Serieus? Da's kut man! Gelukkig kom je er zelf redelijk goed vanaf. Hoe is het met de motor? Hoe regelt de verzekering dit soort dingen? Ben jij fout omdat je achterop knalt? Of had die auto eerst achter zich moeten kijken alvorens te remmen?Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Kleine correctie, denk niet dat ik dit meer haal na de aanrijding gisterenAuto voor mij maakte een noodstop voor een paar eenden, onmogelijk om net zo snel te remmen met de motor als de auto voor mij. Ik had voldoende afstand gehouden maar een aanrijding was niet meer te voorkomen
Na 4-5 uren in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik weer naar huis gelukkig, alleen wat spierpijn en blauwe plekken aan overhouden. Aanrijding met een 40-50 km/h is niet prettig
Evenwicht houen bij bochten enzo... klinkt vrij stom maar dankzij veel fietsen en af en toe brommer zitten had ik er geen moeite mee.Madstorm schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:25:
hoelang ging er bij jullie overheen voordat jullie het bovenstaande een beetje door hadden (dat het automatisch gaat)? het evenwicht houden met bochten, terugschakelen enz.
Automatisch MOOIE bochten maken kwam pas tegen mn AVD aan en nu nog leer ik zelfs wat bij.
Terugschakelen - in de auto was ik al doorgewinterd "op de motor afremmen" bezig, dat heb ik gewoon doorgevoerd naar de motor, geen last van dat het moeilijk ging ofzo.
Moet wel zeggen dat het op de BMW F650 waar ik op lesde wel moeizamer ging, minder fijn op de motor afremmen maar met de Kawa gaat het prima!
(Tip: Evengoed gewoon voet en handrem gebruiken - de motor gaat je echt niet voldoende afremmen en al helemaal niet in een nood situatie - wat je ook hebt is dat je remlicht niet gaat branden als je op de motor afremt, met de echte remmen wel en auto's zullen je zeer dankbaar zijn dat je aangeeft waar je mee bezig bent als je dit lichtje even laat branden tijdens het remmen!)
Gelukkig niet erg genoeg om nog in het ziekenhuis te liggen!Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
Kleine correctie, denk niet dat ik dit meer haal na de aanrijding gisteren
Geen blijvend letsel oid? Verder alles in orde?
Success met verzekering verhaal en evt. nieuwe motor, hopelijk mag je snel weer rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door GenjiBlade op 26-07-2012 14:38 ]
Vraagje aan de 'kenners' hier 
Ik heb in 2004 mijn rijbewijs gehaald. Toen vrij snel een motor gekocht en een klein jaartje wat rondgereden (niet heel veel). Daarna motor verkocht, en auto gekocht, en sinds die tijd niet meer gereden. Nu kriebelt al weer een tijdje (al voor het goeie weer van deze week
) om de boel toch weer eens op te pakken. Ik weet alleen nog niet zo goed wat het beste is om te doen.
Toen ik nog reed was ik al niet de meest zelfverzekerde rijder, en dat zal nu niet beter geworden zijn na 6 jaar stilgezeten te hebben. Wat zouden jullie aanraden in zo'n geval? Paar lesjes nemen bij de lokale rijschool en wat bjzondere verrichtingen oefenen? Zijn er speciale cursussen voor gevallen zoals ik?
Help
Ik heb in 2004 mijn rijbewijs gehaald. Toen vrij snel een motor gekocht en een klein jaartje wat rondgereden (niet heel veel). Daarna motor verkocht, en auto gekocht, en sinds die tijd niet meer gereden. Nu kriebelt al weer een tijdje (al voor het goeie weer van deze week
Toen ik nog reed was ik al niet de meest zelfverzekerde rijder, en dat zal nu niet beter geworden zijn na 6 jaar stilgezeten te hebben. Wat zouden jullie aanraden in zo'n geval? Paar lesjes nemen bij de lokale rijschool en wat bjzondere verrichtingen oefenen? Zijn er speciale cursussen voor gevallen zoals ik?
Help
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ow. Dat is wel heel erg zuur.Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Kleine correctie, denk niet dat ik dit meer haal na de aanrijding gisterenAuto voor mij maakte een noodstop voor een paar eenden, onmogelijk om net zo snel te remmen met de motor als de auto voor mij. Ik had voldoende afstand gehouden maar een aanrijding was niet meer te voorkomen
Na 4-5 uren in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik weer naar huis gelukkig, alleen wat spierpijn en blauwe plekken aan overhouden. Aanrijding met een 40-50 km/h is niet prettig
Wel flink balen dat zo'n motor wat extra meters nodig heeft om tot stilstand te komen. Ik merk zelf dat ik de remafstand toch ook nog wel eens onderschat. (of misschien niet goed rem).
Sterkte met het herstel!
Het belang van eenden boven die van verkeersdeelnemers zetten....Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Ik neem aan dat het rijbewijs van de koekblikker een enkeltje shredder heeft gekregen?
Gezien je het vraagt, is het dus iets wat je eigenlijk wel wilt. Ik zou het gewoon doen, maar wel bij een voor jou bekende rijschool. Even wat opfrissen dus en niet bepaalde zaken opnieuw/anders aanleren.BM schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:44:
Ik heb in 2004 mijn rijbewijs gehaald. Toen vrij snel een motor gekocht en een klein jaartje wat rondgereden (niet heel veel). Daarna motor verkocht, en auto gekocht, en sinds die tijd niet meer gereden. Nu kriebelt al weer een tijdje (al voor het goeie weer van deze week) om de boel toch weer eens op te pakken. Ik weet alleen nog niet zo goed wat het beste is om te doen.
Help
En anders begin je zelf toch ook weer een uurtje op een parkeerterrein? Heb ik ook gedaan toen ik m'n motor kocht. Eerst maar eens voelen hoe hij reageert en aangrijpt etc.
Misschien het handigste als je eerst een lesje of wat neemt voordat je gaat proefrijden. Dan heb je toch weer wat meer motorgevoel. Overigens is dit als je bij een motorzaak koopt. Als je bij een particulier koopt zou ik toch iemand meenemen die meer rijdt/heeft gereden. Die voelt zaken toch beter dan dat jij het als (weer) onervaren rijder dat doet. Ik merkte ook pas na 4 keer rijden dat m'n helm best wat lawaai maakte terwijl me dat de eerste 3 keer (toen ik dus nog erg moest concentreren op de motor en het rijden) helemaal niet opviel.
Belangrijkste is dat je er (weer) van geniet. Want als je er geen lol uit haalt, waarom zou je het dan doen?
Verwijderd
Ik heb ook een hele tijd niet meer gereden en vorig jaar bij motorclass een opfris cursus ( http://www.motorclass.nl/MotorClass/Opfris.html ) gedaan. Dit jaar heb ik een motor gekocht (Z750) en ik pak het allemaal vrij snel op (wel veilig en met beleid).BM schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:44:
Ik heb in 2004 mijn rijbewijs gehaald. Toen vrij snel een motor gekocht en een klein jaartje wat rondgereden (niet heel veel). Daarna motor verkocht, en auto gekocht, en sinds die tijd niet meer gereden. Nu kriebelt al weer een tijdje (al voor het goeie weer van deze week) om de boel toch weer eens op te pakken. Ik weet alleen nog niet zo goed wat het beste is om te doen.
Help
Jij hebt wel lekker snel je oordeel klaar:Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:
[...]
Het belang van eenden boven die van verkeersdeelnemers zetten....
Ik neem aan dat het rijbewijs van de koekblikker een enkeltje shredder heeft gekregen?
De waarschijnlijke reacties op het forum waar de automobilist zijn verhaal doet:
"Motorrijders houden nooit genoeg afstand en rijden veel te hard. Hopelijk vouwt hij zichzelf de volgende keer om een boom, in plaats van hem in jouw auto te parkeren."
Ook de KNMV biedt uitkomst, zodra je over een eigen motor beschikt dmv VRO's (Voortgezette rijopleiding) http://www.knmv.nl/rijopleidingen/cursusaanbod
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hm dat is goed zuur, mooi dat je er zo goed vanaf komt!Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Misschien wel je definitie van 'voldoende afstand' even bijstellen?
Volgens mij zijn er vrij veel motorrijders die de remkracht van een motorfiets overschatten.
Een vrachtauto die een noodstop maakt staat (minstens) net zo snel stil...
Motor is total loss waarschijnlijk (hele voorkant ligt in de kreukels). De motor was alleen WA verzekerd dus ik heb geprobeerd een claim in te dienen bij de andere verzekering voor schade. Deze wilde de motor echter eerst laten taxeren door een eigen (+ garage) expert bij een garage, dus daar staat de motor nu. Morgen komt iemand langs en dan zien we wel verder. Hoe het zit met de schuldvraag weet ik niet precies, ik heb even op het internet gezocht naar vergelijkbare situaties en er is een rechtzaak geweest over een noodstop maken voor eenden, de bestuurder die hiervoor geremd had heeft toen verloren omdat het levensgevaarlijk is (kreeg ik aan de telefoon ook al te horen van de verzekering, alleen dacht hij aan gedeelde schuld, waar ik het uiteraard niet mee eens ben).Serotonine schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:33:
[...]
Serieus? Da's kut man! Gelukkig kom je er zelf redelijk goed vanaf. Hoe is het met de motor? Hoe regelt de verzekering dit soort dingen? Ben jij fout omdat je achterop knalt? Of had die auto eerst achter zich moeten kijken alvorens te remmen?
Volgens mij niet neeGenjiBlade schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:35:
[...]
Gelukkig niet erg genoeg om nog in het ziekenhuis te liggen!
Geen blijvend letsel oid? Verder alles in orde?
Success met verzekering verhaal en evt. nieuwe motor, hopelijk mag je snel weer rijden.
Ik wist uiteraard ook dat een motor een behoorlijk langere remweg heeft dan een auto, echter had ik dit verschil niet echt verwacht. De auto remde minstens vier keer zo hard als ik kon remmennewbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:45:
[...]
Ow. Dat is wel heel erg zuur.
Wel flink balen dat zo'n motor wat extra meters nodig heeft om tot stilstand te komen. Ik merk zelf dat ik de remafstand toch ook nog wel eens onderschat. (of misschien niet goed rem).
Sterkte met het herstel!
Inderdaad, de persoon in de auto was verder wel aardig, heeft me nog even naar huis gebrachtVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:
[...]
Het belang van eenden boven die van verkeersdeelnemers zetten....
Ik hanteer zelf altijd minimaal een drie seconden regel (i.p.v. twee), echter viel de remkracht van de motor mij wel erg tegen (slipte ook gewoon over het wegdek heen overigens) in vergelijking met de auto voor me, ik zag de auto gewoon op me af komenDRAFTER86 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:02:
[...]
Hm dat is goed zuur, mooi dat je er zo goed vanaf komt!
Misschien wel je definitie van 'voldoende afstand' even bijstellen?
Volgens mij zijn er vrij veel motorrijders die de remkracht van een motorfiets overschatten.
Een vrachtauto die een noodstop maakt staat (minstens) net zo snel stil...
Ik weet van mezelf dat ik voldoende afstand hield, maar hij had al bij zijn verzekering aangegeven dat hij vond van niet. Blijft toch een touwtrekkerij over de schuldvraag, we shall seenewbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Jij hebt wel lekker snel je oordeel klaar:
De waarschijnlijke reacties op het forum waar de automobilist zijn verhaal doet:
"Motorrijders houden nooit genoeg afstand en rijden veel te hard. Hopelijk vouwt hij zichzelf de volgende keer om een boom, in plaats van hem in jouw auto te parkeren."
[ Voor 207% gewijzigd door Phyxion op 26-07-2012 15:26 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Je behoort niet voor rommel op de weg te remmen als er iemand achter je zit. Eerst spiegelen, dan remmen.newbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Jij hebt wel lekker snel je oordeel klaar:
edit: kinderachtige reactie van mij.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Je behoort niet voor rommel op de weg te remmen als er iemand achter je zit. Eerst spiegelen, dan remmen.
Maar ik ben het er alleen niet mee eens dat de bestuurder van de auto meteen wordt veroordeeld. Alsof je alle tijd hebt om een rationele beslissing te maken wanneer er voor je opeens een kudde dieren opduikt.
[ Voor 51% gewijzigd door newbreed op 26-07-2012 15:46 ]
@newbreed en @b_smulders , dit voegt niks toe, jullie waren er niet bij.
@Phyxion, hoop dat de WA van de tegenpartij de volle verantwoordelijkheid op zich neemt, maar ik vrees dat dat lastig wordt. Je uitlating dat je direct hebt geremd toen de auto remde versterkt je zaak niet echt, dat lijkt namelijk er op dat je niet voldoende afstand hebt gehouden. Sterkte, beterschap en succes in ieder geval.
@Phyxion, hoop dat de WA van de tegenpartij de volle verantwoordelijkheid op zich neemt, maar ik vrees dat dat lastig wordt. Je uitlating dat je direct hebt geremd toen de auto remde versterkt je zaak niet echt, dat lijkt namelijk er op dat je niet voldoende afstand hebt gehouden. Sterkte, beterschap en succes in ieder geval.
Ik zie het hoogstens 50/50 worden als Phyxion getuigen heeft.
2 dingen spelen mee hier:
• Je moet ten allen tijde kunnen stoppen voor je voorganger. als je achter op iemand knalt hield je te weinig afstand. Geen discussie over.
• Je mag (hier in België toch) niet zomaar vol op de rem gaan staan zolang er geen gevaar dreigt (dan spreek je al over een grote hond, hert,.... Een paar eendjes houden geen gevaar in).
Phyxion gaat sowieso deels aansprakelijk worden denk ik (IANAL) wegens punt 1. Als hij getuigen heeft die kunnen verklaren dat de auto voor hem zonder reden vol op de rem ging kan dit wel deels verschuiven richting zijn voorganger.
• Je moet ten allen tijde kunnen stoppen voor je voorganger. als je achter op iemand knalt hield je te weinig afstand. Geen discussie over.
• Je mag (hier in België toch) niet zomaar vol op de rem gaan staan zolang er geen gevaar dreigt (dan spreek je al over een grote hond, hert,.... Een paar eendjes houden geen gevaar in).
Phyxion gaat sowieso deels aansprakelijk worden denk ik (IANAL) wegens punt 1. Als hij getuigen heeft die kunnen verklaren dat de auto voor hem zonder reden vol op de rem ging kan dit wel deels verschuiven richting zijn voorganger.
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 26-07-2012 15:51 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Klote man! Succes met de verdere afhandeling, het zou zuur zijn als je naast je fysieke letsel (wat over het algemeen wel meevalt als ik je reacties lees?) ook nog je fiets vaarwel mag zeggen en met lege handen terug kan. Het zal ook afhangen van de mate waarin de andere betrokkene(n) hun eigen hachje (lees, no-claim) willen beschermen of jou willen helpen.
https://freight.associates
Om wat voor motor gaat/ging het en wat voor auto?
Puur voor de beeldvorming.
Ik zie nu alleen maar voor me dat een motor achterop een groene eend (citroen) knalt.Maar dat klopt volgens mij niet helemaal.
Puur voor de beeldvorming.
Ik zie nu alleen maar voor me dat een motor achterop een groene eend (citroen) knalt.Maar dat klopt volgens mij niet helemaal.
Tering wat balen zeg.. Hopelijk geen blijvend letsel, en op zijn minst 50/50...Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Mag ik vragen wat voor een motor je rijd?
Verwijderd
Een interessant artikel over wat nu harder remt een auto of een motor, met een praktijktest
:
http://motornet.demotorsi...igheid/021011_remmen.html
http://motornet.demotorsi...igheid/021011_remmen.html
Balen manPhyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Maar... (ja daar komt hij
50/50 is het beste wat je eruit gaat halen vrees ik.
In mijn advanced motorist training hameren ze veel op potentiele gevaren anticiperen.. dus als je eendjes ziet lopen in de berm prepareren op dat de gek voor je in de ankers gaat..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
IANAL, maar ik twijfel sterk of je hier 50/50 krijgt. Hier is in NL namelijk jurisprudentie over:DinX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:47:
http://www.letsel-schade-...jkheid-artikel-19-RVV.htm
Neemt niet weg dat je een oetlul bent om een noodstop te maken voor een eend voordat je achter je kijkt.Wat gebeurde er...
[...]
De Opel remt voor een op de weg lopende eend. De Mazda die daar achter rijdt, botst achter op de Opel. Of er ook sprake was van letsel of letselschade, vermeldt het verhaal niet.
[...]
Conclusie:
Op basis van artikel 19 RVV is na meer dan 17 jaar procederen bepaald dat de Mazda - althans haar verzekeraar ASR - aansprakelijk is voor dit verkeersongeval.
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 26-07-2012 16:41 ]
Oslik blyat! Oslik!
newbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:23:
Analoge toerenteller + Snelheidsmeter digitaal. Dat is naar mijn mening de beste combi.
[afbeelding]

dion_b schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:40:
[...]
IANAL, maar ik twijfel sterk of je hier 50/50 krijgt. Hier is in NL namelijk jurisprudentie over:
[...]
Neemt niet weg dat je een oetlul bent om een noodstop te maken voor een eend voordat je achter je kijkt.
[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 26-07-2012 16:44 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
hierTheNameless schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:07:
[...]
Waar heb je die vandaan?
Ik wil die ook graag monteren voor op mn DR-Z (of anders een Trailtech vector)
waarschijnlijk is er voor de drz wel een aangepaste kit
heb (had) je ABS?Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:18:
Ik hanteer zelf altijd minimaal een drie seconden regel (i.p.v. twee), echter viel de remkracht van de motor mij wel erg tegen (slipte ook gewoon over het wegdek heen overigens) in vergelijking met de auto voor me, ik zag de auto gewoon op me af komenToen ik de remlichten zag ook meteen vol geremd maar uitwijken was ook geen optie (bomen en verkeer). Gelukkig reed er verder niks achter mij en kon ik mijn benen op moment van inpact nog snel spreiden zodat ze niet onder de motor terecht kwamen.
abs is niet heilig. verkoopt alleen goed
anders zat ik nu uit het bestuurdersraam te hangen en ik kwam toch echt van rechts
met normale remmen heb je 2,5 groep
degene die niet durven door te knijpen.
degene die het durven en gecontroleerd tot stilstand kunnen komen.
degene die meteen vol de rem pakken en op hun bek glijden omdat de zijkant harder remt
[ Voor 31% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2012 17:05 ]
Vandaag mijn laatste examen gehaald. Ik kan niet wachten tot ik een motor heb en kan gaan toeren 
Hopelijk a.s. week ergens een testrit maken op een Fazer 600.
Hopelijk a.s. week ergens een testrit maken op een Fazer 600.
Gefeliciteerd
Veel plezier met de testrit
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wacht jij met remmen dan tot je op je voorganger zit? Ik rem meteen in ieder geval. Ik hield overigens voldoende afstand. Sowieso ga je er eerst nog vanuit dat de auto voor je een beetje bijremt en niet volledig stil gaat staan, erg vreemde situatie allemaal.theHoff schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:39:
@newbreed en @b_smulders , dit voegt niks toe, jullie waren er niet bij.
In NL mag dat ook niet uiteraard, echter met een noodstop kan je onmogelijk net zo snel remmen op een motor, en je hebt ook nog reactietijd uiteraard (minimaal een 0.3 seconden geloof ik). We reden maar rond de 60, maar dat komt hard dichtbij. Er waren geen getuigen overigens, of ik moet bij de huizen langsgaan en hopen dat iemand wat gezien heeftDinX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:47:
BedanktDaffie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:55:
Klote man! Succes met de verdere afhandeling, het zou zuur zijn als je naast je fysieke letsel (wat over het algemeen wel meevalt als ik je reacties lees?) ook nog je fiets vaarwel mag zeggen en met lege handen terug kan. Het zal ook afhangen van de mate waarin de andere betrokkene(n) hun eigen hachje (lees, no-claim) willen beschermen of jou willen helpen.
Motorfiets is inmiddels naar de garage gebracht, daar werd meteen al vermeld dat het een total loss geval was. Andere partij heeft all-risk terwijl ik alleen maar WA heb, maar hij zal zijn no-claim ongetwijfeld ook willen beschermen.
Eenden kon ik niet zien (bomen en gras van een meter hoog) dus anticiperen daarop was onmogelijk. Ik ben bekend in de buurt en heb daar ook nog nooit eenden uit zien komen. Ik hield zeker voldoende afstand, maar je rekent er niet op en nog met reactietijd en alles erbij zit je er snel op. Helaas was het voor mij niet mogelijk om uit te wijken door verkeer en een lading bomen naast de weg.ToolkiT schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Balen manmaar geluk bij een ongeluk dat je zelf geen schade had.
Maar... (ja daar komt hij) je spreekt jezelf wel tegen, je zegt dat je genoeg afstand hield maar dat je niet meer op tijd kon remmen. Natuurlijk verwacht je niet dat iemand ineens vol op de rem gaat en 3 seconden is al veel meer dan de gemiddelde mens.. ik heb het zelf ook wel eens gehad dat het ineens stil stond en gelukkig kon ik toen uitwijken in de berm (ook ik slipte iets door, sindsdien een motor met ABS).
50/50 is het beste wat je eruit gaat halen vrees ik.
In mijn advanced motorist training hameren ze veel op potentiele gevaren anticiperen.. dus als je eendjes ziet lopen in de berm prepareren op dat de gek voor je in de ankers gaat..
Nee, geen ABS. Alles blokkeerde ook.
Zie echter ook dit. Mijn situatie is maar weinig anders, namelijk geen auto maar een motor. In die situatie is ook een complete noodstop op de weg gemaakt zonder naar achteren te kijken. De situatie is verder dan ook vrijwel identiek (ook een provinciale weg).dion_b schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:40:
[...]
IANAL, maar ik twijfel sterk of je hier 50/50 krijgt. Hier is in NL namelijk jurisprudentie over:
[...]
Neemt niet weg dat je een oetlul bent om een noodstop te maken voor een eend voordat je achter je kijkt.
Belangrijk stukje:
Stad Rotterdam kan worden toegegeven dat de regel van art. 19 RVV niet zonder meer en altijd tot gevolg heeft dat een bestuurder die achterop een ander voertuig botst kan worden verweten dat hij te weinig afstand heeft bewaard. Met name is van belang of betrokkene redelijkerwijs rekening heeft moeten houden met het obstakel (in casu: het plotseling tot stilstand komen van zijn voorligger)
Precies mijn geval dus. That said, ik verwacht er niks van verder (slechte ervaringen met verzekeringen) dus het kan alleen maar meevallen
Dion, reed jij vanavond rond 18:25 bij Adam op de ring zuid? Zo ja, gespot 
Vandaag ook weer erachter gekomen waarom het goed is om in je spiegels te kijken voordat je op de rem trapt. Ik zag de gast achter me klooien met z'n TomTom. Bij het volgende stoplicht besloot ik bij oranje om toch maar op de rem te trappen i.p.v. een boete te ontvangen en hoorde ik hem met piepende banden tot stilstand komen. Omdat ik dat al aan voelde komen remde ik wat minder hard en kwam ik iets over de streep tot stilstand, maar het scheelde niet veel of hij had in m'n achterwiel gezeten.
Vandaag ook weer erachter gekomen waarom het goed is om in je spiegels te kijken voordat je op de rem trapt. Ik zag de gast achter me klooien met z'n TomTom. Bij het volgende stoplicht besloot ik bij oranje om toch maar op de rem te trappen i.p.v. een boete te ontvangen en hoorde ik hem met piepende banden tot stilstand komen. Omdat ik dat al aan voelde komen remde ik wat minder hard en kwam ik iets over de streep tot stilstand, maar het scheelde niet veel of hij had in m'n achterwiel gezeten.
[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 26-07-2012 19:29 ]
Mja, zelf een uurtje het parkeerterrein op zou kunnen, als ik een motor hadtheHoff schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Gezien je het vraagt, is het dus iets wat je eigenlijk wel wilt. Ik zou het gewoon doen, maar wel bij een voor jou bekende rijschool. Even wat opfrissen dus en niet bepaalde zaken opnieuw/anders aanleren.
En anders begin je zelf toch ook weer een uurtje op een parkeerterrein? Heb ik ook gedaan toen ik m'n motor kocht. Eerst maar eens voelen hoe hij reageert en aangrijpt etc.
Misschien het handigste als je eerst een lesje of wat neemt voordat je gaat proefrijden. Dan heb je toch weer wat meer motorgevoel. Overigens is dit als je bij een motorzaak koopt. Als je bij een particulier koopt zou ik toch iemand meenemen die meer rijdt/heeft gereden. Die voelt zaken toch beter dan dat jij het als (weer) onervaren rijder dat doet. Ik merkte ook pas na 4 keer rijden dat m'n helm best wat lawaai maakte terwijl me dat de eerste 3 keer (toen ik dus nog erg moest concentreren op de motor en het rijden) helemaal niet opviel.
Belangrijkste is dat je er (weer) van geniet. Want als je er geen lol uit haalt, waarom zou je het dan doen?
Mocht ik ergens gaan kijken neem ik sowieso iemand mee, mijn zwager rijd motor, dus die kan dan mooi mee gaan kijken
Zoiets zoek ik inderdaad. Leidschendam is alleen niet echt om de hoek, en zoiets in de buurt van Tilburg/Eindhoven heb ik nog niet gevonden. Kan natuurlijk altijd eens een rijschool binnenwandelen om te vragen hoe of watVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:52:
[...]
Ik heb ook een hele tijd niet meer gereden en vorig jaar bij motorclass een opfris cursus ( http://www.motorclass.nl/MotorClass/Opfris.html ) gedaan. Dit jaar heb ik een motor gekocht (Z750) en ik pak het allemaal vrij snel op (wel veilig en met beleid).
VRO's lijken me pas echt nuttig als je al wat ervaring hebt. De ervaring die ik 6 jaar terug opgedaan heb vind ik daar niet afdoende voorsteveman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:55:
Ook de KNMV biedt uitkomst, zodra je over een eigen motor beschikt dmv VRO's (Voortgezette rijopleiding) http://www.knmv.nl/rijopleidingen/cursusaanbod
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nope, helaas iemand anders gespot. Ik reed er vandaag rond 9u45 en rond 13u55MailMan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:22:
Dion, reed jij vanavond rond 18:25 bij Adam op de ring zuid? Zo ja, gespot
Goed opgeletVandaag ook weer erachter gekomen waarom het goed is om in je spiegels te kijken voordat je op de rem trapt. Ik zag de gast achter me klooien met z'n TomTom. Bij het volgende stoplicht besloot ik bij oranje om toch maar op de rem te trappen i.p.v. een boete te ontvangen en hoorde ik hem met piepende banden tot stilstand komen. Omdat ik dat al aan voelde komen remde ik wat minder hard en kwam ik iets over de streep tot stilstand, maar het scheelde niet veel of hij had in m'n achterwiel gezeten.
Oslik blyat! Oslik!
Balen man! Beterschap en hopelijk krijg je gelijk bij de verzekeringPhyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:21:
[...]
Iemand misschien advies wat een goede leschool is in de buurt van Leiden?
Aangezien ik stiekum al kan rijden ( motorbeheersing gedeelte ) ben ik benieuwd of er scholen zijn die hier gewoon rekening mee houden zodat ik zo snel mogelijk echt de weg op kan.
Aangezien ik stiekum al kan rijden ( motorbeheersing gedeelte ) ben ik benieuwd of er scholen zijn die hier gewoon rekening mee houden zodat ik zo snel mogelijk echt de weg op kan.
Helaas geen advies voor je over leiden (Zit zelf namelijk in NHN) maar de meeste rijscholen, uit ervaring en verhalen van andere motorrijders zullen van de aller eerste les een soort van "kennismakings" les maken. Bij mij hield dat in dat mn instructeur achterop ging en me aanwijzingen gaf waar ik heen moest, a.d.h. daarvan wist hij me te vertellen dat ik zeker geen beginner was maar dat er qua AVD meer te doen stond voor me dan AVB.
i.a.w. - Ze houden er allemaal rekening mee.
i.a.w. - Ze houden er allemaal rekening mee.
Anoep Bindha. Hij is een KNMV instructeur met ontzettend veel ervaring. Ik heb zelf vorig jaar bij hem gelest, een vriend van mij heeft nu lessen bij hem. Een andere vriend van mij heeft daar een jaar of 9 geleden ook bij gelest (was toen nog via Tempo).streafer schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:22:
Hij is zeer grondig in zijn aanpak en heeft een zeer hoog slagingspercentage. Dit betekent wel dat je pas gaat afrijden wanneer je het rijden echt beheerst. Edit: misschien enige nuancering. Als jouw AVB goed is, dan zal hij dus gewoon een examen voor je aanvragen.
Je kan een proefles nemen voor € 20
http://www.anoep.nl
[ Voor 6% gewijzigd door newbreed op 27-07-2012 09:02 ]
Ben je niet automatisch het bokje omdat je achterop reed? Eenden of niet, het maakt imho geen ruk uit. Er had ook een kind of een gieter over kunnen steken. De verzekering gaat zeggen dat jij afstand moest houden omdat je nooit kunt weten of iemand een noodstop maakt om een of andere reden. Dat het nu eendjes zijn is lullig, maar als het een kind was die hij nét niet doodreed, had je iets anders gezegd.Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:18:
[...]
Hoe het zit met de schuldvraag weet ik niet precies, ik heb even op het internet gezocht naar vergelijkbare situaties en er is een rechtzaak geweest over een noodstop maken voor eenden, de bestuurder die hiervoor geremd had heeft toen verloren omdat het levensgevaarlijk is (kreeg ik aan de telefoon ook al te horen van de verzekering, alleen dacht hij aan gedeelde schuld, waar ik het uiteraard niet mee eens ben).
Even heel cru: jij vindt dat je voldoende afstand hebt gehouden, maar je zat erop, dus ik zeg: onvoldoende afstand. Dat is toch duidelijk? Dat de reden voor zijn noodstop in onze ogen onterecht is doet daar niets aan af. Als de reden wél terecht was, had je er ook op gezeten.
Ik heb (met de bromfiets) ook een keer zo'n malloot voor me gehad die een noodstop maakte omdat de spoorwegovergang begon te tingelen toen ie er vlak voor reed. Het scheelde niet veel, maar ik heb 't gered...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Eens. Zie ook m'n bovenstaande reactie. Ik heb het vermoeden dat het meeste wat eruit gehaald kan worden een 50/50 is, mits getuigen en een rechter in een goede bui.mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:06:
[...]
Ben je niet automatisch het bokje omdat je achterop reed? Eenden of niet, het maakt imho geen ruk uit. Er had ook een kind of een gieter over kunnen steken. De verzekering gaat zeggen dat jij afstand moest houden omdat je nooit kunt weten of iemand een noodstop maakt om een of andere reden. Dat het nu eendjes zijn is lullig, maar als het een kind was die hij nét niet doodreed, had je iets anders gezegd.
Even heel cru: jij vindt dat je voldoende afstand hebt gehouden, maar je zat erop, dus ik zeg: onvoldoende afstand. Dat is toch duidelijk? Dat de reden voor zijn noodstop in onze ogen onterecht is doet daar niets aan af. Als de reden wél terecht was, had je er ook op gezeten.
Ik heb (met de bromfiets) ook een keer zo'n malloot voor me gehad die een noodstop maakte omdat de spoorwegovergang begon te tingelen toen ie er vlak voor reed. Het scheelde niet veel, maar ik heb 't gered...
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Zulke situaties blijven gewoon klote. Wat mphilipp zegt klopt, het maakt niet uit om welke reden de bestuurder stopt, al stopte hij omdat zijn mede passagier ineens moest kotsen, feit blijft inderdaad dat je op dat moment niet genoeg afstand had op te stoppen.
Maar 'genoeg afstand' is ook maar relatief, want de een remt harder dan de ander. Als jij achter een of andere Lada rijdt uit 1960, met een hobby'ist als bestuurder die er zelf keramische remschijven onder heeft gelegd wat er voor zorgt dat hij binnen 2 tellen van 100 naar 0 kan (overdreven, I know, maar just for the picture), en jij hebt vrolijk 3 seconden afstand, dan ga je dat niet halen.
Kun je dan ook zeggen: "ja, je had niet genoeg afstand, eigen schuld"?
Ik ken de situatie niet, ik was er niet bij, maar ik probeer maar te zeggen dat 'genoeg afstand' lang niet altijd zo makkelijk in te schatten is, soms zelfs helemáál niet in te schatten want je weet gewoon niet door achter een auto te rijden, wat voor persoon er in zit, hoe hard hij kan en gaat remmen, etc.
Maar 'genoeg afstand' is ook maar relatief, want de een remt harder dan de ander. Als jij achter een of andere Lada rijdt uit 1960, met een hobby'ist als bestuurder die er zelf keramische remschijven onder heeft gelegd wat er voor zorgt dat hij binnen 2 tellen van 100 naar 0 kan (overdreven, I know, maar just for the picture), en jij hebt vrolijk 3 seconden afstand, dan ga je dat niet halen.
Kun je dan ook zeggen: "ja, je had niet genoeg afstand, eigen schuld"?
Ik ken de situatie niet, ik was er niet bij, maar ik probeer maar te zeggen dat 'genoeg afstand' lang niet altijd zo makkelijk in te schatten is, soms zelfs helemáál niet in te schatten want je weet gewoon niet door achter een auto te rijden, wat voor persoon er in zit, hoe hard hij kan en gaat remmen, etc.
Dat is niet helemaal waar. Wat wel zeker is, is dat de verzekering hier nog wel wat uurtjes aan gaat besteden. De vraag is, of een noodstop voor eenden (klinkt heel lullig) geen buiten proportioneel gevaar voor het overige verkeer oplevert. Door het maken van een noodstop heeft de autobestuurder gevaar gecreeërd voor de overige weggebruikers (eenden buiten beschouwing gelaten).mphilipp schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:06:
[...]
Ben je niet automatisch het bokje omdat je achterop reed? Eenden of niet, het maakt imho geen ruk uit. Er had ook een kind of een gieter over kunnen steken. De verzekering gaat zeggen dat jij afstand moest houden omdat je nooit kunt weten of iemand een noodstop maakt om een of andere reden. Dat het nu eendjes zijn is lullig, maar als het een kind was die hij nét niet doodreed, had je iets anders gezegd.
Omdat dit op een provenciale weg gebeurde waar de Vmax 80 bedraagt, lijkt me dat de verzekering wel degelijk zou kunnen overwegen om de aansprakelijkheid zelfs geheel bij de autobestuurder te leggen. Wettelijk bepaalde "voldoende" volgafstand is een kortere volgafstand dan reactiesnelheid +remweg. Dus zijn volgafstand is niet automatisch te kort wanneer het resultaat een touché betreft.
Ook begrijp ik de reactie van een automobilist om op de rem te trappen wanneer er iets voor zijn wagen opduikt. Die afweging kan je namelijk nooit in een split-second maken. Het is gewoon een rot situatie.
Aan de andere kant; een noodstop doe je allleen, zoals de naam al aangeeft, in geval van nood. Overstekende eendjes, hoe schattig ze ook mogen zijn, vallen daar wat mij betreft niet onder. Een kind uiteraard wel. (En een gieter is natuurlijk een heel ander verhaal
)
Als je het zo bekijkt valt de bestuurder van de auto toch ook wel iets te verwijten. Hij had wel in moeten schatten of het op dat moment verstandig was om zijn rempedaal vol in te trappen.
Als je het zo bekijkt valt de bestuurder van de auto toch ook wel iets te verwijten. Hij had wel in moeten schatten of het op dat moment verstandig was om zijn rempedaal vol in te trappen.
Yamaha MT-09
Bij een snelheid van 50 km/u heb je ongeveer 3 seconden nodig om stil te staan.
50 km/u = ongeveer 14 m/sec. 1 sec ben je al kwijt aan reactietijd (normaliter).
Een gemiddelde motorrijder remt 6 á 7 m/sec (zie wikipedia), dus voor het stoppen alleen is nog eens 2 á 2.2 sec nodig. Dan zit je totaal op 3 tot 3.2 sec, in ideale omstandigheden.
Ik vind het inderdaad discutabel of de bestuurder niet ook aansprakelijk is, in ieder geval deels. Als deze situatie zich had voortgedaan bij 80 km/u was het een vervelender verhaal geweest.
50 km/u = ongeveer 14 m/sec. 1 sec ben je al kwijt aan reactietijd (normaliter).
Een gemiddelde motorrijder remt 6 á 7 m/sec (zie wikipedia), dus voor het stoppen alleen is nog eens 2 á 2.2 sec nodig. Dan zit je totaal op 3 tot 3.2 sec, in ideale omstandigheden.
Ik vind het inderdaad discutabel of de bestuurder niet ook aansprakelijk is, in ieder geval deels. Als deze situatie zich had voortgedaan bij 80 km/u was het een vervelender verhaal geweest.
Kom zelf uit alphen aan den rijn...heb gelest bij Kontrast (Edsel) en die is erg goed...streafer schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:22:
Hij verteld je precies wat je wel en niet goed doet...en niet met fluwelen hanschoenen...
erg leuk en een goeie leermeester....
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
En, wat zei hij bij jou vooral: "The force is strong with this one."?Mike2k schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:
[...]
Kom zelf uit alphen aan den rijn...heb gelest bij Kontrast (Edsel) en die is erg goed...
Hij verteld je precies wat je wel en niet goed doet...en niet met fluwelen hanschoenen...
Nope...Daffie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:35:
[...]
En, wat zei hij bij jou vooral: "The force is strong with this one."?
Hij zei meer iets in de trant van wat in mijn sig staat...
9.0 on my weird-shit-o-meter something something
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Nou nou, ik bedoelde het gewoon goed hoor. Met mijn verzekeringsachtergrond wil ik je alleen wat info geven over hoe ik vrees dat het gaat verlopen, niet of jij goed gehandeld hebt of niet.Phyxion schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:15:
[...]
Wacht jij met remmen dan tot je op je voorganger zit? Ik rem meteen in ieder geval. Ik hield overigens voldoende afstand. Sowieso ga je er eerst nog vanuit dat de auto voor je een beetje bijremt en niet volledig stil gaat staan, erg vreemde situatie allemaal.
Ik vanuit verzekeringsperspectief: Jij bent achterop geknald dus je hield niet voldoende afstand. Het zal een (zeer) lastige zaak worden om 50/50 vergoed te krijgen, laat staan 100%. Je opmerking dat je direct remde toen de auto remde betekent in verzekeringstermen dus dat jij een onvoldoende afstand hebt gehouden aangezien je niet tijdig tot stilstand hebt kunnen komen terwijl er geen remweg beinvloedende factoren in het spel waren. (je verwachtte niet dat iemand daar zou remmen en je zat naar de waterkant te kijken, er lag zand op de weg waar je eerst voor uit moest wijken, technisch mankement aan de motor, je remde eerst veel te hard door de schrik waardoor je motor met zijn achterwiel de lucht in ging waardoor je korte tijd veel minder remkracht moest geven, etc etc etc)
Ik vanuit persoonlijk perspectief: wat een debiele koekblikker om voor eenden te remmen terwijl er achterop komend verkeer is. Je zou 'm gewoon verantwoordelijk moeten stellen in een civiele procedure. Ik zou contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
Dus nogmaals, het was alleen maar goed bedoeld. Sterkte er mee.
Bedankt voor je verhelderende reactie, dit begreep ik niet uit je oorspronkelijke tekst (mijn reactie was ook niet als raar/fout/etc bedoeld). Vanuit verzekeringsperspectief zal het zeker lastig worden. Ik heb absoluut voldoende afstand gehouden, zie ook hierboven voor iets meer tekst en uitleg, vooral van Daffie. Aangezien het geen weg was met zijwegen of gevaar wat ik kon zien was het voor mij onmogelijk om op tijd te handelen tegen een noodstop. Met reactietijd er bij heb je nog maar een paar meter over en aangezien de wielen blokkeerden kwam de voorligger snel dichtbij. Ik ben er uiteraard ook niet met 60kmh op gereden, de snelheid was absoluut lager maar het kwam zo onverwacht dat ik er al opzat. Zoals ik al aan had gegeven, je verwacht ook dat de auto eerst nog een beetje bijremt of gewoon het gas los laat, dit was meteen een complete noodstop zonder dat ik gevaar zag. Eenden worden overigens ook niet gezien als gevaar en moeten gewoon platgereden worden. Het was gewoon op een provinciale weg, geen huizen aan de kant en alleen bomen, dus geen kinderen e.d. die kunnen oversteken.theHoff schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:55:
[...]
Nou nou, ik bedoelde het gewoon goed hoor. Met mijn verzekeringsachtergrond wil ik je alleen wat info geven over hoe ik vrees dat het gaat verlopen, niet of jij goed gehandeld hebt of niet.
Ik vanuit verzekeringsperspectief: Jij bent achterop geknald dus je hield niet voldoende afstand. Het zal een (zeer) lastige zaak worden om 50/50 vergoed te krijgen, laat staan 100%. Je opmerking dat je direct remde toen de auto remde betekent in verzekeringstermen dus dat jij een onvoldoende afstand hebt gehouden aangezien je niet tijdig tot stilstand hebt kunnen komen terwijl er geen remweg beinvloedende factoren in het spel waren. (je verwachtte niet dat iemand daar zou remmen en je zat naar de waterkant te kijken, er lag zand op de weg waar je eerst voor uit moest wijken, technisch mankement aan de motor, je remde eerst veel te hard door de schrik waardoor je motor met zijn achterwiel de lucht in ging waardoor je korte tijd veel minder remkracht moest geven, etc etc etc)
Ik vanuit persoonlijk perspectief: wat een debiele koekblikker om voor eenden te remmen terwijl er achterop komend verkeer is. Je zou 'm gewoon verantwoordelijk moeten stellen in een civiele procedure. Ik zou contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
Dus nogmaals, het was alleen maar goed bedoeld. Sterkte er mee.
De expert is inmiddels langsgeweest om de schade op te nemen, zal binnenkort wel wat meer weten en zal het dan wel even posten
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 27-07-2012 13:18 ]
Ik snap dit wel. Normaal anticipeer je wel als je merkt dat een auto langzamer gaat rijden of alvast zijn rem zachtjes indrukt. Vervolgens zie je een fietser en denk je, oh hij remt even af voor de fietser, of een kruispunt, etc. Maar uit het niets een noodstop, dan moet je van goede huize komen om op tijd te reageren. Het is namelijk niet alsof je elke milliseconde naar je voorganger zit te kijken om elk moment te kunnen remmen.Phyxion schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Bedankt voor je verhelderende reactie, dit begreep ik niet uit je oorspronkelijke tekst (mijn reactie was ook niet als raar/fout/etc bedoeld). Vanuit verzekeringsperspectief zal het zeker lastig worden. Ik heb absoluut voldoende afstand gehouden, zie ook hierboven voor iets meer tekst en uitleg, vooral van Daffie. Aangezien het geen weg was met zijwegen of gevaar wat ik kon zien was het voor mij onmogelijk om op tijd te handelen tegen een noodstop. Met reactietijd er bij heb je nog maar een paar meter over en aangezien de wielen blokkeerden kwam de voorligger snel dichtbij. Ik ben er uiteraard ook niet met 60kmh op gereden, de snelheid was absoluut lager maar het kwam zo onverwacht dat ik er al opzat. Zoals ik al aan had gegeven, je verwacht ook dat de auto eerst nog een beetje bijremt of gewoon het gas los laat, dit was meteen een complete noodstop zonder dat ik gevaar zag. Eenden worden overigens ook niet gezien als gevaar en moeten gewoon platgereden worden. Het was gewoon op een provinciale weg, geen huizen aan de kant en alleen bomen, dus geen kinderen e.d. die kunnen oversteken.
De expert is inmiddels langsgeweest om de schade op te nemen, zal binnenkort wel wat meer weten en zal het dan wel even postenBedankt iedereen in ieder geval voor het meedenken
Ik heb zelf een keer echt hard moeten remmen op de snelweg, tunnel stond vast, daarvoor niet. Viel niet goed op, maar ik had het gas al wel los en de hand op de rem omdat andere auto's wel langzaam vertraagden. Toen was doorknijpen niet zo moelijk en had ik ruimte zat. Maar vanuit het niets een noodstop, ik denk dat velen van ons dat een probleem hebben.
Daarom denk ik ook dat je zeker wel kans maakt. Het is gewoon gevaarlijk weggedrag. Volgens mij is dat hetzelfde als voor niks op je remmen gaan staan op de snelweg. Volgens mij is daar wel precedent over, tijdens verkeeragressie...
Alleen zit edsel veel in het buitenland tegenwoordig en geeft hij nauwelijks meer les hier in NL.Mike2k schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:
[...]
Kom zelf uit alphen aan den rijn...heb gelest bij Kontrast (Edsel) en die is erg goed...
Pfft, de handleiding van zo'n Spy alarm is maar wazig. Zelfs de 'uitgebreidere' op hun website. En dan hebben ze een forum maar je mag nergens in totdat je tot member status bent gepromoot, en daar moet je een mail voor sturen. Ik dus gedaan, maar 0 reactie. 
Twijfel sowieso of ik wel zo'n kermis aan fratsen op m'n fiets wil, een ART-slot is toch genoeg?
Twijfel sowieso of ik wel zo'n kermis aan fratsen op m'n fiets wil, een ART-slot is toch genoeg?
Genoeg om te zorgen dat hij niet snel gejat wordt of genoeg voor de verzekering?
Het is maar net wat je belangrijker vindt. Als ze hem willen jatten lukt het toch wel. Desnoods tillen ze hem gewoon achter in een busje en rijden ze weg. Voor je verzekering zal een ART slot vaak wel verplicht zijn.
Het is maar net wat je belangrijker vindt. Als ze hem willen jatten lukt het toch wel. Desnoods tillen ze hem gewoon achter in een busje en rijden ze weg. Voor je verzekering zal een ART slot vaak wel verplicht zijn.
Yamaha MT-09
Precies wat ik dacht. Op zich wel leuk, zo'n alarm, startonderbreking, op afstand motor starten (hoewel ik dus al las dat dat niet 123 werkt), etc. Maar al dat gedoe...En ik zie nu al gebeuren dat dat ding om de haveklap voor niks af gaat... 
Voor een WA+beperkt casco of meer moet je inderdaad sowieso een art-goedgekeurd slot hebben. Maar of zo'n alarm ook noodzakelijk is weet ik niet niet dus
. Zelf wil ik voor WA+ beperkt gaan, dan is diefstal ook verzekerd (zie ook deze website)
Ik zal gewoon eerst eens gaan kijken hoe ik hem ga gebruiken. Als ik alleen op 'bekend' terrein sta, dus bij mij thuis, bij vrienden thuis, op het privé terrein van werk, etc, dan is dat niet echt nodig lijkt me. Mocht ik hem nou vaak op een stoep, parkeerplaats of anderzijds publieke locatie neerzetten dan is het nog te overwegen.
Voor een WA+beperkt casco of meer moet je inderdaad sowieso een art-goedgekeurd slot hebben. Maar of zo'n alarm ook noodzakelijk is weet ik niet niet dus
Ik zal gewoon eerst eens gaan kijken hoe ik hem ga gebruiken. Als ik alleen op 'bekend' terrein sta, dus bij mij thuis, bij vrienden thuis, op het privé terrein van werk, etc, dan is dat niet echt nodig lijkt me. Mocht ik hem nou vaak op een stoep, parkeerplaats of anderzijds publieke locatie neerzetten dan is het nog te overwegen.
Oud collega van me heeft 3x gehad dat zn motor bij hem of familie voor werd gestolen terwijl ze thuis waren terwijl dat ding met ART Beugelslot + random kettingslot + remschijf slot stond. Derde dief is het zelfs gelukt terwijl er ook een alarm op de motor geinstalleerd was.
Als ze je motor mee willen nemen. Dan lukt ze dat heus wel.
Jammere van het verhaal is alhoewel meneer netjes aangifte deed, gelijk kreeg en verzekerings geld heeft gekregen (waarvan hij iedere keer een nieuwe (tweedehands) motor heeft gekocht, hij heeft het motor rijden nu opgegeven uit angst dat het weer gebeurt.
Als ze je motor mee willen nemen. Dan lukt ze dat heus wel.
Jammere van het verhaal is alhoewel meneer netjes aangifte deed, gelijk kreeg en verzekerings geld heeft gekregen (waarvan hij iedere keer een nieuwe (tweedehands) motor heeft gekocht, hij heeft het motor rijden nu opgegeven uit angst dat het weer gebeurt.
Als ik hem niet binnen zou kunnen stallen zou ik nooit echt lekker slapen denk ik
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zou hem minimaal WA+ verzekeren. De meerkosten zijn bijna verwaarloosbaar (als je vergelijkt met WA). Vaak kan je bij het afsluiten meteen de dagwaarde zien van je motor (de waarde die je uitgekeerd krijgt). vaak zijn de accessoires ook nog eens bijverzekerd. Art4 slot koop je sowieso.Daffie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:24:
Precies wat ik dacht. Op zich wel leuk, zo'n alarm, startonderbreking, op afstand motor starten (hoewel ik dus al las dat dat niet 123 werkt), etc. Maar al dat gedoe...En ik zie nu al gebeuren dat dat ding om de haveklap voor niks af gaat...
Voor een WA+beperkt casco of meer moet je inderdaad sowieso een art-goedgekeurd slot hebben. Maar of zo'n alarm ook noodzakelijk is weet ik niet niet dus. Zelf wil ik voor WA+ beperkt gaan, dan is diefstal ook verzekerd (zie ook deze website)
Zijn hier trouwens mensen met ervaring met setjes om de voetsteunen (schakelpedaaltje en rem) te verplaatsten zodat ik met mijn lange stelten wat beter zit?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nou weet ik niet met wat voor een fiets je rijd maar ik heb hier tot noch toe eigenlijk altijd met vervangings verstelbare rem/schakelsets gereden op m'n fietsen (SS) echter de enige ruimte die je er mee wint is grondspeling. De ruimte voor je benen wordt daarmee eigenlijk alleen maar krapper doordat je je benen in een andere (kleinere) hoek gaat zetten.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik rijd nog op geen eigen fiets, maar ik zit naast een enduro/sm ook stiekem wel naar een naked of (super) sport te kijken. Suzuki en Honda zou gaan wat ik zo lees omdat die betere/andere ruimte hebben bij de tank en met de kappen. Maar met de ruimte voor je benen schiet het dus niet op?
Als je een wat oudere 600cc SS fiets pakt (modeljaar 2003 en ouder) dan heb je nog enigzins wat ruimte maar de latere modellen én huidige SS fietsen zijn écht krap.
Ik ben zelf ~1,87mtr. en heb alle modellen eigenlijk wel ooit geprobeerd en kom qua ruimte nu eigenlijk iedere keer bij een Yamaha R6 uit. In 2008 heb ik nog even gekeken naar een Triumph Daytona 675 maar daar kwam ik bij de tank absoluut niet lekker uit, afgelopen winter ben ik op pad gegaan voor een MV Agusta F3 maar ook die lag me qua zitpositie gewoon niet, helaas..... Rijd nou dus wéér met een (2012) R6.
Ik ben zelf ~1,87mtr. en heb alle modellen eigenlijk wel ooit geprobeerd en kom qua ruimte nu eigenlijk iedere keer bij een Yamaha R6 uit. In 2008 heb ik nog even gekeken naar een Triumph Daytona 675 maar daar kwam ik bij de tank absoluut niet lekker uit, afgelopen winter ben ik op pad gegaan voor een MV Agusta F3 maar ook die lag me qua zitpositie gewoon niet, helaas..... Rijd nou dus wéér met een (2012) R6.
Ik zit met mijn ~1,93 wel goed op de SV650S (2001). Zou je kunnen proberen als je een sport/tour zoekt
Mm Triumph, ik heb op een Speed Triple gezeten (naked) en dat ging er goed, zelfde als de Z750 van Kawa, dat gaat ook wel goed. Maar een R6 dus, eens proefpassen en proefrijden dan, kijken wat me beter past.
Als je naar een naked gaat kijken dan ligt 't al weer anders. Doordat je daar met een heel andere bevesiging van je handlebars zit heb je sowieso al een heel andere houding.
Alle SS fietsen hebben "clip-ons" die ónder de bovenste kroonplaat gemonteerd zitten waardoor je al diep/voorgebogen móet zitten. Een naked heeft een soort van normaal fietsstuur (oneerbiedig gezegt, maar daar komt 't qua vorm/houding wel op neer) waardoor je veel rechter zit. Een sport-Tour heeft ook "Clip-Ons" alleen zitten die bóven de bovenste kroonplaat gemonteerd waardoor je ook rechter zit.
Twee (goede) bekenden van me rijden met een Triumph Street Triple R (dus niet de speed, 675cc vs 1050cc) en die zijn beide iets groter dan dat ik ben. Beide zitten er gewoon goed op. En één ervan leest hier waarschijnlijk ook wel mee, nu
Alle SS fietsen hebben "clip-ons" die ónder de bovenste kroonplaat gemonteerd zitten waardoor je al diep/voorgebogen móet zitten. Een naked heeft een soort van normaal fietsstuur (oneerbiedig gezegt, maar daar komt 't qua vorm/houding wel op neer) waardoor je veel rechter zit. Een sport-Tour heeft ook "Clip-Ons" alleen zitten die bóven de bovenste kroonplaat gemonteerd waardoor je ook rechter zit.
Twee (goede) bekenden van me rijden met een Triumph Street Triple R (dus niet de speed, 675cc vs 1050cc) en die zijn beide iets groter dan dat ik ben. Beide zitten er gewoon goed op. En één ervan leest hier waarschijnlijk ook wel mee, nu
Meh, ik zie meer heil in een fiets nemen met een dagwaarde die dermate laag zit dat het de moeite van het jatten (en dus meer dan WA-verzekeren) nauwelijks waard is. Scheelt ook in de afschrijving enzo.newbreed schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:28:
[...]
Ik zou hem minimaal WA+ verzekeren. De meerkosten zijn bijna verwaarloosbaar (als je vergelijkt met WA). Vaak kan je bij het afsluiten meteen de dagwaarde zien van je motor (de waarde die je uitgekeerd krijgt). vaak zijn de accessoires ook nog eens bijverzekerd. Art4 slot koop je sowieso.
Oslik blyat! Oslik!
WA of WA+ scheelt mij 2 euro in de maand. Het betreft een fz6 uit 2008, dus misschien heb ik een hele goede deal.dion_b schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:55:
[...]
Meh, ik zie meer heil in een fiets nemen met een dagwaarde die dermate laag zit dat het de moeite van het jatten (en dus meer dan WA-verzekeren) nauwelijks waard is. Scheelt ook in de afschrijving enzo.
Mooie vent die edsel. Vorig jaar e achter b bij hem gehaald.TiMMieJ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:35:
[...]
Alleen zit edsel veel in het buitenland tegenwoordig en geeft hij nauwelijks meer les hier in NL.
Wise enough to play the fool
Dat is wel erg goedkoopnewbreed schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:19:
[...]
WA of WA+ scheelt mij 2 euro in de maand. Het betreft een fz6 uit 2008, dus misschien heb ik een hele goede deal.
Bij mij scheelt het 10 euro per maand, nog steeds niet zoveel. Heb hem dan ook wa+ verzekerd.
4 of 26 euro dacht ikTankiej schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:13:
[...]
Dat is wel erg goedkoop
Bij mij scheelt het 10 euro per maand, nog steeds niet zoveel. Heb hem dan ook wa+ verzekerd.
In mijn geval was WA+ niet eens een optie, begint mijn verzekeraar niet aan bij een fiets van >20j schijnbaar. Dan nog, EUR 2/maand extra zou 40% duurder zijn dan wat ik nu betaal - duurnewbreed schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:19:
[...]
WA of WA+ scheelt mij 2 euro in de maand. Het betreft een fz6 uit 2008, dus misschien heb ik een hele goede deal.
Oslik blyat! Oslik!
Dreef zowat van de motor af en niet m'n beste rit zegmaar
Vandaag helmpie kopen (enige ontbrekende onderdeel nog in m'n basisuitrusting), maandag rbw aanvragen en vanaf volgende week lekker proefritjes plannen
Je imiteert me mateloos.
gefeliciteerd
Live youre Life and Enjoy every Day
Debiele koekblikker is natuurlijk weer een kansloze opmerking. De meeste motorrrijders zijn ook automobilisten en er is geen enkele reden om ze als apart soort/ras aan te merken. Grote onzin. Kap nou een keer met dat hunnie en zunnie gedoe.theHoff schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:55:
[...]
Verder is het voor sommige mensen onmogelijk om dit soort situatie helder te blijken nadenken. Ik heb gelukkig in bepaalde noodsituaties altijd de juiste reactie gehad. Dus als remmen of uitwijken niet kan (zonder gevaar voor lijf en leden) dan maar eroverheen. Ik zal dus ook niet twijfelen om gewoon over een hond of kat die plots oversteekt heen te rijden. Jammer dan voor dat beest, maar ik ga niet liggen. Echter, je kunt op dieren redelijk anticiperen in die zin dat ze vaak vlak voor je nog even oversteken als ze bv langs de weg lopen. Dus in die gevallen vertraag ik al vooraf en ga er in een wijde boog omheen. Zo heb je meer marge.
Maar je reactie is je reactie. De een blijft koel en dan ander remt of stuurt weg. Misschien is meneer juridisch aansprakelijk te stellen omdat het onzin is om voor eendjes te remmen. Aan de andere kant rij je wél achterop. En dat is altijd fout, mede om de eerder door mij genoemde reden. De volle schuld gaat ie denk ik nooit krijgen.
Overigens zei ik wel dat er blijkbaar te weinig afstand gehouden is, maar het kan ook een verkeerde remtechniek zijn. Teveel of te weinig remmen doet ook niet veel goeds voor je remweg. Het is uit onderzoek gebleken (onder automobilisten) dat in de laatste momenten voor de impact de rem wordt losgelaten en dat men ook niet vol remt. Vandaar dat veel moderne auto's tegenwoordig zo'n remassistent hebben, die automatisch maximaal remt als ie een noodstop detecteert.
Als je vol je remmen in knijpt en de wielen blokkeren, heb je vaak ook nog eens de neiging om de remmen los te laten. Dan kun je afstand houden wat je wilt, maar je gaat er dan op. Dat is het hele idee van de noodstop oefenen met je lessen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Er zijn talloze ART sloten die binnen 1min te kraken zijn. Ik weet niet waar dat 'keurmerk' op let, maar niet op kwaliteit. Zoals alle keurmerken waar we in Nederland zo gek op zijn, stelt ook dit geen reet voor.GenjiBlade schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:43:
Oud collega van me heeft 3x gehad dat zn motor bij hem of familie voor werd gestolen terwijl ze thuis waren terwijl dat ding met ART Beugelslot + random kettingslot + remschijf slot stond.
Ik heb alleen een schijfremslot van Abus en die zou in een minuut of 4 te kraken zijn met een speciaal tooltje. Er is een filmpje van op tjoeptjoep. Handig voor de wannabe dieven. Hoewel ik denk dat ze liever eentje zoeken met een 1min slot dan een waar ze 4min moeten gaan prutsen. Da's best lang als je in vol zicht zit en de buurtbewoners ondehand wel weten wie er bij die zebra hoort...
Mijn idee is ook gewoon dat je niet kan voorkomen dat ze hem jatten. Je moet alleen zorgen dat jouw motor/fiets/whatever gewoon net iets minder aantrekkelijk is om te jatten dan degene van de buren.
Yamaha MT-09
schijfrem los en wat tyrapsmphilipp schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:03:
[...]
Er zijn talloze ART sloten die binnen 1min te kraken zijn. Ik weet niet waar dat 'keurmerk' op let, maar niet op kwaliteit. Zoals alle keurmerken waar we in Nederland zo gek op zijn, stelt ook dit geen reet voor.
Ik heb alleen een schijfremslot van Abus en die zou in een minuut of 4 te kraken zijn met een speciaal tooltje. Er is een filmpje van op tjoeptjoep. Handig voor de wannabe dieven. Hoewel ik denk dat ze liever eentje zoeken met een 1min slot dan een waar ze 4min moeten gaan prutsen. Da's best lang als je in vol zicht zit en de buurtbewoners ondehand wel weten wie er bij die zebra hoort...
als ik hem op slot zet kan ik beter een benzine slang los trekken.dan dat ik de ketting erom leg. ketting knippen slijpen ze door.
en op dat beetje benzine kunnen ze het eind van de straat halen en daarna kunnen ze niet meer verder rijden.
en er komt nogeens een 2e killswitch tussen
bang voor een busje ben ik niet daar is hij te oud voor
When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon... you just have to outrun the halfling.Bergie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:17:
Mijn idee is ook gewoon dat je niet kan voorkomen dat ze hem jatten. Je moet alleen zorgen dat jouw motor/fiets/whatever gewoon net iets minder aantrekkelijk is om te jatten dan degene van de buren.
Valide punt trouwens, al vraag ik me af wat de gemiddelde dief van onze line-up hier vindt ondertussen...
Mijn aftandse K75RT, de 35-jaar oude GL1000 van de ene buurman en dankzij nieuwe buurman nu ook een R80G/S-PD ernaast, waarmee vergeleken mijn K75RT nog modern, nieuw en optisch goed eruit ziet
Gelukkig staat er schuin tegenover een Africa Twin in optisch duidelijk betere toestand
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb stiekem altijd afgevraagd hoe het nou voelt om op een motor te rijden. Een half jaar lang tussen een dilemma gezeten of ik misschien geen beter een schakelscooter kan kopen (zeer voordelig). Uiteindelijk heb ik gisteren de knoop doorgehakt en in ieder geval mijn theorie-examen gereserveerd. Alhoewel ik met mijn B rijbewijs al gelijk kan lessen, wil ik eerst mijn theorie behalen voordat ik eraan begin.
Een andere belangrijke voorbereiding om aan motorrijlessen te beginnen is de motorkleding. Heb zo nu en wat gegoogled maar kom er echt niet uit. Er zit zoveel keuze en welke nu veilig en ("goedkoop") is en welke niet. Mijn voorkeur gaat naar leren bekleding. Op internet durf ik nooit te bestellen omdat je nooit kan weten hoe het nou in het echt is. Vaak kan je wel terug sturen maar dat is ook een hoop gedoe. Ik zou graag willen weten of bepaalde winkels/webshops die goede en wat goedkopere kleding verkopen. Ik las door deze topic heen en kwam enkele keer ook lidl tegen... maar die verkoopt het niet altijd.
en misschien nog tips? ben 20 jaar (2 jaar autorijbewijs) maar nooit scooter/brommer of dergelijke gereden. Ik ben van plan om het binnen enkele maanden te halen (m.b.t. de nieuwe regelgeving, geen zin om tot mijn 25ste te wachten of 4x opnieuw examen te doen)
Een andere belangrijke voorbereiding om aan motorrijlessen te beginnen is de motorkleding. Heb zo nu en wat gegoogled maar kom er echt niet uit. Er zit zoveel keuze en welke nu veilig en ("goedkoop") is en welke niet. Mijn voorkeur gaat naar leren bekleding. Op internet durf ik nooit te bestellen omdat je nooit kan weten hoe het nou in het echt is. Vaak kan je wel terug sturen maar dat is ook een hoop gedoe. Ik zou graag willen weten of bepaalde winkels/webshops die goede en wat goedkopere kleding verkopen. Ik las door deze topic heen en kwam enkele keer ook lidl tegen... maar die verkoopt het niet altijd.
en misschien nog tips? ben 20 jaar (2 jaar autorijbewijs) maar nooit scooter/brommer of dergelijke gereden. Ik ben van plan om het binnen enkele maanden te halen (m.b.t. de nieuwe regelgeving, geen zin om tot mijn 25ste te wachten of 4x opnieuw examen te doen)
ben niet bekend in de omgeving van denbosch kwa kleding winkels.FireBladeX schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:10:
Ik heb stiekem altijd afgevraagd hoe het nou voelt om op een motor te rijden. Een half jaar lang tussen een dilemma gezeten of ik misschien geen beter een schakelscooter kan kopen (zeer voordelig). Uiteindelijk heb ik gisteren de knoop doorgehakt en in ieder geval mijn theorie-examen gereserveerd. Alhoewel ik met mijn B rijbewijs al gelijk kan lessen, wil ik eerst mijn theorie behalen voordat ik eraan begin.
maar houd er rekening mee dat leer voor mooiweer ritjes is. 3 druppels regen en ze lekken door
Qua kleding zou ik eens gaan kijken bij Motozoom (Utrecht, Apeldoorn, Amsterdam oa) of bij Termaat in Nijmegen. Daar hebben ze heel veel keuze en als je op een rustig moment gaat (dus niet zaterdag of koopavond) dan is er altijd wel iemand die je goed en uitgebreid kan helpen.FireBladeX schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:10:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mwoeah, hangt er maar vanaf wat voor leer je bedoelt. Heb een zware Gifi motorjack 2e hands gekocht op Marktplaats (EUR 35, leek me een acceptabele risico). Ding kan natuurlijk niet tegen een totale hoosbui, maar motregen kan ik gewoon negeren en zelfs bij zwaardere regen word ik niet van doorlekken nat maar van regen dat er via boven- of onderkant inkomt. Feit dat ik meestal kevlar-denim jeans erbij draag betekent dat ik daar meestal eerder in de problemen kom als ik het weer verkeerd inschat dan bovenop.
Ik zou voor je kleding gaat uitzoeken trouwens vooral eerst bedenken wanneer en hoe je gaat rijden. Als je heel het jaar rond gaat rijden door weer en wind (en regen en sneeuw) ontkom je bijna niet aan meerdere pakken. Ik heb dus die zware leren jas die ook maatje te groot is en waar ik dus veel thermische meuk onder kan doen in de winter. In de zomer zou ik erin wegsmelten, daar heb ik een doorwaaipak voor. En voor in de regen een regenoverall die over beide heenpast (tenzij ik die leren jas echt bol heb staan met meerdere truien).
Eens dat je kleding wilt passen en niet online bestellen. Dat kun je doen als je exacte type weet en een tweede exemplaar wilt.
Ik zou voor je kleding gaat uitzoeken trouwens vooral eerst bedenken wanneer en hoe je gaat rijden. Als je heel het jaar rond gaat rijden door weer en wind (en regen en sneeuw) ontkom je bijna niet aan meerdere pakken. Ik heb dus die zware leren jas die ook maatje te groot is en waar ik dus veel thermische meuk onder kan doen in de winter. In de zomer zou ik erin wegsmelten, daar heb ik een doorwaaipak voor. En voor in de regen een regenoverall die over beide heenpast (tenzij ik die leren jas echt bol heb staan met meerdere truien).
Eens dat je kleding wilt passen en niet online bestellen. Dat kun je doen als je exacte type weet en een tweede exemplaar wilt.
Oslik blyat! Oslik!
Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Additional information: Ik ben dus in bezit van een auto ( een diesel ) en die wil ik niet voor korte afstanden gebruiken. Daarom kijk ik naar motoren (behalve dat het leuke speelgoed is) is het voor mij ideaal voor de wat korte afstanden. Als de weer het niet toelaat (veel regen) dan laat ik de motor natuurlijk staan. De motor wordt meer een "hebbes" ding. het is meer te vergelijken met weekend rijder die het puur voor hobby/plezier doet.
De korte afstanden zijn tot 5km (werk/school) wat prima te doen is met fiets, alleen wil je vaak niet fietsen in de vroege ochtend naar school of in de late avond naar huis. Ik denk daarom dat leer wel fijner is (zeker dat geklapper op hoge snelheden helemaal niks vind en ook niks met wijde kleren heb
)
Wat ik ook nog ergens op een site zag staan (en nu hierboven), is tweedehands kleding. Dat kan een tijdelijke goedkopere optie zijn, en mocht het dan beschadigd worden (door enkele keren op m'n bek te gaan tijdens lessen), zal het minder aan mijn knauwen dan als ik 500 euro alleen voor een jacket heb gegeven.
Additional information: Ik ben dus in bezit van een auto ( een diesel ) en die wil ik niet voor korte afstanden gebruiken. Daarom kijk ik naar motoren (behalve dat het leuke speelgoed is) is het voor mij ideaal voor de wat korte afstanden. Als de weer het niet toelaat (veel regen) dan laat ik de motor natuurlijk staan. De motor wordt meer een "hebbes" ding. het is meer te vergelijken met weekend rijder die het puur voor hobby/plezier doet.
De korte afstanden zijn tot 5km (werk/school) wat prima te doen is met fiets, alleen wil je vaak niet fietsen in de vroege ochtend naar school of in de late avond naar huis. Ik denk daarom dat leer wel fijner is (zeker dat geklapper op hoge snelheden helemaal niks vind en ook niks met wijde kleren heb
Wat ik ook nog ergens op een site zag staan (en nu hierboven), is tweedehands kleding. Dat kan een tijdelijke goedkopere optie zijn, en mocht het dan beschadigd worden (door enkele keren op m'n bek te gaan tijdens lessen), zal het minder aan mijn knauwen dan als ik 500 euro alleen voor een jacket heb gegeven.
Ik weet niet waar DECOY88 uit op maakt dat je uit omgeving den bosch komt, maar als dat zo is dan heb je in de stad zelf eigenlijk twee wat grotere motorzaken, MotoPort en V.d. Heijden. Beide hebben ze ruime keuze in kleding, maar ik heb van verschillende mensen te horen gekregen dat V.d. Heijden niet zo super is. Nu maakt dat voor kleding wat minder uit dan wanneer je een motor koopt daar, maar het zou kunnen dat de objectiviteit van hun advies niet zo objectief is. Maar dat is maar een gerucht, ik heb daar geen harde bewijzen voor. Zelf heb ik mijn motorpak (textiel pak van TRV) en laarzen (Diadora) via een kennis aangeschaft, de helm (HJC SY-MAX III) bij V.D. Heijden (alleen omdat MotorPort hem niet had op dat moment), en m'n handschoenen (IXS) bij MotoPort. Moet zeggen dat ik de service bij motoport kon waarderen!
volgens jou gallery ben je een manDaffie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:52:
Ik weet niet waar DECOY88 uit op maakt dat je uit omgeving den bosch komt, maar als dat zo is dan heb je in de stad zelf eigenlijk twee wat grotere motorzaken, MotoPort en V.d. Heijden. Beide hebben ze ruime keuze in kleding, maar ik heb van verschillende mensen te horen gekregen dat V.d. Heijden niet zo super is. Nu maakt dat voor kleding wat minder uit dan wanneer je een motor koopt daar, maar het zou kunnen dat de objectiviteit van hun advies niet zo objectief is. Maar dat is maar een gerucht, ik heb daar geen harde bewijzen voor. Zelf heb ik mijn motorpak (textiel pak van TRV) en laarzen (Diadora) via een kennis aangeschaft, de helm (HJC SY-MAX III) bij V.D. Heijden (alleen omdat MotorPort hem niet had op dat moment), en m'n handschoenen (IXS) bij MotoPort. Moet zeggen dat ik de service bij motoport kon waarderen!
Klopt, ik woon in den bosch en heel erg bedankt voor de tip! Als er ook tips zijn m.b.t. rijscholen is dat ook heel erg welkom
VD Heijden in Den Bosch heeft een erg slechte naam. Verder draaien ze (naar verluidt) kilometertellers terug. Helaas niet illegaal, maar ook zeker niet chic. Ik heb begrepen dat het management vervangen is, dus ik weet niet in hoeverre die naam nog terecht is.
Motoport is goed, maar erg duur, zowel qua kleding als qua onderdelen. Onderdelen voor mijn BMW kosten soms het dubbele van wat ik bij bijvoorbeeld Quispel of Mofra betaal.
Voor kleding ga ik altijd naar Motopoint in Middelbeers. Ze verkopen goed spul voor zachte prijzen, en ze zijn nooit te beroerd om korting te geven.
Motoport is goed, maar erg duur, zowel qua kleding als qua onderdelen. Onderdelen voor mijn BMW kosten soms het dubbele van wat ik bij bijvoorbeeld Quispel of Mofra betaal.
Voor kleding ga ik altijd naar Motopoint in Middelbeers. Ze verkopen goed spul voor zachte prijzen, en ze zijn nooit te beroerd om korting te geven.
[ Voor 9% gewijzigd door der_joachim op 28-07-2012 14:46 ]
Entropy isn't what it used to be
Ik zag overigens deze petitie voorbij komen tegen de APK voor motoren.
https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen
Ik heb inmiddels getekend. Ik houd niet zo van symboolpolitiek van bange mensen van middelbare leeftijd.
Ik heb inmiddels getekend. Ik houd niet zo van symboolpolitiek van bange mensen van middelbare leeftijd.
Entropy isn't what it used to be
zijn 100 00 petities. we bereiken pas als we met alle nl motorrijders van den haag naar brussel rijden. en alle andere landen ook met al zijn motorrijders meedoet. maar zon petitie leggen ze weer onderaan de stapel als je er niks omheen doetder_joachim schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:47:
Ik zag overigens deze petitie voorbij komen tegen de APK voor motoren.
Verwijderd
Zojuist ondertekend. Wat een _bullshit_ idee is het weer; dit is gewoon de zoveelste manier om bestuurders nog even wat geld uit hun zak te kloppen. Alsof er nog niet genoeg ontmoedigingsbeleid is voor motorrijders.
Belt iemand anders de Hells Angels?
Belt iemand anders de Hells Angels?
Wat een onzinDECOY88 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:13:
[...]
ben niet bekend in de omgeving van denbosch kwa kleding winkels.
maar houd er rekening mee dat leer voor mooiweer ritjes is. 3 druppels regen en ze lekken door
Vaak bu'j te bang!
bij mijn gaat het dwars door het flex stuk heen. en een hoop zijn geperforeerd. dat zal ook niet veel tegenhouden. er zijn gerust leren allwheater pakken. maar over het algemeen word leer voor mooiweer geproduceerd. dus moet je flink zoeken naar eentje die wat water kan tegenhouden
Leer is over het algemeen ook veiliger, dus niet alleen voor mooi weer
Vaak bu'j te bang!
En mijn XT van 20+ jaar oud was oud genoeg. Je kunt er volgens mij geen jaartal of bedrag op prikken. Soms is het voor joyriding, soms specifiek voor een 'klant'. Alles kan gejat worden. Maar ook ik maak me er geen zorgen om. Vandaar dat ik alleen dat schijfremslot er op heb. Durf maar eens weg te rijden op die zebraDECOY88 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:27:
[...]
bang voor een busje ben ik niet daar is hij te oud voor
[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 28-07-2012 18:04 ]
wat is veiligheid als je ijskoud en verkleumd ben-tom-562 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:57:
Leer is over het algemeen ook veiliger, dus niet alleen voor mooi weer
mijn punt is dat als je ww gaat rijden je beter allweather textiel kan nemen en voor is een blokkie om leer. en het grootste verschil blijft de waterdichtheid van de pakken.
en leer zit strak om je lijf terwijl je met textiel ruimte overhoud voor een trui winterdag.
die zebra is zo weer terug. die herken je uit duizendenmphilipp schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:04:
[...]
En mijn XT van 20+ jaar oud was oud genoeg. Je kunt er volgens mij geen jaartal of bedrag op prikken. Soms is het voor joyriding, soms specifiek voor een 'klant'. Alles kan gejat worden. Maar ook ik maak me er geen zorgen om. Vandaar dat ik alleen dat schijfremslot er op heb. Durf maar eens weg te rijden op die zebra
maar als het in opdracht gedaan word heb je kans dat het de jouwe is. maar over het algemeen is dat minder dan bij motoren in de eerste 3 jaar ofzo?
Aha duidelijk, nooit geweten eigenlijk.wimmel_1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:32:
Als je naar een naked gaat kijken dan ligt 't al weer anders. Doordat je daar met een heel andere bevesiging van je handlebars zit heb je sowieso al een heel andere houding.
Twee (goede) bekenden van me rijden met een Triumph Street Triple R (dus niet de speed, 675cc vs 1050cc) en die zijn beide iets groter dan dat ik ben. Beide zitten er gewoon goed op. En één ervan leest hier waarschijnlijk ook wel mee, nu![]()
Street Triple is ook wel een leuke motor ja...
En toen zette je gisteren je motor even goed in de schuur omdat deze niet zo netjes stond.
Affijn motor staat weer netjes.* pin_point bekijkt de achterkant van z'n motor, kentekenplaat, kentekenplaat? ... Aaand it's gone!
Kom dus tot de ontdekking dat ik m'n kentekenplaat verloren ben / gestolen is, aangifte ligt al bij de mensen in het blauw, volgende week maar eens even een nieuwe kentekenplaat regelen... Bah komt er een "1tje" boven te staan
Affijn motor staat weer netjes.* pin_point bekijkt de achterkant van z'n motor, kentekenplaat, kentekenplaat? ... Aaand it's gone!
Kom dus tot de ontdekking dat ik m'n kentekenplaat verloren ben / gestolen is, aangifte ligt al bij de mensen in het blauw, volgende week maar eens even een nieuwe kentekenplaat regelen... Bah komt er een "1tje" boven te staan
volgende even met wat popnagels vastzetten. die plastic rekjes flikkeren ze uit na een tijdje
Iemand ervaring met http://www.motorkledingdumpdag.nl/site/ (in beek & donk) ? Ik wilde er morgen langsgaan voor wat kleding.
[ Voor 7% gewijzigd door marshallq op 28-07-2012 19:22 ]
Leren motorkleding is niet altijd in de vorm van een strak leren pak. Er zijn ook lossere varianten.DECOY88 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:05:
[...]
en leer zit strak om je lijf terwijl je met textiel ruimte overhoud voor een trui winterdag.
Of leer echt beter is weet ik niet. Het hangt er vanaf hoe dik het is en wat voor soort leer. En er zijn zat textielen pakken met hele stevige beschermlagen. Uiteraard ga ik het niet uitproberen, maar ik denk dat die nét zo goed zijn als een leren pak. Het gaat uiteindelijk allemaal om de eigenschappen van het materiaal. De ene ventileert beter, en de ander is slijtvaster of gaat langer mee. En ze hebben allemaal voor- en nadelen. Er is ook geen enkel pak goed voor 4 seizoenen. Maar een strak pak ventileert slechter als een pak dat een beetje los zit. En ke kunt inderdaad onder een strak pak niet zo makkelijk iets aantrekken voor extra warmte.
Daarom ben ik zo blij met mijn BMW Atlantis pak. Zit lekker los zodat ik makkelijk mijn windstopper fleecejack eronder aan kan in de winter. En het is losjes genoeg om door te ventileren als ik mijn hand in de wind hou. Ik zou nooit zo'n strak pak willen; je stikt de moord in zo'n ding.
5km is ook voor een motor erg kort, de mijne komt pas tegen 20km ofzo op temperatuur. Zou je niet beter kunnen kijken voor een scooter daarvoor? Motor is alsnog leuk, maar dan moet je dat ding wel op temperatuur laten komen. Net zoals bij auto's zijn de 'boodschappenritjes' vaak het meest schadelijkFireBladeX schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:38:
Alvast bedankt voor de snelle reacties.
De korte afstanden zijn tot 5km (werk/school) wat prima te doen is met fiets, alleen wil je vaak niet fietsen in de vroege ochtend naar school of in de late avond naar huis.
Textiel hoeft absoluut niet "wijd" te zijn. Mijn textielen doorwaaipak is strakker dan m'n lompe leren jas. Geklapper moet je inderdaad niet hebben, maar dat heb je met goed passend textiel allerminst.Ik denk daarom dat leer wel fijner is (zeker dat geklapper op hoge snelheden helemaal niks vind en ook niks met wijde kleren heb)
Tijdens lessen vallen de meesten niet om en als je al omvalt doe je dat op lage snelheid. Valt alleszins mee dus. 2e hands kleding is trouwens makkelijker dan andere dingen. Als het nog heel is, is het nog heel. Mocht je evt aan protectoren oid twijfelen, dan kun je ze voor een paar EUR vervangen. Als je budget erg beperkt is kom je 2e hands een stuk verder dan nieuw echt budgetmeuk. Maar goed, voor hetzelfde geld koop je een uitgeleefd ondergekotste ransding. Zorg er dus iig voor dat je er niet teveel aan uitgeeftWat ik ook nog ergens op een site zag staan (en nu hierboven), is tweedehands kleding. Dat kan een tijdelijke goedkopere optie zijn, en mocht het dan beschadigd worden (door enkele keren op m'n bek te gaan tijdens lessen), zal het minder aan mijn knauwen dan als ik 500 euro alleen voor een jacket heb gegeven.
Nieuw heb je trouwens voor veel minder al goed spul. Wat exact "goed" is hangt af van je eisen, met 5km zou ik vooral kijken naar dingen die ook de rest van de dag prima zitten (anders ben je langer bezig met om te kleden dan met rijden
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()