Mijn motor is pas na iets van 70km echt op temperatuur. Ik maak meestal ritjes van onder de 100km en merk duidelijk dat de motor veel prettiger rijd na iets van 70km.
Dat kan niet, 70!? km?, dan is er echt iets mis, blijven je thermostaten niet openstaan? (koelwater of oliekoeler)
Na 5km zit ie al op 87 graden wat normaal is. Na 15km gooi ik pas echt het gas erop. Het is niet dat ie dan niet warm is alleen ik merk dat ie pas na 70km echt lekker begint te rijden. Kan ook wel te maken hebben met de oliekoeler die eigenlijk meer bedoelt is voor echt warme landen. De motor voelt na 70km gewoon anders en veel prettiger aan als ik het gas flink open trek.Navi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:46:
Dat kan niet, 70!? km?, dan is er echt iets mis, blijven je thermostaten niet openstaan? (koelwater of oliekoeler)
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2012 21:52 ]
Sterker nog, complete rekje is wegDECOY88 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:07:
volgende even met wat popnagels vastzetten. die plastic rekjes flikkeren ze uit na een tijdje
Ik weet niet wat je onder strak of wijd verstaat, maar als een pak strak tegen je lichaam aan zit, ventileer je eronder niet echt. Tenzij je natuurlijk hele grote 'doorwaaizones' hebt. Maar als je alleen maar van die ritsen hebt, heb je daar weinig aan als de lucht niet echt kan circuleren. Dat kan alleen als ze kleding een beetje losjes zit. Niet wijd als in een positiejurk natuurlijkdion_b schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:43:
[...]
Textiel hoeft absoluut niet "wijd" te zijn. Mijn textielen doorwaaipak is strakker dan m'n lompe leren jas. Geklapper moet je inderdaad niet hebben, maar dat heb je met goed passend textiel allerminst.
Voor echte doorwaaipakken geldt dat misschien niet omdat die hele grote meshpanelen hebben zodat het overal kan doorwaaien. Maar een pak met alleen wat ritsen is een iets lossere fit wel belangrijk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:32:
Twee (goede) bekenden van me rijden met een Triumph Street Triple R (dus niet de speed, 675cc vs 1050cc) en die zijn beide iets groter dan dat ik ben. Beide zitten er gewoon goed op. En één ervan leest hier waarschijnlijk ook wel mee, nu![]()
Mmh ik ben vandaag voor kleding wezen kijken en ik twijfel nog tussen leer en kunststof, al heb ik zo'n gevoel dat ik uiteindelijk ooit van elk een set zal hebben 
Iemand nog tips hierover (en ja op motor forum is er veel informatie over maar toch even de vraag).
Specs:
Tour/sport motor (hopelijk fazer 600)
Voornamelijk toeren in het weekend / middel tot lange afstanden, wellicht een paar keer per jaar die 15 km naar het werk...
Mooi-weer
Ik moet zeggen dat het leren pak wel echt krap zat (net als een wetsuit) maar volgens de verkoper zal het naar loop van tijd een stuk beter gaan zitten en zou ik niet groter moeten pakken. Verder kon je de broek aan de jas ritsen. Kosten voor pak waren ongeveer 450 en dan moet ik nog handschoenen + laarzen.
Iemand nog tips hierover (en ja op motor forum is er veel informatie over maar toch even de vraag).
Specs:
Tour/sport motor (hopelijk fazer 600)
Voornamelijk toeren in het weekend / middel tot lange afstanden, wellicht een paar keer per jaar die 15 km naar het werk...
Mooi-weer
Ik moet zeggen dat het leren pak wel echt krap zat (net als een wetsuit) maar volgens de verkoper zal het naar loop van tijd een stuk beter gaan zitten en zou ik niet groter moeten pakken. Verder kon je de broek aan de jas ritsen. Kosten voor pak waren ongeveer 450 en dan moet ik nog handschoenen + laarzen.
[ Voor 9% gewijzigd door marshallq op 29-07-2012 11:42 ]
Het is dan ook niet de ideale doorwaaipak, maar het heeft wel degelijk grote doorwaaizones. Minpunt is dat weinig daarvan de rug bereikt. Wat dat betreft wil ik eens kijken naar die Rukka 'opengewerkte' rugprotectoren. Nadeel is dat ze ws niet hierin passen en Rukka spul is duur.mphilipp schreef op zondag 29 juli 2012 @ 03:11:
[...]
Ik weet niet wat je onder strak of wijd verstaat, maar als een pak strak tegen je lichaam aan zit, ventileer je eronder niet echt. Tenzij je natuurlijk hele grote 'doorwaaizones' hebt. Maar als je alleen maar van die ritsen hebt, heb je daar weinig aan als de lucht niet echt kan circuleren. Dat kan alleen als ze kleding een beetje losjes zit. Niet wijd als in een positiejurk natuurlijkmaar gewoon iets losser dan strak.
Voor echte doorwaaipakken geldt dat misschien niet omdat die hele grote meshpanelen hebben zodat het overal kan doorwaaien. Maar een pak met alleen wat ritsen is een iets lossere fit wel belangrijk.
Oslik blyat! Oslik!
Als leer strak zit, gaat het zich naar verloop van tijd wel een beetje zetten naar je lichaam. Maar het wordt niet echt groter, misschien maar een paar mm rek als het écht strak zit. Je kunt zelf het beste voelen hoe het zit. Als een maat groter niet slobberig zit, maar gewoon goed past, moet je die gewoon nemen. Het is geen duikpak natuurlijk. Je moet wel goed kunnen bewegen.marshallq schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:35:
Ik moet zeggen dat het leren pak wel echt krap zat (net als een wetsuit) maar volgens de verkoper zal het naar loop van tijd een stuk beter gaan zitten en zou ik niet groter moeten pakken.
Maar goed, het is een beetje moeilijk beoordelen zo van een afstand. Een sportief pak hoort volgens mij wel een beetje skintight te zijn, maar het moet je imho ook weer niet beperken in je bewegingen. Zolang je maar niet het idee hebt dat de naden op knappen staan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat krijg je als het te strak is. De lucht kan niet langs je heen. Dat is waarschijnlijk de enige reden dat ik met mijn dikke nubuck leren pak overleef: het zit lekker los en als ik mijn hand in de wind steek, koelt mijn hele lijf af (en dat is een flinke bonkdion_b schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Het is dan ook niet de ideale doorwaaipak, maar het heeft wel degelijk grote doorwaaizones. Minpunt is dat weinig daarvan de rug bereikt. Wat dat betreft wil ik eens kijken naar die Rukka 'opengewerkte' rugprotectoren. Nadeel is dat ze ws niet hierin passen en Rukka spul is duur.
Echte bikkels rijden gewoon met een strak leren racepak en handschoenen door Marokko heen met 45+ graden. Was eigenlijk nog best vol te houden een paar weken terug.. Af en toe een halve liter koud water onder je pak leeggieten doet wonderen. Met een draaiende motor voor een stoplicht staan in Marrakech was overigens wel het toppunt, dat zou ik niet heel hard aanraden.
Het grappige was trouwens dat het met helm dicht frisser was dan de hete lucht in je gezicht laten waaien.
Het grappige was trouwens dat het met helm dicht frisser was dan de hete lucht in je gezicht laten waaien.
Echte gekken gaan in juli naar Marokko natuurlijk...-DG- schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:01:
Echte bikkels rijden gewoon met een strak leren racepak en handschoenen door Marokko heen met 45+ graden. Was eigenlijk nog best vol te houden een paar weken terug.. Af en toe een halve liter koud water onder je pak leeggieten doet wonderen. Met een draaiende motor voor een stoplicht staan in Marrakech was overigens wel het toppunt, dat zou ik niet heel hard aanraden.![]()
Wij hebben trouwens de steden vermeden. Die paar keer dat we ergens doorheen moesten vonden we al meer dan genoeg. Het is een gekkenhuis en op de motor wordt je helemaal wild als je te lang stil moet staan.
Ook in NL kan een camelbak bij warm weer fijn zijn. Als je een beetje sportdrank poeder door je water heen doet, blijf je nog lekker bij de tijd ook en het is lekkerder dan alleen water.
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 29-07-2012 13:22 ]
Klopt, ik moet zeggen dat ik in die gebieden ook nog geen handjevol andere motoren heb gezien. Maar zolang je rijdt gaat het inderdaad prima. Helaas zijn veel van de wegen zo dat je door de steden heen moet, maar stoppen houden ze niet van in Marokko dus meestal is dat geen probleem. Een camelbag drink je inderdaad makkelijk leeg op een dag daar. De terugweg ben ik maar via de kust gegaan vanwege de betere temperaturen. Inmiddels in de Pyreneeën aan het wachten op een nieuwe bougie aangezien een ZXR300 niet echt lekker rijdt. Binnenkort wat foto's en een beter verhaal.mphilipp schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:21:
[...]
Echte gekken gaan in juli naar Marokko natuurlijk...Die streken moet je in die tijd mijden als de pest. In oktober is het heerlijk aangenaam. Niet dat we toen ook nog de 45graden aangetikt hebben, maar dat was uitzonderlijk zeiden ze daar. Het is daar wel weer droge hitte, dus minder drukkend als in NL (bij dezelfde temp, 45 is ook drukkend natuurlijk). Maar ik vond het best uit te houden. Zolang je maar blijft rijden. En met een camelbak blijf je gehydrateerd. Af en toe een slokje is beter dan een halve liter in 1x bij een stop.
Wij hebben trouwens de steden vermeden. Die paar keer dat we ergens doorheen moesten vonden we al meer dan genoeg. Het is een gekkenhuis en op de motor wordt je helemaal wild als je te lang stil moet staan.
Ook in NL kan een camelbak bij warm weer fijn zijn. Als je een beetje sportdrank poeder door je water heen doet, blijf je nog lekker bij de tijd ook en het is lekkerder dan alleen water.
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 06-08-2012 22:16 ]
Gisteren een zwarte Camelbak Thermobak besteld. Dat ding is van de militaire kant van Camelbak. Dingen zijn super stevig (1000D Cordura, je kent het wel... wat ook in je pak zit), heeft een 3L reservoir en is lekker klein zodat het niet heel erg in de weg zit mocht je vallen (het is alleen een reservoir, dus geen harde objecten).
http://www.camelbak.com/M...l/Packs/ThermoBak-3L.aspx
Deze unit is met moeite hier in NL te vinden, maar deze shop heeft hem:
http://www.noorloos-se.com/nl
Zit in Kaatsheuvel en is betrouwbaar van wat ik las op de verschillende forums.
Wellicht de moeite waard voor de rest van de mensen die vergeten te drinken onderweg
http://www.camelbak.com/M...l/Packs/ThermoBak-3L.aspx
Wellicht de moeite waard voor de rest van de mensen die vergeten te drinken onderweg
Haha...daar heb ik er een voor €25 van Marktplaats opgeschept. Eentje van US Army. Ongebruikt, met het mondstuk nog in het plastic. Alleen jammer dat er geen geisoleerde slang op zit. De eerste paar slokken zijn zo net lauwe thee.ixl85 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:52:
Wellicht de moeite waard voor de rest van de mensen die vergeten te drinken onderweg![]()
Net nog even een stukje wezen tuffen (moest eerst F1 kijken natuurlijk). Had ik weer een witte vlag situatie voor me...langzame deelnemers. Maar dan van het erge soort: die op sportmotoren. Als een draak door de bochten (die sukkel ging écht bovenop zijn rem staan) en voorbij de bocht op het gas. Zo kan ik er moeilijk voorbij want zo'n bromvlieg accelereert beter als dat bankstel. Dan maar in Fernando Alonso mode... (je weet wel..."Fernando is faster than you...") het viel niet mee, maar ik kwam er voorbij. Die sukkel had het ook gewoon niet in de gaten dat er een bankstel achter 'm zat die wilde inhalen. Hij reed links van de as van de weg. En da's niet fijn op een smal dijkje.
Ik heb dat vaker, van die ridders van de rechte weg. Snel op een recht stuk, maar als er een bocht aan komt, ruik ik een poepgeur. Zeker z'n banden niet op temperatuur ofzo
En ik ben echt niet uitzonderlijk snel of een hooligan. Laatst in de Alpen werd ik nog om mijn oren gereden door 2 vrienden op een GS. En af en toe kwamen er ook een paar van die racejongens voorbij. Het gros van die sportmannen kunnen blijkbaar alleen maar hard rechtuit (wie niet), want als ik wordt ingehaald is het vaker een GS of een ander bankstel.
Ik heb dat vaker, van die ridders van de rechte weg. Snel op een recht stuk, maar als er een bocht aan komt, ruik ik een poepgeur. Zeker z'n banden niet op temperatuur ofzo
En ik ben echt niet uitzonderlijk snel of een hooligan. Laatst in de Alpen werd ik nog om mijn oren gereden door 2 vrienden op een GS. En af en toe kwamen er ook een paar van die racejongens voorbij. Het gros van die sportmannen kunnen blijkbaar alleen maar hard rechtuit (wie niet), want als ik wordt ingehaald is het vaker een GS of een ander bankstel.
De openbare weg is géén circuit/racebaan, hè. Óók niet voor bankstellen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Tja, je hebt natuurlijk mensen die kopen ze gewoon omdat ze ze mooi vinden.mphilipp schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:11:
Net nog even een stukje wezen tuffen (moest eerst F1 kijken natuurlijk). Had ik weer een witte vlag situatie voor me...langzame deelnemers. Maar dan van het erge soort: die op sportmotoren. Als een draak door de bochten (die sukkel ging écht bovenop zijn rem staan) en voorbij de bocht op het gas. Zo kan ik er moeilijk voorbij want zo'n bromvlieg accelereert beter als dat bankstel. Dan maar in Fernando Alonso mode... (je weet wel..."Fernando is faster than you...") het viel niet mee, maar ik kwam er voorbij. Die sukkel had het ook gewoon niet in de gaten dat er een bankstel achter 'm zat die wilde inhalen. Hij reed links van de as van de weg. En da's niet fijn op een smal dijkje.
Maar vergis je niet waar de motor voor gemaakt is,.. op een circuit lapt hij je in 3 rondjes
Maar je mag eens met ons mee rijden
rijd er eentje met een ouwe Falco, die zweert bij leren sliders "voor gevoel en de geur van bacon in de bocht" Ik snap werkelijkwaar niet hoe die gast zo hard kan rijden...
De motor kan prima zo'n bankstel lappen, maar dan moet de berijder dat ook maar kunnen 
Ik rij ook al een bankstel en heb vaak genoeg zelfde ervaringen, en dat terwijl ik mezelf juist erg terughoudend vind in de bochten. Irritantst is als je net voor een bocht wordt ingehaald, vervolgens de inhaler op buikschuiver keihard op de remmen knalt en je zowaar hindert bij het nemen van de bocht omdat hij zowat gaat stilstaan
Ik rij ook al een bankstel en heb vaak genoeg zelfde ervaringen, en dat terwijl ik mezelf juist erg terughoudend vind in de bochten. Irritantst is als je net voor een bocht wordt ingehaald, vervolgens de inhaler op buikschuiver keihard op de remmen knalt en je zowaar hindert bij het nemen van de bocht omdat hij zowat gaat stilstaan
Oslik blyat! Oslik!
Op het rechte stuk was ie ook sneller dan mij. Alleen voor een bocht maakte hij zowat een stoppie...wimmel_1 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:21:
De openbare weg is géén circuit/racebaan, hè. Óók niet voor bankstellen
Ik rij ook helemaal niet hard. Die vent was gewoon een poser met zijn snelle brommer en racepak. Leer dan bochten maken. Hard rechtuit kan mijn moeder ook.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:38:
[...]
Tja, je hebt natuurlijk mensen die kopen ze gewoon omdat ze ze mooi vinden.
Maar vergis je niet waar de motor voor gemaakt is,.. op een circuit lapt hij je in 3 rondjes
Maar je mag eens met ons mee rijden
rijd er eentje met een ouwe Falco, die zweert bij leren sliders "voor gevoel en de geur van bacon in de bocht" Ik snap werkelijkwaar niet hoe die gast zo hard kan rijden...
Das grappig, dat kan mijn moeder ookmphilipp schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:41:
Hard rechtuit kan mijn moeder ook.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik heb laatst een Spidi Marathon pak gehaald, en daar kan ook een waterzak in een zak op de rug. Officieel van spidi heet dat dan een Hydroback Touringmphilipp schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:33:
[...]
Haha...daar heb ik er een voor €25 van Marktplaats opgeschept. Eentje van US Army. Ongebruikt, met het mondstuk nog in het plastic. Alleen jammer dat er geen geisoleerde slang op zit. De eerste paar slokken zijn zo net lauwe thee.

Dat ding lijkt met een soort ritssluiting vast te gaan. Het voordeel is dat er dan geen harde delen op je rug vast zitten, maar ik heb een beetje twijfels over de waterdichtheid, en ik vind ze nogal aan de prijs (€ 55,00 voor een 1,75L zak). Weet iemand een alternatief dat ook in die zak zou passen? Ik zie bij Camelbak bijvoorbeeld alleen maar inhoud staan, maar geen afmetingen. Ik heb de zak niet opgemeten, maar ik gok dat ik ongeveere 15 x 25cm heb.
Vandaag weer lekker wezen rijden met wat collega's
het laatste stukje naar huis reed ik zonder oordoppen, en toen hoorde ik pas voor het eerst dat als ik met 100 mn motor in zn 2 zet en de koppeling op laat komen, dat mn achterwiel ff blokkeerd
een heel kort klein piepje was het, maar goed om te weten dat ik niet op die manier moet downshiften in bochten
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Je gaat toch sowieso nooit terugschakelen in een bocht ?maar goed om te weten dat ik niet op die manier moet downshiften in bochten
Nee maar soms kom ik aanrijden bij een bocht, hard in de ankers, alvast een beetje insturen voor de bocht, en schakel in terug. Maar dat moet ik dus niet doen
en tussengas + remmen tegelijk gaat me niet zo heel best af.
[ Voor 55% gewijzigd door Widow op 29-07-2012 21:41 ]
Helaas vanavond meegemaakt wat niet hoopt mee te maken maar ik ben onderuit gegleden met mijn cat. Ik reed een rotonde op en halverwege had ik het idee dat ik iets te hard rij. Ondanks dat ik weet dat het fout is ga ik toch van mijn eerste reactie uit en rem iets. Voor ik het goed door had lag ik op het asfalt en de motor tegen de stoeprand. Gelukkig ben ik er zelf redelijk ongeschonden vanaf gekomen. Op mijn heup een enorme bult en is enorm stijf maar verder heeft mijn gear goed zijn werk gedaan.
Naast de nodige kap schade lijkt de grootste schade te zijn aan de kap waar de dynamo achter zit. Deze is tegen de stoeprand gekomen en nu zit er een groot gat in. Omdat ik in eerste instantie niet goed wist of ik hier mee door kon rijden (omdat ik überhaupt niet goed wist wat er achter zat) heb ik hem laten verslepen naar een garage hier in de buurt.

Ik weet inmiddels wat er achter zit en wat zo'n kap ervoor kost. Alleen is hij verder gebarsten dan alleen de buitenste kap. Wordt dus even afwachten wat dit geintje gaat kosten. De kappen zijn ook beschadigd maar daar is nog wel mee te rijden. Dit ga ik ook gewoon zelf vervangen.

Ik ben natuurlijk super blij dat ik zelf eigenlijk bijna nergens last van heb maar ik baal wel als een stekker. Vooral omdat je weet dat je het niet moet doen maar dan toch wint het auto instinct het van het motor instinct.
Naast de nodige kap schade lijkt de grootste schade te zijn aan de kap waar de dynamo achter zit. Deze is tegen de stoeprand gekomen en nu zit er een groot gat in. Omdat ik in eerste instantie niet goed wist of ik hier mee door kon rijden (omdat ik überhaupt niet goed wist wat er achter zat) heb ik hem laten verslepen naar een garage hier in de buurt.

Ik weet inmiddels wat er achter zit en wat zo'n kap ervoor kost. Alleen is hij verder gebarsten dan alleen de buitenste kap. Wordt dus even afwachten wat dit geintje gaat kosten. De kappen zijn ook beschadigd maar daar is nog wel mee te rijden. Dit ga ik ook gewoon zelf vervangen.

Ik ben natuurlijk super blij dat ik zelf eigenlijk bijna nergens last van heb maar ik baal wel als een stekker. Vooral omdat je weet dat je het niet moet doen maar dan toch wint het auto instinct het van het motor instinct.
[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 29-07-2012 22:30 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Oww balen! Gelukkig dat je zelf niks hebt. Ben je allrisk verzekerd? Anders wordt het nog een duur grapje gezien alle schade (incl helm enz). Er zijn aardig wat kappen kapoet....
Tip voor de toekomst; Frame-slider?
Nee. WA+ verzekerd. Ik wil hem eerst weer gewoon rijdend hebben. Die kappen komen later. Maar zal geen goedkoop klusje worden nee.ixl85 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:29:
Oww balen! Gelukkig dat je zelf niks hebt. Ben je allrisk verzekerd? Anders wordt het nog een duur grapje gezien alle schade (incl helm enz). Er zijn aardig wat kappen kapoet....
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Framesliders helpen niet altijd tegen schade op de kappen. Een hoop framesliders zorgen er juist voor dat je frame kapot gaat als je valt. Sommige van die dingen zitten zodanig op het frame gemonteerd dat ze de boel slopen als je valt.Tip voor de toekomst; Frame-slider?
Het zou schade moeten voorkomen maar vaak zorgt het voor meer schade.
Tussengas en remmen tegelijk lukt mij ook nog steeds niet fatsoenlijkWidow schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:40:
Nee maar soms kom ik aanrijden bij een bocht, hard in de ankers, alvast een beetje insturen voor de bocht, en schakel in terug. Maar dat moet ik dus niet doenen tussengas + remmen tegelijk gaat me niet zo heel best af.
Taai van die val hierboven, gebeurt (bijna) iedereen een keer..
[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2012 22:45 ]
Wacht even met die kappen kopen, want zoals ik het zie is er een stuk uit het motorblok zelf gebroken (ter hoogte van die extra kronkel in je kap) en dan wordt het heel vervelend om te repareren (en aangezien de dynamo in de olie zit is het wel fijn als dat afgesloten is)
Ik betwijfel of zoiets nog met goed fatsoen te lassen is, dus ik ben bang dat je dan snel aan een ander motorblok zit, helaas.
Ik betwijfel of zoiets nog met goed fatsoen te lassen is, dus ik ben bang dat je dan snel aan een ander motorblok zit, helaas.
leeg
Heb vandaag een paar ritjes gemaakt op verlaten weggetjes in de buurt, was wel wennen zeg. Volgens mij zit ik nog ietwat krampachtig op de fiets want m'n polsen zijn best wel zwaar belast
. Desalniettemin was het wel vet! Kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk mag rijden, hehe...
https://freight.associates
Aan die tweede foto te zien is 't helaas gewoon "game over"4x2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:44:
Wacht even met die kappen kopen, want zoals ik het zie is er een stuk uit het motorblok zelf gebroken (ter hoogte van die extra kronkel in je kap) en dan wordt het heel vervelend om te repareren (en aangezien de dynamo in de olie zit is het wel fijn als dat afgesloten is)
@Phydomir: Balen man
Gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen.
Kappen zijn echt achterlijk duur nieuw, maar als je blok niet te repareren is dan is dat natuurlijk erger
Kappen zijn echt achterlijk duur nieuw, maar als je blok niet te repareren is dan is dat natuurlijk erger
Blok/kop is gescheurd, te zien op die tweede foto. klikje?Oguz286 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:30:
@Phydomir: Balen manGelukkig ben jij er goed vanaf gekomen.
Uithuilen en opnieuw beginnen... óf een hoop investeren in een nieuw/ander blok.
Balen: "it is", helaas. Maar de eigenaar is er zelf goed mee weg gekomen, zo te lezen.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 30-07-2012 09:25 ]
Uhm, ik zie gewoon een blok
Of ben ik nou scheel?
Die tweede heb ik ook nog hi-res:

Lijkt mij hetzelfde als op de andere foto maar ik heb er verder weinig verstand van. Helaas pas morgen de garage open dus zal nog wel even duren voordat ik weet wat de schade precies is. Zelf ben ik ook het bangst voor de schade die je niet direct ziet.

Lijkt mij hetzelfde als op de andere foto maar ik heb er verder weinig verstand van. Helaas pas morgen de garage open dus zal nog wel even duren voordat ik weet wat de schade precies is. Zelf ben ik ook het bangst voor de schade die je niet direct ziet.
[ Voor 4% gewijzigd door Phydomir op 30-07-2012 07:40 ]
Doe dat nou niet! heb je gewaarschuwd...als je wordt aangehouden wegens joyriding is hetDaffie schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:20:
Heb vandaag een paar ritjes gemaakt op verlaten weggetjes in de buurt, was wel wennen zeg. Volgens mij zit ik nog ietwat krampachtig op de fiets want m'n polsen zijn best wel zwaar belast. Desalniettemin was het wel vet! Kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk mag rijden, hehe...
Om nog maar te zwijgen over wat er gebeurd als je een ongeluk veroorzaakt...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Ter aanvulling: Een hoop mensen bellen gewoon naar de politie omdat er iemand met een motor in de buurt aan het scheuren is. Zeker op de wat verlaten landweggetjes met hier en daar een boerderij en -zeker- op zondag doen ze dat.Mike2k schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:03:
[...]
Doe dat nou niet! heb je gewaarschuwd...als je wordt aangehouden wegens joyriding is hetmet je motorrijbewijs...
Om nog maar te zwijgen over wat er gebeurd als je een ongeluk veroorzaakt...
Althans, zo gaat het hier in de buurt, ik kan me niet voorstellen dat de AOW'ers ergens anders in Nederland zich heel anders zouden gedragen.
Zeg dat nou niet! Ik zit stiekem al te vaak naar die fiets te kijken als opvolger van mijn ZX-7RWokschotel schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:16:
[...]
![]()
Ik ben 1.95 en zit perfect op mijn Street Triple R. Die Street Triple R wordt over het algemeen ook geprezen om zijn goede zithouding, zowel voor grote als minder grote berijders. En daarnaast wint ie uiteraard iedere vergelijkingstest: in het segment naked bike tot 10k is er gewoon geen betere fiets
Yamaha MT-09
Ik zie dat het metaal niet meer goed aansluit rondom de doppen? Ik ben geen expert, maar vergeleken met die andere thundercat ziet het er niet goed uit?
Wel zeer balen natuurlijk, blij dat je zelf amper iets hebt, maar balen desalniettemin...
[ Voor 12% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-07-2012 10:31 ]
Ha, dat heb ik ook vaak met m'n oude GSX400X, maximaal afremmen op de motor, en dan terug naar z'n 2 stampen om met dik 12.000 rpm op de motor af te remmenWidow schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:35:
Vandaag weer lekker wezen rijden met wat collega'shet laatste stukje naar huis reed ik zonder oordoppen, en toen hoorde ik pas voor het eerst dat als ik met 100 mn motor in zn 2 zet en de koppeling op laat komen, dat mn achterwiel ff blokkeerd
een heel kort klein piepje was het, maar goed om te weten dat ik niet op die manier moet downshiften in bochten
Vaak bu'j te bang!
Hmm... Als je naar die foto ónder jouw post kijkt dan lijkt 't inderdaad normaal te zijn dat daar zo'n verspringing zit. 't Leek net of dat rechter boutje niet helemaal netjes meer op z'n plaats zat.
Maar op die eerste foto mist in ieder geval voldoende om 't blok af te schrijven.
Naar aanleiding van mijn vraag afgelopen donderdag (zie BM in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14") maar wat informatie opgevraagd bij de rijschool waar ik ook mijn rijbewijs gehaald heb.
Ook al beetje aan het rondkijken naar potentiele motoren, maar dat valt nog niet mee
Ben stiekem wel erg gecharmeerd van de BMW F800S(T), maar die zit toch net ff wat boven budget ben ik bang. Iemand nog aanraders in die categorie waar ik absoluut eens naar moet kijken? Budget ligt (wat ik nu in gedachten heb) op zo'n 3500/4000 euro. Niet heel veel, maar volgens mij moet daar wel wat leuks voor te vinden zijn, toch?
Ook al beetje aan het rondkijken naar potentiele motoren, maar dat valt nog niet mee
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ff serieus.. Het is wel zonde van je fiets, maar fuck die spullen... Het zijn namelijk maar spullen. Elke klapper waar je van opstaat en wegloopt is er een met een goed einde.Phydomir schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:20:
Helaas vanavond meegemaakt wat niet hoopt mee te maken maar ik ben onderuit gegleden met mijn cat.
Ik ben natuurlijk super blij dat ik zelf eigenlijk bijna nergens last van heb...
Wise enough to play the fool
Absoluut. Zo denk ik er zelf ook over. Maar het blijft dood zonde. Vooral omdat het gewoon puur mijn eigen schuld is.teacher schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Ff serieus.. Het is wel zonde van je fiets, maar fuck die spullen... Het zijn namelijk maar spullen. Elke klapper waar je van opstaat en wegloopt is er een met een goed einde.
Och, Ik meen me iets te herinneren dat zo'n klein gaatje wel dicht te kitten viel4x2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:44:
Aw sucks dudePhydomir schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:20:
Helaas vanavond meegemaakt wat niet hoopt mee te maken maar ik ben onderuit gegleden met mijn cat.
Verwijderd
Dit weekend een RVS radiator cover op mijn Z750 gezet en dat staat echt een stuk beter. Merkte wel dat mijn motorblok wat heter werd dan normaal en dat mijn radiator fan daardoor sneller aansloeg.
Geen probleem na heel veel topic's hierover gelezen te hebben op diverse Kawasaki fora.
/me is helemaal happy
Geen probleem na heel veel topic's hierover gelezen te hebben op diverse Kawasaki fora.
/me is helemaal happy
pak een div van 500 -1000 euro, rij daar een half jaartje op (in ieder geval tm deze winter) en spaar lekker door tot je die bmw kunt kopen.BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:05:
Naar aanleiding van mijn vraag afgelopen donderdag (zie BM in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14") maar wat informatie opgevraagd bij de rijschool waar ik ook mijn rijbewijs gehaald heb.
Ook al beetje aan het rondkijken naar potentiele motoren, maar dat valt nog niet meeBen stiekem wel erg gecharmeerd van de BMW F800S(T), maar die zit toch net ff wat boven budget ben ik bang. Iemand nog aanraders in die categorie waar ik absoluut eens naar moet kijken? Budget ligt (wat ik nu in gedachten heb) op zo'n 3500/4000 euro. Niet heel veel, maar volgens mij moet daar wel wat leuks voor te vinden zijn, toch?
1 je gaat toch op je bek (klinkt bot, maar dr komt even een moment van onoplettendheid waarbij je m af laat slaan terwijl je een kort bochtje maakt, je jiffy vergeet, je verremt of een bocht verkeerd pakt. Dan is t gat in je portemonnee (als je ervan kunt opstaan) al niet zo groot.)
2. als je je grenzen gaat verkennen dreunt er alleen de prijs van je motor door je kop zodra je richting grenzen gaat of denkt te gaan. met een oud barrel bouw je wat zelfvertrouwen op.
3. bmw zal wel makkelijke fiets zijn, maar een div is dat ook. bovendien krijg je voor die div als je m heel laat zo'n beetje het zelfde terug als dat je ervoor betaald hebt. bmw kun je over n half jaar wel een tikje goedkoper vinden dan nu gok ik
4 je doet wat ervaring op in de vorm van kilometers, die heb je hard nodig met al die eikels op de weg
denk dat ik in ieder geval al een aantal punten heb genoemd waar je wellicht mee geholpen bent.
Stel je loopt tegen die bmw aan voor een ontieglijke schijtprijs (en die fiets staan niet in de UK ofzo), en geen gebreken etc, dan zou t handig zijn m toch te pakken
Weet nog wel een leuke Hornet te staanBM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:05:
Budget ligt (wat ik nu in gedachten heb) op zo'n 3500/4000 euro. Niet heel veel, maar volgens mij moet daar wel wat leuks voor te vinden zijn, toch?
Het standaard rijtje:BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:05:
Ook al beetje aan het rondkijken naar potentiele motoren, maar dat valt nog niet meeBen stiekem wel erg gecharmeerd van de BMW F800S(T), maar die zit toch net ff wat boven budget ben ik bang. Iemand nog aanraders in die categorie waar ik absoluut eens naar moet kijken? Budget ligt (wat ik nu in gedachten heb) op zo'n 3500/4000 euro. Niet heel veel, maar volgens mij moet daar wel wat leuks voor te vinden zijn, toch?
Hornet,
Fazer,
GSR / Bandit,
Z750
Monster 750 of 900
Oudere Speed Triple zou ook nog kunnen.
Grr, twee jaar geleden verzuchtte ik al dat m'n ideale motor niet bestond, dat is nu niet anders...
Ik zoek nog steeds een zo zuinig mogelijke motor dat comfortabel is voor lange afstanden, veel baggage mee kan nemen, onderhoudsvriendelijk is (geen ketting), oh- en te koop voor EUR 1000. Na 2 jaar op K75RT gereden te hebben is daar alleen bijgekomen dat ik liever iets minder warm zit in de zomer en iets meer ruimte bij m'n knieen wil en/of hogere zadel, een voorruit dat m'n hoofd daadwerkelijk uit de wind houdt en een bereik op een tank wil dat groter is.
Zodoende kom ik uit op:
- nog een K75/K100(/1100)
- Honda Pacific Coast PC800
- Honda Pan European ST1100
PC800 is het zuinigst, heeft meeste baggageruimte (letterlijk een kofferbak
) en wordt geroemd om z'n ergonomie. Nadeel is dat het ondanks zuinigheid geen km meer bereik heeft door kleinere tank en zadel is lager dan op de K's. Looks boeien me geen reet, daar heb ik ook geen problemen mee voordat iemand daar een opmerking over maakt 
ST1100 is een monster, meer een overmaatse sport-toermotor dan een pure toerbuffel. De zithouding is dan ook gelijk m'n grootste zorg, daadwerkelijk voorovergebogen. Verbruik is marginaal slechter dan m'n K, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door 28l tank. Ander nadeel is dat exemplaren die technisch OK zijn zo goed als onvindbaar zijn binnen budget.
En dan is er de optie om nog een K te nemen. Voordeel is dat ik (zeker bij de 75 en 100) onderdelen kan overzetten incl koffers enzo. Ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb en dat bevalt me ook goed. Over kuip gesproken wil ik een -C'tje (naked) proberen. Al is het alleen maar om makkelijker die luchtfilter te kunnen vervangen. Iig is een K budgettair meest vriendelijke optie, wat mogelijk wel doorslag geeft.
Naast deze drie wil ik stiekem kijken naar oudere allroad-gevallen zoals bijv Transalp of Africa Twin. Als ik daar helemaal verliefd op word ivm hoge zit zou ik zowaar zelfs m'n ketting-aversie kunnen heroverwegen.
Bottom line: ik moet eens wat proefritten gaan doen
Met beetje geluk en wat bedelwerk zou ik as weekend misschien rondje op een Africa Twin kunnen doen
Ik zoek nog steeds een zo zuinig mogelijke motor dat comfortabel is voor lange afstanden, veel baggage mee kan nemen, onderhoudsvriendelijk is (geen ketting), oh- en te koop voor EUR 1000. Na 2 jaar op K75RT gereden te hebben is daar alleen bijgekomen dat ik liever iets minder warm zit in de zomer en iets meer ruimte bij m'n knieen wil en/of hogere zadel, een voorruit dat m'n hoofd daadwerkelijk uit de wind houdt en een bereik op een tank wil dat groter is.
Zodoende kom ik uit op:
PC800 is het zuinigst, heeft meeste baggageruimte (letterlijk een kofferbak
ST1100 is een monster, meer een overmaatse sport-toermotor dan een pure toerbuffel. De zithouding is dan ook gelijk m'n grootste zorg, daadwerkelijk voorovergebogen. Verbruik is marginaal slechter dan m'n K, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door 28l tank. Ander nadeel is dat exemplaren die technisch OK zijn zo goed als onvindbaar zijn binnen budget.
En dan is er de optie om nog een K te nemen. Voordeel is dat ik (zeker bij de 75 en 100) onderdelen kan overzetten incl koffers enzo. Ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb en dat bevalt me ook goed. Over kuip gesproken wil ik een -C'tje (naked) proberen. Al is het alleen maar om makkelijker die luchtfilter te kunnen vervangen. Iig is een K budgettair meest vriendelijke optie, wat mogelijk wel doorslag geeft.
Naast deze drie wil ik stiekem kijken naar oudere allroad-gevallen zoals bijv Transalp of Africa Twin. Als ik daar helemaal verliefd op word ivm hoge zit zou ik zowaar zelfs m'n ketting-aversie kunnen heroverwegen.
Met beetje geluk en wat bedelwerk zou ik as weekend misschien rondje op een Africa Twin kunnen doen
Oslik blyat! Oslik!
Nog wat licht in de duisternis van mijn motor problemen. Nadat ik onlangs mijn vermogen verloor ( zie topic ), heb ik nu ontdekt dat als ik rijd op mijn reserve tank, ik geen problemen heb.
Dus ik denk dat er iets mis is met de benzine toevoer. Dus we gaan de filters maar eens kuisen...
Dus ik denk dat er iets mis is met de benzine toevoer. Dus we gaan de filters maar eens kuisen...
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Mijn vriendin is afgelopen donderdag onderuit gereden door een naar links afslaande automobilist. Zelf heeft ze naast wat pijnlijke plekken en een dikke knie niets dankzij een goed pak.
Haar motor, een ZZR600 uit '92 is economisch total loss, dus nu begint de zoektocht naar een vervanger zodat ze z.s.m. weer op de weg is.
Het enige probleem is haar lengte in combinatie met het type motor dat ze wilt (sport/sport-tour). Ze is 1.63 meter, dus een zithoogte van 810mm (wat gemiddeld is), is eigenlijk al net te hoog.
Heeft iemand hier ervaring met het verlagen van motoren en met name wat dit met de rij eigenschappen doet?
Als er verlaagd moet worden willen we dit goed laten doen door Hyperpro. Die plaatsen in veel gevallen een kortere veer achter en laten de voorkant zakken. Alleen zal een proefrit een kleine uitdaging worden voor haar.
Haar motor, een ZZR600 uit '92 is economisch total loss, dus nu begint de zoektocht naar een vervanger zodat ze z.s.m. weer op de weg is.
Het enige probleem is haar lengte in combinatie met het type motor dat ze wilt (sport/sport-tour). Ze is 1.63 meter, dus een zithoogte van 810mm (wat gemiddeld is), is eigenlijk al net te hoog.
Heeft iemand hier ervaring met het verlagen van motoren en met name wat dit met de rij eigenschappen doet?
Als er verlaagd moet worden willen we dit goed laten doen door Hyperpro. Die plaatsen in veel gevallen een kortere veer achter en laten de voorkant zakken. Alleen zal een proefrit een kleine uitdaging worden voor haar.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Misschien is de Suzuki SV wat voor haar? Mijn vrouw heeft die sinds kort ook, en hoewel de zadelhoogte niet heel laag is, is de voorkant van het zadel heel smal zodat ze toch gemakkelijk met de voeten bij de grond kan.
Ik zie echt niet zoveel verschil (misschien idd de rechterdop).Marc Rademaker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:25:
[...]
Ik zie dat het metaal niet meer goed aansluit rondom de doppen? Ik ben geen expert, maar vergeleken met die andere thundercat ziet het er niet goed uit?
Iets algemener verwoord en hij kan zo de TS inKaWaReZ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:08:
[...]
pak een div van 500 -1000 euro, rij daar een half jaartje op (in ieder geval tm deze winter) en spaar lekker door tot je die bmw kunt kopen.
1 je gaat toch op je bek (klinkt bot, maar dr komt even een moment van onoplettendheid waarbij je m af laat slaan terwijl je een kort bochtje maakt, je jiffy vergeet, je verremt of een bocht verkeerd pakt. Dan is t gat in je portemonnee (als je ervan kunt opstaan) al niet zo groot.)
2. als je je grenzen gaat verkennen dreunt er alleen de prijs van je motor door je kop zodra je richting grenzen gaat of denkt te gaan. met een oud barrel bouw je wat zelfvertrouwen op.
3. bmw zal wel makkelijke fiets zijn, maar een div is dat ook. bovendien krijg je voor die div als je m heel laat zo'n beetje het zelfde terug als dat je ervoor betaald hebt. bmw kun je over n half jaar wel een tikje goedkoper vinden dan nu gok ik
4 je doet wat ervaring op in de vorm van kilometers, die heb je hard nodig met al die eikels op de weg
denk dat ik in ieder geval al een aantal punten heb genoemd waar je wellicht mee geholpen bent.
Stel je loopt tegen die bmw aan voor een ontieglijke schijtprijs (en die fiets staan niet in de UK ofzo), en geen gebreken etc, dan zou t handig zijn m toch te pakken
Een Yamaha Thundercat en die verlagen? Of idd, de eerder aangedragen SV650 of een Honda CBR600FMaikel64 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:41:
Mijn vriendin is afgelopen donderdag onderuit gereden door een naar links afslaande automobilist. Zelf heeft ze naast wat pijnlijke plekken en een dikke knie niets dankzij een goed pak.
Vaak bu'j te bang!
Sorry, niet mee eens. Hoezo ga je gegarandeerd vallen? Is helemaal niet nodig en niet waar. Ik denk dat het pure onzin is om eerst een brak ding te kopen en dan pas je droommotor. Zeker om vervolgens met je droommotor op je bek te gaan? Ok, ik zou niet meteen 15k uitgeven, maar 3000-4000 euro moet kunnen lijkt me.Oguz286 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:46:
[...]
Ik zie echt niet zoveel verschil (misschien idd de rechterdop).
[...]
Iets algemener verwoord en hij kan zo de TS in
Heb ik ook gedaan, en heb weinig zin om dat ding af te schrijven, maar ik durf te beweren dat ik zo nu en dan redelijk lekker door de bocht ga. Duurt wel even, maar denk niet dat ik het sneller had gedaan met een goedkopere motor.
Waar je pas goed over na moet denken is onderhoud. Koop je een motor dat net binnen je budget past, maar als je vervolgens 500 euro kwijt bent aan een grote beurt, en 3000km verder ook een nieuwe voor en achterband, en een nieuwe ketting, dan moet je goed nadenken of je dat allemaal wel op je spaarrekening hebt staan.
De Thundercat is net de grens zeg maar van wat mogelijk is (Laat ik nou net een mooie rode weten te staan voor haar, met bekende onderhoudshistorie-tom-562 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Een Yamaha Thundercat en die verlagen? Of idd, de eerder aangedragen SV650 of een Honda CBR600F
De SV650 zal ik haar ook eens voorleggen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Jep.. Meteen van af stappen. Je moest eens weten wat ik allemaal sloop uit ongeduld, onkunde of overmoed...Phydomir schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:45:
[...]
Absoluut. Zo denk ik er zelf ook over. Maar het blijft dood zonde. Vooral omdat het gewoon puur mijn eigen schuld is.
En... Nu heb je wel de kans om je motor matzwart te rollen. Iets meer aso willen we stiekem allemaal
Wise enough to play the fool
Ik ben al vast wat verzekeringen aan het vergelijken, zodat ik meteen aan het verzekeren kan als ik m'n rijbewijs heb. Nu heb ik een paar vergelijkingssites geraadpleegd en Delta Lloyd is in principe de goedkoopste (uitgaande van WA+, 8000km/jr, ART-4 slot, hele jaar dekking, niet afgesloten ruimte, betaling p/mnd) met net geen 18 euro per maand. Kijk ik wat verder dan is bijvoorbeeld de ANWB verzekering (waar ik al lid ben i.v.m. auto, maar autoverzekering is elders), dan kom ik uit op 23 euro. Weet iemand of er veel verschil zit tussen de verzekeraars of valt dit tegenwoordig mee?
Hoe heb je em nu verzekerd dan? Of heb je hem geschorst?Daffie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:38:
Ik ben al vast wat verzekeringen aan het vergelijken, zodat ik meteen aan het verzekeren kan als ik m'n rijbewijs heb. Nu heb ik een paar vergelijkingssites geraadpleegd en Delta Lloyd is in principe de goedkoopste (uitgaande van WA+, 8000km/jr, ART-4 slot, hele jaar dekking, niet afgesloten ruimte, betaling p/mnd) met net geen 18 euro per maand. Kijk ik wat verder dan is bijvoorbeeld de ANWB verzekering (waar ik al lid ben i.v.m. auto, maar autoverzekering is elders), dan kom ik uit op 23 euro. Weet iemand of er veel verschil zit tussen de verzekeraars of valt dit tegenwoordig mee?
edit:
Je had hem gewoon en op je eigen naam bij Unive kunnen verzekeren. Heb ik ook gedaan (had m'n motor 3 maanden thuis staan voor ik m'n Atje had), dat had je een hoop rompslomp gescheeld ivm die schorsing en weer aanmelden. Je mag er alleen dan zelf niet op rijden tot je je rijbewijs hebt (duh
[ Voor 28% gewijzigd door Thedr op 30-07-2012 14:04 ]
@hierboven: Ja, op dit moment geschorst. Kan niet anders, want heb nog geen rijbewijs. Ja, tenzij ik hem op naam van een vriend/kennis/familie zet en via die manier laat verzekeren. Maar dat was teveel gedoe, ik heb 'm gewoon geschorst.
Ook zonder rijbewijs kun je een voertuig op je eigen naam hebben staan. De verzekering keert simpelweg niet uit als je zonder rijbewijs brokken maakt, dat is alles.
Wel even vermelden bij het afsluiten van de verzekering dat je geen rijbewijs hebt, en nog eens melden wanneer je je rijbewijs hebt gehaald. Kan een hele hoop gedoe schelen als het nodig is.
Wel even vermelden bij het afsluiten van de verzekering dat je geen rijbewijs hebt, en nog eens melden wanneer je je rijbewijs hebt gehaald. Kan een hele hoop gedoe schelen als het nodig is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@hieroven: Dat valt tegenwoordig dus tegen.
Ik heb 7 verzekeringsmaatschappijen gebeld, te weten Unive, Centraal Beheer Achmea, London, Delta Lloyd, ANWB, de andere twee kan ik me niet meer herinneren, waren kleinere verzekeraars.
Maar allemaal zeiden ze hetzelfde: U kunt niet een voertuig verzekeren als u daarvoor niet een geldig rijbewijs heeft. Ook al zei ik erbij dat ik er mee bezig was, sterker nog bijna klaar was met het behalen ervan. Je mag hem wel op je naam zetten, maar zodra je dat doet moet je óf je voertuig verzekeren (verzekeringsplicht), óf je moet hem schorsen. En verzekeren ging volgens deze 7 jongens dus niet.
En aangezien ik geen zin had om nog 300 verzekeraars af te bellen om te kijken of er eentje misschien wel daar aan deed, plus ik mag er toch niet op rijden als ik geen rijbewijs heb, PLUS schorsen kostte me eenmalig 23 euro, waar ik niet echt wakker om lig, was dit voor mij de makkelijkste manier.
Ik heb 7 verzekeringsmaatschappijen gebeld, te weten Unive, Centraal Beheer Achmea, London, Delta Lloyd, ANWB, de andere twee kan ik me niet meer herinneren, waren kleinere verzekeraars.
Maar allemaal zeiden ze hetzelfde: U kunt niet een voertuig verzekeren als u daarvoor niet een geldig rijbewijs heeft. Ook al zei ik erbij dat ik er mee bezig was, sterker nog bijna klaar was met het behalen ervan. Je mag hem wel op je naam zetten, maar zodra je dat doet moet je óf je voertuig verzekeren (verzekeringsplicht), óf je moet hem schorsen. En verzekeren ging volgens deze 7 jongens dus niet.
En aangezien ik geen zin had om nog 300 verzekeraars af te bellen om te kijken of er eentje misschien wel daar aan deed, plus ik mag er toch niet op rijden als ik geen rijbewijs heb, PLUS schorsen kostte me eenmalig 23 euro, waar ik niet echt wakker om lig, was dit voor mij de makkelijkste manier.
[ Voor 5% gewijzigd door Daffie op 30-07-2012 13:52 ]
Ik zou juist verwachten dat verzekeraars dat wel prachtig zouden vinden. Immers, ze ontvangen dan wel premie voor een voertuig terwijl de kans dat ze moeten uitkeren minder hoog is dan normaal.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb in de tijd dat ik wat "perikelen" met m'n rijbewijs had gewoon een nieuwe motor op m'n naam kunnen zetten
Het zou toch ook van de zotte zijn dat je geen motor/auto zou mogen kopen en verzekeren omdat je geen rijbewijs hebt
Logisch natuurlijk dat je er dan niet in mag rijden, maar dat is niet het probleem van de verzekering. Stel je bent grotendeels verlamd en je wilt je over wat grotere afstanden verplaatsen. Zou raar zijn als je dan geen auto/motor (als dan niet met zijspan voor rolstoel
) kan kopen en verzekeren en iemand anders je ergens heen laten rijden in je eigen auto/motor...
Gelukkig kan dat dus gewoon
Gelukkig kan dat dus gewoon
Uit eigen ervaring met de PC800 een paar punten van kritiek:dion_b schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:22:
Grr, twee jaar geleden verzuchtte ik al dat m'n ideale motor niet bestond, dat is nu niet anders...
Zodoende kom ik uit op:
PC800 is het zuinigst, heeft meeste baggageruimte (letterlijk een kofferbak) en wordt geroemd om z'n ergonomie. Nadeel is dat het ondanks zuinigheid geen km meer bereik heeft door kleinere tank en zadel is lager dan op de K's. Looks boeien me geen reet, daar heb ik ook geen problemen mee voordat iemand daar een opmerking over maakt
- Onderhoud is lastig. Wil je ergens bij, moet eerst het kuipwerk eraf, daarna de geluid/hitte isolatie kappen eraf, en daarna langs het frame aan het blok wurmen.
- Altijd een reserve spanningsregelaar meenemen
- Eentje met olielekkage zou ik altijd laten staan
- Achterbrug / uitlaat rot door, maar die kun je laten vervangen door RVS
- Peperdure onderdelen. Kuipdeel linksvoor €412,50, airduct links €153, achterlicht €130, windscherm €367,50, knipperlicht setje voorkant €612 (€212 als je alleen de plastic behuizing wilt), kofferbak klep €528, subframe kofferbak €430 (die voor de voorkuip is €424), voorspatbord €153, schijfremcovers €449, cilinders €453 per stuk, benzinetank €401,50. Tweedehands is beter maar alsnog duur. Bij een ongeluk zal de verzekering de motor al snel afschrijven door de te dure onderdelen.
- Verbruik van 1:20 tot 1:24 is mogelijk, bij 200 mijl zou ik toch echt gaan tanken
- In het zwart valt het plastic minder op, en oogt het een beetje als een Pan European
- Lage top, 160-170 max. Wat dus betekend dat je bij 130 redelijk moet pushen om vooruit te komen
Is actieradius dan echt zo belangrijk? Tanken kan, als het moet, binnen de minuut.
Vind ik ookVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Is actieradius dan echt zo belangrijk? Tanken kan, als het moet, binnen de minuut.
Of hij nu 300km kan op een tank of 350km. Je benen strekken wil je toch eens doen. En wat maakt die ene keer extra tanken uit op 700km ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Wat betekent het eigenlijk als je motor 'spuwt' bij loslaten van gas?
Kan dit mogelijk betekenen dat de motor te rijk draait?
Is dit onverbrandde benzine die in de uitlaat ontbrandt?
Het zijn niet echt knallen, maar eerder "spuw"-geluiden.
Mijn verbruik is ook niet zo best, vandaar het vermoeden ...
A ) Zuigt ergens valse lucht aan,DieterVDW schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:49:
Wat betekent het eigenlijk als je motor 'spuwt' bij loslaten van gas?
B ) Staat te rijk,
C ) Ontsteking staat niet goed,
Waarschijnlijk is het A
Bedankt voor de reactieKaWaReZ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:08:
[...]
pak een div van 500 -1000 euro, rij daar een half jaartje op (in ieder geval tm deze winter) en spaar lekker door tot je die bmw kunt kopen.
Die BMW voor een spotprijs gaat niet lukken, heb 'm eigenlijk nog nergens voor <5K te koop zien staan
newbreed schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:13:
[...]
Het standaard rijtje:
Hornet,
Fazer,
GSR / Bandit,
Z750
Monster 750 of 900
Oudere Speed Triple zou ook nog kunnen.
Ik ga ze op mijn gemak eens bekijken
Valt ook wat voor te zeggen, deze standpunten. Vallen staat niet op de planning, maar ik ben wel op de hoogte van de verdeling onder motorrijders (zij die gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen).Marc Rademaker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:25:
[...]
Sorry, niet mee eens. Hoezo ga je gegarandeerd vallen? Is helemaal niet nodig en niet waar. Ik denk dat het pure onzin is om eerst een brak ding te kopen en dan pas je droommotor. Zeker om vervolgens met je droommotor op je bek te gaan? Ok, ik zou niet meteen 15k uitgeven, maar 3000-4000 euro moet kunnen lijkt me.
Heb ik ook gedaan, en heb weinig zin om dat ding af te schrijven, maar ik durf te beweren dat ik zo nu en dan redelijk lekker door de bocht ga. Duurt wel even, maar denk niet dat ik het sneller had gedaan met een goedkopere motor.
Waar je pas goed over na moet denken is onderhoud. Koop je een motor dat net binnen je budget past, maar als je vervolgens 500 euro kwijt bent aan een grote beurt, en 3000km verder ook een nieuwe voor en achterband, en een nieuwe ketting, dan moet je goed nadenken of je dat allemaal wel op je spaarrekening hebt staan.
Qua onderhoud maak ik me niet zoveel zorgen, ik zit in de situatie dat ik een motor er wel bij kan hebben, anders was ik nieteens over na gaan denken
Bedankt voor de reactie allen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Grr, dat is een van de irritaties met de K75, motorblok is daar prima toegankelijk, maar dat is juist waar je geen omkijken naar hebt. De rest ((%(^%(%^ luchtfilter bijv) zit te goed weggewerkt. Klinkt alsof dat iig niet beter zou zijn op de PC800 (rare is dat ik juist lees dat het bij de ST1100 makkelijk is, kuip eraf en alles toegankelijk).Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Uit eigen ervaring met de PC800 een paar punten van kritiek:
- Onderhoud is lastig. Wil je ergens bij, moet eerst het kuipwerk eraf, daarna de geluid/hitte isolatie kappen eraf, en daarna langs het frame aan het blok wurmen.
Ja, ook gelezen. Ws gelijk zwaardere monteren voorzover vorige eigenaar dat niet gedaan heeft.
- Altijd een reserve spanningsregelaar meenemen
Zie m'n budget, soort motor wat ik zoek is waarschijnlijk al afgeschreven wegens cosmetische schade[...]
- Achterbrug / uitlaat rot door, maar die kun je laten vervangen door RVS
- Peperdure onderdelen. Kuipdeel linksvoor €412,50, airduct links €153, achterlicht €130, windscherm €367,50, knipperlicht setje voorkant €612 (€212 als je alleen de plastic behuizing wilt), kofferbak klep €528, subframe kofferbak €430 (die voor de voorkuip is €424), voorspatbord €153, schijfremcovers €449, cilinders €453 per stuk, benzinetank €401,50. Tweedehands is beter maar alsnog duur. Bij een ongeluk zal de verzekering de motor al snel afschrijven door de te dure onderdelen.
Dat gezegd, die achterbrug is niet cosmetisch. Hoeveel zou die grap moeten kosten als ik het met RVS-geval moet vervangen?
Goedkoper in verbruik is het zeker, ik zit nu tussen de 1:16 en 1:19. Maar dat minitankje...
- Verbruik van 1:20 tot 1:24 is mogelijk, bij 200 mijl zou ik toch echt gaan tanken
Max boeit me niet zo, op autobahn cruise ik sowieso het liefst op 160km/u, maar 99% van m'n kms maak ik binnen NL en dan is dit zat. Ja, het is minder dan de K75 (75pk), maar dat ding is al veel sportiever dan ik ben[...]
- Lage top, 160-170 max. Wat dus betekend dat je bij 130 redelijk moet pushen om vooruit te komen
Tanken kan binnen de minuut, maar dan moet je wel bij de tank staan... Als ik nu retourtje Leeuwarden moet doen (vrijwel exact 300km) moet ik twee keer tanken, eentje van tevoren om vol te zijn, een keer na afloop om de volgende dag te rijden. Als ik naar een vliegveld in NRW rij (wat ik donderdag bijv ga doen) sowieso hier tanken en op bestemming tanken voor terugreis. Nu is tank volgooien in DE meestal goed idee, en ik weet de goedkope pomp bij afrit Emmerich vlak voor grens prima te vinden, maar het is gewoon gedoe om bij iedere rit na te moeten denken over wanneer en waar te tanken.Voor de rest een heerlijk rijdende motor met weinig onderhoud en weinig om naar om te kijken. Mits goed onderhouden en mits er een RVS achterbrug / uitlaat onder hangt ga je er geen problemen mee krijgen.
We hebben het hier over 300 vs bijna 450 voor de Pan. Dat is gewoon anderhalf keer zoveel. Benen strekken is goed punt, maar ik ben het liefst zelf de beperkende factor, niet dat ik steeds aan de kant moet omdat brommertje dorst heeft.DinX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:37:
[...]
Vind ik ook
Of hij nu 300km kan op een tank of 350km. Je benen strekken wil je toch eens doen. En wat maakt die ene keer extra tanken uit op 700km ?
Oslik blyat! Oslik!
Al eens aan een motorscooter gedacht? Valt minder snel binnen het budget van 1000,- (wat ik wat laag vind gezien de eisen), maar verder wel comfort en bagageruimte. Een 400cc motorscooter heeft pit zat. Of heb je niets met motorscooters?
Andere optie, een met koffers bepakte NTV? Dan wel z'n jongere broer, de Deauville?
Andere optie, een met koffers bepakte NTV? Dan wel z'n jongere broer, de Deauville?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat vind ik heel raar. Ik ken iemand die zijn motor gewoon verzekerd had bij Unive terwijl hij zijn rijbewijs nog niet had. Was geen probleem, werd bij de polis gezet. Als hij zijn rijbewijs gehaald had moest hij even bellen en werd die toevoeging weggehaald.Daffie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:51:
@hieroven: Dat valt tegenwoordig dus tegen.
Toen ik nog bezig was met rijles heb ik daar ook naar geinformeerd omdat ik misschien een goede motor goedkoop kon kopen. Was allemaal geen probleem, werd alleen bij gezet dat ik mn rijbewijs nog niet had. Dat was vorig jaar, kan me niet voorstellen dat ze het nu niet meer doen..
Univé kan prima, zelf ook nog gedaan (jaar terug).
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Is een wat oudere (ex-overheid) R850RT niets? Ik weet niet of je die zo gunstig kan krijgen, maar ze voldoen verder wel aan de andere eisen. Die van mij heb ik voor 2.4k gekocht. Had wat TLC nodig, maar was motorisch in perfecte conditie. Ik heb er wat dat betreft nog geen bijzondere onkosten aan gehad.dion_b schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:22:
Zodoende kom ik uit op:
De 850 is zuiniger en rijdt beter dan de 1100 en het vermogen mis je absoluut niet. De prijs kan een issue zijn en de echte liefhebber vraagt er veel te veel voor imho. Het zijn best fijne bakken moet ik zeggen. Niet de mooiste motor die ooit gebouwd is, maar het rijdt heel fijn.
Is het raar dat ik me bij deze advertentie direct afvraag wat het addertje is? Vergeleken bij wat ik op andere sites zie is ie spotgoedkoop, en ik zie niet waardoor dat zou moeten komen, kilometerstand is niet zo heel spannend. Vind 'm er verder wel interessant uitzien namelijk.
Xbox
Motorscooters met schakelpook zou ik nog overwegen, zonder wat minder. Plus dat ik geen fan ben van een tweewieler zonder tank oid tussen de knieen. Maar een Silverwing/Burgman zou ik overwegen als het betaalbaar was.Yonni schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:48:
Al eens aan een motorscooter gedacht? Valt minder snel binnen het budget van 1000,- (wat ik wat laag vind gezien de eisen), maar verder wel comfort en bagageruimte. Een 400cc motorscooter heeft pit zat. Of heb je niets met motorscooters?
Budget is inderdaad laag, maar mijn filosofie is gewoon oud&goedkoop aanschaffen en oprijden. Dat m'n huidige motor na twee jaar 'op' is is jammer, maar afschrijving van EUR 475/jaar vind ik acceptabel
Moet zeggen dat budget wel licht rekbaar is. Ik heb wel wat meer geld op de spaarrekening, ik heb het er gewoon niet voor over. Maar als ik m'n droomfiets vind voor EUR 2000 dan hoeft het nog geen harde 'nee' te zijn.
Gekeken, op papier zouden het prima fietsen zijn, maar ze zijn gewoon te klein voor me. Hoewel ik 'maar' 1m86 ben, heb ik relatief lange benen en ben ik aan de lompe, stijve kant. Erg jammer, want goede NTV650'jes heb je inderdaad makkelijk binnen budget en zelfs hier en daar een Deauville.Andere optie, een met koffers bepakte NTV? Dan wel z'n jongere broer, de Deauville?
Als ik er eentje tegenkom binnen budget die nog rijdt zou ik'm zo nemen. Stiekem ben ik erg gecharmeerd van de boxers, zelfs iets meer van de latere airheads (R80RT paralever ofzo), maar zodra een "R" ergens voor staat lijkt de prijs met EUR 500-1000 toe te nemen tov vergelijkbare gevallen. Heb inderdaad een R850RT gezien in Belgie voor EUR 850, maar dat was categorie "heeft twee jaar stil gestaan dus geen proefrit mogelijk, maar met minimale inspanning heeft u hem weer rijdend". Uhuhmphilipp schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:24:
[...]
Is een wat oudere (ex-overheid) R850RT niets? Ik weet niet of je die zo gunstig kan krijgen, maar ze voldoen verder wel aan de andere eisen. Die van mij heb ik voor 2.4k gekocht. Had wat TLC nodig, maar was motorisch in perfecte conditie. Ik heb er wat dat betreft nog geen bijzondere onkosten aan gehad.
De 850 is zuiniger en rijdt beter dan de 1100 en het vermogen mis je absoluut niet. De prijs kan een issue zijn en de echte liefhebber vraagt er veel te veel voor imho. Het zijn best fijne bakken moet ik zeggen. Niet de mooiste motor die ooit gebouwd is, maar het rijdt heel fijn.
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 30-07-2012 20:35 ]
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
welke categorie zoek je iets?BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:05:
Sport toering (VFR, F800ST etc etc,) of meer naked? (Tuono, Hornet etc etc)
en heb je een voorkeur voor 2 cilinders?
dion_b, voor de RVS uitlaat en achterbrug: http://members.home.nl/gerardendineke/kww_tekst.htm
Ik heb rondgereden met een uitlaat en achterbrug van KWW en dat was allemaal prima. Wel liep de motor iets minder mooi stationair, maar dat was meer uit perfectionistisch oogpunt.
Bij aanschaf van een PC800 even met een schroevendraaier in beide prikken om te weten of ze door zijn.
En als laatst nog een voorbeeld van hoe je het luchtfilter vervangt:
YouTube: Changing the air filter on your Pacific Coast
Of de accu:
YouTube: How to remove the battery from your Honda Pacific Coast
Daar zie je hoe achterlijk veel plastic eraf moet. En iedere keer maar weer hopen dat er niks afbreekt (het is en blijft een fiets van 20 jaar oud die door weer en wind is gegaan).
Een oliewissel is echter wel weer net zo makkelijk als elke andere motor:
YouTube: Changing the motor oil & oil filter on your Honda Pacific Coast
Ik heb rondgereden met een uitlaat en achterbrug van KWW en dat was allemaal prima. Wel liep de motor iets minder mooi stationair, maar dat was meer uit perfectionistisch oogpunt.
Bij aanschaf van een PC800 even met een schroevendraaier in beide prikken om te weten of ze door zijn.
Of de accu:
Daar zie je hoe achterlijk veel plastic eraf moet. En iedere keer maar weer hopen dat er niks afbreekt (het is en blijft een fiets van 20 jaar oud die door weer en wind is gegaan).
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 01:19 ]
Verwijderd
of gewoon bij dat import wrak wegblijven, ga dan voor een deauville is net zo suf, maar wel beterVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:11:
dion_b, voor de RVS uitlaat en achterbrug: http://members.home.nl/gerardendineke/kww_tekst.htm
Of de accu:
en dat beetje vermogen verschil ga je nauwlijks merken
Ik ben aan het kijken in de richting van Fazer, sport touring is dat volgens mij. vwb 2 of 4 cilinders... beats me, de enige motor waar ik nog wat op gereden heb is een GS500, en dat is ondertussen alweer 7 jaar geledenVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:50:
[...]
welke categorie zoek je iets?
Sport toering (VFR, F800ST etc etc,) of meer naked? (Tuono, Hornet etc etc)
en heb je een voorkeur voor 2 cilinders?
Xbox
Die is wel heel goedkoop inderdaad, voor een Fazer 2006 met <30k km op de teller... Het enige dat ik zo snel op de foto's zie is dat de linkpijp nogal roestig is en hij waarschijnlijk pekel gezien heeft, maar dat is niet genoeg om zo'n lage prijs te verklaren.BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:29:
Is het raar dat ik me bij deze advertentie direct afvraag wat het addertje is? Vergeleken bij wat ik op andere sites zie is ie spotgoedkoop, en ik zie niet waardoor dat zou moeten komen, kilometerstand is niet zo heel spannend. Vind 'm er verder wel interessant uitzien namelijk.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Deuk in de tank blijkbaar. In mijn ervaring valt de prijs wel vlug naar beneden als er wat cosmetische schade is..Chakotay schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:10:
[...]
Die is wel heel goedkoop inderdaad, voor een Fazer 2006 met <30k km op de teller... Het enige dat ik zo snel op de foto's zie is dat de linkpijp nogal roestig is en hij waarschijnlijk pekel gezien heeft, maar dat is niet genoeg om zo'n lage prijs te verklaren.
Bijna €2000 eraf voor een deukje? Ik zie vergelijkbare Fazers niet onder de €4500 op motortader...DieterVDW schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:24:
[...]
Deuk in de tank blijkbaar. In mijn ervaring valt de prijs wel vlug naar beneden als er wat cosmetische schade is..
Tank vervangen kost je al snel €900,-
Ik vind die prijs nog niet eens zó vreemd voor een 6 jaar oude fiets. Sowieso is 't een importfiets (waarschijnlijk BE) en die zijn altijd al wat goedkoper.
Ik vind die prijs nog niet eens zó vreemd voor een 6 jaar oude fiets. Sowieso is 't een importfiets (waarschijnlijk BE) en die zijn altijd al wat goedkoper.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 31-07-2012 09:36 ]
Hmz, dan denk ik er te makkelijk over... Ik rij liever met een klein deukje rond dan €900 uit te geven voor een nieuwe tank
Dit lijkt me een typisch geval van €2850, niet zeiken/pingelen, maar meenemen voor een mooie prijs.:DieterVDW schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:24:
[...]
Deuk in de tank blijkbaar. In mijn ervaring valt de prijs wel vlug naar beneden als er wat cosmetische schade is..
Ik zie inderdaad wat roest, maar dit kan oppervlakte roest zijn. Zo niet: Nieuw spruitstuk staat ook al te koop, dus dat is zo geregeld.
Die fazers waren overigens ook niet zo duur in de aankoop dus deze prijs is zeker niet onrealistisch.
Dat idee had ik dus ook eigenlijkChakotay schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:32:
[...]
Bijna €2000 eraf voor een deukje? Ik zie vergelijkbare Fazers niet onder de €4500 op motortader...
Waar zie je aan dat het een importmotor is? [/stommevraag?]wimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:34:
Tank vervangen kost je al snel €900,-
Zoals al gezegt, op andere sites worden ze voor heel wat meer aangeboden, vandaar dat ik de prijs wat aan de lage kant vond.newbreed schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:38:
[...]
Dit lijkt me een typisch geval van €2850, niet zeiken/pingelen, maar meenemen voor een mooie prijs.:
Ik zie inderdaad wat roest, maar dit kan oppervlakte roest zijn. Zo niet: Nieuw spruitstuk staat ook al te koop, dus dat is zo geregeld.
Die fazers waren overigens ook niet zo duur in de aankoop dus deze prijs is zeker niet onrealistisch.
[ Voor 33% gewijzigd door BM op 31-07-2012 09:39 ]
Xbox
Ik betaalde 4 maanden geleden 4500 voor een fazer s2 uit 2008. Met ABS en <10k op de teller, voorzien van bellypan, duo seat cover en korte hendels. Dat ding is nog werkerlijk in nieuwstaat, smetteloos! Dus 3x zo veel aantal km's, 2 jaar ouder en optisch beduidend minder, is € 2850 een goeie prijs.Chakotay schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:32:
[...]
Bijna €2000 eraf voor een deukje? Ik zie vergelijkbare Fazers niet onder de €4500 op motortader...
Stomme vragen bestaan nietBM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:38:
[...]
Dat idee had ik dus ook eigenlijk
[...]
Waar zie je aan dat het een importmotor is? [/stommevraag?]
[...]
Zoals al gezegt, op andere sites worden ze voor heel wat meer aangeboden, vandaar dat ik de prijs wat aan de lage kant vond.
Maar kenteken is veel te jong voor een 2006 fiets. MX als eerste lettercombi is uitgekomen ergens eind 2009.
En anders voer 't kenteken hier maar even in en kijk even op 't tabblad "historie". Datum eerste afgifte én datum eerste afgifte in NL zullen wel verschillen
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 31-07-2012 09:49 ]
REGISTRATIEwimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:47:
[...]
Stomme vragen bestaan niet
Maar kenteken is veel te jong voor een 2006 fiets. MX als eerste lettercombi is uitgekomen ergens eind 2009.
En anders voer 't kenteken hier maar even in en kijk even op 't tabblad "historie". Datum eerste afgifte én datum eerste afgifte in NL zullen wel verschillen
Datum eerste toelating 11 juli 2006
Datum eerste tenaamstelling 5 november 2009
Datum laatste tenaamstelling 8 juli 2010
Ahzowimmel_1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:47:
[...]
Stomme vragen bestaan niet
Goeie deal dan denk ik, dat zijn volgens mij niet de normale prijzen.newbreed schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:41:
[...]
Ik betaalde 4 maanden geleden 4500 voor een fazer s2 uit 2008. Met ABS en <10k op de teller, voorzien van bellypan, duo seat cover en korte hendels. Dat ding is nog werkerlijk in nieuwstaat, smetteloos! Dus 3x zo veel aantal km's, 2 jaar ouder en optisch beduidend minder, is € 2850 een goeie prijs.
Xbox
Dit topic is gesloten.
![]()