Ik heb mijn autorijbewijs in 3 weken gehaald, niet heel erg snel, maar wel sneller dan gemiddeld en dat is erg goed bevallen. Ik ben nu (als het morgen goed gaat om 10u
) bijna klaar met mn A-stempel en kan je wel zeggen dat ik dat niet in een week, of nog erger 3 dagen had willen doen. Ik vond 2,5u AVB les al best lang, laat staan een hele dag.
Vandaag weer lekker 100km gereden nadat 'ie 3 weken had stil gestaan. Lekker weertje en rustig op de weg, ideaal. Ik vond wel dat m'n motor nogal slecht startte vanochtend
Choke open en pas na 4 pogingen sloeg hij aan, en toen ik gas los liet sloeg hij alweer bijna af..
Bougie een beetje vuil.. en accu een beetje leeg.. Zou ik denken.Wekko306 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:39:
Vandaag weer lekker 100km gereden nadat 'ie 3 weken had stil gestaan. Lekker weertje en rustig op de weg, ideaal. Ik vond wel dat m'n motor nogal slecht startte vanochtendChoke open en pas na 4 pogingen sloeg hij aan, en toen ik gas los liet sloeg hij alweer bijna af..
Of vocht bij de bougiedingen. (krijg je als je korte eindjes rijd)
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Of verstopte carbs door vergane benzine (wel vlot, na 3 weken. Hoe oud is de benzine in de tank?). Of wat vuil in 't benzinefilter. Of vocht inderdaad. Gewoon flink stuk rustig opwarmen, en daarna flink stuk flink gassen, dan is 't doorgaans wel over. En voortaan de motor niet weer 3 weken negeren.
Verwijderd
ik had altijd 4 uur achter elkaar avb les, vond het super! lekker rondscheuren op parkeerplaats!
startprobleem lijkt me niet echt liggen aan lege accu als die de 4e keer wel start.
Als je het alleen hebt na lang stil staan zou ik me er niet zo druk om maken, olie in het blok is weggezakt en benzine in de carbs is wat vervuild.
even 30 seconden wachten tussen de startpogingen geeft meestal een beter resultaat dan snel achter elkaar.
me nieuwe luchtfilter levert een hoop lol op trouwens. Heb er een simpele delo ingezet maar bij vooral lage toeren /snelheid reageert die een stuk sneller en heb ik wat meer vermogen. De oude luchtfilter zat er al 30.000km in dus die was ook wel erg vies.
startprobleem lijkt me niet echt liggen aan lege accu als die de 4e keer wel start.
Als je het alleen hebt na lang stil staan zou ik me er niet zo druk om maken, olie in het blok is weggezakt en benzine in de carbs is wat vervuild.
even 30 seconden wachten tussen de startpogingen geeft meestal een beter resultaat dan snel achter elkaar.
me nieuwe luchtfilter levert een hoop lol op trouwens. Heb er een simpele delo ingezet maar bij vooral lage toeren /snelheid reageert die een stuk sneller en heb ik wat meer vermogen. De oude luchtfilter zat er al 30.000km in dus die was ook wel erg vies.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 17:27 ]
Dat idee van de schakelbrommer heb ik eerder voorgesteld gekregen. Toen dacht ik, waarom oefenen op brommer als ik ook kan oefenen op iets dat meer overeenkomt met wat ik ga kopen en waarop ik ga lessen. Maar gezien alle nadelen is het denk ik beter om een schakelbrommer te kopen dan een oude lichte motor om daar dan met redelijk wat risico op een niet eigen parkeerplaats mee te rijden.unclero schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:33:
[...]
Zo te zien zijn alle tegens al gegeven. Ik zou nog een andere suggestie hebben gedaan: een schakelbrommer kopen en daar veel op gaan rijden. Vanaf twee wielen ziet de weg er al een stuk anders uit dan vanaf vier wielen.
En er zijn toch ook van die "motorlesweken" oid. Waarin je een week les krijgt oid? Heeft iemand daar ervaring mee?
ToolkiT had het er over dat hij eerst een jaar op een 125cc gereden had. Dat mag toch ook niet zolang je rijbewijs A niet hebt? Of was dat op een crossbaan?
ToolkiT woont in de UK, daar hebben ze andere regelsberties schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:29:
[...]
Dat idee van de schakelbrommer heb ik eerder voorgesteld gekregen. Toen dacht ik, waarom oefenen op brommer als ik ook kan oefenen op iets dat meer overeenkomt met wat ik ga kopen en waarop ik ga lessen. Maar gezien alle nadelen is het denk ik beter om een schakelbrommer te kopen dan een oude lichte motor om daar dan met redelijk wat risico op een niet eigen parkeerplaats mee te rijden.
ToolkiT had het er over dat hij eerst een jaar op een 125cc gereden had. Dat mag toch ook niet zolang je rijbewijs A niet hebt? Of was dat op een crossbaan?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ToolkIT zit bij mijn weten niet in Nederlandberties schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:29:
[...]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bedankt voor het verhaal in ieder geval, dit zijn wel ervaringen waar ik wat mee kan. Ik was eigenlijk zelf ook al een beetje bang voor de kans op dit soort ervaringen bij het volgen van spoedcursussen.BM schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:56:
[...]
Ikzelf heb met zo'n spoedcursus mijn rijbewijs gehaald.
[...]
Ik woon in de UK daar mag je na je CBT op een 125CC met max 15Pk en je mag niet de motorway op of een passagier..berties schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:29:
[...]
In belgie mag je geloof ik met rijbewijs B op een 125CC...
In NL is het geen optie (op crossbaan/eigen terrein na natuurlijk)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vandaar!Chakotay schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:32:
[...]
ToolkiT woont in de UK, daar hebben ze andere regels
Helaas ging ie later wel op z'n plaat... Er was er trouwens nog een die hetzelfde deed, maar dan tijdens de race.Chakotay schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:19:
Mooi truckje van Edwards afgelopen weekend
[video]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Yup, Hayden had er ook lol in.steveman schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:06:
[...]
Helaas ging ie later wel op z'n plaat... Er was er trouwens nog een die hetzelfde deed, maar dan tijdens de race.
Hayden idd! 't Was een mooie race
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
na bijna 3 jaar sparen, een lege bankrekening en een nier minder is dit het resultaat:
ik heb vandaag een yamaha mt-03 gekocht! (zwart)
volgende week dinsdag ophalen....
stukje terug stond er wat over verzekeringen (o.a. unive?) waarvan de conclusie mij is ontschoten?
stukje terug stond er wat over verzekeringen (o.a. unive?) waarvan de conclusie mij is ontschoten?
In de rest van de Europese Unie ook ja.. In Nederland wil Eurlings daar nog niet aan, ondanks de helende werking op files en ochtendspitsenToolkiT schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:34:
In belgie mag je geloof ik met rijbewijs B op een 125CC...
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Nou ja "truckje" Z'n voorwiel verliest grip en hij zet z'n elleboog aan de grond. Zoals het commentaar zegt , he crashed but recovered.Chakotay schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:19:
Mooi truckje van Edwards afgelopen weekend
[video]
Maakt het niet minder indrukwekkend though.
And it goes BRAAAAAPP!
hier niet hoor...moet je toch eerst een cursus van 1 dag voor doen ((google op compulsory basic training of CBT)
Zojuist gezakt voor AVD, is wel de grootste domper sinds tijden 
Waarschijnlijk in mei pas een volgende examenmogelijkheid.
Hip! wel ff pics posten als je hem hebt he?0uTsIdEr84 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:45:
na bijna 3 jaar sparen, een lege bankrekening en een nier minder is dit het resultaat:
Wise enough to play the fool
MehDRAFTER86 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:31:
BalenDRAFTER86 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:31:
mmm versys moet waarschijnlijk terug naar de dealer
:

Hm, alleen een moertje en ringetje vervangen? Kan je dat niet gewoon laten opsturen en zelf doen?
Wat een raar verhaal?ToolkiT schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:48:
mmm versys moet waarschijnlijk terug naar de dealer:
[afbeelding]
Als je er handkappen opzet, kan de electronica oververhit raken en gaan je alarmlichten zomaar aan. Snap ik, helder. Vreemd misschien, maar zou in theorie kunnen gebeuren.
Maar dan: this recall consists of replacing the tyre valve nut and washer...
Wat heeft 't ventiel daarmee te maken? Hebben ze een oude recall-brief gecopy-paste en vergeten deze tekst aan te passen, of is dit een heel domme 1-april grap?
BeidePooh schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:46:
[...]
Wat heeft 't ventiel daarmee te maken? Hebben ze een oude recall-brief gecopy-paste en vergeten deze tekst aan te passen, of is dit een heel domme 1-april grap?
Helaas trapten ze er op het Versys forum niet in
Klopt.. Maar ook jullie kennen de A1 klasse (125cc). Ieder land stelt andere voorwaarden, maar de meesten hebben zoiets van: als je twee jaar of langer je B hebt, krijg je A1 er gratis bij.ToolkiT schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:15:
[...]
hier niet hoor...moet je toch eerst een cursus van 1 dag voor doen ((google op compulsory basic training of CBT)
Zou best kunnen ja. Het kortste stuk dat ik gereden heb is 50km, verder altijd 80km of langer. Ik neem aan dat dat niet echt heel korte eindjes zijn. Een beetje lege accu zou ook kunnen denk ik. 3 weken niet rijden maar wel op alarm staan (Spyball), vreet dat echt stroom? Binnenkort in ieder geval maar een acculader kopen, ben ik daar sowieso vanaf.unclero schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:30:
[...]
Bougie een beetje vuil.. en accu een beetje leeg.. Zou ik denken.
Of vocht bij de bougiedingen. (krijg je als je korte eindjes rijd)
De benzine was vers, oftewel gisteren 3 weken oud dus dat kan het probleem niet zijn. Gisteren weer 11L getankt dus ook nu zit er weer nieuwe benzine in. In ieder geval gisteren eerst ~20km rustig gereden, en daarna ook een flink stuk gas gegeven jaPooh schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:56:
Of verstopte carbs door vergane benzine (wel vlot, na 3 weken. Hoe oud is de benzine in de tank?). Of wat vuil in 't benzinefilter. Of vocht inderdaad. Gewoon flink stuk rustig opwarmen, en daarna flink stuk flink gassen, dan is 't doorgaans wel over. En voortaan de motor niet weer 3 weken negeren.![]()
sommige alarms vreten wel stroom ja.. weet niet of die van jou dat ook doet..
Verwijderd
mijn alarm heeft na een aantal weken ook me accu leeggetrokken maar dan krijg ik hem echt niet na 4 keer wel gestart want de startmotor vreet ook stroom.
Dat zou het dan best wel eens kunnen zijnToolkiT schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:35:
sommige alarms vreten wel stroom ja.. weet niet of die van jou dat ook doet..
De accu is nu trouwens net 2 maanden oud dus helemaal in orde, voor het geval dat wat uit maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:40:
mijn alarm heeft na een aantal weken ook me accu leeggetrokken maar dan krijg ik hem echt niet na 4 keer wel gestart want de startmotor vreet ook stroom.
[ Voor 35% gewijzigd door Wekko306 op 01-04-2008 14:43 ]
Verwijderd
als je accu al zwak is bij de eerste keer starten dan is die volkomen leeg bij de 4e poging en was die dus niet aangeslagen en dus was het geen accu probleem qed
Dan is de mogelijkheid dat ie wel de startmotor nog rond kan krijgen maar niet genoeg vut meer voor een vonkje bij de bougies ook geschrapt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:49:
als je accu al zwak is bij de eerste keer starten dan is die volkomen leeg bij de 4e poging en was die dus niet aangeslagen en dus was het geen accu probleem qed
Pak dan de inbussleuteltjes er maar bij en ga het kuipwerk losschroeven
wow net even de gyroscopische krachten getest...
Reed op een vrij bochtig binnendoor weggetje achter 2 auto's met iets van 50MPH, in een bocht zie ik ineens een enorme steen (iets kleiner dan een halve baksteen ofzo) midden op de weg liggen, precies in mijn pad.. ik probeer er nog omheen te sturen maar raak hem toch
Gevolg: flinke schudding van de motor, maar ging gelukkig wel allemaal goed. Alleen wel een deukje in mijn velg
Zal zo ff wat foto's maken...
Ben terug gereden maar kon de steen niet meer vinden.. en gezien de afdruk op mijn band was het iets van kalksteen, dus dikke kans dat ie nu in 1000 stukjes ligt...
Reed op een vrij bochtig binnendoor weggetje achter 2 auto's met iets van 50MPH, in een bocht zie ik ineens een enorme steen (iets kleiner dan een halve baksteen ofzo) midden op de weg liggen, precies in mijn pad.. ik probeer er nog omheen te sturen maar raak hem toch
Gevolg: flinke schudding van de motor, maar ging gelukkig wel allemaal goed. Alleen wel een deukje in mijn velg
Zal zo ff wat foto's maken...
Ben terug gereden maar kon de steen niet meer vinden.. en gezien de afdruk op mijn band was het iets van kalksteen, dus dikke kans dat ie nu in 1000 stukjes ligt...
Ach bij jou was het een steen, bij mij een hoop paardeschijt wat pas na 2 keer wassen van me pak af was
Wel lullig though. Zit er een fikse deuk in de velg?
And it goes BRAAAAAPP!
Errr, bij starten zet je contact om zodat de ontsteking ingeschakeld is, het draaien van de motor zorgt er vervolgens voor dat er vonkjes gemaakt worden. Dit draaien wordt door de startmotor ingezet die idd een goede accu nodig heeftVerwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:49:
Ach, bij jou zat de schijt tenminste aan de buitenkant van je pak.. Ik had een keer [censuur]ROFLASTC schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:23:
Ach bij jou was het een steen, bij mij een hoop paardeschijt wat pas na 2 keer wassen van me pak af was
mmm dat klinkt ook minder prettig ja..ROFLASTC schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:23:
[...]
Ach bij jou was het een steen, bij mij een hoop paardeschijt wat pas na 2 keer wassen van me pak af was![]()
Wel lullig though. Zit er een fikse deuk in de velg?
foto's:

dat kun je er denk ik wel uit laten persen/kloppen.. maar of je dat wil?
*burp*
Zo, dat moet een aardig tikje geweest zijn
Is de band nog wel in orde?

wat is mijn andere optie? nieuw wiel?rimpeldinky schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:57:
dat kun je er denk ik wel uit laten persen/kloppen.. maar of je dat wil?
was idd een behoorlijke tik.. band is zo te zien nog ok...
Andere optie is een nieuw wiel ja ... Zou eerst maar is even informeren of deze nog te herstellen is.
Je band sluit verder nog wel goed aan, verliest geen lucht?
De velgrichter kan je wel vertellen of het nog wel of niet kan.
Je band sluit verder nog wel goed aan, verliest geen lucht?
De velgrichter kan je wel vertellen of het nog wel of niet kan.
Merk je het bij het rijden? dat de velg een tik geeft enzo of is het een verbuiging van de rand v/d velg?ToolkiT schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:09:
[...]
wat is mijn andere optie? nieuw wiel?
was idd een behoorlijke tik.. band is zo te zien nog ok...
And it goes BRAAAAAPP!
ik was bijna bij kantoor en stond stijf van de adrenaline dus helemaal objectief meten ging niet.. maar leek wel normaal te rijden nog..ROFLASTC schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:02:
[...]
Merk je het bij het rijden? dat de velg een tik geeft enzo of is het een verbuiging van de rand v/d velg?
Band sluit voor zover ik kan zien nog goed aan..
Verwijderd
weet ik, mijn post spreekt dat ook niet tegen.Loekie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:33:
[...]
Errr, bij starten zet je contact om zodat de ontsteking ingeschakeld is, het draaien van de motor zorgt er vervolgens voor dat er vonkjes gemaakt worden. Dit draaien wordt door de startmotor ingezet die idd een goede accu nodig heeft
@toolkit: ziet eruit als een flink klap! balen man maar gelukkig heb je de motor overeind kunnen houden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 16:19 ]
Brr idd, zoiets kan ook smerig verkeerd gaan

Ik zou 'm toch na laten kijken.ToolkiT schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:22:
[...]
ik was bijna bij kantoor en stond stijf van de adrenaline dus helemaal objectief meten ging niet.. maar leek wel normaal te rijden nog..
Band sluit voor zover ik kan zien nog goed aan..
Als met hard remmen je voorband plots leeg loopt is er geen houden meer aan.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Toolkit : Je kunt het laten richten waarschijlijk met veel succes.
Ik zou toch kijken voor nieuw wiel............ richten kan allemaal wel maar het blijft zwakkere plek. Tenzij ze het richten in 4 weken tijd, steeds een klein beetje, dan zou ik er meer vertrouwen in hebben. Maar dan nog.
Ik zou toch kijken voor nieuw wiel............ richten kan allemaal wel maar het blijft zwakkere plek. Tenzij ze het richten in 4 weken tijd, steeds een klein beetje, dan zou ik er meer vertrouwen in hebben. Maar dan nog.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Het blijft aluminium he, dat waarschuwt zo lekker veilig als het kapot gaat

leeg
Op de rijschool hebben we ook weleens wat met leerlingen en bodemonderzoeken
Daarom heb ik laatst een velgendokter gebeld met het verzoek om een ER5 wiel te richten "doen we niet, koop maar een ander wiel" was zijn antwoord.
Dus ik denk ook dat richten geen optie is..... wel cut zeg....
Daarom heb ik laatst een velgendokter gebeld met het verzoek om een ER5 wiel te richten "doen we niet, koop maar een ander wiel" was zijn antwoord.
Hoe gaat dat ook al weer op MF? Het wegbeheer aansprakelijk stellen ?JdM schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:09:
Op de rijschool hebben we ook weleens wat met leerlingen en bodemonderzoeken![]()
And it goes BRAAAAAPP!
gezien de deuk vrij klein is, ik heb de vlek van de band gepoetst en kan nu amper de deuk vinden...Capo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:15:
Toolkit : Je kunt het laten richten waarschijlijk met veel succes.
En toen ik de deuk voelde was het alleen in de buitenste rand en heel minimaal..
dus gaa maar even langs de banden en velgen specialist om daar advies te halen....
Vanochtend de band ff hard opgepompt en zal de bandenspanning in de gaten houden... had gelukkig een el cheapo bandenspannings meter gekocht..
btw bandenpompen bij tank station zijn echt qut te gebruiken op een motor wiel ivm remschijven die in de weg zitten
btw vanochtend op de motor naar werk gegaan om te kijken of ik wat merk aan de wegligging (extra rustig gereden uiteraard) en kon niks merken
Dus hopelijk valt het allemaal nog mee...
weg beheer aansprakelijk stellen heb ik ook aan gedacht.. maar ja of je kans maakt vraag ik me af... ze kunnen immers niet elke weg continue controleren... en hoor je zelf op dat soort dingen te anticiperen... dus verspilde moeite denk ik...
Verwijderd
daarom zijn haakse ventielen zo handigToolkiT schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:20:
[...]
btw bandenpompen bij tank station zijn echt qut te gebruiken op een motor wiel ivm remschijven die in de weg zitten
wegbeheer aansprakelijk stellen lijkt me alleen een optie als het een steen was die uit het wegdek afkomstig was.
vertel! kunnen die in elk wiel/band?
nee was meer een modder/zandsteen achtige kei waarschijnlijk uit een weiland ofzo...Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:02:
[...]
wegbeheer aansprakelijk stellen lijkt me alleen een optie als het een steen was die uit het wegdek afkomstig was.
Heel misschien uit het parkeerplaatje verderop waar wat puingrind gebruikt is als verharding...
Bij tubeless banden in ieder geval wel. Ik kreeg het zelf aangeboden van de bandenboer toen ik nieuwe bandjes onder mijn ZZR liet hangen, heeft me ongeveer €15 extra gekost. Zeker geen spijt van, die dingen zijn erg praktisch
Verwijderd
zoals deze haakse ventielen schroeven ze gewoon op je velg ipv het normale ventiel. Makkelijkste om dit te doen is wel als je nieuwe band neemt natuurlijk want de band moet eraf om te monteren.
Die heb ik ook inderdaad. Ik heb ook een keer een los opzet-stukje gehad dat bovenop je normale ventiel komt, maar die was na een week al kwijtVerwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:37:
zoals deze haakse ventielen schroeven ze gewoon op je velg ipv het normale ventiel. Makkelijkste om dit te doen is wel als je nieuwe band neemt natuurlijk want de band moet eraf om te monteren.

Arg, Iemand een handig tip om een elektriek probleem te vinden? Het ding start niet meer nml. De druppellader zegt dat de accu goed is en alle lampjes op het dashboard werken maar hij start niet meer. Het start-relais geeft een soort knetterend/klikkerend geluid en ik hoor verder niks van de benzinepomp of startmotor. Als ik links op het stuur de "Pass" knop gebruik gaat het grote licht pas na een paar tellen en sowieso te zwak aan, tevens hoor ik de claxon pruttelen. De linkerknipperlichten gaan pas na 3 tellen aan en het uberhaupt gebruiken van groot licht zorgt dat de overige functies niet goed werken (cockpit lampjes worden zwakker terwijl de accu net vol is.)
Er is iets stuk iig, de accu ,de bobine? Ik heb dit weekend pas een multimeter en ik weet niksvan typische elektra problemen met de AT.
Dus, tips?
Er is iets stuk iig, de accu ,de bobine? Ik heb dit weekend pas een multimeter en ik weet niksvan typische elektra problemen met de AT.
Dus, tips?
And it goes BRAAAAAPP!
Startkabels van de auto erop 
sjek deze topics eens:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/12522
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705
sjek deze topics eens:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/12522
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705
[ Voor 68% gewijzigd door Grolsch op 03-04-2008 15:35 ]
klinkt als een kortsluiting of geknikte kabeltjes(kabelbreuk?)ROFLASTC schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:01:
Arg, Iemand een handig tip om een elektriek probleem te vinden? Het ding start niet meer nml. De druppellader zegt dat de accu goed is en alle lampjes op het dashboard werken maar hij start niet meer. Het start-relais geeft een soort knetterend/klikkerend geluid en ik hoor verder niks van de benzinepomp of startmotor. Als ik links op het stuur de "Pass" knop gebruik gaat het grote licht pas na een paar tellen en sowieso te zwak aan, tevens hoor ik de claxon pruttelen. De linkerknipperlichten gaan pas na 3 tellen aan en het uberhaupt gebruiken van groot licht zorgt dat de overige functies niet goed werken (cockpit lampjes worden zwakker terwijl de accu net vol is.)
Dus, tips?
*burp*
Verwijderd
ik zet me geld ook op bekabeling. kabelbreuk of misschien ergens een roestig contactje.
volgens mij zegt je druppellader alleen dat je accu goed is al die hem echt op voltage kan krijgen en niet als die er geen stroom meer door kan jagen, maar ligt misschien aan de kwaliteit van de lader.
Je weet dat ze bij de doe het zelf zaken simpele multimeters verkopen voor 5-10 euro? Werken goed genoeg voor dit soort zaken.
volgens mij zegt je druppellader alleen dat je accu goed is al die hem echt op voltage kan krijgen en niet als die er geen stroom meer door kan jagen, maar ligt misschien aan de kwaliteit van de lader.
Je weet dat ze bij de doe het zelf zaken simpele multimeters verkopen voor 5-10 euro? Werken goed genoeg voor dit soort zaken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 17:39 ]
Ik had vandaag geluk bij een ongeluk. De laatste tijd liep mijn motor slecht tijdens de regen, dus ik vermoedde een probleem met de bougiekabels. Daar had ik tijdelijk wat overheen gemaakt maar het probleem bleef toch.
Vandaag wilde ik daar krimpkousjes overheen maken en toen kwam één van de bougiekabels los uit de bobine. De GSX-R 750 (uit 1988 i.i.g.) heeft geen losse bougiekabels maar kabels die in de bobine vastzitten. Gelukkig was de betreffende bobine al een keer verwisseld waardoor ik netjes nieuwe kabels erin kon maken.
De oude kabels wilden er namelijk niet meer lekker in vast. Ik denk dat het daar aan gelegen zal hebben.
Hij lijkt nu wel rustiger te lopen, dalijk ga ik even lekker een testritje maken. Morgen komt mijn bougiesleutel binnen, dan kan ik de nieuwe bougies er ook in plaatsen.
Vandaag wilde ik daar krimpkousjes overheen maken en toen kwam één van de bougiekabels los uit de bobine. De GSX-R 750 (uit 1988 i.i.g.) heeft geen losse bougiekabels maar kabels die in de bobine vastzitten. Gelukkig was de betreffende bobine al een keer verwisseld waardoor ik netjes nieuwe kabels erin kon maken.
Hij lijkt nu wel rustiger te lopen, dalijk ga ik even lekker een testritje maken. Morgen komt mijn bougiesleutel binnen, dan kan ik de nieuwe bougies er ook in plaatsen.
Gisteren avond eerste motorrijles gehad, eerst bij die kerel achterop naar het oefenterein gereden... man man man wat zit dat vervelend!
Daarna zelf wat rondjes gereden over dat terrein maar het was best druk met enge grote vrachtwagens die je dood willen rijden omdat ze de motorrijders irritant vinden ofzo
Ik heb zelf nog nooit op een brommer / motor achtig voertuig gereden dus dat was wel ff wennen, die pookjes voor remmen en schakelen zijn best klein!
Schakelen is ook best appart, vooral als ik van z'n 1 naar z'n 2 wil en dat ik 'm dan in ze vrij tik , wat doe ik dan fout?
Bij hoeveel toeren schakelen jullie? Ik schakel op gevoel maar dat schijn ik dus flink te vroeg te doen ofzo. Komt door het autorijden denk ik.
Maar motorrijden is echt wel gaaf, nog ff goed de feeling krijgen zodat ik niet meer hoef na te denken voor ik wat doe en dan komt het helemaal goed.
[insert toffe motorrijsmilie]
Daarna zelf wat rondjes gereden over dat terrein maar het was best druk met enge grote vrachtwagens die je dood willen rijden omdat ze de motorrijders irritant vinden ofzo
Ik heb zelf nog nooit op een brommer / motor achtig voertuig gereden dus dat was wel ff wennen, die pookjes voor remmen en schakelen zijn best klein!
Schakelen is ook best appart, vooral als ik van z'n 1 naar z'n 2 wil en dat ik 'm dan in ze vrij tik , wat doe ik dan fout?
Bij hoeveel toeren schakelen jullie? Ik schakel op gevoel maar dat schijn ik dus flink te vroeg te doen ofzo. Komt door het autorijden denk ik.
Maar motorrijden is echt wel gaaf, nog ff goed de feeling krijgen zodat ik niet meer hoef na te denken voor ik wat doe en dan komt het helemaal goed.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
schakelen = doortrappenL01 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:21:
Gisteren avond eerste motorrijles gehad, eerst bij die kerel achterop naar het oefenterein gereden... man man man wat zit dat vervelend!
Daarna zelf wat rondjes gereden over dat terrein maar het was best druk met enge grote vrachtwagens die je dood willen rijden omdat ze de motorrijders irritant vinden ofzo![]()
waar je precies moet schakelen legt je instructeur je uit (zal van 1 naar 2 wel rond de 3 tot 4 k zijn van 2 naar 3 5k en vanaf dan 6k ofzo ze leren je niet meteen om sportief te rijden
*burp*
Ok!, soms ging het wel, en soms niet, en ik mag van die man niet naar beneden kijken dus ik kijk niet of ik dat groene lampje zie branden. Dus dan geef ik gas omdat ik denk dat tie in z;n 2 zit.. VRRRROEOEOEOEOEOEMMMMMMMMMMM!!!!
Volgens de zaak waar ik mijn motorkleding heb gekocht moet ik mijn textiele broek over mijn gewone broek dragen. Dit vind ik vooral oncomfortabel als ik bij die man achterop zit, hebben jullie dit ook?

Volgens de zaak waar ik mijn motorkleding heb gekocht moet ik mijn textiele broek over mijn gewone broek dragen. Dit vind ik vooral oncomfortabel als ik bij die man achterop zit, hebben jullie dit ook?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Mijn textielen broek heeft een binnen en buitenbroek, vaak is de buitenbroek al genoeg als je er wat onderaan hebt.L01 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:40:
_
Schakelen is doorduwen, zorg dat je voet goed staat en tik vlot door. Dan gaat het vanzelf goed.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2008 11:08 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Het verschilt nogal per broek. Mijn eerste textielen broek kon ook met binnenvoeren nog makkelijk over een gewone broek heen, maar de Dane die ik nu heb zit alleen lekker als ik de binnenbroek eruit haal. Het maakt natuurlijk ook aan wat voor gewone broek je eronder hebt, een strakke spijkerbroek zat beter zitten dan een breed iets met veel zakken en knopenL01 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:40:
ik moet ook maar eens een nieuwe broek gaan halen... degene die ik nu heb gaat niet lang meer mee, heeft geen CE protectoren etc
*burp*
Als ik gewoon rustig rij meestal tussen de 4000 en 6000 toeren ergens. Als ik zin heb om door te rijden, dan rond de 10.000 ofzo (mijn motor is 25kW, dus doortrekken tot 13.000 heeft toch geen zin). Wel raar dat je bij je eerste les al meteen alles op gevoel moet doen, juist in het begin keek ik vrij regelmatig naar m'n toerenteller om dat gevoel een beetje te krijgen.L01 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:21:
That's the spirit, komt inderdaad helemaal goed zolang je er maar lol in hebt en je niet motorisch gestoord bent.L01 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:21:
Vandaag geslaagd voor m'n motor!
Ondanks dat ik geen voorrang verleende aan een koekblikker met daarin een rimpelsaurier die ernstig zat te twijvelen of hij nou wel of geen voorrang had
toch nog geslaagd dus.
Ondanks dat ik geen voorrang verleende aan een koekblikker met daarin een rimpelsaurier die ernstig zat te twijvelen of hij nou wel of geen voorrang had
Accu stuk. Ook al zegt de acculader dat ie goed is. Een dode accu kan nog wel voltage hebben (12, nog wat) maar zodra ie belast wordt stort het voltage in:ROFLASTC schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:01:
Dus, tips?
Start relais trekt aan = klik, voltage stort in en relais schakelt af, klak, spanning stijgt weer = klik.
Het feit dat je lampjes zwakker branden, dat je claxon reutelt versterkt dat alleen maar.
Dan is vraag 2 waarom de accu dood is: is ie gewoon op (zeg een jaartje of 4?) of is je laadsysteem niet meer goed (koolborstels, spanningsregelaar?)
[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 04-04-2008 13:28 ]
Wise enough to play the fool
Geen idee hoe oud het ding is. Zou zomaar kunnen dattie 10 jaar oud is. Maar idd ik denk dat ik daar eens moet gaan zoeken en dan verder kijk als de accu nog wel goed is. Het probleem begon ook nadat ie eerst nog wel startte en 5 minuten later ineesn niet meer. Alsof de benzine op was maar dat bleek dus aan iets anders te liggen.teacher schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:25:
[...]
Accu stuk. Ook al zegt de acculader dat ie goed is. Een dode accu kan nog wel voltage hebben (12, nog wat) maar zodra ie belast wordt stort het voltage in:
Start relais trekt aan = klik, voltage stort in en relais schakelt af, klak, spanning stijgt weer = klik.
Het feit dat je lampjes zwakker branden, dat je claxon reutelt versterkt dat alleen maar.
Dan is vraag 2 waarom de accu dood is: is ie gewoon op (zeg een jaartje of 4?) of is je laadsysteem niet meer goed (koolborstels, spanningsregelaar?)
Als er Accus's zijn met hetzelfde vermogen maar kleiner formaat dan koop ik sowieso wel een nieuwe. Kan de ruimte wel gebruiken denk ik.
And it goes BRAAAAAPP!
Gefeliciteerd !RedHat schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:16:
Ondanks dat ik geen voorrang verleende aan een koekblikker met daarin een rimpelsaurier die ernstig zat te twijvelen of hij nou wel of geen voorrang hadtoch nog geslaagd dus.
And it goes BRAAAAAPP!
Gefeliciteerd man!RedHat schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:16:
Ondanks dat ik geen voorrang verleende aan een koekblikker met daarin een rimpelsaurier die ernstig zat te twijvelen of hij nou wel of geen voorrang hadtoch nog geslaagd dus.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verdomme, wat duurt het wachten lang tot ik mag opstappen..
Pak (textiel) ligt klaar,
Laarzen liggen klaar,
Fiets staat klaar,
Bok staat klaar,
Druppelaar staat klaar,
Handschoenen liggen klaar,
Roze papiertje (geen pasje
) ligt klaar, alleen A-licht
, 27 mei echt A! :
Alleen even nieuwe helm kopen nog, hebben jullie nog tips?
Wat ik opmaak uit de andere reacties is eigenlijk het volgende, de beste helm voor jou is eentje die jouw goed past (ben brildragend, dus zal daar goed opletten) en goed uitziet, verder nog tips? Uitwasbare binnenkant oid.
Dit is de fiets,
Honda CB 900F Hornet
Aanpassing
- Spiegelstandaards zijn verhoogd en verbreed, nu is het echt 'a room with a view'
Pak (textiel) ligt klaar,
Laarzen liggen klaar,
Fiets staat klaar,
Bok staat klaar,
Druppelaar staat klaar,
Handschoenen liggen klaar,
Roze papiertje (geen pasje
Alleen even nieuwe helm kopen nog, hebben jullie nog tips?
Wat ik opmaak uit de andere reacties is eigenlijk het volgende, de beste helm voor jou is eentje die jouw goed past (ben brildragend, dus zal daar goed opletten) en goed uitziet, verder nog tips? Uitwasbare binnenkant oid.
Dit is de fiets,
Honda CB 900F Hornet
Aanpassing
- Spiegelstandaards zijn verhoogd en verbreed, nu is het echt 'a room with a view'
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2008 15:02 ]
Van belangrijk naar minder:_Apache_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:57:
1. Goed passen.
2. Goed passen.
3. Als 't echt goed past, liefst een stuk mee rijden, maar in elk geval tijd mee rondlopen.
4. Beetje knellen mag, pijn doen niet. Vooral op 't voorhoofd luistert dat nauw, vooral omdat je door de winddruk dat ding nog harder tegen je kop geduwd krijgt.
5. Als je ermee mag rijden, controleer dan geluid. Stille helm is erg prettig. Anders kunnen ze je dat wellicht ook wel vertellen.
6. Pinlock! Ingebouwd scheelt je weer regelen, anders meteen laten inbouwen.
7. Prijs.
8. Uiterlijk. Who cares?
Heb al 4 jaar met een intregraal helm opgereden, dus weet wel goed wat goed past en wat niet.Pooh schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:02:
[...]
Van belangrijk naar minder:
1. Goed passen.
2. Goed passen.
3. Als 't echt goed past, liefst een stuk mee rijden, maar in elk geval tijd mee rondlopen.
4. Beetje knellen mag, pijn doen niet. Vooral op 't voorhoofd luistert dat nauw, vooral omdat je door de winddruk dat ding nog harder tegen je kop geduwd krijgt.
5. Als je ermee mag rijden, controleer dan geluid. Stille helm is erg prettig. Anders kunnen ze je dat wellicht ook wel vertellen.
6. Pinlock! Ingebouwd scheelt je weer regelen, anders meteen laten inbouwen.
7. Prijs.
8. Uiterlijk. Who cares?
Geluid, daar had ik nog niet aangedacht, zijn er echt stille merken of is testen de enigste manier om er goed achter tekomen?
6 Pinlock -> ?!
8. Me? Pak is donkergroen, wil wel bijpassende helm.
Ohja, Fluor oranje hesje ligt ook klaar..
Pinlock is geniaal 'dubbelglas' systeem dat beslaan voorkomt. Is voor bijna elke helm leverbaar, en zit in sommige helmen standaard ingebouwd._Apache_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:10:
6 Pinlock -> ?!
Lekker boeiend. Je hoeft er zelf niet tegenaan te kijken. Bovendien is elke helm wel leverbaar in neutraal zwart ofzo. Ik zou eerst alle punten hierboven afwerken, en als je echt tevreden bent een keer kijken in welke kleurtjes het leverbaar is.8. Me? Pak is donkergroen, wil wel bijpassende helm.
Wat betreft geluid: kun je vaak ook wel info over op 't internet vinden. Welke helmen precies stil zijn en welke niet weet ik zo niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Pooh op 04-04-2008 15:19 ]
stil? met stip op 1 schubert_Apache_ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:10:
[...]
Heb al 4 jaar met een intregraal helm opgereden, dus weet wel goed wat goed past en wat niet.
Geluid, daar had ik nog niet aangedacht, zijn er echt stille merken of is testen de enigste manier om er goed achter tekomen?
6 Pinlock -> ?!
8. Me? Pak is donkergroen, wil wel bijpassende helm.
Ohja, Fluor oranje hesje ligt ook klaar..
nr 2 tegenwoordig nolan dacht ik
*burp*
Ok, beide erg bedankt, hier heb ik wat aan
.
Dat beslaan is zeker erg handig, heb zelf een helm gehad met enkel vizier en slechte ventilatie, dus dat was eigenlijk de reden dat ik altijd met een vizier klein beetje open rij.
Dat beslaan is zeker erg handig, heb zelf een helm gehad met enkel vizier en slechte ventilatie, dus dat was eigenlijk de reden dat ik altijd met een vizier klein beetje open rij.
* phYzar rijdt met een foggy mask...
Helm heeft geen pinlock, zelf pinlock monteren zou betekenen dat ik dat voor 2 vizieren (helder en getint) moest doen. Ik dacht dat masker eens uit te proberen en het werkt echt perfect, nooit meer beslagen vizier
(en rij dagelijks woon-werk, dus kom genoeg omstandigheden tegen om dat te testen)
Helm heeft geen pinlock, zelf pinlock monteren zou betekenen dat ik dat voor 2 vizieren (helder en getint) moest doen. Ik dacht dat masker eens uit te proberen en het werkt echt perfect, nooit meer beslagen vizier
Hey zo'n ding zit ook bij mijn helm, maar ik vind 't maar irritant op m'n neusphYzar schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:58:
* phYzar rijdt met een foggy mask...
Helm heeft geen pinlock, zelf pinlock monteren zou betekenen dat ik dat voor 2 vizieren (helder en getint) moest doen. Ik dacht dat masker eens uit te proberen en het werkt echt perfect, nooit meer beslagen vizier(en rij dagelijks woon-werk, dus kom genoeg omstandigheden tegen om dat te testen)
De anticondens van het vizier zelf is ook wel prima trouwens

Het was even wennen ja, zeker met helm opzetten en afdoen, maar nu is het ideaal
(nouja, ok, geen ervaring met pinlock)
http://s74270419.einsunde...ata/go.shopscript?a=STF03
Nou is mijn duits niet zo denderend maar je moet dus een schoon blok leveren en voor het bedrag krijg je een 880CC, uitgaand van een standaard blok en airbox etc. Tevens is het de bedoeling dat je een meerprijs betaalt als het blok nog uit en in de motor moet. Voor dat bedrag of iets meer koop je een 2e 2ehands motor erbij met het zelfde vermogen? dwz 83PK en 85NM (of zoiets)Leistungskit Stufe 3
Leistungskit 2. Stufe. ohne TÜV Überarbeitung der Brennräume, Kanäle und Steuerzeiten. Hubraumerweiterung auf 880ccm Mehrleistung + 22PS und 25NM Alle Preise verstehen sich rein für die Tuningarbeiten auf den ausgebauten gelieferten Motor.Dieser sollte in sauberen Zustand und frei von Motoröl zu Verfügung gestellt werden. Eventuell, je nach Kilometerleistung, anfallende zu ersetzende Verschleißteile werden gesondert berechnet.Gerne übernehmen wir auch für Sie gegen Aufpreis auch die Arbeiten des ein und Ausbaus.Die maximale , bzw eine zusätzliche Leistungsteigerung kann noch mit Sportnockenwellen sowie überarbeiteten Luftfilterkasten und Vergaser mit Tuning Auspuffanlagen unseres Hauses erziehlt werden. Die erforderlichen Prüfstandleistungen können wir in unserer Werkstatt für Sie übernehmen.
Bestellnummer: STF03
Unser Preis: 4.950,00 EUR
inkl. 19% Mwst.
And it goes BRAAAAAPP!
And it goes BRAAAAAPP!
*stuip**stuip*
iets minder porno maar nogsteeds prono:

[ Voor 20% gewijzigd door rimpeldinky op 05-04-2008 17:03 ]
*burp*
Giev!rimpeldinky schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:54:
[...]
*stuip**stuip*wat een ONGELOFELIJKE porno
iets minder porno maar nogsteeds prono:
[afbeelding] yoshi heeft zijn eerste uitlaten beschikbaar
* Chakotay heeft vanmiddag ook een GSX650F besteld
Verwijderd
als er een file staat op een stuk enkelbaans snelweg (zoals afrit, oprit, verbindingswegen tussen 2 snelwegen) rijden jullie er dan over het algemeen lang of blijven jullie netjes wachten?
als ik netjes sta te wachten word ik nog wel is ingehaald door andere motoren en zeker bij van die klaverblad bochten is er ruimte zat om er langs te rijden.
als ik netjes sta te wachten word ik nog wel is ingehaald door andere motoren en zeker bij van die klaverblad bochten is er ruimte zat om er langs te rijden.
Als er fatsoenlijk de ruimte is ga ik stilstaand blik altijd voorbij. Als het een beetje rijdt moet er nog iets meer ruimte zijn, en ligt het ook aan de snelheid en mijn haastVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:15:
als er een file staat op een stuk enkelbaans snelweg (zoals afrit, oprit, verbindingswegen tussen 2 snelwegen) rijden jullie er dan over het algemeen lang of blijven jullie netjes wachten?
GSX 650 F aan de macht!
tijd voor een GOT-motormeet V2.0 \o/ en dan ben ik er dit keer weer of geen weer bij
*burp*
Geld dit ook voor motorlozen mensenrimpeldinky schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:57:
GSX 650 F aan de macht!tijd voor een GOT-motormeet V2.0 \o/ en dan ben ik er dit keer weer of geen weer bij
Het is zaterdagmiddag en ik moest nog wat sokken hebben. M'n vriendin had de auto mee en het was mooi weer dus ik denk: ik ga gewoon de stad (Tilburg) in met de motor. En ik wilde wel eens kijken bij ons nieuwe winkelcentrum (met Saturn
) dus ik denk: laat ik die motor nou eens gewoon netjes in de parkeergarage zetten daar. Ik had ook geen slot bij de hand (lag in de auto) dus ik dacht: laat ik hem gewoon in de garage zelf zetten. Helaas kostte me dat dus wel een kaartje want ik kon niet langs/onder de slagboom door en aan de zijkant lagen van die hoge stoepranden. Ik trek dus een kaartje, slagboom gaat omhoog en ik scheur de garage in. Uiteraard een paar keer het gas lekker open getrokken (klinkt lekker in zo'n garage) en de motor dus netjes parkeerd.
Na een half uur was ik klaar met shoppen, was zo rond 16.30. Ik braaf naar de automaat om te betalen, 1 euro nogwat. Kaartje weer terug en ik rij lekker naar de slagbomen. Kaartje erin, slagboom open. Ehm, not us. Kaartje terug, slagboom blijft dicht. Ondertussen een rij auto's achter me (andere slagboom was kapot
) dus ik druk maar eens op de informatieknop. Geen gehoor. Ondertussen begint achter me een X5 rijder moeilijk te doen (rij ens door met dat ding') maarja, slagboom deed dus niks. Op de informatieknop nog steeds geen gehoord dus ik besloot maar eens af te stappen. X5 rijder komt uit z'n auto en zegt dat ik maar de motor eruit moet duwen. Yeah right, even 200 kg over een muurtje van een halve meter tillen
Ondertussen was de rij auto's achter me ongeveer 15 auto's lang en was de hele garage geblokkeerd. Ik kon niet vooruit (slagboom), ik kon niet achteruit (X5) en kon niet opzij (muurtjes). Hoop scheldende en toeterende koekblikken achter me en de X5 rijder wou me bijna aanvliegen
Gelukkig kwam na 5 minuten de beheerder en die kon de slagboom opendoen. Ik ben maar via een fietspad (met fietssluis) weggereden want ik had in de rij auto's achter me bepaald geen vrienden gemaakt
Na een half uur was ik klaar met shoppen, was zo rond 16.30. Ik braaf naar de automaat om te betalen, 1 euro nogwat. Kaartje weer terug en ik rij lekker naar de slagbomen. Kaartje erin, slagboom open. Ehm, not us. Kaartje terug, slagboom blijft dicht. Ondertussen een rij auto's achter me (andere slagboom was kapot
Ondertussen was de rij auto's achter me ongeveer 15 auto's lang en was de hele garage geblokkeerd. Ik kon niet vooruit (slagboom), ik kon niet achteruit (X5) en kon niet opzij (muurtjes). Hoop scheldende en toeterende koekblikken achter me en de X5 rijder wou me bijna aanvliegen

De islam kan uw vrijheid schaden
Daarom staat er bij sommige parkeergarages hier in de streek ook een bordje verboden voor motoren
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik weet niet of er een lus in de grond lag maar mijn ervaring met , bijvoorbeeld, eigenwijze stoplichten is: standaard uit een ff op de lus zetten. dan word je ineens wel gezien.
And it goes BRAAAAAPP!
Helaas, die paar jaar dat ik hoopte te kunnen rijden zonder onderuit te gaan heb ik niet gehaald. Gisteren naar familie gereden in de buurt van zutphen, daar was mijn vader ook en die voor het eerst maar eens een stukje achterop meegenomen. (iemand achterop had ik al veel vaker gedaan, dat was ook het probleem niet). Het had die dag best veel geregend, maar het was ondertussen droog, mooi dus. Na 3km kwamen we bij een rotonde die ik op mijn dode gemakje nam, het was niet perfect wegdek en vond het ook echt niet nodig mezelf uit te sloven. Halverwege de rotonde begint mijn achterwiel opeens te glijden en 1 seconde later lagen we beide op de grond. Ik gok dat we tussen de 5 en 10 km/u gingen dus we hadden beide niks. De motor zelf was zo'n 2 meter door gegleden en lag ook nog op het wegdek.
Eerst gekeken of wij wat hadden, maar dat was dus niet het geval. Daarna was mijn eerste vraag eigenlijk hoe dit in hemelsnaam mogelijk was. Ik ging niet schuin, ging niet hard en gaf niet een hoop gas (het was nog voor het uitaccelereren). De motor opgepakt en ernaast neergezet, wat schuifschade (koppelingshendel verbogen, schuifschade aan het handvat, stepje en de buizen om het blok. Gelukkig niks aan de tank verder. Er was wel olie uit de motor gelopen, maar die was er volgens mij alleen uitgelopen vanwege het liggen. Dus ik ga deze week de motor naar de garage brengen voor een complete controle en om wat kleine dingetjes te laten repareren. De broek van mijn pak is helaas ook gescheurd, hopelijk kan ik dat nog repareren anders moet ik die nieuw kopen.
Binnen een minuut dat we daar stonden en ik aan het kijken was of ik olie kon zien op de rotonde kwam er een automobilist aanrijden die zei dat er een week terug een auto een hoop olie had gelekt en de brandweer de rotonde had schoongemaakt. Ik kon nu geen olie meer zien op de rotonde (de politie die ik had geinformeerd kon zelf ook niks zien). Ik kan eigenlijk niet een andere reden bedenken dan een beetje olie wat misschien omhoog is gekomen door de regen oid, maar omdat het niet te zien is kan ik een schadeclaim in ieder geval wel vergeten helaas.
Eerst gekeken of wij wat hadden, maar dat was dus niet het geval. Daarna was mijn eerste vraag eigenlijk hoe dit in hemelsnaam mogelijk was. Ik ging niet schuin, ging niet hard en gaf niet een hoop gas (het was nog voor het uitaccelereren). De motor opgepakt en ernaast neergezet, wat schuifschade (koppelingshendel verbogen, schuifschade aan het handvat, stepje en de buizen om het blok. Gelukkig niks aan de tank verder. Er was wel olie uit de motor gelopen, maar die was er volgens mij alleen uitgelopen vanwege het liggen. Dus ik ga deze week de motor naar de garage brengen voor een complete controle en om wat kleine dingetjes te laten repareren. De broek van mijn pak is helaas ook gescheurd, hopelijk kan ik dat nog repareren anders moet ik die nieuw kopen.
Binnen een minuut dat we daar stonden en ik aan het kijken was of ik olie kon zien op de rotonde kwam er een automobilist aanrijden die zei dat er een week terug een auto een hoop olie had gelekt en de brandweer de rotonde had schoongemaakt. Ik kon nu geen olie meer zien op de rotonde (de politie die ik had geinformeerd kon zelf ook niks zien). Ik kan eigenlijk niet een andere reden bedenken dan een beetje olie wat misschien omhoog is gekomen door de regen oid, maar omdat het niet te zien is kan ik een schadeclaim in ieder geval wel vergeten helaas.
Dit topic is gesloten.