Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 380 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.061 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
En dan heb je ook nog de CBF600, ongeveer gelijk aan de Hornet alleen wat minder vermogen :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:42

scorpie

Supra Addict

Ik heb als eerste motor een Kawasaki ZXR-750 gekocht. Heeft 105pk (met rollerbank uitdraai), en het bevalt me prima. Je moet alleen jezelf ermee vertrouwen. Doe je dat niet dan zou ik zo'n ding niet nemen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

scorpie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:03:
Ik heb als eerste motor een Kawasaki ZXR-750 gekocht. Heeft 105pk (met rollerbank uitdraai), en het bevalt me prima. Je moet alleen jezelf ermee vertrouwen. Doe je dat niet dan zou ik zo'n ding niet nemen :)
hadden die ook die stofzuiger slangen?
of had alleen de 400 die? kan me dat zo snel niet voor de geest halen.

raar eigenlijk dat ik me deze dan niet zo goed voor de geest kan halen, maar de opvolger dan weer wel (zx7r, met die grappige koplampjes en luchtintakes naast de lampen)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

Mike2k schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:15:
[...]
Als jij 35 bent, geen rijbewijs B hebt en dan motor gaat rijden, ben je net zo'n gevaar als iemand van 22 die net zijn motor rijbewijs heeft...
Nope. Je heb dan misschien al sinds je 18de je autorijbewijs en dus veel meer verkeerservaring, én je bent de helft van je testosteron kwijt. Je hebt nog geen motorfietservaring, maar dat is een klein beetje techniek en wat praktijkervaring met de specifieke motorzaken. Maar het inschatten van het verkeer en de kennis van verkeerssituaties weet je dan een heel stuk beter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:
[...]
Overigens waren deze kosten natuurlijk voor de dealer en niet voor mij ;)
Leuk dat je dat denkt. Dat is de hele bedoeling van de dealer. Zolang ie geen witte baard heeft, in een rood gewaad door de showroom loopt (gevolgd door een schimmel) betaal jij toch echt alle kosten... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tankiej
mphilipp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:37:
[...]

Leuk dat je dat denkt. Dat is de hele bedoeling van de dealer. Zolang ie geen witte baard heeft, in een rood gewaad door de showroom loopt (gevolgd door een schimmel) betaal jij toch echt alle kosten... :+
Inderdaad. De dealer zal het wel betalen, maar uiteindelijk zit het gewoon bij de prijs van de motor in :+

Ik heb de motor zelf overgeschreven, kreeg de kentekenpapieren mee en moest maar even naar het postkantoor _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 18-07-2012 19:50 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Net gekocht!
Honda CBR 929rr van 2001, 30000km op de klok!

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC_0147.jpg

Happy!

De Nederbelg !

• Tankiej
Nice! Ziet er goed uit, veel plezier ermee :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Jellabie.

Mooie fiets hoor !

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:42

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:
[...]

hadden die ook die stofzuiger slangen?
of had alleen de 400 die? kan me dat zo snel niet voor de geest halen.

raar eigenlijk dat ik me deze dan niet zo goed voor de geest kan halen, maar de opvolger dan weer wel (zx7r, met die grappige koplampjes en luchtintakes naast de lampen)
Dat klopt, alleen de mijne is aangepast door de vorige eigenaar. Stuur iets hoger gezet, kuipje weg en die lelijke stofzuigerslangen weg. Mooi apparaat geworden :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Jellabie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:02:
Net gekocht!

[afbeelding]

Happy!
Mooi ding man 8) wat ga je ermee doen, circuit bak van maken?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Voorlopig niet, eerst dat vermogen wat gewoon worden :-)

De Nederbelg !

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:46:
In Amsterdam heb ik meerdere keren de motor ergens midden op de Dam geparkeerd, nooit problemen mee gehad :)
Blijft een sport om 'm achter de parkeer automaat te stallen.

8) Don't be hatin 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Jellabie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:02:
Net gekocht!

[afbeelding]

Happy!
Nice :) Ziet er 'modern' uit voor een fiets uit 2001, zou ik zo op het oog niet eens zeggen :)

• Steephh
  • Laatst online: 09:15
Denko schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:06:
[...]

als je jezelf niet vertrouwd met een R6, niet gaan rijden. Zelfbeheersing is zelfs nodig op de fiets ;)
In principe vertrouw ik mezelf wel met elke motor, maar ik denk dat het met een R6 eerder fout gaat dan met een andere motor. Thanks voor de tips verder, ik ga eens rustig kijken naar wat modelletjes.

Verder natuurlijk ook niet te vergeten de motorkleding. Zeker zo belangrijk. Ik denk dat ik een broek en jas tweedehands haal, maar een systeemhelm, handschoenen en laarzen nieuw ga halen. Iemand een tip voor een fatsoenlijke winkel omgeving Helmond/Eindhoven? Via internet kopen heb ik het niet zo op namelijk.. :P

_@/'

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Even als vervolg op een paar posts terug:

Ik zit te kijken/zoeken naar een mooie Kawa ZX-6R 636, bouwjaar 2005/2006, want dat model vind ik een van de mooiste motoren op het moment. En nog enigszins betaalbaar ook.

Nou zag ik vanmiddag op internet eentje staan uit 2005, met 9950 km op de teller, met een vraagprijs van € 4950,0. Op de foto's zag de motor er als nieuw uit. Is dit een reële prijs, en/of zijn er vergelijkbare motoren te vinden voor minder, dat iemand weet? Een snelle zoek op marktplaats leidt wel tot goedkopere advertenties, maar sommigen daarvan hebben 22.000 km gereden, sommige 40.000 of zelfs 50.000. Ik ben daar qua motoren niet zo in thuis :/

https://freight.associates

• PilatuS
  • Niet online
Steephh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:
[...]
Iemand een tip voor een fatsoenlijke winkel omgeving Helmond/Eindhoven? Via internet kopen heb ik het niet zo op namelijk.. :P
Termaat in Nijmegen is een aanrader. Stukje rijden maar dan heb je ook wat.
Daffie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:28:
Even als vervolg op een paar posts terug:

Ik zit te kijken/zoeken naar een mooie Kawa ZX-6R 636, bouwjaar 2005/2006, want dat model vind ik een van de mooiste motoren op het moment. En nog enigszins betaalbaar ook.

Nou zag ik vanmiddag op internet eentje staan uit 2005, met 9950 km op de teller, met een vraagprijs van € 4950,0. Op de foto's zag de motor er als nieuw uit. Is dit een reële prijs, en/of zijn er vergelijkbare motoren te vinden voor minder, dat iemand weet? Een snelle zoek op marktplaats leidt wel tot goedkopere advertenties, maar sommigen daarvan hebben 22.000 km gereden, sommige 40.000 of zelfs 50.000. Ik ben daar qua motoren niet zo in thuis :/
Ik vind 9950km dan wel weer verdacht voor een motor van die leeftijd. Ik zou zeker willen weten dat die kilometerstand ook echt klopt.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, het blok van mijn GSX-R (een jaar geleden is de versnellingsbak ermee opgehouden, nu eindelijk maar eens voor reparatie weggebracht naar een paar vrienden) is inmiddels open:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90445/b404d7b2b75fca53d8e9469ae13e1d0d

De boosdoener is ook gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90444/706b56a55484f8ecc5f107bcbd23f3d0

1 stom klein asje... Het blok gaat nog verder open om het ijzervijlsel dat ervan af gekomen is overal weg te halen, maar de uiteindelijke schade en kosten gaan waarschijnlijk meevallen *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Daffie
PilatuS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:39:
[...]

Ik vind 9950km dan wel weer verdacht voor een motor van die leeftijd. Ik zou zeker willen weten dat die kilometerstand ook echt klopt.
Mja, da's een gemiddelde van 1421 km per jaar. Ik ben nog compleet nieuw op motor rijden gebied, maar is dat zo'n raar aantal? Iemand die hem alleen in de zomer gebruikt heeft ofzo? De aanbieder van deze motor is wel een soort mini garage.

Hier is een linkje naar de website: http://www.gbax-trading.nl/?p=608
Daar staat hij voor € 5250,- , maar dezelfde advertentie staat op marktplaats voor € 4950,-, zie http://link.marktplaats.nl/567762599.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

1400km per jaar; dat is volgens mij meer dan ik gereden heb sinds ik mijn A heb :P

Merk wel dat ik steeds vaker naar een street triple zit te kijken; vind dat toch wel een erg mooie fiets. Mijn ZX7R is ook tof maar merk wel na een lang stuk rijden dat ik mijn polsen en nek ga voelen. Ben alleen bang dat zo'n Street Triple met mijn 1m94 wat te klein is; iemand enig idee of dat een beetje past? :P Er staat hier in de buurt helaas geeneentje te koop waar ik even kan gaan passen :+

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het wat laag en zou er graag bewijs van willen zien. Niet dat het niet kan maar ik vind het weinig. Ook vind ik 9950km dan weer verdachter dan 10.050.

• Daffie
En bedoelen jullie met 'bewijs' dan gewoon een foto van de KM-stand o.i.d.? Of bestaat er voor motoren ook iets á la Nationale Auto Pas?

• PilatuS
  • Niet online
Bewijs zou bijvoorbeeld een factuur zijn van een kleine beurt bij 7.000km anderhalf jaar terug. Ik vind het gewoon vreemd dat ie net onder de 10.000km zit. Net alsof ie daar voor de verkoop opgezet is. Verder kan de kilometerstand natuurlijk prima maar als die zo mooi laag is zou ik willen weten dat het klopt.

Je kan het natuurlijk ook aan de motor zelf zien. De kettingset moet bijvoorbeeld nog orgineel zijn.

• Daffie
Ja daar heb je een goeie, een factuur van een beurt of zo. Kan wellicht 'lastig' worden aangezien ze zelf ook garage zijn. Maar dat gaat dan alleen op als de motor van de eigenaar van die zaak is geweest...
Het is inderdaad misschien raar, net onder de 10000, maar kan misschien ook toeval zijn. Want als ik naar de foto's kijk (best mooie high-res foto's trouwens, daar kan menig ander motorboer een voorbeeld aan nemen...), dan is daar ook gewoon niks op aan te merken, hij lijkt wel vers uit de showroom geplukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 18-07-2012 23:00 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
Bewijs zou bijvoorbeeld een factuur zijn van een kleine beurt bij 7.000km anderhalf jaar terug. Ik vind het gewoon vreemd dat ie net onder de 10.000km zit. Net alsof ie daar voor de verkoop opgezet is. Verder kan de kilometerstand natuurlijk prima maar als die zo mooi laag is zou ik willen weten dat het klopt.

Je kan het natuurlijk ook aan de motor zelf zien. De kettingset moet bijvoorbeeld nog orgineel zijn.
10K aan kilometers zie je ook wel aan andere zaken die gewoon nog niet versleten mogen zijn na 6 jaar :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
Hij is trouwens in 2010 geïmporteerd. Lijkt mij handig om te weten.

• Daffie
Oh ja, heb jij ook het kenteken kunnen vinden door een van die foto's? Je kon het nog nét zien.
In ieder geval, ik heb die adverteerder een marktplaats mail gestuurd met eigenlijk 3 vragen:
- zijn er bonnetjes van onderhoud
- kan hij me op een manier aantoonbaar maken dat de KM-stand klopt
- was hem bekend dat de motor geïmporteerd is, en zo ja uit welk land, en waarom staat het niet in de ad. (of dat laatste weglaten?)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ik vind 10K in 7 jaar niet zo heel gek hoor. Als hij van een typische mooi weer rijder is geweest kan dat best kloppen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• PilatuS
  • Niet online
De laatste foto. MX-LS-20.

Prima vragen verder. Ik zou alleen vragen of de motor geïmporteerd is. Niet of dat bij hem bekend is.
Phydomir schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:
Ik vind 10K in 7 jaar niet zo heel gek hoor. Als hij van een typische mooi weer rijder is geweest kan dat best kloppen.
Tuurlijk kan het prima. Alleen als het zo laag is zou ik dat zeker willen weten. Helemaal omdat de motor geimporteerd is. Ik vind het opvallend dat het dan net 9950km is.

[ Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2012 23:19 ]

• dion_b
  • Laatst online: 02:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Phydomir schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:
Uhuh, collega van me die laatst ongeluk op de A10 had met z'n motor had er in 10 jaar maar 6k km op zitten - 1e eigenaar.

* dion_b heeft sinds afgelopen november 6k gereden :z

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

dion_b schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 02:59:
[...]

Uhuh, collega van me die laatst ongeluk op de A10 had met z'n motor had er in 10 jaar maar 6k km op zitten - 1e eigenaar.

* dion_b heeft sinds afgelopen november 6k gereden :z
8500-1800 maakt 6700km sinds november oOo

En er komen er nog wat bij --> lang weekend Eifel \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Daffie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:59:
Ja daar heb je een goeie, een factuur van een beurt of zo. Kan wellicht 'lastig' worden aangezien ze zelf ook garage zijn. Maar dat gaat dan alleen op als de motor van de eigenaar van die zaak is geweest...
Het is inderdaad misschien raar, net onder de 10000, maar kan misschien ook toeval zijn. Want als ik naar de foto's kijk (best mooie high-res foto's trouwens, daar kan menig ander motorboer een voorbeeld aan nemen...), dan is daar ook gewoon niks op aan te merken, hij lijkt wel vers uit de showroom geplukt.
Op foto's zie je niet de details waar het om gaat vind ik. Is de ketting nog origineel? Slijtage op handvatten en voetsteunen? Slijtage waar de kabels het balhoofd raken? Aanslag op het linksysteem? Beetje van die details waar je normaal niet op let, maar waar je wel aan kunt zien hoeveel de motor gebruikt is.

• Daffie
Bij mij ontbreekt het de kennis om op dat soort dingen te beoordelen hoe oud de motor is. Ik zou dan iemand moeten meenemen (als het al zo ver komt hoor, ik moet nog antwoord krijgen op de vragen) die er wel veel van weet. Maar dat gaat in mijn sociale omgeving lastig worden aangezien ik een van de eersten ben die zich op motorgebied ontfermd.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Waar woon je? Misschien is er iemand van hier in de buurt :)

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grof gerekend zit ik nu net op 1058km. Alleen circuit ;)

Zaterdag avond vertrek ik naar Alés :) :) Heerlijk weer 6 dagen rijden. Heb der zin an.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daffie
Boxtel, da's tussen Den Bosch en Eindhoven.

Intussen nog wat verder geneusd op marktplaats, en ben deze tegengekomen:
http://link.marktplaats.nl/569019337

In vergelijking met die andere waar ik het eerder over had heeft deze wel ~13000 km meer gereden (weet niet hoe veel dat uit maakt bij motoren?), maar komt zover ik zie ook met meer 'extras', zoals de adverteerder ze noemt. Daarbij heeft hij zichtbaar goed onderhoud gedaan op die motor (ook foto's van bonnetjes te zien). Kleur vind ik ook niet verkeerd (hoewel lichte voorkeur voor die donkerblauwe). Enige nadeel is dat hij in Den Haag zit en dat is voor mij wat verder weg dan Nieuwendijk (stukje onder Gorinchem).

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:40:
Bij mij ontbreekt het de kennis om op dat soort dingen te beoordelen hoe oud de motor is. Ik zou dan iemand moeten meenemen (als het al zo ver komt hoor, ik moet nog antwoord krijgen op de vragen) die er wel veel van weet. Maar dat gaat in mijn sociale omgeving lastig worden aangezien ik een van de eersten ben die zich op motorgebied ontfermd.
Uit de advertentie kan je al opmaken dat ze eigenlijk niks van de fiets weten:
Hij heeft recent onderhoud gehad (500km geleden), het volgende is toen vervangen:
-Banden Michelin Pilot 2CT.
-Motorolie.
-Oliefilter.
-Remvloeistof.

Waarschijnlijk hebben ze dat "onderhoud" zelf gedaan. Hij concludeert aan die paar puntjes dat de motor technisch "200%"in top staat verkeert. Het zelfde beweert hij voor het optisch aspect (ook 200%) en het ziet er toch echt naar uit dat hij op zijn kant heeft gelegen. De rechterzijde zit onder de schaafplekken. Dus als hij technisch net zo top is, als dat hij optisch is, dan zou ik hem laten staan en zou ik al helemaal niet geïnteresseerd zijn in de fietsen waarvan hij beweert dat ze 100% in topstaat verkeren.

Het kan nooit kwaad om eens te gaan kijken, maar ik zou toch een beetje op mijn hoede zijn.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:06:

In vergelijking met die andere waar ik het eerder over had heeft deze wel ~13000 km meer gereden (weet niet hoe veel dat uit maakt bij motoren?), maar komt zover ik zie ook met meer 'extras', zoals de adverteerder ze noemt. Daarbij heeft hij zichtbaar goed onderhoud gedaan op die motor (ook foto's van bonnetjes te zien). Kleur vind ik ook niet verkeerd (hoewel lichte voorkeur voor die donkerblauwe). Enige nadeel is dat hij in Den Haag zit en dat is voor mij wat verder weg dan Nieuwendijk (stukje onder Gorinchem).
Die ziet er erg netjes uit, realistische kilometerstand, 23k voor een motor is absoluut geen probleem. Duidelijk onderhoudshistorie is imo een flink pluspunt tov die andere, en de bak originele onderdelen is ook nuttig als je eens de originele uitlaat terug moet hangen (circuitrijden e.d.).

De gouden ventieldopjes geven ongeveer 15kph extra topsnelheid trouwens.

• Tylen

Tylen

newbreed schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:11:
[...]

Uit de advertentie kan je al opmaken dat ze eigenlijk niks van de fiets weten:
Hij heeft recent onderhoud gehad (500km geleden), het volgende is toen vervangen:
-Banden Michelin Pilot 2CT.
-Motorolie.
-Oliefilter.
-Remvloeistof.

Waarschijnlijk hebben ze dat "onderhoud" zelf gedaan. Hij concludeert aan die paar puntjes dat de motor technisch "200%"in top staat verkeert. Het zelfde beweert hij voor het optisch aspect (ook 200%) en het ziet er toch echt naar uit dat hij op zijn kant heeft gelegen. De rechterzijde zit onder de schaafplekken. Dus als hij technisch net zo top is, als dat hij optisch is, dan zou ik hem laten staan en zou ik al helemaal niet geïnteresseerd zijn in de fietsen waarvan hij beweert dat ze 100% in topstaat verkeren.

Het kan nooit kwaad om eens te gaan kijken, maar ik zou toch een beetje op mijn hoede zijn.
:^

Op het kontje aan de rechterkant zitten hele rare "Akra" stickertjes. Daar zitten dus schaafplekken onder.

• Daffie
15?! Da's veel, voor alleen ventieldopjes! Betekend dat, dat als ik het gehele wiel van goud maak dat íe dan 500 kan 8) :+ ?

Maar goed, dat ziet er op zich best netjes uit inderdaad, die verkoper lijkt ook ietwat gemotiveerder om te laten zien dat zijn fiets in goede staat is. Ik kan geen oordeel vellen puur en alleen op zijn advertentie en foto's natuurlijk... Dan moet ik er gewoon naar toe gaan (ouch, 86km enkele reis).

Ook kwa prijs vind ik hem best goed. Het liefst lul ik er natuurlijk nog wat van af maar als ik die motor weer vergelijk met deze: http://link.marktplaats.nl/576902496
Dan is/heeft laatstgenoemde:
- ietsje pietsje minder gereden;
- één bouwjaar jonger (wel zelfde model);
- met drie maanden garantie;
- voor zover bekend zonder extra accessoires;
- vraagprijs € 1350,- hoger.

Laatstgenoemde wordt wel verkocht door een dealer/garage dus dat is over het algemeen altijd wat duurder dan particulier...

• newbreed

Dikke Arrow pijp eronder. Zodra je die hoort ben je meteen verkocht. Wat me overigens wel opviel is dat je alleen mag rijden als er vlammen uit de uitlaat komen. Ik heb geen kentekenverlichting kunnen ontdekken.

13.000 km is niet veel. Dat moet je makkelijk in 1 jaar kunnen rijden. Tenzij het 13.000 circuit kilometers zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hans van Wijk in Zoetermeer is een geronmeerde dealer die zeer goed aangeschreven staat.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb de afgelopen 3 jaar op 2 verschillende motoren in totaal zo'n 75.000 km gereden zonder kentekenverlichting, nooit problemen mee gehad. Wel een aantal keer staande gehouden door de politie voor andere dingen, maar nooit ook maar 1 woord over de kentekenverlichting te horen gekregen. Daar zou ik hem niet voor laten staan dus :)

• Daffie
@newbreed: Bedankt voor je input, daar kan ik zeker wat mee. Overigens ga ik geen 13dkm per jaar halen hoor. Ik ga een zogenaamde gelegenheidsrijder worden. Wellicht pak ik 'm een paar keer mee naar werk, als het lekker weer is. Maar met OV is het ook heel goed te doen.
Goed om te weten dat Hans van Wijk een goed aangeschreven garage is.

Misschien dat ik binnenkort eens contact opneem met die verkoper. Maar dan zit ik nog met twee kleine issues:
- Ik heb vrijwel 0 technische kennis van fietsen, hoewel dat met deze advertentie wellicht ietwat minder nadelig is aangezien zijn motor zo te zien perfect is onderhouden
- Ik heb nog geen motorrijbewijs! 0.o... Ik wil alvast een motor kopen omdat het budget er in principe voor is en dat een leuk duwtje in de rug is... Maar dat betekend dan wel dat ik er geen testrit op kan maken en hem op de aanhanger mee moet nemen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:41:
@newbreed: Bedankt voor je input, daar kan ik zeker wat mee. Overigens ga ik geen 13dkm per jaar halen hoor. Ik ga een zogenaamde gelegenheidsrijder worden. Wellicht pak ik 'm een paar keer mee naar werk, als het lekker weer is. Maar met OV is het ook heel goed te doen.
Goed om te weten dat Hans van Wijk een goed aangeschreven garage is.

Misschien dat ik binnenkort eens contact opneem met die verkoper. Maar dan zit ik nog met twee kleine issues:
- Ik heb vrijwel 0 technische kennis van fietsen, hoewel dat met deze advertentie wellicht ietwat minder nadelig is aangezien zijn motor zo te zien perfect is onderhouden
- Ik heb nog geen motorrijbewijs! 0.o... Ik wil alvast een motor kopen omdat het budget er in principe voor is en dat een leuk duwtje in de rug is... Maar dat betekend dan wel dat ik er geen testrit op kan maken en hem op de aanhanger mee moet nemen.
Nu weet ik niet precies waar je vandaan komt (staat niet in je profiel) maar ik denk dat die punten geen probleem zijn...er zijn genoeg motor rijdende tweakers hier die wel raad weten met die "problemen"

* Mike2k bied zich aan 'ahum 'ahum ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als je geen rijbewijs hebt zou ik zeker iemand proberen te vinden die hem kan keuren en een testritje maken... Dat vind ik persoonlijk toch wel essentieel bij het kopen van een motor :)

edit: ah, hierboven is volgens mij al iemand :P Voor mij zelf wat uit de richting helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 19-07-2012 09:44 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:41:
Hier kan je een aankoopkeuring voor laten doen. Kost je paar centjes maar dan val je je er geen buil aan. http://www.knmv.nl/motorkeuring (als voorbeeld, maar er zijn er meer, ook die het gewoon op locatie bij de verkoper doen)

• newbreed
Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:23:
15?! Da's veel, voor alleen ventieldopjes! Betekend dat, dat als ik het gehele wiel van goud maak dat íe dan 500 kan 8) :+ ?

Maar goed, dat ziet er op zich best netjes uit inderdaad, die verkoper lijkt ook ietwat gemotiveerder om te laten zien dat zijn fiets in goede staat is. Ik kan geen oordeel vellen puur en alleen op zijn advertentie en foto's natuurlijk... Dan moet ik er gewoon naar toe gaan (ouch, 86km enkele reis).

Ook kwa prijs vind ik hem best goed. Het liefst lul ik er natuurlijk nog wat van af maar als ik die motor weer vergelijk met deze: http://link.marktplaats.nl/576902496
Dan is/heeft laatstgenoemde:
- ietsje pietsje minder gereden;
- één bouwjaar jonger (wel zelfde model);
- met drie maanden garantie;
- voor zover bekend zonder extra accessoires;
- vraagprijs € 1350,- hoger.

Laatstgenoemde wordt wel verkocht door een dealer/garage dus dat is over het algemeen altijd wat duurder dan particulier...
Garantie bij een handelaar is in de meeste gevallen een wassen neus. Als je problemen hebt dan lopen ze geen meter voor je. Ze proberen met de absolute minimale inspanningen van "het gezeik" af te zijn. Er zijn natuurlijk positieve uitzonderingen, maar ik heb ze nog niet meegemaakt. De "garantie" is voor mij geen argument meer.
Chakotay schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:28:
Ik heb de afgelopen 3 jaar op 2 verschillende motoren in totaal zo'n 75.000 km gereden zonder kentekenverlichting, nooit problemen mee gehad. Wel een aantal keer staande gehouden door de politie voor andere dingen, maar nooit ook maar 1 woord over de kentekenverlichting te horen gekregen. Daar zou ik hem niet voor laten staan dus :)
Straks komt hij niet door de APK :+

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Als je nog geen rijbewijs hebt zou ik hem nog mooi even laten staan en wachten tot je zelf een testritje mag maken.

Yamaha MT-09

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
newbreed schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Straks komt hij niet door de APK :+
Dan tiewrap ik er wel een waxinelichtje aan :+

• theHoff
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:55:
Als je nog geen rijbewijs hebt zou ik hem nog mooi even laten staan en wachten tot je zelf een testritje mag maken.
Onzin. Als je net je rijbewijs hebt dan is het proefritje misschien fijn om te voelen of deze goed zit, maar het valt je echt niet op of er technisch iets niet in orde is. Tuurlijk, een slag in het wiel voel je wel en een gaar balhoofdlager voel je ook en misschien de vierkante bandjes ook, maar dat kan je ook stilstaand controleren. De echte zaken vind je pas op de grens (inhouden in hoge toeren, uit versnelling schieten bij volgas etc etc) maar welke beginnende rijder zoekt echt die grens op. Ik zou gewoon, rijbewijs of niet, een kennis meenemen die al wel flink wat kilometers op een motor heeft gereden. Daar heb je meer aan dan zelf maar risico's te gaan nemen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb zelf mijn eerste motor overigens ook gekocht voordat dat ik een rijbewijs had, ging prima :)

• Daffie
@Mike2K: Bedankt voor het aanbod. Ik kom zelf zoals eerder gezegd uit Boxtel, da's tussen Den Bosch en Eindhoven. Maar die advertentie (http://link.marktplaats.nl/569019337) is in Den Haag.

@Chakotay: Klopt, vind ik zelf ook heel belangrijk. Dus áls het al een bezoekje wordt dan moet er wel iemand mee met een A.

@theHoff: Bedankt voor de link! Ik zal eens even kijken hoe duur dat gaat worden en of het rendabel is.

@newbreed: Ik moet het zelf ook nog meemaken hoor, en ik hoor sowieso niet zo'n goede verhalen over V.D. Heijden motoren...Naar verluid is dat bedrijf goed op weg naar faillissement. En dan heb je niet zo veel meer aan je garantie.

@Bergie: Misschien wel, maar als ik iemand mee kan nemen die kennis heeft van zaken en er wel een rondje mee kan rijden, dan heb ik dat probleem in principe opgelost. Ik mag dan inderdaad in de tijd tussen aankoop en behalen van rijbewijs er niet op rijden, maar ik heb binnen in de garage in principe plek voor de motor en hem hooguit twee maanden stallen is niet eens zo duur toch? (2 maanden belasting á € 8,30 per maand, eventueel verzekering op naam van een kennis, zo lang, kost ongeveer tientje per maand volgens http://www.motorverzekering-vergelijken.nl/ (met mijn gegevens nog wel, dus 0 jaar rijbewijs in bezit, 0 schadevrije jaren))

• Richard
  • Laatst online: 09:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik reed vanochtend achter een Honda ST1300 Pn. Eur. ABS :) Wat had dat ding een ontzettende zijwaardse zwiepers @ 130KM/U met wat zijwind, en dat @ 310KG. Dat had ik toch echt niet verwacht.

20*350ZO45°

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verzekering op naam van een kennis is niet nodig, je kan hem gewoon op eigen naam verzekeren zolang je erbij vermeld dat je je examen nog moet doen, en ze even belt als het binnen is.. Als je hem zonder rijbewijs ergens tegenaan parkeert betalen ze alleen niet uit :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat ligt volgens mij aan de verzekeraar, bij Univé konden ze hem op mijn naam verzekeren met mijn vader als primair bestuurder (heeft ook zijn rijbewijs). En dan was er een of ander vakje 'lesdoeleinden' aangevinkt (maar daar heb ik niks extra voor betaald). Dit uiteraard met de mondelinge overeenkomst dat ik er niet op zou rijden totdat ik mijn rijbewijs had en de verzekering om had laten zetten.

• newbreed
Chakotay schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:01:
Ik heb zelf mijn eerste motor overigens ook gekocht voordat dat ik een rijbewijs had, ging prima :)
Ik heb mijn motor bij een particulier gekocht.
Ik heb een onuitstaanbaar kritische (kritisch op motoren) vriend meegenomen. Ik had zelf alleen nog maar ervaring op de lesmotor en zou bij een proerit alleen maar bezig zijn geweest met "Holy shit, dit rijdt echt echt een stuk beter. Oh crap, we gaan wel erg schuin door de bocht. Oh.. motorrijden is echt leuk". Grote smile, sowieso top, kopen dat ding.

Die vriend van mij heeft dus de proefrit gemaakt. Het goede nieuws was dat hij goed reed, alleen een beetje zoekerig, maar dat kwam door de bandjes. Het slechte nieuws was dat het geen Ducati was. Dus overgegaan tot koop.

De eerste keer dat we bij een motor gingen kijken (thundercat) kwam hij na een half uur tot de volgende conclusie:
Het goede nieuws is dat hij motorisch goed is.
Het slechte nieuws is dat hij naar links trekt. Deze heeft dus waarschijnlijk een klapper gemaakt. Dus laten staan dat ding. We hebben de eigenaar vriendelijk bedankt en zijn weggelopen. Als ik zelf de proefrit had gemaakt, dan was ik echt niet op het idee gekomen om met de handjes los te rijden. Het vraagt dus wat ervaring om een proefrit te maken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TheZeroorez schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:10:
Dat ligt volgens mij aan de verzekeraar, bij Univé konden ze hem op mijn naam verzekeren met mijn vader als primair bestuurder (heeft ook zijn rijbewijs). En dan was er een of ander vakje 'lesdoeleinden' aangevinkt (maar daar heb ik niks extra voor betaald). Dit uiteraard met de mondelinge overeenkomst dat ik er niet op zou rijden totdat ik mijn rijbewijs had en de verzekering om had laten zetten.
Lesdoeleinden ?

Dat lijkt me iets voor een rijschool!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

steveman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:12:
[...]

Lesdoeleinden ?

Dat lijkt me iets voor een rijschool!
Neen, bij Unive bestaat er inderdaad zo'n vinkje. Mag dan alleen bereden worden door de riiinstructeur, of door een lesser, die een officiele rijles volgt bij een erkende instructeur, uiteraard met een L achterop.

Bij mijn AVB deed iemand examen op een splinternieuwe zwarte (eigen) Yamaha. (Lekker dom als je languit gaat).

20*350ZO45°

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

... dus voor een rijschool en de te enthousiaste beginner :D

[ Voor 39% gewijzigd door steveman op 19-07-2012 10:17 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

steveman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:16:
... dus voor een rijschool en de te enthousiaste beginner :D
Nee, want dat zijn "zakelijke" verzekeringen, en dit is "gewoon" een particulier die met zijn eigen motor wil lessen. Als rijschool die met "jan en alleman" (geen historie, leeftijd en schadevrijejaren bekend van bijvoorbeeld een auto) ZAKELIJK rijlessen aanbied.

20*350ZO45°

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
newbreed schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:11:
[...]

Ik heb mijn motor bij een particulier gekocht.
Ik heb een onuitstaanbaar kritische (kritisch op motoren) vriend meegenomen. Ik had zelf alleen nog maar ervaring op de lesmotor en zou bij een proerit alleen maar bezig zijn geweest met "Holy shit, dit rijdt echt echt een stuk beter. Oh crap, we gaan wel erg schuin door de bocht. Oh.. motorrijden is echt leuk". Grote smile, sowieso top, kopen dat ding.

Die vriend van mij heeft dus de proefrit gemaakt. Het goede nieuws was dat hij goed reed, alleen een beetje zoekerig, maar dat kwam door de bandjes. Het slechte nieuws was dat het geen Ducati was. Dus overgegaan tot koop.

De eerste keer dat we bij een motor gingen kijken (thundercat) kwam hij na een half uur tot de volgende conclusie:
Het goede nieuws is dat hij motorisch goed is.
Het slechte nieuws is dat hij naar links trekt. Deze heeft dus waarschijnlijk een klapper gemaakt. Dus laten staan dat ding. We hebben de eigenaar vriendelijk bedankt en zijn weggelopen. Als ik zelf de proefrit had gemaakt, dan was ik echt niet op het idee gekomen om met de handjes los te rijden. Het vraagt dus wat ervaring om een proefrit te maken.
Dus als je zonder handen rijdt en de motor wijkt af, dan is de motor een keer gevallen?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Versteegrob schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Dus als je zonder handen rijdt en de motor wijkt af, dan is de motor een keer gevallen?
Dat kan heel goed, want dat heb ik met mijn VFR ook nu. Hij wijkt heel ietsjes af en dat betekent dat er iets krom is. En voorvorken gaan niet uit zichzelf krom staan ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>KNIP<<
:W

En straks niet te hard rijden hier, hè :+

• Mike2k

Mike2k

Oguz286 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Dat kan heel goed, want dat heb ik met mijn VFR ook nu. Hij wijkt heel ietsjes af en dat betekent dat er iets krom is. En voorvorken gaan niet uit zichzelf krom staan ;)
Ja, maar dat hoeft echt niet perse...het kan, bij dubbele schijfrem voor ook komen als 1 remklauw aanloopt, je velg kan krom zijn, band kan slecht uitgebalanceerd zijn...

Zomaar zeggen 'voorvork is krom' gaat wel heel ver...

• Oguz286
Mike2k schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:28:
[...]
Ja, maar dat hoeft echt niet perse...het kan, bij dubbele schijfrem voor ook komen als 1 remklauw aanloopt, je velg kan krom zijn, band kan slecht uitgebalanceerd zijn...

Zomaar zeggen 'voorvork is krom' gaat wel heel ver...
Ok dat zei ik dan verkeerd, het kan krom zijn (gelukkig niet bij mij), maar ook de kroonpla(a)t(en) en zoals jij zei, slecht gebalanceerde banden/velgen etc. Ik wilde eigenlijk meer een eigen ervaring delen :)

EDIT: laat ik het dan maar iets uitgebreider uitleggen. Na mijn valpartij was mijn linkervoorvork krom (die is vervangen) en nu zijn ze beide gecontroleerd en beide zijn kaarsrecht. Toch staat mijn stuur iets krom. De vorken zijn losgeweest om alles goed op z'n plek te laten 'vallen', maar dat hielp niet echt, dus is waarschijnlijk de onderste kroonplaat iets krom. Bijna niet op te merken, maar omdat ik er juist oplet valt het mij wel op. Binnenkort maar vervangen en gelijk een ABM superbikestuur erop :)

[ Voor 31% gewijzigd door Oguz286 op 19-07-2012 10:34 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het komt erop neer dat er in ieder geval *iets* niet klopt :P Het kan ook iets heel simpels zijn als een niet 100% goed gestelde ketting (links of rechts iets te ver naar voren).

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

theHoff schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:59:
[...]

Onzin. Als je net je rijbewijs hebt dan is het proefritje misschien fijn om te voelen of deze goed zit, maar het valt je echt niet op of er technisch iets niet in orde is. Tuurlijk, een slag in het wiel voel je wel en een gaar balhoofdlager voel je ook en misschien de vierkante bandjes ook, maar dat kan je ook stilstaand controleren. De echte zaken vind je pas op de grens (inhouden in hoge toeren, uit versnelling schieten bij volgas etc etc) maar welke beginnende rijder zoekt echt die grens op. Ik zou gewoon, rijbewijs of niet, een kennis meenemen die al wel flink wat kilometers op een motor heeft gereden. Daar heb je meer aan dan zelf maar risico's te gaan nemen.
Klopt, maar ik zou toch graag zelf willen weten hoe een motor rijdt. Of de houding je bevalt; je niet met je knieen tegen een harde rand op de kuip aan komt bij het remmen etc. Je houding zal toch wat anders zijn tijdens het rijden dan wanneer je op een stilstaande motor zit.

Yamaha MT-09

• Mike2k

Mike2k

Bergie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:42:
[...]

Klopt, maar ik zou toch graag zelf willen weten hoe een motor rijdt. Of de houding je bevalt; je niet met je knieen tegen een harde rand op de kuip aan komt bij het remmen etc. Je houding zal toch wat anders zijn tijdens het rijden dan wanneer je op een stilstaande motor zit.
Is wel zo, maar in het begin kom je waarschijnlijk overal tegen aan want je zit echt als een dweil op die motor ;)

Pas later komt het klemmen etc...

• dion_b
  • Laatst online: 02:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Peekster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:09:
Ik wil absoluut niet zeggen dat ik een goede verkeersdeelnemer ben. Wat ik wel constateer is dat defensief rijden een aantal dingen is:
- Concentratie. Je bent met het verkeer bezig. Niet met je muziek,passagiers,navigatie,make-up,haar,telefoon. Hoe veel mensen zie ik niet zwalken of vertwijfeld rijden omdat ze met iets anders bezig zijn dan met bedienen van hun voertuig
- Vooruit kijken. Niet alleen zorgen dat je 2 seconden van je voorganger zit en kijkt maar ook verder en breder. Kruispunten kijk je toch ook "over". Je kijkt ook naast de weg en zo ver mogelijk vooruit.
- Vooruit DENKEN. Misschien nog wel belangrijker dan kijken is zien en er iets mee kunnen. Op de snelweg kan ik vaak al bedenken wanneer iemand van baan gaat verwisselen. ( vaak zonder richting aan te geven maar toch ). Als moterrijder is dit echt ideaal omdat je je tijdig in het zich kunt rijden van andere weggebruikers.
- Meer geven dan nemen. Met motorrijden helemaal: Het is voor mij hobby. En zelfs als ik ergens op tijd moet zijn. Als het niet op schiet schiet het niet op en als het wel op schiet schiet het wel op. Je komt echt niet 5 minuten te laat omdat je even ( vaak zelfs voor je gevoel ) wat minder op schiet. Mensen die willen jakkeren. Lekker doen. Ik kom er wel.
- Fouten van anderen op kunnen lossen. Dit is misschien wel iets wat ik het minst leuk vind van verkeer. Iemand anders maakt een fout omdat hij niet op zit te letten. ( Concentratie!) en dan mag ik het oplossen? Ach het zal wel deel van volwassenheid zijn. Uiteraard is iedereen een mens en fouten maken is menselijk. Maar als men simpelweg wat geconcentreerder zou rijden zouden anderen een stuk minder defensief hoeven rijden.
Goed lijstje, komt ook aardig overeen met mijn ervaring van wat ik geleerd heb bij behalen motorrijbewijs. Daarvoor vond ik mezelf uiteraard een goede autobestuurder, achteraf gezien viel dat aardig mee.

Grappige is dat bijn al die punten ook helpen met rijden met m'n lompe diesel-zonder-turbo. Op een motor ben je kwetsbaar maar ben je uitermate wendbaar. In zo'n oude diesel ben je veel minder kwetsbaar, maar heb je het vermogen niet om dingen acuut op te lossen. Daarom moet je net zo goed concentreren, vooruit kijken (niet alleen naar je voorligger, maar ervoor en op andere rijstroken. Je moet anticiperen wat andere mensen gaan doen, en erop voorbereid zijn dat ze gekke dingen gaan doen, niet omdat je platgereden wordt, wel omdat je al te makkelijk klem komt te zitten.

* dion_b houdt van combo van vlotte motor en trage diesel :)

Oslik blyat! Oslik!

• Oguz286
Mike2k schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:43:
[...]
Is wel zo, maar in het begin kom je waarschijnlijk overal tegen aan want je zit echt als een dweil op die motor ;)

Pas later komt het klemmen etc...
Dat kan wel zo zijn, maar ik keek vroeger bijvoorbeeld naar Diversions. Nu mijn vader er een heeft (met volle kuip) ben ik blij dat ik er niet voor ben gegaan, want ook al klem ik goed, dan nog komen mijn knieen tegen de uitstekende punten van de zijkuip aan en dat rijdt echt niet fijn.

Tuurlijk kan je een motor kopen voordat je je rijbewijs hebt. Heb ik ook gedaan :+, maar die was een paar honderd euro. Ik moet er niet aan denken om een stuk meer uit te geven zonder erop te rijden, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het zou jammer zijn als je dan je rijbewijs haalt en dan eigenlijk niet fatsoenlijk erop kan rijden omdat de houding na een half uur toch wel verrot is :)

• Daffie
@Oguz286: Ik ben het met je eens dat met zulke bedragen het belangrijk is dat de motor ook bij jou past, qua stijl en zeker ook qua comfort/rij-eigenschappen.

Ik mag dan misschien niet op de openbare weg maar als ik bij de aanbieder in de buurt wat straatjes pak dan kan ik in ieder geval een beeld krijgen of ik inderdaad op de juiste manier erop kan zitten en of het fijn voelt. Het geeft inderdaad niet zo'n compleet beeld als de motor even meenemen op een langzaam stukje, snel stukje, bochtig stukje, etc. Maar het is nou ook weer niet zo dat je met 0.0 onderzoek zo'n fiets koopt.
Edit: Overigens kreeg ik van Mike2K al het aanbod dat hij met me mee wilt kijken naar deze advertentie :).

Iets anders, ik kreeg zojuist antwoord op mijn vragen van die blauwe Kawa (http://link.marktplaats.nl/567762599), waarbij hij zei:

Ik wist inderdaad dat de motor ingevoerd is. Ik moet even nakijken of het boekje erbij zit. Ik zou aan de vorige eigenaar moeten vragen uit welk land de motor komt, hij had hem zelf geimporteerd.
Die kilometerstand is aan de motor echt wel af te zien! Hij is gewoon helemaal nieuw.
Ik heb geen facturen van het onderhoud erbij gekregen omdat iemand in zijn familie motormonteur was en hij heeft dat dus voor hem verricht.
Hij is van een wat oudere man geweest, ik heb hem ingeruild op een aprilia tuono ivm de zithouding.

Als je de motor in werkelijkheid ziet, zul je de kilometers vast geloven.
Tegenwoordig zijn er zelfs ook veel nederlandse motoren met een oneerlijke kilometerstand. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit of je een ingevoerde motor koopt of een origineel nederlandse.
Alle keuringen zijn toegestaan.

Mvgr,

-- --

Ik loop er niet echt warm van.

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 19-07-2012 10:56 ]

• Mike2k

Mike2k

Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:52:
@Oguz286: Ik ben het met je eens dat met zulke bedragen het belangrijk is dat de motor ook bij jou past, qua stijl en zeker ook qua comfort/rij-eigenschappen.

Ik mag dan misschien niet op de openbare weg maar als ik bij de aanbieder in de buurt wat straatjes pak dan kan ik in ieder geval een beeld krijgen of ik inderdaad op de juiste manier erop kan zitten en of het fijn voelt. Het geeft inderdaad niet zo'n compleet beeld als de motor even meenemen op een langzaam stukje, snel stukje, bochtig stukje, etc. Maar het is nou ook weer niet zo dat je met 0.0 onderzoek zo'n fiets koopt.
Edit: Overigens kreeg ik van Mike2K al het aanbod dat hij met me mee wilt kijken naar deze advertentie :).

Iets anders, ik kreeg zojuist antwoord op mijn vragen van die blauwe Kawa (http://link.marktplaats.nl/567762599), waarbij hij zei:

Ik wist inderdaad dat de motor ingevoerd is. Ik moet even nakijken of het boekje erbij zit. Ik zou aan de vorige eigenaar moeten vragen uit welk land de motor komt, hij had hem zelf geimporteerd.
Die kilometerstand is aan de motor echt wel af te zien! Hij is gewoon helemaal nieuw.
Ik heb geen facturen van het onderhoud erbij gekregen omdat iemand in zijn familie motormonteur was en hij heeft dat dus voor hem verricht.
Hij is van een wat oudere man geweest, ik heb hem ingeruild op een aprilia tuono ivm de zithouding.

Als je de motor in werkelijkheid ziet, zul je de kilometers vast geloven.
Tegenwoordig zijn er zelfs ook veel nederlandse motoren met een oneerlijke kilometerstand. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit of je een ingevoerde motor koopt of een origineel nederlandse.
Alle keuringen zijn toegestaan.

Mvgr,

-- --

Ik loop er niet echt warm van.
Oud vrouwtje geweest...handige harry in de fam. hmmz hmmz en nog eens hmmz... ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Steephh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:
[...]

In principe vertrouw ik mezelf wel met elke motor, maar ik denk dat het met een R6 eerder fout gaat dan met een andere motor. Thanks voor de tips verder, ik ga eens rustig kijken naar wat modelletjes.

Verder natuurlijk ook niet te vergeten de motorkleding. Zeker zo belangrijk. Ik denk dat ik een broek en jas tweedehands haal, maar een systeemhelm, handschoenen en laarzen nieuw ga halen. Iemand een tip voor een fatsoenlijke winkel omgeving Helmond/Eindhoven? Via internet kopen heb ik het niet zo op namelijk.. :P
Van gerven motoren, als je op Macna kleding uit bent. Hebben goede (lage) prijzen. Ook op de helmen btw. Goede ervaringen mee!

• newbreed
Mike2k schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Oud vrouwtje geweest...handige harry in de fam. hmmz hmmz en nog eens hmmz... ;)
Klinkt allemaal een beetje sketchy idd.
Zo heb ik ooit bij Anbergen (op de motorbeurs) gestaan. Er stond daar een 800 supersport. Zag er mooi uit, had nog niet zo veel gereden en ze vroegen er niet de hoofdprijs voor. Ik stond er naar te kijken en de aspirantverkoper zag zijn kans schoon om wat provisie binnen te harken.

Ik: "Is het een import?".
Verkoper: "Hoezo?"
Ik: "Omdat de snelheidsmeter mijlen aangeeft"
Verkoper: "Weet ik niet"
Ik: "De km-stand die op het kaartje staat, zijn dat dan mijlen of kilometers?"
Verkoper: "Weet ik niet"
Ik: "Wie heeft hem eigenlijk om laten lazeren?"
Verkoper: "Hoezo?"
Ik: "Omdat het knipperlicht eraf ligt en de koppelingsdeksel glijsporen heeft"
Verkoper: "Weet ik niet. Zal wel hier gebeurd zijn"

Toen ben ik maar weggelopen.

• Daffie
@newbreed: haha, kan ik me voorstellen. Getuigd niet echt van kennis noch motivatie om een goede deal te sluiten.

En zodoende getuigt het antwoord wat ik heb gekregen nou ook niet bepaald van kennis van zaken. Van al mijn vragen kan hij er eigenlijk geen een hard maken, behalve dat hij toezegt dat de motor geïmporteerd is. Maar boekje is niet zeker. Onderhoudshistorie is niet duidelijk. KM-stand > kom maar kijken, dan geloof je het !!!!! En een of ander flauw excuus dat de motor van een oude meneer is geweest die er alleen boodschappen mee deed op vrijdagochtend (oh wait). En dat 'nederlandse motoren ook oneerlijke KM-standen hebben', alsof hij daarmee zegt dat ik het hem niet kwalijk zou moeten nemen als de KM-stand niet klopt.

• theHoff
  • Niet online
Daffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:25:
@newbreed: haha, kan ik me voorstellen. Getuigd niet echt van kennis noch motivatie om een goede deal te sluiten.

En zodoende getuigt het antwoord wat ik heb gekregen nou ook niet bepaald van kennis van zaken. Van al mijn vragen kan hij er eigenlijk geen een hard maken, behalve dat hij toezegt dat de motor geïmporteerd is. Maar boekje is niet zeker. Onderhoudshistorie is niet duidelijk. KM-stand > kom maar kijken, dan geloof je het !!!!! En een of ander flauw excuus dat de motor van een oude meneer is geweest die er alleen boodschappen mee deed op vrijdagochtend (oh wait). En dat 'nederlandse motoren ook oneerlijke KM-standen hebben', alsof hij daarmee zegt dat ik het hem niet kwalijk zou moeten nemen als de KM-stand niet klopt.
Het is inderdaad het geeikte verhaal. Kan nog altijd kloppen natuurlijk, maar de markt ligt op z'n gat, het is een redelijk populair model. Ik zou lekker verder zoeken.

• Daffie
@theHoff: And thats exactly what I'm goin' to do.

Ben intussen al druk met Mike2K aan't DM'en over deze Kawa ZX-6R, die ik al eerder geopperd had. Goede kansmaker. Ik ga dit weekend even afwegen of ik er heen ga om te kijken dan wel kopen.

EDIT: En tot die tijd zal ik even stoppen met het voeren van advertenties en vragen want het 'algemene' motortopic begint zo een beetje op een aankoop advies topic te lijken en dat zou ik niet willen.

[ Voor 25% gewijzigd door Daffie op 19-07-2012 11:35 ]

• Tylen

Tylen

Die advertentie is gewoon netjes. ook netjes foto's van de boekjes/facturen, alle originele onderdelen erbij. Helemaal top.

• Mike2k

Mike2k

Tylen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:34:
Die advertentie is gewoon netjes. ook netjes foto's van de boekjes/facturen, alle originele onderdelen erbij. Helemaal top.
Helemaal eens inderdaad...hans v. wijk is een prima garage...mijn hanekam komt daar vandaan, al weet ik niet of dat nou zo'n goede maatstaf is ;)

For the record...ik gebruik hem nooit...nee echt niet!

[ Voor 7% gewijzigd door Mike2k op 19-07-2012 11:43 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hvw, ik kom er niet meer. Oude dempers met een hoop plakband ipv nieuwe dempers in het achterwiel van m'n MT-03 gekregen een keer... wtf?

En zo kennen N personen elkaar op 2N manieren...

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 19-07-2012 14:12 ]

• newbreed
steveman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:
Hvw, ik kom er niet meer. Oude dempers met een hoop plakband ipv nieuwe dempers in het achterwiel van m'n MT-03 gekregen een keer... wtf?

Dempers in je achterwiel?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rubberen blokken achter je kettingwiel, om klappen van de aandrijving op te vangen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 19-07-2012 15:11 . Reden: plaatje krak ]

• Mike2k

Mike2k

steveman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:

Wat zeiden ze ervan ? kan natuurlijk ook een brakke monteur zijn geweest...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Plaatje doet 't hier niet, maar 't gaat dus over transmissiedempers welke in je achterwiel zitten en waar het kettingwiel als het ware in "zweeft" ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/217298_10150165454587322_717222321_6901466_2489727_n.jpg

• newbreed
wimmel_1 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:56:
Plaatje doet 't hier niet, maar 't gaat dus over transmissiedempers welke in je achterwiel zitten en waar het kettingwiel als het ware in "zweeft" ;)

[afbeelding]
Oh juist. Die herken ik.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kwam er pas maanden later achter toen ergens anders er een nieuwe achterband werd gemonteerd. Te veel gedoe om er dan nog weer voor terug te gaan.

Later voor mn beurtjes KMS te Poeldijk bezocht naar de tip van ... Kawarez als ik het me goed herinner. Steeds goed bevallen :-)

Al is hij waarschijnlijk geen erkende Honda-sleutelaar, dus moet ik met mn nieuwe fiets mèt garantie ergens anders heen vrees ik. Nog 3500km dus moet maar eens op zoek.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Vanmiddag heb ik ook mijn AVB-examen gehaald. oOo Wel met hangen en wurgen, ook volgens de examinator. Snelle oefeningen gingen goed, langzame slalom ging met moeite (motor leek teveel afgekoeld te zijn; was eerste oefening), maar remproeven gingen matig. De motor waar ik vandaag op zat leek anders (vervelender) te remmen dan de andere motoren waar ik eerder op reed. Ik had voor het examen nog een extra les in laten plannen, wat mij uiteindelijk nog best heeft geholpen, zeker voor de langzame oefeningen.

Nu de theorie en het AVD nog, maar de eerste horde is genomen.
Chakotay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:22:
Veel slagers de laatste tijd, iedereen nog snel zijn pasje aan het halen voordat de nieuwe regels ingaan volgend jaar?
Met mijn 36 jaar is dat geen probleem. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Daffie
Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat examen doen op een andere motor (of eentje die anders voelt) vervelend is. Maar fijn dat je hem hebt gehaald. Hoeveel onderdelen waren niet goed dan?

Heb je theorie al gereserveerd?

• Coffeemonster
Ik heb gereden op 3 verschillende motoren. Twee ervan waren 'geliefd' bij de andere kandidaten die ook meelesten voor het examen (en één ervan ging nog stuk ook), dus ik heb me opgeofferd voor die derde motor waar ik niet eerder op had gereden (teller was stuk, gaf de helft van de snelheid aan, maar dat went). En als je na drie uur oefenen de slag weer te pakken hebt, ga je niet nog even een andere motor pakken. Helaas alleen van dat remmen dus. Alleen de precisiestop was twee keer afgekeurd; ik remde waarschijnlijk iets te vroeg en/of iets te hard. Noodstop ging met tweede keer wel goed, maar ABS reageerde wel heel snel, wat ik niet gewend ben van die andere motoren.

Volgende week heb ik theorie-examen; heb ik al half juni gereserveerd.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd! Netjes dat je het alsnog gehaald hebt op een onbekende motor :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Coffeemonster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:55:
(teller was stuk, gaf de helft van de snelheid aan, maar dat went)

Noodstop ging met tweede keer wel goed, maar ABS reageerde wel heel snel, wat ik niet gewend ben van die andere motoren.
de teller vind ik een foei voor de organisatie :o

Remmen leer je straks wel op nieuw. Ikzelf ben erg goed in de zogeheten stervende zwaan-noodstop.

And it goes BRAAAAAPP!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ROFLASTC schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Remmen leer je straks wel op nieuw. Ikzelf ben erg goed in de zogeheten stervende zwaan-noodstop.
Is dat met of zonder geluid er bij?

(de wat!??!)

• Coffeemonster
ROFLASTC schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Daar had een mede-examenkandidaat een leuke ervaring mee met haar eerste les. Snelle slalom, uitwijkoefening: flink gassen en nog steeds ruim 20 resp. 30 op de teller zien staan. Haar reactie: "Moet ik nòg sneller??!! Dat gaat toch niet?" Instructeur: "Oh ja, dat was ik nog vergeten te vertellen...". Echte snelheid is snelheid teller*2, dus goed te gebruiken als je dat weet.

Ik weet nu ook welke motor die gillende remmen heeft aan het eind van een stopproef, namelijk die waar ik vandaag op reed. Gelukkig weet ik dat het remmen bij de andere motoren wel goed gaat.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

DinX

Motormuis

Zo, de S10 heeft z'n 20k beurt al gehad, lekker, €500 :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:24:
En voor dat geld hebben ze alleen even een lapje over je tank gehaald?

Waarschijnlijk bestaat de helft van dat bedrag uit arbeidsloon (~4 uur) ??

• DinX

DinX

Motormuis

3 uur loon, bougies, olie, cardanolie, remolie, "koppelingolie", remblokken voor/achter, luchtfilter,...

Dus valt eigenlijk nog wel mee :P
Nu kan ik met een gerust hart op reis :)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 19-07-2012 23:40 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Best redelijke prijs dan inderdaad :) Also, koppelingsolie? Gewoon hydraulische koppeling, of hebben de platen hun eigen badje?

• DinX

DinX

Motormuis

Ja, dat bedoel ik :P

Het linker potje :+

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 19-07-2012 23:50 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Je weet wel de stop waarbij je met je armen fladdert en de motor een rondje of wat om de verticale as draait om uiteindelijk gewoon te stoppen waar het moet. <+:)

And it goes BRAAAAAPP!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
DinX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:24:
48k beurt, 8 kleppen zijn er gesteld :( Verder grote beurt, dus oliefilter, bougies, vloeistoffen etc. 5,4 uren aan gewerkt. Mogen jullie raden wat dat me heeft gekost... Ik heb er echt even over nagedacht om het ding weg te doen :p

En als opmerking dat de balhoofdlagers slecht zijn. Zou dat kosten? Wel vreemd, want heb de factuur gekregen maar die opmerking is me niet mondeling meegedeeld. Zag ik thuis pas...
Pagina: 1 ... 380 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.