik gewoon lekker doorspeuren tot je je pasje heb.
Als je 50 euro in de maand kwijt bent aan verzekering en wegenbelasting doe je denk ik iets verkeerd of heb je de motor all-risk.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Als je 50 euro in de maand kwijt bent aan verzekering en wegenbelasting doe je denk ik iets verkeerd of heb je de motor all-risk.
maak je er 30 van met WA+ het gaat er om dat het stilstaan in bezit ook niet gratis is.

€25 verzekering €8,33 wegenbelasting per maand.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een beetje noclaim (koppelen aan auto) en het is de helft van die 50 euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zit op de hoogste noclaim en in een all in polis dus weer extra korting bij elke extra afgelsoten verzekering.

Maar wachten is inderdaad een betere optie, maar wel de lastigste..
Eigenlijk met alles wat wij doen en kopen zijn we behoorlijk impulsief, het is dus al heel wat dat ik hier dit soort berichten schrijf en niet in het "heb je iets nieuws" topic aan het posten ben met foto's van een vespa.. :P
Maar in dit geval is het helemaal waar dat ik er voorlopig (komende 2 maanden) nog niets mee kan doen.

Toch ga ik volgend weekend echt even kijken voor een zwarte uitvoering vol met opties. Al was het alleen maar om een goed beeld te krijgen wat er voor mijn budget te krijgen is.
En als ik dit topic al ff volg ben ik niet de enigste die voor het inorde hebben van het pasje al opzoek is en aan het shoppen is voor een motor.. 8)

Nu eerst weer ff de schuur in en de bromscooter verkoop klaar maken, gisteren het ding maar weer ff iets meer origineel gemaakt (70cc er af 50cc er op).
Nu maar weer ff zoeken en afstellen om tot de juiste sproeier en gasnaald stand te komen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:39:
Maar wachten is inderdaad een betere optie, maar wel de lastigste..
Hoezo? Je mag er toch nog niet op rijden.

Ik snap die haast van zoveel mensen eerlijk gezegd niet. 18 jaar lang geen motor gereden en zodra er aan het rijbewijs wordt begonnen moet er op stel en sprong een motor komen, spoedprocedures om het rijbewijs een dag eerder in handen te hebben... Gewoon eventjes wachten...als je vrouw zwanger is, moet je ook 9 maanden wachten. Of ga je er dan ook elke dag op zitten? :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja Mike, niet iedereen is het zelfde ... ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als Bommes in hoogste noclaim zit, is hij ws geen 18 meer ;)

Hoe dan ook, ik zie hier allemaal erg hoge bedragen voorbijvliegen. Als je geen 18 meer bent, hoog in de no-claims zit en een motor koopt dat niet tienduizenden EUR waard is, kun je voor veel minder klaar zijn. Ik betaal iets van EUR 145/j aan belasting + verzekering. Dat is dus twaalf Euro per maand.

Dan nog, beter dat pas te hoeven betalen als je erop rijdt, maar het is een factor vier lager dan de EUR 50 die genoemd is. En dat voor een bak dat een stuk zwaarder is dan een Vespa oid.

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:12:
Als Bommes in hoogste noclaim zit, is hij ws geen 18 meer ;)
Nope, 36 op weg naar de midlife crises.. 7(8)7

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Nope, 36 op weg naar de midlife crises.. 7(8)7
Tijd voor een buikschuiver dus. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Nee man, midlife crisis opas nemen BMW (elke, type maakt niet uit zo lang dat propelortje maar op de tank is geplakt) of cruisers.

overigens is 36 nog steeds jong voor motorrijders.
de gemiddelde leeftijd van rijders toen ik uit nederland vertrok was iets als 46.
neem aan dat die leeftijd nog steeds ieder jaar omhoogkruipt.

Heel mischien dat door de economie motorrijden weer iets aan populariteit wint.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren het voorwiel uit m'n GSXR gehaald, tering wat zitten die bouten van de remklauwen vast 8)7
Binnenkort de wielen maar eens wegbrengen om er een setje Bridgestone S20 op te laten leggen, en nieuwe witte rimstriping erop plakken 8)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:27:
Tja Mike, niet iedereen is het zelfde ... ;)
Inderdaad, niet iedereen denkt na :+ (sorry, inkoppertje...couldn't resist)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:09:
Nee man, midlife crisis opas nemen BMW
You got it wrong...bij midlife crisis neem je vooral geen BMW. Dat zijn ouwelullebakken. De écht midlifer neemt een HD of een racemonster (afhankelijk van hoe jong het vriendinnetje is/moet zijn).
Ik was btw als aan de Beemer op 32 geloof ik. Ik ben met 27 begonnen op de Div en na een jaar of 4 heb ik 'm ingeruild. Maar ja, ik was ook al grijs op 24, dus mijn pensioen is vroeg begonnen ;)

Verwijderd

ik heb er veel verkocht aan startende 40+ers. (dat zijn de midlife crisis mannen, anders begin je niet op die leeftijd)

en racers koopt bijna niemand nog, alleen als je circuit ambities hebt.
het naked segment is namelijk bijna net zo snel, maar veel makkelijker te rijden.

hoe dan ook, BMW = opa fietsen (uitzondering met de S1000RR en heel mischien de K1300R)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:33:
ik heb er veel verkocht aan startende 40+ers. (dat zijn de midlife crisis mannen, anders begin je niet op die leeftijd)
En toch kan het gewoon zijn dat iemand er nooit aan toe is gekomen. Ik had mezelf ook voorgenomen om meteen als ik 18 werd een motor te kopen. Nooit aan toe gekomen op een of andere manier. Pas toen ik 26 werd, ben ik rijlessen gaan nemen en op 27 gaan rijden. Soms is iemand heel druk met andere dingen. Toch een beetje simpel om het aan midlife te wijten. We hoeven niet allemaal met 20 te gaan rijden, toch? Of zijn het dan zogenaamd geen 'echte motorrijders'?

En gelukkig komen er steeds meer ouwe lullen, dus ook steeds meer BMW's op de weg. Wordt het een stuk mooier door :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, om nu te zeggen dat BMW's mooier zijn... dat is erg persoonlijk en zou ik alleen zeggen van de traditionele airhead boxers. Toch vanmiddag een leuke: buurman (met R80G/S) heeft bezoek, dat is op een fantastisch onderhouden K75RT Ultima aan komen rijden. Daarnaast ziet m'n rijdende pleepot er toch vooral iel en laag uit. Begint de twijfel te rijzen of ik wel juist gekozen heb ;)

Dat gezegd, deze rijd ik hoe dan ook netjes op, op dat moment - hopelijk meer dan twee jaar later - zien we wel verder

Oslik blyat! Oslik!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:57
Ik heb weer een nieuw probleempje met de ZX6R :( Ik kom eigenlijk nooit met het ding op de snelweg, vanmiddag dacht ik "goh, laat ik eens klein stukje snelweg meepakken". Een paar kilometer verder op de snelweg kreeg ik het idee dat iets begon in te houden, toeren liepen iets terug, ondanks dat ik niks met het gas deed. Maar besloten gelijk de eerste afslag te nemen, ik ontkoppel om terug te schakelen en ik hoor en voel hoe de motor afslaat. Uit laten rollen, geprobeerd te starten en hij sloeg wel aan, maar viel gelijk weer uit. Gestart met de choke er op, toen bleef ie wel lopen maar de choke moest er op blijven anders viel ie weer uit. Voorzichtig verder gereden, een kilometer verderop de choke er af en hij liep weer als een zonnetje :? Ik had hiervoor al een kilometer of 25 gereden zonder problemen en daarna ook nog eens een kilometer of 15.

Exact ditzelfde is me een maand of 2 geleden gebeurd, daarna heeft ie geen problemen meer gehad dus toen dacht ik dat het iets van een vuiltje in de tank was. Schijnbaar niet dus :(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:19:
Mwoeah, om nu te zeggen dat BMW's mooier zijn...
Smiley...

Dat bankstel van mij heb ik niet genomen omdat ie zo mooi is. En dat het als een ouwelullenbak getypeerd wordt, laat me ook koud. Ik kan tenminste de hele dag in weer en wind op dat ding tuffen, en op dezelfde tijd aankomen als de snelle jongens. Zoveel meer haast ze hebben, zoveel meer tankstations ze nodig hebben. En ik heb geen last van mijn rug of polsen, zit heerlijk uit de wind... Nee, doe mij maar een ouwelullenbak ;)

• -DG-
UTwizard schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:00:
Ik heb weer een nieuw probleempje met de ZX6R :( Ik kom eigenlijk nooit met het ding op de snelweg, vanmiddag dacht ik "goh, laat ik eens klein stukje snelweg meepakken". Een paar kilometer verder op de snelweg kreeg ik het idee dat iets begon in te houden, toeren liepen iets terug, ondanks dat ik niks met het gas deed. Maar besloten gelijk de eerste afslag te nemen, ik ontkoppel om terug te schakelen en ik hoor en voel hoe de motor afslaat. Uit laten rollen, geprobeerd te starten en hij sloeg wel aan, maar viel gelijk weer uit. Gestart met de choke er op, toen bleef ie wel lopen maar de choke moest er op blijven anders viel ie weer uit. Voorzichtig verder gereden, een kilometer verderop de choke er af en hij liep weer als een zonnetje :? Ik had hiervoor al een kilometer of 25 gereden zonder problemen en daarna ook nog eens een kilometer of 15.

Exact ditzelfde is me een maand of 2 geleden gebeurd, daarna heeft ie geen problemen meer gehad dus toen dacht ik dat het iets van een vuiltje in de tank was. Schijnbaar niet dus :(
Laatst toevallig met 2 vrienden met beide ZX6R's uit 1998 gereden (ik weet niet welk jaar de jouwe is..?), waarvan 1tje op gegeven moment ongeveer hetzelfde probleem had, en de ander had ook een keer zoiets meegemaakt gehad. Misschien een ZX6R kwaaltje dus? Wellicht wat over te vinden, wat de oorzaak precies is zou ik niet weten.
Klinkt als iets met de ontsteking, want het benzine/lucht mengsel toevoer kan bij carburateur lijkt me niet zomaar heel vreemd gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 21-10-2012 23:45 ]

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
vraag anders even op het motorforum op het ZX6R topic mischien dat meerdere er last van hebben

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens nu.nl komt er woensdag een grote actie van snelheidscontroles in het grensgebied. De Duitsers doen dit wel vaker, een aangekondigde flitsmarathon organiseren. Nu dus blijkbaar voor het eerst samen met de Nederlanders.

De snelheidscontroles op motorwegen in het Nederlandse grensgebied zijn dit jaar onder andere op aandringen van de Duitse politie ook verscherpt. 1+1=2, dus ik zou zeggen; mocht je woensdag de weg op gaan, houd je in het grensgebied dan een beetje in. :)

• Daffie
Vandaag voor het eerst mogen filerijden. Wel een leuke ervaring! Je moet wel constant opletten of er geen automobilisten ineens van rijbaan wisselen maar het is wel leuk om te ervaren dat je gewoon door de file heen kunt knorren en de arme niet-motorrijders moeten wachten :)

Denk dat ik binnenkort mijn motor eens naar Huybers motoren in Schijndel ga brengen (tenminste, die zaak wordt door velen aangeprezen als zijnde 'ne goeie (?)). Heb deze motor in de zomervakantie gekocht en rij er nu ongeveer een maand op, maar heb hem eigenlijk nooit door een 'echte' monteur laten checken. Kan me niet voorstellen dat er veel aan de hand is hoor, maar misschien een vloeistofje hier of daar erbij...

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 11:28
* prutsger meldt zich als aankomend zelfstandig motorrijder

Leuk topic om te volgen. Vanmiddag heb ik mijn AVB examen, gaat vast goed komen want de laatste paar lessen gaan de oefeningen erg goed. Alleen de langzame slalom blijft lastig. Morgen heb ik dan met theorie-examen en dan kan ik daarna eindelijk veel AVD oefenen. Hopelijk gaat het dan snel, want ik heb al een motor gekregen die op mij staat te wachten: Suzuki GS 550 uit 1980. Wel een oudje dus en moet nog wat aan geklust worden, maar de vader van mijn zwager is docent motortechniek dus dat komt ook wel goed. Ondertussen mag ik waarschijnlijk de roestplekjes wegpoetsen :)

Ik kan niet wachten tot het lessen achter de rug is en ik mijn papiertje heb. Daarna maar hard sparen om ook zo'n mooie motor als jullie te kunnen kopen...
Pagina: 1 ... 410 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.