Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.279 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Capo schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:13:
[...]

Af en toe ?

Wat een forum :r
Dat forum is zo groot geworden dat het een afspiegeling is van de gemiddelde motorrijder.
Trek daaruit je conclusie...

:r :P

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
40% daar is pure libresse praat
25% daar praat enkel om te rellen
25% zijn domme sukkels die fratsen uithalen die echt niet kunnen.
10% die over blijft zijn de motor rijders die er zijn om te motor rijden c.q. technische vragen te stellen etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:25
Grolsch schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:51:
iemand dit al eens gelezen :? Ik vond hem wel goed :P

[...]
nog nooit gezien, wel erg grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:24

_Apache_

For life.

Grolsch schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:51:
iemand dit al eens gelezen :? Ik vond hem wel goed :P

[...]
Hi-la-richs, _/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

BertV schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:38:
[...]

Dat forum is zo groot geworden dat het een afspiegeling is van de gemiddelde motorrijder.
Trek daaruit je conclusie...

:r :P
Eerder de gemiddelde Twentenaar....

>:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:55:
40% daar is pure libresse praat
25% daar praat enkel om te rellen
25% zijn domme sukkels die fratsen uithalen die echt niet kunnen.
10% die over blijft zijn de motor rijders die er zijn om te motor rijden c.q. technische vragen te stellen etc.
Dan vraag ik me af waar ik onder hoor O-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Dan vraag ik me af waar ik onder hoor O-)
[Vraag gericht werken]

Waar denk je zelf dat je bij hoort en hoe voel je,je daarbij?

[/Vraag gericht werken]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Even een vraagje. 1 Bout (links boven aan het blok) waarmee m'n blok vast zit aan het frame was laatst doorgedraaid toen ik hem probeerde vast te zetten met het moment wat in de WPH staat (44Nm). Nu he b ik dus een nieuwe bout en moer nodig, maar waar kun je van die dingen (M10x90 met de laatste 25mm draad erop) krijgen in het zwart? Bij gewone bouwmarkten hebben ze meestal alleen van die niet-RVS blanke lelijke dingen.
Heb ik veel kans bij een motordealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 15:15
ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:16:
[...]

Eerder de gemiddelde Twentenaar....

>:)
Sorry? 8)7 :/ :|

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-DG- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:33:
Even een vraagje. 1 Bout (links boven aan het blok) waarmee m'n blok vast zit aan het frame was laatst doorgedraaid toen ik hem probeerde vast te zetten met het moment wat in de WPH staat (44Nm). Nu he b ik dus een nieuwe bout en moer nodig, maar waar kun je van die dingen (M10x90 met de laatste 25mm draad erop) krijgen in het zwart? Bij gewone bouwmarkten hebben ze meestal alleen van die niet-RVS blanke lelijke dingen.
Heb ik veel kans bij een motordealer?
weinig kans. Boutjes worden nieuw en per veel verkocht is mijn ervaring. Een sloop of 2e hands dealer kan meer. Evt kan je ook een busje met wat gepaste lak kopen en zo'n RVS ding kleuren, zie je niks van, vooral als er wat straatvuil op zit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

4x2

lộn xộn quá

RVS moet je niet pakken als blokbout, die dingen knappen eerder dan een gewone.
En ik zou m gewoon ff origineel bestellen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hap!

De vast kliek op MF kom uit de achterkant van Nederland. Al die chattopics , waar nieuwelingen gewoon weggejaagd worden, zitten met lui uit die omgeving. Er zijn wel mensen uit de rest van NL maar daar merk je lang niet zoveel van. Alles zit eigenlijk in zijn/haar eigen regio en verder niks.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:(:(:(:(:(:(:(

Geen superCup dit jaar voor mij. Ik word zoooooooooo ziek van Nederland en zijn boomkussers. ARGGGGGGG.
Geachte Cupper, CRT-rijder, ONK-rijder en relatie,

Onderstaand een bericht waarvan een ieder met stomheid geslagen zal zijn.

Drama voor de motorsport in Nederland ! ! !

Op grond van overschrijding van de geluidsnorm heeft de provincie Drenthe een boete van
10.000 euro opgelegd aan het TT-circuit. Het bestuur van het circuit heeft hiertegen bezwaar aangetekend bij de hoogst mogelijke instantie hiervoor, namelijk de Raad van Staten (RvS).
De RvS heeft de provincie in dezen in het gelijk gesteld. De provincie heeft vandaag (26 maart 2008) aan het bestuur van het TT-circuit aangegeven strikt te zullen handhaven.

Dit noodzaakt het bestuur van het TT-circuit om de kalender van 2008 drastisch te strippen om hiermee te voorkomen met exorbitante boetes te worden geconfronteerd. Consequentie is dat
zo'n 20 circuitdagen uit de kalender vooralsnog geschrapt moeten worden waaronder de
KNMV Cupraces. De eerste Cuprace die gepland staat voor 5 april as. zal dan ook geen doorgang vinden.Alle rijders zullen hierover door CRT per mail van in kennis gesteld worden.

De KNMV, CRT en het TT-circuit zetten alles op alles om uit deze afschuwelijke situatie een oplossing te creëren voor de ruim 400 Cuprijders. We zullen betrokkenen hierover uiteraard informeren zodra er ontwikkelingen zijn.

De huidige situatie is voor alle betrokkenen onverkwikkelijk omdat dit onrecht doet aan zowel breedtesport als talentontwikkeling en een streep is door de rekening van hen die zoveel plezier beleven aan het beoefenen van motorsport.

Vriendelijke groeten,

KNMV
CRT

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:45:
wat hij zegt. Ik had ff niet gelezen dat het een blokbout is, die moeten stevig wezen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:46:

Geen superCup dit jaar voor mij. Ik word zoooooooooo ziek van Nederland en zijn boomkussers. ARGGGGGGG.

[...]
Wow.... Dat is niet kies als het circuitrijden zo geknepen wordt. Dit is erg lullig voor je T. we weten allemaal wat voor'n racert je bent.

Hopelijk wordt er een oplossing gevonden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
4x2 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:45:
Oke, ik was er van uit gegaan dat die zwarte dingen ook van RVS waren.
Zijn er dan geen winkels die gewoon zwarte bouten en moeren verkopen? (kan er nog wel meer gebruiken voor m'n motor op een paar plekken.
Anders bestel ik hem wel bij motoport, maar dat duurt dan weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Wow.... Dat is niet kies als het circuitrijden zo geknepen wordt. Dit is erg lullig voor je T. we weten allemaal wat voor'n racert je bent.

Hopelijk wordt er een oplossing gevonden.
Thnx. Ik was er mee begonnen om niet meer op de weg te rijden. Maar races rijden geeft zo'n kick, dat ik er helemaal verslaafd aan was geworden. Nu is in 1 keer alles weggeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:46:
[...]

hap!

De vast kliek op MF kom uit de achterkant van Nederland. Al die chattopics , waar nieuwelingen gewoon weggejaagd worden, zitten met lui uit die omgeving. Er zijn wel mensen uit de rest van NL maar daar merk je lang niet zoveel van. Alles zit eigenlijk in zijn/haar eigen regio en verder niks.
Wil je nu zeggen dat je met die "achterkant van NL" Twente bedoelt? Kijk als je nou daarmee het kortzichtige dorpvolk "ik-kijk-niet-verder-dan-de-dorpsgrens" volk bedoelt á la, maar richt je aub niet meteen op Twente.

En met "hap!", klopt inderdaad, kan er slecht tegen dat twente in het "hillbilly" daglicht wordt gezet. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 27-03-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vince22 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Wil je nu zeggen dat je met die "achterkant van NL" Twente bedoelt? Kijk als je nou daarmee het kortzichtige dorpvolk "ik-kijk-niet-verder-dan-de-dorpsgrens" volk bedoelt á la, maar richt je aub niet meteen op Twente.
Maar Twentenaren bijten zo snel :P Iemand uit Gelderland krijg je niet zo snel op de kast :P

:>

Je moet het eens op MF proberen , dan heb je het echt enorm verpest aldaar.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Nee klopt ook wel, ik zie er de lol ook nog wel van in hoor. :+ , maar het is gewoon al jaren zo dat twente in 1 of ander hoekje wordt gedrukt.
Maar ben wel met je eens dat het intelligentie niveau op MF echt schrikbarend laag is (maar dat heeft dan weer meer met MF users te maken als met tukkers ;) ). Ik post er eigenlijk zo weinig mogelijk, meestal alleen om een knuppel in het hok te gooien. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Vince22 op 27-03-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vince22 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:13:
Nee klopt ook wel, ik zie er de lol ook nog wel van in hoor. :+ , maar het is gewoon al jaren zo dat twente in 1 of ander hoekje wordt gedrukt.
Maar ben wel met je eens dat het intelligentie niveau op MF echt schrikbarend laag is (maar dat heeft dan weer meer met MF users te maken als met tukkers ;) ). Ik post er eigenlijk zo weinig mogelijk, meestal alleen om een knuppel in het hok te gooien. O-)
En dan die boer van BzV die door de provincie commentaar kreeg op z'n gedrag. Toen was ook wel duidelijk dat Twente op een soort schopstoel zit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:31:
[...]

En dan die boer van BzV die door de provincie commentaar kreeg op z'n gedrag. Toen was ook wel duidelijk dat Twente op een soort schopstoel zit.
Yep, vandaar ook de reactie, op een gegeven moment ben je het gezeik gewoon zat.
Om maar niet te spreken over het "het ene stoplicht springt op rood... " verhaal. Dat hebben we nu ook wel een keer gehoord. *zucht*. :r

Maar goed, beetje offtopic geneuzel dit. back to biketalk 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 27-03-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vince22 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:13:
in de achterhoek zeker ;)

trek het je niet aan, * ToolkiT heeft jaren in twente gewoont en mijn schoonfamilie woont deels in de achterhoek...
Geniet lekker van je streek en laat de rest maar lekker lullen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Thnx. Ik was er mee begonnen om niet meer op de weg te rijden. Maar races rijden geeft zo'n kick, dat ik er helemaal verslaafd aan was geworden. Nu is in 1 keer alles weggeveegd.
Toch vraag ik mij af wat hier het effect van is. Want eerlijk is eerlijk, jij wilt je adrenaline, en de kans is groot dat je dat nu op de weg zal afreageren. Puur uit een stereotype getrokken, natuurlijk.

Tip: Vlak bij het Binnenhof ligt een mooi stukje asfalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

-DG- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:54:
[...]

Oke, ik was er van uit gegaan dat die zwarte dingen ook van RVS waren.
Zijn er dan geen winkels die gewoon zwarte bouten en moeren verkopen? (kan er nog wel meer gebruiken voor m'n motor op een paar plekken.
Anders bestel ik hem wel bij motoport, maar dat duurt dan weer even.
Zou zo niet weten waar je die moet halen.
Maar originele onderdelen bestellen kan ooit wel meevallen, dat je het 2-3 dagen later al hebt.
En desnoods vraag je of dr toevallig 1 in een rommelbak ligt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:45
Xt660r VS MT-03

terwijl ik met de XT660 in het hoofd naar binnen liep, liep ik met de gevoelens van de MT-03 naar buiten :S

XT660:
errug hoog...zeker voor mij..teentjes bij de grond is een luxe voor mij...ik vond hem ontzettend groot! dit had natuurlijk ook invloed op de rij eigenschappen en het gevoel bij de fiets

MT-03:
alsof ik nooit iets anders heb gereden! zit goed, voelt goed, lager!!! en een leuke motor

nu zit ik dus in twijfel...de reden waarom ik ben gaan motor lessen was supermotard...en nu kom ik uit op een naked? iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:34:
nu zit ik dus in twijfel...de reden waarom ik ben gaan motor lessen was supermotard...en nu kom ik uit op een naked? iemand advies?
op zich niks mis mee toch? gewoon rijden wat goed voelt..
als je wat meer ervaren bent kan je altijd overstappen op een andere fiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:34:
Xt660r VS MT-03

terwijl ik met de XT660 in het hoofd naar binnen liep, liep ik met de gevoelens van de MT-03 naar buiten :S

XT660:
errug hoog...zeker voor mij..teentjes bij de grond is een luxe voor mij...ik vond hem ontzettend groot! dit had natuurlijk ook invloed op de rij eigenschappen en het gevoel bij de fiets

MT-03:
alsof ik nooit iets anders heb gereden! zit goed, voelt goed, lager!!! en een leuke motor

Een xt660 is nou ook niet echt dat je zegt een die hard sm. miss een keer op een husaberg of husqy rijd (ben zelf aan het kijken naar een 570sm van husky)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 20:46

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

4x2 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:49:
....met een goldwing moet je daar een groot hart voor hebben :P
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nou, ik heb maar een gewone bout gekocht bij een metaalhandel die precies dezelfde afmetingen had van gewoon blank spul. Anders moest ik tot na het weekend gaan wachten op motoport en zou het me ook nog een stuk meer dan die 1 euro die ik nu heb betaald kosten. :)
Ik ga er wel met een zwarte stift ofzo overheen als het erg opvalt, maar waarschijnlijk zit m'n kuip er toch voor. :+

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 27-03-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

http://www.youtube.com/wa...VXD3ex9DA&feature=related

Met harley's is het ook veeeeeel lastiger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:46:

[...]
-O- Jezus zeg!

Hoe lang ligt dat circuit er nou al? Racemotoren maken herrie dat hoort erbij, ga een eind verderop wonen ofzo als je het irritant vind! 't Is nou ook niet alsof Drenthe zo vol staat ...

Maar nu, is er geen uitwijkmogelijkheid naar een ander circuit ofzo?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke prutser maakt daar dan ook al die bochten in de weg ...... ze weten toch dat een Harley zich daar niet thuis voelt :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:41:
[...]

-O- Jezus zeg!

Hoe lang ligt dat circuit er nou al? Racemotoren maken herrie dat hoort erbij, ga een eind verderop wonen ofzo als je het irritant vind! 't Is nou ook niet alsof Drenthe zo vol staat ...

Maar nu, is er geen uitwijkmogelijkheid naar een ander circuit ofzo?
Voor dit jaar niet meer waarschijnlijk. Alles zit al vol. Kreeg net een nieuw mailtje van CRT met daarin dat alleen 15 April is afgelast. Dus ze proberen nog wel om iets door te laten gaan. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

die kende ik al...
het commentaar van die lui in die camper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:21:

het commentaar van die lui in die camper |:(
Ook niet best nee, doorkarren bij een ongeval met het "argument" ze gaan ons slaan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:24:
[...]

Ook niet best nee, doorkarren bij een ongeval met het "argument" ze gaan ons slaan.
Ze wilden eerst wel stoppen maar toen kwamen daar een paar knapen aan met stereotype uitelijk wat zich laat meten naar zware jongens. Ik zou dan ook doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:43:
[...]

Ze wilden eerst wel stoppen maar toen kwamen daar een paar knapen aan met stereotype uitelijk wat zich laat meten naar zware jongens. Ik zou dan ook doorrijden.
Dan ben je in Nederland toch mooi de pineut, dood door schuld wil je niet op je strafblad hebben staan. Je bent nou eenmaal wettelijk verplicht om te helpen bij ongevallen. Vooral in dit geval: stel die rijder heeft zwaar letsel en moet asap naar een ziekenhuis, zie je dat achterop een van die Harley's gebeuren?

En Harley rijders kunnen dan wel stoere bonken met een ruwe reputatie zijn, maar ze gaan je echt niet molesteren als je probeert een mederijder te helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

johnnyv.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Dan ben je in Nederland toch mooi de pineut, dood door schuld wil je niet op je strafblad hebben staan. Je bent nou eenmaal wettelijk verplicht om te helpen bij ongevallen. Vooral in dit geval: stel die rijder heeft zwaar letsel en moet asap naar een ziekenhuis, zie je dat achterop een van die Harley's gebeuren?

En Harley rijders kunnen dan wel stoere bonken met een ruwe reputatie zijn, maar ze gaan je echt niet molesteren als je probeert een mederijder te helpen 8)7
Om nog ff in te haken op , wat je in NL moet doen. Een burger mag pas zelf ervoor kiezen niet te reanimeren als het hoofd meer dan 30cm van het lichaam verwijderd is. ik zeg dit om aan te geven dat je echt altijd iets dient te doen bij een ongeval. Zo'n auto kan mooi gewonden vervoeren idd.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen : Tis erg kut. Hopelijk krijgt men alles snel op rijtje want zo word het plezier goed verpest. ook mijn kvk'tje gaat er last van krijgen :(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:52:
[...]

Om nog ff in te haken op , wat je in NL moet doen. Een burger mag pas zelf ervoor kiezen niet te reanimeren als het hoofd meer dan 30cm van het lichaam verwijderd is. ik zeg dit om aan te geven dat je echt altijd iets dient te doen bij een ongeval. Zo'n auto kan mmoi gewonden vervoeren idd.
Dus je hoeft niet te reanimeren als je iemand hebt onthoofd ?
Ik volg je 30cm verhaal geloof ik niet helemaal :D
johnnyv.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Dan ben je in Nederland toch mooi de pineut, dood door schuld wil je niet op je strafblad hebben staan.
[...]
Klopt, maar dit is geen dood door schuld. Zou eerder vallen onder nalaten om hulp te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

maarre wat leren we ervan? Er is wel een soort schrik reactie te zien bij de harley in kwestie. Probeerde hij rechtdoor te steken zoals z'n maat leek te doen die er meteen achteraan kwam?

Moet je hier gewoon je rechter-knie aan de grond beulen om een beweging van het ravijn af te krijgen? De bergwand is de volgende stap. Je zou ook de bocht naar links kunnen maken als het ware. Imo de beste optie maar goed,beste stuurlui enzo

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:24:
[...]

maarre wat leren we ervan? Er is wel een soort schrik reactie te zien bij de harley in kwestie. Probeerde hij rechtdoor te steken zoals z'n maat leek te doen die er meteen achteraan kwam?

Moet je hier gewoon je rechter-knie aan de grond beulen om een beweging van het ravijn af te krijgen? De bergwand is de volgende stap. Je zou ook de bocht naar links kunnen maken als het ware. Imo de beste optie maar goed,beste stuurlui enzo
Volgens mij rijdt hij echt lang niet te hard om niet door die bocht te kunnen. Of zo'n harley moet erg kut sturen, ik weet niet, nog nooit op gereden. :P
Als hij gewoon netjes had gestuurd en niet was verstijfd waren beide bochten volgens mij prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En die gast erachter had gewoon anders moeten kijken, nu reed ie precies achter z;n maat aan.
Zelf ook een keer bijna over een gevallen vriend heen gereden, bleef lekker naar hem kijken.... :X
Nu mezelf maar aangeleerd eerst zelf normaal uit te rijden en dan iemand bekijken/ oprapen zonder ernaast te liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.KeN. schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:09:
[...]

Dus je hoeft niet te reanimeren als je iemand hebt onthoofd ?
Ik volg je 30cm verhaal geloof ik niet helemaal :D
Zodra je een slachtoffer tegenkomt (een ongeval bv) moet je levensreddende handelingen verrichten. Pas als je kan vaststellen dat het hoofd 30cm of verder ligt mag je zeggen "laat maar". Dit geeft aan dat je dus altijd iets moet doen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
[...]

Zodra je een slachtoffer tegenkomt (een ongeval bv) moet je levensreddende handelingen verrichten. Pas als je kan vaststellen dat het hoofd 30cm of verder ligt mag je zeggen "laat maar". Dit geeft aan dat je dus altijd iets moet doen.
Damn, is dat echt zo? Ligt 't hoofd bij z'n enkels... reanimeren!

Ik hoop 't niet tegen te komen! :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:43:
[...]

ach harley rijders zijn toch 90% posers.. denk dat de kans dat er wat gebeurt groter is als je doorrijd dan als je stopt om te helpen..
Zeker gezien het de eigen fout van die harley rijder was...

Puur ignorance van die lui dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:43:
[...]

Damn, is dat echt zo? Ligt 't hoofd bij z'n enkels... reanimeren!

Ik hoop 't niet tegen te komen! :/
Ik he bhet vorige week van de BHV instructeur gehoord en het hele klasje viel erover !30cm! ? WTF? het lag iig niet aan mijn gehoor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:57:
[...]

Ik he bhet vorige week van de BHV instructeur gehoord en het hele klasje viel erover !30cm! ? WTF? het lag iig niet aan mijn gehoor.
dacht altijd dat dat een broodje aap verhaal was.. kende hem in de variant dat dat een leger regel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:22:
[...]

dacht altijd dat dat een broodje aap verhaal was.. kende hem in de variant dat dat een leger regel was...
och , maakt ook niet uit. al is het 3 cm.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaat meer om het feit dat iemand zonder medische kennis/opleiding pas de dood mag vaststellen op het moment dat het hoofd méér dan 30 centimeter van de romp gescheiden is. Onder de 30 centimeter mag dit alleen door een erkend arts gebeuren.

En dat is geen broodje aap, dus ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:45
M3rcury schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:46:
[...]

Een xt660 is nou ook niet echt dat je zegt een die hard sm. miss een keer op een husaberg of husqy rijd (ben zelf aan het kijken naar een 570sm van husky)
klopt...zit helaas min of meer vast aan een yamaha (lang verhaal) dus tis meer roeien met de riemen die we hebben of zoiets...hehe...maar zo''n husky ging de voorkeur ook wel naar uit (of een 525exc ofzo)

gezien de omstandigheden denk ik dat de keus op de mt-03 valt aangezien dit nu beter bij mij past, en kan in een later stadium (met meer rijervaring) altijd nog voor een "echte" sm gaan mocht het tegen die tijd budgetair haalbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:34:
Gaat meer om het feit dat iemand zonder medische kennis/opleiding pas de dood mag vaststellen op het moment dat het hoofd méér dan 30 centimeter van de romp gescheiden is. Onder de 30 centimeter mag dit alleen door een erkend arts gebeuren.

En dat is geen broodje aap, dus ;)
Dat zei ik :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:38:
[...]

klopt...zit helaas min of meer vast aan een yamaha (lang verhaal)
je maakt ons zo wel nieuwsgierig natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ROFLASTC schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
[...]

Jezus wat bizar zeg. Ik dacht dat je gewoon een typfout had gemaakt :X
Maar wat valt er precies te reanimeren aan een onthoofd persoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Je kunt het bloed uit zijn keel blazen ?

:r

Heb dat idd ook geleerd tijdens een gevorderde EHBO cursus. (bewust niet afgemaakt overigens)

Je moet doorgaan met levens redden tot dat iemand die bekwaam is vast steld dat het geen nut meer heeft.... hopen dat de dokter geen file heeft want dan duurt reanimeren erg lang (en de kans van slagen is toch al klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
.KeN. schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:09:
[...]
Klopt, maar dit is geen dood door schuld. Zou eerder vallen onder nalaten om hulp te verlenen.
Heb even gezocht, en kwam hierop:
Men begaat het misdrijf van schuldig verzuim wanneer men verzuimt hulp te verlenen aan een persoon in groot gevaar. Men maakt zich aldus schuldig aan schuldig verzuim wanneer men een ongeval veroorzaakt en geen hulp verleent aan een in gevaar zijnd slachtoffer, hetgeen het geval zal zijn wanneer men op de vlucht slaat en een ernstig gewond slachtoffer achterlaat. Schuldig verzuim wordt strafbaar gesteld met gevangenisstraf van 8 dagen tot een jaar en een geldboete van vijftig tot 500 euro. Verzwaring van de straf wordt voorzien wanneer het slachtoffer minderjarig is of wanneer de motieven van het verzuim ingegeven zijn door specifieke motieven zoals racisme. De wet eist terzake niet dat u heldendaden stelt. Voor het misdrijf is immers vereist dat de verzuimer kon helpen zonder gevaar voor zichzelf of de andere.
Enfin, de mensen uit het filmpje hadden in Nederland toch best een probleem gehad. Of het feit dat ze doorrijden omdat het Harley rijders zijn onder discriminatie valt is een twijfelgeval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:54:
Tylen : Tis erg kut. Hopelijk krijgt men alles snel op rijtje want zo word het plezier goed verpest. ook mijn kvk'tje gaat er last van krijgen :(
Kvktje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hij was van plan om voor zichzelf te beginnen met "iets met motoren", maar had daar nog geen verdere details van gegeven hier.

Maar dat gaat nu dus lastiger worden Capo?

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 28-03-2008 09:04 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

er is altijd zolder nog :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:03:
[...]

Hij was van plan om voor zichzelf te beginnen met "iets met motoren", maar had daar nog geen verdere details van gegeven hier.

Maar dat gaat nu dus lastiger worden Capo?
Ahh Kamer van Koophandel :P
Ik heb net vorige week een stichting opgericht voor me sponsor. Die kosten heb ik dus ook onnodig gemaakt :( (notaris kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 10:40

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:41:
hopen dat de dokter geen file heeft want dan duurt reanimeren erg lang (en de kans van slagen is toch al klein)
Mijn huisarts is een motorrijder, die gaat echt niet in de file staan wachten ;) ....met zijn BMW C1.

Een collega van zijn zelfde praktijk heeft wel een auto, maar de dealer had er gratis een sirene en blauwe ledbalkjes op gemonteerd. "Och, ut mag wel nie, moar as meneer hoast het, dan het ie hoast" :+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
unclero schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Mijn huisarts is een motorrijder, die gaat echt niet in de file staan wachten ;) ....met zijn BMW C1.

Een collega van zijn zelfde praktijk heeft wel een auto, maar de dealer had er gratis een sirene en blauwe ledbalkjes op gemonteerd. "Och, ut mag wel nie, moar as meneer hoast het, dan het ie hoast" :+
In de regio bij mij rijden ook een paar volwaardige ambulance-motoren rond, ook erg handig :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
[...]

artsen mogen toch wel een groene lamp hebben? hoewel ik dat nog nooit in de praktijk gezien heb..
zag laatst een soort engelse variant van wegmisbruikers en daar werd ook een arts aangehouden die beweerde onderweg te zijn naar een spoedgeval (wat achteraf helemaal niet zo spoed was) en het eerste wat de agent vroeg was:'waar is je groene lamp dan?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:14:
[...]

In de regio bij mij rijden ook een paar volwaardige ambulance-motoren rond, ook erg handig :)
zie je hier ook.. en Ambulance Impreza's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ToolkiT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:16:
[...]

artsen mogen toch wel een groene lamp hebben? hoewel ik dat nog nooit in de praktijk gezien heb..
zag laatst een soort engelse variant van wegmisbruikers en daar werd ook een arts aangehouden die beweerde onderweg te zijn naar een spoedgeval (wat achteraf helemaal niet zo spoed was) en het eerste wat de agent vroeg was:'waar is je groene lamp dan?'
En wat doet je denken dat dat in Nederland ook zo zou zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Engeland ligt toch pal naast Nederland? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pooh schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:52:
[...]

En wat doet je denken dat dat in Nederland ook zo zou zijn? :?
EU regel? buiten dat heb ik er in NL ook wel eens van gehoord jaren geleden toen ik mijn theorie deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met wat gegoogle kom ik alleen groene lampen voor die op ambulances zitten. Hiermee wordt de überambulance gemarkeerd (die het eerst bij een groot ongeval was en de leiding heeft).

Ròndrijden met een groene zwaailamp heb ik nog nooit van gehoord. Ook is dit bij alle drie m'n theorie-examenleer sessies niet langsgekomen (auto/taxi/motor ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, in de meeste gevallen wel. Net zoals de ambulance kan de huisartsenpostauto met zwaailicht en sirene rijden. Dit mag alleen maar in levensbedreigende situaties en pas nadat er toestemming voor het rijden met zwaailicht en sirene is gegeven. Als er met grote spoed ambulancehulp nodig is, regelt de huisartsenpost direct een ambulance.
http://www.huisartsenpost...eest-gestelde-vragen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:16:
Met wat gegoogle kom ik alleen groene lampen voor die op ambulances zitten. Hiermee wordt de überambulance gemarkeerd (die het eerst bij een groot ongeval was en de leiding heeft).

Ròndrijden met een groene zwaailamp heb ik nog nooit van gehoord. Ook is dit bij alle drie m'n theorie-examenleer sessies niet langsgekomen (auto/taxi/motor ;) ).
ik kan het ook nergens vinden... misschien dat ik mijn UK theorie met mijn NL theorie van lang geleden door de war haal... of misschien was het vroeger in NL ook zo maar is het inmiddels afgeschaft.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maar daar staat niet bij welke kleur dus ik ga uit van blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Effe een quote geknipt en geplakt van http://angel.regioportals...ing.html#wetgeving_vraag4

In de wet is precies voorgeschreven welke verlichting er beslist op een voertuig moet zitten en welke verlichting daarnaast geplaatst mag worden. Op grond van het bepaalde in artikel 5.2.57 van het Voertuigreglement, mag een personenauto zijn voorzien van twee mistlichten aan de voorzijde van het voertuig. Daarnaast dient het voertuig op grond van het bepaalde in artikel 5.2.51 van het Voertuigreglement onder meer te zijn voorzien van groot licht. Als bepaalde lichten niet onder de omschrijving van groot licht, dan wel mistlicht kunnen vallen (zie artikel 1.1. van het Voertuigreglement), dan zijn zij niet toegestaan. Dit is vastgesteld om juist afleiding door overbodige verlichting voor andere weggebruikers te voorkomen. Mede heeft andere verlichting op de auto geen praktisch nut en past ook niet in de Europese Unie overeengekomen uniforme verlichtingseisen voor motorvoertuigen. De bedoeling is dat alleen die voertuigen extra opvallende verlichting voeren waarvoor dat noodzakelijk is, zoals politie-, brandweer- en ziekenauto’s bij een dringende taak.

En hier nog eentje http://angel.regioportals...ng.html#wetgeving_vraag17

John Bennink, woordvoerder bij de KLPD: ,,Door uitwassen in het verleden zijn in de Verkeerswet nu exact de voertuigen genoemd die een blauw of geel zwaailicht mogen voeren. Blauw licht geeft onder meer recht op voorrang en het gebruik van de vluchtstrook. Naast politie, ambulance en brandweer gebruiken bijvoorbeeld ook de Explosieven Opruimingsdienst en de Koninklijke Marechaussee blauwe zwaailichten. Voertuigen met een geel zwaailicht, zoals takelwagens, de Wegenwacht en landbouwvoertuigen, kennen geen bepaalde voorrangsrechten. Het gele licht dient slechts om als voertuig tijdig opgemerkt te worden. Arrestatieteams gebruiken donkerblauwe BMW’s met een blauw zwaailicht dat op het dak kan worden gezet. Dit geldt ook voor het vervoer van bijzondere gedetineerden.’’

[ Voor 27% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 28-03-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:08

DinX

Motormuis

Capo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:41:
Je kunt het bloed uit zijn keel blazen ?

:r

Heb dat idd ook geleerd tijdens een gevorderde EHBO cursus. (bewust niet afgemaakt overigens)

Je moet doorgaan met levens redden tot dat iemand die bekwaam is vast steld dat het geen nut meer heeft.... hopen dat de dokter geen file heeft want dan duurt reanimeren erg lang (en de kans van slagen is toch al klein)
Mij is het ook zo aangeleerd (ik heb een reddersdiploma, badmeester voor de nederlanders). De enige momenten dat je niet moet reanimeren is wanneer het hoofd gescheiden is van het lichaam, of wanneer het lichaam echt duidelijke externe kenmerken van "dood zijn" heeft. Maar dan spreek je al over dingen als lijkplekken, beginnende of gevorderde staat van ontbinding,... Als je gewoon iemand vindt die er verder in orde uit ziet, maar geen ademhaling/hartslag heeft moet je gewon reanimeren, of die daar nu al een dag ligt of 1 minuut.

Je mag het reanimeren pas stoppen als de dokter de dood vaststelt (is de enige die dat mag) of iemand het van je overneemt. Maar dan is het ook die hun verantwoordelijkheid. als iemand (bvb ambulancier) het overneemt moet hij weer blijven reanimeren tot iemand andershem vervangt of de dokter er is.

Doe je dat niet kan men je inderdaad schuldig verzuim aansmeren. Hangt natuurlijk ok af van je kunnen. Als je niks van reanimatie kent dan volstaat het al om de hulpdiensten te bellen. Maar als men weet dat je EHBO gedaan hebt, of een job/hobby (badmeester, rode kruis medewerker) hebt die ermee te maken heeft heb je een probleem als je niks doet.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 28-03-2008 13:02 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 26-09 11:02
Jongens ben net wezen kijken bij de cbr 600 f sport (Zie http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/197298 )

En hij zag er echt heel erg netjes uit, weinig tot geen gebruikersporen op de lak, stepjes, handsvaten ed.

Nu ben ik dus verder een leek, qua het technische gedeelte, maar hij reed echt super lekker!
Schakelen ging soepel, sturen enz. Hij was echt in showroomstaat.

MAAR...... Ik zag dat hij uit duitsland kwam, er stond iets op de tank geschreven dus zal het misschien een import zijn.
Moet ik hiervoor vrezen????
De Km stand is 5500, hij was hiervoor van een vrouw die in limburg woonde en die hem dus waarschijnlijk in duitsland heeft gekocht, maar dit zeker weten doe ik natuurlijk allemaal niet!

Dit zijn de gegevens als ik ze opvraag bij de rdw!
HONDA PC35; CBR600F
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort motorfiets
Merk HONDA
Handelsbenaming PC35; CBR600F
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK N.v.t.
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 05-07-2007

BPM € 1385
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting geen zijspan toegestaan
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) N.v.t.
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 599 cm3
Vermogen 81 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 183 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd N.v.t.
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel N.v.t.

Datum eerste toelating 25-01-2003
Datum aanvang laatste tenaamstelling 05-07-2007
Datum eerste afgifte Nederland 25-01-2003
Wacht op keuren Nee
De prijs is 5650 euro.
Moet ik nu toch iemand meenemen om hem nog te laten keuren?
Kan hij al schade hebben gehad en daarna naar nederland zijn gehaald?

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

Sorry voor de vele (domme) vragen, dit is de eerste keer dat ik een motor koop en ik ken verder helemaal niemand met een beetje verstand van motoren.
Als ik iemand zo moeten meenemen dan zou dat Erik van Lent zijn.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

henkyyyyyyy schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:34:
Jongens ben net wezen kijken bij de cbr 600 f sport (Zie http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/197298 )

En hij zag er echt heel erg netjes uit, weinig tot geen gebruikersporen op de lak, stepjes, handsvaten ed.

Nu ben ik dus verder een leek, qua het technische gedeelte, maar hij reed echt super lekker!
Schakelen ging soepel, sturen enz. Hij was echt in showroomstaat.

MAAR...... Ik zag dat hij uit duitsland kwam, er stond iets op de tank geschreven dus zal het misschien een import zijn.
Moet ik hiervoor vrezen????
De Km stand is 5500, hij was hiervoor van een vrouw die in limburg woonde en die hem dus waarschijnlijk in duitsland heeft gekocht, maar dit zeker weten doe ik natuurlijk allemaal niet!

Dit zijn de gegevens als ik ze opvraag bij de rdw!

[...]

De prijs is 5650 euro.
Moet ik nu toch iemand meenemen om hem nog te laten keuren?
Kan hij al schade hebben gehad en daarna naar nederland zijn gehaald?

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

Sorry voor de vele (domme) vragen, dit is de eerste keer dat ik een motor koop en ik ken verder helemaal niemand met een beetje verstand van motoren.
Als ik iemand zo moeten meenemen dan zou dat Erik van Lent zijn.
het is niet eng weinig geld, dus lijkt niet gestolen te zijn
uit duitsland is geen enkel probleem (tenzij je hem op 25kw wil verzekeren, deze zijn niet zonder hoge kosten 25kw te krijgen)
schade kan zijn, maar als je er niets van merkt bij het rijden tsja wat dan? schade is altijd een risico bij een 2ehands motor
keuring zou ik niet door iemand laten doen maar gewoon afspreken dat je hem koopt onder voorbehoud van aankoopkeuring door bedrijf X, gaan ze akkoord? doen :P gaan ze niet akkoor ff doorvragen waarom en iemand meenemen (hoeft niet te betekenen dat er iets mis is nml)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is een nederlander, datum 1e toelating en datum dat ie in nederland op kenteken is gekomen zijn gelijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 09:49
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen of een nieuwe topic moet openen maar dat hoor ik dan wel.

Ik heb gisteren samen met mijn vriendin een proefles op de motor gedaan. Resultaat, ik (en mijn vriendin) ben (zijn) erg enthousiast!!!!
Het voorstel van de instructeur was me wel enigszins tegengevallen. Hij vertelde dat mensen (algemeen) gemiddeld tussen de 20 en 25 lessen nodig hebben voordat ze slagen. Ik dacht zelf toch aan heel wat minder lesjes. Ik moet zeggen dat de oefenles me erg mee viel, het ging best goed. Nu ben ik een beetje aan het denken hoe ik / we dit moeten gaan doen om het rijbewijs te halen.

Ik merkte dat het net als bij het autorijden goed is om uren te maken op de motor, zodat alles automatisch gaat en je goed gevoel krijgt met de motor. Dit kun je naar mijn idee best zelf oefenen met een oude motor. Gewoon een beetje rondjes rijden, bochtjes en achtjes draaien enz enz.
Nu dacht ik er aan de het misschien een goed idee is om een oud barrel te kopen voor weinig geld, en daarmee samen te oefenen op een parkeerplaats of ander priveterrein. Zo kan ik zelf wat oefenen en heb ik denk ik niet zoveel lessen meer nodig (geen 25 hoop ik) voordat ik op ga. Ook heb ik / we dan tevens een motor om wat op te rijden en kopen we later wel een "echte motor".

Wat vinden jullie van dit plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

berties schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:29:
{knip}

Opzich maakt oefening meester natuurlijk, maar vergeet niet dat als er iets gebeurd op de openbare weg (lees ongeluk(je)), je wel zwaar de sigaar bent. Het is een goed idee, maar of het verantwoord is, nee dat zeker niet.

Vind wel dat je instructeur het aardig 'spot-on' heeft wat betreft aantal lessen, want vergeet niet, autorijden is echt een stuk makkelijker. Motorrijders moeten veel beter om zich heen kijken, veel beter positioneren op de weg, goed de weg kunnen lezen (vooruitkijken), bochttechnieken, bijzondere verrichtingen etc, iets wat je in een auto een stuk minder hoeft en moet te doen.

Maar het is zeker goed om het op een oude (evt 25kW) fiets te leren. Zelf op een Fazer mogen touren, hmmmm, wat een heerlijke fiets is dat. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door _Apache_ op 30-03-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@berties.

Ik dat je bij zoiets doen echt op moet passen dat je jezelf dingen niet verkeerd aanleert. Het zou maar zo kunnen dat je iets dan wel kan maar het niet op de goede manier is. Dan heb je vervolgens weer lessen nodig om het af te leren.

Volgens mij zijn 20 tot 25 lessen ook heel normaal. Maar er zijn ook genoeg mensen die aan 12 lessen genoeg hebben. Zelf wat gaan oefenen zou je lessen kunnen schelen maar het zou je ook lessen kunnen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
_Apache_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:35:
[...]

Opzich maakt oefening meester natuurlijk, maar vergeet niet dat als er iets gebeurd op de openbare weg (lees ongeluk(je)), je wel zwaar de sigaar bent. Het is een goed idee, maar of het verantwoord is, nee dat zeker niet.

Vind wel dat je instructeur het aardig 'spot-on' heeft wat betreft aantal lessen, want vergeet niet, autorijden is echt een stuk makkelijker. Motorrijders moeten veel beter om zich heen kijken, veel beter positioneren op de weg, goed de weg kunnen lezen (vooruitkijken), bochttechnieken, bijzondere verrichtingen etc, iets wat je in een auto een stuk minder hoeft en moet te doen.

Maar het is zeker goed om het op een oude (evt 25kW) fiets te leren. Zelf op een Fazer mogen touren, hmmmm, wat een heerlijke fiets is dat. _/-\o_
Ik ben het met je eens, het risico wat ik heb als ik op de openbare weg rij is te groot. Maar dat was ik ook niet van plan, ik wil, desnoods met de fiets aan de hand tot aan de parkeerplaats lopen en dan daar oefenen. Dat is geen openbare weg en daar mag ik rijden of heb ik dat verkeerd en mag dat alleen samen met een instructeur? Een grote parkeerplaats van de praxis (+/- 100 bij 40 meter) is hier 250 meter bij ons vandaan. Daar zou ik dan kunnen oefenen.

@Pilatus; zeker waar, dat risico loop ik. Misschien een idee om een les te nemen en dan dat zelf te oefenen op de parkeerplaats. Je neemt dan bijvoorbeeld elke week een uur les en oefent achter dat uur aan nog 2 uur voor je zelf zodat je kunt herhalen wat je geleerd hebt. Voor mijn gevoel zit er veel tijd in het onder de knie krijgen van alles, het een worden met de motor zeg maar. Dat zijn gewoon uren maken en dat tegen een tarief van 40 euro p/uur is gewoon duur. Maar ik kan het mis hebben.

Aan de reacties tot nu toe lijkt 20/25 uur dus helemaal niet zo'n verkeerde inschatting...??

[ Voor 18% gewijzigd door berties op 30-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04
Ik weet niet of zoiets is toegestaan. Op die parkeerplaats zou er natuurlijk ook iets kunnen gebeuren. (Schade aan auto's, aanrijding met voetgangers).

Als je al gaat oefenen zou ik dat doen op een terrein wat echt prive is en waar verder niets of niemand komt.

Onderschat het onderdeel verkeersdeelneming ook niet. Tijdens je eerste les zal misschien niet al te veel op je rijgedrag gelet worden. Dat was bij mij ook niet zo. Maar toen ik echt voor verkeersdeelneming ging lessen, was dat best nog wel pittig. Ondanks het feit dat ik al jaren auto rijervaring had.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het nadeel van zelf oefenen is dat je niet van iemand krijgt te horen wat je verkeerd doet. Ik ben zelf van de week bezig geweest met U bochtjes maken en als dat 3 keer doe krijg ik daarna tips van dit doe je verkeerd en zo kan het beter. Als jij in een les goed geleerd hebt hoe je het moet doen en je daarna zelf gaat oefenen kan het je zeker aardig wat lessen schelen. Een groot deel is ook zeker oefenen en meer vertrouwen krijgen in de motor, dus zeker die uren maken.

Als jij op de parkeerplaats van de Praxis aan het oefenen bent is dat niet legaal. Dat is alleen als jij op je eigen terrein bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Correct me if I'm wrong, maar alleen eigen privéterreinen mag gereden worden zonder rijbewijs en mijn aanname dat dat parkeerterrein niet van jouw is zal ik wel aan het rechte eind hebben ;)

Misschien wat wel een tip is, maak de lessen langer met mindere aantallen. Dus bijvoorbeeld niet 25 keer anderhalf uur, maar 19 keer 2 uur. Mijn ervaring was dat ik dit prettiger vond omdat je dan verder kunt rijden en meer verschillende terreinen achter elkaar kunt 'beteugelen'. Feit is wel dat het vermoeiender is, dus reken daar op.

Mits je instructeur het toestaat natuurlijk :). Bij mij ging het in overleg met wie ik altijd meereed, die vond het ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
_Apache_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:54:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar alleen eigen privéterreinen mag gereden worden zonder rijbewijs en mijn aanname dat dat parkeerterrein niet van jouw is zal ik wel aan het rechte eind hebben ;)

Misschien wat wel een tip is, maak de lessen langer met mindere aantallen. Dus bijvoorbeeld niet 25 keer anderhalf uur, maar 19 keer 2 uur. Mijn ervaring was dat ik dit prettiger vond omdat je dan verder kunt rijden en meer verschillende terreinen achter elkaar kunt 'beteugelen'. Feit is wel dat het vermoeiender is, dus reken daar op.

Mits je instructeur het toestaat natuurlijk :). Bij mij ging het in overleg met wie ik altijd meereed, die vond het ook een goed idee.
Goed plan voor wat betreft die aantallen en uren.
Ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft dat oefenen op de parkeerplaats. Maar een andere gedacht van mij was, je mag met een rijbewijs op de openbare weg. Zonder rijbewijs niet op de openbare weg. Een parkeerplaats is priveterrein en geen openbare weg dus daar mag je rijden, misschien dat je eigenlijk wel toestemming nodig hebt van de eigenaar...officieel gezien dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind zelf 2 uur rijden ook een stuk beter dan 1 uur of anderhalf uur. Ik merk toch altijd bij mezelf dat als ik aan het einde van die 2 uur terug kom ik een stuk lekkerder aan het rijden ben dan voordat ik met die les begon. Ik rij gewoon een stuk soepeler en relaxter als ik 2 uur gereden heb, ik denk dat ik dat met 1 uur rijden niet zo hebben of in ieder geval een stuk minder.

De parkeerplaats van de Praxis is idd priveterein maar dan wel van de Praxis. Over het algemeen gelden op zulk soort plekken ook de regels van openbare weg. Als jij een ongeluk maakt met de auto op zo'n parkeerplaats gelden gewoon de schuldregels van de normale weg.

Als jij na 1 les het al lekker vind gaan is de kans best aanwezig dat je helemaal geen 20 of 25 lessen nodig hebt. Mijn instructeur wou bij mij na 7 uur les het examen gaan aanvragen en ik les soms samen met iemand die al 25 uur gereden heeft en waarbij het examen aanvragen nog helemaal niet van toepassing is.

Ik denk dat als je 4 uur les gehad hebt de instucteur prima kan zien of jij 10 uur of 30 uur nodig hebt, daar zou ik dan ook gewoon naar vragen.

Rijlessen zijn ook gewoon erg duur. Ik betaal zelf 42 euro per uur, maar aan de andere kant heb je zodra je het examen gehaalt hebt ook nooit meer rijles nodig en heb je de rest van leven het rijbewijs. Wat dat betreft vind ik het geld er voor nog wel mee vallen mits je niet enorm veel lessen nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
berties schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:57:
[...]

Goed plan voor wat betreft die aantallen en uren.
Ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft dat oefenen op de parkeerplaats. Maar een andere gedacht van mij was, je mag met een rijbewijs op de openbare weg. Zonder rijbewijs niet op de openbare weg. Een parkeerplaats is priveterrein en geen openbare weg dus daar mag je rijden, misschien dat je eigenlijk wel toestemming nodig hebt van de eigenaar...officieel gezien dan...
Helaas staan er bij veel parkeerplaatsen bordjes als "op dit terrein is de wegenverkeerswet van toepassing", dan moet je je daar dus wel aan houden. Je had het ook over met de motor aan de hand naar die plek lopen.
A Een motor is best zwaar, dus hoop voor je dat het niet zo ver is
B Je bent dan wél de motor aan het 'besturen'. Er zal niks fout gaan, maar de politie kan je wel om je rijbewijs vragen. De motor moet dan ook verzekerd zijn e.d., dus als ze je vragen gaan stellen heb je een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 30-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
johnnyv.nl schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Helaas staan er bij veel parkeerplaatsen bordjes als "op dit terrein is de wegenverkeerswet van toepassing", dan moet je je daar dus wel aan houden. Je had het ook over met de motor aan de hand naar die plek lopen.
A Een motor is best zwaar, dus hoop voor je dat het niet zo ver is
B Je bent dan wél de motor aan het 'besturen'. Er zal niks fout gaan, maar de politie kan je wel om je rijbewijs vragen. De motor moet dan ook verzekerd zijn e.d., dus als ze je vragen gaan stellen heb je een probleem.
Al met al denk ik dat ik af zie van dit plan. Het levert te weinig voordeel (waarschijnlijk) en te veel kans op problemen. Misschien toch gewoon nog maar even doorsparen voor "normale" lessen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 26-09 11:02
rimpeldinky schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:34:
[...]

het is niet eng weinig geld, dus lijkt niet gestolen te zijn
uit duitsland is geen enkel probleem (tenzij je hem op 25kw wil verzekeren, deze zijn niet zonder hoge kosten 25kw te krijgen)
schade kan zijn, maar als je er niets van merkt bij het rijden tsja wat dan? schade is altijd een risico bij een 2ehands motor
keuring zou ik niet door iemand laten doen maar gewoon afspreken dat je hem koopt onder voorbehoud van aankoopkeuring door bedrijf X, gaan ze akkoord? doen :P gaan ze niet akkoor ff doorvragen waarom en iemand meenemen (hoeft niet te betekenen dat er iets mis is nml)
Hij hoeft niet op 25kw gezet te worden.
Ik heb gezegd dat ik misschien een aankoopskeuring wilde doen, daar hadden ze geen problemen mee.

Ik ben erg geneigd om hem idd zonder keuring te kopen, maar er blijf altijd die twijfel.
Wat zou het ergste kunnen zijn, terwijl hij zo lekker rijdt?

Ik bedoel wat zou in het ergste geval kapot kunnen zijn wat het meeste zou kosten?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk, kijk naar de uitlaatbochten (achter het voorwiel) en de rest van het motorblok etc. (blanken metalen verraden meestal wel beetje hoe de motor is onderhouden) ziet dat er allemaal "nieuw" uit dan zit het denk ik wel goed. Sommige mensen kopen een motor maar doen er gewoon nooit wat mee.

controleer verder de standaard vervangingsonderdelen; banden, remblokken, remschijven (zitten er geen krassen in of andere schade), ketting+tandwielen etc.

je kan dingen als bougies en olie bekijken maar zegt niet zo heel veel want ze kunnen net vervangen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

henkyyyyyyy schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Hij hoeft niet op 25kw gezet te worden.
Ik heb gezegd dat ik misschien een aankoopskeuring wilde doen, daar hadden ze geen problemen mee.

Ik ben erg geneigd om hem idd zonder keuring te kopen, maar er blijf altijd die twijfel.
Wat zou het ergste kunnen zijn, terwijl hij zo lekker rijdt?

Ik bedoel wat zou in het ergste geval kapot kunnen zijn wat het meeste zou kosten?
de vf700f reed ook goed toen ik hem kreeg ;) remblokjes vervangen en ze remde ook weer geweldig, 200 kilometer later liep het blok in de soep... is niets aan te zien of doen en is het risico van een 2ehands motor :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Laatst online: 09:20

Soggy

vroemmmm

Mag de foto van mijn Plof in de OP worden gewijzigd in de volgende?
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/rvschalkwijk/Voorlopig3.jpg

Ik heb er het e.e.a. aan gewijzigd de afgelopen winter:
-Forward controls
-Lagere achterveren (van een Honda VT1100C, 3,5 cm lager dan origineel)
-Andere balhoofdplaten (gefreesd uit aluminium, breder en 6 graden onderuit)
-Lagere risers
-Breder stuur

Kan ik de komende periode weer met een brede grijns de weg op!

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

rimpeldinky schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:42:
[...]

de vf700f reed ook goed toen ik hem kreeg ;) remblokjes vervangen en ze remde ook weer geweldig, 200 kilometer later liep het blok in de soep... is niets aan te zien of doen en is het risico van een 2ehands motor :)
Nou is, met alle respect, een VF van bijna 25 jaar oud een veel grotere gok dan een CBR600 van 4 jaar :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hoeft toch echt niet perse, hangt allemaal af van de onderhoudsgeschiedenis. Vriend van me had een van de eerste gpz900 modellen. Dat ding heeft ie 110.000km afgebeult en deed het altijd. Daarna heeft ie een r6 gehad, die plette z'n zuiger tegen de cilinderkop na 8000km. En z'n woon-werk zr7 brande een gaatje in zuiger nr.3 :?
Hehe, nieuw is niet altijd beter :N
Maar over het algemeen is nieuwer wel een iets kleinere gok!

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 30-03-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ja dat moge duidelijk zijn, maar mijn punt was dat het altijd een risico is met 2ehands (bij een dealer heb je dan garantie particulier niet) :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 26-09 10:40

unclero

MB EQA ftw \o/

berties schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:29:
Zo te zien zijn alle tegens al gegeven. Ik zou nog een andere suggestie hebben gedaan: een schakelbrommer kopen en daar veel op gaan rijden. Vanaf twee wielen ziet de weg er al een stuk anders uit dan vanaf vier wielen ;).

En er zijn toch ook van die "motorlesweken" oid. Waarin je een week les krijgt oid? Heeft iemand daar ervaring mee?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ik heb zelf een vf500f2 en ik moet eerlijk zeggen... hij rijd als een tierelier. Ja oke ik weet dat het geen racemonster is en nee hij zal ook niet de schoonheidsprijs verdienen maar daarom heb ik m'n motor ook niet gekocht. Ik wil eerst een beetje rij ervaring op doen en daarna zien we wel. Ach en wat onderhoud betreft valt het op zich nog wel mee vind ik...Dus ja tis maar net wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
unclero schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:33:
[...]

Zo te zien zijn alle tegens al gegeven. Ik zou nog een andere suggestie hebben gedaan: een schakelbrommer kopen en daar veel op gaan rijden. Vanaf twee wielen ziet de weg er al een stuk anders uit dan vanaf vier wielen ;).

En er zijn toch ook van die "motorlesweken" oid. Waarin je een week les krijgt oid? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ikzelf heb met zo'n spoedcursus mijn rijbewijs gehaald.
Heb 5 dagen les gehad (weet nieteens exact meer :o), toen examen voertuigbeheersing, paar dagen later nog een halve dag gereden en toen examen verkeersdeelneming er direct achteraan. Zijn best heftige dagen. We reden met 4 man, 2 motors en een volgauto. Om de zoveel tijd wisselen, en dan ga je uit de auto, op de motor, en vice versa. Per dag een uur of 4 op de motor dus.

Ikzelf had redelijk wat moeite met de bijzondere verrichtingen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat het even duurde voor ik echt vertrouwen kreeg in mijn eigen kunnen. Toen mijn instructrice een aantal oefeningen voordeed met mij achterop ging het wel een stuk beter, en uiteindelijk op het examen slechts 1 onderdeel moeten herkansen (precisiestop), en die helaas ook niet gehaald. Nouja, 6 uit 7, en dus gewoon gehaald :)

Paar dagen later dus het andere examen. 's Ochtends waren de 1e 2 van mijn groep al op geweest, en ik was dus 's middags aan de beurt.
Het examen begon ronduit k*t. Ik was op van de zenuwen, en dat was aan alles te merken. Na een minuut of 10 werd me gevraagt de motor aan de kant te zetten (hey, das een examenonderdeel ;)). Groot was de verbazing toen de examinator uitstapte en naar me toe kwam. Daar een (soortvan) bulderpreek gehad of ik wist wat het voordeel van een motor was, en waar ik eigenlijk mee bezig was, woepsie, dat ging niet helemaal goed dus.
Vanaf dat moment eigenlijk rondgereden met het idee dat ik al gezakt was, en kennelijk beviel dat wel. Het oprijden van de snelweg voelde voor mij aan alsof ik met suicidale trekjes die oprit over ging (zal best meegevallen hebben ;)) maar volgens instructrice was dat voor de examinator wel de trigger waardoor ik uiteindelijk geslaagd ben. "Hij kan het dus wel" scheen zijn opmering geweest te zijn.

Terug bij de CBR ging ik eigenlijk nergens meer vanuit. De schok wat redelijk groot toen het verlossende woord kwam. "Het was voldoende", niet goed dus (wat ik ook niet verwacht had), maar toch voldoende...

Dus ja, spoedcurssusen kunnen werken, maar ik denk wel dat het niet voor iedereen werkt.
Heb sinds die tijd nog ff een eigen motor gehad, en verder niet heel veel meer gereden. Wil het eigenlijk wel weer een keer oppikken, maar dan eerst eens een paar lessen pakken om de boel weer wat op te frissen.

Allemachtig wat een lap tekst is dat geworden, sorry :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:33:
[...]

zelf niet een motorweek gedaan maar wel 2,5 volle dagen lessen (na eerst volle dag voor Wikipedia: Compulsory Basic Training en bijna een jaar op een 125cc)

Dat beviel goed, het duurt soms ff voor je in het ritme zit (zeker als beginner) dus langer achter mekaar lessen (mits met voldoende pauze) vond ik erg prettig..

Pagina: 1 ... 38 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.