Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 386 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:11:
dion_b, voor de RVS uitlaat en achterbrug: http://members.home.nl/gerardendineke/kww_tekst.htm

Ik heb rondgereden met een uitlaat en achterbrug van KWW en dat was allemaal prima. Wel liep de motor iets minder mooi stationair, maar dat was meer uit perfectionistisch oogpunt.

Bij aanschaf van een PC800 even met een schroevendraaier in beide prikken om te weten of ze door zijn.
Tnx, dat zijn inderdaad de betere links :P
En als laatst nog een voorbeeld van hoe je het luchtfilter vervangt:
YouTube: Changing the air filter on your Pacific Coast

Of de accu:
YouTube: How to remove the battery from your Honda Pacific Coast

Daar zie je hoe achterlijk veel plastic eraf moet. En iedere keer maar weer hopen dat er niks afbreekt (het is en blijft een fiets van 20 jaar oud die door weer en wind is gegaan).
Liever een stapel tupperware erafhalen dan wat ik nu moet doen - op beide duimen drie gewrichten kweken, danwel benzinetank eraf om bij luchtfilter te komen |:(
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:56:
[...]

of gewoon bij dat import wrak wegblijven, ga dan voor een deauville is net zo suf, maar wel beter
en dat beetje vermogen verschil ga je nauwlijks merken
Zoals ik al aangaf, heb op een NTV en Deuville gezeten en die dingen zijn te klein voor mijn benen en rug. Ben lomp en stijf en heb ditto motor nodig. "Mooi" of "sportief" zijn daarentegen absoluut geen eisen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
Zo:

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/7672/img0084wf.jpg

Vond het wel de moeite waard om even de snelweg rit naar m'n werk voor te onderbreken, ondanks de regen.

Gekocht bij ~72K KM. Wil er toch minimaal dat aantal zelf bij rijden en gaat lekker zo :)

Hoewel ik net als Dion ook af en toe zit rond te kijken naar een volgend model.

@dion_b hou deze site anders ook in de gaten http://www.boxerlijn.nl

• Tylen
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MailMan schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:02:
Zo:

[afbeelding]

Vond het wel de moeite waard om even de snelweg rit naar m'n werk voor te onderbreken, ondanks de regen.

Gekocht bij ~72KM. Wil er toch minimaal dat aantal zelf bij rijden en gaat lekker zo :)

Hoewel ik net als Dion ook af en toe zit rond te kijken naar een volgend model.

Dat is je dus al euhh 1542 keer gelukt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Ik hoor een mier gruwelijk uitgewoond worden ;)
Had ik ooit gezien maar was link kwijt. Inderdaad beste prijzen bij commerciele tent die ik gezien heb en zeker ergens waar ik eens langs moet gaan. Buitenpost is nou niet direct hier in de buurt, maar toevallig kwartiertje rijden vanaf m'n schoonouders :P

Oslik blyat! Oslik!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

BM

Admin Softe Goederen
Ze hebben toevallig ook een leuke F800 staan voor niet al te veel, maar dat zal wel een engels model zijn met bijbehorende mijlenteller :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dion_b schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Ik hoor een mier gruwelijk uitgewoond worden ;)

[...]

Had ik ooit gezien maar was link kwijt. Inderdaad beste prijzen bij commerciele tent die ik gezien heb en zeker ergens waar ik eens langs moet gaan. Buitenpost is nou niet direct hier in de buurt, maar toevallig kwartiertje rijden vanaf m'n schoonouders :P
Wel interessant, aangezien ik ook opzoek ben naar een nieuwe motor en het is ook nog redelijk dichtbij.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:58:
Ze hebben toevallig ook een leuke F800 staan voor niet al te veel, maar dat zal wel een engels model zijn met bijbehorende mijlenteller :p
Heeft ook een mooie feature: lekje uitlaat. Hoef je geen aftermarket uitlaat zonder db-killer te monteren.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:58:
Ze hebben zelfs een PC800 staan, en een lelijke maar betaalbare R80RT ;)

Nu nog tijd vinden erheen te gaan, as weekend zit ik in Timisoara/Dortmund/Didam, volgend weekend Fort Spion... oftewel ik moet een excuus vinden om voor m'n werk doordeweeks naar Leeuwarden te rijden :P

Edit:
Da's nou goede timing - zojuist spam van Louis.de gehad dat dit weekend (3+4 augustus) "Summer clearance sale Riesen Preissturz Party" gehouden gaat worden. Net als ik dus in Dortmund bij Louis wilde shoppen voor nieuwe schoenen en evt helm :)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 31-07-2012 12:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Laatst online: 17-01 21:55
Tylen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:32:
[...]

}:O :P

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Serotonine schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Heeft ook een mooie feature: lekje uitlaat. Hoef je geen aftermarket uitlaat zonder db-killer te monteren.
hehe :)
dion_b schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Ze hebben zelfs een PC800 staan, en een lelijke maar betaalbare R80RT ;)

Nu nog tijd vinden erheen te gaan, as weekend zit ik in Timisoara/Dortmund/Didam, volgend weekend Fort Spion... oftewel ik moet een excuus vinden om voor m'n werk doordeweeks naar Leeuwarden te rijden :P

Edit:
Da's nou goede timing - zojuist spam van Louis.de gehad dat dit weekend (3+4 augustus) "Summer clearance sale Riesen Preissturz Party" gehouden gaat worden. Net als ik dus in Dortmund bij Louis wilde shoppen voor nieuwe schoenen en evt helm :)
Mja, ze zitten echt een pleuriseind weg voor mij. 276km is te ver om ff snel te gaan kijken...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:57:
[...]

hehe :)

[...]

Mja, ze zitten echt een pleuriseind weg voor mij. 276km is te ver om ff snel te gaan kijken...
Ze zitten wel op meer plekken dan alleen Dortmund, ik noem bijv Emden (vlakbij Groningen) en Aachen (vlakbij Maastricht/Liege). Ik zou ook niet naar Dortmund rijden als ik er niet toch al moest zijn voor m'n vlucht.

Oslik blyat! Oslik!

• gsx750f
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-01 15:57
BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:06:
[...]

Ik ben aan het kijken in de richting van Fazer, sport touring is dat volgens mij. vwb 2 of 4 cilinders... beats me, de enige motor waar ik nog wat op gereden heb is een GS500, en dat is ondertussen alweer 7 jaar geleden :D
Een Fazer is een vlotte motor, zeker als je vanaf de GS500 komt maar probeer ook eens een GSX750F.
Een grote motor, fijn soundje, rijdt echt super en niet te duur in onderhoud:
http://link.marktplaats.nl/579723163 (zomaar een voorbeeld, ik ken de motor niet)
Zelf heb ik deze niet meer maar heb er jaren veel plezier mee gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door gsx750f op 31-07-2012 14:42 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:35:
[...]

Ze zitten wel op meer plekken dan alleen Dortmund, ik noem bijv Emden (vlakbij Groningen) en Aachen (vlakbij Maastricht/Liege). Ik zou ook niet naar Dortmund rijden als ik er niet toch al moest zijn voor m'n vlucht.
Voordeel bij de vestiging in Aken is, is dat op hetzelfde industrieterrein ook de Polo en Hein Gericke winkel zitten :) Ben bij de Louis winkel geweest, was niet zo heel erg onder de indruk. Kleding hing er veel, maar waar ik b.v. voor kwam, de 3-delige Motodetail tassenset, was er nog maar 1 van, en ze hadden niks op voorraad.

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En vergeet FC-Moto niet, die tegenwoordig naar een groter pand is verhuisd, in Würselen, dicht bij Aken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
dion_b schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:35:
[...]

Ik doelde op die bmw dealer, niet louis.de ;)
gsx750f schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Een Fazer is een vlotte motor, zeker als je vanaf de GS500 komt maar probeer ook eens een GSX750F.
Een grote motor, fijn soundje, rijdt echt super en niet te duur in onderhoud:
http://link.marktplaats.nl/579723163 (zomaar een voorbeeld, ik ken de motor niet)
Zelf heb ik deze niet meer maar heb er jaren veel plezier mee gehad.
Thanks voor de suggestie, neem ik in de overweging mee :) Hij oogt wel wat sportiever dan een Fazer, kan dat kloppen? Volgens mij wil ik iig niet al te 'plat' liggen, volgens mij gaat mijn rug dat niet leuk vinden :)

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 31-07-2012 14:54 ]

Xbox

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:52:
En vergeet FC-Moto niet, die tegenwoordig naar een groter pand is verhuisd, in Würselen, dicht bij Aken.
Voordeel van alle 4 die toko's is dat ze iedere werkdag tot 20:00 uur open zijn (FC-Moto maar tot 19:00 uur, overigens). Voor mij is 't makkelijk om even na m'n werk richting Aachen te rijden (werk in Maastricht normaliter en woon in de regio s'Hertogenbosch).

En Tip van Flip: Als je een Rabo pas hebt en je bent van plan om méér dan €500,- te pinnen dan moet je dat van te voren even met je bank regelen. Je kunt natuurlijk ook éérst in NL pinnen óf met een Credit Card betalen.
Ik stond laatst bij Louis.de mezelf te ergeren bij het willen pinnen van een nieuwe helm waarbij 't bedrag ruim boven die €500,- kwam ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 31-07-2012 18:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 23:14

Chop2000

Vroem

Donderdag afrijden :) hopelijk gaat het in 1x goed, mn theorie verloopt op 8 augustus namelijk :P

niks

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Gewoon rijden zoals je altijd doet en mag je binnenkort een A'tje op je roze pasje laten zetten :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:57:
[...]
Waarbij je je ook nog moet bedenken dat niet alleen Nederlanders gebrand zijn op een voordeeltje...het zal er aardig druk zijn. Dus je moet al voor de deur liggen als ze open gaan.

Daar heb ik dus nooit zin in. Dan maar geen voordeeltje... :X (ik ben geen goede Hollander)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:41:
[...]
Ik zie net bij Boxerlijn een witte R1100RT staan voor €2600 en zo te zien is dat een overheidsuitvoering: spaakwielen, citykoffers en die gekke valbeugels. 112k op de klok is bijna wat die van mij had, en dat is een 850. Ik vraag me af of dit ook echt een politiemotor is geweest. Die prijs is boven het budget dat je aangaf, maar naar mijn idee voor een RT niet te duur. Als je tenminste naar de doorsnee prijzen krijgt die zelfs particulieren voor die dingen vragen.

Op zich is overheidsdienst niet persé een nadeel. Ze krijgen altijd hun beurten op tijd en die worden dan ook echt volgens het boekje uitgevoerd. Ook hebben ze alle modificaties gehad die er waren. Als ie goed behandeld is, kun je er een goede aan hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:30:
[...]

Voordeel van alle 4 die toko's is dat ze iedere werkdag tot 20:00 uur open zijn (FC-Moto maar tot 19:00 uur, overigens). Voor mij is 't makkelijk om even na m'n werk richting Aachen te rijden (werk in Maastricht normaliter en woon in de regio s'Hertogenbosch).

En Tip van Flip: Als je een Rabo pas hebt en je bent van plan om méér dan €500,- te pinnen dan moet je dat van te voren even met je bank regelen. Je kunt natuurlijk ook éérst in NL pinnen óf met een Credit Card betalen.
Ik stond laatst bij Louis.de mezelf te ergeren bij het willen pinnen van een nieuwe helm waarbij 't bedrag ruim boven die €500,- kwam ;(
Bij FC-Moto accepteren ze in ieder geval geen Mastercard. Daar moet je dus of contant betalen of pinnen. Bij Louis betaal ik om die reden inderdaad meestal met creditcard.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heeft iemand nog tips voor een eenvoudig klein tentje dat makkelijk op de (sport)motor is mee te nemen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chakotay schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:32:
Heeft iemand nog tips voor een eenvoudig klein tentje dat makkelijk op de (sport)motor is mee te nemen?
Dat ligt er aan hoe klem je wil liggen. Ik heb een éénpersoons tentje waar ik net met mijn slaapzak in pas. Het zakje daarvan is ongeveer A4-grootte en 4 cm dik, maar je past er alleen zelf in. Waarschijnlijk moet je zelfs je motorpak buiten laten liggen of die als deken gebruiken. Ik kan er helaas geen plaatje van vinden, maar de voorkant heeft twee stokjes in driehoekvorm en is ongeveer 50 cm hoog, en verder loopt er één boog naar achteren (ongeveer 2,20m verderop).
Verder voldoet bijna elk iglootje of tunneltentje. Die hebben vaak zakken van ongeveer 60 x 20 x 20 cm, dus dat is makkelijk op je zadel te knopen; zeker als je al een topkoffer of bagagerol meeneemt. Een nadeel met tenten is dat ultralichte uitvoeringen vaak erg duur zijn, maar op de motor kan je best een tentje van een kilo of 4 a 5 kwijt. Die hoeven op zich niet veel te kosten.
Wil je ook nog veel opslagruimte of moet je er vooral in slapen? Met hoeveel personen?
Ik zou gewoon een Perrysport of Bever Sport binnen lopen en kijken wat ze daar hebben staan, en een beetje een afweging voor je zelf maken voor grootte van tent en zak, gewicht en prijs.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Prijs is de grootste factor bij tenten ja. Eerst kijken wat je budget is en dan naar de winkel.

* DinX heeft een TNF Tadpole 23DL

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f0c7f2999355782d9d0ccf6ea4a4a2f/medium.jpg

Dan ben je wel een paar 100 euro kwijt ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Serotonine
DinX schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:08:
Prijs is de grootste factor bij tenten ja. Eerst kijken wat je budget is en dan naar de winkel.

* DinX heeft een TNF Tadpole 23DL

[afbeelding]

Dan ben je wel een paar 100 euro kwijt ...
Wil ik ook! Gewoon in je eentje of met z'n tweeën gaan toeren! 's middags op de camping met een biertje de route voor de volgende dag plannen.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:24:
[...]

Ik zie net bij Boxerlijn een witte R1100RT staan voor €2600 en zo te zien is dat een overheidsuitvoering: spaakwielen, citykoffers en die gekke valbeugels. 112k op de klok is bijna wat die van mij had, en dat is een 850. Ik vraag me af of dit ook echt een politiemotor is geweest. Die prijs is boven het budget dat je aangaf, maar naar mijn idee voor een RT niet te duur. Als je tenminste naar de doorsnee prijzen krijgt die zelfs particulieren voor die dingen vragen.
Die R1100RT ziet er inderdaad goed uit en niet duur voor wat het is. Het is wel flink buiten m'n streefbudget, als ik eerlijk ben zou ik als ik dat bedrag kon neerleggen eerder die groene R100RT voor EUR 2150 nemen - dat ding vind ik daadwerkelijk mooi ;)

Toch is de kans groter dat ik voor de R80RT, of een K'tje, of kijken of ik een goede deal kan doen voor de PC800 met rotte uitlaat :P
Op zich is overheidsdienst niet persé een nadeel. Ze krijgen altijd hun beurten op tijd en die worden dan ook echt volgens het boekje uitgevoerd. Ook hebben ze alle modificaties gehad die er waren. Als ie goed behandeld is, kun je er een goede aan hebben.
M'n huidige K75RT is ook ex-overheid, heb inderdaad niet te klagen over wat ze ermee deden (extra beugels, handvatverwarming etc). Zou zo nog eentje nemen.

Hoe dan ook begint het wel te dringen dat ik wat doe, vanochtend was het vochtig en zat de koppeling echt te slippen bij pogingen om op de snelweg van 90->110km/u op te trekken :X

* dion_b gaat kijken of hij as weekend een paar proefritjes in/om Nijmegen kan doen en allicht eind volgende week naar Buitenost kan...

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gwystyl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Dat ligt er aan hoe klem je wil liggen. Ik heb een éénpersoons tentje waar ik net met mijn slaapzak in pas. Het zakje daarvan is ongeveer A4-grootte en 4 cm dik, maar je past er alleen zelf in. Waarschijnlijk moet je zelfs je motorpak buiten laten liggen of die als deken gebruiken. Ik kan er helaas geen plaatje van vinden, maar de voorkant heeft twee stokjes in driehoekvorm en is ongeveer 50 cm hoog, en verder loopt er één boog naar achteren (ongeveer 2,20m verderop).
Verder voldoet bijna elk iglootje of tunneltentje. Die hebben vaak zakken van ongeveer 60 x 20 x 20 cm, dus dat is makkelijk op je zadel te knopen; zeker als je al een topkoffer of bagagerol meeneemt. Een nadeel met tenten is dat ultralichte uitvoeringen vaak erg duur zijn, maar op de motor kan je best een tentje van een kilo of 4 a 5 kwijt. Die hoeven op zich niet veel te kosten.
Wil je ook nog veel opslagruimte of moet je er vooral in slapen? Met hoeveel personen?
Ik zou gewoon een Perrysport of Bever Sport binnen lopen en kijken wat ze daar hebben staan, en een beetje een afweging voor je zelf maken voor grootte van tent en zak, gewicht en prijs.
Dank voor de reactie, 1.5 persoons zou handig zijn (er kunnen 2 personen in als ze elkaar aardig vinden). Ultralicht hoeft het inderdaad niet te zijn, maar een sportmotor heeft nou eenmaal niet bijzonder veel bagageruimte zolang je geen R1 Sjaak heet :)

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Zo, gisteravond de rijschool gebeld, die waren weer terug van vakantie. Aanstaande zaterdag weer les, en dan krijg ik meteen te horen wanneer ik op AVD kan.

https://freight.associates

• DinX

DinX

Motormuis

Serotonine schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Wil ik ook! Gewoon in je eentje of met z'n tweeën gaan toeren! 's middags op de camping met een biertje de route voor de volgende dag plannen.
Gewoon doen ? :p

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Vind ik ook erg moeilijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Daffie
Ik heb gisteren een dubbele-koplamp-module besteld voor m'n fiets. Nou vroeg ik me af of ik die gewoon zo kan aansluiten, of voor een beter/mooier effect beide lampen vervangen. Want op dit moment is het zo dat de linker een dimlicht/grootlicht lamp in één is (tenminste zo ziet het er uit), en de rechter is alleen groot licht. Zoals ik hier kan zien is het bij het model 2004 (de bovenste twee fotos) niet te zien... Maar die onderste foto's daar zie je al wat verschil in kleur. Maar ik kan uit die foto niet opmaken of dat de 'stock' lichten zijn.

Ik las dat bepaalde Philips halogeen lampen sowieso een positief effect hebben op je zicht? Niet zo veel als xenon natuurlijk maar ze schenen beter te zijn dan de doorsnee halogeenlampen. Iemand ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Daffie op 01-08-2012 12:30 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb in een vorige motor Philips Motovision lampjes gehad, die geven een wat mooier lichtbeeld, en als je van voren in de lamp kijkt een oranjerode gloed zodat jet wat meer opvalt tussen het witgele/witblauwe licht van de meeste auto's.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Dion weet je zeker dat je platen helemaal versleten zijn en niet de drukcilinders?
Van het weekend dacht ik namelijk hetzelfde en na inspectie bleek dat de veren aan het eind waren ( bij oldtimers werkt dat nog met een veersysteem in plaats van cilinders).

Scheelt qua kosten een bult, qua sleutelwerk weet ik niet hoe dat bij jou boxer zit.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb geen boxer maar een K (inline). Qua kosten scheelt het ongeveer EUR 100, overgrote meerendeel van kosten zitten in arbeidsloon. Sowieso worden bij K's nagenoeg altijd drukgroep en plaat tegelijk vervangen aangezien ze een erg vergelijkbare levensduur hebben.

Dus nee, ik weet het niet zeker, maar ik betwijfel of het echt veel uitmaakt. Ik ben net zo min in de gelegenheid om zelf drukgroep te doen als dat ik koppeling kan doen (als je de boel toch open hebt is het maar zeer beperkt extra werk). Tnx voor tip iig :)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Die R1100RT ziet er inderdaad goed uit en niet duur voor wat het is. Het is wel flink buiten m'n streefbudget, als ik eerlijk ben zou ik als ik dat bedrag kon neerleggen eerder die groene R100RT voor EUR 2150 nemen - dat ding vind ik daadwerkelijk mooi ;)

Toch is de kans groter dat ik voor de R80RT, of een K'tje, of kijken of ik een goede deal kan doen voor de PC800 met rotte uitlaat :P
Ja, da's dan een kwestie van voorkeur. Mooi is één ding, ik geef dan de voorkeur aan de iets modernere (niet tè modern) versie. Met injectie heb je nooit gehannes met afstelling en starten enzo. Hoewel ik niet geloof dat die airhead moeite zal hebben met starten. Maar toch, bij die machines betaal je ook relatief gezien (te) veel omdat het klassiekers zijn. Dan geef ik mijn geld liever aan een die jonger is.
En Honda...da's het merk van Satan toch? :+ (just kidding, prima machines)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als Satan een Goldwing rijdt geef ik'm groot gelijk :P

Enige reden dat ik die bij voorbaat uitsluit is omdat de vroege versies (GL1000 en GL1100) iets te onderhoudsgevoelig zijn als ik het zo lees, en de GL1200 zo breed is dat je niet fatsoenlijk tussen de file door kan.

Moet zeggen dat ik stiekem wel uitkijk naar een CX650 of GL500 (oude Silverwing) in goede staat, al vraag ik me af of ik echt met mijn zeer beperkte sleutelmogelijkheden verstandig ben om een 30-jaar oude fiets te overwegen....

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik zie de duivel eerder op een CBR **** RR rijden.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
M'n F800ST is zojuist opgehaald.
Was afgelopen zaterdag lekker m'n tomtom aan het installeren, samen met de Sledg77 houder, kroop op de motor om te kijken of de houder lekker zat, kneep lichtjes in de koppeling en hoorde "Krrr rkkkrkk".
WTF? Zand op mn handvat?
Knijp, knijp, geen druk meer op de handel, kabel kapoet :(
NOOOOO! Heb hem net 1 week! Wordt dat niet gecontroleerd tijdens een beurt? Gelukkig was ik thuis.

Verder trilde de voorrem, dus mogen ze daar meteen naar kijken, en sluiten ze kostenloos de tom tom op de accu aan.
De man die m'n motor net kwam ophalen wist me te vertellen dat de rem "sponzig" aanvoelde.
Ben ik de enige die daar een smerig idee bij heeft? })

/ow, wel een garantie kwestie dit... dus het kost me niks.. maar toch...

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 01-08-2012 18:07 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

dion_b schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:30:
Moet zeggen dat ik stiekem wel uitkijk naar een CX650 of GL500 (oude Silverwing) in goede staat, al vraag ik me af of ik echt met mijn zeer beperkte sleutelmogelijkheden verstandig ben om een 30-jaar oude fiets te overwegen....
Nee, dat is geen slim idee, maar met sleutelervaring is het ook geen slim idee om (veel) met zo'n ding te gaan rijden, het is geen technisch hoogstandje zeg maar.

Een ST1100 is wel een prima keuze, rijd die K75 gewoon helemaal af en spaar ondertussen nog ff door. Trek dan gewoon 2000-2500 uit en zoek een beetje nette uit, kun je dr nog jaren mee vooruit (iedere keer 1000 euro weg knikkeren na 1-2 jaar of het dubbele uitgeven en dr 5+ jaar mee rijden, wat zou voordeliger zijn ?)

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4912951_700b.jpg

:P

Verwijderd

WOW dat is levensgevaarlijk man, die is echt niet goed bij zijn hoofd.

Wie rijd er nou zo ver aan de linkerkant van de weghelft!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Veiligheid voorop! Denk aan de gehoorbescherming.

Verwijderd

Kan echt niet, echt aso.

Blauwe sandalen. |:(

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Waar de BMW F800ST tot vandaag nog bovenaan de 'wishlist' stond is ie daar vandaag wel af gegaan denk ik. Lees iets teveel berichten dat de modellen uit 2006 serieuze gebreken hebben(achterwiellager, cilinders). D'r zijn terugroepacties voor geweest geloof ik, maar of ik dat risico wil lopen.... denk het niet. En aangezien de >2008 modellen me te duur zijn gaat dat 'm ook niet worden.

D'r staan op marktplaats een aantal interessante FZ6'en te koop in de buurt, daar mss maar eens wat mailtjes aan wagen :)

Xbox

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:54:
Kan echt niet, echt aso.

Blauwe sandalen. |:(
LOL

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ixl85
BM schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:09:
Waar de BMW F800ST tot vandaag nog bovenaan de 'wishlist' stond is ie daar vandaag wel af gegaan denk ik. Lees iets teveel berichten dat de modellen uit 2006 serieuze gebreken hebben(achterwiellager, cilinders). D'r zijn terugroepacties voor geweest geloof ik, maar of ik dat risico wil lopen.... denk het niet. En aangezien de >2008 modellen me te duur zijn gaat dat 'm ook niet worden.

D'r staan op marktplaats een aantal interessante FZ6'en te koop in de buurt, daar mss maar eens wat mailtjes aan wagen :)
De 2007 modellen zijn ook veilig.
De meeste 2006 modellen die bij de dealer in onderhoud waren/zijn hebben alle mods gekregen. Ze waren bij mij op de hoogte van alle aanpassingen.

De prijzen tussen de 2006 en 2007 modellen schelen btw ook niet zo veel. Er staat op motor occasion een blauwe 2007 voor 6k, daar valt vast nog wel wat af te praten.
Nette prijs (moet blauw wel je kleur zijn...)

/edit
Heb veel onderzoek gedaan. Aangezien ik er zelf een heb gekocht :)

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 01-08-2012 21:28 ]

• BM

BM

Admin Softe Goederen
ixl85 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:27:
[...]

De 2007 modellen zijn ook veilig.
De meeste 2006 modellen die bij de dealer in onderhoud waren/zijn hebben alle mods gekregen. Ze waren bij mij op de hoogte van alle aanpassingen.

De prijzen tussen de 2006 en 2007 modellen schelen btw ook niet zo veel. Er staat op motor occasion een blauwe 2007 voor 6k, daar valt vast nog wel wat af te praten.
Nette prijs (moet blauw wel je kleur zijn...)

/edit
Heb veel onderzoek gedaan. Aangezien ik er zelf een heb gekocht :)
Die van 7440 bedoel je? Ik geloof niet dat ik daar 2K vanaf gepraat krijg :) De 2006 modellen zijn al aan de bovenkant van wat ik op dit moment uit kan/wil geven, en deze zit daar toch wel een aardig eindje boven :)

Als er gegarandeerd kan worden dat alle modificaties uitgevoerd zijn is het nog het overwegen waard ja, anders lekker laten gaan denk ik zo.

Xbox

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De Goldwing is niet alleen breed, maar ook erg lang. Een collega van rijdt er een en een Alpenpasje die wij terloops nemen, is op zo'n ding best werken. Haarspeldbochten zijn soms lastig te nemen als de weg smal is. Dan schijnt zelfs die K1600 nét iets lichtvoetiger te zijn.

Een Goldwing is op zich een ultieme toermachine, maar mij iets tè groot. Ik kan met wat ik nu heb aan alle kanten goed uit de voeten. Maar goed, persoonlijke voorkeur en prioriteiten is ook iets om rekening mee te houden.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:24

Enige reden dat ik die bij voorbaat uitsluit is omdat de vroege versies (GL1000 en GL1100) iets te onderhoudsgevoelig zijn als ik het zo lees, en de GL1200 zo breed is dat je niet fatsoenlijk tussen de file door kan.

Ik sluit me aan bij eerdere opmerkingen: even doorsparen en een oude K kopen, of een R850 / R1100 fiets. Een RT kost niet erg veel meer, en ik weet uit ervaring dat R850/R1100-blokken uitermate betrouwbaar zijn. Ik rijd zelf een R1100RS, en vrouwlief een R850R. Beide fietsen zijn erg fijn in het onderhoud (zelf kleppen stellen scheelt een hoop arbeidsloon). Ik ken een RT met drie ton (!) op de teller, en hij loopt prima.

Entropy isn't what it used to be

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
Goddamn weer.

Wordt ik gisteren gebeld door een maat of ik zin heb in een rondje IJsselmeer op zaterdag, ik bel wat andere mensen, uiteindelijk toch een man of 6 weten te regelen.
Bekijken we het weer.
Plan maar op HOLD gezet.

//sigh. Wanneer wordt het eensch ECHT zomer?

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:33:
[...]

De Goldwing is niet alleen breed, maar ook erg lang. Een collega van rijdt er een en een Alpenpasje die wij terloops nemen, is op zo'n ding best werken. Haarspeldbochten zijn soms lastig te nemen als de weg smal is. Dan schijnt zelfs die K1600 nét iets lichtvoetiger te zijn.

Een Goldwing is op zich een ultieme toermachine, maar mij iets tè groot. Ik kan met wat ik nu heb aan alle kanten goed uit de voeten. Maar goed, persoonlijke voorkeur en prioriteiten is ook iets om rekening mee te houden.
Dat, en het feit dat het wel heul overdreven is:

Afbeeldingslocatie: http://www.honda.nl/images/mc/gallerydetail/mc_goldwing_009_2012_g.jpg

Kan je beter zo'n K1600GTL nemen IMHO. Iets minder vermogen (1600CC vs 1800CC) maar dan rij je niet op een kermis op wielen:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle.com/images/news/021511-2012-bmw-k1600gtl.jpg

Die BMW heeft nog wat leuk sportiefs in zich ook. :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 09:43
Gisteren met de motor een noodstop moeten doen, niet voor een andere weggebruiker, maar voor een haan die opeens de weg over stak :/ Ik kwam de bocht om en zag in de verte een haan oversteken. Gelijk gas terug en wat meer rechtop gaan zitten zodat ik beter kon kijken of er nog iets was. Leek veilig maar ik bleef gewoon 25-30 km/u rijden. Op het allerlaatste moment, zie ik vanuit mijn ooghoek opeens nog een rode kuif boven het hoge gras uitsteken, ja hoor, nog een haan. Ik leg de remmen aan en op het moment dat het beest begint te rennen knijp ik de remmen in, m'n achterwiel blokkeerde en de achterkant brak uit naar de zijkant, heel iets losser op de achterrem en toen stond m'n achterkant ook meteen weer recht. Op een milimeter of 2 heb ik hem gelukkig gemist, maar ik heb wel een mooie plakkaat rubber achtergelaten op de weg, met een mooie slinger er in :X

Het was er eentje voor in een "close-calls-compilation" filmpje :/

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Dat, en het feit dat het wel heul overdreven is:

[afbeelding]

Kan je beter zo'n K1600GTL nemen IMHO. Iets minder vermogen (1600CC vs 1800CC) maar dan rij je niet op een kermis op wielen:

[afbeelding]

Die BMW heeft nog wat leuk sportiefs in zich ook. :)
ik vind de goldwings stiekem ook wel cool, maar het is natuurlijk een cabrio op 2 wielen.
Maar voor wat het is, is hij uniek en het schijnt verbazingwekkend goed te rijden.

Las gister net een review over het nieuwe model in een engels motorblad.

Verwijderd

UTwizard schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:12:
Gisteren met de motor een noodstop moeten doen, niet voor een andere weggebruiker, maar voor een haan die opeens de weg over stak :/ Ik kwam de bocht om en zag in de verte een haan oversteken. Gelijk gas terug en wat meer rechtop gaan zitten zodat ik beter kon kijken of er nog iets was. Leek veilig maar ik bleef gewoon 25-30 km/u rijden. Op het allerlaatste moment, zie ik vanuit mijn ooghoek opeens nog een rode kuif boven het hoge gras uitsteken, ja hoor, nog een haan. Ik leg de remmen aan en op het moment dat het beest begint te rennen knijp ik de remmen in, m'n achterwiel blokkeerde en de achterkant brak uit naar de zijkant, heel iets losser op de achterrem en toen stond m'n achterkant ook meteen weer recht. Op een milimeter of 2 heb ik hem gelukkig gemist, maar ik heb wel een mooie plakkaat rubber achtergelaten op de weg, met een mooie slinger er in :X

Het was er eentje voor in een "close-calls-compilation" filmpje :/
En met trillende handen en een halve hartverzwakking verder rijden natuurlijk, niet dan? :P

• DinX

DinX

Motormuis

Volgende keer erover rijden :p

Verwijderd

BM schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:09:

die modificatie kwam 1 maand na lancering, alle machines werden terug geroepen en kostenloos aangepakt.
degene die er niet voor terug kwamen zijn bij de eerste onderhouds beurt aangepast.
dus ook voor 2006 modellen hoef je niet bang te zijn.
Verder is dat blok bizar goed (Rotax), rijd dat ding makkelijk en is het in mijn ogen de perfecte forens motor (zeer zuinig rijden 1 op 25 zondag middagje lekker toeren is zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen, en ook nog eens riemaandrijving) ze zijn alleen prijzig, maar als je veel gaat rijden is het verbruik mischien wel een vorm van compensatie.
De zit is overigens (vooral op de ST) ruim, ik zelf heb die ideale lengte voor motoren (1m75) maar ook langere mensen passen hier makkelijk op.
enige klacht die ik hoorde was dat hij "te smal" was (alle 2 cilinders zijn small) maar dat is in mijn optiek alleen maar handig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 10:22 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd :P ik ga echt niet remmen voor zoiets

Vaak bu'j te bang!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 09:43
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

En met trillende handen en een halve hartverzwakking verder rijden natuurlijk, niet dan? :P
Dat viel gelukkig nog wel mee, ik had verwacht dat het uitbreken van de achterkant het engste zou zijn maar dat gevoel ken ik van mijn offroad ritjes met de quad, dat was dus meer een "Ooooh ja, zo voelde dat ook alweer". Ik zag mezelf in m'n gedachten al wel onderuit schuiven, dat wel :o
Nou, het was een aardige joekel, dan was mijn voorwiel wel z'n eigen leven gaan lijden vrees ik.

• DinX

DinX

Motormuis

Normaal kan je over alles heen rijden wat onder de naaf van je wiel blijft. Een haan die (dan) plat ligt is een stuk lager :p

Bij een VRO laten ze je ook over autobanden rijden enzo

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 02-08-2012 10:26 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een haan is een stuk flexibeler dan je voorwiel :P

Ik ben een tijdje terug nog over een stuk beton van 25cm hoog heen gereden (afgebroken paaltje op de stoep dat verstopt zat in een kluit onkruid), gaat prima...

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

KroeT

[...]

Nou ja, prima. Ik neem aan dat je nieren in je keel lagen en je longen achter je knieschijven verstopt zaten na dat stuk beton.

Peace is not simply the absence of war.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
KroeT schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:30:
Nou ja, prima. Ik neem aan dat je nieren in je keel lagen en je longen achter je knieschijven verstopt zaten na dat stuk beton.
Neuh, ging redelijk langzaam... Ik was alleen bang dat m'n velg het niet overleefd zou hebben, maar die is nog ok gelukkig.

Over rommel heen rijden is niet zo spannend. Ik denk alleen dat ik alsnog zou proberen te remmen/uitwijken als er een dier voor m'n neus springt omdat ik het zielig voor het dier vind :/

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:19:
[...]

die modificatie kwam 1 maand na lancering, alle machines werden terug geroepen en kostenloos aangepakt.
degene die er niet voor terug kwamen zijn bij de eerste onderhouds beurt aangepast.
dus ook voor 2006 modellen hoef je niet bang te zijn.
Verder is dat blok bizar goed (Rotax), rijd dat ding makkelijk en is het in mijn ogen de perfecte forens motor (zeer zuinig rijden 1 op 25 zondag middagje lekker toeren is zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen, en ook nog eens riemaandrijving) ze zijn alleen prijzig, maar als je veel gaat rijden is het verbruik mischien wel een vorm van compensatie.
De zit is overigens (vooral op de ST) ruim, ik zelf heb die ideale lengte voor motoren (1m75) maar ook langere mensen passen hier makkelijk op.
enige klacht die ik hoorde was dat hij "te smal" was (alle 2 cilinders zijn small) maar dat is in mijn optiek alleen maar handig
Grr, komt ie toch weer (voorzichtig) terug op de lijst ;)

Feit blijft wel dat ie vrij prijzig is, en ik eigenlijk onder de 5K wil blijven als het ff zou kunnen :)

Xbox

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:28:
Een haan is een stuk flexibeler dan je voorwiel :P

Ik ben een tijdje terug nog over een stuk beton van 25cm hoog heen gereden (afgebroken paaltje op de stoep dat verstopt zat in een kluit onkruid), gaat prima...
Ik been een paar jaar geleden een keer over een grote steen (formaat iets groter dan een baksteen) heen gegaan en daar merkte je weinig van, maar had wel een deuk in mijn velg. Geen last van met rijden maar voor de APK moest het wel vervangen worden :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Was die velg niet meer te richten? Velgjes voor motoren zijn nou niet écht goedkoop te noemen als je ze nieuw moet aanschaffen (~€800,-/stuk) :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-08-2012 11:24 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor de meeste motoren zijn toch op de sloop wel velgen te vinden. Als ik iets groots tegen kom, ga ik mezelf niet onderuit remmen. Dan maar eroverheen en met de kans op een kromme velg. Een 2e hands voor de wat meer voorkomende motoren (b.v. mijn eigen GSXR) kosten niet zoveel 2e hands, denk dat je voor 100 euro klaar bent

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

-tom-562 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:34:
Voor de meeste motoren zijn toch op de sloop wel velgen te vinden. Als ik iets groots tegen kom, ga ik mezelf niet onderuit remmen. Dan maar eroverheen en met de kans op een kromme velg. Een 2e hands voor de wat meer voorkomende motoren (b.v. mijn eigen GSXR) kosten niet zoveel 2e hands, denk dat je voor 100 euro klaar bent
Dan denk ik toch echt dat je je vergist. Vooral voor supersport motoren zijn velgen duur. Setje kost je al snel 500 euro.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DinX

DinX

Motormuis

Kwestie van veel vraag, weinig aanbod. Als velgen goedkoop zouden zijn had ik ook al lang een extra set liggen

• ixl85
BM schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:34:
[...]

Die van 7440 bedoel je? Ik geloof niet dat ik daar 2K vanaf gepraat krijg :) De 2006 modellen zijn al aan de bovenkant van wat ik op dit moment uit kan/wil geven, en deze zit daar toch wel een aardig eindje boven :)

Als er gegarandeerd kan worden dat alle modificaties uitgevoerd zijn is het nog het overwegen waard ja, anders lekker laten gaan denk ik zo.
Ow, my bad! Hij is uit 2006
http://www.motoroccasion....1030674/bmw-f-800-st.html

De dealer is in elk geval wel snel en volledig in de4 info. Had ze nm ook een mailtje gestuurd.
Je zou het kunnen checken. De meeste versies hebben (naar mijn weten) alle upgrades gekregen.

Software updates zijn standaard, tank probleem was standaard en ze zijn ook zeker op de hoogte van de as.

Goodluck (het is wel echt een monsterlijke bike! En ik haalde laatst 1:24.5 aan de tank. ~400km en nog ruimte over!!)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tylen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:35:
[...]

Dan denk ik toch echt dat je je vergist. Vooral voor supersport motoren zijn velgen duur. Setje kost je al snel 500 euro.
Op MF staat toevallig nu een voorvelg te koop voor 100 euro, en een achtervelg voor 125 euro :P (voor een 600 K4 dan)

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor sportmotoren is heel veel vraag naar extra setjes velgen voor regenbanden op circuitfietsen, ik denk dat de verhouding vraag/aanbod voor tourfietsen e.d. een stuk gunstiger is :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:23:
Was die velg niet meer te richten? Velgjes voor motoren zijn nou niet écht goedkoop te noemen als je ze nieuw moet aanschaffen (~€800,-/stuk) :o
Misschien wel, ik heb hem nog in de schuur liggen. Aangezien ik een MOT (APK) moest hebben en geen richtbedrijf kon vinden heb ik op ebay goedkoop een ER6 velg (met band) op de kop getikt. Aangezien die velgen hetzelfde zijn als van de Versys was dat een prima oplossing (de busjes tussen velg en voorpoot zijn trouwens wel anders).

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:14

iMars

Full time prutser

Gisteren een telefoonhouder binnen gekomen voor op de motor :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OqNoWmedH8RCTEgHiZrp5jz0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J3qX0oV74y2jpcuvpqvj9o7k/thumb.jpg

Belangrijkste doel is natuurlijk navigatie ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Serotonine
iMars schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:31:

[afbeelding][afbeelding]

Ziet er erg goed uit! En zeker goedkoper dan een Garmin of Tomtom.
Waar heb je die vandaan?
Is ie ook waterdicht?

• iMars

iMars

Full time prutser

Serotonine schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Ziet er erg goed uit! En zeker goedkoper dan een Garmin of Tomtom.
Waar heb je die vandaan?
Is ie ook waterdicht?
Ik heb hem hier besteld.

Weet niet wat Garmin/Tomtom kost, maar je moet sowieso iets van 60 a 80 euro uitgeven aan software (als je het legaal doet natuurlijk ;) ) Het voordeel is dat je nu met bluetooth én muziek, kan luisteren, de flitsmeldingen kan horen en kan bellen, maar dat laatste doe ik niet op de motor ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
iMars schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:31:

[afbeelding][afbeelding]

Ziet er wel goed uit :)

Volgens mij van hetzelfde merk als een vriend van me heeft, alleen heeft hij die voor de Galaxy S2. Stond bij de advertentie dat ie waterdicht is, maar dat is ie dus echt niet. Niet door de regen rijden dus :+
iMars schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:45:
[...]

Ik heb hem hier besteld.

Weet niet wat Garmin/Tomtom kost, maar je moet sowieso iets van 60 a 80 euro uitgeven aan software (als je het legaal doet natuurlijk ;) ) Het voordeel is dat je nu met bluetooth én muziek, kan luisteren, de flitsmeldingen kan horen en kan bellen, maar dat laatste doe ik niet op de motor ;)
Bij Garmin zit Lifetime updates (in ieder geval kan je de nieuwe, 350LM, niet zonder kopen), krijg je de updates verder gratis. Maar die apparaten beginnen bij 300 euro dacht ik..

[ Voor 38% gewijzigd door Tankiej op 02-08-2012 13:06 ]

• BM

BM

Admin Softe Goederen
ixl85 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Ow, my bad! Hij is uit 2006
http://www.motoroccasion....1030674/bmw-f-800-st.html

De dealer is in elk geval wel snel en volledig in de4 info. Had ze nm ook een mailtje gestuurd.
Je zou het kunnen checken. De meeste versies hebben (naar mijn weten) alle upgrades gekregen.

Software updates zijn standaard, tank probleem was standaard en ze zijn ook zeker op de hoogte van de as.

Goodluck (het is wel echt een monsterlijke bike! En ik haalde laatst 1:24.5 aan de tank. ~400km en nog ruimte over!!)
MC Rijen, dat is nog in de buurt ook :) Maar eens keer gaan kijken :)

Xbox

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:19:
[...]

Ik been een paar jaar geleden een keer over een grote steen (formaat iets groter dan een baksteen) heen gegaan en daar merkte je weinig van, maar had wel een deuk in mijn velg. Geen last van met rijden maar voor de APK moest het wel vervangen worden :/
Perfecte excuus om een setje BST carbon aan te schaffen

-edit-
voor degene die niet weten wat dat is (beste performance upgrade die er is voor motoren)
http://www.blackstonetek.com/wheel_gallery.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 13:38 ]

• Daffie
Ik was op zoek naar iets van gehoorbescherming/oortjes voor op de motor. Dat kwam goed uit want ik was ook al een tijdje aan't zoeken voor een vervanger van mijn in-ear iphone oortjes van Apple zelf.

Dus ik loop in Den Bosch naar de Dixons, hadden ze daar Sennheiser in-ear oortjes, ook met zo'n 'smart remote', waarmee je dus harder, zachter, en allerlei iphone commandos kunt uitvoeren. Was 10 euro goedkoper dan de originele Apple oortjes.

Dus ik vraag aan zo'n verkoper, het verschil is 10 euro, en wat is het verschil in kwaliteit? Hij keek op de doos en volgens hem was de kwaliteit vergelijkbaar. Dus ik nog even verder gekeken, kwam op 'n gegeven moment een mevrouw naar me toe of ze me kon helpen. Ik was al zo ver dat ik ze best wilde proberen, maar ik wist niet zeker of ik ze fijn vond en of ze wel lekker zitten i.c.m. een motorhelm. Dus ik vroeg aan die mevrouw of het een probleem was als ik ze terug zou brengen, mochten ze niet bevallen. Volgens haar kon dat in dit geval niet omdat het in-ear oortjes waren, die je dus echt in je oor stopt, en met het oog (oor, in dit geval :P) op hygiëne kon je ze niet terugbrengen. Dus ik had de vrouw hartelijk bedankt en aangegeven dat ik dan even verder zou kijken naar een winkel waar ze die dingen ook ter demo beschikbaar hadden (á la Media Markt).

Ik moest ook nog even langs de V&D, en laat daar nou toevallig ook een Dixons in zitten. Dus ik daar even kijken, zelfde verhaal aan zo'n gast uitgelegd, zelfde vraag gesteld over de kwaliteit, en volgens hem waren de Sennheisers wel wat beter. En op de vraag of ik hem terug mocht brengen antwoordde hij bevestigend. "Als je het maar compleet houdt en de bon bij je hebt".

Eenduidigheid, someone? :P

Ik vind het niet erg. Heb zo'n setje gekocht, klinkt inderdaad wel goed, dit weekend even kijken hoe dat zit met de helm op. Het gaat om een Sennheiser MM70i setje, voor de geïnteresseerden.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Perfecte excuus om een setje BST carbon aan te schaffen

-edit-
voor degene die niet weten wat dat is (beste performance upgrade die er is voor motoren)
http://www.blackstonetek.com/wheel_gallery.html
Gelukkig zijn die helemaal niet zo duur :+ (even opgezocht, voor mijn fiets kost een setje £2,645.10 )

• Serotonine
Oordopjes voor je walkman geven nul-komma-nul gehoorbescherming.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:43

_Apache_

For life.

Serotonine schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

With ^^. Niet te lang zoeken, je kan beginnen met moto-safe doppen van Alpine. En als dat je bevalt kan je altijd doppen custom laten maken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Oguz286
Ik heb ook de moto-safe doppen van Alpine en ze doen prima hun werk :)

De eerste keer dat ik de zadel van mijn motor eraf had zag ik dat er een kastje en een stekker onder de zadel zat. Ik wist niet wat het was, maar gisteren heb ik toch maar het kastje losgehaald. Blijkt dus een Spyball alarm te zijn :P

De stekker hoort dus normaal aangesloten te worden aan het alarm, maar dat was het niet. Een aantal pinnen zijn doorverbonden zodat de motor wel gewoon kan starten.
Ik kan dat ding niet gebruiken want ik heb geen handzender erbij gekregen en een nieuwe kost ongeveer 60 euro. Nou weet ik ook gelijk waarom er een ledje op de as van de kroonplaat zit.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Serotonine schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Hoe kom je daar bij? Fatsoenlijke, goed passende in-ear oordoppen dempen wel degelijk een boel. Ik heb een halve auto staan schuren met een schuurmachine, iPod met Sennheiser oordoppen in en rustig muziekje op, niets geen last van de herrie. Op de motor ook wel eens gereden met in-ear oordoppen en dat dempte ook aardig, wel gaan ze vaak uit aan 1 kant wat niet fijn voor de oortjes is.

Nu rij ik nagenoeg altijd met Alpine Moto-safe, maar mis soms wel een muziekje voor onderweg.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die in-ear koptelefoons dempen weliswaar wat (niet zo veel trouwens), maar de dempingskarakteristiek is bij die dingen onbekend. Bij motorrijden zijn het vooral bepaalde frequenties die erg hard zijn. En juist die frequenties zouden met die in-ear doppen wel eens slecht gedempt kunnen worden.
Er wordt echter niet gemeten wat die dingen dempen, dus er zijn vrijwel alleen aannames over te doen.

Bij oordoppen (ter bescherming, zoals de Moto-safe) worden deze metingen wél gedaan, dus weet je dat ze beschermen. Bij otoplastieken is dit nog beter merkbaar, als je de filters die erin zitten eens een keertje verwisselt voor een filter met een andere karakteristiek.
Nu heb ik er 25 dB filters in zitten die redelijk lineair zijn. Daar kan ik dus ook gerust mee naar een concert omdat alle frequenties op een vergelijkbaar niveau gedempt worden. Met mijn in-ears zou ik dat toch echt niet proberen, terwijl het geluidsniveau te vergelijken is met op hogere snelheid motorrijden(!)

Uit mijn hoofd heb ik de Exinore ER-25 otoplastieken.

• iMars

iMars

Full time prutser

Tankiej schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Ziet er wel goed uit :)

Volgens mij van hetzelfde merk als een vriend van me heeft, alleen heeft hij die voor de Galaxy S2. Stond bij de advertentie dat ie waterdicht is, maar dat is ie dus echt niet. Niet door de regen rijden dus :+
Ze zeggen spatwaterdicht... ;-) Ik ga eerst wel een paar keer door de regen rijden met alleen maar WC papier erin, kijken of ik daarna met een gerust hart mijn iPhone erin kan stoppen. De bedoeling is dat ik met een gerust hart rond kan rijden, niet dat als het plotseling gaat regenen ik hak-op-de-tak mijn iPhone eruit moet gaan halen ;)

Verwijderd

Daffie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:07:
Ik was op zoek naar iets van gehoorbescherming/oortjes voor op de motor. .
Net als de meeste hierboven gebruik ik ook Alpine Motosafe wat echt een aanrader is :)

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:19:
Die in-ear koptelefoons dempen weliswaar wat (niet zo veel trouwens), maar de dempingskarakteristiek is bij die dingen onbekend. Bij motorrijden zijn het vooral bepaalde frequenties die erg hard zijn. En juist die frequenties zouden met die in-ear doppen wel eens slecht gedempt kunnen worden.
Er wordt echter niet gemeten wat die dingen dempen, dus er zijn vrijwel alleen aannames over te doen.

Bij oordoppen (ter bescherming, zoals de Moto-safe) worden deze metingen wél gedaan, dus weet je dat ze beschermen. Bij otoplastieken is dit nog beter merkbaar, als je de filters die erin zitten eens een keertje verwisselt voor een filter met een andere karakteristiek.
Nu heb ik er 25 dB filters in zitten die redelijk lineair zijn. Daar kan ik dus ook gerust mee naar een concert omdat alle frequenties op een vergelijkbaar niveau gedempt worden. Met mijn in-ears zou ik dat toch echt niet proberen, terwijl het geluidsniveau te vergelijken is met op hogere snelheid motorrijden(!)

Uit mijn hoofd heb ik de Exinore ER-25 otoplastieken.
Ik had in-ear koptelefoons en die dempten wel iets, maar niet alles.

Toen heb ik deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00155.jpg
Maar helaas zat er al snel draadbreuk in dus nu zijn het alleen oordoppen :/ -O-

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX krijgt vandaag toevallig z'n nieuwe doppen :)

M'n vorige waren 7-8 jaar oud, beetje oud :p

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:58:
[...]

Net als de meeste hierboven gebruik ik ook Alpine Motosafe wat echt een aanrader is :)

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/
Zelfde dopjes haal je bij "Beter Horen" voor €5,- minder :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

:( De motor-goden zijn mij niet echt goed gezind :(

Mocht tijdens de vakantie van mijn vader zijn motor lenen (een Suzuki ui 1987). Prima, leek me leuk. Maar eerst moesten er nog wat dingen aan gebeuren omdat het een oud beestje was. Dus hij heeft hem netjes naar goede vriend gebracht die er kennis van heeft.

Mocht ik hem gisteren eindelijk ophalen en toen begon het hoor. Ik parkeer hem in de garage. Maar in tegen stelling tot normale mensen parkeer ik hem horizontaal in plaats van verticaal. Terwijl ik hem op de bok wil zetten glijdt de motor onderuit naar de rechterkant, mijn vrouw probeert hem nog te redden, maar daar isie te zwaar voor. Duik er zelf ook achteraan waardoor ik bijna een bundel staaldraden in mijn oog krijg. Maar hij was niet meer te redden van de zwaartekracht. Hij zocht vredig zijn weg naar de grond. Gelukkig (zo op het oog) geen schade, maar wel weer ellende omdat ik hem toch liever verticaal wilde zetten en hem dus moest optillen.

Iemand overigens enig idee waar ik op moet letten als een motor is gaan liggen? Ik zie zo 123 niet zoveel aan de motor. Het lijkt of de "behuizing" van het remhandvat wat omhoog is gegaan (de remhendel staat iets hoger dan de koppeling), maar ik weet niet of dat al zo was.

Vandaag denk ik in goede moed, weet je wat ik ga een stukje rijden. Ik rijd de stad uit de polder in en de motor hield in en besloot vervolgens af te slaan en niets meer te doen... Tank leeg :/ Ik wist dat er niet veel in zat, maar dacht ik rijd even een stukje de stad uit en ga dan tanken. Niet dus. Met de keus tussen 3 km terug naar de stad of 3 km naar het volgende tankstation maar besloten naar het tankstation te lopen. Maar damn wat is dat klote zeg. Ding is loeizwaar en het was ook nog redelijk benauwd. Zeker als je netjes in je motorpak bent is het net of je in een sauna zit. Gelukkig startte de motor netjes nadat ik hem van een volle tank voorzien had (na enig aandringen overigens), maar had het toch wel eventjes gehad... :-( Eis aan mijn eigen motor wordt dus "niet al te zwaar" :P

Daarnaast heb ik moeite te wennen aan hoe deze motor remt. Die les motoren waren redelijk direct met remmen, je hoefde de rem niet ver in te rammen om stil te staan, bij deze moet je veel dieper knijpen en moet je echt je achterrem erbij gebruiken om wat vaart te minderen. Zolang ik dat niet gewend ben rijd ik niet echt zeker op dat ding.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Serotonine
.Gertjan. schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:16:
:( De motor-goden zijn mij niet echt goed gezind :(

Mocht tijdens de vakantie van mijn vader zijn motor lenen (een Suzuki ui 1987). Prima, leek me leuk. Maar eerst moesten er nog wat dingen aan gebeuren omdat het een oud beestje was. Dus hij heeft hem netjes naar goede vriend gebracht die er kennis van heeft.

Mocht ik hem gisteren eindelijk ophalen en toen begon het hoor. Ik parkeer hem in de garage. Maar in tegen stelling tot normale mensen parkeer ik hem horizontaal in plaats van verticaal. Terwijl ik hem op de bok wil zetten glijdt de motor onderuit naar de rechterkant, mijn vrouw probeert hem nog te redden, maar daar isie te zwaar voor. Duik er zelf ook achteraan waardoor ik bijna een bundel staaldraden in mijn oog krijg. Maar hij was niet meer te redden van de zwaartekracht. Hij zocht vredig zijn weg naar de grond. Gelukkig (zo op het oog) geen schade, maar wel weer ellende omdat ik hem toch liever verticaal wilde zetten en hem dus moest optillen.

Iemand overigens enig idee waar ik op moet letten als een motor is gaan liggen? Ik zie zo 123 niet zoveel aan de motor. Het lijkt of de "behuizing" van het remhandvat wat omhoog is gegaan (de remhendel staat iets hoger dan de koppeling), maar ik weet niet of dat al zo was.

Vandaag denk ik in goede moed, weet je wat ik ga een stukje rijden. Ik rijd de stad uit de polder in en de motor hield in en besloot vervolgens af te slaan en niets meer te doen... Tank leeg :/ Ik wist dat er niet veel in zat, maar dacht ik rijd even een stukje de stad uit en ga dan tanken. Niet dus. Met de keus tussen 3 km terug naar de stad of 3 km naar het volgende tankstation maar besloten naar het tankstation te lopen. Maar damn wat is dat klote zeg. Ding is loeizwaar en het was ook nog redelijk benauwd. Zeker als je netjes in je motorpak bent is het net of je in een sauna zit. Gelukkig startte de motor netjes nadat ik hem van een volle tank voorzien had (na enig aandringen overigens), maar had het toch wel eventjes gehad... :-( Eis aan mijn eigen motor wordt dus "niet al te zwaar" :P

Daarnaast heb ik moeite te wennen aan hoe deze motor remt. Die les motoren waren redelijk direct met remmen, je hoefde de rem niet ver in te rammen om stil te staan, bij deze moet je veel dieper knijpen en moet je echt je achterrem erbij gebruiken om wat vaart te minderen. Zolang ik dat niet gewend ben rijd ik niet echt zeker op dat ding.
Was dat slechte remmen al voordat je de motor horizontaal plaatste?

Ik reed vorig jaar op een yamaha 400cc uit 1984 met enkele schijfrem voor en trommelrem achter. Daar leer je wel ver vooruit mee kijken.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
ToolkiT schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

Ik had in-ear koptelefoons en die dempten wel iets, maar niet alles.

Toen heb ik deze gekocht:
[afbeelding]
Maar helaas zat er al snel draadbreuk in dus nu zijn het alleen oordoppen :/ -O-
Merk en type?
Heb Alpine laten gieten en binnen gekregen maar als deze versleten zijn over x jaar wil ik ook van die doppen met luidsprekors.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Serotonine schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

Was dat slechte remmen al voordat je de motor horizontaal plaatste?

Ik reed vorig jaar op een yamaha 400cc uit 1984 met enkele schijfrem voor en trommelrem achter. Daar leer je wel ver vooruit mee kijken.
Jep, het "slechte" remmen deed hij al, had dat toen ook al aangegeven bij de gene die hem maakte. Waarschijnlijk is de techniek anders, en de lesmotoren hadden ook ABS dus waarschijnlijk werkt dat gewoon helemaal anders.

Kan ook zijn dat ik gewoon schijterig ben hoor ;) Heb eind vorig jaar mijn rijbewijs A gehaald en heb sindsdien eigenlijk niet meer gereden. Merk gewoon aan alles dat ik weer moet wennen.
Overigens heeft deze zowel voor als achter een schijfrem.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Techniek is niet zozeer anders, maar alles is wel 20/25 jaar nieuwer ;) Vervang de remblokken + vloeistof + leiding maar eens (en dan hoef je nog niet eens een stalen remleiding te hebben, een nieuwe rubberen is ook al een wereld van verschil)

Vaak bu'j te bang!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-tom-562 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:29:
Techniek is niet zozeer anders, maar alles is wel 20/25 jaar nieuwer ;) Vervang de remblokken + vloeistof + leiding maar eens (en dan hoef je nog niet eens een stalen remleiding te hebben, een nieuwe rubberen is ook al een wereld van verschil)
Dat is pas vervangen. Ze hebben van 2 motoren 1 motor gemaakt :P

Hij remt wel goed, maar het voelt anders. Kan natuurlijk ook komen omdat ik onbekend ben met deze motor en omdat ik een hele tijd niet meer gereden heb.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
.Gertjan. schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Hij remt wel goed, maar het voelt anders. Kan natuurlijk ook komen omdat ik onbekend ben met deze motor en omdat ik een hele tijd niet meer gereden heb.
Als je je remhandel echt ver in kan knijpen zonder een duidelijk 'drukpunt' zit er lucht in je leiding.
Even ontluchten dus.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

.Gertjan. schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

van 2 25 jaar oude motoren 1 gemaakt? :P
Een remleiding van 25 oud voelt sowieso behoorlijk sponzig aan.
Edit:
En goed ontluchten ja

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 02-08-2012 16:43 ]

Vaak bu'j te bang!

• Serotonine
En het ligt natuurlijk ook aan de geometrie van de motor. Een oude Intruder (had je die al in 1987) vs een nieuwe lesmotor.

Verwijderd

zucht,

zat wat te neuzen naar een sporttour motor met potentie voor niet te veel geld. (was begonnen te kijken naar ZZR1400)

klik ik hier op...

http://motos.coches.net/o...3-en-baleares-4912723.htm
mijn god wat een mooie machine...
vroeger zagen motoren er toch wel mooier uit.... (ik zal wel oud worden / nostalgie)
Pagina: 1 ... 386 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.