Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 404 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.534.528 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

Exigence

dnkroz

Ah, ik herinner me wel het verhaal van met de motor het rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis. Leg nu pas weer de link :P Haha, nee dan is het duidelijk ;)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Gefeliciteerd Daffie, en veel rijplezier.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GenjiBlade schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:10:
[...]

Mooi ding!

Eentje waarmee ik vrij vaak samen ga touren, van een goede maat van me.
Al met al heeft het hem een goed jaar of twee gekost om deze om te bouwen van stock naar dit:

[afbeelding]
Ik hou niet van choppers maar dit is echt netjes gedaan. Ziet er goed uit !

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ow jah:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539519_10151153996498624_687757383_n.jpg

Nieuwe 1200cc adventure. In oranje , zilver/wit en een soort R versie.

The 1190 Adventure R at a glance
- Highly developed LC8 V-two cylinder with double ignition, the latest Keihin motor management, electronic fuel injection with drive-by-wire and anti-hopping clutch
- Performance: 110 kW/150 hp, torque: 125 Nm, 15,000 km inspection intervals, low fuel consumption
- 235 kg with a full tank
- Multilevel combined BOSCH-ABS and multilevel BOSCH traction control (MTC)
- New innovation: Offroad modus for ABS and MTC!
- Fully adjustable WP USD telescopic fork with separate rebound and compression damping
- Fully adjustable rear WP shock absorber
- Suitable for the asphalt, tubeless Enduro tires on wire spoke wheels with airtight rim -90/90-21 front; 150/60-18 rear
- Adjustable footrests, handlebar position and windshield
- The very latest VDO combi instruments

http://www.ktm.com/se/new...eration.html#.UFtKSI0aP8k

[ Voor 71% gewijzigd door ROFLASTC op 20-09-2012 18:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 12:56
ROFLASTC schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:54:
ow jah:

[afbeelding]

Nieuwe 1200cc adventure. In oranje , zilver/wit en een soort R versie.

The 1190 Adventure R at a glance
- Highly developed LC8 V-two cylinder with double ignition, the latest Keihin motor management, electronic fuel injection with drive-by-wire and anti-hopping clutch
- Performance: 110 kW/150 hp, torque: 125 Nm, 15,000 km inspection intervals, low fuel consumption
- 235 kg with a full tank
- Multilevel combined BOSCH-ABS and multilevel BOSCH traction control (MTC)
- New innovation: Offroad modus for ABS and MTC!
- Fully adjustable WP USD telescopic fork with separate rebound and compression damping
- Fully adjustable rear WP shock absorber
- Suitable for the asphalt, tubeless Enduro tires on wire spoke wheels with airtight rim -90/90-21 front; 150/60-18 rear
- Adjustable footrests, handlebar position and windshield
- The very latest VDO combi instruments

http://www.ktm.com/se/new...eration.html#.UFtKSI0aP8k
Waar is die lelijke metalen bak daar bij het achterwiel voor? :X Meteen vervangen voor een mooie Akra ofzo :7
Voor de rest leuk fietsje, 150pk is wel veul voor zo'n fiets lijkt me. Maja, ze zullen toch mee willen doen met de pk race vrees ik. Heb dan persoonlijk liever wat minder vermogen en een lichtere fiets, zeg zo rond de 800cc en +- 100pk. Design vind ik er wel beter op geworden :Y (die rare schoorsteen uitgezonderd natuurlijk)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Thedr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:20:
[...]

Waar is die lelijke metalen bak daar bij het achterwiel voor? :X Meteen vervangen voor een mooie Akra ofzo :7
Voor de rest leuk fietsje, 150pk is wel veul voor zo'n fiets lijkt me. Maja, ze zullen toch mee willen doen met de pk race vrees ik. Heb dan persoonlijk liever wat minder vermogen en een lichtere fiets, zeg zo rond de 800cc en +- 100pk. Design vind ik er wel beter op geworden :Y (die rare schoorsteen uitgezonderd natuurlijk)
dat is wel een megatoeter ja..

design vind ik niet zo'n verbetering eigenlijk..Oude model had meer zijn eigen stijl
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-N2pDPeXMO7g/TeDm8ibTk3I/AAAAAAAAIvI/8xpmB7Mgp-I/s1600/2011%2BKTM%2B990%2BAdventure%2B3.jpg
Nieuwe had zo een Honda Varadero of kawa Versys 1000 kunnen zijn..

800cc is op zich wel genoeg ja (maakt het wat handelbaarder in de modder), maar de KTM adventure vind ik nog steeds een coole bike die hoog op mijn verlanglijstje staat... Triumph Tiget XC ook trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 20-09-2012 20:43 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
En wie gaat er nou eigenlijk mee naar Brussel aankomende zaterdag :D

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ixl85 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:48:
Ik
Thedr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:20:
[...]

Waar is die lelijke metalen bak daar bij het achterwiel voor?
1200c 2 in 1. Dat zal niet veel kleiner worden denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 20-09-2012 23:44 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Thedr
  • Laatst online: 15-05 12:56
ROFLASTC schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:43:
[...]

1200c 2 in 1. Dat zal niet veel kleiner worden denk ik.
Stuk steigerpijp doet het ook toch :? :+

Verwijderd

nu nog even wachten op de watergekoelde boxer (zal ook snel getoont worden)... en dan een magazin die ze even allemaal vergelijkt
(mutlistrada, R1200GS, 1190 Adventure, Explorer)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
:W

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 17:14
Daffie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:28:
AVB... Check
Theorie... Check

Sedert 20 september 2012
AVD... Check!

Daffie heb zun motorraaibewijs!
Gefeliciteerd, Daffie

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 08:50
Danku danku allen :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:26

DinX

Motormuis

:w

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Gefeli!
Ok dan nu de belangrijke dingen die je instructeur nooit verteld heeft })

"how 2 wheely"

stap 1 zet je achter vering strak,
stap 2, rijd constant tempo
stap 3, koppeling inknijpen, toeren tal net boven je koppel piek
stap 4, voet parraat op de achter rem
stap 5, laat koppeling snel opkomen (voorwiel zal omhoog komen)
stap 6, hoogte van je voorwiel doseren met je achterrem en je toeren tal rond de koppelpiek houden.

landen door rustig gas te verminderen, of extra remmen.
niet te abrupt/ lomp landen, dat is slecht voor je keringen.

Veel plezier met oefenen! 8)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 22:37

Bob

Heb wat gemist, wat is er in bxl? Ik woon daar :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mocht men daar zijn en willen meeten ik is te bellen op: nulzes-vierachtviernegendrienegennulvier.

Dus, evt met pluseenendertig natuurlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:02:
mocht men daar zijn en willen meeten ik is te bellen op: nulzes-vierachtviernegendrienegennulvier.

Dus, evt met pluseenendertig natuurlijk.
voor een tweaker had ik het op zijn minst in hex verwacht (75E65B150)

• Serotonine
  • Laatst online: 15-05 12:22
Als dion_b ook mee ging. Kon je hem herkennen aan zijn blauwe PC800 O-)

• Daffie
Ik had gister trouwens voor de grap nog eens aan de gemeente balinees gevraagd of ze wist hoe het zat met dat verhaal van rijden terwijl je rijbewijs nog in de maak is... Ze wist het in eerste instantie ook niet (en buurvrouw ook niet), maar uiteindelijk zei ze "Volgens mij mag dat niet want de politie die kan met de computer je rijbewijs controleren, maar dat doen ze a.d.h.v. je rijbewijs nummer, en die klopt niet, want op je huidige rijbewijs staat alleen B".

Lijkt me achteraf ook niet helemaal te kloppen. Want als ik nu in een auto zou gaan rijden en ik heb niet m'n rbw bij maar wel een ID, dan kan de agent ook gewoon a.d.h.v. mijn ID en níet mijn rijbewijs via de computer zien dat ik wel in het bezit ben van een rijbewijs.

Al met al blijft het een vaag verhaal :P

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:21

Rick-Jan

always connected

Daffie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:24:
Ik had gister trouwens voor de grap nog eens aan de gemeente balinees gevraagd of ze wist hoe het zat met dat verhaal van rijden terwijl je rijbewijs nog in de maak is... Ze wist het in eerste instantie ook niet (en buurvrouw ook niet), maar uiteindelijk zei ze "Volgens mij mag dat niet want de politie die kan met de computer je rijbewijs controleren, maar dat doen ze a.d.h.v. je rijbewijs nummer, en die klopt niet, want op je huidige rijbewijs staat alleen B".

Lijkt me achteraf ook niet helemaal te kloppen. Want als ik nu in een auto zou gaan rijden en ik heb niet m'n rbw bij maar wel een ID, dan kan de agent ook gewoon a.d.h.v. mijn ID en níet mijn rijbewijs via de computer zien dat ik wel in het bezit ben van een rijbewijs.

Al met al blijft het een vaag verhaal :P
Lijkt mij inderdaad een grijs gebied, want als de politie het bij het cbr ofzoiets nakijkt dan staat dat je wel mag rijden.
Ik heb in januari van dit jaar mijn motortheorie gehaald, maar ben daarna eerst voor de auto gaan lessen, die ik inmiddels heb. Nu twijfel ik of ik nog mijn motorrijbewijs ga halen, vind het super mooi, maar twijfel toch of het handig is ivm het nederlandse weer, en ben toch een beetje bang om te vallen als ik een foutje maak ofzoiets :|

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45

The Legend

*Plop*

Volgens mij is het geen grijs gebied. Het CBR kent jou een rijvaardigheidsbewijs toe, geen rijbewijs. De regel is dat je niet mag rijden zonder rijbewijs. Een rijbewijs heb je pas als je die hebt gekregen van de gemeente. Enige 'grijze gebied' hierin is dat je volgens mij je rijbewijs 'hebt' vanaf de datum dat de gemeente de aanvraag heeft ingediend bij de RDW. Dat is dus niet de datum dat je je rijbewijs afhaalt. Dit neemt niet weg dat als je binnen de periode van aanvraag en ontvangen van je rijbewijs gepakt wordt, je nogsteeds bekeurt kan worden voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs.

Hoe dan ook lijkt het me te allen tijde verstandiger gewoon te wachten tot je het plastic dingetje in je knuistjes hebt :P

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 21-09-2012 13:02 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Daffie
@The Legend: Uiteraard is dat verstandiger. Maar een tweaker is geen tweaker als hij of zij niet precies wil weten hoe het in elkaar steekt hmm? :)

Verwijderd

Nee, je mag niet rijden zonder geldig rijbewijs. Sterker nog: een voertuig besturen zonder geldig rijbewijs is een misdrijf. :)

• Daffie
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:39:
Nee, je mag niet rijden zonder geldig rijbewijs. Sterker nog: een voertuig besturen zonder geldig rijbewijs is een misdrijf. :)
U mist het punt een beetje.

Klopt, je mag niet rijden zonder geldig rijbewijs. Maar de vraag was: vanaf welk punt ben je juridisch gezien in het bezit van een rijbewijs. Is dat

a) als je geslaagd bent voor het examen
b) als je je rijbewijs hebt aangevraagd
c) als je je rijbewijs hebt opgehaald

Sommigen beweren B, want dat is ook de datum die op je rijbewijs staat als zijnde 'afgiftedatum'. Bovendien, zou je zeggen, op het moment dat je hem aanvraagt, controleert de gemeente medewerk(st)er ter plekke of je in aanmerking komt. Zo ja, dan begint het proces van het pasje drukken etc.

Sommigen beweren C, omdat pas op het moment dat je het rijbewijs ophaalt, in de systemen van de gemeente (en daarmee de overheid), wordt geregistreerd dat je hem opgehaald hebt, en daarmee de geldigheid van het rijbewijs bekrachtigd wordt.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 14:46
Wat belangrijker is, hoe gaat je verzekering er mee om? De kans dat je door de politie wordt aangehouden is toch super klein. Alleen wanneer je een ongelukje krijgt en de verzekering besluit de schade op jou te verhalen omdat je nog geen rijbewijs hebt, ben je verder van huis. :)

Ik heb vorig jaar december mijn motorrijbewijs gehaald en toen gechecked of mijn verzekering me dekte in die week dat ik het fysieke rijbewijs nog niet had (wel aangevraagd natuurlijk), dat was het geval.

Dus toen gewoon gereden die paar dagen voordat ik hem kon afhalen. :)

• Daffie
Uhuh, ik heb ook alvast een verzekering afgesloten. Heb namelijk in de zomer een motor gekocht maar omdat ik wist dat het nog wel even zou duren voordat ik m'n rijbewijs zou hebben, heb ik hem die tijd geschorst. Nu heb ik dat gisteravond online opgezegd, en tegelijk een KNMV verzekering afgesloten.

Echter, ik kreeg van het CBR een mail ter bevestiging van de opheffing van de schorsing, en daarin stond ook dat:
U mag pas weer gebruik maken van het voertuig als u het nieuwe tenaamstellingsbewijs (deel 1B) in uw bezit heeft.
Ze sturen me namelijk een nieuw kentekenbewijs 1B op.

Dus al zou ik wat nonchalant omgaan met dat 'grijze gebied' rondom het al dan niet juridisch in bezit zijn van een rijbewijs, dan nog zou ik fout bezig zijn omdat ik nog geen geldig deel 1B heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Daffie op 21-09-2012 14:34 ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:54
* stijnos1991 is erg blij! Vandaag geslaagd voor mijn motorrijbewijs! Het weer zat gelukkig mee. Heerlijk gereden. Instructeur vond het begin 'slordig', maar ik heb me herpakt. Zelf niks van gemerkt en kan me ook vrij weinig schelen :P Rijbewijs in de pocket!

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 21-09-2012 14:54 ]

• Daffie
stijnos1991 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:54:
* stijnos1991 is erg blij! Vandaag geslaagd voor mijn motorrijbewijs! Het weer zat gelukkig mee. Heerlijk gereden. Instructeur vond het begin 'slordig', maar ik heb me herpakt. Zelf niks van gemerkt en kan me ook vrij weinig schelen :P Rijbewijs in de pocket!
Mooi! Gefeliciteerd!
Inderdaad, gewoon achter je laten, je hebt je papiertje and that's what counts!

Waar heb je moeten afrijden? En heb je al een motor/iets op het oog?

• stijnos1991
Ik heb al een GS500F gekocht een paar maanden geleden. DECOY88 heeft die nog proefgereden voor me (bedankt nog trouwens, nog geen moment spijt van die motor gehad :P ). Ik woon in Hoorn en heb daar ook af kunnen rijden :) Jammer dat we niet over de dijk heen zijn geweest, want dat is toch echt 1 van de mooiste motorwegen van de regio!

• stijnos1991
BlackLabel01 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:27:
Wat belangrijker is, hoe gaat je verzekering er mee om? De kans dat je door de politie wordt aangehouden is toch super klein. Alleen wanneer je een ongelukje krijgt en de verzekering besluit de schade op jou te verhalen omdat je nog geen rijbewijs hebt, ben je verder van huis. :)

Ik heb vorig jaar december mijn motorrijbewijs gehaald en toen gechecked of mijn verzekering me dekte in die week dat ik het fysieke rijbewijs nog niet had (wel aangevraagd natuurlijk), dat was het geval.

Dus toen gewoon gereden die paar dagen voordat ik hem kon afhalen. :)
Was dit bij de KNMV? Ik heb daar ook m'n verzekering lopen en moet sowieso tot maandag wachten alvorens ik het rijbewijs op mag halen. Vandaag is ie aangevraagd. Mag ik al rijden? Zou geweldig zijn!

excuses voor de dubbelpost

• Daffie
@stijnos1991: Tsja dat is dus een beetje het dubieuze. Als je je motor gewoon verzekerd hebt en je rijbewijs is aangevraagd, en je wórdt aangehouden, dan hangt het denk ik een beetje van de bui van de agent af hoe lastig hij het je gaat maken.

Wellicht als je je ritjes een beetje in de buurt houdt dat het niet zo zwaar gerekend word, mocht je staande gehouden worden. Maar goed, hoe groot is die kans op de 1e plaats.

Bovenstaande staat natuurlijk los van de gevolgen als je bij een ongeluk/ongeval betrokken raakt. Want dan kan het nog wel eens een lastig verhaal worden.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 14:46
stijnos1991 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:27:
[...]
Was dit bij de KNMV? Ik heb daar ook m'n verzekering lopen en moet sowieso tot maandag wachten alvorens ik het rijbewijs op mag halen. Vandaag is ie aangevraagd. Mag ik al rijden? Zou geweldig zijn!

excuses voor de dubbelpost
Nee bij ASR, gewoon even in je verzekeringsvoorwaarden kijken. Wil er wel bij zeggen dat ik het natuurlijk niet aanbeveel om te doen ;) .

• Serotonine
Daffie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:57:
...dan hangt het denk ik een beetje van de bui van de agent af hoe lastig hij het je gaat maken.
Dat denk ik ook. Loop je tegen een controle aan en heeft de agent bijna weekend, zal het wel los lopen.
Wordt je echter gepakt met 200 km/h binnen bebouwde kom is het een ander verhaal.

• ixl85
Tweakers die morgen mee gaan naar Brussel atm (protest tegen APK, vanuit MAG geregeld)

IXL85
ROFLASTC
Chakotay
DinX

Lijst zelf aanvullen als je mee gaat :+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ixl85 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:38:
Tweakers die morgen mee gaan naar Brussel atm (protest tegen APK, vanuit MAG geregeld)

IXL85
ROFLASTC
Chakotay
DinX

Wil wel maar nogal ver :( Demonstreer maar even extra voor mij :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ixl85
Phyxion schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:39:
[...]

Wil wel maar nogal ver :( Demonstreer maar even extra voor mij :+
Slap excuus :)
Hoe vaak rij je nu met 3000 man naar Brussel! 8)

Verwijderd

klagen over "beetje ver"
ik zit in Barcelona, 1400Km is "beetje ver"

Jij zit daar om de hoek man.
lekker dagje koffie leuten met andere motorrijders, en nog een statement maken ook.
als ik in een straal van 280km (alles in de straal van 1 volle tank is dichtbij) was, zou ik ook zijn gegaan

• ixl85
Mensen die vanuit regio den bosch vertrekken en samen willen rijden, let me know!
Ik denk dat ik iets voor10:00 vertrek zodat ik er tussen 1030 en 1045 ben :)

Voor de gene die er wel zijn, maar niet bevoorrecht zijn om in deze mooie stad te wonen, je herkent me zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.post-human.info/motor1.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/hjc-is-r-pha-integraalhelm-pinna-zwart.jpg

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Wat een blitse fiets blijft dat toch!

• ixl85
winkelwagen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:40:
Wat een blitse fiets blijft dat toch!
O+ :9~
Zeker! Ook al rij ik er iedere dag 150 km op, ik denk dat ik die verhoogde ruit er toch af ga halen (zat er al op) en de stuurverhoger ook.
Dan wordt ze nog sexier! :>

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:59
Hoe zit het eigenlijk met het verhogen van een stuur.. Kan dat altijd en bij elke motor? Ik heb nu een yamaha fzr600r en begin toch steeds vaker last van m'n rug te krijgen.

Nu weet ik dat een andere motor een betere oplossing is, maar zou het verhogen van het stuur iets (tijdelijks) kunnen zijn?

• -DG-
  • Laatst online: 10-05 09:39
aaajeetee schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:03:
Hoe zit het eigenlijk met het verhogen van een stuur.. Kan dat altijd en bij elke motor? Ik heb nu een yamaha fzr600r en begin toch steeds vaker last van m'n rug te krijgen.

Nu weet ik dat een andere motor een betere oplossing is, maar zou het verhogen van het stuur iets (tijdelijks) kunnen zijn?
In principe kun je altijd je stuur verhogen, de vraag is alleen wat je nog meer moet aanpassen daarvoor. Je FZR heeft gewone clipons. Je kunt het iets verhogen door verhoogde (of zelfs verstelbare) clipons te kopen, maar je kunt ook denken aan een superbike stuur. Daar heb je ook een andere bovenste kroonplaat bij nodig. Een superbike stuur zit nog hoger en is wat breder waardoor je ook makkelijker stuurt. Afhankelijk van je motor moet je soms ook nog je remleidingen, koppelingskabel en/of gaskabels vervangen voor langere, en dan is er ook nog de mogelijkheid dat je je kuip aan moet passen omdat er niet genoeg ruimte meer over is voor de volledige stuuruitslag.
Overigens betekent helemaal rechtop zitten ook niet persé dat het beter is voor je rug wordt, als je iets druk op je armen hebt kan dat ook je rug ontlasten.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:42:
[...]

voor een tweaker had ik het op zijn minst in hex verwacht (75E65B150)
Ik ben pedagoogje, soort van..

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:03

mphilipp

Romanes eunt domus

ixl85 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:38:

IXL85
ROFLASTC
Chakotay
DinX

Vooruit dan maar. Ik had me al in het MF topic aangemeld, maar hier dan nog ook maar een keer.
Ik zorg dat ik er op tijd ben. Hoe later je komt, hoe groter de puinhoop op die parkeerplaats... ;) Ik heb broodjes en limo in de kofferbak gegooid, dus ik hoeft niet een uur in de rij te staan bij de Mac.

Als er 3-4000 man naar een niet bestaand feest gaan in Haren, zullen er toch wel minsten 10.000 man op te trommelen zijn om naar Brussel te rijden :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, dat waren een hoop motoren :P

Zonder rellen :+

• Tankiej
  • Laatst online: 15-05 15:25
Foto's? :o

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

BM

Admin Softe Goederen
ixl85 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:38:
Mensen die vanuit regio den bosch vertrekken en samen willen rijden, let me know!

Voor de gene die er wel zijn, maar niet bevoorrecht zijn om in deze mooie stad te wonen, je herkent me zo:
[afbeelding]

+

[afbeelding]
Wat een gave motor is het toch O+
Als ik toch wat meer budget had.... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:13:
Zo, dat waren een hoop motoren :P

Zonder rellen :+
Wel veel boeven. Vooral de "Wild Hogs, Dordrecht division" waar ik achter reed zag er angst aanjangend uit.

[afbeelding]

+

[afbeelding]
Ik passeerde jou @ Hazeldonk, daarna niet meer gezien.

[ Voor 53% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2012 16:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ixl85
ROFLASTC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:54:
[...]

Wel veel boeven. Vooral de "Wild Hogs, Dordrecht division" waar ik achter reed zag er angst aanjangend uit.

[...]

Ik passeerde jou @ Hazeldonk, daarna niet meer gezien.
Wat voor een motor heb je en was dit op heen of terugweg?
Heb me maar ingehouden vandaag. De kans op een goed opgestelde flitser in die regio had z'n rolletjes wel vol kunnen schieten. Maar uiteindelijk (gelukkig) geen gezien.

Verder een top rit :) Er waren echt veeeeeel mensen komen opdagen! Fotos volgen vanavond. Zodirect maar eerst even wat eten!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ixl85 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:00:
[...]

Wat voor een motor heb je en was dit op heen of terugweg?
Heb me maar ingehouden vandaag. De kans op een goed opgestelde flitser in die regio had z'n rolletjes wel vol kunnen schieten. Maar uiteindelijk (gelukkig) geen gezien.

Verder een top rit :) Er waren echt veeeeeel mensen komen opdagen! Fotos volgen vanavond. Zodirect maar eerst even wat eten!
Heenweg natuurlijk. Druk was het zeker. :)

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

We hebben beelden!

Dat laatste mens was wel erg opgewonden (voorzitter van de FEMA)

Mooie tocht, geen incidenten. Dat motortuig kan zich beter beheersen dan die relnichten in Haren, ondanks dat er (denk ik) toch wel een paar honderd jaar gevangenis rondliep... ;)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Goede

Jammer dat die filmpjes zo kort zijn ;( Vind het altijd wel een mooi gezicht :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Vrijdag op 22-09-2012 17:39 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DinX

DinX

Motormuis

Onoes, ik kom in beeld :p

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:38

Youk

Volvo For Life

Iedereen beroemd! Staat zo'n rare snuiter naast je. :+

Had jullie daar snel gevonden.

Volvo Classic Club Belgium

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:39:
Jammer dat die filmpjes zo kort zijn ;( Vind het altijd wel een mooi gezicht :Y
Dan zet je 'm in een loop... ;)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Goede

mphilipp schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:20:
[...]

Dan zet je 'm in een loop... ;)
Ja, maar dat is toch wat anders :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:07
Nice! Rij nu een R1150R. Als ik een wat nieuwere fiets zou kopen zou ik zeker ook de F800 proefrijden, die doen volgens mij weinig onder voor mijn boxer.

• DinX

DinX

Motormuis

Toch een hoop volk het centrum in gegaan blijkbaar :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:11:
Wat een rotherrie... Zal men blij mee zijn geweest :X

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:11:

[video]
Mooie actie, jammer dat ik er niet bij was. Wiens idee was dat eigenlijk om daar te gaan staan?

[ Voor 27% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2012 20:37 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 17:57
Inmiddels heb ik mijn GSX-R 750 K9 gekocht en in gebruik genomen. Er stond slechts 1100 KM op de teller dus hij is nog bijna nieuw.

In de hand leiding staat dat er 17 liter in de tank gaat. Na 100 KM gereden te hebben begint mijn het lampje te knipperen dat ik op mijn reserve begin te rijden. Dus ik tanken, gaat er maar 7 liter bij...

Is het normaal dat het lampje al begint te knipperen terwijl er nog 10 liter in de tank zou moeten zitten?
In de handleiding staat dat het lampje pas zou moeten knipperen wanneer er nog 3,5 liter in de tank zit...

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:36:
[...]

Mooie actie, jammer dat ik er niet bij was. Wiens idee was dat eigenlijk om daar te gaan staan?
FBMC

In Lummen hadden de mensen van de MAG al opgeroepen dit niet te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 22-09-2012 21:31 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:27:
[...]

FBMC

In Lummen hadden de mensen van de MAG al opgeroepen dit niet te doen.
Ja idd. Maar goed, boeiuh. Als EU politici niet gaan luisteren omdat ze een geblokkeerde straat irritant vinden dan zijn het kleine kinderen.

Afbeeldingslocatie: http://msnbcmedia.msn.com/j/MSNBC/Components/Photo/_new/pb-120922-motorcycles-cannon.photoblog900.jpg

Dit haalt iig het nieuws itt op een zaterdagmiddag bij het Atomium gaan staan. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2012 21:35 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Unbreukable schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:02:
Inmiddels heb ik mijn GSX-R 750 K9 gekocht en in gebruik genomen. Er stond slechts 1100 KM op de teller dus hij is nog bijna nieuw.

In de hand leiding staat dat er 17 liter in de tank gaat. Na 100 KM gereden te hebben begint mijn het lampje te knipperen dat ik op mijn reserve begin te rijden. Dus ik tanken, gaat er maar 7 liter bij...

Is het normaal dat het lampje al begint te knipperen terwijl er nog 10 liter in de tank zou moeten zitten?
In de handleiding staat dat het lampje pas zou moeten knipperen wanneer er nog 3,5 liter in de tank zit...
Gaat er ook echt 17 liter in? sowieso is het erg raar om na 100km al 7 liter kwijt te zijn. dat is ongv 1op14. Hoort dat bij zo'n relatief jonge motor? Heeft het ding een onwijze sportuitlaat en dito afstelling? Meer snelheid, meer herrie en meer vermogen = zuipen als een dolle

Edit: nog een "pareltje" over het APK voorstel:

http://www.oxfordmail.co....ng_up_for_protest_convoy/
Mr Brown added France was also proposing legislation to make all bikers wear high-visibility clothing and to prohibit bikes more than seven years old from entering urban areas. This will apply to riders visiting from abroad.
Goed dan ga ik toch nooit meer naar Frankrijk. /care

[ Voor 18% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2012 21:43 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:12:
We hebben beelden!

[video]

[video]

[video]
Dat laatste mens was wel erg opgewonden (voorzitter van de FEMA)

Mooie tocht, geen incidenten. Dat motortuig kan zich beter beheersen dan die relnichten in Haren, ondanks dat er (denk ik) toch wel een paar honderd jaar gevangenis rondliep... ;)
Bij de protesten in London tegen betaald parkeren voor motoren ging het er ook heel netjes toe, met vergelijkbaar volk.
Wel grappig dat motorrijders dus toch wat meer zelfbeheersing hebben in dit soort situaties terwijl het beeld van veel mensen is dat we allemaal hells angels zijn..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:43:
[...]

Bij de protesten in London tegen betaald parkeren voor motoren ging het er ook heel netjes toe, met vergelijkbaar volk.
Maar is dat gelukt?

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Volgens mij loopt de procedure nog steeds maar ik volg het niet zoveel meer...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die meneer van MAG UK had een hele lijst van zaken die ze met succes gestopt hebben.

Die Hi-Viz kleding slaat op een bepaald oppervlak per persoon. Als je een relefecterend biesje op je pak hebt, zit je al goed bij wijze van spreken. Het is niet zo dat iedereen GEEL moet gaan dragen.
Maar zo probeert elk land een duit in het zakje te doen om tegen de eigen achterban te kunnen zeggen dat ze er een 'winstpunt' uit hebben weten te slepen.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 22-09-2012 22:31 ]

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 17:57
ROFLASTC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:40:
[...]

Gaat er ook echt 17 liter in? sowieso is het erg raar om na 100km al 7 liter kwijt te zijn. dat is ongv 1op14. Hoort dat bij zo'n relatief jonge motor? Heeft het ding een onwijze sportuitlaat en dito afstelling? Meer snelheid, meer herrie en meer vermogen = zuipen als een dolle

[...]
Hij is "nieuw" (1100 km) en standaard. Ik weet niet of er echt 17 liter in gaat maar als ik 'm vol tank neem ik aan dat de er totaal 17 in zit. Dan rij ik honderd km en gaat het lampje al aan. Dan tank ik 'm vol en gaat er 7 liter bij.
Dus of de tank is geen 17 liter, of de motor 'denkt' dat de tank op z'n reserve rijdt terwijl dit nog niet zo is.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:30:
[...]

Die meneer van MAG UK had een hele lijst van zaken die ze met succes gestopt hebben.

Die Hi-Viz kleding slaat op een bepaald oppervlak per persoon. Als je een relefecterend biesje op je pak hebt, zit je al goed bij wijze van spreken. Het is niet zo dat iedereen GEEL moet gaan dragen.
Maar zo probeert elk land een duit in het zakje te doen om tegen de eigen achterban te kunnen zeggen dat ze er een 'winstpunt' uit hebben weten te slepen.
150cm² was het dacht ik. dus met een streep van links naar rechts voor en achter op je jas zit je er al aan. oftewel iedere officiële motorjas zo ongeveer.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Unbreukable schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:14:
[...]

Hij is "nieuw" (1100 km) en standaard. Ik weet niet of er echt 17 liter in gaat maar als ik 'm vol tank neem ik aan dat de er totaal 17 in zit. Dan rij ik honderd km en gaat het lampje al aan. Dan tank ik 'm vol en gaat er 7 liter bij.
Dus of de tank is geen 17 liter, of de motor 'denkt' dat de tank op z'n reserve rijdt terwijl dit nog niet zo is.
ga eens op zoek naar hoe de tankinhoud gemeten word?

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:50:
klagen over "beetje ver"

Jij zit daar om de hoek man.
lekker dagje koffie leuten met andere motorrijders, en nog een statement maken ook.
als ik in een straal van 280km (alles in de straal van 1 volle tank is dichtbij) was, zou ik ook zijn gegaan
Ik woon er nog verder vanaf dan 280 kilometer ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:50:
klagen over "beetje ver"
Er was er een uit Noorwegen...2500km :+

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
mphilipp schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:54:
[...]

Er was er een uit Noorwegen...2500km :+
Dan heeft 'ie waarschijnlijk de 'scenic route' gekozen :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

-tom-562

Oliesjeik

Unbreukable schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:14:
[...]

Volgens mij gaat bij een GSX-R eerst het lampje knipperen, en daarna branden (als ie echt echt bijna leeg is). Ik weet 't niet zeker, ik denk dat m3rcury daar meer over kan vertellen.
Ik tank meestal ook na 125 km ofzo, als het lampje aan gaat dan tank ik bij het eerst volgende tankstation. Mijn GSXR600 (uit 2004) loopt ook zoiets met een beetje spelen (1:14/1:15), ga rustig rijden, dan wordt het zuiniger. Maarja, daarvoor heb je geen GSX-R :*)

Vaak bu'j te bang!

• ixl85
Hier dan de fotos van gisteren :)

Afbeeldingslocatie: http://post-human.info/1%20%281%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://post-human.info/1%20%282%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://post-human.info/1%20%283%29.jpg
Hier achter liep het gewoon nog door hoor. Het gras is niet het einde ;)

Afbeeldingslocatie: http://post-human.info/1%20%284%29.jpg

Stond btw aan de andere kant, de plek waar de toespraken waren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb wat gemist zo te zien ;)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EgMaf schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:21:
[...]
Dan heeft 'ie waarschijnlijk de 'scenic route' gekozen :)
Of hij woont in Bodo... :+

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX kon zich inbeelden dat deze tegen een APK voor motoren was

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iQppZAQHowx4KP4T0KqXjOr7/full.jpg

:p

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan me sowieso al niet voorstellen dat iemand "tegen" iets is op het moment dat 'ie niet 100% zeker weet wáár 't nou eigenlijk over uit gaat ;)

Die (Rode) "Blackbird" getuigd alleen van die stelling :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:40:
Edit: nog een "pareltje" over het APK voorstel:

http://www.oxfordmail.co....ng_up_for_protest_convoy/

[...]

Goed dan ga ik toch nooit meer naar Frankrijk. /care
Leuk voor het toerisme en import van "oude" motoren.

Sommige mensen hebben gewoon echt niets beters te doen dan regeltjes verzinnen puur om anderen te treiteren. Gelukkig hebben we een democratisch EU-orgaan waar men gewoon inspraak in heeft, waarbij dergelijke ontwikkelingen transparant en duidelijk plaatsvinden.

O, wacht.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En met dat ene rapport van dat duitse keuringsorgaan/clubje laten ze zich niet van de meest betrouwbare kant zien wat dan eigenlijk best erg is. Ze zouden moeten aantonen dat ze open staan voor niet alleen het meest rationele (wat anders is dan gerationaliseerd natuurlijk) maar ook voor dat wat de mensen zelf zouden moeten kunnen. Wat dat betreft is de motorrijder de lul want daar wordt een hoop op gedumpt.

Op internet kan je ook lezen dat mensen voor de APK zijn omdat ze weten dat "het gros" op brakke dingen rondrijdt. Als je dan doorvraagt naar die kennis dan blijken ze dat nergens vandaan te hebben. Toch gek, het lijkt net alsof er mensen zijn die uit reflex voor die APK zijn, alsof ze het een ander niet gunnen.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:11:
[...]

Leuk voor het toerisme en import van "oude" motoren.

Sommige mensen hebben gewoon echt niets beters te doen dan regeltjes verzinnen puur om anderen te treiteren. Gelukkig hebben we een democratisch EU-orgaan waar men gewoon inspraak in heeft, waarbij dergelijke ontwikkelingen transparant en duidelijk plaatsvinden.

O, wacht.
Niet om andere te treiteren, dit is puur gevolg van - op zich legitieme - zakelijke belangen. APK=minder oud schroot=sneller nieuwe motoren kopen=hogere verkoopcijfers motoren.

Niets mis met zo'n belang, ook niet dat het in regelgeving meegewogen moet worden. Er zijn alleen andere belangen - die van ons bijvoorbeeld - en daarom is het erg goed dat wij ook koepels hebben die in naam van onze belangen lobbyen. Dat dat niet alleen maar hete lucht is toont een evenement als die van zaterdag.

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:48:
[...]

Niet om andere te treiteren, dit is puur gevolg van - op zich legitieme - zakelijke belangen. APK=minder oud schroot=sneller nieuwe motoren kopen=hogere verkoopcijfers motoren.

Niets mis met zo'n belang, ook niet dat het in regelgeving meegewogen moet worden. Er zijn alleen andere belangen - die van ons bijvoorbeeld - en daarom is het erg goed dat wij ook koepels hebben die in naam van onze belangen lobbyen. Dat dat niet alleen maar hete lucht is toont een evenement als die van zaterdag.
Het venijn zit 'm imo in het verbod een bebouwde kom in te rijden als je op een motor, ouder dan 7 jaar zit. Serioulsy? Ik mag er dan wel mee op landerijen ofzo maar een dorp...NON! :F

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:48:
[...]
Op internet kan je ook lezen dat mensen voor de APK zijn omdat ze weten dat "het gros" op brakke dingen rondrijdt. Als je dan doorvraagt naar die kennis dan blijken ze dat nergens vandaan te hebben. Toch gek, het lijkt net alsof er mensen zijn die uit reflex voor die APK zijn, alsof ze het een ander niet gunnen.
Het grappige is dat in landen waar ze de APK voor motoren al hebben, er geen enkel effect op het aantal verkeersongevallen is. Uiteraard wisten we dat al, omdat er maar 3 op de 1000 aan een technisch defect valt te wijten (waarvan het nog maar de vraag is of de APK dat had ontdekt).

Overigens lees ik hier net een hele grote grap:
In minder dan 1% van de ongevallen waren er technische problemen met de motor (meestal met de banden). Uit de MAIDS-studie blijkt dat 3,6% van de motorongevallen te wijten is aan gebrekkig wegenonderhoud of aan weginfrastructuur die niet op motorrijders is afgestemd. In België ligt dat aantal wellicht hoger door de slechte staat en het gebrekkig onderhoud van veel wegen.
Er zijn dus veel meer ongevallen door gebrekkige infrastructuur dan door gebrekkig onderhoud. Wordt het dan niet eens tijd om dáár wat aan te doen, ipv een APK in te stellen?

Overigens is hier ook nog eea aan interessante info over motorrijden en veiligheid te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 24-09-2012 00:08 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
mphilipp schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:03:
[...]
Er zijn dus veel meer ongevallen door gebrekkige infrastructuur dan door gebrekkig onderhoud. Wordt het dan niet eens tijd om dáár wat aan te doen, ipv een APK in te stellen?
Het is toch veel simpeler om gewoon de APK verplicht te stellen, dan om die wegen op te knappen? Het ene kost de staat geld, het andere brengt op allerlei manieren indirect geld op voor de staat. Plus werkgelegenheid bij motordealers.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 17:14
Ik heb ook niet het idee dat ze als doelstelling "Het verhogen van de verkeersveiligheid" hebben. Natuurlijk moet je iets communiceren naar de burger, want "We moeten meer geld verdienen", daar win je de populariteitsprijs niet mee.

Daarnaast denk ik dat het schrijven van het beleidsplan ook te veel werk wordt als je uitzonderingen moet maken voor allerlei typen motorvoertuigen. Gewoon eenduidig, iedereen die zich motorisch voortbeweegt moet hieraan voldoen, ook elektrische rolstoelen, boten en vliegtuigen. Anders zou het nog eens verwarrend voor de consument kunnen worden.

[ Voor 57% gewijzigd door newbreed op 24-09-2012 11:14 ]

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
newbreed schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:13:
Ik heb ook niet het idee dat ze als doelstelling "Het verhogen van de verkeersveiligheid" hebben. Natuurlijk moet je iets communiceren naar de burger, want "We moeten meer geld verdienen", daar win je de populariteitsprijs niet mee.

Daarnaast denk ik dat het schrijven van het beleidsplan ook te veel werk wordt als je uitzonderingen moet maken voor allerlei typen motorvoertuigen. Gewoon eenduidig, iedereen die zich motorisch voortbeweegt moet hieraan voldoen, ook elektrische rolstoelen, boten en vliegtuigen. Anders zou het nog eens verwarrend voor de consument kunnen worden.
Gein:
Paarden. Mogen ook op de openbare weg. Zijn zelfs aparte regels voor in de wegenverkeerswet. Ook ruiters wegenbelasting laten betalen en een APK voor paarden d.m.v. een veearts EN hoefsmid die een rapportje moeten schrijven!

Serieus:
Scooters dan ook gelijk maar meenemen! En daar ook wegenbelasting voor laten betalen!

• Tankiej
Peekster schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:45:
[...]

Gein:
Paarden. Mogen ook op de openbare weg. Zijn zelfs aparte regels voor in de wegenverkeerswet. Ook ruiters wegenbelasting laten betalen en een APK voor paarden d.m.v. een veearts EN hoefsmid die een rapportje moeten schrijven!

Serieus:
Scooters dan ook gelijk maar meenemen! En daar ook wegenbelasting voor laten betalen!
Scooters/brommers worden al meegenomen :)

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Oh? APK en wegenbelasting en al? Mijn pa heeft een Honda Zoomer. Maar die hoeft geen APK hoor.

• Tankiej
De invoering van de nieuwe APK regels gaat ook gelden voor brommers/scooters. Nu nog niet nee, maar dat komt dus wel.

Zie: http://europa.eu/rapid/pr...t=HTML&aged=0&language=NL

Wat betreft wegenbelasting, dat wordt (nog) niet op Europees niveau geregeld. Dus zolang de NL overheid daar niks mee doet, zal je dat voorlopig ook niet hoeven te betalen voor scooters/brommers. Maar breng ze maar niet op ideeën.. :')

[ Voor 59% gewijzigd door Tankiej op 24-09-2012 12:56 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Unbreukable schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:02:

Lampje klopt niet helemaal (als hij bij mij begint met knipperen gaat er meestal iets meer dan 10 liter in), maar met 7 liter is het wel overdreven.

Hij begint inderdaad eerst te knipperen, en daarna gaat hij branden. Als hij gaat branden gaat er bij mij meestal iets meer dan 14 liter in (dus dan heb je nog steeds 3 liter over)

No signature required.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraag mij af of de apk voor motoren net zo mee gesjoemeld zal worden als met auto's ...

Ik heb tot nut toe bij 3 van de 5 keuringen gezeik gehad bij 4 garages.

Diesel goedkeuren zonder gas test, helaas voor de garage, steekproef.

Auto proberen af te keuren op afstelling koplampen(stonden goed)

auto af proberen te keuren op defecte hoogte afstelling koplampen. Voor dat ik de garage in reed gecontroleerd, in de garage laten zien dat het werkt en maar vol blijven houden dat het niet werkte. Ik heb zolang ik die auto heb nog geen een keer gemerkt dat de koplamp afstelling niet werkt .... en ik let er op.

Waarom heb ik toch geen zin in een apk voor motoren :?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Peekster schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:45:
[...]
Gein:
Serieus:
wat denk je dat iemand allemaal moet doen als ze vee (paarden, geiten, schapen) houden? Zeker na al die uitbraken van mond&klauwzeer en weet ik wat. Vrienden van me hebben hun geitjes weggedaan omdat het teveel ellende is. Elk jaar een medische keuring enzo. En als er in de buurt iets wordt geconstateerd, worden ook deze geitjes geruimd.

:+

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 17:03

BertV

Handgemaakt

In een paar jaar zijn we toch snel meer wegenbelasting gaan betalen tot we evenveel betalen als de auto-categorie. <550kg

Ik denk (hoop) dat we nu gewoon maximaal meestijgen met de auto-tarieven.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Tankiej
BertV schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:57:
In een paar jaar zijn we toch snel meer wegenbelasting gaan betalen tot we evenveel betalen als de auto-categorie. <550kg

Ik denk (hoop) dat we nu gewoon maximaal meestijgen met de auto-tarieven.
Het is afgelopen jaar ook gewoon bijna 20% omhoog gegaan, van 88 per jaar naar 104 per jaar. Omdat ze plotseling besloten dat betalen per kwartaal en per jaar geen verschil meer moest maken..

Als ze zulke acties hebben dan gaat het snel omhoog inderdaad.

• Serotonine
Wilde vanmorgen naar werk toe. Haalde de motor van de standaard en merkte dat het allemaal maar zwaar ging...
Bleek de achterband lek te zijn. Even op de middenbok en zag een beste schroef/spijker in de band steken.
Nu staat de motor thuis en wilde tzt toch een nieuwe achterband.
ben van plan om bij de motozoom een flesje Procycle pannenspray te halen. (http://www.motozoom.nl/we...3&SToken=9D57C07FCD7F624F)

Eenmaal gevuld op weg naar de Motoport (30% korting op banden).
iemand nog tips voor een nieuwe achterband voor een bandit 650? Heb er nu BT-023 onder liggen.

Verwijderd

Serotonine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:20:
Wilde vanmorgen naar werk toe. Haalde de motor van de standaard en merkte dat het allemaal maar zwaar ging...
Bleek de achterband lek te zijn. Even op de middenbok en zag een beste schroef/spijker in de band steken.
Nu staat de motor thuis en wilde tzt toch een nieuwe achterband.
ben van plan om bij de motozoom een flesje Procycle pannenspray te halen. (http://www.motozoom.nl/we...3&SToken=9D57C07FCD7F624F)

Eenmaal gevuld op weg naar de Motoport (30% korting op banden).
iemand nog tips voor een nieuwe achterband voor een bandit 650? Heb er nu BT-023 onder liggen.
(gok eventjes in het sporttoer segment gezien er een BT23 op lag)
Gezien het klimaat in noord europa is de Michelin PR3 zeker de moeite waard, doet het goed in het water.
Anders een Metzeler Z8 interact, gaat niet zo lang mee als de PR3, maar kwa grip vond ik die wel fijner reageren
(heb beide op mijn Speed triple gehad)

De nieuwe Conti´s schijnen een stuk verbeterd te zijn dus wellicht kun je er een setje road attack 2 op leggen
(niet te verwarren met de normale road attacks, die hadden als bijnaam de heart attack)
Pagina: 1 ... 404 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.