Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 388 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.123 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Schadefietsen opknappen en tussen je normale occasions zetten is niet al te goed voor je reputatie. Vooral als je enkel wat onderdelen vervangt en je niet kijkt of het frame / de velgen krom zijn, en of er eventuele motorschade is.

Daarom kun je maar beter heel eerlijk zijn en ze gelijk doorschuiven.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:28:
Schadefietsen opknappen en tussen je normale occasions zetten is niet al te goed voor je reputatie. Vooral als je enkel wat onderdelen vervangt en je niet kijkt of het frame / de velgen krom zijn, en of er eventuele motorschade is.

Daarom kun je maar beter heel eerlijk zijn en ze gelijk doorschuiven.
Nope. Doe je dat wél dan krijg je dít soort taferelen: Klikkerdeklik :o

De daadwerkelijke toedracht in dat geval zullen we waarschijnlijk echter nóóit meer te weten gaan komen, vrees ik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:22:
[...]
De daadwerkelijke toedracht in dat geval zullen we waarschijnlijk echter nóóit meer te weten gaan komen, vrees ik.
Het gaat helemaal niet om de schade. Die fiets ziet er niet uit alsof ie vertroeteld is door de eigenaar, en dan heb ik er (zo op het plaatje afgaande) geen vertrouwen in. Die andere is ouder en ziet eruit alsof ie zó uit de doos komt. Dat geeft mij iets meer vertouwen over het leven dat ie heeft gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:52:
Ik kan 100'den manieren verzinnen waardoor beide spiegels nu ontbreken maar als het ontbreken van die dingen alles is....

Grappige is dat Opheij 't materiaal om die fiets weer 100% te maken met orginele onderdelen waarschijnlijk zó op de plank heeft liggen en er dus voor zou kunnen kiezen om er voor een paar tientjes onderdelen aan te spenderen en die fiets vervolgens aan te bieden als .....

Schade ziet er uit als zijnde ontstaan tijdens een valpartij uit stilstand.
Klopt en ik vroeg mezelf ook af waarom beide spiegels eraf waren maar veel wisten ze hier niet over te vertellen.Verder was Opheij naar mijn mening wel eerlijk over de motor.

Ps. zojuist terug van de verkoper, de motor (2002 variant) staat nu bij mij achterom :*)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:13:
[...]

Het gaat helemaal niet om de schade. Die fiets ziet er niet uit alsof ie vertroeteld is door de eigenaar, en dan heb ik er (zo op het plaatje afgaande) geen vertrouwen in. Die andere is ouder en ziet eruit alsof ie zó uit de doos komt. Dat geeft mij iets meer vertouwen over het leven dat ie heeft gehad.
Post dan even de gehele quote in plaats van 'm te editten, lullo.... Zoals 't er nú staat is het nét alsof dat wat ik tikte over die Fazer uit gaat.

@ MarshallQ: Véél veilige kilometers én plezier gewenst met je (voor jou) nieuwe fiets. Gaat vast goed komen, zo'n "oude" Fazer is een geweldig fijn stuurfietsje :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vinniiee schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Nice, ziet er geod uit! Moet zelf ook ff langere slangen halen, bij mij slokte de carbs wat olie op, deed een beetje roken _O-
Heb er zelf eentje gefabriceerd, met spul van gardena en ATF Olie:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/aav03.jpg

Probleem zit hem dus alleen wel in de nippels. Om te beginnen kreeg ik er eentje niet los omdat het schroefje dolgedraaid was. Heb zelf wel nippels gefabriceerd van een alu pijpje, maar die hadden eigenlijk fijner schroefdraad nodig:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33w2vqq.jpg

Wordt toch een dagje bij de dealer denk ik...

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2012 17:47 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Vandaag weer lekker gereden tussen Deventer, Zwolle, Apeldoorn en dorpjes daaromheen. Was weer erg gezellig en vooral ook leerzaam, want ik heb weer wat meer vertrouwen gekregen. Zo heb je lol en leer je nog eens wat :)
marshallq schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:26:
[...]
Ps. zojuist terug van de verkoper, de motor (2002 variant) staat nu bij mij achterom :*)
Hou de glimmende kant boven en veel plezier ermee :9

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Oguz286 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:20:
Vandaag weer lekker gereden tussen Deventer, Zwolle, Apeldoorn en dorpjes daaromheen. Was weer erg gezellig en vooral ook leerzaam, want ik heb weer wat meer vertrouwen gekregen. Zo heb je lol en leer je nog eens wat :)
VFR rit + BBQ was vast leuker :P

• Oguz286
Maegrim schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:05:
[...]
VFR rit + BBQ was vast leuker :P
Leuk vast, maar leuker weet ik niet, want ik was er niet bij :P Volgende keer weer een nieuwe kans :)

• marshallq
  • Niet online
Oguz286 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:20:
Hou de glimmende kant boven en veel plezier ermee :9
Dat is wel de bedoeling. ;)

Vanochtend weer een stuk gereden en erna even snel wat foto's gemaakt:

http://s11.postimage.org/uc1rejkwz/P1030830.jpg
http://s13.postimage.org/dwhxgeod3/P1030835.jpg
http://s12.postimage.org/8k12nycnh/P1030833.jpg

:9~ 8)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
Post dan even de gehele quote in plaats van 'm te editten, lullo.... Zoals 't er nú staat is het nét alsof dat wat ik tikte over die Fazer uit gaat.
Ik heb toch ook geen commentaar op jou, lullo? Het was een opmerking nav de discussie over de schade aan die fiets en of het nou erg was ja/nee. Ik val je niet aan, zeik je niet af of wat dan ook, dus je reactie is volledig overtrokken en overbodig, kwibus. Als we zo gaan beginnen, kan ik het ook.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Heb er zelf eentje gefabriceerd, met spul van gardena en ATF Olie:
[afbeelding]

Probleem zit hem dus alleen wel in de nippels. Om te beginnen kreeg ik er eentje niet los omdat het schroefje dolgedraaid was. Heb zelf wel nippels gefabriceerd van een alu pijpje, maar die hadden eigenlijk fijner schroefdraad nodig:

[afbeelding]

Wordt toch een dagje bij de dealer denk ik...
K*t!!!!

Ben de hele tijd met de verkeerde schroeven bezig geweest... Vrijdagavond iets te laat door gegaan, en zaterdag verder gegaan in de volle overtuiging dat ik de goede schroef te pakken had... Blijkt dat ik met de Pilot screws aan het kloten was!
Die heb ik er dus helemaal uit gehad, hele mixture naar de kloten! :X

De juiste poorten voor het vacumeren hebben gewoon normaal schroefdraad ook...

Wordt dus een setje nieuwe pilots bestellen, en hopen dat ik het mengsel enigsins op de rails krijg...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 05-08-2012 12:26 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
zit nog steeds in twijfel of ik nou op de motor of in de auto naar mijn werk ga forensen iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek. Maar mij lijkt het heerlijk om na een dag werk op de motor te stappen.

Enige beperking die eraan zit is dat ik naast woon-werk ook regelmatig werk kilometers maak naar seminars, congressen, klanten etc En dat is vaak in de nette kleertjes. Iemand ervaring mee?

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:15
Crazyanz schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:24:
zit nog steeds in twijfel of ik nou op de motor of in de auto naar mijn werk ga forensen iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek. Maar mij lijkt het heerlijk om na een dag werk op de motor te stappen.

Enige beperking die eraan zit is dat ik naast woon-werk ook regelmatig werk kilometers maak naar seminars, congressen, klanten etc En dat is vaak in de nette kleertjes. Iemand ervaring mee?
In de zomer is het toch erg vaak zweten onder zo'n pak. Als je de nette kleren los bij je hebt en op 't werk omkleed dan kan dat wel denk ik, anders is het wel erg veel zweten vaak.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
Ik zal wel koelbloedig zijn of een goed pak hebben maar zolang ik in beweging ben op de motor heb ik het echt nooit warm. Maar goed zoon verkleedpartij op het werk kan nog wel maar bij een klant wordt al beetje vreemd natuurlijk

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Zo, gisteren weer een les gehad, de eerste op de weg! Het was een lekker ritje! Was super weer, en we hebben lekker over dijkweggetjes gereden en over veel mooie wegen door het platteland en door het bos. Ook stukjes woonwijk gedaan, voor de afwisseling (lees: Om te controleren dat ik goed kijk). Het ging eigenlijk heel goed. Aan het einde van de les vroeg ik de instructeur dan ook hoeveel lessen hij dacht dat ik nodig had, en volgens hem nog een blokles en dan nog een voorafgaand aan het examen.

Het enige lullige is, vooralsnog is de eerst mogelijke datum voor AVD pas 20 september! Da's wel balen, helemaal gezien ik dus nog eigenlijk maar 2 lessen nodig heb.... :(. Echter volgens de mevrouw van de rijschool die alle examens regelt kwam er binnenkort waarschijnlijk extra examen capaciteit vrij, laten we dat hopen!

In de tussentijd ben ik aan het rondkijken naar motor communicatie. Wat ik zoek is een manier (zit zelf te denken aan gewone portofoons) waardoor ik op de motor met een andere motorrijd(st)er kan communiceren (zal voornamelijk mijn vriendin gaan worden), maar eventueel ook met mijn bijrijder of iemand die met de auto achter/voor me rijdt (zal wel achter me zijn, hehe)...
Echter op internet is er zo veel te vinden! Kenwood, Alan, Alecto, Motorola, Midland....En de verschillen in prijzen zijn ook groot (tussen 80 en 800 euro zo'n beetje). Heeft iemand ervaring met bepaalde sets? En mijn helm heeft de mogelijkheid om een bluetooth module aan te sluiten, wat voor goeds is dat?

https://freight.associates

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

waar een wil is is een weg :Y ga wel eens met de motor op klus dat is ook niet het eerste wat in je opkomt. maar het kan :Y

werd voor gek verklaard in Amsterdam. maar we liepen tegelijk de deur uit. en na 500 meter op de a10 was ik ze weer voorbij oOo en toen kleed ik me nog volledig om. als ik alleen me koffer achterop moet doen en me jas aan. ben ik nog voor we op de a10 komen al voorbij :w

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 05-08-2012 14:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het overwegen waard, dat ziet er namelijk muv die krassen uit als een prima, mooie Pan. Als hij goed rijdt en geen rotte uitlaat/brug heeft is de prijs ook prima. Enige waar ik m'n twijfels bij heb is de richting van de krassen: die dingen zijn vertikaal. Het lijkt bijna alsof dit ding omgevallen is en dan zijwaarts over de grond geduwd is. Dat klinkt als een aanrijding op lage snelheid (automobilist achteruit uit parkeervak zonder te kijken...?), zo ja zou er nog meer intern verbogen kunnen zijn.

Ben trouwens zaterdag met lege handen thuisgekomen van Louis en Hein Gericke. Was aan het kijken naar schoeisel voor woon/werk in de zomer die comfortabeler zijn om hele dag op kantoor te dragen - en misschien een systeemhelm als er een goed passende voor een goede prijs te vinden was. Louis had flinke ladingen zooi inderdaad spotgoedkoop in de uitverkoop, maar meestal was daar een goede reden voor, restexemplaren in erg kleine of grote maten bijv of dingen die om welke reden dan ook niet verkochten. Heb wat schoenen en helmen gepast, maar niets gevonden wat echt was wat ik zocht. Het viel me eigenlijk tegen hoe beperkt het assortiment was, ondanks dat het een "GIGAStore" was heb ik er geen andere producten gezien dan wat ik bij Motozoom had kunnen vinden. Wel uiteraard windtunnel en paar andere gimmicks, maar uiteindelijk niets meer gekocht dan twee Bratwürste :z

Hein was veel kleiner (moest drie keer rondje rijden rond het adres voor ik het vond achterop het parkeerterrein van een Yamaha-dealer), maar had wel degelijk andere spullen. Ze hadden daar een tweetal laarzen die ik zo gekocht zou hebben als ze ook zouden passen, maar het bleek maar weer dat ik afwijkende voeten heb ofzo.

Allicht dat ik over paar weken in Nijmegen bij Termaat ga kijken...

Oslik blyat! Oslik!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Voor mij werkt het perfect.
75km heen en weer terug.
Koop gewoon een lekkere doorwaaibroek en een jas met goede ventilatie (Macna Geo heeft een relax "summer comfort system"). Als je een motor met koffers hebt is er helemaal niks aan de hand.

Heb nu standaard een paar schoenen op m'n werk en een broek die ik aan het eind van de week mee neem. Kom binnen, jas uit, (shirt/blouse zit er onder), broek uit, laarzen uit, andere broek aan, schoenen aan, klaar.

Als je naar klanten moet (en je moet in pak) dan is het vervelend. Is dat niet het geval en je hebt fatsoenlijke ademende (gortex) laarzen (check Dytona) en een goede doorwaaibroek, kan je het ook aan laten als je er geen uren hoeft te zijn. :)

Je moet er misschien even aan wennen, maar als je er plezier in hebt; waarom niet?

Verwijderd

Pff, morgenochtend (7:45) bij de rijschool zijn, want dan is het zover: /me gaat afrijden voor z'n AVD. :D

Gelukkig minder zenuwen dan ik destijds had voor mijn autorijbewijs of motor AVB examen, maar het is en blijft spannend. :)

• marshallq
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:18:
Pff, morgenochtend (7:45) bij de rijschool zijn, want dan is het zover: /me gaat afrijden voor z'n AVD. :D

Gelukkig minder zenuwen dan ik destijds had voor mijn autorijbewijs of motor AVB examen, maar het is en blijft spannend. :)
Alvast succes *O*

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:18:

gewoon lekker rijden moet het goed komen :Y

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009

Niks mis met forenzen met de motor. :)

Vergeleken bij een aantal motor rijders die ik dagelijks tegenkom ben ik minder extreem, vandaag heb ik gewoon de auto gepakt en blij toe met alle onweersbuien die ik tegenkwam maar dezelfde 3 diehards die ik altijd tegen kom waren er vanochtend ook _/-\o_

Voor de nette kleren; neem deze in een tas (of motor met tas is perfect) mee en kleed je ter plekke om. Zelf heb ik op mn werk een paar schoenen staan (hoef ik daar niet meer aan te denken), een shirt (voor als het ECHT heel warm is geweest tijdens het rijden) en natuurlijk deo. Problems solved. :Y)
Al zal je er nu (hoop ik dan toch) al zijn - Veel geluk!

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 06-08-2012 07:50 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wow, Dinx zit wel op een mooi stukje semi overhard nu http://dinx.mobi/ :)..... zonnig ook!! (als ik google streetview mag geloven haha)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

-tom-562

Oliesjeik

GenjiBlade schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:49:
[...]

Niks mis met forenzen met de motor. :)

Vergeleken bij een aantal motor rijders die ik dagelijks tegenkom ben ik minder extreem, vandaag heb ik gewoon de auto gepakt en blij toe met alle onweersbuien die ik tegenkwam maar dezelfde 3 diehards die ik altijd tegen kom waren er vanochtend ook _/-\o_

Voor de nette kleren; neem deze in een tas (of motor met tas is perfect) mee en kleed je ter plekke om. Zelf heb ik op mn werk een paar schoenen staan (hoef ik daar niet meer aan te denken), een shirt (voor als het ECHT heel warm is geweest tijdens het rijden) en natuurlijk deo. Problems solved. :Y)

[...]

Al zal je er nu (hoop ik dan toch) al zijn - Veel geluk!
Ik heb sinds kort ook een paar schoenen en een spijkerbroek op m'n werk liggen. Ik heb al 2x gehad dat ik 1 van de 2 vergeten was. Schoenen vergeten is niet zo erg, op kantoor, maar een broek wel :P heb toen de hele dag in m'n leren broek (incl. knee-sliders :P) gelopen

Vaak bu'j te bang!

• GenjiBlade
-tom-562 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:27:
heb toen de hele dag in m'n leren broek (incl. knee-sliders :P) gelopen
Heil _/-\o_

Ben zelf van de textiel pakken - broek onder mn broek :)
Dat - en leren pak op een '88 Kawa GPz 550 is weird. :P

• Daffie
Bah, hoe meer ik er over nadenk hoe vervelender ik het vind...pas 20 september, dat moet eerder kunnen! Heb echt geen zin om nog anderhalve maand te wachten tot ik op m'n motor mag gaan rijden, helemaal gezien ik nog maar 2 lessen nodig heb :( :( :(

Verwijderd

GenjiBlade schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:43:
[...]

Heil _/-\o_

Ben zelf van de textiel pakken - broek onder mn broek :)
Dat - en leren pak op een '88 Kawa GPz 550 is weird. :P
in ´88 zaten ze allemaal in leren pak.
dus je bent wel in stijl

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:27:
[...]

Ik heb sinds kort ook een paar schoenen en een spijkerbroek op m'n werk liggen. Ik heb al 2x gehad dat ik 1 van de 2 vergeten was. Schoenen vergeten is niet zo erg, op kantoor, maar een broek wel :P heb toen de hele dag in m'n leren broek (incl. knee-sliders :P) gelopen
Och, hangt helemaal van je bedrijf en functie af hoe erg dat is.

Wij hebben een behoorlijk motor-vriendelijke cultuur - tenzij je daadwerkelijk face-to-face klantcontact hebt boeit het niemand als je op het werk zichtbaar motorrijder bent. Dat motorlaarzen en -broek minder comfortabel kunnen zijn als je 8 uur achter een bureau zit is je eigen probleem. Per afdeling zie je wel verschillen in nuance, de marketeers die op de motor komen zie je allemaal 5 minuten later alsnog in pak of 'smart casual' rondlopen, terwijl bij Network Operations mensen (incl managers) vrolijk in motorbroek+bretels en -laarzen en thermoshirt rondbanjeren.

* dion_b zit in Engineering en heeft meer dan eens z'n denim motorjeans aangehad in een briefing voor senior management - maar dan wel met nette polo erboven ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

/me zich trots meldt! :D :D

In de hagel, drijf- en drijfnat na afloop maar AVD is gehaald! Morgen aanvraag rijbewijs en volgende week ein-de-lijk zélf rijden. YAY :)

• Daffie
Gefeliciteerd Maximized! Waar moest je rijden dan? Hier (regio Den Bosch) is het de hele ochtend super mooi weer geweest!

Nog op of aanmerkingen gehad? Vond je het zelf ook goed gaan, of twijfelde je?

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 06-08-2012 10:58 ]

Verwijderd

Thanks!!

Vanaf CBR Haarlem Bloemendaal in, richting Velserbroek en toen weer terug. Geen op- of aanmerkingen gehad; de examinator gaf me direct een hand + felicitaties toen ik van de motor afstapte. :)

Motorexamen is normaal al leuk, maar als je in een wolkbreuk rijdt is het helemaal lachen. :P

Het examen zelf ging pri-ma. Ik voelde me zelfverzekerd op de fiets, het kijken ging lekker en ondanks het weer was het een prima rit. Ik had wel al mijn autorijbewijs (sinds m'n 18e) dus dat zal enorm geholpen hebben qua verkeersinzicht. Al met al ben ik _enorm_ blij dat ik straks écht zelfstandig mag gaan rijden. :)

@dion_b Thanks! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 11:02 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:53:

In de hagel, drijf- en drijfnat na afloop maar AVD is gehaald! Morgen aanvraag rijbewijs en volgende week ein-de-lijk zélf rijden. YAY :)
Gefeliciteerd!

Oslik blyat! Oslik!

• theHoff
  • Niet online

Stiekem is het met dat weer ook (iets)makkelijker slagen. Zolang je maar duidelijk laat zien dat je je aanpast aan het weerbeeld. Iets rustiger rijden is iets meer tijd voor alle zaken.
Evengoed ontzettend gefeliciteerd en het mooie weer komt er aan! Geniet er van!!

• The Executer
  • Laatst online: 07:52

The Executer

Lekker belangrijk!

Eindelijk deze week ook op de motor. Komende woensdag eerste les AVB. Tijdens intake al diverse dingen behandeld, ben benieuwd hoe het gaat. Vooral het achtje begon ik op het laatst plezier in te krijgen. Nadeel is dat het ongeveer een uur rijden is.

Achteraf toch beter kunnen kiezen voor een zaakje in de buurt om te lessen. Nu zou ik samen met een kameraad gaan lessen, maar al met al komt daar toch niets van, en had ik net zo goed apart kunnen gaan. Daarnaast zit er behoorlijk wat tijd tussen de intest en de lessen. Intest gehad op 30-06-2012. Meer dan een maand stilgestaan dus. Planning so far:

AVB:
- 8 augustus
- 14 augustus
- 20 augustus

Theorie:
- 13 augustus

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Daffie
Heb je een pakket gekocht? Als er toch niks van komt kun je toch alsnog die rijschool vriendelijk bedanken en er eentje dichter bij huis opzoeken?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exact... Ik moest ook drie kwartier rijden naar de rijschool, en daar kreeg ik best genoeg van.

2x 45 minuten reistijd en 2 uur rijden zorgde ervoor dat mijn zaterdag erg snel voorbij was. Achteraf beter dichterbij kunnen lessen!

• The Executer
  • Laatst online: 07:52

The Executer

Lekker belangrijk!

Daffie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:17:
Heb je een pakket gekocht? Als er toch niks van komt kun je toch alsnog die rijschool vriendelijk bedanken en er eentje dichter bij huis opzoeken?
Gaat inderdaad om een pakket, alles al betaalt etc. Achteraf is altijd alles beter!

De weg daarheen is ook behoorlijk saai, allemaal rechttoe rechtaan rechtuit rechtdoor etc :P.
MikeyMan schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:19:
Exact... Ik moest ook drie kwartier rijden naar de rijschool, en daar kreeg ik best genoeg van.

2x 45 minuten reistijd en 2 uur rijden zorgde ervoor dat mijn zaterdag erg snel voorbij was. Achteraf beter dichterbij kunnen lessen!
Ik heb 3 lessen van 4 uur, € 692 euro. Zou in totaal pakket van 999 worden, maar vraag me af hoe ze dat willen gaan redden, want als AVB al 692 moet kosten...

[ Voor 48% gewijzigd door The Executer op 06-08-2012 11:27 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
dion_b schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

Wij hebben een behoorlijk motor-vriendelijke cultuur - tenzij je daadwerkelijk face-to-face klantcontact hebt boeit het niemand als je op het werk zichtbaar motorrijder bent.
Ik kom regelmatig bij klanten langs, en heb eigenlijk altijd positieve reacties. Veel kantoren hebben een tekort aan parkeerplaatsen, en iedere motor is een auto minder. Ik heb zelfs een klant gehad die een speciale plek voor mijn motor heeft ingericht.

Wat ook meespeelt, is dat ik vaker op tijd kom dan mijn koekblikkende collega's. Stoplichten, files en al dat ongerief zijn minder tijdrovend.

Entropy isn't what it used to be

• GenjiBlade
[...]

Ik ben de enige die motor rijdt binnen het bedrijf -O-

Wel leuke reacties van een aantal collega's maar ik moet het absoluut niet flikken om zichtbaar als motorrijder rond te lopen.
Wie weet dat het cultuur na de overname wat anders is, in de US is het zo dat motorrijders al hartelijk owrden verwelkomt op het werk, dat moet nog even overvliegen hier naartoe.

* GenjiBlade zit ook in Engineering maar wordt verplicht "net" gekleed te gaan op kantoor.

Maximized - gefeliciteerd! Examen afleggen in de verschillende buien die boven Haarlem/Alkmaar hebben gedreven is niet niks!

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Over opmerkingen op het werk:

http://www.motor-forum.nl...-een-koekblikker-dee.html

[ Voor 13% gewijzigd door Peekster op 06-08-2012 13:11 ]

• Oguz286

Gefeliciteerd *O*

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wij hebben een behoorlijk motor-vriendelijke cultuur - tenzij je daadwerkelijk face-to-face klantcontact hebt boeit het niemand als je op het werk zichtbaar motorrijder bent. Dat motorlaarzen en -broek minder comfortabel kunnen zijn als je 8 uur achter een bureau zit is je eigen probleem. Per afdeling zie je wel verschillen in nuance, de marketeers die op de motor komen zie je allemaal 5 minuten later alsnog in pak of 'smart casual' rondlopen, terwijl bij Network Operations mensen (incl managers) vrolijk in motorbroek+bretels en -laarzen en thermoshirt rondbanjeren.

* dion_b zit in Engineering en heeft meer dan eens z'n denim motorjeans aangehad in een briefing voor senior management - maar dan wel met nette polo erboven ;)
Ach, het maakt bij ons ook niks uit. Ik werk bij een ingenieursbureau. M'n baas vroeg al of ik ging racen met m'n bureaustoel ofzo :P zolang ik niet naar een klant hoef, kan ik gewoon zo rondlopen. Echt comfortabel is het alleen niet :P

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
By the way,...

...Morgen aanvraag rijbewijs en volgende week ein-de-lijk zélf rijden. YAY :)
Heb je al een fiets dan?

• theHoff
  • Niet online
Volgens mij zit de motorenmarkt weer in de lift!
Begin van dit jaar was deze TL1000S nog maar 1750 euro. Nu staat tie te koop voor 2750. Dat zijn óf hele dure carbon dempertjes, óf iemand probeert z'n geld er nog uit te krijgen. Ben benieuwd :).

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 17:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zit in de detachering, nooit problemen mee gehad dat ik op de motor naar klanten ga... Hoe ik er kom is hun zaak ook helemaal niet naar mijn mening, ik kleed me eenmaal aangekomen gewoon om. Ik heb niet eens een auto op het moment :)

Een paar klanten heeft er ook al dankbaar gebruik van gemaakt door me midden in de spits naar een datacenter in Amsterdam op en neer te sturen, dat gaat op de motor een stuk sneller dan met de auto.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Hier ook iemand in de detachering, het bedrijf waar ik voor werk maakt er geen probleem van dat ik op de motor kom. We hebben zelfs motor tourritjes, soms een weekend weg op de motor, ik mag alleen geen zakelijke motorkilometers declareren ivm leaseauto.

Bij klanten heb ik nog nooit meegemaakt dat er problemen van werden gemaakt, bij 1 klant kon ik mn motor gewoon binnen parkeren, in de centrale hal.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/dzjret.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Daffie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:33:
By the way,...

[...]

Heb je al een fiets dan?
Jep, zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20GL500%20Inter%2082.jpg

Erg leuke motor, doch heeft mijn exemplaar wel wat werk nodig (nieuwe banden, nieuwe koppeling, remmen piepen, etc). Motorblok is puntjegaaf. :)
Thanks! :D
GenjiBlade schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:49:
Maximized - gefeliciteerd! Examen afleggen in de verschillende buien die boven Haarlem/Alkmaar hebben gedreven is niet niks!
Thanks! Was een interessante ervaring inderdaad. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 15:36 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Daffie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:09:
Bah, hoe meer ik er over nadenk hoe vervelender ik het vind...pas 20 september, dat moet eerder kunnen! Heb echt geen zin om nog anderhalve maand te wachten tot ik op m'n motor mag gaan rijden, helemaal gezien ik nog maar 2 lessen nodig heb :( :( :(
Je kan altijd vragen of het een optie is om bij een andere CBR locatie af te rijden. Sowieso vind ik 20 september wel ERG ver weg, ik kan mij niet voorstellen dat er niet wat eerder vrij is.
The Executer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:26:
[...]

Gaat inderdaad om een pakket, alles al betaalt etc. Achteraf is altijd alles beter!

De weg daarheen is ook behoorlijk saai, allemaal rechttoe rechtaan rechtuit rechtdoor etc :P.

[...]

Ik heb 3 lessen van 4 uur, € 692 euro. Zou in totaal pakket van 999 worden, maar vraag me af hoe ze dat willen gaan redden, want als AVB al 692 moet kosten...
Meestal kan je gewoon de rest van je pakket terugkrijgen, gewoon even overleggen met de rijschool of je de rest van je geld terug kan krijgen omdat het te ver weg is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 17:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Widow schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:30:
Hier ook iemand in de detachering, het bedrijf waar ik voor werk maakt er geen probleem van dat ik op de motor kom. We hebben zelfs motor tourritjes, soms een weekend weg op de motor, ik mag alleen geen zakelijke motorkilometers declareren ivm leaseauto.

Bij klanten heb ik nog nooit meegemaakt dat er problemen van werden gemaakt, bij 1 klant kon ik mn motor gewoon binnen parkeren, in de centrale hal.

[afbeelding]
Haha, dat is wel erg netjes van ze :) De klant waar ik nu zit (voor 2 jaar, nog een klein half jaar tegaan) heeft een garage voor een stuk of 50 motoren en bromfietsen, werkt ook prima.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

Jep, zo'n ding:

[afbeelding]

Erg leuke motor, doch heeft mijn exemplaar wel wat werk nodig (nieuwe banden, nieuwe koppeling, remmen piepen, etc). Motorblok is puntjegaaf. :)
Mooi ding :D

Zou'm zelf ook overwegen als ik meer sleutelruimte (en -tijd) had :)

* dion_b heeft echt niets met de huidige X-vormgeving van motoren en houdt van 'ouderwetse' horizontale lijnen

Oslik blyat! Oslik!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
theHoff schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:37:
Volgens mij zit de motorenmarkt weer in de lift!
Begin van dit jaar was deze TL1000S nog maar 1750 euro. Nu staat tie te koop voor 2750. Dat zijn óf hele dure carbon dempertjes, óf iemand probeert z'n geld er nog uit te krijgen. Ben benieuwd :).
...en nu weer voor €2499.

Ik denk dat je voor dit soort uitspraken af moet gaan op de prijs waar fietsen daadwerkelijk voor verkocht worden, niet op de prijs waar ze op een zeker momoment voor te koop staan (en al lang ook :X).

Overigens is het niet heel gek dat de vraagprijs in augustus wat hoger ligt dan in januari. Maar ik snap niet helemaal waar deze verkoper mee bezig is...

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:42:
[...]

Mooi ding :D

Zou'm zelf ook overwegen als ik meer sleutelruimte (en -tijd) had :)

* dion_b heeft echt niets met de huidige X-vormgeving van motoren en houdt van 'ouderwetse' horizontale lijnen
Thanks! Ik hoop dat ik hem helemaal kan gaan opknappen, of liever gezegd laten opknappen. :)

Op het vervangen van bougies en wat andere kleine dingen ga ik _echt_ niet aan zo'n ding sleutelen. Bang dat ik iets om zeep help met m'n gebrek aan motorkennis. Ik heb liever dat ik een flink bedrag betaal en die motor helemaal laat nalopen voor een grote onderhoudsbeurt (apparaat heeft zelf €250,- gekost, dus er zit wat marge in voor mij zeg maar). Met een beetje geluk kan ik er zo nóg eens 100.000km op gooien (bovenop de 100.000km die hij al heeft gelopen, zou prima moeten kunnen met zo'n blok, zeker in de huidige staat). Verzekering is peanuts, wegenbelastingvrij, re-de-lijk zuinig, dus ik vind het helemaal oke dat ik dan wat meer kwijt ben aan onderhoud. Dat is wat mij betreft de tradeoff als je een oldtimer hebt.

Laat niet weg dat het wel voor mooie speurtochten zorgt als er dan iets niet werkt. Laatst wilde de motor helemaal niet meer starten na een periode steeds moeilijker te hebben gestart. Accu vol opgeladen, bedrading nagelopen, startmotor gecontroleerd, etc.. Bleken er uiteindelijk te koude bougies in te zitten. :o Nieuwe bougies á €10,- erin gedraaid (de goeie ditmaal) en starten maar. En dan ben je gewoon wel een week verder. :+

Ach ja. :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gaaf, zo'n TL1000S wil ik ook nog een keer, voor erbij ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, 2x pakketjes mogen collecteren vandaag :)

Nieuwe rem- en koppelhendel (lang, zwart, zwart), coolmax ondergoed en een bufffff van motozoom.

Pizzaatje happen en dan misschien eens even een blokje om het spul testen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:34:
[...]
Jep, zo'n ding:

[afbeelding]

Doe eens heel snel strippen en dit maken
(zo gruwlijk mooi)

Weet zeker dat ze je remmen en koppeling wel nakijken als je hem in Denemarken wegbrengt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

Doe eens heel snel strippen en dit maken
(zo gruwlijk mooi)

Weet zeker dat ze je remmen en koppeling wel nakijken als je hem in Denemarken wegbrengt
Doe eens dat geval 5u lang berijden door weer en wind :z

Een GL500 is gewoon een erg practische lichte toerfiets, jammer dat ze niet meer zo (=bijna naked met functionele kuip voorop) gemaakt worden en je ofwel moet kiezen voor bijna naked met minikuip danwel voor meer tupperware dan een 35+ vrijgezelle damesavond ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:25:
[...]

Een GL500 is gewoon een erg practische lichte toerfiets, jammer dat ze niet meer zo (=bijna naked met functionele kuip voorop) gemaakt worden en je ofwel moet kiezen voor bijna naked met minikuip danwel voor meer tupperware dan een 35+ vrijgezelle damesavond ;)
dat went sneller dan je denkt :X reed zaterdag fluitend vanuit Nürnberg naar huis in 6,5 uur. ben na 3k km alweer gewend aan het kuiploos rijden _/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar zat je ook dubbelgevouwen zoals je op die cafe racer zou zitten?

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:23:
Maar zat je ook dubbelgevouwen zoals je op die cafe racer zou zitten?
op me gs 500 wel _O-

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Peoples, ik heb een vraag! Ik ben nu met m'n theorie bezig en ik ben in de war over het mogen parkeren van de motor. Ik dacht namelijk dat het binnen de bebouwde kom alleen toegestaan was om in parkeervakken te parkeren en buiten de bebouwde kom alleen met pech/nood. Maar nu was ik m'n proefexamens aan het maken en daar kwam een vraag in voor of je 'zo' mocht parkeren. Dit kwam neer op een motor die zo goed als tegen de stoeprand aan, op de weg stond. Dat bleek dus te mogen, maar dat klopt niet wat er in mijn boekje staat. Op internet vind ik ook nogal wat verschillende, niet concrete info. Is er iemand die het precies weet en het me uit kan leggen? :)

Heb er zin in! Ik mag alleen nog niet beginnen omdat ik m'n theorie pampiertje niet heb (ook geen autorijbewijs). Dus ik moet nog minimaal anderhalve week wachten. :(

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Volgens mij mag je binnen de bebouwde kom gewoon op de weg parkeren, tenzij aangegeven staat dat het niet mag :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gideonnn schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Op internet vind ik ook nogal wat verschillende, niet concrete info. Is er iemand die het precies weet en het me uit kan leggen? :)
De verwarring komt waarschijnlijk vooral voort uit nogal groot gat tussen theorie en praktijk ;)

In theorie is je motor gewoon een motorvoertuig met dezelfde regels als een auto, maw langs de weg mag altijd zolang je niet hindert en het niet expliciet verboden is, als er vakken zijn dient het in een vak te staan, en als er betaald moet worden moet je ook dokken.

In praktijk doe je anders. Je zet je motor niet langs de weg want dat is niet veilig, in parkeervakken is minder sociaal voor vierwielers die niet anders kunnen en nergens voor nodig - meestal zet je'm op de stoep op een plek waar hij zo min mogelijk mensen hindert (en dus ook minste kans heeft op vandalisme). Tenzij je in Zandvoort of London bent... nog verstandiger als je van huis weg bent: kijk naar de locals en doe wat zij doen.

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, ergens langs een gebouw zetten of aan de rand van de parkeerplaats zie je veel. Goed opletten wat anderen doen en jezelf een afvragen van goh, zou die mij hier storen als die hier stond?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik snap dat je motor op een plek parkeren die niet hinderlijk is gewoon de beste keuze is, alleen mijn probleem is op dit moment het CBR, of zij dat ook de beste keuze vinden. :9

Inderdaad zie ik niet vaak motoren langs de stop (op de weg) staan, maar dat is in theorie dus wel de beste optie, mits er geen parkeervakken zijn? Ook is het niet toegestaan je motor op de stoep te zetten, klopt dat?

• Daffie
Voor zover ik me nog kan herinneren van de theorie:

Buiten bebouwde kom mag op de weg, mits je verkeer niet hindert,
Buiten bebouwde kom op een voorrangsweg mag alleen in de berm,
Binnen bebouwde kom mag op de weg, mits je verkeer niet hindert. Er zijn uiteraard nog meer uitzonderingen zoals bij een onderbroken of doorgetrokken gele streep, in een woonerf, etc. Kijk anders eens hier, en klik met die blauwe 'pijl' naar rechts. Zijn in principe regels voor de auto maar gelden (volgens het CBR) ook voor motor.
En nu leren!

EDIT: En nee, strikt gezien mag je je motor niet op het trottoir parkeren ('niet op plaatsen die niet bedoeld zijn voor de motor'), maar veel gemeenten zien dit door de vingers.

[ Voor 12% gewijzigd door Daffie op 07-08-2012 08:20 ]

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:25:
[...]
Graag zelfs...
memorable ritje zou dat zijn, vooral als je die wrenchmonkee vergelijkt met het origineel.
Zou er maar wat graag 1 hebben...
ware het niet dat ik ook andere droom motoren wil hebben en het niet heel reeel is maar vooruit.

• theHoff
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:04:
Gaaf, zo'n TL1000S wil ik ook nog een keer, voor erbij ofzo :P
Tsja voor dat geld... maar de bijnaam is niet voor niks the widowmaker dus zag ik het niet echt zitten om deze als beginnersfiets aan te schaffen :)

• tlpeter
  • Nu online
Het is ook geen beginners motor al ligt dat natuurlijk meer aan de berijder :)
Ik heb een rode gehad en dan het 97 model (de widow maker versie)
Geloof mij dat deze motor echt super maar ook gevaarlijk als je niet weet wat je doet.
Maar dit is eigenlijk altijd van toepassing.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jah, het leek mij ook niet de verstandigste keuze als 1e "echte" motor, maar ze blijven vet.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

ze hebben die reputatie, maar met 1 (relatief goedkope toevoeging) stuurdemper is dat ding gewoon controleerbaar.

maar een krachtige twin is mischien niet de ideale beginners fiets (vermogens afgifte vereist ervaring)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja dat idee had ik ook. Heb ook nog zitten kijken naar z'n opvolger, een SV1000, maar die had niet dat "magische" wat een TL1000S had (voor mij), uiteindelijk voor een GSXR600 K4 gegaan :P

Vaak bu'j te bang!

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Misschien nog leuk voor hier. Ik weet nog 2 goedkope motoren te koop te staan.

Een maat van me verkoopt een VTR1000F van de eerste eigenaar >klik<

En een collega wil ze ZX9R uit 2002 kwijt. Vraagprijs €2900,-

>PC specs<

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
KappeNou schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:37:
Misschien nog leuk voor hier. Ik weet nog 2 goedkope motoren te koop te staan.

Een maat van me verkoopt een VTR1000F van de eerste eigenaar >klik<

En een collega wil ze ZX9R uit 2002 kwijt. Vraagprijs €2900,-
Is je maat de eerste eigenaar, of verkoopt hij 'm in naam van de eerste eigenaar, of is hij de tweede eigenaar? :+

• KappeNou
Hij verkoopt hem in naam van de eerste eigenaar, omdat die te lui is. Net zoals ik ook maar de zx9 op gooi ;)

>PC specs<

Verwijderd

ZX9R, de laatste supersport met clipons boven de kroonplaat (scheelt een hoop in de zit positie)
beetje meer info? km stand, extras etc etc (2002 is een beetje weinig info)
en met het aantal nieuwe rijders in dit forum zit er mischien wel een geïnteresseerde tussen

• KappeNou
Ik wachte al op zo'n vraag, ik dacht zal niet meteen een hele advertentie plaatsen ;)

Als ik thuis ben zal ik even een foto posten. De belangrijke info zal ik ook even navragen.

>PC specs<

• Daffie
Ik ben op zoek naar een simpele doch effectieve manier om vanaf de motor (met een systeemhelm) te kunnen communiceren met

1) Iemand op een andere motor (met systeemhelm)
2) Iemand achterop
3) Iemand in een auto

Op internet zijn 4 triljoen dingen te vinden, van Alecto shit voor 30 euro, tot Cardo G9 powersets á 470 euro. Dan is er ook nog de HJC Chatterbox (ik heb een HJC helm, met zo'n klepje waar zon chatterbox module in kan). Ik zie door de bomen het bos niet meer! Heeft iemand ervaring met een bepaald setje en kan die mij aanraden?

EDIT: Deze helm heb ik. De mat zwarte. Beetje raar linkje maar het is ook een rare website, kan niet goed deeplinken.

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 07-08-2012 13:46 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daffie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:39:
Ik ben op zoek naar een simpele doch effectieve manier om vanaf de motor (met een systeemhelm) te kunnen communiceren met

2) Iemand achterop
3) Iemand in een auto

Op internet zijn 4 triljoen dingen te vinden, van Alecto shit voor 30 euro, tot Cardo G9 powersets á 470 euro. Dan is er ook nog de HJC Chatterbox (ik heb een HJC helm, met zo'n klepje waar zon chatterbox module in kan). Ik zie door de bomen het bos niet meer! Heeft iemand ervaring met een bepaald setje en kan die mij aanraden?
Ben hier ook mee bezig geweest... Vind zelf de Albrecht AE600BT een mooi apparaatje... Bluetooth, mogelijkheid tot PMR aansluiting en ook mogelijkheid voor een buddy...

• DECOY88
(overleden)
Daffie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:39:

2) Iemand achterop
3) Iemand in een auto

EDIT: Deze helm heb ik. De mat zwarte. Beetje raar linkje maar het is ook een rare website, kan niet goed deeplinken.
handen en voeten. en hard schreeuwen :Y

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf een Midland BT2 setje gekocht, zodat ik als mijn vrouw achterop zit rechtstreeks via BT met haar kan communiceren, en wanneer we verder van elkaar rijden kan ik een Midland BT445 portofoon koppelen. Zij heeft pas sinds kort haar eigen motor dus we hebben de range van de setjes zelf nog niet echt getest (nieuwe helm, headset moet nog overgezet worden), maar met iemand achterop gaat iig prima.

Ik heb met een vriend van me wel eens geprobeerd puur via BT te communiceren, maar de range viel me toen tegen. Hij had een nog ouder systeem dan wij hebben.

Verwijderd

wij gebruiken gewoon dit,.
http://www.lefande.com/hands.html
maar kwa communicatie, er is inderdaad een zeer grote markt.
De vraag is meer, wat zijn je eisen, en ga dan zoeken naar het product dat er aan voldoet.
Andersom is er geen houden aan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gwystyl schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:47:
Ik heb zelf een Midland BT2 setje gekocht, zodat ik als mijn vrouw achterop zit rechtstreeks via BT met haar kan communiceren, en wanneer we verder van elkaar rijden kan ik een Midland BT445 portofoon koppelen. Zij heeft pas sinds kort haar eigen motor dus we hebben de range van de setjes zelf nog niet echt getest (nieuwe helm, headset moet nog overgezet worden), maar met iemand achterop gaat iig prima.

Ik heb met een vriend van me wel eens geprobeerd puur via BT te communiceren, maar de range viel me toen tegen. Hij had een nog ouder systeem dan wij hebben.
Eerst ook naar zitten kijken, maar ik wil perse niets aan mijn helm hebben hangen.
Mooiste zou zijn om een Schubert SRC in m'n helm te stoppen, maar daar kan weer geen PMR/Buddy aan...

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Waarom wil je niets aan je helm hebben hangen?
Ik rij rond met scala en ben over bereik en verstaanbaarheid met open systeemhelm erg te spreken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Saffie_time schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:00:
Waarom wil je niets aan je helm hebben hangen?
Ik rij rond met scala en ben over bereik en verstaanbaarheid met open systeemhelm erg te spreken.
Om te beginnen vind ik het echt heel erg lelijk.
Daarnaast lijkt het me bij een val niet optimaal, en veroorzaakt het ook meer windgeruis.
Niet aan mij uitbesteed dus ;)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MikeyMan schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:08:
[...]

Om te beginnen vind ik het echt heel erg lelijk.
Daarnaast lijkt het me bij een val niet optimaal, en veroorzaakt het ook meer windgeruis.
Niet aan mij uitbesteed dus ;)
Ik vind het windgeruis meevallen. Het zit wel aan de zijkant van de helm, maar ik merk weinig verschil met of zonder het setje er aan. Qua valbescherming kan het wel wat uitmaken, maar het zit heel dicht bij de nek, dus ik verwacht dat als ik mijn hoofd op je schouder probeer te leggen, het uitsteeksel nergens mijn schouder/nek raakt.

Eerder genoemde vriend met toen de oude versie van de Midland heeft nu een Schubert S2 met ingebouwde BT (afgeleid van de Cardo scala rider?), maar hij vindt de geluidskwaliteit een stuk minder dan de Midland die hij had. Ook kan hij nu niet meer rechtstreeks pairen met de Midland die nog aan de helm van zijn vriendin hangt. Let er dus op als je rechtstreeks van headset naar headset wil praten dat ze compatible zijn. Via een PMR zal vaak makkelijker zijn.

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:57:
ZX9R, de laatste supersport met clipons boven de kroonplaat (scheelt een hoop in de zit positie)
beetje meer info? km stand, extras etc etc (2002 is een beetje weinig info)
en met het aantal nieuwe rijders in dit forum zit er mischien wel een geïnteresseerde tussen
Wat info:

bj 2002
26627KM
onderhoud: vorig jaar olie+filter en bougies.
Nieuwe voorband ligt klaar (michelin pilot power 2ct) en achterband is op zich wel aan vervanging toe.
motor is iets verlaagd
donkere double bubble ruit
LED achterlichten.

Min punt: Tijdje terug in de schuur omgevallen. Zitten wat beschadigingen op de kappenset. Stepje en koppeling hevel zijn al gemaakt.

Hier wat foto's;

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/7605/img2608fs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/2281/img2607d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4820/img2754t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/8628/img2751c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/307/img2747rz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/2580/img2750j.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 07-08-2012 20:56 ]

>PC specs<

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Exigence

dnkroz

KappeNou schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:43:
[...]

Wat info:

bj 2002
26627KM
onderhoud: vorig jaar olie+filter en bougies.
Nieuwe voorband ligt klaar (michelin pilot power 2ct) en achterband is op zich wel aan vervanging toe.
motor is iets verlaagd
donkere double bubble ruit
LED achterlichten.

Min punt: Tijdje terug in de schuur omgevallen. Zitten wat beschadigingen op de kappenset. Stepje en koppeling hevel zijn al gemaakt.

Hier wat foto's;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding, maareh, hij is wel bijna 10 meter verlaagd 8)7 Die vorkpoten zijn echt idioot ver doorgestoken en de achterkant raakt ook bijna het zitje...

Zo snel mogelijk maar weer terug zetten lijkt me? :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Moest even melden dat ze hier in Italie best wel leip zijn. Tmax met akra's? Heb er meerdere gezien / gehoord. Best dom, je hoofd draaien omdat je denkt dat er iets leuks aan komt, komt er een scootah voorbij...

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:33:
[...]

Mooi ding, maareh, hij is wel bijna 10 meter verlaagd 8)7 Die vorkpoten zijn echt idioot ver doorgestoken en de achterkant raakt ook bijna het zitje...

Zo snel mogelijk maar weer terug zetten lijkt me? :)
inderdaad wel heel extreem. volgens mij is hij mede daardoor van zijn standaard geflikkerd. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 07-08-2012 22:17 ]

• KappeNou
haha ja hij is niet zo groot ;)
Ziet er wel grappig uit!

>PC specs<

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:44:
Moest even melden dat ze hier in Italie best wel leip zijn. Tmax met akra's? Heb er meerdere gezien / gehoord. Best dom, je hoofd draaien omdat je denkt dat er iets leuks aan komt, komt er een scootah voorbij...
Is ook hier in Barcelona zeer populair,
mooi bastoon, maar altijd monotoon... word heel snel heel saai...

als die ZX9R trouwens in de schuur is omgevallen,
dan heeft die gozer een grote schuur zeg,
gezien de krassen is er meer beweging in het spel geweest als "opgevallen in de schuur"
leugen van de verkoper, meteen doorlopen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 00:13 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:11:
als die ZX9R trouwens in de schuur is omgevallen,
dan heeft die gozer een grote schuur zeg,
gezien de krassen is er meer beweging in het spel geweest als "opgevallen in de schuur"
leugen van de verkoper, meteen doorlopen...
QFT^ .
Te veel geprutst geweest aan die motor.
Ik ben niet kieskeurig, maar hier word ik toch ook argwanend van ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:44:
Ik geloof dat je met die Tmaxen wel erg leuk motoren kunt pesten bij het stoplicht. Ze schijnen verdomd snel te zijn. Als je ervoor gaat, rij je ze kwijt, maar zij hoeven niets bijzonders te doen met wegrijden om het heel snel te laten gaan. Menigeen laat zich erdoor verrassen. Wel geinig met zo'n scootâh!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
0-50 is een TMax minstens zo snel als een flinke motor. Het echte verschil maak je als je de bovenste helft van je toerenteller opzoekt. Met een sportfiets >=600cc gaat 50-100 sneller dan 0-50. Schakel door naar 2 en je zit zo aan 140. Dan blijft de Tmax nergens.

Ik vraag me wel eens af waarom er nooit een echte maxi-scooter wordt gebouwd. Het blok van een street triple zou zich heel goed lenen. Of uit de Yamaha stal, dat van de TDM900. Of BMW F800. Compact genoeg om te passen en toch voldoende power :)

A propos de ZX9-R: die heeft een schuiver gemaakt met tenminste 30 km/h, zie de foto van de zijkappen.

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
DieterVDW schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:31:
[...]

QFT^ .
Te veel geprutst geweest aan die motor.
Ik ben niet kieskeurig, maar hier word ik toch ook argwanend van ...
Dat ding is zeker niet vanuit stilstand omgevallen, dan heb je andere schade. Dit lijkt idd op langzame snelheid te zijn gebeurt, vraag de verkoper gewoon wat er mee is gebeurt, dat je ziet dat deze schade niet vanuit stilstand is gebeurt en je het echte verhaal wilt weten. Opzich hoeft er niets met de motor mis te zijn verder, een paar krassen op je kuipwerk lijkt mij niet het ergste bij zo´n motor. Als eronder maar niets kapot is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 10:18
Het is hier geen vraag en aanbod maar omdat ik meerdere motoren hier te koop zie staan, wellicht is er nog iemand op zoek naar een mooie Honda VFR 750f. Klik hier voor meer info.

Ik doe de motor weg ivm de aankoop van een VFR 800. Indien deze reactie hier niet gepast is, verwijderen hem dan maar.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, ondanks falende koppeling vanochtend een Ducati Monster eruitgetrokken bij de snelwegdoseerlichten :P

Hij zal wel hebben staan slapen, heeft me vervolgens kilometertje verderop demonstratief op Vmax+20 ingehaald om te tonen dat zijn Monster toch sneller is, daarna rustig rechts gaan rijden :z

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

t_captain schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:11:
0-50 is een TMax minstens zo snel als een flinke motor. Het echte verschil maak je als je de bovenste helft van je toerenteller opzoekt. Met een sportfiets >=600cc gaat 50-100 sneller dan 0-50. Schakel door naar 2 en je zit zo aan 140. Dan blijft de Tmax nergens.

Ik vraag me wel eens af waarom er nooit een echte maxi-scooter wordt gebouwd. Het blok van een street triple zou zich heel goed lenen. Of uit de Yamaha stal, dat van de TDM900. Of BMW F800. Compact genoeg om te passen en toch voldoende power :)

A propos de ZX9-R: die heeft een schuiver gemaakt met tenminste 30 km/h, zie de foto van de zijkappen.
Tot de 50 kmh mss wel ja, maar een beetje 600cc SS loopt al 120 km/h in z'n 1 :P denk dat het meer is dat je met zo'n T-max al je vermogen wel in 1x kwijt kan zonder moeite er voor te moeten doen. Alhoewel een geoefende motorrijder altijd wel sneller is denk ik.
Maar een scooter met een bruut blok zou wel vet zijn ja. TDM blok met de TRX krukas-configuratie, alsof er een Ducati voorbij komt ploffen :P

En die Kawa zou ik laten staan, daar is te veel aan geprutst naar mijn inziens

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 08-08-2012 09:14 ]

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:13:
[...]

Tot de 50 kmh mss wel ja, maar een beetje 600cc SS loopt al 120 km/h in z'n 1 :P denk dat het meer is dat je met zo'n T-max al je vermogen wel in 1x kwijt kan zonder moeite er voor te moeten doen. Alhoewel een geoefende motorrijder altijd wel sneller is denk ik.
Maar een scooter met een bruut blok zou wel vet zijn ja. TDM blok met de TRX krukas-configuratie, alsof er een Ducati voorbij komt ploffen :P

En die Kawa zou ik laten staan, daar is te veel aan geprutst naar mijn inziens
120 in zijn 1 _O- en er komt pas gang in bij de 60 _O-
Pagina: 1 ... 388 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.