Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 374 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.515.162 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maikel64 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:02:
Bij de ZZR600D van mijn vriendin lekt er wat olie langs de pakking op de locatie hieronder omcirkeld.

Wat ik kan vinden wordt dit omschreven als "Motordeksel" (Het is dus niet de deksel waar je ook olie bijvult, maar ervoor):

[afbeelding]

Nu weet ik dat wanneer je de koppelingsdeksel eraf moet halen en de motor staat schuin genoeg, er geen olie uit zou moeten komen.
Weet iemand of dat bij deze deksel ook zo is?

Zo niet, dan moet er naast de pakking ook een 4L fles olie en een oliefilter worden gehaald.
Mocht je een vervangend deksel nodig hebben, ik heb nog zo'n ding liggen voor een 600D :)

Wat de olie betreft, volgens mij moet dat wel werken... Het pijlglaasje zit in ieder geval lager, ik heb het alleen nooit geprobeerd met mijn ZZR toen ik die nog had.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:46
Chakotay schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:38:
[...]

Mocht je een vervangend deksel nodig hebben, ik heb nog zo'n ding liggen voor een 600D :)

Wat de olie betreft, volgens mij moet dat wel werken... Het pijlglaasje zit in ieder geval lager, ik heb het alleen nooit geprobeerd met mijn ZZR toen ik die nog had.
Bedankt voor je aanbod, maar het deksel zelf is nog perfect.

Alleen de pakking is oud en lekt wat.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Bij de ZZR600D van mijn vriendin lekt er wat olie langs de pakking op de locatie hieronder omcirkeld.

Wat ik kan vinden wordt dit omschreven als "Motordeksel" (Het is dus niet de deksel waar je ook olie bijvult, maar ervoor):

[afbeelding]

Nu weet ik dat wanneer je de koppelingsdeksel eraf moet halen en de motor staat schuin genoeg, er geen olie uit zou moeten komen.

Zo niet, dan moet er naast de pakking ook een 4L fles olie en een oliefilter worden gehaald.
Ken de motor zelf niet maar als ik het zo zie is het het carterdeksel. Hangt er dus van af hoe hoog je oliepeil momenteel staat. Sowieso vind ik het nooit een slecht idee om, als je je carter open maakt, de olie en het filter ook meteen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Yamy_Daffy schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:13:
[...]

Redelijk bullet proof,

Enige kwaal die ik me kan herinneren is een gedroogte aanzuigrubber tussen Carb's en blok en eventueel vlotter en naalden in de carb's.

Voor de rest moet je hem om soepel te rijden boven de 2500-3000 rpm houden.
Behalve dat de BMW zo´n beetje de minst begeerlijke machine in die klasse is...
Ik zelf zou ook eerder voor een KTM (meesters van de 1cilinder wereld) Yamahas XT gaan.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

en qua trillingen
Dat is toch met alle 1 cilinders?, alleen vrouwen rijden graag in de lage toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:13:
De meeste 400cc motoren zijn vooral gemaakt voor de Japanse markt (je betaalt (of betaalde?) je daar failliet aan verzekeringskosten voor een zwaardere motor). En Japanners zijn nou niet bepaald de langste mensen op aarde... :)
Uhuh. Ik kwam tot zelfde conclusie toen ik twee jaar terug een motor ging uitzoeken. Net zoals Eierdopje had ik geen behoefte aan enorm vermogen, gewoon iets wat op snelwegsnelheden goed mee kon komen en daarbij zo zuinig mogelijk was. Verschil was dat ik iets met kuip zocht voor lange snelwegritten. Helaas werkelijk niets gevonden <600cc waar ik met m'n voor NL begrippen bescheiden 1m86 prettig op voelde, waardoor ik toch uiteindelijk uitkwam op m'n 740cc K75RT. Eierdopje zal waarschijnlijk niet daarop uitkomen (in geen velden of wegen naked danwel racer :+ ), maar wel op iets met vergelijkbaar vermogen en motorinhoud.

IMHO erg jammer dat er in noordwest-Europa eigenlijk alleen motoren voor de mooiweerrijders gemaakt worden ipv mensen die zo'n ding echt gebruiken met als enige uitzondering de politiemotoren (oftewel zware toermotoren). Iedereen roept ook vrolijk "voor het geld moet je geen motor rijden", terwijl dat uitgerekend wel is waarom mensen in ontwikkelingslanden ermee rijden. Motorrijden hoeft niet duurder te zijn dan autorijden, maar dan moet je wel zuinige, practische motoren hebben. Het is technisch prima mogelijk om een motor te maken die 1:35 doet en 130km/u haalt. Sterker nog, die motoren zijn er, maar we passen er gewoon niet op en/of ze worden hier niet verkocht. Als dat zou veranderen zou je een heel nieuwe groep mensen op de motor kunnen aantrekken, wat het alleen maar prettiger zou maken voor alle mensen die wel een zware motor rijden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is voor ook een keuze (gewicht en pasvorm) om naar een Enduro fiets of een SM te gaan kijken. Benzine verbruik is dan vaak wel wat jammer maar goed. :P

Ik heb dus ook de grootste moeite om op fietsen te passen die niet zo lomp zwaar zijn... Ik weer zelf namelijk maar 72 kilo en ik ben 1.97m... Ik voel mij ook gewoon niet prettig op zo een grote zware fiets. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46
Anoniem: 387913 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Behalve dat de BMW zo´n beetje de minst begeerlijke machine in die klasse is...
Ik zelf zou ook eerder voor een KTM (meesters van de 1cilinder wereld) Yamahas XT gaan.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

en qua trillingen
Dat is toch met alle 1 cilinders?, alleen vrouwen rijden graag in de lage toeren.
Sorry nooit op een dergelijke KTM gereden dus daar doe ik geen uitspraak over.
Een vriend van me heeft aantal KTM's gehad maar die was meer aan het sleutelen dan aan het rijden.
Denk dus dat zo'n BMW F650 Funduro toch wel heel degelijk in elkaar steekt.
Wil je meer plezier kies dan een KTM inderdaad, de BMW is zeer degelijk maar erg saai kwa karakter.

En trillingen zijn niet erg bij een 1 cilinder is heel normaal, maar de BMW bonkt en klapt onder de 2500 rpm
Dit is verbetert met de F650GS, deze heeft namelijkinjectie en loopt vele malen soepeler.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:26
4x2 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:56:
[...]

Voor dat bedrag kun je een XJ600 diversion proberen, beetje suffe motor, maar wel zonder kuip te krijgen en al een stuk groter dan die 400cc'tjes.
Een Fazer 600 en bandit 600 vallen ws net buiten budget, dan zit je in de onderste regionen te winkelen en dan moet je al opletten/handig zijn om iets leuks te vinden.
De CB1 is opzich wel te doen met die lengte, maar als je meer dan 100km aan 1 stuk moet rijden krijg je dr bijna zeker last van (ik ben 1m85 en zo'n ding is echt een grensgeval voor me)
Als je toch alleen maar rondjes door de buurt wil rijden zou ik me dr niet zo druk om maken, die kleine rotdingen sturen wel heerlijk.

De CBF600 heb je, uit belgie, al rond de 2500 euro met importeren dr bij volgens mij, dus je zou evt nog even verder kunnen sparen.
Meneer wil een naked 4cilinder en in de toeren rijden, en je raadt een parallel twin suf hok aan? :+

Neem lekker een oudere CBR600f of een gsxf600. Voor 1400 plenty te vinden, in redelijke staat.
400cc zijn kleine bikes, niet doen dus. Dan wel geen naked, maar je moet ergens concessies doen.

Voorbeeldje:
http://www.motorshopper.n...uzuki-gsx-600-f-1996.html

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 06-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
De gs heeft af en toe surging&stalling problemen:
http://faq.f650.com/GSFAQs/SurgingStallingBasics.htm
weet niet hoe dat zit bij de funduro though.

[ Voor 21% gewijzigd door FitTiv op 06-07-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18

Exigence

dnkroz

[afbeelding]

Hoogstwaarschijnlijk zit daar je timing rotor achter :) Als je dat deksel eraf haalt en je motor staat schuin genoeg dan komt daar echt geen olie uit, slechts wat druppels die in het deksel hangen. Olie vervangen zal dus niet nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Eddos schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Mijn broertje had ook een 400cc bandit, en die heeft hij snel weggedaan.
Boven de 1,75m zou ik er niet naar kijken.
Helemaal mee eens ik ben zelf 1.83 en ik vind veel van die 400cc sport/tour/naked motoren wel aan de hele kleine kant. Ik heb zelf veel op een CB1 (heerlijke motor overigens) gereden maar eigenlijk ziet het er niet uit, het was net of ik op een kinderfietsje zat.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428930

nog even terugkomend op mijn vraag over mijn kawa gpz500s('91). voor een volledige kit om de motor te reviseren ben ik bij de dealer €135,- kwijt. zou ik er baat bij hebben om dit van het internet te trekken, of is kwaliteit dan niet gegarandeerd?

als het internet een goede keus is, weet iemand een site. ik kan namelijk niets vinden. bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Wat zit er allemaal in zo'n kit precies? Zonder de inhoud te weten kan ik niet in mijn glazen bol zien of 135E goed is of niet. :P

Als voorbeeld;

Mijn '88 Kawa GPz550 gaat tijdens de winter uit elkaar getrokken worden voor onderhoud/verbetering;
4x K&N individuele lucht filters (Pod) + Dynojet Stage 3 Jets.

De nieuwe jets + luchtfilters gaan me warschijnlijk rond de 200E kosten (afhangend van waar ik precies ga kopen) Maar eigenlijk zou ik dan ook gelijk een nieuw uitlaatje willen want anders merk ik bar weinig van de verbeteringen.

Wat houdt je motor revisie in? Paar nieuwe pakkingen + vloeistoffen? (Dan is 135E miss een beetje duur) Of Alle pakkingen + filters + vloeistoffen (Dan is 135E miss een beetje goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428930

ik heb aan de man van de dealer gevraagd om een volledige revisie set, maar ik vraag wel eventjes wat deze 'set' bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:27:
[...]

Sorry nooit op een dergelijke KTM gereden dus daar doe ik geen uitspraak over.
Een vriend van me heeft aantal KTM's gehad maar die was meer aan het sleutelen dan aan het rijden.
Denk dus dat zo'n BMW F650 Funduro toch wel heel degelijk in elkaar steekt.
Wil je meer plezier kies dan een KTM inderdaad, de BMW is zeer degelijk maar erg saai kwa karakter.

En trillingen zijn niet erg bij een 1 cilinder is heel normaal, maar de BMW bonkt en klapt onder de 2500 rpm
Dit is verbetert met de F650GS, deze heeft namelijkinjectie en loopt vele malen soepeler.
ktm word wat meer uitgetrokken dan een bmw of andere merken. oftewel korte onderhoudsintervallen. en grote ellende als de 50k erop zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierdopje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2022
dion_b schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:05:
[...]
geen behoefte aan enorm vermogen, gewoon iets wat op snelwegsnelheden goed mee kon komen en daarbij zo zuinig mogelijk was.
Ja dat is precies mijn uitgangspunt. Voldoende vermogen om het naar mijn zin te hebben maar toch dermate weinig dat ik lekker moet werken om het uiterste uit de motor te persen. Daarnaast een economisch aantrekkelijk verbruik door een combinatie van laag gewicht en kleine motorinhoud. Dit gecombineerd met geile naakte techniek leek dit mij een match made in heaven voor m'n eerste motor.

Ben toch blij dat ik even hier geïnformeerd heb. De 400cc klasse valt dan (helaas) af. Bespaart mij weer een hoop gezoek/proefritten!
FitTiv schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:49:
[...]
Meneer wil een naked 4cilinder en in de toeren rijden, en je raadt een parallel twin suf hok aan? :+

Neem lekker een oudere CBR600f of een gsxf600. Voor 1400 plenty te vinden, in redelijke staat.
400cc zijn kleine bikes, niet doen dus. Dan wel geen naked, maar je moet ergens concessies doen.
Volgens mij zijn het allemaal (xj600, cbf600, fazer, bandit) heuse 4 cilinder fietsen? De diversion ziet er inderdaad redelijk suf uit, maar zijn voorganger is prima te pruimen.

Punt is dat ik die volledig afdekkende plastieken versiersels eigenlijk 9 van de 10 keer hondslelijk vind. Een bikinitop met raampje aan de voorzijde (zoals de latere gpz 550 of eerste xj600) en een bugbuster is tot daaraan toe. Totdat blijkt dat er geen enkele (half)naakte motor naar mijn eisen beschikbaar is zal ik blijven zoeken.

Zal ook eens kijken naar de dualsport tak. Zitten volgens mij hemels relaxed? Lekker hoog in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Eierdopje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:06:
[...]

Ja dat is precies mijn uitgangspunt. Voldoende vermogen om het naar mijn zin te hebben maar toch dermate weinig dat ik lekker moet werken om het uiterste uit de motor te persen. Daarnaast een economisch aantrekkelijk verbruik door een combinatie van laag gewicht en kleine motorinhoud. Dit gecombineerd met geile naakte techniek leek dit mij een match made in heaven voor m'n eerste motor.

Ben toch blij dat ik even hier geïnformeerd heb. De 400cc klasse valt dan (helaas) af. Bespaart mij weer een hoop gezoek/proefritten!

[...]

Volgens mij zijn het allemaal (xj600, cbf600, fazer, bandit) heuse 4 cilinder fietsen? De diversion ziet er inderdaad redelijk suf uit, maar zijn voorganger is prima te pruimen.

Punt is dat ik die volledig afdekkende plastieken versiersels eigenlijk 9 van de 10 keer hondslelijk vind. Een bikinitop met raampje aan de voorzijde (zoals de latere gpz 550 of eerste xj600) en een bugbuster is tot daaraan toe. Totdat blijkt dat er geen enkele (half)naakte motor naar mijn eisen beschikbaar is zal ik blijven zoeken.

Zal ook eens kijken naar de dualsport tak. Zitten volgens mij hemels relaxed? Lekker hoog in ieder geval.
Honda Africa Twin :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:53
Of een Yamaha Super Tenere, als je wat meer vermogen wil.
:>
En benzine en olieverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:43:
[...]

Of een Yamaha Super Tenere, als je wat meer vermogen wil.
:>
En benzine en olieverbruik
En fun.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Anoniem: 387913 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:02:
[...]
en qua trillingen
Yep, lekker stampen die zuiger, ondanks de eventuele balansas.
[...]
Motorrijden hoeft niet duurder te zijn dan autorijden, maar dan moet je wel zuinige, practische motoren hebben. Het is technisch prima mogelijk om een motor te maken die 1:35 doet en 130km/u haalt. Sterker nog, die motoren zijn er, maar we passen er gewoon niet op en/of ze worden hier niet verkocht. Als dat zou veranderen zou je een heel nieuwe groep mensen op de motor kunnen aantrekken
Heb een CBF250, en die voldoet bijvoorbeeld aan de "practische motor" die jij schetst, en nog behoorlijk "full sized" ook, maar man man, wat zijn die er weinig van verkocht zeg!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

IMHO erg jammer dat er in noordwest-Europa eigenlijk alleen motoren voor de mooiweerrijders gemaakt worden ipv mensen die zo'n ding echt gebruiken met als enige uitzondering de politiemotoren (oftewel zware toermotoren). Iedereen roept ook vrolijk "voor het geld moet je geen motor rijden", terwijl dat uitgerekend wel is waarom mensen in ontwikkelingslanden ermee rijden. Motorrijden hoeft niet duurder te zijn dan autorijden, maar dan moet je wel zuinige, practische motoren hebben. Het is technisch prima mogelijk om een motor te maken die 1:35 doet en 130km/u haalt. Sterker nog, die motoren zijn er, maar we passen er gewoon niet op en/of ze worden hier niet verkocht. Als dat zou veranderen zou je een heel nieuwe groep mensen op de motor kunnen aantrekken, wat het alleen maar prettiger zou maken voor alle mensen die wel een zware motor rijden :o
Wat motorrijden ondermeer duur maakt is het onderhoud. In ontwikkelingslanden is onderhoud vrij goedkoop, hier betaal je de hoofdprijs.

Een auto gaat om de 20.000km weer eens weg voor een beurt van €200 (uitzondering van banden), een motor mag je iedere 4000 tot 8000km weer bij de dealer zetten voor €100 tot €150 euro.

Daarnaast kost een motor ook nog eens €90-€108 euro per jaar aan wegenbelasting, terwijl veel auto's geen wegenbelasting betalen.

En als laatst nog al het kleine grut. Een duur motorpak (€500-€2000), een keertje vallen, tectyleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In ontwikkelingslanden is onderhoud vrij goedkoop, hier betaal je de hoofdprijs.
In ontwikkelingslanden doen ze helemaal niets aan onderhoud tenzij er iets kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46
452752 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:02:
[...]

Wat motorrijden ondermeer duur maakt is het onderhoud. In ontwikkelingslanden is onderhoud vrij goedkoop, hier betaal je de hoofdprijs.

Een auto gaat om de 20.000km weer eens weg voor een beurt van €200 (uitzondering van banden), een motor mag je iedere 4000 tot 8000km weer bij de dealer zetten voor €100 tot €150 euro.
Dat valt nou ook wel weer mee. Kleine beurt kan iedereen best zelf doen, olie en oliefilter vervangen en alles even nalopen. Veel ander onderhoud kan je ook wel zelf doen; remblokken, remvloeistof, eventueel remschijven, bougies etc. vervangen.
Je hoeft niet voor alles naar een garage toe, het is geen rocket science d:)b
Daarnaast kost een motor ook nog eens €90-€108 euro per jaar aan wegenbelasting, terwijl veel auto's geen wegenbelasting betalen.

En als laatst nog al het kleine grut. Een duur motorpak (€500-€2000), een keertje vallen, tectyleren....
Dit valt ook best mee, vorig jaar was inderdaad 40% van de nieuwe auto's die verkocht werden belasting vrij. Maar dat wil niet zeggen dat 40% van het Nederlandse wagenpark opeens belastingvrij is..

In 2010 waren er 227.000 belastingvrije auto's in Nederland, dat samen met de 206.000 die in 2011 verkocht werden maakt 433.000 belasting vrije auto's in Nederland t/m 31 december 2011. Dat op een totaal van +/- 8 miljoen auto's in Nederland kom je op 5,4% van het totale wagenpark dat belasting vrij is in Nederland. Vind jij dat veel?
Ik vind het meevallen.

Terzijde: de auto's betalen sowieso geen belasting, dat moet de eigenaar doen als die belastingplichtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 14:49

Phydomir

Dennis

Als je de besparing aan wegenbelasting en verzekering ook mee telt dan kun je dat toch wel redelijk weg strepen tegen de extra onderhoudskosten. Daarbij kun je aan een motor ook veel makkelijker dingen zelf doen dan aan een auto. Als je een beetje handig bent is best redelijk wat zelf te doen.

Maar onder de streep zal het elkaar niet veel ontlopen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Dat valt nou ook wel weer mee. Kleine beurt kan iedereen best zelf doen, olie en oliefilter vervangen en alles even nalopen. Veel ander onderhoud kan je ook wel zelf doen; remblokken, remvloeistof, eventueel remschijven, bougies etc. vervangen.
Je hoeft niet voor alles naar een garage toe, het is geen rocket science d:)b
Dit hoor ik keer op keer op keer, maar 80% van de motorrijders die ik ken brengt hem weg naar iemand met verstand.

Daarnaast is onderhoud uitbesteden voor mij persoonlijk een stuk efficiënter en veiliger. Het kost mij een halve zaterdag en een hoop gevloek om de remblokken en remvloeistof te vervangen, daarnaast moet ik ook nog eens een hoop gereedschap én ruimte hebben. Ik kan dan beter een half uurtje zwart bijklussen in de ICT en het door iemand met verstand laten doen. Daarnaast, als ik het door iemand met verstand laat doen zal het de monteur ook gelijk opvallen dat mijn remleidingen eigenlijk ook vervangen moeten worden, dat mijn schijven over een kilometer of 5000 eigenlijk wel vervangen moet worden en dat mijn voorband verkeerd is uitgelijnd en daardoor scheef afslijt. Allemaal dingen die mij niet op waren gevallen als ik zelf de remblokken had vervangen.
Dit valt ook best mee, vorig jaar was inderdaad 40% van de nieuwe auto's die verkocht werden belasting vrij. Maar dat wil niet zeggen dat 40% van het Nederlandse wagenpark opeens belastingvrij is..

In 2010 waren er 227.000 belastingvrije auto's in Nederland, dat samen met de 206.000 die in 2011 verkocht werden maakt 433.000 belasting vrije auto's in Nederland t/m 31 december 2011. Dat op een totaal van +/- 8 miljoen auto's in Nederland kom je op 5,4% van het totale wagenpark dat belasting vrij is in Nederland. Vind jij dat veel?
Ik vind het meevallen.

Terzijde: de auto's betalen sowieso geen belasting, dat moet de eigenaar doen als die belastingplichtig is.
Ik weet niet waarom je met deze getallen komt, het enige wat ik wilde zeggen is dat je met een nieuwe auto €90-€108 euro per jaar kan besparen op een nieuwe motor, puur omdat je geen wegenbelasting hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, niet zo lang geleden was de lage wegenbelasting juist een argument voor de motor ipv de auto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Zo :) Nieuwe hyperpro stuiters in het vooronder... en het GPS tasje fits like a charm :)

Ik rij nog niet zo lang motor, maar ik heb al gemerkt dat je je loon er prima in kwijt kan ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwrWvEl4BIVVfByDx4tfmw6b/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ihrr0sBJkwFIUh14T6yDVnHd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BhSJUmyxYlREzNkaZZ1JoSGZ/full.jpg

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

FitTiv schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:49:
[...]

Je weet dat een Diversion een 4 cilinder is ?
En ik zou die 400cc dingen niet zomaar negeren, het valt niet van tevoren te zeggen hoe goed iemand daar op past, de enige manier om dr achter te komen is om het te proberen (met een pak aan !!)
In het ergste geval ga je voor niks bij een motor kijken.
452752 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:49:
en dat mijn voorband verkeerd is uitgelijnd en daardoor scheef afslijt.
Je bedoelt dat de linkerkant van de band (als je dr op zit) iets harder slijt ?
Dat is normaal, komt door de verkanting van de weg.
Nou kan een voorband wel verkeerd 'uitgelijnd' worden, maar dat zit m dan meer in een montagefoutje tijdens het monteren van het voorwiel wat binnen 1min op te lossen is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:22:
[...]

Je bedoelt dat de linkerkant van de band (als je dr op zit) iets harder slijt ?
Dat is normaal, komt door de verkanting van de weg.
Nou kan een voorband wel verkeerd 'uitgelijnd' worden, maar dat zit m dan meer in een montagefoutje tijdens het monteren van het voorwiel wat binnen 1min op te lossen is.
Ik gaf het als voorbeeld aan als één van de vele dingen die een professionele monteur op zal vallen als je de motor wegbrengt voor onderhoud. Het ging mij niet zozeer om het specifieke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik begon dr over omdat een scheef 'uitgelijnd' voorwiel niet echt een gangbaar probleem is (je introduceert meestal ook een ander probleem wat je wel merkt) en het scheef afslijten eerder door de wegverkanting veroorzaakt wordt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

DinX

Motormuis

Zo, vanavond m'n shorty clutch/brake levers geïnstalleerd (5 minuten werk :P)

Remmen is super ermee, koppelen is nog wat wennen (ik gebruik normaal 3 vingers :p)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DinX schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:44:
Zo, vanavond m'n shorty clutch/brake levers geïnstalleerd (5 minuten werk :P)

Remmen is super ermee, koppelen is nog wat wennen (ik gebruik normaal 3 vingers :p)
Dat had ik ook bij de mijne idd. Ik had ze eerst op de shorty-stand staan, maar dat koppelt wat zwaar helaas. Remmen gaat wel prima, dat heeft sowieso maar 1 vinger nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik rijd hier ook al weer jaren met korte (Titax) hendels en kan nooit wennen aan die lange dingen. Huidige fiets heeft 16Km met de orginele hendels gereden (van de dealer naar huis) en kreeg toen weer een setje korte hendels :P
Afgelopen week een setje hendels van een Triumph Daytona verwisseld en dat koste me wat meer tijd dankzij dat "domme" systeem wat Triumph gebruikt om d'r rempomp te bedienen. Palletje wat feitelijk de rempomp bediend is een onderdeel van de hendel en moet dus overgezet worden.... Alleen komt dat ding vrij lastig los.

Overigens gisteren in Dld. maar even een nieuwe helm gehaald en deze keer een waar wél een N-Com systeem is past. Wel vreemd dat X-Lite dat spul in alle helmen aanbied (als extra) maar niet in d'r duurste model.

Was overigens wel grappig: Winkel binnen lopen, "DIE Helm wil ik in DIE maat", helm 10 seconden op m'n hoofd.... IS goed, pak maar in en doe er meteen maar een N-Com setje en een donker vizier bij. Jongedame die me aan 't helpen was vond 't raar dat ik zo snel een helm gepast had en dat mensen daar meestal wat méér tijd/werk voor nemen/nodig hebben, totdat ik vertelde dat ik al een X-802 tot volle tevredenheid heb :)

En toen begon 't spel aan de kassa: Tot twee keer toe een "declined" toen ik probeerde te betalen met m'n Rabo pasje.... Best wel een minder prettige ervaring als je niet weet dat er een limiet is ingesteld op buitenlandse transacties én je voor 100% zeker weet dat dat bedrag ruim aanwezig zou moeten zijn op je betaalrekening :o Lang leve Visa, dus maar weer....

Afbeeldingslocatie: http://www.x-lite.it/upload/warehouse/2012/X-702_12_12_600_.jpg
Plaatje is clickable....

Zometeen dat N-Com spul er maar eens (even?) in gaan bouwen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Kijk uit met hoe je de binnenvoering eruit haalt (staat slecht beschreven vond ik). Ik trok een van mijn oorstukken meteen in een barst. Kost gelukkig niet veel maar nergens in NL te leveren dus 2-3 weken levertijd.

Er zat bij mijn N85 een lipje bij het kinstuk. Als je dat er als eerste uittrekt (is van plastic), dan is de spanning van de schuimdelen af en kun je niets kapot maken. Just saying ;-)

Als ik in een goede bui ben kan ik het ook wel even filmen (iets met schade en schande) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
4x2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:22:
[...]

Je weet dat een Diversion een 4 cilinder is ?
En ik zou die 400cc dingen niet zomaar negeren, het valt niet van tevoren te zeggen hoe goed iemand daar op past, de enige manier om dr achter te komen is om het te proberen (met een pak aan !!)
In het ergste geval ga je voor niks bij een motor kijken.

[...]
Ik heb het nog even opgezocht, is inderdaad een 4 cilinder. Altijd gedacht dat dat een parallel twin was, waarom weet ik dan eigenlijk ook niet. My bad. 8)7 :X

400 cc is wel echt heel klein voor iemand langer dan 1,85 hoor. Hoe je het ook went of keert. Maar sommige mensen vinden een kleine fiets juist lekker zitten, dat is ook waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wessel99 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:28:
Kijk uit met hoe je de binnenvoering eruit haalt (staat slecht beschreven vond ik). Ik trok een van mijn oorstukken meteen in een barst. Kost gelukkig niet veel maar nergens in NL te leveren dus 2-3 weken levertijd.

Er zat bij mijn N85 een lipje bij het kinstuk. Als je dat er als eerste uittrekt (is van plastic), dan is de spanning van de schuimdelen af en kun je niets kapot maken. Just saying ;-)

Als ik in een goede bui ben kan ik het ook wel even filmen (iets met schade en schande) ;-)
Eerste keer iets uit elkaar halen is inderdaad altijd een "drama" omdat je vaak té voorzichtig bent of juist niet (zelfde geldt ook voor dat verhaaltje met die hendels van die Triumph Daytona, als ik het nú nog een keer bij zo'n fiets moet doen dan gaat 't ook binnen 5 minuten ).

Gelukkig al wel een filmpje gevonden waarin 't redelijk goed uitgelegd wordt bij een X-602: Klikje. Jammer alleen dat de bijgeleverde N-Com handleiding alleen de X-701 variant beschrijft en niet de nieuwe X-702.....terwijl er toch écht wel wat verschillen zijn qua binnenwerk :)

Gezond "boerenverstand" moet de rest maar weer "doen" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Oh wat jeukt het als ik hiernaar kijk (niet dat ik ook maar 15% durf van wat die gasten doen):
YouTube: ★SpectacularTT★#2 200mph-Street-Race . Isle of Man TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wessel99 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:23:
Oh wat jeukt het als ik hiernaar kijk (niet dat ik ook maar 15% durf van wat die gasten doen):
YouTube: ★SpectacularTT★#2 200mph-Street-Race . Isle of Man TT
Een jaar of 3 geleden daar "Live" aanwezig geweest en daar MOET je gewoon een keer gaan kijken :Y

Volgend jaar wss weer..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 21:42

Francis

Kawa Versys 1000

Vandaag voor het eerst echt gereden sinds hyperpro upgrade, gewoon dikke cm van mijn schaamranden afgereden :+ .
Motor is veel stabieler, beweegt nog wel, maar voorspelbaar en niet "eng".

Ik kan het iedereen die het overweegt aanraden :Y

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gisteren weer even mijn motor uitgelaten. De SV van mijn vrouw had er helaas geen zin in :(. Ze had hem afgelopen woensdag gebruikt, maar misschien op parkeerlicht laten staan oid, want de accu was leeg. Vannacht de hele nacht aan de lading gehangen, en vanochtend startte hij in ieder geval weer. Als het zo even droog is wil ik 'm nog even proberen....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9sSuNeBrsL98VDlfPReXiYhZ/full.jpg

Ik heb gisteren zelf eindelijk een ander pak gekocht. Na een jaar of 8 was mijn Evolution pak wel toe aan vervanging. Naden begonnen los te laten, ritsen af te breken enz. Ik wilde geen zwart pak meer, en ben uiteindelijk uitgekomen op de Spidi Marathon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HKnpvjTjjbZtZOfOTbzEviel/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LhOaJWO0sYVvJGFlzMY2cEA4/thumb.png
Het is even wennen met die kleuren, maar op de motor ziet het er best ok uit. Belangrijker: hij zit erg lekker en heeft zowel een regenvoering als thermovoering, en voldoende doorwaaimogelijkheden als het warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Zeau. Theorie gehaald, 6 augustus ga ik AVD examen doen en hopelijk ook gewoon in 1 keer halen. Al met al ben ik blij dat het rijbewijs an sich nu gewoon in zicht komt en ik straks eindelijk op m'n motortje kan stappen:

Afbeeldingslocatie: http://www.silverwingclub.nl/images/gl650_1983.jpg
Niet mijn motor, maar wel hetzelfde model. Die van mij is in iets slechtere staat qua roestvorming. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Anoniem: 111703 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:03:
Zeau. Theorie gehaald, 6 augustus ga ik AVD examen doen en hopelijk ook gewoon in 1 keer halen. Al met al ben ik blij dat het rijbewijs an sich nu gewoon in zicht komt en ik straks eindelijk op m'n motortje kan stappen:

[afbeelding]
Niet mijn motor, maar wel hetzelfde model. Die van mij is in iets slechtere staat qua roestvorming. :+
Leuk spul!

Aangezien mijn asbak weer vol was heb ik weer wat anders gehaald. Binnen iets meer dan een jaar van een Kawa 440LTD > K100 naked > K75 naked en nu een K1100 Tupperware Edition™

Maar hier ben ik het meest van onder de indruk. Heerlijke wegligging, en een bak met koppel _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BPFdV.jpg

In m'n eerste jaar met motorrijbewijs ongeveer 25.000km gereden, terwijl ik eerst niet eens aan een motorrijbewijs zat te denken, ik dank mijn broer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Alexji op 08-07-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25
Daar kan een boel aan stuk, maar dat is puur bezien door mijn B) Sinds gisteren staan we hier in huis weer gelijk aangezien mevrouw 'm even heeft neergelegd. Krasje op de valbeugel en stuurgewicht en bij die laatste nog even checken of het nog recht is.

Een collega van me is ook bezig met lessen. Tegen de 20 lessen voor voertuigbeheersing, maar hij heeft het binnen. Oh my :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexji schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Leuk spul!

Aangezien mijn asbak weer vol was heb ik weer wat anders gehaald. Binnen iets meer dan een jaar van een Kawa 440LTD > K100 naked > K75 naked en nu een K1100 Tupperware Edition™

Maar hier ben ik het meest van onder de indruk. Heerlijke wegligging, en een bak met koppel _/-\o_

[afbeelding]

In m'n eerste jaar met motorrijbewijs ongeveer 25.000km gereden, terwijl ik eerst niet eens aan een motorrijbewijs zat te denken, ik dank mijn broer :P
heb je het nu over die K1100?
dingen als wegligging zijn niet de eerste dingen waar ik aan denk bij die motor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Nu online
Anoniem: 387913 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:39:
[...]

dingen als wegligging zijn niet de eerste dingen waar ik aan denk bij die motor :9
Dat dacht ik ook, totdat ik plaats nam :*) Hij is echt heerlijk afgeveerd, het is alleen wat lastiger bij lagere snelheden dankzij het gewicht.

Ik weet dat de meesten deze types echt lelijk vinden, en dat het eigenlijk stiekem gewoon een oudelullenbak is, maar wat rijdt dat toch héérlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 23:15
Alexji schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Dat dacht ik ook, totdat ik plaats nam :*) Hij is echt heerlijk afgeveerd, het is alleen wat lastiger bij lagere snelheden dankzij het gewicht.

Ik weet dat de meesten deze types echt lelijk vinden, en dat het eigenlijk stiekem gewoon een oudelullenbak is, maar wat rijdt dat toch héérlijk.
Ik vind het best een mooie motor maar rijd dan ook een K100rt :p

Wel benieuwd hoe het verschil in wegligging aanvoelt.

Daaraan gerelateerd... (cross-post van ander forum)

Voordat ik op vakantie ging naar Italie kwam bij motoronderhoud aan het licht dat de linker voorvorkpoot een paar mm hoger zat dan de rechter. De oude voorpoten waren krom en zijn vervangen door de huidige. Het was toen niet duidelijk of de voorpoot bij vervanging niet even hoog zat of dat dit tijdens het rijden was gebeurd. In ieder geval opnieuw laten vastzetten op gelijke hoogte met de kroonplaat en op vakantie gegaan. Daarbij af en toe gekeken en alles leek goed te gaan.

Echter, nu zit ik met de motor op de boot naar Engeland voor een cursus van twee weken en zag ik dat het verschil weer terug is! Mogelijk dat de vorige eigenaar iets geks heeft gedaan met de kroonplaat waardoor deze niet goed meer sluit, maar dat is voor mij nu lastig te achterhalen.

Is het voor mij mogelijk om de voorvork zelf opnieuw te verstellen? Kan ik hem op de bok zetten en bv iemand achterop laten zitten zodat het voorwiel loskomt? Of moet het voorwiel er eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het zeker niet mooi. Maar als ik iedere dag 200km zou moeten rijden heb ik deze veel liever dan de SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 21:30
MailMan schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Ik vind het best een mooie motor maar rijd dan ook een K100rt :p

Wel benieuwd hoe het verschil in wegligging aanvoelt.

Daaraan gerelateerd... (cross-post van ander forum)

Voordat ik op vakantie ging naar Italie kwam bij motoronderhoud aan het licht dat de linker voorvorkpoot een paar mm hoger zat dan de rechter. De oude voorpoten waren krom en zijn vervangen door de huidige. Het was toen niet duidelijk of de voorpoot bij vervanging niet even hoog zat of dat dit tijdens het rijden was gebeurd. In ieder geval opnieuw laten vastzetten op gelijke hoogte met de kroonplaat en op vakantie gegaan. Daarbij af en toe gekeken en alles leek goed te gaan.

Echter, nu zit ik met de motor op de boot naar Engeland voor een cursus van twee weken en zag ik dat het verschil weer terug is! Mogelijk dat de vorige eigenaar iets geks heeft gedaan met de kroonplaat waardoor deze niet goed meer sluit, maar dat is voor mij nu lastig te achterhalen.

Is het voor mij mogelijk om de voorvork zelf opnieuw te verstellen? Kan ik hem op de bok zetten en bv iemand achterop laten zitten zodat het voorwiel loskomt? Of moet het voorwiel er eigenlijk uit?
Kan je gerust zelf doen, gewoon zorgen dat het voorwiel niet op de grond rust, kroonplaat losdraaien en je pootje goedsteken, en weer vastdraaien. Persoonlijk zou ik de kroonplaat een tikje vaster draaien ook al is dat wat over het aandraaimoment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Rukapul schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:35:
Een collega van me is ook bezig met lessen. Tegen de 20 lessen voor voertuigbeheersing, maar hij heeft het binnen. Oh my :P
20 lessen van elk een uur, of 20 lessen van elk twee uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 387913 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:39:
[...]
Pfff, meeste motoren kunnen toch meer dan de rijder en zo'n K heeft nog genoeg grondspeling om dr hard zat mee te gaan, kwestie van het gezwabber een beetje negeren en dr gewoon voor te gaan.
Alleen dat @#@#% stuur wat bij die hokken in de rubbers zit liep ik altijd op te vloeken, wat voelt dat irritant....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezwabber is trouwens met fatsoenlijke progressieve veren aardig op te lossen. En stuur met rubber? Tja, kwestie van smaak, in alle opzichten erg van toepassing bij de K-serie :+

Ik vind m'n K75RT ook lelijk als de nacht maar het rijdt fijn, m'n grootse irritatie is de kleine tankinhoud waardoor ik niet meer dan 320km op een tank kan rijden. Alhoewel, eigenlijk een goed teken dat dat (en niet slechte ergonomie of losratelende onderdelen verkapte Harley vooroordeel) de beperkende factor is voor uithoudingsvermogen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als je een nog grotere range wil wordt je keuze wel heel beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
De Track T800 doet volgens mij 500+ kilometer. De BMW R1200RT zelfs 550 kilometer, en de R1200GS zit op 750 kilometer. Theoretisch dan.

Als ik mijn Givi dichtkit en voltank kan ik de 2800 kilometer krap redden.

[ Voor 22% gewijzigd door 452752 op 09-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

In theorie inderdaad :)
Ligt er maar net vanaf waar je hem voor gebruikt. Mijn verbruik schommelt tussen de 5,5l/100km (touren) en 6,5l/100km (woon-werk).

De GS moet dan al de Adventure versie zijn, waarschijnlijk getest zonder koffers, al de extra's eraf,... en dan in ideale omstandigheden.

edit: als je begint te modden kom je inderdaad veeeel verder :)
Voor mijn fiets :)

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 09-07-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:44

Twhomp

Stayin' Alive

dion_b schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:49:
niet meer dan 320km op een tank
Met mijn onlangs verkochte YZF 750R werd ik al nerveus na 150km op een tank. En met 180km stond je stil :X

Wat met mijn rijstijl betekende dat ik elk uur moest tanken ;) :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andere fiets, andere use cases ;)

Zo'n toerfiets is gemaakt om kilometers te vreten. De Honda Pan European zou ook tegen de 500km moeten kunnen halen. Die Track lijkt me ideaal, althans alles muv prijskaartje...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
452752 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:24:
De Track T800 doet volgens mij 500+ kilometer. De BMW R1200RT zelfs 550 kilometer, en de R1200GS zit op 750 kilometer. Theoretisch dan.

Als ik mijn Givi dichtkit en voltank kan ik de 2800 kilometer krap redden.
als je 1200gs gaat ombouwen dan komt mijn AT ook zomaar 1786km ver >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Best wel een lompe bak, die K1600GT...
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10505069/BMW_Motorrad_Days2012_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10505069/BMW_Motorrad_Days2012_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10505069/BMW_Motorrad_Days2012_3.jpg
Volgens de omroeper had Chris de K1600 die ochtend even meegenomen voor een ritje door de bergen om eraan te wennen en had verder niet geoefend. Tsjaa...of dat waar is weet ik niet, maar het zag er leuk uit. Wheelies lukten niet altijd, het is blijkbaar best lastig om zo'n ding op het achterwiel te krijgen.

Zou de koppeling nou een beetje gaar zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 09-07-2012 07:53 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, leuk om te zien dat soort trucjes met zo'n motor.

Over tankinhoud/verbruik, ik haal bij normaal rijden (woonwerk en soms even opentrekken) ongeveer 225km op 1 tank. Prima woonwerkfiets zo'n RSV :+

Sinds ik het balhoofd-lager wat strakker gezet heb rijdt hij een stuk stabieler op hoge snelheid trouwens. Om eerlijk te zijn vond ik het beetje zoeken en wiebelen in hogesnelheidsbochten echter wel leuk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
En daarom koop ik liever geen ex-demo fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Laatst online: 07:42
Pfff...
Zaterdag naar Maastricht (225km) met vrouw en topkoffer achterop. Zondag terug.
alleen maar de A2 gezien. We hadden niet echt de tijd om er een mooi ritje van te maken.
Ben vandaag maar met de auto naar het werk. Vond het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:40

_Apache_

For life.

Zo, weer terug van een weekendje Cochem. Zaterdag vooral veel zon gehad, heerlijk kunnen sturen, het was ook erg rustig op de weg. Zondag helaas wat regen, en met een natte weg stuurt dan dat toch weer niet lekker.

Maatje reed met een XJ6 div mee, hij had het prima naar zijn zin, tot het ging regenen en de BT-021's zich van hun minder goede kant lieten zien. Ik reed voorop (FZS600 op MPR2's) en hoe vaak ik door de intercom hoorde 'aii.. doe nog maar wat rustiger' heb ik niet geteld, maar het was te vaak. Zijn ABS draaide overuren.. -O-

Hij twijfelt nu of hij de BT's er al direct onderuit laat halen (<10k km gereden) en er MPR3's onderzet of nog even wacht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
BT021... Die zaten ook nieuw onder mijn GSX650 F toen ik hem kocht als ik het me goed herinner. Die dingen had ik na 5000 km al aan de bandenboer gedoneerd... Zelfde met de bijna nieuwe BT014 die onder de (2ehands) GSX-R zat die ik daarna kocht. Veel bridgestones zijn echt waardeloos in de regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, was tevreden met m'n BT45-jes, had naar m'n gevoel meer grip in de regen dan in m'n vierwieler. Moet nog met de nieuwe ContiGo gevallen in echte hoosweer rijden, maar lijken vooralsnog niet onder te doen voor de BT45.

Zeker dat dat waardeloze niet gewoon komt van slijtage door vorige eigenaar?

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 09-07-2012 10:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De echte tourbanden heb ik geen ervaring mee. Ik mag toch hopen dat die inderdaad beter zijn in de regen :)

@slijtage, nee, de GSX-F was nieuw uit de fabriek, en bij de GSX-R ook geen vreemde slijtage gezien.

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 09-07-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heeft een van jullie ervaring met grondankers onder bestrating? Ik woon hier in een appartementen complex die nu bezig is met de bestrating. Nu wijzigen ze de opstelling iets (meer parkeerplaatsen) maar nu blijkt dat 1 plek weinig ruimte krijgt om weg te rijden, hier willen ze een motor/scooter plek van maken, en nu de tegels los gaan zouden we een grond anker kunnen netjes kunnen wegwerken *O* .

Het is de bedoeling dat niet alleen mijn motor, maar ook een/twee scooters hier kunnen staan op de parkeerplek. Zelf zat ik te denken aan maatwerk, een lange plaat RVS onder de tegels leggen en dan met lange schoeven door de klinkers heen twee/drie grondankers van dit soort jongens te plaatsen.

http://www.motorfietsalarm.nl/grondanker-slot.htm#xga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 15:36
Als achterband heb ik ook een BT-021 op de ZX6R, ik heb ook bij 4-5 graden met deze band gereden en toen heb ik geen problemen gehad (al deed ik toen sowieso rustig aan). Wel moet ie -echt- op temperatuur zijn voordat je een beetje sportief door de bocht kunt, de eerste 15 minuten voel ik hem altijd geregeld kwispelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:13:
BT021... Die zaten ook nieuw onder mijn GSX650 F toen ik hem kocht als ik het me goed herinner. Die dingen had ik na 5000 km al aan de bandenboer gedoneerd... Zelfde met de bijna nieuwe BT014 die onder de (2ehands) GSX-R zat die ik daarna kocht. Veel bridgestones zijn echt waardeloos in de regen...
BT 015 zijn niet veel beter,
Zijn van klasse leider naar middenmoot gegaan,
overigens voor toerrijders in het regenachtige noorden, die Pilot Road 3 is echt goed in het nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ UTWizard, dat de bandjes warm moeten worden kan ik me wel voorstellen, maar we reden door veel plassen water, de branden voelde daarna niet eens handwarm, het duurde best even bij de stop voordat het vocht op de band wegtrok, dat geeft mij de indruk dat ze niet warm konden worden en daarom zo bleven presteren.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 09-07-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:22:
[...]

BT 015 zijn niet veel beter,
Zijn van klasse leider naar middenmoot gegaan,
overigens voor toerrijders in het regenachtige noorden, die Pilot Road 3 is echt goed in het nat.
MPR3 komt er bij mij zeer waarschijnlijk in de winter op inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op maandag 09 juli 2012 @ 07:49:
Best wel een lompe bak, die K1600GT...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens de omroeper had Chris de K1600 die ochtend even meegenomen voor een ritje door de bergen om eraan te wennen en had verder niet geoefend. Tsjaa...of dat waar is weet ik niet, maar het zag er leuk uit. Wheelies lukten niet altijd, het is blijkbaar best lastig om zo'n ding op het achterwiel te krijgen.

Zou de koppeling nou een beetje gaar zijn?
ik geloof wel dat ie niet echt veel heeft hoeven oefenen met die GT.
Maar als stuntrijder bezit hij natuurlijk toch al over een extreme motor beheersing.

ze hadden die Jorian porno-mmo-riff ponomareff(die fransoos die ook wel handig is op 2 wielen) moeten uitnodigen, kijken of die GT ook een beetje kan driften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 15:36
_Apache_ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:23:
@ UTWizard, dat de bandjes warm moeten worden kan ik me wel voorstellen, maar we reden door veel plassen water, de branden voelde daarna niet eens handwarm, het duurde best even bij de stop voordat het vocht op de band wegtrok, dat geeft mij de indruk dat ze niet warm konden worden en daarom zo bleven presteren.
Ah ok, over het algemeen is de band na een minuut of 15-20 bij mij toch echt wel warm, maar ik probeer waterplassen dan ook juist te vermijden :P

Bij de volgende "regenrit" zal ik er eens op letten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik rijd zeer regelmatig van Tilburg richting Boxtel, prachtige route met veel leuke bochtjes :) Deze route heb ik inmiddels uitgebreid dus het leek mij wel leuk om deze met jullie te delen.

2 leuke Brabantse routes voor motorrijders:

Route 1: Tilburg naar Eindhoven

- tilburg
- de moer
- loon op zand
- udenhout
- oisterwijk
- boxtel
- schijndel
- sint-oedenrode
- eindhoven

Route 2: Tilburg naar Tilburg

- tilburg
- de moer
- loon op zand
- udenhout
- oisterwijk
- boxtel
- schijndel
- sint-oedenrode
- best
- oirschot
- moergestel
- oisterwijk
- udenhout
- loon op zand
- de moer
- tilburg

[ Voor 3% gewijzigd door Stacheldraht op 09-07-2012 16:17 . Reden: Nu zonder lege regels. ]

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stacheldraht schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:17:
Ik rijd zeer regelmatig van Tilburg richting Boxtel, prachtige route met veel leuke bochtjes :) Deze route heb ik inmiddels uitgebreid dus het leek mij wel leuk om deze met jullie te delen.

Vooral het stukje Sint Oedenrode (Rooij) (heel strikt genomen tussen Boskant) en Best is mooi.

-edit effetjes beetje ingekort |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 09-07-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:22

steveman

Comfortabel ten onder

En dan ook inc witregels geheel qouten _/-\o_

Good busy!

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 10-07-2012 10:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Nog even mijn moto spammen hier :P Sorry maar ben er redelijk verknocht aan ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/179522_10150970833929522_904907061_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/598447_10150970834104522_2072332390_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/389672_10150970834634522_1288668591_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/282268_10150970834989522_310508077_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:08
Willem schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:45:
Nog even mijn moto spammen hier :P Sorry maar ben er redelijk verknocht aan ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Protected site? Foto's zijn voor ons niet te zien.
Ligt aan mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hier doen ze het gewoon.
Volgende week hopelijk ook foto's van mijn nieuwe vriendinnetje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:08
Ken. schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:03:
Hier doen ze het gewoon.
Volgende week hopelijk ook foto's van mijn nieuwe vriendinnetje O+
Hmm vreemd. Misschien omdat ik op mijn werk zit en ze het één of ander geblocked hebben.
Zijn de foto's van je vriendin sfw? :X
dan weet ik of ik daar rekening mee moet houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46
Hier doen de foto's het ook, ziet er leuk uit Willem :9
_Apache_ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:06:
Zo, weer terug van een weekendje Cochem. Zaterdag vooral veel zon gehad, heerlijk kunnen sturen, het was ook erg rustig op de weg. Zondag helaas wat regen, en met een natte weg stuurt dan dat toch weer niet lekker.

Maatje reed met een XJ6 div mee, hij had het prima naar zijn zin, tot het ging regenen en de BT-021's zich van hun minder goede kant lieten zien. Ik reed voorop (FZS600 op MPR2's) en hoe vaak ik door de intercom hoorde 'aii.. doe nog maar wat rustiger' heb ik niet geteld, maar het was te vaak. Zijn ABS draaide overuren.. -O-

Hij twijfelt nu of hij de BT's er al direct onderuit laat halen (<10k km gereden) en er MPR3's onderzet of nog even wacht.
Ik heb er ook BT-021's onder, zaten er al onder toen ik de motor kocht. Heb er verschillende mensen over gehoord dat deze band erg slecht is met regen, maar ik heb nog maar 1 keer gemerkt dat hij te weinig grip had. Dat was na een flinke regenbui na een paar dagen droogte, dan is het sowieso glad op de weg..
Heb er nu 6000km mee gereden en ze waren zo goed als nieuw toen ik de motor kocht.

Ik laat er wel MPR3's onder zetten als deze op zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 03-06 17:11

iets met veel witregels :+
Ziet er goed uit. Woon zelf in Veghel en rijd vaak met wat lui uit Eindhoven. Zal als het weer weer een keer wat mooier is maar eens die kant op sturen. Dat stuk bij Boskant is inderdaad echt zalig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Foto's staan op Facebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

newbreed schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:07:
[...]

Hmm vreemd. Misschien omdat ik op mijn werk zit en ze het één of ander geblocked hebben.
Zijn de foto's van je vriendin sfw? :X
dan weet ik of ik daar rekening mee moet houden :D
Ze luistert naar de naam R6 en ik ga haar zaterdag ophalen.
Ik ben pas blij als ze door de keuring heen is gekomen bij mijn vaste garage. Er zit namelijk een apart verhaal achter, maar ik hoop dat ik er gewoon meer achter zoek dan er is.

Fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:29:
[...]
Vooral het stukje Sint Oedenrode (Rooij) (heel strikt genomen tussen Boskant) en Best is mooi.

-edit effetjes beetje ingekort |:(
Vind het wel meevallen eigenlijk, als je daar de echte binnendoor weggetjes rond Liempde/Gemonde enzo pakt is het veel leuker rijden, die weg Boskant-Best vind ik niet echt boeiend (meer)
Was wel altijd leuk om die weg op tempo te pakken met de auto achter een motor aan, werden ze nerveus van :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wie zei dat je geen bagage mee kan nemen op een supersport?

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90286/70701c560f86bbeae6e5d6ccdc053cc8

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:27:

[afbeelding]

wedstrijdje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Vind het wel meevallen eigenlijk, als je daar de echte binnendoor weggetjes rond Liempde/Gemonde enzo pakt is het veel leuker rijden, die weg Boskant-Best vind ik niet echt boeiend (meer)
Was wel altijd leuk om die weg op tempo te pakken met de auto achter een motor aan, werden ze nerveus van :+
Staan er overigens nog steeds die borden die je snelheid aangeven?
Stonden vroeger in ieder geval bij iedere bocht.
Bij 99+ kwam er een :( in beeld dus dat was het doel, het stukje afleggen en geen bocht onder de 99 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Met zijtassen en bagagerollen e.d. kan er nog veel meer op inderdaad, maar dat is zo'n gedoe voor even uit het werk langs de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>knip<<
Dat stuk tussen Oisterwijk en Boxtel is HE-LE-MAAL niet leuk!!!!.... Dat stukje koste mij m'n rijbewijs een jaar of twee geleden (59Km/h té hard.... in een 60Km/h zône: Exacte locatie, en ze staan daar écht vaak, sindsdien....) :(

Maar even serieus: Eerste stukje is wel leuk en als je bij Haaren (rotonde bij Restaurant v. Boxtel)) linksaf gaat richting Esch dan blijft 't een leuke route. Je mist dan 2 á 3 leuke bochten richting Boxtel die je met een véél te hoge snelheid kúnt nemen én dat saaie rechte stuk langs 't spoor van ~4 Km. maar krijgt er tientallen andere lekkere bochten voor terug :P

* Will_M komt uit die regio (Boxtel) en kent er eigenlijk alle wegen wel. R6 is in iedergeval een geweldige fiets voor hier in de buurt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-07-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Staan er overigens nog steeds die borden die je snelheid aangeven?
Stonden vroeger in ieder geval bij iedere bocht.
Bij 99+ kwam er een :( in beeld dus dat was het doel, het stukje afleggen en geen bocht onder de 99 komen
Geloof het wel, het kan zijn dat ze nu iets anders aangeven.
En niet onder de 99 komen is daar niet zo'n probleem :P

Tussen Beek en Donk en Gemert stonden dr eerst ook van die snelheidsborden, maar die hadden 3 cijfers, die waren wel leuk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ 4x2 : Ga jij er met je auto achter "hangen" ?? _O-

Is overigens met een SpeedoHealer en andere vertanding (op een Zondagmorgen), dus klopt niet hélemaal qua aangegeven snelheid :P

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 09-07-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Dat gaat best snel. Aan 180 over een verkeersdrempel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:48:

[video]

Is overigens met een SpeedoHealer en andere vertanding (op een Zondagmorgen), dus klopt niet hélemaal qua aangegeven snelheid :P
Niet dat ik zo braaf ben maar dit is echt gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 387913 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:22:
[...]
ik geloof wel dat ie niet echt veel heeft hoeven oefenen met die GT.
Maar als stuntrijder bezit hij natuurlijk toch al over een extreme motor beheersing.

ze hadden die Jorian porno-mmo-riff ponomareff(die fransoos die ook wel handig is op 2 wielen) moeten uitnodigen, kijken of die GT ook een beetje kan driften
Ik denk het ook. Hij liet redelijke basic dingen zien (voor een stuntrijder dan) die je volgens mij op elke fiets kan als je de balans en zwaartepunt een beetje kunt aanvoelen. Ook de koppeling moet naar zijn zin zijn, want ik zag 'm vorige keer (2010) prutsen met een F800 die hij toen maar omruilde voor een ander exemplaar. Hij sloeg steeds af en hij viel bijna een paar keer. Op die andere ging het prima.

Driften/donuts deed hij op die K1600 ook, was goed te doen. Ze zullen we de traction control hebben uitgezet ;)
Die Pfeiffer is een held. Wat hij allemaal voor elkaar krijgt is niet normaal. Maar goed, hij is ook al 3 of 4 keer WK stuntrijden geweest. Dan mag je wat verwachten.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Nu online

[video]

Haha, ik word echt oprecht boos wanneer ik die rijstijl bekijk, maar dat is vast je bedoeling ;) Je (of wie dat ook is) verdient een gieter (figuurlijk natuurlijk!) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alexji op 09-07-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik heb niet de illusie dat ik een motor in rechte lijn bij kan (kon) houden, maar het ding liep in rechte lijn snel zat om icm de bochtensnhelheid op het bochtige stukje net na boskant motoren bij te houden.
Op de wat langere halen ben ik ze natuurlijk snel kwijt als ze dr vol voor gaan, maar de meesten kwamen toch niet boven de 140-150 en dan zaten ze wel eens verbaasd achterom te kijken :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:32:
[...]

Dat stuk tussen Oisterwijk en Boxtel is HE-LE-MAAL niet leuk!!!!.... Dat stukje koste mij m'n rijbewijs een jaar of twee geleden (59Km/h té hard.... in een 60Km/h zône: Exacte locatie, en ze staan daar écht vaak, sindsdien....) :(

Maar even serieus: Eerste stukje is wel leuk en als je bij Haaren (rotonde bij Restaurant v. Boxtel)) linksaf gaat richting Esch dan blijft 't een leuke route. Je mist dan 2 á 3 leuke bochten richting Boxtel die je met een véél te hoge snelheid kúnt nemen én dat saaie rechte stuk langs 't spoor van ~4 Km. maar krijgt er tientallen andere lekkere bochten voor terug :P

* ToolkiT komt uit die regio (Boxtel) en kent er eigenlijk alle wegen wel. R6 is in iedergeval een geweldige fiets voor hier in de buurt 8)
60 te hard is natuurlijk niet echt handig, maar de snelheidslimiet is daar wel erg suf ja...

Ik ben bezig mijn 'advanced motorist' certificaat te behalen (ik wil namelijk vrijwilliger worden bij SERV/blood bikes, en dan heb je dat nodig (http://www.bloodbikes.org.uk/index.php/groups/serv)) en 1 van de regels is dat je snelheids borden (behalve de national limit borden) moet respecteren. Dat kost me best wel moeite moet ik zeggen..
Chakotay schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:27:

[afbeelding]

Doet me denken aan dat auto programma waar ze een Subaru Impreza bespraken die een blok beton in de kofferbak had om zo een redneck verlaging van zijn auto te krijgen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 09-07-2012 20:58 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Laatst online: 07:42
Net mn scala rider bevestigd aan mn nolan n85.
Omdat ik zo'n lekkere brede band aan de onderkant van mn helm heb zitten, is klemmen geen goede optie. Als ik de houder vast wil lijmen gaat ie niet mooi met de ronding van de helm mee.
Nu heb ik het plaatje van n-com eraf gehaald, 2x 3mm gaatjes erin geboord en daar de houder op vast geschroefd. Plaatje incl houder terug op de helm geklikt en klaar.Ziet er erg goed uit en is super stevig.

Disclaimer: verzonden vanaf telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]

BEST BOSKANT, _/-\o_ (ben geboren in Best)
(vanaf minuut 2 of zo)
ze hebben overigens best veel van die smiley bordjes weg gehaald, zag er maar een stuk of 2.
Maar die kilometer teller wijkt wel enorm af zeg, wat is een speedohealer? corrigeerd in ieder geval niet echt de km teller.
overigens mooie lijntjes, doe je vast vaker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

double post

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 09-07-2012 21:59 ]

Pagina: 1 ... 374 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.