Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 400 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Versteegrob schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:03:
DDay!

Geslaagd voor me avd! Damn was me toch zenuwachtig en heb ADHD

Vanmorgen eerst een uurtje gereden en toen het examen. Vet zenuwachtig waardoor ik nogal gehaast reed maar toch geslaagd. Kan prima rijden alleen de rust voortaan bewaren.

Maandag naar het gemeente huis:)
Gefeliciteerd.
Ik zie uit naar de foto's van de R1

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

newbreed schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:32:
[...]

Gefeliciteerd.
Ik zie uit naar de foto's van de R1
Duurt even, verlenge achterbrug moet er nog in enzo.

PSN & XBL: Denkoyugo

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Lijkt me een goede keuze, adhd en geen rijervaring :P

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je eerste fotos in action ;). Of filmpjes met een cam, ook leuk })

https://freight.associates

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:37:
Lijkt me een goede keuze, adhd en geen rijervaring :P
Weet niet hoe je er bij komt dat hij naar een R1 zit te kijken, maar al z'n vragen gingen volgens mij over een R6. Dus of ik heb wat posts gemist, of jullie hebben buiten het forum om wat dingen besproken :P

• Daffie
Waar kan ik tegen een goede prijs een degelijke actioncamera/motorcamera vinden? Dealextreme?

• theHoff
  • Niet online
Daffie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:25:
Waar kan ik tegen een goede prijs een degelijke actioncamera/motorcamera vinden? Dealextreme?
Budget?
808 keychain cam nr 11 was een tijdje geleden populair. Als je bij zoeken in dit topic even "camera" invoert dan kan je ook een filmpje zien. Weet niet of dat voldoet voor je, maar dat is via Ebay een goedkope manier...
Persoonlijk tip... wacht er lekker nog even mee totdat je 2000km gereden hebt en je motor kent. Leuk om toch leuke filmpjes te krijgen, maar je zoekt ook veel eerder je eigen grenzen op en of dat nou het handigste is.

• Jefiozie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05-2025
Daffie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:25:
ben ook wel benieuwd naar dit antwoord!

• Daffie
theHoff schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:47:
[...]

Budget?
808 keychain cam nr 11 was een tijdje geleden populair. Als je bij zoeken in dit topic even "camera" invoert dan kan je ook een filmpje zien. Weet niet of dat voldoet voor je, maar dat is via Ebay een goedkope manier...
Persoonlijk tip... wacht er lekker nog even mee totdat je 2000km gereden hebt en je motor kent. Leuk om toch leuke filmpjes te krijgen, maar je zoekt ook veel eerder je eigen grenzen op en of dat nou het handigste is.
Bedankt voor de hint. Enneh, die camera was ik niet van plan om te kopen om mijn grenzen te verkennen/verleggen of andere rare halsbrekende toeren uit te halen. Juist om gewoon eens aan andere (leken) te laten zien hoe het is. En voor mijzelf :)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
theHoff schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:52:
[...]

Weet niet hoe je er bij komt dat hij naar een R1 zit te kijken, maar al z'n vragen gingen volgens mij over een R6. Dus of ik heb wat posts gemist, of jullie hebben buiten het forum om wat dingen besproken :P
Goed onthouden maar mijn voorkeur heeft de Suzuki GSXR 600 vanaf K5. Alleen het seizoen is bijna afgelopen en zit te denken om te beginnen op een goedkope motor zodat ik eerst goed leer rijden.

Moet er niet aan denken dat ik straks heel lullig val met een dure motor. Hopelijk volgende week ergens een motor huren.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

Vanmiddag reed ik door de Haagse binnenstad, hoor ik toch een enorme klap naast me. Is er een aanhanger die waarschijnlijk iets van een stoeprandje raakte. Aanhanger op zen kant. Zand, klinkers, betonnen banden rolden over de straat. Die paar meters afstand, :Y

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Daffie
Heb zojuist op eBay zo'n 808HD #11 besteld, eens kijken of het iets is. Wellicht issie DoA, na 1 dag stuk, bevalt ie me totaal niet of rij ik hem na 1 dag kapot, maar voor 26 euro ga ik daar niet zo moeilijk over doen. Voor hetzelfde geld is hij wel 'suitable for the job' en dan heb ik voor zon klein bedrag toch een best leuk 720p cameraatje :)

Net een best uitgebreide review op youtube gezien, ziet er best OK uit. Zeker voor die prijs :+

[ Voor 15% gewijzigd door Daffie op 07-09-2012 16:32 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Daffie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:22:
Heb zojuist op eBay zo'n 808HD #11 besteld, eens kijken of het iets is. Wellicht issie DoA, na 1 dag stuk, bevalt ie me totaal niet of rij ik hem na 1 dag kapot, maar voor 26 euro ga ik daar niet zo moeilijk over doen. Voor hetzelfde geld is hij wel 'suitable for the job' en dan heb ik voor zon klein bedrag toch een best leuk 720p cameraatje :)

Net een best uitgebreide review op youtube gezien, ziet er best OK uit. Zeker voor die prijs :+
kijk even of de solderingen van de accu goed zijn. (zat bij mij wat ruim met uiteindelijk sluiting tot gevolg)
en laad hem niet te lang op. als hij laad laad hij ook al is hij al lang vol.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Versteegrob schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:23:
[...]

Goed onthouden maar mijn voorkeur heeft de Suzuki GSXR 600 vanaf K5. Alleen het seizoen is bijna afgelopen en zit te denken om te beginnen op een goedkope motor zodat ik eerst goed leer rijden.

Moet er niet aan denken dat ik straks heel lullig val met een dure motor. Hopelijk volgende week ergens een motor huren.
K5 is hetzelfde als K4 ;) prima motoren, kheb 'm zelf ook :P
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/303441_10150770845523968_1210032182_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 06:51
matsen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:06:
Slecht nieuws voor mij :(.

Ik wou vandaag terug naar huis rijden vanaf stage. Ik start de motor en toen hoorde ik gelijk een plof :s. Er kwam een wolkje rook bij het blok vandaan. De motor liep wel maar gewoon maar maakte echt een raar ploffend en ratelend geluid. Ik heb het er maar niet op gewaagd om hem naar huis te rijden. Heb hem met een aanhanger opgehaald.

Nu ff los halen en kijken wat er loos is :s.

Het gaat hier om een Honda cbr600f uit '99
Na een avondje klussen bleek dus dan er 1 bougie was uit geklapt :s. We zijn wel een uur bezig geweest om het ding er uiteindelijk helemaal uit te krijgen, want de jappen zijn er goed in motoren zo compact mogelijk te maken...

Nu op naar de motorzaak voor een goede bougiesleutel en nieuwe bougies.

Hopen dat het schroefdraad in het blok nog goed is. Anders kan het wel is een prijzige reparatie worden :s

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:36:
[...]

[afbeelding]
Wat zit daar dan voor verschil in tussen de K4 en K5? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DECOY88
(overleden)
matsen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:06:
[...]

Na een avondje klussen bleek dus dan er 1 bougie was uit geklapt :s. We zijn wel een uur bezig geweest om het ding er uiteindelijk helemaal uit te krijgen, want de jappen zijn er goed in motoren zo compact mogelijk te maken...

Nu op naar de motorzaak voor een goede bougiesleutel en nieuwe bougies.

Hopen dat het schroefdraad in het blok nog goed is. Anders kan het wel is een prijzige reparatie worden :s
oefening baart kunst. volgende keer heb je hem zo uit elkaar. de andere bougie ook meteen vervangen? anders sta je volgende week weer.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Denko schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:37:
[...]

Duurt even, verlenge achterbrug moet er nog in enzo.
Een motor is toch voor het leuke bochtenwerk? :+

Maar feli!

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 07-09-2012 18:58 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

-tom-562 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:36:
[...]

[afbeelding]
Hij zegt ook VANAF K5 ;) Dus de K6 en nieuwe.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:31:
[...]

Wat zit daar dan voor verschil in tussen de K4 en K5? :P
1 jaar ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja ok dat snap ik dan nog, maar verbeteringen of andere zaken die van belang zijn? :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joopieboy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:03:
Haha ja ok dat snap ik dan nog, maar verbeteringen of andere zaken die van belang zijn? :P
kleurstelling.

No signature required.

Verwijderd

was de K5 niet de Yoshi SE voor de kleine?
of was dat de 750? (mooi uitlaatje was dat)

• dion_b
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Versteegrob schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:23:
[...]

Feli!

Neem vooral gewoon een motor waar je je prettig bij voelt. Ik heb ondertussen het vertrouwen dat ik niet zomaar omkukel, toch ben ik nog steeds van de goekope motoren. Huren is trouwens stervensduur, als het je al lukt als je nog maar net je rijbewijs hebt. Je bent bijna beter af een totale brik voor een paar honderd EUR te kopen en na je rit die weer door te verkopen...

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:22:
Het gaat groots worden binnen 2 weken (als het weer meezit :+)

http://www.fema-online.eu...nstration-run-to-brussels

[...]
(0_o)

Dat wordt nog wat daar in brussel.... Hopelijk wordt de file op de A16 niet te lang.. (mist MF smiley hier)

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:15:
was de K5 niet de Yoshi SE voor de kleine?
of was dat de 750? (mooi uitlaatje was dat)
Ook, maar hij was ook gewoon als normale te leveren :)

No signature required.

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 06:51
DECOY88 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:51:
[...]

oefening baart kunst. volgende keer heb je hem zo uit elkaar. de andere bougie ook meteen vervangen? anders sta je volgende week weer.
Ja dat is idd waar ;).
Ik heb gelijk 4 bougies gehaald, morgen zet ik ze erin. En maar hopen dat die ene blijft zitten

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ROFLASTC schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:29:
[...]

(0_o)

Dat wordt nog wat daar in brussel.... Hopelijk wordt de file op de A16 niet te lang.. (mist MF smiley hier)
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Van mij hoeft de APK voor motoren niet, het werkt nu toch ook prima?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Oww leuk :) wellicht ben ik er bij! :D

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heeh zo leuk zijn te meeten aldaar.

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb er weer voor gezorgt dat er 100 mensen minder last van muggen hebben vanavond :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K5NUaw1Z9Y6gxsESHNYMB0CW/full.jpg

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

PilatuS schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:44:
Ik heb er weer voor gezorgt dat er 100 mensen minder last van muggen hebben vanavond :)
[afbeelding]
Nice! Op mijn helm zaten er vandaag ook een flink aantal!
Daffie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:49:
[...]
Bedankt voor de hint. Enneh, die camera was ik niet van plan om te kopen om mijn grenzen te verkennen/verleggen of andere rare halsbrekende toeren uit te halen. Juist om gewoon eens aan andere (leken) te laten zien hoe het is. En voor mijzelf :)
Ik denk dat ik zelf een camera zou kopen meer voor zelfreflectie, beetje jezelf controleren of je altijd goed oplet, situaties goed oplost, enzo... ;)

Vriend van mij heeft ook een camera en als ik zijn filmpjes kijk heb ik het idee dat het niet zo hard en spectaculair lijkt te gaan. Terwijl hij anders beweert. Volgens mij moet ik zelf de wind / adrenaline echt voelen wil zo'n filmpje indruk op mij maken... >:)

BF2 stats Systemen

• Daffie
Zo, gisteravond 2 uur les gehad, ging echt best goed! Was van 20.00 tot 22.00, dus nog een tijd in het licht gereden en daarna in 't donker, maar was ook best lekker.

Echter één ONGELOOFLIJK stomme fout gemaakt, ik ben door rood gereden! Was hier, maar dan op de strook voor linksaf. Toen ik bijna stilstond keek ik nog naar het verkeerslicht en toen zag ik dus dat er eentje was voor links, en een voor de rest. Toen ging ik weer naar voren kijken en toen zag ik in m'n ooghoek het groen worden. Voor mijn gevoel was dat gewoon 'mijn' licht, dus ik rij aan. Beginnen er een paar autos te toeteren, instructeur door de intercom bléren, en ik half gedesillusioneerd verder kachelen..... Dat is me nog nooit overkomen, zelfs niet in de tijd dat ik mijn autorijbewijs had, sterker nog, tijdens autorijlessen! Echt heel vreemd, maargoed.

De rest van de les ging echt super, overal naar mijn beleving (en die van de instructeur), goed gekeken, goede snelheid, wegpositie, afstand, etc etc.

Overigens, aangezien dit mijn laatste les was (op de les voorafgaand het examen na dan), had ik zoiets van, fuck it, ik ga oefenen om te schakelen zonder koppelen. Het is een lesmotor, ik betaal ervoor, dus ik ga het gewoon proberen. Op 't gegeven moment moesten we de snelweg op, dus ik daar even doen, van 2 tot 6, was echt best makkelijk. En je merkt echt dat je sneller bent dan wanneer je wel koppelt.
Daarna, toen we van de snelweg afgingen, wel weer netjes gedaan met koppeling hoor :).

Op het einde van de les, ik vraag aan de instructeur, enigszins schijnheilig: "Peter, ik hoor best wat mensen die tijdens het schakelen niet koppelen, en volgens hen is dat niet eens zo veel schadelijk". Dus hij kijkt me aan alsof ik compleet gek ben... "Nou, dan wens ik hen succes met 5 keer per jaar een nieuwe versnellingsbak kopen...da's HARTSTIKKE slecht man! Van die lui zou ik echt geen motor willen kopen", en blaat blaat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Daffie op 08-09-2012 23:05 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

theHoff schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:41:
[...]

Dat is tegenwoordig zo, maar vroegah was dat niet. Volgens mij hebben ze dat in 2008 aangepast, voor 1 januari 1960 geen APK meer. Overigens ook volledig terecht in mijn ogen.

[...]

Ik denk dat dit ons verschil is. Je moet keuren omdat het moet, niet omdat het kan. Werk je toevallig bij de overheid?
Nope.... En ik werk ook niet (meer) voor een automotive gerelateerde instantie of bedrijf. M'n opleiding ligt wel in die business.

Ik denk persoonlijk echter dat de meeste hier te jong zijn voor "'t Wrak van de Weg" met Wimpie Bosboom.

Destijds (pré '85/invoering APK) was er níks aan de hand met het NL wagenpark volgens de tegenstanders.... En zo is er met het motorenpark nú óók niks mis.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Rapporten erbij pakken omtrent de auto-ongelukken van voor de APK die direct terug te leiden waren naar technische gebreken.

Anders is het oude koeien met koffiedik vergelijken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Vandaag heb ik een RSV mille R gekocht, even wennen na een 400, maar toch wel erg leuk speelgoed :D

Afbeeldingslocatie: http://www.davidgroen.nl/got/rsvr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 09-09-2012 00:31 ]

Verwijderd

Daffie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:02:
Op het einde van de les, ik vraag aan de instructeur, enigszins schijnheilig: "Peter, ik hoor best wat mensen die tijdens het schakelen niet koppelen, en volgens hen is dat niet eens zo veel schadelijk". Dus hij kijkt me aan alsof ik compleet gek ben... "Nou, dan wens ik hen succes met 5 keer per jaar een nieuwe versnellingsbak kopen...da's HARTSTIKKE slecht man! Van die lui zou ik echt geen motor willen kopen", en blaat blaat :P
nee het kan werkelijk waar geen kwaad mits je het maar goed doet.
maar wel alleen met opschakelen, terug is namelijk veel moeilijker om goed te doen, en ik zou je versnellingsbak niet gaan op offeren om dat te oefenen..

dus gewoon, druk op je pookje zetten terwijl je nog accelereert.
gas dicht en vanwege de druk die je al uitoefenend op de pook, schiet deze er direct in.

zo doe ik het in ieder geval al jaren.
-DG- schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:30:
Vandaag heb ik een RSV mille R gekocht, even wennen na een 400, maar toch wel erg leuk speelgoed :D

[afbeelding]
Gefeli, meest onder gewaardeerde suport motor.
zitten die aprilia racing sport uitlaten er onder? die klinken namelijk fenomenaal!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:28:
[...]
Gefeli, meest onder gewaardeerde suport motor.
zitten die aprilia racing sport uitlaten er onder? die klinken namelijk fenomenaal!
Er zit een titanium Leovince onder, die overigens ook niet verkeerd klinkt!
Verder natuurlijk standaard volledig Öhlins geveerd, Öhlins stuurdemper, Brembo remmen en lichte OZ velgen plus nog een gear shift indicator, Brembo RCS rempomp, PowerCommander, fijnere tandwielverhouding en nog een boel spul. Rijdt wel leuk dus. :9

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:12:
[...]
Ik denk persoonlijk echter dat de meeste hier te jong zijn voor "'t Wrak van de Weg" met Wimpie Bosboom.
Het wrak van de weg ken ik nog, ja. Altijd leuk, zo'n auto in de pers. Ik vraag me alleen af of dat er nu niet nog steeds wrakken rondrijden, ondanks de APK. Er zijn altijd mensen die overal maling aan hebben. Zo'n programma wil overigens ook niet zeggen dat het schering en inslag is. Als er op ons totale wagenpark 100 van die wrakken rondrijden die bijna uit elkaar vallen van ellende, heb ik 2 jaar lang een wekelijks programma op tv... Dan lijkt het heel wat, maar het is maar 0,00112% van ons wagenpark.
Ik heb geen cijfers over de staat van ons wagenpark van vòòr de APK. Het zou zomaar kunnen dat het heel hard nodig was. Toch kun je denk ik niet zomaar de auto's en motoren over één kam scheren. Niet dat wij motorrijders heilig zijn (verre van dat zelfs), maar motorrijden is voornamelijk recreatief. Net als de oldtimers. En ook die worden veel meer in de watten gelegd.

Ik denk dat een APK voor fietsen meer ellende van de weg zou halen als je het over noodzaak hebt. Fietsers zijn misschien wel de grootste groep weggebruikers en in veel opzichten de gevaarlijkste. Ze trekken zich nergens wat van aan (ok, generaliserend) en ik denk dat er heel veel fietsen zijn die niet jaarlijks gecontroleerd worden. Misschien een zorgzame ouder die af en toe kijkt of het licht het nog doet op de fiets van de kinderen, maar ook dat is zeldzaam als ik zie hoeveel er zonder (goed) licht rondrijden.

Dus als het gaat over verkeersveiligheid heb ik nog wel een paar belangrijkere punten dan motorrijders opzadelen met een 'winstpuntje' voor een of andere politicus.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. En dan nog, al haalt een APK aantoonbaar wrakken van de weg, dan nog blijft het feit dat het percentage ongevallen door technische oorzaak zeer klein is, en dat een flink deel daarvan veroorzaakt wordt door andere dingen dan structurele verwaarlozing (met name verkeerd gedrag mbt technisch goede banden, te hard en boem, te zacht en boem). Dus je gaat hier een klein deel van een zeer klein percentage aanpakken met een slootlading bureaucratie dat ten laste komt van enerzijds de motorrijders en anderzijds de belastingbetaler (zeker bij opzet van het systeem).

Is dit de beste manier om overheidsfinacien te gebruiken op moment dat er aan alle kanten bezuinigd moet worden :?

Al zou je vinden dat ongelukken tegen iedere prijs voorkomen moeten worden, kun je je afvragen of dit de meest doelmatige manier is om het geld te besteden wat hiervoor opzij gezet moet worden. Aangezien het zoals gezegd een klein deel van een zeer klein percentage van ongelukken zal voorkomen durf ik bij voorbaat al te zeggen: nee. Dat geld zou beter aangewend kunnen worden om de grootste oorzaken (automobilisten die geen voorrang verlenen omdat ze motorrijders niet zien en motorrijders die hun eigen kunnen overschatten en eenzijdige ongelukken krijgen) aan te pakken. Niet dat je daar met een zak geld opeens alles op kunt lossen, maar beter een klein deel van een groot percentage dan een klein deel van een zeer klein percentage...

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij zou de politiek in moeten gaan! :D Dan heb je vanuit hier waarschijnlijk al een tiental stemmen te pakken. :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joopieboy schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:13:
Jij zou de politiek in moeten gaan! :D Dan heb je vanuit hier waarschijnlijk al een tiental stemmen te pakken. :P
Meh, heb niet eens actief of passief stemrecht, ze moeten het maar zonder me doen ;)

Zou toch niet bij een van de gevestigde partijen passen, maar als er nou eens een beweging voor evidence-based politics zou komen a la evidence-based medicine zou ik er wel wat tijd in willen steken. En dan niet alleen omwille van de APK :P

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:08:
Al zou je vinden dat ongelukken tegen iedere prijs voorkomen moeten worden, kun je je afvragen of dit de meest doelmatige manier is om het geld te besteden wat hiervoor opzij gezet moet worden.
Dat moet je niet willen, want het is onmogelijk. Nou ja...praktisch gezien onmogelijk. Je kunt natuurlijk een blik Chinezen opentrekken en bij elke kruising iemand neerzetten met een fluitje... :+
Onmogelijk dus. We moeten accepteren dat er nu eenmaal een aantal mensen zijn die niet opletten. Afgelopen week meerdere keren in de spits langzame mensen voor me gehad die met een telefoon in de hand zaten. En dat dus op de invoegstrook met de A10. Lekker druk en die knuckleheads zitten gewoon met de telefoon te spelen. Ik zou bijna zo'n giga Amtrak-hoorn op de auto zetten zodat ze zich de tyfus schrikken! Tegen dat soort gasten is geen kruid gewassen. Daar is gewoon niet genoeg politie voor.

Wat misschien zou helpen is de rijopleiding aanvullen. Misschien een regelmatige opfriscursus doen. Maar ja, dat gaat weer geld kosten, dus daar zijn we tegen. En iedereen vindt van zichzelf dat ie perfect rijdt natuurlijk... Wat mij betreft doet iedereen een VRO als ze een jaartje hun motorrijbewijs hebben. Dat of een dagje offroad/trialrijden. Dat is ook erg nuttig voor de voertuigbeheersing. Maar helaas winnen soms de hormonen of het ego het van het verstand. Dus mensen die menen met 180 over een provinciale weg te moeten kachelen hou je altijd.

Helaas is het enige dat onze overheid kan bedenken de 'financiële prikkel'. Triest genoeg is dat vaak ook het enige dat helpt. Kijk maar hoe spastisch het verkeer zich momenteel op de A2 gedraagt dankzij die trajectcontrole. Een baan voor 98, 99, 100 en 101kmh en dan nog een voor mensen die er schijt aan hebben (of het niet weten). Je komt er af en toe haast niet door als je op de cc rijdt (precies 100).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
mphilipp schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:35:
[...]
Kijk maar hoe spastisch het verkeer zich momenteel op de A2 gedraagt dankzij die trajectcontrole. Een baan voor 98, 99, 100 en 101kmh en dan nog een voor mensen die er schijt aan hebben (of het niet weten). Je komt er af en toe haast niet door als je op de cc rijdt (precies 100).
Wat op de A2 ingevoerd zou moeten worden, is dat je je cruisecontrol kan verbinden met de weg zegmaar, waardoor alle auto's gewoon exact 100 rijden :D als je dan nog een keer het sturen ook automatisch kan laten gaan daar, kan ik elke ochtend rustig mn ontbijt opeten en een krantje lezen. Ik zou het wel weten, als ik die keuze had :)

edit: in de auto dan he, met de motor rij ik niet over de a2 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 09-09-2012 10:50 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Och, ik rij er vaak zat over. Eigenlijk vind ik trajectcontrole op de motor minder irritant dat met de auto. Daar is het behoorlijk vermoeiend om zo lang exact dezelfde houding met je voet in te nemen, terwijl dat met de rechterhand op de motor niet moeilijker te doen is.

Wel een interessant punt wat je aansnijdt: volledig autonoom (tov bestuurder, niet noodzakelijk tov weg) autobesturing is nu technisch haalbaar en op korte termijn economisch haalbaar voor auto's. De voordelen zijn legio - mensen zijn eigenlijk barslechte bestuurders met trage reactietijd en nauwelijks aanwezige (laat staan eenduidige) communicatie met andere weggebruikers. Je kunt enorm besparen op verbruik en ongelukken verlagen door in computergecontroleerde treintjes bumper aan bumper te rijden.

Leuk en wel. Maar wat doe je in dat plaatje met de tweewielers?

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:12:
[...]

Nope.... En ik werk ook niet (meer) voor een automotive gerelateerde instantie of bedrijf. M'n opleiding ligt wel in die business.

Destijds (pré '85/invoering APK) was er níks aan de hand met het NL wagenpark volgens de tegenstanders.... En zo is er met het motorenpark nú óók niks mis.
"Die zien we nooit meer te-rug!"

maarre hedentendage is de gemiddelde motorrijder wel wat beter geiinformeerd dan de automobilist destijds.

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:52:
Och, ik rij er vaak zat over. Eigenlijk vind ik trajectcontrole op de motor minder irritant dat met de auto. Daar is het behoorlijk vermoeiend om zo lang exact dezelfde houding met je voet in te nemen, terwijl dat met de rechterhand op de motor niet moeilijker te doen is.

Wel een interessant punt wat je aansnijdt: volledig autonoom (tov bestuurder, niet noodzakelijk tov weg) autobesturing is nu technisch haalbaar en op korte termijn economisch haalbaar voor auto's. De voordelen zijn legio - mensen zijn eigenlijk barslechte bestuurders met trage reactietijd en nauwelijks aanwezige (laat staan eenduidige) communicatie met andere weggebruikers. Je kunt enorm besparen op verbruik en ongelukken verlagen door in computergecontroleerde treintjes bumper aan bumper te rijden.

Leuk en wel. Maar wat doe je in dat plaatje met de tweewielers?
Als ze bumper op bumper kunnen rijden, dan is er makkelijk een aparte rijbaan over voor motoren.

Weet iemand trouwens LED knipperlichten die wel duidelijk zichtbaar zijn (ook onder een hoek en overdag) en een E-keur hebben? (en als het kan niet te duur zijn)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:53:
[...]
maarre hedentendage is de gemiddelde motorrijder wel wat beter geiinformeerd dan de automobilist destijds.
Volgens mij is dat onzin. Motorrijders zijn heel vaak ook automobilisten. Ik denk niet dat motorrijders een apart ras is. Heel veel motorrijders hebben geen idee van de techniek. Er zijn op het RTforum lui die al voor een zekeringetje naar de dealer rijden. Zeker goede koffie ofzo... :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:52:
Wel een interessant punt wat je aansnijdt: volledig autonoom (tov bestuurder, niet noodzakelijk tov weg) autobesturing is nu technisch haalbaar en op korte termijn economisch haalbaar voor auto's.
Op korte termijn zeker niet haalbaar. Dan moet iedereen zijn auto laten aanpassen of een nieuwe kopen? Lijkt me niet op korte termijn. Wat wél haalbaar is, is adaptive cruisecontrol. Helaas kost het weer geld. Op de Volvo V40 bv zit het in een pakket van €2000 en is niet los verkrijgbaar. Maar in principe zou acc gestimuleerd moeten worden. Ik heb er een dagje mee mogen rijden (V60 full option) en dat is heerlijk relaxed.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:57:
[...]

Volgens mij is dat onzin. Motorrijders zijn heel vaak ook automobilisten. Ik denk niet dat motorrijders een apart ras is. Heel veel motorrijders hebben geen idee van de techniek. Er zijn op het RTforum lui die al voor een zekeringetje naar de dealer rijden. Zeker goede koffie ofzo... :X
Dan destijds zei ik. Wimmel maakte de vergelijking tussen motorrijders van Nu tegen automobilisten van 30 jaar geleden. Da's een beetje krom. Hedentendage weet men er meer van af en weet men veel makkelijker kundige hulp bij een dealer te vinden (of men doet het zelf)

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:59:
[...]

Op korte termijn zeker niet haalbaar. Dan moet iedereen zijn auto laten aanpassen of een nieuwe kopen? Lijkt me niet op korte termijn. Wat wél haalbaar is, is adaptive cruisecontrol. Helaas kost het weer geld. Op de Volvo V40 bv zit het in een pakket van €2000 en is niet los verkrijgbaar. Maar in principe zou acc gestimuleerd moeten worden. Ik heb er een dagje mee mogen rijden (V60 full option) en dat is heerlijk relaxed.
Op korte termijn (dan heb ik het over komende 5 jaar ofzo) voor nieuwe auto's ja, beginnend in het luxesegment maar ivm Moore's law snel zat in mainstream/lease. Ik zie het helemaal niet geretrofit worden in bestaande auto's. Maar ik zie wel een sterke druk vanuit de regelgeving komen - net zoals 14%-bijtelling nu aan auto's die laag uit kunstmatige CO2 metingen komen gegund wordt zal dat hiervoor gaan. Kijk hoe in twee jaar tijd een fors deel van het wagenpark met een onderbemeten motortje rondrijdt omdat dat op 70km/u op een lopende band het zuinigst is. Datzelfde ga je hiermee krijgen, en naarmate duidelijke ongevalsstatistieken binnen gaan komen gaat dat versnellen. Als je ziet hoe iedereen inzake motorenAPK beweert dat een half procentje vermindering een hele regelheisa waard is, stel je voor wat er gebeurt als het tientallen procenten scheelt...

Nu vind ik dat een prima ontwikkeling, de vraag is wat er ondertussen gebeurt met young/oldtimers die niet op "auto" kunnen en met motoren.

Oslik blyat! Oslik!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Daffie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:02:
[knip]

Overigens, aangezien dit mijn laatste les was (op de les voorafgaand het examen na dan), had ik zoiets van, fuck it, ik ga oefenen om te schakelen zonder koppelen. Het is een lesmotor, ik betaal ervoor, dus ik ga het gewoon proberen. Op 't gegeven moment moesten we de snelweg op, dus ik daar even doen, van 2 tot 6, was echt best makkelijk. En je merkt echt dat je sneller bent dan wanneer je wel koppelt.
Daarna, toen we van de snelweg afgingen, wel weer netjes gedaan met koppeling hoor :).

Vanochtend ook even geprobeerd, inderdaad redelijk simpel en gaat lekker snel! Zeker bij mijn precisie stop wel handig, minder ruimte nodig om op te trekken. :+

Kan iemand me vertellen hoe het in zijn werk gaat? Ik ben niet onbekend met de werking van een versnellingsbak, maar dit snap ik niet helemaal. Hoe ik het zie: zodra je omhoog wilt schakelen geef je heel even gas terug, doordat het toerental naar beneden zakt kan je de versnelling er zo in klikken. Alleen wat ik nog niet geprobeerd heb is terugschakelen.

En aangezien je koppeling niks hoeft te doen is het toch juist 'beter' voor het voertuig?

• Daffie
Wat ik juist denk, zodra je gas los laat gaat er even druk van de versnellingsbak af. Immers als je gas loslaat dan wordt de motor even niet aangedreven/gevoed met brandstof, waardoor de aandrijfas geen druk meer zet op de versnellingsbak. Doordat die druk wegvalt, en je al met je voet de versnellingspook omhoog duwt, klikt hij zo door.

Anyway, het is wel tof :P

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

quickshifter instaleren, moet je zelfs niet van het gas ;)

De Nederbelg !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:05:
[...]
Op korte termijn (dan heb ik het over komende 5 jaar ofzo) voor nieuwe auto's ja, beginnend in het luxesegment maar ivm Moore's law snel zat in mainstream/lease.
Technisch is het zeker mogelijk, maar ik zie het niet gebeuren omdat het niet helpt als niet iedereen het doet. Of ze moeten weer speciale stroken gaan aanleggen. Zolang er nog 'manual' auto's rondrijden is het levensgevaarlijk om automatisch te gaan rijden. Computers zijn lang nog niet slim genoeg om op die ongelooflijk domme mensen te kunnen anticiperen. Dat gaat 'm echt niet worden. Moore heeft geen betrekking op menselijk gedrag, maar op techniek en is hier niet van toepassing.

Het is net als die Google auto's. Geweldige ontwikkeling, en ze kunnen ook echt wat. Maar ik kan ze binnen 5 minuten in de binnenstad van A'dam laten falen bij een willekeurige wegomlegging. En vergeet de fietsers niet. Nee, ik geloof niet dat we al klaar zijn voor automagisch rijden. Daarvoor zijn mensen veel te onvoorspelbaar.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In een fiets-volle binnenstad nog niet nee, maar we hadden het hier over de A2 (of trouwens willekeurig welk ander snelweg). Daar heb je het over lange stukken eenvoudig verkeersbeeld - geen voetgangers, kinderen of gieters. Ik zou graag stuur uit handen willen geven en een paar uur later bij afrit een piepje krijgen dat ik weer moet - en dat is met de huidige stand van techniek alleszins mogelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:57:
In een fiets-volle binnenstad nog niet nee, maar we hadden het hier over de A2 (of trouwens willekeurig welk ander snelweg). Daar heb je het over lange stukken eenvoudig verkeersbeeld - geen voetgangers, kinderen of gieters. Ik zou graag stuur uit handen willen geven en een paar uur later bij afrit een piepje krijgen dat ik weer moet - en dat is met de huidige stand van techniek alleszins mogelijk.
Ook op de A2 heb je malloten die de boel in de war kunnen sturen. De binnenstad kwam bij mij pas aan bod in de tweede paragraaf als voorbeeld waar het zeker mis gaat. Maar op de snelweg kan het ook mis. Ik geef iig het stuur niet zo gauw uit handen als er nog malloten rond rijden op 'manual'.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
:D

Begin dit jaar had ik een klapstoeltje achter op mn motor gezet, naar de MFMM gereden, en daar in de berm chill zitten kijken naar alles wat voorbij reed. Volgend jaar neem ik een witte gieter mee, zet ik die naast me neer, kijken hoe men reageert :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:28:
[...]

:D

Begin dit jaar had ik een klapstoeltje achter op mn motor gezet, naar de MFMM gereden, en daar in de berm chill zitten kijken naar alles wat voorbij reed. Volgend jaar neem ik een witte gieter mee, zet ik die naast me neer, kijken hoe men reageert :+
Of een waarschuwingsbord subtiel aanpassen in "Opgelet! Overstekende gieters" :z

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mocht de betreffende motorrijder hier ook rondhangen: ik wil de berijder van de witte VFR (bouwjaar 2012 volgens mij) die ter hoogte van Maarheeze de A2 op rijdt richting Eindhoven even complimenteren met de mooie machine die hij heeft. :)

Gisteren heb ik rondgetourd door de Ardennen. Zuid-Limburg was weer eens overbevolkt met toeristen en wielrenners, dus ik ben direct de grens over gegaan. Wat zijn de weggetjes daar toch mooi, zo lang ze maar geasfalteerd zijn. Ik heb ook een paar cliché Belgische wegen gezien, waarbij er meer gaten dan wegdek waren. 8)7 Ik kon daar gewoon niet harder dan 15 km/u rijden. En die Belgen blijven je dan maar opdrukken met hun auto's. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Daffie
Gaat die protestrit naar Brussel ook begeleid worden door pliesie?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Daffie schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:17:
Gaat die protestrit naar Brussel ook begeleid worden door pliesie?
Ja, heel veel. staat ook op de MAG facebook pagina

And it goes BRAAAAAPP!

• Daffie
ROFLASTC schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:12:
[...]

Ja, heel veel. staat ook op de MAG facebook pagina
Schade dat ik 2 dagen voor die protestrit examen heb. Lijkt me héél sterk dat als ik hem donderdag aanvraag, hij vrijdag al klaar ligt :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Daffie schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:14:
[...]

Schade dat ik 2 dagen voor die protestrit examen heb. Lijkt me héél sterk dat als ik hem donderdag aanvraag, hij vrijdag al klaar ligt :P
Was er niet al besproken dat de aanvraagdatum telt mocht je zonder pasje staande gehouden worden? spoedje van maken? Moet je wel het examen halen natuurlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik hoop dat iedereen zich tijdens die protestrit een beetje in kan houden. Als ik zie hoe motorrijders zich meestal gedragen bij (grote) meetings dan zal de hele rit alleen een averechts effect hebben.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joolee schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:20:
Ik hoop dat iedereen zich tijdens die protestrit een beetje in kan houden. Als ik zie hoe motorrijders zich meestal gedragen bij (grote) meetings dan zal de hele rit alleen een averechts effect hebben.
Dan ben jij niet bij grote meetings geweest. 25.000 man op het malieveld verliep zonder een gieter.

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Daffie
ROFLASTC schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:16:
[...]

Was er niet al besproken dat de aanvraagdatum telt mocht je zonder pasje staande gehouden worden? spoedje van maken? Moet je wel het examen halen natuurlijk.
Dat is nog altijd niet helemáal duidelijk. Plus, mocht er iets gebeuren (helemaal in het buitenland) dan is het wel zo fijn als je gewoon kunt aantonen dat je kan/mag rijden, in plaats van "ja, m'n rijbewijs is in aanvraag, enneh... blabla". Weet niet hoe de Belgische politie hierop reageert.

En met spoed aanvragen doe ik maar niet want dat kost nóg meer dan veel te veel.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Gisteren ~200KM door Drenthe gereden :)

Tour
(klikbahr!)

[ Voor 59% gewijzigd door frankivo op 10-09-2012 10:37 . Reden: thumb :) ]

iRacing Profiel

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Daffie schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:30:
[...]

Dat is nog altijd niet helemáal duidelijk. Plus, mocht er iets gebeuren (helemaal in het buitenland) dan is het wel zo fijn als je gewoon kunt aantonen dat je kan/mag rijden, in plaats van "ja, m'n rijbewijs is in aanvraag, enneh... blabla". Weet niet hoe de Belgische politie hierop reageert.

En met spoed aanvragen doe ik maar niet want dat kost nóg meer dan veel te veel.
I kvermoed dat als jij tussen 18 kilometer motorfiets zit dat het wel losloopt. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• theHoff
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:59:
[...]

Totdat je bij een invoegstrook komt en een willekeurig grijsbehaarde koekblikker 'm er tussen voegt en je cruisecontrol 'm vol in de rem gooit om weer afstand te nemen. Meegemaakt met een Ford S-max. Er is dus nog wel wat ruimte voor verbetering nodig want dat was ronduit gevaarlijk.

• Daffie
ROFLASTC schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:40:
[...]

I kvermoed dat als jij tussen 18 kilometer motorfiets zit dat het wel losloopt. 8)
Daar heb je ook wel een punt...:P Maar dat alles terzijde heb ik zo mijn twijfels of het verstandig is om 2 dagen na het behalen van het rijbewijs al meteen zo'n beste flinke rit te maken met een mega grote groep.

Edit: Bij de weg, even iets heel anders, gisteren bij louis.de twee van deze 'kapstokken' besteld, lijkt me wat handiger. Nu liggen m'n spullen of op de grond of primitief aan de deur, dit is wat netter. :D

[ Voor 31% gewijzigd door Daffie op 10-09-2012 10:59 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:45:
Mocht de betreffende motorrijder hier ook rondhangen: ik wil de berijder van de witte VFR (bouwjaar 2012 volgens mij) die ter hoogte van Maarheeze de A2 op rijdt richting Eindhoven even complimenteren met de mooie machine die hij heeft. :)

Gisteren heb ik rondgetourd door de Ardennen. Zuid-Limburg was weer eens overbevolkt met toeristen en wielrenners, dus ik ben direct de grens over gegaan. Wat zijn de weggetjes daar toch mooi, zo lang ze maar geasfalteerd zijn. Ik heb ook een paar cliché Belgische wegen gezien, waarbij er meer gaten dan wegdek waren. 8)7 Ik kon daar gewoon niet harder dan 15 km/u rijden. En die Belgen blijven je dan maar opdrukken met hun auto's. 8)7
Gisteren ook heerlijk gereden, in en rond de eiffel en mini-stukje belgie. Merk net zoals twee weken geleden dat ik echt een hoop te leren heb qua bochtenwerk, maar als een bocht helemaal lekker lukt is het wel een heerlijk gevoel :) Zagen nog een NL-er op een GS met koffers en een overduidelijke doodwens. Gast ging groepje motoren en een auto voorbij, en dat in een blinde bocht...

Twee weken terug hadden we in belgie een weg, ik werd er bijna van m'n motor afgeworpen. Heb de voorrijder wel een schop verkocht, wat een kutweg was dat, en er reeds zelfs iemand op een supersport mee, die was ook niet vrolijk...

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daffie schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:30:
[...]
Bovenstaand heb ik ook aan m'n moeder voorgelegd, die bij de afdeling Burgerzaken werkt. Na een korte discussie daar intern lijkt het er inderdaad op dat je wel een geldig rijbewijs hebt, maar het alleen (nog) niet kan tonen.

Echter daarbij natuurlijk het advies om het niet te gaan proberen (moeders... ;)).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DinX schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:25:
[...]

Hoe gedragen ze zich volgens jou dan :?
Waarom denk je dat er zo veel politie aanwezig is als MF een meeting organiseerd?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Marzman schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:52:
[...]

Waarom denk je dat er zo veel politie aanwezig is als MF een meeting organiseerd?
Omdat ze ook bij de politie van mooie motoren houden :Y

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
Marzman schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:52:
[...]

Om mensen die met gieters gooien te bekeuren voor het niet netjes deponeren van zwerfafval, duh :+

Bij ons in de buurt (Achterhoek) zijn ze nu overal de wegen aan het "repareren" met teer en daar een laag kiezels overheen. Prima dat ze dat zo doen, maar veeg dan overtollige kiezels ook even weg :X Twee weken geleden kwam ik over een weg waar ze net aan het afronden waren, maar alle overtollige kiezels lagen er nog. Ik wist niet hoe ik het had toen ik de eerste bocht in ging :( Ondertussen is volgens mij alles wel netjes weggewerkt, maar iedere keer dat ik nu over zo'n plak heen rij "verwacht" ik min of meer dat ik mijn achterwiel voel glijden.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 22:10
UTwizard schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:15:
Bij ons in de buurt (Achterhoek) zijn ze nu overal de wegen aan het "repareren" met teer en daar een laag kiezels overheen. Prima dat ze dat zo doen, maar veeg dan overtollige kiezels ook even weg :X Twee weken geleden kwam ik over een weg waar ze net aan het afronden waren, maar alle overtollige kiezels lagen er nog. Ik wist niet hoe ik het had toen ik de eerste bocht in ging :( Ondertussen is volgens mij alles wel netjes weggewerkt, maar iedere keer dat ik nu over zo'n plak heen rij "verwacht" ik min of meer dat ik mijn achterwiel voel glijden.
Daar kennen ze hier (Drenthe) ook wat van, compleet stuk weg opnieuw geasfalteerd en als kers op de taart een laag kiezels van 2cm eroverheen ... wist niet wat me overkwam toen ik er de eerste keer overheen reed, er stond een mannetje te zwaaien op de weg met het gebaar je moet de parallelweg volgen maar eerst nog over ~20m nieuwe weg (alleen een bordje slipgevaar geen bordje met nieuw wegdek ofzo)

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:15:
[...]

Om mensen die met gieters gooien te bekeuren voor het niet netjes deponeren van zwerfafval, duh :+

het moet er toch door iemand ingereden worden.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08
Daffie schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:14:
[...]

Op een werkdag voor 14.00 aangevraagd met spoed, ligt hij de volgende werkdag klaar. Maar dat kost je wel een vermogen :')

• Daffie
Tankiej schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:06:
[...]

Op een werkdag voor 14.00 aangevraagd met spoed, ligt hij de volgende werkdag klaar. Maar dat kost je wel een vermogen :')
Laat ik nou nét om 14.00 examen hebben :P. Gemeentehuis is op donderdag wel tot 20.00 open, maar dan nog. Rijbewijs alleen al is 51 euro, spoedbehandeling nog eens 33,50 erbij. Om nou 84,50 te gaan dokken, no thanks, hoe vet (belangrijk) die rit ook mag zijn :/

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MailMan schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:01:
[...]

Omdat ze ook bij de politie van mooie motoren houden :Y
Ja, idd, denk 't ook :')
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/582054_10150929738958968_1204569453_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
pin_point schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:38:
[...]

Daar kennen ze hier (Drenthe) ook wat van, compleet stuk weg opnieuw geasfalteerd en als kers op de taart een laag kiezels van 2cm eroverheen ... wist niet wat me overkwam toen ik er de eerste keer overheen reed, er stond een mannetje te zwaaien op de weg met het gebaar je moet de parallelweg volgen maar eerst nog over ~20m nieuwe weg (alleen een bordje slipgevaar geen bordje met nieuw wegdek ofzo)
Waar was dat?
Hat 't laatst ook in Westerbork idd :(

iRacing Profiel

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 22:10
frankivo schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:34:
[...]

Waar was dat?
Hat 't laatst ook in Westerbork idd :(
tussen Hooghalen en Assen, maar dat ligt er inmiddels al een maand of wat in dus dat is nu wel aangereden.

[ Voor 16% gewijzigd door pin_point op 10-09-2012 13:39 ]

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:26

KroeT

[...]

Briljant bord. Een leuke manier om een strenge boodschap over te brengen.

Peace is not simply the absence of war.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Was dat echt kiezels over asfalt, of was het gefreesde asfalt?

Dat laatste was voor mij eerste keer ook schrikken (op de A50 tussen Grijsoord en Valburg), maar als je eenmaal doorhebt dat je niet omvalt enzo valt het goed mee, laatst nog op A15 gehad en nauwelijks van opgekeken. Moest denken aan dat stukje aan het eind van Long Way Round, waar Ewan McGregor opmerkte over hoe ze op het laatst scheurden over wegen waar ze in het begin nauwelijks op durfden ;)

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1e rijles de snelweg op was meteen van dat gereesde asfalt, vond het toen best eng :P op motorvakantie heb ik geleerd dat je er gewoon normaal overheen kan scheuren, de motor 'zoekt' alleen wat meer, maar dat is gewoon iets psychologisch waar je je overheen moet zetten (en dat is eigenlijk met heel veel wegdeksoorten zo :P)

Vaak bu'j te bang!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Dat is ook met het grind wat nog wel eens op dijken ligt, als je niet op 100% rond aan het gaan bent ga je daar ook echt niet zo snel over onderuit.
Als je als eoa paniekerige josti je remhendel door je stuur probeert te trekken en ondertussen dat spul probeert te ontwijken.
Tsjah.......

leeg

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:40:
Dat is ook met het grind wat nog wel eens op dijken ligt, als je niet op 100% rond aan het gaan bent ga je daar ook echt niet zo snel over onderuit.
Als je als eoa paniekerige josti je remhendel door je stuur probeert te trekken en ondertussen dat spul probeert te ontwijken.
Tsjah.......
of als rossi te hard over een onbekende dijk raggen. meestal ligt het in dezelfde bochten.

Verwijderd

KroeT schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:05:
[...]

Briljant bord. Een leuke manier om een strenge boodschap over te brengen.
Snelheid per te hard gereden km 8 euro... + inname rijbewijs

Toe maar.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08
[...]

Zie het in Groningen (prov.) ook regelmatig. Nu hebben ze allemaal wegen tussen dorpjes hier in de buurt gerepareerd, dus daar ligt ook overal los grind }:|

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theHoff schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:45:
[...]
Totdat je bij een invoegstrook komt en een willekeurig grijsbehaarde koekblikker 'm er tussen voegt en je cruisecontrol 'm vol in de rem gooit om weer afstand te nemen. Meegemaakt met een Ford S-max. Er is dus nog wel wat ruimte voor verbetering nodig want dat was ronduit gevaarlijk.
Klopt. Ik heb op die ene dag in die V60 iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik voegde uit op de A27, en dan heb je 2 stroken, 1 gaat parallel voor Gorinchem-Oost en de ander naar Centrum. Op de parallelbaan (de doorgaande A27 zeg maar) stond een file en toen ik dus even de slome voorganger van me wilde inhalen, ging de auto ook in de remmen omdat ie zo op 5m afstand (afstand meest rechtse baan tot de vangrail met daarachter de file) een stilstaand object ziet. Was idd even schrikken. Terwijl ik een ongevaarlijke manoeuvre uithaalde over een lege baan. Maar dat weet die domme sensor niet.

Zo zie je maar weer hoe ingewikkeld het verkeer kan zijn. Die automatische auto's zitten helemaal vol met computers, lasers, camera's en weet ik wat. Ze kunnen wel beweren dat ze er klaar voor zijn, maar ik weet zeker van niet. Nog lang niet. Ze rijden met die dingen rond in Arizona (of was het Utah?), nota bene de dunst bevolkte staat in de VS... Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een prestatie van formaat, die automatische auto's. Maar het is een ontwikkeling die nog wel even te gaan heeft voordat ie tussen de wanorde van alle dag kan worden losgelaten.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:54:
[...]

Klopt. Ik heb op die ene dag in die V60 iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik voegde uit op de A27, en dan heb je 2 stroken, 1 gaat parallel voor Gorinchem-Oost en de ander naar Centrum. Op de parallelbaan (de doorgaande A27 zeg maar) stond een file en toen ik dus even de slome voorganger van me wilde inhalen, ging de auto ook in de remmen omdat ie zo op 5m afstand (afstand meest rechtse baan tot de vangrail met daarachter de file) een stilstaand object ziet. Was idd even schrikken. Terwijl ik een ongevaarlijke manoeuvre uithaalde over een lege baan. Maar dat weet die domme sensor niet.

Zo zie je maar weer hoe ingewikkeld het verkeer kan zijn. Die automatische auto's zitten helemaal vol met computers, lasers, camera's en weet ik wat. Ze kunnen wel beweren dat ze er klaar voor zijn, maar ik weet zeker van niet. Nog lang niet. Ze rijden met die dingen rond in Arizona (of was het Utah?), nota bene de dunst bevolkte staat in de VS... Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een prestatie van formaat, die automatische auto's. Maar het is een ontwikkeling die nog wel even te gaan heeft voordat ie tussen de wanorde van alle dag kan worden losgelaten.
zolang er nog steeds geen knappe parkeersensors zijn (die wel werken met een drup bagger.) dan hebben we alvast een stapje gezet. maar stel je voor dat doordat er een zwerm vliegen boven de straat hangt je auto vol in de ankers gaat. en die zwerm weet ik boven de dijk Enkhuizen - Lelystad wel eens te hangen. rij je daar met 100 zonder uitwijk.

zo heb ik ook nog altijd iets tegen abs. stel nou dat dat ding niet meer registreert dat je wiel draait. en denkt dat hij geblokkeerd is waardoor hij de remdruk eraf houd.

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 10-09-2012 20:41 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ABS heeft zich allang bewezen, bij auto's heb je toch ook geen problemen ermee?

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:00:
ABS op (semi) Off-Road/Enduro motoren is meestal niet voor niets uit te schakelen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:00:
hoorde laatst nog iemand die met 3 van de 4 banden remde door een storing in de abs.

en met offroad is het helemaal een doodswens om abs op je fiets te hebben. vooral die leuke bmw's die het steeds voor je inschakelen als je je contact weer aanzet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:09:
[...]

hoorde laatst nog iemand die met 3 van de 4 banden remde door een storing in de abs.

en met offroad is het helemaal een doodswens om abs op je fiets te hebben. vooral die leuke bmw's die het steeds voor je inschakelen als je je contact weer aanzet.
/
Ja, ik hoor ook wel eens wat ("ze" praten veel). Maarja, tegenwoordig is 75% (? ofzo) van het wagenpark uitgerust met ABS, en hoe vaak hoor/lees je iets over ineens weigerende remmen? Als de ABS niet goed is geeft het een storing, normaal remmen zal het voertuig altijd doen

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:18:
[...]
/
Ja, ik hoor ook wel eens wat ("ze" praten veel). Maarja, tegenwoordig is 75% (? ofzo) van het wagenpark uitgerust met ABS, en hoe vaak hoor/lees je iets over ineens weigerende remmen? Als de ABS niet goed is geeft het een storing, normaal remmen zal het voertuig altijd doen
op 3 bandjes. en als dat de 70% van je voorwiel is bij een noodstop?

als het goed is is het beveiligd. maar het hoeft maar 1x te weigeren.

en alles kan stuk en alles kost geld. doe mij maar lekker simpel.

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 10-09-2012 21:20 ]

Pagina: 1 ... 400 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.