Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 409 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.514.657 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:19:
Ben ik dan degene die echt totaal niet bijhoud wat zn motor verbruikt, of hoeveel km ik kan rijden op een tank? Ik mik er gewoon verse benzine in als het lampje gaat knipperen :D
IDem hiero. Maarja, komt ook wel omdat ik 'm als hobbyvoertuig gebruik. Of 'ie nou 1:5, 1:10 of 1:15 loopt, zal mij niet veel uitmaken :P (alhoewel ik mss bij 1:5 toch wel het e.e.a. ga nakijken :+).
Zodra het lampje begint te branden tank ik bij het 1e tankstation wat ik tegen kom

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 13:16
Weet iemand een goed adres waar je LED knippers kunt bestellen? Of komt dat allemaal niet zo nauw en kan het net zo goed bij Louis/Hein-Gericke/etc?

En dan nog een vraagje daarop aansluitend, 'universele' knipperlichten zijn er zat, maar ik heb op mijn fiets de voorknipperlichten in de kuip zitten, zie hier. Kan ik dan gewoon de fitting vervangen voor een LED, of zijn er ook (kant-en-klare) in-kuip LED knippers te vinden? Ik kan ze niet vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Heb zelf nooit langs de weg stil moeten staan gelukkig. GPz gaat ongeveer 300km op een volle tank (18liter) Al heb ik wel een keer geflikt 380 ermee te rijden tijdens een tocht, einde was wel spannend, metertje gaf 0 aan en waarschuwings lampje knipperde al een tijd :P
Ik maak gebruik van zowel de brandstof metertje die redelijk accuraat lijkt te zijn, als de trip meter. Trip op 0 bij het vullen en in de gaten houden.
Op zich wil ik em wel een keer droog rijden.. dan pas weet ik echt hoe accuraat de brandstof meter is.

Zit me nu wel heel erg af te vragen in hoeverre ik de winter door wil komen op de GPz. Hoe meer de dagen zoals vanochtend worden hoe meer de auto me aan staart als ik em smorgens voorbij rijdt. Maar aan de andere kant, we hebben net een aantal prachtige dagen gehad waarbij het echt gaaf was om te rijden.

Regenhoes voor de tanktas houdt de laptop e.d. bijzonder goed droog heb ik gemerkt (Voornamelijk vorige week hield ik angstvallig mijn adem in bij het uitpakken van de tanktas in de verwachting een zwembad rondom mn laptop aan te treffen) wintervoering + regenpak heb ik nog in de kast hangen... In principe moet het te doen zijn....

Iemand hier die winter ervaringen wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 10:45

Francis

Kawa Versys 1000

Benzinekraan ftw.
Daarbij maak ik er een gewoonte van om voor bijna elke rit de tank vol te gooien en dagteller op 0 te zetten. Daar moet ik met mijn rijstijl zeker 250km ermee redden. Iets gematigd rijden en ik red de 300km. 1 op 17 om en nabij is best netjes voor een Fireblade :P Als ik echt rustig rij dan red ik met gemak de 1 op 20 of meer. Maar da's saai :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Capo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Thanks. Had echt even paar jaar zonder motor rijden nodig om andere dingen te realiseren.
Maar het word een 950 of een 990. 990 mits de injectie echt super soepel is.
Vind cabarateurs nog steeds het fijnste rijden.
Psst, er staat een supermooie 950 SM bij Motorcity Amsterdam. Ik heb er op gereden, supergaaf ding, maar ik moet al mn financieele reserves opofferen als ik hem zou willen kopen :P dat doe ik maar niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:46:
[...]

Gewoon scooter gaan rijden, helemaal niet meer schakelen... ?
Over motorscooters gesproken.. :P
Ben nu nog aan het lessen voor mijn A maar natuurlijk al aan het rond kijken voor iets op op 2 wielen.
Dat het een scooter moet gaan worden staat eigenlijk al vast.
Het ding is namelijk vooral bedoeld om mee te gaan achter op de camper en dan wil ik het gemak en comfort van een scooter bij hebben.
Toch wil ik wel iets wat een beetje door rijd, dus 125cc viertakt gaat hem niet worden.
een 750cc yamaha T-max wordt het ook niet want dat is te groot, te zwaar en vooral te duur.

Dus iets er tussen in, Piaggio beverly 500 is wel de max wat betreft grote,
maar ook net over de grens van het budget.
Een Gilira runner 180 cc t-takt lijkt me wat betreft vermogen en top snelheid wel okay maar die worden alleen maar aangeboden door achmed (<- derde foto) en schijnen zo goed als allemaal enkel op hun achterwiel door de Bijlmer te rijden met terug gedraaide kilometerstanden
Wat betreft formaat is zo een runner wel okay.

Zijn er hier motor scooter rijders die me iets kunnen aanraden..??
Wel of geen 2 takt (2 takt is meer vermogen bij gelijke cilinderinhoud maar meer onderhoud + herrie)
Welke merken niet ?? symjongchin/wanjin
Budget = max 1500 en doel is op de snelweg ook mee kunnen rijden (v-max 140 is goed) en met 2 personen ook nog te comfortabel

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 12-10-2012 11:10 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij heb je die moderne Vespa's ook in motorfiets uitvoering. Ik heb er wel eens een paar op de snelweg zien rijden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:
Volgens mij heb je die moderne Vespa's ook in motorfiets uitvoering. Ik heb er wel eens een paar op de snelweg zien rijden.
Ja dat klopt maar die zijn echt ver boven het budget maar een 300 gts super sport is wel erg vet ;)

Ff snel net nog gekeken:
http://link.marktplaats.nl/602769234 Dat is wel leuk maar denk ik te langzaam/weinig motor inhoud
http://link.marktplaats.nl/601917075 Leuk maar het merk..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 28-05 15:07
Bommes schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Ja dat klopt maar die zijn echt ver boven het budget maar een 300 gts super sport is wel erg vet ;)

Ff snel net nog gekeken:
http://link.marktplaats.nl/602769234 Dat is wel leuk maar denk ik te langzaam/weinig motor inhoud
http://link.marktplaats.nl/601917075 Leuk maar het merk..??
Kymco is in de scooter- en quadwereld een grote naam. Dat is geen maandagochtend chineesje, ook al klinkt het wel zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kymco is een goed merk idd. M´n pa heeft een Kymco People S (volgens mij heb je die ook in motoruitvoering), en dat ding rijdt gewoon goed

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren een Albrecht AE600s setje gekregen voor mijn verjaardag. Ziet er prima uit allemaal.
Zit alleen met één klein puntje; de verbinding tussen beide headsets staat continu open.

Nu dacht ik dat ik wel even snel een adapterkabeltje met PTT knop te vinden zou zijn voor 3,5 mm kabel van de headset. Maar dat blijkt tegen te vallen. Iemand enig idee of en waar dat te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik was van mening dat de AE600S geleverd werd inclusief PTT knop...

EDIT: De webwinkels waar ik de AE600S zie leveren inderdaad een PTT knop mee.. =/

[ Voor 38% gewijzigd door GenjiBlade op 12-10-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat klopt ook, maar dat is naar de porto.

De verbinding tussen mij en mijn vriendin staat volcontinu open, en dat vind ik wat vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Daffie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:38:
Weet iemand een goed adres waar je LED knippers kunt bestellen? Of komt dat allemaal niet zo nauw en kan het net zo goed bij Louis/Hein-Gericke/etc?

En dan nog een vraagje daarop aansluitend, 'universele' knipperlichten zijn er zat, maar ik heb op mijn fiets de voorknipperlichten in de kuip zitten, zie hier. Kan ik dan gewoon de fitting vervangen voor een LED, of zijn er ook (kant-en-klare) in-kuip LED knippers te vinden? Ik kan ze niet vinden namelijk...
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
Eh... je bericht is nog geen 3 uur oud.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Widow schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Psst, er staat een supermooie 950 SM bij Motorcity Amsterdam. Ik heb er op gereden, supergaaf ding, maar ik moet al mn financieele reserves opofferen als ik hem zou willen kopen :P dat doe ik maar niet.
Thanks for the heads up ;) Maar ik ga pas in Maart/April over tot aanschaf. Tot die tijd moet ik het dagelijks even doen met de Bandit.

Dadelijk maar eens een nieuwe kol halen alvast. Zal niet warmer worden komende weken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 12-10-2012 12:20 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
frankivo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

Eh... je bericht is nog geen 3 uur oud.....
Nee, maar ik ken dit topic al langer dan vandaag, en zodra onder post 1 met onderwerp 1, post 2 met onderwerp 2 geplaatst wordt, en de discussie gaat verder over onderwerp 2, verdwijnt onderwerp 1 veelal in het niets. Da's niet goed of slecht maar da's gewoon een conclusie. En daarom dacht ik, ik schop 'm even :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

UTwizard schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:
Kymco is in de scooter- en quadwereld een grote naam. Dat is geen maandagochtend chineesje, ook al klinkt het wel zo :+
-tom-562 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:44:
Kymco is een goed merk idd. M´n pa heeft een Kymco People S (volgens mij heb je die ook in motoruitvoering), en dat ding rijdt gewoon goed
Die Kymco heeft helaas maar 11 pk zie ik net en het loopt net 90, dat is 1: te weinig vermogen en 2: ongeveer 40 km per/u te langzaam.. ;(
Afgelopen zomer precies zo een ding gehuurd in Italië een 125 cc uitvoering, kan wel zeggen dat met 2 man er op onze (licht opgevoerde) bromfiets scooter (puch thyphoon met 70cc) sneller was. >:)
Maar het reed alleszins aardig, hoewel we beide wel na een uurtje enorme zadel pijn kregen. En het "veilige" gekoppelde remmen vind ik niet zo een succes op een fiets zonder abs of andere elektronica.
Voor in knijpen was voor en achter remmen met weinig subtiliteit.
Die valt dus wel af.. :/

Net ff bij OTR in Geldrop geweest:
  • Oudere vespa's zijn met carburateur, niets mis mee maar meer verbruik en minder vermogen en maar 2 kleppen.
  • 125cc is echt te weinig vermogen voor 2 personen, dat is puur een rijbewijs technisch interessante oplossing.
  • Nieuwere 250cc en 300cc uitvoeringen zijn met injectie en 4 kleppen, zuiniger en meer vermogen en gewoon goed om op de snelweg mee te komen. Helaas erg duur.
  • 2 takt niet meer doen, en al helemaal niet die runners, alle runners die bij hem kwamen was iets mis mee. Andere kenteken papieren er op, andere framenummers er in, omgebouwde bromfietsen, enz. enz. En kijk maar eens bij opsporing verzocht, standaard vervoermiddel een gilira runner, ze schieten je er zo van af zei hij.. :X >:)
Zijn tip was dus om opzoek te gaan naar iets met injectie, en minimaal 200/250 cc.
Waarbij hij ook aangaf iets te zoeken wat wat groter is, als het klein is en voor een bromfiets door kan gaan dan wordt je op de weg ook zo behandeld door andere weg gebruikers.
Maar goed hij spreekt natuurlijk ook voor eigen parochie als verkoper.. ;)
Volgens mij kun je toch gewoon insteek led lampjes er in duwen..?? Net als bij de gemiddelde auto.
Dus ff achterhalen wat voor soort fitting het is en dan led uitvoering daarvan zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 12-10-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14
kwam vanmorgen er zo eentje tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.echtemannen.info/wp-content/uploads/2011/11/DANELYNSTEDLEDGORETEXjack1.jpg

Sinterklaas is nog niet in het land en men begint al met kerstversiering 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bommes schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:47:
Waarbij hij ook aangaf iets te zoeken wat wat groter is, als het klein is en voor een bromfiets door kan gaan dan wordt je op de weg ook zo behandeld door andere weg gebruikers.
Maar goed hij spreekt natuurlijk ook voor eigen parochie als verkoper.. ;)
Ik ga hiermee wel akkoord.
Als ik zo'n kleine scooter zie op de snelweg heb ik altijd een WTF?-gevoel en word ik plaatsvervangend angstig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Serotonine schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:55:
kwam vanmorgen er zo eentje tegen.
[afbeelding]

Sinterklaas is nog niet in het land en men begint al met kerstversiering 8)7
Extra zichtbaarheid is in mijn ogen niks mis mee in de wintermaanden ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Zo ben je ook goed zichtbaar anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrkustom.com/wp-content/uploads/2012/07/PurpleLEDLightsonMotorcycle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Daffie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:27:
Zo ben je ook goed zichtbaar anders:
[afbeelding]
Ook niets mis mee.. :9

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Capo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Extra zichtbaarheid is in mijn ogen niks mis mee in de wintermaanden ?
Extra zichtbaarheid is in mijn ogen altijd goed.
Hartje zomer heb ik nog gewoon mn RevIt fluoriserend hesje aan...

Moet wel zeggen dat die LED strips inderdaad het kerstboom idee al gauw opwekken, maargoed.. beter in 1x gezien worden, zeker nu onder minder fijne weersomstandigheden, dan gemist worden en het geluid van piepende bandjes achter je horen bij de stoplicht.

Wat me er trouwens aan herrinert dat mn remlicht niet brandt als ik mn voorrem knijp. =/ Moet ik wel even achter aan... Linker voet op de grond is toch een stuk minder wennig als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
GenjiBlade schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Wat me er trouwens aan herrinert dat mn remlicht niet brandt als ik mn voorrem knijp. =/ Moet ik wel even achter aan... Linker voet op de grond is toch een stuk minder wennig als ik had verwacht.
Aan de hoofdremcylinder (dat ding wat aan het stuur zit) zitten twee stroomsnoertjes, kijk even of die nog beide vast zitten, check anders of je rem wel gaat branden als je die doorverbindt met een draadje, en meet anders nog even door of de schakelaar aan het stuur werkt. Een beetje contactspray of schuurpapier kan soms ook al wonderen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 23:11
Vandaag voorbandje gewisseld BT45 voor BT45. Volgens bandenboer 26000km mee gereden sinds vorige wissel 8)

Misschien toch maar wat sportiever gaan rijden :+

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 12-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
MikeyMan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:01:
Ja, dat klopt ook, maar dat is naar de porto.

De verbinding tussen mij en mijn vriendin staat volcontinu open, en dat vind ik wat vervelend...
http://www.jacobsbredaele...e_Headsets/PTT-Switch_box

Hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb ze een mailtje gestuurd, thanks.

Maar had er niet echt goed genoeg over nagedacht. E.e.a. zou namelijk inhouden dat ik voor porto-verkeer twee knoppen in moet drukken. Niet zo praktisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
MailMan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:45:
Vandaag voorbandje gewisseld BT45 voor BT45. Volgens bandenboer 26000km mee gereden sinds vorige wissel 8)

Misschien toch maar wat sportiever gaan rijden :+
26000km met een bt45 8)7 haalde met me gs500(25kw) met moeite de 18 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DECOY88 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:15:
[...]

26000km met een bt45 8)7 haalde met me gs500(25kw) met moeite de 9 8)7
Kon jouw voorrem alleen maar op de noodrem-stand ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
TheZeroorez schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:30:
[...]

Aan-uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
TheZeroorez schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:30:
[...]

dat is gemiddeld voor een gs500.

ging om de voorband die ging 2x achter mee dus 18 000 als het meezat.

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 12-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Na overleg met de directie maar besloten om eerst de verkoop van onze bromscooter, papiertje A te halen en de einde jaars uitkering af te wachten.
Ga nu niet een motorscooter kopen die het net niet is, dan koop ik liever voor een beetje geld een leuke simpele enduro motor die ik achter op de camper bind.
Aangezien die zelfde directie daar niet achterop wil zitten :F zit er niets anders op om gewoon dus maar even af te wachten.
Hopelijk ligt er tegen die tijd 20 cm sneeuw en zijn de prijzen van al die vespa's en hun broertjes en zusjes flink gezakt.
Dus zoek tocht is iets uitgesteld en gefocust op een vespa 250 gts ie, een piagio beverly 500, of een aprilia scarabeo >250cc (laatste vanaf model jaar 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:17

steveman

Comfortabel ten onder

^^Monsterboard.nl gauw een andere "directie" zoeken ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nee ik vind het wel goed zo, ik kan me goed gedragen als een klein jong in de snoepwinkel, gelukkig dat ik nog een externe rem in huis heb in de vorm van mijn vrouw.
Anders had ik allang de auto verkocht en een scooter en een motor terug gekocht.. terwijl ik nog niet eens mijn A heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bommes schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:21:
Na overleg met de directie maar besloten om eerst de verkoop van onze bromscooter, papiertje A te halen en de einde jaars uitkering af te wachten.
Ga nu niet een motorscooter kopen die het net niet is, dan koop ik liever voor een beetje geld een leuke simpele enduro motor die ik achter op de camper bind.
Aangezien die zelfde directie daar niet achterop wil zitten :F zit er niets anders op om gewoon dus maar even af te wachten.
Hopelijk ligt er tegen die tijd 20 cm sneeuw en zijn de prijzen van al die vespa's en hun broertjes en zusjes flink gezakt.
Dus zoek tocht is iets uitgesteld en gefocust op een vespa 250 gts ie, een piagio beverly 500, of een aprilia scarabeo >250cc (laatste vanaf model jaar 2007)
http://www.motoportwateri...rt/Products/RHC0007128416

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644706_10151231012800769_303904087_n.jpg

hehe witsig plaatje

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

timovd

Voorsprong door techniek

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het ding is ook wel erg aan de prijs en een flink stuk boven mijn budget..
Maar volgens de diverse reviews rijd zo een ding door de grote (16inch) wielen niet echt als een "scootertje".

edit:
maar ff mijn post aanpassen:
donderdag ga ik voor een rode vespa GTS 250 ie kijken, neem een maatje mee met geldig motorrijbewijs voor de proefrit en om de roze bril van mijn gezicht af te slaan.. *O* 8) O+

[ Voor 37% gewijzigd door Bommes op 14-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Bommes schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:41:
Het ding is ook wel erg aan de prijs en een flink stuk boven mijn budget..
Maar volgens de diverse reviews rijd zo een ding door de grote (16inch) wielen niet echt als een "scootertje".

edit:
maar ff mijn post aanpassen:
donderdag ga ik voor een rode vespa GTS 250 ie kijken, neem een maatje mee met geldig motorrijbewijs voor de proefrit en om de roze bril van mijn gezicht af te slaan.. *O* 8) O+
Ik vind die vespa dingen goed prijzig hoor.
En volgens wikipedia heeft het ding een top van 118 km/h.
Met zo'n Italiaan continu volgas op de rechterbaan op de snelweg....? Natuurlijk doe je dat niet dagelijks, maar soms ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Serotonine schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:20:
[...]

Met zo'n Italiaan continu volgas op de rechterbaan op de snelweg....? Natuurlijk doe je dat niet dagelijks, maar soms ontkom je er niet aan.
Een collega van me heeft een BMW C1 gehad, en die heeft een top van zo'n 130/140. Daar deed hij dagelijks 100 km heen, 100km terug mee. Toen binnen anderhalve maand twee keer de koppakking er uit lag heeft hij hem weg gedaan. De BMW dealer zij dat die dingen niet bedoeld waren voor de snelweg vanwege de voortdurende hoge belasting van het blok. Misschien geldt dat ook voor scooters met een top van ongeveer 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gwystyl schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Een collega van me heeft een BMW C1 gehad, en die heeft een top van zo'n 130/140. Daar deed hij dagelijks 100 km heen, 100km terug mee. Toen binnen anderhalve maand twee keer de koppakking er uit lag heeft hij hem weg gedaan. De BMW dealer zij dat die dingen niet bedoeld waren voor de snelweg vanwege de voortdurende hoge belasting van het blok. Misschien geldt dat ook voor scooters met een top van ongeveer 110?
Ik vraag me af of je die problemen hebt als je een Hondaatje koopt, ik heb toch het idee dat die motoren een stukje betrouwbaarder zijn (er zijn ook veel meer kleine honda's op de wereld dan C1's).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Marzman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:44:
[...]

Ik vraag me af of je die problemen hebt als je een Hondaatje koopt, ik heb toch het idee dat die motoren een stukje betrouwbaarder zijn (er zijn ook veel meer kleine honda's op de wereld dan C1's).
geen enkel gemotoriseerd voertuig vindt het prettig om continu tegen de begrenzer aan te knallen.
Waarschijnlijk had die collega het met een PES150 hetzelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:05
Even een "schouderklop-post" voor mezelf:

Gisteren voor het eerst zelf wat onderhoud gedaan aan de motor wat verder ging dan ketting smeren en spannen.

- Olie + filter vervangen;
- Bougies vervangen;
- Koelvloeistof vervangen.

En dat alles zonder dat er iets fout ging. Behalve dat de muur aan de linkerkant van de motor voorzien is van een laagje koelvloeistof zodra de plug eraf ging.
Niet slecht voor iemand die normaal nog geen spijker in een houten plank geslagen krijgt :) .

Omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het goed gaat komen, laat ik de remvloeistof maar over aan de dealer. voor die paar tientjes ga ik het risico niet nemen dat ik door onkunde niet meer kan remmen. :P

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Maikel64 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:37:

Gisteren voor het eerst zelf wat onderhoud gedaan aan de motor wat verder ging dan ketting smeren en spannen.

- Bougies vervangen;

En dat alles zonder dat er iets fout ging. Behalve dat de muur aan de linkerkant van de motor voorzien is van een laagje koelvloeistof zodra de plug eraf ging.
Niet slecht voor iemand die normaal nog geen spijker in een houten plank geslagen krijgt :) .

Omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het goed gaat komen, laat ik de remvloeistof maar over aan de dealer. voor die paar tientjes ga ik het risico niet nemen dat ik door onkunde niet meer kan remmen. :P
En wel het risico lopen op een warmloper door het verkeerd vervangen van olie? ;)
Gewoon zelf proberen, naar de dealer kan altijd nog! Zo moeilijk is het niet, makkelijker dan het oliefilter in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 19:52
Ja, het is inderdaad verschrikkelijk dat je "verkeert" niet eens goed kan spellen als je dagelijks het zelfde riedeltje herhaalt in je aanbod. :F

Ik ben een keer gaan tellen op marktplaats en er zijn er buitensporig veel meer die het fout, dan goed doen.
Zelfs de commerciële partijen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Maikel64 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:37:

- Bougies vervangen;

Remvloeistof vervangen is niet erg veel lastiger dan olie vervangen hoor, gewoon rustig de tijd ervoor nemen en het komt ongetwijfeld goed :) Overigens heb ik ook twee linker handen, maar een beetje vloeistoffen vervangen lukt zelfs mij nog net :+ Een goed boek erbij is een must-have wanneer je er echt geen verstand van hebt, maar wanneer je het een paar keer gedaan hebt zal je vanzelf wel zien dat je het niet meer nodig hebt ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Serotonine schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

geen enkel gemotoriseerd voertuig vindt het prettig om continu tegen de begrenzer aan te knallen.
Waarschijnlijk had die collega het met een PES150 hetzelfde gehad.
hehe... zeker nooit 2-takt gereden? Daar rij je alleen maar volgas mee (zonder problemen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Serotonine schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:20:
[...]

Ze zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs, over smaak valt niet te twisten, maar wat mij betreft is het gewoon echt een vette ding als je dan toch voor een scooter kiest.
De 250gts loopt op de klok tegen de 130 aan dat is inderdaad een 120 werkelijke kilometers.
Met de huidige verhoging van de snelheden misschien niet meer echt afdoende voor de linker baan, maar de verwachting is dat ik toch maar zeer sporadisch op de snelweg te vinden ben.
Woon werk rijd ik met een bedrijfswagen, dus gaan alle kilometers toch recreatief zijn.
En net als met een cabrio gewoon rechts met 100 op de klok vind ik echt geen probleem.. ;) (doe met onze camper nu al niet anders).

Overigens is er ook zat in de handel om het ding een beetje te overtuigen toch iets harder te gaan rijden.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
FitTiv schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

En wel het risico lopen op een warmloper door het verkeerd vervangen van olie? ;)
Gewoon zelf proberen, naar de dealer kan altijd nog! Zo moeilijk is het niet, makkelijker dan het oliefilter in ieder geval! :)
Zo heel veel kan er niet verkeerd gaan aan het vervangen van olie lijkt me als je de aanbevolen hoeveelheden neemt en het oliepijl controleert na een (korte) testrit.

De reden dat ik de remvloeistof niet zelf doe, is omdat slecht ontluchten mogelijk is en ik dat risico niet wil nemen. Daarnaast is remvloeistof "eng" spul volgens de verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Pff ik kom maar niet aan de oplossing voor het volgende probleem met m'n BMW K100 uit '87. Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft.

Ik heb sinds een paar maanden het probleem dat bij een koude motor de motor afslaat wanneer ik afrem en de koppeling inknijp. Als ik de motor 's ochtends start loopt hij prima. Dan kan ik gas geven en loslaten en dan zakt hij normaal terug naar stationair. Ga ik echter rijden dan slaat hij af wanneer ik de koppeling inhoud als ik aan het afremmen ben. Dat gaat zo de eerste paar km door, totdat de motor een klein beetje warmer is en dan loopt hij prima.
Soms merk ik dat met een beetje extra gas bij het afremmen de motor niet afslaat en normaal stationair loopt.

De volgende dingen zijn er de afgelopen ~25.000KM aan gedaan en daar verwacht ik dus niet van dat het een probleem is.

- Gesynchroniseerd
- Gaskabel vervangen
- Benzinefilter en luchtfilter vervangen
- 1 van de 2 Bobines vervangen
- Halgever vervangen
- Alle bougies + bougiekabels vervangen
- TPS vervangen
- Carterontluchtingsslang vervangen
- 2 flesjes Injectorreiniger in de laatste paar tankbeurten
- Andere controle-unit getest
- Choke + stationair hoger afgesteld

Waar ik zelf nog aan zit te denken omdat ik het anders echt niet zou weten:

- Temperatuursensor (maar waarom loopt hij voor het wegrijden prima, en ook als hij ook maar een klein beetje warm is?)
- CO afstellen (lijkt me stug, want verder loopt het goed)
- Kleppen afstellen?
- Koolborstels startmotor (schijnen verschillende gekke problemen te kunnen veroorzaken)

Iemand nog een idee wat het kan zijn? De motor loopt verder heerlijk en voelt beter aan dan hij ooit gedaan heeft, op bovenstaand probleem na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Gisteren samen met de vriendin een namiddagje een Vespa gehuurd, en lekker door de velden gaan touren.
Ook al was het maar een 50cc scootertje duidelijk getuned om extreem handelbaar te zijn, toch erg leuk!
Mijn vriendin en ik zijn al plannen aan het smeden om elk een scooter te kopen (125cc dan wel) en deze zomer lekker op reis te gaan met de scooter!

Voor +-1500 heb je blijkbaar toch al een retro 125cc scooter?
Mooi mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
MailMan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:33:
Pff ik kom maar niet aan de oplossing voor het volgende probleem met m'n BMW K100 uit '87. Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft.

- Choke + stationair hoger afgesteld
Door dat puntje doet dit probleem me denken aan het probleem wat ik begin dit jaar met mijn ZX6R had. De machine had (heel) lang stil gestaan, waardoor ie een ultrasone reiniging heeft gehad. Schijnbaar is er bij die reiniging wat gruis in het systeem blijven zitten wat zich aan de vlotternaald had gehecht. Hierdoor sloot de kamer niet goed af en verzoop de machine laag in de toeren (lees: bij het afremmen en ontkoppelen).

De ZX6R liep toen heel slecht, stationair ook veel te hoog (onder de 2200-2300 RPM sloeg ie af), ik moest veel choken bij het starten en vaak moest ik zelfs tijden het rijden iets de choke er op houden.

Vlotternaald is toen schoongemaakt en daarna liep ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
UTwizard schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Door dat puntje doet dit probleem me denken aan het probleem wat ik begin dit jaar met mijn ZX6R had. De machine had (heel) lang stil gestaan, waardoor ie een ultrasone reiniging heeft gehad. Schijnbaar is er bij die reiniging wat gruis in het systeem blijven zitten wat zich aan de vlotternaald had gehecht. Hierdoor sloot de kamer niet goed af en verzoop de machine laag in de toeren (lees: bij het afremmen en ontkoppelen).

De ZX6R liep toen heel slecht, stationair ook veel te hoog (onder de 2200-2300 RPM sloeg ie af), ik moest veel choken bij het starten en vaak moest ik zelfs tijden het rijden iets de choke er op houden.

Vlotternaald is toen schoongemaakt en daarna liep ie als een zonnetje.
Ik moet weer even teruggraven naar m'n brommertijdperk, maar is een vlotterkamer niet exclusief bij carburateurs? De K100 is injectie en dus zonder carbs, lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC_0294.jpg

"nieuwe" stuurdemper, toch raar dat zo een dingetje je rit heel wat comfortabeler maakt. :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Jellabie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:42:
[afbeelding]

"nieuwe" stuurdemper, toch raar dat zo een dingetje je rit heel wat comfortabeler maakt. :)
Ik mag toch aan nemen dat je niet iedere rit last van tankslappers hebt :P

Normaal gesproken merk je niets van een stuurdemper, daarom vind ik je opmerking een beetje raar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Dit weekend gekocht, wordt van de week geleverd:
Motor
2e hands, van 2009 en een kleine 5000 km op de teller

[ Voor 14% gewijzigd door Big Womly op 15-10-2012 15:31 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mooie motor! Gefeliciteerd! Je eerste motor? Kan je iig nog eventjes rijden voor het winterseizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:33:

- CO afstellen (lijkt me stug, want verder loopt het goed)
- Kleppen afstellen?

Iemand nog een idee wat het kan zijn? De motor loopt verder heerlijk en voelt beter aan dan hij ooit gedaan heeft, op bovenstaand probleem na.
Ja, je kleppen stellen, en je co wat rijker zetten.

Als dat niet helpt is je lmm de verdachte; de sleepsporen kunnen ingesleten raken waardoor er een verkeerd signaal naar de motronic gaat.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

ocdaan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:24:
Mooie motor! Gefeliciteerd! Je eerste motor? Kan je iig nog eventjes rijden voor het winterseizoen ;)
Thanks :) Inderdaad, eerste motor. Als het zonnig en droog is zal de winter mij niet tegenhouden. Ik rij nog met een voorlopig rijbewijs, dus moet nog wat oefenen :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

ocdaan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:16:
[...]

Ik mag toch aan nemen dat je niet iedere rit last van tankslappers hebt :P

Normaal gesproken merk je niets van een stuurdemper, daarom vind ik je opmerking een beetje raar ;)
Ik ben een beetje raar :+

Heb enkel nog maar in de straat gereden :P
En dit is niet de beste weg, nu zonder handen rijden blijft het voorwiel mooi stabiel.
En als ik hem even opengooi blijft hij ook mooi stabiel.

Als mijn voet genezen is zal ik eens wat langer gaan rond rijden :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Kleptiming niet goed?

De ZX-6R van mijn vriendin viel hierdoor ook regelmatig uit laag in de toeren en bij het afremmen.

[ Voor 85% gewijzigd door Maikel64 op 15-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jellabie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

En dit is niet de beste weg, nu zonder handen rijden blijft het voorwiel mooi stabiel.

ook op een niet helemaal goede weg zou hij zonder stuurdemper gewoon netjes rechtdoor moeten gaan hoor. Dus ik zal je probleem even wat dieper zoeken en dit niet oplossen met een stuurdemper ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Waarschijnlijk leg ik het weer helemaal verkeerd uit :'(
Nu denken jullie dat mijn motor niet inorde is :'(

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
n.a.v. bovenstaande reacties ga ik toch maar eens naar de kleppen kijken dan. Laat het nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Big Womly schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Thanks :) Inderdaad, eerste motor. Als het zonnig en droog is zal de winter mij niet tegenhouden. Ik rij nog met een voorlopig rijbewijs, dus moet nog wat oefenen :)
Leuk joh! Mocht je een keer gaan rijden als er zout gestooid is.... wel even goed afspoelen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Jellabie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:33:
[...]

haha, dat zijn we allemaal wel een beetje ;)

Nee zonder gekheid, een stuurdemper merk je niets van. Dus dat stabiel wat je denkt te voelen zit tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
MailMan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

Ik moet weer even teruggraven naar m'n brommertijdperk, maar is een vlotterkamer niet exclusief bij carburateurs? De K100 is injectie en dus zonder carbs, lijkt me? :P
Je noemt mijn motor toch geen brommer he?! :(

:+

Maar inderdaad, als het injectie is, dan gaat mijn verhaal niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:36
Vanochtend voor het eerst een 'momentje' gehad. Reed op een verkeersplein, waar je op zich lekker overheen kunt knallen, aangezien het daarna 100 wordt. Gaat om verkeersplein de N230 op, richting Maarsen / A2.

Anyways, ik reed gewoon normaal, maar m'n voor en achterband gleden een klein beetje weg en toen nog een keer. Meteen motor rechtop gezet en toen zag ik de kringen van diesel of olie liggen. Wat was dat spekglad zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

M3rcury schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:35:
[...]

ook op een niet helemaal goede weg zou hij zonder stuurdemper gewoon netjes rechtdoor moeten gaan hoor. Dus ik zal je probleem even wat dieper zoeken en dit niet oplossen met een stuurdemper ;)
Oftewel ideaal voor Jelle, op die Belgische grindwegen die ze asfalt snelwegen noemen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
ocdaan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

hehe... zeker nooit 2-takt gereden? Daar rij je alleen maar volgas mee (zonder problemen) :P
Van het weekend was ik bij een motordealer, waar ik het toevallig had met een verkoper over straatbanden onder een crossmotor. Volgens hem kon dat helemaal niet goed gaan, omdat 4takt gemaakt was om de hele tijd hoog in de toeren te zitten, en 2 takt trek je alleen maar mee op de hele tijd. Uhuh 8)7 net alsof je grip hebt op een zandbaan.

Over crossen gesproken, is er niet ergens een indoor crossbaan waar je een leuke 250cc mx bike kan huren om ff lekker te raggen op de baan? Het is winter, veels te koud enzo :P en ik wil wel een keer lekker los op de crossbaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Widow schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Van het weekend was ik bij een motordealer, waar ik het toevallig had met een verkoper over straatbanden onder een crossmotor. Volgens hem kon dat helemaal niet goed gaan, omdat 4takt gemaakt was om de hele tijd hoog in de toeren te zitten, en 2 takt trek je alleen maar mee op de hele tijd. Uhuh 8)7 net alsof je grip hebt op een zandbaan.
Wat een mafkees hahaha Die gast heeft zeker nog nooit een SuperMoto gezien.
Widow schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Over crossen gesproken, is er niet ergens een indoor crossbaan waar je een leuke 250cc mx bike kan huren om ff lekker te raggen op de baan? Het is winter, veels te koud enzo :P en ik wil wel een keer lekker los op de crossbaan :D
Als je iets vindt stuur me maar een berichtje, ga ik ook mee! :9

Ben laatst met de collega's wezen trailrijden. Dat was ook erg leuk. Ik dacht appeltje eitje maar dat viel even vies tegen. Denk je te kunnen motorrijden, nou echt niet dus. Moet zeggen dat aan het eind van de dag ik wel het moeilijke parcours foutloos kon afleggen. Leuk en leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarnet zat er tussen Leende en Eindhoven een Goldwing schuin achter me. Het verkeer stokte behoorlijk. Ik probeerde dus alles achter me extra goed in de gaten te houden. Alleen doordat die Goldwing zoveel licht voerde zag ik niet meer dan de koplampen van die Goldwing, en ik vond het erg moeilijk om de afstand en snelheid in te schatten. Misschien de koplampen toch ietsje lager afstellen?

En btw, mocht je meelezen: rechtsachter heb je een lampje kapot. Er zitten er genoeg, dat weet ik wel, maar toch. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dat is exact waarom ik zo'n HEKEL heb aan Xenon. Veel licht is leuk, maar elk besef van diepte is weg en je ziet niets meer. Ik heb op de motor mijn lamp juist expres wat lager afgesteld dan de dealer heeft gedaan. Het komt de zichtbaarheid gewoon ten goede!

Andere vraag:
Mijn GSX 600 F uit 1995 is aan een nieuwe achterband toe. Momenteel ligt er een BT45 op die nogal vierkant is platgereden door de vorige eigenaar. Middenop nu tegen de slijtageindicator aan en 3 cm verderop profiel waar je je schoonmoeder in kwijt kan.

Ik heb op IRC al de nodige banden geadviseerd gekregen, maar dat wil ik graag dunnetjes overdoen hier :) Ik ben op zoek naar een leuke (in 1e instantie) achterband. Ik ben geen sportieve rijder die perse met de stepjes op de grond de bocht door moet mid-winter, maar een *beetje* doorrijden vind ik dan wel weer leuk. Ik rij geschat 6.000-10.000 km per jaar met name plezier. Soms woon-werk. Iemand suggesties ? Ik heb al geadviseerd gekregen de BT23 of de Pilot Road.

Dan de volgende vraag erbij. Voor ligt er een Metzeler Lasertec onder met nog zat profiel. Kan ik deze gewoon laten zitten of zal het de motor instabiel maken icm met een andere achterband (heb ik nu natuurlijk ook al, maar just checking).

PS: dit zijn mijn bandenmaten. Ik zag al dat de BT23 niet in deze achtermaat verkrijgbaar is. Michelin site geeft de Pilot Active voor mijn oude beestje :)

Bandenmaat voor:
110/80-V 17

Bandenmaat achter:
140/80-V 17

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 16-10-2012 09:38 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Pilot Road for the win! Ik heb 14dkm met zo'n ding achterop mn VFR gereden en daar reed ik niet altijd even rustig mee :) terwijl je zonder moeite met je stepjes over de grond kan gaan. Plus dat de PR3 in regen echt heel goed is.

Of het goedgaat met je voorband durf ik niet te zeggen, dat zou ik ff aan de bandentoko vragen. Wat je niet wilt is dat je voorband eerder wegglijd dan je achterband. Een zogenaamde lowsider :) andersom kan je het misschien nog opvangen, maar als je voorband wegglijd lig je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Widow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:25:
Pilot Road for the win! Ik heb 14dkm met zo'n ding achterop mn VFR gereden en daar reed ik niet altijd even rustig mee :) terwijl je zonder moeite met je stepjes over de grond kan gaan. Plus dat de PR3 in regen echt heel goed is.

Of het goedgaat met je voorband durf ik niet te zeggen, dat zou ik ff aan de bandentoko vragen. Wat je niet wilt is dat je voorband eerder wegglijd dan je achterband. Een zogenaamde lowsider :) andersom kan je het misschien nog opvangen, maar als je voorband wegglijd lig je.
Thanks! Weet jij ook wat over die Pilot Active? Die Pilot Road is er niet in mijn maat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
UTwizard schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Je noemt mijn motor toch geen brommer he?! :(

:+

Maar inderdaad, als het injectie is, dan gaat mijn verhaal niet op :)
:> Toch bedankt voor het advies :)
Korvaag schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:17:
Andere vraag:
Mijn GSX 600 F uit 1995 is aan een nieuwe achterband toe. Momenteel ligt er een BT45 op die nogal vierkant is platgereden door de vorige eigenaar. Middenop nu tegen de slijtageindicator aan en 3 cm verderop profiel waar je je schoonmoeder in kwijt kan.

Ik heb op IRC al de nodige banden geadviseerd gekregen, maar dat wil ik graag dunnetjes overdoen hier :) Ik ben op zoek naar een leuke (in 1e instantie) achterband. Ik ben geen sportieve rijder die perse met de stepjes op de grond de bocht door moet mid-winter, maar een *beetje* doorrijden vind ik dan wel weer leuk. Ik rij geschat 6.000-10.000 km per jaar met name plezier. Soms woon-werk. Iemand suggesties ? Ik heb al geadviseerd gekregen de BT23 of de Pilot Road.

Dan de volgende vraag erbij. Voor ligt er een Metzeler Lasertec onder met nog zat profiel. Kan ik deze gewoon laten zitten of zal het de motor instabiel maken icm met een andere achterband (heb ik nu natuurlijk ook al, maar just checking).

PS: dit zijn mijn bandenmaten. Ik zag al dat de BT23 niet in deze achtermaat verkrijgbaar is. Michelin site geeft de Pilot Active voor mijn oude beestje :)

Bandenmaat voor:
110/80-V 17

Bandenmaat achter:
140/80-V 17
Heb je er iets op tegen om er weer een BT45 op te zetten? Ik deed 26000KM met BT45 als voorband en nu 13000KM met de achterband. Daar zit nog een paar mm profiel op voordat ik bij de slijtage-indicator ben.
Ik vind het een fijne band, met nat en droog weer eigenlijk nooit gekke dingen meegemaakt en ik rij relatief sportief (op m'n tourmotor :P). Wel moet ik zeggen dat de voorband een beetje ging cuppen. Maar dat was na Noorwegen met duo en 40+kg bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51

Youk

Volvo For Life

De pilot activ heb ik zelf nog gehad op mijn eerste fiets, een diversion 600 van '94. Het ding heeft mij nooit verrast. Maar ja, ik was nog rookie en is al van in 2003 - 2004 geleden.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
MailMan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:25:
[...]

:> Toch bedankt voor het advies :)

[...]

Heb je er iets op tegen om er weer een BT45 op te zetten? Ik deed 26000KM met BT45 als voorband en nu 13000KM met de achterband. Daar zit nog een paar mm profiel op voordat ik bij de slijtage-indicator ben.
Ik vind het een fijne band, met nat en droog weer eigenlijk nooit gekke dingen meegemaakt en ik rij relatief sportief (op m'n tourmotor :P). Wel moet ik zeggen dat de voorband een beetje ging cuppen. Maar dat was na Noorwegen met duo en 40+kg bagage.
Niets op tegen :) maar als er betere/leukere banden zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb met een Lasertec voor en een BT45 achter gereden op een GSX400X. Ik vond het erg nerveus rijden, best zoekerig. Maar dat kan er ook aan hebben gelegen dat de achterband ook redelijk vierkant was. Voor was de Lasertec nog aardig. Ik heb ze maar alletwee vervangen voor een BT45. Veel koersvaster in de bocht, en ik kon makkelijker in de bocht nog van koers verwisselen (hij viel wel wat meer in de bocht, maar dat komt denk ik omdat de achterband weer rond was ipv vierkant :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:32:
Ik heb met een Lasertec voor en een BT45 achter gereden op een GSX400X. Ik vond het erg nerveus rijden, best zoekerig. Maar dat kan er ook aan hebben gelegen dat de achterband ook redelijk vierkant was. Voor was de Lasertec nog aardig. Ik heb ze maar alletwee vervangen voor een BT45. Veel koersvaster in de bocht, en ik kon makkelijker in de bocht nog van koers verwisselen (hij viel wel wat meer in de bocht, maar dat komt denk ik omdat de achterband weer rond was ipv vierkant :P)
Dat zoekerige herken ik wel een beetje. Ook het 'om het vierkante punt heenkantelen'. Soms bij rotondes heb ik echt zo'n moment dat je voelt dat het niet soepel gaat omdat je dan om dat vierkante punt heendraait. Erg vervelend. Toch maar eens een prijsopgave opvragen. Kent iemand goedkope adresjes waar je er ook op kan wachten? (na afspraak uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
AFS Motorparts, bij Purmerend ergens. Vrij goedkoop, aardige mensen en je kan er op wachten na afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Kan AFS ( Frank ) inderdaad aanraden qua prijzen, voordeligste van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:44
Capo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:15:
Kan AFS ( Frank ) inderdaad aanraden qua prijzen, voordeligste van NL.
Dat valt nou ook wel weer mee..
Qua aanschaf misschien ja, maar als je het laat monteren is het niet meer de voordeligste :)
Bij de garage hier in de buurt waar ik mijn motor in onderhoud heb en ook banden laat monteren en koop, was ik 305 euro kwijt incl. montage voor een setje banden (MPR3).

Voorbeeld als ik de MPR3 bij AFS zou kopen voor mijn SV:
Voorband 126 euro (120/60/17) + achterband 162 euro (160/60/17)

Dan zit je op 288 euro voor alleen de aanschaf, dat is wel erg voordelig inderdaad. Maar de meesten laten het ook monteren, dus dat moet je ook wel in de prijs meenemen lijkt mij :)

Bij montage op de website, staat dit:
Montage + balanceren van motorbanden op losse velgen kost € 15,-- per velg.
Dus dan komt er 30 euro bij, maakt 318.

Lever je niet de losse velgen aan, maar de complete motor, dan wordt het dit:
Montage + balanceren op de motor kost € 44,-- per uur (ca. 1 uur per set nodig, bij binnenbanden is dit vaak langer).
Dan zit je op 332 euro.

Maar dan houdt het nog niet op: denk je de oude banden zelf niet kwijt te kunnen, dan rekenen ze 3 euro per band verwijderingsbijdrage.
Totaal, bij het niet aanleveren van losse velgen en de oude banden achterlaten: 338 euro.

Hoewel het nog steeds niet duur is, zou ik ze niet de voordeligste van NL willen noemen :)
En ja, ik weet dat service ook wel iets waard is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 16-10-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Over banden gesproken, wat vinden jullie hiervan?
http://lifeisaroad.com/stories/2004/10/27/theDarkSide.html

Autoband op achterwiel motor(scooter) zetten.

Als ik dit zie en de verhalen lees zou het minder idioot zijn dan wordt aangenomen...

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_LxZ4Mi3rR3Q/TD1WWDwt1ZI/AAAAAAAAg-o/SDeyOvTD8ds/s400/img_5423.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:32:

Als ik dit zie en de verhalen lees zou het minder idioot zijn dan wordt aangenomen...

[afbeelding]
Mijn eerste reactie: WTF :')

Maar na het lezen, klinkt het niet eens zo raar.. Vooral in de US waar je veel stukken rechtuit rijdt over de highways. De banden gaan langer mee en kosten minder.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:32:

[afbeelding]
mmm interesante theorie... voor je gevoel klopt het niet een vierkante band op een motor..
In de US zal het waarschijnlijk ook beter werken met lange rechte wegen..

Ik zo dit wel eens op een track like for like willen vergelijken.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me voor sportmotor geen goed idee, maar ik ben het zelf met m'n toermotor incl schaamrandjes bij uitgesleten onderkant aardig aan het overwegen, zeker gezien de meldingen dat bochten op zich nog goed te nemen zijn al moet je er iets harder voor werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:55:
Lijkt me voor sportmotor geen goed idee, maar ik ben het zelf met m'n toermotor incl schaamrandjes bij uitgesleten onderkant aardig aan het overwegen, zeker gezien de meldingen dat bochten op zich nog goed te nemen zijn al moet je er iets harder voor werken.
Mijn achterband rijd ik aan het eind ook vrij vierkant als ik veel snelweg rijd.
Je kan dan nog steeds prima sturen maar je 'knikt' wat meer de bocht in (beetje omhoog en opzij zegmaar).
Dus zolang een autoband stevig genoeg is om de druk op de zijwand te dragen zou het best moeten kunnen.

Als ik weer nieuwe banden heb valt het me wel op hoe makkelijk een bochtje dan ineens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Batman gebruikt toch ook zo'n banden, dus waarom niet? :+

Maar vooral voor rechtdoor rijden lijkt me dat het wel kan werken, zeker op een chopper. Dan zou ik wel een band nemen met een symmetrisch profiel.
Als je het dan helemaal goed wil doen: koop dan de winterbanden op die onder de 4 mm zijn en daarom worden afgedankt. Het profiel is nog prima, terwijl de compound van die banden iets zachter is dan van zomerbanden. En het kost ook nog eens niets.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 18:58
Afgelopen zaterdag een Yamaha FZR 600 uit 1989 gekocht voor heel weinig, deze had 2 jaar stilgestaan.
Motorisch liep hij goed, alleen zodra je hem in de versnelling zette, sloeg hij direct af, zowel met ingeklapte als uitgeklapte jiffy.

Ik heb wat tips gelezen dat het aan de beveiliging van de jiffy zou kunnen liggen.
Als je de jiffy uitklapt, word er een palletje ingedrukt door de jiffy zelf, daarvandaan loopt er een kabeltje ergens heen, ik denk naar de ontsteking of iets dergelijks. Het schijnt zo te zijn als de motor draait en hij staat op de jiffy, kun je hem niet in de versnelling zetten, dit is een beveiliging op de meeste motoren.

Ik heb dat kabeltje afgestript en aan elkaar gemaakt om te testen of de motor toen wel in de versnelling wilde als hij liep.

Maar de motor wil nu nooit meer starten, startmotor draait goed, er komen enorme knallen uit de uitlaat tijdens het starten.
Ook is de motor heel schuin geweest, bijna op z'n zijkant zodat ik er bij kon komen.

De bougies vonken wel goed.

Ook lijkt de dodemansknop niet helemaal lekker te werken, soms wil de starmotor helemaal niet meer ronddraaien, als ik de dodemansknop een paar keer aan en uit doe wil de startmotor wel weer ronddraaien, maar de motor wil niet aanslaan.

- Motor liep goed.
- Draadjes van Jiffy beveiliging aan elkaar gemaakt, motor wil niet meer starten.
- Enorme knallen uit de uitlaat tijdens het starten.
- Bougies vonken goed.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Test je batterij eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

EJVL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:10:
Afgelopen zaterdag een Yamaha FZR 600 uit 1989 gekocht voor heel weinig, deze had 2 jaar stilgestaan.
Motorisch liep hij goed, alleen zodra je hem in de versnelling zette, sloeg hij direct af, zowel met ingeklapte als uitgeklapte jiffy.

Ik heb wat tips gelezen dat het aan de beveiliging van de jiffy zou kunnen liggen.
Als je de jiffy uitklapt, word er een palletje ingedrukt door de jiffy zelf, daarvandaan loopt er een kabeltje ergens heen, ik denk naar de ontsteking of iets dergelijks. Het schijnt zo te zijn als de motor draait en hij staat op de jiffy, kun je hem niet in de versnelling zetten, dit is een beveiliging op de meeste motoren.

Ik heb dat kabeltje afgestript en aan elkaar gemaakt om te testen of de motor toen wel in de versnelling wilde als hij liep.

Maar de motor wil nu nooit meer starten, startmotor draait goed, er komen enorme knallen uit de uitlaat tijdens het starten.
Ook is de motor heel schuin geweest, bijna op z'n zijkant zodat ik er bij kon komen.

De bougies vonken wel goed.

Ook lijkt de dodemansknop niet helemaal lekker te werken, soms wil de starmotor helemaal niet meer ronddraaien, als ik de dodemansknop een paar keer aan en uit doe wil de startmotor wel weer ronddraaien, maar de motor wil niet aanslaan.

- Motor liep goed.
- Draadjes van Jiffy beveiliging aan elkaar gemaakt, motor wil niet meer starten.
- Enorme knallen uit de uitlaat tijdens het starten.
- Bougies vonken goed.

bvd
Is dit een injectie model of carb?
Lijkt er wel op dat de injectie niet goed loopt door de jiffy beveiliging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Injectie op een motor uit 1989?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Tankiej schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:29:
[...]
Hoewel het nog steeds niet duur is, zou ik ze niet de voordeligste van NL willen noemen :)
En ja, ik weet dat service ook wel iets waard is ;)
Het is misschien niet de allervoordeligste van heel NL, maar iemand die zo goed helpt met een keuze van welke band je het beste kan hebben, en waar je gewoon kan wachten op een bandenwissel na afspraak, steun ik graag.

Ik wou begin dit jaar nieuw rubber onder mn KTM, en nadat ik e.e.a. had uitgezocht bleek een bepaald type band mij het beste te zijn. Intussen was er echter een nieuwe band uitgekomen welke nog beter scoorde op remmen in nat weer (wat ik wel belangrijk vind) en daar kreeg ik keurig een heel artikel over opgestuurd van een motorblad die die banden had getest. Dus ik ben blij met AFS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 14:13

BertV

Handgemaakt

Bommes schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Over motorscooters gesproken.. :P
Kijk over over de burgelijkheid heen, ik vond mijn leen Burgman 400 heerlijk rijden.
Het is dat mijn fietsenschuurtje te klein is anders wist ik het wel.
Zoiets past helaas niet achter een camper.
Zoek je iets met pit en compactheid zou je kunnen kijken naar een Honda SH300.

Scooterrijden is heerlijk. Vooral als het echt bochtig wordt is het wendbaar smijten, zelfs of juist met een 125 of 150cc. Een mooi-weerrijder, of in mijn geval babyboom-vader met dikke BMW kun je gewoon hebben in de belgische ardennen. Voor snelweg zou ik inderdaad kijken naar 300cc+
DieterVDW schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:10:
[...]
Als ik zo'n kleine scooter zie op de snelweg heb ik altijd een WTF?-gevoel en word ik plaatsvervangend angstig ...
Dit zegt meer over jezelf. Het is niet ideaal, maar als het moet is het rustig op de rechterbaan rijden en goed inschatten of je kunt inhalen.
Wat dat betreft is het gewoon een twee wielige 2CV, bange motorrijder.

[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 16-10-2012 14:08 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Widow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Het is misschien niet de allervoordeligste van heel NL, maar iemand die zo goed helpt met een keuze van welke band je het beste kan hebben, en waar je gewoon kan wachten op een bandenwissel na afspraak, steun ik graag.

Ik wou begin dit jaar nieuw rubber onder mn KTM, en nadat ik e.e.a. had uitgezocht bleek een bepaald type band mij het beste te zijn. Intussen was er echter een nieuwe band uitgekomen welke nog beter scoorde op remmen in nat weer (wat ik wel belangrijk vind) en daar kreeg ik keurig een heel artikel over opgestuurd van een motorblad die die banden had getest. Dus ik ben blij met AFS :)
Dat snap ik ook wel, ik nam alleen de opmerking 'voordeligste van NL' in twijfel :)
Ik ken die zaak verder niet, maar afgaande op alle positieve opmerkingen over AFS is het vast een goede zaak.

De garage waar ik heen ga, is met die 305 euro, niet eens de goedkoopste in de regio. Maar hij bied wel een goede service, dus ga ik liever daarheen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 16-10-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 18:58
Volgens een kenner 4x een Mikuni BDST34 carbs.
Accu staat aan de lader, die ga ik nog even loskoppelen en carbs ed schoonmaken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
EJVL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:10:
[...]
Heb je al geprobeerd met verse benzine? Dan kan die wel eens een stuk makkelijker lopen. Kun je in een hogere versnelling wel met het achterwiel de rest van het blok in beweging krijgen? Misschien dat er iets vast zit anders, dan slaat die natuurlijk af zodra die belasting erop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 24-05 22:21
(jarig!)
Iemand hier toevallig ervaring met het repareren van kuipdelen? M'n broertje kwam zojuist langs met een 'ingegleden' motor (GSX-R 750) met wat kuipschade die hij misschien wil kopen. Daarbij zit er een scheur van +/- 5cm linksvoor in het bovenste stuk van de kuip, ongeveer bij de luchtinlaat. Is dat een beetje fatsoenlijk te fixen met zo'n reparatiekit? Met name met het oog op stevigheid, estetisch is veruit ondergeschikt (andere dingen worden iig ook niet opgelapt). En eigenlijk ook; hoe groot is de kans op verder inscheuren als je niks doet?

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 16-10-2012 15:46 ]

Pagina: 1 ... 409 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.