Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 377 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.011 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
DinX schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:21:
Zo. Net een Road ID (Interactive) besteld :)

Beetje luguber, maarja :p
Ik kwam laatst deze tegen.
http://www.vitalid.ca/product-category/motorcycle-id/
Er zijn genoeg importeurs in NL.
Maar die van jouw ziet er een stuk degelijker uit en kan je ook tijdens vakanties, als je niet aan het motorrijden bent, dragen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

D'oh... Heb ik net mn bloedgroep in de nek laten tattooëren...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is niet echt een handige plaats. Tijdens het reanimeren of beademen lig je meestal op je rug. Je had toch vast wel een betere plek kunnen verzinnen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Paul schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:23:
[...]
En daarna op de motor naar huis zeker? :F

Ik ga naar Lowlands, maandagochtend / richting de middag eens naar huis. Nou ga ik er absoluut niet heen voor het zuipen maar zondagmiddag wordt het toch wel tijd het wat rustiger aan te doen om de hoeveelheid bloed in mijn alcohol wat te normaliseren :P

Ik zou in ieder geval redelijk verbaasd zijn als er uit de uitvalswegen van het terrein _geen_ alcoholcontroles plaatsvinden, zowel bij de TT als bij muziekevenementen :)
Ik heb daar nog nooit hoeven blazen oid.
Maar goed, vanaf zondagmiddag wat rustiger door het bier slaan is ook hoe ik het aanpak om weer legaal naar huis te rijden.

iRacing Profiel

• FitTiv
  • Laatst online: 18:59
Maar dat vervolgens een jochie van net 15 al ruim een jaar op een slecht afgestelde crossmotor (het ding heeft meer dan 50cc volgens mij) in het donker zonder verlichting en zonder bescherming de straat op en af scheurt, nee, daar wordt dan weer niets van gezegd. Sterker nog, als ik zeg dat ik dat onverantwoord vind dan moet ik me nergens mee bemoeien. 8)7 Ik heb ook al eens uitgelegd dat het de sfeer in de straat niet ten goede zal komen als iemand eventuele autoschades bij ze komt verhalen omdat hun zoontje zich onverzekerd tegen een auto aan plakt. Maar, het gaat al ruim een jaar goed met onze motorrijder in de dop. (en zo wordt deze post weer vanzelf ontopic)

Soms betrap ik me er ook op dat ik stiekem hoop dat dat jochie zichzelf tegen een auto op parkeert. Bij voorkeur tegen mijn rechter deur van de auto; dan wordt dat deukje tenminste gerepareerd. :P
Gewoon snachts in je auto gaan zitten en op het juiste moment je deur opengooien. Geen verlichting = schuld? :9

[ Voor 80% gewijzigd door FitTiv op 13-07-2012 09:52 . Reden: quote vergeten :X ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb na afloop van Lowlands ook nog nooit een alcoholcontrole gehad :)

ontopic: Het wordt ook nodig weer eens tijd dat ik weer wat motor ga rijden. Is al weer veel te lang geleden. Maar heb er helaas een beetje weinig tijd voor.

Yamaha MT-09

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Alcohol controle na Lowlands?
Ha! Dat zou nog eens echt grappig zijn ook!

mbt buurt meningen over motoren; Mijn lieve buurtgemeenschap is zo onder de indruk van onze netheid (Voorzichtig in zn 1 of 2, practisch stationair door rollen, GPz + stock uitlaat = 0,0 lawaai) en "normale" uitstraling (Gewoon vriendelijk zijn helpt al heel veel?) dat het zo ver is dat ze zelfs hun auto's dusdanig parkeren dat er ruimte tussen is om de motoren de voortuin in te krijgen! (Parkeren bij ons is een hel, 1 kant van de straat mag niet geparkeerd worden, er zijn zo'n 5 echte parkeerplaatsen in de buurt dus waar je je auto neerzet is altijd voor iemand's huis)

mbt een nieuw onderwerp, parkeren;
Zondag naar Masters of Formule 3 in zandvoort - eensch een keer wat anders om te doen 'sweekends. Mits het weer het toelaat wil ik natuurlijk op de motor, anders moet ik met de auto de hoofdprijs betalen aan parkeergeld of mn fiets achter in de auto plempen en bij kenissen parkeren om zo verder te fietsen.
Bij mij in de buurt en in Amsterdam probeer ik er altijd op te letten dat ik netjes parkeer - geen auto parkeervak gebruiken als het focking druk is maar liever ergens uit de weg waar niemand er last van heeft, met als resultaat dat ik eigenlijk kan parkeren waar ik wil en tot nu toe geen bon heb mogen ontvangen.
Nu ga ik ervanuit dat hartje zandvoort op zondag natuurlijk VOL zal zijn, dan is met de motor overal kunnen parkeren waar ik wil natuurlijk briljant maar ik ben toch benieuwd;

Hoe zeer ik ook me best doe om netjes te parkeren zal er toch wel een moment komen (miss niet komend weekend maar verder in de toekomst) dat ik op de bon geslingerd wordt. Wat zijn jullie ervaringen met parkeren met de motor? Ooit onterecht of geheel terecht een boete gehad?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

FitTiv schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:51:
[...]

Gewoon snachts in je auto gaan zitten en op het juiste moment je deur opengooien. Geen verlichting = schuld? :9
Tja, met meer CC's in dat blokje dan zijn IQ zou dat kunnen werken ja. Alleen dan weer dat gezeik met rechtsbijstand en zo omdat ie niet verzekerd kan zijn.
En, niet te vergeten, mijn ouders moeten daar nog langer blijven wonen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

GenjiBlade schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:15:
Alcohol controle na Lowlands?
Ha! Dat zou nog eens echt grappig zijn ook!

mbt buurt meningen over motoren; Mijn lieve buurtgemeenschap is zo onder de indruk van onze netheid (Voorzichtig in zn 1 of 2, practisch stationair door rollen, GPz + stock uitlaat = 0,0 lawaai) en "normale" uitstraling (Gewoon vriendelijk zijn helpt al heel veel?) dat het zo ver is dat ze zelfs hun auto's dusdanig parkeren dat er ruimte tussen is om de motoren de voortuin in te krijgen! (Parkeren bij ons is een hel, 1 kant van de straat mag niet geparkeerd worden, er zijn zo'n 5 echte parkeerplaatsen in de buurt dus waar je je auto neerzet is altijd voor iemand's huis)

mbt een nieuw onderwerp, parkeren;
Zondag naar Masters of Formule 3 in zandvoort - eensch een keer wat anders om te doen 'sweekends. Mits het weer het toelaat wil ik natuurlijk op de motor, anders moet ik met de auto de hoofdprijs betalen aan parkeergeld of mn fiets achter in de auto plempen en bij kenissen parkeren om zo verder te fietsen.
Bij mij in de buurt en in Amsterdam probeer ik er altijd op te letten dat ik netjes parkeer - geen auto parkeervak gebruiken als het focking druk is maar liever ergens uit de weg waar niemand er last van heeft, met als resultaat dat ik eigenlijk kan parkeren waar ik wil en tot nu toe geen bon heb mogen ontvangen.
Nu ga ik ervanuit dat hartje zandvoort op zondag natuurlijk VOL zal zijn, dan is met de motor overal kunnen parkeren waar ik wil natuurlijk briljant maar ik ben toch benieuwd;

Hoe zeer ik ook me best doe om netjes te parkeren zal er toch wel een moment komen (miss niet komend weekend maar verder in de toekomst) dat ik op de bon geslingerd wordt. Wat zijn jullie ervaringen met parkeren met de motor? Ooit onterecht of geheel terecht een boete gehad?
Zandvoort moet je wel een beetje oppassen. Je mag hem namelijk niet op de stoep zetten. Dan wordt er wel op bekeurd.

No signature required.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:24:
Ach ja, motorrijders zijn automatisch tuig. Ik word ook wel eens boos aangekeken als ik met de motor door de straat rij. Of rol, want dat is een betere omschrijving.
Zo reed ik gisteren netjes 60 waar je 60 mag, de motor in de 3e versnelling dus geen hard geluid, staan er 2 mountainbikers druk te gebaren naar me.

Aangezien ik dacht dat er iets aan de hand was, ben ik gestopt om te vragen of ik kon helpen ofzo. Krijg ik als antwoord "Nee, maar je rijdt veel te hard. Je mag hier maar 60 en hier uit het zijpad komen vaak mountainbikers vanaf het bospad direct de weg op".
Mijn antwoord: "Als ik u was zou ik maar niet bij de politie gaan werken als snelheidscontroleur. Ik reed namelijk ook 60 ;) .
En daarbij, beetje de omgekeerde wereld niet dat u mij aanspreekt op mijn snelheid omdat uw collega mountainbikers het vertikken om even te kijken of er verkeer is voordat ze de weg opknallen"*.

Meneer had even geen antwoord.

* Voor de moraalridders: Ja, ik weet dat je ten alle tijden moet opletten en anticiperen. Ook als een ander wat doms doet.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02
Grrr, vanochtend weer een nat pak gehaald. Jas niet doorgelekt, broek dus wel. Denk eigenlijk dat ie gewoon lek is, en niet dat het erin stroomt. Word er nu wel moe van. Nog erger is mijn rechterlaars, en mijn linker een heel klein beetje. Dat zijn gewoon goede, goretex-laarzen. Dus die ga ik zonder meer 'ruilen', toevallig ben ik dit weekend toch in Nijmegen. Zullen we eens kijken hoe Termaat er mee omgaat.

• Serotonine
Marc Rademaker schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:31:
Grrr, vanochtend weer een nat pak gehaald. Jas niet doorgelekt, broek dus wel. Denk eigenlijk dat ie gewoon lek is, en niet dat het erin stroomt. Word er nu wel moe van. Nog erger is mijn rechterlaars, en mijn linker een heel klein beetje. Dat zijn gewoon goede, goretex-laarzen. Dus die ga ik zonder meer 'ruilen', toevallig ben ik dit weekend toch in Nijmegen. Zullen we eens kijken hoe Termaat er mee omgaat.
Ik had hetzelfde met mijn Buse toursport laarzen.
Vorige maand in een behoorlijke plensbui terechtgekomen en alle twee de laarzen lek.
Zelfs mijn Gore-Tex handschoenen waren toen nat aan de binnenkant.

Afgelopen woensdag weer beide laarzen lek. Het regende toen ook best wel.
Maar vanmorgen regende het "gewoon" en toch met natte voeten op het werk aangekomen.
Heb ze vorig jaar gekocht en Motozoom geeft 2 jaar garantie. Ik denk dat ze ze wel aannemen en dan opsturen. Zit ik wel een tijd zonder schoeisel.
Buse claimt dat ze waterdicht zijn, dus moeten ze dat naar mijn mening ook zijn. Maar ze kunne ook zeggen dat je voor 134,95 euro niet teveel mag verwachten.

Iemand nog tips voor betaalbare waterdichte motorschoenen / -laarzen?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 09:30

Phydomir

Dennis

Afbeeldingslocatie: http://www.wvanderniet.nl/shop/images/lieslaarzen.jpg

Maar of ze ook in goretex te krijgen zijn??

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Serotonine schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn Buse toursport laarzen.
Vorige maand in een behoorlijke plensbui terechtgekomen en alle twee de laarzen lek.
Zelfs mijn Gore-Tex handschoenen waren toen nat aan de binnenkant.

Afgelopen woensdag weer beide laarzen lek. Het regende toen ook best wel.
Maar vanmorgen regende het "gewoon" en toch met natte voeten op het werk aangekomen.
Heb ze vorig jaar gekocht en Motozoom geeft 2 jaar garantie. Ik denk dat ze ze wel aannemen en dan opsturen. Zit ik wel een tijd zonder schoeisel.
Buse claimt dat ze waterdicht zijn, dus moeten ze dat naar mijn mening ook zijn. Maar ze kunne ook zeggen dat je voor 134,95 euro niet teveel mag verwachten.

Ik heb een textielpak van Lookwell. Hier verwacht ik niet veel van en dat is terecht. De broek is zo ongelooflijk lek dat ik me afgelopen woensdag als een 85 jarige voelde; de hele dag met een nat kruis rondgelopen.
Gisteren maar een regenbroek eroverheen aangetrokken en dat werkte prima.

De laarsjes die ik heb van difi (beetje toermodel) hebben echter nog geen druppel doorgelaten (aerotex).

• Serotonine
tja...

Ik wilde eerst dit schrijven:
Iemand nog tips voor betaalbare waterdichte schoenen / laarzen?
Maar om reacties zoals hierboven te voorkomen had ik er maar motor voor gezet.
Maar die laarzen vallen nog mee. Had eigenlijk verwacht dat je met roze exemplaren aan kwam zetten.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:36:
Net nog wat met de helmetcamera (cheapo 808 ding aan de binnenkant geplakt) zitten klooien, ik vind dit wel een leuk shot:

[afbeelding]
Ik heb geen idee waar ik naar zit te kijken, als het de Sojoes capsule zou zijn die door de dampkring heenvliegt zou ik het ook geloven :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:40

tha_crazy

Mafketel

[...]

Kisten.
heb die van mij voor 99 euro gekocht, prima waterdicht :Y

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Serotonine schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:53:
tja...

Ik wilde eerst dit schrijven:

[...]

Maar om reacties zoals hierboven te voorkomen had ik er maar motor voor gezet.
Maar die laarzen vallen nog mee. Had eigenlijk verwacht dat je met roze exemplaren aan kwam zetten.
Deze voor onder mijn alledaagse textielpak:
Timberland met goretex (nog geen 100 euro) alleen dan zwart/donkerbruin, geen olive kleurtje
Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2369/I/275/66/lrgscale33511.jpg

Deze voor bij het leren pak:
Alpinestars roam; waterdicht (geen idee waarom, leren pak regent door als de tyfus) nog geen 100 euro ook)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/271474/images/alpinestars-roam-boot.jpg

allebei gebruik ik al 2+ jaar naar volle tevredenheid door weer en wind.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/246555_301123046644197_538588816_n.jpg

En wij zijn blij dat we ons knietje eens tege de grond aantikken :')

De Nederbelg !

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
tha_crazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:31:

Tevens rijd ik zelf momenteel op een Suzuki GSX600F uit 1998.
Sinds ongeveer 8 maanden mijn rijbewijs :)
De leukste motor ever voor dat geld ;)

UNOX: The worst operating system

• Korvaag
mphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:03:
[...]

Betere banden kopen dan...ik rij er gewoon mee weg. Eerst deed ik er ook zo spastisch mee, maar meer omdat 'iedereen' het zegt.

Zolang je niets extreems doet, is er niets aan de hand. En dat hangt natuurlijk van je definitie van extreem af... ;) Ik heb sowieso nooit het idee gehad dat ik mijn banden moest opwarmen.

[...]

Bedoel ik...Zolang je normaal doet is er niets aan de hand.
Dat vind ik hetzelfde als rijden met regen of rijden in de winter. Daar wordt ook zo extreem benauwd over gedaan. Ja, als je altijd compleet tegen de limiet aan rijdt en geen bocht kan nemen *zonder* knie aan de grond, dan is het niet te doen nee. Als je gewoon normaal rijdt, rij je zo ver van de limiet af dat je met een beetje regen echt niet zomaar ineens in de struiken ligt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zoek ook nog schoeisel voor op de motor. Ik heb tot nu toe altijd gereden met mijn Bata werkschoenen. Deze lijken erg op onderstaand plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.bataindustrials.nl/upload/Image/collections/thenatural/07_col.natural.huron.modoc.jpg

Ik heb vorige week bij het uitzoeken van mijn motorpak ook wat motorlaarzen aan gehad, maar dat was een vrij korte oefening. De Alpinestars kwam ik wel in, maar die knelden vooraan, en de Daytona's die ik aan gehad heb waren te groot (maar wel breed genoeg). De verkoper zei dat eigenlijk alleen Daytona laarzen heeft die breed genoeg zijn voor mijn voet. Alleen het prijskaartje staat me wat minder aan (>€ 350, wel Gore-Tex).
Weet iemand welk merk (evt met type) motorlaars erg breed is? Bij mijn huidige werkschoenen heb ik breedtemaat 12, en bij mijn 'gewone' schoenen heb ik schoenen van Meindl omdat deze erg breed zijn.

Waaraan moet een motorschoen/laars voldoen? Ik vond mijn werkschoenen wel praktisch omdat ze halfhoog zijn (over de enkel vallen) en harde neuzen hebben, maar veel meer kan ik niet bedenken. Klitteband/rits kan handig zijn omdat er dan geen veters kunnen blijven hangen, maar dat heb ik in de afgelopen 16 jaar maar één keer meegemaakt volgens mij (ong 80k km)
Hogere laarzen zetten de enkel nog wat meer op slot zodat je bij een aanrijding van opzij niet gelijk je enkel doormidden hebt, maar ik vraag me af hoe je dan moet schakelen? Veel mensen rijden er mee dus het zal wel mogelijk zijn, maar ik ben het in ieder geval niet gewend. Is het handig om toch voor laarzen te gaan of zijn halfhoge schoenen ook goed? Ik wil het liefst iets waar ik ook de hele dag op kan lopen. Sportlaarzen met stukken plastic/sliders aan de zijkant vallen dus in ieder geval af.

[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 13-07-2012 11:28 ]

• Serotonine
Ik denk dat ik maar eens de lokale Motoport binnen loop voor die Difi dingen.
Aerotex klinkt me beter in de oren dan Hipora.... What's in a name.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:40

tha_crazy

Mafketel

Korvaag schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:16:
[...]

vind hem zelf inderdaad heerlijk rijden.
Kostte 2300 euro, dus prijs viel wel mee :P

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
[...]

Dat moet haast wel ja, afgelopen zomer hadden we er 3 naast elkaar staan hier op het werk. Zelfde kleur, zelfde model, echt 3 identieke motoren naast elkaar :P

Persoonlijk vind ik alleen wel het een afgrijselijk ding om naar te kijken, die koplampen :X

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ducati monster 600. Zelfde bouwjaar. Wint het hoor ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Korvaag
UTwizard schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Dat moet haast wel ja, afgelopen zomer hadden we er 3 naast elkaar staan hier op het werk. Zelfde kleur, zelfde model, echt 3 identieke motoren naast elkaar :P

Persoonlijk vind ik alleen wel het een afgrijselijk ding om naar te kijken, die koplampen :X
Hmja.. hij is niet mooi.. maargoed. Voor mij is dat een dikke /care. Hij moet fijn rijden en niet duur zijn. Voor mij is het een hobby en geen woon-werk ding. Als ik een woon-werk ding zou kopen zou hij wat groter zijn, meer rechtop, kuip, etc. etc.

Ik rij ook echt als een bejaarde op mijn GSX. Ik zou het liefste een tourmotor hebben, maar dat is nog even te duur. Dan maar touren op een GSX :). Ook daarop kan je best rechtop zitten als je wilt... en je kan hem al rechtop zittend prima met je knieen een bocht induwen.

• Korvaag
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:40:
Dat is niet echt een handige plaats. Tijdens het reanimeren of beademen lig je meestal op je rug. Je had toch vast wel een betere plek kunnen verzinnen?
Niet relevant. Ambu heeft toch geen bloed bij zich :)
2 drukinfusen met NaCL heb je geen bloedgroep voor nodig ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

Serotonine schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:26:
[...]

Ik kwam laatst deze tegen.
http://www.vitalid.ca/product-category/motorcycle-id/
Er zijn genoeg importeurs in NL.
Maar die van jouw ziet er een stuk degelijker uit en kan je ook tijdens vakanties, als je niet aan het motorrijden bent, dragen.
Mja, is ook uitgebreider die van mij. Je kan online een volledig dossier samenstellen (contactpersonen, allergieën, medicatie, medische problemen op dit moment, in het verleden, verzekering, je dokters, adressen, paspoort info,...).

Op het bandje zelf heb ik gewoon m'n naam gezet, woonplpaats en bloedgroep. Daaronder staat dan een telefoonnummer waar eventuele hulpverleners naar kunnen bellen, of een website die ze kunnen openen. Op de achterkant staat dan een serienummer en pin waarmee ze kunnen inloggen en je volledige dossier bekijken.

Met deze weten ze dus niet alleen wie ze kunnen bellen, maar weten ze ook onmiddellijk all je medische info. Als je ergens in het buitenland opgeraapt wordt lijkt me dat handiger dan wanneer ze dat allemaal over de telefoon met het thuisfront moeten regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 13-07-2012 12:07 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:23:
Ik zoek ook nog schoeisel voor op de motor. Ik heb tot nu toe altijd gereden met mijn Bata werkschoenen. Deze lijken erg op onderstaand plaatje
[afbeelding]

Ik heb vorige week bij het uitzoeken van mijn motorpak ook wat motorlaarzen aan gehad, maar dat was een vrij korte oefening. De Alpinestars kwam ik wel in, maar die knelden vooraan, en de Daytona's die ik aan gehad heb waren te groot (maar wel breed genoeg). De verkoper zei dat eigenlijk alleen Daytona laarzen heeft die breed genoeg zijn voor mijn voet. Alleen het prijskaartje staat me wat minder aan (>€ 350, wel Gore-Tex).
Weet iemand welk merk (evt met type) motorlaars erg breed is? Bij mijn huidige werkschoenen heb ik breedtemaat 12, en bij mijn 'gewone' schoenen heb ik schoenen van Meindl omdat deze erg breed zijn.

Waaraan moet een motorschoen/laars voldoen? Ik vond mijn werkschoenen wel praktisch omdat ze halfhoog zijn (over de enkel vallen) en harde neuzen hebben, maar veel meer kan ik niet bedenken. Klitteband/rits kan handig zijn omdat er dan geen veters kunnen blijven hangen, maar dat heb ik in de afgelopen 16 jaar maar één keer meegemaakt volgens mij (ong 80k km)
Hogere laarzen zetten de enkel nog wat meer op slot zodat je bij een aanrijding van opzij niet gelijk je enkel doormidden hebt, maar ik vraag me af hoe je dan moet schakelen? Veel mensen rijden er mee dus het zal wel mogelijk zijn, maar ik ben het in ieder geval niet gewend. Is het handig om toch voor laarzen te gaan of zijn halfhoge schoenen ook goed? Ik wil het liefst iets waar ik ook de hele dag op kan lopen. Sportlaarzen met stukken plastic/sliders aan de zijkant vallen dus in ieder geval af.
Ik heb zelf een stel Difi Explore Aerotex laarzen en die bevallen heel erg goed, ik heb ze al 2 x keer in flinke regen aangehad en ik had daarna geen natte voeten. Verder loop ik er best lekker op, dus wat mij betreft een aanrader :)

http://www.motoport.nl/DIFI-LAARS-EXPLORE-AEROTEX

• Korvaag
DinX schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:58:
[...]

Mja, is ook uitgebreider die van mij. Je kan online een volledig dossier samenstellen (contactpersonen, allergieën, medicatie, medische problemen op dit moment, in het verleden, verzekering, je dokters, adressen, paspoort info,...).

Op het bandje zelf heb ik gewoon m'n naam gezet, woonplpaats en bloedgroep. Daaronder staat dan een telefoonnummer waar eventuele hulpverleners naar kunnen bellen, of een website die ze kunnen openen. Op de achterkant staat dan een serienummer en pin waarmee ze kunnen inloggen en je volledige dossier bekijken.

Met deze weten ze dus niet alleen wie ze kunnen bellen, maar weten ze ook onmiddellijk all je medische info. Als je ergens in het buitenland opgeraapt wordt lijkt me dat handiger dan wanneer ze dat allemaal over de telefoon met het thuisfront moeten regelen.
Je kan ook gewoon een medisch paspoort meenemen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bloedgroep vermelden is vrij zinloos, deze wordt terplekke ALTIJD bepaald als er bloed toegedient gaat worden en als dat niet mogeljk is (verkeersongeval bijv.) dan wordt er bloed van de bloedgroep "O" toegediend óf gewoon een volumevervanger (Water/Zout oplossing).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gelukkig was ik bloedserieus...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf een stel Difi Explore Aerotex laarzen en die bevallen heel erg goed, ik heb ze al 2 x keer in flinke regen aangehad en ik had daarna geen natte voeten. Verder loop ik er best lekker op, dus wat mij betreft een aanrader :)

http://www.motoport.nl/DIFI-LAARS-EXPLORE-AEROTEX
Die heb ik ook. Het zijn erg geschikte laarzen, kunnen zowel onder tourkleding als een leren pak. Alleen weet ik niet hoe geschikt ze zijn voor een brede voet. Mijn voeten zijn erg smal en ze zitten me goed. Maar de enige manier om er achter te komen is inderdaad een motoport filiaal binnenstappen, hulp eisen (want dat is soms nodig) :X en kijken wat goed zit.

• Serotonine

• dion_b
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gwystyl schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:23:
Ik zoek ook nog schoeisel voor op de motor. [...]

Hogere laarzen zetten de enkel nog wat meer op slot zodat je bij een aanrijding van opzij niet gelijk je enkel doormidden hebt, maar ik vraag me af hoe je dan moet schakelen?
Hoge laarzen zetten je enkel niet eens beter op slot, ze bieden vooral scheenbescherming. Ik heb iig hoge toerlaarzen die prima schakelen ondanks 100% leer te zijn.
Veel mensen rijden er mee dus het zal wel mogelijk zijn, maar ik ben het in ieder geval niet gewend. Is het handig om toch voor laarzen te gaan of zijn halfhoge schoenen ook goed? Ik wil het liefst iets waar ik ook de hele dag op kan lopen. Sportlaarzen met stukken plastic/sliders aan de zijkant vallen dus in ieder geval af.
Grootste voordeel van 'echte' motorlaarzen is naast beschermers ook de extra lap leer/stof bij de schakelpook.

Ik ben trouwens op zoek naar hetzelfde, voor een lange rit vind ik m'n hoge laarzen ideaal, maar ze zijn nogal zweterig op kantoor. Mijn ervaring met passen was slecht, huidige laarzen waren letterlijk enigen bij Motozoom die mij pasten met mijn verder vrij normale maat 44 voeten. Volgende keer ga ik een keer bij Louis kijken (4 augustus zit ik toch 's middags in de buurt van Dortmund - waar ze een Gigastore hebben), allicht dat ik daar meer vind...

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
Dat hele document slaat als een tang op een varken.
Ze pakken een grafiek waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen type voertuigen om aan te tonen dat er correlatie is tussen voertuigouderdom en ongevallen. Daarna pakken ze een grafiek om te laten zien dat het aantal sterfegevallen een relatief hoog aantal motorrijders is. Als je dom bent dan zou ik me kunnen voorstellen dat je dan concludeert dat iemand op een oude motorfiets dus een hogere kans heeft op een ongeval met dodelijke afloop.

Maar ik geloof niet dat ze in Brussel helemaal debiel zijn. (Over Den Haag heb ik soms mijn twijfels) En dat ze daar ook wel begrijpen dat de correlatie alleen aangetoond kan worden als, voertuigouderdom, technisch falen en voertuig specifiek vergeleken wordt.

Is dit een spreekbeurt van iemand op de basisschool geweest ofzo?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05
Net met motor terug van Engelse garage waarbij ze 1 voorvorkpoot weer even hadden versteld en extra goed vastgedraaid. Hopen dat ie nu blijft zitten.

Op de parkeerplaats van de campus zag ik ineens allemaal ruimte om me heen en dacht ik dat het maar eens goed was om wat AVB te oefenen met de K100RT. Ging in het begin altijd erg moeizaam met dat ding door het gewicht, kromme voorvork (inmiddels gefixed), oude band en onervarenheid, maar het viel me nu erg mee!
De vele kilometers (40k in 2.5 jaar) en vakantiereizen naar het buitenland hebben me toch een boel meer zekerheid gegeven. Met de noodstop kort een slippende voorband gehad en gemerkt dat dat ook niet het einde is zolang je maar rechtuit gaat. Fijn om te weten waar ongeveer de grens ligt en wat op kunnen frissen voor een AMRT :)

• DinX

DinX

Motormuis

Korvaag schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Je kan ook gewoon een medisch paspoort meenemen :)
Dat is leuk als je zelf nog kan spreken. Maar als ze iemand bewusteloos vinden meet weet ik veel wat voor verwondingen dan is het eerste wat de lui van de ambulance doen je kledij aan stukken knippen, je stabiliseren en de ambulance in. Bagage, kapotgeknipte kledij,... is werk voor de politie.
Dan is het handiger om iets vast te hebben zitten aan je lijf. Een armbandje controleren ze trouwens.
Dit volgens verschillende mensen op Advrider (en mensen "uit de sector" in m'n omgevinig).

Dan zou je dat medisch paspoort al rond je nek moeten hebben. Je moet het dan ook nog eens up-to-date houden. Dat is kribbelen/schrijven in zo'n boekje. Dan liever snel online.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 13-07-2012 14:48 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

newbreed schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:42:
[...]

Dat hele document slaat als een tang op een varken.
Ze pakken een grafiek waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen type voertuigen om aan te tonen dat er correlatie is tussen voertuigouderdom en ongevallen. Daarna pakken ze een grafiek om te laten zien dat het aantal sterfegevallen een relatief hoog aantal motorrijders is. Als je dom bent dan zou ik me kunnen voorstellen dat je dan concludeert dat iemand op een oude motorfiets dus een hogere kans heeft op een ongeval met dodelijke afloop.

Maar ik geloof niet dat ze in Brussel helemaal debiel zijn. (Over Den Haag heb ik soms mijn twijfels) En dat ze daar ook wel begrijpen dat de correlatie alleen aangetoond kan worden als, voertuigouderdom, technisch falen en voertuig specifiek vergeleken wordt.

Is dit een spreekbeurt van iemand op de basisschool geweest ofzo?
Politiek 101 - alles is lobbywerk.

Dit is een document waar de voertuigfabrikantenlobby grote hand in gehad heeft. Zij hebben er belang bij als je zo vaak mogelijk een nieuw voertuig koopt. In hun optiek zijn oude voertuigen in roulatie een gemiste verkoopgelegenheid.

Oslik blyat! Oslik!

• Paul
  • Laatst online: 22:48
dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:49:
In hun optiek zijn oude voertuigen in roulatie een gemiste verkoopgelegenheid.
Dan moeten ze zorgen dat mensen een nieuwe willen kopen :P Zodra een nieuwe net zo goedkoop wordt als een 2e-hands, dan hebben ze een kans; echter, 11k neertellen voor een nieuwe (Deauville) terwijl je daar ook een Volkswagen Up! of anderhalve Peugeot 107 voor hebt? Die laatste hebben echt wel meer metaal en plastic en en... Goed, je moet de ontwikkelingstijd ook terugverdienen, helemaal mee eens, maar toch vind ik het scheef :)

Tot die tijd zijn er meer dan voldoende 2e-hands motoren die gewoon goed zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 13-07-2012 15:11 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt het tegen iemand die een motor van 22 jaar oud met 184k op de teller rijdt, mij hoef je niet te overtuigen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 13-07-2012 15:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 21:22
[...]
Ik heb een aantal maanden geleden deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikebiz.com.au/product_images/q/448/astars12-boots-webgoretex__63932_zoom.jpg

Alpinestars Web.
129 euro, goretex, en tot nu toe meerdere malen door hoosbuien heen droog gebleven :) .

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn Probiker Cruiser II hebben me ook nog nooit in de steek gelaten in de regen - enige keer dat ik natte voeten had kwam dat langs de broekspijpen aan de binnenkant stromen :z

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:30:
Je hebt het tegen iemand die een motor van 22 jaar oud met 184k op de teller rijdt, mij hoef je niet te overtuigen ;)
Holy shit, jij had al lang dood moeten zijn!!! ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

newbreed schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:42:
[...]

Holy shit, jij had al lang dood moeten zijn!!! ;)
Man, ben als kind gewoon zonder zitje of gordel op de achterbank van een eend rondgereden of in de laadruimte van een Fiat busje. Ik had nooit de 18 moeten halen als ik de "veiligheids"lobby moet geloven, laat staan wat ik afgelopen 2 jaar op een motor heb uitgespookt.

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:46:
[...]

Man, ben als kind gewoon zonder zitje of gordel op de achterbank van een eend rondgereden of in de laadruimte van een Fiat busje. Ik had nooit de 18 moeten halen als ik de "veiligheids"lobby moet geloven, laat staan wat ik afgelopen 2 jaar op een motor heb uitgespookt.
Afbeeldingslocatie: http://www.datditkaninnederland.nl/wp-content/uploads/2011/01/DDKIN.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door newbreed op 13-07-2012 16:16 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:46:
[...]

Je vergeet de tabaksindustrie _O- , farmaceutische industrie, etc etc. Nederland magnietland :r

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 13-07-2012 17:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:49:
[...]
Politiek 101 - alles is lobbywerk.

Dit is een document waar de voertuigfabrikantenlobby grote hand in gehad heeft. Zij hebben er belang bij als je zo vaak mogelijk een nieuw voertuig koopt. In hun optiek zijn oude voertuigen in roulatie een gemiste verkoopgelegenheid.
Het is ook een beetje handje-klap met andere Europese landen. Duitslan en Engeland hebben al een tijdje een keuring (en waarschijnlijk zijn er nog een paar). Het doel van de voorstellen is om te komen tot een harmonisatie van de wetgeving over alle Europese landen. Op zich een lofelijk streven. Zo heb je tenminste dezelfde regels in alle landen.
Maar geen enkel land gaat zomaar op de rug liggen en toegeven aan de wetten van een ander. Het is quid pro quo, dus koehandel. Wij de APK, jullie fatsoenlijke kleding en/of een strengere regels voor het rijbewijs. Regels voor deugdelijke motorkleding komen hier niet zo hard aan, maar de APK weer wel. Hoewel het denk ik meer de mensen zijn met semi-officiële accesoires die bezwaar hebben.

Qua deugdelijkheid heb ik weinig te vrezen, alleen heb ik bv running light die natuurlijk niet toegestaan zijn. Maar dat is een relais uitwisselen (2min werk). Uitlaat is ok. Ik gok er maar even op dat er van die tenten komen waar de APK voor een prikkie gedaan kan worden.

Wanneer verwacht men eigenlijk dat dit ingevoerd kan worden?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Persoonlijk denk ik dat 't wel goed is dat er zo'n keuring komt op voorwaarde dat er op gelijke voet gekeurd wordt als dat er bij een APK-2 (auto's) gebeurd. Gewoon keuren op de technische staat en werking van essentiële onderdelen/inrichtingen en niet op de aanwezigheid van een CE keurmerkje of iets dergelijks op een knipperlichtje of einddemper. Zolang er aan de wettelijke eis voldaan wordt qua voertuigregelementregelgeving dan mág er geen noodzaak ontstaan/zijn voor afkeur.

Ik rijd zelf altijd recent "speelgoed" (méér is 't niet voor me) maar er zit genoeg ouder spul op dagelijkse basis op de weg waarbij je de technische staat van 't voertuig toch met redelijke marge in twijfel kunt trekken (en anders lees maar eens wat topics op MF door in 't subforum "Tech" of "Alg", de "fratsen" die je dáár ooit tegenkomt.... En dan tevens te bedenken dat dat nog maar een klein gedeelte van motorrijdend Nederland is).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ze gaan controleren op geluid van uitlaten worden er heel veel mensen heel goed in het snel demonteren en monteren van uitlaten.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

4x2

lộn xộn quá

Doen ze bij de auto ook niet, zolang de eisen van hetzelfde kaliber als voor de auto's zijn haal je de ergste gevaarlijke troep dr wel uit.
Het enige lastige punt, nl de emissie eisen (als die al bekend zijn van oude motoren) krijg je de meeste gevalletjes ook wel doorheen gefrot met wat kunst en vliegwerk.

En de 4-5 tientjes die me zoiets per motor zou kosten (bij de auto kost het zoiets, ben je langer bezig en is er meer specialistische apparatuur nodig) is ook niet zo boeiend op de hoeveelheid brandstof die je dr doorheen stookt (imho)
Als je alles bij elkaar op gaat tellen is nogal een bedrag ja, maar ik was niet van plan om de apk kosten voor iedere motor in nederland te betalen :+

leeg

• PilatuS
  • Niet online
Als het puur gaat om de technische staat en veiligheid heb ik er niet echt iets op tegen. Alleen jammer dat het mij dan weer geld en tijd moet kosten. Ik zorg er zelf wel voor dat mijn motor veilig is. Ik moet er niet aan denken met 120 op de snelweg te rijden en niet zeker te weten dat dat ding in orde is. Dat sommige mensen het voor elkaar krijgen met 1 bar in de banden rond te rijden en meer van zulk soort dingen snap ik niets van.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-01 10:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wimmel_1 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:56:
Mooi zo, gefeliciteerd alvast :Y Wat voor een type R6 hebben we 't hier eigenlijk over én..... laat de foto('s) maar komen :P
Zo.. ze staat veilig en wel in mijn garage (althans, op mijn plek in de gezamenlijke garage.)
Morgenmiddag langs mijn vaste garage voor een aankoopkeuring. Ik hoop dat het alleen bij een nieuw kettingsetje blijft. Een snelle foto:
https://www.dropbox.com/s...2012-07-12%2021.45.36.jpg

- R6 2003
- Carbon Bos GP-demper die ik morgen waarschijnlijk ga vervangen door een Bos Short Round (heerlijk geluid!)
- Mono-seat
- Hyperpro stuurdemper (ga ik er denk ik af halen)
- Witte wheelstriping (ga ik er denk ik af halen)

Wishlist is eigenlijk alleen nog een zwart kuipruitje en korte hendels.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie kleur Ken ;)

Hopelijk blijft deze langer heel!

• PilatuS
  • Niet online
Ken. schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:09:
[...]

Zo.. ze staat veilig en wel in mijn garage
Mooie fiets hoor !

Maar waarom de stuurdemper eraf halen ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooie en érg degelijke fiets (ook motorisch), Lijkt me sterk dat ze bij een keuring iets gaan vinden waardoor het een "No-No" wordt tenzij 't een slecht opgelapte schadefiets is óf een volledig afgeragged circuitbeest ;)

Aangaande die stuurdemper: Laat 'm een tijdje zitten (goed afgesteld) en ga vervolgens eens een tijdje rijden zónder dat ding.... Verkopen zou ik nog even laten, in ieder geval ;)

Rimstriping... tsja, persoonlijk vind ik 't wel mooi op die fiets (er zijn modellen geleverd waarop 't standaard gespoten was, dus kan wel eens lastig verwijderen worden).

Korte (Titax) hendels: DOEN!!

Donker ruitje..... Tsja, wederom een kwestie van smaak.

Ik hád ooit eens een 2004 RJ09 model, overigens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-07-2012 22:58 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
M3rcury schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Zandvoort moet je wel een beetje oppassen. Je mag hem namelijk niet op de stoep zetten. Dan wordt er wel op bekeurd.
hele kustlijn sowieso in N-H word streng gecontroleerd. vandaag gekeken wie er als aso word bestempeld ik of de overtreder _O- moet je maar geen mooie trap neerzetten zonder borden >:)

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, route quasi helemaal klaar :)
Bij aankomst/vertrek in Bourg-Saint-Maurice gewoon nog even de Col du Petit Saint Bernard op en af doen :)

http://goo.gl/maps/KOiE

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:31:
Mooie en érg degelijke fiets (ook motorisch), Lijkt me sterk dat ze bij een keuring iets gaan vinden waardoor het een "No-No" wordt tenzij 't een slecht opgelapte schadefiets is óf een volledig afgeragged circuitbeest ;)

Aangaande die stuurdemper: Laat 'm een tijdje zitten (goed afgesteld) en ga vervolgens eens een tijdje rijden zónder dat ding.... Verkopen zou ik nog even laten, in ieder geval ;)

Rimstriping... tsja, persoonlijk vind ik 't wel mooi op die fiets (er zijn modellen geleverd waarop 't standaard gespoten was, dus kan wel eens lastig verwijderen worden).

De gespoten rimstriping was toch alleen op de zwarte? En dan rode rimstriping? Dit ziet er veel te dik uit voor de gespoten yamaha wheelstriping.

Korte hendels ben ik op tegen. Ik vind het heel vervelend :+ Liever lange hendels :P

No signature required.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
Is het nu zeker dat de APK er komt?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:19:
[...]

De gespoten rimstriping was toch alleen op de zwarte? En dan rode rimstriping? Dit ziet er veel te dik uit voor de gespoten yamaha wheelstriping.

Korte hendels ben ik op tegen. Ik vind het heel vervelend :+ Liever lange hendels :P
De R46 (RJ09 '05 Rossi) had 't ook, alleen dan in 't geel ;) Maar dit ziet er inderdaad gewoon uit als "plakkers" die (helaas) te breed zijn.

Hendels; Ik blijf bij kort zweren, maar je hebt gelijk.... kwestie van smaak/gevoel :Y

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:44:
[...]

De R46 (RJ09 '05 Rossi) had 't ook, alleen dan in 't geel ;) Maar dit ziet er inderdaad gewoon uit als "plakkers" die (helaas) te breed zijn.

Hendels; Ik blijf bij kort zweren, maar je hebt gelijk.... kwestie van smaak/gevoel :Y
Okee, die ook inderdaad, maar dat is nog wel een "speciale" (en in mijn ogen ziet het er niet uit) uitvoering.

Ik heb een tijdje met korte hendels gereden, en de remkant vind ik prima, maar de koppeling kan ik gewoon niet bedienen met 2 of 3 vingers. Ik vind het met mijn volledige hand gewoon veel beter gaan :) Korte hendels vind ik over het algemeen wel mooier.

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Okee, die ook inderdaad, maar dat is nog wel een "speciale" (en in mijn ogen ziet het er niet uit) uitvoering.

Ik heb een tijdje met korte hendels gereden, en de remkant vind ik prima, maar de koppeling kan ik gewoon niet bedienen met 2 of 3 vingers. Ik vind het met mijn volledige hand gewoon veel beter gaan :) Korte hendels vind ik over het algemeen wel mooier.
Ik heb ooit een setje "pazzo's" gehad en daar kon ik ook niet (goed) mee overweg, Titax daarintegen... _/-\o_

Maar: Misschien dat er hier iemand een keer een rustig tourtje gaat organiseren... Kun je een keer op een R6 rijden met korte hendels ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:00:
Het enige lastige punt, nl de emissie eisen (als die al bekend zijn van oude motoren) krijg je de meeste gevalletjes ook wel doorheen gefrot met wat kunst en vliegwerk.
Emissie bij oudere motoren zal wel een oogje voor worden dicht geknepen. Net zoals bij de oldtimer auto's.
En de 4-5 tientjes die me zoiets per motor zou kosten (bij de auto kost het zoiets, ben je langer bezig en is er meer specialistische apparatuur nodig) is ook niet zo boeiend op de hoeveelheid brandstof die je dr doorheen stookt (imho)
Als je alles bij elkaar op gaat tellen is nogal een bedrag ja, maar ik was niet van plan om de apk kosten voor iedere motor in nederland te betalen :+
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het voor de motor duurder wordt dan de auto. Auto's zijn er sowieso meer, dus door het volume kan de prijs omlaag. Daarbij kun je een auto op de brug zetten, even onder de kap loeren en klaar. Maar bij mijn brommer moet er eerst een zooi tupperware af. Kost zo al een half uur keer 2 per APK. Anders weet ik ook niet wat ze willen bekijken.

En wat die E merkjes betreft: dat is niet alleen maar om je te pesten. Ik zie er zat rondrijden met veel te kleine knippers/spiegels of van die getinte dingen. Dat vermindert je zichtbaarheid aanzienlijk, en dus mag het niet. Daar kan ik niet echt tegen zijn. Leuk voor de show, maar je moet wel zichtbaar zijn.

Punt is een beetje dat ik eigenlijk helemaal niet bij de dealer wil komen. Die moet lekker met zijn dure poten van mijn brommer afblijven. Ik heb een 'mannetje' die de beurten prima uitvoert en dan moet ik nu ineens naar een dealer die natuurlijk van alles constateert en/of deals probeert te maken om de APK 'gratis' te doen bij een beurt. Dan weet ik wel wat ik ineens kan gaan aftikken voor een beurt.
Dus hoewel ik in principe niet tegen de APK ben, vrees ik wel het ergste voor de gevolgen. En als ik gedwongen ga worden om mijn oude motor tegen die woekertarieven bij een dealer te brengen, kap ik ermee. Jammer, dan verliest de overheid veel meer...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:51:
[...]

Emissie bij oudere motoren zal wel een oogje voor worden dicht geknepen. Net zoals bij de oldtimer auto's.

[...]

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het voor de motor duurder wordt dan de auto. Auto's zijn er sowieso meer, dus door het volume kan de prijs omlaag. Daarbij kun je een auto op de brug zetten, even onder de kap loeren en klaar. Maar bij mijn brommer moet er eerst een zooi tupperware af. Kost zo al een half uur keer 2 per APK. Anders weet ik ook niet wat ze willen bekijken.

En wat die E merkjes betreft: dat is niet alleen maar om je te pesten. Ik zie er zat rondrijden met veel te kleine knippers/spiegels of van die getinte dingen. Dat vermindert je zichtbaarheid aanzienlijk, en dus mag het niet. Daar kan ik niet echt tegen zijn. Leuk voor de show, maar je moet wel zichtbaar zijn.

Punt is een beetje dat ik eigenlijk helemaal niet bij de dealer wil komen. Die moet lekker met zijn dure poten van mijn brommer afblijven. Ik heb een 'mannetje' die de beurten prima uitvoert en dan moet ik nu ineens naar een dealer die natuurlijk van alles constateert en/of deals probeert te maken om de APK 'gratis' te doen bij een beurt. Dan weet ik wel wat ik ineens kan gaan aftikken voor een beurt.
Dus hoewel ik in principe niet tegen de APK ben, vrees ik wel het ergste voor de gevolgen. En als ik gedwongen ga worden om mijn oude motor tegen die woekertarieven bij een dealer te brengen, kap ik ermee. Jammer, dan verliest de overheid veel meer...
vanaf morgen hopelijk xxl knippers :9~ heb ze nu aan me koplamp hangen. maar wil die dichter naar me voorpoten brengen. dus de originele knippers eraf en ledstrips op me handkappen :9~

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:51:
[...]

[...]

Daar hoor ik je nu al een tijdje over maar.... Kén je de wettelijke voertuigeissen voor die dingen überhaubt wel?

"dus mag 't niet".... is een No-Go als antwoord.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 02:14:
[...]
Daar hoor ik je nu al een tijdje over maar.... Kén je de wettelijke voertuigeissen voor die dingen überhaubt wel?

"dus mag 't niet".... is een No-Go als antwoord.
Nee, ik ken ze niet. Ik neem dat zomaar aan omdat ze nauwelijks zichtbaar zijn. Net als die joker die ik afgelopen week zag met zijn piepkleine achterlicht met geïntegreerde led knippers. Je kon niet eens zien of ie links of rechts knipperde. Het hele ding was misschien 10cm breed. En die hele kleine bar-end spiegels...kweenie hoor...misschien een verkeerde indruk van, maar ik geloof nooit dat je daar alles goed in ziet.

Het is dus een gevoel. Maar het zou me verbazen als die spullen legaal zijn. Want dan accepteer ik geen gezeik over mijn running lights... ;)

En je hoort me er vaker over omdat ik me kapot erger aan die zeikerds van motorrijders die maar janken over die moorddadige 'koekblikkers' (weer zo'n hunnie-zunnie term waar ik een hekel aan heb) terwijl ze niet in de gaten hebben hoe fout ze zichzelf gedragen. Daar mag dan weer niets over gezegd worden. Reden waarom ik steeds minder op MF kom. Allemaal hetzelfde daar. Motorrijders zijn heilig enzo...erg jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 14-07-2012 02:26 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goed zo... ;) Ik (iedereen) kan je een E-keur achterlicht leveren voor bijv. een R1/R6 mét geïntergreerde knipperlichten waarvan ik 100% zeker weet dat je een APK niet overleeft vanwege de afstand tussen de lampen/raw's

Ik (iedereen) kan je ook LED's leveren die de standaard landingslichten vervangen zónder E-Keur (mét ook, overigens) die wél aan alle wettelijke voertuigeisen voldoen.

Wat die spiegels betreft: Stap eens een keer op een "naked" en bekijk vooral jezelf in de standaard aanwezige spiegels. Die kleine "bar-end" spiegels zullen een verademing voor je zijn... én ze zijn wettelijk toegestaan omdat er géén formaat vermeld is bij de voertuigeisen, alleen de aanwezigheid ván.

edit:

En die laatste alinea van je kan ik 't alleen maar mee eens zijn, overigens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 14-07-2012 02:54 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 02:24:
[...]

Nee, ik ken ze niet. Ik neem dat zomaar aan omdat ze nauwelijks zichtbaar zijn. Net als die joker die ik afgelopen week zag met zijn piepkleine achterlicht met geïntegreerde led knippers. Je kon niet eens zien of ie links of rechts knipperde. Het hele ding was misschien 10cm breed. En die hele kleine bar-end spiegels...kweenie hoor...misschien een verkeerde indruk van, maar ik geloof nooit dat je daar alles goed in ziet.
Niet alle aftermarket knipperlichten zijn slecht zichtbaar. Over het algemeen vallen de LED knipperlichten zelfs meer op dan de orginele gloeilampen. E-keur zegt trouwens vrij weinig over of het toegestaan is of niet. Bij een uitlaat hoort een certificaat te zitten, maar die knipperlichten (en achterlichten met RAW) wordt gewoon zo'n ding vanaf de fabriek ingemept zonder dat het aan bepaalde eisen voldoet. Al die dingen komen toch uit china.
Het is dus een gevoel. Maar het zou me verbazen als die spullen legaal zijn. Want dan accepteer ik geen gezeik over mijn running lights... ;)
Running lights, mits op de juiste manier, valt vaak juist beter op. Maar dat is met de meeste dingen zo :)
En je hoort me er vaker over omdat ik me kapot erger aan die zeikerds van motorrijders die maar janken over die moorddadige 'koekblikkers' (weer zo'n hunnie-zunnie term waar ik een hekel aan heb) terwijl ze niet in de gaten hebben hoe fout ze zichzelf gedragen. Daar mag dan weer niets over gezegd worden. Reden waarom ik steeds minder op MF kom. Allemaal hetzelfde daar. Motorrijders zijn heilig enzo...erg jammer.
^^

No signature required.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jelte schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:11:
Mooie kleur Ken ;)

Hopelijk blijft deze langer heel!
Thanks. Ja, ik ga mijn best doen. Hoop dat ik nu beter ben geworden in het ontwijken van lesauto's ;)

Dit was overigens mijn vorige R6.
Voor het ongeluk: https://www.dropbox.com/s...2012-01-21%2012.31.24.jpg
Na het ongeluk: https://www.dropbox.com/s...2012-02-11%2013.23.39.jpg
PilatuS schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:31:
[...]
Mooie fiets hoor !

Maar waarom de stuurdemper eraf halen ?
Het lijkt alsof het nu wat "dof" instuurt. Kan komen omdat ik weer een tijdje op mijn CB-1 heb gereden, maar ik denk dat ik eerst nog even een paar ritten met en zonder doe om te kijken of het niet gewoon tussen mijn oren zit.
wimmel_1 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:31:

Duidelijk verhaal. Mag zo heerlijk door de regen naar de keuring. Heb er ook een onderhoudsboekje bij met alle beurten er netjes in vermeldt. De laatste beurt is echter alweer een tijdje geleden.

Dempertje ga ik inderdaad nog mee spelen. Misschien staat 'ie nu gewoon niet goed afgesteld. De rest komt nog wel. Eerst maar eens een goede rit maken op een droge dag. Die heb ik namelijk nog niet meegemaakt tijdens mijn weinige dagen op een R6 :P *zie foto bovenaan deze post. Hoe lang heb je de jouwe gehad?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Tsja dat geweldige weer op dit moment ;( ik heb maar 1500km op mn KTM gezet dit jaar 8)7

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nat wegdek uiteraard weer als ik een nieuwe band ga halen :)

Maar hij zit er op \o/ Heb het ding als hoepel om gehad op weg naar de garage :o Volgende keer laat ik hem gewoon bij hem bezorgen.

Maar zeker wel dat zo'n band (zeker op nat wegdek) spastisch glad is, even aanvoelen *hap* zij het ABS.

In spannender nieuws, bij diezelfde garage hadden ze onlangs een Brutale 675 op de rollerbank gehad. "Typisch Italiaans, niet af" luidde het oordeel.

Ik gooi m'n euro's dus nog mooi maar in het spaarvarken voor de Street Triple ;)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat voor band heb je er nu onder laten leggen dan?

Never mind, lezen is ook een kunst: MPP2CT.

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-07-2012 12:01 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:23:
[...]
Niet alle aftermarket knipperlichten zijn slecht zichtbaar.
Ik geloof niet dat ik dat beweerd heb.
Over het algemeen vallen de LED knipperlichten zelfs meer op dan de orginele gloeilampen. E-keur zegt trouwens vrij weinig over of het toegestaan is of niet. Bij een uitlaat hoort een certificaat te zitten, maar die knipperlichten (en achterlichten met RAW) wordt gewoon zo'n ding vanaf de fabriek ingemept zonder dat het aan bepaalde eisen voldoet. Al die dingen komen toch uit china.
Het probleem met LED lampen is dat ze maar uit 1 richting goed zichtbaar zijn. Ze werken daaromheen door een cluster van LED's op een soort peertje te plakken zodat ie uit alle richtingen zichtbaar is. En allerlei slimme lensjes in het glaasje wil ook wel helpen. Je moet dan wel een product hebben waarover nagedacht is. De goedkoopste LED troep (er zijn 1000den te koop inmiddels) zal niet altijd even goed zijn. Maar goed, dat geldt voor alles.
Running lights, mits op de juiste manier, valt vaak juist beter op. Maar dat is met de meeste dingen zo :)
Klopt. En vooral op de motor is het imho helemaal niet verkeerd om wat beter zichtbaar te zijn in het donker. Maar ik meen dat het officiëel in Nederland nog steeds niet mag. Kijk ook dat gedoe jaren geleden met het derde remlicht in de auto. Absoluut beter voor de veiligheid maar de overheid loopt 250jaar achter en het duurt heel lang voor ze er een ei over hebben gelegd. Het is erg jammer dat ze nooit actief bezig zijn met dat soort zaken en altijd achteraf reageren. En dan natuurlijk eerst verbieden en 10 jaar later passen ze een keer de regeltjes aan, na talloze koffiekransjes commissievergaderingen...

Ik vraag me af of ANWB/KNMV hier wel voldoende aan trekken. Die drinken volgens mij ook liever een bakkie met hun Haagse vriendjes dan dat ze duidelijk stelling nemen.

Ik hoor trouwens voor het eerst dat zo'n E merkje niet zegt over de legaliteit. Ik dacht juist dat dat een soort goedkeuring was. Niet dat ik me er ooit in verdiept heb, maar als je een HD uit de US importeert, moeten er E lampekapjes op, anders is het niet goed. Daaruit zou je kunnen concluderen dat die E keur betekent dat het in orde is.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je er wat aan wilt kunnen doen moet je ergens in dit straatje in een café zijn http://goo.gl/maps/oEOy Daar slaan de lobbyisten hun slag naar verluid...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kweenie...invloed uitoefenen op lobbyïsten kost vast veel geld.

Het is zo jammer dat grootschalige protesten in Europees verband steeds lijken vast te lopen op eigen belang en onderlinge machtsstrijd. Ik ken me namelijk niet voorstellen dat een gigantisch protest in Brussel met motorrijders uit alle EU landen geen indruk maakt. De politici zien dan heel veel kiezers en gaan dan ineens dwarsliggen om naam te maken. Het doel heiligt de middelen...

Punt is natuurlijk dat 'de motorrijders' helemaal niets van die regels willen weten. En dat kan natuurlijk ook niet. Er zou een gedegen alternatief plan moeten komen waar ze wat mee kunnen. Ijskoud 'NEE' roepen helpt niet, want dan moeten ze alles intrekken en dat doen ze gewoon niet. Punt.

Maar ja, 'onze' organisaties doen ook vrij weinig. De ANWB, KNMV en zelfs de MAG hoor je nooit. Ze preken alleen voor eigen parochie en achteraf als alles al besloten is. Zo oefen je geen invloed uit. Ze moeten ervoor zorgen dat ze een serieuze gesprekspartner van de minister van Verkeer worden. Maar ja...eigenbelang en machtsstrijd voorkomen dit soort dingen. Zo gaat het met alles zogenaamde belangenorganisaties. Kijk maar naar het gekloot bij de vakbonden. Gaat het daar om de werknemer? Welnee, het gaat om de macht van de baas. Da's alles. En zo zal dat wel blijven denk ik. Macht is gewoon te verleidelijk om op te geven.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik kan voor erg weinig geld een CBR 929RR kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CBR929%20%204.jpg

30.000km op de teller, van 2001, 2500€

*twijfel

De Nederbelg !

• PilatuS
  • Niet online
Jellabie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:02:
Ik kan voor erg weinig geld een CBR 929RR kopen:

[afbeelding]

30.000km op de teller, van 2001, 2500€

*twijfel
Duur is ie in ieder geval niet.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: https://www.martijnsmotorwebshop.eu/picdb/v5/1570/716798.jpg
Zomer handschoentjes gekocht :)
Valt trouwens tegen om een paar zomerhandschoenen (doorwaaidingen) die voldoende bescherming bieden te vinden in mijn maat :( Brede handen en korte vingers....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Holy sjit!!!!
Zojuist een BMW F800ST gekocht! 8) :X
Uit 07-2007 met 27.000 km op de teller. Er stonden er twee (Simako), zelfde jaar, zelfde prijs, verschillende km-stand. "Mijn" versie zag er veel beter uit, heeft ABS, boordcomputer, alarm, verwarmde handvaten, witte knipperlichten, kofferset (originele BMW vario) en als extra:
Verbrede spiegels, verlaagde pegs, verhoogd stuur en een groter windscherm. Daarbij heb ik er SW-motech crashpads bij gepraat en geen afleveringskosten. Incl 6 maanden garantie!!
Afbeeldingslocatie: http://swotti.starmedia.com/tmp/swotti/cacheYM13IGYGODAWIHN0QXV0B21VDGLVBI1NB3RVCMJPA2VZ/imgBMW%20F%20800%20ST3.jpg

Al met al de perfecte bike om iedere dag 150km mee af te leggen en alle opties die ik er zelf op wilde zetten (en bizar snel!)!!!
Thanks Aardschok voor de tip! Verwijderd in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Anders had ik deze optie nooit bekeken _/-\o_ d:)b *O*

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30
Widow schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:38:
Tsja dat geweldige weer op dit moment ;( ik heb maar 1500km op mn KTM gezet dit jaar 8)7
Het is inderdaad minder dan normaal, maar zo erg is het nou ook weer niet. Zit nu op 6400km sinds aanschaf half maart dit jaar. En ik heb bijna niet in de regen gereden :P

Verwijderd

ixl85 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:42:
Holy sjit!!!!
Zojuist een BMW F800ST gekocht! 8) :X
Uit 07-2007 met 27.000 km op de teller. Er stonden er twee (Simako), zelfde jaar, zelfde prijs, verschillende km-stand. "Mijn" versie zag er veel beter uit, heeft ABS, boordcomputer, alarm, verwarmde handvaten, witte knipperlichten, kofferset (originele BMW vario) en als extra:
Verbrede spiegels, verlaagde pegs, verhoogd stuur en een groter windscherm. Daarbij heb ik er SW-motech crashpads bij gepraat en geen afleveringskosten. Incl 6 maanden garantie!!
[afbeelding]

Al met al de perfecte bike om iedere dag 150km mee af te leggen en alle opties die ik er zelf op wilde zetten (en bizar snel!)!!!
Thanks Aardschok voor de tip! Verwijderd in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Anders had ik deze optie nooit bekeken _/-\o_ d:)b *O*
Tof om te horen! *O* geniet er van!
(En vooral bij de pomp, dat blokje is lekker zuinig)

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:18:
[...]

Ik hoor trouwens voor het eerst dat zo'n E merkje niet zegt over de legaliteit. Ik dacht juist dat dat een soort goedkeuring was. Niet dat ik me er ooit in verdiept heb, maar als je een HD uit de US importeert, moeten er E lampekapjes op, anders is het niet goed. Daaruit zou je kunnen concluderen dat die E keur betekent dat het in orde is.
ekeur is voor het achterlicht en remlicht gekeurd. dat er een knipperlicht inzit staat niet in het keuringsrapport vanwege de 18 cm die tussen de knippers moet zitten

zo stond het ook op de verpakking :Y

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 14-07-2012 19:00 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 11:18
mphilipp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:48:
Kweenie...invloed uitoefenen op lobbyïsten kost vast veel geld.

Het is zo jammer dat grootschalige protesten in Europees verband steeds lijken vast te lopen op eigen belang en onderlinge machtsstrijd. Ik ken me namelijk niet voorstellen dat een gigantisch protest in Brussel met motorrijders uit alle EU landen geen indruk maakt. De politici zien dan heel veel kiezers en gaan dan ineens dwarsliggen om naam te maken. Het doel heiligt de middelen...

Punt is natuurlijk dat 'de motorrijders' helemaal niets van die regels willen weten. En dat kan natuurlijk ook niet. Er zou een gedegen alternatief plan moeten komen waar ze wat mee kunnen. Ijskoud 'NEE' roepen helpt niet, want dan moeten ze alles intrekken en dat doen ze gewoon niet. Punt.

Maar ja, 'onze' organisaties doen ook vrij weinig. De ANWB, KNMV en zelfs de MAG hoor je nooit. Ze preken alleen voor eigen parochie en achteraf als alles al besloten is. Zo oefen je geen invloed uit. Ze moeten ervoor zorgen dat ze een serieuze gesprekspartner van de minister van Verkeer worden. Maar ja...eigenbelang en machtsstrijd voorkomen dit soort dingen. Zo gaat het met alles zogenaamde belangenorganisaties. Kijk maar naar het gekloot bij de vakbonden. Gaat het daar om de werknemer? Welnee, het gaat om de macht van de baas. Da's alles. En zo zal dat wel blijven denk ik. Macht is gewoon te verleidelijk om op te geven.
Volgens mij heb ik het wel in een eerder topic langs zien komen, maar ik vroeg me af waar je dat relais voor die running lights had gehaald. Leek mij ook wel verstandig/mooi namelijk :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:58:
[...]
ekeur is voor het achterlicht en remlicht gekeurd. dat er een knipperlicht inzit staat niet in het keuringsrapport vanwege de 18 cm die tussen de knippers moet zitten

zo stond het ook op de verpakking :Y
Ach so...daar kan ik me iets bij voorstellen. Twee wetjes/regels die los van elkaar gezien worden. Regel 2 wordt pas van kracht als je het ding monteert.

Evengoed blijft het jammer dat veel mensen (al dan niet bewust) hun persoonlijke veiligheid op het spel zetten om de looks/image/uitstraling. Ik ben daar juist mee bezig omdat ik veel meer in de auto zit dan op de motor en dus gewoon zie hoe slecht 2wielers zichtbaar zijn. Dan stel ik mezelf voor op die plek en snap ik waarom bepaalde ongelukken kunnen gebeuren. Uiteraard mogen bepaalde automobilisten ook beter opletten, maar goed...waar 2 kijven enzovoorts...

Afgelopen weekend was ik even in de Alpen (BMW hooligans) en toen we in het pikkedonker terug naar het hotel reden waren de mannen die achter mij reden erg blij met mijn Black ScotchLite dat achter op mijn koffers zit. Die hele achterkant licht op als een kerstboom. Zo ben ik heel goed zichtbaar, in tegenstelling tot dat kleine pitje dat ze in München erop hebben geplakt (belachelijk eigenlijk).
Ik zag dat er inmiddels een LED achterlicht/RAW unit (met Duitse goedkeuring) is voor de RT, waarbij het vierkantje waar nu alleen een bolletje achter zit helemaal vervangen is door een LED-veld. Zo ook met de RAW. Zo te zien is dat een stuk beter zichtbaar. Alleen een beetje duâh (€150). Even nadenken nog...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eddos schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:47:
[...]
Volgens mij heb ik het wel in een eerder topic langs zien komen, maar ik vroeg me af waar je dat relais voor die running lights had gehaald. Leek mij ook wel verstandig/mooi namelijk :)
Kisan Signalminder. Voor mijn R850RT is dat de SM-5. Maar er is er ook een voor de uitvoeringen met CAN-bus en voor andere motoren.

Verwijderd

ach waar maken jullie je druk om die APK.
Die APK kan je toch zeker wel gestolen worden?

Op europees niveau zijn ze dingen aan het bespreken zoals uberhaupt NIETS aan het voertuig aanpassen.

zeg maar dag tegen al je "verbeteringen" op de motor, met wat pech is dat straks allemaal verboden

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, dan moet je zeker ook met het type banden blijven rondrijden rijden waarop de motor 10 jaar geleden geleverd was? :F

In beter nieuws, respect voor deze oude vent!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:40:
Die APK kan je toch zeker wel gestolen worden?
Nou.. zelf moeten betalen omdat iemand anders (onze 'vertegenwoordigers' in brussel) vinden dat het veiliger is, terwijl statistieken het tegendeel bewijzen. Daar ben ik wel op tegen.

Laten we hopen dat niet alles zonder ekeur direct verboden word, want volgens mij gaat dan zo een beetje het overgrote deel van de motoraccesoires-markt op zijn gat :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 07:36

jurma

simply connecting...

Crosspost:

Heb afgelopen week maar eens vrij genomen en een spoedcursus gedaan van 4 dagen, maar het resultaat is:

Een categorie er bij op mijn rijbewijs.
B had ik al 9 jaar, maar heb nu ook A er bij :D
Afbeeldingslocatie: http://www.hartvannederland.nl/wp-content/uploads/hvnl/capture2(192)-545x347.jpg

Dinsdag ook proefrit maken bij de dealer voor de motor die ik heb gezien...

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gefeliciteerd hoor! Wat voor motor ga je testen?
:D
Ik hoop dat de beste man nog een goede onderrug heeft.. Dik hoor!

Gisteren met mijn motor naar de garage geweest voor de check-up. Alles is eigenlijk gewoon goed d:)b
Voorbandje over een tijdje vervangen, maar that's it gelukkig!
Het rare gevoel bij het insturen van bochten was omdat de bandenspanning voor 1.7 :X was icm de stuurdemper die te stug stond ingesteld. Ga zo nog maar even een stukje rijden denk ik :Y)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@jurma: doe je snel, gefeliciteerd! *O*

• jurma

jurma

simply connecting...

Thnx, ik ga een Suzuki GSX 600F testen. Dit is wel een lichte motor ondanks dat ik me rijbewijs heb gehaald op een zware motor (Yamaha XJ6 om precies te zijn :P).

Maar het is geen orginele kleur, de gozer die de motor heeft ingeleverd bij de dealer heeft hem helemaal opnieuw gespoten enzo.
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/suzuki/gsx/suzuki-gsx-sport-benzine-rood-001--31613140-Medium.jpg

Ik weet nu al bijna zeker als die lekker rijdt, dat ik hem donderdag/vrijdag heb :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is zeker weer komkommertijd... :+

Verwijderd

_Apache_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Nou.. zelf moeten betalen omdat iemand anders (onze 'vertegenwoordigers' in brussel) vinden dat het veiliger is, terwijl statistieken het tegendeel bewijzen. Daar ben ik wel op tegen.

Laten we hopen dat niet alles zonder ekeur direct verboden word, want volgens mij gaat dan zo een beetje het overgrote deel van de motoraccesoires-markt op zijn gat :X
je zal niet eens meer de vertanding van je kettingsset mogen wijzigen
andere luchtfilters plaatsen etc etc etc

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
jurma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:46:
Thnx, ik ga een Suzuki GSX 600F testen. Dit is wel een lichte motor ondanks dat ik me rijbewijs heb gehaald op een zware motor (Yamaha XJ6 om precies te zijn :P).

Maar het is geen orginele kleur, de gozer die de motor heeft ingeleverd bij de dealer heeft hem helemaal opnieuw gespoten enzo.
[afbeelding]

Ik weet nu al bijna zeker als die lekker rijdt, dat ik hem donderdag/vrijdag heb :D
Hm, je hebt wel een volledig rijbewijs, maar gaat nu een teruggetunede 600F rijden? Dan zal ik toch echt even de restrictie eruit (laten) halen, zonde anders :)

Wel geinig kleurtje zo :)

• jurma

jurma

simply connecting...

Chakotay schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Hm, je hebt wel een volledig rijbewijs, maar gaat nu een teruggetunede 600F rijden? Dan zal ik toch echt even de restrictie eruit (laten) halen, zonde anders :)

Wel geinig kleurtje zo :)
Ja zit er wel over te denken om die restrictie er uit te halen.

• DECOY88
(overleden)
jurma schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Ja zit er wel over te denken om die restrictie er uit te halen.
die 25kw is niks voor zon fietsje gewoon de 25kw set eruit trekken en in het begin niet te ver in de toeren trappen :Y

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zelfs zonder restrictie voelt die fiets niet al te snel aan. Er zit weinig koppel in, ondanks de 80pk.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1 ... 377 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.