Ik zat ook te denken aan PR2 of PR3. In tests komen de BT23 toch best goed uit de bus, maar gebruikerservaringen zeggen vaak het tegendeel.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:13:
[...]
(gok eventjes in het sporttoer segment gezien er een BT23 op lag)
Gezien het klimaat in noord europa is de Michelin PR3 zeker de moeite waard, doet het goed in het water.
Anders een Metzeler Z8 interact, gaat niet zo lang mee als de PR3, maar kwa grip vond ik die wel fijner reageren
(heb beide op mijn Speed triple gehad)
De nieuwe Conti´s schijnen een stuk verbeterd te zijn dus wellicht kun je er een setje road attack 2 op leggen
(niet te verwarren met de normale road attacks, die hadden als bijnaam de heart attack)
vorige motor gsx600f had ik de bt21(???) en gingen ong 18k mee. Nu op de blackbird over gegaan op de PR2 en gaan 30k mee. Zit nu op 32k en moeten echt vervangen worden en nieuwe liggen er al klaar voor.Serotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:03:
[...]
Ik zat ook te denken aan PR2 of PR3. In tests komen de BT23 toch best goed uit de bus, maar gebruikerservaringen zeggen vaak het tegendeel.
Andere fiets maar had verwacht dat de blackbird banden zou vreten. Gelukkig niet het geval
Bij mijn SV zaten de BT021's eronder toen ik hem kocht, dat zijn volgens mij de voorlopers van de BT023?Serotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:03:
[...]
Ik zat ook te denken aan PR2 of PR3. In tests komen de BT23 toch best goed uit de bus, maar gebruikerservaringen zeggen vaak het tegendeel.
Op zich waren de banden wel goed, met droog weer. Zodra het wegdek ook maar een beetje vochtig was, was het 'weg grip'.
Ik heb er nu zo'n 2,5k km de PR3 eronder zitten, bevallen erg goed!
Grip is goed met een nat wegdek, maar ook goed op een droog wegdek bij wat sportief rijden
De BT021 achterband was overigens tot de nokjes toe afgesleten na +/- 10k km. Dat vind ik toch best snel..
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 25-09-2012 14:53 ]
Zojuist een paddockstand voor de voorkant van Datona besteld!

Staat de brommert lekker vrij van de grond van de winter

Vaak bu'j te bang!
Das wel een erg goed idee...waar heb je dat ding vandaan ?-tom-562 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:
Zojuist een paddockstand voor de voorkant van Datona besteld!
[afbeelding]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Paddock die je echt in je balhoofd haakt, of eentje die gewoon in je veerpoten haakt?
komen mijn paddocks ook vandaan, lekker goedkoop
datona.nlMike2k schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
[...]
Das wel een erg goed idee...waar heb je dat ding vandaan ?
[ Voor 59% gewijzigd door Widow op 25-09-2012 15:10 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Owja...nu zie ik het...ik las "voor Daytona"Widow schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
Paddock die je echt in je balhoofd haakt, of eentje die gewoon in je veerpoten haakt?
[...]
datona.nlkomen mijn paddocks ook vandaan, lekker goedkoop
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Die fout maakte ik ook toen ik er voor het eerst van hoordeMike2k schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:26:
[...]
Owja...nu zie ik het...ik las "voor Daytona"
Echt in het balhoofd. Van die dingen die je onder je voorvorpoten zet vertrouw ik niet, het zal er maar af glijden (zonder wiel in de motor b.v.). Het voordeel is nu ook dat je je voorvorkpoten zo van je motor kan schroeven.Widow schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
[...]
datona.nlkomen mijn paddocks ook vandaan, lekker goedkoop
Voor de achterkant heb ik al een paddockstand met bobbins.
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 25-09-2012 15:33 ]
Vaak bu'j te bang!
Klopt zo'n ding die alleen onder je voorvorkpoten gaat, is niet handig als je je voorwiel eruit haalt. Dan verdraaien je vorkpoten namelijk-tom-562 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:33:
[...]
Echt in het balhoofd. Van die dingen die je onder je voorvorpoten zet vertrouw ik niet, het zal er maar af glijden (zonder wiel in de motor b.v.). Het voordeel is nu ook dat je je voorvorkpoten zo van je motor kan schroeven.
Voor de achterkant heb ik al een paddockstand met bobbins.
Weet iemand hier wellicht een adres waar ik de Alpinestars Lucerne Drystar Jacket kan kopen? De customer service reageert niet bepaald snel (5 dagen geleden) en de winkels in Amsterdam west hebben, voor zover ze al Alpinestars verkopen, deze jas niet. Ik kan hem wel op Revzilla.com kopen maar dan komen er nog eens 50 tot 70 Euro aan verzendkosten bij.
kunnen de winkels in Amsterdam hem wel leveren? of is het alleen voor de Amerikaanse markt?Blue-eagle schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:16:
Weet iemand hier wellicht een adres waar ik de Alpinestars Lucerne Drystar Jacket kan kopen? De customer service reageert niet bepaald snel (5 dagen geleden) en de winkels in Amsterdam west hebben, voor zover ze al Alpinestars verkopen, deze jas niet. Ik kan hem wel op Revzilla.com kopen maar dan komen er nog eens 50 tot 70 Euro aan verzendkosten bij.
1 Winkel had Alpinestars wel, en had de jas zelfs in de catalogus, maar konden hem niet bestellenDECOY88 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:24:
[...]
kunnen de winkels in Amsterdam hem wel leveren? of is het alleen voor de Amerikaanse markt?
Rijd je met regen: PR3Serotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:03:
[...]
Zonder regen of af en toe buitje moet kunnen: PR2, Metzeler Z8 MO (let op dat je een MO neemt dit is het verbeterde model)
Droog: Pirelli Angel ST
top!FitTiv schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:06:
[...]
Rijd je met regen: PR3
Zonder regen of af en toe buitje moet kunnen: PR2, Metzeler Z8 MO (let op dat je een MO neemt dit is het verbeterde model)
PR3 dus
ligt niet aan de band maar aan jou. slommeslommer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:49:
[...]
vorige motor gsx600f had ik de bt21(???) en gingen ong 18k mee. Nu op de blackbird over gegaan op de PR2 en gaan 30k mee. Zit nu op 32k en moeten echt vervangen worden en nieuwe liggen er al klaar voor.
Andere fiets maar had verwacht dat de blackbird banden zou vreten. Gelukkig niet het geval
@DionB
Kan het zijn dat ik je vanochtend op de A12 bij Zoetermeer zag rijden?
Bordeauxrode Honda C800 en MF sticker?
Kan het zijn dat ik je vanochtend op de A12 bij Zoetermeer zag rijden?
Bordeauxrode Honda C800 en MF sticker?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik zag dat DionB een blauwe PC800 heeft gekocht, een motor die ik nooit in het echt heb gezien. Kom ik aan bij mijn werk en zie daar een blauwe PC800 staan op hoek
Niet toevallig in Enschede geweest vandaag?
Ik zou de pilot road 2 doen. Zeker als je met droog weer nog een beetje sportief rijd. PR3 cupt vrij snel, en gaat dan een klein beetje stuiteren.FitTiv schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:06:
[...]
Rijd je met regen: PR3
Of een dunlop Roadsmart. Vind ik zelf heel erg prettige banden voor een sport/tour machine
[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 25-09-2012 18:41 ]
No signature required.
Hoop DionB sightings vandaag
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dan zal hij zeker niet op een bordeauxrode versie aan het rondscheuren zijn geweest.
Was voor mij ook de eerste keer dat ik een C800 in het wild heb gezien
Was voor mij ook de eerste keer dat ik een C800 in het wild heb gezien
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Nounou...alsof andere banden het niet doen in de regen. Da's ook weer onzin. Ik heb een PR2 en even terug had ik een Trail Attack achterop liggen. Perfect in de regen. Bovendien komt in de tests (voor zover dat betrouwbaar is dan) de Metzeler Roadtec Z8 Interact als Nr.1 (in de regen) en in de einduitslag ook op 1 en de PR3 op 5 (2 in de regen).
Meteen was er een hoop commentaar op de test. Nee, dat kon nooit kloppen, er is een Duitse voorkeur. Gek, want die voorkeur was er voorheen niet toen de PR2 steeds alle tests won...
Hier een scan van die test:

Ik weet niet hoeveel waarde aan die tests gehecht moet worden. Ik weet dat veel van die journalisten corrupt zijn, maar ze kunnen moeilijk iets verkondigen dat absoluut niet klopt. Evengoed heb ik zelf enige reserve bij de PR3 vanwege die extra 'sipes'. Zou die band daar juist niet veel eerder door gaan cuppen?
Ik ben nog niet toe aan nieuwe banden, maar ik was erg gecharmeerd van die Trail Attack achter en die komt er weer op als mijn PR2 versleten is. Voor misschien weer een PR2 of die Metzeler. Even kijken wat de ervaringen van de echte mensen zijn. Hoewel je daar ook niet altijd vanuit kunt gaan. Als je altijd scheurt, heb je een andere indruk van een band dan wanneer je rustig rijdt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
vanwaar geen TA voor? heb een keer 2 verschillende gehad en dat was een geval van eens en nooit meer.mphilipp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:48:
[...]
Nounou...alsof andere banden het niet doen in de regen. Da's ook weer onzin. Ik heb een PR2 en even terug had ik een Trail Attack achterop liggen. Perfect in de regen. Bovendien komt in de tests (voor zover dat betrouwbaar is dan) de Metzeler Roadtec Z8 Interact als Nr.1 (in de regen) en in de einduitslag ook op 1 en de PR3 op 5 (2 in de regen).
Meteen was er een hoop commentaar op de test. Nee, dat kon nooit kloppen, er is een Duitse voorkeur. Gek, want die voorkeur was er voorheen niet toen de PR2 steeds alle tests won...
Hier een scan van die test:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet hoeveel waarde aan die tests gehecht moet worden. Ik weet dat veel van die journalisten corrupt zijn, maar ze kunnen moeilijk iets verkondigen dat absoluut niet klopt. Evengoed heb ik zelf enige reserve bij de PR3 vanwege die extra 'sipes'. Zou die band daar juist niet veel eerder door gaan cuppen?
Ik ben nog niet toe aan nieuwe banden, maar ik was erg gecharmeerd van die Trail Attack achter en die komt er weer op als mijn PR2 versleten is. Voor misschien weer een PR2 of die Metzeler. Even kijken wat de ervaringen van de echte mensen zijn. Hoewel je daar ook niet altijd vanuit kunt gaan. Als je altijd scheurt, heb je een andere indruk van een band dan wanneer je rustig rijdt.
achter hield grip terwijl de voorkant aan het zoeken ging.
De TA is een 'allroad' band en die kan ik wel achter monteren (17") maar voor (18") niet. Die banden heb je alleen in 19" en 21". En uiteraard moet je niet een noppenband met een slick combineren, maar ik zie niet waarom je niet 2 banden kunt combineren. Er zullen best combi's zijn die niet werken, maar dit ging prima. Ik heb er dik 20k mee rondgereden en dat ging prima. Ook een VRO mee gedaan en het steppie ging gewoon aan de grond.DECOY88 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:22:
[...]
vanwaar geen TA voor? heb een keer 2 verschillende gehad en dat was een geval van eens en nooit meer.
De TA is ook meer een wegband dan offroad. Het mooie is alleen dat ie een profieldiepte heeft van 9mm. Ik vond 'm ideaal. Maar zoals ze dan zeggen 'your mileage may vary'. Het zal ook te maken hebben met mijn rijstijl. Het is altijd moeilijk om van andermans oordeel over een band af te gaan. Ik lees wel eens van mensen die na 10k met een PR2 als de gordel er doorheen hadden. Wat moet je daar dan mee als je zelf >20k doet?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nu we het toch over banden hebben... Ik zie de metzeler tourance met wat verschillende vermeldingen staan:
ME. TOURANCE 110/80R19 59V F TL
ME. TOURANCE EXP 110/80R19 59V F TL
ME. TOURANCE EXP 110/80R19 59V F TL B
ME. TOURANCE EXP 110/80R19 59V F TL C
ME. TOURANCE EXP 110/80R19 59V F TL H
Iemand enig idee wat de verschillen hiertussen zijn? Prijsverschil is vrij fors tussen de goedkoopste en de duurste...
Iemand enig idee wat de verschillen hiertussen zijn? Prijsverschil is vrij fors tussen de goedkoopste en de duurste...
Dat heeft te maken met het gewicht van de motor en de snelheid die de banden aankunnen (even uit mijn hoofd)
Ik kreeg net toevallig vandaag een nieuwsbrief van ze:
beetje TLDR verhaal, maar ik geloof dat alleen in wesminster (centrum London) betaald parkeren is voor motoren, de rest is nog gratis..Whilst Bikers Stay in Traf Sq, the Parking Tax Remains SOLELY in Westminster
Dear Toolkit,
A Special Date
This Wednesday 26th September is a very special date. It is the date that the authorities will learn whether their underhand tricks have borne fruit. It is the date upon which they are hoping and praying that nothing at all will happen in the Trafalgar Square area.
And it is a date upon which this campaign is determined to send a clear message to those authorities: that the war against bike parking taxes is far from over.
This Wednesday will be the first WESC since before the Olympic Games. The authorities have done their best to ensure it doesn’t go ahead. They have persuaded comrades to our cause to try and undermine us; they have banked on the feelgood factor of the Olympics to stop us doing what we do; and they are hoping beyond hope that those pesky bikers will finally shut up and pay up like the good little plebs they think we are.
Well, as one prominent Tory whip has learnt, when you treat good, honest people with contempt, your actions can rebound on you so spectacularly that the world and his wife knows all about it. And that’s what the WESC is about – making sure that those in power know that we’re still here, we’re not going anywhere, and that only one thing will end this dispute – the final scrapping of the motorcycle parking tax.
Keeping Our Eyes on the Ball
Last month’s newsletter asked the question – what would happen if we stopped taking to the streets once a month? Well, last month we didn’t take to the streets. So what did happen?
The first thing that happened is that Westminster Council and pay by phone provider Verrus decided that the coast was finally clear and they could remove the option to pre-pay for parking from a home landline. This concession is vital for bikers and scooter riders who don’t own mobile phones or who are not willing to take the obvious security risks of brandishing a mobile phone and credit card on the street.
So what about the story that was being spun by some that once the WESC ceased the authorities would view us and our cause more favourably? Well, it seems this naive sentiment has been exposed for what it really is.
The truth is that just one missed WESC saw this council’s already draconian scheme made even more restrictive and socially exclusive than it was before.
So where were the eminent transport consultants and the various motorcycle lobby groups whom we are told have close contact with these authorities and can effect real change? Unfortunately none of them were even aware that the concession had been withdrawn.
Fortunately for bikers across the capital, the NTBPT campaign is still active and it was this campaign’s membership that mobilised immediately and launched high level communications with Westminster’s top brass.
The result – the concession to pre-pay from a landline has now been re-instated.
Had we listened to the doubters and disbanded, that concession would now be lost forever and WCC would be looking at the next thing that would make their life easier and bikers’ lives harder.
Deja Vu
So what prompted WCC to try and ditch the pre-pay option when they thought our backs were turned? Well, this wasn’t the first time they’d tried it!
The council had already attempted to withdraw the pre-pay option back in 2011, and told Verrus they needn’t bother with it any more. Then, as now, NTBPT campaigners were watching and immediately took the council to task over it.
The then Cabinet Member for Parking and Transportation, Lee Rowley, knowing that the entire bike parking charges scheme was already on a social exclusion knife edge, was forced to acknowledge the importance of the pre-pay option and instructed Verrus to reinstate it.
So why are they so desperate to ditch it?
The principle problem is that the automation can’t easily cope with dates. This means that to pay a day in advance for a single day’s parking you have to speak with an operator.
Kerching – the cost of the transaction just went up!
In order to speak to an operator, Verrus’ phones have to be manned 24/7.
Kerching – the cost of the transaction just went up again!
Add in the fact that once you’re talking to someone, you might start asking for awkward things like paper receipts in the post, and you can see that the cost of processing this £1 transaction is beginning to spiral upwards pretty quickly. You don’t need too many of these costly pre-payment transactions before you start making a loss on every payment.
That’s why the council and Verrus are so keen to ditch it.
But the truth is, it is much easier, safer and more convenient to pay in advance, from the comfort of your own home, the night before you need to park.
Make Them Work For It
So the next time you need to pay to park, why not make them earn it. To pay in advance you’ll need to dial 0207 005 0055 from a touchtone phone. Pressing * then 6 should get you through to someone, and the location code for all on-street bike bays in Westminster is 6789. This is a 24 hour service. The only caveat is that older pulse dialling phones won’t work. (This is a problem we’re still working to address).
Don’t forget, every time you pre-pay, you’re making this pernicious tax just a little more financially untenable for the greedy authorities that devised it.
Website Woes
Unfortunately our webste problems continue. We are desperately trying to fix it, but it’s taking longer than we hoped. Fingers crossed it will be back before the October WESC.
(Alleged) Briberies Revisited
Those who have followed this campaign from the beginning will doubtless remember the infamous alleged Hayley Regan Cash for Concessions affair. This was where a senior council officer is alleged to have had half her salary paid by a consortium of private companies in exchange for her arranging for those companies’ vehicles to not be ticketed. Well it seems one or two learned and prominent people in the world of parking and the media are beginning to show an interest in the case. The documents are currently being examined and we are hoping for a formal investigation by police into the affair. This has been something of a slow burning strand to the campaign, but it looks like it may finally be moving forwards. We’ll keep you posted as things progress.
Wednesday WESC
As you can see, there is still far more to this campaign than simply taking to the streets. But there can be no doubt that taking to the streets is still the single most important thing we can do collectively.
Soake sure you’re there this Wednesday 26th.
Meet at 5.30 at Villiers Street for a 6pm start.
Ride safe.
CONNECT WITH US:
Follow us on Twitter
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Volgens mij staat daar de 59V voor (load index 59 en snelheidslabel V). Maar dat verklaart de rest nog niet.Mud schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:09:
Dat heeft te maken met het gewicht van de motor en de snelheid die de banden aankunnen (even uit mijn hoofd)
Ben er wel achter dat de EXP de nieuwe (nu nog harder slijtende!) variant is.
Zullen wel speciale versies voor BMW etc bij zitten, staat het niet gewoon op de site van Metzeler als je je motor in geeft welke je moet hebben ?
leeg
dat zal het zijn jaDECOY88 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:56:
[...]
ligt niet aan de band maar aan jou. slomme
180/55zr17 (73W) type bandMikeyMan schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:55:
Nu we het toch over banden hebben... Ik zie de metzeler tourance met wat verschillende vermeldingen staan:
180=breedte in mm
55=% van de breedte dat de band hoog is
Z= snelheid meer dan 240km/uur
R= bouw v.d. band
17= diameter van het velg waarvoor de band gemaakt is, inch
73= draagindex
W= snelheidsindex door leverancier gekozen naar advies ETRO
Hier nog een testje. (zal hem als link geven, niet als plaatje)
https://dl.dropbox.com/u/18494561/sport-tourbanden.png
En hier nog een Motorrad testje uit 2011
Zelf heb ik weinig ervaring met verschillende banden. Ik heb nu die bt23 achter en op het droge vind ik het allemaal leuk. Maar ik merk ook dat zodra het nat wordt, ik veel rustiger moet gaan rijden. Dit kan aan de band liggen, maar ook gewoon tussen de oren zitten.
Laat ik er nu PR2 of PR3 onder leggen, waarvan in testen staat dat ze beter presteren bij nat, werkt dat natuurlijk ook psychisch door.
[ Voor 29% gewijzigd door Serotonine op 25-09-2012 23:04 ]
Leuk, m'n fiets in een Motomag filmpje (3:00) 
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik zou persoonlijk dan dus voor de Continental RA2 kiezen als ik m'n fiets puur voor weg gebruik in zou zettenSerotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:56:
[...]
180/55zr17 (73W) type band
180=breedte in mm
55=% van de breedte dat de band hoog is
Z= snelheid meer dan 240km/uur
R= bouw v.d. band
17= diameter van het velg waarvoor de band gemaakt is, inch
73= draagindex
W= snelheidsindex door leverancier gekozen naar advies ETRO
Hier nog een testje. (zal hem als link geven, niet als plaatje)
https://dl.dropbox.com/u/18494561/sport-tourbanden.png
En hier nog een Motorrad testje uit 2011
[afbeelding]
Zelf heb ik weinig ervaring met verschillende banden. Ik heb nu die bt23 achter en op het droge vind ik het allemaal leuk. Maar ik merk ook dat zodra het nat wordt, ik veel rustiger moet gaan rijden. Dit kan aan de band liggen, maar ook gewoon tussen de oren zitten.
Laat ik er nu PR2 of PR3 onder leggen, waarvan in testen staat dat ze beter presteren bij nat, werkt dat natuurlijk ook psychisch door.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En die scoort matig (ten opzichte van de anderen dan) voor wat betreft slijtage. Het zijn allemaal wegbanden in die test. De Metzeler lijkt de nieuwe 'king of the road' te zijn, zowel op nat als droog en wat slijtage betreft.wimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:09:
[...]
Ik zou persoonlijk dan dus voor de Continental RA2 kiezen als ik m'n fiets puur voor weg gebruik in zou zetten
Het is zo jammer dat die dingen zo duur zijn en dat je er lang mee moet doen. Je durft dus niet zomaar even te experimenteren. Als het geen fijne band blijkt te zijn, zit je er mee.
Verwijderd
die tests zijn ook maar net met welke motor je rijd,
De ene machine voelt zich net iets beter thuis op band X als op band Y.
verder is er dan nog de ervaring van de journalist.
Bijvoorbeeld vaag instuur moment? de rustige rijder gaat daar niets van merken, maar een sportieve rijder zou die band nooit kiezen etc etc etc..
Wat die tests hierboven zeggen zegt mij dan ook niet echt veel.
ik weet alleen die Michelin gaat heel lang mee, maar op mijn speedtriple kon die band niet goed overweg met mijn koppel afgifte, dat deed de Z8 interact een stuk beter.
Echter heb ik nu geen sport toer meer maar meer richting het sport segment.
Maar mijn volgende setje worden Conti, positieve dingen over gehoord en dan die maar eens proberen
Bijvoorbeeld vaag instuur moment? de rustige rijder gaat daar niets van merken, maar een sportieve rijder zou die band nooit kiezen etc etc etc..
Wat die tests hierboven zeggen zegt mij dan ook niet echt veel.
ik weet alleen die Michelin gaat heel lang mee, maar op mijn speedtriple kon die band niet goed overweg met mijn koppel afgifte, dat deed de Z8 interact een stuk beter.
Echter heb ik nu geen sport toer meer maar meer richting het sport segment.
Maar mijn volgende setje worden Conti, positieve dingen over gehoord en dan die maar eens proberen
zow stuurdemper binnen, nieuwe koplamp beugel in de maak, als de DPD bezorgen niet weer om 1500 voor de deur staat op een werkdag dan heb ik ook de nieuwe scott-oiler, dan nog nieuw spatbord afwachten en hup frame poedercoaten
oww kerst kadootjes komen vroeg dit jaar
oww kerst kadootjes komen vroeg dit jaar
And it goes BRAAAAAPP!
Om hier nog even op terug te komen, iemand die dat ook heeft (gehad)?Rick-Jan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:28:
Ik heb in januari van dit jaar mijn motortheorie gehaald, maar ben daarna eerst voor mijn autorijbewijs gaan lessen, die ik inmiddels heb gehaald. Nu twijfel ik of ik nog mijn motorrijbewijs ga halen, vind het super mooi, maar twijfel toch of het handig is ivm het nederlandse weer, en ben toch een beetje bang om te vallen als ik een foutje maak ofzoiets
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ga eerst eens een proefles doen om te kijken of je het leuk vindt.Rick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:12:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, iemand die dat ook heeft (gehad)?
Ik ben nog niet bang geweest om te vallen, dwz ik heb het normale menselijke vermogen om mezelf niet te willen bezeren en probeer dus wel om risico's te vermijden. Ik rijd dus niet op het randje en behoud een behoorlijk veiligheidsmarge om mijn eigen fouten en die van andere te kunnen corrigeren.
Het Nederlandse weer heeft niet zoveel invloed op het motorplezier. Een weg wordt niet glad van regen, je zal je dus verbazen hoe schuin je nog door de bocht kan, zolang de waterafgifte van de banden goed is. (Zie de hele riedel hierboven over banden).
Als je een proefles doet, dat leuk vindt en dan wat AVB lessen neemt, dan zal je erg vlug tot de ontdekking komen dat de motor echt behoorlijk wat kan hebben. Als je in deze periode begint pak je ook meteen lekker de regenervaring mee.
Er zijn 2 groepen motorrijders, zij die al gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen. Zo simpel is het
(ik hoor inmiddels bij de laatste groep, en ik denk iedereen wel hier).
Ik zou het nu gaan halen, dan ben je er haast zeker van dat je het rijbewijs voor 2013 hebt (voor het nieuwe stijl rijbewijs dus)
Ik zou het nu gaan halen, dan ben je er haast zeker van dat je het rijbewijs voor 2013 hebt (voor het nieuwe stijl rijbewijs dus)
Vaak bu'j te bang!
Wat een boeren wijsheid. Ben je ook zo'n type die alles 50% kans geeft?-tom-562 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
Er zijn 2 groepen motorrijders, zij die al gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen. Zo simpel is het(ik hoor inmiddels bij de laatste groep, en ik denk iedereen wel hier).
Heb zelf 4 uur rijles gehad, waar het wegrijden uit parkeervak, hellingproef, bochten etc. al heel goed gingennewbreed schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:34:
[...]
Wat een boeren wijsheid. Ben je ook zo'n type die alles 50% kans geeft?
instructeur vertelde dat ik het motorrijden wel in mij had, maar raadde mij toen aan om auto rijbewijs eerst te halen vanwege inzicht. Ook vertelde hij dat het helemaal niet erg is als je valt om zo maar te zeggen, als je er maar iets van leert, je kan in principe alleen maar vallen als je motor niet recht is.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Waar komt die angst voor vallen dan vandaan?Rick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:47:
[...]
Heb zelf 4 uur rijles gehad, waar het wegrijden uit parkeervak, hellingproef, bochten etc. al heel goed gingen![]()
instructeur vertelde dat ik het motorrijden wel in mij had, maar raadde mij toen aan om auto rijbewijs eerst te halen vanwege inzicht. Ook vertelde hij dat het helemaal niet erg is als je valt om zo maar te zeggen, als je er maar iets van leert, je kan in principe alleen maar vallen als je motor niet recht is.in een bocht dus, verkeerde versnelling, te hard remmen, te veel gas etc.
Heb zelf 3 jaar (schakel)brommer gereden, en toen een keer hard gevallen omdat ik op een rotonde geen voorrang kreeg.Ging niet hard qua snelheid maar komt toch hard aan en een naar litteken op mijn been aan overgehouden. Ook in de winter 3 jaar terug toen er een hoop ijs en sneeuw op de weg lag, had gewoon geen controle meer. Ook het auto lessen waar wel eens wat gebeurde en de instructeur ingreep, dat kan bij de motor natuurlijk niet. Nu wat meer ervaring door eigen auto maar toch.newbreed schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:49:
[...]
Waar komt die angst voor vallen dan vandaan?
Je denkt er te veel over na. Auto rijden voordat je gaat motor rijden heeft mij wel geholpen. Paar jaartjes op de 4 wielen goed inschatten hoe mensen reageren als er iets (onverwachts) gebeurd is erg fijn om te hebben als je op een motor gaat lessen. Je hoeft minder na te denken en je kunt je meer focussen op het feit dat 2 wielen iets heel anders is dan 4 wielen.Rick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:47:
[...]
Heb zelf 4 uur rijles gehad, waar het wegrijden uit parkeervak, hellingproef, bochten etc. al heel goed gingen![]()
instructeur vertelde dat ik het motorrijden wel in mij had, maar raadde mij toen aan om auto rijbewijs eerst te halen vanwege inzicht. Ook vertelde hij dat het helemaal niet erg is als je valt om zo maar te zeggen, als je er maar iets van leert, je kan in principe alleen maar vallen als je motor niet recht is.in een bocht dus, verkeerde versnelling, te hard remmen, te veel gas etc.
Waarom ik zeg dat je er te veel over nadenkt? Omdat motorrijden ( net als autorijden ten dele ) een hoop op gevoel gebeurd. Bij mij tenminste. Regels en wetten zijn 1 maar toepassen op de weg is iets anders. "Bij twijfel niet oversteken" geld in dit geval ook voor jou. Als je zo veel twijfelt over motorrijden... ga dan eerst lekker met de auto de weg op. Als je dan in de zomer de mensen op 2 wielen weer lekker ziet rijden gaat het vanzelf weer kriebelen. Kan je altijd nog gaan lessen. Ik rij motor voor mn plezier. Als ik comfortabel en (relatief) veilig van a naar b moet (woon-werk) ga ik met de auto. Motor is voor mij lekker vlot weg kunnen uit de drukte en lekker bochtjes rijden. Het is nooit een "moeten" geweest. Lessen was voor mij ook altijd feest. "Ik mag weer lessen" lees: Ik mag weer motor rijden.
Tot zo ver mijn psygologische kijk op de wereld van 2 wielen. Doe er mee wat je wil.
Zolang je op je bandenspanning let zal cuppen niet snel gebeurenmphilipp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:48:
Evengoed heb ik zelf enige reserve bij de PR3 vanwege die extra 'sipes'. Zou die band daar juist niet veel eerder door gaan cuppen?
Ik ben beter gaan autorijden nadat ik mijn motorrijbewijs (erbij) haalde...
Een tweede (of volgende) rijbewijs halen helpt altijd, ook voor het vervoersmiddel waar je al rijbewijs voor had. Ik heb ook op vier wielen enorm voordeel gehad aan m'n motorrijbewijs. Je leert beter vooruitkijken, beter anticiperen. Op de motor zaken van leven en dood, maar ook in de auto dingen die je ontspannener en veiliger helpen te rijden. Omgekeerd kan ik met niet 1-2-3 inbeelden wat je eraan hebt, maar B na A zal je vast ook op de motor helpen.Peekster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:55:
[...]
Je denkt er te veel over na. Auto rijden voordat je gaat motor rijden heeft mij wel geholpen. Paar jaartjes op de 4 wielen goed inschatten hoe mensen reageren als er iets (onverwachts) gebeurd is erg fijn om te hebben als je op een motor gaat lessen. Je hoeft minder na te denken en je kunt je meer focussen op het feit dat 2 wielen iets heel anders is dan 4 wielen.
Waarom ik zeg dat je er te veel over nadenkt? Omdat motorrijden ( net als autorijden ten dele ) een hoop op gevoel gebeurd. Bij mij tenminste. Regels en wetten zijn 1 maar toepassen op de weg is iets anders. "Bij twijfel niet oversteken" geld in dit geval ook voor jou. Als je zo veel twijfelt over motorrijden... ga dan eerst lekker met de auto de weg op. Als je dan in de zomer de mensen op 2 wielen weer lekker ziet rijden gaat het vanzelf weer kriebelen. Kan je altijd nog gaan lessen. Ik rij motor voor mn plezier. Als ik comfortabel en (relatief) veilig van a naar b moet (woon-werk) ga ik met de auto. Motor is voor mij lekker vlot weg kunnen uit de drukte en lekker bochtjes rijden. Het is nooit een "moeten" geweest. Lessen was voor mij ook altijd feest. "Ik mag weer lessen" lees: Ik mag weer motor rijden.
Tot zo ver mijn psygologische kijk op de wereld van 2 wielen. Doe er mee wat je wil.
Edit: spuit 11
Ik rij trouwens vooral uit practische overwegingen. Dat betekent een anderen rijstijl en rijomstandigheden dan iemand die alleen voor z'n lol rijdt. Afgelopen maandagavond stormde het, lagen er overal afgewaaide takken en bladeren en stond de A10 ook nog eens muurvast met auto's die moeite hadden andere vierwielers te zien laat staan een idioot op twee wielen die er tussendoor komt rijden. Op zo'n moment rij je een stuk defensiever en voorzichtiger dan als je op een zomerse dag even over een dijkje uitwaait. Dat gezegd, heb minder dan halfuur gedaan over een stuk waar je op vier wielen > twee uur vastgezeten zou hebben
Oslik blyat! Oslik!
Zitten ook weer punten in waar ik het mee eens ben. Ik ben ook blij dat ik een stuk rij waar ik vrij weinig vertraging heb door file.
Aan de andere kant heb ik een collega met een motor.... die waaide maandag bijna van de A2
.
Aan de andere kant heb ik een collega met een motor.... die waaide maandag bijna van de A2
Bedankt voor jullie reacties, Peekster, newbreed en Dion 
Het meest verstandige denk ik om inderdaad eerst nog wat ervaring op te doen dmv autorijden, kan ik begin volgend jaar gaan lessen, theorie is tot juli 2013 geldig, moet dan wel op een lichte motor maar dat maakt mij niet echt uit, vond zo'n honda cbf500 al zwaar genoeg
edit: idd bedoel ik met zwaar vermogen, je vliegt weg op dat ding
natuurlijk ook een kwestie van wennen maar
zo'n 11kw lijkt mij ook niet verkeerd.
Het meest verstandige denk ik om inderdaad eerst nog wat ervaring op te doen dmv autorijden, kan ik begin volgend jaar gaan lessen, theorie is tot juli 2013 geldig, moet dan wel op een lichte motor maar dat maakt mij niet echt uit, vond zo'n honda cbf500 al zwaar genoeg
edit: idd bedoel ik met zwaar vermogen, je vliegt weg op dat ding
[ Voor 18% gewijzigd door Rick-Jan op 26-09-2012 12:24 ]
Zwaar in deze context gaat over het vermogen maar aangezien je je theorie al hebt weet je dat wel.
Heb ook gelest op een CBF. Een 600 dan. Heerlijk ding. Had 'm als eerste motorfiets genomen als ik niet verliefd was op een VFR 800.
Heb ook gelest op een CBF. Een 600 dan. Heerlijk ding. Had 'm als eerste motorfiets genomen als ik niet verliefd was op een VFR 800.
Niets went zo snel als snelheid, rij 1x op een supersport en al het andere lijkt vanaf dan traagRick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:16:
edit: idd bedoel ik met zwaar vermogen, je vliegt weg op dat dingnatuurlijk ook een kwestie van wennen maar zo'n 11kw lijkt mij ook niet verkeerd.
Peekster schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:20:
Zwaar in deze context gaat over het vermogen maar aangezien je je theorie al hebt weet je dat wel.
QFT.Widow schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:46:
[...]
Niets went zo snel als snelheid, rij 1x op een supersport en al het andere lijkt vanaf dan traag
Maar dat gevoel had ik al als ik van de BMW Scarver lesmotor af kwam en in mijn Opel Corsa stapte
Dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, als ik tussen woon-werk verkeer in rijd met de ZX6R schakel ik vaak al omhoog bij 4000 toeren, dan hoef je echt niet bang te zijn dat de machine je er af gooit of lanceert. Als jij er bewust voor kiest om rustig aan te doen met het gas, zul je merken dat er ook met zware motoren heel rustig te rijden valtRick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:16:
edit: idd bedoel ik met zwaar vermogen, je vliegt weg op dat dingnatuurlijk ook een kwestie van wennen maar
Als je het financieel kan zou ik nu aan je rijbewijs beginnen en het voor 2013 halen. 11kW, brrrRick-Jan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:16:
Bedankt voor jullie reacties, Peekster, newbreed en Dion
edit: idd bedoel ik met zwaar vermogen, je vliegt weg op dat dingnatuurlijk ook een kwestie van wennen maar
Vaak bu'j te bang!
Ik heb veel plezier met m'n 8kW maar het is los hiervan een vieze ontmoedigingsmaatregel.-tom-562 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:42:
[...]
Als je het financieel kan zou ik nu aan je rijbewijs beginnen en het voor 2013 halen. 11kW, brrr
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Het is een goedkeuring voor een bepaalde motorfiets. Sommige zwaardere motorfietsen (zoals een FJR) worden speciaal banden voor gemaakt.Mud schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:09:
No signature required.
hoe kan je het beste voorbereiden op motor rijles?
ik wil mijn rijbewijs voor de regeling halen en heb op 29 november AVB en op 11 december mijn AVD. maar hoe kan ik het beste hier op voorbereiden?
heeft iemand misschien nog tips?
alvast bedankt!
ik wil mijn rijbewijs voor de regeling halen en heb op 29 november AVB en op 11 december mijn AVD. maar hoe kan ik het beste hier op voorbereiden?
alvast bedankt!
Nouja, behalve goed uitgeslapen zijn, niet zat/bekaterd of erg druk in je hoofd met andere dingen is er niet zoveel dat je kunt doen.
Zelf heb ik voor m'n lessen begonnen pak, helm, laarzen en handschoenen gekocht. Met mijn 'moeilijke' voeten was dat wel zo nuttig, en je hoort veel mensen klagen over zweterige leenkleding bij de rijscholen. Dat gezegd, je hebt als je aan het lessen bent wel andere dingen aan je hoofd, en in oktober/november verwacht ik sowieso weinig gezweet, eerder geril van de kou. Wat dat betreft: zorg voor reservekleding voor het geval je zeiknat regent of het onverwacht kouder is. Als je verkleumd bent rij je erg slecht.
Zelf heb ik voor m'n lessen begonnen pak, helm, laarzen en handschoenen gekocht. Met mijn 'moeilijke' voeten was dat wel zo nuttig, en je hoort veel mensen klagen over zweterige leenkleding bij de rijscholen. Dat gezegd, je hebt als je aan het lessen bent wel andere dingen aan je hoofd, en in oktober/november verwacht ik sowieso weinig gezweet, eerder geril van de kou. Wat dat betreft: zorg voor reservekleding voor het geval je zeiknat regent of het onverwacht kouder is. Als je verkleumd bent rij je erg slecht.
Oslik blyat! Oslik!
Over die korting bij de Motorport. Hun bandenprijzen liggen standaard zo absurd hoog dat je zelfs inclusief 30% korting nog veel te veel betaald.Serotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:20:
Eenmaal gevuld op weg naar de Motoport (30% korting op banden).
iemand nog tips voor een nieuwe achterband voor een bandit 650? Heb er nu BT-023 onder liggen.
Voorbeeldje, voor mijn Fazer: Pilot Road 3 160/60ZR17; Motorport incl korting 260 euro.
Voor 250 euro had ik bij motorbandenmarkt.nl de PR3 voor en achter. Dan komt er nog 20 euro voor het monteren bij, maar heb ik wel 2 banden ipv 1.
Een eigen helm kan ik je aanraden, het angstzweet van de 80 man die die helm voor jou op hadden ruik je na 3 dagen nog in je haar. Of anders minimaal een balaklava, als je echt krap in de centen zit.joshje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:35:
hoe kan je het beste voorbereiden op motor rijles?
alvast bedankt!
En motorschoenen zijn ook lekker, ik heb de eerste paar keer gereden met mn legerkisten. Gaat ook goed, alleen ik moet er niet aan denken dat een lus van mn veter achter het voetstepje blijft hangen ofzo. Wederom, als het goedkoop moet: Probiker Active. Deze heb ik ook, lekkere zomerschoenen, ze zijn niet al te warm
EgMaf schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:18:
Ik ben beter gaan autorijden nadat ik mijn motorrijbewijs (erbij) haalde...
Ik ben veel beter gaan kijken in de auto. Daarentegen rijd ik nu ook harder tussen wegversmallingen en chicanes door, dus niet alles is er beter op geworden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hangt er vanaf. Het is in ieder geval een sport-tourbandentest. Dus als je een racer hebt en sportief rijdt, is het al ongeschikt.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:11:
die tests zijn ook maar net met welke motor je rijd,
Een goede test zet je zodanig op dat je vergelijkbare motoren hebt en rijders laat wisselen. Dan krijg je een evenwichtiger beeld. Wat je dus krijgt is een vergelijking ten opzichte van elkaar. En er zat geen BMW RT tussen, maar is vermoed dat je relatief ten opzichte van elkaar grofweg dezelfde uitslag krijgt als je ze allemaal onder een RT legt. Er zullen misschien 2 stuivertje wisselen, want de PR3 en Z8 zaten soms erg dicht tegen elkaar aan. Ook in de einduitslag net geen 5%.
Het zal inderdaad ook sterk van de rijstijl afhangen. De ene band kan beter tegen hogere vermogens en stevig bochtenwerk dan de ander. Mijn ervaringen bijvoorbeeld met de Trail Attack achterop hoeven ook niet geldig te zijn voor iemand anders.
Da's inderdaad ook erg grappig. Er is een PR2 'speciaal' voor zware motoren, zoals de BMW RT. Ik heb echter een rare RT die in politie uitvoering precies de omgekeerde velgmaat heeft. Dus 18" voor en 17" achter. Normaal is dat andersom. Ik kan die 'speciale' versie dus niet hebben. Toch gaat mijn voorband (achterband heb ik nog niet versleten) net zo lang mee als bij de mensen die wel een normale RT hebben en dus een 'speciale' band hebben. Volgens mij is het enige speciale aan die band een extra opdruk en (misschien) de prijs...M3rcury schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:49:
[...]
Het is een goedkeuring voor een bepaalde motorfiets. Sommige zwaardere motorfietsen (zoals een FJR) worden speciaal banden voor gemaakt.
Heeft iemand toevallig nog een nuttig adresje voor olie? 15W50 is duur
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
denk dat die voor 12.50 her en der wel te krijgen is bij je dealer.
Maar waarom 15w50?
10w40 gaat ook prima lukken in nederland
Maar waarom 15w50?
hier goedkoop goede olie. incl. verzenden en filter. als je 4L (4x1L) besteld.
10w40 of 20w50
10w40 of 20w50
[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 27-09-2012 10:36 ]
RSV Mile, Rotax blok met dry sump systeem. Ik neem aan dat die olie niet voor niets aangeraden word door de frabrikant, werkplaatshandboeken en gebruikersforaVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:15:
denk dat die voor 12.50 her en der wel te krijgen is bij je dealer.
Maar waarom 15w50?
Gelukkig kan je het ook tweedehands kopen, scheelt toch weer wat in de prijs: Tweedehands 15W50 te koop aangebodenChakotay schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:30:
[...]
RSV Mile, Rotax blok met dry sump systeem. Ik neem aan dat die olie niet voor niets aangeraden word door de frabrikant, werkplaatshandboeken en gebruikersfora
newbreed schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:38:
[...]
Gelukkig kan je het ook tweedehands kopen, scheelt toch weer wat in de prijs: Tweedehands 15W50 te koop aangeboden
Ik denk al, welke baviaan (ver)koopt er nou weer 2ehands olie... Maar het was nog ongebruikt
47,30 voor 4 liter.Chakotay schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:40:
[...]
Ik denk al, welke baviaan (ver)koopt er nou weer 2ehands olie... Maar het was nog ongebruikt
12,35 voor 1 liter
Verwijderd
In nederland (gezien de omgevings temperatuur) kun je probleemloos 10w40 gebruiken.Chakotay schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:30:
[...]
RSV Mile, Rotax blok met dry sump systeem. Ik neem aan dat die olie niet voor niets aangeraden word door de frabrikant, werkplaatshandboeken en gebruikersfora
De Italiaanse zon schijnt namelijk niet in nederland en die koeling zorgt ook weer ervoor dat je niet zo´n dikke olie hoeft te gebruiken.
aangezien er hier wat groentjes rondlopen en mischien niets begrijpen van olie.
kwa de nummers xx-w-yy staan voor de viscositeit bij koud/warm.(ik meen 40 graden/100graden maar niet 100% zeker)
Hoe dikker de olie hoe hoger het nummer en dikkere olie is beter voor smering en hitte afvoer (dat is dus goed)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 10:49 ]
Hihi ik moest hier toch even om lachen.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:43:
[...]
In nederland (gezien de omgevings temperatuur) kun je probleemloos 10w40 gebruiken.
De Italiaanse zon schijnt namelijk niet in nederland en die koeling zorgt ook weer ervoor dat je niet zo´n dikke olie hoeft te gebruiken.
aangezien er hier wat groentjes rondlopen en mischien niets begrijpen van olie.
kwa de nummers xx-w-yy staan voor de viscositeit bij koud/warm.(ik meen 40 graden/100graden maar niet 100% zeker)
Hoe dikker de olie hoe hoger het nummer en dikkere olie is beter voor smering en hitte afvoer (dat is dus goed)
Verwijderd
Het is meer dat ik te lui ben om dat nu op te moeten zoeken.
in theorie komt het neer op "omgevings temperatuur" of wel koud, en bedrijfstemperatuur, geloof dat de meeste blokken zo rond de 100 graden worden of iets wat daarbij in de buurt zit.
Maar zoals ik al zei, te lui om het echt op te zoeken
sterker nog dit typen is eigenlijk al weer te veel van het goede
(maar he, ik geef wel eerlijk aan dat ik het ook niet helemaal zeker weet)
in theorie komt het neer op "omgevings temperatuur" of wel koud, en bedrijfstemperatuur, geloof dat de meeste blokken zo rond de 100 graden worden of iets wat daarbij in de buurt zit.
Maar zoals ik al zei, te lui om het echt op te zoeken
sterker nog dit typen is eigenlijk al weer te veel van het goede
(maar he, ik geef wel eerlijk aan dat ik het ook niet helemaal zeker weet)
Ik gebruik 15w50 in mijn r1200gs, puur omdat de 10w40 te dun wordt bij wat hogere temperaturen + belasting. Dus ook in een nederlands klimaat
Die RSV van mij heeft ook 2 flink grote cylinders die met >10k RPM rondgeslingerd worden, de belasting daarvan is ook niet al te subtiel
Aangeraden olie met bijbehorende temperaturen staan gewoon in het instructieboekje.
En dikke olie smeert niet per definitie beter.
leeg
Die 15w50 staat ook inderdaad in zijn instructieboekje.4x2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:52:
Aangeraden olie met bijbehorende temperaturen staan gewoon in het instructieboekje.
Die roept 15W50, daarom vroeg ik hier ook om4x2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:52:
[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 27-09-2012 12:07 ]
Verwijderd
Sterker nog te dik smeert helemaal niet, want die komt dan niet overal.
>w60 is vragen om problemen, maar geloof niet dat die uberhaupt 4t motorolie kan kopen met die viscositeit...
ik zeg dit alleen maar om aan te geven dat als je 15w50 te duur vind, je in nederland best met 10w40 kan rond rijden zonder in de problemen te komen
>w60 is vragen om problemen, maar geloof niet dat die uberhaupt 4t motorolie kan kopen met die viscositeit...
ik zeg dit alleen maar om aan te geven dat als je 15w50 te duur vind, je in nederland best met 10w40 kan rond rijden zonder in de problemen te komen
Maar te dunne olie verdwijnt te snel4x2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:52:
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 27-09-2012 13:44 ]
Verschilt heel erg per motor.
Voor mijn PC800 zou 10W40 van -15 tot +50 geschikt zijn, terwijl 15W50 onder de -5 problemen zou geven. Dus ik gooi er 10W40 in, aangezien ik absoluut <-5C rij in de winter, en ik niet in de Sahara of Death Valley ga rijden.
Bij m'n oude K75 was het even anders. 10W40 zou daar van -20 tot +20 gaan, terwijl 20W50 al bij -10 OK zou zijn en die 50 nodig is als je >30C wil rijden (wat nogal eens voorkomt). Daar goot ik dus 20W50 in
Voor mijn PC800 zou 10W40 van -15 tot +50 geschikt zijn, terwijl 15W50 onder de -5 problemen zou geven. Dus ik gooi er 10W40 in, aangezien ik absoluut <-5C rij in de winter, en ik niet in de Sahara of Death Valley ga rijden.
Bij m'n oude K75 was het even anders. 10W40 zou daar van -20 tot +20 gaan, terwijl 20W50 al bij -10 OK zou zijn en die 50 nodig is als je >30C wil rijden (wat nogal eens voorkomt). Daar goot ik dus 20W50 in
Oslik blyat! Oslik!
Een vraagje aan de mensen hier die reeds wat jaartjes hun rijbewijs hebben.
Ik ben aan het lessen en had al een jet helmpje voor op de bromfiets scooter.
Maar op de snelweg met een kuiploze les motor is dat geen pretje.
Dus wil ik een Systeem helm gaan kopen, herstel die heb ik net al gekocht..
Heb een zwarte Scorpion exo 900 air gekozen, was de laatste in mijn maat dus kon een fijne korting krijgen en het ding zat erg lekker.
Maar er lag ook nog in mijn maat de uitvoering in signaal geel met wat zwarte graffiti strepen er over heen.

Nu mijn vraagje is zo een gele helm not done onder de motor rijders, of te wel ben je dan een echte agent wanna be of valt dit wel mee. Een maat van mij die al heel wat jaartjes motor rijd zat me een beetje te stangen daar mee dus ik dacht vraag het hier eens.
Ik vind het wel een leuke uitvoering zo met die teksten en strepen er op, is weer wat anders dan glimmend zwart.
Dus wil ik een Systeem helm gaan kopen, herstel die heb ik net al gekocht..
Heb een zwarte Scorpion exo 900 air gekozen, was de laatste in mijn maat dus kon een fijne korting krijgen en het ding zat erg lekker.
Maar er lag ook nog in mijn maat de uitvoering in signaal geel met wat zwarte graffiti strepen er over heen.

Nu mijn vraagje is zo een gele helm not done onder de motor rijders, of te wel ben je dan een echte agent wanna be of valt dit wel mee. Een maat van mij die al heel wat jaartjes motor rijd zat me een beetje te stangen daar mee dus ik dacht vraag het hier eens.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat maakt het uit ? Als jij het mooi vindt ben je toch klaar ? Al wil je in een roze tutu op de motor zitten.. dat is toch lekker jouw zaak 
Ik heb er zelf iig totaal geen agent-associaties mee, maar aan de andere kant: wat dan nog.. mijn vader had expres destijds een witte BMW systeem 3 helm en een hesje. Daardoor ging het verkeer om hem heen aanmerkelijk rustiger rijden omdat ze dachten dat hij agent was
Ik heb er zelf iig totaal geen agent-associaties mee, maar aan de andere kant: wat dan nog.. mijn vader had expres destijds een witte BMW systeem 3 helm en een hesje. Daardoor ging het verkeer om hem heen aanmerkelijk rustiger rijden omdat ze dachten dat hij agent was
UNOX: The worst operating system
Een gele helm is voor bazen!!Bommes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:35:
Dus wil ik een Systeem helm gaan kopen, herstel die heb ik net al gekocht..![]()
[afbeelding]
Nu mijn vraagje is zo een gele helm not done onder de motor rijders, of te wel ben je dan een echte agent wanna be of valt dit wel mee. Een maat van mij die al heel wat jaartjes motor rijd zat me een beetje te stangen daar mee dus ik dacht vraag het hier eens.Ik vind het wel een leuke uitvoering zo met die teksten en strepen er op, is weer wat anders dan glimmend zwart.
Duw je dat dr in, mag hopen dat ze bij appie zelf wel weten wat dr in hoortChakotay schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:02:
[...]
Die roept 15W50, daarom vroeg ik hier ook om
[afbeelding]
leeg
Het is dat de gele versie 250 euro duurder was dan de matzwarte, anders had ik ook een fluorgele genomen. Zichtbaarheid is veel beter, en inderdaad leggen andere weggebruikers wel eens de link met politie. In beide gevallen komt het je veiligheid ten goede. Mij boeit het persoonlijk geen ruk hoe ik er uitzie op de motor dat zie ik zelf toch niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Idd. Mijn vraag was dan ook niet "wat is goede olie", maar "weet iemand een nuttige verkoopplek"4x2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:43:
[...]
Duw je dat dr in, mag hopen dat ze bij appie zelf wel weten wat dr in hoort
In het geval van deze helm zijn ze beide even duur, opvolger van het model komt er aan dus laatste paar maten met korting.(2 gele en 2 zwarte lagen er nog)DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:47:
Het is dat de gele versie 250 euro duurder was dan de matzwarte, anders had ik ook een fluorgele genomen. Zichtbaarheid is veel beter, en inderdaad leggen andere weggebruikers wel eens de link met politie. In beide gevallen komt het je veiligheid ten goede. Mij boeit het persoonlijk geen ruk hoe ik er uitzie op de motor dat zie ik zelf toch niet.
Ik ga hem toch omruilen morgen denk ik, het is gewoon opvallend en alleen daarom al een reden om voor te kiezen, en zoals ik in mijn vorige berichtje al zei, zwart is ook zo gewoon..
Wel een leuk en compleet ding trouwens waarvan het systeem deel ook nog compleet er af geklikt kan worden, in plaats daarvan klik je dan een of ander zonnevizier geval er op en heb je gewoon een jet helm voor in en om de stad.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Korvaag schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:05:
Wat maakt het uit ? Als jij het mooi vindt ben je toch klaar ? Al wil je in een roze tutu op de motor zitten.. dat is toch lekker jouw zaak
[...]

over helmen gesproken, heeft er iemand ervaring met de Icon variant?
http://www.revzilla.com/m...P-NnseO1rICFaTKtAod0A8AKA
Soort van softroader helm dus, ik vind die wel cool en bij softroaders/adventure bikes passen..
Soort van softroader helm dus, ik vind die wel cool en bij softroaders/adventure bikes passen..
Icon wordt niet of amper verkocht in Nederland, fc-moto heeft ze wel, zou je even kunnen passen, Ik zit zelf ook te kijken naar een DS helm, maar helaas nu even geen tijd en zin om stukje te moeten rijden om dat ding op te proberen.ToolkiT schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:14:
over helmen gesproken, heeft er iemand ervaring met de Icon variant?
Hier in de UK worden ze volgens mij ook weinig verkocht...GBTW schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:03:
[...]
Icon wordt niet of amper verkocht in Nederland, fc-moto heeft ze wel, zou je even kunnen passen, Ik zit zelf ook te kijken naar een DS helm, maar helaas nu even geen tijd en zin om stukje te moeten rijden om dat ding op te proberen.
Trouwens interesant stukje van engels forum:
Take a look at this link to see how motion induced blindness can contribute to car drivers not seeing motorcyclists.
Our brains are working overtime here to paint the picture and sometimes missing bits out.
http://www.msf-usa.org/motion.html
Ik rij er zelf ook mee. Heb er voor gekozen omdat de bestickering het gele een beetje opbreekt.Bommes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:35:
Dus wil ik een Systeem helm gaan kopen, herstel die heb ik net al gekocht..![]()
[afbeelding]
Nu mijn vraagje is zo een gele helm not done onder de motor rijders, of te wel ben je dan een echte agent wanna be of valt dit wel mee. Een maat van mij die al heel wat jaartjes motor rijd zat me een beetje te stangen daar mee dus ik dacht vraag het hier eens.Ik vind het wel een leuke uitvoering zo met die teksten en strepen er op, is weer wat anders dan glimmend zwart.
Done of not-done, motorrijden is geen modeshow en zichtbaarheid is belangrijk. Mijn ervaring in de auto is dat ik motoren met gele helm een stuk beter zie. Gezien het feit dat ik 99% van de tijd forens (snelweg, file, binnenstad) kan ik alle beetjes zichtbaarheid goed gebruiken.
Ik vind het heerlijk, heb een zwart gele motor, zwart pak en dan erbovenop een gele helm.Bommes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:35:
Ik vind zelf die echt alleen fluor gele helmen wat saai, maar geen associaties met politie. Welke jij linkt vind ik bijvoorbeeld wel mooi. Rij zelf rond met;
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik vind het zelf altijd wel fijn om aparte kleur als helm te nemen, gewoon omdat mensen je zien. Niks mis mee! En een systeem helm is ook gewoon ideaalBommes schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:35:
[afbeelding]
Zo, ik heb de afgelopen dagen lekker veel rondgereden 
Gelukkig was het over het algemeen goed weer, vooral vandaag en gister. Veel dijkwegen gedaan maar ook wegen door polders, snelwegen, randwegen, van alles wat. Ook heb ik m'n vriendin al enkele ritten achterop gehad, met zo'n goede bijrijder durf ik dat wel. Tegen alle andere zeg ik 'neen, ik wil eerst meer ervaring op doen'
Bevalt goed! Alleen nog even werken aan mijn houding op de motor, merk dat ik nu snel last krijg van mn armen en polsen, maar volgens mij is mij houding nog niet helemaal goed.
Gelukkig was het over het algemeen goed weer, vooral vandaag en gister. Veel dijkwegen gedaan maar ook wegen door polders, snelwegen, randwegen, van alles wat. Ook heb ik m'n vriendin al enkele ritten achterop gehad, met zo'n goede bijrijder durf ik dat wel. Tegen alle andere zeg ik 'neen, ik wil eerst meer ervaring op doen'
Bevalt goed! Alleen nog even werken aan mijn houding op de motor, merk dat ik nu snel last krijg van mn armen en polsen, maar volgens mij is mij houding nog niet helemaal goed.
https://freight.associates
Meestal betekent dat dat je meer moet klemmen met je knieën. Als je aanremt voor een bocht moet je je ellebogen niet "op slot" doen, dus je niet afzetten met je armen. Als dat wel nodig is dan klem je niet genoeg.
Dit topic is gesloten.
![]()