Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 373 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.048 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Over banden gesproken:

Is er een bepaalde leeftijd waarop banden aan vervanging toe zijn?

Mijn Bandit moet over 2 weken voor z'n 18k beurt. Enige tijd geleden kwam ik erachter dat de achterband uit week 19 van 2006 komt en dus 6 jaar oud is. Qua profiel kan ie nog en ik kan ook geen droogtescheurtjes ontdekken...

En heeft een ketting ook last van ouderdomsslijtage? Net als de achterband is het nog het spul waarmee hij de fabriek uit is komen rollen. De speling van de ketting bij het achtertandwiel valt nog mee, maar er zitten 2 schakels in die niet helemaal soepel meer buigen. Ze zitten niet vast (kan ze met de hand bewegen), maar ze blijven wel in een hoek(je) staan. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:04

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso weg met die band!

Mja hoewel.

http://www.motorbandenmarkt.nl/reifenalter.html

Zelf zou ik er niet meer een lekker bochtje mee willen pakken.

Ketting reinigen en nog eens goed insmeren, kijken of ie dan weer soepel wordt.

Anders: weg met die ketting!

[ Voor 101% gewijzigd door steveman op 03-07-2012 22:27 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:29:
[afbeelding]

Even schaamteloos gejat van een andere site/motor. Dit is het stuur. Zou die tas daar te breed voor zijn ?

Hmnaja.. ding toch al besteld. We zien het wel :)
De genoemde S850 zal waarschijnlijk niet lekker passen op je kroonplaat vanwege de grootte :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:01
We gaan het merken :) Iemand anders heeft het dus wel succesvol gedaan op een F, dus het moet op een manier passen :)

UNOX: The worst operating system

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Die Pilot Road die er nu op ligt is 4 jaar oud (vanaf productiedatum). Ik heb er iets van 8-9k mee gereden en toen is ie opgeslagen in mijn berging (erg prof). Ik heb aan de bandenman gevraagd of die band nog ok is, en hij kon er niets naars aan ontdekken (scheurtjes oid). Ik heb onderweg naar huis nog even een dijkje meegepakt om een evt laagje vuil ofzo van de band te schuren. Hij voelt prima aan.

Je moet maar gewoon even proberen met die oude band. Als het prima rijdt, is het goed. Laat evt een bandenfloeperd er naar kijken. Op zich heb je dan wel de kans dat ie altijd gaat zeggen dat ie vervangen moet worden... Als je gekke dingen in het weggedrag merkt, zou ik 'm vervangen. Maar je kunt ook dit seizoen uitrijden en volgend jaar versche banden erop gooien. Maar in principe zou ik het niet doen zolang het niet nodig is. Toch zonde van het geld. Banden zijn toch best duâh.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Francis schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Doe's een pic posten? Ik sta op het punt om een zumo te kopen, maar nog geen idee hoe te monteren....
Ter vervanging van eender welke M8-bout: http://www.ram-mount.be/i...ct=viewProd&productId=165

Afbeeldingslocatie: http://www.ram-mount.be/images/uploads/RAM-B367U.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 03-07-2012 22:55 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Korvaag
Ook die ga ik ff onthouden. Dat kan ik idd ook nog doen.

• DinX

DinX

Motormuis

Heb die zelf ook op m'n S10 zitten

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HR4JkTNEiX7a8PPm7ulnSRzi/medium.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pazzi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:20:
Over banden gesproken:

Mijn Bandit moet over 2 weken voor z'n 18k beurt. Enige tijd geleden kwam ik erachter dat de achterband uit week 19 van 2006 komt en dus 6 jaar oud is. Qua profiel kan ie nog en ik kan ook geen droogtescheurtjes ontdekken...

En heeft een ketting ook last van ouderdomsslijtage? Net als de achterband is het nog het spul waarmee hij de fabriek uit is komen rollen. De speling van de ketting bij het achtertandwiel valt nog mee, maar er zitten 2 schakels in die niet helemaal soepel meer buigen. Ze zitten niet vast (kan ze met de hand bewegen), maar ze blijven wel in een hoek(je) staan. :)
Wat voor een achterband heb jij daar dat je er 18K mee kunt rijden... Dat ding was áf fabriek waarschijnlijk al zo hard als een set klompen en dat zal er niet beter op geworden zijn, vrees ik. Persoonlijk zou ik die band er dus af gooien, maar 6 jaar kán qua leeftijd wel voor een bandje.

Die ketting: Gewoon even een keer goed schoonmaken en weer in 't vet zetten (schoonmaken kan/mag alleen met petroleum ingeval een O/X ring ketting, lampolie = petroleum!!)....

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 03-07-2012 23:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Francis schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Doe's een pic posten? Ik sta op het punt om een zumo te kopen, maar nog geen idee hoe te monteren....
Geen heel duidelijke foto (het ging om de andere kant van het stuur :P ), maar het zit zo:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xKcjl.jpg

Inderdaad met een bout zoals DinX hierboven gepost heeft.

Met deze kogel:

Afbeeldingslocatie: http://gps.nl/ramb272_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 03-07-2012 23:26 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Francis: Jij hebt toch gewoon een gat in je balhoofd wat vrij is? B-342U van RAM is dan perfect.

Ik hád op m'n '04 R6 destijds ook zo'n steun tot volle tevredenheid maar die past niet icm een stuurdemper, dus op m'n 2008 en huidige fiets heb ik 't anders op gelost....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Pazzi
  • Laatst online: 11:27

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Wat voor een achterband heb jij daar dat je er 18K mee kunt rijden... Dat ding was áf fabriek waarschijnlijk al zo hard als een set klompen en dat zal er niet beter op geworden zijn, vrees ik. Persoonlijk zou ik die band er dus af gooien, maar 6 jaar kán qua leeftijd wel voor een bandje.

Die ketting: Gewoon even een keer goed schoonmaken en weer in 't vet zetten (schoonmaken kan/mag alleen met petroleum ingeval een O/X ring ketting, lampolie = petroleum!!)....
De band is een Bridgestone BT020 (geloof ik). Ik moet er wel bij zeggen dat het m'n eerste motor is, die ik vorig jaar januari gekocht heb. Sindsdien heb ik er 16k bij gereden (woon-werk, door weer en wind) en ik ben geen hard-rijder ;) . Maar 18k is op zich toch niet bijzonder veel (check mphilipp)?

Ketting gaan we morgen eens extra goed onder handen nemen. Heb 'm altijd netjes ingevet, maar wellicht dat een grondige schoonmaakbeurt de boel wat beter maakt. Ik zal de garage hem met de beurt laten controleren.

Wat de band betreft: ik ga er eens goed over nadenken. Ik merk (nog) niets vreemds en het scheelt wel weer een € 200,-...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Pazzi schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:34:
[...]

De band is een Bridgestone BT020 (geloof ik). Ik moet er wel bij zeggen dat het m'n eerste motor is, die ik vorig jaar januari gekocht heb. Sindsdien heb ik er 16k bij gereden (woon-werk, door weer en wind) en ik ben geen hard-rijder ;) . Maar 18k is op zich toch niet bijzonder veel (check mphilipp)?

Ketting gaan we morgen eens extra goed onder handen nemen. Heb 'm altijd netjes ingevet, maar wellicht dat een grondige schoonmaakbeurt de boel wat beter maakt. Ik zal de garage hem met de beurt laten controleren.

Wat de band betreft: ik ga er eens goed over nadenken. Ik merk (nog) niets vreemds en het scheelt wel weer een € 200,-...
als ik de trail attack met mijn anakee kan vergelijken?

mijn anakees gaan ook 20 k mee. maar die zijn bikkel hard. als ik mijn achterwiel bij 130 blokkeer dan duurt het nog heel wat meters voor hij wat opwarmt en een streep trekt.

en winterdag zijn ze dusdanig hard dat een sportief bochtje in een powerslide eindigd >:)

dus ja ze gaan lang mee. maar optimale grip missen ze.

wil je veel grip. gaan ze kort mee. <3k. wil je extreme levensduur en weinig grip zijn ze te krijgen die rustig 30k kunnen halen maar niemand wil zoiets op zijn motor :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:38:
[...]
wil je veel grip. gaan ze kort mee. <3k. wil je extreme levensduur en weinig grip zijn ze te krijgen die rustig 30k kunnen halen maar niemand wil zoiets op zijn motor :X
Sorry, maar da's onzin. Die Trail Attack die ik eronder had, had hele goede grip op droog en nat. Is bij mij 25k meegegaan. Ik ben geen racer, maar rij ook niet als Opa Bakema in zijn scootmobiel.
Misschien is die Trail Attack wel de betere tourband dan de Pilot Road als het om duurzaamheid gaat. En je kunt er best lekker mee een bocht door. Ben er meerdere keren mee tot het steppie gegaan.

Een Pilot Road kan ook best 20k mee. Punt is dat iedereen anders rijdt. Je ziet soms heel extreem uiteenlopende levensduur van banden van persoon tot persoon. De ene heeft 'm op 12k aan de slijtnokjes en de ander pas bij 20k. Op dezelfde (merk/type) motor. Dan zit het verschil in rijstijl, bandenspanning en misschien gare demping.

Jij hebt een behoorlijk sportieve rijstijl, en dus roep jij eerder iets over minder grip dan een ander. Dat moet je je realiseren voordat je een generaliserende opmerking maakt over een band. Want dat een duurzame band bij koud weer geen grip heeft is onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 04-07-2012 08:13 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:10:
[...]

Sorry, maar da's onzin. Die Trail Attack die ik eronder had, had hele goede grip op droog en nat. Is bij mij 25k meegegaan. Ik ben geen racer, maar rij ook niet als Opa Bakema in zijn scootmobiel.
Misschien is die Trail Attack wel de betere tourband dan de Pilot Road als het om duurzaamheid gaat. En je kunt er best lekker mee een bocht door. Ben er meerdere keren mee tot het steppie gegaan.

Een Pilot Road kan ook best 20k mee. Punt is dat iedereen anders rijdt. Je ziet soms heel extreem uiteenlopende levensduur van banden van persoon tot persoon. De ene heeft 'm op 12k aan de slijtnokjes en de ander pas bij 20k. Op dezelfde (merk/type) motor. Dan zit het verschil in rijstijl, bandenspanning en misschien gare demping.

Jij hebt een behoorlijk sportieve rijstijl, en dus roep jij eerder iets over minder grip dan een ander. Dat moet je je realiseren voordat je een generaliserende opmerking maakt over een band. Want dat een duurzame band bij koud weer geen grip heeft is onzin.
en toch blijft er een kern van waarheid inzitten :Y grip kost levensduur :Y

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

't Is maar net wat je onder grip vragen verstaat. Zo dacht ik lekker aan het kneuren te zijn op de Lekdijk eergisteren...

... word ik me toch voorbijgestoven door een Shiver, met tamelijk corpulente duopassagiere :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:05
Pazzi schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:20:
Over banden gesproken:

Een ketting rekt uit in zijn levensduur, maar indien goed gesmeerd is er niet veel aan de hand. Wij hebben op een Fazer ongeveer 45.000km met een kettingset gedaan (zomer + winter). Dat ding hebben we nooit schoongemaakt, maar altijd vet gehouden (Forte Red Chain Grease _/-\o_, aanbrengen met een bokkepootkwastje).
Je kan proberen de ketting helemaal schoon te maken met reiniger en goed in te vetten, weet wel dat een warme ketting veel makkelijker vet opneemt dan een koude ketting.

Qua banden. Rond de 18k is het meestal wel mooi geweest. Het profiel is dan vaak weg of de band is vierkant. Zes jaar is niet zo oud voor een band, ze mogen uit mijn hoofd tot 3 jaar oud als nieuw verkocht worden.
wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:52:
@ Francis: Jij hebt toch gewoon een gat in je balhoofd wat vrij is? B-342U van RAM is dan perfect.

Ik hád op m'n '04 R6 destijds ook zo'n steun tot volle tevredenheid maar die past niet icm een stuurdemper, dus op m'n 2008 en huidige fiets heb ik 't anders op gelost....
Deze schijnt door trillingen vrij snel los te komen en die moet je dan telkens aandraaien. Althans, je had er zo één die met een rubber werkte die je indraaide waardoor de mount vast kwam te zitten.

Ik heb de variant van SW-motech van aluminium. Na het weghalen van een kraagje past ie perfect in de stuurpen van een VFR. Trouwens, je kan hier een hoop RAM varianten vinden voor een nette prijs (ik zie net dat ik zes euro teveel heb betaald voor een tussenstuk :()

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

Senor Sjon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:52:
Zes jaar is niet zo oud voor een band, ze mogen uit mijn hoofd tot 3 jaar oud als nieuw verkocht worden.
Maar het is toch zo dat in een nieuwe band een soort conserveringsmiddel zit wat je eruit uit rijd. Ik zou zelf denk ik niet prettig rijden op een band van 6 jaar oud.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15:05
Volgens mij is dat een goedje om de band uit de mal te halen, die rijd je uit de band de eerste paar 100km. Dat gaat er alleen uit door warm rijden, niet door er een schuurmachine op te zetten. ;)
Op Motor-forum loopt een uitgebreid bandentopic, daar kan je veel van leren en ook wat ontstane mythes tegengaan. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:50
Michelin zegt 10 jaar als uiterlijke vervangdatum :)
Indien de banden 10 jaar na hun datum van productie niet werden vervangen (zie 'Hoe leest u een band'), raadt Michelin u aan ze te vervangen, zelfs indien ze in goede staat lijken en niet tot op de slijtage-indicator versleten zijn.
http://www.michelin.nl/mo...nden-vervangen-motorfiets

[ Voor 41% gewijzigd door Tankiej op 04-07-2012 09:07 ]

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik had banden van 2005 op mn motor zitten, een of andere vage Avon roadrider ofzo :P dat achterwiel blokkeerde bij een stevige remactie. Bij latere inspectie zaten er ook wat droogtescheurtjes in, ben blij dat ik die meuk vervangen heb. Ik heb er nu Dunlop trailmax tr91 onder liggen, remt als een tierelier :)

Ik moet nu alleen mn vering wat harder afstellen zodat ik die schaamrandjes er eens af kan rijden :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:52:

Klopt, ik ben alleen opties aan het afwegen.... (heb ook trekchoke op stuur namelijk...)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sow heahea... na jaaaaren bellen/mailen/rondscheuren : 30 euro voor 4KM te hard @ A4 Haarlemmermeer polder .

Je moet wat moeite doen maar dan heb je,je hardrij vergunning geregeld.

And it goes BRAAAAAPP!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat ze niet gelijk je rijbewijs innemen. Onbegrijpelijk :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:10:
[...]

I'm with ^^. Rij inmiddels op mijn tweede setje MPR2's. Achter stond er 26k km op tot deze aan de zijkant (..) versleten was. Voor ging nog 7-8k km verder, tot deze geheel zijn profiel kwijt was.

Je kan goed zien aan een versleten band of het wel de juiste band voor de juiste rijstijl was. Ging de band namelijk wisselen samen met een maatje, ook een FZS600. Zijn MPR2 waren compleet gecupt aan de zijkant en hij ging maar opzoek naar een sportiever bandje.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 04-07-2012 10:16 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
ROFLASTC schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:51:
sow heahea... na jaaaaren bellen/mailen/rondscheuren : 30 euro voor 4KM te hard @ A4 Haarlemmermeer polder .

Je moet wat moeite doen maar dan heb je,je hardrij vergunning geregeld.
Ik ben gisteren geflitst. Hier, op deze plek. http://goo.gl/maps/Rm0e
Ik reed 65, geen idee hoe hard je er mag.

Ben blij dat ik geen nummerbord aan de voorkant heb hangen.
Wel nog een tijdje een groene vlek in mijn zichtveld gehad.

• DECOY88
(overleden)
Serotonine schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:17:
[...]

o die _O- gewoon gas bij >:)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Wel gezwaaid hoop ik?

• Tankiej
[...]

Dat is een 60-km zone, zoals je kan zien als je een stukje teruggaat met streetview naar de kruising er voor: http://goo.gl/maps/gZab :+

• DECOY88
(overleden)
daarna trouwens wel je snelheid aangepast? volgen mij staat daar een paaltje of 10 langs de dijk. 5 in iedere richting.

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:49:
't Is maar net wat je onder grip vragen verstaat. Zo dacht ik lekker aan het kneuren te zijn op de Lekdijk eergisteren...

... word ik me toch voorbijgestoven door een Shiver, met tamelijk corpulente duopassagiere :X
En de kont van die motor ziet er toch al uit alsof er een olifant op gezeten heeft (die uitlaatjes voornamelijk)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tankiej schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:34:
[...]

Dat is een 60-km zone, zoals je kan zien als je een stukje teruggaat met streetview naar de kruising er voor: http://goo.gl/maps/gZab :+
En uiteraard aan de weg. Zo'n weg zonder midden streep en onderbroken strepen aan de zijkant (al dan niet met fietspad ernaast) is een 60 weg.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:37:
daarna trouwens wel je snelheid aangepast? volgen mij staat daar een paaltje of 10 langs de dijk. 5 in iedere richting.
Nee, vlak daarna moest ik rechtsaf de Hoofdweg op.
Phydomir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:40:
[...]

En uiteraard aan de weg. Zo'n weg zonder midden streep en onderbroken strepen aan de zijkant (al dan niet met fietspad ernaast) is een 60 weg.
Ik rij ook wel eens de andere kant op en dan wisselt het tussen de 30, 50 en 60 km/h
http://goo.gl/maps/zXG7

[ Voor 50% gewijzigd door Serotonine op 04-07-2012 11:00 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phydomir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:55:
Dat ze niet gelijk je rijbewijs innemen. Onbegrijpelijk :+
Inderdaad, gewoon rijbewijs en motor innemen, hoe laten ze die zot op de weg rijden :|

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tankiej
[...]

Over het algemeen wel ja, niet altijd. Wegbeheerders zijn niet allemaal even duidelijk in het aanbrengen van belijning :')

Hier in de buurt is zo'n weg waar je gewoon 80 mag..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 04-07-2012 11:07 ]

• DECOY88
(overleden)
[...]

dat heet bij ons 50 :X

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 04-07-2012 11:06 ]

• Tankiej
Dat bord staat aan de linkerkant dus die geld niet voor jou volgens mij, borden horen voor jou rechts te staan als je met je neus in die rijrichting staat, toch? Eventueel ook links voor de duidelijkheid, maar het moet sowieso rechts voor zover ik weet.. Of is er ondertussen rechts ook een bord geplaatst? :+

• Korvaag
[...]

Dat wil nogal eens verschillen hoor... En: het moet WEL aangegeven staan voor zover ik weet. Buiten de bebouwde kom is namelijk 80 tenzij anders aangegeven.

Ik ken genoeg van dat soort weggetjes waar je of 50 of 60 of 80 mag. Ik ben het wel met je eens dat het *meestal* 60 is.

PS:
Ik heb voor die S850 tas nu een Garmin auto navi besteld (de nuvi 40). Dan maar wat minder hip zonder van tevoren routes maken etc. etc. De Nuvi 40 was bij afhalen @tvaudio.nl 80 euro.

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Dat bord staat aan de linkerkant dus die geld niet voor jou volgens mij, borden horen voor jou rechts te staan als je met je neus in die rijrichting staat, toch? Eventueel ook links voor de duidelijkheid, maar het moet sowieso rechts voor zover ik weet.. Of is er ondertussen rechts ook een bord geplaatst? :+
aansluitende weg

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:39:
[...]

En de kont van die motor ziet er toch al uit alsof er een olifant op gezeten heeft (die uitlaatjes voornamelijk)
Hij klonk dermate hard dat ik vermoed dat er aftermarket spul op zat... kan zo geen plaatje erbij vinden helaes. 't Was iig geen Akra.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
geen middenlijn, ondoorbroken strepen, fietspad + bomen + Sloot aan weerskanten - http://goo.gl/maps/xz64
Lijkt vrij breed maar als de Bus richting Bovenkarspel je tegemoet komt (of andersom richting Hoorn) dan heb je de eerste paar keer dat je er rijdt wel even een momentje stress :)

Niet valsspelen - gokken hoe hard je er mag (Hoe hard er eigenlijk gereden wordt is een andere discussie punt - hebben we het nu niet over)

• Tankiej
Hebben ze daar geld teveel ofzo? Bord dat aangeeft dat je de bebouwde kom binnen rijdt, wordt het sowieso 50. Al die 50 borden daar.. :')

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Hebben ze daar geld teveel ofzo? Bord dat aangeeft dat je de bebouwde kom binnen rijdt, wordt het sowieso 50. Al die 50 borden daar.. :')
dat is nog buiten de bbk. in iedergeval af en toe een boerderij _O-

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:36:
[...]

dat is nog buiten de bbk. in iedergeval af en toe een boerderij _O-
Bij die link van jou niet hoor, in de post die ik quote. Bij die kruising daarna staan links en rechts ook weer 50 borden. Lijkt mij een beetje geldverspilling, al die borden :')

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Bij die link van jou niet hoor, in de post die ik quote. Bij die kruising daarna staan links en rechts ook weer 50 borden. Lijkt mij een beetje geldverspilling, al die borden :')
nieuwe weg nieuwe borden :Y straat veranderd op de t splitsing van naam

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:41:
[...]

nieuwe weg nieuwe borden :Y straat veranderd op de t splitsing van naam
Als het niet binnen de bebouwde kom is, of afwijkende dingen zijn wel ja. Maar dit blijft gewoon binnen de bebouwde kom = 50 km/h. Dus de borden na de kruising zijn onnodig :)

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Als het niet binnen de bebouwde kom is, of afwijkende dingen zijn wel ja. Maar dit blijft gewoon binnen de bebouwde kom = 50 km/h. Dus de borden na de kruising zijn onnodig :)
iedereen rijd er te hard dus een herhaling help soms _O-

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:58:
[...]

iedereen rijd er te hard dus een herhaling help soms _O-
Wat ook helpt...... ijzerdraad spannen.

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Wat ook helpt...... ijzerdraad spannen.
daar pak je ook een fietser die met 10km/u op zijn stuur ligt _O-

maar af en toe staan ze weer te prijsschieten }:|

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 04-07-2012 12:03 ]

• newbreed
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:02:
[...]

daar pak je ook een fietser die met 10km/u op zijn stuur ligt _O-
Effectieve maatregel dus.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

GenjiBlade schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:29:
geen middenlijn, ondoorbroken strepen, fietspad + bomen + Sloot aan weerskanten - http://goo.gl/maps/xz64
Lijkt vrij breed maar als de Bus richting Bovenkarspel je tegemoet komt (of andersom richting Hoorn) dan heb je de eerste paar keer dat je er rijdt wel even een momentje stress :)

Niet valsspelen - gokken hoe hard je er mag (Hoe hard er eigenlijk gereden wordt is een andere discussie punt - hebben we het nu niet over)
Volgens mijn theorie boek mag je er 60. Tenzij het toevallig een stukje is wat binnen de bebouwde kom ligt.

Hier staat het nog eens uitgelegd.

Edit: dus, moet ik wel even mijn eigen linkje goed lezen. Had dus ook zo maar 80 kunnen zijn als dat bord er niet had gestaan. Maar dit betekend dus ook dat op dijken er na iedere op/afrit/aansluiting er een herhalingsbord zou moeten staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Phydomir op 04-07-2012 12:08 ]

• DECOY88
(overleden)
Phydomir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Volgens mijn theorie boek mag je er 60. Tenzij het toevallig een stukje is wat binnen de bebouwde kom ligt.
maar wat is bebouwde kom :')

als je gewoon lukraak borden van 50 en 60 door elkaar plaatst kan je altijd prijsschieten op de mensen die 60 rijden waar je 50 mag 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door DECOY88 op 04-07-2012 12:07 ]

• newbreed
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:06:
[...]

maar wat is bebouwde kom :')

als je gewoon lukraak borden van 50 en 60 door elkaar plaatst kan je altijd prijsschieten op de mensen die 60 rijden waar je 50 mag 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.tzum.info/wp-content/uploads/2010/04/helaasheid0002.jpg

• DECOY88
(overleden)
dat is een bord :+ maar wat is het verschil tussen voor en na het bord :')

• DECOY88
(overleden)
zoals dat voorbeeldje hierboven over Zwaagdijk. de hoofdstraat is 50 ook al woont er niemand en een zijweg is 60 omdat er ook niemand woont :')

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:29:
zoals dat voorbeeldje hierboven over Zwaagdijk. de hoofdstraat is 50 ook al woont er niemand en een zijweg is 60 omdat er ook niemand woont :')
Achja, zo ken ik er meer:

Voorbeeld 1: http://goo.gl/maps/KqM9
Hier mag je 50, want het is binnen de bebouwde kom. Weg is net zo breed als buiten de bebouwde kom, water links is net zo dichtbij en in beide gevallen is er een fietspad naast. Er zijn geen zijwegen, op het stoplicht achter je (vanuit het oogpunt van de link) na.

Voorbeeld 2: http://goo.gl/maps/m9DK
Hier mag je 80, het is buiten de bebouwde kom. Maar hier is een tankstation, bushalte en uitritten van huizen die gelijk aan de weg grenzen.
:')

Maar ok, on topic: Motor staat bij de garage voor een verse kettingset, straks even olie + oliefilter bestellen om die te verversen *D

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 04-07-2012 13:14 ]

• GenjiBlade
DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:29:
Sterker nog, in Zwaagdijk Oost heb je een stukje weg, binnen de bebouwde kom, waar het van 60 naar 50 naar 30 naar 60 gaat 8)7
Daarna ga je eruit om de N302 over te gaan Zwaag in (Waar alles wel gewoon netjes 50 is en 50 blijft op uitvalswegen met duidelike 30 zones in woon omgevingen)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier heb je het soms net andersom...
https://maps.google.co.uk...0w&cbp=12,238.45,,0,15.33
Je ziet rechts nog net het bord einde geboden in de haag.
Dit betekend dat het omdat het enkelbaans is (in dit geval zelfs 1 baan 2 kanten op) dat je 60MPH mag (ongeveer 100km/u dus).
Als je dat gaat doen kan je geen snelheidboete krijgen maar natuurlijk wel een boete voor dangerous driving..

deze weg https://maps.google.co.uk...Z2EhS-MQ&cbp=12,0.01,,0,0 mag je dus ook 60MPH. In nederland zou het daar 60km/u gok ik..

hier https://maps.google.co.uk...LFWISA&cbp=12,135.44,,0,0 gaat hij van 1 baans naar 2 baans en einde geboden, dus mag je er 70MPH rijden, maar het is geen snelweg..

Ze zijn de laatste tijd wel veel wegen 50MPH aan het maken maar gelukkig zijn er nog veel leuke wegen over :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
Ik heb slechts een melding:

Midori leeft weer :D *O*

* Oguz286 gaat eindelijk MOTORRIJDEN >:)

• GenjiBlade
ToolkiT schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:37:
hier heb je het soms net andersom...
https://maps.google.co.uk...0w&cbp=12,238.45,,0,15.33
Je ziet rechts nog net het bord einde geboden in de haag.
Dit betekend dat het omdat het enkelbaans is (in dit geval zelfs 1 baan 2 kanten op) dat je 60MPH mag (ongeveer 100km/u dus).
Als je dat gaat doen kan je geen snelheidboete krijgen maar natuurlijk wel een boete voor dangerous driving..

deze weg https://maps.google.co.uk...Z2EhS-MQ&cbp=12,0.01,,0,0 mag je dus ook 60MPH. In nederland zou het daar 60km/u gok ik..

hier https://maps.google.co.uk...LFWISA&cbp=12,135.44,,0,0 gaat hij van 1 baans naar 2 baans en einde geboden, dus mag je er 70MPH rijden, maar het is geen snelweg..

Ze zijn de laatste tijd wel veel wegen 50MPH aan het maken maar gelukkig zijn er nog veel leuke wegen over :)
Aye, in me oude buurt in Northumberland worden ook veel Single-carriageway wegen van 60 naar 50mph gezet vanwege het aantal ongelukken dan wel bijna ongelukken. Gelukkig blijven de dual carriage en motorways gewoon nog 70 in het verre noorden :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Aye, in me oude buurt in Northumberland worden ook veel Single-carriageway wegen van 60 naar 50mph gezet vanwege het aantal ongelukken dan wel bijna ongelukken. Gelukkig blijven de dual carriage en motorways gewoon nog 70 in het verre noorden :9
Motorways in het verre noorden? Alledrie? :P (onder Glasgow vind ik niet ver noord :+ )

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Motorways in het verre noorden? Alledrie? :P (onder Glasgow vind ik niet ver noord :+ )
Alles boven Oxford is 'the North' ;) :p

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Zo, en terug van hyperpro. Eerste indruk is goed, motor voelt veel stabieler aan in de bochten en het schept vertrouwen om er harder doorheen te gaan. Geen tijd gehad om echt te testen maar we zullen het meemaken de komende dagen :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• PilatuS
  • Niet online
Francis schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:00:
Zo, en terug van hyperpro. Eerste indruk is goed, motor voelt veel stabieler aan in de bochten en het schept vertrouwen om er harder doorheen te gaan. Geen tijd gehad om echt te testen maar we zullen het meemaken de komende dagen :)
Ik heb voor volgende week woensdag een afspraak staan in Apeldoorn. Ben benieuwd :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, goed punt... Ik moet de boel nog eens op gewicht e.d. af laten stellen. (zou ik in theorie ook zelf kunnen doen, maar heb geen spullen om de wielen onbelast van de grond te krijgen helaas)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:46:
[...]
en toch blijft er een kern van waarheid inzitten :Y grip kost levensduur :Y
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat een duurzame band geen grip heeft. Elke band heeft ook zijn eigen 'inzetgebied'. Een allroadband als de Trail Attack is in principe niet gemaakt om te scheuren. Maar het kan er wel mee.

Met mijn opmerking wilde ik aangeven dat het lastig is om een generieke uitspraak te doen over een band in de zin van 'die heeft totaal geen grip'. Hoewel er wel banden zijn waarvan bijna iedereen het over eens is dat ze het niet of nauwelijks hebben... ;)

• Marascon
  • Laatst online: 14:25
Maandag 30 juli hoop ik ook mijn eerste examen te behalen (AVB)
de theorie hoop ik ook zo spoedig mogelijk te pakken nu

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Oguz286 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:43:
Ik heb slechts een melding:

Midori leeft weer :D *O*

* Oguz286 gaat eindelijk MOTORRIJDEN >:)
:D

MF VFR rit 21 juli go ->

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:08:
[...]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat een duurzame band geen grip heeft. Elke band heeft ook zijn eigen 'inzetgebied'. Een allroadband als de Trail Attack is in principe niet gemaakt om te scheuren. Maar het kan er wel mee.

Met mijn opmerking wilde ik aangeven dat het lastig is om een generieke uitspraak te doen over een band in de zin van 'die heeft totaal geen grip'. Hoewel er wel banden zijn waarvan bijna iedereen het over eens is dat ze het niet of nauwelijks hebben... ;)
In 90% van de gevallen is imho de rijder de beperking en niet de band.

* DinX reed z'n BattleWings ook helemaal rond in februari bij 10° buiten.
Dat zijn dan ooko allroadbanden waar ik 15k mee met de achterband gedaan heb (kon nog een paar k bij) en nog een stuk meer op de voorband (ligt nog op de zolder).

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 04-07-2012 21:39 ]

Verwijderd

Marascon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:14:
Succes!!! Waarschijnlijk moet ik de 30ste ook op voor mijn AVB. Theorie heb ik al in de pocket.. Maar ja, dat is dan ook wel het makkelijkste van het hele proces om je A te behalen.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Afgelopen weekend lekker offroad rit gehad met de Africa Twin. Daar hoorde ook modder bij helaas :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4lERWUbiack]

• DECOY88
(overleden)
Loona35 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:09:
Afgelopen weekend lekker offroad rit gehad met de Africa Twin. Daar hoorde ook modder bij helaas :P

[video]
jij hier :w _O-

• DinX

DinX

Motormuis

[video]
Na 1:30 wil ie al slapen ? :p

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
lol ja al jaren vaste bezoeker, maar post in dit topic niet zoveel. Had de link helemaal niet gelegd met je andere nickname 8)7 :P ...zo zie je maar dat de interntwereld klein kan zijn :P
DinX schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:13:
[...]

Na 1:30 wil ie al slapen ? :p
Yeah... oude motor hé.. heeft zijn rust nodig op z'n tijd. To be honest: ik was blij dat ik die kant op ben gevallen. Wat je niet ziet is dat aan de buitenkant van het pad een sloot vol water zit :P

[ Voor 44% gewijzigd door Loona35 op 04-07-2012 22:18 ]

• DECOY88
(overleden)
Loona35 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:14:
[...]

lol ja al jaren vaste bezoeker, maar post in dit topic niet zoveel. Had de link helemaal niet gelegd met je andere nickname 8)7 :P ...zo zie je maar dat de interntwereld klein kan zijn :P

[...]

Yeah... oude motor hé.. heeft zijn rust nodig op z'n tijd. To be honest: ik was blij dat ik die kant op ben gevallen. Wat je niet ziet is dat aan de buitenkant van het pad een sloot vol water zit :P
naam kwam nog vaag bekend voor van hier _O-

• Oguz286
Maegrim schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:28:
[...]

:D

MF VFR rit 21 juli go ->
Jawohl, ik zal even kijken of ik dan tijd heb. :D

Vandaag met de motorclub van de universiteit naar Bad Bentheim geweest om een ijsje te eten en dan over de snelweg terug naar huis. Was wel grappig om te zien hoe iedereen zo strak als een bos uien op hun motor zat om te kijken hoe hard hun motor kon, terwijl iemand met een Vulcan 750 lekker relaxed 110 reed. Ik vond dat zo mooi, dat ik gewoon achter hem ben gaan rijden terwijl Midori best wel wil als je op het gas zit (maar ik heb het niet zo op hoge snelheid).

Al met al een leuke eerste dag voor m'n meissie :9

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Oguz286 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:40:
[...]

Vandaag met de motorclub van de universiteit naar Bad Bentheim geweest om een ijsje te eten en dan over de snelweg terug naar huis. Was wel grappig om te zien hoe iedereen zo strak als een bos uien op hun motor zat om te kijken hoe hard hun motor kon, terwijl iemand met een Vulcan 750 lekker relaxed 110 reed. Ik vond dat zo mooi, dat ik gewoon achter hem ben gaan rijden terwijl Midori best wel wil als je op het gas zit (maar ik heb het niet zo op hoge snelheid).

MSG? :)

Makerij Hofman

• Oguz286
Yes :D

EDIT: bijdeweg, ik was die kale op de groene VFR800 8)

[ Voor 82% gewijzigd door Oguz286 op 04-07-2012 23:46 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Marascon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:14:
Top. Met hoeveel lessen ga je AVB doen?
Ga zelf aankomende dinsdag voor AVD :).

Succes in elk geval!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[video]
het eerste stuk was meer 'just off the road' ;)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:02
Hier in de Achterhoek zijn ze veel wegen opnieuw aan het asfalteren op het moment, veel los grind, weggeschraapt wegdek en plakkerig nieuw wegdek.

Ik merkte laatst in de bocht dat de motor wat aan het "kwispelen" was aan de achterkant, terwijl ik gewoon rustig reed, toch maar gas teruggenomen en de bochten bewust wat rustiger genomen. Vanochtend met de auto dezelfde weg genomen en ik hoorde de kiezels en steentjes tegen de auto aan slaan :X

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:40:
[...]

ijsje op de motor is geen succes -O- was binnen een km al flink gesmolten. nu hopen op een flinke bui morgen middag.

en met een nat tshirt onder je pak rijden is een aanrader met deze temperaturen _/-\o_ _/-\o_

• Eierdopje
  • Laatst online: 19-04-2022
Zo , sinds gisteren mag ik dan ook mijn A'tje laten bijschrijven op mijn roze pasje. Het was een hele aparte ervaring. Ik heb het afrijden in met een erg goed gevoel afgelegd. Mijn leraar zei dat hij mij nog nooit zo goed had zien rijden als tijdens het afrijden.

Ik ben nu dus een beetje aan het rondkijken naar een leuke tweewieler voor mij. Nu ben ik zelf redelijk lang, met 1m90, lijkt het mij verstandig om eerst wat motoren proef te rijden. Ik gelest op een honda cbf500 en cbf600. Met name de laatste voelde erg strak aan en het rijden in de toeren spreekt mij aan.\

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een naked viercilinder die wat ouder is en ben ik uitgekomen bij de 400cc klasse. Denken jullie dat het met mijn lengte gaat werken op een 400cc'tje? Ik zat namelijk te kijken naar motoren als de honda cb-1, suzuki gsx400x of bandit 400. Betrouwbaar (?) en goedpassend in mij budget, maar misschien wat klein voor mij omdat ze vaak aangeduid worden als vrouwenmotoren? Wat ouder maar waarschijnlijk wat groter is bijvoorbeeld de kawasaki gpz 550, is dat wat? Kennen jullie nog meer motoren die vergelijkbaar zijn maar goedkoop (<E1400) in de aanschaf zijn?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Eierdopje gefeliciteerd *O*
DECOY88 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:53:
[...]

ijsje op de motor is geen succes -O- was binnen een km al flink gesmolten. nu hopen op een flinke bui morgen middag.

en met een nat tshirt onder je pak rijden is een aanrader met deze temperaturen _/-\o_ _/-\o_
Ik heb daar een paar jaar terug bij een tracktraining een keer een HyperKewl vest voor gekocht. Ding natmaken, aandoen onder protector/jas en gaan... Ideaal dat ding :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Eierdopje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:01:
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een naked viercilinder die wat ouder is en ben ik uitgekomen bij de 400cc klasse. Denken jullie dat het met mijn lengte gaat werken op een 400cc'tje? Ik zat namelijk te kijken naar motoren als de honda cb-1, suzuki gsx400x of bandit 400. Betrouwbaar (?) en goedpassend in mij budget, maar misschien wat klein voor mij omdat ze vaak aangeduid worden als vrouwenmotoren? Wat ouder maar waarschijnlijk wat groter is bijvoorbeeld de kawasaki gpz 550, is dat wat? Kennen jullie nog meer motoren die vergelijkbaar zijn maar goedkoop (<E1400) in de aanschaf zijn?
Voor dat bedrag kun je een XJ600 diversion proberen, beetje suffe motor, maar wel zonder kuip te krijgen en al een stuk groter dan die 400cc'tjes.
Een Fazer 600 en bandit 600 vallen ws net buiten budget, dan zit je in de onderste regionen te winkelen en dan moet je al opletten/handig zijn om iets leuks te vinden.
De CB1 is opzich wel te doen met die lengte, maar als je meer dan 100km aan 1 stuk moet rijden krijg je dr bijna zeker last van (ik ben 1m85 en zo'n ding is echt een grensgeval voor me)
Als je toch alleen maar rondjes door de buurt wil rijden zou ik me dr niet zo druk om maken, die kleine rotdingen sturen wel heerlijk.

De CBF600 heb je, uit belgie, al rond de 2500 euro met importeren dr bij volgens mij, dus je zou evt nog even verder kunnen sparen.

leeg

• Eierdopje
  • Laatst online: 19-04-2022
4x2 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:56:
[...]
Als je toch alleen maar rondjes door de buurt wil rijden zou ik me dr niet zo druk om maken, die kleine rotdingen sturen wel heerlijk.
Zal je suggesties meenemen.

Ik zal met de motor vooral de wegen in de buurt leren kennen. Het plan is voorlopig om op een verloren middag gewoon een kant uit te rijden en dan de lokale weggetjes ga ontdekken en na een aantal uur weer huiswaarts te keren. Ik ben zelf niet zo'n fan van de snelweg dus erg lange afstanden ga ik daar nu nog niet op afleggen. Eerst maar eens echt leren sturen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
[...]

:) tshirt wordt vanzelf nat hoor na 5 minuten 8)7

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:45:
[...]

:) tshirt wordt vanzelf nat hoor na 5 minuten 8)7
klopt maar niet dat het koelt :N

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat zijn bekende kwaaltjes voor een BMW F650 Funduro.

Lijkt me leuk me eens in deze machine te verdiepen. Beetje goedkoop in onderhoud bijvoorbeeld?

20*350ZO45°

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mogelijk relevant, XT660 x en z... net wat wil, je zijn bullet prooof!

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 05-07-2012 20:38 ]

• Oguz286
[...]

Gelukkig aten wij onze ijsjes op een terras naast onze motoren :Y)
Eierdopje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:01:
Zo , sinds gisteren mag ik dan ook mijn A'tje laten bijschrijven op mijn roze pasje. Het was een hele aparte ervaring. Ik heb het afrijden in met een erg goed gevoel afgelegd. Mijn leraar zei dat hij mij nog nooit zo goed had zien rijden als tijdens het afrijden.
Gefeliciteerd! *O* Geldt ook voor alle andere mensen die hun A'tje hebben behaald, maar waar ik niet op heb gereageerd ;)
Ik ben nu dus een beetje aan het rondkijken naar een leuke tweewieler voor mij. Nu ben ik zelf redelijk lang, met 1m90, lijkt het mij verstandig om eerst wat motoren proef te rijden. Ik gelest op een honda cbf500 en cbf600. Met name de laatste voelde erg strak aan en het rijden in de toeren spreekt mij aan.\

Ik heb nog wel mijn Suzuki GSX400E te koop staan. Als je de keerring vervangt van een van de vorken dan heb je een betrouwbare motor. Maar ik zou toch wel kijken naar iets groters zoals hierboven al werd gezegd (XJ600 o.i.d.). Dan heb je net dat extra beetje power, iets meer gewicht en iets meer 'motor'. Maar als je hoge toeren leuk vind, dan moet je echt mijn brommert kopen, want dan moet je wel toeren maken :P

• PilatuS
  • Niet online
De meeste 400cc racers zijn echt heel erg klein. Ik zou daar met 1.90m niet op gaan zitten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De meeste 400cc motoren zijn vooral gemaakt voor de Japanse markt (je betaalt (of betaalde?) je daar failliet aan verzekeringskosten voor een zwaardere motor). En Japanners zijn nou niet bepaald de langste mensen op aarde... :)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
Richard schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:54:
Wat zijn bekende kwaaltjes voor een BMW F650 Funduro.

Lijkt me leuk me eens in deze machine te verdiepen. Beetje goedkoop in onderhoud bijvoorbeeld?
Redelijk bullet proof,

Enige kwaal die ik me kan herinneren is een gedroogte aanzuigrubber tussen Carb's en blok en eventueel vlotter en naalden in de carb's.

Voor de rest moet je hem om soepel te rijden boven de 2500-3000 rpm houden.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zoals ik hier al had gemeld heb ik eind januari mijn spaakbeen en ellepijp van mijn linker arm gebroken bij een motorongeluk. Nu ben ik afgelopen week weer ein_de_lijk wezen rijden :Y) Was een beetje ongemakkelijk nog wel met mijn pols en voelde wat druk bij mijn spieren en gewrichten in mijn onderarmen. Verder leek het alsof ik een week niet had gereden ofzo. Zo vertrouwd :)

Nou komt het meest frustrerende: omdat mijn R6 total loss was en daarmee niet meer in mijn bezit, rijd ik nu weer op mijn CB-1'tje.. Prima motortje de afgelopen zes jaar, maar nu ik aan de kracht van die R6 heb mogen snuffelen voldoen deze 400CC's niet echt meer.

Ik kijk denk ik ieder uur wel op Marktplaats en Motormeuk, maar er komt maar geen goede blauwe 2003 R6 langs met een kilometerstand rond de 20K. Als iemand toevallig wat weet.. gráág! ;) (edit: én een beetje in de buurt van Amsterdam)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
PilatuS schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:10:
De meeste 400cc racers zijn echt heel erg klein. Ik zou daar met 1.90m niet op gaan zitten.
Mijn broertje had ook een 400cc bandit, en die heeft hij snel weggedaan.
Boven de 1,75m zou ik er niet naar kijken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eierdopje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:24:
[...]

Zal je suggesties meenemen.

Ik zal met de motor vooral de wegen in de buurt leren kennen. Het plan is voorlopig om op een verloren middag gewoon een kant uit te rijden en dan de lokale weggetjes ga ontdekken en na een aantal uur weer huiswaarts te keren. Ik ben zelf niet zo'n fan van de snelweg dus erg lange afstanden ga ik daar nu nog niet op afleggen. Eerst maar eens echt leren sturen.
Zelf ook onlangs m'n A gehaald en zit nu ook op een XJ600s. Zijn erg betrouwbare motoren, en sturen best leuk. De naked versie (XJ600n) is voor een naked ook best aan te gluren.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eddos schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Mijn broertje had ook een 400cc bandit, en die heeft hij snel weggedaan.
Boven de 1,75m zou ik er niet naar kijken.
Quatsch! Ik heb zelf zes jaar op een CB-1 rondgereden met mijn 1.80m en dat ging/gaat meer dan prima.
Heb met overigens zéér goed vermaakt en heb weinig momenten meegemaakt dat ik niet genoeg had aan die 400CC. Behalve als ik met maten ging toeren op 900++ supersportjes op een lange rechte stukken weg dan..

EDIT: Oh en 100KM aan één stuk door gaat ook gewoon goed. Geen last van verder.
De mijne is overigens te koop zodra ik een R6 heb gevonden ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Ken. op 06-07-2012 10:01 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32
Bij de ZZR600D van mijn vriendin lekt er wat olie langs de pakking op de locatie hieronder omcirkeld.

Wat ik kan vinden wordt dit omschreven als "Motordeksel" (Het is dus niet de deksel waar je ook olie bijvult, maar ervoor):

Afbeeldingslocatie: http://i1199.photobucket.com/albums/aa477/Maikel64/Untitled.jpg

Nu weet ik dat wanneer je de koppelingsdeksel eraf moet halen en de motor staat schuin genoeg, er geen olie uit zou moeten komen.
Weet iemand of dat bij deze deksel ook zo is?

Zo niet, dan moet er naast de pakking ook een 4L fles olie en een oliefilter worden gehaald.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bij mijn CBF is dit het oliefilter "bakje" en dus ook het dekseltje ;)

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 373 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.