Zo, gisteravond 2 uur les gehad, ging echt best goed! Was van 20.00 tot 22.00, dus nog een tijd in het licht gereden en daarna in 't donker, maar was ook best lekker.
Echter één ONGELOOFLIJK stomme fout gemaakt, ik ben door rood gereden! Was
hier, maar dan op de strook voor linksaf. Toen ik bijna stilstond keek ik nog naar het verkeerslicht en toen zag ik dus dat er eentje was voor links, en een voor de rest. Toen ging ik weer naar voren kijken en toen zag ik in m'n ooghoek het groen worden. Voor mijn gevoel was dat gewoon 'mijn' licht, dus ik rij aan. Beginnen er een paar autos te toeteren, instructeur door de intercom bléren, en ik half gedesillusioneerd verder kachelen..... Dat is me nog nooit overkomen, zelfs niet in de tijd dat ik mijn autorijbewijs had, sterker nog, tijdens autorijlessen! Echt heel vreemd, maargoed.
De rest van de les ging echt super, overal naar mijn beleving (en die van de instructeur), goed gekeken, goede snelheid, wegpositie, afstand, etc etc.
Overigens, aangezien dit mijn laatste les was (op de les voorafgaand het examen na dan), had ik zoiets van, fuck it, ik ga oefenen om te schakelen zonder koppelen. Het is een lesmotor, ik betaal ervoor, dus ik ga het gewoon proberen. Op 't gegeven moment moesten we de snelweg op, dus ik daar even doen, van 2 tot 6, was echt best makkelijk. En je merkt echt dat je sneller bent dan wanneer je wel koppelt.
Daarna, toen we van de snelweg afgingen, wel weer netjes gedaan met koppeling hoor

.
Op het einde van de les, ik vraag aan de instructeur, enigszins schijnheilig: "Peter, ik hoor best wat mensen die tijdens het schakelen niet koppelen, en volgens hen is dat niet eens zo veel schadelijk". Dus hij kijkt me aan alsof ik compleet gek ben... "Nou, dan wens ik hen succes met 5 keer per jaar een nieuwe versnellingsbak kopen...da's HARTSTIKKE slecht man! Van die lui zou ik echt geen motor willen kopen", en blaat blaat
[
Voor 3% gewijzigd door
Daffie op 08-09-2012 23:05
]