Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 408 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.938 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

Eens een plaatje posten van mijn motor.
Recent een beurt gehad, Parkeer op een helling en begint ie koelvloeistof te lozen.
Zadel er afgepakt, blijkt ie tot ruim over de "max" gevuld te zijn.
Dus niet alleen eigenaar moest even exces vocht afvoeren :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XtbGB.jpg

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:28:
Recent een beurt gehad, Parkeer op een helling en begint ie koelvloeistof te lozen.

[afbeelding]
Dat is condens van de airco... Is normaal. O-)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 23:07
Serotonine schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Daar mag je gewoon parkeren.

Anders zou je na dit bord ook niet mogen rijden
[afbeelding]
Heb net een mail ontvangen dat je daar niet mag parkeren i.v.m. brandveiligheid. Staat te dicht tegen de gevel en een motor kan in de fik vliegen.

Zucht. Ze verzinnen ook werkelijk voor alles een regel.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08

[afbeelding]
Leuke motor! Let er wel op of het niet vaker gebeurt. Het kan ook zijn dat bijv. de koppakking lek is en daardoor uitlaatgassen in het koelsysteem worden geblazen en die zo de koelvloeistof naar buiten duwen waardoor je reservoir telkens vol zit/overloopt.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
MailMan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Heb net een mail ontvangen dat je daar niet mag parkeren i.v.m. brandveiligheid. Staat te dicht tegen de gevel en een motor kan in de fik vliegen.

Is dat ook waarom die fietsen daar niet mogen staan? _O-

iRacing Profiel

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Bommes

Capo del formaggio

MailMan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Kan me sterk vergissen maar volgens mij zijn buitenmuren volgens het bouwbesluit een x-tijd brandwerend.
Klinkt alsof ze gewoon aan het zoeken zijn, kun je wel erg moeilijk gaan doen maar dan verzinnen ze gewoon iets anders. Helm mag niet naar binnen ivm overdracht van bacteriën die je buiten hebt opgevangen... 8)7 :r

Gewoon de kwestie omdraaien, fijn voor hun dat de motor daar niet meer mag staan.
Laat hun maar een goed bewaakte en afsluitbare parkeerplaats regelen voor je motor, wie weet wat voor moois ze verzinnen. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Leuke motor! Let er wel op of het niet vaker gebeurt. Het kan ook zijn dat bijv. de koppakking lek is en daardoor uitlaatgassen in het koelsysteem worden geblazen en die zo de koelvloeistof naar buiten duwen waardoor je reservoir telkens vol zit/overloopt.
nee, reservoir zat gewoon echt tot de nok toe vol,
maak me geen zorgen over het blok.

heeft ook nog niet zo veel gelopen, is een `09 met 52000km op de klok
(laatste model met de goede looks)

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

nee, reservoir zat gewoon echt tot de nok toe vol,
maak me geen zorgen over het blok.

heeft ook nog niet zo veel gelopen, is een `09 met 52000km op de klok
(laatste model met de goede looks)
Toch best veel, zo'n 13.000km per jaar :+

Verwijderd

ik woon in een dorpje net buiten Barcelona,
rijd zon 75 tot 100km woon werk verkeer in de week, en ieder weekend een rondje over de bergen á 150 tot 200 km.
Dat tikt wel aan ja, maar ik denk dat ik in 1 tripje door de bergen meer bochten zie dan sommige van jullie in 1000km ;)

het bochtige ritje, gewoon om jullie even jaloers te maken :)

http://goo.gl/maps/DRZIN
van B tot G is genieten

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 16:57 ]

• -DG-
Ik had verwacht dat je een 0 te veel had getypt omdat je het over een lage kilometerstand had. Met die kilometerstand is een lekke koppakking overigens best eens mogelijk. Hoe lekker de wegen daar zijn heb ik inderdaad ervaren in de zomer!

Verwijderd

52000km is ook niet veel, heb op fora gelezen dat er oudere triple rond rijden met 167.000 mijl.
en behalve het gebruikelijke slijtage gebeuren (wat koppelings platen hier en daar) lopen ze gewoon vrolijk door.

Moet ook zeggen dat mijn versnellingsbak pas na 30000 echt lekker begon te werken (had 4 extra neutrale de eerste 30000 km)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
-DG- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Toch best veel, zo'n 13.000km per jaar :+
Valt toch wel mee :o

Ik heb nu sinds half maart (aanschaf) zo'n 13.000km gereden.. De eigenaren voor mij hebben gemiddeld 2000km per jaar gereden :')

Verwijderd

R6 hier 71dkm (2003)... loopt als een zonnetje!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC_0284.jpg

Stuurdemper gekocht voor de 929RR, 32 clicks.
Nu hopen dat het tankslappen over is :P

De Nederbelg !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, begin ondertussen eindelijk een beetje te wennen aan m'n PC800 in de bochten :)

Vandaag op Schiphol iig genoeg kansen gehad ze te oefenen (moest bij Microsoft zijn, als je even verkeerd rijdt moet je paar keer keren). Blijft raar - veel lager gewichtsmiddelpunt, dus veel stabieler in de file, maar tegelijk ook veel meer moeite moeten doen om hem een bocht in te krijgen. Ik moet m'n knieen echt gebruiken waar ze voorheen eigenlijk alleen de boel hoefden te stabiliseren. Ach ja, doen die benen ook iets ipv alleen maar moe te worden op lange ritten :z

Oslik blyat! Oslik!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:34
Sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een bijna nieuwe gsx-r 750.

Toen ik 'm kocht stond er 1100 km op de teller en inmiddels heb ik er zo'n 500 bijstaan.
De motor heeft omdat ie zo nieuw is ook nog nooit een onderhoudsbeurt gehad.
Volgens de handleiding moet na 1000 km de motorolie ververst worden. Nou wilde ik dit laten doen bij een dealer maar daar kost het als onderdeel van een beurt 160 euro.
Ik heb de handleiding gelezen en daar staat het best duidelijk uitgelegd dus misschien doe ik het zelf.

Van de week heb ik mijn ketting wel bespoten met spray en heb hier niet mee geknoeid echte is tijdens het rijden mijn velg echt smerig van het vet icm dirt en het gaat er amper af. Iemand tips hiervoor?
En algemene tips mbt het schoonhouden van de rest van de motor zijn ook welkom.

Daarnaast heb ik mooie paddockstands gezien op datona.nl en dat lijkt me wel wat voor de winter.
Op de site staat dat ze stand hebben voor suzuki en ducati. Hoe weet ik dat een bestelde stand geschikt gaat zijn voor mijn fiets? Of maakt dat niks uit?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... 1000Km beurt onderhandel ik er hier meestal wel uit bij aanschaf maar daar heb jij nu weinig meer aan. Kun je de verkopende dealer niet even bellen met de vraag of 'ie die beurt alsnog even uit wil voeren op voorwaarde dat jij de olie betaald (had per slot van rekening al gebeurd moeten zijn toen je 'm ophaalde)? Denk hierbij ook even aan je fabrieksgarantie....... en voorwaarden.

Kettingvet verwijderen: Blanke Lampolie óf als je 't "duur" wil doen met WD40 en je veegt 't er met een doekje zó vanaf (zo'n sprayding van Glassex past perfect op een bus lampolie!!).

Paddockstands:
  • Voor je achterbrug: Schroef een paar bobbins in je achterbrug (als ze er nog niet in zitten) en bestel een willekeurige stand met vorken in plaats van lepels.
  • Voor je voorkant: Een stand die in het balhoofd pakt is meestal 't handigst.
En probeer nóóit je voorkant op te bokken zónder de achterkant als eerste gedaan te hebben.....

edit:
En als je nog een paar bobbins zoekt.... Ik heb hier nog een paar blauwe liggen (M6 schroefdraad). Mag je zó hebben, als je wil.....

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 08-10-2012 22:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blanke Lampolie gebruik ik ook en vind dat prima werken. Als er echt een dikke laag vet op de velg zit ben je wel even bezig maar het gaat er daarmee allemaal goed af. Met een literfles kan je ook erg lang doen waardoor het enorm goedkoop is. Alleen zorgen dat je genoeg oude doeken hebt.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Jeps, maar moet eerst een leuk design ontwerpen :)
idd die koplamp is niet geweldig :(
(en ik kan het zeggen, met de versys ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Unbreukable
  • Laatst online: 20:34
@wimmel_1, de fiets komt niet bij een motordealer vandaan maar bij een autodealer die 'm hadden staan. Volgens mij gaan die bobbins niet passen op mijn suzuki maar zeer bedankt voor het aanbod.

• PilatuS
  • Niet online
Unbreukable schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:13:
@wimmel_1, de fiets komt niet bij een motordealer vandaan maar bij een autodealer die 'm hadden staan. Volgens mij gaan die bobbins niet passen op mijn suzuki maar zeer bedankt voor het aanbod.
Zo'n beetje iedere motor heeft een plek voor bobbins. Sportmotoren al helemaal. Moet gewoon kunnen dus.

Edit: Het gaat over die M6 bobbins dus. Niet van toepassing dan.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2012 22:19 ]

• -DG-
Tankiej schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:11:
[...]

Valt toch wel mee :o

Ik heb nu sinds half maart (aanschaf) zo'n 13.000km gereden.. De eigenaren voor mij hebben gemiddeld 2000km per jaar gereden :')
13.000km voor alleen plezier is best veel vind ik. Overigens heb ik dit jaar ook wel iets meer gereden (ook alleen plezier :P), maar daar zat een grote vakantie bij. Feit blijft dat veel motoren de 100k niet echt netjes halen, maar ik wist niet dat de Triumphs toch nog zo betrouwbaar zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

Zo'n beetje iedere motor heeft een plek voor bobbins. Sportmotoren al helemaal. Moet gewoon kunnen dus.

Edit: Het gaat over die M6 bobbins dus. Niet van toepassing dan.
Suzuki heeft M8 wss?

Setje koop je nieuw voor amper 2 tientjes....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-10-2012 22:27 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Suzuki heeft M8 wss?

Setje koop je nieuw voor amper 2 tientjes....
M8 inderdaad.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ontvet de achtervelg met (verdunde) dasty. Ik spuit het alleen niet direct op de velg, maar eerst op een doekje, waarna ik de troep eraf wrijf. En daarna goed afspoelen! Die troep bestaat bij mij wel vooral uit olie van de scottoiler. Heel dunne olie dus. Ik kan me voorstellen dat het met dikker vet een stuk moeilijker te verwijderen is.

En btw, niet iedere motor heeft plek voor bobbins. Sportmotoren meestal wel, dat klopt. Maar bij de goedkopere modellen zit er maar een goedkope achterbrug op waar de schroefdraad uit is bezuinigd. Daarom heb ik zelf dan ook een paddockstand met lepels. Neemt niet weg dat ik ook voor bobbins zou kiezen als ik die keuze had.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-10-2012 08:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jellabie

Jellabie

Vet van je achterwiel halen? WD40, loopt er gewoon af dan.

De Nederbelg !

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

GSX-R heeft zeker wel mogelijkheid voor bobbins. Heb ze zelf ook :P

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 23:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ToolkiT schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

idd die koplamp is niet geweldig :(
(en ik kan het zeggen, met de versys ;) )
Welke koplamp? Mijn R6 heeft geen verlichting. Sterker nog, door de YEC ECU en Kabelboom heb ik geen eens meer aansluitingen voor lampen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

wat zijn trouwens de regels voor de races?
anders een setje PVM, Dymag of BST wielen aanschaffen, ja ze zijn duur (maar je neemt ze ook mee van motor naar motor, dus upgrade voor al je toekomstige machines) en ongeveert gewicht besparen merk je echt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 11:32 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Unbreukable schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:26:

Van de week heb ik mijn ketting wel bespoten met spray en heb hier niet mee geknoeid echte is tijdens het rijden mijn velg echt smerig van het vet icm dirt en het gaat er amper af. Iemand tips hiervoor?
En algemene tips mbt het schoonhouden van de rest van de motor zijn ook welkom.
Dikke klodders vet krijg je snel weg met diesel of lampenolie. Daarna kan je het schoonmaken met Dasty, das echt geweldig multi purpose schoonmaakspul. Ik gebruik het ook voor het gasfornuis, je veegt al die klodders vet zo weg. Maar let op met Dasty, het kan kuipwerk aantasten, dus laat het niet te lang op je motor zitten! En zeker niet op ruitjes spuiten, ik heb daar al een ruitje mee vernaggeld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 09-10-2012 11:27 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36

Exigence

dnkroz

[afbeelding]
Ik wil je trouwens even complimenteren met het bezitten van mijn droommotor :9~

'09 Speed Triple, in het wit, met Arrow's, flyscreen en bugspoiler. Beter kan niet _/-\o_

Verwijderd

dank u, dank u,
ben er zelf ook zeer van gecharmeerd.
modern klassiek noem ik het dan maar. 2010 was het laatste jaar voor de mooie machines.
Daarna was het echt helling afwaarts.

Je weet ook dat je een goede mooie motor hebt als kleine kinderen je aan staren en gaan glimlachen.

(beste koter ervaring ooit. Een moeder met klein mannetje aan de hand, wandelen voorbij terwijl ik net start,
ventje springt bijna recht omhoog vanwege het geluid, staart me aan, moeder brabbelt iets in een niet heel vrolijke toon. Blib een keertje met het gas, begint dat jochie te lachen en gieren terwijl ie zon beetje door zijn knieen aan het veren is.
Voor diegene die inception hebben gezien, hopelijk is het zaadje voor motorrijden nu in hem geplant)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat vind ik altijd het mooiste, jochies van 10 jaar die met grote ogen kijken alsof V. Rossi himself langs komt rijden, en moeders die afkeurend kijkt als je een keertje aan het gas jengelt :P

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vooral jonge moeders. :P

Maar tijdens mijn rijlessen heb ik ook eens een doodenge ervaring gehad met een klein kind. Er stond een meisje bij een zebrapad en wilde over gaan steken. Ik stopte dus. Dat kind was zo gefascineerd door die motor, dat ze alleen nog maar oog had voor de motor. Ze begon dus het zebrapad over te steken, terwijl ze de golf die veel te hard van de andere kant aan kwam scheuren helemaal niet had gezien. Zowel ik als mijn instructeur schreeuwden om het hardst "NEEEE!" En dán voel je je pas machteloos. Het ging maar nét goed, maar het scheelde letterlijk maar millimeters.
Daarna ook even gestopt om dit te bespreken, want we zaten allebei echt te shaken.

On a bright side: ik vind het altijd geweldig om naar kinderen te zwaaien. Dat tovert altijd een grote glimlach op hun gezicht. Of kinderen die voor je in de auto zitten, en zich helemaal hebben omgedraaid om naar je te kijken. Als je dan even zwaait gaan ze of enthousiast terugzwaaien, of ze draaien zich weer terug en durven niet meer om te kijken. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, zwaaien doe ik ook altijd :P toen ik klein was deed ik dat ook naar motorrijders, toen voelde je dan toch wel het mannetje als er een motorrijder terug zwaaide!

Vaak bu'j te bang!

• Widow
Kids zijn cool 8) beetje wheelies doen als ze achterin de auto zitten te kijken naar mn motor :+ ik heb ook echt veel kids bij mij in de buurt wonen, die staan altijd te kijken naar hoe ik de buurt blauw zet als ik mn motor probeer te starten :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 00:34

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:02:
Je weet ook dat je een goede motor hebt als kleine kinderen je aan staren en gaan glimlachen.
Dus "goede motor" wordt bepaald door de looks ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

nou vooruit, ik zal mijn entry aanpassen ;)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
DinX schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Dus "goede motor" wordt bepaald door de looks ?
Altijd, met alles :+

Maar, die ervaring met kinderen heb ik ook :) Vorige week zag ik een klein ventje op een "fiets" waar geen trappers op zaten maar hij zelf moest steppen. Deze fiets zag er een beetje uit als een cross motor, compleet met startnummer en bestickering. Toen ik langs kwam met de Ninja keek hij ook z'n ogen uit.

En inderdaad, toen ik even de koppeling in trok en aan het gas jengelde kreeg ik van het groepje moeders wat stond te beppen aardig vuile blikken O-)

• FitTiv
  • Laatst online: 23:56
Ja DAT mag natuurlijk niet. Vervolgens met 110 op de middenbaan blijven plakken mag natuurlijk wel.

:+

• GenjiBlade
  • Laatst online: 26-12-2025
Wat helemaal mooi is, zijn de papa's, nog geen maand geleden op een zaterdag wat simpele onderhoud aan de GPz, komt de buurjongen (5) van de overkant kijken naar wat ik doe.
Ik met wat (hopelijk) simpele termen uitleggen wat ik doe, jongen leek echt geinteresseerd, mooiste vond hij natuurlijk dat hij even aan het gas mocht jengelen zodat ik "luchtdruk kon controleren" (uiteindelijk later maar zelf met beleid gedaan :9).
Moeders en vaders stappen buiten om van de zon te genieten, moeders roept een paar keer om haar zoon maar die is meer gefascineerd met wat ik doe dan wat zijn moeder van hem wilt.
Moeders stuurt papa om zoon te halen.

*15 minuten later*

Moeders: "Schat, kom je nog terug? Je koffie wordt koud en neem [zoontje lief] mee!"
Papa: "Lieverd, we zijn speelgoed aan het bekijken, we komen straks!"

[ Voor 3% gewijzigd door GenjiBlade op 09-10-2012 14:52 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 16:55
Kinderen en motoren. Blijft prachtig.

Iedere keer als er weer een kind achterin de auto of langs de weg staat te zwaaien, neem ik de tijd om eens vriendelijk terug te zwaaien.

Die blije kinderoogjes blijven dan mooi om te zien!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:23:
wat zijn trouwens de regels voor de races?
anders een setje PVM, Dymag of BST wielen aanschaffen, ja ze zijn duur (maar je neemt ze ook mee van motor naar motor, dus upgrade voor al je toekomstige machines) en ongeveert gewicht besparen merk je echt
Setje velgen is niet verplicht. Sterker nog, dat soort velgen gaan maar een x aantal jaar mee (ik geloof 3 jaar). En dan kunnen ze uit elkaar spatten (Zie kawasaki afgelopen BSB race op Assen). Dus beetje duur dan;)

Maar op te racen moet je een licentie hebben. Daarnaast een motor welke volgens de reglementen is opgebouwd. Voor de SuperCup zijn er best veel regels maar voor de ZAC is het wat soepeler.

Verwijderd

ik snap dat je Licentie A moet hebben (of is voor jouw cup niet de hoogste licentie vereist?)
wat ben jij kwijt aan 1 seizoen op een R6? (zonder iedere race de grindbak te bezoeken)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
reed eens samen met me neef hij op zijn Yamaha dragstar 1100. en zo gouw hij in de buurt van dat jochie kwam. flikkerde die zijn fietsje neer en ging met zijn handen over zijn oren boos kijken.

volgens mij ingestudeerd door papa met 4 in lijn motor. en een hekel aan choppers had.

Verwijderd

zal geen echte kerel worden haha
en om even homo grappen tegen te gaan maar alvast deze

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=in9SiDtJLaU]

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 17:13 ]

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:28:
ik snap dat je Licentie A moet hebben (of is voor jouw cup niet de hoogste licentie vereist?)
wat ben jij kwijt aan 1 seizoen op een R6? (zonder iedere race de grindbak te bezoeken)
A licentie is niet meer. Alleen nog nationaal en internationaal. Voor cup heb je nationa nodig. Voor €5000,- kan je een heel jaar supercup rijden. Ex aanschaf motor ;).

€200,- inschrijving.
€50,- brandstof.
€250,- banden (dit is gemiddeld. 1 achterband per dag. 1 voorband per twee dagen).
€50,- pitbox huur en eten drinken

En dat maal 9. Ik reken oschersleben niet mee. Dat gaat namelijk nergens over ;).

Moet je natuurlijk niet vallen. En licentie kosten reken ik ook niet mee. Rijd je niet zo snel. Dan kan je de banden kosten laag houden.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lol, Honda stoet in de file op de A10 vanavond :P

Achteraan een Transalp of Africa Twin. Daarvoor een Deauville. Daarvoor reed ik op m'n Pacific Coast. En vooraan uiteraard een Goldwing (GL1500) :+

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 23:07
dion_b schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:13:
Lol, Honda stoet in de file op de A10 vanavond :P

Achteraan een Transalp of Africa Twin. Daarvoor een Deauville. Daarvoor reed ik op m'n Pacific Coast. En vooraan uiteraard een Goldwing (GL1500) :+
Eigenlijk een file in een file dus :P

"Yo dawg, I heard you like..."

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 10-10-2012 09:16 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhuh :P

Als je in de file rijdt zijn Goldwings en Harley Electraglides voor je slecht nieuws ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DinX

DinX

Motormuis

dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:53:
Uhuh :P

Als je in de file rijdt zijn Goldwings en Harley Electraglides voor je slecht nieuws ;)
Mijn ervaringen zijn eerder goed met goldwings in de file. Vaak zijn die voorzien van een hoop extra licht, zijn erg breed,...

Heb een keer achter eentje gereden, alsof Mozes de zee splitste :p
Alle auto's meteen een meter aan de kant :p

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, het is wel ontspannen rijden achter zo'n ding, alle ruimte (tenzij iemand gelijk weer naar rechts gaat na doorlaten Goldwing :X ), maar het schiet niet op. Iig op de A10 gaat men niet zo snel opzij :'(

Oslik blyat! Oslik!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ook Rijkswaterstaat ziet het nut van tussen de files door rijden:
Nu.nl: Snelwegen geïnspecteerd vanaf motor.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik rij wel eens op de A10, van oprit A1 tot afrit A4, en een PC800 krijg je zelfs op de smalste stukken er nog wel doorheen. Nu met motorscooter is het helemaal geen enkel probleem meer.

Verwijderd

JanPedaal schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:09:
Ook Rijkswaterstaat ziet het nut van tussen de files door rijden:
Nu.nl: Snelwegen geïnspecteerd vanaf motor.
Jammer, dan gaan ze dus niet meer met die RC helikoptertjes werken.
wel raar trouwens dat ze BMW gekozen hebben (maar komt mischien door het overheids contract met BMW)
want tenzij ze F800 serie nemen, is de BMW iets wat groot om alleen maar mee in file te rijden (beter een smalle machine nemen met parallel of v-twin)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12

timovd

Voorsprong door techniek

Maar ze moeten ook nog aparatuur meenemen, en dan is een wat grotere motor toch wat handiger.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Verwijderd
  • Niet online
Allicht dat ze een C650 gebruiken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1200 gt wordt het:

http://www.telegraaf.nl/b...n_bestrijden_files__.html

maar ik zag gisteren wel een soort van Suzuki (S)-logo op de onderkant van die motor staan.

• Tankiej
Bij NOS stond eerst onderstaande foto bij dit bericht: http://nos.nl/artikel/427...rs-voortaan-op-motor.html. Volgens mij is dat een V-Strom?
Die is nu vervangen voor een andere foto met een BMW..

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2012/10/09/427340.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 10-10-2012 12:32 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat verklaart wel de S die ik onderaan zag...

Valt nu net buiten het plaatje ;)

Maar een andere knakker kwam op een BMW aanrijden, dus ik denk dat ze graag wat variatie hebben :)

Edit:
http://www.suzuki.nl/moto...erstaat-op-suzuki-v-strom

proef gedaan op suzuki's, nu over op BMW?

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 10-10-2012 12:34 ]

• Tankiej
Dat denk ik dan ook inderdaad, de proef op Suzuki's.
Vraag me wel af waarom ze dan na de proef niet verder gaan op de V-Stroms..

Edit:
Ok, ze gaan misschien wel verder met die twee V-Stroms. Maar waarom ze dus niet meer V-Stroms aanschaffen, maar BMW's.

[ Voor 33% gewijzigd door Tankiej op 10-10-2012 12:37 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:42
Omdat de BMW's volgems mij mee besteld worden onder het contract van de Politie, alleen een iets andere eind opbouw krijgen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door new_guy op 10-10-2012 12:51 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Tankiej schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:32:
Bij NOS stond eerst onderstaande foto bij dit bericht: http://nos.nl/artikel/427...rs-voortaan-op-motor.html. Volgens mij is dat een V-Strom?
Die is nu vervangen voor een andere foto met een BMW..

[afbeelding]
Sinds vorige week woensdag ook dat zo een pakje van damen, zit heerlijk

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds vanavond weet ik hoe het is om droog te vallen op de snelweg. Gelukkig was er een tankstation vlakbij de dichtstbijzijndste afrit - hoefde niet meer dan 50m te duwen, Maar ffs - 287km en dan totaal leeg... :X

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:13

steveman

Comfortabel ten onder

dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:12:
Sinds vanavond weet ik hoe het is om droog te vallen op de snelweg. Gelukkig was er een tankstation vlakbij de dichtstbijzijndste afrit - hoefde niet meer dan 50m te duwen, Maar ffs - 287km en dan totaal leeg... :X
Ik ken het gevoel :D Brandstofverbruikmetertje liegt!

Gelukkig na wat heen en weer schudden kon ie weer een beetje verder.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jellabie

Jellabie

dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:12:
Laatste keer bij mij haalde ik net de 100km :$

De Nederbelg !

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Moet je je tank maar niet vol proppen met explosafe :+

Verste wat ik heb mogen duwen: ~3Km. .... En da's ook met een fiets van nét 170Kg. niet fijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 10-10-2012 20:22 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ben ik blij met een depressieve brandstofmeter. Na 267 km te hebben afgelegd* (give or take 2 km) begint ie te knipperen. Dan gaat er 13 liter in de tank. Maar, de volledige tank heeft een inhoud van 18,7 l. Dus als de brandstofmeter het al opgeeft, kan ik nog makkelijk 100 km rijden.

In de auto hetzelfde trouwens; het lampje gaat aan als ik nog 8 liter over heb. Bij 1:16 is dat nog steeds ruim 100 km.

* Geen geintje; het brandstofverbruik is bij mij echt ongelooflijk stabiel. Ik houd ook alles bij in Excel; dit bevestigt de weergave van de boordcomputer.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:20:

Verste wat ik heb mogen duwen: ~3Km. .... En da's ook met een fiets van nét 170Kg. niet fijn.
2,6km met een motor van 225kg+60kg zooi. daarna ovver een hek klimmen en 5 km lopen naar het tankstation. om daar om 0:10 aan te komen en natuurlijk is hij tussen 0:00 en 5:00 dicht. dus toen maar buiten geslapen met <5'c.

nee ik zal niet meer mijn benzinekraan vergeten.

• GBTW
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:30:

* Geen geintje; het brandstofverbruik is bij mij echt ongelooflijk stabiel. Ik houd ook alles bij in Excel; dit bevestigt de weergave van de boordcomputer.
waarom niet meteen in fuelly?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Omdat ik het brandstofverbruik van mijn auto al jaren bijhoud. Ik wil nog wel eens wat spelen met statistieken, en dan is het ook best handig als je alle data in eigen beheer hebt. Zo heb ik bijvoorbeeld ook bijgehouden hoeveel ik heb uitgespaard door in Duitsland te tanken; 200 euro op 3 jaar tijd dat ik in Duitsland werkte. Ook heb ik geprobeerd bij te houden of het in het brandstofverbruik zichtbaar is als ik de winterbanden onder de auto monteer. Dat is dus niet het geval. Wel merk ik dat ik met de auto vlak voor de winter van de ene op de andere tank van 1:16,5 naar 1:15 zak. Dat is al 3 jaar op rij het geval geweest. Ik houd het op bepaalde toevoegingen in de brandstof om meer bestand te zijn tegen lagere temperaturen.

Nou ja, dat bestand had ik dus al, en een worksheetje erbij kopiëren was toen ook zo gebeurd. :)
En ik kende fuelly tot nu niet. Spritmonitor overigens wel. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 10-10-2012 21:18 ]

• Widow
Ben ik dan degene die echt totaal niet bijhoud wat zn motor verbruikt, of hoeveel km ik kan rijden op een tank? Ik mik er gewoon verse benzine in als het lampje gaat knipperen :D

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

steveman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:16:
[...]

Ik ken het gevoel :D Brandstofverbruikmetertje liegt!

Gelukkig na wat heen en weer schudden kon ie weer een beetje verder.
Lampje negeer ik, ding gaat op 2/3 vol al branden. Known issue met PC800.

Gelukkig duwt deze ondanks z'n 264kg een stuk makkelijker dan m'n K75RT met 'slechts' 257. Die heb ik ooit 2km moeten duwen nadat de cardan het begaf... niet leuk :X

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:19:
Ben ik dan degene die echt totaal niet bijhoud wat zn motor verbruikt, of hoeveel km ik kan rijden op een tank? Ik mik er gewoon verse benzine in als het lampje gaat knipperen :D
Kom je nog wel een keer achter..... :Y

• Verwijderd
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:19:
Als je elke maand 100 tot 200 liter benzine in je motor giet is het wel handig om bij te houden wat je erin gooit. Zo kun je zien of een bepaalde setup/rijgedrag/bandenspanning slecht is voor je verbruik, of je teveel bij dure pompstations tankt, wat het weer voor invloed heeft op je motor en of er iets mis is met je motor.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:24:
[...]

Lampje negeer ik, ding gaat op 2/3 vol al branden. Known issue met PC800.

Gelukkig duwt deze ondanks z'n 264kg een stuk makkelijker dan m'n K75RT met 'slechts' 257. Die heb ik ooit 2km moeten duwen nadat de cardan het begaf... niet leuk :X
Mja, in 't displayste kun je opvragen hoeveel liter er al doorgegaan is sinds bingo fuel... 19 liter tank, lampje aan bij x... nou dan kan ik nog y rijden.

Niet dusch :D

Dat lampje gaat erg vroeg aan doorgaans.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kijk gewoon naar km-teller. Maar goed, met de K75RT kon 300km altijd zonder problemen. Op m'n laatste tank (opzettelijk langzaam & zuinig lange afstanden gereden) lukte 300km ook. Allemaal korte ritten bij slecht weer en file: geen 300km :(

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:49:
Ik kijk gewoon naar km-teller. Maar goed, met de K75RT kon 300km altijd zonder problemen. Op m'n laatste tank (opzettelijk langzaam & zuinig lange afstanden gereden) lukte 300km ook. Allemaal korte ritten bij slecht weer en file: geen 300km :(
Ik haalde meestal wel rond de 1:20 met mijn pacifistische bankstel. Op zijn zuinigst zelfs 1:24 (driekwart tank 70km/h gereden). Meestal haalde ik de 200 miles op de dagteller wel, soms krap (15.5 liter tanken op een tankinhoud van 16 liter).

Er is overigens een manier om de brandstofmeter te manipuleren door een stukje metaal om te buigen, daar zou je nog naar kunnen kijken. Dan is de brandstofmeter in ieder geval bruikbaarder.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb'm al op 1:21.5 gehad, maar dat vereist lange stukken snelweg op rustig tempo (100km/u). Dit was 1:17.5, met steeds korte stukjes (<20km) waar de motor nauwelijks warm kon worden en te vaak erg langzaam betrekkelijk hoog in de toeren (tussen files doorrijden) rijden. Dit weekend mag hij weer een lekker lang stuk rijden, ben benieuwd wat dat oplevert. Ik verwacht tegen de 1:20 te kunnen halen. Tenzij de PC en monitor op de buddy de aerodynamica teveel om zeep helpen...

Oslik blyat! Oslik!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wimmel_1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:20:

Pfff, dat is niks :+ Laatste keer dat ik stil kwam te staan op de snelweg was een 50 meter voor een dubbele invoegstrook |:( Tankstation was maar 10 kilometer verder (ja, in Nederland) :') 250 kg is ook amper zo ver te duwen dus mooi laten staan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DinX

DinX

Motormuis

Nog maar 1 keer stilgevallen, wel op een grappige manier.
De rotonde voor m'n vaste pomp begon hij te stotteren, een snelle blik op de kilometerteller was genoeg :p

De pomp was 500 meter verder. Ik ben stilgevallen terwijl ik het benzinestation binnen reed. Ik ben gewoon uitgerold tot ik voor de pomp stond. Gekke blik van de eigenares die er aan het schoonmaken was. Ineens een motor die ineens achter haar stond toen ze zich omdraaide :+

Deze zomer in de Alpen nog geluk gehad. Toen heb ik hem ook bijna leeg gereden in the middle of nowhere (Col de la Cayolle). Daar was dus echt niks in de buurt. Dat is meteen ook de laatste keer geweest dat ik met 200km op de teller zonder tanken aan zo'n col begin :p

55km in reserve gereden toen :p

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 11-10-2012 00:47 ]

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:42:
Nog maar 1 keer stilgevallen, wel op een grappige manier.
De rotonde voor m'n vaste pomp begon hij te stotteren, een snelle blik op de kilometerteller was genoeg :p

De pomp was 500 meter verder. Ik ben stilgevallen terwijl ik het benzinestation binnen reed. Ik ben gewoon uitgerold tot ik voor de pomp stond. Gekke blik van de eigenares die er aan het schoonmaken was. Ineens een motor die ineens achter haar stond toen ze zich omdraaide :+

Deze zomer in de Alpen nog geluk gehad. Toen heb ik hem ook bijna leeg gereden in the middle of nowhere (Col de la Cayolle). Daar was dus echt niks in de buurt. Dat is meteen ook de laatste keer geweest dat ik met 200km op de teller zonder tanken aan zo'n col begin :p

55km in reserve gereden toen :p
in kroatie op de kustweg 346km gehaald zonder op reserve te zetten terwijl ik normaal tussen de 240-275 naar reserve moest. en nee daar is weinig te vinden :N maar hij stond nog normaal en had de reserve over. uiteindelijk na 400+ km eens getankt *O*

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:45
Ik ga vanmiddag proefrijden op een Duc 900SS. Ik rij momenteel een Honda VTR1000F en ben heel erg benieuwd naar het verschil. De Honda staat momenteel te koop. Iemand hier die een 900SS rijdt/gereden heeft?

system setup

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ach, mijn benzinekraantje werkte niet zoals het hoort. Ik verwachte dat ik op normaal nog wel door kon draaien naar reserve. Helaas bleken die dus exact hetzelfde te zijn in de tank die op m'n motor zit. Gelukkig viel ik 200m voor een tankstation stil. Wel hoop vriendelijk lachende en zwaaiende motorrijders tegen gekomen in die 200m.... leedvermaak...
Dus voor mij is het nu altijd maar een beetje gokken en klotsen aangezien ik geen metertje en lampje heb. Heeft ook wel wat :).

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
Ik krijg schakelen zonder koppelen maar niet onder de knie! Heb op verschillende rmp's de 'sweet spot' geprobeerd te zoeken maar hij blijft 'jumpen' bij het overschakelen, in zoverre dat je echt voelt dat ie eigenlijk niet helemáál goed zat. :(

https://freight.associates

• Widow
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Als je elke maand 100 tot 200 liter benzine in je motor giet is het wel handig om bij te houden wat je erin gooit. Zo kun je zien of een bepaalde setup/rijgedrag/bandenspanning slecht is voor je verbruik, of je teveel bij dure pompstations tankt, wat het weer voor invloed heeft op je motor en of er iets mis is met je motor.
Ik rij de motor alleen voor de fun, voor de rest heb ik een auto van de zaak. Die 200 liter benzine verdwijnt in de auto, en dat hou ik ook niet bij. Ik vind het gewoon een onboeiende bezigheid, het gaat mij gewoon om lol hebben op de motor :P en ik heb de grootste tank van alle motoren als ik met mn vaste motorgroepje rij, dus als die jongens moeten tanken, gooi ik hem ook vol. In al die jaren ben ik zo nog nooit zonder benzine komen te staan 8)
Daffie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:42:
Ik krijg schakelen zonder koppelen maar niet onder de knie! Heb op verschillende rmp's de 'sweet spot' geprobeerd te zoeken maar hij blijft 'jumpen' bij het overschakelen, in zoverre dat je echt voelt dat ie eigenlijk niet helemáál goed zat. :(
Het maakt niet echt uit op welk toerental je zit, gewoon heel even het gas dicht en dan het pookje omhoog duwen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Widow op 11-10-2012 10:46 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja. Eerst al licht druk zetten op het pookje, en zodra je je gas loslaat valt ie er vanzelf in. Niet eerst het gas loslaten en dan pas druk gaan zetten op het pookje, want dan ga je van versnellen (= druk op de tandwielen) naar vertragen (= óók druk op de tandwielen) voordat je daadwerkelijk hebt geprobeerd te schakelen.

En het exacte toerental maakt inderdaad niet zo veel uit. Het moet alleen niet te laag zijn. Hoeveel dit is is voor iedere fiets verschillend.

Of het lekker werkt hangt natuurlijk ook van de versnellingsbak af. Als je een soepel werkende versnellingsbak hebt maakt dat het veel eenvoudiger dan bij een hakerig werkende versnellingsbak.

• GenjiBlade
  • Laatst online: 26-12-2025
Meh... uberhaupt schakelen zonder koppelen is een beetje afhangend van je eigen wensen.
Met de GPz heb ik inmiddels door dat het tussen de 4 en 5k redelijk nice is maar eigenlijk blijf ik het koppelen erin houden. Alleen als ik zit te kloten met jeuk of niet opletten of iets anders ga ik zonder te koppelen schakelen, gewoon omdat het dan net ff wat simpeler is.
Zelfde geld voor de auto overigens (alleen wel met want andere rpm :P)

Interessanter vind ik het balans tussen versnelling/gas/rem om een bocht mooi door te komen, natuurlijk is het afhankelijk van veel externe factoren zoals weg(dek), toegestane snelheid, weer en verkeersdrukte maar als het even kan probeer ik die grenzen best op te zoeken.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:59
GenjiBlade schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:00:
Meh... uberhaupt schakelen zonder koppelen is een beetje afhangend van je eigen wensen.
Met de GPz heb ik inmiddels door dat het tussen de 4 en 5k redelijk nice is maar eigenlijk blijf ik het koppelen erin houden. Alleen als ik zit te kloten met jeuk of niet opletten of iets anders ga ik zonder te koppelen schakelen, gewoon omdat het dan net ff wat simpeler is.
Zelfde geld voor de auto overigens (alleen wel met want andere rpm :P)

Interessanter vind ik het balans tussen versnelling/gas/rem om een bocht mooi door te komen, natuurlijk is het afhankelijk van veel externe factoren zoals weg(dek), toegestane snelheid, weer en verkeersdrukte maar als het even kan probeer ik die grenzen best op te zoeken.
Ben het met bovenstaande wel eens hoor, ik schakel eigenlijk ook 99% van de tijd met koppelen, maar in sommige situaties wil ik wel eens schakelen zonder koppelen.
Ik zal nog eens extra letten op beetje druk > gas los > versnelling klikt erin > gas erop. Ik heb 't geprobeerd tussen 6-7k rpm, maar ook >12k. 't Is een Kawa zx6r '05, hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt over de staat waarin de versnellingsbak verkeert :P

https://freight.associates

• Widow
DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:51:
Nou ja. Eerst al licht druk zetten op het pookje, en zodra je je gas loslaat valt ie er vanzelf in. Niet eerst het gas loslaten en dan pas druk gaan zetten op het pookje, want dan ga je van versnellen (= druk op de tandwielen) naar vertragen (= óók druk op de tandwielen) voordat je daadwerkelijk hebt geprobeerd te schakelen.

En het exacte toerental maakt inderdaad niet zo veel uit. Het moet alleen niet te laag zijn. Hoeveel dit is is voor iedere fiets verschillend.

Of het lekker werkt hangt natuurlijk ook van de versnellingsbak af. Als je een soepel werkende versnellingsbak hebt maakt dat het veel eenvoudiger dan bij een hakerig werkende versnellingsbak.
Ik doe het inmiddels onbewust, dus het is gewoon 1 actie in mn gedachten die zowel mn gashand als mn schakelvoet aanstuurt tegelijkertijd :P maar idd, eerst druk op het pedaal, en dan ff het gas eraf :) gelukkig heb ik altijd soepel schakelende bakken gehad, die op mn Honda was echt supersmooth en met de precisie van een chirurgenmes, mn KTM heeft een soepele bak maar je moet wel met overtuiging schakelen. Zodra je twijfelt, gaat het mis, maar dat is niet alleen met schakelen zo op de KTM ;)

• GBTW
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

De F800GS heeft maar een 16 liter tank, vindt het wel interessant om te weten hoelang en bij welke parameters ik met tankje gas kan doen. 287.6 km na flink over de dijkjes knallen, ging 2 km ervoor op reserve. Daar integen is het hele dag 100 km/h rijden echt super veel efficiënter en zou ik boven de 320 km moeten kunnen echter is dat nog niet veel.

• Tylen

Tylen

Gewoon quickshifter monteren. Sneller schakelen zonder enige moeite.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zo dan...

Van GSXR 1000 zonder schaamrandjes met 186pk op de a.w. , een CBR1000RR , etc. etc. naar 2 jaar niks.

Vandaag voor weinig geld een bandit 600 aangeschaft. 0-100 in 14 dagen en van 100-0 met een voorvork die duikt dat het lijkt alsof je een salto maakt.

Ideaal om deze winter woon-werk verkeer mee te doen, feeling terug te krijgen en begin volgend jaar een Ktm Adventure aan te schaffen.

Kan niet wachten tot de KTM er is :+

* Capo is dus weer officieel motorrijder :+

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Markicks schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:33:
Ik ga vanmiddag proefrijden op een Duc 900SS. Ik rij momenteel een Honda VTR1000F en ben heel erg benieuwd naar het verschil. De Honda staat momenteel te koop. Iemand hier die een 900SS rijdt/gereden heeft?
ZOu je dat wel doen? :P De VTR is IMO mooier en volgens mij een stuk betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud :P Volgens mij zelfs sneller

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
Capo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:28:
Zo dan...

Van GSXR 1000 zonder schaamrandjes met 186pk op de a.w. , een CBR1000RR , etc. etc. naar 2 jaar niks.

Vandaag voor weinig geld een bandit 600 aangeschaft. 0-100 in 14 dagen en van 100-0 met een voorvork die duikt dat het lijkt alsof je een salto maakt.

Ideaal om deze winter woon-werk verkeer mee te doen, feeling terug te krijgen en begin volgend jaar een Ktm Adventure aan te schaffen.

welkom terug *O*

word het een 990 adventure of een nieuwe 1190?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:16:
Gewoon quickshifter monteren. Sneller schakelen zonder enige moeite.
Gewoon scooter gaan rijden, helemaal niet meer schakelen... ?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:28:
Zo dan...

Heeeee capo!!

*O*

Wise enough to play the fool

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DECOY88 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

welkom terug *O*

word het een 990 adventure of een nieuwe 1190?
Thanks. Had echt even paar jaar zonder motor rijden nodig om andere dingen te realiseren.
Maar het word een 950 of een 990. 990 mits de injectie echt super soepel is.
Vind cabarateurs nog steeds het fijnste rijden.
Heeeeeej :D

Enthousiasme is altijd goed *O* ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52

_Apache_

For life.

Om nog even op het brandstof verhaal in te haken. Het inmiddels vaste prik geworden, vrijdag middag = tanken. Na ~300km is er nog een kwart over ongeveer.

* _Apache_ brengt de FZS600 wel weer even naar de garage, weet niet wat aan de hand is. Maar de voorkant voelt niet goed, lager/balhoofd/vering, geen idee. Maar het voorwiel is wat onrustig, daarnaast het alweer 8k km sinds z'n laatste beurt (3 maanden :+) en een pre-wintercheck kan geen kwaad.

[ Voor 50% gewijzigd door _Apache_ op 11-10-2012 21:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 408 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.