Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 375 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.981 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:53:
[...]

BEST BOSKANT, _/-\o_ (ben geboren in Best)
(vanaf minuut 2 of zo)
ze hebben overigens best veel van die smiley bordjes weg gehaald, zag er maar een stuk of 2.
Maar die kilometer teller wijkt wel enorm af zeg, wat is een speedohealer? corrigeerd in ieder geval niet echt de km teller.
overigens mooie lijntjes, doe je vast vaker haha
SpeedoHealer kun je ook andersom bij stellen, blijkt (werkelijke snelheid was: 75%) _O-

Maar is inderdaad 't stuk van "Rooi" naar Best via Boskant.... en dat stuk rijd ik NOOIT, en al helemaal niet op een (geleende) Kwaak, dus ik weet ook niet wie 't was..... ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 21:16
wimmel_1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:48:
@ 4x2 : Ga jij er met je auto achter "hangen" ?? _O-

[video]

Is overigens met een SpeedoHealer en andere vertanding (op een Zondagmorgen), dus klopt niet hélemaal qua aangegeven snelheid :P
Inderdaad gestoord haha. Dat filmpje (onboard 3) van Nuenen naar Son binnen 4 min. is zo mogelijk nog zieker. Ik kende het filmpje al even. Kreeg deze link inmiddels zo'n 2 jaar terug van mijn rij-instructeur: dit filmpje is op zijn motor gemaakt geloof ik... hij zei dat het een maat van em was die er op dat moment op reed. Zou ik ook zeggen in die situatie. De waarheid zal wel in 't midden liggen :X

edit: Zie dat er aardig wat lui hier uit de regio komen... interesse om eens met een paar man een rondje te doen? Over deze mooie stukjes bijvoorbeeld :P Eens met hieronder dat dat op 't gemak gaat; dan kan je veel langer van de bochten genieten :+ Ook ik wil inderdaad heel thuiskomen en rijd liever m'n centen op aan benzine dan aan boetes :9

[ Voor 18% gewijzigd door Thedr op 10-07-2012 01:42 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thedr schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:47:
[...]

Inderdaad gestoord haha. Dat filmpje (onboard 3) van Nuenen naar Son binnen 4 min. is zo mogelijk nog zieker. Ik kende het filmpje al even. Kreeg deze link inmiddels zo'n 2 jaar terug van mijn rij-instructeur: dit filmpje is op zijn motor gemaakt geloof ik... hij zei dat het een maat van em was die er op dat moment op reed. Zou ik ook zeggen in die situatie. De waarheid zal wel in 't midden liggen :X

edit: Zie dat er aardig wat lui hier uit de regio komen... interesse om eens met een paar man een rondje te doen? Over deze mooie stukjes bijvoorbeeld :P
Ik dacht dat hier alleen maar nette mensen rondhingen die met 80Kg boodschappen door de polder naar huis reden :o

edit:
PS. Ik wil best een keer een rondje hier door de buurt rijden met een aantal, maar dan wel op 't "gemak" zodat iedereen 't bij kan houden op een normaal tempo. Wegen zijn leuk om te racen, maar héél thuis komen is een eerste vereiste, dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 09-07-2012 23:18 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoezo kun je niet met 80kg boodschappen een ritje maken? :P

Een duo-passagier gaat al snel die kant op en dat is geen probleem ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:54:
[...]

60 te hard is natuurlijk niet echt handig, maar de snelheidslimiet is daar wel erg suf ja...

Ik ben bezig mijn 'advanced motorist' certificaat te behalen (ik wil namelijk vrijwilliger worden bij SERV/blood bikes, en dan heb je dat nodig (http://www.bloodbikes.org.uk/index.php/groups/serv)) en 1 van de regels is dat je snelheids borden (behalve de national limit borden) moet respecteren. Dat kost me best wel moeite moet ik zeggen..
Hm, altijd? Ook in je vrije tijd? Dat schiet ook niet op dan... De meeste bochten met een advies-bordje erbij zijn pas leuk als je de snelheid x2 doet...
Doet me denken aan dat auto programma waar ze een Subaru Impreza bespraken die een blok beton in de kofferbak had om zo een redneck verlaging van zijn auto te krijgen ;)
Hahaha, prachtig _O-

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:03:
[...]

Ik dacht dat hier alleen maar nette mensen rondhingen die met 80Kg boodschappen door de polder naar huis reden :o

edit:
PS. Ik wil best een keer een rondje hier door de buurt rijden met een aantal, maar dan wel op 't "gemak" zodat iedereen 't bij kan houden op een normaal tempo. Wegen zijn leuk om te racen, maar héél thuis komen is een eerste vereiste, dan.
Ik rijd wel eens door de polder :*)

No signature required.

Verwijderd

[...]
edit: Zie dat er aardig wat lui hier uit de regio komen... interesse om eens met een paar man een rondje te doen? Over deze mooie stukjes bijvoorbeeld :P Eens met hieronder dat dat op 't gemak gaat; dan kan je veel langer van de bochten genieten :+ Ook ik wil inderdaad heel thuiskomen en rijd liever m'n centen op aan benzine dan aan boetes :9
Lijkt me heel leuk en ik pleit zelf ook voor een heel rustig tempo zodat iedereen lekker mee kan doen :) Ik kom zelf uit Tilburg :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Excuses aan bijna iedereen bij mij in de buurt en trouwens op een deel van de A10.

M'n motor heeft een klein maandje stilgestaan en in dat maandje is het erg nat geweest, blijkbaar water in uitlaatpijp enzo.

Gevolg:
- flink moeite met eerste keer starten
- toen het eenmaal startte rookte het meer dan een oude dieselbus, hele straat stond blauw
- de term "knalpijp" was vandaag erg van toepassing zodra ik ook maar iets op motor afremde

Tegen de tijd dat alles goed warm (en droog!) was liep het weer als een zonnetje trouwens ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
[...]

edit: Zie dat er aardig wat lui hier uit de regio komen... interesse om eens met een paar man een rondje te doen?
Noorderlingen mogen niet mee? :'(

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maegrim schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Noorderlingen mogen niet mee? :'(
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/535303/nooooo.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
(8> Sjjiitt...
Een paar uur voor m'n 'belangrijke' dingen (A-examen bijvoorbeeld :9) krijg ik toch altijd wat kriebels...
Does not compute... want als ik eenmaal bezig ben (ofwel op de motor zit) dan is het weer goed.

1455 is de tijd. Hopelijk is dit topic straks een echte motorrijder rijker. *O*

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
ixl85 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:03:
(8> Sjjiitt...
Een paar uur voor m'n 'belangrijke' dingen (A-examen bijvoorbeeld :9) krijg ik toch altijd wat kriebels...
Does not compute... want als ik eenmaal bezig ben (ofwel op de motor zit) dan is het weer goed.

Kriebels zijn goed, die houden je scherp ;)

In ieder geval veel succes, gewoon rustig blijven en lekker een stukje rijden :)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:20
(8> Sjjiitt...

Als je het niet gehaald hebt, dan mag je hier niet meer komen. :+
Dus, succes!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@ixl85: succes! *O*

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Veel geluk ixl85!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
want als ik eenmaal bezig ben (ofwel op de motor zit) dan is het weer goed.
Dan zou het goed moeten komen. Succes !

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:38
He allen, op dit moment rijd ik een Honda Varadero (2004). Ik ben echter op zoek naar een mooie naked bike, vanaf 2010 <20k km's, voor erbij voor de kortere stukjes om even lekker sportief te rijden. Wat zijn jullie ervaringen, oftewel wat raden jullie mij aan?

• newbreed
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:06:
He allen, op dit moment rijd ik een Honda Varadero (2004). Ik ben echter op zoek naar een mooie naked bike, vanaf 2010 <20k km's, voor erbij voor de kortere stukjes om even lekker sportief te rijden. Wat zijn jullie ervaringen, oftewel wat raden jullie mij aan?
marktplaats.nl ?
motorshopper.nl ?
lockpickstore.nl ?

• nii3k

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Afhankelijk van je budget;

CB1000RR (beter nog, triple speed)
anders is CB900F of Tuono ook heel leuk (waarbij ik Tuono samen met triple speed veruit de leukste vind)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Serotonine
  • Laatst online: 10:32
(8> Sjjiitt...

Banaantje eten en het komt goed

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tuono, ondanks dat het een Italiaan is niet stuk te krijgen :) De V4 ziet er ook interessant uit, maar ik weet niet of die net zo stevig & betrouwbaar is.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Exigence

dnkroz

Of je wisselt je Varadero in voor een Kawasaki Versys? :)

• newbreed
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:19:
[...]

wist niet dat ervaring te koop was?
Het gaat mij er meer op dat je vraag nogal algemeen is. Het gevolg is dat iedereen gaat roepen welke fiets hij zou willen kopen, als ratio en geld geen issue zouden zijn.

Dus bij deze, mijn duit in het zakje:

Buell 1125CR

• nii3k
newbreed schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Het gaat mij er meer op dat je vraag nogal algemeen is. Het gevolg is dat iedereen gaat roepen welke fiets hij zou willen kopen, als ratio en geld geen issue zouden zijn.

Dus bij deze, mijn duit in het zakje:

Buell 1125CR
daar heb je op zich gelijk in. Maar ik weet vrij weinig/niks in de richting van sportieve motoren. Heb dit topic doorgenomen vanaf 25 pagina's terug maar kon daaruit ook niks wijzer worden. Vandaar dat het redelijk algemeen was mijn vraag.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ducati sport 1000. Machtig mooie naked.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:54:
[...]

daar heb je op zich gelijk in. Maar ik weet vrij weinig/niks in de richting van sportieve motoren. Heb dit topic doorgenomen vanaf 25 pagina's terug maar kon daaruit ook niks wijzer worden. Vandaar dat het redelijk algemeen was mijn vraag.
Lees hier anders eens wat typespecifieke topics door :)

• newbreed
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Wat is je budget?
Hoeveel vermogen moet er in zitten? De 600cc nakeds als de Honda Hornet zijn al vrij sportief te berijden. Een 1050cc Triumph speed triple trekt de stenen uit de straat.

Daarna kan je nog eens zien of je liever een 2(Aprillia, Ducati), 3(Triumph) of 4 cilinder hebt.
Over 2 en 4 kleppen zal ik maar niet beginnen.

Ik denk dat je met een budget en vermogens -indicatie al een duwtje in een richting kan krijgen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
staat al in je schuur :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=202098&stc=1&d=1237131090

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 19:02

Twhomp

Stayin' Alive

Bruut! _/-\o_

edit: is er een linkje naar een buildtopic ofzo? Wil daar meer van zien :Y

[ Voor 73% gewijzigd door Twhomp op 10-07-2012 15:20 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

newbreed schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:11:
[...]

Wat is je budget?
Hoeveel vermogen moet er in zitten? De 600cc nakeds als de Honda Hornet zijn al vrij sportief te berijden. Een 1050cc Triumph speed triple trekt de stenen uit de straat.

Daarna kan je nog eens zien of je liever een 2(Aprillia, Ducati), 3(Triumph) of 4 cilinder hebt.

Ik denk dat je met een budget en vermogens -indicatie al een duwtje in een richting kan krijgen.
er zijn 4 (nieuwe) nakeds die echt de moeite waard zijn.

1, Speed triple (niet omdat ik er 1 heb, maar het is echt wel een dijk van een motor)
2, Aprilia Tuono APRC
3. SuperDuke
4. Streetfighter

Nu is die laatste aan de iets wat prijzige kant, maar ik weet zeker dat iedereen er maar wat graag 1 zou willen

Als je een "kleine" naked wil, dan is de keuze veel makkelijker, Street triple en klaar, geen alternatieven.
Ben je van andere mening, ga eens een rondje rijden met die machine en je bent om

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

^^Wil je ABS ben je helaas op wat ander aangewezen... en de spy footage van het 2013 model deden me huiveren... en dat was zelfs mét Arrows uitlaat er op :/

http://www.motorfreaks.nl...t-triple-2013-gespot.html

(Zou me niets verbazen als dat weggetje in Spanje is waar ik ook nog ben geweest... (twee prototype auto's tegengekomen :D ))

Mad Max belde...

... hij wil z'n awesome bike terug!

[ Voor 120% gewijzigd door steveman op 10-07-2012 15:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• nii3k
newbreed schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:11:
[...]

Wat is je budget?

rond de 8000 euro, 8500 max

• theHoff
  • Niet online
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:29:
[...]

En vermogen? Maar met zo'n budget lijkt het me allemaal niet echt moeilijk toch?

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, korte stukjes raggen? Dat kan prima zonder ABS!

Street Triple (r) dus!

Of misschien een BMW F 800?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 18:10
Yamaha XT660X, perfect voor bochtenwerk, korte tripjes, stadswerk, gooi en smijtwerk, knappe jongens die je bijhouden in het bochtenwerk,....

• Serotonine
steveman schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:28:
^^Wil je ABS ben je helaas op wat ander aangewezen... en de spy footage van het 2013 model deden me huiveren... en dat was zelfs mét Arrows uitlaat er op :/

http://www.motorfreaks.nl...t-triple-2013-gespot.html

(Zou me niets verbazen als dat weggetje in Spanje is waar ik ook nog ben geweest... (twee prototype auto's tegengekomen :D ))
ben ik de enige als ik zeg dat het uiterlijk van de street triple me niet kan bekoren? Ik vind die koplampen met dat petje erboven er zo raar uit zien...

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Serotonine schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:55:
[...]

ben ik de enige als ik zeg dat het uiterlijk van de street triple me niet kan bekoren? Ik vind die koplampen met dat petje erboven er zo raar uit zien...
Ik vond de vorige versie, met die ronde koplampen wel tof, maar deze nieuwe vind ik niet zo mooi :X

• Serotonine
Tankiej schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Ik vond de vorige versie, met die ronde koplampen wel tof, maar deze nieuwe vind ik niet zo mooi :X
Deze
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/205415/images/StreetTriple.jpg
Als een tekenfilmfiguur die z'n ogen uit z'n hoofd schrikt.

• Tankiej
  • Laatst online: 08-01 16:00
Serotonine schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:00:
[...]

Deze
[afbeelding]
Als een tekenfilmfiguur die z'n ogen uit z'n hoofd schrikt.
Jij wil zeggen dat je dit beter vindt? :P

Afbeeldingslocatie: http://senandung.net/wp-content/uploads/2011/10/picture-2011-triumph-speed-triple-front-angle.jpg

Nee, doe mij die ronde koplampen maar :D

• Serotonine
nee ook niet. Alles met Wall-E koplampen vind ik geen gezicht. Maar dat is mijn mening.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Hehehe. Blij maken met een dooie mus.

OT: Aangezien ik zelf in Den Bosch woon (en jaren lang in Tilburg en omgeving heb rondgepoekeld) ben ik evt wel te porren voor een ritje.

Entropy isn't what it used to be

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zijn er mods voor die lampen met een veer erachter zodat ze bij het remmen naar voren komen? :+

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vind die psychopatische ronde ogen wel vet eigenlijk Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VuqCV.gif

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 10-07-2012 16:17 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://img.phombo.com/img1/photocombo/6774/cache/MotorCycling_display.jpg

:)F oOo oOo *O* *O* *O* oOo oOo :)F

* ixl85 gaat naar het gemeentehuis om z'n A'tje te halen!

Tijd voor een (solo :') ) feestje.. Iederen is werken :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wooo gefeliciteerd *O*

Verwijderd

Ik zelf heb een Kawasaki Z750 en mijn ervaring is zeer positief. Ook eigenlijk elke review die je over de Z750 leest is erg positief (google maar eens). En geloof me zo'n z750 gaat hard heel hard zelfs >:) :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/213066/images/2009-z750.jpg

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

ixl85 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:20:
[afbeelding]

Ah, gefeliciteerd :)

• Serotonine
[afbeelding]

Van harte!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Ik zelf heb een Kawasaki Z750 en mijn ervaring is zeer positief. Ook eigenlijk elke review die je over de Z750 leest is erg positief (google maar eens). En geloof me zo'n z750 gaat hard heel hard zelfs >:) :9~ O+

[afbeelding]
maar die voorvork :F
Maar bezoekje bij een bedrijf als hyperpro zet dat weer recht.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[afbeelding]

Gefeliciteerd!

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
[afbeelding]

*O* En weer een rijder erbij ! *O*

• newbreed
[afbeelding]

Gefeliciteerd!

• newbreed
niek87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Duidelijk:

Street Triple R

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

* Steve moet zich erg beheersen

Hoge afschrijving zeg :X

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 10-07-2012 18:47 ]

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:44:
[...]

* Steve moet zich erg beheersen

Hoge afschrijving zeg :X
ding heeft in 2 jaar meer afgeschreven dan mijn at incl onderhoud gekost heeft _O-

• Exigence

Exigence

dnkroz

Voor dat budget zou er voor mij maar één mogelijkheid zijn: een Speed Triple van het vorige model _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/76/x2IIXRMzOmifLq7AhUk4FQ==.jpg

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Vergeten we trouwens helemaal deze buitencategorie:
http://www.motorshopper.n...orsoduro-750-Factory.html

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Volgens mij is de Street Triple populair :P

• Phydomir
  • Laatst online: 18:16

Phydomir

Dennis

Chakotay schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:57:
Is dan ook een ontzettend geil ding.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Van wie mag ik er een lenen voor een testritje? :+

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wacht maar tot de brutale 675 leverbaar is 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2011/11/2012-MV-Agusta-Brutale-675-29.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:13:
[...]

maar die voorvork :F
Maar bezoekje bij een bedrijf als hyperpro zet dat weer recht.
Ach dat is met de meeste fietsen het geval. Standaard gsx-r stuitert ook als een gek aan de achterkant met de normale afstelling.

[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 10-07-2012 20:48 ]

No signature required.

• theHoff
  • Niet online
Kom kom. Een beetje karakter mag best als het je 2e fiets is toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeboy.org/pics/zard1.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Misschien iets met wat meer vermogen ? :P

[video]http://www.youtube.com/watch?v=FWb3ObGWkdY"]YouTube: Diverse new VTR Streetfighter[/video]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Cool ding :) Maar kan je daar daadwerkelijk meer rijden? 1x een steen/tak op de verkeerde manier tegen die belt en het is stuk... Of denk ik nou te praktisch? :P

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik heb het over de Speed Triple hoor ;)

Ik vind de Street een stuk minder mooi dan de Speed.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Exigence schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Ik heb het over de Speed Triple hoor ;)

Ik vind de Street een stuk minder mooi dan de Speed.
...Oh he, ik zie nu pas dat de Street en Speed door elkaar genoemd worden :X

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:09:
Cool ding :) Maar kan je daar daadwerkelijk meer rijden? 1x een steen/tak op de verkeerde manier tegen die belt en het is stuk... Of denk ik nou te praktisch? :P
turbo die wat zand naar binnen slikt :X en die houding kost jeje nek je polsen en de rest 8)7

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:16:
[...]

Hm, altijd? Ook in je vrije tijd? Dat schiet ook niet op dan... De meeste bochten met een advies-bordje erbij zijn pas leuk als je de snelheid x2 doet...
Nee niet altijd, en gelukkig heb je hier ook veel wegen met national limit. Maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te doen zodat het een beetje meer normaal voelt...
Zodra certificaat binnen is zal dat wel weer afnemen verwacht ik >:)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:52:
Misschien iets met wat meer vermogen ? :P

[video]
OMFG, bouw dan niks 8)7

Verwijderd

Ik mag ook hopen dat hij een Firestorm heeft gebruikt als donor.
Als het een SP1 of erger nog een SP2 was,
dan ben ik bang dat we de deze man onvrijwillig moeten euthaniseren

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb het sowieso niet zo op streetfighters. Ze doen me altijd aan Opel Ascona's denken... ;)
Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

't Zou maar een bekende zijn van wie je een stuk gereedschap wilt lenen... moet je er nog iets positiefs over zeggen ook :o

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
mphilipp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:09:
Ik heb het sowieso niet zo op streetfighters. Ze doen me altijd aan Opel Ascona's denken... ;)
Ik dacht dat streetfighter een omschrijving was voor "Ik heb mijn kuip gemold en kan geen nieuwe betalen". :)

Entropy isn't what it used to be

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
der_joachim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:50:
[...]

Ik dacht dat streetfighter een omschrijving was voor "Ik heb mijn kuip gemold en kan geen nieuwe betalen". :)
Lol.

Afgelopen weekend bij mijn vriendin d'r zzr600 wat kappen eraf gehaald voor onderhoud en schoonmaken. zag er toch wel gaaf uit.

Ze moest de kuipen er alleen persé terug op hebben :( .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

der_joachim schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:50:
[...]

Zoiets, ja.... :P M'n vorige, toen 2 dagen oude, R6 in 2008....

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/wwe0bq.jpg

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

't MF-topickopje is ook veelzeggend
Streetfighters
Hier vind je de opgeleukte crashmotoren :)

• newbreed
Streetfighters zijn voor petjes. (no offence... oh wacht, toch offence)
Grmbl, zojuist is mijn kentekenhouder er afgedonderd. Gelukkig reed ik niet op de snelweg. Misschien dat ik voor de streetfighter oplossing ga: gewoon het kenteken rechtstreeks op de uitlaat popnagelen :p

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
newbreed schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:45:
Streetfighters zijn voor petjes. (no offence... oh wacht, toch offence)
Grmbl, zojuist is mijn kentekenhouder er afgedonderd. Gelukkig reed ik niet op de snelweg. Misschien dat ik voor de streetfighter oplossing ga: gewoon het kenteken rechtstreeks op de uitlaat popnagelen :p
Kenteken op de uitlaat popnagelen? Eh? :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Achterop je jas sticken :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Cheapass rugbeschermer!

Maar onder de leuke nakeds valt voor mij ook de Hornet trouwens. Ik heb dat ding niet voor niks gekocht. ;) En voor de mensen die zeggen: "ja maar als je je DROOMmotor zou kopen, wat had je dan gekozen?", dan is het antwoord nog steeds hetzelfde: een Hornet. Het belangrijkste is voor mij dat het een goede gooi-en-smijtfiets is om lekker te kunnen sturen. En dat zit bij de Hornet echt wel goed. :)

Maar de vraag is eerder: wat versta je onder sportief rijden? Hard rechtdoor rijden, of wil je lekker sturen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• newbreed
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:55:
Cheapass rugbeschermer!

Maar onder de leuke nakeds valt voor mij ook de Hornet trouwens. Ik heb dat ding niet voor niks gekocht. ;) En voor de mensen die zeggen: "ja maar als je je DROOMmotor zou kopen, wat had je dan gekozen?", dan is het antwoord nog steeds hetzelfde: een Hornet. Het belangrijkste is voor mij dat het een goede gooi-en-smijtfiets is om lekker te kunnen sturen. En dat zit bij de Hornet echt wel goed. :)

Maar de vraag is eerder: wat versta je onder sportief rijden? Hard rechtdoor rijden, of wil je lekker sturen?
Hard rechtdoor, V-max >:)
Lekker sturen: Monster 796 of een Street/Speed triple.

Het is natuurlijk lekker makkelijk praten als het niet om mijn eigen geld gaat. Maar puur emotioneel gezien zou ik toch iets spannenders dan een Honda Hornet bedenken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:15:
Mwoeah, was tevreden met m'n BT45-jes, had naar m'n gevoel meer grip in de regen dan in m'n vierwieler. Moet nog met de nieuwe ContiGo gevallen in echte hoosweer rijden, maar lijken vooralsnog niet onder te doen voor de BT45.
Goed, vanochtend rond 8u30 inderdaad totale hoosweer gehad. Ging verbazingwekkend goed, zelfs met onderwater staande belijning ( :X ) op de A10 geen stapjes opzij van het achterwiel :)

Oslik blyat! Oslik!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:43
dion_b schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Goed, vanochtend rond 8u30 inderdaad totale hoosweer gehad. Ging verbazingwekkend goed, zelfs met onderwater staande belijning ( :X ) op de A10 geen stapjes opzij van het achterwiel :)
Ik ook nergens last van gehad, die mpr2's zijn erg fijn. Achterband heeft profiel zat. Voorband is miss 3-4mm. Maar zelfs vol op het gas, nadat ik van de snelweg af was, heeft mijn achterband geen kik gegeven :p

Mijn regenvoering was echter niet voldoende, flinke natte plek op m'n overhemd. En ik moet een nieuwe broek, want hier is het kruis lek (of het loopt erin, maar nat was het wel).

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Streetfighters zijn wel leuk! Ik heb er ook één gehad. ZXR750 uit '93 met het 121pk blok.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/zxr_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/zxr_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/zxr_6.jpg

Ik hou wel van die naked's. Ik rij nu een Z1000, maar kijk toch weer met een scheef oog naar een ander ;)
Van het weekend op een nieuwe RSV4 en 1198 gereden, maar dat is toch niet mijn ding.
Ik zat nog naar de ducati streetfighter te kijken, maar dat tril blok bevalt mij toch niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 11-07-2012 11:56 ]

>PC specs<

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Probeer de Tuono V4 zou ik zeggen? Naked-versie van de RSV4 :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marc Rademaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:42:
[...]

Mijn regenvoering was echter niet voldoende, flinke natte plek op m'n overhemd. En ik moet een nieuwe broek, want hier is het kruis lek (of het loopt erin, maar nat was het wel).
Bah, same here. In mijn geval by design - jas en pak kunnen aan elkaar geritst worden, maar de goretex binnenvoering niet. Gevolg is dat er altijd water bij de buik naar binnen komt en bij het kruis blijft liggen :(

Ik neig er bijna naar met veiligheidsspelden te werken.

Als ik bij dit weer een lange rit moet maken dan doe ik de regenoverall aan, maar ik ga niet voor een kwartier rijden bijna even lang bezig zijn zo'n ding aan te trekken. Dan maar een natte plek op m'n buik :z

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb sinds kort zomerhandschoentjes die onder ipv over de jas vallen... Dat is ook een zeer slecht idee in de regen :X (en bij hoge snelheid met textieljas, instant parachute). Wat een ondingen, ik ga zsm weer fatsoenlijke handschoen halen die over de jas kunnen.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
*GenjiBlade zag dat het flink regende toen hij naar zn werk wilde om 6u10.
**GenjiBlade ging maar met de auto.

Wel een dikke respect voor de motorrijders die ik vanochtend wel zag rijden! Uit de 6 die ik 'sochtends dagelijks tegenkom op mijn route waren er gewoon 3 (Zwarte Shadow 600 / Wit op rood Monster / random naked die ik nogsteeds niet thuis kan brengen) die de storm hebben getrotseerd! :o

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Chakotay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
Ik heb sinds kort zomerhandschoentjes die onder ipv over de jas vallen... Dat is ook een zeer slecht idee in de regen :X (en bij hoge snelheid met textieljas, instant parachute). Wat een ondingen, ik ga zsm weer fatsoenlijke handschoen halen die over de jas kunnen.
Bij mij kan ik de handschoenen over de regenvoering doen, en onder de buitenlaag. Hierdoor kan het water niet van je mouw je handschoen inlopen, maar het kan ook niet door de wind je je jas ingeblazen worden.

• KappeNou
Chakotay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:21:
Probeer de Tuono V4 zou ik zeggen? Naked-versie van de RSV4 :)
Dat blok is ook niet echt mijn ding. Beetje bokkerig zoals het ducati blok, maar niet het koppel. Wel lekker veel vermogen bovenin de toeren.
Ik hou het denk ik gewoon op de normale 4 cilinders. Alleen jammer dat er op het moment voor mij niet echt iets veel leukers is. De voorkant van de nieuwe Z1000 is ook niet echt mijn ding en de honda CB1000R is weer wat te ielig voor mij.

Ik hou het voorlopig denk ik wel op mijn 2 dikke konten ;)

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/8703/wheelie2.png

>PC specs<

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GenjiBlade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:42:
*GenjiBlade zag dat het flink regende toen hij naar zn werk wilde om 6u10.
**GenjiBlade ging maar met de auto.

Wel een dikke respect voor de motorrijders die ik vanochtend wel zag rijden! Uit de 6 die ik 'sochtends dagelijks tegenkom op mijn route waren er gewoon 3 (Zwarte Shadow 600 / Wit op rood Monster / random naked die ik nogsteeds niet thuis kan brengen) die de storm hebben getrotseerd! :o
"Storm"... kom nou, het regende hevig, maar wind viel goed mee. Heb wel eens met horizontale regen gereden (over de Houtribdijk), dat was een stuk erger. Sowieso vind ik zicht bij dit weer achter een motorhelm beter dan achter voorruit van een auto. Dat is gelijk weer grootste risico - echt geen hond die je ziet, en dat op moment dat ook niemand een motor verwacht.
winkelwagen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Bij mij kan ik de handschoenen over de regenvoering doen, en onder de buitenlaag. Hierdoor kan het water niet van je mouw je handschoen inlopen, maar het kan ook niet door de wind je je jas ingeblazen worden.
Mijn zomerjas is best strak, als ik handschoenen onder de jas aandoe en goed dichtrits komt daar in ieder geval niets binnen.

Oslik blyat! Oslik!

• Paul
  • Laatst online: 18:28
Chakotay schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:38:
Ik heb sinds kort zomerhandschoentjes die onder ipv over de jas vallen...
Oh yeas, please, graag, dat is de enige goede handschoen (Y)

Over je jas in de regen: Handschoenen vol water
Onder je jas in de regen: Rits dicht zodat je mouw geen vangmuil is en gaan met die banaan

Onder je jas in zonneschijn: Airflow door je armen, over je rug, heerlijk.
Over je jas in zonneschijn: warm, heet, zweten...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:46:
[...]
Dat blok is ook niet echt mijn ding. Beetje bokkerig zoals het ducati blok, maar niet het koppel. Wel lekker veel vermogen bovenin de toeren.
echt geen idee met welke motor jij hebt gereden,
Maar de V4 is A) niet bokkerig en B) heeft hetzelfde koppel onderin als zijn oudere 2cilinder broer.
Ding is juist zo goed dat je niet in de gaten hebt hoe hard je gaat

(ik heb overigens alleen de Tuono getest, niet de RSV)

Paginaatje 1500 alweer schiet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 16:16 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
winkelwagen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Ik heb geen losse regenvoering in mijn jas, maar toch is hij (op extreme stortregen na) prima waterdicht :)
Paul schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:05:
[...]
Oh yeas, please, graag, dat is de enige goede handschoen (Y)

Over je jas in de regen: Handschoenen vol water
Onder je jas in de regen: Rits dicht zodat je mouw geen vangmuil is en gaan met die banaan

Onder je jas in zonneschijn: Airflow door je armen, over je rug, heerlijk.
Over je jas in zonneschijn: warm, heet, zweten...
Handschoenen vol water heb ik eigenlijk nooit last van, de handschoenen over de jas zitten strak genoeg om er geen water in terug te laten lopen in combinatie met de stroomlijn van de motor en mijn zithouding.

Wat airflow is fijn inderdaad, maar alleen op lage snelheid. Bij een beetje doorrijden op de snelweg word het een ballon, waardoor mijn jas een beetje naar boven schuift op mijn armen, wat als resultaat heeft dat er alleen maar nog meer lucht in komt :P

• PilatuS
  • Niet online
En weer terug van HyperPro.

Helaas voor nog geen nieuwe veren want de verkeerde zijn geleverd. De verpakking klopte wel alleen wat erin zat niet. De veren die erin zaten waren 5cm te kort. Er zit al wel nieuwe olie in de voorveren waardoor van de week alleen de veren zelf er nog in moeten. Mijn balhoofd bleek ook niet meer goed te zijn dus die is ook gelijk vervangen.

Achter is de nieuwe veer wel geplaatst en afgesteld wat enorm veel scheelt. Bij mijn motor zou achter niet slecht moeten zijn en voor wel, bij mij was het echt andersom. In bochten vond ik de motor bij wat platter gaan onstabiel worden waardoor ik niet verder durfte te gaan. Nu bij een afrit wat harder door de bocht gegaan en de motor blijft netjes stabiel.

Ben benieuwd naar hoe het straks is wanneer de voorveren er ook inzitten maar gelukkig is het nu al stukken beter.

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:08:
[...]

echt geen idee met welke motor jij hebt gereden,
Maar de V4 is A) niet bokkerig en B) heeft hetzelfde koppel onderin als zijn oudere 2cilinder broer.
Ding is juist zo goed dat je niet in de gaten hebt hoe hard je gaat

(ik heb overigens alleen de Tuono getest, niet de RSV)

Paginaatje 1500 alweer schiet op.
Vergeleken mijn Z1000 vond ik de V4 wel bokkerig, maar de duc was wel een stuk erger.
Vergeleken de duc heeft hij weinig koppel onderin. Voorkantje ging niet snel omhoog. Bovenin de toeren daarentegen wel veel vermogen.
De Tuono zal wel iets anders afgesteld staan voor koppel, maar extreem veel zal het niet schelen.

>PC specs<

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

Heeft een van jullie trouwens nog een linkje voor mij naar een bepaalde website waar je motoren kon 'passen' ? Volgens mij vulde je daar je hoogte en lengte van je benen oid, en dan kreeg je met een soort van poppetje te zien wat je zithouding zou zijn...

originele signatures zijn top!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:32:
[...]

Vergeleken mijn Z1000 vond ik de V4 wel bokkerig, maar de duc was wel een stuk erger.
Vergeleken de duc heeft hij weinig koppel onderin. Voorkantje ging niet snel omhoog. Bovenin de toeren daarentegen wel veel vermogen.
De Tuono zal wel iets anders afgesteld staan voor koppel, maar extreem veel zal het niet schelen.
Op die Duc heb ik nog niet gereden,maar een 1200 heeft natuurlijk wel extra koppel.

Maar mijn ritje met die tuono was echt fantastisch, boven de 3000 toeren houden.
Daaronder liep de demo niet echt mooi rond, tussen 5 en 10 duizend toeren heerlijk krachting.
En na 10 schoten superlatieven toch echt wel te kort. Krijg nogsteeds een grijns op mijn gezicht als ik er nu aan denk.

Maar na een dagje daarmee spelen ga je er wel als een gorilla bijlopen.
je knokkels slepen over de grond zo ver dat je armen uitrekken.

en het zadel zou zomaar in guantanamo bay gebruikt kunnen worden voor sommige sessies

• PilatuS
  • Niet online
Maar mijn ritje met die tuono was echt fantastisch, boven de 3000 toeren houden.
Daaronder liep de demo niet echt mooi rond, tussen 5 en 10 duizend toeren heerlijk krachting.
Mijn SV loopt ook voor geen meter onder de 3500 toeren. Ik moet rotondes ook altijd de eerste versnelling nemen, in de 2 is niet te doen zonder koppeling.
Pagina: 1 ... 375 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.