"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ben benieuwd hoe de Pure je bevalt, ik vond het een best fijn bandje maar hij was helaas nogal snel op.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Waarom heb je voor de Pure gekozen?steveman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bandje!
Nu nog even een date maken met de garagist voor montage
Wel grappig trouwens, ik wilde de band eerst bij hem bestellen, maar hij gaf aan dat het met al die webshops van tegenwoordig geen beginnen aan is.
Deze kwam van motorbandenmarkt.nl... gratis bezorgen vanuit Duitsland.
x-postalert: motortopic
No signature required.
Klikje AlstuRaphaelo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:37:
Heeft een van jullie trouwens nog een linkje voor mij naar een bepaalde website waar je motoren kon 'passen' ? Volgens mij vulde je daar je hoogte en lengte van je benen oid, en dan kreeg je met een soort van poppetje te zien wat je zithouding zou zijn...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wel jammer, dat soort typers. Ze doen alles fout en als het erop aankomt is het altijd de fout van een ander.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
18cmmphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:10:
Klein beetje leedvermaak zoëven op de A2 vanuit A'dam. Er kwam een of andere sportmotor voorbij met de bestuurder in 'full gear'. Dat wil zeggen: zomerjack, spijkerbroek en sneakers. Een minuut of 5 later barst er een bui los...Ik moest toch wel even lachen. Regen is toch niet echt een verrassing deze dagen en sowieso op de brommerd gaan zitten met gewone kleren is al een nono. Maar ja, het was er wel één...nummerplaat ver omhoog gebogen tegen de flitsers (volgens mij is dat een bekeuring waard, hij was niet goed leesbaar als je achter 'm reed) en hij had een vrij klein achterlicht met geïntegreerde knippers. Punt is dat de hele unit erg klein was, zodat je eigenlijk niet goed kunt zien waar die knipper nou heen knippert. Het mag imho ook niet, want er moet minimaal 10cm tussen de raw's zitten. Zoals het op de R1 zit, is het legaal (duh!), maar wat hij had beslist niet.
Wel jammer, dat soort typers. Ze doen alles fout en als het erop aankomt is het altijd de fout van een ander.
maar als die gasten zijk nat regenen geeft dat wel een goed gevoel ja
en een niet leesbare kentekenplaat is €120 dus eigenlijk ben ik zo gek als een deur dat ik het niet doe
Op een r1 zitten de knipperlichten gewoon op pootjes. Ik neem aan dat je een gsx-r bedoelt.mphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:10:
Klein beetje leedvermaak zoëven op de A2 vanuit A'dam. Er kwam een of andere sportmotor voorbij met de bestuurder in 'full gear'. Dat wil zeggen: zomerjack, spijkerbroek en sneakers. Een minuut of 5 later barst er een bui los...Ik moest toch wel even lachen. Regen is toch niet echt een verrassing deze dagen en sowieso op de brommerd gaan zitten met gewone kleren is al een nono. Maar ja, het was er wel één...nummerplaat ver omhoog gebogen tegen de flitsers (volgens mij is dat een bekeuring waard, hij was niet goed leesbaar als je achter 'm reed) en hij had een vrij klein achterlicht met geïntegreerde knippers. Punt is dat de hele unit erg klein was, zodat je eigenlijk niet goed kunt zien waar die knipper nou heen knippert. Het mag imho ook niet, want er moet minimaal 10cm tussen de raw's zitten. Zoals het op de R1 zit, is het legaal (duh!), maar wat hij had beslist niet.
No signature required.
Ongetwijfeld. Ik dacht dat het een R1 was. Ik heb ook helemaal geen verstand van reesers...M3rcury schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:17:
[...]
Op een r1 zitten de knipperlichten gewoon op pootjes. Ik neem aan dat je een gsx-r bedoelt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Fijne bandjes! Ik rij er ook al een tijdje mee.steveman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bandje!
Nu nog even een date maken met de garagist voor montage
Wel grappig trouwens, ik wilde de band eerst bij hem bestellen, maar hij gaf aan dat het met al die webshops van tegenwoordig geen beginnen aan is.
Deze kwam van motorbandenmarkt.nl... gratis bezorgen vanuit Duitsland.
x-postalert: motortopic
Je moet wel even met de bandenspanning testen aangezien ze uit zich zelf heel slap zijn door de gewicht besparing. Ik rij nu zelf met 2,6/2,8 bar. Ook wel met 2,6/3,0 gereden.
Toen m'n achterband op was wilde ik eigenlijk een MPP2CT hebben, maar die had de dealer destijds niet... en nu wilde ik gewoon eventjes tweemaal hetzelfde hebben
Én vooral: van de S20 wist ik nog niet bij de eerste wissel...
[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 11-07-2012 20:31 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
mphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:10:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 11-07-2012 20:54 ]
niet en nietus.mphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:10:
And it goes BRAAAAAPP!
Als die persoon onderuit gaat zou ie vast zeggen dat het iemand anders zijn schuld is dat hij geen goede kleding aan had
Bizar is dat, op MF stond ie en daar zag ik 'm ook gewoon... is wel vaker met die imgsmile dingen, eventjes in de gaatjes houden.
Sinds vorig jaar september m'n A'tje en sinds December rijd ik een SV650 uit 2007 érg tevreden mee. Sinds December 4K gereden d'r komt nog meer bij moet eerst het weer hier beter worden
Plaatje? euhm ... ja

Ik zag een aantal pagina's terug dat je de grote broer van mijn motor hebt. Geen idee of het anders is bij de SV 1000 (volgens mij niet) maar ik heb bij mij de TPS wat strakker afgesteld.PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:23:
[...]
Mijn SV loopt ook voor geen meter onder de 3500 toeren. Ik moet rotondes ook altijd de eerste versnelling nemen, in de 2 is niet te doen zonder koppeling.
Mijn motor begon bij 3500 toeren pas met injecteren, wat ik gelezen heb is 1500 wat het beste rijd ... nogal een verschil.
Na afstellen wordt er geïnjecteerd bij 1800 toeren en kan ik heerlijk weer krappe bochtjes nemen.
Grote kans dat dit bij de 1000 ook zo is. Sowieso heeft Suzuki er vanalles mee gedaan om maar aan de emissie-eisen te kunnen voldoen. Ik heb hier nog een TRE liggen die wat zou moeten helpen maar goed laten afstellen lost natuurlijk veel meer op. Die emissie-eisen is ook gelijk de reden van de motor niet meer gemaakt word. Ik heb er verder niet echt last van. Ik rij altijd boven de 3500 toeren en dan rijd ie heerlijk. Het is alleen wel iets om rekening mee te houden.pin_point schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:04:
Ik zag een aantal pagina's terug dat je de grote broer van mijn motor hebt. Geen idee of het anders is bij de SV 1000 (volgens mij niet) maar ik heb bij mij de TPS wat strakker afgesteld.
Mijn motor begon bij 3500 toeren pas met injecteren, wat ik gelezen heb is 1500 wat het beste rijd ... nogal een verschil.
Na afstellen wordt er geïnjecteerd bij 1800 toeren en kan ik heerlijk weer krappe bochtjes nemen.
Gave SV650. Heb zelf naar de N-versie zitten kijken, maar deze ziet er ook wel nice uitpin_point schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:04:
Ola, hier ook een stille meelezer.
Sinds vorig jaar september m'n A'tje en sinds December rijd ik een SV650 uit 2007 érg tevreden mee. Sinds December 4K gereden d'r komt nog meer bij moet eerst het weer hier beter worden, anyhoe hele zomer nog voor ons niet?
Plaatje? euhm ... ja [afbeelding]
[...]
Ik zag een aantal pagina's terug dat je de grote broer van mijn motor hebt. Geen idee of het anders is bij de SV 1000 (volgens mij niet) maar ik heb bij mij de TPS wat strakker afgesteld.
Op de terugweg vandaag overigens heerlijk droog gebleven, voor de verandering
[ Voor 7% gewijzigd door Marc Rademaker op 11-07-2012 21:12 ]
ThxMarc Rademaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:11:
[...]
Gave SV650. Heb zelf naar de N-versie zitten kijken, maar deze ziet er ook wel nice uitIs het laatste model of niet?
Hopen dat aankomende dagen wat droger blijft heb 't niet zo op regen rijden als ik ook in 't blik naar 't werk kan.
Bij mij was het zo gedaan iets van 10 - 15min, langste tijd had ik nodig om m'n motor goed warm te rijden (~85°).PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:09:
[...]
Grote kans dat dit bij de 1000 ook zo is. [...] Ik heb er verder niet echt last van. Ik rij altijd boven de 3500 toeren en dan rijd ie heerlijk. Het is alleen wel iets om rekening mee te houden.
Mooie kleurstelling ook!
And it goes BRAAAAAPP!
Maar als leuk speeltje voor mezelf omdat het zo kutweer is;

Tevens ligt er nog een kriega R35 voor maar 119 euro bij motoport wateringen, toptas
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik doel meer op de overtredingen die hij maakt. Als ie er een bekeuring voor krijgt is dat natuurlijk de schuld van de politie. En inderdaad: als ie op zijn bek gaat waren zijn banden vast niet op temperatuur of lag er wat op de weg. De standaardsmoesjes dus...PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:48:
[...]
Als die persoon onderuit gaat zou ie vast zeggen dat het iemand anders zijn schuld is dat hij geen goede kleding aan had
Maar dat is gewoon waar! Hoe vaak kom jij nog asfalt tegen? Ligt alleen maar zand tegenwoordigmphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:47:
[...]
Ik doel meer op de overtredingen die hij maakt. Als ie er een bekeuring voor krijgt is dat natuurlijk de schuld van de politie. En inderdaad: als ie op zijn bek gaat waren zijn banden vast niet op temperatuur of lag er wat op de weg. De standaardsmoesjes dus...
Even vast mezelf indekken
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 11-07-2012 22:56 ]
No signature required.
Knap dat je dat allemaal van die persoon weet.mphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:47:
[...]
Ik doel meer op de overtredingen die hij maakt. Als ie er een bekeuring voor krijgt is dat natuurlijk de schuld van de politie. En inderdaad: als ie op zijn bek gaat waren zijn banden vast niet op temperatuur of lag er wat op de weg. De standaardsmoesjes dus...
Ja, ik ben helderziende, wist je dat niet???PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:08:
[...]
Knap dat je dat allemaal van die persoon weet.
Het is een beetje kort door de bocht, maar dat is het beeld dat ik bij dat soort snikkerbinken heb. Sorry, kan ik niets aan doen. Verder ben ik perfect natuurlijk...
danku
originele signatures zijn top!
kan met 20 kan met 200Oguz286 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:59:
Vraagje he. Hoeveel km zou ik ongeveer op mijn splinternieuwe MPR2CT banden moeten rijden om de beschermende spul eruit te 'zweten'? Ik rij nog echt als een opa in krappe bochten omdat ze nog niet ingereden zijn
Wat Decoy hierboven al zegt, dus...Oguz286 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:59:
Vraagje he. Hoeveel km zou ik ongeveer op mijn splinternieuwe MPR2CT banden moeten rijden om de beschermende spul eruit te 'zweten'? Ik rij nog echt als een opa in krappe bochten omdat ze nog niet ingereden zijn
Gewoon even lekker op temperatuur rijden en dan verder niet meer aan denken. Voor een bocht goed remmen en vervolgens lekker uitacceleren brengt een band op temperatuur..... en dat een paar keer
Maar maak je borst maar nat, de verplichte apk komt eraan:
http://www.mag-nl.org/cms...id=100&cntnt01returnid=61
Tevens rijd ik zelf momenteel op een Suzuki GSX600F uit 1998.
Sinds ongeveer 8 maanden mijn rijbewijs
[ Voor 11% gewijzigd door tha_crazy op 12-07-2012 00:31 ]
Ja, maar niet met nieuwe banden. Die zijn echt wel glad. Je kan er inderdaad wel aardige hellingshoeken mee maken, maar dan wel als ze goed warm zijn. Binnen 500 meter lukt dat echt niet.mphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:32:
Hmmm...als ik van mijn bandenboer naar huis toe rijdt, moet ik toch echt over een stuk of 3 rotondes binnen 500m. Zolang je ze niet met de knie aan de grond neemt is er niets aan de hand. Met die Pilot Road heb ik nou nooit echt het gevoel dat ik de 'warm' moet rijden om er iets mee te kunnen. Op zich kun je daar alle kanten mee uit, maar zolang je niet je rijbewijs kwijt wilt raken kun je eigenlijk gewoon alles doen op nieuwe banden. Die Pilot's kleven als een dolle.
Ik had met nieuwe s20's op mijn gsx-r bij het wegrijden in de eerste versnelling (onder de 6k rpm) wielspin en ik hing echt niet vol aan het gas
[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 12-07-2012 00:43 ]
No signature required.
DECOY88 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:08:
[...]
kan met 20 kan met 200gewoon rustig rijden en zorg dat er wat warmte in de band komt. dus even een straat met een hoop stoplichten. en dan steeds stukje ruw stukje glad de bochten door. en meestal ben ik met 50km wel klaar
Ah ok, ik heb er meer dan 300km erop zitten, dus het moet wel goed zijnwimmel_1 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:14:
[...]
Wat Decoy hierboven al zegt, dus...
Gewoon even lekker op temperatuur rijden en dan verder niet meer aan denken. Voor een bocht goed remmen en vervolgens lekker uitacceleren brengt een band op temperatuur..... en dat een paar keer
Als het er door komt ben ik vooral benieuwd wat de punten waarop ze keuren worden... Er zal waarschijnlijk een levendige ruilmarkt voor originele onderdelen als knippertjes en uitlaten e.d. kopen als ze daarop gaan keurentha_crazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:31:
op MF is de discussie ook al losgebarsten en hier had ik nog nooit een motortopic gezien
Betere banden kopen dan...ik rij er gewoon mee weg. Eerst deed ik er ook zo spastisch mee, maar meer omdat 'iedereen' het zegt.M3rcury schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:38:
[...]
Ja, maar niet met nieuwe banden. Die zijn echt wel glad. Je kan er inderdaad wel aardige hellingshoeken mee maken, maar dan wel als ze goed warm zijn. Binnen 500 meter lukt dat echt niet.
Zolang je niets extreems doet, is er niets aan de hand. En dat hangt natuurlijk van je definitie van extreem af...
Bedoel ik...Zolang je normaal doet is er niets aan de hand.Ik had met nieuwe s20's op mijn gsx-r bij het wegrijden in de eerste versnelling (onder de 6k rpm) wielspin en ik hing echt niet vol aan het gas
[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 12-07-2012 08:05 ]
Verwijderd
Daar zal jij als toerrijder ook nooit een behoefte voor hebben gehad, zal zal immer nooit het maximale van je band vragen.mphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:03:
[...]
Betere banden kopen dan...ik rij er gewoon mee weg. Eerst deed ik er ook zo spastisch mee, maar meer omdat 'iedereen' het zegt.
Zolang je niets extreems doet, is er niets aan de hand. En dat hangt natuurlijk van je definitie van extreem af...Ik heb sowieso nooit het idee gehad dat ik mijn banden moest opwarmen.
Maar er zit een groot verschil tussen een koude band, en eentje op temperatuur.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoe zit dat eigenlijk met inrijden? Is een opwarmrondje genoeg, of trekt de releasing agent er al uit door de bandenwarmers?Tylen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:24:
Lang leven de circuit bandjes. Nieuw erop, bandenwarmer erom, KNALLEN maar
Dat wordt wel vaker geroepen, maar mijn ervaring bij gezamelijke ritjes is dat om een of andere reden de toerrijders meestal vooraal belanden, en dat dat juist komt van het bochtenwerk. Laatste GoT motorrit precies hetzelfde. Grote groep mensen op sportmotoren die traag door de bochten gingen en klaagden over banden die alle kanten op zwabberden, terwijl de toermotoren en zelfs de aanwezige cruiser vrolijk op snelheid door bleven rijden en allen op rechte stukken ingehaald werden...Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:06:
[...]
Daar zal jij als toerrijder ook nooit een behoefte voor hebben gehad, zal zal immer nooit het maximale van je band vragen.
Maar er zit een groot verschil tussen een koude band, en eentje op temperatuur.
Oslik blyat! Oslik!
De circuit banden hebben er simpel gewoon heel weinig van op zittenChakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:27:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met inrijden? Is een opwarmrondje genoeg, of trekt de releasing agent er al uit door de bandenwarmers?
Gewoon de bandenwarmer erom heen en je kan knallen. Alhoewel ik het eerste rondje vaak nog wel even rustig aan doe.
Is is een verschil tussen een "rijder op een sportmotor" en een daadwerkelijke sportrijderdion_b schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:28:
[...]
Dat wordt wel vaker geroepen, maar mijn ervaring bij gezamelijke ritjes is dat om een of andere reden de toerrijders meestal vooraal belanden, en dat dat juist komt van het bochtenwerk. Laatste GoT motorrit precies hetzelfde. Grote groep mensen op sportmotoren die traag door de bochten gingen en klaagden over banden die alle kanten op zwabberden, terwijl de toermotoren en zelfs de aanwezige cruiser vrolijk op snelheid door bleven rijden en allen op rechte stukken ingehaald werden...
Ik rij zelf op een sportmotor, maar doe ook dagelijks woonwerk het hele jaar door, en circuitdagjes. Wat ben ik dan?
Er zijn uitzonderingenChakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:31:
[...]
Is is een verschil tussen een "rijder op een sportmotor" en een daadwerkelijke sportrijder
Ik rij zelf op een sportmotor, maar doe ook dagelijks woonwerk het hele jaar door, en circuitdagjes. Wat ben ik dan?
Betere banden kopen? Heb je enig idee wat Bridgestone S20's voor banden zijn? Zolang je niks extreems doet gebeurd er inderdaad niks, maar als ze koud zijn, zijn ze ECHT heel erg glad (nieuwe banden).mphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:03:
[...]
Betere banden kopen dan...ik rij er gewoon mee weg. Eerst deed ik er ook zo spastisch mee, maar meer omdat 'iedereen' het zegt.
Zolang je niets extreems doet, is er niets aan de hand. En dat hangt natuurlijk van je definitie van extreem af...Ik heb sowieso nooit het idee gehad dat ik mijn banden moest opwarmen.
We hebben het hier over spiksplinter nieuwe banden he, met nog de fabriekslaag erop. Met ingereden banden rijd ik ook gewoon weg, en kan je bij de eerste bocht ook prima je knie aan de grond leggen, maar met nieuwe banden gaat dat echt niet lukken. Die zijn echt spek en spek glad als ze koud zijn.
Heb je enig idee hoeveel koppel een 600 supersport heeft onder de 6000 toeren? Dat is ongeveer gelijk aan 0[...]
Bedoel ik...Zolang je normaal doet is er niets aan de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 12-07-2012 09:36 ]
No signature required.
Denk het ook, die van mij is orgineel dus ik heb geen problemen.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 06:37:
[...]
Als het er door komt ben ik vooral benieuwd wat de punten waarop ze keuren worden... Er zal waarschijnlijk een levendige ruilmarkt voor originele onderdelen als knippertjes en uitlaten e.d. kopen als ze daarop gaan keuren
Maar vraag me af hoe ze dat doen met al die circuit motoren die geen plaat hebben
Tevens over banden gesproken.
Ik ben zelf van de Pirelli MTR24 achter en Pirelli Diablo voor overgestapt naar de Michelin Pilot road 3's.
Voornamelijk omdat die pirelli's echt geen grip hadden op nat weer.
de MPR3's doen het geweldig in nat en droog weer
5x motoplus voor 10 euro.
Je krijgt dan ook nog een waardebon voor de motozoom t.w.v. 10 euro bij.
Aangezien ik op 5 minuten lopen van motozoom a'dam werk, en daar toch nog wel eens langs kom, leek mij dat wel een leuke aanbieding.
www.motoplus.nl/motozoom
De circuit motoren zonder plaat staan ook niet geregistreerd. Hoeven ook geen belasting/verzekering te betalen en dus ook niet gekeurd te worden.tha_crazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:24:
[...]
Denk het ook, die van mij is orgineel dus ik heb geen problemen.
Maar vraag me af hoe ze dat doen met al die circuit motoren die geen plaat hebben
Tevens over banden gesproken.
Ik ben zelf van de Pirelli MTR24 achter en Pirelli Diablo voor overgestapt naar de Michelin Pilot road 3's.
Voornamelijk omdat die pirelli's echt geen grip hadden op nat weer.
de MPR3's doen het geweldig in nat en droog weer
Dat scheelt dan weerTylen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:42:
[...]
De circuit motoren zonder plaat staan ook niet geregistreerd. Hoeven ook geen belasting/verzekering te betalen en dus ook niet gekeurd te worden.
Zou die bon ook online te verzilveren zijn?Serotonine schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:32:
Ik kreeg laatst wat reclame in de bus.
Aangezien ik op 5 minuten lopen van motozoom a'dam werk, en daar toch nog wel eens langs kom, leek mij dat wel een leuke aanbieding.
www.motoplus.nl/motozoom
Heb hier een aanbod voor een vol jaar €29,00
20*350ZO45°
iDeal koppeling stuk, automatische machtiging ging wel doorSerotonine schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:32:
Ik kreeg laatst wat reclame in de bus.
www.motoplus.nl/motozoom
Ik ben zelf niet zo van motoplus, dus een heel jaar vind ik een beetje te gek.Richard schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:22:
[...]
Zou die bon ook online te verzilveren zijn?
Heb hier een aanbod voor een vol jaar €29,00
Maar als ik toch naar de motozoom moet voor een busje kettingspray.... Dat geld ben ik toch wel kwijt.
Trouwens... liep ik laatst in de bruna. Zag ik van bijna elk motorblad dezelfde test staan.
Alle dikke supersport modellen bij elkaar. Honda, Yamaha, Kawa, Soes, Duc en nog wat Italiaans spul.
Maar al die bladen hadden dezelfde test. Alsof een redacteur van promotor een gixxer en een r1 geregeld had. Die van motoplus een zxr en een panigale enzo.
Vind ik echt pauper.... Dan hoef ik heel die maand geen motorblad te kopen, omdat ik toch niet in ss geïnteresseerd ben.
Verwijderd
Nederlandse bladen zijn dan ook bar slecht, echt kwaliteit (of juist gebrek daaraan) om van te huilen.Serotonine schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:49:
[...]
Ik ben zelf niet zo van motoplus, dus een heel jaar vind ik een beetje te gek.
Maar als ik toch naar de motozoom moet voor een busje kettingspray.... Dat geld ben ik toch wel kwijt.
Trouwens... liep ik laatst in de bruna. Zag ik van bijna elk motorblad dezelfde test staan.
Alle dikke supersport modellen bij elkaar. Honda, Yamaha, Kawa, Soes, Duc en nog wat Italiaans spul.
Maar al die bladen hadden dezelfde test. Alsof een redacteur van promotor een gixxer en een r1 geregeld had. Die van motoplus een zxr en een panigale enzo.
Vind ik echt pauper.... Dan hoef ik heel die maand geen motorblad te kopen, omdat ik toch niet in ss geïnteresseerd ben.
Kickstart was dan nog wel grappig, maar grappig is niet genoeg.
Goede bladen komen uit engeland, Performance Bikes is een hele goede. (bij de betere boekenhandel staat die vast wel, anders verschepen die ook nog wel naar het buitenland via abonnement)
Vooral ook mooie stukjes over cult klassiekers of hoe de oudere motoren beter zijn als de moderne
(de iconen zoals GSXR K5, ZX10R `04, of de perfect gebalanceerde 954 "BabaBlade")
Verwijderd
Big TwinVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:06:
[...]
Nederlandse bladen zijn dan ook bar slecht, echt kwaliteit (of juist gebrek daaraan) om van te huilen.
Kickstart was dan nog wel grappig, maar grappig is niet genoeg.
ik begon voorzichtig en thuis stond er een mooie golf op de rand van me band. en dat kwam niet omdat ze zoveel grip haddenmphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:03:
[...]
[...]
Bedoel ik...Zolang je normaal doet is er niets aan de hand.
Tja wat moeten we daar nou van vinden... In mijn geval zie ik het nut niet in en ook niet als je kijkt naar de cijfers over ongevallen veroorzaakt door mechanisch falen. En dan moet je je ook nog afvragen wat ze daar onder verstaan. Een lekke band rekenen ze volgens mij mee als mechanisch falen, maar ik heb met een spiksplinternieuwe band ook weleens een lek gehad, iets waar een APK dus geen enkel nut voor heeft.tha_crazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:31:
op MF is de discussie ook al losgebarsten en hier had ik nog nooit een motortopic gezien
In de praktijk verwacht ik dus weinig baad bij deze regel als het om verkeersveiligheid gaat.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat het helpt om geluidsoverlast en andere ongeoorloofde modificaties tegen te gaan, maar moet de rest van het motorrijdend volk hier de dupe van worden?
Ik ben tegen, maar moet nog zien wat ik er aan kan/ga doen. Misschien toch maar lid worden van MAG.
Voor geluidsoverlast e.d. gaat het 0.0 effect hebben... Originele demper even terughangen voor de APK is 5 minuten werk.MailMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
[...]
Tja wat moeten we daar nou van vinden... In mijn geval zie ik het nut niet in en ook niet als je kijkt naar de cijfers over ongevallen veroorzaakt door mechanisch falen. En dan moet je je ook nog afvragen wat ze daar onder verstaan. Een lekke band rekenen ze volgens mij mee als mechanisch falen, maar ik heb met een spiksplinternieuwe band ook weleens een lek gehad, iets waar een APK dus geen enkel nut voor heeft.
In de praktijk verwacht ik dus weinig baad bij deze regel als het om verkeersveiligheid gaat.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat het helpt om geluidsoverlast en andere ongeoorloofde modificaties tegen te gaan, maar moet de rest van het motorrijdend volk hier de dupe van worden?
Ik ben tegen, maar moet nog zien wat ik er aan kan/ga doen. Misschien toch maar lid worden van MAG.
en bij de auto apk word alleen gekeken of hij gasdicht is. en zijn uitstoot. db's worden niet gemetenChakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Voor geluidsoverlast e.d. gaat het 0.0 effect hebben... Originele demper even terughangen voor de APK is 5 minuten werk.
is gewoon een actie om de motordealers meer werk te geven
Die discussie is een aantal pagina's terug al geknuppel --> hoenderhokt en daar wil ik het graag bij laten.
Als je die nog hebt natuurlijk. Die van mij was kapot gereden door een koekblik dat achterop klapte. Nu een Laser DuoTech, keurig met E-keur, maar zeker niet origineel.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:38:
[...]
Voor geluidsoverlast e.d. gaat het 0.0 effect hebben... Originele demper even terughangen voor de APK is 5 minuten werk.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ben ook lid van mag, 30 euro per jaar en toch wel goed dat er een club is die voor de veiligheid gaatMailMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
[...]
Tja wat moeten we daar nou van vinden... In mijn geval zie ik het nut niet in en ook niet als je kijkt naar de cijfers over ongevallen veroorzaakt door mechanisch falen. En dan moet je je ook nog afvragen wat ze daar onder verstaan. Een lekke band rekenen ze volgens mij mee als mechanisch falen, maar ik heb met een spiksplinternieuwe band ook weleens een lek gehad, iets waar een APK dus geen enkel nut voor heeft.
db's maak ik me ook geen zorgen om inderdaad, wel op het gebrek aan e-keur en het "for racing use only" dat erin geperst staatDECOY88 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:
[...]
en bij de auto apk word alleen gekeken of hij gasdicht is. en zijn uitstoot. db's worden niet gemeten![]()
is gewoon een actie om de motordealers meer werk te geven
Verwijderd
in geval van keuring..
Dat is natuurlijk inserts meenemen in binnen zak. bij het keurstation er even inhangen. testen en weer netjes de insert er uithalen en vrolijk verder rijden
Van die "leuke" achterlichten met knippers erin (alles op 5 cm² om het toch maar zo klein mogelijk te houden). Belachelijk kleine spiegeltjes op de stuurgegwichtjes, choppers zonder vering,...
En je krijgt ook gegarandeerd problemen met bijvoorbeeld "catless headers" (zoals Arrows) als ze op uitstoot gaan controleren.
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 12-07-2012 13:11 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik zou niet weten wat de specificaties voor een motorfiets zouden gaan worden. Klakkeloos de hele waslijst van auto's overnemen lijkt me onwaarschijnlijk.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:47:
[...]
db's maak ik me ook geen zorgen om inderdaad, wel op het gebrek aan e-keur en het "for racing use only" dat erin geperst staat
- Db's verschilt per typekeuring.
- E-keur op een uitlaat is niet gebonden aan regelgeving in Nederland.
- "for racing use only" is een uitspraak die van een fabrikant komt, en is dus niet juridisch gegrond. Het zou hoogstens een indicatie kunnen geven.
Vrij simpel. Staat gewoon op het labeltje op je frame en op je gelijkvormigheidsattest.newbreed schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:12:
[...]
Ik zou niet weten wat de specificaties voor een motorfiets zouden gaan worden. Klakkeloos de hele waslijst van auto's overnemen lijkt me onwaarschijnlijk.
- Db's verschilt per typekeuring.
Erover == fout
Eronder == goed
Makkelijk om daar op af te keuren. Gebeurt nu toch ook bij die grote controles bij Assen enzo.
Dat begrijp ik voor handhaving.DinX schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:15:
[...]
Vrij simpel. Staat gewoon op het labeltje op je frame en op je gelijkvormigheidsattest.
Erover == fout
Eronder == goed
Makkelijk om daar op af te keuren. Gebeurt nu toch ook bij die grote controles bij Assen enzo.
Ik acht het niet erg aannemelijk dat een keuringspunt bij de motorfiets-apk;
motorfiets overschrijdt niet x aantal decibellen (zie typegoedkeuring) met x procent of x db. in het leven geroepen wordt. Omdat je dan monteurs gaat belasten met uitzoekwerk.
Volgens mij zijn alle keuringseisen van de apk bij auto's algemeen voor alle voertuigen (categorieën) en niet vershillend per typegoedkeuring.
Over het nut van een apk wil ik het overigens niet hebben, want daar heb ik al een unaniem besluit over genomen.
Hier heb je al APK (MOT) voor de motor, tja is het nodig? voor mij en velen andere niet, maar je hebt er altijd lui bij die weinig/geen onderhoud doen..MailMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:
[...]
over geluid gesproken. In een engels motorblad was een test met alle literbikes sportfietsen. Op weg en op Circuit. wat bleek nou, de nieuwe ducati kon niet getest worden op circuit omdat hij de geluids test niet door kwam... met stock uitlaat
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De proefrit ging soepel, maar het regende als een gek, dus heb haar niet echt door kunnen trekken. Alle versnellingen doorlopen. Vol gas in de hoogste versnelling ging ook goed. Stuur los tijdens het rijden was ook prima. Het insturen van bochten voelde wat raar. Beetje dof, maar dit kan komen door de stuurdemper die er op zit. Heb ik geen ervaring mee namelijk. Starten ging soepel, stationair ook. EDIT: reguliere slijtage-onderdelen uiteraard ook langs gegaan..
Kan ik nog wat checken vanavond als laatste test of moet ik zaterdag afwachten tot ik bij mijn vaste garage ben om alles goed te kunnen checken?
[ Voor 15% gewijzigd door Ken. op 12-07-2012 13:42 ]
Zeker weten doe je het nooit.Ken. schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:38:
Vanavond als alles mee zit mijn R6je ophalen! Ik heb echter nog steeds een gevoel dat er iets mis aan kan zijn. Had ik met mijn vorige R6 en die bleek gewoon goed te zijn na een keuring. Maar toch, het is geen klein bedrag en het blijft particuliere koop.
De proefrit ging soepel, maar het regende als een gek, dus heb haar niet echt door kunnen trekken. Alle versnellingen doorlopen. Vol gas in de hoogste versnelling ging ook goed. Starten ging soepel, stationair ook.
Kan ik nog wat checken vanavond als laatste test of moet ik zaterdag afwachten tot ik bij mijn vaste garage ben om alles goed te kunnen checken?
Het voordeel is dat je eerder een r6 hebt gehad, dus je weet hoe het blok moet klinken, hoe hij voelt bij het schakelen. Hoe hij door de bocht gaat etc. Dus als hij vertrouwd voelt en je optisch geen rare dingen tegenkomt zoals: olie, roest, beschadigingen, then go for it.
Voordeel van Michelin 2CT's (pilot power en Pure) dat ze super snel warm worden en met koud al relatief veel grip hebben. Nadeel is dat ze op het circuit weer eerder gaan smeren.M3rcury schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:22:
[...]
Betere banden kopen? Heb je enig idee wat Bridgestone S20's voor banden zijn? Zolang je niks extreems doet gebeurd er inderdaad niks, maar als ze koud zijn, zijn ze ECHT heel erg glad (nieuwe banden).
We hebben het hier over spiksplinter nieuwe banden he, met nog de fabriekslaag erop. Met ingereden banden rijd ik ook gewoon weg, en kan je bij de eerste bocht ook prima je knie aan de grond leggen, maar met nieuwe banden gaat dat echt niet lukken. Die zijn echt spek en spek glad als ze koud zijn.
[...]
Heb je enig idee hoeveel koppel een 600 supersport heeft onder de 6000 toeren? Dat is ongeveer gelijk aan 0
De Bridgestone's zijn veel moeilijker warm te rijden. Daarom blijft ik met de 2CT's op straat rijden. Met die bridgestones zat ik constant te driften, ook wel weer leuk hoor. Maar de michelin's zijn al warm wanneer me motor ook warm is. Na wat stukjes recht uit rijden houden ze ook meer grip.
Het laagje eraf rijden doe ik zelf doormiddel van me motor in een hoek van me af duwen, zonder dat ik echt hard ga zodat ik wel de kanten pak.
Met kneedown's pak je juist minder je kanten omdat het idee is je gewicht naast je motor te hangen zodat je motor rechter kan blijven en er minder kracht op de banden komt en de helling hoek van de motor minder wordt.
Ik denk niet dat je met een kneedown de zelfde druk op de banden krijgt zoals ik af en toe mijn naked door de bochten gooi
Check de banden even. Rijd even lang een pomp om ze goed op te pompen. Kijk ook even of ze biet vlak zijn afgesleten.Ken. schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:38:
Vanavond als alles mee zit mijn R6je ophalen! Ik heb echter nog steeds een gevoel dat er iets mis aan kan zijn. Had ik met mijn vorige R6 en die bleek gewoon goed te zijn na een keuring. Maar toch, het is geen klein bedrag en het blijft particuliere koop.
De proefrit ging soepel, maar het regende als een gek, dus heb haar niet echt door kunnen trekken. Alle versnellingen doorlopen. Vol gas in de hoogste versnelling ging ook goed. Stuur los tijdens het rijden was ook prima. Het insturen van bochten voelde wat raar. Beetje dof, maar dit kan komen door de stuurdemper die er op zit. Heb ik geen ervaring mee namelijk. Starten ging soepel, stationair ook. EDIT: reguliere slijtage-onderdelen uiteraard ook langs gegaan..
Will do.Tylen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:13:
[...]
Check de banden even. Rijd even lang een pomp om ze goed op te pompen. Kijk ook even of ze biet vlak zijn afgesleten.
Het eerste wat me wel opviel was dat er op de voorband nagenoeg geen schaamranden op zaten terwijl dit achter wel het geval was. De achterband was dan ook nieuwer, dus dat hoeft niets te betekenen.
Het enige verschil is dat mijn vorige R6 een open Bos Short demper had die de boel overstemdenewbreed schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Zeker weten doe je het nooit.
Het voordeel is dat je eerder een r6 hebt gehad, dus je weet hoe het blok moet klinken, hoe hij voelt bij het schakelen. Hoe hij door de bocht gaat etc. Dus als hij vertrouwd voelt en je optisch geen rare dingen tegenkomt zoals: olie, roest, beschadigingen, then go for it.
Zal vanavond nog eens goed luisteren. Ben opgelucht als de keuring zaterdag achter de rug is. Oh, en ook al als ik vanavond niet met een rokende motor langs de kant van de snelweg sta natuurlijk.. Wish me luck!
Zie het maar zo: motorzaken en particulieren kunnen je beide naaien, maar bij een particulier wordt je voor minder geld genaaid
Twee lettertjes aanpassen en je kunt weer rijden.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:47:
[...]
db's maak ik me ook geen zorgen om inderdaad, wel op het gebrek aan e-keur en het "for racing racism use only" dat erin geperst staat
Is zeker zo ja. Ken inderdaad genoeg horrorverhalen van rotte motoren die bij motorzaken vandaag kwamen. Voor deze motor had ik zo 500 euro extra mogen aftikken bij een motorzaak, en dan heb je er vaak ook nog "kosten rijklaar maken" bij. Het enige verschil bij een motorzaak is dat je nog terug kan komen en proberen de boel goed te krijgen. Bij een particulier heb je garantie tot de drempel/uitgang van de garageOguz286 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:53:
Succes met de R6. En over particuliere koop... het is echt niet slechter dan bij een winkel kopen hoor. Sterker nog, ik denk niet dat ik een tweedehands motor bij een motorzaak zal halen (tenzij die heel goedkoop is en ik hem kan fixen mocht het kapot zijn), want je betaalt zo een stuk meer dan bij een particulier en je hebt dan de illusie dat hij goed is. Ik ken genoeg mensen waarbij de afgeleverde motor in zo'n slechte staat was (benzinepomp niet aangesloten) dat mijn vertrouwen in motorzaken afneemt (uitzonderingen daargelaten).
Zie het maar zo: motorzaken en particulieren kunnen je beide naaien, maar bij een particulier wordt je voor minder geld genaaid
Net gebeld: het gaat vanavond door
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-07-2012 18:56 ]
Dat is ook precies wat ik bedoel.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:06:
Ligt ook aan je rijstijl he... Volgens mij rijdt M3rcury wel iets harder dan gemiddeldBij normaal rondtuffen is opwarmen niet echt aan de orde, maar als je al elbowdownend over de rotondes knalt is het wel zo handig om de boel eerst even warm te rijden
Maar goed...een beetje gezond verstand doet wonderen imho. Als je meteen met nieuwe banden als een idioot wegtrekt, verdien je dat je valt. Da's mijn mening...
En over grenzen gesproken, ik denk niet dat het normaal genoemd mag worden als iemand op de openbare weg überhaubt aan de grenzen van zijn banden komt. Je moet denk ik behoorlijk je best moet doen als je op een supersport, desnoods met Pilot Road banden, op de grens komt. Uiteraard zal er best een hele stoere vent zijn die dat voor elkaar krijgt (op zich is het ook niet zo moeilijk), maar over welke snelheden hebben we het dan?
Mooie SV!pin_point schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:04:
Ola, hier ook een stille meelezer.
Sinds vorig jaar september m'n A'tje en sinds December rijd ik een SV650 uit 2007 érg tevreden mee. Sinds December 4K gereden d'r komt nog meer bij moet eerst het weer hier beter worden, anyhoe hele zomer nog voor ons niet?
Plaatje? euhm ... ja [afbeelding]
[...]
Ik heb een SV650s van het vorige model, uit 2001
Verwijderd
met genoeg koppel en harde compound ook op het droog.Chakotay schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:46:
In de regen lukt het met sommige banden best snel
ik heb met de 2ct road, in ieder geval nooit mijn gas open gedraaid zoals ik dat met een zachtere band deed.
die 2ct wou ook nog wel eens door slippen in een rechte lijn onder maximale acceleratie (107nm)
Maar asfalt hier is dan ook af en toe wat vuil in de steden...
Ik neem aan dat dit naar mij toe is? Zoals ik al zei, ik trok het gas NIET vol open. Maargoed, blijkbaar is lezen voor jou best moeilijk.mphilipp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:45:
[...]
Dat is ook precies wat ik bedoel.
Maar goed...een beetje gezond verstand doet wonderen imho. Als je meteen met nieuwe banden als een idioot wegtrekt, verdien je dat je valt. Da's mijn mening...
Grenzen opzoeken van banden staat best wel los van de snelheid, ook met 50km/h kan je de grens van een band bereiken.En over grenzen gesproken, ik denk niet dat het normaal genoemd mag worden als iemand op de openbare weg überhaubt aan de grenzen van zijn banden komt. Je moet denk ik behoorlijk je best moet doen als je op een supersport, desnoods met Pilot Road banden, op de grens komt. Uiteraard zal er best een hele stoere vent zijn die dat voor elkaar krijgt (op zich is het ook niet zo moeilijk), maar over welke snelheden hebben we het dan?
No signature required.
Maar maak je niet zo druk, zijn mensen die moeite hebben met lezen en nogal hoog van de toren afblazen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ok, als jij het je persoonlijk aantrekt kan ik daar niets aan doen. Helaas dus. Lees gewoon wat ik schrijf, en zoek er niets achter. Als ik iets persoonlijks wil zeggen, zorg ik wel dat het duidelijk is.M3rcury schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:49:
[...]
Ik neem aan dat dit naar mij toe is? Zoals ik al zei, ik trok het gas NIET vol open. Maargoed, blijkbaar is lezen voor jou best moeilijk.
Ja, nogal wiedes. Als we zo gaan beginnen. Ik hoop dat dit een volwassen conversatie is. Ik ben geen klein kind. Met 50 een bocht doorgaan waar je normaal gesproken maar met 25 doorheen kan is ook te hard. Laten we niet kinderachtig gaan doen omdat jij op je pik getrapt bent door iets wat jij denkt dat ik gezegd/bedoeld heb.Grenzen opzoeken van banden staat best wel los van de snelheid, ook met 50km/h kan je de grens van een band bereiken.
We zitten niet meer op de kleuterschool.
[ Voor 35% gewijzigd door mphilipp op 12-07-2012 23:11 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hij is door alle smalle 30km/u straatjes gaan gieren, 100m verder hoorde ik nog het gepiep en gevroem van dat ding, met rokende banden aan alle kanten. Zelfs op 3e verdieping stond het nog blauw...
Nu kan ik me niet echt druk maken om dat soort zieligdoenerij, erger is dat buurvrouw mij niet eens wilde groeten en alleen hardop tegen andere buurvrouw riep "het zijn nu echt teveel in de buurt, die motorrijders".
Oftewel dankzij oetlul met lange brug (en kort pikkie?) heb ik mot met lichtgeraakte buurvrouw
Oslik blyat! Oslik!
Beetje luguber, maarja
[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 13-07-2012 00:22 ]
DE reden waarom ik er extra op let dat ik mij als motorrijder gedraag. Soms zie je ze kijken alsof je tuig bent (en dat zijn sommigendion_b schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:16:
Grrr, buurtgenoot met Hayabusa is aan het sleutelen geweest. Is nu buurtgenoot met busa met verlengde achterbrug. En dat mochten we vanavond allemaal meemaken
Hij is door alle smalle 30km/u straatjes gaan gieren, 100m verder hoorde ik nog het gepiep en gevroem van dat ding, met rokende banden aan alle kanten. Zelfs op 3e verdieping stond het nog blauw...
Nu kan ik me niet echt druk maken om dat soort zieligdoenerij, erger is dat buurvrouw mij niet eens wilde groeten en alleen hardop tegen andere buurvrouw riep "het zijn nu echt teveel in de buurt, die motorrijders".
Oftewel dankzij oetlul met lange brug (en kort pikkie?) heb ik mot met lichtgeraakte buurvrouw
Het erge is alleen dat het menselijk is om negatieve ervaringen veel zwaarder te laten wegen dan positieve. Hier in de straat hebben we naast mijn K75 ook een naked Goldwing GL1000 en een Africa Twin. We gedragen ons allemaal netjes (gemiddelde leeftijd trouwens >40) en de meeste buren zijn neutraal tot positief over de motoren. Maar dat verandert dus gelijk zodra zo'n idioot door de buurt gaat scheurenOguz286 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:59:
[...]
DE reden waarom ik er extra op let dat ik mij als motorrijder gedraag. Soms zie je ze kijken alsof je tuig bent (en dat zijn sommigen), dus ik probeer de balans te herstellen
Hij was trouwens tot half een bezig. Was sterk geneigd om kenteken te proberen te spotten en aan te geven...
niet gedaan want piemelnaakt en 3 hoog, irriteerde me net niet genoeg om aan te kleden
Oslik blyat! Oslik!
En inderdaad, eentje hoeft zich niet te gedragen en meteen zijn alle motorrijders tuig en slecht en poep en shit... Dan heb ik ook zoiets van "jah, als jij denkt dat ik zo ben... dan zal ik je maar niet teleurstellen >:)" maar dat doe ik gelukkig niet
Trouwens over banden die ingereden moeten worden... ik heb vandaag een aardig stukje gereden en ben steeds iets platter gegaan bij bochten en toen merkte ik wel dat ik wel wat vertrouwen moet opbouwen. Dat krijg je als je pas motor rijdt en 2 maand niet op die motor stapt. Maar het gaat al een stuk beter, dus we komen er wel
Motorrijders = TUIG
period.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hopelijk kan dat gelast worden, en anders eens kijken wat er precies vervangen moet worden en wat er op de markt is, motor is 12 jaar en 117k km oud, als dan de keuze is tussen 450 voor een nieuwe uitlaat + bochten of 2k (na inruil) voor een motor die half zo oud is en een ton minder heeft gelopen...
[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 13-07-2012 09:16 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Allemaal bezopen debielen. Landbouwplastic om een soort glijbaantje voor de kinderen te maken.
"Joah muhg nie doorrieden, lie joah uhrst ies hoahren dan!!!"
Wat zoveel betekende als. Als je je gas niet opendraait, mag je er niet langs.
Ik kon er erg om lachen en eigenlijk is het prachtig om naar te kijken, van een afstandje.
Volgend jaar dus duidelijk ergens een tribune plekje uitzoeken, zodat we niet tussen het gepeupel hoeven te staan.
Absolute generalisaties zijn wel makkelijk
En daarna op de motor naar huis zeker?newbreed schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:19:
Allemaal bezopen debielen.
Ik ga naar Lowlands, maandagochtend / richting de middag eens naar huis. Nou ga ik er absoluut niet heen voor het zuipen maar zondagmiddag wordt het toch wel tijd het wat rustiger aan te doen om de hoeveelheid bloed in mijn alcohol wat te normaliseren
Ik zou in ieder geval redelijk verbaasd zijn als er uit de uitvalswegen van het terrein _geen_ alcoholcontroles plaatsvinden, zowel bij de TT als bij muziekevenementen
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik rol dus nagenoeg stationair in de 2 door de straat naar huis. Daarnaast is een Hornet met de standaard uitlaat op lage toerentallen nou ook niet bepaald luidruchtig te noemen, dus ook dat kan het probleem niet zijn.
Maar dat vervolgens een jochie van net 15 al ruim een jaar op een slecht afgestelde crossmotor (het ding heeft meer dan 50cc volgens mij) in het donker zonder verlichting en zonder bescherming de straat op en af scheurt, nee, daar wordt dan weer niets van gezegd. Sterker nog, als ik zeg dat ik dat onverantwoord vind dan moet ik me nergens mee bemoeien.
Soms betrap ik me er ook op dat ik stiekem hoop dat dat jochie zichzelf tegen een auto op parkeert. Bij voorkeur tegen mijn rechter deur van de auto; dan wordt dat deukje tenminste gerepareerd.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit topic is gesloten.
![]()