Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 378 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
_Apache_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Nou.. zelf moeten betalen omdat iemand anders (onze 'vertegenwoordigers' in brussel) vinden dat het veiliger is, terwijl statistieken het tegendeel bewijzen. Daar ben ik wel op tegen.

Laten we hopen dat niet alles zonder ekeur direct verboden word, want volgens mij gaat dan zo een beetje het overgrote deel van de motoraccesoires-markt op zijn gat :X
Daar wordt bij auto's nu toch ook niet op gecontroleerd bij de APK, of overal wel een e-keurtje op zit? Zou raar zijn als ze daar bij motoren opeens wel een probleem van gaan maken :')

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tankiej schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Daar wordt bij auto's nu toch ook niet op gecontroleerd bij de APK, of overal wel een e-keurtje op zit? Zou raar zijn als ze daar bij motoren opeens wel een probleem van gaan maken :')
Bizar hea. Nog gekker: Auto: onder de 18 rijden met iemand die 10 jaar ervaring heeft, ongeacht de persoon of auto. Koos Spee: we gaan het zien of het veiligheid verbetert. Op de motor: nog 10 jaar langer wachten voor je echt aan Kw kan...

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:02:
[...]
je zal niet eens meer de vertanding van je kettingsset mogen wijzigen
andere luchtfilters plaatsen etc etc etc
Nou...dat weet ik niet. Zolang het originele producten zijn die voorzien van de juiste keurmerkjes is er niets aan de hand. Een ander luchtfilter is niet per definitie 'fout'. We moeten nu ook weer niet te hard van stapel lopen natuurlijk.

En we weten ook niet hoe streng ze erop gaan toezien in Nederland. Er is nu ook al een heleboel verboden, maar daar let de pliesie normaal gesproken ook nooit op. Hoeveel mensen rijden er niet met 'performance' accesoires in de auto rond? En die halen niet alles eraf voor de APK, dus ik geloof nooit dat het zó vreselijk zal zijn.

Alleen vrees ik met grote vreze voor de zelfbouw motoren. Ik vraag me ook wel eens af hoe goed het allemaal in elkaar zit als ik die projecten op MF zie. Hele mooie dingen hoor, en die mannen zijn ook heel deskundig, alleen worden veel dingen 'op gevoel' gedaan. Punt is dat ze het doen op de papieren van het frame waar ze de boel op baseren. Een doorsnee agent heeft vaak geen idee hoe alles eruit hoort te zien, maar bij de APK heb je kans dat ze dan beter gaan kijken en zeggen dat ie een typegoedkeuring moet krijgen omdat er teveel gemod is. Of zie ik spoken? Ik ben niet bekend met de wetgeving op dat gebied.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:20:
[...]

En we weten ook niet hoe streng ze erop gaan toezien in Nederland. Er is nu ook al een heleboel verboden, maar daar let de pliesie normaal gesproken ook nooit op. Hoeveel mensen rijden er niet met 'performance' accesoires in de auto rond? En die halen niet alles eraf voor de APK, dus ik geloof nooit dat het zó vreselijk zal zijn.
Des te meer reden om er tegen te zijn. het is een wassen neus voor een niet bestaand probleem waar alleen noodlijdende fabrikanten voor zijn.
Alleen vrees ik met grote vreze voor de zelfbouw motoren. Ik vraag me ook wel eens af hoe goed het allemaal in elkaar zit als ik die projecten op MF zie. Hele mooie dingen hoor, en die mannen zijn ook heel deskundig, alleen worden veel dingen 'op gevoel' gedaan.
Men kan niet -en- deskundig zijn -en- dingen op gevoel doen. Ze weten wat ze doen en zoals jaaaren gelden in BodW te zien was is de meest onogelijke ratbike prima in orde. Omdat "wij"alles zelf doen zorgen wij ook goed voor onszelf. Een APK is daarmee nutteloos en weer verkapte belasting.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor wie nog brommers wil kieken: ik heb (eindelijk) al mijn foto's ontwikkeld van de BMW Motorrad Days in Garmisch. Veul foto's van de stuntshow van Pfeiffer. Wat een held is die man! Klik hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8294/7574989886_480b51ea68_b.jpg
BMW_Motorrad_Days2012_29 by Mike Philippens, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8025/7574985678_444287692d_b.jpg
BMW_Motorrad_Days2012_43 by Mike Philippens, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8147/7574993954_aace05b58d_b.jpg
BMW_Motorrad_Days2012_23 by Mike Philippens, on Flickr

Maar ook gewoon coole bikes, zoals deze
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7113/7574998432_4f460cfee3_b.jpg
BMW_Motorrad_Days2012_08 by Mike Philippens, on Flickr

Enjoy!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:20:
[...]
Men kan niet -en- deskundig zijn -en- dingen op gevoel doen.
Tuurlijk wel. Ik doe het met vrij grote regelmaat. Door deskundigheid en ervaring kun je gevoelsmatig bepaalde dingen heel goed uitvoeren. Uiteraard kan dat niet altijd. En bepaalde zaken zul je (naar mijn idee) toch even moeten narekenen.
Ze weten wat ze doen en zoals jaaaren gelden in BodW te zien was is de meest onogelijke ratbike prima in orde. Omdat "wij"alles zelf doen zorgen wij ook goed voor onszelf. Een APK is daarmee nutteloos en weer verkapte belasting.
Wat is BodW? :? Maar iemand die denkt dat ie het goed doet kan ook - zelfs als het z'n 20ste eml is - nog altijd een fout hebben gemaakt. Maar ik zeg al: ik heb er zelf geen verstand van. Ik heb geen idee wanneer een achterbrug goed vast zit en wanneer niet. Aan de andere kant heb ik nog nooit gehoord dat een motor in 2en is gebroken uit zichzelf, dus het zal inderdaad wel loslopen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:56:
[...]

Tuurlijk wel. Ik doe het met vrij grote regelmaat. Door deskundigheid en ervaring kun je gevoelsmatig bepaalde dingen heel goed uitvoeren. Uiteraard kan dat niet altijd. En bepaalde zaken zul je (naar mijn idee) toch even moeten narekenen.

[...]

Wat is BodW? :? Maar iemand die denkt dat ie het goed doet kan ook - zelfs als het z'n 20ste eml is - nog altijd een fout hebben gemaakt. Maar ik zeg al: ik heb er zelf geen verstand van. Ik heb geen idee wanneer een achterbrug goed vast zit en wanneer niet. Aan de andere kant heb ik nog nooit gehoord dat een motor in 2en is gebroken uit zichzelf, dus het zal inderdaad wel loslopen.
Kawa had wat modelletjes _O- lekker stijf aluminium gebruiken. maar wat niet rekt dat scheurt -O-

en bodw = blik op de weg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
ROFLASTC schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Bizar hea. Nog gekker: Auto: onder de 18 rijden met iemand die 10 jaar ervaring heeft, ongeacht de persoon of auto. Koos Spee: we gaan het zien of het veiligheid verbetert. Op de motor: nog 10 jaar langer wachten voor je echt aan Kw kan...
Maar dat bedoel ik helemaal niet..
Degene die ik quote zegt dit:
_Apache_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Nou.. zelf moeten betalen omdat iemand anders (onze 'vertegenwoordigers' in brussel) vinden dat het veiliger is, terwijl statistieken het tegendeel bewijzen. Daar ben ik wel op tegen.

Laten we hopen dat niet alles zonder ekeur direct verboden word, want volgens mij gaat dan zo een beetje het overgrote deel van de motoraccesoires-markt op zijn gat :X
Ik zie meer mensen iets dergelijks zeggen, maar hoe komen jullie erbij dat dat gaat gebeuren met de invoering van de APK voor motoren?
Ok, het zou niet opmerkelijk zijn dat, dat soort dingen allemaal ingevoerd worden met deze overheden. Maar het wordt nergens vermeld dat dat zo is, of heb ik iets gemist?
Bij auto's wordt er nu toch ook niet op gecontroleerd, waarom zou dat bij motoren dan opeens wel gebeuren?
Was er vòòr de invoering van de APK voor auto's een gigantische auto accessoires markt en is die nu verdwenen? Volgens mij is die markt best wel groot en was die er vroeger helemaal niet..

Je druk maken om dingen die (nog) niet ingevoerd worden lijkt mij wat overbodig. :)

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:48:
[...]

[...]

Ik zie meer mensen iets dergelijks zeggen, maar hoe komen jullie erbij dat dat gaat gebeuren met de invoering van de APK voor motoren?
Ok, het zou niet opmerkelijk zijn dat, dat soort dingen allemaal ingevoerd worden met deze overheden. Maar het wordt nergens vermeld dat dat zo is, of heb ik iets gemist?
Bij auto's wordt er nu toch ook niet op gecontroleerd, waarom zou dat bij motoren dan opeens wel gebeuren?
Was er vòòr de invoering van de APK voor auto's een gigantische auto accessoires markt en is die nu verdwenen? Volgens mij is die markt best wel groot en was die er vroeger helemaal niet..

Je druk maken om dingen die (nog) niet ingevoerd worden lijkt mij wat overbodig. :)
in Duitsland gebeurd het volgens mij? dat echt overal een e keur op moet staan of je hebt een probleem

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 15-07-2012 19:53 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar er zijn toch ook een hele hoop onderdelen met e-keur te krijgen? Of is het vooral het probleem dat mensen (te)* luide uitlaatpijpen willen hebben, in plaats van de iets stillere pijpen mét e-keur?

Wat betekent het e-keur eigenlijk? Wat is er de echte meerwaarde van? Als e-keur namelijk betekent dat het aan bepaalde eisen voldoet, vind ik dat prima. Zo is er toch een soort van kwaliteitscontrole.
Als e-keur betekent dat een fabrikant een bepaalde club heeft gesponsord, en daardoor dat e-keur mag voeren...

Denk bijvoorbeeld aan de veiligheidsnormen voor helmen. Helmen die niet aan die normen voldoen mogen niet worden verkocht. En dat is ook goed! Dat die normen inmiddels achterhaald zijn, is een hele andere discussie...

* "Te" is in dit geval harder dan goedgekeurd. Hoeveel dit moet zijn is subjectief en doe ik geen uitspraak over.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ken. schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:46:
Gisteren met mijn motor naar de garage geweest voor de check-up. Alles is eigenlijk gewoon goed d:)b
Voorbandje over een tijdje vervangen, maar that's it gelukkig!
Het rare gevoel bij het insturen van bochten was omdat de bandenspanning voor 1.7 :X was icm de stuurdemper die te stug stond ingesteld. Ga zo nog maar even een stukje rijden denk ik :Y)
Ik was gisteren ook ff langs de locale garage met mijn Suzuki Bandit 2008, blijkt mijn voorband "vierkant" te zijn geworden (ik vond m al wat onzeker aanvoelen de laatste tijd). Qua profiel is de band nog prima, maar er werd wel aangeraden om hem te vervangen. De achterband zit er qua profiel ook aan te komen, dus het kwam er op neer dat me werd aangeraden om 2 nieuwe banden eronder te laten zetten.
Er zitten nu Bridgeston Battlax Sport Touring (ofzoiets) banden onder, nieuwe banden zouden Michelin Pilot 3 banden worden. Iemand ervaring met deze banden?

Ik heb deze motor een klein jaar terug gekocht, valt me eigenlijk best tegen dat er nu na 5000km alweer zoveel geld tegenaan moet (beurtje + 2 banden = ongeveer 750 euro).. :'(

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
Baldertt schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:09:
[...]
Ik heb deze motor een klein jaar terug gekocht, valt me eigenlijk best tegen dat er nu na 5000km alweer zoveel geld tegenaan moet (beurtje + 2 banden = ongeveer 750 euro).. :'(
Pff..dat is toch een belachelijke hoeveelheid geld voor een beurtje en twee bandjes..

Ben blij dat ik veel zelf (kan) en doe. :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
[...]

Ik was gisteren ook ff langs de locale garage met mijn Suzuki Bandit 2008, blijkt mijn voorband "vierkant" te zijn geworden (ik vond m al wat onzeker aanvoelen de laatste tijd).
Een vierkante voorband :? vierkante achterbanden weet ik alles van, maar een voorband die vierkant is? En idd doe onderhoud aan je motor gewoon lekker zelf, bespaart veel geld uit 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 15-07-2012 20:44 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met welke bandenspanning ben je aan het rijden als je na 5000km een vierkante voorband hebt ?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

[...]

Wat voor type motorfiets was dat? Die je er voor dat geld bij hebt gekregen? :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Vierkante banden is echt niet fijn. Ik heb de mijne (voor en achter) onlangs vervangen, een wereld van verschil!
Zaten nog de originele fabriekbanden op, Pirelli Diablo, ik vond ze al vanaf het begin onzeker aanvoelen.
Na 9000 km was mijn achterband vierkant, gecupped, en rafelig... Waren echt klote banden. Heb nu Michelin Pilot Road 3, echt een aanrader!
Met de oude banden had ik gevoelsmatig slecht contact met de weg, hier viel ook als het ware de bocht in, en op nat wegdek was het nog veel erger.
Ik heb sinds mei 2011 mijn rijbewijs, dus ben zeker geen harde rijder, maar moet wel zeggen dat de achterband helemaal op en kapot gereden te hebben na 9000 km mij wel apart lijkt? In elk geval ben blij dat ik van die banden af ben.

[ Voor 34% gewijzigd door eX0duS op 15-07-2012 21:19 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:53:
[...]
in Duitsland gebeurd het volgens mij? dat echt overal een e keur op moet staan of je hebt een probleem
Niet helemaal. Het product moet een certificaat hebben waarin staat dat het geschikt is voor jouw motor (ABE). Dat is dus nog erger dan alleen een E tekentje. Maar ook daar is het een beetje hit and miss met de controle. Ik sprak een paar Duitsers vorige week en eentje was nét bij de TüV geweest. Zijn extra remlicht op de topkoffer vonden ze niet goed, maar de extra lampjes (soort verstralers) vonden we weer niet erg. Ze hebben lijsten waarop staat hoe die motoren origineel zijn uitgeleverd oid. En van accesoires moet je dus zo'n papiertje laten zien. Nu hebben ze EG-ABE, waarbij ze aan een bepaald E-nummertje kunnen zien dat ie toegelaten is. Sommige hebben alleen een ABE, en daarvan moeten ze een document kunnen laten zien.

De ene had dus stuurverhogers waarvan de fabrikant nog bezig was met de certificering. Maar de keuring zei er niets van... :?

Maar die Duitsers zijn er panisch van. Sommigen durven niet eens een ventieldopje te kopen zonder ABE.

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
PilatuS schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:48:
Met welke bandenspanning ben je aan het rijden als je na 5000km een vierkante voorband hebt ?
Hij is niet vierkant zoals een te zachte band dat wordt, maar er zit een soort van bobbel in.

Niemand ervaring met Michelin Pilot 3 banden (of Bridgestone Battlax Super Touring)?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje standaard gedrag van Brugstenen, die dingen gaan (allemaal) aan 't "cuppen" op een gegeven moment. De BT014 en 016 waren daar écht meesters in ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tankiej schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Ik poogde iets toe te voegen. Imo de oneerlijke deling tussen regels op auto's en motoren. Ik heb niet het idee dat het aandeel motorrijders op de weg wezenlijk stijgt maar de regel druk uit de EU wel.

And it goes BRAAAAAPP!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40

jjwa

CZ3 tentmuis

Denko schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:34:
Ik ben best een doorrijder hoor op de motor (dit jaar pas 15K gereden helaas) maar dit weer gaat echt nergens over, alleen maar regen, echt bizar.

Maar als leuk speeltje voor mezelf omdat het zo kutweer is;

[afbeelding]

Tevens ligt er nog een kriega R35 voor maar 119 euro bij motoport wateringen, toptas
Mooi spul! Ziet erg functioneel uit, en toch niet lelijk (veel backpack stuff is dat imo wel).

Heb je met je R25 al door een goeie plensbui gereden? Ik keek net een een video over die tas waarin ze zeiden dat de R25 wel water resistant is, maar niet water proof. (Een hoger model wel, R35 geloof ik.) Ben benieuwd of je dat al hebt kunnen testen.

Verwijderd

jurma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:24:
Crosspost:

Heb afgelopen week maar eens vrij genomen en een spoedcursus gedaan van 4 dagen, maar het resultaat is:

Een categorie er bij op mijn rijbewijs.
B had ik al 9 jaar, maar heb nu ook A er bij :D
[afbeelding]

Dinsdag ook proefrit maken bij de dealer voor de motor die ik heb gezien...
Congratulations en weer een motorrijder erbij in Tilburg :) *O* :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heeft iemand toevallig ervaring met het rijden op een supersport mij zijtassen, met duo? Mijn vriendin wil altijd veel te veel zooi meenemen... :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Baldertt schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Hij is niet vierkant zoals een te zachte band dat wordt, maar er zit een soort van bobbel in.

Niemand ervaring met Michelin Pilot 3 banden (of Bridgestone Battlax Super Touring)?
Pilot 3 road komt uit testen puur als regenband er goed uit, als je meer op droog wegdek rijdt zijn er betere alternatieven!
En de meeste mensen rijden meer op droog wegdek ;)

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53
charrel schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:26:
[...]

Pilot 3 komt uit testen puur als regenband er goed uit, als je meer op droog wegdek rijdt zijn er betere alternatieven!
Ik heb twee sets MPR2 versleten, en rijd nu MPR3. Het zijn beide prima banden, maar MPR3 biedt idd iets meer grip in natte omstandigheden.

Entropy isn't what it used to be

• DECOY88
(overleden)
charrel schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:26:
[...]

Pilot 3 komt uit testen puur als regenband er goed uit, als je meer op droog wegdek rijdt zijn er betere alternatieven!
dat is de road of de sport?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als jullie het over banden hebben, aub de volledige naam gebruiken :) Michelin Pilot en Bridgestone Battlax zegt ongeveer evenveel als "een groene Kawasaki", hun halve productlijn heeft Pilot dan wel Battlax :P

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:05:
Als jullie het over banden hebben, aub de volledige naam gebruiken :) Michelin Pilot en Bridgestone Battlax zegt ongeveer evenveel als "een groene Kawasaki", hun halve productlijn heeft Pilot dan wel Battlax :P
90% van de bridgestone banden heten bt** dus keuze genoeg. en daar zitte redelijke tussen en slechte. Michelin is minder erg maar dan heb je nog genoeg keuze :Y

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
der_joachim schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:38:
[...]

Ik heb twee sets MPR2 versleten, en rijd nu MPR3. Het zijn beide prima banden, maar MPR3 biedt idd iets meer grip in natte omstandigheden.
Bijna iedereen rijdt op Pilot Roads geloof ik. Ik schrok me de takken toen de lokale motorboer de prijs van het setje rubber noemde: € 400 voor twee bandjes PR3.
Ik heb hem vriendelijk bedankt en voor de helft van de prijs een setje Diablo strada's laten monteren. Het mooie van verse banden is dat je altijd een wereld van verschil merkt in vergelijking met je oude banden. De oude dragon supercorsa's waren min of meer vierkant gereden door de vorige eigenaar, waardoor hij erg zoekerig werd in de bochten.

Mogelijk heb ik nog te weinig ervaring, maar ik ben prima tevreden met mijn diablo strada's.

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Bijna iedereen rijdt op Pilot Roads geloof ik. Ik schrok me de takken toen de lokale motorboer de prijs van het setje rubber noemde: € 400 voor twee bandjes PR3.
Ik heb hem vriendelijk bedankt en voor de helft van de prijs een setje Diablo strada's laten monteren. Het mooie van verse banden is dat je altijd een wereld van verschil merkt in vergelijking met je oude banden. De oude dragon supercorsa's waren min of meer vierkant gereden door de vorige eigenaar, waardoor hij erg zoekerig werd in de bochten.

Mogelijk heb ik nog te weinig ervaring, maar ik ben prima tevreden met mijn diablo strada's.
pr3
kom op €240 als je ze uit Duitsland haalt. 120/70-17 150/70-17

banden is goed verdienen :Y

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:04:
Heeft iemand toevallig ervaring met het rijden op een supersport mij zijtassen, met duo? Mijn vriendin wil altijd veel te veel zooi meenemen... :P
Niet echt een supersport, maar ik heb wel eens zijtassen op de VFR gehad. Daarbij was het vooral uitkijken dat de tassen de uitlaat niet raken. Ik heb trouwens deze tassen. Het handige is dat ze met ritsen nog groter te maken zijn, maar dan gaan ze ook meer hangen.
Een vriend van me heeft dezelfde tassen uitgeprobeerd op zijn Firestorm, en die zijn er bij >160km/h afgevallen. Als je ze vol gaat laden is de aanbevolen maximum snelheid van 120/130 km/h (weet niet meer precies) dus niet helemaal onzin.
Ik heb nu een kofferset en dat is imo een stuk makkelijker als je vaker wat gaat vervoeren, maar het ziet er niet zo supersport uit en vrouwlief klaagt dat ze zich niet meer goed kan vasthouden als de zijkoffers er aan zitten omdat de originele handgrepen er af moesten. Gelukkig heeft ze nu haar eigen motor :)

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 16-07-2012 09:16 ]

• DECOY88
(overleden)
gwystyl schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:15:
[...]

Niet echt een supersport, maar ik heb wel eens zijtassen op de VFR gehad. Daarbij was het vooral uitkijken dat de tassen de uitlaat niet raken. Ik heb trouwens deze tassen. Het handige is dat ze met ritsen nog groter te maken zijn, maar dan gaan ze ook meer hangen.
Een vriend van me heeft dezelfde tassen uitgeprobeerd op zijn Firestorm, en die zijn er bij >160km/h afgevallen. Als je ze vol gaat laden is de aanbevolen maximum snelheid van 120/130 km/h (weet niet meer precies) dus niet helemaal onzin.
Ik heb nu een kofferset en dat is imo een stuk makkelijker als je vaker wat gaat vervoeren, maar het ziet er niet zo supersport uit en vrouwlief klaagt dat ze zich niet meer goed kan vasthouden als de zijkoffers er aan zitten omdat de originele handgrepen er af moesten. Gelukkig heeft ze nu haar eigen motor :)
spanbandjes door de handvatten halen. dan kan je hem een beetje rechttrekken :Y maar verder zijn het mooie tasjes :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
newbreed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:08:
[...]

Banden nooit bij de merkdealer halen, die vragen de hoofdprijs...
gwystyl schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:15:
[...]

Leuk setje :) Mijn uitlaat zit redelijk laag, daar verwacht ik niet zo snel problemen mee. Zit er geen hitteschildje aan de onderkant? Dat het er bij hoge snelheid afvalt is wel wat jammer... Hand hij het wel goed gemonteerd? Handvatten achterop heb ik overigens niet, alleen een zadeltje en 2 bobbins onderop waar wat spul aan gehaakt kan worden :)

• newbreed
DECOY88 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:14:
[...]

pr3
kom op €240 als je ze uit Duitsland haalt. 120/70-17 150/70-17

banden is goed verdienen :Y
Ja, maar de brommerboer zat niet in Duitsland.
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Banden nooit bij de merkdealer halen, die vragen de hoofdprijs...
Het is ook geen merkdealer. Het is een lokale zelfstandige ondernemer die handelt in motoren. Onderhoud doet hij ook.
Hij hanteert de prijzen van de groothandel waar hij contacten heeft, waarop hij een standaard mark-up toepast. Dus als een set MPR3 bijna 400 euro kost, dan kan ik lullen als brugman, maar dan kost een set MPR3 gewoon 400 euro. Dus in mijn specifieke geval was MPR3 buitensporig duur in vergelijking met een andere set rubber. De Diablo Strada was via hem wel schappelijk geprijsd (ook als ik vergelijk met de internetaanbieders).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
newbreed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Het is ook geen merkdealer. Het is een lokale zelfstandige ondernemer die handelt in motoren. Onderhoud doet hij ook.
Hij hanteert de prijzen van de groothandel waar hij contacten heeft, waarop hij een standaard mark-up toepast. Dus als een set MPR3 bijna 400 euro kost, dan kan ik lullen als brugman, maar dan kost een set MPR3 gewoon 400 euro. Dus in mijn specifieke geval was MPR3 buitensporig duur in vergelijking met een andere set rubber. De Diablo Strada was via hem wel schappelijk geprijsd (ook als ik vergelijk met de internetaanbieders).
Bij mijn bandenboer kom ik voor 120/70 voor en 160/60 achter (gokje) uit op €129 + €155. Voor de Diablo Strada kom ik uit op €92 + €109. Scheelt aardig wat inderdaad, maar dan vergelijk je ook wel een nieuw model band met eentje van 6 jaar oud :) Zelfs voor de MPR3 heel ruim onder de €400 trouwens... De bandenboer is geen webshop in spanje ofzo, gewoon een zaak in Purmerend.

De Michelin Pilot Road 1 (directe concurrent van de Strada uit die tijd) is bij hem ook €91 + €114, vergelijkbare prijs als de Strada dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 16-07-2012 09:50 ]

• newbreed
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:49:
[...]

Bij mijn bandenboer kom ik voor 120/70 voor en 160/60 achter (gokje) uit op €129 + €155. Voor de Diablo Strada kom ik uit op €92 + €109. Scheelt aardig wat inderdaad, maar dan vergelijk je ook wel een nieuw model band met eentje van 6 jaar oud :) Zelfs voor de MPR3 heel ruim onder de €400 trouwens... De bandenboer is geen webshop in spanje ofzo, gewoon een zaak in Purmerend.
Ik geloof best dat de MP3 beter is. 2 Compount zorgt iig voor een langere levensduur. Maar daarnaast is het overgrote deel van de banden pure marketing en dat is waar je geld voornamelijk naartoe gaat. Het kleine stukje dat geen markteing-nonsense is betreft minieme verschillen in een band die enkel merkbaar zijn wanneer je op de grens gaat rijden. Aangezien ik me niet kd-end door het verkeer heen manoeuvreer, stel ik me gerust met het feit dat de grootste verschillen tussen de oren zitten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Banden blijven een leuk discussiepunt altijd :)

Het is zeker waar dat het veel uitmaakt wat je ermee doet, voor alleen rustig toeren voldoet het meeste wel. Zelf geef ik echter graag een paar tientjes meer uit voor iets van betere kwaliteit. Ik rij echer ook zowel regelmatig in de regen in druk verkeer (wel zo prettig als de boel dan niet blokkeert bij een noodstop voor een blik stuk blik), en wil de boel ook wel eens serieus opentrekken als het beter weer is. Bezuiningen doe ik wel op dingen die minder invloed hebben op de wegligging :)

• Tankiej
[...]

Ja, maar de brommerboer zat niet in Duitsland.

[...]

Ik kom op 300 euro voor een set MPR3 incl. monteren en montage bij de lokale zelfstandige ondernemer, eenmanszaakje :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Ik kom op 300 euro voor een set MPR3 incl. monteren en montage bij de lokale zelfstandige ondernemer, eenmanszaakje :)
Dat is een nette prijs, montage op complete motor of los achterwiel? Welke toko is dat?

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Morgen ochtend m'n AVB examen, ik ben er redelijk van overtuigd dat het gaat lukken. Hopelijk regent het niet te hard want dat is vervelend.

Ik laat het morgen hier weten :)

https://freight.associates

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Succes! Alles goedgegaan bij het lessen, of nog dingen die moeizaam zijn?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ben ook wel benieuwd naar een goed adresje voor banden.
Ik heb net al even gekeken op motorbandenmarkt.nl, maar daar staan de MPR3's niet tussen.
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:04:
Heb hier wel goede dingen over gelezen en het ziet er ook netjes uit:
http://www.bagster.com/en/bagagerie-moto.php

• Daffie
@Chakotay: Klinkt misschien wat vreemd, maar bij mij gaat het aan het begin van de motorles altijd supergoed, alles vloeiend. Maar naarmate de tijd verstrijkt ga ik steeds meer foutjes maken. Alsof mijn hoofd er wel bij is maar mijn lichaam niet! Beetje irritant. Maar ik heb woensdag nog een les gehad, en morgen voor het examen nog een warm-up les, gaat wel goed komen.

De meeste moeite heb ik met de langzame slalom en de vertragingsoefening. De rest gaat eigenlijk altijd perfect.
Maar goed als dat de enige twee zijn die ik dan eventueel niet zou halen dan ben ik alsnog geslaagd hé :)

• Tankiej
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:44:
[...]

Dat is een nette prijs, montage op complete motor of los achterwiel? Welke toko is dat?
Op complete motor voor zover ik weet :Y

Rinket Motorsport in Ten Post (ten oosten van stad Groningen) :+
http://www.rinketmotorsport.nl/index.php/prijslijst

Zit een garage 5km verderop die hanteert prijzen die voor elke band precies 2 euro minder zijn dan bij Rinket ( :') ), maar ik ga liever naar deze toe!

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 16-07-2012 11:26 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ken. schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:18:
Ben ook wel benieuwd naar een goed adresje voor banden.
Ik heb net al even gekeken op motorbandenmarkt.nl, maar daar staan de MPR3's niet tussen.
Ik kom zelf meestal bij AFS motorparts.
Heb hier wel goede dingen over gelezen en het ziet er ook netjes uit:
http://www.bagster.com/en/bagagerie-moto.php
Hm, bagster schijnt wel goed spul te maken inderdaad, eens kijken wat dat kost :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Ik kom zelf meestal bij AFS motorparts.

[...]

Hm, bagster schijnt wel goed spul te maken inderdaad, eens kijken wat dat kost :)
Ik zat net te kijken naar een seat van bagster...enig idee wat zoiets ongeveer kost ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Ik zat net te kijken naar een seat van bagster...enig idee wat zoiets ongeveer kost ?
Ik zit wat rond te kijken nu, hier zie ik de seat voor €350.

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Ik zit wat rond te kijken nu, hier zie ik de seat voor €350.
Oef...das aardig aan de prijs...
Zal via Bagster zelf nog wel wat goedkoper zijn maar toch...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Goedkoop is het niet inderdaad... Maar altijd nog minder dan Corbin :P

• PilatuS
  • Niet online
Ik koop mijn banden online en laat dan vervolgens iemand langskomen voor montage. Voor mensen in omgeving Arnhem een aanrader. http://www.oostbanden.nl/ De banden bestel je dan online voor weinig en laat je dan aan huis monteren voor een net bedrag.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:46:
Ik koop mijn banden online en laat dan vervolgens iemand langskomen voor montage. Voor mensen in omgeving Arnhem een aanrader. http://www.oostbanden.nl/ De banden bestel je dan online voor weinig en laat je dan aan huis monteren voor een net bedrag.
Grappig, heeft hij dan montage- en balanceerapparatuur in de bus? Wel handig, wat betaal je daar voor?

• Widow
Dat is ook mijn bandenlevarancier, eerlijke mensen met een eerlijke prijs :Y plus goede service als er wat mis blijkt te zijn later :)

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:50:
[...]

Grappig, heeft hij dan montage- en balanceerapparatuur in de bus? Wel handig, wat betaal je daar voor?
Hij heeft alles in de bus zitten wat nodig is. Volgens mij was ik vorige keer iets van 65 euro kwijt. Dit was voor het monteren van 2 banden inclusief alles, dus voorrijkosten, demontage en montage van de wielen, balanceren, enz, enz. Het enige wat ik in principe hoef te doen is mijn motor op de stoep zetten, de rest wordt gedaan.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mike2k schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Oef...das aardig aan de prijs...
Zal via Bagster zelf nog wel wat goedkoper zijn maar toch...
Je kan evt www.rayz.nl proberen. Is een kerel in Dordrecht die het zelf doet, en hoe!

And it goes BRAAAAAPP!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Phydomir

Dennis

PilatuS schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:19:
[...]

Hij heeft alles in de bus zitten wat nodig is. Volgens mij was ik vorige keer iets van 65 euro kwijt. Dit was voor het monteren van 2 banden inclusief alles, dus voorrijkosten, demontage en montage van de wielen, balanceren, enz, enz. Het enige wat ik in principe hoef te doen is mijn motor op de stoep zetten, de rest wordt gedaan.
Daar kan je zelf haast niet voor gaan lopen sleutelen. Bookmarked. Thnx!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Mike2k

Mike2k

ROFLASTC schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:35:
[...]

Je kan evt www.rayz.nl proberen. Is een kerel in Dordrecht die het zelf doet, en hoe!
Die foto's zien er inderdaad erg goed uit...binnenkort (lees: als salaris er weer is ;) ) maar eens een belletje geven...

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hey mensen, ik lees al een tijdje mee maar nog niks gevraagd omdat ik nog geen rijbewijs heb. Vorige week heb ik bij Top Les (Enschede) een try the bike-les gedaan en ik ben verkocht! Mijn instructeur schatte dat ik ongeveer 4u moest lessen voor AVB en ~10u voor AVD :-)

Nu mijn vraag:
heeft iemand ervaring met spoed-cursus motorrijbewijs in het oosten of noorden van het land? (denk 5-10 dagen). Ik heb namelijk in september best veel vrije tijd, en in oktober begin ik full-time met werken dus dan ineens wel geld maar geen tijd meer (oh ja, Top Les doet helaas geen snelcursusen lijkt het).

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb zelf bij Brunen gelest, die hebben hun eigen terrein in Hengelo tegenover Frans op den Bult.

Zij doen ook spoedcursussen.
Misschien dat je ook bij hun ff op de website kan kijken.

@hieronder Feli *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Phreak op 16-07-2012 15:40 ]

Blyatifull

• Steephh
  • Laatst online: 14-01 03:46
AVD vanmorgen gehaald! Jeuj :D

_@/'

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Woo, feli *O*

• Mike2k

Mike2k

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40

jjwa

CZ3 tentmuis

Wietman!!! schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:09:
Hey mensen, ik lees al een tijdje mee maar nog niks gevraagd omdat ik nog geen rijbewijs heb. Vorige week heb ik bij Top Les (Enschede) een try the bike-les gedaan en ik ben verkocht! Mijn instructeur schatte dat ik ongeveer 4u moest lessen voor AVB en ~10u voor AVD :-)

Nu mijn vraag:
heeft iemand ervaring met spoed-cursus motorrijbewijs in het oosten of noorden van het land? (denk 5-10 dagen). Ik heb namelijk in september best veel vrije tijd, en in oktober begin ik full-time met werken dus dan ineens wel geld maar geen tijd meer (oh ja, Top Les doet helaas geen snelcursusen lijkt het).
Ik heb vandaag ook een Try The Bike gedaan bij Top Les :).
Ik heb zelf voor Top Les gekozen omdat die erg veel goeie opmerkingen kreeg online, terwijl ik over Brunen dingen als "wat een fabriek" las. Maar als je niet erg hoge eisen stelt en je daar wel een spoedcursus kan doen kan dat natuurlijk alsnog.

Ik heb na de proefles niet meteen vervolgafspraken gemaakt, even in rust alle overwegingen maken, maar ik denk wel dat ik er mee door ga :). (Ik kreeg trouwens hogere inschattingen qua benodigde lessen ^^.)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
gefeliciteerd.

• newbreed
Gefeliciteerd.
Balen van het weer, want je kan nu beter op een watersooter gaan zitten.

• Mike2k

Mike2k

newbreed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Gefeliciteerd.
Hoezo?

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/434236942/Rain_cover_for_motor_bike_bicycle_rain.jpg
Nergens last van ;)

• newbreed
Oh snap, je hebt gelijk.
Toch wel MPR3's d'r onder heh.

• Steephh
  • Laatst online: 14-01 03:46
Thx allemaal.. :P
newbreed schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Gefeliciteerd.
Vanmorgen was het nog prachtweer.. Daarna helaas niet meer.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 16-07-2012 18:30 ]

_@/'

• Widow
Steephh schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:30:
Vanmorgen was het nog prachtweer.. Daarna helaas niet meer.. :P
Haha, helaas wel ja :/ ik stond vanochtend op het punt mn crosspakje aan te doen en offroad naar mn werk te gaan, omdat de zon zo heerlijk scheen. Maar toen keek ik op buienradar :(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dus in mijn specifieke geval was MPR3 buitensporig duur in vergelijking met een andere set rubber. De Diablo Strada was via hem wel schappelijk geprijsd (ook als ik vergelijk met de internetaanbieders).
Volgende keer eens een (motor)bandenboer proberen. Voor een gewone dealer zijn banden minder belangrijk en hij haalt nooit de aantallen die een specialist haalt. Dus krijgt hij niet diezelfde korting. Op internet bestellen en elders laten monteren is alleen goedkoper als je iemand vindt die het voor max €15 per band wil doen, anders is het verschil zo klein, dat ik net zo goed naar 'mijn' bandenboer (Sabra) kan gaan.

En volgens mij gaan die Pirelli's niet zo lang mee als die MPR's. De 3 is idd een stuk duurder, maar de 2 is volgens mij nog wel leverbaar.

Overigens (algemene noot): in tests komt steeds de MPR2/3 als beste regenband uit de bus. Da's heel mooi en het zijn vast geweldige banden (ik heb nu de 2 eronder liggen). Maar dat wil niet zeggen dat de doorsnee rijder gaat merken dat de MPR duidelijk beter is dan de Road Attack2 bijvoorbeeld. Er zijn natuurlijk best banden die niet fijn zijn in de regen (of op het droog), maar die Michelin is niet heilig. Ze gaan wel erg lang mee, dus dat is nooit verkeerd.

Ik vraag me overigens af of de MPR3 niet gevoeliger is voor cupping door die extra 'snee' in de band. Zo krijg je weer een extra vlak dat kan bewegen en schuin kan gaan slijten door het remmen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Op internet bestellen en elders laten monteren is alleen goedkoper als je iemand vindt die het voor max €15 per band wil doen, anders is het verschil zo klein, dat ik net zo goed naar 'mijn' bandenboer (Sabra) kan gaan.
[...]
Daarover gesproken:
Mijn band onlangs: €95 nogwat via internet, montage €25,50 maakt €120,50+nogwat.

Voor dat geld had ik hem bij een ander kleine bandenboer (avonduren vanuit de schuur) nog niet eens alleen de band...

En dan kan ik voortaan trouwens ook nog mijn band bij hem laten bezorgen, scheelt me weer een fietstochtje + keertje boodschappen doen met een motorband bij me :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet maar net in de gelegenheid zijn om je banden ergens goedkoop te laten monteren. In Houten kan het geloof ik voor €15/band maar dan moet ik die banden los bestellen en ermee naar Houten rijden. Voor 2 tientjes meer doet meneer Sabra het en dan is het minder moeite. Alles in 1x. Gemak dient de mens.
Als het echt iets van €50 gaat schelen is het een ander verhaal. Aan de andere kant moeten we - binnen acceptabele grenzen - ons ook realiseren dat het prijsshoppen uiteindelijk ten koste gaat van de service. Iemand helemaal uitkleden is ook geen optie, want dan krijg je straks een schuur met een Pool die je band er achterstevoren op doet. Alleen maar omdat wij niet willen betalen wat ervoor staat. Het mag van mij best wat kosten, maar ook weer niet teveel ;)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Widow schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:02:
[...]

Haha, helaas wel ja :/ ik stond vanochtend op het punt mn crosspakje aan te doen en offroad naar mn werk te gaan, omdat de zon zo heerlijk scheen. Maar toen keek ik op buienradar :(
Dat laatste had ik vanochtend ook beter kunnen doen :X
Ach ja.. past wel weer bij mijn nieuwe fiets. Elke keer als ik daar op rijd regent het.
Gelukkig heb ik goede gear. Zag vanmiddag gewoon iemand door de Coentunnel rijden in een korte broek door de regen overigens 8)7

Denk dat ik meer haast moet maken met het vervangen van mijn voorband dan ik in eerste instantie dacht. Mijn voorkant zette in een scherpe, langzame bocht een fijn stapje opzij. Is niet zo goed voor het vertrouwen als je je fiets nog niet zo goed kent.

En natuurlijk van gefeliciteerd Steephh.

[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 16-07-2012 22:35 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ken. schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:33:
[...]

Dat laatste had ik vanochtend ook beter kunnen doen :X
Ach ja.. past wel weer bij mijn nieuwe fiets. Elke keer als ik daar op rijd regent het.
Gelukkig heb ik goede gear. Zag vanmiddag gewoon iemand door de Coentunnel rijden in een korte broek door de regen overigens 8)7
Ik heb vanavond op de A1 ook vriendelijk gezwaaid naar een dude met een te korte outdoor-broek en hele mooie bergschoenen die inmiddels van bovenaf compleet volgelopen waren :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

mphilipp schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:40:
Je moet maar net in de gelegenheid zijn om je banden ergens goedkoop te laten monteren. In Houten kan het geloof ik voor €15/band maar dan moet ik die banden los bestellen en ermee naar Houten rijden. Voor 2 tientjes meer doet meneer Sabra het en dan is het minder moeite. Alles in 1x. Gemak dient de mens.
Als het echt iets van €50 gaat schelen is het een ander verhaal. Aan de andere kant moeten we - binnen acceptabele grenzen - ons ook realiseren dat het prijsshoppen uiteindelijk ten koste gaat van de service. Iemand helemaal uitkleden is ook geen optie, want dan krijg je straks een schuur met een Pool die je band er achterstevoren op doet. Alleen maar omdat wij niet willen betalen wat ervoor staat. Het mag van mij best wat kosten, maar ook weer niet teveel ;)
Je kunt ook overdrijven hoor ;). Inderdaad, het beste is iemand in de buurt zoeken die voor niet te veel geld een bandje kan omleggen. Autogarage's kunnen dat over het algemeen ook, de meeste banden-apparaten kunnen zowel auto als motorbanden vast klemmen.

Zelf heb ik het geluk dat ik in mijn kennissenkring 2 adressen heb waar ik bandjes kan wisselen en het me niks kost. Als wederzijdse dienst help ik ze af en toe met hun pc oid. Ben er blij om, dit jaar al een stuk of 5 banden gewisseld :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Je kan het ook zelf doen natuurlijk :)

Wat bandenijzers en een simpel balanceersetje en wat vrije tijd

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:02:
[...]
Je kunt ook overdrijven hoor ;)
Da's niet overdrijven, maar realiteit. Je ziet overal waar het om de prijzen gaat de service en kwaliteit afnemen. Fact of life. Of ga jij geld staan weggeven dan? Is de kwaliteit van de producten bij de AH vooruit gegaan sinds de supermarktoorlog? Nee, met sprongen achteruit. Prijzen omlaag: meer rommel in de schappen.
En zo kan het ook met die banden gaan. Als iedereen ze via internet bij een groothandel gaat halen, krijg je daar uiteraard de laagste prijs. Daar kan geen hond tegenop. En als je dan niet meer dan €10 over hebt voor het omleggen, incl.demonteren van je wiel enzo (niet iedereen is zo handig), vraag je om een aap die het voor je gaat doen. Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar als je niet wilt betalen is het wel waar je om vraagt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:05:
Je kan het ook zelf doen natuurlijk :)

Wat bandenijzers en een simpel balanceersetje en wat vrije tijd
No way dat ik daaraan ga beginnen. Ik heb niet eens een werkplaats. Alleen een afdakje op de stoep...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Je hebt er die het "on-the-road" doen :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tYa9EEG3rOM&feature=related]

[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 16-07-2012 23:58 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

mphilipp schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:22:
[...]

Da's niet overdrijven, maar realiteit. Je ziet overal waar het om de prijzen gaat de service en kwaliteit afnemen. Fact of life. Of ga jij geld staan weggeven dan? Is de kwaliteit van de producten bij de AH vooruit gegaan sinds de supermarktoorlog? Nee, met sprongen achteruit. Prijzen omlaag: meer rommel in de schappen.
En zo kan het ook met die banden gaan. Als iedereen ze via internet bij een groothandel gaat halen, krijg je daar uiteraard de laagste prijs. Daar kan geen hond tegenop. En als je dan niet meer dan €10 over hebt voor het omleggen, incl.demonteren van je wiel enzo (niet iedereen is zo handig), vraag je om een aap die het voor je gaat doen. Met alle gevolgen van dien.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar als je niet wilt betalen is het wel waar je om vraagt.
Tja, dat is gelukkig een keuze die je zelf mag maken. Je mag er ook voor kiezen om naar dat duurdere adres te gaan, wat volgens mij absoluut geen garantie is dat het dan meteen goed is.

Overigens maak je nog een andere fout. €10 voor een bandje wisselen is een gangbare prijs, maar exclusief demonteren en monteren. Dergelijke prijzen worden volgens mij ook op het circuit gevraagd bij de bandenboer. Degene die mijn banden wisselt krijgt van mij:
- Een voor en/of achterwiel zonder tandwielhouder / bussen
- Een nieuwe band
- Een as voor het uitbalanceren
- Oude band gaat mee terug

Logisch dat er meer wordt gerekend wanneer een monteur de wielen uit je motor moet trekken, maar wanneer je €400 moet afrekenen voor 2 bandjes wisselen dan steekt iemand erg veel geld in zn zakken aangezien de bandjes gemiddeld rond de €200 kosten. En om nou te zeggen dat het veel werk is? In een half uur moet dat makkelijk haalbaar zijn.

Wat betreft de supermarktoorlog, wat is er volgens jou achteruit gegaan? Kwaliteit van een bepaald product / merk veranderd echt niet.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• dion_b
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, beetje offtopic, maar pak eens een kipfilet van bij de AH (of C1000 of...) en vergelijk dat met een kipfilet van echt kip (bijv scharrelslager, of bij bekenden die kippen houden en slachten). Verschil in kwaliteit merk je direct en kun je in dit geval meten aan hoeveelheid vocht die eruit komt.

Oslik blyat! Oslik!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Vanacht de moto voor de deur gaan zetten van de garage, hopelijk morgen ( als hij er nog staat :) ) op onderhoud! Ik hou mijn hart vast. Hij wou vandaag al niet starten, eindelijk toch gestart gekregen. Ik ben echt benieuwd naar het resultaat morgen...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Tylen
  • Laatst online: 13:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon tijdens een circuit dag op het circuit laten doen ;)

Kost 10 euro per band. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:09:
Gewoon tijdens een circuit dag op het circuit laten doen ;)

Kost 10 euro per band. :P
Ik vraag me af hoe ze kijken als je opeens met een Harley aan komt knorren met een band om je nek :P

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:51:
Je hebt er die het "on-the-road" doen :)

[video]
decoupeerzaag en schop _/-\o_

maar als je 180 euro kan pakken door zelf een middagje te stoeien ben je gek als je het niet doet. met me gs was het verschil tussen zelf bandjes omleggen of laten doen 160 tegen 225 euro. dat was nog net het keerpunt maar de 2e set zat er met 30 min omheen. ik verdien geen 65 euro €130 in het uur in het dagelijks leven :X

dus de volgende keer bestel ik een balanceer bok voor €50 en wat loodjes dan pak ik evengoed nog 120 euro 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 17-07-2012 08:31 ]

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:10:
[...]

Ik vraag me af hoe ze kijken als je opeens met een Harley aan komt knorren met een band om je nek :P
Zo moet je het ook niet doen ;) Je moet op het circuit altijd met de velg (incl ouwe band) en nieuwe band komen. Hun gaan niet sleutelen om de velg uit de motor te halen ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:31:
[...]

Zo moet je het ook niet doen ;) Je moet op het circuit altijd met de velg (incl ouwe band) en nieuwe band komen. Hun gaan niet sleutelen om de velg uit de motor te halen ;)
Snap ik, anders zou het wel meer dan €10 zijn. Maar de reacties lijken me alsnog leuk :P

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
Gefeliciteerd aan de nieuwe motorrijders :)

Vandaag motor weggebracht voor een beurt. Mocht een leenmotor uitzoeken, heb maar een XJ6 Diversion F gekozen. Kon ook een supersport, of een ktm adventure, maar zag ik niet zo zitten :P De XJ6 is in ieder geval een grote teleurstelling. Rijdt prima hoor, maar 0,0 beleving vergeleken met mijn Hornet. Al dat plastic helpt overigens wel vrij goed tegen de rijwind. Maar dat blokt heeft echt 30pk extra nodig, en mag best wat meer herrie maken. Ik dacht dat mijn Hornet tam klonk...

Volgende keer toch maar die RC8 meenemen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-07-2012 09:54 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, je mocht iets uitkiezen? Grappig... Ik had de KTM gekozen denk ik :)

• newbreed
Ik betaal voor bandjes monteren € 20 per band.
Voor twee bandjes doet hij daar in totaal ongeveer 45 minuten over, als ik de motor bij hem neerzet.

Dat is dus € 40 omzet in drie kwartier.
Maar, hij heeft ook een investering gedaan in een balanceerset, en een aparaat dat de band van de velg trekt.
Daarnaast is hij niet 8 uur per dag bezig met alleen maar banden van velgen trekken. Hij heeft nog allerlei andere activiteiten die niet direct inkomsten genereren. Van bandjes monteren zal hij echt niet rijk worden. Al met al, lijkt het me geen verkeerde prijs.
Wanneer iemand ergens voor moet betalen is het opeens allemaal veel te duur en zelf krijgen ze natuurlijk veel te weinig salaris. Daarnaast, als ik het zelf zou doen, dan ben ik zeker weten meer dan 2 uur bezig en in twee uur verdien ik meer dan het kost om 2 bandjes te laten vervangen. Dus daarmee is de kous voor mij af, want zelf kan ik het niet goedkoper.

• newbreed
Marc Rademaker schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:53:
Gefeliciteerd aan de nieuwe motorrijders :)

Vandaag motor weggebracht voor een beurt. Mocht een leenmotor uitzoeken, heb maar een XJ6 Diversion F gekozen. Kon ook een supersport, of een ktm adventure, maar zag ik niet zo zitten :P De XJ6 is in ieder geval een grote teleurstelling. Rijdt prima hoor, maar 0,0 beleving vergeleken met mijn Hornet. Al dat plastic helpt overigens wel vrij goed tegen de rijwind. Maar dat blokt heeft echt 30pk extra nodig, en mag best wat meer herrie maken. Ik dacht dat mijn Hornet tam klonk...

:?

• Tankiej
Chakotay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:
Ik ook denk ik :o

'Mijn' garage heeft niet eens een leenmotor, ik moet iemand regelen die met de auto achter me aan rijdt om mij weer mee te nemen ;(

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:
Dat is niet misschien ;)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
Tankiej schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Ik ook denk ik :o

'Mijn' garage heeft niet eens een leenmotor, ik moet iemand regelen die met de auto achter me aan rijdt om mij weer mee te nemen ;(
Ja ik de volgende keer ook, of de RC8 dus, maar ik heb nog niet op veel verschillende motoren gereden en om nou op een beest als de adventure te stappen. En met de supersport vertrouw ik mezelf niet :p

En was blij dat ze een leenmotor hebben hoor, kost 25c per kilometer, inclusief benzine. Dus verlies ik amper op, aangezien mijn baas 19c per kilometer betaalt, en vind het wel leuk om eens op een andere motor te rijden.

@ newbreed??

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De kosten wisselen inderdaad, bij de Suzuki merkdealer kreeg ik voor €12 een nieuwe Bandit mee, bij de garage op de hoek gratis een oude VFR750 :)

• newbreed
Marc Rademaker schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Ja ik de volgende keer ook, of de RC8 dus, maar ik heb nog niet op veel verschillende motoren gereden en om nou op een beest als de adventure te stappen. En met de supersport vertrouw ik mezelf niet :p

En was blij dat ze een leenmotor hebben hoor, kost 25c per kilometer, inclusief benzine. Dus verlies ik amper op, aangezien mijn baas 19c per kilometer betaalt, en vind het wel leuk om eens op een andere motor te rijden.

@ newbreed??
Ik was verbaasd dat je andere verwachtingen van een Diversion had. Die is namelijk heel anders gepositioneerd dan een Honda Hornet.

• Daffie
Vanochtend mijn AVB gehaald.
Was nog best spannend, want ik had examen om 09.35, samen met twee anderen, een om 09.15 en een om 08.55.
We hadden om 07.45 afgesproken bij de rijschool zodat we nog een uur konden oefenen, maar die harrie had zich verslapen :P Uiteindelijk stapten we om 08.30 op de motor en hadden we nog 5-10 minuten om wat remoefeningen te herhalen.

Maargoed, de eerste die op moest had het gehaald, alleen lopen met de motor niet (vreemd genoeg).
De tweede had het nét gehaald, die had flink wat moeite met de langzame oefeningen.
En ik was als laatste en ik had alleen de vertragingsoefening niet gehaald...De eerste keer tikte ik 'm in neutraal i.p.v. terug naar twee, bah. En de tweede keer had ik volgens de examinator te weinig snelheid. Naar mijn beleving niet maar goed aangezien de rest allemaal goed was heb ik het gehaald :D

Aangezien ik mijn theorie certificaat nog niet heb heb ik zojuist even gekeken en in Berkel-Enschot hebben ze over 'n week nog plek. Dus meteen maar gereserveerd. Nu even een weekje blokken!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:53:
Ben ik mischien de enige die die machine verschikkelijk vind/vond
(niet te verwarren met de latere R spec)

die versnellings bak probeerde me echt te vermoorden bij iedere bocht.
Heb dat na de rit opgezocht en bleek een behoorlijke kwaal bij die machine
(de R spec variant heeft ook een waslijst wijzigingen gehad op de bak)

maar 1 ding is duidelijk, dat is absoluut geen beginners fiets.
dus als leen motor lijkt ie me niet bij uitstek geschikt

(en wat gruwlijk jammer van die bak, anders had ik nooit de Speed triple gekocht)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

RC8 Leenfiets :D

Waar zit die tent? Laat ik wel even een kleinigheidje doen :D

Weer eens wat anders dan een CB450S (met 1,2 bar in de voorband... wtf hans van wijk?) of een MuZ Mastiff

[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 17-07-2012 11:08 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mike2k

Mike2k

Gefeliciteerd...de AVD stelt nu niet zoveel meer voor...das gewoon lekker een stukje rijden...

Ik kreeg bij Goedhart (bodegraven) een CBF500 mee...niet spannend...opgevoerde citta...maar het rijd echt prima...

[ Voor 49% gewijzigd door Mike2k op 17-07-2012 11:17 ]

Pagina: 1 ... 378 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.