Vanmorgen me rijbewijs opgehaald en ga morgen mijn eerste motor huren. Suzuki GSXR 600, iemand nog tips? Wil niet te veel de snelweg pakken en lekker veel toeren op kleine wegen dus veel bochten rijden. Best wel een beetje zenuwachtig maar probeer zo rustig mogelijk te beginnen.
Als je zo'n beest van een motor ga rijden: Volledig verzekeren en no-claim afkopen.Versteegrob schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:22:
Vanmorgen me rijbewijs opgehaald en ga morgen mijn eerste motor huren. Suzuki GSXR 600, iemand nog tips? Wil niet te veel de snelweg pakken en lekker veel toeren op kleine wegen dus veel bochten rijden. Best wel een beetje zenuwachtig maar probeer zo rustig mogelijk te beginnen.
En als je dan toch een beetje met het vermogen wilt spelen, doe dat dan in een hogere versnelling op de snelweg. En dan steeds een versnelling lager totdat je het leuk geweest vindt. (Bij voorkeur vermogen uittesten op een rechte weg zonder mensen om je heen in plaats van leuke bocht weggetjes als je heel de motor nog niet kent..)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Als je de luxe van huren hebt, dan zou ik lekker de eerste keer een eenvoudigere motor huren met wat minder vermogen en een wat makkelijkere zit. Zo'n 600 SS is niet persee heel lastig, maar net nadat je je rijbewijs hebt heb je denk ik meer fun met een motor waar je direct op weg rijdt ipv. iets wat misschien nog wel te spannend en anders is vergeleken met een rijlesmotor. Ik weet niet waar je huurt, maar een 500/600cc tour/naked lijkt me leuker om mee te beginnen, en geloof me, dat rijdt echt wel spannend en leuk genoeg door de bochten als je net je rijbewijs hebt.Versteegrob schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:22:
Het voordeel van huren is dat je altijd volgende keer een stapje moeilijker/zwaarder/uitdagender kunt nemen.
Dit is echt een handige tip. Ga die zeker is uitproberen. Verder koop ik het eigen risico af van 2000e naar 1000e wat natuurlijk nog veel is. Gewoon niet vallen. Vorige maand al schade gereden bij europcar, 1500e aftikken en dit was niet af te kopen ivm dakschade.scorpie schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:36:
En als je dan toch een beetje met het vermogen wilt spelen, doe dat dan in een hogere versnelling op de snelweg. En dan steeds een versnelling lager totdat je het leuk geweest vindt. (Bij voorkeur vermogen uittesten op een rechte weg zonder mensen om je heen in plaats van leuke bocht weggetjes als je heel de motor nog niet kent..)
Ga dit jaar eerst nog huren en begin bij de suzuki. Mocht het echt te eng zijn dan huur ik volgende maand een mooie tour/naked bike.
Ach, alle bangmakerij hoeft nou ook weer niet.. ik begon zelf ook op een Kawasaki ZXR 750 uit '91. 105pk op het achterwiel (met rollerbank uitdraai), en dat werkte ook prima (voor mij dan..). Als je verstandig om kunt gaan met vermogen dan is er niets aan de hand.
Maar then again, zoals hierboven ook al is gezegd, super sports zijn er natuurlijk niet voor niets
Als je gewoon lekker wilt cruisen kan dat ook prima op een mooie tourfiets / naked.
Maar then again, zoals hierboven ook al is gezegd, super sports zijn er natuurlijk niet voor niets
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
We zullen zien maar k wil de suzuki ook kopen volgend jaar vandaar de keuze. Ben benieuwd hoe het rijdt.
Verwijderd
Helemaal met je eens ik ben ook met een 750cc Kawa met 110pk begonnen en daar kan volgens mij iedere beginner prima daarop rijdenscorpie schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:54:
Ach, alle bangmakerij hoeft nou ook weer niet.. ik begon zelf ook op een Kawasaki ZXR 750 uit '91. 105pk op het achterwiel (met rollerbank uitdraai), en dat werkte ook prima (voor mij dan..). Als je verstandig om kunt gaan met vermogen dan is er niets aan de hand.
Ik snap die discussies elke keer over vermogen, cc's en beginners in het motor beginnersvragen topic dan ook niet zo
't Is niet per se hoe hard je er mee kan, maar meer hoe streng een te harde zwengel aan het gas je straft. imho.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Een beginnend lek is kwalijk, zweten is niet zo erg.mphilipp schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:06:
Door het zweten te noemen, klinkt het niet zo erg en dat is kwalijk.
Als ergens olie doorheen komt, is het toch lek? Cylinderwanden en pakkingen zijn toch niet van crêpepapier?komkommer schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:38:
[...]
Een beginnend lek is kwalijk, zweten is niet zo erg.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij een viercylinder kun je toch gewoon kiezen hoe hoog in toeren je gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:22:
[...]
Ik snap die discussies elke keer over vermogen, cc's en beginners in het motor beginnersvragen topic dan ook niet zo
Laag in toeren = beschaafd, hoog in toeren = waanzin.
Dus zolang maar wat zelfkennis hebt kun je perfect kiezen hoe gevaarlijk je het maakt lijkt me.
Bij een dikke 2/1 cylinder daarentegen ...
Die lijken mij meer af te raden voor beginners.
Verwijderd
Ik denk dat het meer ligt aan de bestuurder dan aan de motor. Ook op een snorfietsje kan je nog gevaarlijke dingen uithalen als je maar te weinig hersencellen/teveel chromosomen hebt. Gevaarlijk rijgedrag zit in de rechterpols, en niet in het aantal cilinders.DieterVDW schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 02:06:
[...]
Bij een viercylinder kun je toch gewoon kiezen hoe hoog in toeren je gaat?
Laag in toeren = beschaafd, hoog in toeren = waanzin.
Dus zolang maar wat zelfkennis hebt kun je perfect kiezen hoe gevaarlijk je het maakt lijkt me.
Bij een dikke 2/1 cylinder daarentegen ...
Die lijken mij meer af te raden voor beginners.
Laatst eventjes op dit apparaat gezeten:

Honda CBF1000 S
Leuke fiets, maar oei wat gevoelig met gasgeven.
/me weer op z'n ouwe vertrouwde Honda GL500 stapt en wegtuft
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 07:25 ]
Zo, net op kantoor aangekomen, en heb een natte broek, niet een beetje nat, nee, alsof ik geen textielen broek aan had. Ding was niet duur, maar eerst was ie wel degelijk waterdicht. Anyways, wat nu?
Me elke ochtend in een regenpak heisen? Het liefst wil ik gewoon een waterdichte textielen broek, suggesties? Gaat om een rit van 35-40 minuten, en heb niet de luxe van een auto...
Me elke ochtend in een regenpak heisen? Het liefst wil ik gewoon een waterdichte textielen broek, suggesties? Gaat om een rit van 35-40 minuten, en heb niet de luxe van een auto...
Zeker, ik leg alleen maar uit wat het verschil is tussen de termen.mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:50:
[...]
Als ergens olie doorheen komt, is het toch lek? Cylinderwanden en pakkingen zijn toch niet van crêpepapier?
Een lek is zorgt voor druppels op de grond en wordt wordt in het algemeen steeds erger en dient daarom aangepakt te worden.
Zweten is een dusdanig klein lek dat er slechts een minimale hoeveelheid olie naar buiten komt, zodat er slechts een klein oliefilmpje op het blok ontstaat. Zweten komt vaak ook niet altijd voor, dat kan het blok gaan doen als het erg warm is. Zweten hoef je ook niet aan te pakken, daar kan een motor oud mee worden.
Ja, je hebt gelijk, je kan zeggen dat je blok lekt. Maar het maakt erg veel duidelijk als direct zegt dat het niet erg is en dat je er niks aan hoeft te doen.
Op de checklist die ik heb meegekregen staat dan ook dat ie lek is. De persoon die me mijn sleutels teruggaf zei dat de pakking begon te zweten. Dan heb ik meer vertrouwen in het oordeel van de monteur die er daadwerkelijk naar heeft gekeken.mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:50:
[...]
Als ergens olie doorheen komt, is het toch lek? Cylinderwanden en pakkingen zijn toch niet van crêpepapier?
Ik ben vandaag ook op de motor, rit van vergelijkbare afstand gok ik. Non-stop regen. Mijn Rev-It Factor 2 (Extra Long) broek heeft het droog gehouden.Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
Zo, net op kantoor aangekomen, en heb een natte broek, niet een beetje nat, nee, alsof ik geen textielen broek aan had. Ding was niet duur, maar eerst was ie wel degelijk waterdicht. Anyways, wat nu?
Mede ook omdat ik ditmaal niet in mijn broek scheet toen ik werd afgesneden door een slaperige Corsa uit '95.
Ik heb maar één keer een nat kruis gehad, dat was toen het zó hard regende dat er een klein stuwmeer ontstond op mijn zadel tussen mijn benen. Dat meer heeft toen een klein half uur de tijd gehad om naar binnen te sijpelen. Extra Long is overigens niet énorm lang. De reden dat er bij mij toen e.e.a. naar binnen sijpelde was dat de naden bij het kruis onder enige spanning stonden omdat ik het uiteinde van de broekspijpen met klitteband vastklem om mijn laarzen heen om te voorkomen dat ze te ver omhoog komen. Ik moet dus een (nog) langere broek, eigenlijk. Maar qua waterdichtheid ben ik tevreden.
Een regenpak is beter natuurlijk.
Peace is not simply the absence of war.
Je zou het kunnen proberen met een impregneerspray, bv deze?Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
Careful. We don't want to learn from this.
Af en toe op de stepjes gaan staan om het stuwmeer te legenKroeT schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:39:
...
Ik heb maar één keer een nat kruis gehad, dat was toen het zó hard regende dat er een klein stuwmeer ontstond op mijn zadel tussen mijn benen. Dat meer heeft toen een klein half uur de tijd gehad om naar binnen te sijpelen. ...
Zelf kom ik altijd met een natte linkerknie en een natte rechter elleboogholte (is dat een woord?) op kantoor als het (hard) regent. Ritje van 40 minuten met veel snelweg. De knie is wel te verklaren door een schuivertje in het verleden waardoor de waterdichtheid plaatselijk verdwenen is, maar de mouw van mijn jas zou het water toch gewoon tegen moeten houden.
Deze zomer hele pak gewassen en daarna in de Kruidvat impregneerspray gezet. Nog niet helemaal het gewenste resultaat dus.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik snap het verschil wel, dat is het probleem niet. Ik vind het alleen een slecht gekozen term. Je hoort het vaak zeggen bij oude motoren. "Ja, die zweten altijd een beetje op de koppakking" Ik denk dan "Die is dus zo lek als een mandje"komkommer schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:42:
[...]
Zeker, ik leg alleen maar uit wat het verschil is tussen de termen.
Een lek is zorgt voor druppels op de grond en wordt wordt in het algemeen steeds erger en dient daarom aangepakt te worden.
Zweten is een dusdanig klein lek dat er slechts een minimale hoeveelheid olie naar buiten komt, zodat er slechts een klein oliefilmpje op het blok ontstaat. Zweten komt vaak ook niet altijd voor, dat kan het blok gaan doen als het erg warm is. Zweten hoef je ook niet aan te pakken, daar kan een motor oud mee worden.
Ja, je hebt gelijk, je kan zeggen dat je blok lekt. Maar het maakt erg veel duidelijk als direct zegt dat het niet erg is en dat je er niks aan hoeft te doen.
Het is imho een eufemistische term voor lekken. Het klinkt niet zo cru, maar het is gewoon lek. Niet erg, maar wel lek.
(oké, misschien heb ik een tick met ondubbelzinnig taalgebruik
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Meh, als het echt hard regent komt er altijd wat doorheen. Ik heb een pak met goede goretex binnenvoering, maar om )&*^))%&)*&%-onbegrijpelijke reden sluit het overal aan behalve in een stuk van 40cm breed midden vooraan. Dus regen van je borst drupt omlaag recht je kruis inMarc Rademaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
Als dat dreigt doe ik gewoon regenpak aan. Hoeft niet vaak, vanochtend zou ik het bijv niet gedaan hebben - en heb ik het ook niet gedaan - maar ik rij dan ook maar 20 min. Wel natte kruis gekregen, maar dat was met versterkte denimbroek gevalletje eigen schuld
Let wel dat ik volop tupperware heb, als je meer naked rijdt zou dat anders kunnen zijn...
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb een jas van zeven jaar oud en het enige wat nat wordt zijn mijn polsen door het water dat mijn handschoenen insijpelt. Toen ik nog geen textielen motorbroek had, maar een motorspijkerbroek, stroomde al het water rechtstreeks naar mijn boxershort
Is nu gelukkig opgelost..
Het betreft overigens een redelijke budgetbroek (Cycle Spirit ofzo?) van de Motozoom, maar hij doet het meer dan prima!
Het betreft overigens een redelijke budgetbroek (Cycle Spirit ofzo?) van de Motozoom, maar hij doet het meer dan prima!
Een zwetende koppakking stelt niet zoveel voor, ik kon tijdens mijn vorige keer kleppen stellen niet de koppakking vervangen (verkeerde meegekregen) en heb de oude hergebruikt, motor zweet dus al 40.000 km, niks aan de hand, motor is is wel sindsdien van 0.0 olieverbruik gegaan naar 250 ml in 12.000 km. Maarja, verwaarloosbaar eigenlijk.UTwizard schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:02:
[...]
Op de checklist die ik heb meegekregen staat dan ook dat ie lek is. De persoon die me mijn sleutels teruggaf zei dat de pakking begon te zweten. Dan heb ik meer vertrouwen in het oordeel van de monteur die er daadwerkelijk naar heeft gekeken.
PSN & XBL: Denkoyugo
Mijn fout, keerring, niet pakkingDenko schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:51:
[...]
Een zwetende koppakking stelt niet zoveel voor, ik kon tijdens mijn vorige keer kleppen stellen niet de koppakking vervangen (verkeerde meegekregen) en heb de oude hergebruikt, motor zweet dus al 40.000 km, niks aan de hand, motor is is wel sindsdien van 0.0 olieverbruik gegaan naar 250 ml in 12.000 km. Maarja, verwaarloosbaar eigenlijk.
je vergeet alleen dat normaal voor wat meer grip houd dan achter. met me gs500 kon ik zonder moeite een burnout maken op bt45. toen een keer een mengeling gehad wat kut was. maar met geen mogelijkheid op gang te krijgen was. tot de stoeprand. (voor band demontage deel ik de band in 2e)PilatuS schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:29:
[...]
Hij weet gewoon niet hoe het moet. Je hoeft een motor echt niet tegen een muur aan te zetten om een burnout te maken. Zelfs mij eerste burnout ging gelijk goed.
Edit: Voordat ik een lading gezeik krijg over het maken van een burnout. Als de band op is en vervangen moet worden vind ik het zonde om niet te doen ipv wel.
[...]
True.
Zonet even bij Motoport Leek geweest voor de gratis najaarscheck. Mn SV is helemaal in orde, op de zijstandaardschakelaar na. Maar dat wist ik al wel 
Ook even uit interesse gevraagd wat ze voor haar zouden geven bij inruil. Kreeg een bedrag te horen dat 100 euro hoger ligt dan wat ik voor haar betaald heb..
Ook even uit interesse gevraagd wat ze voor haar zouden geven bij inruil. Kreeg een bedrag te horen dat 100 euro hoger ligt dan wat ik voor haar betaald heb..
Ik moet overmorgen op.... Dan hoop ik ergens halverwege volgende week mijn rijbewijs op te kunnen halen (er vanuit gaande dat ik slaag, hehe), en dan kan ik hem nog gauw naar MotoPort Den Bosch brengen want die gratis check actie eindigt volgende week vrijdag.
https://freight.associates
Ik weet niet in wat voor omgeving je moet afrijden, maar ik heb vorig jaar in het begin van oktober afgereden en dan zijn veel wegen bezaaid met modder en troep van landbouwvoertuigen. Houd er maar rekening mee dat ze je proberen een klinkerweggetje op te sturen met troep op de wegDaffie schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:43:
Ik moet overmorgen op.... Dan hoop ik ergens halverwege volgende week mijn rijbewijs op te kunnen halen (er vanuit gaande dat ik slaag, hehe), en dan kan ik hem nog gauw naar MotoPort Den Bosch brengen want die gratis check actie eindigt volgende week vrijdag.
Kent iemand wellicht een fysiotherapeut die specifiek kennis heeft van zithoudingen op de motor? Ik heb al 2 jaar last van de spier onder m'n linker schouderblad en het wil maar niet verdwijnen. Ik heb al twee eerdere behandelingen gehad bij een fysiotherapeut, en dat hielp tijdelijk. Daarnaast heb ik m'n stuur al verlengt en verzet, oefeningen geprobeerd, andere zithouding, verhoogde ruit, maar het mag allemaal niet baten.
Naast bijna dagelijks 140KM motorrijden klim ik ook veel en zit vervolgens ook nog een aantal uur per dag achter de computer. Overbelasting zou dus zeker een mogelijkheid zijn, maar ik vind het nogal apart dat het alleen links is.
Naast bijna dagelijks 140KM motorrijden klim ik ook veel en zit vervolgens ook nog een aantal uur per dag achter de computer. Overbelasting zou dus zeker een mogelijkheid zijn, maar ik vind het nogal apart dat het alleen links is.
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 18-09-2012 13:35 ]
Verwijderd
ben je vrijgezel? mischien dat je eens moet afwisselen met rechts.
oke even serieus, je krijg die pijn alleen tijdens het rijden? of ook tijdens andere handelingen.
Als je het voornamelijk tijdens het rijden hebt.
Leun je veel op je armen? Als dat zo is dan is het mischien tijd om juist de motor met de benen te klemmen, en je middenrif je lichaam te laten ondersteun.
Dit zou de druk van je armen en dus schouder moeten halen.
-Edit-
Wat rijd je eigenlijk?
wat ook wel help is zonder verhoogde ruit rijden.
wind drukt je naar achteren en verlaagd ook de druk op de schouder.
plus en dat vind ik het meest irritante van ruitjes.
Wind rolt als een golf over de motor heen. Er komt een snelheid waarbij de golf naar verder naar achteren verplaatst en de terug rollende beweging juist tegen je aandrukt.
bij die snelheid verhoogt dus zelfs de druk op je ruk en drukt deze je naar voren.
Dat is dus ook nog eens het verwegen waard
oke even serieus, je krijg die pijn alleen tijdens het rijden? of ook tijdens andere handelingen.
Leun je veel op je armen? Als dat zo is dan is het mischien tijd om juist de motor met de benen te klemmen, en je middenrif je lichaam te laten ondersteun.
-Edit-
Wat rijd je eigenlijk?
Wind rolt als een golf over de motor heen. Er komt een snelheid waarbij de golf naar verder naar achteren verplaatst en de terug rollende beweging juist tegen je aandrukt.
bij die snelheid verhoogt dus zelfs de druk op je ruk en drukt deze je naar voren.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 13:52 ]
NopeVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:49:
ben je vrijgezel? mischien dat je eens moet afwisselen met rechts.
Pijn ontstaat eigenlijk alleen tijdens het rijden (BMW K100RT, dus een toermotor). Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk op mn armen te leunen en die zo onstpannen mogelijk te houden. Tegelijk mijn benen licht te klemmen tegen de tank en rechtop te zitten. Ik heb ook echt het idee dat dat helpt, maar het is wel vermoeiend om dat de hele rit vol te houden.oke even serieus, je krijg die pijn alleen tijdens het rijden? of ook tijdens andere handelingen.
-Edit-
Wat rijd je eigenlijk?
Ruit is inmiddels niet meer verhoogd, maar het is nog steeds een groot ding. Ik kijk er wel overheen trouwens, en vang dus zeker wel wat wind met m'n voorhoofd. M'n fysiotherapeute dacht alleen dat het niet met de winddruk te maken had, want dat was een andere spiergroep. Waar ik last van heb is de spier die voelbaar wordt als je je linkerarm helemaal vooruit strekt. Je voelt dan je een spier onder je schouderblad wat gaan bollen. Die spier komt blijkbaar onder teveel spanning te staan en ik vermoedde dat dat kwam omdat ik teveel moest strekken naar het stuur. Nu is deze dus iets verlengd, maar ik ben ook echt geen kabouter met 1,85m.
Toch bedankt voor de tips. Ik ga proberen weer wat ontspannender te zitten en misschien dat ik m'n schouder wat meer rust moet geven voordat ik het effect van het verlengde stuur merk
Ik moet op in Den Bosch. In de stad zelf is weinig te doen qua landbouw taferelen maar de omgeving eromheen is een ander verhaal. Maar bedankt voor je hintUTwizard schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:06:
[...]
Ik weet niet in wat voor omgeving je moet afrijden, maar ik heb vorig jaar in het begin van oktober afgereden en dan zijn veel wegen bezaaid met modder en troep van landbouwvoertuigen. Houd er maar rekening mee dat ze je proberen een klinkerweggetje op te sturen met troep op de weg
Verwijderd
Ik weet nu dan precies wat je bedoelt.MailMan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:26:
[...]
Nope![]()
[...]
Pijn ontstaat eigenlijk alleen tijdens het rijden (BMW K100RT, dus een toermotor). Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk op mn armen te leunen en die zo onstpannen mogelijk te houden. Tegelijk mijn benen licht te klemmen tegen de tank en rechtop te zitten. Ik heb ook echt het idee dat dat helpt, maar het is wel vermoeiend om dat de hele rit vol te houden.
Ruit is inmiddels niet meer verhoogd, maar het is nog steeds een groot ding. Ik kijk er wel overheen trouwens, en vang dus zeker wel wat wind met m'n voorhoofd. M'n fysiotherapeute dacht alleen dat het niet met de winddruk te maken had, want dat was een andere spiergroep. Waar ik last van heb is de spier die voelbaar wordt als je je linkerarm helemaal vooruit strekt. Je voelt dan je een spier onder je schouderblad wat gaan bollen. Die spier komt blijkbaar onder teveel spanning te staan en ik vermoedde dat dat kwam omdat ik teveel moest strekken naar het stuur. Nu is deze dus iets verlengd, maar ik ben ook echt geen kabouter met 1,85m.
Toch bedankt voor de tips. Ik ga proberen weer wat ontspannender te zitten en misschien dat ik m'n schouder wat meer rust moet geven voordat ik het effect van het verlengde stuur merk
ik voel dat zelf ook na een tijdje maar lang niet iedere keer.
mischien dat je je zelf een beetje moet "forceren" wat meer voorover te zitten, dus meer met je lichaam boven je tank.
Je armen zouden dan iets wat gebogen moeten zijn.
Maar inderdaad, je zal dan veel meer van je midden rif moeten vragen en dat kan wel eens lastig worden op een langere rit.
ach ja, kan je wel tegen je vriendin/vrouw/partner zeggen dat je gefitnest hebt als je met de motor bent weg geweest.
iemand dit treurige nieuws mee gekregen?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=150622
Verwijderd
Houd de aanbiedingen sectie in de gaten.joshje schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:19:
iemand dit treurige nieuws mee gekregen?
Daar komt binnen kort super aanbiedingen met rook en of water schade!
maar inderdaad is zuur.
neem aan dat de verzekering ook wel even in de financien zal duiken en kijken of er geen opzet in het spel zal zijn.
(slechte markt voor motoren nu, wellicht aangestoken?)
Mazzel dat in ieder geval een hoop motoren van klanten gespaard zijn gebleven
@ MailMan: Kijk ook eens naar de stand van je rem/koppelingshendel ten opzichte van je zitpositie en handlebars/stuur. Wat bij veel mensen voor komt is dat die hendels te hoog staan afgesteld waardoor je met je pols continue een (onnatuurljke) "knik" maakt en dat werkt door in je gehele arm.
Als je normaal in rijdpositie op de motor zit dan moet je hand zich eigenlijk gewoon recht (180 graden) in 't verlengde van je arm bevinden terwijl je vingers op de hendel kunnen rusten.
Bij een SS is dit meestal de oorzaak van het last krijgen van de polsen omdat je daar ook nog een vrij voorover gebogen op zit maar op andere fietsen komt het pijnpunt dan elders te liggen (beetje vergelijkbaar met een "muis-arm" doordat mensen d'r hand op de muis laten rusten terwijl ze de muis niet gebruiken).
Als je normaal in rijdpositie op de motor zit dan moet je hand zich eigenlijk gewoon recht (180 graden) in 't verlengde van je arm bevinden terwijl je vingers op de hendel kunnen rusten.
Bij een SS is dit meestal de oorzaak van het last krijgen van de polsen omdat je daar ook nog een vrij voorover gebogen op zit maar op andere fietsen komt het pijnpunt dan elders te liggen (beetje vergelijkbaar met een "muis-arm" doordat mensen d'r hand op de muis laten rusten terwijl ze de muis niet gebruiken).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-09-2012 17:58 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Aanstaande vrijdag mag ik op voor mijn AVD. Nu zijn de weersvoorspellingen niet al te goed als ik het zo zie. Hebben jullie een paar praktische tips voor het rijden in de regen? Ik heb eigenlijk nog geen les met zware regenval gehad. Hoe zit het bijvoorbeeld met klaverblad rijden en op de snelweg zelf? Daar zie ik nu wel behoorlijk tegen op...
Straks allemaal bij Boonstra en HP motoren te koop, met 'licht rijdbare schade'Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:46:
[...]
Houd de aanbiedingen sectie in de gaten.
Daar komt binnen kort super aanbiedingen met rook en of water schade!
maar inderdaad is zuur.
neem aan dat de verzekering ook wel even in de financien zal duiken en kijken of er geen opzet in het spel zal zijn.
(slechte markt voor motoren nu, wellicht aangestoken?)
Mazzel dat in ieder geval een hoop motoren van klanten gespaard zijn gebleven
Vaak bu'j te bang!
gewoon iets rustiger rijden dan komt het goed. zolang je niet als rossi rijd gebeurd er niks in de regen.stijnos1991 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:04:
Aanstaande vrijdag mag ik op voor mijn AVD. Nu zijn de weersvoorspellingen niet al te goed als ik het zo zie. Hebben jullie een paar praktische tips voor het rijden in de regen? Ik heb eigenlijk nog geen les met zware regenval gehad. Hoe zit het bijvoorbeeld met klaverblad rijden en op de snelweg zelf? Daar zie ik nu wel behoorlijk tegen op...
dan heb je je rbw op tijd voor de gs500 rit 14 oktober.
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 18-09-2012 19:15 ]
Verwijderd
Ik heb examen gedaan in zeer extreme regen (serieus, alsof ik in een douche reedstijnos1991 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:04:
Je hebt gewoon goede motorbanden onder je lesmotor en tenzij je als een gek gaat gasgeven of remmen komt het allemaal goed. Goed vooruit kijken (meer dan normaal, want minder zicht) en blijf gewoon lekker rustig rijden. Wees ook niet bang om af te schuinen in de bochten bij (zware) regenval; zolang je niet ineens hard gas geeft of ineens hard remt (zoals je dat normaliter ook niet doet in een bocht) is er echt niets aan het handje.
En denk erom: houd voldoende afstand (!!).
Succes, and make us proud.
Het schroefdraad was dus idd uit me blok geknald. Dus naar de garage gebracht.matsen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:06:
[...]
Na een avondje klussen bleek dus dan er 1 bougie was uit geklapt. We zijn wel een uur bezig geweest om het ding er uiteindelijk helemaal uit te krijgen, want de jappen zijn er goed in motoren zo compact mogelijk te maken...
Nu op naar de motorzaak voor een goede bougiesleutel en nieuwe bougies.
Hopen dat het schroefdraad in het blok nog goed is. Anders kan het wel is een prijzige reparatie worden
Daar hadden ze de kop eraf gehaald en daar een soort busjes in gemaakt, zodat ze er weer schroefdraad in konden tappen.
Ik geintje heeft me in totaal 800 euro gekost
lol wut, is een nieuwe kop scoren niet goedkoper? Geen idee wat voor motor het om gaat, maar 800eu is wel erg prijzig
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
helicoil setje is 50 euro. per maat boren en helicoils.matsen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:15:
[...]
Het schroefdraad was dus idd uit me blok geknald. Dus naar de garage gebracht.
Daar hadden ze de kop eraf gehaald en daar een soort busjes in gemaakt, zodat ze er weer schroefdraad in konden tappen.
Ik geintje heeft me in totaal 800 euro gekost. Is wel een beetje prijzig of niet?
er is voor dat geld echt wel meer gedaan. en anders lopen ze je ongelooflijk te naaien.
[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 18-09-2012 20:47 ]
Probeer relaxed te rijden, en ga niet nadenken over waar je allemaal onderuit kan gaan. Niet over teerstrepen rijden in bochten, want die krengen zijn wel glad als ze nat zijn. Verder kan je behoorlijk schuin door de bocht, ook in de regen! Houd het gas er gewoon op in de bocht en het gaat allemaal prima. Misschien kan je niet je knie over de grond halen in de regen, maar je kan echt behoorlijk schuin gaanstijnos1991 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:04:
zow, hardrijvergunning weer betaald
And it goes BRAAAAAPP!
Ze zeiden dat helicoil er zo weer uit ging, dus ze hadden van die speciale busjes. Maar die stonden niet eens op de factuur lijst.DECOY88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:45:
[...]
helicoil setje is 50 euro. per maat boren en helicoils.
er is voor dat geld echt wel meer gedaan. en anders lopen ze je ongelooflijk te naaien.
Ze hadden eerst gekeken of het schroefdraad weg was. En dat bleek dus het geval en hadden ze de kop eraf gehaald. Busjes geplaatst, schroefdraad getapt, en alles weer in elkaar gezet.
Dat koste 12 man uur dat was de grootste kosten post. En daar kwamen nog 4 nieuwe bougies en pakkingen etc. bij.
Het gaat hier om een Honda cbr600f uit '99. Ik had zelf de kappen, tank en luchtfilter al afgehaald. (Hoeven hun het al niet meer te doen)
Maar dit lijkt me toch best prijzig of niet? 800 euries
Hoe is dat dan gebeurd?matsen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:29:
[...]
Ze hadden eerst gekeken of het schroefdraad weg was. En dat bleek dus het geval en hadden ze de kop eraf gehaald.
Ik denk dat ze er gewoon een bougie in hadden gedraaid. En kijken of deze vast zat (denk ik)
Dit lijkt me het meest logisch
Dit lijkt me het meest logisch
Tsjah, het zijn ook wel rotklusjes.matsen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:29:
[...]
Ze zeiden dat helicoil er zo weer uit ging, dus ze hadden van die speciale busjes. Maar die stonden niet eens op de factuur lijst.
Ze hadden eerst gekeken of het schroefdraad weg was. En dat bleek dus het geval en hadden ze de kop eraf gehaald. Busjes geplaatst, schroefdraad getapt, en alles weer in elkaar gezet.
Dat koste 12 man uur dat was de grootste kosten post. En daar kwamen nog 4 nieuwe bougies en pakkingen etc. bij.
Het gaat hier om een Honda cbr600f uit '99. Ik had zelf de kappen, tank en luchtfilter al afgehaald. (Hoeven hun het al niet meer te doen)
Maar dit lijkt me toch best prijzig of niet? 800 euries
De kop moet er af (anders vallen de draadsnij-spanen in je verbrandingskamer) en dat is gewoon een bult werk.
Een beetje netjes voorboren, busjes er in, draadtappen zijn ook allemaal geen klussen die je zomaar even tussendoor doet...
Kan me best voorstellen dat je daar een anderhalve dag mee bezig bent.
Helicoils voor je bougie is niet zo'n heel goed idee (Been there done that met mijn Guzzi), verder is dat soort gaten een beetje netjes voorboren geen kwestie van een boor er doorheen rausen. Kop er af, netjes opspannen, boren, draadtappen/persen, busje er in, draadtappen, busje aan de binnenkant netjes om velsen, kop er weer op (met alle bijbehorende ellende van nokkenassen/kettingen etc)DECOY88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:45:
[...]
helicoil setje is 50 euro. per maat boren en helicoils.
[ Voor 27% gewijzigd door DRAFTER86 op 18-09-2012 22:58 ]
Vandaag mijn eerste echt motor ervaring gehad. Maandag mijn rijbewijs opgehaald en vanmorgen voor een dagje een Suzuki GSXR600 gehuurd. Kwam aan bij Valkenier en na 5min stond ik met de sleutel in mijn hand en de verkoper was alweer weg. Schakelen was even wennen op zo'n kleine motor. Gelukkig ging het al snel lekker en gaf het echt een kick om op zo'n snelle motor te zitten.
Bij het invoegen gaf ik per ongeluk iets te veel gas en reed direct 200km\h
Ziekelijk veel vermogen. Verder op de snelweg defensief gereden. Lekker rondom Apeldoorn gereden. Einde van een middag met een vriend wezen rijden over de dijk. Super vet kon alleen al snel niet meer. Had echt zoveel last van beide polsen en mijn rug. Moet echt wennen aan de houding en het vermogen. Vandaag ruim 200km gereden en morgen weer de motor terug brengen. Kom uiteindelijk op 120e aan kosten en het was het meer dan waard. Niet gek als je daarvoor mag rijden op een motor uit 2012 die 13K kost
Was nog wel even oppassen. Trok samen met mijn vriend vrij snel op richting de 120km en moest ineens remmen. Remde volgens mij iets teveel met mijn achterrem waardoor de achterband wat begonnen te slippen. Gelukkig bleef ik rustig en is alles goed gegaan.
Kortom een geweldige ervaring. Snel weer een gixxer huren voor een mooie rit.

Bij het invoegen gaf ik per ongeluk iets te veel gas en reed direct 200km\h
Was nog wel even oppassen. Trok samen met mijn vriend vrij snel op richting de 120km en moest ineens remmen. Remde volgens mij iets teveel met mijn achterrem waardoor de achterband wat begonnen te slippen. Gelukkig bleef ik rustig en is alles goed gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 19-09-2012 01:25 ]
Verwijderd
Vanochtend kom ik aangelopen bij mijn motor, sla mijn been erover heen en druk op de startknop.
...
Accu leegh.
De accu was al zwak, maar heeft de nacht dus gewoon niet overleefd. Slijtage, ouderdom, ik weet het niet. Ik heb vanaf het begin al gezeur gehad met de accu (opgeladen met een 12V oplader want leeg, accu leek ook weinig elektrisch vermogen te hebben wat door de maanden steeds minder werd) en nu is het dus einde oefening. 
Vanmiddag maar eventjes een nieuwe accu scoren ergens. Echt blij wordt je er niet van, als je 's ochtends in de stromende regen niet op je motor met kuip + windscherm zit, maar op je snorfietsje die niet harder dan 30 km/h wilt.
...
Accu leegh.
Vanmiddag maar eventjes een nieuwe accu scoren ergens. Echt blij wordt je er niet van, als je 's ochtends in de stromende regen niet op je motor met kuip + windscherm zit, maar op je snorfietsje die niet harder dan 30 km/h wilt.
Verwijderd
Wat rijd je?Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:47:
Vanochtend kom ik aangelopen bij mijn motor, sla mijn been erover heen en druk op de startknop.
...
Accu leegh.De accu was al zwak, maar heeft de nacht dus gewoon niet overleefd. Slijtage, ouderdom, ik weet het niet. Ik heb vanaf het begin al gezeur gehad met de accu (opgeladen met een 12V oplader want leeg, accu leek ook weinig elektrisch vermogen te hebben wat door de maanden steeds minder werd) en nu is het dus einde oefening.
duw je toch gewoon even aan?
(alleen niet haalbaar op machines met zeer hoge compressie, of lompe twins)
als je toch voor een nieuwe accu op pad moet,
ga voor zon licht gewicht, iets duurder maar gaan langer mee.
Daardoor is dat prijs verschil nihil maar je kan tot wel 1.5kg of meer besparen!
Hehe mooi manVersteegrob schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:21:
Vandaag mijn eerste echt motor ervaring gehad. Maandag mijn rijbewijs opgehaald en vanmorgen voor een dagje een Suzuki GSXR600 gehuurd. Kwam aan bij Valkenier en na 5min stond ik met de sleutel in mijn hand en de verkoper was alweer weg. Schakelen was even wennen op zo'n kleine motor. Gelukkig ging het al snel lekker en gaf het echt een kick om op zo'n snelle motor te zitten.
Bij het invoegen gaf ik per ongeluk iets te veel gas en reed direct 200km\hZiekelijk veel vermogen. Verder op de snelweg defensief gereden. Lekker rondom Apeldoorn gereden. Einde van een middag met een vriend wezen rijden over de dijk. Super vet kon alleen al snel niet meer. Had echt zoveel last van beide polsen en mijn rug. Moet echt wennen aan de houding en het vermogen. Vandaag ruim 200km gereden en morgen weer de motor terug brengen. Kom uiteindelijk op 120e aan kosten en het was het meer dan waard. Niet gek als je daarvoor mag rijden op een motor uit 2012 die 13K kost
![]()
Mooie brommer die gixxer.
Ik heb zelf in de zomervakantie ook een motor gehuurd, de nieuwe Suzuki GSR 750.
Wat een machtige machine was dat.
Volgend seizoen zelf kijken naar naar Kawasaki Z750, ongeveer dezelfde zithouding als op die GSR.
Ook ga ik ff proefrijden op een SS om die houding eens te proberen, maar de dingen die jij al noemde was ik zelf al een beetje huiverig voor.
Maar goed, toch zelf ook maar eens ervaren.
Deze wilde ik nog even delen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zWQpK6AM6RM]
Ik heb zelf in de zomervakantie ook een motor gehuurd, de nieuwe Suzuki GSR 750.
Volgend seizoen zelf kijken naar naar Kawasaki Z750, ongeveer dezelfde zithouding als op die GSR.
Ook ga ik ff proefrijden op een SS om die houding eens te proberen, maar de dingen die jij al noemde was ik zelf al een beetje huiverig voor.
Deze wilde ik nog even delen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zWQpK6AM6RM]
Blyatifull
Dat je last krijgt van je polsen is volgens mij normaal als je alleen een lesmotor gewend bent. De houding is anders, en de krachten zijn groter.
Imho moet je er gewoon aan wennen dat je meer moet klemmen met je knieën dan nodig was op de lesmotor. Dan verdwijnen de klachten vanzelf weer.
Ook zou, zoals al vermeld, het kunnen helpen om de koppeling/remhendel iets bij te stellen.
Imho moet je er gewoon aan wennen dat je meer moet klemmen met je knieën dan nodig was op de lesmotor. Dan verdwijnen de klachten vanzelf weer.
Ook zou, zoals al vermeld, het kunnen helpen om de koppeling/remhendel iets bij te stellen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Die Kawa Z750 is inmiddels wel behoorlijk verouderd vergeleken met zijn concurenten (kijk voor de grap eens naar het gewicht 230kg nat is zwaar voor de klasse)Phreak schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:47:
Mooie brommer die gixxer.
Deze wilde ik nog even delen![]()
![]()
![]()
![]()
[video]
Die GSR750 is ook een enorme tegenvaller kwa blok, vele verwachtingen van datzelfde compromis wat je ziet bij de GSXR750, alleen als GSR maakte dat blok de verwachtingen niet waar.
Als je in de ">600 <1000"klasse wil neuzen.
Streettriple
F800 reeks
FZ8
of nu de Brutale 675 (omgwtfisdiemooi)
Maar de Z750 en de GSR750 zijn echt de 2 machines die ik juist zou afraden te nemen
Er komt trouwens een opvolger van de Z750, de Z800
Dat zijn idd mooie machine's, alleen allemaal een beetje boven het budget van 4000-4500 euro voor de fiets.
Ik moet ook nog rekening houden met rond de 1000 euro aan kleding en helm.
In de toekomst wil ik een keer een dikke 1000 v-twin proberen van Aprilla of Ducati
In de toekomst wil ik een keer een dikke 1000 v-twin proberen van Aprilla of Ducati
Blyatifull
Verwijderd
vergeet je even de Superduke tut tut tutPhreak schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:27:
Dat zijn idd mooie machine's, alleen allemaal een beetje boven het budget van 4000-4500 euro voor de fiets.
en dat rode nijlpaard op die hakjes... arme arme motor dat 'ie bij dat soort mensen zit
And it goes BRAAAAAPP!
* Phreak gaat zich in een hoekje zitten schamenVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:29:
[...]
vergeet je even de Superduke tut tut tut
Blyatifull
Verwijderd
nou, er zijn wel meer dikke grote twins hoor.
TL / SV1000 van suzuki bijvoorbeeld.
Is gewoon dat ikzelf een zwak heb voor Superdukes.
Net als Speedtriples veranderen die dingen je in een soort Hooligan op wielen.
TL / SV1000 van suzuki bijvoorbeeld.
Is gewoon dat ikzelf een zwak heb voor Superdukes.
Net als Speedtriples veranderen die dingen je in een soort Hooligan op wielen.
Ga zeker nog wat motoren huren.Widow schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:39:
[...]
Hehe mooi manook handig dat je er snel achter komt dat je last krijgt van je polsen op deze motor, je hebt mensen die dat ding kopen voor 13k en er dan pas achter komen
ben je van plan een gixxer te gaan kopen, of ga je gewoon eerst een beetje allerlei soorten motoren uitproberen en zie je wel wat je koopt? Opzich, als je nog even een paar maandjes kan wachten is het einde motorseizoen en dan kan je vrij goed onderhandelen bij een motordealer. Die verkopen nauwelijks iets buiten het seizoen
Deze ga ik de volgende keer huren en volgend jaar wil ik de Gixxer kopen. Het probleem alleen is dat ik alleen de modellen vanaf 2005/2006 pas mooi vind. Budget is ongeveer 5000e dus het wordt nog goed zoeken. Wel zie ik in huren veel voordelen dus weet nog niet eens of ik wel ga kopen. Nu was ik 110e kwijt, heb 250km gereden en mocht op een motor van 13K rijden dus huren spreekt mij ook nog wel aan.
als je maar een ritje of 10-20 kan het aantrekkelijk zijn met de prijzen die je noemt.Versteegrob schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:07:
[...]
Ga zeker nog wat motoren huren. [afbeelding] Deze ga ik de volgende keer huren en volgend jaar wil ik de Gixxer kopen. Het probleem alleen is dat ik alleen de modellen vanaf 2005/2006 pas mooi vind. Budget is ongeveer 5000e dus het wordt nog goed zoeken.
Wel zie ik in huren veel voordelen dus weet nog niet eens of ik wel ga kopen. Nu was ik 110e kwijt, heb 250km gereden en mocht op een motor van 13K rijden dus huren spreekt mij ook nog wel aan.
als je kijkt naar wat een nieuwe fiets afschrijft op jaarbasis. en dan heb je geen kosten voor beurten enz.
en als hij buiten moet staan schrijf je helemaal hard af.
[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 19-09-2012 10:18 ]
Perfect verwoordDrivinUCrazy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:05:
Dat je last krijgt van je polsen is volgens mij normaal als je alleen een lesmotor gewend bent. De houding is anders, en de krachten zijn groter.
Ik had hetzelfde op mijn hornet. De houding is niet eens zo heel veel anders, maar doordat het optrekken en afremmen gewoon veel harder ging, hield ik aan de eerste ritjes wel wat spierpijn over. Na 2 weekjes was ik er volledig aan gewend om meer te klemmen.
Wel heb ik de koppelingshendel iets omhoog gezet omdat ik anders echt actief naar de koppelingshendel moest zoeken.
Wel heb ik de koppelingshendel iets omhoog gezet omdat ik anders echt actief naar de koppelingshendel moest zoeken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bah, vanochtend achterkant bijna kwijtgeraakt in bocht op natte weg. Mogelijk lag er olie/diesel (oprit A10, gebeurt nogal eens), maar voornaamste conclusie is dat ik toch zeer binnenkort de (te) oude banden onder m'n 'nieuwe' motor moet vervangen...
Oslik blyat! Oslik!
Voor meer van dat, neem een BT-023!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
BT-023 is echt helemaal niks mee. Doet het prima en ook in de regen.steveman schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:09:
Voor meer van dat, neem een BT-023!
No signature required.
Vervelend, dat zijn dure grapjes. Je hebt de Dunlop K555, Metzeler Marathon en Shinko voor jouw motor. Zelf hoor ik niets meer dan lof over de Dunlop banden.dion_b schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:25:
Bah, vanochtend achterkant bijna kwijtgeraakt in bocht op natte weg. Mogelijk lag er olie/diesel (oprit A10, gebeurt nogal eens), maar voornaamste conclusie is dat ik toch zeer binnenkort de (te) oude banden onder m'n 'nieuwe' motor moet vervangen...
Wel een beetje duur, €140 voor de achterband.
Het is vooral de achterband die me irriteert. Dat ding heeft zoveel profiel dat ik schat dat er minder dan 1k km mee gereden is. Maar het is wel 4 jaar oud, en glibbert iig alle kanten op 
Voor is wat kaal aan het worden, dus daar vind ik het minder jammer om te vervangen.
Voor is wat kaal aan het worden, dus daar vind ik het minder jammer om te vervangen.
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben een nieuw projectje begonnen kortgeleden, een Kawasaki Zephyr 550 opknappen en ombouwen tot iets dat op een caferacer moet gaan lijken. Klikkie voor een eerste stukje text & foto's 
Als iemand nog geniale tips & ideeën heeft voor hoe het aan te pakken, roep vooral!
Als iemand nog geniale tips & ideeën heeft voor hoe het aan te pakken, roep vooral!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik weet niet, altijd als ik die verhalen lees op MF van mensen die gewoon rondreden en op een rotonde onderuit gingen, zijn dat BT023 banden. Ik zou het iig nooit kopen door al die verhalen van mensen die onderuit gingen met die dingen.M3rcury schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:17:
[...]
BT-023 is echt helemaal niks mee. Doet het prima en ook in de regen.
Ik had op mn KTM een band uit 2005, 7 jaar oud dus. Op een lompe twin was dat echt geen succes, als ik wat te enthousiast terugschakelde (bij 100 in zn 2) blokkeerde dat malle ding gewoondion_b schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:44:
Het is vooral de achterband die me irriteert. Dat ding heeft zoveel profiel dat ik schat dat er minder dan 1k km mee gereden is. Maar het is wel 4 jaar oud, en glibbert iig alle kanten op
Droge banden zijn duurder dan nieuwe banden, vooral bij regen of troep op het wegdek glijdt dat lekker snel.
Aangezien je voorband ook slecht is zou ik ze lekker beide vervangen door eenzelfde type
Aangezien je voorband ook slecht is zou ik ze lekker beide vervangen door eenzelfde type
Nietusnietusnietus.M3rcury schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:17:
[...]
BT-023 is echt helemaal niks mee. Doet het prima en ook in de regen.
Jep, na de 1e paar ritten op mn gixxer had ik ook last van mn polsen, nu heb ik nergens meer last van na een dagje toeren. Wat goed helpt is om met je benen echt goed te klemmen en je bovenlichaam losjes te laten. Niet alleen stuur je dan veel beter, maar je krijgt ook minder last van allesVersteegrob schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:42:
[...]
Perfect verwoordVanmorgen de motor terug gebracht en had heerlijk gereden zonder last. Gewoon even wennen aan het type motor.
Vaak bu'j te bang!
Als je dan na een leuke rit de volgende dag flink spierpijn hebt op een plek waar je het nog nooit gehad hebt weet je dat je het goed doet-tom-562 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:49:
[...]
Jep, na de 1e paar ritten op mn gixxer had ik ook last van mn polsen, nu heb ik nergens meer last van na een dagje toeren. Wat goed helpt is om met je benen echt goed te klemmen en je bovenlichaam losjes te laten. Niet alleen stuur je dan veel beter, maar je krijgt ook minder last van alles
Precies. Ben ik ook van plan, iig voor er echt prut/sneeuw/ijs ligt. Moet me nog even verdiepen in keuze, maar een stel K555'jes lijken me vooralsnog geen slecht idee. Tot die tijd gewoon bochten traagjes nemen en doen alsof ik de bejaarde ben die mensen bij zo'n motor verwachtenTheZeroorez schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:30:
Droge banden zijn duurder dan nieuwe banden, vooral bij regen of troep op het wegdek glijdt dat lekker snel.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
zoiets als dit aan het maken?Chakotay schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:46:
Ik ben een nieuw projectje begonnen kortgeleden, een Kawasaki Zephyr 550 opknappen en ombouwen tot iets dat op een caferacer moet gaan lijken. Klikkie voor een eerste stukje text & foto's
http://www.wrenchmonkees....-kawasaki-zephyr-750.html
Vanochtend lekker op de motor naar mn werk dacht ik. Helemaal geen prik meer 
Zal wel een zekering zijn of iets dergelijks.
Zal wel een zekering zijn of iets dergelijks.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
[sarcasmodus]Kruipolie[/sarcasmodus].Chakotay schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:46:
Ik ben zelf altijd fan van zo min mogelijk in het zicht en een zo kaal mogelijk frame. Dus alle kabels, draadjes etc die overbodig zijn weghalen, nieuwe draadboom, nieuwe (kleine) accu etc etc.
Zoiets vind ik echt om te smullen.

http://www.bikeexif.com/triumph-bonneville-mono-racer
Verwijderd
tering die is echt chique!.
in ieder geval 1 van caferacers met de meeste classe die ik recentelijk gezien heb.
(epische site trouwens, kijk iedere dag voor de nieuwe toevoeging)
in ieder geval 1 van caferacers met de meeste classe die ik recentelijk gezien heb.
(epische site trouwens, kijk iedere dag voor de nieuwe toevoeging)
Bij mij helpt het juist om genoeg gas te geven zodat de rijwind je polsen ontlast-tom-562 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:49:
[...]
Jep, na de 1e paar ritten op mn gixxer had ik ook last van mn polsen, nu heb ik nergens meer last van na een dagje toeren. Wat goed helpt is om met je benen echt goed te klemmen en je bovenlichaam losjes te laten. Niet alleen stuur je dan veel beter, maar je krijgt ook minder last van alles
Ik was ook wel gecharmeerd van deze Honda Shadow:
Dat helpt idd ook heel goedKen. schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:54:
[...]
Bij mij helpt het juist om genoeg gas te geven zodat de rijwind je polsen ontlast
Vaak bu'j te bang!
Heeeeel erg vet!theHoff schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:10:
[...]
[sarcasmodus]Kruipolie[/sarcasmodus].
Ik ben zelf altijd fan van zo min mogelijk in het zicht en een zo kaal mogelijk frame. Dus alle kabels, draadjes etc die overbodig zijn weghalen, nieuwe draadboom, nieuwe (kleine) accu etc etc.
[afbeelding]
Enige wat ik jammer vind is dat de uitlaat een beetje lijkt op twee verbonden PVC buizen. Die exhaust wraps eromheen zoals je bij andere oude cafe racers ziet vind ik er beter uitzien.
Verwijderd
Die heat wrap zou het ook goed doen op project "Zeph 550"
maar wat is het plan Chakotay?
Bobber? Cafe racer?
Bobber? Cafe racer?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 11:43 ]
Dat bedoel ik dus. Er zwerven heel veel meningen rond, en dingen worden dan meteen voor waar aangenomen. Ik heb zelf nog nooit problemen met de bt-023 gehad.Widow schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:49:
[...]
Ik weet niet, altijd als ik die verhalen lees op MF van mensen die gewoon rondreden en op een rotonde onderuit gingen, zijn dat BT023 banden. Ik zou het iig nooit kopen door al die verhalen van mensen die onderuit gingen met die dingen.
Ik kan zelf bijvoorbeeld niet met michelins overweg, als ik dan op mf zeg dat ik de pilot power kut banden vind, wordt je gelijk de grond in gestampt dat je er geen verstand van hebt (terwijl ik echt op VEEL verschillende banden gereden heb). Het blijven gewoon meningen natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 20-09-2012 11:58 ]
No signature required.
Verwijderd
kwa banden is het ook persoonlijke smaak
maar je moet natuurlijk wel de juiste band monteren voor de motor.
Ik heb bijvoorbeeld ook die michelins Pilot road 2 op mijn Speedtriple gehad.
gingen lekker lang mee, maar ik moest niet te hard aan het gas komen anders ging ik dwars de bocht door.
of hard optrekken bij stoplichten, ipv wheely gleed slipte de achter kant dan vaker door (ik gooi al mijn gewicht naar voren bij snelle start, dus minder gewicht op achterwiel en mijn vering staat op standje keihard)
Is het dan een kut band, nee helemaal niet, ik deed er alleen niet mee waar die band voor gemaakt was...
Kwa BT, niets mis mee en het feit dat de michlines beter zijn in het nat, wil niet zeggen dat die bt slecht is in het nat.
maar je moet natuurlijk wel de juiste band monteren voor de motor.
Ik heb bijvoorbeeld ook die michelins Pilot road 2 op mijn Speedtriple gehad.
gingen lekker lang mee, maar ik moest niet te hard aan het gas komen anders ging ik dwars de bocht door.
of hard optrekken bij stoplichten, ipv wheely gleed slipte de achter kant dan vaker door (ik gooi al mijn gewicht naar voren bij snelle start, dus minder gewicht op achterwiel en mijn vering staat op standje keihard)
Is het dan een kut band, nee helemaal niet, ik deed er alleen niet mee waar die band voor gemaakt was...
Kwa BT, niets mis mee en het feit dat de michlines beter zijn in het nat, wil niet zeggen dat die bt slecht is in het nat.
Mooi ding!newbreed schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:29:
Ik was ook wel gecharmeerd van deze Honda Shadow:
[afbeelding]
Eentje waarmee ik vrij vaak samen ga touren, van een goede maat van me.
Al met al heeft het hem een goed jaar of twee gekost om deze om te bouwen van stock naar dit:
Jup, die stijl ongeveerVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:29:
[...]
zoiets als dit aan het maken?
http://www.wrenchmonkees....-kawasaki-zephyr-750.html
Kruipolie is erg nuttig inderdaad, een hamer ooktheHoff schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:10:
[...]
[sarcasmodus]Kruipolie[/sarcasmodus].
[afbeelding]
De uitlaatbochten wrappen zat ik ook aan te denken inderdaad, maar ik moet vooral eerst een nieuwe uitlaat vinden... Het plan is een caferacertje.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:36:
Die heat wrap zou het ook goed doen op project "Zeph 550"
Bobber? Cafe racer?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Leuk project Chakotay.
Ik heb ook een nieuwe project.
Heb mijn R1 verkocht en een R6 terug gekocht. Volgend jaar dus weer lekker SuperCup 600 rijden
Maar in de winter wil ik er een datalogger en een ander dashboard inzetten. Dat wordt dus lekker solderen in de kabelboom (oke oke stekkertjes maken om het erin te klikken
)
Dit moet erin:
Dashboard als vervanger van het huidige dashboard.

Datalogger systeem met GPS module.

GPS antenne.

En dan eigenlijk ook nog sensoren voor: gasstand, remstand, vering etc etc. Gewoon omdat het kan
Ik heb ook een nieuwe project.
Heb mijn R1 verkocht en een R6 terug gekocht. Volgend jaar dus weer lekker SuperCup 600 rijden
Maar in de winter wil ik er een datalogger en een ander dashboard inzetten. Dat wordt dus lekker solderen in de kabelboom (oke oke stekkertjes maken om het erin te klikken
Dit moet erin:
Dashboard als vervanger van het huidige dashboard.

Datalogger systeem met GPS module.

GPS antenne.

En dan eigenlijk ook nog sensoren voor: gasstand, remstand, vering etc etc. Gewoon omdat het kan
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
wat een prachtige motoren hierboven
Effe een ander vraagje
Welke zijtassen kunnen er op een CBF 125 gezet worden ?
Effe een ander vraagje
Welke zijtassen kunnen er op een CBF 125 gezet worden ?
Universele setje van Motodetail? Te krijgen bij Motorzoom/Louis.de. Heb dat setje ook op m'n GSX400X gehad, ook een kleine motor en dat ging best prima.
Vaak bu'j te bang!
Begin van de week lekker een paar daagjes naar de Moezel geweest. Super mooi weer gehad (stukken beter dan in Nederland in ieder geval!) en lekker gereden door de Eifel, Moezel en Westerwald
Mooi uitzichtje bij Piesport

Ook ergens aan de Moezel

Rondje over de Ring met mijn vriendin

Sloperij van die Ludolfs
Mooi uitzichtje bij Piesport

Ook ergens aan de Moezel

Rondje over de Ring met mijn vriendin

Sloperij van die Ludolfs
AVB... Check
Theorie... Check
Sedert 20 september 2012
AVD... Check!
Daffie heb zun motorraaibewijs!
Theorie... Check
Sedert 20 september 2012
AVD... Check!
Van harte!Daffie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:28:
AVB... Check
Theorie... Check
Sedert 20 september 2012
AVD... Check!
Ik heb het niet echt gevolgd, maar heb je al een motor, of iets op het oog?
Feli Dafmans!Exigence schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:28:
[...]
Van harte!
Ik heb het niet echt gevolgd, maar heb je al een motor, of iets op het oog?
@ Exigence: heb je onder een steen gezeten de laatste weken?
Dit topic is gesloten.
![]()