You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Eens. Maar als je kleppen moet laten stellen waarom dan niet meteen de rest ook maar laten doen?Mike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:02:
[...]
Noem je dat een grote beurt ? dat doe ik met een middagje hobby'en zelf...
Kosten: 100 euro max en een middagje plezier...echt plezier want ik vind het leuk om te doen...
Valt me echt op dat voor ogenschijnlijk simpele dingen als olie + filter vervangen, bougies vervangen etc...de meeste hier de motor wegbrengen terwijl je dat met een simpele doppenset volgens mij prima zelf kan doen....
Omdat je dan dingen krijgt als:Peekster schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:03:
[...]
Eens. Maar als je kleppen moet laten stellen waarom dan niet meteen de rest ook maar laten doen?
Mogen jullie raden wat dat me heeft gekost... Ik heb er echt even over nagedacht om het ding weg te doen
- Als zulke ad's er nou wekelijks op staan dan kan ik deze net zo goed laten staan. Ik mag er toch niet op rijden. Echter als zulke complete ads zeldzaam zijn kan ik hem misschien wel nu kopen.
- Als motoren na (of voor) het motorseizoen goedkoper zijn dan is dat ook iets om mee te nemen. Ik verwacht mijn A behaald te hebben binnen nu en 2 maanden en dan is ongeveer ook het motorseizoen afgelopen, dus áls ze dan ook goedkoper zijn heb ik 2 vliegen in een klap (goedkoper, en ik mag er meteen mee rijden/op mijn eigen naam verzekeren/etc).
https://freight.associates
Ik denk dat de lokale bouwmarkt een redelijke indicator is...
Als daar de tuinmeubels massaal in de aanbieding zijn is het goed weer om een motor te kopen
Wat op zijn beurt weer voornamelijk veroorzaakt wordt door de 8 kleppen die gesteld moesten worden. Dat zijn dure grappen. Olie + filters etc. is zelfs bij een garage niet heel duur
De markt ligt nu dusdanig op zijn gat dat het bijzonder weinig uitmaakt.Mike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:29:
Het is wel zo dat sommige motoren goedkoper worden maar het is nu m.i. ook niet echt lekker motor weer waardoor de vraag naar motoren ook omlaag gaat...
Ik denk dat de lokale bouwmarkt een redelijke indicator is...
Als daar de tuinmeubels massaal in de aanbieding zijn is het goed weer om een motor te kopen
Ik heb mijn rijbewijs eind maart behaald. Dit betekende dat het motorseizoen alweer was begonnen. Die fiets die op gegeven moment op het oog had werd op diverse plaatsen aangeboden. Het frapante was dat de prijs ook per website anders was:
Motor-Forum: 5000 later aangepast naar 5250
Marktplaats: 5250
Motorshopper: 4500 nadat ik gereageerd had werd het opeens 5250
Op de advertentie van motorshopper reageerde ik. Als antwoord had hij dat de prijs inmiddels was aangepast "gezien het seizoen". Ik heb gemeld dat ik 4500 een mooie prijs vond en dat ik wel verder zou kijken als ze daar niet mee akkoord konden gaan. Die fiets stond al bijna een jaar te koop voor een zeer redelijke prijs, maar ze kregen hem blijkbaar niet verkocht. De dagwaarde van de motor is 5500.
Maar, een prijsstijging van meer dan 15% omdat het warm is, kom nou. Het betreft nu echt een kopersmarkt en het aanbod is flink groter dan de vraag. Een particulier kan het zich vaak niet veroorloven om zijn fiets een jaar te koop te hebben staan. Daarnaast zet hij vaak hoog in. Je moet er dus echt behoorlijk wat af kunnen lullen.
Het aanbod wordt in de winter vaak ook een stuk lager. Als je nu iets moois ziet dan moet je daar gewoon een klap op geven. Je kan je heel lang blijven afvragen of je niet misschien 200 euro had uitgespaard als je 4 maanden had gewacht, maar daar schiet je bijzonder weinig mee op.Daffie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:03:
Newbreed, dus je zegt eigenlijk dat het motorseizoen wel degelijk verkopers ertoe beweegt om de vraagprijs te verhogen, maar dat de achterliggende gedachte daarvan een beetje achterhaald is aangezien de hele markt in de clinch is? Dat betekend dus in het motorseizoen veel van de vraagprijs afpingelen.
Gewoon een afspraak maken met de verkoper en kijken hoever de rek in zijn prijs zit. De accessoires die je erbij krijgt zijn meestal voor practisch niks, wanneer alleen die arrow pijp waarschijnlijk al rond de € 500 heeft gekost.
Ik geloof overigens wel dat 24.000 km een onderhoudsinterval is voor de zx6r, dus daar moet je even onderzoek naar doen. Niet dat je straks meteen de rekening voor klepspeling controleren krijgt.
Met mijn Honda CBR 600F2 betaalde ik 480€ per jaar aan verzekering. Deze heeft 75kw-100pk.
Ik koop een CBR 929RR, deze heeft 111kw-152pk.
Betaal ik maar 280€/jaar.
De Nederbelg !
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
In de advertentie staat ergens onderaan:newbreed schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Ik geloof overigens wel dat 24.000 km een onderhoudsinterval is voor de zx6r, dus daar moet je even onderzoek naar doen. Niet dat je straks meteen de rekening voor klepspeling controleren krijgt.
Op onderhoud is nooit bespaard, er is met liefde voor deze motor gezorgd. Alle facturen aanwezig (sommigen 600+ euro). Onderhouden bij Hans van Wijk in Zoetermeer, voor het laatst binnen geweest 03-2012 (nieuwe banden, accu, rembloeistof. Sindsdien nog geen 1000KM gereden)
Weet niet in hoeverre dit goed is? Maar als de rest van zijn verhaal klopt (dat hij altijd goed onderhoud heeft gehad en alle bonnetjes nog heeft) dan mag ik er vanuit gaan dat die laatste beurt geen gekke dingen 'over het hoofd zijn gezien'?
En voor de rest, inderdaad, in de wintertijd zal het aanbod ook lager zijn.
de 600 is van 1991, 100pkPhydomir schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:45:
Leeftijd van de motor zal ook wel het een en ander uitmaken. Ik betaald voor mijn Thundercat maar €15/maand. WA+ Diefstal
de 929 is van 2001, 152pk
de 929 is goedkoper... zelfde verzekering.
De Nederbelg !
Daar kom je maar op 1 manier achter...kijken en vragenDaffie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:48:
[...]
In de advertentie staat ergens onderaan:
Weet niet in hoeverre dit goed is? Maar als de rest van zijn verhaal klopt (dat hij altijd goed onderhoud heeft gehad en alle bonnetjes nog heeft) dan mag ik er vanuit gaan dat die laatste beurt geen gekke dingen 'over het hoofd zijn gezien'?
Dan heb ik maar een verklaring: BelgiëJellabie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:51:
[...]
de 600 is van 1991, 100pk
de 929 is van 2001, 152pk
de 929 is goedkoper... zelfde verzekering.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Volgens mij is in belgië een crossmotor het goedkoopst als je kijkt naar de wegenstaat daaro
Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat
http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728
http://link.marktplaats.nl/578501317
Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007
Vet filmpje van een GSX600R YouTube: RWP da Liks 2012 - Like a G6
Dit vond ik wel een handige site waardoor je als leek ook nog een beetje kunt beoordelen of het een goede koop is: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.htmlVersteegrob schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:25:
Na mijn AVD moet ik een GSX600R halen.
Ben nu veel aan het kijken en deze twee lijken mij wel wat
http://jager.hexon.cx/details.html?id=4421728
http://link.marktplaats.nl/578501317
Moet ik er nog ergens opletten? Qua budget wordt het een model uit 2005/2006/2007
Vet filmpje van een GSX600R YouTube: RWP da Liks 2012 - Like a G6
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat is eigenlijk de dB grens op assen? Wil al zo lang graag een dagje circuit rijden alleen ik maak me zorgen over mijn Sebring pijp...Chakotay schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:44:
Zo, dagje Assen geboekt voor 9 augustus, veel te lang geleden alweer...
Meestal word 85 dB statisch (stilstaand met een metertje bij je uitlaat) of 95dB dynamisch (bij het passeren van de meetpaal lang de Veenslag) aangehouden.Mike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:09:
[...]
Wat is eigenlijk de dB grens op assen? Wil al zo lang graag een dagje circuit rijden alleen ik maak me zorgen over mijn Sebring pijp...
Is die Sebring open, of met een goede killer erin? Ik hang zelf altijd mijn originele schoorsteen terug.
Volgens mij zit er een killer in maar ik heb geen idee eigenlijk..zal straks eens kijken...Chakotay schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:27:
[...]
Meestal word 85 dB statisch (stilstaand met een metertje bij je uitlaat) of 95dB dynamisch (bij het passeren van de meetpaal lang de Veenslag) aangehouden.
Is die Sebring open, of met een goede killer erin? Ik hang zelf altijd mijn originele schoorsteen terug.
Edit:
Volgens deze pagina: http://www.cb500-wiki.de/...otor_und_getriebe:endtopf zit er op zijn Sebring Evolution geen db killer...nu heb ik natuurlijk de GSX-R variant maar ze zien er exact hetzelfde uit dus ik ben er bang voor...
[ Voor 20% gewijzigd door Mike2k op 20-07-2012 13:43 ]
Is de uitgang helemaal open, of zit er nog een 2e "ring" binnenin? En als je voorzichtig iets als een bezemsteel erin steekt, hoe ver komt die dan?Mike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:34:
[...]
Volgens mij zit er een killer in maar ik heb geen idee eigenlijk..zal straks eens kijken...
Edit:
Volgens deze pagina: http://www.cb500-wiki.de/...otor_und_getriebe:endtopf zit er op zijn Sebring Evolution geen db killer...nu heb ik natuurlijk de GSX-R variant maar ze zien er exact hetzelfde uit dus ik ben er bang voor...

Trouwens net van de azijnpissers van P1 Parking in Amsterdam te horen gekregen dat het vanaf heden niet meer is toegestaan mijn motor in de parkeergarage te zetten.
Het oude gedoog beleid is afgeschaft.
Oplossing:
Kaartje kopen a 5 euro per uur of lekker op de stoep gaan staan.
Nu is het natuurlijk wachten op die Parijs praktijken...dat de gemeente 'speciale' vakken voor motorrijders gaat maken a xx euro per uur...
Echt he...strengere eisen rijbewijs, apk voor motor, gezeik over parkeren...nederland op z'n smalst hoor...
Vroeger was de auto de melkkoe van de overheid...nu is gewoon alles met een motor een rijdende portemonnee waar op alle mogelijk manieren het geld maar uit geschud moet worden...
@Amsterdam, irritant... Ik zou hem gewoon op de stoep bij je bestemming mikken, al is een overdekt plekje natuurlijk altijd fijner.
* dion_b parkeert in A'dam zowel thuis al op het werk op de stoep en heeft nooit problemen
Oslik blyat! Oslik!
Ja, totdat er een of andere junk aan je motor staat te rukken omdat die verkocht kan worden voor een paar shotjes...dion_b schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:02:
Idd, parkeren op de stoep op een plek waar je niemand in de weg staat wordt juist door Gemeente Amsterdam aangemoedigd. Wat ik begrepen heb ziet de gemeente motoren als een deel van de oplossing tegen verkeersdrukte en draagt men ze een warm hart toe zolang je niet in de weg gaat staan.
* dion_b parkeert in A'dam zowel thuis al op het werk op de stoep en heeft nooit problemen
Parkeer hem ook al 2.5 jaar voor de deur in Amsterdam. In principe geen probleem in dat ik nooit gezeik met de gemeente of parkeer/stad-wachters heb, maar dus al wel 3x een spiegel op de grond gehad en 1x omgepleurd (waarschijnlijk door wind, maar toch...). Zul je zien dat dat toch die stadswachters warenMike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:16:
[...]
Ja, totdat er een of andere junk aan je motor staat te rukken omdat die verkocht kan worden voor een paar shotjes...
Liever een garage uiteraard, maar dat wordt lang doorteren op de K100 als ik in Amsterdam een huis met garage wil...
[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 20-07-2012 15:43 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Maar goed.. er schijnen in het verleden een aantal motoren te zijn gestolen. Gelukkig ben ik niet de enige met een SS, dus dat scheelt misschien al een beetje.
Hoewel ik 'm ook niet bij de dealer breng voor een beurt (mijn 'mannetje' heeft een gunstig uurtarief) is het een beetje te simplistisch om een beurt te reduceren tot olie+filter en bougies. Als je alleen dat doet, kun je ook op problemen wachten natuurlijk. Wat ik onder een fatsoenlijke beurt versta, is ook het inspecteren van allerlei onderdelen. Anders doe je er natuurlijk nooit 4 uur over.Mike2k schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:02:
[...]
Noem je dat een grote beurt ? dat doe ik met een middagje hobby'en zelf...
Kosten: 100 euro max en een middagje plezier...echt plezier want ik vind het leuk om te doen...
Valt me echt op dat voor ogenschijnlijk simpele dingen als olie + filter vervangen, bougies vervangen etc...de meeste hier de motor wegbrengen terwijl je dat met een simpele doppenset volgens mij prima zelf kan doen....
Lang niet iedereen heeft de kennis, de plaats en het juiste gereedschap om zo'n beurt uit te voeren. Als het alleen om de handelingen gaat die jij beschrijft, zou bijna iedereen het kunnen, maar zo simpel is het gewoonweg niet. Je hebt er écht wel iets meer kennis voor nodig.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben net gelaserd tijdens/na een inhaalactie. 60 is er toegestaan. Mijn kruissnelheid zat rond de Vmax+10. De auto voor me schommelde tussen Vmax-10 en Vmax, dus ik haalde in. Vlot, zoals me dat ook geleerd is. En net op dát moment krijg ik het voor elkaar om gelaserd te worden: 94 km/h na correctie, dus 34 km/h overschrijding.
Aangezien vanaf 30 km/h per uur overschrijding geschikt wordt, staat me nog een dure rekening te wachten...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
hardrij vergunning mag wat kosten. Ik werd vanmiddag A4/A5 bijna omvergekegeld door een mafkees met aanhanger die 100/110 reed. Had 'm al rechts een caravan zien inhalen die wel 80 reed en vervolgens perst íe mij de baan uit.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:35:
Aangezien vanaf 30 km/h per uur overschrijding geschikt wordt, staat me nog een dure rekening te wachten...
[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 21-07-2012 16:53 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb hetzelfde gehad. Ook net even kort het gas erop, 200 meter verder reed ik weer netjes de maximale toegestane snelheid. Gelukkig ging er bij mij toen ook nog een correctie af anders was ik het rijbewijs kwijt.
Je mág met een sleurhut in NL gewoon 90 Km'h rijden ... Waarom die pipo's dan 80 gaan rijden is mij (ook) een raadsel.ROFLASTC schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:53:
[...]
hardrij vergunning mag wat kosten. Ik werd vanmiddag A4/A5 bijna omvergekegeld door een mafkees met aanhanger die 100/110 reed. Had 'm al rechts een caravan zien inhalen die wel 80 reed en vervolgens perst íe mij de baan uit.
Ik rijd dagelijks met de auto via de A2 naar het zuiden (Maastricht) en kan normaliter de cruisecontrol gewoon op 120Km/h laten staan vanuit E'hoven tot aan de afrit Meersen (llaatste afrit vóór Maastricht). Op het moment dat de vakantie's beginnen blijf ik aan het pause/resumen omdat die K*T caravaners niet doorrijden en 't reguliere vrachtverkeer dus aan 't inhalen gaat..... terwijl ze dat niet mogen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Vandaag (en gisteren) de hele dat lekker rond gereden met m'n 2 dagen ouden motor (nouja... hij is eigenlijk 5 jaartjes, maar pas 2 van mij)! TOP!
Meteen maar even een doorwaai broek gehaald, wat een verbetering zeg... Kan me nu niet meer voorstellen dat ik met dit weer zonder zo'n ding zou rijden.
Misschien dat ik er minder last van heb doordat m'n auto er (standaard) wat agressiever uit ziet in de spiegels van het verkeer wat ik achterop rijd, maar idd..... die rechter baan is vaak leeg (en dus geschikt voor inhalen).Joopieboy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:47:
Enige vervelende in de spits op de A2 is op het 100 stuk na knooppunt het Vonderen dat iedereen maar dan ook echt iedereen middenop blijft rijden als de spitsstrook open is, dat is zo verrekte irritant.
Omdat het vroeger (en dat is nog niet eens zo heel lang geleden) 80km/h was. Het is volgens mij nooit echt in het nieuws geweest dat je 90 mag met een aanhangwagen. Soms lukt het trouwens ook niet om 90km/h te rijden. Als ik met de aanhangwagen van mijn werk leeg rij, dan gaat hij wel aardig slingeren met 85km/h..wimmel_1 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:40:
[...]
Je mág met een sleurhut in NL gewoon 90 Km'h rijden ... Waarom die pipo's dan 80 gaan rijden is mij (ook) een raadsel.
Ik rijd dagelijks met de auto via de A2 naar het zuiden (Maastricht) en kan normaliter de cruisecontrol gewoon op 120Km/h laten staan vanuit E'hoven tot aan de afrit Meersen (llaatste afrit vóór Maastricht). Op het moment dat de vakantie's beginnen blijf ik aan het pause/resumen omdat die K*T caravaners niet doorrijden en 't reguliere vrachtverkeer dus aan 't inhalen gaat..... terwijl ze dat niet mogen.
No signature required.
Tsja ik rijd een grote zwarte Volvo dus dan schuiven ze ook wel, maar goed, je snapt het wel.wimmel_1 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:09:
[...]
Misschien dat ik er minder last van heb doordat m'n auto er (standaard) wat agressiever uit ziet in de spiegels van het verkeer wat ik achterop rijd, maar idd..... die rechter baan is vaak leeg (en dus geschikt voor inhalen).
owjah da's waar ook. Dan nog reed íe te hard en keek niet uit met zn kind naast 'm. laatst op de A4 een duiser, 90 km/u met vrouw en kinderen in de auto... op de middelste baan. Die kerel werd links.rechts,boven,onder ingehaald.wimmel_1 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:40:
[...]
Je mág met een sleurhut in NL gewoon 90 Km'h rijden ... Waarom die pipo's dan 80 gaan rijden is mij (ook) een raadsel.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik verlies nu vermogen! Ik was gaan rijden, allemaal goed en wel, geen problemen gehad. Bij een maar van mij even langs gegaan. Ik wou hem opnieuw starten, maar ik zet hem per ongeluk in eerste met mijn pikkel nog niet ingeklapped. Dus de motor slaagt af. Wou niet direct opnieuw starten. Maar na een 2 tal min wachten perfect.
Rij ik een straat of 3 verder, en ik denk : oei dat gaat hier niet vooruit, sta ik in 6de? Ik zat gewoon nog in tweede. Aan het licht, zet ik hem in eerste met de koppeling schoon ingeduwd en hij valt stil. Ik start hem terug, dat lukte niet zonder choque, maar met wel. Gaat hij mooi in 2000 toeren, en ik geef gas, en hij valt terug in toeren en valt dan gewoon uit.
Nu staat hij ergens langs de zijkant.
Is er niemand in de buurt van Antwerpen ( Kontich ) die mij kan helpen om dit na te zien? Ik ken te weinig van moto's om daar zelf aan te beginnen. En de laatste keer dat ik hem had binnen gedaan, moest ik drie weken wachten. Dan ben ik al vakantie
Computers make very fast, very accurate mistakes.
De Nederbelg !
Suzuki Bandit N600 van 1996Jellabie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:53:
Over welke motor hebben we het?
Verwijderd
ixl85 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag (en gisteren) de hele dat lekker rond gereden met m'n 2 dagen ouden motor (nouja... hij is eigenlijk 5 jaartjes, maar pas 2 van mij)! TOP!
Meteen maar even een doorwaai broek gehaald, wat een verbetering zeg... Kan me nu niet meer voorstellen dat ik met dit weer zonder zo'n ding zou rijden.
Wat een gaaf apparaat is zo'n F800ST toch. Als ik ooit het geld bij elkaar krijg gesprokkeld, zou ik er zo voor tekenen.
Ik heb vandaag mijn één na laatste motorrijles gehad (6 aug AVD examen

Zijn ook leuke motors, ware het niet dat je na een les van 120 minuten blij bent als je er weer af kunt stappen omdat het zadel niet je van het is. Of liever gezegd: 3x kut.
Maar hoe kan ik die verzuipen als ik aan het rijden ben? En wat bedoel je met leeg gestart?wimmel_1 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:41:
Klinkt als een gevalletje "verzopen" en daarna gewoon leeg gestart .
[ Voor 6% gewijzigd door tc982 op 21-07-2012 23:16 ]
Vuil brandstof filter heeft het ook wel wat van wegwimmel_1 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:41:
Klinkt als een gevalletje "verzopen" en daarna gewoon leeg gestart .
No signature required.
Bleek uiteindelijk te komen door de ultrasone reiniging die de carburateur heeft gehad, de ultrasone reiniging heeft ervoor gezorgd dat er gruis in de motor is blijven zitten, wat op de beurt de vlotternaald en vlotterkamer heeft vervuild. Hierdoor sloot de vlotterkamer niet goed af waardoor het ding dus effectief verzoop.
Zelf zat ik aan zoiets te denken:
http://link.marktplaats.nl/571623661
http://link.marktplaats.nl/577825147
Nu had ik al wat rondgezocht in dit topic en volgens mij is het is wel een aardige motor om mee te beginnen maar tips nav budget en iets vergelijkbaar met de bovenstaande motor zijn altijd welkom.
[ Voor 4% gewijzigd door marshallq op 21-07-2012 23:40 ]
Staat je benzinekraan wek goed?tc982 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:16:
[...]
Maar hoe kan ik die verzuipen als ik aan het rijden ben? En wat bedoel je met leeg gestart?
Weet je zeker dat de dynamo/spanningsregelaar nog wel goed is?
Ik zie je namelijk je accu laden, dan ga je rijden, en daarna stopt je fiets ermee.
Wat is de laadspanning?
Die motor had toch een tijd stil gestaan?
Zit de carburateur niet gewoon verstopt?
[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 22-07-2012 00:20 ]
Wise enough to play the fool
't heet niet voor niets een "start" accu
Standaardverhaal:marshallq schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:39:
Hopelijk heb ik vanaf a.s. week ook mijn papiertje, maar om daar alvast op vooruit te lopen ben ik aan het rondkijken voor een leuke beginnersmotor. Mijn budget is ongeveer 2500,- max (maar wat lager zou mooi meegenomen zijn).
Nu had ik al wat rondgezocht in dit topic en volgens mij is het is wel een aardige motor om mee te beginnen maar tips nav budget en iets vergelijkbaar met de bovenstaande motor zijn altijd welkom.
Wat wil je doen met die motor?
24/7/365 bij weer en wind woon-werk of alleen op zonnig middagje toeren?
Gaan het vooral lange ritten of korte ritten zijn?
Ga je vooral op snelwegen rijden? Of achterafweggetjes? Of zelfs off-road?
Wat voor houding wil je hebben? Voorover (sport), rechtop (tour/allroad) of achterover (cruiser)?
Hoe groot ben je? Zal een motor eerder te groot of te klein zijn?
Heb je liever je koppel onderin of een smalle powerband hoog in de toeren?
Ben je handig met voertuigen, of moet een garage alle onderhoud doen?
Moet je fiets glimmen en gaaf zijn, of mag/moet het een afgeragde ratbike zijn/lijken?
Kun je het veilig binnen stallen, of moet het altijd buiten staan in een achterbuurt?
Er zijn veel mensen die zo'n Fazer een prima beginnersfiets vinden, maar of het dat voor jou ook zal zijn hangt af van (o.a.) bovenstaande zaken.
Oslik blyat! Oslik!
Zeker! In beide gevallen heb je gelijkVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:52:
[...]
![]()
Wat een gaaf apparaat is zo'n F800ST toch. Als ik ooit het geld bij elkaar krijg gesprokkeld, zou ik er zo voor tekenen.
Ik heb vandaag mijn één na laatste motorrijles gehad (6 aug AVD examen). We rijden op deze fietsen trouwens:
[afbeelding]
Zijn ook leuke motors, ware het niet dat je na een les van 120 minuten blij bent als je er weer af kunt stappen omdat het zadel niet je van het is. Of liever gezegd: 3x kut.
Heb heel lang naar de ER6F gekeken (de N is geen optie voor mij, veel woon werk verkeer op de snelweg), maar de BMW had meer features en beter koppel.
Mocht je een ander/beter zadel willen, deze zijn (blijkbaar) heel goed, en niet duur:
http://www.topsellerie.com
(zelf custom je zadel maken voor zowat ieder model
Dit doe ik allemaal met mijn Fazer, gaat primadion_b schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:33:
[...]
Standaardverhaal:
24/7/365 bij weer en wind woon-werk of alleen op zonnig middagje toeren?
Gaan het vooral lange ritten of korte ritten zijn?
Ga je vooral op snelwegen rijden? Of achterafweggetjes? Of zelfs off-road?
Kun je het veilig binnen stallen, of moet het altijd buiten staan in een achterbuurt?
Ik ga als ik weer thuis ben beginnen met lessen (werk in het buitenland), en nu had ik de volgende vragen:
Ten eerste, ik vind dit een supergave helm, maar hij is me veel te goedkoop, en ik kan nergens vinden of deze mijn hoofd heelhoudt als ik wel onderuit zou gaan. Als dit idd geen goede helm is, heeft dan iemand tips voor een gelijkende helm, die me wel heel houdt?

Airoh J106
Ten tweede, ik wil voor de Triumph Speed Triple 1050 gaan (1050cc, red.), maar dat wordt mijn eerste motor. Krijg ik dit wel verzekerd? Ik ben ondertussen 35, en heb ~2 miljoen kilometer op mijn naam staan in een auto, (helaas niet aantoonbaar, altijd leaseauto's gereden, maar geen verklaring van goed gedrag vanwege ruzie met mijn baas)
Rij de laatste 3 jaar een Nissan 350Z. (Alles schadevrij)

Triumph Speed Triple 1050
Ten derde, ik zie veel advertenties over Kevlar Jeans, "gewoon" uitziende jeans die net zo sterk zouden zijn als een motorpak. Kunnen deze Kevlar's die claim ook waarmaken of moet je hier ver bij uit de buurt blijven? Ik ben niet zo'n leer freak, maar liever veilig in leer dan kapot in kevlar.
[ Voor 12% gewijzigd door zion op 22-07-2012 09:47 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Toen ik mijn eerste motor kocht was ik 27 en daardoor kreeg ik meteen een leuke korting. Nooit een auto gehad, ook altijd lease. Maar dat maakt blijkbaar toch niet uit hebben ze me verteld. Als je 100 jaar schadevrij een auto hebt gereden, kun je die korting niet overdragen op een motor, tenzij het bij de auto weggehaald wordt. Het is dus (blijkbaar) geen kortingskaart voor alle verzekeringen. Misschien als je het bij dezelfde verzekeraar als je auto onderbrengt dat ze iets willen doen, maar misschien kan de verzekering ergens anders goedkoper.zion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:43:
Ten tweede, ik wil voor de Triumph Speed Triple 1050 gaan (1050cc, red.), maar dat wordt mijn eerste motor. Krijg ik dit wel verzekerd? Ik ben ondertussen 35, en heb ~2 miljoen kilometer op mijn naam staan in een auto, (helaas niet aantoonbaar, altijd leaseauto's gereden, maar geen verklaring van goed gedrag vanwege ruzie met mijn baas)
Wat dat pak betreft: er zijn blijkbaar tests geweest die aantonen dat (de juiste) kevlar jeans ook goed zijn. Persoonlijk heb ik het er niet zo op, maar dat is een gevoelskwestie. De ene kevlar jeans is de andere niet, dus als je er een neemt, neem dan de goede (daar heb je wat aan!
Geef mij maar een fatsoenlijk motorpak. Motorrijden is geen modeshow.
[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 22-07-2012 09:56 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dank je voor je snelle reply, en je hebt gelijk, motorrijden is geen modeshow, maar in de uitkomst verschillen we, ik vind namelijk mensen in zo'n pak vaak lijken alsof ze het wel zo zien. Zoals je aan de motor en helm (hopelijk) wel kan zien ben ik niet zo'n "snelle jelle". Ik wil gewoon op zondag met mijn ongeschoren bek ergens op een dijkje een stukje kunnen rijden om vervolgens ergens over de zee uit te kunnen kijken, en aan het eind van de dag weer naar huis, een pak met "go-faster-striping" past daar in mijn ogen niet zo goed bij.mphilipp schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:54:
[...]
Toen ik mijn eerste motor kocht was ik 27 en daardoor kreeg ik meteen een leuke korting. Nooit een auto gehad, ook altijd lease. Maar dat maakt blijkbaar toch niet uit hebben ze me verteld. Als je 100 jaar schadevrij een auto hebt gereden, kun je die korting niet overdragen op een motor, tenzij het bij de auto weggehaald wordt. Het is dus (blijkbaar) geen kortingskaart voor alle verzekeringen. Misschien als je het bij dezelfde verzekeraar als je auto onderbrengt dat ze iets willen doen, maar misschien kan de verzekering ergens anders goedkoper.
Wat dat pak betreft: er zijn blijkbaar tests geweest die aantonen dat (de juiste) kevlar jeans ook goed zijn. Persoonlijk heb ik het er niet zo op, maar dat is een gevoelskwestie. De ene kevlar jeans is de andere niet, dus als je er een neemt, neem dan de goede (daar heb je wat aan!)
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Maar dingen die veel invloed hebben is of je all-risk / WA wilt verzekeren.
Als je all-risk doet scheelt het veel of je motor nieuw is of niet.
Bereken het zelf eens via: http://www.depremievergelijker.nl/motorverzekering/
Er zit heel veel verschil tussen verzekeringen afhankelijk van de details.
Je hebt het over 'kevlar-jeans' vs leer, maar je hebt ook nog de 'normale' textiel pakken...
Persoonlijk bespaar ik niet op m'n motorkleding qua veiligheid en ik hoop maar dat het weg gegooid geld is, want op de dag dat je het nodig hebt maakt dat extra geld ook niet meer uit.
Klus page: http://klusthuis.blogspot.com
Ik heb anders bij Unive op meerdere voertuigen (auto/motor) de volle no-claim.mphilipp schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:54:
[...]
Toen ik mijn eerste motor kocht was ik 27 en daardoor kreeg ik meteen een leuke korting. Nooit een auto gehad, ook altijd lease. Maar dat maakt blijkbaar toch niet uit hebben ze me verteld. Als je 100 jaar schadevrij een auto hebt gereden, kun je die korting niet overdragen op een motor, tenzij het bij de auto weggehaald wordt. Het is dus (blijkbaar) geen kortingskaart voor alle verzekeringen. Misschien als je het bij dezelfde verzekeraar als je auto onderbrengt dat ze iets willen doen, maar misschien kan de verzekering ergens anders goedkoper.
Wat dat pak betreft: er zijn blijkbaar tests geweest die aantonen dat (de juiste) kevlar jeans ook goed zijn. Persoonlijk heb ik het er niet zo op, maar dat is een gevoelskwestie. De ene kevlar jeans is de andere niet, dus als je er een neemt, neem dan de goede (daar heb je wat aan!)
En als je korting bij meerdere verzekeraars wilt is dat simpel. Eerst je huidige verzekering opzeggen, vervolgens krijg je een royementsverklaring, daarna twee nieuwe verzekeringen openen bij twee verschillende verzekeringsmaatschappijen en naar beide je royementsverklaring sturen.
Voor degene die niet willen zoeken hieronder nog een keer mijn eerste post:dion_b schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:33:
[...]
Standaardverhaal:
24/7/365 bij weer en wind woon-werk of alleen op zonnig middagje toeren? Zonnig
Gaan het vooral lange ritten of korte ritten zijn? Beide
Ga je vooral op snelwegen rijden? Of achterafweggetjes? Of zelfs off-road? Eerste 2 (zuid limburg / eiffel etc).
Wat voor houding wil je hebben? Voorover (sport), rechtop (tour/allroad) of achterover (cruiser)? meer richting rechtop. Les nu op een Yamaha XJ6 en dat bevalt me wel.
Hoe groot ben je? Zal een motor eerder te groot of te klein zijn?1.85
Heb je liever je koppel onderin of een smalle powerband hoog in de toeren? ?
Ben je handig met voertuigen, of moet een garage alle onderhoud doen?Ik heb vrienden die handig zijn?
Moet je fiets glimmen en gaaf zijn, of mag/moet het een afgeragde ratbike zijn/lijken? Zoiets als die fazer
Kun je het veilig binnen stallen, of moet het altijd buiten staan in een achterbuurt? Binnen
Er zijn veel mensen die zo'n Fazer een prima beginnersfiets vinden, maar of het dat voor jou ook zal zijn hangt af van (o.a.) bovenstaande zaken.
En alvast bedankt voor de reactie.marshallq schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:39:
Hopelijk heb ik vanaf a.s. week ook mijn papiertje, maar om daar alvast op vooruit te lopen ben ik aan het rondkijken voor een leuke beginnersmotor. Mijn budget is ongeveer 2500,- max (maar wat lager zou mooi meegenomen zijn).
[edit]Als jullie naar 2dehands modellen zoeken, is er dan nog een limiet aan het aantal km's dat er al mee gereden is? En laten jullie de motor nog "keuren" voor de aankoop?
Zit zelf nu te kijken of ik een fazer 600 van 2002 kan vinden, maar de meeste daarvan staan al boven 45k op teller.
[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 22-07-2012 15:35 ]
Airoh is niet heel veel mis mee, maar ik zou eerder naar de roof boxer (boxter?) kijken. Is een zelfde soort helm, maar ik heb het idee dat die een stuk steviger is. Maar dat is puur gebaseerd op het vasthouden van beide helmenzion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:43:
Ok, dit is het beginnersvragen topic, dus denk ik dat ik deze n00b vragen wel mag stellen:
Ik ga als ik weer thuis ben beginnen met lessen (werk in het buitenland), en nu had ik de volgende vragen:
Ten eerste, ik vind dit een supergave helm, maar hij is me veel te goedkoop, en ik kan nergens vinden of deze mijn hoofd heelhoudt als ik wel onderuit zou gaan. Als dit idd geen goede helm is, heeft dan iemand tips voor een gelijkende helm, die me wel heel houdt?
Er staan filmpjes op internet, waar mensen achter een auto aangesleept worden in een kevlar jeans. Wel is het zo dat je hem na de eerste keer gebruik weg kan gooien. En ze zijn niet gemaakt om met 200+ op je plaat te gaan.[afbeelding]
Airoh J106
[afbeelding]
Ten derde, ik zie veel advertenties over Kevlar Jeans, "gewoon" uitziende jeans die net zo sterk zouden zijn als een motorpak. Kunnen deze Kevlar's die claim ook waarmaken of moet je hier ver bij uit de buurt blijven? Ik ben niet zo'n leer freak, maar liever veilig in leer dan kapot in kevlar.
No signature required.
Klinkt bijna als dooie bobine's. Als je een oude Kawa had gehad had ik alles gezet op bobines.tc982 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:13:
Ik verlies nu vermogen!
KNIP
Rij ik een straat of 3 verder, en ik denk : oei dat gaat hier niet vooruit, sta ik in 6de? Ik zat gewoon nog in tweede. Aan het licht, zet ik hem in eerste met de koppeling schoon ingeduwd en hij valt stil. Ik start hem terug, dat lukte niet zonder choque, maar met wel. Gaat hij mooi in 2000 toeren, en ik geef gas, en hij valt terug in toeren en valt dan gewoon uit.
De wat oudere GPz motoren wilden nog wel eens volgelopen bobines hebben na een paar weken flinke regenbuien en buiten te hebben gestaan (Al heeft ouderdom er best wel wat mee te maken hoor), dan gaan ze exact hetzelfde doen als wat je net hebt beschreven.
Toevalig vandaag bij me buurman langs geweest voor zijn GPz750 die ditzelfde probleem heeft.
Quote-in-een-quote is niet zo handig, die valt bij replies weg. Zet het liever gewoon als inline-text:marshallq schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:03:
[...]
Voor degene die niet willen zoeken hieronder nog een keer mijn eerste post:
24/7/365 bij weer en wind woon-werk of alleen op zonnig middagje toeren? Zonnig
Gaan het vooral lange ritten of korte ritten zijn? Beide
Ga je vooral op snelwegen rijden? Of achterafweggetjes? Of zelfs off-road? Eerste 2 (zuid limburg / eiffel etc).
Wat voor houding wil je hebben? Voorover (sport), rechtop (tour/allroad) of achterover (cruiser)? meer richting rechtop. Les nu op een Yamaha XJ6 en dat bevalt me wel.
Hoe groot ben je? Zal een motor eerder te groot of te klein zijn?1.85
Heb je liever je koppel onderin of een smalle powerband hoog in de toeren? ?
Ben je handig met voertuigen, of moet een garage alle onderhoud doen?Ik heb vrienden die handig zijn?
Moet je fiets glimmen en gaaf zijn, of mag/moet het een afgeragde ratbike zijn/lijken? Zoiets als die fazer
Kun je het veilig binnen stallen, of moet het altijd buiten staan in een achterbuurt? Binnen
Dan even alsnog in quote om te beantwoorden:
Bah, mooiweerrijder24/7/365 bij weer en wind woon-werk of alleen op zonnig middagje toeren? Zonnig
Betekent dat kuip e.d. puur optioneel is. Oftewel weer beperkt je keuze niet.
Als je ook langere ritten gaat doen moet je het belang van comfort niet onderschatten. Er zijn mensen (ook in dit topicGaan het vooral lange ritten of korte ritten zijn? Beide
Snelweg betekent dat je genoeg vermogen moet hebben om mee te komen met het verkeer. Dat is niet zo'n uitdaging met 'modieuze' fietsen. Vuistregel is dat als het 160km/u kan halen, je wel goed zit. Als een motor maar net 130km/u kan rijden heb je op de snelweg te weinig veiligheidsmarge en zit je continu veel te hoog in de toeren te jagen, wat niet bevorderlijk is voor je blok.Ga je vooral op snelwegen rijden? Of achterafweggetjes? Of zelfs off-road? Eerste 2 (zuid limburg / eiffel etc).
En geen offroad betekent dat er geen noppen onder hoeven
Hier zou ik aanraden om wat meer dingen uit te proberen. Die Fazer is een sport-toermodel met vrijwel exact dezelfde verhoudingen als je XJ6. Het goede nieuws is dat als de een lekker rijdt, de ander dat ook doet.Wat voor houding wil je hebben? Voorover (sport), rechtop (tour/allroad) of achterover (cruiser)? meer richting rechtop. Les nu op een Yamaha XJ6 en dat bevalt me wel.
Slechte nieuws is dat je verder dus totaal geen vergelijkingsmateriaal hebt. Je zou bijvoorbeeld ook enerzijds een BMW F650GS/Honda Transalp kunnen proberen voor een volledig rechtop zithouding, of bijvoorbeeld een Yamaha R6/Honda Fireblade ofzo voor iets richting supersport. En probeer ook eens een echte toerfiets (BMW R1150RT, Honda Pan European ofzo), gewoon om te voelen hoe dat is.
Misschien blijkt dat de Fazer alsnog het lekkerst is. In dat geval heb je dat alleen maar goed onderbouwd en uitgezocht. En stel dat iets anders meer bevalt, dan neem je dat gewoon
Met mijn 1m86 zou ik mezelf ook niet bijzonder groot noemen, maar op twee van de drie fietsen waar ik op leste (Kawasaki ER-5 en Honda CBF-500) zat ik zo oncomfortabel dat ik echt rug- en kniepijn eraan overhield. Gelukkig kon ik afrijden op een Kawa ER-6N, wat niet groter was maar wel veel beter zat.Hoe groot ben je? Zal een motor eerder te groot of te klein zijn?1.85
Je bent dus groot genoeg dat het een issue kan zijn (maw >15cm groter dan de gemiddelde Japanner!). Hou daar rekening mee. Iets wat tijdens een proefrit van een kwartier misschien een klein beetje niet lekker zit kan na een rit van twee uur slopend zijn.
Eigenlijk is dit het meest fundamentele verschil tussen motoren.Heb je liever je koppel onderin of een smalle powerband hoog in de toeren? ?
Er spelen twee factoren mee:
1) hoeveel cylinders heb je en welke configuratie staan ze in. Vuistregel: hoe meer cylinders, des te hoger de toeren je moet draaien om kracht eruit te krijgen. Een V-twin (denk Harley, maar ook bijv een Ducati Monster) geeft je zodra je aan het gas komt veel kracht. Een in-line 4 moet je flink opentrekken voor je echt vooruit komt.
2) of de tuning gedaan is voor maximaal vermogen, ten koste van powerband (je krijgt echt alleen in een heel smal toerengebied vermogen) danwel voor een brede, 'makkelijke' powerband ten koste van piekvermogen.
De XJ6 waar je op lest heeft bijvoorbeeld vier cylinders, dus inherent moet je meer toeren maken dan bijv op een tweecylinder, maar het is een allround sport-toerfiets, dus er is getuned voor een brede powerband. Tenzij ik me vergis is dat exact dezelfde motor die Yamaha ook in de R6 stopt. Verschil zit'm naast de zithouding ook in de tuning. Bij de R6 moet je veel nauwkeuriger toeren maken, maar hij geeft dan ook bijna anderhalf keer zoveel vermogen als in de XJ6.
Mooi, dat scheelt.Ben je handig met voertuigen, of moet een garage alle onderhoud doen?Ik heb vrienden die handig zijn?
Als je binnen kunt stallen en alleen bij mooi weer wilt rijden kun je een 'mooie' fiets nemen en die ook zonder al teveel moeite mooi houden. Als je bij weer en wind en vooral 's winters met pekel rijdt is het doodzonde een echt mooie fiets te nemen, want na een winter vol pekel mag je blij zijn als hij niet onder je kont uit roest (bekend probleem met de Yamaha XJ900 Diversion, het grote oude broertje van de XJ6, is bijvoorbeeld dat de benzinetank gaat roesten).Moet je fiets glimmen en gaaf zijn, of mag/moet het een afgeragde ratbike zijn/lijken? Zoiets als die fazer
Hangt totaal af van het type. Sommige BMW's en Honda's staan erom bekend dat (mits enigszins onderhouden) meerdere tonnen op de teller geen probleem hoeven zijn. Sommige motoren staan er omgekeerd om bekend dat ze tegen 50k uit elkaar donderen (bijv vooroordeel jegens Koreaanse/Chinese fietsen, al kan ik daar zelf weinig over roepen).[edit]Als jullie naar 2dehands modellen zoeken, is er dan nog een limiet aan het aantal km's dat er al mee gereden is?
Echt keuren door een garage? Nee. Iemand meenemen die meer verstand heeft van motoren? Ja.En laten jullie de motor nog "keuren" voor de aankoop?
Dat doe je om twee redenen. Ene is dat hij meer verstand heeft van de techniek (ik nam een vriend mee die automonteur is van beroep en al 10 jaar motor rijdt & sleutelt), maar minimaal even belangrijk is dat hij nuchter kan kijken naar dingen en niet 'verliefd' wordt op een motor.
Mijn K75RT heeft bijna 185k op de teller, en dat is voor z'n soort allerminst bijzonderZit zelf nu te kijken of ik een fazer 600 van 2002 kan vinden, maar de meeste daarvan staan al boven 45k op teller.
Ik zou net zoals bij auto's minder letten op tellerstand an sich en meer op onderhoud. Liever 50k met liefde onderhouden dan 25k afgeragd en genegeerd.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb alleen wel meteen een vraagje, wellicht dat iemand het al eens heeft meegemaakt.
Op het instrumentenpaneel van m'n fiets knippert het FI-lampje. Maar het gekke is, dit doet hij niet meer als ik het contact erop zet.
Dus fiets op standaard > Stuurslot > lampje knippert
Fiets van stuurslot af, gewoon op OFF > lampje knippert
Fiets op ON (gaat ie een of andere self check doen en dan hoor je even de brandstofpomp) > lampje uit.
Wacht je even, zet ik hem weer op OFF > lampje knippert.
Ik heb al op internet gevonden dat je de bestuurderszadel eraf kan halen en dan een of andere self-diagnose kan doen, maar voordat ik met een schroevendraaier heel mijn lak eraf knal leek het me handig om het eerste even hier te vragen, voor het geval iemand iets soortgelijks mee heeft gemaakt.
EDIT: Dan is het natuurlijk wel zo handig als ik even zeg welke fiets. Het is een Kawasaki Ninja ZX-6R 2005
[ Voor 5% gewijzigd door Daffie op 22-07-2012 18:35 ]
Campingweekend TT, 2,5 week sturen op de oude frikandel in de Alpen/Vogezen en net terug van de zwarte cross. Hier alvast een voorproefje, zal binnenkort wel meer foto's en een verhaaltje posten!
Vaak bu'j te bang!
Wat betreft de helm is er maar één antwoord. Een goede helm is er een die goed past. Hoe die er uitziet, welk merk hij is en wat voor een kleur is irrelevant. Iedere in Nederland verkochte helm moet een keurmerk hebben waardoor deze je hoofd heel houd bij de botsing. Echter leveren de meeste echt goedkope modellen in op draagcomfort, geluidsisolatie en houdbaarheid. Dit laatste puur omdat de kussens in de helm minder van kwaliteit zijn dus eerder uit lubberen.zion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:43:
Ok, dit is het beginnersvragen topic, dus denk ik dat ik deze n00b vragen wel mag stellen:
[afbeelding]
Airoh J106
[afbeelding]
Alleen waar een jethelm je hoofd beschermd worden helmen getest, dus wat betreft de meerwaarde van een integraal helm ben je al gauw afhankelijk van de goede wil van een fabrikant.
En er was nog een verhaal met de schalen van een helm... met een klein hoofd dezelfde schaal als iemand met een groot hoofd, dus de dikkop krijgt minder padding. (Uiteraard wel volgende eisen nog).
Dat in contract met fabrikanten die veel verschillende schaalmaten maken.
Zoiets "heb ik me eens laten vertellen" als ik het me goed herinner.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ook Dit is niet helemaal waar, het enige waar je een lijn op kan trekken is dat als dat dermate belangrijk voor je is, check de shark tests En ga daarvan uitsteveman schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:47:
Een Schuberth S1/R1/(andere intergraal van ze?) doet het qua bescherming toch echt wel beter dan zo'n goedkope helm.
PSN & XBL: Denkoyugo
http://sharp.direct.gov.u...ce-to=9999&discontinued=1
Laat me mooi nooit meer wat vertellen
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 22-07-2012 20:03 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het lijkt mij dat je het zadel er wel met een sleutel afkrijgt, zeker bij een 05 fiets. Meestal zegt het manual wel wat er mis is als een lampje knippert.Daffie schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:34:
Heb vandaag mijn eerste fiets gekocht. Ik zal er later wat foto's van maken.
EDIT: Dan is het natuurlijk wel zo handig als ik even zeg welke fiets. Het is een Kawasaki Ninja ZX-6R 2005
And it goes BRAAAAAPP!
Dit klinkt als een lampje van een startonderbreker. Kan dat?Daffie schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:34:
Heb vandaag mijn eerste fiets gekocht. Ik zal er later wat foto's van maken.
Ik heb alleen wel meteen een vraagje, wellicht dat iemand het al eens heeft meegemaakt.
Op het instrumentenpaneel van m'n fiets knippert het FI-lampje. Maar het gekke is, dit doet hij niet meer als ik het contact erop zet.
Dus fiets op standaard > Stuurslot > lampje knippert
Fiets van stuurslot af, gewoon op OFF > lampje knippert
Fiets op ON (gaat ie een of andere self check doen en dan hoor je even de brandstofpomp) > lampje uit.
Wacht je even, zet ik hem weer op OFF > lampje knippert.
Ik heb al op internet gevonden dat je de bestuurderszadel eraf kan halen en dan een of andere self-diagnose kan doen, maar voordat ik met een schroevendraaier heel mijn lak eraf knal leek het me handig om het eerste even hier te vragen, voor het geval iemand iets soortgelijks mee heeft gemaakt.
Tenminste, het HISS systeem op mijn Honda gedraagt zich net zo. (En daar is dat lampje uit te schakelen. Gelukkig maar, want ik vond het maar irritant
Bedankt voor de reply, mocht ik a.s. week mijn papiertje halen moet ik me gewoon wat gaan orienteren. Even kijken of die modelen die me aanspreken in de buurt te vinden zijn.
Btw vandaag als (hopelijk laatste) les in zuid-limburg wezen toeren voor wat uurtjes en ik kan niet wachten tot ik straks zelf kan kiezen wanneer ik ga (en op mijn eigen motor).
[ Voor 23% gewijzigd door marshallq op 22-07-2012 21:27 ]
Waarom ben je niet op de gsx-r gegaan?-tom-562 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:37:
Zo, ik ben weer in Nederland! 3,5 week vakantie gehad en alleen toffe motordingen gedaan
Campingweekend TT, 2,5 week sturen op de oude frikandel in de Alpen/Vogezen en net terug van de zwarte cross. Hier alvast een voorproefje, zal binnenkort wel meer foto's en een verhaaltje posten!
[afbeelding]
No signature required.
Is de startonderbreker.DrivinUCrazy schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:10:
[...]
Dit klinkt als een lampje van een startonderbreker. Kan dat?
Tenminste, het HISS systeem op mijn Honda gedraagt zich net zo. (En daar is dat lampje uit te schakelen. Gelukkig maar, want ik vond het maar irritant)
Ik heb een heel saai leren pak zonder strepen. Geen strak model, ziet er best casual uit. Ik vind dat nl ook belangrijk. Ik hoef er niet voor 'motorrijder' bij te lopen, dus geen voorgevormd racepak enzo.zion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:09:
[...]
Dank je voor je snelle reply, en je hebt gelijk, motorrijden is geen modeshow, maar in de uitkomst verschillen we, ik vind namelijk mensen in zo'n pak vaak lijken alsof ze het wel zo zien. Zoals je aan de motor en helm (hopelijk) wel kan zien ben ik niet zo'n "snelle jelle". Ik wil gewoon op zondag met mijn ongeschoren bek ergens op een dijkje een stukje kunnen rijden om vervolgens ergens over de zee uit te kunnen kijken, en aan het eind van de dag weer naar huis, een pak met "go-faster-striping" past daar in mijn ogen niet zo goed bij.
Volgens mij zijn er zat leuke spullen te koop in leer, textiel en jeans. Goed rondkijken en wat kevlar jeans betreft goed informeren dat je er eentje koopt die ook echt goed beschermd. Want dat het spul heel blijft is één ding, maar goede protectoren om impact op te vangen is een ander. En ook dat die de hitte van je huis weg houdt bij het glijden over het asfalt. Ik kan je uit ervaring van een brommer ongelukje vertellen dat zelfs als je met 30 over de straat glijdt, het erg warm wordt.
en zelfs een korte broek van een gulden is nog slijtvast met 80. als hij zijn energie maar naar jou kan doorvoerenmphilipp schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:59:
[...]
Ik heb een heel saai leren pak zonder strepen. Geen strak model, ziet er best casual uit. Ik vind dat nl ook belangrijk. Ik hoef er niet voor 'motorrijder' bij te lopen, dus geen voorgevormd racepak enzo.
Volgens mij zijn er zat leuke spullen te koop in leer, textiel en jeans. Goed rondkijken en wat kevlar jeans betreft goed informeren dat je er eentje koopt die ook echt goed beschermd. Want dat het spul heel blijft is één ding, maar goede protectoren om impact op te vangen is een ander. En ook dat die de hitte van je huis weg houdt bij het glijden over het asfalt. Ik kan je uit ervaring van een brommer ongelukje vertellen dat zelfs als je met 30 over de straat glijdt, het erg warm wordt.
heb ik laatst mijn kuip eraf gehaald zodat ik minder hard ga rijden. heb ik het trucje alweer door en heb ik heel rap afscheid genomen van de trajectcontrole loze A2
Dat had meerdere redenen, o.a.:
-Zitpositie, alhoewel dat uiteindelijk wel mee zal vallen, gezienhet zadel van de gixxer een stuk beter zit
-Beperkte tankinhoud, in de 400 gaat 18 liter, en is een stuk zuiniger dan de gixxer
-Minder makkelijk bagage op mee te nemen
-mijn 2 reisgenoten, eentje reed op een xj550 met 55 pk o.i.d. (nouja, wat er van over is
Ik heb reuze schik gehad met de 400. Het blijft mooi om dat ding op de bergpassen helemaal uit te knijpen en met 13.000 rpm in zn 1 een haarspeldbocht uit te knallen met 65km/h op een motor met volle bepakking
Vaak bu'j te bang!
Ah, thanks, *zucht opgelucht*Tjaps schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:49:
[...]
Is de startonderbreker.Het lampje stopt als het goed is na 24 uur met knipperen. Je kunt hem ook zo instellen dat hij niet knippert, in de handleiding staat hoe je tussen de 2 standen kunt wisselen.
Jij ook bedankt DrivinUCrazy
Ik zal binnenkort wat foto's maken en het verhaal erom heen ook posten. Wel zo netjes hé
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
geinig maar vervormt behoorlijk volgens mij
Klopt. Maar je ziet wel dat er "iets" is. Beetje zoals die rondjes die je bij je koekblik op de zijspiegel kan kleven. Of die stickers op de achterruit
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik zou het in twee stappen doen:marshallq schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:25:
[...]
Bedankt voor de reply, mocht ik a.s. week mijn papiertje halen moet ik me gewoon wat gaan orienteren. Even kijken of die modelen die me aanspreken in de buurt te vinden zijn.
1) bepaal welk type motor je wilt rijden. Hiervoor moet je verschillende modellen rijden om een indruk te krijgen wat het best bij jou past. Daarvoor is het handig om ergens in de buurt te hebben.
2) als je eruit bent exact welk type en uitvoering je wilt hebben, breder kijken dan alleen "in de buurt", als er eentje in betere staat voor zelfde prijs, of zelfde staat voor lagere prijs staat een paar honderd km verderop, dan is het al snel de rit waard.
Ik woon in A'dam maar heb m'n huidige motor in Warnsveld (bij Zutphen) gehaald. Bezichtiging deed ik toen ik toevallig in de buurt was (Zwarte Cross
SuccesBtw vandaag als (hopelijk laatste) les in zuid-limburg wezen toeren voor wat uurtjes en ik kan niet wachten tot ik straks zelf kan kiezen wanneer ik ga (en op mijn eigen motor).
Oslik blyat! Oslik!
Samenvatting: ik rijd hier ongeveer 160 in de 3de versnelling op de N14...
Yamaha MT-09
He! They took our Jobs!Mike2k schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:20:
Zo ben ik zondag dus met Daffie naar Den Haag geweest om naar de Kawa ZX6R te gaan kijken...hij mag het verdere verslag typen maar dit filmpje wil ik jullie niet onthouden...
[video]
Oke, oke, jij hebt 'm inderdaad gereden dus je mag het posten
Het volledige verslag volgt inderdaad later
EDIT: Die andere, dat je terug rijdt, post ik wel onder mijn post
EDIT2: oh wacht, dat ís degene die je gepost hebt. Nevermind...
[ Voor 12% gewijzigd door Daffie op 23-07-2012 11:32 ]
Daffie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:30:
[...]
He! They took our Jobs!
Oke, oke, jij hebt 'm inderdaad gereden dus je mag het posten.
Het volledige verslag volgt inderdaad later
EDIT: Die andere, dat je terug rijdt, post ik wel onder mijn post. Daar jankt 'ie nog wat mooier
EDIT2: oh wacht, dat ís degene die je gepost hebt. Nevermind...

Hihihihi sorry
Had eigenlijk het gas net iets eerder dicht moeten draaien zodat je het ploffen beter hoort...maar ach...kleinigheidje blijf je houden...
Echt erg...ondanks de auto's hoor je hem op de achtergrond nog uitlopen...
[ Voor 5% gewijzigd door Mike2k op 23-07-2012 11:46 ]
Welke rijschool, als ik vragen mag?marshallq schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:25:
[...]
Btw vandaag als (hopelijk laatste) les in zuid-limburg wezen toeren voor wat uurtjes en ik kan niet wachten tot ik straks zelf kan kiezen wanneer ik ga (en op mijn eigen motor).
Lekker geluidje.Mike2k schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:20:
Zo ben ik zondag dus met Daffie naar Den Haag geweest om naar de Kawa ZX6R te gaan kijken...hij mag het verdere verslag typen maar dit filmpje wil ik jullie niet onthouden...
[video]
Ik zou daar wel een beetje oppassen. Ze staan daar vaak te laseren
Ik ben een keer na de tunnels aangehouden toen ik er met 220 doorheen knalde met een undercover motor agent achter me. Gelukkig geen prent
Die tunnels (vooral de eerste als je de snelweg af komt) zijn inderdaad lekker om in een hoge toeren doorheen te janken...KappeNou schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:42:
[...]
Lekker geluidje.
Ik zou daar wel een beetje oppassen. Ze staan daar vaak te laseren![]()
Ik ben een keer na de tunnels aangehouden toen ik er met 220 doorheen knalde met een undercover motor agent achter me. Gelukkig geen prent
Waarom geen prent ?
Ik denk dat dit 1 van de best klinkende van de EU is. Vooral omdat de tunnel rond is en je er maar 50km/h mag. Dus geen overige geluiden hebt. Ik reed er van de week helemaal in me eentje

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 23-07-2012 13:08 ]
Ik had ergens gelezen dat in de hubertustunnel trajectcontrole stond, maar dat zal dan wel niet kloppen?KappeNou schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:06:
De beste is die nieuwe laatste tunnel, hubertustunnel.
Ik denk dat dit 1 van de best klinkende van de EU is. Vooral omdat de tunnel rond is en je er maar 50km/h mag. Dus geen overige geluiden hebt. Ik reed er van de week helemaal in me eentje![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De sijtwinde tunnels zijn ook erg lekker. Alleen zorgen dat je een beetje normale snelheid hebt aan het einde
No signature required.
Of je hebt het goed en KappeNou moet em nog krijgenM3rcury schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:06:
[...]
Ik had ergens gelezen dat in de hubertustunnel trajectcontrole stond, maar dat zal dan wel niet kloppen?
De sijtwinde tunnels zijn ook erg lekker. Alleen zorgen dat je een beetje normale snelheid hebt aan het einde
Dit topic is gesloten.
![]()