Ik zoek ook nog schoeisel voor op de motor. Ik heb tot nu toe altijd gereden met mijn Bata werkschoenen. Deze lijken erg op onderstaand plaatje
Ik heb vorige week bij het uitzoeken van mijn motorpak ook wat motorlaarzen aan gehad, maar dat was een vrij korte oefening. De Alpinestars kwam ik wel in, maar die knelden vooraan, en de Daytona's die ik aan gehad heb waren te groot (maar wel breed genoeg). De verkoper zei dat eigenlijk alleen Daytona laarzen heeft die breed genoeg zijn voor mijn voet. Alleen het prijskaartje staat me wat minder aan (>€ 350, wel Gore-Tex).
Weet iemand welk merk (evt met type) motorlaars erg breed is? Bij mijn huidige werkschoenen heb ik breedtemaat 12, en bij mijn 'gewone' schoenen heb ik schoenen van Meindl omdat deze erg breed zijn.
Waaraan moet een motorschoen/laars voldoen? Ik vond mijn werkschoenen wel praktisch omdat ze halfhoog zijn (over de enkel vallen) en harde neuzen hebben, maar veel meer kan ik niet bedenken. Klitteband/rits kan handig zijn omdat er dan geen veters kunnen blijven hangen, maar dat heb ik in de afgelopen 16 jaar maar één keer meegemaakt volgens mij (ong 80k km)
Hogere laarzen zetten de enkel nog wat meer op slot zodat je bij een aanrijding van opzij niet gelijk je enkel doormidden hebt, maar ik vraag me af hoe je dan moet schakelen? Veel mensen rijden er mee dus het zal wel mogelijk zijn, maar ik ben het in ieder geval niet gewend. Is het handig om toch voor laarzen te gaan of zijn halfhoge schoenen ook goed? Ik wil het liefst iets waar ik ook de hele dag op kan lopen. Sportlaarzen met stukken plastic/sliders aan de zijkant vallen dus in ieder geval af.
[
Voor 32% gewijzigd door
gwystyl op 13-07-2012 11:28
]