Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 382 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.082 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M3rcury schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Ik had ergens gelezen dat in de hubertustunnel trajectcontrole stond, maar dat zal dan wel niet kloppen?
Daar reed ik van de week door met 60km/u op de teller. Ik werd aan de lopende band ingehaald door locals, dus ofwel Hagenezen zijn allemaal oerdom, danwel er staat geen trajectcontrole ;)

Dat gezegd, reden dat ik daar met 60km/u op teller (binnen correctiemarge voor 50km/u controle) reed is dat de laatste keer dat ik er reed ze doodleuk bij de uitgang stonden te lazeren. Deze keer niet, maar het komt zeer regelmatig voor - oppassen dus :o

Oslik blyat! Oslik!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

dion_b schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Daar reed ik van de week door met 60km/u op de teller. Ik werd aan de lopende band ingehaald door locals, dus ofwel Hagenezen zijn allemaal oerdom, danwel er staat geen trajectcontrole ;)
Ik gok dat beide waar zijn :P

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De nieuwe tunnel in de A2 bij Utrecht klinkt ook leuk :) Het is alleen wel altijd druk daar als ik er ben, dus heb de RSV nog niet echt open kunnen trekken helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:00:
De nieuwe tunnel in de A2 bij Utrecht klinkt ook leuk :) Het is alleen wel altijd druk daar als ik er ben, dus heb de RSV nog niet echt open kunnen trekken helaas.
Die RSV is toch ook zo'n jankbak ? das wel gaaf in een tunnel...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik had ergens gelezen dat in de hubertustunnel trajectcontrole stond, maar dat zal dan wel niet kloppen?

De sijtwinde tunnels zijn ook erg lekker. Alleen zorgen dat je een beetje normale snelheid hebt aan het einde :+
De tunnels op de A73 bij Roermond klinken ook erg lekker, vooral de lange (volgens mij bij Swalmen) :o Met m'n oude GSX liep ik er altijd met de killswitch te kloten, lekker knallen in de tunnel. Als ik met de gixxer het gas daar opentrek en de Yoshimura begint te blèren boven de 10.000 rpm, lijkt het net of er een peloton F1 auto's door de tunnel dendert, kippenvel :o Alleen zorg ik wel altijd dat ik weer met legale snelheden de tunnel uit kom :P
Een maatje van me is zo een keer gelaserd, onder het station in Nijmegen lopen 2 tunnels, en ze staan daar regelmatig te flitsen/laseren, als 'ie 3 km/h harder had gereden kon hij z'n papiertje inleveren :F :+

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:00:
klonk gister erg goed. sinds vandaag traject controle op een deel van de a2 rond utrecht -O-

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:33:
[...]

Die RSV is toch ook zo'n jankbak ? das wel gaaf in een tunnel...
1000cc Vtwin, met open uitlaat. Het is meer 'BROOOAAAAAAP' dan janken :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

steveman

Comfortabel ten onder

Sleurt wel als een malloot mag ik wel stellen :o
Wist niet wat me overkwam, zeker gezien ik een MT-03 gewend was.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
[...]

De sijtwinde tunnels zijn ook erg lekker. Alleen zorgen dat je een beetje normale snelheid hebt aan het einde :+
Ik heb dat vaker gehoord. Geen idee wie dan in het leven geroepen heeft ;) Misschien dat die nog komt..

>PC specs<

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Dat gezegd, reden dat ik daar met 60km/u op teller (binnen correctiemarge voor 50km/u controle) reed is dat de laatste keer dat ik er reed ze doodleuk bij de uitgang stonden te lazeren. Deze keer niet, maar het komt zeer regelmatig voor - oppassen dus :o
Thx, ik woon nogal naast die weg en heb ook door dat de tunnel erg leuk is om doorheen te scheuren, ookal rijd ik een chopper 8) . Gelukkig nog geen last van boetes gehad daar *O*

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:09:
[...]
en zelfs een korte broek van een gulden is nog slijtvast met 80.
Dan heb je een bijzondere broek. Mijn broek was bijna helemaal door. Als ik een short aan had gehad, had ik in mijn blote reet gestaan. En ik gleed met de brommer met ongeveer 30kmh om...

[edit]Of bedoel je een leren broek?

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 23-07-2012 19:16 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:13:
[...]

Dan heb je een bijzondere broek. Mijn broek was bijna helemaal door. Als ik een short aan had gehad, had ik in mijn blote reet gestaan. En ik gleed met de brommer met ongeveer 30kmh om...

[edit]Of bedoel je een leren broek?
die broek is een lekker ruim en vormloos model. die plakte aan het asfalt en mijn huid brandde weg over de stof.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Zoals eerder even kort vermeld in dit topic; Ik heb zondag mijn eerste motor gekocht! Het is een supermooie machine, mag er alleen nog niet op rijden want ik ben nog bezig met m'n A 8)7

Het is een Kawasaki Ninja ZX-6R uit 2005, met iets meer dan 23,5k op de teller. Ik ben er samen met mede-tweaker Mike2K naar gaan kijken zondag, hij was zo vriendelijk om hem samen met mij grondig te checken, en hij heeft er een testrit mee gemaakt (het bijbehorende filmpje heeft hij al met jullie gedeeld ;)). Hij was eigenlijk helemaal pico bello, maar 3 aandachtspuntjes:
- kras op de zijkant van de motor (goed te zien op foto 2)
- Schaafplekje op de linkerkant van de motor op die deksel (naam vergeten...)
- Hij had een hele kermis attractie aan goodies aan z'n sleutelbos die vrolijk heel z'n stuur hebben bekrast, da's wel jammer.
Verder he-le-maal niks.
Vervolgens heeft hij mijn motor naar huis ge-taxi'd (van Den Haag naar Boxtel), en ik in zijn auto er achteraan. Niks meer dan hulde en lof voor deze tweaker _/-\o_ _/-\o_

Ik heb er zonet wat foto's van gemaakt, had alleen geen zin om er thumbnails van te maken dus ik heb ze gewoon op m'n dropbox public folder gepropt:
- Foto 1
- Foto 2 (hier zie je de kras, er zitten 3 schroeven op de zwarte plaat, tussen de meest linkse en de middelste, stukje omhoog)
- Foto 3 (cool zonne effect! Niet ge-photoshop't :P)
- Foto 4
- Foto 5
- Foto 6
- Foto 7 (hier zie je de schade die z'n sleutels hebben aangericht :X )

Morgen heb ik theorie examen, hopelijk kort daarna AVB, en daarna....man man. Ik ga mezelf doodrijden gewoon!

https://freight.associates

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar les je, Daffie?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Daffie
Peter Hoek in Den Bosch (Hintham). Niet de beste rijschool al zeg ik zelf, maar ik ben daar terecht gekomen via Groupon.
De instructeur die ik als eerst had was gewoon meer met z'n telefoon bezig dan met de les. Op 'n gegeven moment was hij een keer ziek en kregen we les van een andere instructeur (tevens eigenaar van de rijschool, dus mister Peter Hoek himself :P), en hij deed het al vele malen beter. Maar ze nemen het niet zo nauw met starttijden; als je een les hebt van 20.00 tot 22.00, kan het goed zijn dat het al gauw 20.15 is voordat je op een motor zit. Op zich niet zo'n ramp maar als je 20 keer een kwartier op telt kom je toch al gauw op 5 uur á € 37,50 p/uur = bijna 200 euries.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dikke brommert! Mooie kleur ook. Is weer eens wat anders dan het eeuwige Kawa-groen :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daffie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:09:
[...]

Peter Hoek in Den Bosch (Hintham). Niet de beste rijschool al zeg ik zelf, maar ik ben daar terecht gekomen via Groupon.
De instructeur die ik als eerst had was gewoon meer met z'n telefoon bezig dan met de les. Op 'n gegeven moment was hij een keer ziek en kregen we les van een andere instructeur (tevens eigenaar van de rijschool, dus mister Peter Hoek himself :P), en hij deed het al vele malen beter. Maar ze nemen het niet zo nauw met starttijden; als je een les hebt van 20.00 tot 22.00, kan het goed zijn dat het al gauw 20.15 is voordat je op een motor zit. Op zich niet zo'n ramp maar als je 20 keer een kwartier op telt kom je toch al gauw op 5 uur á € 37,50 p/uur = bijna 200 euries.
Ben ik benieuwd wat je dadalijk "overall" kwijt bent aan je gehele rijbewijs (Theorie, AVB & AVD). RIjschool hier in 't dorp (begint met een "S") is van een "maat" van me, vandaar ;)

En ondertussen de pica's ook even bekeken: Mooi Speeltje, hoor :Y Nou maar rap dat pasje op orde maken, 't is nou lekker weer om te rijden })

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-07-2012 20:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Steephh
  • Laatst online: 16-01 09:15
ixl85 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Van gerven motoren, als je op Macna kleding uit bent. Hebben goede (lage) prijzen. Ook op de helmen btw. Goede ervaringen mee!
Ga hier vanmiddag even kijken denk ik. Ook een optie is van de pol motoren in helmond, maar ik kan daar eigenlijk niet echt iets over vinden.

_@/'

• Mike2k

Mike2k

-tom-562 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:24:
Dikke brommert! Mooie kleur ook. Is weer eens wat anders dan het eeuwige Kawa-groen :P
EN
wimmel_1 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:31:
[...]

Ben ik benieuwd wat je dadalijk "overall" kwijt bent aan je gehele rijbewijs (Theorie, AVB & AVD). RIjschool hier in 't dorp (begint met een "S") is van een "maat" van me, vandaar ;)

En ondertussen de pica's ook even bekeken: Mooi Speeltje, hoor :Y Nou maar rap dat pasje op orde maken, 't is nou lekker weer om te rijden })
En hij rijd ook lekker })

Is serieus een prima apparaat. Ding is helemaal kaarsrecht, trekt alle versnellingen vlot door tot het einde (14K RPM) bandjes goed, koppeling goed.
Enige puntje: vervang even de remblokken voor...hoeft nog niet perse maar binnenkort wel...

Ow enne...niet jezelf doodrijden...zonde van de motor ;)

• Tankiej
  • Laatst online: 16-01 19:51
Mike2k schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:14:
[...]

EN

[...]

En hij rijd ook lekker })

Is serieus een prima apparaat. Ding is helemaal kaarsrecht, trekt alle versnellingen vlot door tot het einde (14K RPM) bandjes goed, koppeling goed.
Enige puntje: vervang even de remblokken voor...hoeft nog niet perse maar binnenkort wel...

Ow enne...niet jezelf doodrijden...zonde van de motor ;)
In de 6 met 14k rpm, beetje te hard gereden? :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:35:
[...]

De tunnels op de A73 bij Roermond klinken ook erg lekker, vooral de lange (volgens mij bij Swalmen) :o Met m'n oude GSX liep ik er altijd met de killswitch te kloten, lekker knallen in de tunnel. Als ik met de gixxer het gas daar opentrek en de Yoshimura begint te blèren boven de 10.000 rpm, lijkt het net of er een peloton F1 auto's door de tunnel dendert, kippenvel :o Alleen zorg ik wel altijd dat ik weer met legale snelheden de tunnel uit kom :P
Een maatje van me is zo een keer gelaserd, onder het station in Nijmegen lopen 2 tunnels, en ze staan daar regelmatig te flitsen/laseren, als 'ie 3 km/h harder had gereden kon hij z'n papiertje inleveren :F :+
Heh, tunnels...

De verbranding van een K75 is bij snel dichtdraaien gas sowieso niet altijd even volledig en op mijn oude bak allicht nog iets slechter dan anders. Gevolg is dat zeker bij nat weer m'n uitlaat nogal de neiging heeft keihard te knallen als ik tunnels inrij en me aan de snelheid hou (of moet houden ivm drukte). Regelmatig schrik ik de Coentunnel keihard wakker op die manier O-) >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Tankiej schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:27:
[...]

Op de paddockstand :+

Yamaha MT-09

• Phydomir
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Daffie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:04:
Het is een Kawasaki Ninja ZX-6R uit 2005, met iets meer dan 23,5k op de teller.
Mooi motor hoor. Veel plezier ermee. Het enige wat ik persoonlijk minder vind is die uitlaat. Deze past niet echt onder die kont vind ik. De standaard uitlaat maakt het echt één geheel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Mike2k

Mike2k

Tankiej schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:27:
[...]

Neh, vond ik niet... ;)
Voor het geval de pliesie meeleest: 2x de vMax op de a16 ;)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Daffie, mooie motor en handig aangeschaft zo. Goed dat je iemand anders hebt laten proefrijden en mooie motor! En @mike2k , hulde voor de hulp aan een mede tweakers.
Ik kruip vanavond ook weer lekker op de brommer. Het is er heerlijk weer voor. Wel binnenkort maar eens een nieuwe helm aanschaffen met zonneklep er in. Met een zonnebril rijden is maar irritant.
Lijstje met onderhoudspunten voor de winter groeit ook. Remklauwen voor schoonmaken, cardanasolie vervangen, olie en oliefilter vervangen, koppelingsveren vervangen en nieuwe spiegels plaatsen. Ach hebben we tenminste weer wat te doen :).

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Phydomir schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:49:
[...]

Mooi motor hoor. Veel plezier ermee. Het enige wat ik persoonlijk minder vind is die uitlaat. Deze past niet echt onder die kont vind ik. De standaard uitlaat maakt het echt één geheel.
Ja, optisch is de orginele uitlaat misschien mooier. Maar die arrow pijp klinkt zo fantastisch!!

Wel jammer van dat slagveld op je kroonplaat. Ik ben daarom heel erg picky over welke sleutelhanger er wel of niet aan mag :D

Veel succes met het behalen van je pasje, zo'n dikke fiets in de schuur geeft je iig voldoende motivatie om hem vlug binnen te hengelen.

• Daffie
Bedankt voor alle leuke reacties :)
Ik heb over 2 uur m'n theorie examen, hopelijk gaat dat lukken. Denk het wel want alle oefen examens haal ik.
En dan maar hopen dat ze snel een gaatje hebben bij het CBR voor een AVD examen!

Wat denken jullie van de wachttijd? Zal die nu minder zijn, omdat de meesten die een A wilden halen dat al gedaan zouden hebben voordat het motorseizoen begon? Of maakt dat niks uit?
In any case, we'll find out soon enough.

Ik ga na de vakantie van mijn pa, met mijn pa een Spy alarm systeem inbouwen, heeft iemand een handige handleiding hoe dat te doen?

• Tankiej
Hangt af van de regio en of de rijschool examens inkoopt. Kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen gok ik :+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
newbreed schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:27:
[...]
Wel jammer van dat slagveld op je kroonplaat. Ik ben daarom heel erg picky over welke sleutelhanger er wel of niet aan mag :D
Dat valt wel te polijsten toch??

• Mike2k

Mike2k

theHoff schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Dat valt wel te polijsten toch??
Denk dat je met wat aluminium polijst inderdaad een heel eind komt...maar het is echt zonde ja...
newbreed schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:27:
[...]
Oke, maar hang er dan niet zo'n lame "remove before flight" tag aan ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Mike2k op 24-07-2012 09:44 ]

• newbreed
Mike2k schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:41:
[...]

Denk dat je met wat aluminium polijst inderdaad een heel eind komt...maar het is echt zonde ja...
Het aluminiumoppervlak op de kroonplaat is ruw. Als je gaat polijsten dan maak je het volledig glad en gaat het dus glimmen. In de originele staat krijg je hem helaas niet meer.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Je kan er natuurlijk ook gewoon een sticker op plakken :)

Yamaha MT-09

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat hebben mensen uberhaupt met sleutelhangers? Ik heb mijn motorsleutel altijd los bij me... Scheelt rondrammelende zooi, en kost ook minder ruimte in mijn jaszak.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:'(

Ziet ernaar uit dat mijn oude maar ondertussen wat minder vertrouwde K75RT richting palliatieve zorg gaat ter voorbereiding op sloop :X

Niet dat er iets ongeneesbaars aan is, maar ik heb nu schattingen gehad voor kosten reparatie bij drie verschillende garages die nauwelijks van elkaar verschillen en allemaal ruim boven de dagwaarde van m'n motor zitten (iets van EUR 800) bedragen. Komt bij dat een grote beurt ook nodig is en mijn conclusie is geen geld er meer tegenaan gooien en langzaam op zoek gaan naar iets anders...

Gaat om koppeling en balhoofdlager die ik zeker niet zelf kan doen en nog een aantal kleinere dingen.

Vraag is dan of ik nog een K75/K100 neem of iets totaal anders. Denk dat ik wat proefritten ga doen. Voordeel van een vergelijkbaar geval dat ik al onderdelen heb en allicht nog de paar dingen die beter zijn op huidige motor kan overzetten, plus dat ik het nog steeds lekker vind rijden. Toch wil ik eens gaan kijken richting Pan European ST1100 (ivm groter bereik) en Africa Twin/Transalp (ivm hogere zit wat met m'n lange benen wel zo lekker is). Maar goed, dat hoeft niet van vandaag op morgen, bij droog weer is de koppeling nog goed te doen en het stuur is niet te los maar te stroef en heb alleen >175km/u last van trillingen (wat met Vmax van 180km/u geen drama is). Kortom nog rustig oprijden en tegen de tijd dat die koppeling echt niet meer aangrijpt zorgen dat ik een vervanger heb...

Oslik blyat! Oslik!

• Mike2k

Mike2k

dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:11:

Ziet ernaar uit dat mijn oude maar ondertussen wat minder vertrouwde K75RT richting palliatieve zorg gaat ter voorbereiding op sloop :X

Niet dat er iets ongeneesbaars aan is, maar ik heb nu schattingen gehad voor kosten reparatie bij drie verschillende garages die nauwelijks van elkaar verschillen en allemaal ruim boven de dagwaarde van m'n motor zitten (iets van EUR 800) bedragen. Komt bij dat een grote beurt ook nodig is en mijn conclusie is geen geld er meer tegenaan gooien en langzaam op zoek gaan naar iets anders...

Gaat om koppeling en balhoofdlager die ik zeker niet zelf kan doen en nog een aantal kleinere dingen.

Vraag is dan of ik nog een K75/K100 neem of iets totaal anders. Denk dat ik wat proefritten ga doen. Voordeel van een vergelijkbaar geval dat ik al onderdelen heb en allicht nog de paar dingen die beter zijn op huidige motor kan overzetten, plus dat ik het nog steeds lekker vind rijden. Toch wil ik eens gaan kijken richting Pan European ST1100 (ivm groter bereik) en Africa Twin/Transalp (ivm hogere zit wat met m'n lange benen wel zo lekker is). Maar goed, dat hoeft niet van vandaag op morgen, bij droog weer is de koppeling nog goed te doen en het stuur is niet te los maar te stroef en heb alleen >175km/u last van trillingen (wat met Vmax van 180km/u geen drama is). Kortom nog rustig oprijden en tegen de tijd dat die koppeling echt niet meer aangrijpt zorgen dat ik een vervanger heb...
Koppeling kan je toch wel zelf doen ? is in principe niet veel meer dan een puzzeltje van platen...

Wat denk je van een K1200R ? is wel een stuk sportiever...

* Mike2k wil dion_b's smaak peilen...

• Paul
  • Laatst online: 15:41
Dat inderdaad :) Alleen de sleutel is voldoende... Alarmkastje en schrijfremslotsleutel aan elkaar in de (broek)zak en gaan.

Zoals eerder vermeld heb ik een nieuwe(re) motor gekocht, en ik begin een paar puntjes te vinden die ik onlogisch vind :+ Zo zit er een schermpje op met elektronische dagtellers, totaalstand, verbruik, tijd etc. Daaronder zitten 2 knoppen: select en set. Met select blader je door de gegevens. Ik ging er dus vanuit dat ik met set de dagtellers moet resetten... Nope, moet met select :?

Nu is dat niet zo erg, het duurt even voor ik er achter was maar het is verder niet onhandig of zo. Anders is het met de bagagevakjes die bij de Deauville onder het stuur zitten.

Bij de 650 (oude model) had de linker geen slot, de rechter wel. Als je motor op stuurslot stond kon het linkervakje niet open (want daar zit het stuur boven) en kon je met de sleutel het rechtervakje openen.
De 700 (nieuwe model) echter heeft het rechtervakje geen slot, dat is verplaatst naar het linkervakje 8)7 Dat is dus sleutel in contact, motor van stuurslot, sleutel uit contact, vakje van slot af, (bijvoorbeeld) zonnebril opzetten, vakje dicht, sleutel eruit en weer in contact om te gaan rijden...

Het goede nieuws is dat ik (voorlopige schatting) van 1:19,5 naar 1:22 verbruik ga, scheelt toch zo een euro per dag :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

[...]
-O- Dat is jammer...

Hoezo kan de de koppeling en balhoofdslager niet zelf doen trouwens? Het is wat veel werk, maar superspanned is het allemaal niet geloof ik. Of heb je voor BMW allemaal bijzonder Süddeutschmannshaftsgereedschap nodig? :P

Een ST1100 lijkt me best een fijne fiets voor lange stukken trouwens.

• Tankiej
Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:02:
Wat hebben mensen uberhaupt met sleutelhangers? Ik heb mijn motorsleutel altijd los bij me... Scheelt rondrammelende zooi, en kost ook minder ruimte in mijn jaszak.
Ik had er een sleutelhanger aan, maar die viel er laatst af :')

Die zat eraan omdat ik sleutel van de motor en van m'n slot bij elkaar wilde hebben en ik had een sleutelring daarvoor nodig. Ik was te lui om de hanger eraf te halen, maar die is er nu zelf al afgevallen dus :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Ik had er een sleutelhanger aan, maar die viel er laatst af :')

Die zat eraan omdat ik sleutel van de motor en van m'n slot bij elkaar wilde hebben en ik had een sleutelring daarvoor nodig. Ik was te lui om de hanger eraf te halen, maar die is er nu zelf al afgevallen dus :+
Aan m'n 2 slot-sleutels (schijfrem+ketting) zit wel een ringetje om ze bij elkaar te houden idd, maar alsnog geen hanger. Zelfde met mijn huis/garagesleutels :P

Verwijderd

Ik zoek een compromis :P

Ik heb een sportuitlaat op mijn Z750 waarin inmiddels een DB killer zit omdat zonder DB killer het geluid echt veels te hard is vind ik. Maar nu met DB killer is het geluid eigenlijk weer te zacht :')

Bestaat er ook zoiets als een wat mindere killende DB killer?

• Tankiej
DB-killer inkorten?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heb je een foto van je dB-killer? Je kunt er een stuk afslijpen misschien :)

Ik heb bij m'n GSX-R juist het tegenovergestelde gedaan, de dB-killer dempte te weinig om ermee het circuit op te kunnen... Stukje eraan laten lassen, achterkant dicht en een paar flinke sleuven in de zijkant gemaakt. Stuk beter nu :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je niet iemand met een garage oid waar je eea zou kunnen doen?
Je kan een oproepje op het k forum doen. Of iemand ruimte en een beetje tijd/kennis beschikbaar wil stellen.
Het kost je 2 keer een weekendje, of 1 als je hard doorwerkt.

Balhoofd is vnl. het werk. De kosten vallen reuze mee, tientjeswerk.
Koppeling: motobins heeft een aanbieding, 41,50 pond!

Wise enough to play the fool

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mike2k schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:14:
[...]

Koppeling kan je toch wel zelf doen ? is in principe niet veel meer dan een puzzeltje van platen...
Probleem is geen werkplek en zeker de komende maanden weinig tijd om andermans garage te misbruiken (kind op komst en weekends tot die tijd al kwijt zijn met werk aan huis). Als ik het niet op de stoep in een middagje kan doen, dan gaat het mij niet lukken.

Komt bij dat dit een BMW is en de onderdelen zelf een significant deel van de kosten zijn, koppelingsplaten+drukgroep kost al gauw EUR 350, andere dingen opgeteld nog EUR 150. Dan kom je uit op EUR 500. Voor EUR 600 heb je al een K75 die even lelijk is als mijn ding, maar wel OK koppeling en balhoofd heeft...
Wat denk je van een K1200R ? is wel een stuk sportiever...

* Mike2k wil dion_b's smaak peilen...
K1200R is ruim buiten budget, ik wil liefst een lelijke maar technisch OK barrel van +-20 jaar oud scoren voor rond de EUR 1000, maar kan het dubbele uitgeven als ik iets bijzonders tegenkom of totaal verliefd word op de ST1100 bijv, want die heb je niet voor EUR 1000.

Al had ik viervoudige budget zou ik nog geen sportfiets willen. Belangrijkste doel voor m'n motor is ritten >100km, vaak met baggage. Daarnaast ben ik licht noch lenig en wil ik absoluut geen voorovergebukte houding. Qua smaak zou ik zelfs liefst voor een cruiser gaan (heb een zwak voor de Virago XV750/920), maar dat bijt nogal de eisen mbt baggage en ik twijfel hoe comfortabel zo'n ding is op echt lange ritten.
Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:16:
[...]

-O- Dat is jammer...

Hoezo kan de de koppeling en balhoofdslager niet zelf doen trouwens? Het is wat veel werk, maar superspanned is het allemaal niet geloof ik. Of heb je voor BMW allemaal bijzonder Süddeutschmannshaftsgereedschap nodig? :P
Gereedschap is niet zo'n punt, je hebt een centreerdoorn nodig voor de koppelingsplaten en die kun je met een .pdfje als mal makkelijk zelf maken. Het gaat meer om werkplaats en -tijd en puur de kosten van de onderdelen zelf.
Een ST1100 lijkt me best een fijne fiets voor lange stukken trouwens.
Yup. Vooral de veel grotere tank (28l) spreekt me erg aan, 500km zonder te tanken is een enorme pre. Afgelopen voorjaar zag ik er ook eentje rijden op die ongelofelijk sneeuwerige vrijdag. Dat zal meer aan banden en vaardigheden rijder liggen, maar toch maakte het indruk ;)
teacher schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:43:
[...]

Heb je niet iemand met een garage oid waar je eea zou kunnen doen?
Je kan een oproepje op het k forum doen. Of iemand ruimte en een beetje tijd/kennis beschikbaar wil stellen.
Het kost je 2 keer een weekendje, of 1 als je hard doorwerkt.

Balhoofd is vnl. het werk. De kosten vallen reuze mee, tientjeswerk.
Koppeling: motobins heeft een aanbieding, 41,50 pond!
Dat zijn andere getallen inderdaad. Probleem is dat ik zelf die tijd dus niet heb...

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 24-07-2012 11:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nieuwe fiets is ook leuk.

Deze slopen in eigen beheer, brengt ie nog wat muntjes op ook.

Oh ja.. Zo'n virago... Nooit op rijden. Zou zonde zijn als je droomfiets van zijn sokkel afflikkert :+
Last van je rug, niet door de bocht willen, geen remmen... Enzo...

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 24-07-2012 11:14 ]

Wise enough to play the fool

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:06:
[...]

Gereedschap is niet zo'n punt, je hebt een centreerdoorn nodig voor de koppelingsplaten en die kun je met een .pdfje als mal makkelijk zelf maken. Het gaat meer om werkplaats en -tijd en puur de kosten van de onderdelen zelf.
Ah, dat maakt het lastiger inderdaad... Zeker als je voor relatief weinig geld eenzelfde motor hebt
Yup. Vooral de veel grotere tank (28l) spreekt me erg aan, 500km zonder te tanken is een enorme pre. Afgelopen voorjaar zag ik er ook eentje rijden op die ongelofelijk sneeuwerige vrijdag. Dat zal meer aan banden en vaardigheden rijder liggen, maar toch maakte het indruk ;)
Och, ik heb 2 jaar terug wel een aantal keer met een GSX-R door de sneeuw gereden, was met wat voorzichtig doen best te doen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90647/748e7a5d8eea6f7fefd23813fdb4e7af

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90648/d3f666aa68fcd42ded2eff66870a24cb

Ik kan het vanaf die foto natuurlijk niet bewijzen, maar ik ben daardoorheen weggereden :X

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 24-07-2012 11:15 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:12:
Nieuwe fiets is ook leuk.

Deze slopen in eigen beheer, brengt ie nog wat muntjes op ook.
Precies. Vooral de Hyperpro achterveer die ik erop heb gezet nadat m'n achterdemper kapot ging is nog aardig wat waard - al zou ik natuurlijk gewoon een andere K kunnen nemen en die erop schroeven. Dat is namelijk wel in 5 minuten op de stoep te regelen :P
Oh ja.. Zo'n virago... Nooit op rijden. Zou zonde zijn als je droomfiets van zijn sokkel afflikkert :+
Last van je rug, niet door de bocht willen, geen remmen... Enzo...
Dat zullen we nog wel zien. Maar ik zou niet al te bang zijn dat ik daarmee eindig, ze zijn gewoon niet practisch genoeg (onderuitgezakt filerijden = geen goed plan) - maar als ik nou een tweede motor ergens kon stallen zou zo'n XV920 voor op een zomerse dag weg van de A10 wel geniaal zijn :P

Oslik blyat! Oslik!

• KappeNou
dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Precies. Vooral de Hyperpro achterveer die ik erop heb gezet nadat m'n achterdemper kapot ging is nog aardig wat waard - al zou ik natuurlijk gewoon een andere K kunnen nemen en die erop schroeven. Dat is namelijk wel in 5 minuten op de stoep te regelen :P
Schokbreker + veer of alleen veer?

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 24-07-2012 11:50 ]

>PC specs<

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Aangezien ik vers rubber nodig heb ben ik wat rond gaan lezen. Ik heb nu onder mijn blade uit 92 Conti sport attack zitten, maar overweeg de Bridgestone S20.
Ik rij sportief maar niet overdreven, wat is nou de beste band? Let op, 16" voorwiel....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:06:..

[...]

K1200R is ruim buiten budget, ik wil liefst een lelijke maar technisch OK barrel van +-20 jaar oud scoren voor rond de EUR 1000, maar kan het dubbele uitgeven als ik iets bijzonders tegenkom of totaal verliefd word op de ST1100 bijv, want die heb je niet voor EUR 1000.
Een iets oudere RT-boxer misschien? Mits goed onderhouden gaat een boxerblok erg lang mee. Ik ken een R1100RS met bijna 3 ton op de teller. Een R1100RT heb je al vanaf 2 a 3k. Misschien een oude GS? Goed geschikt voor lange mensen, rijdt erg leuk en tegenwoordig steeds betaalbaarder.
Een ST1100 is in ieder geval bomvrij. Zowel het blok als de kuip en koffers kunnen een hoop misbruik verdragen. Heb ik van redelijk dichtbij meegemaakt. :X

Entropy isn't what it used to be

• KappeNou
Francis schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:05:
Aangezien ik vers rubber nodig heb ben ik wat rond gaan lezen. Ik heb nu onder mijn blade uit 92 Conti sport attack zitten, maar overweeg de Bridgestone S20.
Ik rij sportief maar niet overdreven, wat is nou de beste band? Let op, 16" voorwiel....
De S20 is de meest sportieve straatband van Bridgestone. Dus als je niet overdreven rijdt is zo'n band niet persé nodig.

Persoonlijk ben ik meer van michelin omdat ze sneller warm zijn en warmte behouden. Toch handig voor straat gebruik. Daarbij kan je kiezen voor de Pilot power (2CT) en de power pure.
Belangrijkste is dat je er zelf goed bij voelt, de max ga je er toch niet uithalen ;)
Ik heb nog geen reviews van de S20 gelezen, dus ben wel benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 24-07-2012 12:20 ]

>PC specs<

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Michelin levert geen 16" voorbanden voor mijn Fireblade :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• KappeNou
Andere velg kopen ;)

>PC specs<

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KappeNou schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Schokbreker + veer of alleen veer?
Ook schokbreker idd, emulsiegeval. Simpelste product van Hyperpro, maar lichtjaren beter dan het origineel.

Was van plan om na de zomer als ik weer wat geld had ook Hyperpro progressieve veren voor te monteren - maar dat gaat even in de ijskast :'(
der_joachim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Een iets oudere RT-boxer misschien? Mits goed onderhouden gaat een boxerblok erg lang mee. Ik ken een R1100RS met bijna 3 ton op de teller. Een R1100RT heb je al vanaf 2 a 3k. Misschien een oude GS? Goed geschikt voor lange mensen, rijdt erg leuk en tegenwoordig steeds betaalbaarder.
Ergens lijkt een R100GS-PD me ook wel wat. Probleem is dat die dingen nog duurder zijn dan de RT-varianten, en sowieso boven budget. EUR 2k is echt bovengrens wmb.

Blok is hoegenaamd niet een probleem met dit soort fiets, BMW's K's en boxers, Honda's V4's en boxers, het gaat allemaal niet stuk, alleen de dingen eromheen.

Wat dat betreft ook dilemma met kuip. Die van de K75RT is aan de krappe kant voor mijn knieen en zit hopeloos in de weg bij regulier onderhoud (luchtfilter vervangen :X ), plus dat het erg warm is bij zomers weer. Voordeel is daarentegen dat ik gewoon niets merk van lichte regen, dat zou bij een naked anders zijn. Toch overweeg ik een K75C (naked met scherm).
[...]

Een ST1100 is in ieder geval bomvrij. Zowel het blok als de kuip en koffers kunnen een hoop misbruik verdragen. Heb ik van redelijk dichtbij meegemaakt. :X
;)

Oslik blyat! Oslik!

• Daffie
Zeau, mijn theorie heb ik gehaald :)

Nu moet ik 1 augustus bij de rijschool het AVD examen aanvragen. Lame-ass mensen zijn met vakantie.. kom op zeg, doe dat in je eigen tijd.... O-) .

Hopelijk gaat die ook in één keer goed en dan zijn we klaar :D.

• KappeNou
dion_b schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:47:
[...]

Ook schokbreker idd, emulsiegeval. Simpelste product van Hyperpro, maar lichtjaren beter dan het origineel.

Was van plan om na de zomer als ik weer wat geld had ook Hyperpro progressieve veren voor te monteren - maar dat gaat even in de ijskast :'(
Die is inderdaad nog wel wat waard.
Ik heb zelf alleen voor en achter veren laten aanpassen. Opzich ook al een groot verschil :)

>PC specs<

• Mike2k

Mike2k

Daffie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:19:
Zeau, mijn theorie heb ik gehaald :)

Nu moet ik 1 augustus bij de rijschool het AVD examen aanvragen. Lame-ass mensen zijn met vakantie.. kom op zeg, doe dat in je eigen tijd.... O-) .

Hopelijk gaat die ook in één keer goed en dan zijn we klaar :D.
Feli, das deeltje 2...rondje rijden zal toch ook wel goed gaan ?
Daarna brabant onveilig maken... ;)

• Daffie
Misschien dat ik inderdaad stiekem binnenkort even een rondje om het blok doe. Moet natuurlijk wel blijven checken of hij werkt!
Bij de weg, ik kwam er gister avond achter dat er nog een verborgen (tenminste, ik zelf had hem nog niet eerder gezien, jij wel Mike2k?) beschadiging zat. Op de linker swing arm zat isolerend tape en daaronder wat krassen. Op zich niet heel veel maar toch een redelijke vlek. Zal er vanavond een foto van maken.

Kan ik dat gewoon met een of andere hitte bestendige spray weer zwart maken?

• Mike2k

Mike2k

Daffie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:47:
Misschien dat ik inderdaad stiekem binnenkort even een rondje om het blok doe. Moet natuurlijk wel blijven checken of hij werkt!
Bij de weg, ik kwam er gister avond achter dat er nog een verborgen (tenminste, ik zelf had hem nog niet eerder gezien, jij wel Mike2k?) beschadiging zat. Op de linker swing arm zat isolerend tape en daaronder wat krassen. Op zich niet heel veel maar toch een redelijke vlek. Zal er vanavond een foto van maken.

Kan ik dat gewoon met een of andere hitte bestendige spray weer zwart maken?
Volgens mij is dat me niet opgevallen...anyway...hoef je niet eens hittebestendige verf voor te gebruiken...
Van Motip zo'n touch-up busje halen...zit ook een klein kwastje in...

• Daffie
Is dat alleen bij motorzaken te krijgen zoals motoport, of ook bij de lokale bouwmarkt zoals gamma, karwei, boerenbond (?), of iets als Brezan (voornamelijk voor auto zaken)?

• Mike2k

Mike2k

Daffie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:02:
Is dat alleen bij motorzaken te krijgen zoals motoport, of ook bij de lokale bouwmarkt zoals gamma, karwei, boerenbond (?), of iets als Brezan (voornamelijk voor auto zaken)?
Brezan

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Straks quittin' time en naar huis en oh oh oh wat is het geniaal weer.... misschien toch ff de mooie route pakken via alkmaar, beemster, purmerend, kwadijk, hobrede, schardam en dan met de dijk naar Hoorn en op naar Enkhuizen. :D

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:05:
Straks quittin' time en naar huis en oh oh oh wat is het geniaal weer.... misschien toch ff de mooie route pakken via alkmaar, beemster, purmerend, kwadijk, hobrede, schardam en dan met de dijk naar Hoorn en op naar Enkhuizen. :D
nog iemand uit de kop van n-h _O- zal de volgende meeting druk worden bij de mac in hoorn. 3 jaar terug waren we nog maar met zijn 3e _O-

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:58

empy

Rijdt rondjes

[...]

*Oerdomme hagenees meld zich*

Hubertustunnel heeft beide richtingen op geen trajectcontrole. In de 3 jaar dat ik er doorheen ben komen zeilen met Vmax +20 heb ik nergens problemen mee gehad. Waar je op moet letten is dat ze kunnen staan laseren in het midden aan de uiteinden van de tunnel, voorbij Madurodam bij de parkeerstroken rechts en in beide richtingen aan de kant van Wassenaar (grijze of donkerblauwe vivaro).

2 weken geleden geslaagd voor mijn theorie en gisteren vertelde mijn instructeur voor me dat ik AVB waardig ben, dus een dezer dagen een belletje met opties voor data hiervoor! *O*

Hopelijk snel mijn papiertje dan en dan kijken of ik op een K1200RS pas of toch voor iets kleiners moet.

• newbreed
empy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:29:
[...]

*Oerdomme hagenees meld zich*

Hubertustunnel heeft beide richtingen op geen trajectcontrole. In de 3 jaar dat ik er doorheen ben komen zeilen met Vmax +20 heb ik nergens problemen mee gehad.
Ik geloof dat ze inderdaad minder streng zijn op boten die de maximumsnelheid overschrijden in de tunnel.

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Heb net bericht gehad dat ik mijn motor weer kan ophalen. Er is een begrenzingskitje ingezet. Kan ik eindelijk is een stukje toeren. :*)
Ik heb een Honda CBR600F uit '99 en ik heb nu een paar weken mijn rijbewijs :p. Iemand nog tips?

• DECOY88
(overleden)
matsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:46:
Heb net bericht gehad dat ik mijn motor weer kan ophalen. Er is een begrenzingskitje ingezet. Kan ik eindelijk is een stukje toeren. :*)
Ik heb een Honda CBR600F uit '99 en ik heb nu een paar weken mijn rijbewijs :p. Iemand nog tips?
rijden rijden en nog meer rijden :Y

• GenjiBlade
matsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:46:
Tja... waar wil je rijden?

Woonomgeving (Waar woon je?)
Wil je een uur/ochtend/dag/weekend of 32 jaar weg?
Vakantie?
Duitsland/Belgie/Luxembourg?

Binnenslands heb je in elk provincie wel een mooi rondje van een uur tot een dag. Veelal als ik + vrienden een rondje maken gaan we gewoon nergens heen (Lees - kies willekeurige wegen en houd de tijd in de gaten), laatst voor het allereerst in mijn leven in Oostwoud geweest terwijl ik al 16 jaar 19km verderop woon van dat dorpje, was echt tof! Ook puur alleen omdat we willekeurige wegen zijn ingeslagen met in het achterhoofd: "We willen niet op snelweg of provinciale wegen rijden"
DECOY88 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:23:
[...]

nog iemand uit de kop van n-h _O- zal de volgende meeting druk worden bij de mac in hoorn. 3 jaar terug waren we nog maar met zijn 3e _O-
Haha! Stoer. KIJK UIT - WIJ ZIJN WEST FRIESE MOTOR RIJDERS *3 motoren de hoek om*
We moeten zeker een keer met een clubje gaan toeren!

[ Voor 16% gewijzigd door GenjiBlade op 24-07-2012 15:52 ]

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 14:13

Madstorm

Derping all the way!

Goeiesmiddags allen,

Ik heb morgen avond mij eerste motor rijles, begin toch te voelen dat ik wat zenuwachtig wordt.. hmm :+
Ik ben zelf voor de rest niet echt een motor fanaat (motor uit elkaar halen enz.) heb zelf ook nooit een brommer of scooter gehad. Maar om een motor rijbewijs (en motor natuurlijk) te hebben lijkt me een enorme vrijheid en je kan gaan en staan waar je wil (volgens de wet }) ). Maar het is dus allemaal redelijk nieuw voor mij.

Hebben jullie hier nog tips en/of tricks voor deze motor newbie? O-)

I'm an Ironman!

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:51:
[...]

Tja... waar wil je rijden?

Woonomgeving (Waar woon je?)
Wil je een uur/ochtend/dag/weekend of 32 jaar weg?
Vakantie?
Duitsland/Belgie/Luxembourg?

Binnenslands heb je in elk provincie wel een mooi rondje van een uur tot een dag. Veelal als ik + vrienden een rondje maken gaan we gewoon nergens heen (Lees - kies willekeurige wegen en houd de tijd in de gaten), laatst voor het allereerst in mijn leven in Oostwoud geweest terwijl ik al 16 jaar 19km verderop woon van dat dorpje, was echt tof! Ook puur alleen omdat we willekeurige wegen zijn ingeslagen met in het achterhoofd: "We willen niet op snelweg of provinciale wegen rijden"
markermeerdijk voor zolang het nog duurt van hoorn tot Durgerdam :9~ pas wel op voor het laatste ophaalbruggetje.

• Daffie
Madstorm schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:51:
Goeiesmiddags allen,

Ik heb morgen avond mij eerste motor rijles, begin toch te voelen dat ik wat zenuwachtig wordt.. hmm :+
Ik ben zelf voor de rest niet echt een motor fanaat (motor uit elkaar halen enz.) heb zelf ook nooit een brommer of scooter gehad. Maar om een motor rijbewijs (en motor natuurlijk) te hebben lijkt me een enorme vrijheid en je kan gaan en staan waar je wil (volgens de wet }) ). Maar het is dus allemaal redelijk nieuw voor mij.

Luister goed naar je instructeur, dit scheelt veel tijd en daardoor veel geld.

En ook: DURF! Durf dingen te doen! Als je instructeur zegt dat je bij een halve draai naar links, jezelf naar rechts moet duwen en je motor omlaag, doe het! Ben niet bang dat je een keer valt, en ook al val je, met zulke snelheden kan er vrijwel niks gebeuren en om de motor hoef je je niet te bekommeren want die is van de rijschool en heeft als het goed is valbeugels.

En natuurlijk, kijk of je het leuk vind! Zie het lessen niet als middel maar als doel. Als je na 3 lessen al met tegenzin gaat oefenen dan is het misschien niet helemaal voor je weggelegd. Motorrijden ziet er op afstand best relaxend uit maar stiekem moet je meer doen dan je denkt en daar kom je tijdens lessen achter.

Enjoy!

• GenjiBlade
DECOY88 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:53:
[...]

markermeerdijk voor zolang het nog duurt van hoorn tot Durgerdam :9~ pas wel op voor het laatste ophaalbruggetje.
Ik zat met een groepje al te denken om naar Volendam te gaan vanuit Hoorn, maar om em door te trekken naar Durgerdam... dat is wel echt een toffe rit...

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Madstorm schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:51:
Ja:
Naar de motorrijles heen gaan, zenuwachtig zijn, praatje aanhoren van de instructeur, kleren aandoen, motor pakken, nog een praatje en uiteindelijk, eindelijk op de motor gaan zitten.

En vanaf dat moment, op het moment dat je kont het zadel raakt en je voeten op de stepjes rusten, dan is het genieten :Y

Dan ben je (i.i.g. tot je examens ;)) niet meer zenuwachtig: dan wil je zo snel mogelijk leren die prachtige machine te beheersen.

Motorrijles gaat vanzelf ;) Ik heb er de hele tijd van genoten en miste eigenlijk na het halen van mijn examen mijn lessen, omdat ik nog geen eigen motor had. Die had ik heeeeeeeel snel gekocht daarna :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
Twhomp schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Ja:
Naar de motorrijles heen gaan, zenuwachtig zijn, praatje aanhoren van de instructeur, kleren aandoen, motor pakken, nog een praatje en uiteindelijk, eindelijk op de motor gaan zitten.

En vanaf dat moment, op het moment dat je kont het zadel raakt en je voeten op de stepjes rusten, dan is het genieten :Y

Dan ben je (i.i.g. tot je examens ;)) niet meer zenuwachtig: dan wil je zo snel mogelijk leren die prachtige machine te beheersen.

Motorrijles gaat vanzelf ;) Ik heb er de hele tijd van genoten en miste eigenlijk na het halen van mijn examen mijn lessen, omdat ik nog geen eigen motor had. Die had ik heeeeeeeel snel gekocht daarna :D
^^
Ik zei tegen mijn instructeur na het halen van AVD dat ie niet gek moet opkijken als ik nog een keer een uurtje bij hem boek. Gewoon voor 4 tientjes nog een uurtje touren.
Al snel kreeg ik een eigen motor maar vlak na het AVD heb ik dat serieus overwogen.

Tuurlijk kon ik ook een motor huren.... maar net rijbewijs, borg, eigen risico en eigen risico afkopen.... je ken het wel.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zeker als je het goed met je instructeur kunt vinden is dat wel een mooie optie ja.

Zo heb ik zelf ook nog eens wat AVB oefeningen meegedraaid tijdens de les van iemand anders, om het vertrouwen in de motor terug te krijgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kom regelmatig langs een oefenterreintje waar wat lessers zijn, lijkt me geinig om de langzame slalom weer eens te proberen... Denk echter niet dat het lukt met de RSV, dat ding heeft een nogal grote draaicirkel, en ik doe dat soort lowspeed manouvres echt nooit meer :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het mooie is juist dat je dat soort manouvres op je eigen machine ook kan!

Ok, de langzame slalom heb ik nooit echt goed gekund, dus daar waag ik me niet meer aan. Daarnaast zie ik daar het praktisch nut niet echt van in. Maar stapvoets rijden wel, en een halve draai op de weg ook. En de uitwijkoefening, of de noodstop... Allemaal oefeningen voor het dagelijkse verkeer.

Ik vind het vaak zo sneu; ben je aan het cruisen... och, verkeerd gereden. Even draaien! En dan 6 keer moeten steken om je motor omgedraaid te krijgen, terwijl de weg echt wel breed genoeg is. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 19:28
Wou zeggen, kwestie van genoeg met de heupen werken :) Moet ook met een RSV (ik neem aan een Mille) zeker wel lukken. Lukte mij met een K100 zelfs ooit ;)

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:10:

Ok, de langzame slalom heb ik nooit echt goed gekund, dus daar waag ik me niet meer aan. Daarnaast zie ik daar het praktisch nut niet echt van in. Maar stapvoets rijden wel, en een halve draai op de weg ook. En de uitwijkoefening, of de noodstop... Allemaal oefeningen voor het dagelijkse verkeer.

Ik vind het vaak zo sneu; ben je aan het cruisen... och, verkeerd gereden. Even draaien! En dan 6 keer moeten steken om je motor omgedraaid te krijgen, terwijl de weg echt wel breed genoeg is. 8)7
van het weekend genoeg geoefend. alleen achteruit keren op een helling van een procent of 20 als het niet meer was. en toen werd me rechtervoet tekort |:(

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik kon de langzame slalom altijd wel goed, maar de halve draai niet zo goed. Vind het eigenlijk best vervelend en probeer af en toe wat te oefenen maar dat gaat ook nooit zo geweldig :+ Toch nog maar eens mee bezig om dat wat onder de knie te krijgen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Willem schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:12:
Wou zeggen, kwestie van genoeg met de heupen werken :) Moet ook met een RSV (ik neem aan een Mille) zeker wel lukken. Lukte mij met een K100 zelfs ooit ;)
Uhuh, het kan best waarschijnlijk... Meer nooit oefenen helpt niet. Uitwijk oefen ik wel dagelijks in de file, en noodstop / stapvoets / etc is ook geen probleem. Alleen die langzame slalom was ik bij het lessen al niet goed in, halve draai gaat redelijk.

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:49:
[...]

Uhuh, het kan best waarschijnlijk... Meer nooit oefenen helpt niet. Uitwijk oefen ik wel dagelijks in de file, en noodstop / stapvoets / etc is ook geen probleem. Alleen die langzame slalom was ik bij het lessen al niet goed in, halve draai gaat redelijk.
halve draai gaat wel als je hem af en toe doet. maar als ik eens in de zoveel tijd moet keren doe ik dat meestal gewoon met de voetjes aan de grond :')

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Dat was grappig tijdens de laatste GOT Meet, als mijn geheugen mij niet voorliegt was ik de enigste die niet hoefde te steken toen we moesten keren. O-) Daarentegen heb ik mijn motor al wel een paar keer neergelegd tijdens zulke kunstjes :P

Over de Motor Meet gesproken, is het nu niet mooi weer om er weer eentje te organiseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 24-07-2012 18:24 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Twhomp schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:57:
[...]
Behalve dat het niet echt chill rijden is met dit weer vanwege de hitte, maar verder is het best relaxed ja. AVD vond ik wat minder boeiend, maar dat ligt ook echt aan het weer - met 25 graden vol in de zon in je zwarte pak wil je gewoon niet rustig rondjes rijden op een parkeerterrein.
Willem schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:12:
Hangt ook van het stuur en de houding af, ik was er op mn vorige motor (VFR) geen held in. Nu stuur ik met die KTM stapvoets helemaal in, zover dat het stuur niet verder kan, en draai ik rustig een bochtje. Breed stuur + rechtop zitten helpt wel iig.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, warm... Ik was vandaag met mijn doorwaaipak de Hoge Venen en de Eifel in geweest, maar ik had het gewoon koud gekregen. Bij de Bikers Ranch bij Simmerath was ik maar even onder de glazen overkapping gaan zitten om op te warmen.

3 Controles gepasseerd trouwens. Grenscontrole, snelheidscontrole en algemene controle. Bij alle 3 mocht ik zonder stoppen doorrijden. Deze keer wel! :P

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:03:
Ik kom regelmatig langs een oefenterreintje waar wat lessers zijn, lijkt me geinig om de langzame slalom weer eens te proberen... Denk echter niet dat het lukt met de RSV, dat ding heeft een nogal grote draaicirkel, en ik doe dat soort lowspeed manouvres echt nooit meer :P
Heb het vorig jaar gedaan met m'n gsx400x, daarmee ging het wel, alhoewel ik later 3x m'n motor heb laten omdonderen toen ik het nog een keer deed tijdens het rijden met wat maten, zelfs op vakantie :P
Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223624_10150365451638968_4055377_n.jpg
Afgelopen vakantie ben ik er wel handig in geworden, zelfs volle bagage.
Met m'n nieuwe gixxer zou ik het nooit durven :') als die verkeerd valt ben ik meteen heel veen centjes armer :P

Vaak bu'j te bang!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56

4x2

lộn xộn quá

DECOY88 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:02:
[...]
halve draai gaat wel als je hem af en toe doet. maar als ik eens in de zoveel tijd moet keren doe ik dat meestal gewoon met de voetjes aan de grond :')
Veel tussen de file doorrijden, kom je vanzelf in de situatie dat je even van baan moet wisselen tussen stilstaand verkeer omdat je er anders niet tussendoor kan :+
Zie dat altijd als een uitdaging om zonder voeten aan de grond te doen (en dat lukt 99 van de 100x ook)

Bijzondere verrichtingen oefenen is best leuk en voor dat soort dingen erg praktisch.

leeg

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:35:
Nou, warm... Ik was vandaag met mijn doorwaaipak de Hoge Venen en de Eifel in geweest, maar ik had het gewoon koud gekregen. Bij de Bikers Ranch bij Simmerath was ik maar even onder de glazen overkapping gaan zitten om op te warmen.
Het was hier in Amsterdam 26 graden ofzo, een collega parkeerde zn motor maar in de kantine omdat anders zn zadel gloeiend heet werd. Ik bood hem een euro voor als ie een burnout zou doen, maar dat wou hij niet doen helaas :+

Nee, ik moet er niet aan denken om nu op de motor te gaan rijden :X veels te heet hier!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Veel tussen de file doorrijden, kom je vanzelf in de situatie dat je even van baan moet wisselen tussen stilstaand verkeer omdat je er anders niet tussendoor kan :+
Zie dat altijd als een uitdaging om zonder voeten aan de grond te doen (en dat lukt 99 van de 100x ook)

Bijzondere verrichtingen oefenen is best leuk en voor dat soort dingen erg praktisch.
file en korte bochtjes heb ik geen moeite mee. maar halve draai blijft niet mijn sterkste kant. of het straatje keren haarspeldbocht of snelweg afrit is _O-

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

DECOY88 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:23:
[...]

* Boboga checks in, West-Friesland :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
4x2 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Hm, dat is best een punt, daar ben ik best handig in geworden... Zonder voetjes aan de grond *O*

(al had ik laatst wel m'n hand in het knipperlicht van een van baan wisselende Polo geparkeerd waar ik wat te krap omheen stuurde, maar dat heeft me gelukkig maar €30 gekost :P )

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:59:
[...]

Het was hier in Amsterdam 26 graden ofzo, een collega parkeerde zn motor maar in de kantine omdat anders zn zadel gloeiend heet werd. Ik bood hem een euro voor als ie een burnout zou doen, maar dat wou hij niet doen helaas :+

Nee, ik moet er niet aan denken om nu op de motor te gaan rijden :X veels te heet hier!
Ik ben net een half uurtje terug van rijden. Ben om 19:30 vertrokken, toen was het nog aardig warm. Het was wel wennen om op de gixxer te zitten, na bijna 5000km in iets minder dan 4 weken op mn oude gsx400x :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:59:
[...]
Watje! :+
Als ik het in mijn dikke leren pak overleef, kan iedereen het. Je moet alleen niet de hele tijd aan het warme weer denken. Ik hoor de hele dag mensen om me heen puffen. Daar wordt het écht niet koeler van. Negeer het, en doe wat je doet, dan valt het reuze mee. Klagen heeft nog nooit iets beter gemaakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Als het koud is klagen ze dat ze niet kunnen rijden, als het warm is klagen ze dat ze niet kunnen rijden ... tsssk ...

Afbeeldingslocatie: http://www.yamahasupertenere.com/Smileys/DarkB/smiley021.gif

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ik ben ook een beetje teleurgesteld in mijn instructeur. Ik had gehoopt dat we lekker buiten de bebouwde kom zouden gaan toeren, bleek het vandaag flink woonwijkjes oefenen te zijn. :-( Hard werken dus om al die straatjes in te kijken, langzaam rijden en zo, en weinig gelegenheid om even uit te waaien.

Gelukkig kan ik wel een beetje tegen warmte.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Haha, vandaag heerlijk uit gewaaid over de dijken met mijn doorwaai jas.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:57:
[...]

Watje! :+
Als ik het in mijn dikke leren pak overleef, kan iedereen het. Je moet alleen niet de hele tijd aan het warme weer denken. Ik hoor de hele dag mensen om me heen puffen. Daar wordt het écht niet koeler van. Negeer het, en doe wat je doet, dan valt het reuze mee. Klagen heeft nog nooit iets beter gemaakt.
+1

Voor het minder psychologische: thermisch ondergoed doet wonderen met afvoeren van zweet enzo. Louis Coolmax FTW.

Oslik blyat! Oslik!

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
I second that. Heb een thermische broek en shirt gehaald bij de lidl laatst en die werken ook prima. Verder kom ik met droge sokken uit mn laarzen. Gore-tex FTW!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mijn motor zit bij dit weer binnen no-time op 100 graden :P Op koude dagen is het best lekker om die warmte van het blok te voelen, maar nu.. :X

Overleven doe ik het wel, maar fijn is zeker anders!

• newbreed
De oplossing voor al uw problemen: Harder rijden
Pagina: 1 ... 382 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.