Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 383 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.093 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Tijdens het tanken werd mijn tank merkbaar kouder, dat voelde ook wel even lekker op de benen _O-

Ik vond het gister wel lekker rijden! Niet teveel stilstaan dan is het wel goed te doen, dus even binnendoor weggetjes gepakt ipv de provinciale weg. Vanmiddag maar weer even doen *D

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 25-07-2012 09:57 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:27:
[...]

+1

Voor het minder psychologische: thermisch ondergoed doet wonderen met afvoeren van zweet enzo. Louis Coolmax FTW.
+2
Tegenwoordig rij ik niet meer zonder thermobroek, shirt wil ik nog wel eens achterwege laten. Helaas heb ik maar 1 setje, op vakantie heb ik de broek maar 3x met de hand gewassen, hij meurde behoorlijk toen ik thuis was :+

Vaak bu'j te bang!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Tankiej schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:57:
Ik vond het gister wel lekker rijden! Niet teveel stilstaan dan is het wel goed te doen, dus even binnendoor weggetjes gepakt ipv de provinciale weg. Vanmiddag maar weer even doen *D
Was gisteren echt heerlijk om met een vrij grote omweg binnendoor naar huis te rijden.

Wat betreft te warm/koud - dat zou me worst wezen. True, ik smelt wanneer het tegen de 25 graden aan loopt en true, m'n pak is meer een zwembad dan een pak met dit weer maar komop, ik wil niet bankhangen/muffe auto zitten/tuinieren/verbouwen/vervelen/niks doen, Ik wil motor rijden!
Boboga schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:18:
[...]

* Boboga checks in, West-Friesland :)
Haha, geniaal, nog een west-fries.

[ Voor 19% gewijzigd door GenjiBlade op 25-07-2012 10:18 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
reed laatst met een zijknat t shirt reed ook wel lekker voor 2 uurtjes. toen was hij weer bijna droog. en verder bijna altijd termo ondergoed aan _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, volgende week zitten we 10 graden koeler en weer met regen, dus hooguit tijdelijk ongemak.

* dion_b rijdt volgende week retourtje Dortmund (incl bezoekje aan Louis op zaterdag), zal ws goed meevallen met hitte ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eigenlijk zijn 't ook gewoon "ondingen" die motoren. 't Is óf te nat, óf te glad, óf te warm, óf te koud _O-

* Will_M rijdt maar lekker met de auto naar z'n werk op en neer (220Km/dag) en geniet van de climatcontrol, radio én een bakkie koffie :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

* DinX geniet van het rijden, in eender welk weer :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
wimmel_1 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:35:
Eigenlijk zijn 't ook gewoon "ondingen" die motoren. 't Is óf te nat, óf te glad, óf te warm, óf te koud _O-

* Peekster rijdt maar lekker met de auto naar z'n werk op en neer (220Km/dag) en geniet van de climatcontrol, radio én een bakkie koffie :P
Nu je 220km/dag zegt. Wat is de actieradius van jullie fietsen?
Mijne ( Honda VFR 1999 800cc ) = 21 liter = 300 km

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik woon-werk met de motor ga doen dan sta ik dagelijks aan pomp. Met ~200 Km gaat 't lampje branden van de reserve en dan kan ik nog een 50 Km rijden.

Sowieso rijdt ik dan praktisch alleen maar snelweg (van huis naar de A2 is ~4Km, en van de A2 naar m'n werk is ~1Km). Bandjes rijd ik een week vierkant en gaan hooguit een maandje mee, dan :o

R6 2012 overigens, met 17,5L tank.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-07-2012 10:41 ]

• Phydomir
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Peekster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:37:
[...]

Thundercat. 18L = 320KM bij normaal rijden. Ga ik een rondje echt sportief dijkjes rijden (alles in zijn 2) dan is het na een KM of 270 wel over.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DinX

DinX

Motormuis

Een 17-18l tot hij begint te knipperen. Dan is er normaal nog bijna 4l over. Begint tussen de 280 en 300km te knipperen. Dat is wel bij woon-werk (140-150 km/u snelweg).

Bij gewoon toeren gaat hij over de 300 op die 17l

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Even tussendoor, waarom staan er in de openingspost zo weinig mensen bij 'Wie rijden er mee?', terwijl er toch best wel veel mensen hier over van alles posten!

Lijkt me leuk om die lijst actueel te houden :)

En, @Peekster: Geen idee, nog niet op m'n fiets gereden. Ja, m'n niet motor-fiets, die's goedkoop! Rijdt 0:tot-ik-niet-meer-kan

https://freight.associates

• Tankiej
SV650S (2001), kan 16 liter in en lampje begint volgens mij te knipperen bij 13 - 13,5 liter. Dan zit ik op 250-270 km bij normaal rijden. Ik heb wel 1:20 gehaald, theoretisch gezien moet ik dus 300km+ kunnen halen op een volle tank.
Maar ik zoek altijd een tankstation op als ik rond de 200-220km zit :)
Daffie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:52:
Even tussendoor, waarom staan er in de openingspost zo weinig mensen bij 'Wie rijden er mee?', terwijl er toch best wel veel mensen hier over van alles posten!

En, @Peekster: Geen idee, nog niet op m'n fiets gereden. Ja, m'n niet motor-fiets, die's goedkoop! Rijdt 0:tot-ik-niet-meer-kan
Je staat er zelf niet eens in? :+

Je hebt nu een motor, nu kan je er in! :P

[ Voor 50% gewijzigd door Tankiej op 25-07-2012 10:54 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
Ik heb mijn 2001 VFR800 nu twee keer getankt en dat was beide keren bij ongeveer 270KM met nog 4 liter in de tank (tank is 21 liter). Maar deze keer rijd ik wat vlotter en volgens mij loopt hij nu zuiniger :p

It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Daffie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:52:

Er stonden een hele hoop oude gebruikers in die hier niet meer posten en foto's die niet meer werkten. Chakotay heeft dit opgeruimd. Foto aan Chakotay bezorgen :)

• Peekster
Oguz286 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:57:
It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon ;)
Zeer zeker waar. Wilde alleen eens peilen. Kennelijk rijd je 3de generatie VFR zuiniger dan mijn 2de generatie. 8)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, ik heb de boel een paar weken geleden opgeruimd aangezien 75% van de foto's dood waren e.d., met het verzoek om een nieuwe foto te pben/mailen/etc als iemand er weer in wil. Daar hebben echter maar een paar mensen op gereageerd... Dus opnieuw, als je in de OP wil, gooi even een fototje e.d. :)

Over de actieradius: mijn RSV Mille heeft een tank van 17 liter, bij tanken gaat er meestal 15 in. Bij woonwerkverkeer gaat het lampje branden ronde de 185 kilometer, ik kan als ik hem echt helemaal leeg rij dan nog een kilometer of 50 rijden. De GSX-R600 was wat zuiniger, maar aangezien die al ruim een jaar stilstaat heb ik daar de exacte cijfers niet van in mijn hoofd zitten.

Over 2 weken gaat de RSV het circuit op, ben benieuwd wat dan het verbruik is... 5 sessies op 1 tank zoals vroeger met de GSX-F gaat iig niet lukken denk ik :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
Als ik ooit een betere foto van mezelf + motor krijg dat mn huidige "KIJK KIJK KIJK KIJK EEN MOTOR IN MN VOORTUIN" dan zal ik het overwegen er eentje naar Chakotay te knallen. :)

Actie radius; 1988 Kawa GPz550, 18L Tank; Woon-werk met 4km snelweg (140/150) en de rest polder/provinciaal ongeveer 280 - 300 km. Bij normaal toeren heb ik een keer op 340km getankt, maar mn rode lampje knipperde al behoorlijk een tijde... Ietwat sportief dijkjes rijden kwam ik op ongeveer 270km.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Yamaha FZ6N S2
De tankinhoud bedraagt 19,4 liter. Hij rijdt ongeveer 1 op 18 (ik ben altijd geneigd om wat meer gas te geven dan noodzakelijk). De brandstofmeter begint echter al te knipperen wanneer ik nog 6,5 liter overheb. Dus meestal sta ik met ongeveer 235 a 250 km op de teller bij de pomp.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

newbreed schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:41:
De oplossing voor al uw problemen: Harder rijden
Ik rijd standaard +10-20KM (wat nog steeds niet snel genoeg is voor voldoende rijwind.) Degenen die telkens voor me rijden helaas niet. Daarbij heb ik geen idee of de trajectcontrole op de A10 West is aangepast naar 100KM/u of gewoon uit staat sinds de wijziging in de limiet.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Kawa ZX-7R
Tankinhoud; geen idee :P
Actieradius: bij 200km ga ik maar eens kijken of ik niet een pomp tegenkom. Heb geen reserve-lampje oid dus merk het vanzelf. Dan moet ik het kraantje even verdraaien; kan op zich gewoon tijdens het rijden :+

Yamaha MT-09

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ik doe regelmatig 275km op een tank, dat is 5x naar huis/werk. Maar aangezien ik liever thuis tank, goedkoper, rijd ik vaak 4x55km = 220-240km. En dan moet er een liter of 13 in.

Dit weer is nog prima te doen. Laarsjes wel redelijk warm, broek ook. Beetje jammer van de broek, regen houdt het niet tegen, niet meer in ieder geval, maar wind komt er ook niet doorheen. Zat er gisteren nog aan te denken om snel een doorwaai-broek te kopen, maar aangezien volgende week weer kut is...

• Oguz286
Peekster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:00:
[...]
Zeer zeker waar. Wilde alleen eens peilen. Kennelijk rijd je 3de generatie VFR zuiniger dan mijn 2de generatie. 8)
Ja dat klopt, mijn VFR heeft zover ik weet een verbeterde injectie, vandaar dat ik deze wilde en niet een iets oudere :) Btw, je rijdt toch niet je hele tank leeg? 300KM / 21L ~= 14.3KM/L

Ik kom nu twee keer uit op ongeveer 15.5KM/L maar dat komt omdat het steeds woon/werkverkeer van 8.5KM is :P Deze keer heb ik wat langere routes genomen (naar Duitsland om naar Enschede te gaan :D) en lijkt een stuk zuiniger... maar dat is niet het belangrijkste ;) Belangrijkste is dat ik steeds relaxter rij op Midori en dat is best leuk _/-\o_

Verwijderd

Heb hier een Honda Silverwing GL500D staan zónder brandstoflampje. Mag je af en toe even koekeloeren in de tank of de motor schudden. Hoor je geklots, dan kan je nog rijden. Hoor je geen geklots en sta je op dat moment niet toevallig bij een tankstation, dan mag je lopen. :+

• Peekster
Meh ik rij em niet helemaal leeg maar als ie op reserve gaat kan ik nog ongeveer 50km doen. Dan kom ik ommenabij de 300km op een tank. Laat het dan 19 liter zijn die ik er bij moet gooien.
300 / 19 = 15,7km/l

Hmmm komen we toch nog ongeveer gelijk uit. Praat hier dan wel over een rijstijl a la rustig toeren over dijkjes en N-wegen. Als ik hard ga optrekken of boven de 120 ga knallen ( in DE uiteraard O-) ) loopt het hard terug.

Had de ijzeren ros even naar DE gereden om te kijken hoe hard ie ging. Begrensd op 250 en dan zie je in 5 minuten je benzine meter wel hard zakken hoor.

• Oguz286
Ik heb net uitgerekend dat hij tot nu 17.2KM/L heeft verbruikt sinds de laatste tankbeurt, dus lange ritten zorgen wel degelijk voor minder verbruik.

Ja zo'n V4 zuipt als een malle als je hem op z'n staart trapt. Dat merkte ik toen ik een keer ging rijden met een vriend en dat wij de laatste paar KM best wel doortrapten. Toen stond ik ook te kijken: "Ja maar ik had net nog 3 blokjes en nu knippert hij al :X ". Maar ik ga ook weer niet als een oud wijf rijden om zo een liter benzine te besparen.

• Peekster
Again: I second that.
Blokjes... _/-\o_
Vuistregel bij is Blokje = 50km

• Oguz286
Dan rij jij nooit korte ritten :p 90% van mijn ritten zijn Hengelo-Enschede dus bij mij is 1 blokje ongeveer 30-40KM...

Maar dat geluid wanneer je flink gasgeeft :9~ _/-\o_

• Peekster
Neuh ik rij puur voor hobby. Vaak 200-300 km op een zaterdag of zondag.

En ja lekker onder in de versnelling die leeuw uit je uitlaat ten gehore brengen. Heb nog de standaard uitlaat. Wil er wel een sportuitlaatje op zetten. Niet een high mount. vind zo laag als bij het origineel wel mooi. Heb gehoord wat er uit een Laser Duo Tech komt. Kippenvel.

• Richard
  • Laatst online: 16:47

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:35:
Heb hier een Honda Silverwing GL500D staan zónder brandstoflampje. Mag je af en toe even koekeloeren in de tank of de motor schudden. Hoor je geklots, dan kan je nog rijden. Hoor je geen geklots en sta je op dat moment niet toevallig bij een tankstation, dan mag je lopen. :+
Zo blijft mijn dochtertje van 3 roepen (bij het uitrijden van de schuur) dat er water in de motor zit. (Ze moest eens weten).

Stel, je wilt (moederziel) alleen, en zo goedkoop mogelijk met een motorfiets naar een "doel" rijden, gewoon "om te rijden" zegmaar. In mijn geval is dat de Eiffeltoren. Waar allemaal rekening mee te houden? in mijn geval 390-400KM binnendoor.

Hotels ben ik zelf wel handig genoeg in. Ben verder ook handig in communicatie, dus vervangende onderdelen onderweg regelen of wat sleutelen geen probleem (ketting gebroken of andere kleine shizzle).

Is een "proefrit" "dichter bij de deur" een aanrader, bijvoorbeeld naar een duitse Louis vestiging, bijvoorbeeld Aken.

Zat zelf te denken aan:
Dag 1: 200KM rijden
hotel halverwege
Dag 2: 200KM rijden
hotel parijs
Dag 3: 200KM retour rijden
hotel halverwege
Dag 4: 200KM retour.

Heb hier geen enkele ervaring mee.

20*350ZO45°

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Is 200km op een dag niet wat weinig? Wat ga je de rest van die 1e en 4e dag doen?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:34
Als je nog te voet de toerist wil uithangen is 200km per dag netjes, hou je nog tijd over voor wat anders.

• Richard
  • Laatst online: 16:47

Richard

Kuru Kuru Kururin

Chakotay schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:04:
Is 200km op een dag niet wat weinig? Wat ga je de rest van die 1e en 4e dag doen?
Ja, misschien heb je wel gelijk, in je uppie ga je niet even gezellig terras hangen :) Maar 400KM "binnendoor" over 80KM wegen lijkt me ook weer net iets teveel. Concentratie in het verkeer te Parijs lijkt me wel noodzakelijk. Oh ja, Oui & Non zijn mijn 2 Franse woorden die ik ken, en alles wat afgeleid is als Trottoir en Premier enzo :)

20*350ZO45°

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

charrel

Cortisol4life..

ik hou altijd met een groep maximaal 350km aan, in je eentje red ik, en veel vrienden van me ook, eigenlijk redelijk eenvoudig 400km als dagafstand. Als je bv. rond 09:00 vertrekt kan je inc. koffie al 12:30 lang en breed klaar zijn.
En dat is dan voornamelijk in bv. Noorwegen/ alpen gebieden waar je gemiddelde nog een stukje lager ligt dan 80km/u binnen door wegen.

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 25-07-2012 12:17 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik rij te weinig dit jaar :(

1 x toertocht van 200 km

daarna 1 bruiloft waarna mijn koppelingsplaten overleden zijn :(

Deze heb ik vervangen 2 weken geleden maar ivm drukte op het werk en privé nog geen tijd gehad om te touren :(

Proberen eind augustus eens een paar km's te maken :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

500 km binnendoor met een groepje gaat ook :P inclusief rookpauzes, kaartkijkpauzes en een aantal kleine bergpassen. True, we zaten wel van 8:30 tot 23:00 op de motor, en ik was aardig kapot, maar het was wel vet :P

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
1100km op 1 dag kan ook, 13 uur in het zadel gezeten. Viel me nog best mee trouwens, ik was de dag erna niet echt gesloopt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tankiej
Afgelopen weekend in Luxemburg/België ca. 250-300 km per dag gereden. Dat was dan alleen binnendoor. Van 10.00 tot 17.00 ongeveer met een stop voor lunch pauze en tanken wanneer nodig. Ook hier en daar gestopt om even benen te strekken en wat te drinken.
Gemiddelde snelheid ligt ook niet erg hoog op de heuvelachtige weggetjes met scherpe bochten daar in de bossen :+

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:41:
1100km op 1 dag kan ook, 13 uur in het zadel gezeten. Viel me nog best mee trouwens, ik was de dag erna niet echt gesloopt.
deed er 14 uur over maar is best te doen als je een beetje getraind bent. en in je eentje rijd.

in Luxemburg had ik het om 16:00 meestal wel gehad _O-

• dion_b
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

BMW K75RT, 21l tank, radius rond de 330km (nog nooit echt leeggereden, maar met 330km zat er meer damp dan iets anders in die tank). Gelijk een van m'n grootste frustraties, meermaals op een dag moeten tanken...

Oslik blyat! Oslik!

• Peekster
Misschien toch maar ombouwen tot een dieselblok? Meer actieradius en nog MOAHR koppel :Y)

• DECOY88
(overleden)
Peekster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:22:
Misschien toch maar ombouwen tot een dieselblok? Meer actieradius en nog MOAHR koppel :Y)
rally tank erop. kan een AT tot 76L ombouwen _O- 56voor en 2x 10 achter _O-

• Peekster
Haha zou wel vet zijn.
Hij: "Wat zit er voor een rare dop op je bagagekoffer?"
Jij: *trekt dop open*
Hij: "Ooooooh!"

• DECOY88
(overleden)
dan komt er nog 2x 40 en 42 L bij _O- nog 3 20L jerrycans achterop. en je kan er een sticker van shell opplakken en tankstations bevoorraden _O-

• Oguz286
Een rijdende benzinepomp :p

• DinX

DinX

Motormuis

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
http://mc-rimo.schulte.st/

3000km in 24 uur met een BMW K1200S.

• DECOY88
(overleden)
beetje 250+ knallen om je tanktijd goed te maken _O-

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
[...]

Honda VFR800 uit 2000 = 21 liter = 400+ km

00-01 model is echt een stuk zuiniger O+

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

19L, 300-350KM moet haalbaar zijn maar ik tank nooit helemaal vol en rij het ook niet helemaal leeg :) Meestal doe ik er een 15L in en dan opnieuw tanken na een ~275KM.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Peekster
Maegrim schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Honda VFR800 uit 2000 = 21 liter = 400+ km

00-01 model is echt een stuk zuiniger O+
00-01 model = 1998-2001 model.
We hebben dezelfde. Ik doe iets fout. Of ik moet nog zuiniger rijden. Misschien een keertje kleppen stellen of kan dat het niet zijn?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

'98 - '99 model lust een slok meer dan de '00 - '01 modellen. Heb beide gehad (nu nog steeds een '01).

Normaal gebruik ongeveer 250 km op een tank en dan gaat er zo'n 18l bij. Een keer gehad dat ik tot 420 km kon komen, maar dat was allemaal snelweg met constant 120 km/u.

Volvo Classic Club Belgium

• DinX

DinX

Motormuis

Met de FJR ook eens keer de 400 gehaald, inclusief 2l jerrycan en de inhoud van m'n benzinevuurtje :X :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Suzuki GSX400X, tankinhoud 18 liter, ging meestal bij 275 km tanken, en dan zat er nog 8 liter in (de andere 2 gozers die mee waren op vakantie liepen toen vaak al bijna droog :P), de XJ550 die mee was, was net zo zuinig, alleen z'n tankinhoud was kleiner

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
275km op 10 liter? Netjes :)

• Daffie
Vraagje, zodra ik mijn A heb wil ik lekker op de motor gaan puffen. Doh. Maar ik wil het liefst voordat ik hem echt in gebruik ga nemen (hoewel Mike2K er al een ritje van ~140KM mee heeft gedaan) een keer laten checken. Ik ben zelf op dit moment totaaaal niet thuis in de materie/onderhoud van een motor (mja, echt een héél klein beetje), en ben ook van plan om dit gaandeweg mezelf bij te (laten :P) brengen. Maar op korte termijn nog niet.

Ik wil dus eigenlijk m'n fiets laten checken op de meest essentiële dingen. Geen idee wat dat precies bij een motor is, maar ik kan me zo voorstellen dat dat inhoud dat de vloeistoffen gechecked en zo nodig bijgevuld moeten worden, de filters, wellicht de ketting checken en/of spannen, dat soort zaken.

Er van uit gaande dat er niks geks aan de hand is en dat alleen wat vloeistofjes bijgevuld moeten worden (ik zag volgens mij dat het oliepeil van m'n fiets op 25% is (tussen min en max streepje)), met wat voor kosten moet ik dan rekening houden als ik hem naar een motorboer breng, zoals motoport bijvoorbeeld (of kent iemand een andere goeie in omgeving Boxtel, ofwel Eindhoven, Den Bosch of Tilburg)?

• newbreed
Daffie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:
Vraagje, zodra ik mijn A heb wil ik lekker op de motor gaan puffen. Doh. Maar ik wil het liefst voordat ik hem echt in gebruik ga nemen (hoewel Mike2K er al een ritje van ~140KM mee heeft gedaan) een keer laten checken. Ik ben zelf op dit moment totaaaal niet thuis in de materie/onderhoud van een motor (mja, echt een héél klein beetje), en ben ook van plan om dit gaandeweg mezelf bij te (laten :P) brengen. Maar op korte termijn nog niet.

Ik wil dus eigenlijk m'n fiets laten checken op de meest essentiële dingen. Geen idee wat dat precies bij een motor is, maar ik kan me zo voorstellen dat dat inhoud dat de vloeistoffen gechecked en zo nodig bijgevuld moeten worden, de filters, wellicht de ketting checken en/of spannen, dat soort zaken.

Er van uit gaande dat er niks geks aan de hand is en dat alleen wat vloeistofjes bijgevuld moeten worden (ik zag volgens mij dat het oliepeil van m'n fiets op 25% is (tussen min en max streepje)), met wat voor kosten moet ik dan rekening houden als ik hem naar een motorboer breng, zoals motoport bijvoorbeeld (of kent iemand een andere goeie in omgeving Boxtel, ofwel Eindhoven, Den Bosch of Tilburg)?
Gewoon de handleiding pakken en lekker zelf doen. Ketting stellen is kinderlijk eenvoudig en het zelfde geldt voor vloeistoffen vervangen/bijvullen.
Maar hij heeft (als ik de advertentie moet geloven) toch zeer recent nog onderhoud gezien?

Met betrekking tot het "lage" oliepeil. Je houdt je fiets toch wel rechtop heh?, als je het peil van vloeistoffen checkt.

[ Voor 3% gewijzigd door newbreed op 25-07-2012 16:57 ]

Verwijderd

Daffie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:
(of kent iemand een andere goeie in omgeving Boxtel, ofwel Eindhoven, Den Bosch of Tilburg)?
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de volgende motorzaken (ik kom zelf uit Tilburg en mijn vriendin woont in Boxtel):

Huybers motoren in Schijndel: http://www.huybersmotoren.nl/

McRijen in Rijen: http://www.mcrijen.nl/

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:13
v-strom 650, tank van 22 liter.
Sta eigenlijk altijd na een liter of 17/18 bij de pomp en heb er dan 350 - 380km op zitten. :)

• Daffie
@newbreed: Handleiding heb ik er al bij gepakt (wel eerst even moeten downloaden want die zat er niet bij), het ziet er inderdaad wel goed te doen uit maar toch kijk ik liever de eerste keer effe hoe het moet. Dan weet ik voor de volgende keren het tenminste zeker :)
@Stacheldraht: Thanks voor de linkjes! Ik ga misschien tegen die tijd eens kijken bij Huybers, da's vanaf Boxtel niks! Plus een leuk weggetje :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Daffie: Persoonlijk vind ik Huybers in Schijndel echt een fijne zaak (zoniet de fijnste zaak hier in de gehele regio)., kom er dan ook al jaren net zoals véél meer mensen die er ooit zelfs ruim 100 kilometer of meer voor moeten rijden ;)

Een van de weinige zaken waar ze ook écht gewoon tijd voor je nemen, zelfs zonder afspraak als die tijd er is, en waar je ook gewoon een stukje advies krijgt zónder dat 't je meteen de hoofdprijs kost.

Onderhoud aan m'n fiets laat ik ook altijd daar doen maar da's vanwege de fabrieksgarantie, niet omdat ik 't zelf niet kan. Lever m'n R6'jes daar dan ook altijd af als "naked" (snelle "fazer" is't dan) als er wat aan moet gebeuren :P

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 25-07-2012 19:07 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:27:
[...]
Voor het minder psychologische: thermisch ondergoed doet wonderen met afvoeren van zweet enzo. Louis Coolmax FTW.
Inderdaad. Die lange coolmax onderbroek onder je lederhose is erg comfortabel. Een coolmax shirt (kan ook een loopshirt zijn bv) is ook heerlijk. Niet meer van die zweetplekken.

Op deze warme dagen rij ik ook graag rond met mijn crosshelm die ik nog van mijn 'Dakar uitrusting' over heb. Is ook lekker luchtig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
DinX schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:27:
Met de FJR ook eens keer de 400 gehaald, inclusief 2l jerrycan en de inhoud van m'n benzinevuurtje :X :+
Afbeeldingslocatie: http://heesakkers.info/showandtell/benzinerecord_web.jpg

alt = 469.3 km op de tank waarvan 65.5 km met de billen samengeknepen op reserve.
Zo'n ding heeft stiekem best veel reserve. En ik reed in die dagen 100km per dag woon-werk over uitsluitend N-wegen

[ Voor 9% gewijzigd door FiscBiker op 25-07-2012 19:46 ]

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
wie weet een goede motorzaak in omgeving zutphen voor een Kawasaki?

• DinX

DinX

Motormuis

FiscBiker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:44:
[...]

[afbeelding]

alt = 469.3 km op de tank waarvan 65.5 km met de billen samengeknepen op reserve.
Zo'n ding heeft stiekem best veel reserve. En ik reed in die dagen 100km per dag woon-werk over uitsluitend N-wegen
Mja, bij mij was het toen tegen 160-180 per uur over de Autobahn. Niet geweldig voor je verbruik met volledige bepakking :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b054e1e50930361a21b911689dd588cd/thumb.jpg

Koffers en zut is nefast voor je verbruik :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 25-07-2012 21:54 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog een warmweertip: de BMW Airflow handschoenen zijn heerlijk. Waaien heel fijn door en hebben toch enige bescherming. Misschien niet zo lekker (beschermend) voor de high-speed etappes, maar goed...dat moet je ruim zien.

Die van mij hebben ook al aardig wat abuse overleefd: de Marokko reis op de BMW en op weg naar Dakar raakte ik mijn Klim crosshandschoen kwijt (nou ja...gestolen door een Marokkaans jochie) dus moest ik mijn reserve aanspreken. Geluk bij een ongeluk dat ik die ook bij me had (ik ben nu eenmaal maniakaal met backup... ;) ) Dus die hebben ook nog wat desert actie gezien. Doen het nog steeds goed, geen scheuren of wat dan ook.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Oguz286
En zojuist na Duitsland onveilig te hebben gemaakt heb ik weer eens getankt:

310KM / 17,6L ~= 17,6KM/L

Niet al te verkeerd voor een Viffert geloof ik (waren woon-werk en lange-afstands ritten).
En ik zweet als een vrouw van losse zeden in de kerk :D

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Na een akkefietje met een spijker oid om en nabij Bitburg... op zaterdagmiddag... terwijl alle bandentoko's om 12u dicht gaan... nu de "thuiskomer" (BT-012 uit 2003...) vervangen voor een S20.

Nog niet echt m'n favoriete routes meegereden, maar de 3mm schaamrand die over is gebleven stemt me al wel gelukkig :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

Lollige motormuis :p

[YouTube: http://youtu.be/eqAWPRhURLY]

[ Voor 76% gewijzigd door DinX op 25-07-2012 22:25 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hmm...ben zojuist eens aan het zoeken geweest wat mijn apparaat zou moeten verbruiken en dat zou ongeveer 1op 20 moeten zijn...

Nou weet ik niet of het aan mij ligt maar volgens mij kom ik niet veel verder dan de helft :S
Wat is nou een goeie manier om het verbruik te meten...?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:39:
Hmm...ben zojuist eens aan het zoeken geweest wat mijn apparaat zou moeten verbruiken en dat zou ongeveer 1op 20 moeten zijn...

Nou weet ik niet of het aan mij ligt maar volgens mij kom ik niet veel verder dan de helft :S
Wat is nou een goeie manier om het verbruik te meten...?
Doe je tank vol, ga rijden tot hij leeg is, kijk wat er op de dagteller staat en kijk hoeveel liter er daar ingaat. Reken dat om tot iets nuttigs, en je hebt het verbruik :)

Als het inderdaad veel hoger is dan normaal kan de boel laten schoonmaken / afstellen veel schelen.

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:41:
[...]

Doe je tank vol, ga rijden tot hij leeg is, kijk wat er op de dagteller staat en kijk hoeveel liter er daar ingaat. Reken dat om tot iets nuttigs, en je hebt het verbruik :)
Dat snap ik ;) maar ik dacht misschien is er iets van een fancy metertje... ;)

• DECOY88
(overleden)
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:45:
[...]

flowmeter voor tussen je benzineslang :9~ maar alleen voor scheepsleidingen gevonden }:| dan kan je eens leren zuinig rijden :Y

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:45:
[...]

Ja en nee... de meeste wat modernere auto's en motoren hebben in de boordcomputer een verbruiksmeter die het actuele/gemiddelde verbruik aangeeft. Aangezien dat berekend wordt aan de hand van de hoeveelheid ingespoten brandstof wat een schatting is van de tijd dat de injector openstaat geeft dat slechts een indicatie (+/- 10 tot soms 20%).
Beste en meest nauwkeurige methode is om van een aantal ritten bij te houden met bovengenoemde methoden en daar een gemiddelde van te nemen.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, klaar om te vertrekken :+

Afbeeldingslocatie: http://static3.hln.be/static/photo/2012/16/2/2/20120725122240/album_large_5018657.jpg

• Mike2k

Mike2k

Kwam dit tegen : http://www.veypor.com/

Lijkt me best een cool apparaat....iemand ervaring mee?

• DECOY88
(overleden)
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:54:
Kwam dit tegen : http://www.veypor.com/

Lijkt me best een cool apparaat....iemand ervaring mee?
:N

heb er een trailtech vapor op :Y met dash voor 4 signaal lampjes. die ik vervangen heb voor leds. waren niet scherp genoeg :')

Afbeeldingslocatie: http://www.trailtech.net/media/computers/vapor/vapor-standard-stealth.jpg

• Mike2k

Mike2k

DECOY88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:01:
[...]

heb er een trailtech vapor op :Y met dash voor 4 signaal lampjes. die ik vervangen heb voor leds. waren niet scherp genoeg :')

[afbeelding]
Die is helemaal dik...
Vooral deze uitvoering:
Afbeeldingslocatie: http://www.trailtech.net/media/protectors_dashboards/indicator_light_dashboards/Stealth_PDA_w550.jpg

• DECOY88
(overleden)
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:03:
[...]

Die is helemaal dik...
Vooral deze uitvoering:
[afbeelding]
zit erop :Y
even alle lampjes met me nieuwe ledjes in de brand *O* zaten 1,2 watt gloeilampjes in :') zitten nu 80mA 10mm powerleds onder :Y blauw 3lm rood 6lm en groen 9lm :Y

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1040882.jpg

en die dopjes filteren de kleur dusdanig dat als je de rode achter het groene dopje houd er 0.0% doorkomt _O-

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2012 09:08 ]

• Mike2k

Mike2k

Nog een best flinke unit of niet ?
Vraag me af of zoiets mooi zou staan ipv dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukigsxr.org/wp-content/uploads/2012/02/Suzuki-GSXR-750-1996-9.jpg

• DECOY88
(overleden)
hij is 14x6cm de zumo erboven is 13,5x8,5

• Tankiej
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:08:
Nog een best flinke unit of niet ?
Vraag me af of zoiets mooi zou staan ipv dit:
[afbeelding]
Ik vind dit mooier dan zo'n klein digitaal dingetje. Gewoon een analoge toerenteller centraal :9

• newbreed
Analoge toerenteller + Snelheidsmeter digitaal. Dat is naar mijn mening de beste combi.
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/2106/76420231.jpg

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:23:
Analoge toerenteller + Snelheidsmeter digitaal. Dat is naar mijn mening de beste combi.
[afbeelding]
koso heeft er een aantal _/-\o_ kosten alleen €250+

Afbeeldingslocatie: http://www.kosoeurope.com/images/articles/rx1n-gp-style-schwarzblau-beleuchtet-rx1n-gp-style-schwarzblau-beleuchtet-koba011b01-01_5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2012 09:28 ]

• Mike2k

Mike2k

DECOY88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:25:
[...]

koso heeft er een aantal _/-\o_ kosten alleen €250+

[afbeelding]
deze is inderdaad erg dik!
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-speedos.co.uk/ekmps/shops/vmaxbitz/images/rx1n-multifunction-white-dial-blue-backlight-131-p.jpg

@DECOY88 hehehe great minds ;)

Hmm...omgerekend toch even 270 euro...nog maar even sparen...

[ Voor 7% gewijzigd door Mike2k op 26-07-2012 09:33 ]

• Bergie
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Kan je zoiets op alle (moderne) fietsen zo aansluiten eigenlijk? Of is er per merk/model weer een aparte variant met zijn eigen stekkertjes etc.

Yamaha MT-09

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Daar zal vast aardig wat aan verloopjes en regelunits tussen komen te hangen denk ik zo...

• DECOY88
(overleden)
heb een los honda stekkertje gekocht voor mijn lampjes. km teller werkt met een reedrelais en magneetje (fietsen teller)

en rpm met een draadje om de bougie kabel maar krijg ik nog niet lekker afgesteld

• Mike2k

Mike2k

DECOY88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:50:
heb een los honda stekkertje gekocht voor mijn lampjes. km teller werkt met een reedrelais en magneetje (fietsen teller)

en rpm met een draadje om de bougie kabel maar krijg ik nog niet lekker afgesteld
Er zit geen sensor op je krukas die je uit kan lezen ?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

DECOY88 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:01:
[...]

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan?
Ik wil die ook graag monteren voor op mn DR-Z (of anders een Trailtech vector)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 22:10
Goedemorgen,

Ik heb nog even een vraagje mbt het vervoeren van magnetisch gevoelige apparaten in een tanktas.
Ik heb een moto detail tanktasje welke met 3 magneten op de tank vastzit, aan de onderkant is het gewoon magnetisch en behoorlijk sterk ook, aan de binnenkant helemaal niets, sleutels etc 'plakt' niet eens maar nu wil ik vanmiddag een hardeschijf hier in meenemen is dit veilig om te doen?
Niet onbelangrijk om te vermelden ik heb meerdere keren een mapje met pasjes (o.a. bankpas) en een Hardware token erin liggen en hier (nog) geen problemen mee ondervonden.

• Mike2k

Mike2k

Dat harde schijven gewist kunnen worden door magneten is een mythe.

• Daffie
Anti statisch zakje eromheen scheelt ook al veel.

• newbreed
Mike2k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:27:
Dat harde schijven gewist kunnen worden door magneten is een mythe.
uhh.. nee hoor.
Een magneet verwoest een harde schijf, period.
Het is een mythe dat je een harde schijf kan wissen mbv een magneet en hem vervolgens weer kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door newbreed op 26-07-2012 10:39 ]

• newbreed
pin_point schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:24:
Goedemorgen,

Ik heb nog even een vraagje mbt het vervoeren van magnetisch gevoelige apparaten in een tanktas.
Ik heb een moto detail tanktasje welke met 3 magneten op de tank vastzit, aan de onderkant is het gewoon magnetisch en behoorlijk sterk ook, aan de binnenkant helemaal niets, sleutels etc 'plakt' niet eens maar nu wil ik vanmiddag een hardeschijf hier in meenemen is dit veilig om te doen?
Niet onbelangrijk om te vermelden ik heb meerdere keren een mapje met pasjes (o.a. bankpas) en een Hardware token erin liggen en hier (nog) geen problemen mee ondervonden.
Als antwoord op je vraag: Neem maar gewoon een rugzakje mee waar hij in kan, want een hd is behoorlijk gevoelig voor magnetisme.

• Daffie
Ik wil binnenkort zo'n dual headlight module gaan inbouwen, ik heb een paar websites gevonden waar ze die dingen aanbieden voor tussen de 65 en 90 euro. Zit d'r nog verschil tussen die dingen, of weet iemand een adres waar ze 'goeie' hebben? Verkopen ze die trouwens ook gewoon in een winkel winkel in plaats van op een of andere voor-de-oorlogse HTML webshop? :P

• Mike2k

Mike2k

newbreed schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:39:
[...]

uhh.. nee hoor.
Een magneet verwoest een harde schijf, period.
Het is een mythe dat je een harde schijf kan wissen mbv een magneet en hem vervolgens weer kan gebruiken.
Een paar websites die mijn theorie ondersteunen:
http://www.kjmagnetics.com/blog.asp?p=hard-drive-destruction
http://cobolhacker.com/20...-hard-drive-with-magnets/
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=84&pgno=9

• newbreed
http://www.pcmweb.nl/opinie/harde-schijf-te-lijf.html

Daarnaast staat youtube vol met videos waar mensen hun harde schijf verwoesten met magneten.

Dat je een relatief sterke magneet moet hebben, dat klopt. Maar de magneten in mijn tanktas lijken me voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door newbreed op 26-07-2012 11:48 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:59:
19L, 300-350KM moet haalbaar zijn maar ik tank nooit helemaal vol en rij het ook niet helemaal leeg :) Meestal doe ik er een 15L in en dan opnieuw tanken na een ~275KM.
Kleine correctie, denk niet dat ik dit meer haal na de aanrijding gisteren :( Auto voor mij maakte een noodstop voor een paar eenden, onmogelijk om net zo snel te remmen met de motor als de auto voor mij. Ik had voldoende afstand gehouden maar een aanrijding was niet meer te voorkomen :( Na 4-5 uren in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik weer naar huis gelukkig, alleen wat spierpijn en blauwe plekken aan overhouden. Aanrijding met een 40-50 km/h is niet prettig :X

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 14:13

Madstorm

Derping all the way!

Nou, gisteren mijn eerste motorrijles gehad, wat super vet. Alleen toch wel wennen, het schakelen, en stoppen en meteen (onder het stoppen) terug schakelen en natuurlijk het in evenwicht houden van de motor tijdens (scherpe) bochten..

Maar wat wil ik nu graag al een motor kopen en de weg op, maar dat doen we nog maar niet :+ vandaar dat ik ook nog geen motor heb denk dat ik niet zou kunnen wachten tot ik het Atje (volledig) op mijn rijbewijs heb staan.

Nou was het gisteren echt mijn allereerste keer dat ik heb gereden op een motor, maar hoelang ging er bij jullie overheen voordat jullie het bovenstaande een beetje door hadden (dat het automatisch gaat)? het evenwicht houden met bochten, terugschakelen enz.

I'm an Ironman!

Pagina: 1 ... 383 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.