inderdaad. en als je dan eens op het asfalt begint te glijden schrik je er niet meer van en ga je door op offroad stand.mphilipp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:34:
[...]
Precies. Je wordt wat minder angstig van grind of zand op de weg
In principe kun je met elke motor overal komen, behalve in mul/diep zand en/of blubber. Dan moet je echt iets lichts hebben. Ook een parcours met grote stenen/keien en diepe kuilen is niet zo lekker met zo'n bankstel als ik heb. In Marokko een keer door een diepe kuil geweest en ik voelde de rand onder mijn hak door gaan... Gelukkig is het een ex-politie uitvoering met bashplate (kggggggg!) en spaakvelgen. Ik had er ook net nieuwe veren onder.
weg dan maar
[ Voor 88% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Auw, damn, dat deed vast zeer... Dat krijg je zonder absDaffie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:52:
Net een filmpje gezien op Dumpert, van een toch wel heel ziek lompe actie. klik.
De twee motoren die je op het begin ziet remmen netjes af, maar dan komt d'r een derde met een rotgang aan.. Had denk ik niet gerekend op die aanhanger. Desalniettemin best een klap!
Ik denk dat ABS hem niet gered had. ABS is geen superrem; alleen je wielen blokkeren niet. Die knuppel had gewoon niet zo hard moeten komen aanrijden. Het is een rare situatie, maar volledig te voorkomen als je gewoon niet als een imbeciel over de weg gaat. Dus gevalletje eigen schuld hele dikke bult op je voorhoofd ondanks je helm.BlackLabel01 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:10:
[...]
Auw, damn, dat deed vast zeer... Dat krijg je zonder abs
Dang! That definetely has to hurt a LOT!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik had gehoopt dat de smiley mijn sarcasme goed weer zou geven.mphilipp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:19:
[...]
Ik denk dat ABS hem niet gered had. ABS is geen superrem; alleen je wielen blokkeren niet
Ach...het was laat...BlackLabel01 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:37:
[...]
Ik had gehoopt dat de smiley mijn sarcasme goed weer zou geven.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maar ABS had de motor van de filmer misschien wel overeind gehouden. Misschien.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
zo, gisteren even geoefend (eerste maal op motor !) met de vervangmotor van mijn vriendin haar chopper.
De suzuki GS500E dus waarover ik het gisteren had (eergisteren had ik er enkel even op gezeten).
Wat rondjes gereden, motor wat gewoon geworden en wat in 1e versnelling gereden tot 35 km/u
Is me wel een stukje te klein om lang op te zitten (ben 1m85)
en héél gevoelig stuurtje, maar voor de rest, best een leuk motoortje
bij een motorzaak een honda cbr 500 gezien van 2002 met 22000km voor 1700 euro, met 1j garantie.
Is deze ietsje groter en een goede (beginners)motor ?
Ik heb ook een mooie transalp gezien , wel particulier
Prijs 3250 (wel nog maar 18000 km en ziet er zeer goed uit op de foto's)
De suzuki GS500E dus waarover ik het gisteren had (eergisteren had ik er enkel even op gezeten).
Wat rondjes gereden, motor wat gewoon geworden en wat in 1e versnelling gereden tot 35 km/u
bij een motorzaak een honda cbr 500 gezien van 2002 met 22000km voor 1700 euro, met 1j garantie.
weg dan maar
[ Voor 78% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]
Ik ga binnenkort aan de slag met deze dual headlight conversion mod. Ik heb alle benodigde spullen al, nu alleen nog tijd en zin vinden. Ik zal jullie tegen die tijd laten weten hoe het gaat, wellicht bijgestaan met wat pictures.!
[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 13-09-2012 09:14 ]
https://freight.associates
Verwijderd
Je zal een CBF bedoelen, en ja hoor prima beginners motor. Is ook populair bij rijschoolhouders geweest dat zegt denk ik genoeg.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:42:
zo, gisteren even geoefend (eerste maal op motor !) met de vervangmotor van mijn vriendin haar chopper.
die Transalp die je hebt gevonden, welk bouwjaar is dat?
Ter info:
http://www.mag-nl.org/cms...id=102&cntnt01returnid=15
http://www.mag-nl.org/cms...id=101&cntnt01returnid=61
http://www.mag-nl.org/cms...id=102&cntnt01returnid=15
http://www.mag-nl.org/cms...id=101&cntnt01returnid=61
And it goes BRAAAAAPP!
Dat zijn berichten van 2 maanden geleden, volgens mij is de hele wereld al lang op de hoogte van deze berichten?
Dat kan je,je afvragen als je sommige mensen hoort/leest.Tankiej schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:53:
[...]
Dat zijn berichten van 2 maanden geleden, volgens mij is de hele wereld al lang op de hoogte van deze berichten?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb een irritant probleempje met mijn remmen; bij lagere snelheden en rustig remmen gaat het wat schokkerig... alsof niet de hele remschijf even goed gebruikt wordt. Ik heb geen trillingen in het stuur of een vaag gevoel in de remhendel, de schijven zijn voldoende dik en niet krom, blokjes zijn zo'n 6000km oud en bij hard remmen lijkt er niets aan de hand. Zelfde met het balhoofd; geen speling.
Ik zie ook geen vlekken of verkleuringen op de schijven... maar zouden ze toch aan vervanging toe zijn?
De remolie moet nog eens vervangen worden, maar het wisselende remvermogen komt precies overeen met de draaisnelheid van het voorwiel... lijkt mij dat de olie er weinig mee te maken heeft...
Ik zie ook geen vlekken of verkleuringen op de schijven... maar zouden ze toch aan vervanging toe zijn?
De remolie moet nog eens vervangen worden, maar het wisselende remvermogen komt precies overeen met de draaisnelheid van het voorwiel... lijkt mij dat de olie er weinig mee te maken heeft...
Careful. We don't want to learn from this.
Verwijderd
Van 2007 denk ik (kan het hier niet raadplegen)Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:22:
[...]
Je zal een CBF bedoelen, en ja hoor prima beginners motor. Is ook populair bij rijschoolhouders geweest dat zegt denk ik genoeg.
die Transalp die je hebt gevonden, welk bouwjaar is dat?
en de Honda is de CB500.
Is deze groter dan de GSE500 qua zithouding en beenruimte ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 11:50 ]
Hoe heb je dat gecontroleerd? Want mij klinkt het in de oren dat ze toch net niet 100% recht meer zijn. Lijkt me persoonlijk de meest logische conclusie.Leg er anders eens een winkelhaak langs en schijn er met zaklamp tegenaan. Zie je licht dan kan het zijn dat ze toch net een beetje krom zijn. Geen drama, wel irritant. Ik heb hetzelfde, zou ze kunnen laten afdraaien, maarja..JaltaH schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:35:
de schijven zijn voldoende dik en niet krom
schijnen iets groter te zijn. maar met 1,95 kon ik lekker op de gs zitten. en zelfs met 2m heb ik ermee zien rijden. heb je niet gewoon een beroerde motorbroek?Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:46:
[...]
Van 2007 denk ik (kan het hier niet raadplegen)
en de Honda is de CB500.
Is deze groter dan de GSE500 qua zithouding en beenruimte ?
en die helm schijnt niet alles te zijn. moeilijk aan te komen en een gewone spiegel heeft beter zicht.
[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 13-09-2012 12:14 ]
Toch krom.JaltaH schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:35:
de schijven zijn voldoende dik en niet krom
Getest met voorwiel van de grond, iets tegen de vorkpoten klemmen, langs de schrijven en draaien met het voorwiel... het zag er allemaal nog goed uit, maar die methode is inderdaad niet heel erg nauwkeurig.
Ik zal die van theHoff nog eens proberen, en toch maar eens zoeken naar nieuwe schijven...
[ Voor 7% gewijzigd door JaltaH op 13-09-2012 14:29 ]
Careful. We don't want to learn from this.
Vandaag lek gereden op de snelweg, behoorlijk irritant, want zonder luchtdruk in de achterband gaat ie behoorlijk zwabberen op de afrit.
Timing is ook behoorlijk rot, zaterdagmorgen zou ie op de trailer meegaan een weekendje Cochem in. Maar de bandenboer heeft nog een MPR3CT liggen en hij kon nog wel een gaatje maken in zijn planning om het weekendje nog mogelijk te maken. Wat een topvent!
Wel jammer, de band zit er nog geen 10k km onder.
Timing is ook behoorlijk rot, zaterdagmorgen zou ie op de trailer meegaan een weekendje Cochem in. Maar de bandenboer heeft nog een MPR3CT liggen en hij kon nog wel een gaatje maken in zijn planning om het weekendje nog mogelijk te maken. Wat een topvent!
Wel jammer, de band zit er nog geen 10k km onder.
[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 13-09-2012 19:03 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dus jij rijdt mee de 22ste?ROFLASTC schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:11:
[...]
Dat kan je,je afvragen als je sommige mensen hoort/leest.
Join the club _Apache_.
Had in schotland nieuwe achterband BT23 eronder laten leggen. Hij heeft het wel geteld 4 dagen uitgehouden.
Kon hem in nederland na slechts 1000km later vervangen voor een nieuwe
Heb de halve spijker nog als aandenken. Ik weet niet wat het is, maar nieuwe banden trekken bij mij altijd metaal aan motor en auto.
Had in schotland nieuwe achterband BT23 eronder laten leggen. Hij heeft het wel geteld 4 dagen uitgehouden.
Heb de halve spijker nog als aandenken. Ik weet niet wat het is, maar nieuwe banden trekken bij mij altijd metaal aan motor en auto.
Lang leve binnenbanden, voor 19eu is het weer volledig luchtdicht
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
inderdaad de kans is het grootste de eerste 2500km volgens mij.Guiding schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:28:
Join the club _Apache_.
heb gelukkig les gehad met een lekke voorband zonder het te weten. maar toen laatst achter was voelde je hem wel wat zoeken.
alleen jammer dat je daar niet even een propje in kan zetten.Widow schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:38:
Lang leve binnenbanden, voor 19eu is het weer volledig luchtdicht
Propje mag toch niet meer tegenwoordig?
Is het trouwens mogelijk dat ik op mijn AVB (en later eventueel AVD) afgekeurd kan worden door mijn zithouding? Ik heb namelijk een beetje kromme zit/staan houding ondanks dat ik dit probeer te corrigeren wanneer ik het merk, is het zichtbaar aan de zithouding op de motor. Aangezien ik een beetje kettergek word van de constante opmerkingen dat ik rechter moet zitten e.d. vraag ik me dit af.
Dit omdat ik dus constant hoor dat ik niet ontspannen rijd en teveel naar beneden kijk (lijkt zo door m'n helm) terwijl dit gewoon niet waar is.
Is het trouwens mogelijk dat ik op mijn AVB (en later eventueel AVD) afgekeurd kan worden door mijn zithouding? Ik heb namelijk een beetje kromme zit/staan houding ondanks dat ik dit probeer te corrigeren wanneer ik het merk, is het zichtbaar aan de zithouding op de motor. Aangezien ik een beetje kettergek word van de constante opmerkingen dat ik rechter moet zitten e.d. vraag ik me dit af.
Dit omdat ik dus constant hoor dat ik niet ontspannen rijd en teveel naar beneden kijk (lijkt zo door m'n helm) terwijl dit gewoon niet waar is.
er is er is kans dat eens in de veel tijd een prop sneuvelt. dus daarom doen dealers het niet meer. en als je op een nieuwe band meer kan pakken en als hij lek is een nieuwe kan verkopen.Gideonnn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:07:
maar zelf eens een band gepropt maar niks mee aan de hand.
net zoals met binnenbanden ze vroeger weleens geplakt werden en tegenwoordig vervangen.
Naar mijn weten niet, tenzij het natuurlijk extreem raar is, bijvoorbeeld bijna staan of juist helemaal liggen. Als je een beetje krom zit kun je daar volgens mij niet op afgekeurd worden... Zolang je maar gewoon goed overal bij kunt (zowel met handen en voeten), je normaal je stuur kunt draaien en je daadwerkelijk gebruik kunt maken van je spiegels, kunnen ze je weinig maken dunkt me.Gideonnn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:07:
Hangt denk ik een beetje af van hoe hard je er mee gaat. Voor woon-werk met een maximale snelheid van bijvoorbeeld 140km/u lijkt het mij niet zo'n probleem. Voor een sport motor waar weleens 280km/u mee gereden wordt moet ik er niet aan denken dat er een zwak punt in de band zit.DECOY88 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:38:
[...]
er is er is kans dat eens in de veel tijd een prop sneuvelt. dus daarom doen dealers het niet meer. en als je op een nieuwe band meer kan pakken en als hij lek is een nieuwe kan verkopen.
maar zelf eens een band gepropt maar niks mee aan de hand.
net zoals met binnenbanden ze vroeger weleens geplakt werden en tegenwoordig vervangen.
Ik merk sinds zojuist dat mijn knipperlicht raar aan't doen is! Ik denk dat het met het relais te maken heeft maar ik weet het niet zeker... Heb even een filmpje gemaakt en op m'n public dropbox folder gezet. Op 00:12 zet ik de knipper aan, en dan hoor je als het ware de knipperlichten aan 'zwengelen'. Beetje raar. Weet iemand
- Wat het is
- Waar het zit
- Hoe ik het oplos?
- Wat het is
- Waar het zit
- Hoe ik het oplos?
klopt. en nu hebben ze het er gewoon helemaal uitgegooid. en kan je het op eigen verantwoording doen.(zoals wel meer noodreparaties)PilatuS schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:04:
[...]
Hangt denk ik een beetje af van hoe hard je er mee gaat. Voor woon-werk met een maximale snelheid van bijvoorbeeld 140km/u lijkt het mij niet zo'n probleem. Voor een sport motor waar weleens 280km/u mee gereden wordt moet ik er niet aan denken dat er een zwak punt in de band zit.
toevallig led knippers erop gezet? dan moet je ofwel weerstanden ertussen hangen of een led knipperrelais.Daffie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:06:
Ik merk sinds zojuist dat mijn knipperlicht raar aan't doen is! Ik denk dat het met het relais te maken heeft maar ik weet het niet zeker... Heb even een filmpje gemaakt en op m'n public dropbox folder gezet. Op 00:12 zet ik de knipper aan, en dan hoor je als het ware de knipperlichten aan 'zwengelen'. Beetje raar. Weet iemand
- Wat het is
- Waar het zit
- Hoe ik het oplos?
Nee, da's het rare. Toen ik hem kocht was het er nog niet, en nu ineens wel. Is de relais het dan aan't begeven ofzo?DECOY88 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:28:
[...]
toevallig led knippers erop gezet? dan moet je ofwel weerstanden ertussen hangen of een led knipperrelais.
doen je knippers voor het nog?Daffie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:30:
[...]
Nee, da's het rare. Toen ik hem kocht was het er nog niet, en nu ineens wel. Is de relais het dan aan't begeven ofzo?
je dashboard lampje?
al met bedrading geknoeid voor je verlichting?
Jep, alle knippers doen het nog.DECOY88 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:32:
[...]
doen je knippers voor het nog?
je dashboard lampje?
al met bedrading geknoeid voor je verlichting?
Dashboard lampje brandt ook, maar ook met vertraging zegmaar. Als ik de knipper aanzet dan gaat het dashboard lampje zachtjes branden en dan steeds iets harder tot vol vermogen, over een verloop van ong. 1 seconde. Maar na de 1e 'knipper' blijft ie het gewoon goed doen. Ik heb ook een wat uitgebreider filmpje gemaakt, zie hier (Heb het filmpje net in de public folder gezet en hij's 213MB groot dus uploaden kan even duren...uploaden is klaar).
Edit: En nee, niet geknoeid met bedrading. Niet de knipperbedrading in ieder geval.
[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 13-09-2012 22:47 ]
Controleer je massa punten eens en maak die eens schoon, kan heel goed zijn dat je daardoor dit soort problemen kan krijgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik denk het niet. Denk je niet dat je last gaat krijgen van je rug op langere ritten? Misschien is een losse rugprotector een idee. Zoeen met geïntegreerde niergordel. Zo'n ding dwingt je rug recht zonder dat je er moeite voor moet doen.Gideonnn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:07:
Lijkt me sowieso een goed idee om hier iets mee/tegen te doen. Klinkt als iets waar je nog last van zou kunnen krijgen. En dan is het te laat. Maar goed, ik ken de achtergrond niet. Als ik te voorbarig ben, is dat niet expres.
Dat probleem heb ik ook. Probeer er gewoon zoveel mogelijk op te letten. Uiteindelijk maak je de bochten mooier als je met gestrekte armen op de motor zit, en het zit eigenlijk gewoon fijner. Een instructeur gaf me nog de tip om een niergordel te dragen, zodat je gedwongen wordt meer rechtop te zitten. Maar uiteindelijk ben ik met eigen discipline rechterop gaan zitten. Gewoon aanwennen dus.Gideonnn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:07:
Afkeuren op examen zal wel niet, denk ik, tenzij je daardoor er een potje van maakt, maar je zal het geheid te horen krijgen van je examinator.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Ik snap inderdaad dat het niet goed is om geen correcte houding te hebben tijdens het zitten (op de motor), daarom heb ik er dus ook mensendieck begeleiding voor gehad. Nu heeft dat wel geholpen en probeer ik zo recht mogelijk te zitten, maar om volgens de instructeur recht te zitten moet ik letterlijk m'n kruis tegen de tank duwen en m'n armen helemaal strekken. Als ik op deze manier zit is het niet alleen bijzonder oncomfortabel, maar ook nog eens gevaarlijk aangezien ik onnatuurlijk ver naar voren zit en dit geeft echt een vervelend balans-gevoel waardoor ik sneller om dreig te vallen.
Ook is mijn rug tijdens AVB lesuren en examen mijn minst grote zorg, aangezien ik zo snel mogelijk wil slagen om daarna mijn eigen manier van zitten te vinden. Ik snap dat het misschien handiger is om recht te zitten, maar in ieder geval fijn om te weten dat ik er niet op afgekeurd zal worden.
Ook is mijn rug tijdens AVB lesuren en examen mijn minst grote zorg, aangezien ik zo snel mogelijk wil slagen om daarna mijn eigen manier van zitten te vinden. Ik snap dat het misschien handiger is om recht te zitten, maar in ieder geval fijn om te weten dat ik er niet op afgekeurd zal worden.
yup
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb geleerd om zo te zitten: 'er moet nog een vuist tussen je kruis en de tank passen'. Dus niet letterlijk tegen de tank, maar net een beetje er vanaf.Gideonnn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:19:
Ik snap inderdaad dat het niet goed is om geen correcte houding te hebben tijdens het zitten (op de motor), daarom heb ik er dus ook mensendieck begeleiding voor gehad. Nu heeft dat wel geholpen en probeer ik zo recht mogelijk te zitten, maar om volgens de instructeur recht te zitten moet ik letterlijk m'n kruis tegen de tank duwen en m'n armen helemaal strekken. Als ik op deze manier zit is het niet alleen bijzonder oncomfortabel, maar ook nog eens gevaarlijk aangezien ik onnatuurlijk ver naar voren zit en dit geeft echt een vervelend balans-gevoel waardoor ik sneller om dreig te vallen.
Maar het kan natuurlijk ook dat jij gewoon te groot/klein bent voor de lesmotor. Dat komt vaker voor.. Dat moet een examinator, en zeker een instructeur, ook wel snappen
When something's too good to be true, it usually is.
Dus waar moet ik specifiek op letten als iemand mij een R1 uit 2009 aanbiedt, met 8000 km's, inclusief leuke opties als Akrapovic uitlaten, voor € 4.000.
Bij yamaha weet ik dat de rode sleutel aanwezig moet zijn, maarr... what else?
Dus waar moet ik specifiek op letten als iemand mij een R1 uit 2009 aanbiedt, met 8000 km's, inclusief leuke opties als Akrapovic uitlaten, voor € 4.000.
Alle kentekenpapieren, motor moet op de naam van diegene staan, framenummer moet overeenkomen, eventueel origineel aankoopsbewijs.Throduss schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:32:
When something's too good to be true, it usually is.
Maar ik zou eerst om het kenteken vragen en checken of de motor niet als gestolen staat geregistreerd
Zo ja, gelijk politie inlichten.
Heb al even op kenteken gezocht, de motor staat niet als gestolen geregistreerd.
Is inderdaad wel een héééle lichte prijs voor zo'n bouwjaar en kilometrage. Probleem is alleen dat niet alleen met de administratieve gegevens gesjoemeld kan zijn. Je kunt nog zo goed kenteken, tenaamstelling, framenummer, etc. checken, maar voor hetzelfde geld zit er om de een of andere reden een peperdure reparatie aan te komen die hij nu met huis-tuin en keuken truucjes nog even kan uitstellen...Zodat jij over een maand met de kosten zit. Even een worst case scenario, maar deze met deze aanbieding/prijs verhouding is dat scenario redelijk aanwezig vind ik.
Kan ook nog inderdaad.. Of heeft een crash gehad, is nu van de buitenkant gefixt en probeert er snel af te komen.
Ik zou het niet doen in ieder geval
Ik zou het niet doen in ieder geval
[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 14-09-2012 10:19 ]
Ja, of gewoon een Nigeriaanse prins. Heb ooit eens gemailed naar een GSXR600 K4 anniversary edition (dus met andere kleurstelling en opgepimpt Yoshimura spul) voor 3900 euro. Nederlandse advertentie, kenteken was ook legit. Kreeg alleen de bekende Engelstalige mail terug dat meneer op een booreiland zat en nu uit het land was 
Een R1 uit 2009 voor dat geld kan gewoon niet, dat moet richting het dubbele gaan imo
Een R1 uit 2009 voor dat geld kan gewoon niet, dat moet richting het dubbele gaan imo
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 14-09-2012 10:22 ]
Vaak bu'j te bang!
en toen ging je googlen en toen kwam je dezelfde foto's tegen.-tom-562 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:21:
Ja, of gewoon een Nigeriaanse prins. Heb ooit eens gemailed naar een GSXR600 K4 anniversary edition (dus met andere kleurstelling en opgepimpt Yoshimura spul) voor 3900 euro. Nederlandse advertentie, kenteken was ook legit. Kreeg alleen de bekende Engelstalige mail terug dat meneer op een booreiland zat en nu uit het land was
oftewel een advertentie met gejatte foto's en je mag op vage manieren betalen om hem te "krijgen".
Zo, ze staat bij de dealer voor een inspectiebeurtje. Daarna met de bus terug naar huis, in mijn motorjas natuurlijk. (Mijn broek en laarzen had ik in een draagtas gedaan) Mensen kijken je dan echt aan alsof ze water zien branden. Is het zo gek als er iemand een fluorescerende motorjas aan heeft? En voor de slimmerikken, ik had nog gewoon een spijkerbroek en sportschoenen aan.
Morgen het spelletje in ieder geval nog een keertje, maar dan andersom. In pak met de bus naar de dealer.
(ik had er ook op kunnen wachten, of even met een demo gaan rijden, maar toevallig komt me dat vandaag slecht uit. Volgende keer ga ik wel eens even toeren met een demo
)
Morgen het spelletje in ieder geval nog een keertje, maar dan andersom. In pak met de bus naar de dealer.
(ik had er ook op kunnen wachten, of even met een demo gaan rijden, maar toevallig komt me dat vandaag slecht uit. Volgende keer ga ik wel eens even toeren met een demo
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb even een afspraak gemaakt bij een Motoport hier in de buurt voor een gratis najaarscheck. Ik ben benieuwd wat ze allemaal vinden 
Normaal ga ik nooit naar Motoport voor onderhoud etc, maar het is toch gratis zolang ik verder niks laat doen.
Ondertussen dan even koffie naar binnen werken en motoren bekijken
Normaal ga ik nooit naar Motoport voor onderhoud etc, maar het is toch gratis zolang ik verder niks laat doen.
Zit je dan nergens aan vast? En wat zijn die 50 punten? Je kan verlichting checken zien als 1 punt, maar ook elk lampje als 1 los punt zien (4x richtingaanwijzer, dim- en grootlicht, achterlicht en remlicht. dat zijn er alTankiej schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:55:
Ik heb even een afspraak gemaakt bij een Motoport hier in de buurt voor een gratis najaarscheck. Ik ben benieuwd wat ze allemaal vinden
Nope je zit nergens aan vast, ze hopen natuurlijk dat je zegt: 'oh, fix het maar!'. Maar je krijgt gewoon een checklist mee met wat zij vinden dat niet goed is (hoorde ik van iemand anders). Het schijnt gewoon een uitgebreide BRAVOK check te zijn.Serotonine schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:40:
[...]
Zit je dan nergens aan vast? En wat zijn die 50 punten? Je kan verlichting checken zien als 1 punt, maar ook elk lampje als 1 los punt zien (4x richtingaanwijzer, dim- en grootlicht, achterlicht en remlicht. dat zijn er al.
Ook hopen ze waarschijnlijk dat je tijdens de check even de winkel in loopt en eventueel nieuwe handschoenen of iets dergelijks koopt, omdat je er dan toch bent.
Dat zei ik ook al, hoe komen ze ooit op 50 punten, tellen ze elk remblokje ook als 1 punt? Maar ik heb geen idee, zal er dinsdag achter komen!
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 14-09-2012 11:48 ]
Waarschijnlijk een oudje, maar ik ging stuk na 2:00
Die gast met z'n crosser die een heuvel probeert op te komen maar iets te enthousiast is. 3 Fails achter elkaar
Die gast met z'n crosser die een heuvel probeert op te komen maar iets te enthousiast is. 3 Fails achter elkaar
weg dan maar
[ Voor 95% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]
Zelf heb ik de najaarscheck voor aankomende maandag staan. Eens kijken hoe mijn oudje het jaar is doorgekomenTankiej schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:44:
[...]
Nope je zit nergens aan vast, ze hopen natuurlijk dat je zegt: 'oh, fix het maar!'. Maar je krijgt gewoon een checklist mee met wat zij vinden dat niet goed is (hoorde ik van iemand anders). Het schijnt gewoon een uitgebreide BRAVOK check te zijn.
Ook hopen ze waarschijnlijk dat je tijdens de check even de winkel in loopt en eventueel nieuwe handschoenen of iets dergelijks koopt, omdat je er dan toch bent.
Dat zei ik ook al, hoe komen ze ooit op 50 punten, tellen ze elk remblokje ook als 1 punt? Maar ik heb geen idee, zal er dinsdag achter komen!
weg dan maar
[ Voor 79% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]
Je kunt voor nog geen €200 een aankoopkeuring laten doen. Er zijn lui die dat doen, onafhankelijk van een garage. Je zou met de verkoper kunnen afspreken de kosten te delen. Als je 'm niet koopt, heeft hij een mooi rapport dat het een goede motor is. En als het een wrak blijkt te zijn, dan heb je leergeld betaald, maar geen €4000...Throduss schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:32:
't Klinkt meer als een advertentie welke voorzien is van de foto's van een andere advertentie waarbij de plaatser van deze advertentie niet eens de eigenaar is.
Een 2009 R1 (RN22) voor 4K....
't Dubbele en je zit méér in de richting van de goedkoopste (100% rijdbare) schadefietsen of een overjarige 2008 (RN19).
Normaal gaan die fietsen nog weg voor ~11K bij een dealer (nieuwprijs lag toen nog op 16,5K), Particulieren doen daar weinig voor onder qua startprijs.
Een 2009 R1 (RN22) voor 4K....
Normaal gaan die fietsen nog weg voor ~11K bij een dealer (nieuwprijs lag toen nog op 16,5K), Particulieren doen daar weinig voor onder qua startprijs.
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 14-09-2012 19:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ah ok! Ik wilde ook op maandag, maar dan is de Motoport waar ik heen ga dichtUTwizard schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:39:
[...]
Zelf heb ik de najaarscheck voor aankomende maandag staan. Eens kijken hoe mijn oudje het jaar is doorgekomenBijna 3500 km gereden sinds de laatste beurt dus er zal ongetwijfeld wat vervangen moeten worden.
Om de hoeveel km doe jij een beurt dan? Bij mijn SV staat er normaal 8k km voor, maar iedereen maakt er 10k km van. Ik heb nu +/- 2500km gereden sinds een beurt, ik verwacht niet dat er iets aan vervangen moet worden.. Maar als ik de verhalen van anderen hoor, dan zeggen ze altijd dat er iets aan vervangen moet worden
Motorrijders hebben toch altijd een houding van die van mij moet groter zijn dan die van jou...Guiding schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:28:
Join the club _Apache_.
dus uh... kom maar op met je spijker
https://fbcdn-sphotos-b-a...29729029_1503344787_o.jpg
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Sowieso ambitieus om een bt023 te nemen in Schotland. Bagger in de regen... En het regent wel eens in Schotland!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik bied een complete bandenlepel._Apache_ schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:09:
[...]
Motorrijders hebben toch altijd een houding van die van mij moet groter zijn dan die van jou...
dus uh... kom maar op met je spijker![]()
https://fbcdn-sphotos-b-a...29729029_1503344787_o.jpg
Net een stukje wezen rijden, krijg ik ineens een foutcode op het dashboard. Thuis uitgelezen, STVA stuk (Secundairy Throttle Valve Actuator
), 1 of ander stappenmotortje. Suzuki kan het officieel niet repareren, ja, complete gaskleppenhuis vervangen á 1300 euro
Gelukkig staat er een goede DIY op het internet!
http://stva.bean-fw.net/index.html#top
Gelukkig staat er een goede DIY op het internet!
http://stva.bean-fw.net/index.html#top
Vaak bu'j te bang!
Ik had met de auto een keer een boutje erin...m8 volgens mij. Reed niet zo lekker en de volgende dag was ie leeg gelopen.
bied m12x30 in een autoband die tikte behoorlijkmphilipp schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:13:
[...]
Ik had met de auto een keer een boutje erin...m8 volgens mij. Reed niet zo lekker en de volgende dag was ie leeg gelopen.
@ _Apache_ jij wint, no contest
http://bijl5.home.xs4all.nl/20120915_202643.jpg
@ steveman, tja het was vrijdag middag half 5, dus ik was maar wat blij dat ze me uberhaupt nog wilde helpen. Dan neem je hetgeen ze hebben voor lief. Heb er trouwens verder geen problemen mee ondervonden. In schotland toch zwaar bepakt gereden dus dan rijd je sowieso voorzichtiger/anders. In nederland nog geen problemen gehad, Mijn gsx 1400 is redelijk koppelhappy dus rijd sowieso wat rustiger in de regen.
http://bijl5.home.xs4all.nl/20120915_202643.jpg
@ steveman, tja het was vrijdag middag half 5, dus ik was maar wat blij dat ze me uberhaupt nog wilde helpen. Dan neem je hetgeen ze hebben voor lief. Heb er trouwens verder geen problemen mee ondervonden. In schotland toch zwaar bepakt gereden dus dan rijd je sowieso voorzichtiger/anders. In nederland nog geen problemen gehad, Mijn gsx 1400 is redelijk koppelhappy dus rijd sowieso wat rustiger in de regen.
Zo, de dual headlight mod is gelukt! Ik zal vanavond even foto's posten, ben nu niet thuis.
Maar aangezien ik toch zo'n beetje alle kappen eraf had, heb ik meteen even naar het knipperlicht relais gekeken, die is het echt aan't begeven. Nou wil ik best een nieuwe kopen maar ik kan in de service manual nergens vinden wat de artikel code is! En als ik op internet ga zoeken weet ik dus niet welke ik moet hebben.
Weet iemand uberhaupt een adresje waar ze dat soort dingen veel hebben? Moet ik dan gewoon een motorgarage/winkel á la motoport hebben o.i.d.?
Edit: Nou ben ik bijvoorbeeld op 24mx.nl aan't kijken, en dan hebben ze o.a. deze, en deze. Kwa vorm en aansluitingen komen ze allebei overeen met wat ik nu heb, maar welke moet ik nou hebben
.
Maar aangezien ik toch zo'n beetje alle kappen eraf had, heb ik meteen even naar het knipperlicht relais gekeken, die is het echt aan't begeven. Nou wil ik best een nieuwe kopen maar ik kan in de service manual nergens vinden wat de artikel code is! En als ik op internet ga zoeken weet ik dus niet welke ik moet hebben.
Weet iemand uberhaupt een adresje waar ze dat soort dingen veel hebben? Moet ik dan gewoon een motorgarage/winkel á la motoport hebben o.i.d.?
Edit: Nou ben ik bijvoorbeeld op 24mx.nl aan't kijken, en dan hebben ze o.a. deze, en deze. Kwa vorm en aansluitingen komen ze allebei overeen met wat ik nu heb, maar welke moet ik nou hebben
[ Voor 30% gewijzigd door Daffie op 16-09-2012 13:15 ]
1e kan. en de 2e is voor 6V oude motoren en brommers. <1980 dacht ik.Daffie schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:11:
Zo, de dual headlight mod is gelukt! Ik zal vanavond even foto's posten, ben nu niet thuis.
Edit: Nou ben ik bijvoorbeeld op 24mx.nl aan't kijken, en dan hebben ze o.a. deze, en deze. Kwa vorm en aansluitingen komen ze allebei overeen met wat ik nu heb, maar welke moet ik nou hebben.
wat voor motor heb je?
alle onderdelen op www.cmsnl.com
Op die website kan ik niet echt iets vinden.
Het gaat om een Kawa ZX-6R 2005 (volgens mij heet'ie dan ZX636C of ZX636-C1).\
Maar dan ga ik gewoon voor die ene waarvan jij zegt dattie kan. Mocht ie toch niet goed zijn dan hanteren zij een 60 dagen terug policy. En anders pech, die ~9 euro...
Thanks!
Edit: Hmm, ze vragen 9 euro (!!!) Om dat kreng op te sturen! Dan wordt 'ie ineens bijna 2x zo duur...
Maar dan ga ik gewoon voor die ene waarvan jij zegt dattie kan. Mocht ie toch niet goed zijn dan hanteren zij een 60 dagen terug policy. En anders pech, die ~9 euro...
Thanks!
Edit: Hmm, ze vragen 9 euro (!!!) Om dat kreng op te sturen! Dan wordt 'ie ineens bijna 2x zo duur...
[ Voor 14% gewijzigd door Daffie op 16-09-2012 14:43 ]
Vanochtend nog een lekker ritje gemaakt, zonnetje scheen, beetje wind, niet te warm of te koud, volgens mij vloog heel motorrijdend Nederland uit, ik ben een hoop motoren tegengekomen 
Ik verwacht zo rond de 4000 kilometer in het jaar te rijden (dit is het eerste jaar dat ik motor rijd), dus ik was van plan ieder jaar zo in het begin of halverwege de herfst een beurt te laten doen. Vorig jaar heeft de ZX6R in oktober / november een grote beurt gehad, dus die periode houd ik gewoon aanTankiej schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:25:
[...]
Ah ok! Ik wilde ook op maandag, maar dan is de Motoport waar ik heen ga dicht
Om de hoeveel km doe jij een beurt dan? Bij mijn SV staat er normaal 8k km voor, maar iedereen maakt er 10k km van. Ik heb nu +/- 2500km gereden sinds een beurt, ik verwacht niet dat er iets aan vervangen moet worden.. Maar als ik de verhalen van anderen hoor, dan zeggen ze altijd dat er iets aan vervangen moet worden
27002-0006Daffie schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:39:
Op die website kan ik niet echt iets vinden.
Thanks!
Is het kawa nummer
No signature required.
@M3rcury: Thanks! Daar kan ik wat verder mee zoeken, hoewel mijn schoonvader zei dat ze die dingen ook gewoon bij Bogamat/Brezan hebben.
Anyways, ik had beloofd dat ik nog wat plaatjes zou posten over de dual headlight mod, dus hier komen ze:
Plaatjes zijn clickable!
Alleen stadslicht (nothing new here)

Dimlicht

Dimlicht in 't donker

Groot licht

Groot licht in 't donker

Euh, nog een groot licht
Anyways, ik had beloofd dat ik nog wat plaatjes zou posten over de dual headlight mod, dus hier komen ze:
Plaatjes zijn clickable!
Alleen stadslicht (nothing new here)

Dimlicht

Dimlicht in 't donker

Groot licht

Groot licht in 't donker

Euh, nog een groot licht
[ Voor 7% gewijzigd door Daffie op 16-09-2012 22:23 ]
weg dan maar
[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:00 ]
Rij door dan...
And it goes BRAAAAAPP!
weg dan maar
[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:00 ]
Je tonk is vol. Leegrijden die handel!
weg dan maar
[ Voor 99% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:00 ]
Ik denk dat je de grap niet vat.DinX schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:35:
De dingding ging over de 25.000![]()
een volle tank is niet zo speciaal, dat heeft ie om de andere dag (een lege ook trouwens)
And it goes BRAAAAAPP!
weg dan maar
[ Voor 81% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 13:57 ]
Edit: men vindt het leuk om jouw 25K mijlpaal te negeren en er omheen te lullen.
[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 17-09-2012 12:25 ]
And it goes BRAAAAAPP!
.
[ Voor 98% gewijzigd door DECOY88 op 17-09-2012 12:21 ]
Verwijderd
Er komt binnenkort prachtige opvolger van de bekende Z750 aan: De Z800
Dat wordt waarschijnlijk weer een bestseller voor Kawasaki
http://www.nieuwsmotor.nl...ht-deelt-klappen-uit.html
Dat wordt waarschijnlijk weer een bestseller voor Kawasaki
http://www.nieuwsmotor.nl...ht-deelt-klappen-uit.html
Nou, de ZX6R heeft zojuist z'n inspectiebeurt gehad bij MotoPort. Ik heb netjes een formulier meegekregen met alle controlepunten. Schijnbaar is bij een voorvork de vorkkeerring lek, en bij de andere voorvork begint ie ondertussen te zweten. De voorband heeft maar weinig profiel meer dus die zal ook vervangen moeten worden. Verder was alles prima met opa
Heeft iemand aanraders wat betreft banden? Circuit zal ik niet/nauwelijks doen en in -echt- slecht weer rijd ik niet. Een band waarmee ik een klein beetje sportief kan rijden is al snel goed. Voor ligt er nu een Bridgestone BT012 op en achter een Bridgestone BT021. Die BT021 zit er nog geen jaar op dus die moet nog even blijven.
Heeft iemand aanraders wat betreft banden? Circuit zal ik niet/nauwelijks doen en in -echt- slecht weer rijd ik niet. Een band waarmee ik een klein beetje sportief kan rijden is al snel goed. Voor ligt er nu een Bridgestone BT012 op en achter een Bridgestone BT021. Die BT021 zit er nog geen jaar op dus die moet nog even blijven.
Feli met je mijlpaal dan maar he.DinX schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:54:
weg dan maar
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik vind dat altijd zo'n vage opmerking. Zweten...het is toch gewoon lek? Zo'n pakking is niet poreus, dus als er olie doorheen komt, is ie lek. Zweten doe ik als ik het warm hebUTwizard schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:59:
en bij de andere voorvork begint ie ondertussen te zweten.
Door het zweten te noemen, klinkt het niet zo erg en dat is kwalijk. Noem het dan een klein lek of een beginnend lek. Maak het duidelijk.
Zo, m'n PC800 opgehaald bij Gerard in Hellendoorn en naar huis gereden. Ik ben weer op de motor 
Toevallig begint het Sallands Heuvelrug vlak onder Hellendoorn, dus tussen daar en de A1 nog mooi ritje door de natuur gemaakt.
Met uitlaat eronder is het geluid een stuk schappelijker iig. Qua rijden blijft het wennen - veel betere gewichtsverdeling dan de K75, maar het stuurt minder, en op hoge snelheid is het veel minder koersvast. Op snelheden tot 80km/u rijdt dit ding duidelijk prettiger/lichter/makkelijker, stukje filerijden rond Amersfoort was bijna een plezier te noemen, maar boven de 110km/u is het zwaar werken, vol in de wind en bij ieder stootje heeft hij weer de neiging opzij te gaan. Eerste tank (zonder uitlaat gereden) was ook een niet al te indrukwekkende 1:16.8
Maar goed, hij rijdt met goede koppeling en balhoofd, dat is al vooruitgang op de vorige
Toevallig begint het Sallands Heuvelrug vlak onder Hellendoorn, dus tussen daar en de A1 nog mooi ritje door de natuur gemaakt.
Met uitlaat eronder is het geluid een stuk schappelijker iig. Qua rijden blijft het wennen - veel betere gewichtsverdeling dan de K75, maar het stuurt minder, en op hoge snelheid is het veel minder koersvast. Op snelheden tot 80km/u rijdt dit ding duidelijk prettiger/lichter/makkelijker, stukje filerijden rond Amersfoort was bijna een plezier te noemen, maar boven de 110km/u is het zwaar werken, vol in de wind en bij ieder stootje heeft hij weer de neiging opzij te gaan. Eerste tank (zonder uitlaat gereden) was ook een niet al te indrukwekkende 1:16.8
Maar goed, hij rijdt met goede koppeling en balhoofd, dat is al vooruitgang op de vorige
Oslik blyat! Oslik!
Voor gewoon weggebruik is de pilot road 3 geweldigUTwizard schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:59:
Nou, de ZX6R heeft zojuist z'n inspectiebeurt gehad bij MotoPort. Ik heb netjes een formulier meegekregen met alle controlepunten. Schijnbaar is bij een voorvork de vorkkeerring lek, en bij de andere voorvork begint ie ondertussen te zweten. De voorband heeft maar weinig profiel meer dus die zal ook vervangen moeten worden. Verder was alles prima met opa![]()
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Zo, net de STVA gedemonteerd van m'n brommert. Van de week maar opsturen/wegbrengen voor reparatie.
Echt debiel dat je dat stappenmotortje niet gewoon los kan bestellen, maar dat er alleen een compleet gaskleppenhuis besteld kan worden
Daar heeft iemand logistiek gezien flink lopen prutsen.
Echt debiel dat je dat stappenmotortje niet gewoon los kan bestellen, maar dat er alleen een compleet gaskleppenhuis besteld kan worden
Vaak bu'j te bang!
Neem dan wel een pilot road 2, stukje beter op droog asfalt dan de 3. Die komt eigenlijk alleen puur als regenband als beste uit de testen.
Roadsmart 2/ roadattack 2/ Z8, genoeg keus!
Roadsmart 2/ roadattack 2/ Z8, genoeg keus!
Wat er net weer op Motormeuk gezet word.
YouTube: Honda škola proklizavanja!
Wat een idioot. Einde is dan wel weer leuk.
zo moet ik een simpel pennetje voor mijn choke vervangen. moet ik er allemaal tierelantijn bijbestellen. weer 50 euro verder voor een onderdeeltje van een 10tje.-tom-562 schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:57:
Zo, net de STVA gedemonteerd van m'n brommert. Van de week maar opsturen/wegbrengen voor reparatie.
Echt debiel dat je dat stappenmotortje niet gewoon los kan bestellen, maar dat er alleen een compleet gaskleppenhuis besteld kan wordenDaar heeft iemand logistiek gezien flink lopen prutsen.
en aangezien mijn carbs een opknapbeurt nodig hebben. zat ik even verse ringetjes en vlotternaalden halen €150 moet volgens mij voor de helft kunnen,
accepteer gewoon dat achter meer grip heeft dan voor. en als je hem perse wilt oproken zet hem dan tegen een muurtje ofzo.PilatuS schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:04:
Wat er net weer op Motormeuk gezet word.
Idioot? Dat is een belediging voor alle idioten. Deze eikel is gewoon krankzinnig. En vreselijk dronken zo te zien. Dat niemand 'm zijn sleutels afpakt is mij een raadsel. Of een welgemikte kaakslag om 'm uit zijn lijden te verlossen. Zonde van de motor...PilatuS schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:04:
Hij weet gewoon niet hoe het moet. Je hoeft een motor echt niet tegen een muur aan te zetten om een burnout te maken. Zelfs mij eerste burnout ging gelijk goed.DECOY88 schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:25:
[...]
accepteer gewoon dat achter meer grip heeft dan voor. en als je hem perse wilt oproken zet hem dan tegen een muurtje ofzo.
Edit: Voordat ik een lading gezeik krijg over het maken van een burnout. Als de band op is en vervangen moet worden vind ik het zonde om niet te doen ipv wel.
True.mphilipp schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:16:
[...]
Idioot? Dat is een belediging voor alle idioten. Deze eikel is gewoon krankzinnig. En vreselijk dronken zo te zien. Dat niemand 'm zijn sleutels afpakt is mij een raadsel. Of een welgemikte kaakslag om 'm uit zijn lijden te verlossen. Zonde van de motor...
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2012 22:33 ]
He DinX, laat je niet pesten.
Ik vind het wel leuk om te zien dat je zoveel kilometers op je tenere zet hoor
Ik vind het wel leuk om te zien dat je zoveel kilometers op je tenere zet hoor
Dit topic is gesloten.
![]()