Gistermiddag was het prima weer om te rijden. Maar, omdat de temperaturen toch wat beginnen te zakken besloot ik niet om richting het zuiden te rijden (Ardennen/Hoge Venen/Eifel), waar het wat kouder is, maar richting het noorden.
Voor de meesten van jullie is dat nog steeds het zuiden.
Helemaal binnendoor langs de Maas gereden, een aantal keren ook de grens België/Nederland overgestoken. Veel Belgische weggetjes gezien. Opeens een bordje "vliegveld". Die bordjes gevolgd, leuke weggetjes gezien, en plotseling kon ik even pauze houden om te genieten van een paar ultralight vliegtuigjes. Daarna reed ik verder, en kom ik weer bordjes van een vliegveld tegen. De naam zei me wel iets, maar ik wist niet meer waarvan. Maar even daarvoor leverde dat wel een leuke route op, dus ook deze bordjes heb ik gevolgd. Voor ik het in de gaten had reed ik tussen 2 openstaande slagbomen door.
Hmm, dat was misschien niet helemaal goed...
Daarna zie ik links en rechts wat legergroene voertuigen staan. Nu wist ik ook weer waar ik de naam van dat vliegveld van kende: dat is nog een actieve legerbasis. Waar ik net dus al per ongeluk door de hoofdpoort was gereden.

Toen maar zo snel mogelijk omgedraaid om te maken dat ik wegkwam. Ik verbaasde me wel over het gebrek aan beveiliging. Op dat bordje over waakhonden na dan.
In ander nieuws: gistermiddag zijn er 2 motordieven
aangehouden. Ongeacht of ze nou een gepaste straf krijgen of niet; ze zijn tenminste al onderuit gegaan en hebben wat schaafwonden opgelopen. Risico van het vak, zullen we maar zeggen. Alleen jammer van de motor, maar daar valt nu eenmaal niets aan te doen.