Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 387 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.126 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
wimmel_1 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:15:
[...]

Zelfde dopjes haal je bij "Beter Horen" voor €5,- minder :)
Zelfde dopjes haal je bij de distributeur in amersfoort voor een euro of 15/16 :>

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:51:
zucht,

zat wat te neuzen naar een sporttour motor met potentie voor niet te veel geld. (was begonnen te kijken naar ZZR1400)

klik ik hier op...

http://motos.coches.net/o...3-en-baleares-4912723.htm
mijn god wat een mooie machine...
vroeger zagen motoren er toch wel mooier uit.... (ik zal wel oud worden / nostalgie)
Sport-tour??? Das meer een rechtuit racer zou ik zo zeggen zeggen ;)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bij een noodstop is alle remkracht mooi meegenomen, maar maken remmen bij dagelijks gebruik echt zoveel uit? Ik rij vrij defensief en gebruik mijn remmen bijna nooit. Enkel bij het tot stilstand komen rem ik. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 20% van mijn remmen vraag.

Kwestie van vooruit kijken, dat behoor je als motorrijder altijd wel te doen.

Wel gebruik ik af en toe mijn achterrem zachtjes zodat het remlicht aan gaat.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Peekster schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:24:
[...]

Merk en type?
Heb Alpine laten gieten en binnen gekregen maar als deze versleten zijn over x jaar wil ik ook van die doppen met luidsprekors.
Details weet ik niet en ben niet thuis kan dus ook niet opzoeken.

Eerder besproken hier: ToolkiT in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Sport-tour??? Das meer een rechtuit racer zou ik zo zeggen zeggen ;)
nee joh,
net als een busa, heb je gekeken naar dat zadel? daar kunnen sommige bankstellen niet eens tegen op.
en ok, iets meer sport als toer...

maar 9 jaar oud, en ziet er uit als een machine die dit jaar gemaakt is...
ben een beetje verlieft nu... (queue Andre Hazes)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:04:
Bij een noodstop is alle remkracht mooi meegenomen, maar maken remmen bij dagelijks gebruik echt zoveel uit? Ik rij vrij defensief en gebruik mijn remmen bijna nooit. Enkel bij het tot stilstand komen rem ik. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 20% van mijn remmen vraag.

Shit... dan hoop ik niet dat jij zo iemand bent als die ik laatst voor me had.

Die guy remde iedere keer als een malle op de koppeling. Dacht eerst dat zn remlicht het niet deed. Bij elk stoplicht was het weer raak. Zat er de eerste keer bijna achterop.
Hij stopte op de zelfde parkeerplaats als ik. Het was dat ik met de auto was, maar anders (als mede motorrijder) had ik wat van gezegt.

Begrijp me niet verkeerd, ik rem ook op de motor... maar de stopkracht van de 1 bij zo'n ding is vele male groter dan van een willekeurige auto. Beter (voor je eigen veiligheid) even het lampje laten branden achter :)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:32
zucht,

zat wat te neuzen naar een sporttour motor met potentie voor niet te veel geld. (was begonnen te kijken naar ZZR1400)

klik ik hier op...

vroeger zagen motoren er toch wel mooier uit.... (ik zal wel oud worden / nostalgie)
Erg gave fiets inderdaad! Ziet er inderdaad nog redelijk modern uit. Iig niet dat je zou zeggen dattie al bijna 10 jaar terug geproduceerd is. Vind dat ook altijd een sterk punt van de MV Augusta F4 geweest: erg tijdloos design en altijd mooi :Y

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:06

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:04:

Hier ook, ik zorg er wel af en toe voor dat ik eens stevig doorrem als oefening, zodat ik me niet dood verschiet als ik het eens echt moet doen.

Verwijderd

ixl85 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Die guy remde iedere keer als een malle op de koppeling. Dacht eerst dat zn remlicht het niet deed. Bij elk stoplicht was het weer raak. Zat er de eerste keer bijna achterop.
Hij stopte op de zelfde parkeerplaats als ik. Het was dat ik met de auto was, maar anders (als mede motorrijder) had ik wat van gezegt.

Begrijp me niet verkeerd, ik rem ook op de motor... maar de stopkracht van de 1 bij zo'n ding is vele male groter dan van een willekeurige auto. Beter (voor je eigen veiligheid) even het lampje laten branden achter :)
Nou dan moet jij echt nooit met een groepje 2 cilinders mee rijden.
gewoon afstand houden is toch niet zo moeilijk?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:08:
[...]
Kan je beter zo'n K1600GTL nemen IMHO. Iets minder vermogen (1600CC vs 1800CC) maar dan rij je niet op een kermis op wielen:
Niets minder vermogen...méér! ;) De Beemer heeft 160pk en de Goldwing iets van 118 (cijfers van de 1800 uit 2005) en 175Nm om 167, ook weer in het voordeel van de 1600.

De Goldwing is ook zwaarder (64kg! als je de drooggewichten vergelijkt).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:25:
[...]
Nou, het was een aardige joekel, dan was mijn voorwiel wel z'n eigen leven gaan lijden vrees ik.
Met de VRO moet je over een autoband heen rijden. Dat lukt ook prima. Ik denk dat de haan wat flexibeler is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:54:
[...]

Met de VRO moet je over een autoband heen rijden. Dat lukt ook prima. Ik denk dat de haan wat flexibeler is.
Zolang ie niet bevroren is, is er niets aan de hand.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Verwijderd
  • Niet online
[...]

Bij remmen op de koppeling pak ik altijd de achterrem er een beetje bij zodat het remlicht aanspringt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:25:
[...]
Inderdaad. Die boxer van mij remt ook als een dolle op de motor. Lekker makkelijk in de bergen. Je hoeft dan niet meteen in de ankers als je op een scherpe bocht aankomt. Kan misschien wel lastig zijn voor degene achterop, maar die moeten idd afstand houden. En als je 2x verrast bent, weet je het inmiddels denk ik... ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Heerlijk dat remmen op de motor op een dikke twin, ik gebruik mn remmen ook nauwelijks :D alleen dat laatste stukje van 20kmpu naar stilstand. Als je een beetje vooruit kijkt, en er gebeuren geen gekke dingen, hoef je het ook nauwelijks te gebruiken.

Eigenlijk vind ik een twin wel lekkerder rijden dan een 4 cilinder. Je hebt laag in de toeren al vermogen, en als je even een beetje moet remmen voldoet wat minder gas geven ook al.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 11:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vind mijn Hornet al sterk afremmen op de motor. 8)7

Alleen, nog even lichtjes de achterrem erbij pakken voor het achterlicht zonder echt te remmen is dan toch weer moeilijk. Het rempedaal neemt ook een remzuiger voor mee, waardoor de vertraging soms ietsje meer is dan ik dacht. :P (Het befaamde C-ABS van Honda)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Ik rem normaal ook redelijk veel af op de motor (van de motor :+), maar wanneer iemand achter mij zit trap ik wel altijd de rem even een aantal keer in ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Verwijderd
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:41:

Alleen, nog even lichtjes de achterrem erbij pakken voor het achterlicht zonder echt te remmen is dan toch weer moeilijk. Het rempedaal neemt ook een remzuiger voor mee, waardoor de vertraging soms ietsje meer is dan ik dacht. :P (Het befaamde C-ABS van Honda)
Ik heb het zo afgesteld dat ik met een klein beetje remmen wel licht heb, maar de rem (bijna) niet aangrijpt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DCBS, dual combined braking systemen.
In principe remt voor iets meer dan achter. Als je dan alleen je lichtje wil laten branden, kan je makkelijker je handrem iets inknijpen. Die is makkelijker te doseren.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34

4x2

lộn xộn quá

Op de snelweg rem ik 99% van de tijd op de motor, in de stad pak ik wat vaker de rem, maar over het algemeen rijd ik daar ver genoeg voor het overige verkeer uit dat dat remlicht eigenlijk niet nodig is.

Met de auto rijd ik trouwens niks anders, die remt alleen wat minder hard op de motor, maar in de bergen/heuvels ram ik m bij een afdaling net zo lang terug tot ik niet bij hoef te remmen, komt ie dan in zn 2 of 3 terecht met 4-5000 toeren, boeiend, doen de remmen het tenminste als ik ze wel nodig heb.

leeg

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, dat is echt nog niks vergeleken met m'n vorige motor een MT-03 (660cc eencilinder) :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11

Snelweg is gewoon gas los als auto's beginnen te remmen. Maar voor andere zaken rijd ik zo lang mogelijk door in de hoogste versnelling. Waarom?

Zoals iemand ooit zei, een motor is duurder dan een paar remblokjes.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zit ik eens op Domeinen Roerende Zaken rond te neuzen, kom ik bijna in de verleiding om een impulsaankoop te doen:
http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=1820&kterug=1820

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wie hebben ze onlangs allemaal vastgezet/opgepakt van een MC? ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Marc Rademaker schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:25:
[...]

Snelweg is gewoon gas los als auto's beginnen te remmen. Maar voor andere zaken rijd ik zo lang mogelijk door in de hoogste versnelling. Waarom?

Jawel, maar dat geplof uit de uitlaat als je een paar keer terugschakelt als je afremt is onbetaalbaar lekker :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zei toch ook bijna? :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Marc Rademaker schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:25:
[...]

"Use the brakes first, brake pads are cheap, engines are not expensive"

Citaatje uit Twist of the Wrist 2.

[ Voor 2% gewijzigd door steveman op 03-08-2012 12:52 . Reden: schoot me te binnen ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54

BM

Admin Softe Goederen
Net mijn oude motorkledign nog eens geprobeerd, dat gaat 'm ook niet worden :p Jas zou nog kunnen, zolang de wintervoering er in zit. Broek is echt veel te groot, herinner me dat ik me daar in moest wurmen, maar nu trek ik 'm makkelijker aan dan een comfortabele spijkerbroek. Kan niet de bedoeling zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27
DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:11:
Zit ik eens op Domeinen Roerende Zaken rond te neuzen, kom ik bijna in de verleiding om een impulsaankoop te doen:
Heb je 'm, wordt je bij het 1e ritje meteen achterna gezeten door een clubje lederhesjes op Harleys... :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:36:
Heerlijk dat remmen op de motor op een dikke twin, ik gebruik mn remmen ook nauwelijks :D alleen dat laatste stukje van 20kmpu naar stilstand. Als je een beetje vooruit kijkt, en er gebeuren geen gekke dingen, hoef je het ook nauwelijks te gebruiken.

Eigenlijk vind ik een twin wel lekkerder rijden dan een 4 cilinder. Je hebt laag in de toeren al vermogen, en als je even een beetje moet remmen voldoet wat minder gas geven ook al.
Hier precies hetzelfde. Ook ik hoef alleen het laatste stukje tot stilstand te remmen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:11:
Je moet wel een redelijk bod doen. Het is niet zo dat het laagste bod 'm altijd krijgt. Dus of het een koopje is, weet je nooit. En je mag niet proefrijden, niet aanzitten, dus je hebt geen idee. Een shot in the dark (letterlijk met dat zwarte ding). Maar goed, het is een Porsche, dus wie weet meer kwaliteit dan van een Amerikaanse engineer.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
[...]

Jaja, ik houd afstand... maar als je iedere ochtend 75km boekt, zit er vast wel een keer tussen, tussen het drukke stadsverkeer, dat je ff wat minder afstand hebt :z.
Als je met 2 cilinders rijdt, houdt je daar rekening mee. Maar niet als er een auto voor je rijdt en daar achter een motor en dan jij, en het stoplicht springt op rood.

Dat is imo gewoon stupid aangezien je als motorrijder kwetsbaar bent. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar dat is iets wat je met lessen ook aangeleerd krijgt (gebruik dat remlicht).

• DinX
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g8pc2Jmmf11pXXNUq4dWB82K/medium.jpg

Let's get ready to rumbleeeeeee

Hier te volgen: http://dinx.mobi :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:12:
[afbeelding]

Let's get ready to rumbleeeeeee

Hier te volgen: http://dinx.mobi :P
En waar volgen we je heen?

Een vriend van me heeft mijn Spot geleend, want hij rijdt nu de 'zijderoute'. Hij heeft zijn motor met wat anderen in een container gefrot en die is naar Almaty (Glorious Nation of Kazaghstan) gebracht. Erheen vliegen en dan trekt iedereen zijn eigen plan. Hij is dus op weg naar huis, en mag daar 6 weken over doen. Ik ben heel erg jaloers. Als het wat is voor de RT-Adventure, ga ik het ook eens doen. Maar voorlopig moest hij (op een nieuwe XT660) al een keer terugkeren waar ze een pas probeerden over te steken. De weg (of het gebrek eraan) was tè slecht en er lag ook nog eens sneeuw. Da's pas avontuur! Volg 'm hier. Hij heeft ook een website: Stuuruitslag.

• DinX
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

http://goo.gl/maps/2Fstn

https://dl.dropbox.com/u/29905/alpen.kmz

Morgen in 1 ruk naar Thonon-Les-Bains. Van daaruit de Route des Grande Alpes volgen gevolgd door de Route du Napoleon richting Gorges du Verdon. Daarbij normaal gezien wat "offroad" uitstapjes (als het doenbaar is).

De bedoeling is om de Col de Sommeiller (Stella Alpina) te doen, Monte Jafferau, Col de Parpaillon en de Ligurische Grenzkamstrasse. En daarbij nog de tig cols op de RGA

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 02-08-2012 23:28 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 23:14

Chop2000

Vroem

Vandaag ook ff m'n motorrbw gehaald :) morgen motoport maar ff bellen of ze zaterdag ff die busa klaar kunnen zetten voor een testrit 8)7

niks

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:25:

Morgen in 1 ruk naar Thonon-Les-Bains. Van daaruit de Route des Grande Alpes volgen gevolgd door de Route du Napoleon richting Gorges du Verdon. Daarbij normaal gezien wat "offroad" uitstapjes (als het doenbaar is).

De bedoeling is om de Col de Sommeiller (Stella Alpina) te doen, Monte Jafferau, Col de Parpaillon en de Ligurische Grenzkamstrasse. En daarbij nog de tig cols op de RGA
Ohja, daar had je het even terug ook al over. Mooie rit! Veel plezier en drive safe!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chop2000 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:29:
Vandaag ook ff m'n motorrbw gehaald :) morgen motoport maar ff bellen of ze zaterdag ff die busa klaar kunnen zetten voor een testrit 8)7
K*T fiets....

Wheely met zo'n ding is amper te doen vanwege die te lange achterbrug ;)

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:12:
[...]

K*T fiets....

is dan ook niet gemaakt om dat te doen, gewoon kilometers vreten

heb er zelf niet veel mee gereden, denk pakweg 30 km,
stuurt makkelijker als je denkt (toch lange wielbasis en gewicht)
mijn voorkeur neigt alleen wel naar de ZZR1400, iets minder lelijk 8) en nog meer vermogen _/-\o_

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

En om naar de KFC te driften toch? :P

Vaak bu'j te bang!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vandaag rustigste dag van het jaar in de "ochtendspits" als ik het zo zag. Dacht eerst dat het zaterdag was.. Kom ik op kantoor, ook geen kip :?
Gelukkig was het mannetje van de koffieautomaat wel aanwezig, anders was ik omgedraaid en weer naar huis gegaan.
Aardig stuk Vmax + 50 gereden op de A1 :X

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:22
-tom-562 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:01:
En om naar de KFC te driften toch? :P
Hehehehe. :)

Entropy isn't what it used to be

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Groepje <-> afstand, groepje, afstand, groe... aarrgh, ik snap het niet meer :'(

Ik heb echt nog NOOIT een groepje gezien waarbij fatsoenlijk afstand werd gehouden. "Ja maar we rijden toch baksteensgewijs?" Dat wel, maar ook rijdt iedereen met zijn vooras bij de achteras van degene schuin voor hem :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12
mphilipp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:20:
[...]

Een vriend van me heeft mijn Spot geleend, want hij rijdt nu de 'zijderoute'. Hij heeft zijn motor met wat anderen in een container gefrot en die is naar Almaty (Glorious Nation of Kazaghstan) gebracht. Erheen vliegen en dan trekt iedereen zijn eigen plan. Hij is dus op weg naar huis, en mag daar 6 weken over doen. Ik ben heel erg jaloers. Als het wat is voor de RT-Adventure, ga ik het ook eens doen. Maar voorlopig moest hij (op een nieuwe XT660) al een keer terugkeren waar ze een pas probeerden over te steken. De weg (of het gebrek eraan) was tè slecht en er lag ook nog eens sneeuw. Da's pas avontuur! Volg 'm hier. Hij heeft ook een website: Stuuruitslag.
Gaat hij dat redden in 6 weken? Hij is al even onderweg maar moet nog heel wat KM's.
Wel zwaar jaloers. Lijkt me geweldig om te doen. Een goede vriend van me wil nog een keer samen vliegen naar India, daar twee een Royal Enfields kopen en modden en dan terug rijden :)

@DinX: Viel Spass!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
MailMan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:13:
[...]

Gaat hij dat redden in 6 weken? Hij is al even onderweg maar moet nog heel wat KM's.
Wel zwaar jaloers. Lijkt me geweldig om te doen. Een goede vriend van me wil nog een keer samen vliegen naar India, daar twee een Royal Enfields kopen en modden en dan terug rijden :)

@DinX: Viel Spass!
Volgens mij niet...
Hij is nu 3 weken onderweg en zit nog in Oezbekistan.
Over 2500 km is ie de Kaspische zee voorbij en zit ie in Rusland.

Dan in 3500 km door Oekraine, Polen, Duitsland en terug in NL.

Dus nog zo'n 6000 km als ie zich alleen richt op de best begaanbare wegen.

Verwijderd

Paul schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:00:
[...]
Groepje <-> afstand, groepje, afstand, groe... aarrgh, ik snap het niet meer :'(

Ik heb echt nog NOOIT een groepje gezien waarbij fatsoenlijk afstand werd gehouden. "Ja maar we rijden toch baksteensgewijs?" Dat wel, maar ook rijdt iedereen met zijn vooras bij de achteras van degene schuin voor hem :X
Tijd dat je mee gaat rijden met een fatsoenlijke club rijders dan :>

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:12:
[...]

K*T fiets....

Gaat heel best hoor op zo'n busa :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Paul schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:00:
[...]

het ging hier om iemand in een koekblik,
niet motorrijders onderling.

ik ben heel alergisch voor mensen in koekblikken die dat soort dingen zeggen.
Het duid namelijk aan dat ze zich niet correct aanpassen aan de situatie. Zeg maar het type rijder dat een keer zal zeggen "ik zag hem niet aankomen"

in een groep rijden met mensen die je vertrouwd is is heel anders.
wij rijden ook zeer kort bij elkaar, maar we weten elkaars grenzen, en kunnen goed op elkaar anticiperen.
dan is het probleem ook niet zo zeer dat je dichtbij elkaar rijd.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Chop2000 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:29:
U serious?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:14:
[...]

het ging hier om iemand in een koekblik,
niet motorrijders onderling.

ik ben heel alergisch voor mensen in koekblikken die dat soort dingen zeggen.
Het duid namelijk aan dat ze zich niet correct aanpassen aan de situatie. Zeg maar het type rijder dat een keer zal zeggen "ik zag hem niet aankomen"

in een groep rijden met mensen die je vertrouwd is is heel anders.
wij rijden ook zeer kort bij elkaar, maar we weten elkaars grenzen, en kunnen goed op elkaar anticiperen.
dan is het probleem ook niet zo zeer dat je dichtbij elkaar rijd.
In het groepje waar ik afgelopen vakantie mee heb gereden, reed ik bij de stukken waar het gas erop ging (op de verschillende bergpassen) voorop. Ik had de beste remmen en kon echt veel later aanremmen als de andere 2. Als ik achteraan reed zat ik continu in het achterspatbord als er een bocht aankwam, daar waren ze niet zo blij mee (de eerste paar dagen reed ik achteraan, maar dat hebben we dus maar snel omgedraaid) :+
Verder altijd in baksteenformatie gereden

Vaak bu'j te bang!

• Paul
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:59:
Tijd dat je mee gaat rijden met een fatsoenlijke club rijders dan :>
Waarom zou ik met een clubje gaan, laat staan een club :P

Ff zonder dollen, ik rijd eigenlijk altijd alleen, namelijk woon-/werk :) Meestal alleen, en ik probeer zo voorspelbaar mogelijk te rijden. Het zijn de clubjes die ik dan zie rijden die vaak onderling weinig afstand houden :) Of wanneer er een (meestal) racemotor bij mij aansluit (tja sorry, ik kan het niet helpen dat tourmotoren dat gedrag zelden vertonen, ik kan het wel helpen al het mij minder op zou vallen :P ) dat men in mijn dode hoek gaat hangen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Don't feed the troll.
Domeinen blijft een leuk roulette spel als je twee rechterhanden hebt, of diepe zakken. De Ferrari's die daar gaan, gaan vaak redelijk stuk onder de marktprijs, maja wie heeft daar nou geld voor :)

Verwijderd

Paul schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:20:
[...]
Waarom zou ik met een clubje gaan, laat staan een club :P

Ff zonder dollen, ik rijd eigenlijk altijd alleen, namelijk woon-/werk :) Meestal alleen, en ik probeer zo voorspelbaar mogelijk te rijden. Het zijn de clubjes die ik dan zie rijden die vaak onderling weinig afstand houden :) Of wanneer er een (meestal) racemotor bij mij aansluit (tja sorry, ik kan het niet helpen dat tourmotoren dat gedrag zelden vertonen, ik kan het wel helpen al het mij minder op zou vallen :P ) dat men in mijn dode hoek gaat hangen :)
toch merk ik juist dat de R1200GS rijders vaak achter je achterwiel plakken.
beetje laten zien dat ze "sneller" zijn in de berg weggetjes.

tot dat ze overschatten en op hun bek gaan tenminste, dan is die boxer ook niet zo handig, kleppen deksel schaven = alle olie uit je blok

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:34:
tot dat ze overschatten en op hun bek gaan tenminste, dan is die boxer ook niet zo handig, kleppen deksel schaven = alle olie uit je blok
Daar heb je weer cilinderbeschermers voor natuurlijk. ;)

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04-2025
Tankiej schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Ziet er wel goed uit :)

Volgens mij van hetzelfde merk als een vriend van me heeft, alleen heeft hij die voor de Galaxy S2. Stond bij de advertentie dat ie waterdicht is, maar dat is ie dus echt niet. Niet door de regen rijden dus :+

[...]

Bij Garmin zit Lifetime updates (in ieder geval kan je de nieuwe, 350LM, niet zonder kopen), krijg je de updates verder gratis. Maar die apparaten beginnen bij 300 euro dacht ik..
Ik weet niet of je mij bedoeld, maar ik had er inderdaad 1 die niet waterdicht was.
Even gemaild met de verkoper en die heeft mij kosteloos een nieuwe verzonden, die is wel waterdicht :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Ja ik bedoelde jou :+

Oh, nice :)
theHoff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

Don't feed the troll.
Domeinen blijft een leuk roulette spel als je twee rechterhanden hebt, of diepe zakken. De Ferrari's die daar gaan, gaan vaak redelijk stuk onder de marktprijs, maja wie heeft daar nou geld voor :)
Inderdaad, wat daar allemaal staat.. :')

Op dit moment een SLR McLaren :9

[ Voor 85% gewijzigd door Tankiej op 03-08-2012 12:49 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb een nieuwe standaardhouder:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90857/3310e5c2f5e9230e121ea019f57e1829

:+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vinniiee
Tankiej schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:43:
Ja ik bedoelde jou :+

Oh, nice :)

[...]

Inderdaad, wat daar allemaal staat.. :')

Op dit moment een SLR McLaren :9
Oke :p
_O-

Geniaal _O-

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LOL

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

DinX schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:25:

Eigenlijk best wel leuk om te volgen. Hij rijdt nu bij Lons le Saunier. Wel veel snelweg gehad zo te zien.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Frank Martin schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:44:
[...]
Eigenlijk best wel leuk om te volgen. Hij rijdt nu bij Lons le Saunier. Wel veel snelweg gehad zo te zien.
Ja hij kachelt goed door op de peage :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het ding heb ik hiervandaan btw: http://www.kickstandkritters.com/

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er hier nog knutselaars die zelf een Carb-syncer hebben gemaakt?

Zo ja; waar hebben jullie de onderdelen vandaan gehaald?
Met name de nippels voor aansluiten lijken me niet zo simpel...

• Vinniiee
Heb je een 2 of 4 cilinder? Met een 2 cilinder is het heel makkelijk: klik

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb een 4cilinder... Nog niet heel erg moeilijk, maar waar haal ik goede onderdelen ;)

Slang zal wel lukken (aquariumzaak?), t-stukjes ook wel...

Maar dan de nippels voor op de carbs ;)

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 03-08-2012 14:45 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kan je op MF niet een vraag neerleggen dat je van iemand zo een apparaatje huurt? Genoeg die voor een kratje pils te paaien zijn imho.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Geniaal. _/-\o_

tIs jammer dat ik er hier geen echte gebruiksreden voor heb en het dus thuis niet kan verkopen dat ik $40 uitgeef aan shipping op een $19 voorwerp die ik niet ga gebruiken.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vinniiee schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:37:
Heb je een 2 of 4 cilinder? Met een 2 cilinder is het heel makkelijk: klik
Da's wel een goeie. Enig idee waar je die nippels vandaan kan halen die je in je carbs moet schroeven om die slangetjes op aan te sluiten?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

theHoff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

Da's wel een goeie. Enig idee waar je die nippels vandaan kan halen die je in je carbs moet schroeven om die slangetjes op aan te sluiten?
Ik ben al iets verder... Blijkt dat voor mijn carbs (yamaha) er 6mm nippels nodig zijn.
Dit zou weleens kunnen lukken met een compressor nippel. Straks nog maar eens wat bouwmarkten langs...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Geniaal. _/-\o_

tIs jammer dat ik er hier geen echte gebruiksreden voor heb en het dus thuis niet kan verkopen dat ik $40 uitgeef aan shipping op een $19 voorwerp die ik niet ga gebruiken.
Hm, $40 shipping? Ik was uiteindelijk €23 kwijt incl shipping en alles. (Blijft 23 euro voor iets dat compleet nutteloos is, maargoed :P )

• Vinniiee
MikeyMan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:40:
Heb een 4cilinder... Nog niet heel erg moeilijk, maar waar haal ik goede onderdelen ;)

Slang zal wel lukken (aquariumzaak?), t-stukjes ook wel...

Maar dan de nippels voor op de carbs ;)
Ik weet niet of het op dezelfde manier mogelijk is als bij een 2-cilinder. Mijn gevoel zegt dat als je onderin 2 t-stukken doet dat het moet werken, zo dus:

| | | |
| | | |
| | | |
|--|--|--|

Bij mij zitten er standaard al nippels op de carb's, misschien dus ff checken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:06:
[...]

Hm, $40 shipping? Ik was uiteindelijk €23 kwijt incl shipping en alles. (Blijft 23 euro voor iets dat compleet nutteloos is, maargoed :P )
't Blijft gewoon een grappig ding zo :)

Ik heb voor dat doel een jampotdekseltje onder m'n buddyseat liggen. Veel meer past er ook niet in, overigens _O-

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vinniiee schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:20:
[...]

Ik weet niet of het op dezelfde manier mogelijk is als bij een 2-cilinder. Mijn gevoel zegt dat als je onderin 2 t-stukken doet dat het moet werken, zo dus:

| | | |
| | | |
| | | |
|--|--|--|

Bij mij zitten er standaard al nippels op de carb's, misschien dus ff checken?
Yepz, werkt ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.deleveld.dds.nl/carbsync2.jpg

Weet vrijwel zeker dat ik die nippels nog niet heb, maar zal inderdaad even checken.

• 4x2
  • Laatst online: 12:34

4x2

lộn xộn quá

steveman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:41:
[...]
"Use the brakes first, brake pads are cheap, engines are not expensive"

Citaatje uit Twist of the Wrist 2.
Want je blok gaat stuk als je op de motor remt ?
Afgezien van een 2-takt, die gaat dan op den duur stuk, maar die remmen toch al nauwelijks op de motor.

leeg

Verwijderd

4x2 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:25:
[...]

Want je blok gaat stuk als je op de motor remt ?
Afgezien van een 2-takt, die gaat dan op den duur stuk, maar die remmen toch al nauwelijks op de motor.
precies,
bij 2takt word smering samen met de benzine ingespoten, daarom is het slecht

4takt heeft daar geen last van.
het remmen op 4 takt komt eigenlijk meer van de druk weerstand (compressie), en de energie die verloren gaat in de draaiende delen.

overigens, met mate hé
niet bij hoge toerentallen doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 17:49 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

theHoff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

Ben momenteel best blij met mezelf!
Heb dit opgelost door een alu buisje te halen, en er m6 aan te tappen!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
Je kunt straks als je weer in de 'bewoonde' wereld bent (lees: met snelwegen) een hoop goed maken. In het stuk waar ie nu is, zijn er niet zoveel asfaltwegen. Eenmaal iets westelijker, kan ie wat vaart maken. We zijn ook in een dag of 20 naar Gambia gereden en dat was 7500km met stukken woestijn en andere ongein tussendoor. Daar was hij btw ook bij. Ik weet niet hoeveel km het nog is, maar ik ga ervan uit dat ie het wel een beetje gepland heeft.
Leuk, alleen zou ik het niet zo hebben op die Enfields voor een lange afstand. Tenminste, dat is mijn idee. Liever een motor waar je makkelijk hele dagen mee kunt rijden zonder eraf getrild te worden of zadelpijn krijgt. En de betrouwbaarheid hebben we het nog niet over gehad... ;)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Vandaag naar Termaat in Nijmegen geweest met m'n vader en een vriend. Heb er een zwarte Esquad strong spijkerbroek besteld :) Lekker via Apeldoorn binnendoor terug naar huis gereden en zo heeft Oguz ongeveer 250KM gemaakt in een middagje :)

Voor mij reed er trouwens een motor met heeeeeeele kleine richtingaanwijzers, die echt bijna geen licht gaven. Gelukkig had ik genoeg afstand dus ik werd niet verrast, maar daar was echt niks van te zien :X

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Protip: vergeet niet om de stekker van je koplampen terug te prikken als je de topkuip eraf hebt gehad... Net in de stortregen in het halfdonker dat ding staan opvissen en terug op z'n plek duwen :X

• Vinniiee
MikeyMan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:23:
[...]

Yepz, werkt ook:

[afbeelding]

Weet vrijwel zeker dat ik die nippels nog niet heb, maar zal inderdaad even checken.
Nice, ziet er geod uit! Moet zelf ook ff langere slangen halen, bij mij slokte de carbs wat olie op, deed een beetje roken _O-

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54

BM

Admin Softe Goederen
BM schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:58:
Net mijn oude motorkledign nog eens geprobeerd, dat gaat 'm ook niet worden :p Jas zou nog kunnen, zolang de wintervoering er in zit. Broek is echt veel te groot, herinner me dat ik me daar in moest wurmen, maar nu trek ik 'm makkelijker aan dan een comfortabele spijkerbroek. Kan niet de bedoeling zijn :p
Nha, dat probleem vandaag gelijk maar opgelost. Kleding binnen, nu de motor nog :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dilemma, ik zou morgen een fazer 600 gaan ophalen uit 2002. Echter vandaag ben ik bij een motorzaak geweest waar een model uit 2004 stond.

Overzicht:
Fazer 2002 > 31k gelopen > ziet er top uit > 2400 euro > particulier > heeft hij 4 jaar zelf op gereden
Fazer 2004 > 33k gelopen > lichte beschadingen ivm vallen van oude eigenaar (lijkt geen botsing te zijn geweest, motorzaak had er ook nog niets aan gedaan) > 2800 euro daarbij 1 maand garantie en paar zaken worden nog opgelapt (nieuw stuur / kleine groeven in het blok / nieuwe spiegels.

Het 2004 model is echter fuel injection (ipv carborateur) en heeft een R6 type motor plus aluminium en dat is mijn grooste knelpunt, technisch zoveel beter of?

Hoeveel waarde moet ik hechten aan het nieuwe type motor?

Ff wat fotos:
2002:
http://s16.postimage.org/7154ubjwl/image.jpg
http://postimage.org/image/9hysa9qy9/

2004:
http://postimage.org/image/on7939cjz/
http://postimage.org/image/ls0bo1afb/
http://postimage.org/image/bay7faq17/ < vond ik er ook minder uit zien

Nog wat meer info (timeline):
http://www.totalmotorcycl...istoryTimelines-Page4.htm

[ Voor 15% gewijzigd door marshallq op 03-08-2012 22:25 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zucht,

klik ik hier op...

Vroeger? 2003 is toch niet zo oud :p

Ik vind 't maar een apart ding, ik dacht dat je met 'vroeger' iets van 1995 of misschien zelfs voor 1985 bedoelde ;)

marshallq: 2002. Ik vind dat model mooier, en er zit geen schade op, dubbel mooier dus. Bovendien weet je echt helemaal niks bij die zaak. Ze hebben niks aan de schade gedaan, maar waarschijnlijk ook niet aan de rest, je koopt dus helemaal niets extra's. Die maand garantie.. ik kan me niet voorstellen dat er iets nu niet zichtbaar is en binnen 31 dagen helemaal kapot gaat.

Meld bij de particulier even dat je deze kunt krijgen (met wat minder nadruk op de schade), en misschien heb je hem voor een paar euro minder thuis staan ;)

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 03-08-2012 22:34 . Reden: oeps... 1 dag niet op GoT en er staan 100 berichten tussen :X ]

• Exigence
  • Laatst online: 13:09

Exigence

dnkroz

Net een dag terug van mijn motorritje. Ben in totaal 12 dagen weggeweest op de motor. Halverwege 3 dagen bij vrienden gekampeerd in ten noorden van Barcelona.

Heb 4750 kilometer gemaakt in de 9 rijdagen, wat neerkomt op gemiddeld meer dan 520 kilometer per dag inclusief binnendoor. Heb nog nooit zo'n hoog gemiddelde gereden, en het waren soms ook wel lange dagen.

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/6176/routea.png

Gestart met de Route de Cretes door de Vogezen, daarna de Route de Grandes Alps, vervolgens de Route Napoleon en daarna door Frankrijk en over de Pyreneeen en via Andorra (goedkoop tanken :P) naar Blanes ten noorden van Barcelona. Terug over de snelweg via Clermont Ferrand en Parijs (nog even onder de Eiffeltoren gestaand).

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/2323/coldizoard.png

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ mars. Ga voor het 02 model. Die garantie stelt echt geen **** voor. Daarnaast liever een model met carbs dat goed door ontwikkelt is dan eentje met injectie van de eerste generatie. Wat ik mis in je verhaal is onderhoud, wat weet je daarover?

• marshallq
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:55:
@ mars. Ga voor het 02 model. Die garantie stelt echt geen **** voor. Daarnaast liever een model met carbs dat goed door ontwikkelt is dan eentje met injectie van de eerste generatie. Wat ik mis in je verhaal is onderhoud, wat weet je daarover?
Over de 2004 niets, maar ziet er zeker slechter uit dan de 2002.

De 2002 is onderhouden door een auto monteur. Zijn garage/werkplaats thuis zag er ook netjes uit (gereedschap was netjes opgeborgen enzo). Verder is de voorband bij de 2002 nieuw, achterband moet ook nog een tijd meegaan. Ketting is 6000 km mee gereden (volgens hem na 10k-13k keer vervangen), maar ook deze zag er goed gesmeerd uit. Ook negens echt roest ofzo. Heeft ook net onderhoud gehad. Ik vond de verkoper ook wel joviaal en eerlijk (zover dat dan snel te beoordelen is).

• PilatuS
  • Niet online
Die 2002 ziet er netjes uit, de 2004 nogal afgeragt.

Ik vind het 2004 model persoonlijk veel mooier en vind het 2002 model nogal outdated, maar qua technische staat lijkt mij de 2002 een betere keus ookal heeft die carbs. Het lijkt erop dat je nogal bent gaan twijfelen door het 2004 model wat je gezien hebt, alleen zou ik dan verder kijken dan die ene omdat ie er naar mijn mening nogal slecht uitziet en waarschijnlijk ook zo behandeld is. Kijk dan nog even verder naar andere 2004 modellen.

• marshallq
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:13:
Die 2002 ziet er netjes uit, de 2004 nogal afgeragt.

Ik vind het 2004 model persoonlijk veel mooier en vind het 2002 model nogal outdated, maar qua technische staat lijkt mij de 2002 een betere keus ookal heeft die carbs. Het lijkt erop dat je nogal bent gaan twijfelen door het 2004 model wat je gezien hebt, alleen zou ik dan verder kijken dan die ene omdat ie er naar mijn mening nogal slecht uitziet en waarschijnlijk ook zo behandeld is. Kijk dan nog even verder naar andere 2004 modellen.
Thanks, maar de meeste 2004 prijzen liggen boven mijn budget. De 2400 euro was eigenlijk precies goed om het zo maar te zeggen.

• Vinniiee
Alleen afgaand op de tekst die je beschrijft: het 2002 model. Schade en onbekende onderhoudshistorie is iets wat je niet wilt hebben.

• PilatuS
  • Niet online
marshallq schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

Thanks, maar de meeste 2004 prijzen liggen boven mijn budget. De 2400 euro was eigenlijk precies goed om het zo maar te zeggen.
Dan zou ik de 2002 kiezen. Van wat ik zo zie is daar meer ouderhoud en aandacht aan besteed. De 2004 komt op mij over dat ie van iemand is geweest die de motor gebruikt heeft voor veel woon/werk verkeer en er weinig aandacht aan heeft besteed. Bij de 2002 heb ik meer het idee dat ie van een liefhebber is geweest die er goed voor gezorgt heeft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:55:
@ mars. Ga voor het 02 model. Die garantie stelt echt geen **** voor. Daarnaast liever een model met carbs dat goed door ontwikkelt is dan eentje met injectie van de eerste generatie.
Hoewel die 2002 er idd een stuk beter uit ziet (die zou ik ook nemen) is injectie natuurlijk niet iets dat gisteren pas is uitgevonden. Auto's rijden er al 10tallen jaren prima mee. De technologie is behoorlijk uitgekristalliseerd.

Overigens krijgen ze bij elke motor weer opnieuw de kans om iets te verprutsen. Zo heeft Yamaha bij de eerste Diversion 600 modellen problemen gehad met de carburateurs. Ik had er een en als ie goed warm was en je stond te wachten bij het stoplicht, kwam je haast niet meer weg. De boel smoorde. Ik heb toen een keer in een brutale bui Yamaha Nederland gebeld en gevraagd naar de technische dienst (oid). Ik kreeg een Japanner aan de lijn die mij in geblekkig Nederlands uitlegde dat de carbs (volgens het Genesis concept) schuin boven de cylinders hingen (valstroom). Da's leuk, alleen had er denk ik een hitteschildje tussen gemoeten. De warmte zorgde nl voor vapor lock. Je zou toch zeggen dat Yamaha dat had moeten weten. Ze hadden er een mod voor (andere inlaatrubbers oid) maar dat hielp maar ten dele. Ik moest maar gewoon een dot gas geven bij het stoplicht... Dus zo zie je maar. Beproefde techniek of niet, ze zien altijd kans om het slecht te implementeren.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 03-08-2012 23:56 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 17:16

charrel

Cortisol4life..

Ik zou op beide fazers gewoon even een rondje rijden, het oudere model is gebasseerd op het blok van de thundercat 600. Deze zijn wat sterker van onderuit. De nieuwere met het r6 blok moeten wat meer toeren draaien. Dat moet je net liggen.
Qua injectie is het volgens mij alleen honda die met de eerste modellen wat problemen had met rukkerige injectie + aanzienlijk meer verbruik.

• marshallq
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Ik heb er inmiddels een nachtje goed over kunnen slapen en ik ga het 2002 model halen.

Deze vond ik ook beter schakelen tijdens de proefrit en het 2004 is me inderdaad iets te "vaag" met afkomst/schade etc.

Nu alleen een verzekering vinden die waar ik niet gelijk aan vast zit (nog niet kunnen orienteren).

[ Voor 17% gewijzigd door marshallq op 04-08-2012 08:40 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Qua verzekeringen ontlopen ze elkaar qua werkwijze en dekking nauwelijks. Doe gewoon even een rondje bij de ANWB, KNMV, FBTO, Unive, Delta loyd, etc.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marshallq schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 08:33:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb er inmiddels een nachtje goed over kunnen slapen en ik ga het 2002 model halen.

Deze vond ik ook beter schakelen tijdens de proefrit en het 2004 is me inderdaad iets te "vaag" met afkomst/schade etc.

Nu alleen een verzekering vinden die waar ik niet gelijk aan vast zit (nog niet kunnen orienteren).
Ik had persoonlijk toch voor de 2004 (RJ07) fiets gegaan (uiteraard nadat ik er met beide fietsen even had kunnen/mogen rijden en er verder geen rare dingen zouden zijn). Als dat dekseltje van de pick-up coil de enige schade is die er op zit... zo'n dekseltje kost incl. pakking een tientje of 8 en dat zullen ze ook wel voor je willen vervangen bij aanschaf. Dat SBK stuur wat er op staat, tsja.... Da's iets persoonlijks maar 't is zó te vervangen door een orgineel stuur.

Het teruggetunede R6 (RJ09) blok van dat model is één van de beste blokken die ze bij Yamaha ooit gemaakt hebben, ook qua onderhoud, en verder is die fiets qua "alles" gewoon een stap naar voren ten opzichte van het voorgaande model (denk aan: vering/remmerij/frame....).

Dat 2002 model waar je de foto's van post is overigens een importfiets dus ook daar zul je de huidige eigenaar op z'n blauwe ogen moeten geloven aangaande het onderhoud wat er aan gepleegd is tussen 2002 en 2008 (huidige eingenaar heeft 'm zélf geïmporteerd, zo te zien).

Maar: Sowieso veel plezier met je nieuwe aankoop. Beide fietsen zijn gewoon érg fijne fietsen om mee te rijden :Y

@Dion_B: Zoiets misschien iets voor Uwes?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-08-2012 11:24 ]

• Tankiej
wimmel_1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Ik had persoonlijk toch voor de 2004 (RJ07) fiets gegaan (uiteraard nadat ik er met beide fietsen even had kunnen/mogen rijden en er verder geen rare dingen zouden zijn). Als dat dekseltje van de pick-up coil de enige schade is die er op zit... zo'n dekseltje kost incl. pakking een tientje of 8 en dat zullen ze ook wel voor je willen vervangen bij aanschaf. Dat SBK stuur wat er op staat, tsja.... Da's iets persoonlijks maar 't is zó te vervangen door een orgineel stuur.

Het teruggetunede R6 (RJ09) blok van dat model is één van de beste blokken die ze bij Yamaha ooit gemaakt hebben, ook qua onderhoud, en verder is die fiets qua "alles" gewoon een stap naar voren ten opzichte van het voorgaande model (denk aan: vering/remmerij/frame....).

Dat 2002 model waar je de foto's van post is overigens een importfiets dus ook daar zul je de huidige eigenaar op z'n blauwe ogen moeten geloven aangaande het onderhoud wat er aan gepleegd is tussen 2002 en 2008 (huidige eingenaar heeft 'm zélf geïmporteerd, zo te zien).

Maar: Sowieso veel plezier met je nieuwe aankoop. Beide fietsen zijn gewoon érg fijne fietsen om mee te rijden :Y

@Dion_B: Zoiets misschien iets voor Uwes?
Maar dat is volgens mij niet de enige schade.. Als ik het goed zie, op de derde (en laatste) foto zit er een beschadiging op het stuur. Wellicht verbogen en terug gebogen waarbij de verf eraf 'gesprongen' is?
Daarnaast missen beide spiegels, die zijn dan misschien ook beschadigd. Ik vraag me best af wat er met die fiets gebeurd is..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een tweedehands motor kopen neemt altijd een bepaald risico met zich mee. Daarom is het belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de motor én de verkoper. Ik vind het van een particulier altijd makkelijker, want een winkelverkoper zet altijd zijn 'eerlijke' gezicht op terwijl ie de grootste onzin verkoopt. Dus tenzij je de zaak goed kent en weet dat ze je geen rommel in de maag splitsen en je vervolgens in de kou laten staan, vertrouw ik daar nooit zonder meer op. Als je bij een particulier een goed gevoel hebt, de indruk hebt dat iemand zuinig op zijn spullen is geweest en de motor er fatsoenlijk uit ziet, is dat een goede start.
Een motor uit 2004 die er slechter uit ziet als een van 2 jaar ouder en ook nog schade heeft, zou ik niet aan willen raken met een stok van 2 meter. Het zou zomaar een goede motor kunnen zijn, maar hij is niet netjes behandeld én er is mee gevallen. Niet goed.

Mijn motor zag er ook niet heel erg geweldig uit (dwz: niet gepoetst), maar ik vertrouwde de verkoper. Een proefritje gaf mij het vertrouwen om het te doen. Het hielp dat de man uit het diep religieuze gedeelte van een dorp uit de buurt kwam en ik er wel op vertouwde dat ie niet mocht liegen/bedriegen van de Heer. :+

Uiteindelijk weet je het nooit, dus moet je gewoon op je gevoel af gaan. Je kunt toch niet in de motor kijken en elke motor (ook een nieuwe) kan zomaar na een paar maanden in elkaar draaien. Bij een nieuwe heb je dan nog garantie, dat scheelt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tankiej schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Maar dat is volgens mij niet de enige schade.. Als ik het goed zie, op de derde (en laatste) foto zit er een beschadiging op het stuur. Wellicht verbogen en terug gebogen waarbij de verf eraf 'gesprongen' is?
Daarnaast missen beide spiegels, die zijn dan misschien ook beschadigd. Ik vraag me best af wat er met die fiets gebeurd is..
Dat linkje voor Dion_B gaf ik er niet voor niets bij, die Fazer staat namelijk bij diezelfde handelaar te koop als schadefiets: KlikkerdeKlik :+

Marco Opheij is overigens wél eerlijk in het verstrekken van info aangaande het door hem aangeboden materiaal dus als je 'm belt dan krijg je ook wel te horen wat er met die fiets uitgehaald is waardoor het apparaat bij hem terecht gekomen is (hij koopt dat spul ook gewoon op van verzekeraars en "stoot" 't dan liefst zo snel mogelijk door. Fietsen die hij aanbiedt als normaal zijn ook géén door hem opgelapte schadefietsen).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 04-08-2012 12:40 ]

• Tankiej
Ohja, ik zie het :+

Maar wat ik me dan wel aanvraag, hij heeft 'Zeer lichte rijdbare rechterzijschade (krassen).'. Maar waarom missen dan beide spiegels? :o

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan 100'den manieren verzinnen waardoor beide spiegels nu ontbreken maar als het ontbreken van die dingen alles is....

Grappige is dat Opheij 't materiaal om die fiets weer 100% te maken met orginele onderdelen waarschijnlijk zó op de plank heeft liggen en er dus voor zou kunnen kiezen om er voor een paar tientjes onderdelen aan te spenderen en die fiets vervolgens aan te bieden als .....

Schade ziet er uit als zijnde ontstaan tijdens een valpartij uit stilstand.

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 04-08-2012 13:03 ]

Pagina: 1 ... 387 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.